Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
En die zweefkopbal was enkel mogelijk dankzij de perfecte voorzet van Daley Blind, die nooit meer zo'n assist zal geven.ephymerous schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:36:
[...]
Op zijn zweefkopbal na laat hij keer op keer niets zien.
Een beetje vergelijkbaar met de "assist" van Frank de Boer op Dennis Bergkamp tegen Argentinië in de V.S..
Beide geweldige doelpunten om terug te kijken.
[ Voor 23% gewijzigd door OPSLAGHOND op 10-10-2014 22:43 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
[ Voor 93% gewijzigd door gambieter op 10-10-2014 22:46 ]
Maar goed, gelukkig hebben ze gewonnen. Veel simpele ballen gingen veel te makkelijk fout. Tegen zo'n verdedigende ploeg wordt het dan wel erg lastig.
Van Cruijff moet je juist minder opstellen omdat het anders te druk wordt.D-e-n schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:46:
Is er niemand op het idee gekomen om in elk geval tegen mindere tegenstanders ze gewoon allebei op te stellen?
[ Voor 37% gewijzigd door Gonadan op 10-10-2014 22:49 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wil ik wel even bij zeggen dat Van Persie toch zijn onvolwassen gedrag blijft houden. Ook deze wedstrijd weer twee momenten. De eerste keer is Huntelaar terecht boos omdat hij over het hoofd wordt gezien en Van Persie voor eigen succes gaat.
Tweede moment is het moment dat hij de penalty scoort en de hand van Huntelaar weer over het hoofd ziet. Onopvallend, maar ontzettend jammer dat 't zo moet.
En zo te zien kwam er op het moment dat hij zijn hand voor z'n mond hield tijdens een corner ook weinig vleiends uit richting Huntelaar.
[ Voor 9% gewijzigd door JanW op 10-10-2014 22:57 ]
Ik vind het echt respectloos hoe er hier over onze spelers gepraat wordt. Altijd maar weer dezelfde mensen die van de ene speler elke bal afzeiken en de andere oneindig ophemelen. Je bent toch voor Oranje?
Ik zat in het stadion. Eerste helft gewoon een slechte tactiek, tweede helft met 2 spitsen ging het natuurlijk beter. Leuk voor Afellay dat hij eindelijk zn rentree maakt en gelijk goed en belangrijk is. Leuk dat Huntelaar zijn waarde als pinchhitter bewijst en leuk dat Van Persie zijn wedstrijd bekroonde met een goal.
Overigens maakten Huntelaar en Van Persie een knuffelige ereronde. Ze zijn vast geen beste vrienden, maar zelfs het juichen gebruiken om te bashen slaat nergens op.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik denk niet dat beide opstellen nog gaat werken tenzij Hiddink iets kan forceren, er is geen enkele chemie tussen die twee en ze lopen elkaar enkel in de weg ipv elkaar ook maar een beetje aan te vullen.D-e-n schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:46:
Is er niemand op het idee gekomen om in elk geval tegen mindere tegenstanders ze gewoon allebei op te stellen?
Het zijn twee totaal verschillende spelers.
Wel opvallend weer hoe weinig oog ook robben had voor medespelers als hij eenmaal op zoek ging.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is in theorie juist goed...OPSLAGHOND schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:57:
[...]
Het zijn twee totaal verschillende spelers.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Aanspeelpunt? Gewoon continu op doel rammen.D-e-n schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:00:
Vandaag werkte het anders wel. Als de tegenstander zo verdedigt heb je een extra aanspeelpunt nodig
Affelay 3x, 1 doelpunt.
De rest wil hem er in lopen lijkt het.
Ijsland gewonnen, Turkije verloren.
Slechte uitslagen voor Nederland.
★ What does that mean? ★
Nou, dat word lachen dan maandag.
En in ijsland.
Er zijn maar 300000 Ijslanders in de wereld hoor ik net, en ze staan gewoon bovenaan.
Turkijke laatste met zijn 75 miljoen
Dat is best EPIC van de Ijslanders.
★ What does that mean? ★
Inderdaad, zoals ik al zei, gewoon op afstand knallen dan valt die vanzelf wel.MrMonkE schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:10:
[...]
Aanspeelpunt? Gewoon continu op doel rammen.
Affelay 3x, 1 doelpunt.
De rest wil hem er in lopen lijkt het.
Ijsland gewonnen, Turkije verloren.
Slechte uitslagen voor Nederland.
nggyu nglyd
★ What does that mean? ★
"Ik vond het een beetje een overtrokken reactie van Huntelaar", laat Van Persie na afloop van de wedstrijd weten aan de NOS. "Ik vind dat ik vanuit die hoek het recht heb om op goal te schieten. Maar goed: hij wil graag scoren, dat willen we allemaal. Dat gebeurt in het heetst van de strijd. Het is verder geen big issue, zoiets hoort erbij. Of ik het kan hebben? Ik wel, hoor, ik kan best veel hebben."
nggyu nglyd
Ik kan me best voorstellen dat hij het niet zag en de voorzet was ook niet eenvoudig geweest .
Maar die VP zegt altijd van die domme dingen, nu viel het nog mee.
"Ik wel, hoor, ik kan best veel hebben."
Haha, geloof jij het?
Pierre van Hooijdonk en ik niet.
Vandaag was het gewoon houthakken in het strafschopgebied.
Je kan dan net zo goed twee beukers uit de eerste divisie neerzetten.
Maandag wordt het een betere match, dan kan hij misschien een beetje voetballen.
En scoort robben 3x.
Op naar maandag!
★ What does that mean? ★
Bij zulke uitspraken weet je meestal al voldoende, dan speelt er misschien wel weer wat.Quad schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:30:
Moddergooien via de media is begonnen.
"Ik vond het een beetje een overtrokken reactie van Huntelaar", laat Van Persie na afloop van de wedstrijd weten aan de NOS. "Ik vind dat ik vanuit die hoek het recht heb om op goal te schieten. Maar goed: hij wil graag scoren, dat willen we allemaal. Dat gebeurt in het heetst van de strijd. Het is verder geen big issue, zoiets hoort erbij. Of ik het kan hebben? Ik wel, hoor, ik kan best veel hebben."
Deze gasten moeten voor elkaar door het vuur gaan in plaats van over deze dingen te zeiken, maar ik kijk dan altijd fijn naar de Oosterburen, die met zulke dingen toch net even wat anders omgaan. Tenminste, ik kan me niet zo'n voorval herinneren bij hun.
Ik vind het wel stoer om Affelay te zien en hij was niet eens zo verkeerd bezig vind ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 11-10-2014 01:26 ]
Heerlijk sfeertje zat er in de 2de helft, kwamen gewoon tot aan 3x de wave het hele stadion rond geweldig!ph4ge schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:56:
[...]
Ik vind het echt respectloos hoe er hier over onze spelers gepraat wordt. Altijd maar weer dezelfde mensen die van de ene speler elke bal afzeiken en de andere oneindig ophemelen. Je bent toch voor Oranje?
Ik zat in het stadion. Eerste helft gewoon een slechte tactiek, tweede helft met 2 spitsen ging het natuurlijk beter. Leuk voor Afellay dat hij eindelijk zn rentree maakt en gelijk goed en belangrijk is. Leuk dat Huntelaar zijn waarde als pinchhitter bewijst en leuk dat Van Persie zijn wedstrijd bekroonde met een goal.
Overigens maakten Huntelaar en Van Persie een knuffelige ereronde. Ze zijn vast geen beste vrienden, maar zelfs het juichen gebruiken om te bashen slaat nergens op.
Was trouwens een of andere lolbroek die in de tribune een fluitje had en een dusdanige timing had dat ik, en het hele vak met mij, er in trapte. Dit terwijl ik hoorde dat het van rechts kwam ipv veld, vond het wel lachen
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Wow wat een wagelijk gebaar, zoiets hoort niet, zeker niet van een aanvoerder
Is een walgelijke actie inderdaad wat hij daar doet. Gaat mij nog niet eens over kjh vs vp (vind vp al jaren een beperkte speler t.o.v. Kjh maar die discussie is hier al te vaak gevoerdHamburgerHenk schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 03:48:
http://www.voetbalprimeur...reactie-op-huntelaar.html
Wow wat een wagelijk gebaar, zoiets hoort niet, zeker niet van een aanvoerder
Gaat mij in dit geval over dat zo'n misselijk gebaartje niet kan, ook niet als je vp bent. Imho mag hij een paar wedstrijden aan de kant zitten als disciplinaire maatregel...
Verwijderd
Dat van die clubkleuren begrijp ik, dus dat zal ik niet meer doen. Maar waarom ik als 'hateboy' word neergezet terwijl ik volgens mij prima omschrijf waarom Van Persie niet meer in de spits zou moeten staan, begrijp ik niet. We praten hier toch over voetbal in dit topic, dan lijkt me de discussie over de eerste spits van het Nederlands Elftal een logisch onderwerp. Dat we het daarin netjes moeten houden spreekt voor zich, maar ik neem aan dat we dit onderwerp wel kunnen bespreken toch?gambieter schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:34:
[Modbreak]kunnen de RvP hateboys/KJH fanboys nu eens hun mening elders ventileren? Het erbij halen van clubkleuren is ook nergens voor nodig en alleen maar sfeerverpestend. Er zijn ook een paar posts foetsie.[/]
Hoezo, stellen ze Eyjafjallajökull op?MrMonkE schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:22:
"Ijsland is zeer sterk in de lucht"
Nou, dat word lachen dan maandag.![]()
En in ijsland.
Er zijn maar 300000 Ijslanders in de wereld hoor ik net, en ze staan gewoon bovenaan.
Turkijke laatste met zijn 75 miljoen
Dat is best EPIC van de Ijslanders.
Er zijn in elk geval wel weer 'media' - bij gebrek aan een beter woord - bezig hun persoonlijke voorkeur er driedubbeldik op te smeren om een rel te forceren die er niet gaat komen.
Als er iets walgelijk is, is de manier waarop dat 'voetbalprimeur' volstrekt éénzijdig één situatie lekker zonder context toont, en vervolgens een schandpaal timmert, en de tomaten uitdeelt.
[ Voor 31% gewijzigd door Ramzzz op 11-10-2014 09:19 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Probeer het dan eens zonder de nogal opzichtige antipathie die nogal wat mensen hier ten toon stellen. Net zoals hierboven men al weer over "walgelijk" begint, en in jouw weggehaalde bericht je je erover verkneukelde dat Huntelaar scoorde.Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:00:
Dat we het daarin netjes moeten houden spreekt voor zich, maar ik neem aan dat we dit onderwerp wel kunnen bespreken toch?
Een normale discussie is geen probleem, maar gezien het gebrek aan zelfbeheersing is het iets waar weining van te verwachten is. Jullie mening staat al vast (RvP is zo ongeveer de Antichrist) wat een discussie moeilijk maakt.
Dus discussie graag, maar dan niet op manier waarop een klein clubje het hier doet. Ik stel voor dat we het dan niet over specifieke spelers hebben, maar over het type speler (pinchhitter vs meevoetballer, om maar wat te noemen)
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 11-10-2014 09:30 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dus in dezelfde post waarin je mensen beticht van opzichtige antiphatie, schrijf je één alinea later dat iedereen die over RvP discussiert z'n mening al vast heeft staan en dat al die mensen RvP als een 'antichrist' zien... Volgens mij kun je 'm dan ook omdraaien en jou beschuldigen van opzichtige sympathiegambieter schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:28:
[...]
Probeer het dan eens zonder de nogal opzichtige antipathie die nogal wat mensen hier ten toon stellen. Net zoals hierboven men al weer over "walgelijk" begint, en in jouw weggehaalde bericht je je erover verkneukelde dat Huntelaar scoorde.
Een normale discussie is geen probleem, maar gezien het gebrek aan zelfbeheersing is het iets waar weining van te verwachten is. Jullie mening staat al vast (RvP is zo ongeveer de Antichrist) wat een discussie moeilijk maakt.
Dus discussie graag, maar dan niet op manier waarop een klein clubje het hier doet. Ik stel voor dat we het dan niet over specifieke spelers hebben, maar over het type speler (pinchhitter vs meevoetballer, om maar wat te noemen)
In mijn case was het "walgelijk" niet eens op de speler gericht maar op het gebaar an sich, want dat gebaar wat hij daar maakt is dat imho gewoon, een arrogant vingertje van 'houd je mond want ik ben beter'... Welke speler zo'n gebaar maakt maakt niet uit, als het een andere speler was geweest had ik het net zo walgelijk gevonden.
Maar ondertussen staan ze wel ongelukkig achter tegen Kazachstan en de druk ligt echt wel op de selectie. Iedereen die zelf teamsport doet weet dat in het veld dingen gezegd worden die daarna meteen weer vergeten zijn.
Ook al zouden ze de grootste vrienden zijn geweest, de media en half Nederland doet al jaren zijn best om er een wig tussen te drijven. Het kan niet anders dan dat ook zij hierdoor beïnvloed worden.
Want laten we eerlijk zijn. Van Persie zakte gisteren veel terug, probeerde de combinatie te zoeken (maar Robben schiet liever) en werkte hard. Huntelaar zag je relatief weinig maar maakt een veldgoal. Iedereen zal het doelpunt onthouden maar bij Van Persie alleen het gebaar. Goed voor de sfeer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Robben zei (of liet zich ontglippen) dat hij zelf de bal van Van Persie ook niet gegeven had. Ik kan me het voorstellen, als spits zie je alleen de goal, aan de andere kant is een goede pass ook een klasse.ph4ge schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:28:
Ik geloof dat Robben weer geen een keer een bal heeft overgespeeld. Onze aanvallers zijn nou eenmaal doelgericht. Dat er wel eens wat geroepen hoort daar ook bij. Dit zie je echt 10 keer in een willekeurige wedstrijd, zeker bij de ploeg die achter staat. Die Kazachstanie gingen ook los op elkaar bij de 2-1.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik denk zelf dat het de combinatie is tussen het gebaar en dat hij niets laat zien op het veld.Krukar schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:56:
[...]
Dus in dezelfde post waarin je mensen beticht van opzichtige antiphatie, schrijf je één alinea later dat iedereen die over RvP discussiert z'n mening al vast heeft staan en dat al die mensen RvP als een 'antichrist' zien... Volgens mij kun je 'm dan ook omdraaien en jou beschuldigen van opzichtige sympathie
In mijn case was het "walgelijk" niet eens op de speler gericht maar op het gebaar an sich, want dat gebaar wat hij daar maakt is dat imho gewoon, een arrogant vingertje van 'houd je mond want ik ben beter'... Welke speler zo'n gebaar maakt maakt niet uit, als het een andere speler was geweest had ik het net zo walgelijk gevonden.
Toch wel grappig om te zien dat wat WK ervaring en daarbij zelfvertrouwen ervoor zorgt dat een wedstrijd die ze gezien de kwaliteiten makkelijk moeten winnen, nu ook eens een keer makkelijk winnen.YellowOnline schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 18:42:
Nog niemand iets gezegd over België - Andorra? Nou, we zijn overtuigend gewonnen (6-0). Het moet gezegd zijn dat Andorra het wel niet echt moeilijk gemaakt heeft en België nog met de handrem op gespeeld heeft in de tweede helft.
Ook al was het wek te zenuwachtig.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Gisteren was er weinig mis met zijn spel. Meer kun je niet doen in je eentje tegen drie man.Deadsy schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:52:
[...]
Ik denk zelf dat het de combinatie is tussen het gebaar en dat hij niets laat zien op het veld.
Dit zijn toch landen die überhaupt nog (vrijwel) nooit een punt in een kwalificatie wedstrijd hebben gehaald? Wat moet je hier nou over zeggen? Andorra is niveau 3e klasse amateurs, op zn best.YellowOnline schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 18:42:
Nog niemand iets gezegd over België - Andorra? Nou, we zijn overtuigend gewonnen (6-0). Het moet gezegd zijn dat Andorra het wel niet echt moeilijk gemaakt heeft en België nog met de handrem op gespeeld heeft in de tweede helft.
Milik zet Polen op voorsprong tegen Duitsland trouwens.
[ Voor 22% gewijzigd door Martinusz op 11-10-2014 22:04 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
ik neem aan dat je het cynisch bedoelt?martinusz schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:04:
Fantastisch dat ze Gibraltar ook hebben toegelaten aan de kwalificaties, twee keer met 7-0 verliezen.
ik was afgelopen zomer in Gibraltar... niet wetende dat Gibraltar was toegelaten aan de kwalificaties vroeg ik aan de gids of hij voor Engeland of voor Spanje was.... vanaf dat moment ratelde hij aan 1 stuk door over hoe trots hij was dat Gibraltar nu ook mee mocht doen... en hij wist ook wel dat ze iedere wedstrijd dik zouden verliezen, maar hij was desondanks zo blij, dat ik het Gibraltar van harte gun dat ze meedoen... ondanks dat het voor de rest van Europa maar zaadpotjes oplevert....
Aanvulling... tuurlijk met je eens, moet de Boer hem ook eens het onvoorwaardelijke vertrouwen geven.iPodKiller schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:00:
Ben benieuwd wat die Milik allemaal gaat doen in de Eredivisie.
elk land moet mee mogen doen, maar kwalificaties met san marino, faroer gibraltar en nog wat van deze landen die altijd laatste of een na laatste worden in de poule dat is echt onzin.P.O. Box schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:12:
[...]
ik neem aan dat je het cynisch bedoelt?
ik was afgelopen zomer in Gibraltar... niet wetende dat Gibraltar was toegelaten aan de kwalificaties vroeg ik aan de gids of hij voor Engeland of voor Spanje was.... vanaf dat moment ratelde hij aan 1 stuk door over hoe trots hij was dat Gibraltar nu ook mee mocht doen... en hij wist ook wel dat ze iedere wedstrijd dik zouden verliezen, maar hij was desondanks zo blij, dat ik het Gibraltar van harte gun dat ze meedoen... ondanks dat het voor de rest van Europa maar zaadpotjes oplevert....
Gewoon een divisie B maken, dan spelen ze nog leuke wedstrijden.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Oktober in het even jaar: De eerste 5-6 groepswedstrijden
Oktober in het oneven jaar: Alle returns
Dan heb je zoveel voordelen:
- Veel minder onderbreking van de competitie. 5-6 wedstrijden in 3.5 week ipv steeds 2 in 2 weken
- Ploegen raken op elkaar ingespeeld, hogere kwaliteit wedstrijden
- Het publiek/tv kijker kan ook echt ergens naar uitkijken (ipv: huh, speelt NL vanavond?)
- Sponsoren kunnen om die maanden heen ook echt wat bouwen
- etc.
YouTube: Obrażony Mario Götze po meczu z Polską!
Dat werd op sport 1 ook als een optie besproken, afgeleid van het systeem bij Ijshockey.Kevinp schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 09:57:
[...]
elk land moet mee mogen doen, maar kwalificaties met san marino, faroer gibraltar en nog wat van deze landen die altijd laatste of een na laatste worden in de poule dat is echt onzin.
Gewoon een divisie B maken, dan spelen ze nog leuke wedstrijden.
Moet eerlijk bekennen dat ik vrijdagavond voornamelijk topgear heb gekeken en tussendoor een beetje voetbal.
Die wedstrijden zijn toch niet om aan te gluren
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Welke journalist vroeg dat precies dan?Mosin schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 22:10:
Oke, dat Duitsland niet goed was, maar van deze vraag breekt me de klomp...
Volgens Low was er niets aan de hand maar de kansen gingen er niet in. Ik vond Duitsland vrij zwak, er waren een aantal spelers geblesseerd. Een speler als Kruse mocht zelfs weer eens opdraven.
Ik heb de samenvatting gezien, maar ik vond Duitsland juist veel sterker dan Polen. Kan ook aan de samenvatting liggen natuurlijk, maar het leek wel of de kansenverhouding op 10 voor Duitsland, 1 voor Polen lag.tweaker2010 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:06:
[...]
Welke journalist vroeg dat precies dan?
Volgens Low was er niets aan de hand maar de kansen gingen er niet in. Ik vond Duitsland vrij zwak, er waren een aantal spelers geblesseerd. Een speler als Kruse mocht zelfs weer eens opdraven.
Wel leuk dat Polen heeft gewonnen, en Duitsland heeft verloren
Vanavond dus IJsland - Nederland, weet mijn god niet wat ik moet verwachten. Ik hoop dat we winnen natuurlijk, maar ben er bang voor..
Wat ik wel hoop is dat IJsland niet zoals Kazachstan de 'Park the bus'-speelstijl gaat hanteren. Wat is dat saai zeg. Het zou verboden moeten worden.
[ Voor 18% gewijzigd door JST94 op 13-10-2014 08:39 ]
Liever niet. Vind het nu al belachelijk saai indien er geen clubvoetbal is gedurende twee weken laat staan als dat vrijwel een gehele maand is. Het hele interland voetbal kan mij sowieso gestolen worden. Niveau is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld de CL en/of goed ingespeelde teams zijn er meestal ook niet. WK's en EK's zijn niet mijn ding zeg maar. Niet om enkele soorten supporters als minder af te schilderen maar hordes mensen vinden voetbal niets aan behalve als het Nederlands elftal speelt en dan nog niet te beginnen over 'wij hebben gewonnen' en 'zij hebben verloren'.PWM schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 11:35:
Eerst moeten we maar eens af van deze belachelijke kwalificatiesystemen van het WK en EK waar men steeds 2 potjes speelt. Snap niet dat het nog steeds zo gebeurt. Alles ligt weer 2.5 week stil. Het zorgt voor een onderbreking van het ritme bij de club en slecht ingespeelde teams tijdens de wedstrijden, elke keer is het weer anders. Het kan zo makkelijk:
Oktober in het even jaar: De eerste 5-6 groepswedstrijden
Oktober in het oneven jaar: Alle returns
Dan heb je zoveel voordelen:Kan niet wachten.
- Veel minder onderbreking van de competitie. 5-6 wedstrijden in 3.5 week ipv steeds 2 in 2 weken
- Ploegen raken op elkaar ingespeeld, hogere kwaliteit wedstrijden
- Het publiek/tv kijker kan ook echt ergens naar uitkijken (ipv: huh, speelt NL vanavond?)
- Sponsoren kunnen om die maanden heen ook echt wat bouwen
- etc.
En wij maken ons druk om Van Persie en Huntelaar...
Interland's zijn ook niet mijn ding, ik vind clubvoetbal leuker. Maar dat idee vind ik zo slecht nog niet. Telkens die kleine onderbreking erger ik me meer aan dan een complete maand hoor.Napo schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:00:
[...]
Liever niet. Vind het nu al belachelijk saai indien er geen clubvoetbal is gedurende twee weken laat staan als dat vrijwel een gehele maand is. Het hele interland voetbal kan mij sowieso gestolen worden. Niveau is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld de CL en/of goed ingespeelde teams zijn er meestal ook niet. WK's en EK's zijn niet mijn ding zeg maar. Niet om enkele soorten supporters als minder af te schilderen maar hordes mensen vinden voetbal niets aan behalve als het Nederlands elftal speelt en dan nog niet te beginnen over 'wij hebben gewonnen' en 'zij hebben verloren'.
Aan die supporters die nooit voetbal kijken, maar als het Nederlands elftal speelt ineens doen alsof ze er alles vanaf weten erger ik me ook dood aan. Kijk bijvoorbeeld naar het WK, duizenden mensen op pleinen in steden/dorpen die normaal geen ruk om voetbal geven.
Zijn erg vaak ook de mensen die met een shirtje van Barcelona en Real Madrid aanlopen, maar niet eens 3 spelers van beide selecties kunnen opnoemen.
Ik denk dat het voor sommige zelfs een slecht excuus is om te gaan zuipen, net zoals Carnaval
[ Voor 6% gewijzigd door JST94 op 13-10-2014 09:11 ]
euh... nou en?JST94 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:09:
[...]
Interland's zijn ook niet mijn ding, ik vind clubvoetbal leuker. Maar dat idee vind ik zo slecht nog niet. Telkens die kleine onderbreking erger ik me meer aan dan een complete maand hoor.
Aan die supporters die nooit voetbal kijken, maar als het Nederlands elftal speelt ineens doen alsof ze er alles vanaf weten erger ik me ook dood aan. Kijk bijvoorbeeld naar het WK, duizenden mensen op pleinen in steden/dorpen die normaal geen ruk om voetbal geven.
Zijn erg vaak ook de mensen die met een shirtje van Barcelona en Real Madrid aanlopen, maar niet eens 3 spelers van beide selecties kunnen opnoemen.No offence naar de ekte natuurlijk
![]()
Ik denk dat het voor sommige zelfs een slecht excuus is om te gaan zuipen, net zoals Carnaval![]()
oranje verbindt... prima toch... ik ga ook niet met een wortel op mijn kop naar het stadion, maar om nou af te geven op dit soort mensen en momenten gaat me te ver... heel veel mensen beleven plezier aan een WK of EK... boeien dat ze verder geen ruk om voetbal geven... of mogen ook ivm Oranje alleen de ekte ekte aanspraak maken op een plekje in het stadion of voor de tv?
Dan heb je midden augustus-midden december clubvoetbal. Midden december - midden januari interlands. Midden januari tot midden mei clubvoetbal. Midden mei tot midden juni interlands en midden juni tot midden augustus 2 maanden rust.
Desnoods schuif je 't 2e deel (vanaf midden januari) nog 2 weken op zodat je in de zomer 6 weken rust en in de winter 2 weken rust voor iedereen hebt.
Dan heb je 't ene jaar de kwalificaties en 't andere jaar een voorbereidingsperiode/vriendschappelijk + een groot toernooi voor het interlandvoetbal
Ik zeg niet dat alleen die ekte ekte aanspraak maken voor een plekje in het stadion of voor de tv. Ik erger me alleen vaak aan de mensen die doen alsof ze de nieuwe Bondscoach zijn, terwijl ze nooit voetbal kijken en er dus vrij weinig verstand van hebben.P.O. Box schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:14:
[...]
euh... nou en?
oranje verbindt... prima toch... ik ga ook niet met een wortel op mijn kop naar het stadion, maar om nou af te geven op dit soort mensen en momenten gaat me te ver... heel veel mensen beleven plezier aan een WK of EK... boeien dat ze verder geen ruk om voetbal geven... of mogen ook ivm Oranje alleen de ekte ekte aanspraak maken op een plekje in het stadion of voor de tv?
Ik hoorde het afgelopen WK nog in de kroeg, de opstelling werd voorgelezen en de naam van Vlaar kwam voorbij. Vervolgens hoorde ik een vrouw achter me zeggen 'Wie is dat nou weer?'.
Aan dat soort dingen kan ik me ergeren ja.
Tja, dat heb ik juist met die clubvoetbalsupporters, altijd maar relschoppen en zoJST94 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:09:
[...]
Interland's zijn ook niet mijn ding, ik vind clubvoetbal leuker. Maar dat idee vind ik zo slecht nog niet. Telkens die kleine onderbreking erger ik me meer aan dan een complete maand hoor.
Zijn erg vaak ook de mensen die met een shirtje van Barcelona en Real Madrid aanlopen, maar niet eens 3 spelers van beide selecties kunnen opnoemen.No offence naar de ekte natuurlijk
![]()
Ik denk dat het voor sommige zelfs een slecht excuus is om te gaan zuipen, net zoals Carnaval![]()
'Altijd maar relschoppen en zo?'rik86 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:17:
[...]
Tja, dat heb ik juist met die clubvoetbalsupporters, altijd maar relschoppen en zo![]()
Haha, simpele reactie hoor. In een weekendje Lowlands moet de politie vaker optreden dan in een compleet voetbalseizoen (+/- 7 miljoen supporters).
Afgelopen seizoen waren er 704 aanhoudingen op +/- 7 miljoen bezoekers. Tijd voor een strengere voetbalwet vind je niet?
[ Voor 13% gewijzigd door JST94 op 13-10-2014 09:21 ]
Je zit een heel eind in de goede richting. De verhoudingen bij Polen - Duitsland waren:JST94 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 08:38:
Ik heb de samenvatting gezien, maar ik vond Duitsland juist veel sterker dan Polen. Kan ook aan de samenvatting liggen natuurlijk, maar het leek wel of de kansenverhouding op 10 voor Duitsland, 1 voor Polen lag.
* Schoten (op doel): 5 (3) - 29 (9)
* Balbezit: 41% - 59%
* Corners: 0 - 6
* Uitslag: 2-0
Bron: https://twitter.com/Tussendelinies/
Jouw eerdere post was anders ook behoorlijk generaliserend:JST94 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:18:
'Altijd maar relschoppen en zo?'
Haha, simpele reactie hoor. [...]
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Ik vind het ook overdreven om over een crisis te spreken na ocharme één verliesbeurt. De Duitse pers is wel vaker overdreven kritisch. Het beruchte interview met Per Mertesacker na Algerije-Duitsland op dit WK was symptomatisch.Mosin schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 22:10:
Oke, dat Duitsland niet goed was, maar van deze vraag breekt me de klomp...
IJsland speelt juist erg aanvallend (de wedstrijden die ik ervan gezien heb). Die Sigurdsson is geblesseerd dus dat scheelt wel een hoop. Sigthorsson als spits scoort ook vaak bij IJsland de laatste tijd. Dus zeker geen Chelsea achtige taferelen verwacht ik. Bovendien is het voor hun een thuiswedstrijd die ze willen winnen.JST94 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 08:38:
[...]
Vanavond dus IJsland - Nederland, weet mijn god niet wat ik moet verwachten. Ik hoop dat we winnen natuurlijk, maar ben er bang voor..
Wat ik wel hoop is dat IJsland niet zoals Kazachstan de 'Park the bus'-speelstijl gaat hanteren. Wat is dat saai zeg. Het zou verboden moeten worden.
Ik verwacht zelf een 1-1 gelijkspel.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Ik heb daar geen idee van, ik weet dat ze hun andere kwalificatiewedstrijden hebben gewonnen. Maar zelf heb ik daar geen minuut van gezien. Ik ben benieuwd.tweaker2010 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:03:
[...]
IJsland speelt juist erg aanvallend (de wedstrijden die ik ervan gezien heb). Die Sigurdsson is geblesseerd dus dat scheelt wel een hoop. Sigthorsson als spits scoort ook vaak bij IJsland de laatste tijd. Dus zeker geen Chelsea achtige taferelen verwacht ik. Bovendien is het voor hun een thuiswedstrijd die ze willen winnen.
Goed verwoord dat heb ik ook altijd met de "supporters", vlak voor het WK nog naar een wedstrijd geweest in de Arena en rond ons zaten allemaal huismoeders die zich hadden uitgedost in Oranje maar echt niets van het spelletje snapte. Zo waren ze hele wedstrijd meer bezig met schaats liedjes te zingen en boos te maken dat de wave niet door ging. Ik zal maar niet beginnen over de RvP vs The hunter discussie die je daar hoorde (terwijl Klaas Jan geblesseerd was op dat moment).JST94 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:09:
[...]
![]()
Zucht !!!!!!
Ik hou van een WK of EK maar ik haat echt de supporters (vooral bij thuis wedstrijden zijn ze HEEL erg).
Ik kan je wel vertellen dat NL (als ze zo matig spelen als tegen Kazachstan) ze een pak op de broek krijgen.JST94 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:49:
[...]
Ik heb daar geen idee van, ik weet dat ze hun andere kwalificatiewedstrijden hebben gewonnen. Maar zelf heb ik daar geen minuut van gezien. Ik ben benieuwd.
Dat klinkt alsof wij Nederlanders veel van de Duitsers hebben, of andersom...YellowOnline schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:17:
[...]
Ik vind het ook overdreven om over een crisis te spreken na ocharme één verliesbeurt. De Duitse pers is wel vaker overdreven kritisch. Het beruchte interview met Per Mertesacker na Algerije-Duitsland op dit WK was symptomatisch.
Bij ons is de pers ook enorm overdreven en proberen ze van alles om mensen af te zeiken. Zoals die rel met RVP en KJH: De echte voetballers (van vroeger uit) geven zelf ook aan dat schieten de beste optie was, maar de pers (+ de rest van het NL-elftal kijkend land) moeten dat allemaal enorm opblazen.
Als NL had verloren was dat natuurlijk ook de schuld van een RVP.. :-)
Ik kan me daar vooral druk om maken, van alle muggen olifanten maken, omdat dat nu eenmaal verkoopt. Dat ze mensen daarmee flink kunnen kwetsen, of zelf allerlei vervelende gevolgen veroorzaken (ongeconcentreerde spelers/ frustraties) kan ze geen bom schelen. Dat is dan weer de arrogantie van zo een voetbalspeler. De meeste journalisten/ pers: Goed om iemand een "spiegel voor te houden" (zoals ze dat zelf noemen), maar zichzelf een spiegel voorhouden.. ho maar
Toegegeven: RVP speelde niet best, en het signaal wat hij afgeeft is niet goed, maar zo als KJH te keer ging, man je zou 'm aan zijn oren het veld afhalen en een afkoelperiode geven.
[ Voor 5% gewijzigd door jbdeiman op 13-10-2014 16:22 ]
Dat denk ik ook, er moet wel iets gebeuren. Qua feitelijkheden wordt de discussie wat betreft van Persie vs. Huntelaar in het voordeel van Huntelaar beslecht. De VI heeft wat stats opgezocht. Ik hoop dat Hiddink het aandurft.tweaker2010 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:16:
[...]
Ik kan je wel vertellen dat NL (als ze zo matig spelen als tegen Kazachstan) ze een pak op de broek krijgen.
RVP roept dat over zichzelf af. Een grote captain reageert daar anders op. Ook de andere maniertjes van RVP als het niet met de pers willen praten en het van Hooijdonk momentje spreken niet in zijn voordeel (en zo kan je er nog wel wat opnoemen). Zijn maniertjes i.c.m. zijn prestaties in Oranje maken dan dat je onder een vergrootglas komt.jbdeiman schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:21:
Toegegeven: RVP speelde niet best, en het signaal wat hij afgeeft is niet goed, maar zo als KJH te keer ging, man je zou 'm aan zijn oren het veld afhalen en een afkoelperiode geven.
Robben doet het op beide vlakken veel beter, prestaties en een sympathieke persoonlijkheid. Jammer want RVP heeft minstens net zoveel potentie.
[ Voor 41% gewijzigd door ephymerous op 13-10-2014 16:26 ]
XXXVI
Dat durft Hiddink niet aan.ephymerous schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:23:
[...]
Dat denk ik ook, er moet wel iets gebeuren. Qua feitelijkheden wordt de discussie wat betreft van Persie vs. Huntelaar in het voordeel van Huntelaar beslecht. De VI heeft wat stats opgezocht. Ik hoop dat Hiddink het aandurft.
[...]
RVP roept dat over zichzelf af. Een grote captain reageert daar anders op. Ook de andere maniertjes van RVP als het niet met de pers willen praten en het van Hooijdonk momentje spreken niet in zijn voordeel (en zo kan je er nog wel wat opnoemen). Zijn maniertjes i.c.m. zijn prestaties in Oranje maken dan dat je onder een vergrootglas komt.
Robben doet het op beide vlakken veel beter, prestaties en een sympathieke persoonlijkheid. Jammer want RVP heeft minstens net zoveel potentie.
Eens, een captain hoort hier anders op te reageren. Hou dat soort dingen lekker voor in de kleedkamer. Eerst had ik van Persie hoger zitten dan Robben. Ze zeggen vaak dat wijsheid met de leeftijd komt, dat lijkt bij Robben wel het geval, maar bij van Persie niet.
[ Voor 84% gewijzigd door JST94 op 13-10-2014 18:20 ]
Huntelaar heeft kansen zat gehad in de basis, elke BC heeft het geprobeerd en telkens werd het niets. Toen bewees hij zich als basisspeler niet, maar als pinch hitter presteert hij wel, dus laat dat zo. Zolang Robben en Sneijder ook alleen voor eigen succes gaan (en je daar nooit iemand over hoort!) heb je niets aan een type Huntelaar.
Met zn gedrag heeft Huntelaar het in ieder geval niet verdiend. We weten allemaal dat hij de boel saboteerde tijdens EK2012. Van Gaal moest hem stevig heeft toespreken dat hij zich koest moest houden anders mocht hij thuisblijven, en dat had succes. Nu zet Hiddink de deur weer op een kiertje en het hele circus is weer terug. Uiteindelijk gaat Oranje daar echt niet beter van spelen.
Overigens is het puur een media verzinsel. Er is gewonnen, maar de kranten moeten toch vol. Misschien is het alleen maar goed dat het over Van Persie gaat. Een jongere speler als Indi met zn zoveelste zwakke optreden zou weleens veel meer moeite kunnen hebben met kritiek. Hiddink zn positie zou ook enorm verzwakt zijn als men zn veelste verdedigende opstelling ging fileren. Een paar dagen voor een cruciale wedstrijd is het eigenlijk goed dat het hier over gaat.
Zowel Huntelaar als Van Persie liggen echt geen seconde wakker van dit incident. Laat een doelgerichte spits lekker een keer schieten en een andere doelgerichte spits daar van balen. Ik zou het een groter probleem vinden als er geen irritaties zouden zijn bij een 0-1 achterstand tegen Kazachstan, of als beide heren alleen nog maar risicoloze en sympathieke balletjes zouden spelen.
Er wordt 3 keer gescoord in een helft, en het gaat over die ene bal die er niet in ging en hoe er gejuicht werd. Wat zijn we toch een zeikerig volk met zn allen.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 13-10-2014 16:45 ]
Er is maar één reactie mogelijk hierop:ph4ge schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:43:
Lies damned lies and statistics. Vergelijk eens de minuten dat ze in de spits stonden en kijk eens naar de assists. Kijk ook eens naar het percentage gewonnen duels, en naar de prestaties op club niveau. Als voetbal op basis van statistieken werd beslist hoefden we niet te kijken, laat staan dat er ooit nog discussie was
Huntelaar heeft kansen zat gehad in de basis, elke BC heeft het geprobeerd en telkens werd het niets. Toen bewees hij zich als basisspeler niet, maar als pinch hitter presteert hij wel, dus laat dat zo. Zolang Robben en Sneijder ook alleen voor eigen succes gaan (en je daar nooit iemand over hoort!) heb je niets aan een type Huntelaar.
Met zn gedrag heeft Huntelaar het in ieder geval niet verdiend. We weten allemaal dat hij de boel saboteerde tijdens EK2012. Van Gaal moest hem stevig heeft toespreken dat hij zich koest moest houden anders mocht hij thuisblijven, en dat had succes. Nu zet Hiddink de deur weer op een kiertje en het hele circus is weer terug. Uiteindelijk gaat Oranje daar echt niet beter van spelen.
Overigens is het puur een media verzinsel. Er is gewonnen, maar de kranten moeten toch vol. Misschien is het alleen maar goed dat het over Van Persie gaat. Een jongere speler als Indi met zn zoveelste zwakke optreden zou weleens veel meer moeite kunnen hebben met kritiek. Hiddink zn positie zou ook enorm verzwakt zijn als men zn veelste verdedigende opstelling ging fileren. Een paar dagen voor een cruciale wedstrijd is het eigenlijk goed dat het hier over gaat.
Zowel Huntelaar als Van Persie liggen echt geen seconde wakker van dit incident. Laat een doelgerichte spits lekker een keer schieten en een andere doelgerichte spits daar van balen. Ik zou het een groter probleem vinden als er geen irritaties zouden zijn bij een 0-1 achterstand tegen Kazachstan, of als beide heren alleen nog maar risicoloze en sympathieke balletjes zouden spelen.
Er wordt 3 keer gescoord in een helft, en het gaat over die ene bal die er niet in ging en hoe er gejuicht werd. Wat zijn we toch een zeikerig volk met zn allen.
Waar de hell baseer jij dat op
EDIT: Bijv. op deze uitspraken van de BC, of deze en deze verhalen.. Gezien de eenzijdige berichtgeving ligt deze connectie ook voor de hand.
[ Voor 104% gewijzigd door ph4ge op 13-10-2014 16:56 ]
Dat dus.ph4ge schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:43:
[...]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Posts over de Spaanse competitie kun je hier plaatsen: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015.JST94 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:29:
Trouwens, Messi heeft bijna het record van Telmo Zarra geëvenaard (251 goals in La Liga). [...]
Ik ben in ieder geval benieuwd.
Dat was ook precies het idee van mijn post, ik wil daarin ook niet de maniertjes van RVP goedpraten, die zijn neit goed, maar er wordt niet over voetbal gesproken, maar over maniertjes.We hebben een land vol bondscoaches die wel even denken te weten wat het beste is.ph4ge schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:43:
De insteek begon in mijn post ook over dat wij in NL niet heel veel anders zijn dan in DL, onze Oosterburen. De benadering is altijd negatief, maar dat is ook vooral omdat de media e.e.a. flink opblaast.
Dit is toch een centraal Voetbaltopic?Railgunner schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:54:
[...]
Posts over de Spaanse competitie kun je hier plaatsen: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015.
Jup, en buitenlandse competities bespreken we in dat andere topic
Ah, ik wist niet dat t zo'n probleem was iets erover in dit topic te zetten.Niku schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:11:
[...]
Jup, en buitenlandse competities bespreken we in dat andere topic
Wat een kansloos beleid daar in Breda
Zucht nou hoef ik vanavond niet meer te kijken, bedankt hoor!Niku schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:44:
Nederland wint vanavond met 0-2, ben heilig overtuigd van een overwinning. Robben en Afellay scoren trouwens.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Graag gedaanGynnad schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:57:
[...]
Zucht nou hoef ik vanavond niet meer te kijken, bedankt hoor!
Oh, ik zie nu dat Pellè in de basis start bij AzurriXI Nederland - Cillessen, Van der Wiel, De Vrij, Martins Indi, Blind, Afellay, De Jong, Sneijder, Robben, Van Persie, Lens.
[ Voor 19% gewijzigd door JST94 op 13-10-2014 19:50 ]
Toch opvallend dat bepaalde spelers niet mee willen zingen bij Nederland. Daar gaat je teamgevoel
[ Voor 4% gewijzigd door tweaker2010 op 13-10-2014 20:42 ]
Ik vind het juist super hoe een heel land opeens achter de ploeg staat: "ons Oranje". En natuurlijk deelt niet iedereen dezelfde passie voor voetbal: zolang ze maar weten dat ze hun kop moeten houden tijdens een wedstrijd
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
IJsland speelt iig om te winnen. NL is slordig qua passing.
[ Voor 32% gewijzigd door tweaker2010 op 13-10-2014 20:51 ]
Ze hebben hun best in elk geval al gedaan om de ballen hard genoeg op te pompen.. Bizar dat de scheidsrechter het toestaat als je ziet hoe ver Cillissen hem kon indrukken.tweaker2010 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:50:
Geen idee. IJsland speelt iig om te winnen. NL is slordig qua passing.
Ze vinden hem tijdrekken terwijl heel het Nederlands elftal klaag over de zachtheid van de ballen (alsin niet hard genoeg opgeblazen).Gynnad schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:49:
Waarom wordt Cillissen eigenlijk uitgefloten door de fans van ijsland?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Dat is denk ik ook precies de bedoeling van IJsland.majoh schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:52:
Inderdaad bizar ver. Daar kun je nooit snel mee rondspelen...
Maar je zou toch zeggen dat ze aan een bepaalde hoeveel bar moeten voldoende volgens de regelementen van de UEFA?MeNTaL_TO schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:53:
[...]
Dat is denk ik ook precies de bedoeling van IJsland.
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015