Lijkt me niet. Ze gebruiken de momentopname van datum overlijden blijkbaar. De WOZ waarde van dat jaar is gebaseerd op het jaar ervoor. Dus alles wat er in dat jaar gebeurt heeft geen impact.
Stap 1: Bepaal wat je het waard vind, bepaal het bedrag waarvoor jij zou weglopen. Doe dat het liefst aan de hand van data (kadaster verkoopprijzen van vergelijkbare huizen, enkele maanden huizen "gevolgd" op Funda en je gevoel van "dit is een goeie prijs" daarmee gekalibreerd) en probeer dat neutraal te doen. Dus geen "eigenlijks" en "het liefsts", maar gewoon hard "Dit is het maximale bedrag dat ik ervoor wil betalen"
Stap 2: Bepaal je biedingstrategie. Mijne was constant direct de max bieden (lag toch ver onder de vraagprijs) en daarbij blijven. Ben 2x weggelopen bij een huis, 3e keer was raak (2013, wel andere markt). Maar je kan ook proberen voor nog minder eruit te komen. Wat ik meestal zie gebeuren is : Pingelen en dan alsnog meer dan de max betalen. Dat is IMO de slechtste strategie of slechtste voorbereiding.
Stap 3: Kijk of het lukt en loop weg als je boven je max uit komt. Merk je dat huizen altijd aan een ander verkocht worden, bezin je dan of je niet te weinig wilt betalen (stap 1 niet 100% goed uitgevoerd).
Wat er voor vraagprijs of tekst bij hangt is eigenlijk niet relevant.
Eigenlijk is er niets bijzonders aan deze situatie. Ik vind dat je volledig je eigen plan moet maken en daaraan houden. Dus:Bluebe schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:05:
[...]
Ja dat is het natuurlijk ook, stel ze willen 250.000 minimaal voor het huis dan zijn ze op deze manier min of meer verzekerd dat ze dat bedrag krijgen. Alleen ik vind het voor mezelf lastig om dan maar te zeggen ja dan bied ik bijv. 10.000 minder, terwijl er duidelijk staat dat er minimaal 250.000 geboden moet worden om te kunnen onderhandelen. Het kan zo zijn dat ze dan als nog het bedrag in beraad nemen of je schrikt ze af met het feit dat je hun gevraagde prijs toch niet gaat betalen.
Stap 1: Bepaal wat je het waard vind, bepaal het bedrag waarvoor jij zou weglopen. Doe dat het liefst aan de hand van data (kadaster verkoopprijzen van vergelijkbare huizen, enkele maanden huizen "gevolgd" op Funda en je gevoel van "dit is een goeie prijs" daarmee gekalibreerd) en probeer dat neutraal te doen. Dus geen "eigenlijks" en "het liefsts", maar gewoon hard "Dit is het maximale bedrag dat ik ervoor wil betalen"
Stap 2: Bepaal je biedingstrategie. Mijne was constant direct de max bieden (lag toch ver onder de vraagprijs) en daarbij blijven. Ben 2x weggelopen bij een huis, 3e keer was raak (2013, wel andere markt). Maar je kan ook proberen voor nog minder eruit te komen. Wat ik meestal zie gebeuren is : Pingelen en dan alsnog meer dan de max betalen. Dat is IMO de slechtste strategie of slechtste voorbereiding.
Stap 3: Kijk of het lukt en loop weg als je boven je max uit komt. Merk je dat huizen altijd aan een ander verkocht worden, bezin je dan of je niet te weinig wilt betalen (stap 1 niet 100% goed uitgevoerd).
Wat er voor vraagprijs of tekst bij hangt is eigenlijk niet relevant.
[ Voor 83% gewijzigd door JvS op 01-02-2016 10:54 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp