• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12 17:41
Le Enfant! schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:42:
[...]

Momenteel staat mijn PS3 onder mijn PS4 (Ikea tv-kast), maar na de verhuis gaat die in een doos naar de zolder. Ik heb eigenlijk nog nooit een console verkocht en ik denk ook niet dat je er veel voor gaat krijgen (iets wat wel jammer is voor een apparaat dat destijds 800 euro kostte).
800 euro??????

ik heb toen 549 betaald :?

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-12 17:56
joey82 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:49:
[...]

800 euro??????

ik heb toen 549 betaald :?
Ik heb toen met de ps3 phat bij de release in 2007 ook €800 betaald. Nu voor dat bedrag heb je 2 ps4

[ Voor 7% gewijzigd door pinokkia op 20-11-2014 23:59 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• joey82
pinokkia schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:57:
[...]

Ik heb toen met de ps3 phat bij de release ook €800 betaald.
wow...wat een bedrag... :X

[ Voor 38% gewijzigd door joey82 op 21-11-2014 00:01 ]

• pinokkia
Ja dat denk ik nu ook. Wat een sukkel(in) was ik toen.

• joey82
pinokkia schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 00:00:
[...]

Ja dat denk ik nu ook. Wat een sukkel(in) was ik toen.
250 euro verschil is wel veel 8)7

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:23
pinokkia schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:57:
Ik heb toen met de ps3 phat bij de release in 2007 ook €800 betaald. Nu voor dat bedrag heb je 2 ps4
Introductieprijs was €599.

Nickname does not reflect reality

• joey82
Brad Pitt schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 00:11:
[...]

Introductieprijs was €599.
ik bedoel maar :)

• pinokkia
Ik was toen niet zo slim en betaalde €200 meer, omdat de ps3 bij mij in de buurt uitverkocht was en geen zin had in jammerde kids.

• joey82
pinokkia schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 00:18:
Ik was toen niet zo slim en betaalde €200 meer, omdat de ps3 bij mij in de buurt uitverkocht was en geen zin had in jammerde kids.
dus je kids zijn de baas is huis ? 8)7

• Brad Pitt
pinokkia schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 00:18:
Dat zegt natuurlijk niets over de winkelprijs. Je had er ook 3499 voor kunnen betalen. Heb je bijna 10 PS4's voor.

• joey82
Brad Pitt schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 00:21:
[...]

Dat zegt natuurlijk niets over de winkelprijs. Je had er ook 3499 voor kunnen betalen. Heb je bijna 10 PS4's voor.
_O-

slaap lekker allemaal :w :Z

• pinokkia
joey82 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 00:19:
[...]

dus je kids zijn de baas is huis ? 8)7
Nee dat niet. Maar kwam mij wel goed uit, want zo konden ze papa overhalen en ik een revanche nemen met tekken. Die etter kids wonnen altijd met tekken op de PS2 van mij :-(

Verwijderd

Ik heb mijn PS3 er ook naast voor Guitar Hero's, Rock Bands en Rocksmith (al is daar nu ook een PS4 uitgave van).

Verder ook nog een grote backlog met interessante titels en uireraard een alsmaar groeiende bibliotheek dankzij PS Plus.

• Stephandh88
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-09-2020
Hoi Tweakers,

Ik ken niet zoveel mensen met een PS4, nu zou ik graag wat Nederlandse mensen als PSN vriend willen. Dus mocht je het willen kan je mij toevoegen:

MrStief_NL

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-12 14:24

Kju

nvm - dacht dat ik in een GTA topic was.

Kijk gewoon hieronder. Er is een link met een lijst met psn's van tweakers.

[ Voor 134% gewijzigd door Kju op 21-11-2014 09:33 ]

PSN: Kjujay

Verwijderd

Kju schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:30:
nvm - dacht dat ik in een GTA topic was.

Kijk gewoon hieronder. Er is een link met een lijst met psn's van tweakers.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe kan ik mezelf toevoegen op die lijst? :?
Of moet ik vragen of een mod me toevoegt op de lijst?

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12 19:04
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:58:
[...]

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe kan ik mezelf toevoegen op die lijst? :?
Of moet ik vragen of een mod me toevoegt op de lijst?
Je kunt gewoon zelf de sheet aanpassen. Heb ik net ook nog gedaan. Iedereen heeft lees&schrijf rechten.

PSN ID: MrMichel_75

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gewoon op lijn er onder beginnen met typen was het volgens mij :) Maar goed mijn nick is Korumera dus voeg maar toe :)

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12 11:45

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

pinokkia schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 00:23:
[...]

Nee dat niet. Maar kwam mij wel goed uit, want zo konden ze papa overhalen en ik een revanche nemen met tekken. Die etter kids wonnen altijd met tekken op de PS2 van mij :-(
HAHAHAHAHA.
Dit laat me wel lachen.

Wel een slimme manier van onderhandelen van de kids _/-\o_ :+

Als je het haalt papa dan kan je Tekken tegen ons spelen (niet wetende dat papa weer pakslaag van ons krijgt.)

[ Voor 12% gewijzigd door crzyhiphopazn op 21-11-2014 10:16 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Verwijderd

Dat heb ik inderdaad niet geprobeerd, ging er vanuit dat het read only was haha.
Het is nog vroeg ;)

Korumera ik heb je overigens net toegevoegd ;)
Weet iemand hoe het zit met limited/collectors editions van spellen?

Bijvoorbeeld The order 1886, krijg je van alles (niets boeiends verder) bij, maar wel een aantal extra wapens die wel gaaf lijken :D
Kun je deze alleen op deze manier krijgen, of komen dit soort dingen later in het spel (vinden) of extra dlc's?
Of moet je dan perse deze versie hebben? :/

Hetzelfde geldt voor Battlefield Hardline Deluxe..

The Order 1886 Collector's edition
Battlefield Hardline Deluxe

Ik baal er stiekum wel van dat je kennelijk dooor meer geld uit te geven 'betere' opties krijgt.. Vooral bij de Hardline lijkt het alsof je echt duidelijk voordelen hebt..
Beetje pay to win sort of? :/

Verwijderd

Iemand hier die ideal € 50 actie op PS store gebruikt?
Heb die tientjes nog steeds niet (COD en GTA mee gekocht).
Duurt wel erg lang zo (>1 week) wat een onzin.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:59:
Ik heb ook nog niks ontvangen van Sony.
Het is ook onduidelijk wanneer je die wel krijgt.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:19
Misschien een stomme vraag maar voor de Far Cry 4 demo is een uitnodiging nodig ?? (Keys to Kyrat)

Hoe zit dat?

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:40

Edd

Die Keys to Kyrat zijn volgens mij bedoeld om Co-op te kunnen spelen met iemand die zelf geen FarCry 4 heeft gekocht.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:59:
Ik heb net even gekeken, want vorig jaar had ik het ook gedaan. Toen zat er iets van 1,5 week tussen? Op 24-10 had ik opgewaardeerd en op 4-11 kreeg ik de voucher.

[ Voor 65% gewijzigd door Edd op 21-11-2014 11:19 ]

-

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:19
Jammer dus geen demo

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

https://store.sonyenterta...00462_00-FC4GAMEPS4000001

Dit is toch de FC4 demo?

Nevermind, is idd alleen op uitnodiging.

Over die €10,- euro voucher, ik heb de mijne 14 november gekregen, dit was 8 dagen (6 november) nadat ik 50 euro via iDeal had opgewaardeerd.

[ Voor 41% gewijzigd door Jay-K op 21-11-2014 11:54 ]

Before me there were many, after me there will be none

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Belachelijk dat er wel een demo is maar je eerst om het te spelen een key van iemand nodig heeft die het volledige spel heeft..

Dat is nu klantvriendelijk.... krijg sterk de neiging om het dan maar niet te kopen ... en ik snap de beweegreden hier achter helemaal niet ...

Een hype creëren doen ze niet op deze manier ze jagen eerder mensen weg...

Als er iemand een key voor me heeft (per pb graag ) zal ik het proberen maar krijg wel een zure smaak in mijn mond op deze manier...

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:08:
[...]

Ik heb ook nog niks ontvangen van Sony.
Het is ook onduidelijk wanneer je die wel krijgt.
Over het algemeen komt dat als de actie afgelopen is dat was bij de US store ook spend 100 dollar krijg 15 dollar na dat de actie klaar was kreeg ik mail met een code er in :) misschien dat bij EU ook werkt.

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 09:36
Cool, net 2 voucher codes gekregen met ieder 10 euro. Toch leuk om ineens 20 euro te krijgen :)

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Gandalf68 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:45:
Belachelijk dat er wel een demo is maar je eerst om het te spelen een key van iemand nodig heeft die het volledige spel heeft..

Dat is nu klantvriendelijk.... krijg sterk de neiging om het dan maar niet te kopen ... en ik snap de beweegreden hier achter helemaal niet ...

Een hype creëren doen ze niet op deze manier ze jagen eerder mensen weg...

Als er iemand een key voor me heeft (per pb graag ) zal ik het proberen maar krijg wel een zure smaak in mijn mond op deze manier...
Je weet dat Keys to Kyrat exclusief voor de PS platformen is? Is gewoon om je maten 2 uur lang kennis te laten maken met de game, zonder dat ze deze in bezit hebben. Ook weer niet goed dus?

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
bram1984 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:46:
[...]

Je weet dat Keys to Kyrat exclusief voor de PS platformen is? Is gewoon om je maten 2 uur lang kennis te laten maken met de game, zonder dat ze deze in bezit hebben. Ook weer niet goed dus?
idd, is geen demo. is gewoon 2 uur "gratis" coop..

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Waar ik eerst vrij enthousiast was om GTA5 opnieuw te spelen op de PS4 (ik had hem uitgespeeld op de xbox 360), begin ik nu een beetje te twijfelen of het de aanschaf van ruim 50 euro wel waard was.

De graphics zijn zeker verbeterd, het ziet er mooier uit maar ik merk dat dat best snel went. Wat er dan overblijft is of je de (op zich geniale) verhaallijn opnieuw wilt gaan spelen. Ik speel geen GTA online.

Ik merk gewoon dat ik er minder zin in heb dan ik aanvankelijk dacht, het verhaal zit nog te vers in mijn hoofd :P Iemand hier die dat anders ervaart? Ik zoek een manier om mezelf een beetje te motiveren meer energie in de game te steken ;)
Ga dan online eens spelen ;)
De verhaallijn is inderdaad hetzelfde en dus niet nieuw, maar ik kan ook prima freeroamen zonder de verhaallijn te volgen.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:16
FPS Mode, mooiere graphics, omgevingen met meer inhoud, drukkere steden, grotere online sessies en wat extra content. Ik zou zeggen dat het zeker wel leuk is om hem nogmaals uit te spelen, dan wel online te doen. Ik verwacht dat het met de heists op next-gen ook een stuk drukker is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
bram1984 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:46:
[...]

dat wist ik niet , maar waaarom dan gewoon niet een demo van 2 uur die je kan spelen exclusief voor het PS platform... nu is het zelfs op dit platform nog exclusief...

ik snap de gedachten er achter niet, je wil toch dat zo veel mogelijk mensen het spel kopen...

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Martinspire schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 18:34:
FPS Mode, mooiere graphics, omgevingen met meer inhoud, drukkere steden, grotere online sessies en wat extra content. Ik zou zeggen dat het zeker wel leuk is om hem nogmaals uit te spelen, dan wel online te doen. Ik verwacht dat het met de heists op next-gen ook een stuk drukker is.
dutchgio schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 18:30:
Ga dan online eens spelen ;)
De verhaallijn is inderdaad hetzelfde en dus niet nieuw, maar ik kan ook prima freeroamen zonder de verhaallijn te volgen.
Ik heb geen PSN+, dus multiplayer gaat niet lukken. Misschien moet ik er gewoon eens goed voor gaan zitten. Met voorrang de verhaallijn spelen en daarmee alle items unlocken, en vervolgens gaan freeroamen met alle wapens en voertuigen. En anders kan de game altijd nog op marktplaats gezet worden ;)

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-12 23:13
Ik heb er bewust voor gekozen om even te wachten met het kopen van GTA V. Die nieuwe features dekken voor mij de prijs van 55 euro niet en daarom ga ik wel even wachten totdat de game stevig is afgeprijsd. Ik heb Advanced Warface van de week gekocht en ik kan nog enkele maanden verder.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-12 11:09

Pykow

Angelo OTR

Davith78 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 18:11:
Waar ik eerst vrij enthousiast was om GTA5 opnieuw te spelen op de PS4 (ik had hem uitgespeeld op de xbox 360), begin ik nu een beetje te twijfelen of het de aanschaf van ruim 50 euro wel waard was.

De graphics zijn zeker verbeterd, het ziet er mooier uit maar ik merk dat dat best snel went. Wat er dan overblijft is of je de (op zich geniale) verhaallijn opnieuw wilt gaan spelen. Ik speel geen GTA online.

Ik merk gewoon dat ik er minder zin in heb dan ik aanvankelijk dacht, het verhaal zit nog te vers in mijn hoofd :P Iemand hier die dat anders ervaart? Ik zoek een manier om mezelf een beetje te motiveren meer energie in de game te steken ;)
Ik speel ook offline en ik loop nu echt door de stad en neem alle tijd om de details te bekijken.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:03
Net 3uur gta5 kunnen spelen. Had hem voor 48 euro vomia us account grkocht.
Moet zeggen had er meer vab verwacht. Is nog erg veel popin en aliasing.
Ook vind ik de framedrops tijdens het rijden in de stad belachelijk....
Ook zijn de textures nu in fps mode soms erg low res.
Al met al niet echt een grote stap van de ps3 naar ps4 versie op mijn tv.
Misschien nog te weinig gezien en gedaan. Maar weet nog dat ik vorig jaar veel meer onder de ibdruk was op de ps3.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Gandalf68 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 18:44:
[...]

dat wist ik niet , maar waaarom dan gewoon niet een demo van 2 uur die je kan spelen exclusief voor het PS platform... nu is het zelfs op dit platform nog exclusief...

ik snap de gedachten er achter niet, je wil toch dat zo veel mogelijk mensen het spel kopen...
Dan had je waarschijnlijk de aankopen van alle twijfelaars misgelopen, denk ik.

• WeAreLegion
  • Niet online
v8power67 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 02:26:
Net 3uur gta5 kunnen spelen. Had hem voor 48 euro vomia us account grkocht.
Moet zeggen had er meer vab verwacht. Is nog erg veel popin en aliasing.
Ook vind ik de framedrops tijdens het rijden in de stad belachelijk....
Ook zijn de textures nu in fps mode soms erg low res.
Al met al niet echt een grote stap van de ps3 naar ps4 versie op mijn tv.
Misschien nog te weinig gezien en gedaan. Maar weet nog dat ik vorig jaar veel meer onder de ibdruk was op de ps3.
Denk dat het ook wel logisch is dat je meer onde de indruk was op de PS3, spel was nieuw je had het nog niet gespeeld en noem maar op :) verschil is er toch echt overduidelijk hoor ga maar eens voor bij Los Santos de bergen in.

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:44

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

gta 5 op ps4 went snel ja, naar een uur spelen valt het minder op.. beetje tegenvallen denk je..

maar als je ps4 vs ps3 screens ziet merk je meteen de gfx boost..

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• WeAreLegion
  • Niet online
Nickrsd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 09:51:
gta 5 op ps4 went snel ja, naar een uur spelen valt het minder op.. beetje tegenvallen denk je..

maar als je ps4 vs ps3 screens ziet merk je meteen de gfx boost..
We zijn gewoon allemaal verwende nesten eigenlijk haha :) maar goed ik kom nog steeds stukjes tegen waar ik echt stil ga staan. En met jetski over het water is echt super tof :D daar vermaak ik me zoiezo wel uur mee als moet haha.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb gisteren ook 15 minuten GTA5 gezien en ga ook maar even wachten. Het ziet er goed uit, maar is gewoon precies hetzelfde verhaal. Wat me wel direct opviel is dat alle schaduwen vlak voor je plots van blurry naar scherp en met meer detail gaan... Je ziet als het ware een grens vlak voor je waar dat gebeurt en dat vind ik wel jammer.

Far Cry 4 zag er ook prachtig uit en dat lijkt me weer een topper. Die moet ik binnenkort ook spelen! Momenteel ben ik nog bezig met inFamous SS.

[ Voor 29% gewijzigd door SToRM666 op 22-11-2014 11:03 ]

PSN id: NL_SToRM

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
SToRM666 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:01:
Ik heb gisteren ook 15 minuten GTA5 gezien en ga ook maar even wachten. Het ziet er goed uit, maar is gewoon precies hetzelfde verhaal.
Zo kijk ik op dit moment ook naar GTA 5. Het is een fantastische game, maar ik heb hem de afgelopen maanden al 2 x uitgespeeld op de PS3. Zelf heb ik Far Cry opgepakt.

Over een maandje of 5 zal ik GTA 5 er bij pakken op de PS4 om de game nog een keer te doorlopen :).

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
SToRM666 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:01:
Ik heb gisteren ook 15 minuten GTA5 gezien en ga ook maar even wachten. Het ziet er goed uit, maar is gewoon precies hetzelfde verhaal. Wat me wel direct opviel is dat alle schaduwen vlak voor je plots van blurry naar scherp en met meer detail gaan... Je ziet als het ware een grens vlak voor je waar dat gebeurt en dat vind ik wel jammer.

Far Cry 4 zag er ook prachtig uit en dat lijkt me weer een topper. Die moet ik binnenkort ook spelen! Momenteel ben ik nog bezig met inFamous SS.
Had je iets anders verwacht? :?

• xelfer
  • Niet online
Zijn er hier mensen die de Playstation TV gebruiken i.c.m. de PS4? Hoe ervaren jullie remote play en de PS Vita game ondersteuning?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
xelfer schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:15:
Zijn er hier mensen die de Playstation TV gebruiken i.c.m. de PS4? Hoe ervaren jullie remote play en de PS Vita game ondersteuning?
Ik kan je evt morgen meer verstellen, dan heb ik er één.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Nee, maar ik bedoelde te zeggen dat het buiten de mooiere graphics een spel is welke ik niet zo lang geleden al uitgespeeld heb. Daarom is het beter om even te wachten met kopen.

PSN id: NL_SToRM

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Ik heb er nog niet echt serieus naar gekeken, maar is het normaal dat de PS4 in slaapstand een lichtshow blijft geven? Lijkt alsof die dus niet in sleepmode gaat.

www.gevoeligeplaten.nl

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-11 13:42
Geteisem schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:39:
Ik heb er nog niet echt serieus naar gekeken, maar is het normaal dat de PS4 in slaapstand een lichtshow blijft geven? Lijkt alsof die dus niet in sleepmode gaat.
Lichtshow? Als in dat het led licht blijft knipperen? Hij hoort steady oranje te worden..dus gaat dan inderdaad iets niet goed

PSN id: PENo1

• xelfer
  • Niet online
Deze charging station ziet er wel heel tof uit: https://www.youtube.com/watch?v=HeQqbFX-ZKY

Helaas heb ik zelf USB dingen die in mijn PS4 gaan, zoals mijn Xim4 en USB Headset als ik achter mijn bureau zit te gamen.

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

P.E.No.1 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:10:
[...]

Lichtshow? Als in dat het led licht blijft knipperen? Hij hoort steady oranje te worden..dus gaat dan inderdaad iets niet goed
Net weer even getest. Nu wordt de LED wel oranje en statisch. Vreemd. Gisteren bleef de LED knipperen.

www.gevoeligeplaten.nl

• v8power67
Grand Theft Auto V free roam PS4:

Had wat beelden opgenomen van gta5.
Gewoon voor de fun dacht share ze hier even.
Geen spoilers etc gewoon free roam in first person. Beetje scenery checken en zonsopgang. En wat wildlife.

Edit: merk nu bij het kijken van de video dat muziek niet hoorbaar is in opnames.
Had juist de opname gestart bij phil collins nummer. Maar je hoort geen muziek in de video.
Beetje jammer.

[ Voor 28% gewijzigd door v8power67 op 22-11-2014 19:38 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:49
WeAreLegion schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 10:49:
[...]

We zijn gewoon allemaal verwende nesten eigenlijk haha :) maar goed ik kom nog steeds stukjes tegen waar ik echt stil ga staan. En met jetski over het water is echt super tof :D daar vermaak ik me zoiezo wel uur mee als moet haha.
Verwende nesten? Laten we heel eerlijk zijn, deze generatie is de kleinste stap ooit gemaakt. Ik had persoonlijk toch liever consoles van 600+ gezien.

• xelfer
  • Niet online
v8power67 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 19:32:
Edit: merk nu bij het kijken van de video dat muziek niet hoorbaar is in opnames.
Had juist de opname gestart bij phil collins nummer. Maar je hoort geen muziek in de video.
Beetje jammer.
Denk dat dit te maken heeft met de licentierechten van de muziek.

Verwijderd

Wat is dat rare regenboog effect op het asfalt in GTA 5. Ziet er niet uit.

• v8power67
xelfer schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 22:16:
[...]

Denk dat dit te maken heeft met de licentierechten van de muziek.
Hmm makes sence... maar wel jammer want vind de sfeer wel lekker met nummertje erbij.

• WeAreLegion
  • Niet online
NotSoSteady schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 21:44:
[...]

Verwende nesten? Laten we heel eerlijk zijn, deze generatie is de kleinste stap ooit gemaakt. Ik had persoonlijk toch liever consoles van 600+ gezien.
Nou dan moet je Far Cry 4 maar eens opstarten en de Far Cry 4 er naast leggen op een oude console dan is dat toch echt geen kleine stap hoor :) En Unity ziet er ondanks de bugs wel echt super mooi uit dat ga je op een oude console echt niet trekken :) maar goed ieder zijn mening verder natuurlijk maar echt een kleine stap vind ik het niet.

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:32
NotSoSteady schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 21:44:
[...]

Kern van waarheid. Maar 600+ wat?

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

pelt schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 23:42:
[...]

600+ euro en betere hardware.

Die les heeft Sony wel geleerd met de 3. PS3 brak pas echt door na de prijsdrop.

[ Voor 18% gewijzigd door Azqi op 22-11-2014 23:48 ]

• v8power67
pelt schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 23:42:
[...]

Denk €600+
En ben het wel ermee eens.
Tuurlijk de ps4 is heel mooi apparaat en de x1 ook.
Maar de cpus zijn erg zwak. En zodra je gpgpu taken gaat doen om de zwakkere cpu te compenseren verlies je die kracht voor andere taken.
In de ps4 gewoon een zwaar geoptimaliseerde cell erin op hoge kloksnelheid kleine procede. Cell in ps3 is snellere dan cpu van ps4 dus zou verbetering zijn geweest.

Of een 600 euro console met 8gb ddr3 voor systeem (hoge snelheid) en de gpu zelf ook 4gb gddr5 op hoge snelheid( zoals in een pc ook gescheiden is).
En gewoon een dikke gpu en cpu setup.

Maar laten we komende jaren even afwachten.
De ps4 heeft 1.8 tflops wat hellemaal niet slecht is. Denk dat we met uncharted 4 voor het eerst gaan zien wat de ps4 echt kan in de handen van echt developer.
En laten we eerlijk zijn de ps4 heeft best wat meer power aanboord dan x1, maar er zijn weinig games die echt veel beter op ps4 zijn.
Tuurlijk hogere resolutie is heel netjes.
Maar kijk naar dragon age inqesition. 1080p 30fps met drops naar 25 heel soms op ps4. En 900p 30fps met 1 drop naar 28 op de x1.
Het is tot nu toe elke keer wel ergens beter maar weer tenkoste van iets anders.
Tuurlijk soms is het beide dus hogere reso en stabielere fps. Maar niet altijd zoals met gta5 ook weer.

Wat ik hiermee bedoel is dat ik denk dat we pas zodra last gen hellemaal gedropt is. En mensen beide consoles masteren, gaan we echt de power van de ps4 zien.
Athans als developers wel netjes gewoon hun werk doen en niet parity gaan toepassen.
Zeker als bv met de exclusives dalijk tezien is waar de ps4 toe in staat is, en dus een kloof tonen tussen x1 en ps4, dan kan je als developer geen parity toepassen zonder gezicht verlies.

Maar dit is allemaal speculatie, dalijk komt ms echt met een voordeel met de cloud wie weet. Maar voorlopig denk ik dat het wel goedzit voor de ps4.

Zo niet dan hebben we binne 4 a 5 jaar een ps5 of hellemaal geen consoles meer. Gaan we streamen ofzo :p

• WeAreLegion
  • Niet online
Enige jammer aan die Cell processors is dat het programmeren er voor erg lastig is en er maar paar developers zijn die het echt konden (naughty dog bijvoorbeeld).

Maar goed die hardware in een console dan is het geen console meer, het moet ook zijn hitte kwijt kunnen bijvoorbeeld dat gaat gewoon niet werken.

[ Voor 20% gewijzigd door WeAreLegion op 23-11-2014 00:24 ]

• v8power67
WeAreLegion schreef op zondag 23 november 2014 @ 00:23:
[...]

Enige jammer aan die Cell processors is dat het programmeren er voor erg lastig is en er maar paar developers zijn die het echt konden (naughty dog bijvoorbeeld).

Maar goed die hardware in een console dan is het geen console meer, het moet ook zijn hitte kwijt kunnen bijvoorbeeld dat gaat gewoon niet werken.
Nou viel wel mee toch, richting einde van last gen had de ps3 vaak gelijkwaardige games tegenover x360. En gta5 was zelfs op ps3 beste. Maar i derdaad cell is lastig, maar mag toch verwachten na hoop jaar in ps3 en dan in een ps4 weer dat ze wel maximale kunnen eruit halen.
Plus dat de cell niet meer zo duur is want alle developing kosten zaten in de ps3 prijs inbegrepen.
Vraag me echt af wat als ;)
Hadden last gen remasters misschien nog stuk beter gedraaid op ps4 zoals the last of us. Nu moesten ze heel de opzet van de engine aanpassen naar cpu van ps4 etc. Dan had je gewoon een snellere cell plus een snelle gpu gehad.

• WeAreLegion
  • Niet online
v8power67 schreef op zondag 23 november 2014 @ 00:28:
[...]

Nou viel wel mee toch, richting einde van last gen had de ps3 vaak gelijkwaardige games tegenover x360. En gta5 was zelfs op ps3 beste. Maar i derdaad cell is lastig, maar mag toch verwachten na hoop jaar in ps3 en dan in een ps4 weer dat ze wel maximale kunnen eruit halen.
Plus dat de cell niet meer zo duur is want alle developing kosten zaten in de ps3 prijs inbegrepen.
Vraag me echt af wat als ;)
Hadden last gen remasters misschien nog stuk beter gedraaid op ps4 zoals the last of us. Nu moesten ze heel de opzet van de engine aanpassen naar cpu van ps4 etc. Dan had je gewoon een snellere cell plus een snelle gpu gehad.
Dat wel maar goed kosten en baten plaatje en dergelijke :) Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben heb Far Cry 4 op me PC even gespeelt en op de PS4 heb ik hem ook en doet er echt niet ondervoor ja het mist wat fancy kunstjes maar dat is het ook wel qua beeld zeg maar zie je geen verschil (dinstance en gras en dat soort dingen).

• v8power67
WeAreLegion schreef op zondag 23 november 2014 @ 00:30:
[...]

Dat wel maar goed kosten en baten plaatje en dergelijke :) Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben heb Far Cry 4 op me PC even gespeelt en op de PS4 heb ik hem ook en doet er echt niet ondervoor ja het mist wat fancy kunstjes maar dat is het ook wel qua beeld zeg maar zie je geen verschil (dinstance en gras en dat soort dingen).
Naja dat is wel weer zo. En dat is zelfs een spel die nog op de last gen is.
Wie weet wat er over een jaar op ons scherm voor plaatjes tevoorschijn komen.

Iets heel anders maar vind het veelste stil rond gran turismo... ik wil gt7!!!

• Brad Pitt
Tenzij het een GT5.3 wordt, met wederom dezelfde 8-polygonen bullcrap auto's en Dyson sound. Beetje klaar mee.

• v8power67
Brad Pitt schreef op zondag 23 november 2014 @ 00:38:
[...]

Tenzij het een GT5.3 wordt, met wederom dezelfde 8-polygonen bullcrap auto's en Dyson sound. Beetje klaar mee.
True , maar moet zeggen mis gt6 best wel. Heb forza 5 en horizon 2 op de x1 maar speel ze haast niet meer want ben gewoon meer een gran turismo speler.
Gt5 is mijn meest gespeelde game ooit denk ik wel. Gt6 was teveel van zelfde, maar toch vind ik gt6 beter dan forza op moment. En wil gewoon op mn ps4 spelen ipv de ps3. Maar al laten ze maar teasertje zien. Anything !! Ben echt benieuwd wat ze uit de ps4 kunnen halen. Denk dat we echt wel een flinke graphics boost gaan zien.
Gt6 was al 1440x1080p dus native 1080p en stabiele 60fps moet geen probleem zijn icm dikke graphics.

• xelfer
  • Niet online
Azqi schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 23:47:
[...]
600+ euro en betere hardware.

Die les heeft Sony wel geleerd met de 3. PS3 brak pas echt door na de prijsdrop.
Probleem is dat de gemiddelde console gamer gewoon een arme sloeber is of iemand die gewoon niet zo veel waarde hecht aan dure apparatuur.

Een van de hoofdredenen waarom de Xbox One in veel gebieden slechter verkocht heeft, is omdat hij gewoon 100 euro duurder was. Niet omdat de PS4 gewoon objectief gezien een sneller en krachtiger apparaat is.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:51
xelfer schreef op zondag 23 november 2014 @ 08:30:
[...]

Probleem is dat de gemiddelde console gamer gewoon een arme sloeber is of iemand die gewoon niet zo veel waarde hecht aan dure apparatuur.

Een van de hoofdredenen waarom de Xbox One in veel gebieden slechter verkocht heeft, is omdat hij gewoon 100 euro duurder was. Niet omdat de PS4 gewoon objectief gezien een sneller en krachtiger apparaat is.
Maarja, hoe wil je het vergelijken. Als ik vorig jaar een PC in elkaar zette van 600 euro kan ik een PC met dezelfde prestaties nu in elkaar zetten voor 400 euro (als de goede hardware op het goede moment uitkomt natuurlijk, anders duurt het iets langer). Dit ding is gewoon ontwikkeld voor een lange periode. Zou misschien wel tof zijn als het in de toekomst mogelijk is een console te upgraden.

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 12:45
[...]

Wat een kansloze opmerking die nergens op is gebaseerd. Ga lekker ergens anders lopen bashen. :F :O

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-12 11:13

Satom

Verzamel ervaringen

[...]

Je vergeet wel te melden dat dit jou eigen mening is. Je weet immers niet wat ik (of anderen) in mijn/hun portemonnee heb(ben), of had tijdens de aanschaf van de PS4.. Iedereen heeft zijn eigen mening over gamen, ik vind een console vele malen fijner dan een pc. Maar goed, nogmaals, ieder zijn eigen :)

• xelfer
  • Niet online
Satom schreef op zondag 23 november 2014 @ 10:37:
[...]
Je vergeet wel te melden dat dit jou eigen mening is. Je weet immers niet wat ik (of anderen) in mijn/hun portemonnee heb(ben), of had tijdens de aanschaf van de PS4.. Iedereen heeft zijn eigen mening over gamen, ik vind een console vele malen fijner dan een pc. Maar goed, nogmaals, ieder zijn eigen :)
De mensen die op gaming forums zitten zijn nou niet gemiddelde gamers. In mijn retail ervaring heb ik gewoon gemerkt dat de prijs van een apparaat gewoon doorslaggevend kan zijn. De hardcore gamer heeft wellicht wel 600 euro over voor een PS4 met beter specs, of datzelfde bedrag voor een PC, maar hardcore gamers zijn een niche in het grotere plaatje. Met een lagere prijs trek je gewoon een veel groter publiek.

Een grote groep gamers is gewoon jong en heeft relatief gezien niet zoveel te besteden. Om succes te hebben met je console, heb je wel deze groep gamers nodig. Zeker aangezien je een console toch een jaar of 6 uit wilt bouwen. De gamers die nu 12 zijn, zullen 18 zijn op het moment dat de PS4/Xbox One lifecycle erop zit.

• WeAreLegion
  • Niet online
xelfer schreef op zondag 23 november 2014 @ 11:00:
[...]

De mensen die op gaming forums zitten zijn nou niet gemiddelde gamers. In mijn retail ervaring heb ik gewoon gemerkt dat de prijs van een apparaat gewoon doorslaggevend kan zijn. De hardcore gamer heeft wellicht wel 600 euro over voor een PS4 met beter specs, of datzelfde bedrag voor een PC, maar hardcore gamers zijn een niche in het grotere plaatje. Met een lagere prijs trek je gewoon een veel groter publiek.

Een grote groep gamers is gewoon jong en heeft relatief gezien niet zoveel te besteden. Om succes te hebben met je console, heb je wel deze groep gamers nodig. Zeker aangezien je een console toch een jaar of 6 uit wilt bouwen. De gamers die nu 12 zijn, zullen 18 zijn op het moment dat de PS4/Xbox One lifecycle erop zit.
Sorry maar omdat je meer geld neer ligt maakt je nog geen hardcore gamer hoor :) En toen de PS3 uit kwam was die ook erg prijzig, maar liep eigenlijk gelijk al achter op de PC dus dus dat een duurdere console gelijk beter is klopt dan ook niet.

• joey82
ik heb in de winkel ( bart smit ) nou al verschillende opmerking gehad van mensen die een ps4 kochten dat ze het wel fijn vinden dat t 200 euro goedkoper is dan de ps3 bij release :)

• xelfer
  • Niet online
WeAreLegion schreef op zondag 23 november 2014 @ 11:03:
[...]
Sorry maar omdat je meer geld neer ligt maakt je nog geen hardcore gamer hoor :) En toen de PS3 uit kwam was die ook erg prijzig, maar liep eigenlijk gelijk al achter op de PC dus dus dat een duurdere console gelijk beter is klopt dan ook niet.
De PS3 verkocht ook niet al te best in het begin, zeker niet vergeleken met de PS2 en de PS4. Het ding was duur (overigens was de PS2 ook duur) en de marketing van Sony zat slecht in elkaar.

Veel voor weinig is de sleutel tot succes tegenwoordig. Marktpenetratie hangt veel van de prijs van een product af. Kijk maar naar de successen van winkels als Action en Ikea; veel voor weinig.

En het is ook logisch dat je als console altijd achter loopt op een PC, aangezien de allerbeste PC apparatuur gewoon een veelvoud kost van de gemiddelde console.

Ik denk dat de PS4 (en Xbox One) gewoon veel waarde bieden voor hun prijs. De games zien er goed uit en de consoles zijn met 400 euro per stuk goed te betalen.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:50

Phydomir

Dennis

0xrubennft schreef op zondag 23 november 2014 @ 10:27:
[...]

Wat een kansloze opmerking die nergens op is gebaseerd. Ga lekker ergens anders lopen bashen. :F :O
Wat betreft het laatste heeft hij wel degelijk een punt. Realiseer je goed dat wij hier in de minderheid zijn ten opzichte van het totaal verkochte aantal consoles. En dan bedoel ik met wij, gamers die eigenlijk alles zelf uitzoeken en precies weten wat zij willen.

Als de ouders van pietje bij de Game Mania naar binnen lopen en zien een PS4 voor 399 of een X1 voor 499...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• WeAreLegion
  • Niet online
Phydomir schreef op zondag 23 november 2014 @ 11:32:
[...]

Wat betreft het laatste heeft hij wel degelijk een punt. Realiseer je goed dat wij hier in de minderheid zijn ten opzichte van het totaal verkochte aantal consoles. En dan bedoel ik met wij, gamers die eigenlijk alles zelf uitzoeken en precies weten wat zij willen.

Als de ouders van pietje bij de Game Mania naar binnen lopen en zien een PS4 voor 399 of een X1 voor 499...
Hij heeft ook gelijk inderdaad dat is echt marketing op ze best eigenlijk.

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:18

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik had net weer een pareltje van een random event in GTA:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Xz6LATlfrd4]

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-11 13:08
kaanmijo schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:10:

[video]
whahaha, episch! x'D

ik heb ook een mooi momentje meegemaakt in de missie dat michael tegen zn zoon racete op de fiets. degene die het eerste op die pier is wint.

ik had echter een trage start maar wist op de pier zelf de zoon in te halen. (hiervoor heb ik echter wel een hoop health gebruikt, dat gaat er af op het moment dat je te lang hard fietst en je stamina op is)
Vervolgens val ik van m'n fiets omdat de healthbar bijna leeg was en komt het zoontje (jimmy) erachteraan gefietst, hop over pappie z'n hoofd heen en pappie was wasted x'D

bij poging 2 ging het gelukkig beter :9

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Verwijderd

[video]
Prachtig filmpje.

:9~

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42

[video]
Wow wat gaaf !!!

Scrooge NL

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19

[video]
Geweldig!

Heb jij toevallig je brightness ook lager gezet voor leuke donkere nachten? :P

Verwijderd

Net een mooi moment in Pure Pool :

Pure Pool is nu digitaal 5,99 in de NL PSStore.
Een echte aanrader voor een potje pool tussendoor.

• WeAreLegion
  • Niet online

[video]
hahaha okay dat was echt tof :D

• Sipio
  • Niet online
"fuck" toch de knoop doorgehakt ( altijd pc gespeeld) en nu toch een PS4 met GTA besteld, wat zal het wennen worden met een controller maar goed, uitdaging dan maar :+

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Sipio schreef op zondag 23 november 2014 @ 16:56:
"fuck" toch de knoop doorgehakt ( altijd pc gespeeld) en nu toch een PS4 met GTA besteld, wat zal het wennen worden met een controller maar goed, uitdaging dan maar :+
GTA met een controller is echt heel prima te doen hoor :)

• joey82
falcon123 schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:00:
[...]

met toetsenbord/muis lijkt mij echt ehm niet zo prettig met gta of ligt dat aan mij?
falcon123 schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:00:
[...]

Ik kwam ook van de pc af (gta4) en het duurde bij mij wel een week eer ik het gevoel had dat ik volledige controle had.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• WeAreLegion
  • Niet online
Het is wel even wennen maar uit eindelijk gaat het wel inderdaad. Soms game ik wat vaker op me PC dan is het weer omschakelen maar goed vind de PS4 controller wel erg fijn in de hand liggen.

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:18

kaanmijo

Picobello B.V.

Eduardboon schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:52:
[...]

Geweldig!

Heb jij toevallig je brightness ook lager gezet voor leuke donkere nachten? :P
Het enige wat ik veranderd heb zijn die brightness settings als je voor het eerst het spel opstart, meer niet
AtlAntA schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:20:
[...]

Ik kwam ook van de pc af (gta4) en het duurde bij mij wel een week eer ik het gevoel had dat ik volledige controle had.
Ik ben altijd een voorvechter geweest van een muis op de console en heb op de PS3 al mijn shooters met een FragFX Shark gespeeld. Inmiddels is de situatie 180 graden anders. Wat een genot om shooters als Far Cry 4 en CoD onderuit gezakt met de DS4 te spelen, zeg. Heeft me wel een jaar of 6 gekost, maar eindelijk voelt het "normaal" en heb ik gewoon goede controle.

• Sipio
  • Niet online
joey82 schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:10:
[...]

met toetsenbord/muis lijkt mij echt ehm niet zo prettig met gta of ligt dat aan mij?
Heb alle games met Nostromo/Orbweaver en muis gespeeld,AC GTA ME enz ging super, al moet ik toegeven dat bijv Heli's in GTA veel fijner te besturen zijn met een controller.
De controller is mij ook niet helemaal vreemd, xbox controller heb ik bij mijn pc, het zal meer het schieten en bewegen op zich zijn, shooters zal ik me voorlopig maar helemaal niet aan wagen online haha.

*edit* Als ik bovenstaand filmpje zie ben ik toch wel blij dat ik niet tot eind Januari hoef te wachten, blijven de mooiste games GTA 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Sipio op 23-11-2014 20:05 ]

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

[video]
:D _O- Dat busje doet 't 'em. :+

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 23-11-2014 19:59 ]

[...]

Sorry hoor, maar echt rare opmerking.. :/

Je kunt er ook voor kiezen he..
Hiero erbij aanwezig: 2x PC (1x ouder, 1x nieuwer), 1x Mac Pro, 2x Windows laptop (1x 15", 1x netbook), 1x Macbook Pro Retina 15"

Maar toch is gamen met een console zoveel relaxer en veeel minder gedoe :>

• Copycat
  • Laatst online: 12:00

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Idd. Vaak gehoorde klacht is dat console games te duur zijn :D

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Copycat
  • Laatst online: 12:00

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Idd. Vaak gehoorde klacht is dat console games te duur zijn :D

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Ook dat is wel op te lossen, digitaal in de US kopen :+
Qua hardware ben je dan wel goedkoper uit, pas je hierboven genoemde 'truc' niet toe en koop je je games via de reguliere weg, dan betaal je voor de games wel weer meer.
En erg lage aanschaf + iets duurdere games is beter te rechtvaardigen dan een erg hoge aanschaf exclusief periodieke upgrades + marginaal goedkopere games, financieel speelt echt wel een rol... :)

Het is ook gewoon gemak, geen gedoe met handmatig installeren, patches, drivers, grafische instellingen zodat het draait, periodieke hardware upgrades, en gewoon vanaf je luie stoel/bank met een controller, en niet voor je PC zitten met muis/toestenbord, waar dat laatste ook wel anders kan.
En het is eenmalig al een goedkope aanschaf die de gehele levensduur meegaat en je altijd de recentste games kunt spelen, waar je bij een PC al duur uit bent wil je nu de nieuwste games kunnen spelen, laat staan over 2 jaar. En dan kom je toch weer terug op het begin, want ook niet hoeven te upgraden en controleren of je hardware de game kan draaien en alles wat daarbij komt kijken heeft te maken met gemak. :)
Pagina: 1 ... 70 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link