Donstil schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 12:45:
[...]
Haha wat een onzin.
Ik had van Launch een ps4 en nu sinds drie weken een One en zie helemaal geen verschil.
Multiplatform (ACBF) is net zo mooi. De 900p vs 1080p discussie die ps4 eigenaren graag aanhalen wordt echt van tafel geveegd in real life. Verschil is niet te zien.
Valt me wel op dat het Os op de One veel degelijker is.
[...]
Ja zo kan je het ook brengen natuurlijk.
Je hebt iets nog niet en dan doe je gewoon of dat niet uitmaakt.
Mensen die nu 3D BR schijven hebben liggen willen die kunnen draaien en hebben dan niets aan de "opkomende" digitale versie natuurlijk.
Laat mij even wat nuance aanbrengen in het hele 900p vs 1080p verhaal en daarna meteen afsluiten voor het een XO vs PS4 topic wordt:
Het verschil is, makkelijk, te zien indien er gespeeld word vlakbij de TV of achter een bureau zoals ik meestal speel. Dit niet omdat het verschil tussen 900 en 1080 zo groot is, maar meer omdat je monitor waarschijnlijk een 1080p monitor is en 1080p dus 1:1 pixel mapping toestaat. Dit betekend dat, in theorie, zelfs 1070p en 1080p een verschil opleveren omdat elke niet-native resolutie op je 1080p monitor of TV gewoon 'blurry' is.
Op een TV op normale afstand is dit echter inderdaad NIET te zien. Ik was zelf overtuigd van wel, maar dit is écht niet zo aangezien ik zelf gisteren m'n Ps3 met Modern Warfare 2 (ja idd) voor de grap even op de nieuwe TV had aangesloten en ik verbaasd was over hoe goed het er uit zag vanaf de bank ipv achter m'n bureau.
Dit geld voor iedereen. Het IS te zien, niet per sé vanwege resolutie verschil, maar wel omdat de een een niet-native resolutie is en de ander wel, maar alleen als je dichtbij je TV/monitor zit. Anders is het slechts werkelijk een minimaal verschil wat alleen opvalt als je ze letterlijk naast elkaar zet. De gemiddelde woonkamer gamer zal het dus níet zien, de gemiddelde bureau gamer wél, maar het is alsnog geen big deal IMO tenzij je een enorme graphics whore bent (was ik vroeger zeker).
/einde rant
Ontopic:
De Xbox Bundels die in NL uitkomen hebben wel goede waarde zeg! 2 Games + XO voor 399? Hmmm...
[
Voor 4% gewijzigd door
Brutal1ty op 19-07-2014 14:07
]