Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
ik heb zo es de beweegredenen van die lizard squad wankers gelezen, en, ik moet zeggen, er zit een kern van waarheid in, al ben ik het niet geheel, of geheel niet, eens, met de manier waarop ze dit aan de kaak proberen te stellen; Sony, een miljarden-bedrijf gericht op consumenten-electronica, waaronder de PS4, heeft z'n zaakjes wat dit betreft (PS-platform beschikbaar hebben en houden gedurende de belangrijkste gebruikers-dagen viz. kerst) kennelijk niet op orde; ook lijken ze weinig te hebben geleerd van de vorige 'blackout' - geeft te denken; en nee, ik zit niet te wachten op low-level technische oplossingen, zoals eerder gemeld door welwillende tweakertjes, maar ik zit te wachten op een antwoord van Sony

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134612

Iemand op neogaf heeft wat onderzoek gedaan met interessante resultaten. Het verklaart iig waarom sommige mensen wel en sommige mensen geen last hebben
Sony/PSN is using prolexic for DDOS mitigation.

At this moment all auth requests are being blackholed behind prolexics servers. There could be several reasons for this.
* The auth server going offline on Sony's side.
* The auth server being overloaded
* Prolexic actively filtering traffic because of an ongoing attack.
* Some problem at prolexic (perhaps they can't handle the load either)

PSN also uses Amazon EC2 for their applications/multiplayer servers. And Akamai for game downloads, updates, firmware, etc. EC2 and Akamai also seems to be stable and explains why folks can get downloads and even play Online ( if they managed to login ) since those services are running in EC2 or over Akamais CDN.

When snooping traffic it's clear that the auth server is responding sporadically... and sometimes not at all. Which implies that it is at least alive but struggling.

It should also be noted that when a DDOS mitigation is done by first attempting to filter out offending traffic based on content... when that fails (IE: the attack is sophisticated enough) IP ranges begin to be blackholed altogether. This causes some regions to appear completely offline while others are fine. Those filters are then refined to allow legitimate users in. (Assuming the mitigation service is not overloaded). This is never perfect and extremely time consuming. ( BTW Mitigation services are EXPENSIVE ) To say Sony is not spending enough on infrastructure is a bit presumptuous.

The real problem is zombied edge devices. My little itybitty server in the corner of the internet gets 10s of thousands of hits from zombied IPs a day looking for vulnerabilities in my server. 1/2 the time I look it's from a Cheap wireless router that's been rooted and has an open telnet/ssh port or botnet client on it. ( It's so tempting rm -rf / and then burn the flash out on those things to kill them!! ) So it's not just infected enduser PCs anymore... it's all the cheap, insecure other crap people buy and plug into their internet connection. For all I know many of the folks here are running zombies without even knowing it and contributing to the problem. Perhaps while waiting for Sony to get PSN up and running folks should go see if their own gear has been compromised.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Anoniem: 134612 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 20:59:
Iemand op neogaf heeft wat onderzoek gedaan met interessante resultaten. Het verklaart iig waarom sommige mensen wel en sommige mensen geen last hebben
[...]
da's ook wat, dus ik kan niet online gamen omdat mensen in mijn (IP)omgeving met brakke windows-pcs online zijn ... ???

"folks should go see if their own gear has been compromised" ... dat kan nog wel ff duren dan ...

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CynicRelief schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:05:
[...]

da's ook wat, dus ik kan niet online gamen omdat mensen in mijn (IP)omgeving met brakke windows-pcs online zijn ... ???

"folks should go see if their own gear has been compromised" ... dat kan nog wel ff duren dan ...
Ja, dat is 1 van de fijne eigenschappen van een ddos aanval...
Ook interessant artikel:
http://krebsonsecurity.co...-microsoft-xbox-networks/
But what’s most interesting about these compromised and/or misconfigured systems is how many of them are located at legitimate companies that have been compromised by miscreants. According to Akamai, most of the malicious sources were Windows-based servers powered by Microsoft’s IIS Web server technology. The top five industries where those compromised systems reside are in entertainment, banking, hosting providers, software-as-a-service providers, and consulting services.

Even more fascinating (at least to me) are the outliers, the handful of attacking systems that appear to hail from major Fortune 500 companies. According to a close reading of the data from the sites attacking KrebsOnSecurity.com over the past month, some of the more interesting Internet addresses seen launching attacks against this blog have come from Internet space owned by Adobe, Cisco, Costco, Expedia, Experian, Honeywell, IBM, KPMG,Lockheed Martin, Opera Software, Sony, Symantec Corp., and the U.S. Federal Home Loan Bank of Dallas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Anoniem: 134612 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:11:
[...]

Ja, dat is 1 van de fijne eigenschappen van een ddos aanval...
Ook interessant artikel:
http://krebsonsecurity.co...-microsoft-xbox-networks/

[...]
het is dan Sony niet zozeer direct aan te rekenen, alswel een gevolg van inherente kwestbaarheid van internet en windows-pcs (what else is new)

maar als Sony daar kennelijk geen controle over heeft, of kan krijgen, is online console-gamen failliet, in de huidige vorm

terug naar fysieke schijfjes kopen, en terug naar (enige pluspuntje in deze barre tijden wmbt) goeie single-player games! en die zijn er momenteel gelukkig (maar ik had zo graag, na deze vreedzame kerst, de wapens weer eens opgepakt in een BF4 TDM match 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:24
CynicRelief schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:19:
[...]

het is dan Sony niet zozeer direct aan te rekenen, alswel een gevolg van inherente kwestbaarheid van internet en windows-pcs (what else is new)

maar als Sony daar kennelijk geen controle over heeft, of kan krijgen, is online console-gamen failliet, in de huidige vorm

terug naar fysieke schijfjes kopen, en terug naar (enige pluspuntje in deze barre tijden wmbt) goeie single-player games! en die zijn er momenteel gelukkig (maar ik had zo graag, na deze vreedzame kerst, de wapens weer eens opgepakt in een BF4 TDM match 8) )
SP games prima. Alleen ik kreeg gister THE last of us niet gestart, tot dat ik vandaag las dat je internet moest uitzetten. Dat vindt ik kwalijk

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Mars18 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:25:
[...]
SP games prima. Alleen ik kreeg gister THE last of us niet gestart, tot dat ik vandaag las dat je internet moest uitzetten. Dat vindt ik kwalijk
ja, dat is dan ook iets wat eruit moet, dat always-online principe, nergens voor nodig, maar goed, de publicisten hopen je op die manier wat p4p-shit aan te smeren natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CynicRelief schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:19:
[...]

Failliet is een groot woord. Maar af en toe zal het online er inderdaad uit liggen zolang die gasten niet worden gepakt. De mitigation oplossingen zullen verbeteren, maar helaas groeien de ddos aanvallen ook enorm qua omvang. Wat voor de huidige aanval voldoende bescherming biedt, kan bij de volgende aanval te kort schieten. Je weet ook nooit hoe groot de volgende aanval is, dus ja ga je daar maar eens tegen beschermen. Het is een race die ja ook nooit gaat winnen want het het opschalen van een ddos aanval is veel makkelijker dan je er tegen beschermen. Geen 1 bedrijf heeft onbeperkt budget

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 134612 op 27-12-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:14
CynicRelief schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:26:
[...]

lees de gerefereerde artikels even, en ja, het is niks nieuws
is goed. Zullen we?
According to Akamai, most of the malicious sources were Windows-based servers powered by Microsoft’s IIS Web server technology.
MOST, dus niet alles. Wel graag goed lezen :+

Elk OS is kwetsbaar hiervoor, iedereen die eenegzins in de IT zit weet dit gewoon, en gaat geen dingen zitten uitkramen dat Windows alleen schuldig is. Then again, Neogaf is totaal geen site om serieus te nemen met dit soort berichten. En Krebson Security is meer een blog site van een hobbyist dan iemand om ook echt serieus te nemen. (Aka, heeft alleen kennis ivm blogposts, voor de rest niet)

Blijft overigens wel ironisch..
a DDoS protection firm now owned by Akamai
Akamai, was dat niet ook die zooi die mee wordt geinstalleerd met veel F2P MMO's? (Jep, Akamai Net Session Client)

[ Voor 8% gewijzigd door corset op 27-12-2014 21:31 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zoals ik het lees lijkt het zwakke punt bij Sony die authentication servers. Het valt me in ieder geval mee dat Sony een deel van zijn PSN services host bij Amazon en Akamai, in elk geval 2 partners die weinig downtime kennen en snel kunnen recoveren van een grote ddos aanval.

Het lijkt alsof die authentication servers het specifieke doelwit van Lizardsquad zijn en zijn juist deze niet ondergebracht bij Amazon of Akamai? Wellicht dat men bij Sony daar iets voor moet vinden wat in elk geval snel hersteld na zo'n aanval. Live ging ook down maar was ook snel weer in de lucht (MS' eigen Azure infrastructuur?). EA's host zijn multiplayer servers ook bij Amazon en/of MS Azure. Ook die zijn aangevallen afgelopen dagen maar ook weer een stuk sneller in de lucht dan PSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Maar goed, genoeg PSN! Tijd voor het leuke stuk.

Wat is de wishlist van iedereen voor 2015?

Voor mij huidig:

Bloodborne
Heavensward (FFXIV)
Kingdom hearts 3 (kleine kleine kans)
FFXV (kleine kleine kans)
MGS5 (of whatever deel we nu op zitten)
Dying Light
FF Type-0

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lanerios schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:30:
[...]
Elk OS is kwetsbaar hiervoor, iedereen die eenegzins in de IT zit weet dit gewoon, en gaat geen dingen zitten uitkramen dat Windows alleen schuldig is. Then again, Neogaf is totaal geen site om serieus te nemen met dit soort berichten. En Krebson Security is meer een blog site van een hobbyist dan iemand om ook echt serieus te nemen. (Aka, heeft alleen kennis ivm blogposts, voor de rest niet)
Ook dus het klopt niet wat er wordt verteld ? Wil je dat soms zeggen ? Ga eens een keer inhoudelijk in op de materie i.p.v. de bron onderuit proberen te halen. Dus omdat een technische analyse op neogaf wordt gepost is hij niet geldig ? Oja neogaf is natuurlijk een Sony bolwerk :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nutteloze post.

[ Voor 109% gewijzigd door corset op 27-12-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje jammer dat alles hier een wedstijdje moet worden...

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 134612 op 27-12-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-06 08:50
volgens mij gaat er weer een modbreak komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Heb m'n post verwijderd, je hebt gelijk :) is hier totaal niet de plek voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
lanerios schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:39:

Voor mij huidig:

Bloodborne
Heavensward (FFXIV)
Dying Light
FF Type-0
leuk, lijstjes, mijn goede voornemens:

project CARS SP
The Division SP
Just Cause 3 SP
Dirt 4 SP
GT7 SP
Rainbow 6 Siege SP
Fallout 4
Half Life 3 SP (keep hope alive!)
Manhunt Remastered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
CynicRelief schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:46:
[...]

leuk, lijstjes, mijn goede voornemens:

project CARS SP
The Division SP
Just Cause 3 SP
Dirt 4 SP
GT7 SP
Rainbow 6 Siege SP
Fallout 4
Half Life 3 SP (keep hope alive!)
Manhunt Remastered
JC3 compleet vergeten!
Fallout 4, kans dat die gaat komen is erg klein :(
Manhunt, durven ze nu niet aan met alle geklaag rond geweld in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
lanerios schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:47:
[...]

JC3 compleet vergeten!
Fallout 4, kans dat die gaat komen is erg klein :(
Manhunt, durven ze nu niet aan met alle geklaag rond geweld in games.
over vergeten gesproken: Red Dead Redemption 2 SP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
https://support.us.playst...37/~/psn-status%3A-online had net twee lampjes, 1 voor PS3: groen, en 1 voor PS4: rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-06 20:08

Voor mij huidig:

Bloodborne
Heavensward (FFXIV)
Dying Light
FF Type-0
Battlefield!!!!

Battlefront bedoel ik natuurlijk!!!!!!! 8)7

Rainbow Six: Siege
GTA 5 DLC

[ Voor 5% gewijzigd door Kapot op 27-12-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De oorzaak van alle problemen is bekend
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HMk3g5Q.jpg
Sorry, wou ophouden over psn maar deze was te leuk om te laten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 22:22

Voor mij huidig:

Bloodborne
Heavensward (FFXIV)
Dying Light
FF Type-0
Ik zou toch wel wel enigzins opgewonden raken als er een aankondiging zou komen van een nieuwe Elders Scroll.

Verder een nieuwe Doom, een CoD die niet in de toekomst afspeelt, Red Dead Redemption 2 en ik ben gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:42
Anoniem: 134612 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:57:
[afbeelding]
Haha, dat is een leuke grap op iets waar ze toch verder weinig aan kunnen doen. Ik vermoed dat ze al behoorlijk hun best doen om het zo snel mogelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:55
ChrisLNFF schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:02:
[...]

een CoD die niet in de toekomst afspeelt,
CoD 2 of CoD 3 , op de X360 was prachtig , dat hebben we veel gespeeld online prachtig , rijden in een tank en/of jeep , dat mogen ze van mij wel dunnetjes over doen (op de PS4 uiteraard :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:26

Kju

Niemand die uitkijkt naar de nieuwe Batman? Dat was voor mij echt een van de toppers op gamescom :)

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Speel nu samen met mijn vrouw the last of us.
spel is grafisch erg mooi.

Heerlijke gevechten met die zomibies haha

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
cardwizard schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:07:
[...]

CoD 2 of CoD 3 , op de X360 was prachtig , dat hebben we veel gespeeld online prachtig , rijden in een tank en/of jeep , dat mogen ze van mij wel dunnetjes over doen (op de PS4 uiteraard :+ )
uhm, een jaar of wat geleden was het: gaming-community: en nu zijn we die WO2-games helemaal zat, geef ons wat anders, iets nieuws! komt COD na, overigens fenomenale, 4, de benchmark, met moderniseringen, tot het gedrocht dat AW is, komt zelfs BF met een COD-like Final Stand met silly moderniteiten, is het weer niet goed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

[afbeelding]
haha, weet je zeker dat zn twitter niet gewoon gehacked is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
CynicRelief schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:12:
[...]

uhm, een jaar of wat geleden was het: gaming-community: en nu zijn we die WO2-games helemaal zat, geef ons wat anders, iets nieuws! komt COD na, overigens fenomenale, 4, de benchmark, met moderniseringen, tot het gedrocht dat AW is, komt zelfs BF met een COD-like Final Stand met silly moderniteiten, is het weer niet goed ...
Het is doorgeslagen naar de andere kant. Van elke keer een MG42 nest uitschakelen met een stiehlgranate naar 'erhmagehd imma charging ma laaaaazzzeeerrrgun epic 360 trickquickscopeshot!

Hoe moeilijk kan het zijn? Maak een online petitie waarin je de community vraagt om hun favoriete CoD mp maps en wapens te noemen. Maak hier een top 15 van, poets de graphics op en verkoop het voor 3 tientjes. Breng je daarna hooguit nog een dlc uit met maps en wapens die het net niet geworden zijn et voila, de beste CoD sinds jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
CynicRelief schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:12:
[...]

IK zeg niet dat het nu niet goed is en IK representeer niet DE gaming-community , dat vond IK gaaf en dat mag van MIJ wel terug , happy ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
ChrisLNFF schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:21:
[...]

Het is doorgeslagen naar de andere kant. Van elke keer een MG42 nest uitschakelen met een stiehlgranate naar 'erhmagehd imma charging ma laaaaazzzeeerrrgun epic 360 trickquickscopeshot!

Hoe moeilijk kan het zijn? Maak een online petitie waarin je de community vraagt om hun favoriete CoD mp maps en wapens te noemen. Maak hier een top 15 van, poets de graphics op en verkoop het voor 3 tientjes. Breng je daarna hooguit nog een dlc uit met maps en wapens die het net niet geworden zijn et voila, de beste CoD sinds jaren.
nou ja, de community swingt ook op en neer in de loop van de jaren, dat blijkt; developers moeten daarop inspelen

van mijn mogen ze BF3/BF4 nog jaren uitmelken; geen BF4 Final Stand grappen, maar wel: nieuwe maps (of oude: geef ons de oude BF-maps!!!) (want dat bepaalt in hoge mate de spelvreugde imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-06 13:15
"een jaar of wat" is inmiddels ook al een jaar of tien terug. Niks mis met de settings die ze in de loop der jaren gebracht hebben, maar van mij mogen ze ook best weer eens teruggrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Jochem Boom schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:50:
"een jaar of wat" is inmiddels ook al een jaar of tien terug. Niks mis met de settings die ze in de loop der jaren gebracht hebben, maar van mij mogen ze ook best weer eens teruggrijpen.
ja, tijdens typen bedacht ik me, hoe lang is dat geleden, 5 jaar? 10? ik heb er dan maar dit van gemaakt ;)

COD 4 MW was een major step voorwaarts, een mijlpaal ook

de vraag is, de vraag die ook developers zich stellen, hoe houd je het interessant? nieuwe gadgets/fratsen? nieuwe maps (of refurbished oude); de vraag die publishers zich stellen is bepalend: hoe zorg je dat klanten geld blijven uitgeven aan je produkt; nieuwe maps worden dan al gauw als lowcost/profit DLCs gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
[afbeelding]
Helaas is dit niet zijn echte twitter account, maar fake. Neemt niet weg dat ik er hard om moest lachen, en als het echt was geweest een fantastisch staaltje marketing imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
PSN online hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Laatst online: 11-06 08:50
Het is ook online op de mobile app, nog niet op de PS4 hier

Kan niet lang meer duren nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Nog steeds nw-314569

Al duurde het wel veel langer dan normaal, dat dan weer wel.

app is idd online.

[ Voor 11% gewijzigd door ChrisLNFF op 28-12-2014 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-06 20:08
PSN is weer beschikbaar hier, alleen kan ik GTA nog steeds niet online spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapot schreef op zondag 28 december 2014 @ 00:13:
PSN is weer beschikbaar hier, alleen kan ik GTA nog steeds niet online spelen....
Nee volgens gta 5 liggen de rockstar servers eruit.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
Kju schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:08:
Niemand die uitkijkt naar de nieuwe Batman? Dat was voor mij echt een van de toppers op gamescom :)
Snap het enthousiasme van de meesten voor deze game niet zo. Ziet er allemaal prima uit hoor, maar kan me echt toteal niet boeien als game.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mij huidig:

Bloodborne
Heavensward (FFXIV)
Dying Light
FF Type-0
Mijne:

* StarWars Battlefront
* StarWars Battlefront
* StarWars Battlefront
* The Order 1886
* StarWars Battlefront
* StarWars Battlefront
* StarWars Battlefront
* Toy Soldiers War Chest
* StarWars Battlefront
* StarWars Battlefront

en StarWars Battlefront
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:45
Maverick schreef op zondag 28 december 2014 @ 02:11:
[...]

Snap het enthousiasme van de meesten voor deze game niet zo. Ziet er allemaal prima uit hoor, maar kan me echt toteal niet boeien als game.
Arkham Asylum toevallig al eens gespeeld op de PS3? Ik speelde voorheen eigenlijk ook nagenoeg geen Batman games, maar dit was wel zo'n gruwelijke topper dat ik in 1 klap om was. Meteen ook 1 van de weinige games waar ik echt 100% trophies voor wilde halen en ook echt gehaald heb.

Serieus een topper, gewoon binnen halen en je bent hooked :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enige 2 games op mijn radar zijn The Order en Arkham Knight.
[...]

Dan wordt het tijd om eens een deel te spelen. Er zijn weinig games die zoveel goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-06 13:12
Wishlist:

Een Elder Scroll game
Fallout 4
Battlefront

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Red Dead 3 aankondiging en ik ben tevreden voor 2015. ;)

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wishlist:
- Project C.A.R.S.
(- GT7, maar die verwacht ik niet in 2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:26
The Division, Evolve, Uncharted 4. Meer tijd heb ik volgend jaar ook niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:17
Bloodborne, ratchet&clank, the order, no man's sky, rime en uncharted 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 08:57
The Division
Uncharted 4
Project Cars
Red Dead 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
[...]

Batman Arkham Asylum vond ik echt geweldig. De sfeer, de gameplay, het verhaal. Het zat allemaal erg goed in elkaar. Had daarom ook blind Batman Arkham City gekocht. Die game vond ik echter al meteen een stuk minder goed. De spelwereld was naar mijn idee veel te groot, waardoor het veel inleverde aan sfeer. Ik hoop dat ze dat met de nieuwe batman weer terug weten te krijgen, alhoewel ik er bang voor ben, aangezien het volgens mij groter is dan Asylum en City bij elkaar en er de batmobiel inzit.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Ben sinds een paar dagen Wolfenstein: The New Order aan het spelen en ik moet zeggen dat ik deze leuker vind dan Watchdogs, Call of Duty en Assassins Creed: Black Flag.

Ik vind dit soort lineaire singleplayer games toch een stuk boeiender dan al die free roaming games :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

BFmango schreef op zondag 28 december 2014 @ 12:39:
Ben sinds een paar dagen Wolfenstein: The New Order aan het spelen en ik moet zeggen dat ik deze leuker vind dan Watchdogs, Call of Duty en Assassins Creed: Black Flag.

Ik vind dit soort lineaire singleplayer games toch een stuk boeiender dan al die free roaming games :D
Klopt, alleen koop ik ze zelf nooit, maar dan ook nooit full priced :)
1 playthrough en je hebt alles gezien...

[ Voor 4% gewijzigd door 414524 op 28-12-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

BFmango schreef op zondag 28 december 2014 @ 12:39:

Wolfenstein was zeer vermakelijk inderdaad.
Volgend jaar ga ik em voor de 2de keer uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Die wil ik toch eens goedkoop op de kop tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
bram1984 schreef op zondag 28 december 2014 @ 03:30:
Enige 2 games op mijn radar zijn The Order en Arkham Knight.

[...]

Dan wordt het tijd om eens een deel te spelen. Er zijn weinig games die zoveel goed doen.
Ja, dat is wat iedereen zegt. Geloof het ook best. Echter doet het genre en de setting me niets. Hoewel ik batman films echt wel kan pruimen.
Vermaak me voorlopig wel met gta ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

cardwizard schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:04:
Die wil ik toch eens goedkoop op de kop tikken
http://www.kinguin.net/ca...-the-new-order-steam-key/
€ 18 :)
PS4 en dat soort games = overrated tbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 17:43
The Division (kijk wel echt zwaar de kat uit de boom eerst)
Uncharted 4
The Order
Batman Arkham Knight

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

MrMistral schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:07:
The Division (kijk wel echt zwaar de kat uit de boom eerst)
Uncharted 4
The Order
Batman Arkham Knight
1 woord: ubisoft
:X :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Laatst online: 12:11

The_Worst

Unox

Enige waar ik op 'wacht' is Dying Light. Andere spellen vind ik tot nu toe nog niet zo bijzonder. GTAV dlc zou mooi zijn.

Daarnaast zal ik mij nog wel vermaken met nogmaals TLOU uit te spelen en andere spellen die ik nog moet uitspelen: Tomb Raider, Watch Dogs, Rayman Legends. Grand Theft Auto Online niet vergeten uiteraard.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 17:43
Yup. Vandaar de kat.

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:19
Goede link. Bedankt.
Hoe werkt dit precies? Ik koop een key en dan? Kun je dit spel dan downloaden en de key ergens intikken?? Heb dit nog nooit gedaan namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Wat moet een steam key in een PS4 forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
kuwerti schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:38:
[...]

Goede link. Bedankt.
Hoe werkt dit precies? Ik koop een key en dan? Kun je dit spel dan downloaden en de key ergens intikken?? Heb dit nog nooit gedaan namelijk :)
Niet doen ook als je hem voor de PS4 wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

2015 wellicht het nieuwe 2007 met al die releases :P Behalve de AAA titels kijk ik ook uit naar The Witness, No Mans Sky, Everybody's Gone To The Rapture, Galak-Z, Rime en WiLD (hoewel die laatste ook makkelijk 2016 zou kunnen worden).

Verder The Order, The Division (Ja Ubisoft maar wel Massive als hoofd studio en ontwikkelaar van de Snowdrop engine), Uncharted 4 en ik ben toch wel benieuwd wat EA maakt van Battlefront.

De nieuwe Mass Effect zal wel 2016 worden maar daar zullen we op de E3 vast meer van te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:10
Ik weet dat er een hoop games uit gaan komen, maar ik koop waarschijnlijk enkel Batman, FF XV en Project Cars.
Al die andere games doen het voor mij niet zo ;)
Als je elke game moet spelen waarvan men zegt "dat is écht een goede game, die móet je spelen!!" dan blijf je bezig :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Project Cars is voor mij ook een game die op mijn verlanglijstje staat.

DriveClub is mij niet zo goed bevallen , Forza 5 wel.

Is Project Cars te vergelijken met Forza 5 (Circuit Racer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ja, maar daar houdt de vergelijking ook gelijk op ;)
Forza 5 is te vergelijken met GT5/6, Project Cars wordt van een ander niveau: meer sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:17
Anoniem: 170423 schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:12:

Ja zijn beide circuit racers, maar ik vraag me af of project Cars z'n nieuwe release date wel gaat halen. Vind het toch een beetje vaag rondom die game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:05
AC Unity en Uncharted IV,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het niet tijd voor deeltje 5 van dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Kan hier ook weer gewoon iedereen online? Bij mij werkt alles prima, maar een vriend van mij in hetzelfde dorp komt er niet op, wat hij ook probeert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Verstekbakker schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:34:
Kan hier ook weer gewoon iedereen online? Bij mij werkt alles prima, maar een vriend van mij in hetzelfde dorp komt er niet op, wat hij ook probeert...
Mijn maat kan er ook niet op en we wonen 2 straten uit elkaar.

*Niet dat afstand ook maar iets uitmaakt haha* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Laatst online: 03-03 14:42
zonet watch dogs ingeleverd (wilde nog even wachten tot na kerst) en ik kon 5,50 terugkrijgen omdat ze er al 64 used hadden liggen, of met de inruilactie meedoen en kiezen uit een boel nieuwe games voor 40 euro (duas effectief 30 euro ervoor terugkrijgen). Met die actie maar Far Cry 4 gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Is het mogelijk om geluid van party ook over je tv te laten lopen, zodat je het in je oordop hoort en over de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Cygnitr0n schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:36:
[...]

Mijn maat kan er ook niet op en we wonen 2 straten uit elkaar.

*Niet dat afstand ook maar iets uitmaakt haha* :+
Hebben jullie wel verschillende providers? Ik heb namelijk glasvezel en hij zit op kabel. Misschien dat het daar in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Ik kom ook nog niet op psn..

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Verstekbakker schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:03:
[...]

Hebben jullie wel verschillende providers? Ik heb namelijk glasvezel en hij zit op kabel. Misschien dat het daar in zit?
het ligt aan de ip groep waar je onder valt, kan dus idd komen door kpn bij de een en ziggo bij de ander oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verstekbakker schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:03:
[...]

Het probleem zijn die authentication servers van PSN, die komen nu langzaam aan weer online, vandaar dat sommigen geen problemen kennen en anderen weer wel. Er zijn meerdere edge servers per regio, IP ranges worden daar nu per range vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
414524 schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:14:
[...]

het ligt aan de ip groep waar je onder valt, kan dus idd komen door kpn bij de een en ziggo bij de ander oid.
Hij heeft net zijn MTU naar 1473 aangepast, nu komt hij er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
MTU aanpassen naar 1473 heeft bij mij ook gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:21:
Ja, maar daar houdt de vergelijking ook gelijk op ;)
Forza 5 is te vergelijken met GT5/6, Project Cars wordt van een ander niveau: meer sim.
Ik weet niet of je dat wel gelijk al zo kunt stellen, Project Cars meer sim dan Forza/GT6. Of heb je beide games recentelijk daadwerkelijk gespeeld?

Project Cars heeft tuning opties maar GEEN upgrade mogelijkheden. Vind ik een behoorlijke tegenvaller voor een 'sim'. Juist het upgraden en tunen van auto's is iets wat mij erg veel bezig hield met Forza/GT.

Aldus de FAQ van Project Cars:
"Can we upgrade the cars?
Since the game covers such a variety of motorsports, each with their own performance restrictions, all vehicles are non-upgradable and come pre-installed with the best parts possible.

Nu kan het natuurlijk nog steeds wel zo zijn dat de physics nog meer als sim aanvoelen, maar geen upgrade systeem vind ik een behoorlijke tegenvaller. Dat auto's met 'best parts possible' komen vind ik eerder een zeer slecht excuus. Ik denk dat de game veel mensen gaat tegen vallen. Niet dat het een slechte game zal worden, maar sommigen hebben erg hoge verwachtingen van de game...

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We moeten nog tot en met Maart 2015 geduld hebben met Project Cars.
Het ziet er in ieder geval veelbelovend uit en ik hoop dat ie dat ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-06 11:38
SEN/PSN is geleidelijk aan weer aan het herstellen. Voor een groot deel van de gebruikers werkt het weer, inclusief ik zelf, maar voor een deel van de gebruikers is het nog niet mogelijk om in te loggen. Geef het nog een paar uur hooguit, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:18
Ik heb project cars al een tijdje omdat ik ze gesteund heb.
En ja pcars met stuurtje is zeker veel meer sim dan fm5/gt6.
Zeker door gebrek van upgrades in pcars is het realisme erg hoog.
In gt6 en fm5 is juist door de upgrades het realisme soms ver te zoeken. Komt omdat de upgrade parts allemaal natte vinger werk is ipv samen werken met echte tuning merken.
Met standaard autos rijden is opzich wel goed te doen. Maar doet pcars echt stuk beter.
Alleen het rijden met controller was drstijds heel matig. Maar is al tijd geleden dat ik met controller heb geprobeerd.

Maar wat ik dus wel weer vind is dat ondanks pcars wel meer sim is vind ik gt6 en fm5 de betere games.
Want het upgraden enz zorgt voor wveel variatie in gameplay. En dat is wat ik met pcars niet heb. Ja allemaal verschillende race klassen. Maar uiteindelijk kan je alleen maar racen. Waar je in gt6 en fm5 veel meer te doen hebt.
Pcars haal ik dan ook voor het sim racen paar uurtjes zo af en toe.
Een forza en gt haal je voor het gamen. De vele opties. Echte auto passie zeg maar.

[ Voor 29% gewijzigd door v8power67 op 28-12-2014 19:51 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is een 4k monitor een optie voor de ps4? Of blijf je max 1080p houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 22:38

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Anoniem: 170423 schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:12:

Het schijnt nu, na al die patches, toch een erg leuk spel te zijn wat er bizar goed uitziet. Ervaar jij dat ook zo en wat precies bevalt je niet?
Project Cars lijkt me ook erg gaaf maar wacht maar even af hoe de SP opgebouwd is. Volgens mij één van de grootste mankementen van Driveclub...

Ik heb dit weekend eindelijk Far Cry 4 en Black Flag gespeeld en man, man, man, wat een games! Vooral FC4 is bizar qua wereld. Het voelt echt lekker aan en dan vooral de omvang en de vormgeving. FC3 heb ik weinig gespeeld, dus dat maakt FC4 alleen maar beter...! Echt een true next gen game.
Black Flag vind ik ook erg vermakelijk. Het Caribische sfeertje doet t wel erg lekker. Ik heb alleen het eerste eiland uitgespeeld, maar ik zit er al meteen weer in. Alleen vind ik de controles wat simpel. Alleen R2 voor free-run en klimmen? Beetje te makkelijk!

Ik ben voorlopig nog wel even zoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
Mortal kombat
Pes 2016
The order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ben je net lekker bezig met Tomb Raider, besluit mijn 75% savegame het niet meer te doen...
Iedere keer als ik die probeer te laden komt er een application error en wordt TR afgesloten.
Gelukkig heb ik nog een 63% savegame, maar dit zijn toch wel vervelende hickups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
SqueakyClean schreef op maandag 29 december 2014 @ 00:20:
[...]

Het schijnt nu, na al die patches, toch een erg leuk spel te zijn wat er bizar goed uitziet. Ervaar jij dat ook zo en wat precies bevalt je niet?
Project Cars lijkt me ook erg gaaf maar wacht maar even af hoe de SP opgebouwd is. Volgens mij één van de grootste mankementen van Driveclub...

Ik heb dit weekend eindelijk Far Cry 4 en Black Flag gespeeld en man, man, man, wat een games! Vooral FC4 is bizar qua wereld. Het voelt echt lekker aan en dan vooral de omvang en de vormgeving. FC3 heb ik weinig gespeeld, dus dat maakt FC4 alleen maar beter...! Echt een true next gen game.
Black Flag vind ik ook erg vermakelijk. Het Caribische sfeertje doet t wel erg lekker. Ik heb alleen het eerste eiland uitgespeeld, maar ik zit er al meteen weer in. Alleen vind ik de controles wat simpel. Alleen R2 voor free-run en klimmen? Beetje te makkelijk!

Dit ziet er erg mooi uit van DriveClub https://www.youtube.com/watch?v=X8-T6gnQ1bk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilbo.Balings
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Momenteel is Valiant Hearts in de aanbieding in de voor €4,99 en blijkt een aanrader te zijn, zowel qua grafische stijl, onderwerp, verhaallijn als gameuplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SqueakyClean schreef op maandag 29 december 2014 @ 00:20:
[...]

FC4 is er ook op 360 en PS3. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Laatst online: 23-05 19:58
dvdkiwi schreef op maandag 29 december 2014 @ 00:40:
Ben je net lekker bezig met Tomb Raider, besluit mijn 75% savegame het niet meer te doen...
Iedere keer als ik die probeer te laden komt er een application error en wordt TR afgesloten.
Gelukkig heb ik nog een 63% savegame, maar dit zijn toch wel vervelende hickups.
Er is een save corrupt probleem als je wilt fast-travelen naar Shipwreck Cove. Mocht je dus voor alle collectibles willen gaan, zorg dat je die daar allemaal hebt voor je verder gaat. Als je dat niet doet, kun je dus niet meer terug via fast travel.
Ik heb het zelf niet ervaren omdat ik erover gelezen had voor ik zover was.
[Bron]. Let op spoilers!
Bilbo.Balings schreef op maandag 29 december 2014 @ 07:25:
Momenteel is Valiant Hearts in de aanbieding in de voor €4,99 en blijkt een aanrader te zijn, zowel qua grafische stijl, onderwerp, verhaallijn als gameplay.
Oh dat is zeker een absolute aanrader. Prachtige game waarbij je ook nog eens iets over de geschiedenis kunt leren. Hier kun je rustig voor gaan zitten en genieten. Veel plezier!

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Mijn lijstje:

Tekken 7
The Division
Nieuwe AC
Nieuwe FIFA
Nieuwe COD

Laatste 3 zijn instabuys haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 22:38

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

bram1984 schreef op maandag 29 december 2014 @ 07:31:
[...]

FC4 is er ook op 360 en PS3. ;)
Daar heb je een punt. Ik vind het er wel erg goed uit zien op de PS4 en vast beter dan op de PS3/X360... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 11:54

Bellerophon

Persona non grata

Shadow343 schreef op maandag 29 december 2014 @ 08:23:
Mijn lijstje:

Tekken 7
The Division
Nieuwe AC
Nieuwe FIFA
Nieuwe COD

Laatste 3 zijn instabuys haha
Ik merk dat ik gereserveerd ben m.b.t. The Division :/
Ubisoft heeft wat goed te maken omtrent verwachtingen

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Bellerophon schreef op maandag 29 december 2014 @ 08:51:
[...]

Ik merk dat ik gereserveerd ben m.b.t. The Division :/
Ubisoft heeft wat goed te maken omtrent verwachtingen
Absoluut waar. Ik heb nog nooit een game na 3u spelen bij de release teruggedaan in het hoesje en een week gewacht.. bij Unity was dit helaas wel het geval hij was gewoon compleet onspeelbaar. Na een week echter weer opgepakt en vond het uiteindelijk 1 van de beste AC's ooit!
Pagina: 1 ... 101 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link