Lol @ Unity framerate:

Assassin’s Creed: Unity is out today in the US, but some people seem to have been getting their copies early with videos of the game appearing on YouTube yesterday. Unfortunately, some of those people who got their hands on the game early are reporting that there are significant technical problems with Assassin’s Creed: Unity, most notably the framerate.

“Seriously I get the game is massive, but jesus the framerate in this game is atrocious,” said Reddit user Merkwerk talking about the PS4 version of Assassin’s Creed: Unity. “It’s not even close to a locked 30 fps, it feels like it’s running at 20 something most of the time and I’ve had it drop way below that a couple of times already.”
:X :/

Eigenlijk had de game gewoon nog meer downgrades moeten krijgen want nu heb je slechte graphics en kut framerate :X Dit is geen fullprice waard.
*Zucht* Daar komen de patches... :(

Ik denk dat het tijd wordt voor een mooie en bijpassende, externe GPU O-)

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 20:53

Bellerophon

Persona non grata

AlphaBlack_NL schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:12:
Lol @ Unity framerate:

Assassin’s Creed: Unity is out today in the US, but some people seem to have been getting their copies early with videos of the game appearing on YouTube yesterday. Unfortunately, some of those people who got their hands on the game early are reporting that there are significant technical problems with Assassin’s Creed: Unity, most notably the framerate.

“Seriously I get the game is massive, but jesus the framerate in this game is atrocious,” said Reddit user Merkwerk talking about the PS4 version of Assassin’s Creed: Unity. “It’s not even close to a locked 30 fps, it feels like it’s running at 20 something most of the time and I’ve had it drop way below that a couple of times already.”

Eigenlijk had de game gewoon nog meer downgrades moeten krijgen want nu heb je slechte graphics en kut framerate :X Dit is geen fullprice waard.
Paup door een trechter dus.

PSN: Bellerophon-

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 16:20
Ubisoft = praatjesmakers ( same story same end )
(Ook bij Watchdogs hoge verwachtingen en het resultaat is weer minder:D)

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:58
poor Leno schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:15:
*Zucht* Daar komen de patches... :(

Ik denk dat het tijd wordt voor een mooie en bijpassende, externe GPU O-)
Als het een Naughty Dog product was geweest had ik me bij je stelling aangesloten. Het is maar een Ubisoft product, die hebben nog nooit bekend gestaan om hun goede engines of technische talenten.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

SacreBleu schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:20:
[...]

Als het een Naughty Dog product was geweest had ik me bij je stelling aangesloten. Het is maar een Ubisoft product, die hebben nog nooit bekend gestaan om hun goede engines of technische talenten.
Dat dus. 1st party FTW _/-\o_

En een game als Infamous First Light met veel betere graphics,oké wel wat minder NPC's. Loopt unlocked gewoon wel makkelijk 40-50fps :F 8)7 En aan Unity werkte 10x zoveel mensen?

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:40
Als dat van Unity echt waar blijkt te zijn, zul je dit niet terugzien in de reviewcijfers; de game zal wel weer achten en negens krijgen overal, en minstens 8 miljoen keer verkopen. Triest, maar waar.

Eigenlijk wel apart; 3rd party games die broken zijn krijgen nog steeds dikke cijfers, 1st party games worden afgeslacht.

Consistent sub 30fps performance is onacceptabel.
Ok, ik riep net uit frustratie "Ik denk dat het tijd wordt voor een mooie en bijpassende, externe GPU O-) "

Maar nu ik er meer over nadenk, is dit technisch haalbaar??

De PS4 heeft PC-architecture.. Via een ethernet splitter of via de USBs (aanelkaar linken) oid?

• SacreBleu
Trishul schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:23:
Als dat van Unity echt waar blijkt te zijn, zul je dit niet terugzien in de reviewcijfers; de game zal wel weer achten en negens krijgen overal, en minstens 8 miljoen keer verkopen. Triest, maar waar.

Eigenlijk wel apart; 3rd party games die broken zijn krijgen nog steeds dikke cijfers, 1st party games worden afgeslacht.

Consistent sub 30fps performance is onacceptabel.
Ik kijk tegenwoordig dan ook voornamelijk Twitch streams van een game en pak daar af-en-toe een review bij. Tegenwoordig ben ik er klaar mee. Ook met Total Biscuit heb ik mijn buik wel vol, die 'first impressions' die hij doet, kloppen van geen kanten meer. Hij maakt tegenwoordig vooral indie games belachelijk maar zit een partij klaar te komen met CoD: AW. In zijn filmpje moet hij wel meerdere keren hebben gezegd dat het zo lijkt op: Unreal Tournament. Terwijl hij vroeger véél eerlijker was.

Ook hecht ik meer waarde aan de mening van medetweakers dan van IGN, Polygon, GS, GT en dergelijke.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-12 14:24

Kju

Ik vraag me wel af hoeveel tweakers er via twitch streamen. Dat grote stream een game topic is anders best dood...
Zelf stream ik wel regelmatig, gewoon voor fun, niet voor donaties of om likes te verdienen. Maar het is wel leuk om te ouwehoeren met mensen die kijken. Nadeel bij het streamen van bijvoorbeeld GTA alleen is wel dat er veel kleine kinderen (10- 15 jaar) komen kijken en vaak mee willen spelen, sommigen bedelen om moderator te worden terwijl ik toch liever met volwassenen speel. Ook als je kijkt naar streams van de populairdere streamers die GTA spelen zijn het voornamelijk kinderen waar ze mee spelen, het is ook vrij kinderachtig wat ze dan doen om hun publiek te "entertainen" en dan haak ik toch vrij snel af...

PSN: Kjujay

• Trishul
poor Leno schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:31:
Ok, ik riep net uit frustratie "Ik denk dat het tijd wordt voor een mooie en bijpassende, externe GPU O-) "

De PS4 heeft PC-architecture.. Via een ethernet splitter of via de USBs (aanelkaar linken) oid?
Ethernet en USB hebben te weinig bandbreedte, plus de latency is te hoog. De GPU van de PS4 heeft echt GDDR5 bandbreedte levels nodig om gevoed te blijven, anders staat die uit z'n neus te vreten.

Nee, de PS4 is tot veel meer in staat dan de multiplats hebben laten zien; infamous second son is ontwikkeld door een lullig teampje van 70 man, en kijk naar de graphics en performance van die game...
Of KZ: SF; de SP is na een jaar nog steeds de mooiste FPS op de current gen consoles.

[ Voor 19% gewijzigd door Trishul op 11-11-2014 12:36 ]

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
AlphaBlack_NL schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:12:
Lol @ Unity framerate:

Ubisoft :F

PSN: Alvanosa

• SacreBleu

Als Ubisoft begint een degelijke ontwikkelaar te worden. En wanneer studio's zoals Rocksteady ophouden met dat parity bullshit heeft de PS4 écht geen externe GPU nodig.

De vorige generatie had ook, nagenoeg, geen parity. Waarom moet dat nu ineens wel?

Trishul schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:33:
[...]

Ethernet en USB hebben te weinig bandbreedte, plus de latency is te hoog. De GPU van de PS4 heeft echt GDDR5 bandbreedte levels nodig om gevoed te blijven, anders staat die uit z'n neus te vreten.
Nja die bandbreedte zou je wel kunnen halen via gigabit.. 2x USB3 weet ik niet.. Of via de Optical, weet ik veel 8)7

Maar is er misschien een andere manier?

EN als SEGA het lukte, dan zou Sony het ook moeten kunnen ;)

Afbeeldingslocatie: http://oi34.tinypic.com/2d7ydr7.jpg

_/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door poor Leno op 11-11-2014 12:42 ]

Onhaalbaar, enige waarmee het enigsins mee zou hebben gekunt is de Apple Thunderbolt aansluiting want dat is PCIe 2.0 4x over een kabel maar waar de laatste GPU's PCIe 3.0 16x zijn dus dit is alsnog een bottleneckje en scheelt een factor 8 aan theoretische bandbreedte.

Hopelijk komt de PS5 dit keer gewoon op tijd en word deze console niet 8 jaar lang aan lifesupport gehouden.

[ Voor 3% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 11-11-2014 12:41 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12 23:51
DeTjuk schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:07:
[...]

Voor mij persoonlijk vind ik de Bart Smit deal beter, doorslag daarbij is het soort spel (Driveclub) t.o.v. de meegeleverde spellen bij de Wehkamp deal.

Bart Smit
PS4
2 controllers
Eye camera
Spel: Drive Club

Nu met 5% korting: 474,99 (gratis verzenden)

Als je via twitch.tv wilt gaan streamen is die camera er wel handig bij.
De beste deal was vorige week.

Bij Bart Smit de DriveClub bundel (PS4, DS4 2x, Camera en DriveClub) voor € 425,00 en later zelfs een uur voor € 382,50. Die laatste hebben ze uit coulance uitgeleverd, maar die aanbieding was niet de bedoeling.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• SacreBleu
poor Leno schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:39:
[...]

Nja die bandbreedte zou je wel kunnen halen via gigabit.. 2x USB3 weet ik niet.. Of via de Optical, weet ik veel 8)7

Maar is er misschien een andere manier?

EN als SEGA het lukte, dan zou Sony het ook moeten kunnen ;)

[afbeelding]

_/-\o_
Dit is écht onnodig. Heb je de systeemeisen van AC: Unity gezien? Heb je ook gezien hoe dat spel eruit ziet? Dan zie je toch dat er iets niet in de haak zit? Minimaal een 7970. Het spel ziet er bijna 'precies' hetzelfde uit als AC: Black Flag. Het is écht niet revolutionair. Eidos/IO Interactive werkte al met grote crowds met de Hitman serie. Hitman Blood Money had al een level waar er honderden AI op het scherm tevoorschijn werden getoverd.

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-12 18:34
Ik denk dat we inderdaad wel kunnen concluderen dat Ubisoft een aantal onhandige keuzes heeft gemaakt met AC: Unity. Het spel heeft een hoop npc's en grote omgevingen, maar die zaken zijn in het verleden wel beter uitgevoerd zonder zo enorm veel rekenkracht te vereisen. Het spel gaat inhoudelijk geen enorm nieuwe of complexe dingen doen; het is een third person action game als zoveel andere. Dat is niet zozeer negatief bedoeld; het kan een prima game zijn, maar er is geen goed excuus voor de graphic downgrades in combinatie met alsnog een problematische framerate. Volgens mij had Ubisoft dit 1-2 jaar voor de release wel kunnen zien aankomen, zeker toen de hardware van de nieuwe consoles bekend werd. Ze hebben waarschijnlijk de engine te zwaar gemaakt of zaken slecht geoptimaliseerd, en moeten hun eigen game nu op allerlei manieren verslechteren om het speelbaar te maken. Erg jammer.

Maar goed, een game is meer dan techniek alleen, en het kan zijn dat de problemen in de praktijk nog wat meevallen. Het resolutie-framerate-debacle zit ten slotte vol met galspuwers en clickbait-artikelen, waarbij de realiteit soms redelijk meevalt. Het zal ook zeker niet de enige console-game zijn die onder de 30 fps duikt; daar had bijv GTA5 ook een handje van. Het kan ook zijn dat patches nog enige heil bieden.

Een ander nieuwtje: De eerste reviews voor Dragon Age: Inquisition zijn uit, en ze zijn erg positief. Veel 8.5's, 9's en 9.5's. Meerdere reviewers spreken van de beste RPG van de afgelopen tien jaar. Liefhebbers van het genre kunnen volgende week dus naar de winkel rennen; het spel komt uit op PS3/4, Xbox 360/One en PC.

Edit @SCARfaceE hieronder: Terughoudend zijn is nooit erg; ik raad mensen in elk geval aan om de reviews inhoudelijk te lezen zoals bij elke game, en niet zuiver op de scores af te gaan. Zo kun je voor jezelf bepalen of het wat voor je is, eventueel in combinatie met bijv een Twitch-stream of twee. Persoonlijk ben ik al wel overtuigd, na al het beeldmateriaal en 17+ reviewers die allemaal lovend zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door geert1 op 11-11-2014 13:20 ]

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-12 04:45
Met Dragon Age moet je de release afwachten. DA2 had ook zulke hoge reviews voor de release, maar dat ging hard achteruit na release.

PSN ID: Beest41

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-12 11:57

Lapras

Ice beam

Ik ben echt een kansloos grote Dragon Age fan. Bij elk cijfer boven een 7 word ik al enthousiast. Zelfs na de bescheiden ramp die DA2 was.
Was Dragon age niet turn-based ? Leuk voor een pokemon spelletje maar daar heb ik echt geen trek meer in op een Console.

• SacreBleu
AlphaBlack_NL schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:28:
Was Dragon age niet turn-based ? Leuk voor een pokemon spelletje maar daar heb ik echt geen trek meer in op een Console.
Nee. Is het ook nooit geweest.

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-12 16:10
AlphaBlack_NL schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:28:
de nieuwe versie heeft beide, voor het normale werk is het third person combat, voor het strategische werk kun je de tijd stoppen en je acties uitzetten op de characters.

• Lapras
  • Laatst online: 25-12 11:57

Lapras

Ice beam

Dat was in de vorige versies ook al zo. Op normal kan je alles wel in realtime doen. Op hard en nightmare werd je vaak al wel gedwongen iets meer pauzes te nemen voor tactische beslissingen. Er voelt weinig zo bevredigend als een lastig gevecht te winnen door zelf verzonnen tactieken.

• Trishul
Hm, de metacritic user scores bevestigen in ieder geval het beeld dat Unity slecht draait; Zowel de PC, PS4 als X1 versies krijgen van de gebruikers lage scores; X1 gebruikers klagen over lage framerate en screen tearing, PS4 gebruikers over framerate problemen, en PC gebruikers dat zelfs met een GTX680 de game op medium sub-30 fps draait.

• SacreBleu
Trishul schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:48:
Hm, de metacritic user scores bevestigen in ieder geval het beeld dat Unity slecht draait; Zowel de PC, PS4 als X1 versies krijgen van de gebruikers lage scores; X1 gebruikers klagen over lage framerate en screen tearing, PS4 gebruikers over framerate problemen, en PC gebruikers dat zelfs met een GTX680 de game op medium sub-30 fps draait.
Echt heel erg bizar. Ik wil écht niet AC bashen. Ik heb best wel plezier gehad met AC: BF maar net als elke andere Ubi game valt het snel in de herhaling met soortgelijke mini-games/quests en mini-quests.
Ja, in Watch_Dogs was er nog content na de storyline, maar 14 keer dezelfde side-mission doen? Daar pas ik voor.

Wel bizar dat AC: Unity zo slecht draait. Het ziet er toch niet zoveel beter uit dan Black Flag? En die draaide naar mijn mening prima. Ik denk - zeker weten doe ik het niet - dat Ubisoft zich héél erg heeft zitten handicappen met dat crowd systeem wat ze hebben geïmplementeerd.

Ik vond het jammer dat WD zo erg was gedowngrade, maar dan toch liever dat dan barslechte performance. Dit kan toch niet voor zo'n grote ontwikkelaar?

• Trishul
SacreBleu schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:03:
[...]

Echt heel erg bizar. Ik wil écht niet AC bashen. Ik heb best wel plezier gehad met AC: BF maar net als elke andere Ubi game valt het snel in de herhaling met soortgelijke mini-games/quests en mini-quests.
Ja, in Watch_Dogs was er nog content na de storyline, maar 14 keer dezelfde side-mission doen? Daar pas ik voor.

Wel bizar dat AC: Unity zo slecht draait. Het ziet er toch niet zoveel beter uit dan Black Flag? En die draaide naar mijn mening prima. Ik denk - zeker weten doe ik het niet - dat Ubisoft zich héél erg heeft zitten handicappen met dat crowd systeem wat ze hebben geïmplementeerd.

Ik vond het jammer dat WD zo erg was gedowngrade, maar dan toch liever dat dan barslechte performance. Dit kan toch niet voor zo'n grote ontwikkelaar?
Dat zou goed kunnen ja; ze hebben misschien bv ook de ACE's die in de PS4 GPU zitten niet gebruikt, terwijl de PS4 er evenveel van heeft als de Radeon R9 290X. Dit zou al behoorlijk kunnen helpen, want ACE's zijn ideaal voor GPGPU toepassingen. Ach ja, we zullen moeten wachten op Naughty Dog, Quantic Dream, Santa Monica en Guerilla om te zien wat voor impact dat kan hebben.

• jayesh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-12 14:06
Weet niemand een goede usb 3.0 32 gb die in de playstation past.
Want ik wil er namelijk een kopen voor onder de 20 euro maar ik ben bang dat hij te dik is. En ik weet niet welke afmeting usb erin past

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-11 16:02

Odieus

Onuitstaanbaar

Ik ben echt een fan van de AC serie en keek daarom ook uit naar Unity. Maar door deze berichten wordt dit het 1e deel dat ik niet bij de release haal. Hoop dat ze op korte termijn de problemen met een patch op kunnen lossen.

Ben nu wel benieuwd naar Far Cry 4, laten we hopen dat die niet deze trend voortzet.

PSN: LinQ-NL

• Jumpman
Pfff, ik begin me lichte zorgen te maken over Far Cry 4, ik hoop echt dat de zaken daar op orde zijn.

Zonder het nog maar gespeeld te hebben is AC: Unity nu al de grootste deceptie van 2014, het begon zo mooi met die teaser/trailer op de E3.

[ Voor 42% gewijzigd door Jumpman op 11-11-2014 14:21 ]

Voor diegenen die problemen hebben met de USB sticks.. Je kunt gewoon de behuizing eraf slopen O-)
Doet t dan nog steeds. evt een plakbandje eromheen.
Dan heb je alleen de connector met een printplaatje eraan.

Ik heb er ook zo 1 liggen en die gaat al jaaaren mee :)

• Kol Nedra
  • Laatst online: 13:23
poor Leno schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:21:
Voor diegenen die problemen hebben met de USB sticks.. Je kunt gewoon de behuizing eraf slopen O-)

oh ik dacht dat ik de enigste was :) heb er ook 1 hier liggen die helemala kaal geripped is 8)

nothing stops this train

• superjona
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-12 18:57
Heb een dik half uur Far Cry 4 kunnen spelen op de FACTS Gent, maar daar heb ik gelukkig geen framerate problemen ondervonden.

Rock solid 30 FPS, nooit een framedrop gemerkt. Olifantje rijden, outpost aanvallen, allemaal erg vlotjes.
De Far Cry engine is volgens mij ook een stuk betere engine dan die bij AC wordt gebruikt.

• geert1
Odieus schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:18:
Ben nu wel benieuwd naar Far Cry 4, laten we hopen dat die niet deze trend voortzet.
Far Cry 4 doet heel weinig wat FC3 niet deed, en draait op dezelfde engine (wel wat opgepoetst). Dus ik verwacht dat die game het qua performance veel beter zal doen, aangezien dit bij FC3 ook goed zat.

Ik vrees eerder voor The Division. Dat is weer typisch zo'n game waarbij Ubisoft erg hoog van de toren blaast en graphics heeft getoond waarvan het onwaarschijnlijk is dat ze daadwerkelijk in de game zullen eindigen. The Division heeft voor mij persoonlijk meer potentie dan alle AC en FC-titels, maar gezien de recente ontwikkelingen stel ik mijn verwachtingen heel laag in.

Ubisoft staat toch wel op nummer 1 wat betreft false advertising. Ze geven zonder blikken of blozen gameplaybeelden vrij die niet in de buurt komen van de daadwerkelijke game. En als de games inhoudelijk dat nu helemaal goed zouden maken, dan zou ik er niet zo'n punt van maken. Maar ook op dat vlak is het vooral herhaling: Weer torens vrijspelen, die weer toegang geven tot 20 inwisselbare en bijna identieke zijmissies, enz. Hopen dat er uiteindelijk een beleidsverandering of nieuw management komt, of dat dit naschokken zijn van de overstap naar nieuwe consoles, want dit gedrag is schadelijk voor de hele game-industrie en het vertrouwen van gamers daarin.

[ Voor 9% gewijzigd door geert1 op 11-11-2014 14:50 ]

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

geert1 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:49:
[...]

Far Cry 4 doet heel weinig wat FC3 niet deed, en draait op dezelfde engine (wel wat opgepoetst). Dus ik verwacht dat die game het qua performance veel beter zal doen, aangezien dit bij FC3 ook goed zat.

Ik vrees eerder voor The Division. Dat is weer typisch zo'n game waarbij Ubisoft erg hoog van de toren blaast en graphics heeft getoond waarvan het onwaarschijnlijk is dat ze daadwerkelijk in de game zullen eindigen. The Division heeft voor mij persoonlijk meer potentie dan alle AC en FC-titels, maar gezien de recente ontwikkelingen stel ik mijn verwachtingen heel laag in.

Ubisoft staat toch wel op nummer 1 wat betreft false advertising. Ze geven zonder blikken of blozen gameplaybeelden vrij die niet in de buurt komen van de daadwerkelijke game. Hopen dat er uiteindelijk een beleidsverandering of nieuw management komt, of dat dit naschokken zijn van de overstap naar nieuwe consoles, want dit gedrag is schadelijk voor de hele game-industrie en het vertrouwen van gamers daarin.
Oh maar ik gok ook dat The Division de getoonde graphics zal gaan halen... helaas dan wel op een monster pc :'(

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:17

The_Worst

Unox

Ik snap niet dat ontwikkelaars / uitgevers die spel zo uitgeven? Op de pc kan ik mij dat enigszins voorstellen want daar zijn vele verschillende combinaties mogelijk van hardware waardoor niet alles getest kan worden. De consoles zijn vaste configuraties waardoor dit eigenlijk niet voor mag komen? Screentearing bijvoorbeeld, daar test je toch op en < 20 fps accepteer je toch niet?

Dat beelden in het begin, tijdens de ontwikkeling van een console, mooier zijn dat kan ik mij ook nog wel een beetje voorstellen. De uiteindelijke specs en devkits zijn nog niet beschikbaar dus het is een beetje gokken. Hoop dat ze bij The Division binnenkort realistische beelden tonen. Ik hou er inmiddels mijn hart voor vast.

[ Voor 30% gewijzigd door The_Worst op 11-11-2014 14:57 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Trishul
AlphaBlack_NL schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:36:
De Far Cry engine is volgens mij ook een stuk betere engine dan die bij AC wordt gebruikt.
Dat klopt, Ubisoft is een beetje een aparte partij dat ze met zoveel verschillende engines werken:
- AnvilNext voor AC
- Disrupt voor WD (hybride van AnvilNext en Dunia 2)
- Dunia 2 voor FC
- SnowDrop voor The Division (van scratch af nieuwe engine)
- UbiArt Framework voor Rayman Legends en Child of Light

Die AnvilNext engine die in iedere AC gebruikt wordt is eigenlijk een vrij oude engine, die al sinds 2007 gebruikt wordt. Natuurlijk zullen er nieuwe dingen aan toegevoegd zijn, maar het lijkt erop dat de basis verouderd is.

Dunia 2 is een engine die doorontwikkeld is uit Dunia engine, die op zijn beurt weer deels gebaseerd is op de alombekende CryEngine 1. M.a.w. een PC x86 basis en van de grond af aan al gericht op moderne technieken.

Disrupt is een nieuwe engine met deels nieuwe code maar ook code uit AnvilNext en Dunia 2. Deze engine is al wat moderner dan AnvilNext, en meer modulair van opzet. Dit was ook nodig omdat WD een manipuleerbare grote open-world bevat.

SnowDrop is volledig nieuw; van scratch gebouwd door Massive Entertainment, nu Ubisoft Massive, volledig op next-gen gericht, ofwel gericht op universal shaders (cuda en GCN). Gemaakt door een developer met bewezen track record op pc eye-candy gebied..

UbiArt Framework is een engine voor hun kleinere games, zoals rayman legends en child of light. Vooral gericht op zo indrukwekkend mogelijke 2d graphics.

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-12 12:01
poor Leno schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:21:

Je kan ook gewoon een usb verleng kabeltje kopen van 20 cm lang voor 20 cent.

https://www.ffshoppen.nl/...Y_33Nw8fXnv2_xxoCQl7w_wcB

Gear | Last.fm | twitch.tv

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Voor The Division heb ik minder vrees, die Snowdrop engine is inderdaad helemaal gericht op de nieuwe consoles en zal stukken beter geoptimaliseerd zijn dan wat ze nu bij AC hebben gedaan. Daarnaast is Massive natuurlijk een heel ander team dan het AC en WD team.

Het lijkt bij Unity wel alsof ze de AC engine voor de PS3 en 360 direct naar de nieuwe consoles hebben geport en er daarna allerlei extensies en mods aan hebben gehangen onder de noemer; next-gen engine.
Daarna is het een rush-job geweest om maar een Q4 release te kunnen halen en is er te weinig geoptimaliseerd.

[ Voor 10% gewijzigd door kazuka op 11-11-2014 15:53 ]

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-12 23:40
Jumpman schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:42:

De beste deal was vorige week.

Bij Bart Smit de DriveClub bundel (PS4, DS4 2x, Camera en DriveClub) voor € 425,00 en later zelfs een uur voor € 382,50. Die laatste hebben ze uit coulance uitgeleverd, maar die aanbieding was niet de bedoeling.
Toen was ik op vakantie waardoor dit langs mij heen is gegaan. Nette deal 425,- euro.

Ik twijfel nog qua koopmoment. Voor sinterklaas of toch wachten op kerstaanbiedingen.

Is er ergens te vinden of er nog (voor december) nieuwe bundels uit komen?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

AnvilNext Engine

Assassin's Creed IV: Black Flag utilized an upgraded version of Ubisoft's AnvilNext graphics engine, first debuted on PC in Assassin's Creed III. For Black Flag, the engine received a variety of significant upgrades, including pre-baked Global Illumination, volumetric fog, dynamic weather, and dynamic foliage to name but a few examples. For Unity there has been a similar upgrade, with Physically Based Rendering (PBR) being the stand-out addition, enabling materials, objects and surfaces to look and react more realistically to lighting, shading and shadowing. Furthermore, the Global Illumination system is now more realistic with the addition of volumetric technology, physics-led objects react more realistically, and cloth behaves in a realistic manner on the protagonist, in the environment, and on other characters. The world now supports larger landmasses, more objects, bigger buildings, building interiors that can be accessed without loading screens, and many other additions that enhance visual fidelity, immersion, and the gameplay.

Assassin’s Creed Unity PC Screenshot

Behind the scenes, AnvilNext's engine has been completely rewritten to greatly reduce the number of draw calls that have in past games caused CPU bottlenecking, which prevented GPUs from operating to their full potential. In addition to improving performance, draw call optimizations have enabled Ubisoft to dramatically increase the population density of their gameplay areas, with thousands of NPCs now visible on-screen simultaneously, each operating with some degree of artificial intelligence powered by reclaimed CPU cycles.

Assassin’s Creed Unity PC Screenshot

Other changes include improvements to depth of field effects, shadowing effects, reflection effects, level of detail instancing, movement, stealth, object interaction, and much, much more, to the extent it'd be easier to list the items that haven't been upgraded, rewritten, or optimized.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:03
Ik heb Unity gekocht, ga hem nu even installeren laat wel even weten of de framerate echt zo bagger is.
Op de ps4 nog niet toch? Moet eerst via uplay geactiveerd worden meende ik?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• mirglep
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-04-2022
Ik heb net een stukje Unity zitten spelen en heb in ieder geval in de eerste delen weinig last van de genoemde problemen met framerate. Er is wel wat texture pop in maar daar merk ik alleen wat van als ik er scherp op let.

Overigens kan je dus prima spelen zonder activatie

[ Voor 10% gewijzigd door mirglep op 11-11-2014 18:09 ]

• Poulske
  • Laatst online: 24-12 22:09
Ik denk zelf dat het allemaal wat overdreven is, en anders zullen ze het echt wel met een patch oplossen, de bugs dan.

• geert1
Zoals ik al dacht: De problemen met AC: Unity zijn zwaar overdreven. Er is wel een downgrade geweest tussen de vroegere beelden en de uiteindelijke game (false advertising), en er zijn issues met pop-in van modellen / texturen / schaduwen, maar het valt niet enorm op. De framerate is hier en daar aan de lage kant, maar dit was in GTA5 erger naar mijn idee. Het spel ziet er behoorlijk mooi uit en is gewoon speelbaar als je andere 30fps-games gewend bent.

Het had alsnog beter gemoeten als je kijkt naar het budget, de tijd en het aantal mensen dat hier aan werkt, maar het is lang niet zo erg als de haters ons willen doen geloven. Wie houdt van Assassin's Creed, hoeft z'n aankoop om deze problemen niet te laten naar mijn idee. Persoonlijk sla ik 'm over omdat de reeks niet mijn ding is, maar iedereen kan zelf de streams op Twitch gaan kijken voor meer info.

Om 18:00 is het embargo op de reviews ook afgelopen, dus check bijv. MetaCritic voor de eerste reviews.

[ Voor 11% gewijzigd door geert1 op 11-11-2014 19:07 ]

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-12 23:41
hey boys and girls,

Ik heb mijn dualshock 4 batterij vervangen met een 2000 mah exemplaar, om precies te zijn deze: http://www.ebay.com/itm/370979480935

Nu zit ik met het probleem dat na 5 uur gamen de controller van 3 naar 2 batterijblokjes gaat en kort daarna de playstation aangeeft dat de batterij van de controller bijna leeg is. Waarna hij ook uit valt na verloop van tijd.. Ik kan met deze batterij 5.5 uur gamen zonder te laden.

Hebben meer mensen dit probleem? of hebben jullie er misschien een oplossing voor.
Controller reset helpt namelijk niet.

• Twammo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-12 13:21

Twammo

PSN: rtwouda

Geen idee of dit al eens eerder voorbij is gekomen. Maar zit nu te wachten op de download van ac unity en dat ging me toch traag.

Daarom ff gezocht en nu heb ik dit gevonden:

Je dns instellingen veranderen.

Instellingen - Netwerk - Netwerk instellen (of zo iets, de specifieke naam weet ik niet meer)- dan bij alles automatisch kiezen behalve bij DNS, daar kies je handmatig en vul je bij primair 8.8.8.8 in en bij secundair 8.8.4.4

Dat scheelt me gewoon 6 uur aan downloadtijd.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:44
Heel vreemd dat een DNS zoveel invloed heeft op de download snelheid. Of zou de PS4 peer-to-peer downloaden?

[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 11-11-2014 19:19 ]

• Twammo

Twammo

tiguan schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 19:19:
Heel vreemd dat een DNS zoveel invloed heeft op de download snelheid. Of zou de PS4 peer-to-peer downloaden?
Ja heb er echt nul verstand van maar bron: http://www.gamefaqs.com/boards/691087-playstation-4/67931540
tovenaar1988 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 18:52:
hey boys and girls,

Ik heb mijn dualshock 4 batterij vervangen met een 2000 mah exemplaar, om precies te zijn deze: http://www.ebay.com/itm/370979480935

Nu zit ik met het probleem dat na 5 uur gamen de controller van 3 naar 2 batterijblokjes gaat en kort daarna de playstation aangeeft dat de batterij van de controller bijna leeg is. Waarna hij ook uit valt na verloop van tijd.. Ik kan met deze batterij 5.5 uur gamen zonder te laden.

Hebben meer mensen dit probleem? of hebben jullie er misschien een oplossing voor.
Controller reset helpt namelijk niet.
Bekend probleem met deze chinese no-name batterijen, Heb zelf ooit een keer zoon ding in een oude Galaxy S1 gehad. 100%-71% ging normaal maar daarna zakte het als een baksteen en was ie zo leeg. De capaciteit waarmee ze adverteren klinkt altijd leuk maar de echte batterijwinst valt altijd wel mee en je krijgt dit soort problemen.

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-12 23:41
Aaah kak. Nouja dan gaat de orginele er weer in ;)
Bedankt voor je antwoord!
Er zijn meer mensen die zich zorgen maken over AC Unity. Er schijnen ook (niet verplichtte) micro transacties in te zitten trouwens. Ik laat de game nu echt liggen.

http://www.ign.com/blogs/...in-assassins-creed-unity/

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/mjx1omb4i7zkygnlvzatdmo9d.png

[ Voor 11% gewijzigd door AtlAntA op 11-11-2014 20:21 ]

Ja echt wtf die microtransacties??

Wat is het volgende? Dat je t spel in onderdelen moet kopen? 1,- per texture, 20,- voor de render-engine? |:(

En is t al duidelijk of de problemen alleen de US versie treffen of ook de Europese?
Zou t kunnen liggen aan Disc vs. Download?

[ Voor 30% gewijzigd door poor Leno op 11-11-2014 20:24 ]

• NotSoSteady
Net de Eiffeltoren beklommen, erg vet!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 16:20
Iemand genaamd tezzaiamme is op de ps4 FARCRY 4 aan het streamen via twitch ( ik kijk momenteel via de ps app op android)

Ik heb ongeveer een kwartier zitten kijken naar de gameplay en het lijkt veel op FC 3. Je kunt het een remastered FC3 edition noemen in een nieuwe jasje met een paar extra nieuwe opties.

Olifantje en co-op modus... Ik vond FC3 echt goed, maar ben nog afwachtend om FC4 te kopen.

[ Voor 54% gewijzigd door HaskoF op 11-11-2014 20:56 ]

• Jumpman
HaskoF schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:45:
Iemand genaamd tezzaiamme is op de ps4 FARCRY 4 aan het streamen via twitch ( ik kijk momenteel via de ps app op android)

Ik heb ongeveer een kwartier zitten kijken naar de gameplay en het lijkt veel op FC 3. Je kunt het een remastered FC3 edition noemen in een nieuwe jasje met een paar extra nieuwe opties.

Olifantje en co-op modus... Ik vond FC3 echt goed, maar ben nog afwachtend om FC4 te kopen.
Hmmm, net even gekeken. Gameplay, ik hou ervan, de graphics, dat kan ik niet beoordelen a.d.h.v. de stream kwaliteit. Verder ga ik niet kijken, want ik wil het verhaal graag zelf doorspelen, zonder dat ik al teveel weet.

Hier de link trouwens: http://www.twitch.tv/tezzaiamme2014.

Hij zal straks wel gebanned worden.

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:46
Het is uiteindelijk toch een ander setje geworden namelijk een Sony HT-CT770 soundbar. Deze heeft naast 3 HDMI-IN poorten ook 1 HDMI-OUT (ARC) poort.

Er is mij hier eerder geadviseerd om de PS4 via optical kabel op een receiver aan te sluiten (die had volgens mij geen HDMI poort(en)).

Mijn vraag is, moet ik bovenstaande soundbar ook met een optical kabel aansluiten op mijn PS4 of kan het anders/handiger met de HDMI poorten?

Ik heb dus de volgende setup:
- Samsung 46H7000 (4x HDMI poorten waarvan 1 ook met audio return HDMI functionaliteit)
- Soundbar Sony HT-CT770 (3x HDMI-IN, 1x HDMI-OUT (ARC))
- PS4 (1x HDMI-OUT, 1x AUX, 1x OPTICAL, duhh)

[ Voor 11% gewijzigd door Gusev op 11-11-2014 21:16 ]

• NotSoSteady
http://www.twitch.tv/z0mer1986

Mocht je benieuwd zijn hoe goed AC loopt op de PS4.
Valt nog best mee toch?

Edit: ik kan je op de ps4 niet vinden. Hoe kan dat?

[ Voor 10% gewijzigd door AtlAntA op 11-11-2014 21:39 ]

• NotSoSteady
AtlAntA schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:31:
[...]

Valt nog best mee toch?

In de drukke gebieden zakt de framerate wel behoorlijk, goed te merken.

• NotSoSteady
AtlAntA schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:31:
[...]

Valt nog best mee toch?

O = 0

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
dat eeuwige synchroniseren op die torens.. toen ik dat net zag was ik er al weer helemaal klaar mee :P
Volgens de ps4 app zijn er 468 streams voor AC Unity maar die van jou staat er niet bij. Of nog niet iig.

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-12 14:01
Iemand nog tips voor een goede ps4 headset tussen de 20-50 euro? Of hij uit NL of het buitenland moet komen maakt niet uit maar dat bijgeleverde frutseltje van Sony daar ben ik wel klaar mee!

• NotSoSteady
Ik kan niet meer verder, de rest moet nog worden geïnstalleerd.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:44

aex351

I am the one

Na het debacle met MyCom vorig jaar nu weer aan het rondkijken voor een PS4. (Mijn order voor de Killzone Bundel met camera staat overigens nog steeds op de bestellingslijst bij MyCom). Nu zie ik bij Bart Smit een vergelijkbare interessante bundel met Driveclub met een extra controller en een camera (al vraag ik me af wat ik aan die camera heb) voor 474 euro. En op Wehkamp zie ik nu een leuke dagaanbieding voorbij komen voor 490 euro. Maar dan vraag ik me toch weer af, zo lijkt, dat wanneer ik de onderdelen los bestel of ik dan niet op een vergelijkbare prijs uit kom. Heb ook totaal geen ervaring met de bijgeleverde spellen dus alles is op goed geluk. Uiteindelijk wil ik COD:AW. Heb ook nog even naar de Xbox One gekeken, maar de PS4 ziet er toch beter uit op de controller na.

Edit: Uiteindelijk blijkt de Wehkamp aanbieding, toch geen aanbieding te zijn. Komt nog 10 euro verzendkosten bij en als je alles los koopt dan betaal nagenoeg hetzelfde.

[ Voor 10% gewijzigd door aex351 op 11-11-2014 23:05 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-12 23:22

Deze game had dus niet uit mogen komen.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ps4 ook een slechtere framerate dan de xbox... Hogere resolutie?

PSN: Shiver23

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-12 23:22
Shiver23 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:20:
Ps4 ook een slechtere framerate dan de xbox... Hogere resolutie?
Beide 900p. Xbox One heeft een snellere CPU en daarom waarschijnlijk meer FPS.

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:38
Ik keek ook erg uit naar Unity maar tot nu toe valt het erg tegen met alle problemen. 22FPS op de nieuwste consoles is wel erg dramatisch. Had toch gehoopt dat de nieuwe games op 1080P en 60FPS zouden draaien.

• Trishul
Ruben0s schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:26:
[...]

Beide 900p. Xbox One heeft een snellere CPU en daarom waarschijnlijk meer FPS.
Uh, eigenlijk weten we niet op welke kloksnelheid de ps4 cpu loopt, dit heeft Sony nooit officieel bevestigd. En is bv ook een browserbenchmark waarin de ps4 cpu het wint van de X1. Velen denken dat de ps4 cpu op 1.6ghz loopt, maar dit is giswerk.

Wel interessant om te zien dat blijkbaar de ps4 gpu uit zn neus staat te vreten bij Unity. Bewijs wordt pijnlijk duidelijk bij de cutscenes die beter draaien dan de X1. Maw ubisoft heeft precies gedaan wat ze hadden gezegd; Graphics parity... Meer geoptimaliseerd op de X1. Afschuwelijk, terwijl de ps4 versie natuurlijk stukken meer verkocht zal worden.

Digital foundry is er ook nog niet helemaal uit. Ze zijn shocked dat dit de enige game tot nu toe is die doorgaans beter draait op de X1. Heel vreemd.

[ Voor 8% gewijzigd door Trishul op 11-11-2014 22:37 ]

• loekf2
  • Laatst online: 24-12 19:47
NotSoSteady schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:30:
Net de Eiffeltoren beklommen, erg vet!
Zit die echt in Unity ? Beetje historisch foutje, ding is van circa 100 jaar na de franse revolutie, rond 1890.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-12 23:53
loekf2 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:55:
[...]

Zit die echt in Unity ? Beetje historisch foutje, ding is van circa 100 jaar na de franse revolutie, rond 1890.
Speciale missie, zie trailer van de game ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-12 18:47
Trishul schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:34:
[...]

Uh, eigenlijk weten we niet op welke kloksnelheid de ps4 cpu loopt, dit heeft Sony nooit officieel bevestigd. En is bv ook een browserbenchmark waarin de ps4 cpu het wint van de X1. Velen denken dat de ps4 cpu op 1.6ghz loopt, maar dit is giswerk.

Wel interessant om te zien dat blijkbaar de ps4 gpu uit zn neus staat te vreten bij Unity. Bewijs wordt pijnlijk duidelijk bij de cutscenes die beter draaien dan de X1. Maw ubisoft heeft precies gedaan wat ze hadden gezegd; Graphics parity... Meer geoptimaliseerd op de X1. Afschuwelijk, terwijl de ps4 versie natuurlijk stukken meer verkocht zal worden.

Digital foundry is er ook nog niet helemaal uit. Ze zijn shocked dat dit de enige game tot nu toe is die doorgaans beter draait op de X1. Heel vreemd.
Dit dus, ik snap echt niet hoe zo'n groot bedrijf als ubisoft dit laat gebeuren. Volgens mij liep alles gewoon goed in AC Black Flag. Zou het dan toch zo zijn dat Ubisoft en Microsoft een dealtje hebben gesloten voor parity? Naja gelukkig hier nog niet gepreorderd dus deze sla ik over voor nu.

• Kju

Kju

Bah! Kwam niet verder dan sequence 1 memory 3 omdat de game nog niet was geïnstalleerd. Ik checken, zit nog niet eens op de helft van 41,86 GB :(

Inderdaad wel wat pop-in, gewoon naast je terwijl je loopt, niet heel storend verder. Wel heel veel detail, niet op een heel hoge resolutie maar ik vind het bog steeds wel mooi. Je ziet het niet goed op twitch. Voorlopig is de gameplay verder gewoon prima.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zo net paar uurtjes gespeeld en tis toch wel tof spel. Ja er zitten wat framerate drops in maar moet zeggen dat het wel mee valt. (sommige stukken waar je het niet verwacht gebeurd het juist lijkt meer op slechte coding vooral). Maar goed spel zelf is buiten wat er nu dan even speelt wel erg tof :)

en wat hier boven al gezegd word het is vreemd dat de cutscenes wel goed lopen veder. Maar ik krijg juist framedrops op punten waar je het niet verwacht. Als ik gewoon door de stad loop met echt een shitload een npc's op me scherm dan valt het eigenlijk wel mee.

[ Voor 30% gewijzigd door WeAreLegion op 11-11-2014 23:58 ]

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Kju schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:55:
Bah! Kwam niet verder dan sequence 1 memory 3 omdat de game nog niet was geïnstalleerd. Ik checken, zit nog niet eens op de helft van 41,86 GB :(
Hahaha ja dat had ik dus vorige week met The Crew. Echt raar dat je daar niet eerder een melding van krijgt. Pas zodra je op het punt bent waarop je niet verder kunt, kom je er achter dat de game nog niet helemaal is gedownload. Verder wel een toffe functie, maar een of andere notificatie zou fijn zijn.

Ik ben nog bezig met AC4: Freedom Cry (en een strak Blunderbuss compilatiefilmpje), dus Unity kan nog wel even wachten. Ben er wel erg heel nieuwsgierig naar, maar eerst tijd/geld voor GTA.
Zonde van die performance issues, hopelijk valt er door Ubi nog wat te patchen. Al is het de vraag of het me persoonlijk gaat storen. Unity qua performance met Black Flag vergelijken is natuurlijk niet echt eerlijk, totaal andere opzet, met losse mini-stadjes vergeleken met Parijs, minder detail en minder npc's op het scherm.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-12 12:01
Jumpman schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:59:
[...]

Hmmm, net even gekeken. Gameplay, ik hou ervan, de graphics, dat kan ik niet beoordelen a.d.h.v. de stream kwaliteit. Verder ga ik niet kijken, want ik wil het verhaal graag zelf doorspelen, zonder dat ik al teveel weet.

Hier de link trouwens: http://www.twitch.tv/tezzaiamme2014.

Hij zal straks wel gebanned worden.
Uncompressed trailer: http://dlfr2.gamersyde.co...r_14050_UK_1415357197.mp4

:)

Gear | Last.fm | twitch.tv

• ColonelSanders
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-12 14:17
aex351 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:10:
Heb ook nog even naar de Xbox One gekeken, maar de PS4 ziet er toch beter uit op de controller na.
Laat je door de controller niet tegenhouden. Die is niet te vergelijken met de DS3 en naar mijn mening absoluut beter dan de x360 controller.

PSN: Space-o-saurus

• Twammo

Twammo

ColonelSanders schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:11:
[...]

Laat je door de controller niet tegenhouden. Die is niet te vergelijken met de DS3 en naar mijn mening absoluut beter dan de x360 controller.
Klopt, heb de playstation 4 nu 2 maanden en heb hiervoor de eerste xbox en de xbox 360 gehad. Ik vind de controller van de PS4 echt heel erg goed. Had laatst weer even de xbox360 controller vast en dan voelt die toch wel heel erg log en groot.

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 12:45
wann0wfhc schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:55:
Iemand nog tips voor een goede ps4 headset tussen de 20-50 euro? Of hij uit NL of het buitenland moet komen maakt niet uit maar dat bijgeleverde frutseltje van Sony daar ben ik wel klaar mee!
Ik heb de in ear headset gehaald van de Playstation Vita. Werkt perfect :) Rond de 25 euro

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 21:13
Twammo schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:15:
[...]

Klopt, heb de playstation 4 nu 2 maanden en heb hiervoor de eerste xbox en de xbox 360 gehad. Ik vind de controller van de PS4 echt heel erg goed. Had laatst weer even de xbox360 controller vast en dan voelt die toch wel heel erg log en groot.
Idem. Ik was echt verslaafd aan de X360 controller en had om die reden al min of meer besloten om voor de XBox one te gaan.
Nu ben ik binnen een week al gewend aan de Dualshock 4. Het enige wat nog mis gaat is de plek van de linker stick, initieel zit ik nu vaak op de D-Pad. Ik verwacht dat dit nog wel automatiseert met wat meer oefening. Het andere nadeel is dat je met je rechterhand nu lastiger bij de D-Pad kunt, dit gebruik ik nog weleens als ik mijn linkerhand niet van de stick wil afhalen en toch bijvoorbeeld snel een wapen wil switchen.

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
0xrubennft schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:25:
[...]

Ik heb de in ear headset gehaald van de Playstation Vita. Werkt perfect :) Rond de 25 euro
Een tip: 10 euro via eBay.

• NeP2013
  • Laatst online: 14-06 19:04

• Kju

Kju

Ik heb inmiddels een PX4 van Turtle Beach. Ik wist eerst nog niet welke ik definitief zou willen (en de PS4 was net uit) en had voor de tussentijd deze: http://www.dx.com/p/cm007...cable-280800#.VGMby_mG_Tc
Werkt prima :)

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Kju schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:36:
[...]

Ik heb inmiddels een PX4 van Turtle Beach. Ik wist eerst nog niet welke ik definitief zou willen (en de PS4 was net uit) en had voor de tussentijd deze: http://www.dx.com/p/cm007...cable-280800#.VGMby_mG_Tc
Werkt prima :)
Ik zal maar niet zeggen wat ik van zo'n helm vind, behalve dat ik het niks vind. Straks zijn de kinderen weer wakker.

De in-ear van de Vita past netjes en heeft de microfoon aan het dopje waar het geluid op zit. Het andere dopje zou je eventueel kunnen afknippen, dan heb je alleen nog last van die debiele draad tussen jou en de controller.
Ja dat had ik helaas wel verwacht ofzo.. :(

Ik vroeg me al af waarom ze in godsnaam 2x i.m.o. Epic PS4 exclusives (Bloodborne en The Order 1886) ongeveer op dezelfde datum gingen releasen 8)7

Waarom niet spreiden? Zou dit een reden kunnen zijn?

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-12 22:39

Falastine

Think about my signature...

Dus als ik het goed begrijp. Komt het door de Xbone dat de PS4 maar op een veel lagere resolutie en framerate moet spelen?

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Falastine schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:14:
Dus als ik het goed begrijp. Komt het door de Xbone dat de PS4 maar op een veel lagere resolutie en framerate moet spelen?
ALs je het over AC Unity heb dan weet niemand waarom dat komt. Ik zelf vind het gewoon niet goed geprogrammeerd omdat het op cutscenes wel prima werkt en op de xboxone weer niet dat is gewoon raar als je het mij vraagt. Maar heb er nu wel wat uurtjes in zitten en ik vind het persoonlijk allemaal wel meevallen. Het spel zelf is tof.
poor Leno schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:09:
[...]

Ja dat had ik helaas wel verwacht ofzo.. :(

Ik vroeg me al af waarom ze in godsnaam 2x i.m.o. Epic PS4 exclusives (Bloodborne en The Order 1886) ongeveer op dezelfde datum gingen releasen 8)7

Waarom niet spreiden? Zou dit een reden kunnen zijn?
Ze zullen het niet toegeven maar dit moet bijna wel een zakelijke beslissing zijn.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-12 23:53
Falastine schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:14:
Nee het is de zwaarte op de CPU die ervoor zorgt dat de GPU minder kan uitvoeren.

Want als je kijkt dan heeft het spel wel framedrops, maar is het geen schokkend geheel. Hij dipt even in, dan 1 seconde prima (grafisch dus) en dan weer een dip. Een GPU is namelijk ook wel afhankelijk van de CPU, ook al rekenen ze wel apart van elkaar.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-12 11:09

Pykow

Angelo OTR

zo nog een weekje en dan gaat de PS4 weer aangesloten worden voor GTA V.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12 19:04
Ik zit er aan te denken om - mede door de zeer goede reviews - Dragon Age: Inquisition te kopen. Nu zie ik hier op Pricewatch staan dat ik bij All4Games het goedkoopst uit ben. (€52.99 met gratis verzending binnen NL.)

Ik ben nog niet bekend met die winkel. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met die winkel?

PSN ID: MrMichel_75

• geert1
MisterMichel schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:32:
Ik zit er aan te denken om - mede door de zeer goede reviews - Dragon Age: Inquisition te kopen. Nu zie ik hier op Pricewatch staan dat ik bij All4Games het goedkoopst uit ben. (€52.99 met gratis verzending binnen NL.)

Ik ben nog niet bekend met die winkel. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met die winkel?
Shopreviews vind je hier.

Als je de optie hebt om 'm op PC te spelen, dan kun je nog flink besparen. Op de PC is het spel vanaf zo'n €36 te krijgen als key.

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12 19:04
geert1 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:43:
[...]

Shopreviews vind je hier.

Als je de optie hebt om 'm op PC te spelen, dan kun je nog flink besparen. Op de PC is het spel vanaf zo'n €36 te krijgen als key.
Oh, super! Dank je voor die link van de shopreviews. Die wist ik niet.

Ik heb een Mac als m'n gewone computer en een PS4 speciaal voor games. Ik vind 't wel lekker om relaxed op de bank te kunnen zitten/hangen/liggen om een spelletje te spelen.
Dus ja, helaas ga ik meer betalen voor sommige cross-gen games :|

PSN ID: MrMichel_75

Pagina: 1 ... 62 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link