Denk €600+
En ben het wel ermee eens.
Tuurlijk de ps4 is heel mooi apparaat en de x1 ook.
Maar de cpus zijn erg zwak. En zodra je gpgpu taken gaat doen om de zwakkere cpu te compenseren verlies je die kracht voor andere taken.
In de ps4 gewoon een zwaar geoptimaliseerde cell erin op hoge kloksnelheid kleine procede. Cell in ps3 is snellere dan cpu van ps4 dus zou verbetering zijn geweest.
Of een 600 euro console met 8gb ddr3 voor systeem (hoge snelheid) en de gpu zelf ook 4gb gddr5 op hoge snelheid( zoals in een pc ook gescheiden is).
En gewoon een dikke gpu en cpu setup.
Maar laten we komende jaren even afwachten.
De ps4 heeft 1.8 tflops wat hellemaal niet slecht is. Denk dat we met uncharted 4 voor het eerst gaan zien wat de ps4 echt kan in de handen van echt developer.
En laten we eerlijk zijn de ps4 heeft best wat meer power aanboord dan x1, maar er zijn weinig games die echt veel beter op ps4 zijn.
Tuurlijk hogere resolutie is heel netjes.
Maar kijk naar dragon age inqesition. 1080p 30fps met drops naar 25 heel soms op ps4. En 900p 30fps met 1 drop naar 28 op de x1.
Het is tot nu toe elke keer wel ergens beter maar weer tenkoste van iets anders.
Tuurlijk soms is het beide dus hogere reso en stabielere fps. Maar niet altijd zoals met gta5 ook weer.
Wat ik hiermee bedoel is dat ik denk dat we pas zodra last gen hellemaal gedropt is. En mensen beide consoles masteren, gaan we echt de power van de ps4 zien.
Athans als developers wel netjes gewoon hun werk doen en niet parity gaan toepassen.
Zeker als bv met de exclusives dalijk tezien is waar de ps4 toe in staat is, en dus een kloof tonen tussen x1 en ps4, dan kan je als developer geen parity toepassen zonder gezicht verlies.
Maar dit is allemaal speculatie, dalijk komt ms echt met een voordeel met de cloud wie weet. Maar voorlopig denk ik dat het wel goedzit voor de ps4.
Zo niet dan hebben we binne 4 a 5 jaar een ps5 of hellemaal geen consoles meer. Gaan we streamen ofzo