Sparhawk schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:30:
[...]
Sterkte.
Als je ontbindt, doe dat wel schriftelijk, en met een aangetekende brief, of breng een brief langs en laat een handtekening zetten.
Jij moet namelijk kunnen aantonen dat je ontbonden hebt (als de verkoper toch zegt dat je gekocht hebt....
Een aangetekende brief gaat natuurlijk nooit op tijd zijn. Een brief langsbrengen en handtekening vragen kan, als het beetje realistisch is qua afstand. Maar goed dat kan ook alleen bij redelijke tijden, je kan niet savonds om 23:00 op de stoep staan en een handtekening eisen.
Oftewel makkelijkere optie: Stuur een e-mail. En als je zeker wilt zijn bel ze op en vraag even of ze een bevestigingsmailtje terug kunnen sturen.
Overigens bij de Rabo kon het iig wel snel als het snel moest. Heeft me zo'n 2-3 weken gekost om alle spullen die nodig waren bij elkaar te krijgen, minus getekende versie van koopcontract, en wat bleek was de werkgeversverklaring niet compleet ingevuld. Koopcontract werd de avond op zelfde dag als mijn adviesgesprek getekend. Dit was een donderdag, en detail wat bleek: Alleen hypotheek als je een lopend contract hebt*. En de maandag erna was mijn laatste dag. Maar dat was allemaal geen probleem volgens de Rabo adviseur: Makelaar heeft getekend contract direct naar de adviseur gemaild, ik volgende dag bij HR de verklaring opnieuw laten invullen en de 's maandags de bevestiging dat het allemaal rond was.
* Idioot natuurlijk, ik kon op maandag wel een hypotheek krijgen, en op dinsdag niet meer, ook al was er niks verandert aan mijn situatie en stond er gewoon netjes op mijn werkgeversverklaring dat die maandag mijn laatste dag was.
Het was overigens ook een hypotheek ver onder de 100% LTV, dat zal het vast sneller laten gaan.