Toon posts:

Ervaring met huis kopen - Deel 7 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 641.991 views

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
het is natuurlijk geen 100% zekerheid, maar als je per maand een buffer hebt van 50-100 euro of meer dan lijkt me dat variabel nu de beste keuze is. Variabel is nu rond de 2% (!)

Als je kijkt naar het verleden is variabel toch een stuk goedkoper gebleken. Ik ga mezelf maar is inlezen in de kleine letters als het gaat om de mogelijkheid om variabel vast te zetten als er sprake is van hyperinflatie oid. Lijkt me best of both worlds namelijk.. (zolang je maar oplet)

[Voor 44% gewijzigd door Workaholic op 22-07-2014 18:04]

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

http://www.calcasa.nl/nl/...minder-dan-vraagprijs/143

Dit is een interessante link over hoever gemiddeld huizen onder de initiele vraagprijs verkocht worden. Antwoord: 11,5%. Maar er zitten grote verschillen in tussen die daling als je kijkt hoe snel het huis verkocht wordt:

- tot 6 maanden: 5,2%
tot
- Langer dan 2 jaar 23,2%

In dit plaatje is het per woningtype uitgesplitst (half)vrijstaand - Hoek/Rij woning - Appartement.

Je ziet het mooi lineair toenemen (tot de laatste catagorie, maar die loopt ook door tot de eeuwigheid). Dit is overigens inclusief prijsdaling van de verkoopprijs.

Uiteraard is het een gemiddelde, maar het geeft wel wat richting aan wat je zoal onder de vraagprijs kan bieden. Overigens trekken vraag en verkoopprijs ook weer naar elkaar toe. Dat gebeurt blijkbaar al sinds 2013

Ik vind dit echt een schitterend stukje informatie moet ik zeggen!

[Voor 8% gewijzigd door JvS op 27-08-2014 20:29]

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Klopt allemaal. De max was bepaald op basis van een korting die ik wilde krijgen. Ik wilde er graag 14.000 euro af krijgen omdat ik dit wel een mooi bedrag vond. Beetje het idee dat ik niet teveel bij de vraagprijs wilde zitten omdat er toch onderhandelresultaat moet komen. Maar objectief gezien is het lastig.

Koopsommen overzicht van de afgelopen tijd:

Vraagprijs nu is net onder de 200.000 euro. Is dat realistisch? Ik vind het lastig te zeggen.

Op dit moment is er in de locatie waar ik wil wonen geen huis die ik als directe gelijkwaardige vervanger zie. Aan de andere kant moet er gewoon een nieuwe keuken in en wil ik de badkamer ook het liefst vervangen.

Financieel heb ik wel ruimte om te stijgen, ik zal het geld op korte termijn niet missen. Alleen is dat een reden om dan maar te stijgen? Lastige keuze.
Woon nu nog thuis dus een eigen huis met vriendin is wel iets dat lonkt. Ik kan nog een jaar thuis wonen en 20k extra sparen en met een salarisverhoging nog wel even een hogere hypotheek krijgen, alleen de vraag is of ik dat wel wil.

[Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 11-09-2014 12:27]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan iemand even zeggen of dit een zinnige berekening is? En dan niet zozeer de bedragen (zijn gecheckt) maar de logica er achter.

Is de verloop van de hypotheek afgezet tegen de kosten koper en de kosten aanpassen woning voor bewoning. Dus na hoeveel jaar is de aflossing groter dan die kosten en verkoop je de woning dus met winst als je uit gaat van een zelfde huizenprijs bij verkoop.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:27
Hier vrijdag de Hypotheek rondgekregen. Toch wel iets anders als in NL. Langs de bank, papieren op orde en tekenen. Niks geen notaris etc. Bank had op voorhand alle financiele gegevens gekregen en met de makelaar gesproken en na een uurtje was alles rond :)

Nu maar hopen dat het huis op tijd af is! (zo zag het er een week geleden uit, oplevering 31 oktober ;))

Voor wat betreft spotjes, wij zitten daar dus ook mee, maar hebben besloten om het later zelf te (laten) doen. Juist om dat lichtplan wat hierboven al genoemd werd. Als alles straks ingericht is is het een stuk makkelijk om te kijken waar er effecties spotjes kunnen komen. Zie het hier maar al te vaak dat met 15 spots door heel de woonkamer heeft hangen zonder erover nagedacht te hebben.

Zou achteraf dus zeker als alterntief houden. Plafond verlagen is niet zo duur en meerwerk bij bouwen kost vaak de jackpot.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• Speedy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 02-12 15:30
Nou net een offerte aangevraagd bij Obvion, toch een beter gevoel bij en daar betalen we dan 15 euro in de maand meer voor tov de goedkopere met 3,7%. Het zal over 20 jaar ongetwijfeld jammer geld zijn, maar ik vind het voor nu wel prima. Nu de trein in werking gezet en is het wachten op de sleutel einde van dit jaar :Y)

Nog wel een vraagje waar mensen hier vast ervaring mee hebben; schakelmateriaal (dimmers, stopcontacten e.d) horen bij een huis en blijven achter, maar hoe zit dat met een kabelgoot met daarin het schakelmateriaal? Of beter, wat is de definitie van wat achter moet blijven (als in zit "vast" aan de woning).

Flickr | Lego collectie

• Tristan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 02-12 00:48
vhal schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:15:
Bij nieuwbouw mag je blij zijn als je >10m tuin hebt in de prijsklasse 200-300K. Maar dan gaat er nog 2m40 aan uitbouw vanaf omdat de huiskamer nogal klein uitgevallen is. Voor privacy moet je niet zijn in een nieuwbouwwoning tenzij je echt veel geld gaat uitgeven. De gemiddelde vinexwijktuin is toch allemaal 8-10 meter diep.

Overigens kies ik liever voor een grotere achtertuin dan een voortuin. Ik ken maar weinig mensen die in een voortuin willen zitten. Een oprit is fijn maar een carport achter vind ik fijner.
Ik heb toevallig net de situatie tekening van de tuin ontvangen. Valt me niet tegen :*)

Rechtsonder is het huis, rechtsboven is de berging.

[Voor 3% gewijzigd door Tristan op 30-09-2014 19:58]

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 01-12 19:44
Over het verhaal dat je met een annuïtaire lening pas heel laat echt gaat aflossen: dat gaat momenteel niet meer zo erg op. Hoe lager de rente, hoe sneller je aflossing gaat. En de rente staat momenteel natuurlijk erg laag. Het gaat natuurlijk niet zo snel als bij een lineaire lening, maar het moment dat je meer aflossing gaat betalen dan rente komt wel heel snel dichterbij.

Bij voorbeeld: uitgaande van de standaard 30 jaar, betaal je bij 5% rente pas in termijn 195 (van 360) per maand even veel aflossing als rente. Je openstaande schuld is na 15 jaar dan nog 68% van de oorspronkelijke hoofdsom. Bij 3% is dat termijn 84 en staat er na 15 jaar nog 61% open, en bij 2,3% vanaf termijn 1 waarbij er na 15 jaar nog 58% van je schuld open staat. Bij lineair staat er na 15 jaar nog 50% open. Bij het andere uiterste van 10% heb je pas in termijn 278 dat je evenveel aflossing als rente gaat betalen, en staat er na 15 jaar dan ook nog ruim 81% van de schuld open!

Je ziet dus dat je met een dalende rente steeds dichter bij lineair aankruipt qua schema. Dat kan ook een overweging zijn om juist voor een kortere (lagere) rente te gaan, in plaats van een hogere en langere rente: daarmee gaan je aflossingen, ook als je het verschil in maandlasten niet opzij legt, nog altijd harder dan bij de hogere rente!

Edit: even grafisch uitgewerkt:

[Voor 4% gewijzigd door ATS op 09-10-2014 14:23. Reden: Grafiek toegevoegd]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Tristan
  • Laatst online: 02-12 00:48
Kan iemand een foto plaatsen van een wandcontactdoos die op een hoogte van 350mm + vloer zit? Mijn wandcontactdozen zitten allemaal op 1m+ en Google helpt niet echt mee.

/edit Dit is van de Markthal in Rotterdam. Kan er denk ik veilig vanuit gaan dat de wc's op 350mm + vloer zitten?

[Voor 37% gewijzigd door Tristan op 12-10-2014 21:20]

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 06:18

vhal

ಠ_ಠ

Tristan schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 20:57:
Kan iemand een foto plaatsen van een wandcontactdoos die op een hoogte van 350mm + vloer zit? Mijn wandcontactdozen zitten allemaal op 1m+ en Google helpt niet echt mee.

/edit Dit is van de Markthal in Rotterdam. Kan er denk ik veilig vanuit gaan dat de wc's op 350mm + vloer zitten?

[afbeelding]

Hier zit alles op 35 cm

En dit ziet er zo uit

Sorry voor de crappy iPad foto's

De enige plek waar ik hoge WCD'en heb is in de hal, gecombineerd met een lichtschakelaar. De keuken reken ik even niet mee.

STRAVA

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 02-12 15:04

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Viavia28 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:10:
Oke dat was wat overdreven. Maar de huizen in de categorie binnen de ring, > 50m2 en 3+ kamers zijn allemaal in no-time weg
Onzin, volgens mij ben je jezelf aan het opjagen om een snelle aankoop te rechtvaardigen. Er staan zat woningen lang te koop. In de straat waar ik deze week mijn woning heb gekocht staat een hoekwoning sinds februari te koop. Ook zie je dat veel verkopers toch zakken in prijs (kun je op diverse sites zien).

Als ik alleen al op Jaap.nl naar mijn stadsdeel kijk naar woningen met 3+ kamers:

Dan geloof ik echt niet dat alles meteen verkocht wordt en je snel heel veel meer dan de vraagprijs moet bieden.
Ik heb ook al verhalen gehoord dat mensen 20% meer krijgen voor hun huis dan de vraagprijs.
Zou kunnen, dan hebben ze een lage vraagprijs gehanteerd. Maar dat betekent nog niet dat iedereen flink boven elke vraagprijs gaat zitten en dat elke woning binnen een week verkocht is :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• tweaker2010
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 02-12 19:19

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S10

Ehm, de grens van NHG is toch 265K en geen 250K? Die 6% gaat over die 250K.
Zie onderstaand plaatje:

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:27
Hier hebben we ondertussen de toko overgenomen :D :D :D

Nog wat kleine (en grote) zaken die ze de komende weken zullen aanpassen maar het is in ieder geval volledig bewoonbaar! Bevalt ons helemaal prima ;) Zo ziet het er na 3 dagen uitpakken uit;

Het complex (wij wonen begane grond daar waar het tuinstel staat. daar waar nu grind ligt komt gras in het voorjaar, uitzicht schuin een dal in/gedeeltelijk op het andere blok via de 2 voorste ramen):

Woonkamer (uiteraard ontbreken de gordijnen, tv meubel, salontafel en overige versieringen:

Keuken (met geintegreerde koel/vries combi, inductieplaat, oven, magnetron (komt deze week) en vaatwasser, LED spots in de vitrine:

badkamer (witte meubel wordt vervangen door een zwart hoogglans exemplaar, spiegel met opbergruimte en een hangende kast ernaast. Dimbare LED spotten in het plafond. Douchewand ontbreekt nog. In die 2 witte boxen zit boven een gebalanceerde ventilatie met warmtepomp en onder een leiding in leiding (heet dat zo in NL) systeem. Niet groot maar praktisch ingericht:

Verder 3 slaapkamers waarvan 1 met walk in van 4m2, volledige parketvloer en aansluiting brandmeldcentrale/sprinklersysteem, glas is HR+++ 3 laags glas :)

Helemaal gelukkig! owja, er staan wat babyartikelen her en der, kleine komt over 3 weken als alles goedgaat. Dus de oplevering was precies op tijd _/-\o_ :*) :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:32

loewie1984

music addict! pizza monster!!

En getekend vandaag!!!

*O* *O* *O* *O*

Heeft zo zijn voordelen een kant en klare nieuwbouw woning kopen :P
Geen bouwrente, geen renteverlies, geen garage, bestrating en tuinaanleg hoeven te betalen en geen sanitair en keuken. Natuurlijk zal daar wat van in de prijs zitten maar toch.

1-3 de sleutel!

waarom zo laat, oa. hypotheek aanvraag, en zo konden we nog even sparen

discogs

• nare man
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
loewie1984 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 18:33:
En getekend vandaag!!!

*O* *O* *O* *O*

Heeft zo zijn voordelen een kant en klare nieuwbouw woning kopen :P
Geen bouwrente, geen renteverlies, geen garage, bestrating en tuinaanleg hoeven te betalen en geen sanitair en keuken. Natuurlijk zal daar wat van in de prijs zitten maar toch.

[afbeelding]

1-3 de sleutel!

waarom zo laat, oa. hypotheek aanvraag, en zo konden we nog even sparen
Ik dacht even dat je dit huis gekocht had:

:P

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Voor het rentepercentage wat nu bij een 30 jaar looptijd wordt vermeld (bij NHG), zou menig koper enkele jaren geleden een gat in de lucht hebben gesprongen, maar omdat de rente standen voor een kortere rentevaste periode zo (aantrekkelijk) laag staan weerhoud dat menig huidige koper om direct voor 30 jaar vast te gaan. Historisch gezien zou de rente over tig jaar even, ietwat of flink hoger kunnen staan. Gezien de economische ellende vanaf laat 2008 en de jarenlange aanhoudende recessie is het voorspellen wat de toekomst gaat brengen bijna niet te voorspellen. Het algeheel afschaffen van een aftrekbaarheid van de hypotheekrente (ik roep maar wat), heeft ook flinke gevolgen voor hetgeen je jaarlijks kwijt bent aan je hypotheek. Dan is die 4.3% die ik nu zie staan helemaal zo gek nog niet voor 30 jaar vast? 30 jaar weten wat je maandelijks (bruto) kwijt bent aan je "huur".

Edit: Volgens mij heeft de rente eigenlijk nog nooit zo laag gestaan zoals dit jaar het geval is?

[Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 28-11-2014 21:14]

Steady as she goes...

• technorabilia
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:25

technorabilia

(fka kraades)

Roenie schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:52:
[...]
Als je het eens bent met het label toch niet?
Ik heb net de aanvraag doorlopen via https://www.energielabelvoorwoningen.nl/...

Als je zaken hebt als driedubbel glas enzo moet je bewijs aanleveren, maar dat heb ik niet dus ik hoefde geen bewijs aan te leveren.

De "deskundige" kun je selecteren uit een lijst.
Dus wat kiezen 9 van de 10 net als ik...de goedkoopste = €14.
Er staat ook bij: de deskundige komt niet langs maar doet de beoordeling "op afstand".
Wat een oplichterij...

👉🏻 Blog 👈🏻

• Kju
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08:40
http://www.foutehuizen.nl/ haalt er z'n bestaansrecht uit, niet van de photoshoppers alleen..

Deze zou ik niet eens proberen te photoshoppen, laat staan dat ik zou durven het op funda te zetten..

[Voor 54% gewijzigd door Kju op 20-01-2015 11:57]

PSN: Kjujay

• liquid_ice
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 30-11 14:01
JvS schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:32:
[...]

Dat is dan alleen vanuit "perspectief" geredeneerd. Je hebt daarnaast ook nog 'field of view'. Twee ogen hebben bijna 180 graden "zicht" op 1 "beeld" (ogen kan je rond bewegen, dat interpreteer je als "een beeld"), ik weet niet wat dat in mm is, maar foto's doen nooit eer aan de werkelijkheid. Pas als het wide angle foto's zijn, begint het dezelfde indruk te geven als wat je in het echt ziet.
'gelijk' heb je...
Alleen is alles met betrekking tot het menselijk lichaam lichtelijk complexer.
What we really see is our mind's reconstruction of objects based on input provided by the eyes — not the actual light received by our eyes.
bron: http://www.cambridgeincol.../cameras-vs-human-eye.htm
(leuke site)

een foto als: zou je niet als 'waarheidsgetrouw' aanduiden, maar toch werken onze ogen zo :+

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

• jappas
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 02-12 12:41
Weer een stapje dichterbij. Getekend en op de bus: De papieren voor de hypotheek en ORV.

Helaas kon het pas vanochtend (ja, dan wil je het ook snel). Ik meen me van vroeger te herinneren dat er vrij veel postbussen zijn die pas na 20.00-21.00 geleegd werden. Nu zou ik er voor naar Arnhem moeten.

[Voor 3% gewijzigd door jappas op 21-01-2015 08:56]

• JKen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:02
Iemand ervaring met nieuw bouw woning en welke opties een must zijn?

Denk zelf aan volgende;
*WCD in dubbele inbouw doos 34,- x12 = 408,-
(Anders hebben alle dubbel stopcontacten een enkel inbouw doos wat neer kom op half opbouw)
*Ledige leiding naar slaapkamers, zolder en trapkast (voor netwerk) 68,- x4
*Extra ledige leiding naar andere kant van huiskamer 68,-
(TV plek is origineel aan de oost kant in de huiskamer maar dat lijk mij niet handig in verband met de zon. (Ramen in huiskamer zitten op de zuid kant en huidige aansluting wil ik toch graag laten zitten voor geval dat ik toch de tv op de originele plek wil hangen)
*Extra ledige leiding in huiskamer voor luidspreker snoeren 68,- x2
*Dubbel stopcontact voor onder eet tafel en extra licht punt boven eet tafel 224,-
*Dubbel stopcontact in trapkast 95,- (Voor printer en accespiont)
*Stopcontacten op 30cm in de huiskamer en slaapkamers 11,- x9
*Extra stopcontact in de slaap kamers naast de licht knoppen voor het stofzuigen.
*Verwarmingsbuizen in de muren in plaats van uit de vloer
(Geen idee of dit mogelijk is, makkelijker met vloer leggen en stofzuigen)
*Gat door muur afzuigkap 115,-
(Advies gekregen om apart afzuig kanaal te hebben voor de keuken)
*Dakraam zolder 114x118 cm witte kunststof uitvoering €916,-
(Ik denk er aan om er meteen 4 stuks te laten plaatsen)

En andere vraag. Waar zouden jullie een computer meubel plaatsen in de huiskamer?
Want ik heb geen idee terwijl het wel handig is om van te voren te weten in verband met de benodigde aansluitingen.

• deWit
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 07:34

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Gisteren een handtekening gezet onder het voorlopig koopcontract. Als de bank geen rare fratsen uit gaat halen wonen we per 1 juli hier :)

Links, met het hekje

[Voor 4% gewijzigd door deWit op 05-03-2015 12:17]

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

ATS schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:36:
[...]

Ziet er best leuk uit zo op het eerste gezicht, maar ik zou wel goed informeren wat de bestemming is van het terrein er om heen. Nu is het een leuk uitstekseltje van bebouwing de natuur/boerenland in, maar je wil wel zeker weten dat je niet over vijf jaar alsnog midden in een nieuwbouwwijk zit en al die jaren overlast hebt van die bouwprojecten om je heen...
:D idd. Bv

Dit ziet er natuurlijk heel idyllisch uit maar totaal niet realistisch. Op zeker dat het er zo niet uitziet over 5 jaar :D

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Alexji
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:45
TripleQ schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:58:
Iemand enig idee hoe lang een aanvraag bij de Nationale Nederlanden duurt om de overlijdingsrisico verzekering af te sluiten? Ik heb dinsdag het online vragen formulier ingevuld. Volgens de hypotheek adviseur zouden wij direct daarna per mail de polis moeten ontvangen als ik 'automatisch' goedgekeurd zou worden. Wij hebben nu nog steeds niks gehad, en dat terwijl ik toch helemaal geen enge ziektes heb..

/TripleQ is ongeduldig, het betreft het laatste document voordat we naar de notaris kunnen gaan
Bij mij ging dat per direct. Aanvraag 12:56, polis binnen op 12:59:

http://i.imgur.com/pSxsnYA.png

iRacing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online

CodeIT

Code IT

naitsoezn schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:49:
Hoezo kun je de financiering niet rondkrijgen dan? Je hebt toch gewoon een aanbod liggen, alleen je wilt een goedkopere... Of heb ik het mis?
Het aanbod met de 30% premieopslag wat de verzekeringsmaatschappij mij deed heb ik nooit getekend. Hierdoor kan mijn hypotheekverstrekker geen akkoord geven (ORV nodig voor NHG). Hierdoor krijg ik dus ook geen NHG. Volgens mij kan ik dan ontbinden. Zie de betreffende bepaling:

Gelukkig heeft het niet zo ver hoeven komen. Ik heb het financieringsvoorbehoud kunnen verlengen naar 8 juni.
Vandaag weer bij de dokter geweest. Drie keer gemeten, en drie keer een 'optimale' bloeddruk. Dus als het goed is kan de opslag worden geschrapt. Deze wordt vanavond nog beoordeeld door een arts in opdracht van de verzekeraar. Maandag zou alles bij de hypotheekverstrekker moeten liggen. Die hoeven dan alleen nog de 2e controle te doen en dan ben ik er weer even klaar mee :)

[Voor 21% gewijzigd door CodeIT op 29-05-2015 21:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online

CodeIT

Code IT

Ray schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:43:
[...]

Concreet zal je zonder acceptatie orv de hypotheek niet rond krijgen (indien lening > 80% MW in geval NHG). Ik heb dit in 20 jaar nog niet meegemaakt dus moet hier ook even speculeren of dit inderdaad zorgt voor een standaard afwijsbrief. Ik verwacht het wel.

Echter in veel overeenkomsten staat dan ook weer dat indien ontbinding er de afwijsbrief plus het dossier inzichtelijk gemaakt moet worden. Als daar dan uit blijkt dat een orv wel haalbaar was (bij een ander of tegen een redelijke opslag) heb je alsnog een probleem.
Dat klinkt wel logisch ja. Gelukkig heb ik het niet hoeven te proberen.
de standaard nvm overeenkomst geeft daarvoor hier de ruimte
In mijn contract staat het als volgt (dus zonder extra stukken):

[Voor 12% gewijzigd door CodeIT op 29-05-2015 21:54]

• Ferio
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02-12 16:51
Joopieboy schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:54:
Annuïteit is de eerste jaren goedkoper en wordt steeds duurder, lijkt leuk in het begin met de lage maandlasten maar je lost ook niet super veel af. Ik heb dadelijk over een 10 jaar een dikke 50k al afgelost en kan daarmee alleen al een heel stuk meer huis aan. Zou ik voor een annuïteiten hypo gaan is dit een 30k... :)
Bij annuïteit, ga je minder rente betalen en meer aflossen in de toekomst, terwijl het maand bedrag gelijk blijft. Het word juist niet duurder, met extra aflossen hebben we binnen 10 jaar zeker 120k extra afgelost. Al met al is het maar hoe je het bekijkt.

[Voor 10% gewijzigd door Ferio op 13-06-2015 14:28]

• Oggy
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 02-12 19:52
Lees al een hele poos mee. Eindelijk kan ik zelf ook wat posten!

Deze week offerte aanvragen voor hypotheek. 10 jaar vast voor 2,24% NIBC direct hypotheek. Energiezuinige maatregelen meegefinancieerd onder NHG. Daarmee kunnen wij de uitbouw erbij doen! 10k voor uitbouw van 1,8m (redelijke prijs toch?)

Woning waarover het gaat: http://www.nieuwbouw-frankhuis.nl/woningen#/ Fase 3 of funda: http://www.funda.nl/koop/...aat-bouwnr-63-bouwnr-063/ . Mooie energiezuinige huizen, ruime tuin van 16,5m diep. Dicht genoeg bij het centrum van Zwolle en vlak bij het water.

Met uitbouw van 116m² naar 126 m²

3d schets met uitbouw.

[Voor 14% gewijzigd door Oggy op 15-06-2015 13:00]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 06:42

Stoney3K

Flatsehats!

Bij ons was het een week geleden zo ver.

http://tweakers.net/ext/f/RFDgbA9hrOTZ4VYvQZsPFkjS/thumb.jpg

Koopcontract getekend, alleen willen we het financieringsvoorbehoud nu wel opschuiven van 10 augustus als afloopdatum naar 14 september, omdat we nog wat zaken moeten regelen mbt. de geldverstrekker. We hadden eigenlijk 1 september gehoopt de sleutel te krijgen, maar als alles meezit mogen we 1 oktober hier intrekken:

http://www.funda.nl/koop/...-48210841-morsestraat-29/

Gaat nog aardig wat geklus worden, maar gelukkig zitten we met twee Tweakers in huis die graag vuile handen maken. :+

Voor het wijzigen van de voorbehouds- en overdrachtsdatum, betekent dat dat ik een compleet nieuw koopcontract op moet stellen of kan daar een wijziging aan worden bijgevoegd?

[Voor 20% gewijzigd door Stoney3K op 11-07-2015 12:01]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• haribold
  • Niet online
JvS schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:47:
Yep, ik deel die mening ook. Sowieso saaie appartementen (net als dat gedrocht op de kop van Lombok, waarom???). De lombokstraat en sommige van die kleine straatjes aan de noordkant van de kanaalstraat zijn leuk, achter de JP coenstraat tot het water (vooral de zuidkant) is leuk en het muntkwartier is leuk.

Tussen de lombokstraat en de JP coenstraat is het trouwens ook treurig.
Staat ook nog zo'n afzichtelijke moskee naast die kop van Lombok. Kitsch naast kitsch.

Maar zo kan nieuwbouw dus ook:

En Lombok heeft nog genoeg plekken (dichtbij het station) waar de schotelflats tegen de vlakte kunnen om plaats te maken voor stadse tijdloze bouw met leuke straatjes en parkjes.

• Oggy
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 02-12 19:52
Huis gekocht, Offerte getekend (30 juni net voor NHG wijzigingen) 10 jaar vast 2,2%!

En dan nu wonen! In ... mei/juni 2016.... Nieuwbouw :)

Mooi duurzame woning van een EPC van ongeveer 0,25! Hybride warmtepomp, vloerverwarming op begane grond, 1e verdieping en zolder. Zonnepanelen. RC's van 5 en 6. Traditioneel gebouwd! En gevelwerk in wildverband!

Super blij mee, hieronder paar plaatjes en alvast indeling samengesteld :)

[Voor 35% gewijzigd door Oggy op 23-07-2015 13:30]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Fr33z schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:31:
[...]

Als je het later nog eens gaat verkopen brengt het waarschijnlijk meer op met een losse douche, ook iets om rekening mee te houden
Je hebt tegenwoordig van die douche/bad combinaties die echt niet onder doen voor een losse douche en los bad. Beetje dit idee:

• Ferio
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02-12 16:51
Tsurany schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:18:
[...]

Je hebt tegenwoordig van die douche/bad combinaties die echt niet onder doen voor een losse douche en los bad. Beetje dit idee:
Bedoel je dit?

[Voor 13% gewijzigd door Ferio op 23-07-2015 15:28]

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 08:43
Iemand hier nog tips waarop ik moet letten bij een bezichtiging van een huis (eerste keer :X :D )

Had al een checklist van de site van Vereniging Eigen Huis gehaald, maar misschien heeft iemand nog andere tips?

Is ook groter beschikbaar

• FabianGTI
Argh, heb in nog vragen uitstaan bij de hypotheek adviseur, blijkt hij net op vakantie te zijn
Wil allemaal niet echt vlotten en lukken met de zoektocht naar een huis, bewoners pas 14 augustus terug en de adviseur 18 augustus

• Azer
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Ik en mijn vriendin zijn op dit moment bezig met het kopen van een koopwoning en we zijn nu in de fase dat we de hypotheek en dergelijken moeten gaan regelen. Vorige week heb ik een bouwkundige keuring laten uitvoeren waar op zich niet veel uit is gekomen. Het enige iets grotere punt is dat was gevonden is dat de grond in de kruipruimte verzakt is en opgehoogd dient te worden, omdat anders het risico ontstaat dat de rioolbuis op den duur zal afbreken.

Een foto uit het bouwkundige rapport van de kruipruimte:

Vandaag kreeg ik het voorlopige koopcontract opgestuurd en daar stond het volgende artikel in:

De man die de bouwkundige keuring deed zei dat hij geen problemen met de fundering zag. Aangezien het huis uit 1991 is had ik ook niet anders verwacht. Nu begin ik me toch zorgen te maken, aangezien ik op internet toch lees dat het wel degelijk kwaad kan als de grond onder het huis verzakt. Het huis staat in een gemeente in Zuid-Holland waar het overgrote gedeelte veengrond is.

Ik zoek eigenlijk een beetje advies of dit reden tot zorg is. Ik ben wel al bewust dat de tuin redelijk vaak opgehoogd zal moeten worden, maar dit heeft hopelijk toch geen consequenties voor de fundering van het huis?

[Voor 26% gewijzigd door Azer op 04-08-2015 13:31]

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

DaMei schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:24:
[...]

Een combinatie... de oudere details zoals bijvoorbeeld de voordeur, het voorportaal, de erker en de openhaard vinden we geweldig dus die willen we zeker laten zoals het is, een jaren 30 huis hoort ook wel een beetje die sfeer uit te stralen. We willen wel een lichte laminaatvloer en strakke meubels omdat we het wel een beetje modern willen hebben qua inrichting ;) Maar helemaal straktrekken zou (vind ik) zonde zijn! :)
Leuk huis hoor. Ik vind een eiken vloer en gladgescucte muren best wel mooi in zo'n oud huis. Dat valt toch wel onder "strak" vallen.

Ik zou trouwens ook even kijken naar lamelparket. Kost een heel klein beetje meer, maar is zoveel mooier in zo'n huis. Ik heb daar toen inculsief plinten en ondervloeren voor 35m2 1400euro voor betaald. Dat is wat duurder dan laminaat, maar zoveel mooier....

Hier mijn huis (1910) tijdens de verbouwing:

• FabianGTI
Misschien kan iemand me hiermee helpen:

Afgelopen zaterdag wederom een huis bezichtigd, leuk huis met behoorlijk wat werk
Ook een bod uitgebracht waar ik waarschijnlijk nog wel over terug gebeld wordt, zal wel te laag zijn, maar de vraagprijs is ook gewoon belachelijk te noemen :F

Maar tijdens de bezichtiging hadden we het nog over de tuin, de kavel van het huis had namelijk oorspronkelijk een L-vorm
Nou is er in het verleden een stuk tuin aan de buren 'gegeven', dat is verder geen probleem aangezien het al een behoorlijke tuin is, maar als ik op de kadaster kaarten kijk staan deze nog volgens oude situatie

Kan ik hier nog problemen mee krijgen?

Bovenste plaatje is wat het kadaster aangeeft
Onderste plaatje is wat het op het moment is - blauw is de buren, rood is het huis waar ik had gekeken

Kavel is alsnog een 330 m2 groot, dus dat is het probleem verder niet, maar het moet wel in de boekwerken kloppen natuurlijk :)
Oorspronkelijk geloof ik 380 m2 groot, dus 50m2 aan de buren 'gegeven'

• Pimmeh
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 01-12 22:09
Ik heb m'n eerste huis gekocht! In Utrecht Langerak (zuid-westen). :D
Er waren meerdere bezichtigingen, zelfs tegelijk met mij en de verkoper had alle biedingen onder de vraagprijs al afgewezen. Ik koop zonder aankoopmakelaar en iedereen adviseerde me om onder de vraagprijs te bieden. Uiteindelijk voelde dat gewoon niet goed en niet slim dus € 175.750 geboden en heb vrijdag te horen gekregen dat dat op enkele honderden euro's na net voldoende was! :D

http://www.funda.nl/koop/...23528-zijlsterraklaan-12/

Nou het spannende traject in van alles regelen.

• geldermalsen
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01:20
Sinds kort zijn ze ook eindelijk begonnen met de bouw van ons nieuwbouw huis.
We hebben bijna alles qua vloeren keuken en badkamer rond we twijfelen alleen tussen een combi oven of een stoom oven, heeft iemand ervaring met een stoom oven (ik weet dat er een appart topic voor is)?

[/URL]

Remko,

Ik denk dat 30K erg krap word voor het aankleden van een nieuwbouw woning wij redden het zelf bij lange na niet voor dit bedrag.

[Voor 66% gewijzigd door geldermalsen op 05-10-2015 11:22]

• Milmoor
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 02-12 15:35

Milmoor

Footsteps and pictures.

(plaatje is klikbaar voor website projectontwikkelaar)

Jullie hebben al een aantal keer meegedacht over mijn nieuwbouw woning. We zijn bezig om de laatste puntjes op de i te zetten. Voor wie het leuk vindt, hierbij ons meest recente concept: versie 6. Ik heb mijn best gedaan er genoeg context bij te zetten zodat het voor anderen ook begrijpbaar is. De plaatjes en plattegronden zitten in de bijlagen. Commentaar is welkom, nu is het nog zinnig ;). Aanpassingen aan de ruwbouw opties sluiten eind dit jaar, bouw start vanaf april.

[Voor 56% gewijzigd door Milmoor op 17-12-2015 08:04. Reden: Link omgezet, plaatje toegevoegd.]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
Bijna 2,5 jaar geleden ben ik hier enorm geholpen met het kopen van mijn eerste huisje. Het was een woning die vlak voor een executieveiling te koop werd aangeboden.

Situatie nu:
Woning gekocht oktober 2013 voor €147.500,- woning helemaal gestript en opgeknapt van binnen. In de zomer van 2015 tot nu ben ik bezig geweest met een nieuwe voortuin, achtertuin en een mooie overkapping met schuurtje aan te leggen. Heb recent nog zonnepanelen geïnstalleerd.
Al met al een heel mooi huisje die op de badkamer na helemaal af is.

Mijn vriendin is nu net een jaar gastouder in onze woning, dit draait heel goed. De boekhouder is nu bezig met de cijfers, dus echt concrete cijfers heb ik nog niet.

Het huis staat op mijn naam en ik betaal de hypotheek, alles wat mijn vriendin verdient is extra (op een paar vaste lasten na die zijn voor de helft voor haar rekening neemt.

Situatie mogelijk in de toekomst:
Mijn oudoom heeft al 4 jaar een vrijstaande woning te koop. Dit huisje spreekt ons erg aan omdat het huis uit 2 delen bestaat. Het achterste deel is bijvoorbeeld te gebruiken als gastouder zodat dit gescheiden is van het woondeel en ik niet elke avond een hele berg speelgoed hoef op te ruimen. Ook de tuin om de woning is erg mooi.

Mijn oudoom wil het huis per opbod gaan verkopen, maar verkoopt het liefst aan een bekende van hem. Vraagprijs is €249.000,- maar mochten mijn broertje of ik nu echt geïnteresseerd zijn dan wilde hij eventueel wel gaan zaken naar €225.000,-

Foto's:

Het huis van mijn buren staat op dit moment te koop voor €217.500,-. Ik heb een identiek gelijke woning, we zijn er 2 maand na elkaar komen wonen en beide gaan klussen. Een ander gelijke woning is afgelopen zomer voor €222.000,- weggegaan. Ik schat dat mijn woning €210.000,- oplevert omdat het misschien wat tegen gaat werken dat het een woning was die voor een lage prijs is aangekocht. De huizen hier in de straat worden in een tijd van 1 - 4 maanden verkocht op dit moment.

Nu zit ik met een aantal vragen:
- mijn vriendin is zelfstandige, ik kan zelf de hypotheek voor deze woning niet in mijn eentje opbrengen. Zij zal dus mee moeten in de hypotheek. In hoeverre is dit als zelfstandige te realiseren wanneer je 1 jaar bestaat? Even los van de nieuwe gezinnen die ze moet zoeken.
- er zal verbouwd moeten worden, deze zijn geschat op €50.000,- - €85.000,- afhankelijk van hoe gek je het wil maken. Hiervoor moet ik neem ik aan een bouwdepot afsluiten?
- het achterste deel van de woning is ideaal geschikt om haar gastouder in te hebben, in hoeverre heeft dit nog voordelen ten opzichte van de belasting?

Het is een aardig ambitieus plan maar voordat ik in gesprek ga met mijn hypotheekadviseur, wil ik eerst zelf een beetje huiswerk doen om voorbereid te zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee