In principe mag de bank helemaal niet bij de DUO informeren, die gegevens zijn gewoon privé. Daarnaast vragen een heleboel banken niet naar een overzicht van de DUO, ze vertrouwen er gewoon op dat je het netje meldt. Ik vermoed dat dat bewust is, omdat ze anders een hoop minder hypotheken aan starters verkopen. Ook een bankafschrift vragen ze meestal niet, enkel een overzicht van je saldo om aan te tonen dat je voldoende eigen middelen hebt.PeaceNlove schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:10:
[...]
Ok, maar de bank controleert niet zelf bij Duo? In mijn beleving is die organisatie altijd behoorlijk traag met verwerken en ik zou het jammer vinden om de hypotheekofferte stuk te laten lopen op een welles nietes spelletje omdat de bank van Duo te horen krijgt dat er nog een schuld open staat.
Overigens voor de kinderen-discussie: toen ik vorige week bij een onafhankelijke hypotheekadviseur zat werd dat ook even nagebeld bij een hypotheekverstrekker. Die gaf aan 3% bij het brutosalaris op te tellen voor het berekenen van de hypotheek in het geval dat er geen kinderen zijn.
EN vandaag eindelijk de sleutels gekregen!
Alles ging lekker vlot. Relaxte notaris met een leuk praatje.
[ Voor 4% gewijzigd door chrisborst op 09-02-2015 13:49 ]