Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 93 ... 99 Laatste
Acties:

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:35
Joydashy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:20:
[...]

Dit lijkt me echt fantastische hardware om 1 centrale (zware) computer koppelen aan verschillende kamers, woonkamer voor gamen op TV, hobby kamer voor een sim, etc. Heb je toevallig ervaring intussen met deze kabels, of toch wat anders gekozen?
Lang zitten twijfelen, uiteindelijk een iets bredere pijp naar de kruipruimte gebracht en door de kruipruimte de kabel gelegd.
Wel een kabel gekozen met wat hogere treksterkte zodat ik niet te voorzichtig hoefde te zijn.
Er liggen nu 2 kabels vanaf de tv richting de receiver en PS5. Alles kan op volle resolutie, refresh rate etc.

Deze ligt er nu https://www.amazon.nl/RUI...jector/dp/B0C4KT8131?th=1

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb recent een nieuwe tv gekocht. Voorheen had ik mijn oude tv op de ONKYO via een HDMI op de OUT zitten. En alle apparaten op een HDMI in kanaal op de ONKYO.

Laat het nu zijn dat mijn ONKYO maar HDMI 2.0 ondersteund en de nieuwe tv HDMI 2.1. Ik kreeg de tip om alle apparaten (playstation etc) op de tv zelf te zetten.en dan met een HDMI vanuit de tv voor het geluid naar de ONKYO te gaan. Is dit een goede oplossing? of zijn er ook andere opties?
(mijn kennis hierin is niet heel groot)

Keep it calm...en lek mig de zuk

• itcrowd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-07 20:58
Ja dat is een goede tip, mits je tv genoeg HDMI ingangspoorten heeft voor al je apparaten en een (e)ARC uitgangspoort. Model Onkyo + TV + lijst van apparaten die je wil aansluiten helpt als je gedetailleerdere hulp nodig hebt.

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Snuitebolletje schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:47:
[...]

Lang zitten twijfelen, uiteindelijk een iets bredere pijp naar de kruipruimte gebracht en door de kruipruimte de kabel gelegd.
Wel een kabel gekozen met wat hogere treksterkte zodat ik niet te voorzichtig hoefde te zijn.
Er liggen nu 2 kabels vanaf de tv richting de receiver en PS5. Alles kan op volle resolutie, refresh rate etc.

Deze ligt er nu https://www.amazon.nl/RUI...jector/dp/B0C4KT8131?th=1
Ik moet zeggen dat ik intussen redelijk wat negatieve ervaringen heb gelezen op Reddit, dat is met een bedrijf zonder track-record en geen EU shop iets te riskant. Ik zoek verder.

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-07 08:15
The Eagle schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:15:
[...]

Sonos mixt niet lekker met andere multiroomsystemen. Dus of je koopt iets met Google Home ondersteuning, of je verpatst de soundsbar en zet er een Sonos soundbar voor neer.
Een nieuwe sonos soundbar (inclusief sub + 2 x era 300) enkel voor de living zie ik echt niet zitten, dan vrees ik dat ze hier de scheiding gaat aanvragen :P

Zouden er nog degelijke maar ook "krachtige" speakers zijn daarmee wel compatibel zouden zijn? Ik vrees dat die Google Nest speakers mij totaal niet gaan bevallen, toch niet voor in de woonruimte,,,
En nog iets belangrijk, totaal geen ervaring hier met multiroom ofzo, maar zou die "speaker group" geen delay veroorzaken?
Wanneer ik in de keuken, veranda of buiten zou gaan en er zit een zééééér kleine vertraging op, zou me dat op zich niet storen, echter zou ik er gek van worden mocht dat in 1 ruimte (leefruimte) wel het geval zijn,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

itcrowd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:55:
Ja dat is een goede tip, mits je tv genoeg HDMI ingangspoorten heeft voor al je apparaten en een (e)ARC uitgangspoort. Model Onkyo + TV + lijst van apparaten die je wil aansluiten helpt als je gedetailleerdere hulp nodig hebt.
Ja terecht (en zelf vloeken op het werk als de tickets niet volledig zijn |:(

Een LGOLED65C35LA + een Onkyo TX-NR636

uitvoering: Onkyo TX-NR636 Zwart
https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled65c35la

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:18

thijsco19

KTM 990 SMT

Zojuist een set Polk audio ES10's binnen gekregen. Deze gaan dienst doen als surround speakers.

En nu komt het, wat is over het algemeen beter? Speakers ophangen aan de muur of staand op een standaard / meubel?

Speakerstandaard zal een zelfbouw standaard worden. Ook kan de ophang steun mogelijk zelfbouw worden.

Gaat dus voornamelijk over eventueel nadelige effecten van hangen of staan.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:03
thijsco19 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:45:
Zojuist een set Polk audio ES10's binnen gekregen. Deze gaan dienst doen als surround speakers.

En nu komt het, wat is over het algemeen beter? Speakers ophangen aan de muur of staand op een standaard / meubel?

Speakerstandaard zal een zelfbouw standaard worden. Ook kan de ophang steun mogelijk zelfbouw worden.

Gaat dus voornamelijk over eventueel nadelige effecten van hangen of staan.
Staand geeft je wat meer flexibiliteit om het te verplaatsen en ophangen is wat permanent. Zo op een foto detecteer ik geen baspoort, dus afstand tot de muur is dan wat minder van belang.

In elk geval is het aan te raden om de speakers op oorhoogte van de luisterpositie te plaatsen. Dat levert doorgaans het beste resultaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ze hebben wel een baspoort maar met hun 'powerport' techniek. Volgens hun zou het niet uit moeten maken of de speaker strak tegen de muur staat.

Aan 1 kant is er geen flexibiliteit nodig. Andere kant zou kunnen maar dan is het niet meer symmetrisch.

Nu ik weer even over nadenk geniet het neerzetten op een standaard wel mijn voorkeur.
Snel maar eens een goed ontwerp verzinnen.

Overigens de speakers effe in plaats van de fronts neergezet om ze te beluisteren.
Ik vind ze erg goed klinken voor het formaat.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:56
Dag allemaal

In mijn nieuwe huis zet ik de receiver aan de andere kant van waar de tv komt. Ik heb er nu een pvc buis tussen liggen.
Alles is nog niet in gebruik. Het is een LG OLED en yamaha receiver.
Nu moet t geluid vd rv naar de receiver. Op de receiver sluit ik geen input aan.
De afstand tussen tv en receiver is 15 meter.
Voor arc moet ik een nogal dure hdmi kabel kopen om storingen te voorkomen

Bij inschakelen vd tv moet de receiver mee in/uit geschakeld worden. Lukt dit alleen met arc over hdmi? Of kan het ook met een spdif kabel?

Thx Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
schemert schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:59:

De afstand tussen tv en receiver is 15 meter.
Ik zou er niet aan beginnen. Ik heb het ooit wel eens opgezocht om iemand mee te helpen, maar ik begreep uit de informatie dat 15m voor een hdmi kabel echt wel te lang is en tot problemen kan leiden. En dat was dan nog in de tijd van 4k/60. Tegenwoordig met alle extra data (HDR, 10bit, 4k/120, ...) zal het signaal vast nog wel wat delicater zijn.

Er zijn hdmi kabels met versterkers, of repeaters. Maar die zijn vrij duur. Het is ook mogelijk om hdmi via ethernet te doen, maar ook dat is allemaal afhankelijk van niet echt standaard hardware.

SPDIF is bij mijn weten altijd stereo, maar ik kan het verkeerd hebben. Aangezien je het hebt over een receiver vermoed ik multichannel audio?

Edit: bovenstaande lijkt me nog steeds te kloppen, maar bij het verzenden van het bericht bedacht ik me dat het enkel over ARC ging (of eARC). Vanuit het standpunt van bitrate lijkt me dat veel minder dan een videosignaal, dus misschien kan je wel hdmi leggen over lange afstanden dan.

[ Voor 14% gewijzigd door Amos_x op 25-11-2023 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
Dus als ik 5.1 naar de receiver wil kan t alleen met hdmi?
Er b re staan glaskabels voor hdmi en dan lukt die afstand wel, maar die kost 250 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

5.1 kan prima over spdif, maar qua codering niet hoger dan DTS. Atmoz, Dolby hd master en anderen kun je vergeten over spdif.

Aangezien het een nieuw huis is kun je vanalles doen wat je wilt. Hoezo dan die twee dingen tegenover elkaar? Of is je kastje niet diep genoeg? Bovendien: je moet die afstand ook weer terug voor je fronts en center. Kost je alleen maar een hoop kabels. Ik denk dat je het te moeilijk zoekt.

Als het puur over aan en uitschakelen gaat kun je ook een master/slave stekkerdoos gebruiken (tv als master dan). Maar daar heb je nog geen signaal mee richting receiver.

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 25-11-2023 21:41 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
Wil de receiver niet jn het zicht dus doe die in een kast en die kan niet naast de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
schemert schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:30:
Wil de receiver niet jn het zicht dus doe die in een kast en die kan niet naast de tv
Kijk, neem dan gewoon een soundbar. Of een sonos port met aparte speakers naar keuze. Of eender welke 'design' speaker oplossing (Naim)

Sommige dingen moet je gewoon niet willen. Telkens als ik zelf lichtjes voorbij het normale gebruikspatroon/opstelling dacht te gaan van bepaalde tech, hoe moeilijker je het jezelf maakt en hoe meer je aanloopt tegen ongewenste randeffecten. Ik heb me steeds voorgenomen van simpel en robuust te gaan, en als dat niet kan, het gewoon niet te doen.

Nu zal je dus moeten experimenteren met hdmi repeaters, dure kabels, ... En als over 5 jaar een of ander device een andere standaard verwacht, of je wil de setup uitbreiden, kan je zomaar eens tegen de limieten aanlopen van die dure kabels. Of tegen andere grenzen van een setup die te rigide en te weinig flexibel is opgezet.

Ook, als ik lees in een kast, en uit het zicht, dan gaat het bijna zeker over een gesloten kast zonder verluchting, wat gezien de enorme ruimte die je hebt (15m van voor naar achter dus) en het volume dat je voor zo'n ruimte zal verwachten, kan leiden tot oververhitting van de receivers.

En als laatste, al gedacht hoe je het volume wil veranderen in een gesloten kast? Zonder ARC/eARC? Kan je met spdif volume veranderen op een amp? Geen idee eigenlijk, ik had vroeger een 2.1 setup via een simpele versterker, en ik dacht ook sdpif. En ik moest steeds handmatig het volume bijregelen met de afstandsbediening van de amp.

Het idee van een receiver is net dat beetje dat analoge gevoel. Aan die volume knop kunnen draaien. En ook bronnen veranderen aan de receiver, zonder de tv aan te hebben, als je muziekliefhebber bent.

Ik zou een soundbar aan de muur onder de tv hangen, en twee era 300's achteraan, en klaar. Geen kabels, allemaal standaard hardware (simpele cheape hdmi voor de eARC).

Ook heb je totaal geen 'kast' nodig naast de tv om een receiver op te plaatsen. De meeste receivers zijn 43cm breed, tot een dikke 50cm max. Een meubel (kan design zijn) formaatje ladenblok, weggezet in de hoek van de kamer (dus de muur van de tv maar dan rechts of links) is al een stuk logischer, en ook gemakkelijker om kabels te trekken achter een valse wand. En doet niets af van een minimalistische setup met een tv die aan de muur hangt zonder meubel.

Zoiets: https://www.bdiusa.com/pr...-modern-av-stereo-cabinet Maar dan half zo hoog bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
Denk dat ik het toch maar s ga heroverwegen
De receiver blijft ivm de Dali speakers maar misschien toch maar een klein meubeltjes bij de tv doen

Dank voor t meedenken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
|                                                                                                    |

@schemert Ik begrijp de wens voor een cleane look. Ik ben zelf ook een aanhanger van de 'geen tv-meubel' opzet. Als je het kan vermijden, dan doe je het beter niet. Ook in kleinere woonkamers kan het een groot verschil maken. Minder 'clutter', gemakkelijker schoonmaken, ...

Behalve een AV set blijft er in 2023 helemaal niets over van AV-apparatuur. Fysieke media zijn dood (dvd, videocassette, sowieso moeten die niet onder de tv). Players voor die media zijn dood. (grote VCR, DVD/blu ray speler) en alle media zit ofwel in de tv, ofwel in een bakje niet groter dan een apple tv/chromcast. => meubel overbodig.

En wat je wel nodig hebt, kan samen in dat kleine meubel onder de AV receiver. Door alles in de hoek weg te zetten staat de receiver al meteen daar waar 1 vloerstaander komt te staan, en je kan ook de sub in die hoek kwijt. Dan moet je enkel nog een hdmi wegwerken naar de tv, en je surroundspeakers bekabelen vanuit de hoek ipv vanuit het andere eind van de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:22
Hallo mede tweakers. Wij willen onze woonkamer upgraden en denken aan de volgende opzet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUxuvWEMYa2zrFPwj9UyIzdZsBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zuC9r59PbNeFt6QZT5MxYCSV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop de speakers bovenin nog weg te werken en zie daarvoor 2 opties:
  1. Huidige speaker in de kast icm speaker doek
  2. Nieuwe inbouw speakers (met backbox) aan de onderkant van de bovenkast
Overwegingen:
Bij optie 1: zal ik voor met mooie alle bovenkasten van speakerdoek moeten voorzien. De fronts zijn dan niet hetzelfde als de onderkasten (want kleine kinderen & speakerdoek lijkt me geen optie).
Bij optie 2: vraag ik me af of het geluid niet te erg vervormd omdat de speakers naar beneden gericht zijn en of de kasten en inhoud dan erg mee gaan trillen. Ik weet ook niet welke speakers dan goed passen bij mijn huidige Bluesound Powernode 2i versterker & Sub

We zijn geen audiofielen thuis en gebruiken de set voor TV & Muziek. Dus concreet; bij inbouw speakers onderin de bovenkasten; gaat het geluid teveel vervormen, gaan de kasten & inhoud (te veel) mee trillen? Zo nee, welke inbouw speakers passen bij de Powernode 2i versterker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
@Jozzle ik zou beide opties afraden. Opnieuw wil ik een lans breken voor 'eenvoud' en niet allemaal complexe dingen willen bedenken voor de heilige graal van het minimalisme.

Speakerdoek ben ik geen voorstander van, om nog extra 'obstakels' tussen een speaker en jezelf te plaatsen. Plus, als je het wil doe-het-zelven ziet het er soms ook niet zo best uit. (afhankelijk van je handigheid). Met nietjes op een zelf getimmerd kader bijvoorbeeld. En je moet er ook je kasten voor aanpassen. (ladefrontjes afnemen/afbouwen)

Inbouwen al helemaal niet. Je fronts naar beneden richten vanop die hoogte ipv een plafond? :? Om nog maar niets te zeggen van de resonantie en klankkast effecten van dat meubel (is dat Ikea?)

Ik denk dat velen het gewoon te ver zoeken, ergens een pad afdwalen met 'coole' ideeen, en dan niet af en toe eens stilstaan bij de keuzes waarop ingezet zijn.

Je speakers staan sowieso nu al veel te hoog.

Het zijn geen staanders, maar vrij compacte en wellicht mooie/strakke boekenplank speakers. Waarom kan je die niet gewoon op het onderste meubel plaatsen waar ze horen, en waar ze toch niet misstaan? Mag er helemaal niets meer staan, behalve de typische 'ikeaplantjes' en kaarsen?

Een mooie boekenplank speaker staat ook mooi, toch? En guess what, met minimale inspanning heb je meteen de beste configuratie te pakken. Daar hoef je niet audiofiel voor te zijn.

Mijn excuses als ik wat scherp reageer of zo over kom, maar soms is het nodig om even alles opnieuw te bekijken met een frisse invalshoek.

Edit: als ik de geplakte houtstrips zie op de achterwand, ga ik er van uit dat een pinterest design heel belangrijk is. De hype van die latten is ook al weer volledig gepasseerd trouwens, net als accentmuren. Ik vermoed dat het wegwerken van de speakers vloeit uit het te veel kijken naar allerhande moodboards.

[ Voor 10% gewijzigd door Amos_x op 27-11-2023 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:22
@Amos_x

Momenteel hebben we losse en grotendeels open eiken kasten. Dat staat heel rommelig en dus zijn we inderdaad op zoek naar een meer opgeruimde look.
Het houtdesign is nog maar een schets en volledig afhankelijk van smaak. We hebben een steen-look pvc vloer en de combi met de witte kasten maken het erg kil. De houten achtergrond maakt het er wat vriendelijker en warmer op. Andere opties bekijken we ook.

Maar ja; alles is aan mode/trend onderhevig. Ik heb gehoord dat wit marmer nu weer hip is, maar daar passen we voor.

Terug on-topic; je maakt een goed punt over het uitschieten in het minimalistische, dank (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Optie 1: Zomaar een luidspreker in een kast monteren, werkt niet. De kast wordt dan een galmkast. Als je de ruimte tussen de luidspreker en de kastwanden opvult met plankjes, kan het wel. Je bouwt dan je luidsprekers om tot in-walls - maar dan net wat minder goed. Ik zou er niet aan beginnen. Het luidsprekerdoek kan je best netjes krijgen als je het zelf doet. Het geluid ondervindt er ook geen hinder van, maar wel van de latjes waar het op gemonteerd wordt, als je daar weinig aandacht aan besteedt. Houd er rekening mee dat je het doek niet goed kan schoonmaken en dus mogelijk elke paar jaar moet vervangen om het mooi te houden.

Optie 2: In-walls zijn inderdaad een optie, bijvoorbeeld in de 2e/3e en 6e kast, vanaf links geteld. Die moeten dan wel naar de bank stralen en niet naar onder. Je ziet een rooster en verder niets. Dat rooster mag je verven in een kleur die je wilt. Dat lijkt mij de beste optie.

Voor écht onzichtbare luidsprekers, kan je kijken naar luidsprekers die meegestuct worden in de muur of als een gipsplaat gemonteerd worden.

[ Voor 108% gewijzigd door TBTL op 27-11-2023 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:46
Zie de Topic Warning betreffende aankoopadvies en dit topic.

[ Voor 103% gewijzigd door FeaR op 29-11-2023 01:51 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Ik help iemand met een nieuwe setup (en wellicht voor mezelf binnenkort ook), en heb moeite met een aanbeveling voor de basis layout (nog los van apparatuur).

In essentie
1. alle video apparaten (chromecast, playstation, ...) op een AV-receiver, beeld naar tv
2. alle video apparaten (chromecast, playstation, ...) aangesloten op de tv, audio met (e)ARC naar een AV-receiver.

Ga ervan uit dat voor 2 alle kabels achter de wand weggewerkt worden, dus naar inrichting blijft het 'clean'.

Ik zou op dit moment eerder geneigd zijn optie 2 te kiezen. Ik draaide zelf lang geleden ooit een mooie 5.1 onkyo receiver, 3x hdmi versie 1.3 in. Die receiver is doorgeschoven, en werkt daar nog perfect in een full HD setup (ps4, full HD tv) maar is eigenlijk in een moderne setting volledig nutteloos door alle beperkingen.

Zonde, een AV receiver kan eigenlijk bijna niet kapot. Zo'n ding draait bij de meeste mensen een paar uurtjes per week (paar films, wat muziek, ...), maar wordt gewoon "onbruikbaar" door vooral video standaarden, vooral als je graag maximaal gebruik maakt van alle mogelijkheden van bijvoorbeeld een nieuwe ps5.

Tv's zijn tegenwoordig goedkoop, je kan prima spul kopen voor 1500 euro. En ik merk dat ik vaker de tv upgrade dan de audio setup. En de tv heeft alles al aan boord om alle video signalen netjes te verwerken, en hoeft dan enkel nog het geluid af te splitsen naar de receiver. Ipv omgekeerd, waar ik toch regelmatig lees over mogelijke problemen of bugs aan de receiver kant vooral in die beginperiode van hmdi 2.0.

Bijkomend voordeel, de minder technische mensen in het huishouden hebben maar met 1 afstandsbediening rekening te houden. Switchen van sources kan via de afstandsbediening van de tv, en volume aanpassen idem. (ARC)

Als je niet te veel sources hebt (denk aan streamer, tv kastje, en een console = 3 apparaten) denk ik dat optie 2 gemakkelijker is. Extra audio sources (platenspeler, cd speler) kunnen dan nog steeds apart rechtstreeks aan de AV receiver.

Nu denk ik ook wel dat full HD steeds een tussenstop was en dat er echt nog wel zinvolle ruimte was voor scherper, meer kleuren (bit-depth), HDR, high refresh, en hifi audio formaten, enz.. Maar ik denk dat het vanaf nu ook wel een stuk trager zal lopen wegens de wet van de remmende voorsprong, marginal gains en excellente staat van de techniek op dit moment, die echt ruim voldoende is. 8K zie ik morgen niet gebeuren (if ever, wegens de enorme bandbreedtes die er mee gepaard gaan), 120Hz is ook meer dan goed genoeg...

Dus als je nu een moderne AV-receiver koopt met hdmi 2.1 loop je niet tegen bovenstaand probleem aan, dus optie 1 valt te overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itcrowd
@Amos_x, als je nu een dure AV receiver koopt (met eARC) en voor Optie 1 gaat, kan je later altijd nog voor Optie 2 gaan als de audio/videostandaarden veranderen, lijkt me. Dan moet je tzt natuurlijk wel een nieuwe TV kopen, maar anders zou je toch geen gebruik kunnen maken van het vernieuwde audiovisuele vuurwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob310
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 22:38

Rob310

kermisfanaat

Hallo, ik had een receiver zonder hdmi dus chromecast en tv decoder in tv gestoken en geluid via Toslink naar receiver gezet.

Nu wil ik voor het gemak een A/V receiver gaan gebruiken waar ik alles op aansluit. (alles op 1 hub).
Dat is een Sony STR-DH510

Alles werkt zoals ik zou willen op één ding na: wanneer alles uit staat en ik schakel mijn tv decoder aan, komen de tv en de receiver netjes uit standby en geven beeld en geluid maar binnen enkele seconden schakelt de receiver over naar de "BD" aansluiting waar de chromecast in steekt.
Kan ik dit ergens aanpassen zodat de chromecast niet de overige input 'overruled'?

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-07 14:43
Ik ben mijn ht volledig van de grond af aan het inrichten. Ik ga voor een 5.1.2 opstelling en zal daar de komende jaren ook bij blijven.

Wat is nou de (als die er is) beste positie voor de hoogte speakers als je maar 2 ipv de volledige 6 pakt? Of maakt het niet veel uit omdat alle hoogte info na de 2 speakers gaat?
Ik heb dali altecos voor de volledigheid en wil ze aan het plafond bevestigen. Opties zijn:
Ter hoogte van het scherm
Tussen scherm en luisterpositie
Recht boven luisterpositie

Edit, gevonden. Bij 5.1.2 is mid voor de beste positie.
https://www.dolby.com/sit...erhead_speakers_setup.pdf

[ Voor 16% gewijzigd door schalk84 op 16-12-2023 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mogen vragen over ffmpeg hier ook? 't is audiospecifiek dus hoop van wel.

Heb een Noxon 2 Audio onder 't stof weggehaald en op Github staat een reverse-engineered implementatie van de infrastructuur van de fabrikant (die gek genoeg nog werkt, zei het de nodige dooie entries). Nou wilde ik de lokale implementatie combineren met ffmpeg, om voorbij de beperking van alleen mp3/wma/aac en http (niet s) te komen.

Ffmpeg is prima in staat om willekeurige streams om te zetten naar mp3 en aac, de resulterende stream speelt prima af in VLC maar als ik de Noxon ermee laat verbinden krijg ik bij elke poging dit:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Output #0, adts, to 'http://192.168.*.*:*':
  Metadata:
    icy-br          : 128
    icy-description : Flac Radio
    icy-genre       : Pop
    icy-name        : Hi Online
    icy-private     : 0
    icy-pub         : 1
    icy-url         : http://www.hionline.eu
    encoder         : Lavf59.27.100
  Stream #0:0: Audio: aac (LC), 44100 Hz, stereo, fltp, 128 kb/s
    Metadata:
      encoder         : Lavc59.37.100 aac
av_interleaved_write_frame(): Broken pipeN/A speed=N/A
    Last message repeated 2 times
Error writing trailer of http://192.168.*.*:*: Broken pipe
size=       1kB time=00:00:00.09 bitrate=  52.8kbits/s speed=2.35x
video:0kB audio:1kB subtitle:0kB other streams:0kB global headers:0kB muxing overhead: unknown
[http @ 0x5630cb343800] URL read error: End of file
Error closing file http://192.168.*.*:*: End of file
[aac @ 0x5630cb342b80] Qavg: 143.338
Conversion failed!

Mis ik misschien een voor de Noxon essentiële ffmpeg-optie? :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:14
Raven schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:56:
Mogen vragen over ffmpeg hier ook? 't is audiospecifiek dus hoop van wel.

Heb een Noxon 2 Audio onder 't stof weggehaald en op Github staat een reverse-engineered implementatie van de infrastructuur van de fabrikant (die gek genoeg nog werkt, zei het de nodige dooie entries). Nou wilde ik de lokale implementatie combineren met ffmpeg, om voorbij de beperking van alleen mp3/wma/aac en http (niet s) te komen.

Ffmpeg is prima in staat om willekeurige streams om te zetten naar mp3 en aac, de resulterende stream speelt prima af in VLC maar als ik de Noxon ermee laat verbinden krijg ik bij elke poging dit:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Output #0, adts, to 'http://192.168.*.*:*':
  Metadata:
    icy-br          : 128
    icy-description : Flac Radio
    icy-genre       : Pop
    icy-name        : Hi Online
    icy-private     : 0
    icy-pub         : 1
    icy-url         : http://www.hionline.eu
    encoder         : Lavf59.27.100
  Stream #0:0: Audio: aac (LC), 44100 Hz, stereo, fltp, 128 kb/s
    Metadata:
      encoder         : Lavc59.37.100 aac
av_interleaved_write_frame(): Broken pipeN/A speed=N/A
    Last message repeated 2 times
Error writing trailer of http://192.168.*.*:*: Broken pipe
size=       1kB time=00:00:00.09 bitrate=  52.8kbits/s speed=2.35x
video:0kB audio:1kB subtitle:0kB other streams:0kB global headers:0kB muxing overhead: unknown
[http @ 0x5630cb343800] URL read error: End of file
Error closing file http://192.168.*.*:*: End of file
[aac @ 0x5630cb342b80] Qavg: 143.338
Conversion failed!

Mis ik misschien een voor de Noxon essentiële ffmpeg-optie? :S
Dat ip adres ziet er niet goed uit, of heb jij dat 'geblurred'?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MerijnB schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:16:
[...]

Dat ip adres ziet er niet goed uit, of heb jij dat 'geblurred'?
Die heb ik geblurred inderdaad ;) , maar is het IP van het systeem waarop ffmpeg draait.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:14
Raven schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:20:
[...]

Die heb ik geblurred inderdaad ;) , maar is het IP van het systeem waarop ffmpeg draait.
Duidelijk (maakt echt niets uit omdat dit een intern IP is).

Is dit nou log van VLC of van Noxon?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MerijnB schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:50:
[...]

Duidelijk (maakt echt niets uit omdat dit een intern IP is).

Is dit nou log van VLC of van Noxon?
Ffmpeg, dacht dat de "Conversion failed" melding (gezien ffmpeg een conversie doet) wel duidelijk was :$ De melding komt meteen nadat de Noxon verbinding met de audiostream probeert te maken, probeer ik VLC, dan gaat het goed. De Noxon zegt niks meer dan "connection down".

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 20-12-2023 09:56 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:31
Hoi hoi,

Ik ben al een tijdje bezig met het geluid in huis beter te laten klinken, en hoewel het al een stuk beter is dan hiervoor heb ik toch het gevoel dat het nog wat beter kan.

Na wat te hebben gegoogled en aardig wat youtube filmpjes ben ik van plan mijn vakantie te gebruiken om wat akoestische panelen te maken. Ik heb een L vormige woonkamer, en met mijn beperkte kennis denk ik dat de reflecties van de muren hier in rol spelen. Omdat ik dit over het algemeen op vrij weinig baseer dacht ik misschien heeft iemand hier nog goeie tips / aanwijzingen.

Foto vanaf de keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSxU3bfKnLrL4VPsng61iOa8l1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IOY3F9rHo1GCT35QKbisf911.jpg?f=fotoalbum_large

Foto achter de bank:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7ACWqfsehjubXap37UwxnKUTAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZjjurrC6k9dhf2DLehpdLKTo.jpg?f=fotoalbum_large

Met name hier achter de zuilen en aan de zijkanten wil ik akoestische panelen plaatsen om de reflecties op te vangen, ik twijfel ook nog over een bass-trap aan de achterkant maar hier heb ik nog niet genoeg info over.

Ik heb geprobeerd de speakers te plaatsen adhv de handleiding, helaas is dit stukje iets te klein om de afmetingen correct te krijgen, kan dit een (groot) probleem zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ZyWgR0SKhAQGKTUYBrmIbi8OtY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pBRKyibytbZfNFNobcnI50xd.png?f=user_large

De set:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Versterkers en receiversDenon AVC-X3800H€ 859,-€ 859,-
2SpeakersQ Acoustics 3020i (Bruin)€ 279,-€ 558,-
2SpeakersQ Acoustics 3050i (Bruin)€ 469,-€ 938,-
1SpeakersQ Acoustics 3060S (Bruin)€ 479,-€ 479,-
1SpeakersQ Acoustics 3090C Walnoot (Bruin)€ 0,-€ 0,-
1Overige audioDenon DP-300F€ 249,-€ 249,-
Totaal€ 3.083,-

Idealiter wil ik een soort geluids-bubbel creëren waardoor het zowel in de bank als achter het bureau goed klinkt, maar voor nu focus ik me voornamelijk op de bank.

De bass lijkt compleet weg te vallen als je in de bank gaat zitten, als je dan op het puntje van de bank gaat zitten en je leunt voorover klinkt het al een stuk beter. Ook bij films waar je verwacht dat de bass goed te voelen is voel je maar heel weinig. Ik denk dat je hierdoor de stemmen ook te hard hoord, met name bij muziek lijken de stemmen veel harder te klinken dan de rest van het geluid. Achterin bij het bureau is het dan weer veel te veel bass, maar zoals gezegd neem ik dat voor nu even voor lief :)

Ik ben al aan de slag geweest met Denon Audyssey, microfoon op verschillende plekken, bank omhoog, bank omlaag, ook de app gekocht voor betere metingen maar krijg het nooit helemaal lekker. Als ik de Auddyssey instellingen uit zet vind ik het alweer beter klinken.

Settings:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1Q5EBP3BstGZ0B6fM_DQ8QkNp8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/luqPsF5YSPqVYtn4ecagXDzX.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHTfExmKCZ2fI8-I86Jbi80a8c8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JjfWslEcntVYCfkxKPrPloGV.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZygFhGtdYpN91OXmZdB8K6cxhQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eEKOMk0dMqE8nXSmpfxWcoZ1.png?f=user_large

Mocht dit beter passen in een eigen topic met meer info / foto's hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
barriie schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 14:58:

Na wat te hebben gegoogled en aardig wat youtube filmpjes ben ik van plan mijn vakantie te gebruiken om wat akoestische panelen te maken. Ik heb een L vormige woonkamer, en met mijn beperkte kennis denk ik dat de reflecties van de muren hier in rol spelen. Omdat ik dit over het algemeen op vrij weinig baseer dacht ik misschien heeft iemand hier nog goeie tips / aanwijzingen.
Alleen even op deze alinea reageren. Het lijkt er inderdaad op dat je denkt dat panelen het beter gaan maken, maar niet weet of je werkelijk last hebt van reflecties en belangrijker, welke frequenties er (mogelijk) problemen geven.

Dat is geen goed uitgangspunt en raad eerst aan om wat controles te doen.

Klap in je handen op verschillende plekken in de woonkamer en luister of je galm of echo hoort. Een rustig afstervende galm is prima, maar flutter/echo kan hinderlijk zijn. Bij dat laatste kun je panelen ophangen, maar bijvoorbeeld ook kijken naar absorberende eigenschappen van dingen in je huishouden.

Dikke gordijnen, een boekenkast of een leren Chesterfield bank absorbeert en diffuseert uit zichzelf, glazen kasten, keiharde gladde vloeren en muren juist het tegenovergestelde.

Het kan ook dat je juist problemen hebt met de lage tonen, dan helpen panelen weinig en dan zijn of lelijke basstraps, of kleinere speakers vaak een betere oplossing.

Als ik je woonkamer zo zie, lijkt het erop dat je luistert op de bank en dat je in een nearfield situatie luistert. Kies dan speakers die groot genoeg zijn, maar absoluut niet groter dan nodig.

Je problemen gaan in die situatie voornamelijk van de achterwand komen (waar de speakers naartoe stralen) waarl diffuserende en absorberende objecten kunnen helpen om hinderlijke reflecties tegen te gaan.

Ik kan in één post niet volledig uitweiden over akoestische behandeling, want het is ingewikkelde materie

Lang verhaal kort, je hebt niet genoeg informatie om de juiste keuzes te maken mbt akoestische behandeling. Pas dan juist op dat je het niet slechter maakt dan beter.

Richt je voornamelijk op hinderlijke hoge reflecties (als die er al zijn) en een kamer met veel zacht, absorberend en diffuserend materiaal heeft in de regel een prettigere akoestische omgeving dan een kamer van graniet en glas.

En koop vooral niet te grote speakers, eigenlijk wil je dat het geluid zsm afsterft zodra die voorbij je luisterpositie is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@barriie je vraagt het in het verkeerde topic. Vraag het hier eens: Het grote akoestiek topic

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:31
vlaaing peerd schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:12:
[...]

Alleen even op deze alinea reageren. Het lijkt er inderdaad op dat je denkt dat panelen het beter gaan maken, maar niet weet of je werkelijk last hebt van reflecties en belangrijker, welke frequenties er (mogelijk) problemen geven.

Dat is geen goed uitgangspunt en raad eerst aan om wat controles te doen.

Klap in je handen op verschillende plekken in de woonkamer en luister of je galm of echo hoort. Een rustig afstervende galm is prima, maar flutter/echo kan hinderlijk zijn. Bij dat laatste kun je panelen ophangen, maar bijvoorbeeld ook kijken naar absorberende eigenschappen van dingen in je huishouden.

Dikke gordijnen, een boekenkast of een leren Chesterfield bank absorbeert en diffuseert uit zichzelf, glazen kasten, keiharde gladde vloeren en muren juist het tegenovergestelde.

Het kan ook dat je juist problemen hebt met de lage tonen, dan helpen panelen weinig en dan zijn of lelijke basstraps, of kleinere speakers vaak een betere oplossing.

Als ik je woonkamer zo zie, lijkt het erop dat je luistert op de bank en dat je in een nearfield situatie luistert. Kies dan speakers die groot genoeg zijn, maar absoluut niet groter dan nodig.

Je problemen gaan in die situatie voornamelijk van de achterwand komen (waar de speakers naartoe stralen) waarl diffuserende en absorberende objecten kunnen helpen om hinderlijke reflecties tegen te gaan.

Ik kan in één post niet volledig uitweiden over akoestische behandeling, want het is ingewikkelde materie

Lang verhaal kort, je hebt niet genoeg informatie om de juiste keuzes te maken mbt akoestische behandeling. Pas dan juist op dat je het niet slechter maakt dan beter.

Richt je voornamelijk op hinderlijke hoge reflecties (als die er al zijn) en een kamer met veel zacht, absorberend en diffuserend materiaal heeft in de regel een prettigere akoestische omgeving dan een kamer van graniet en glas.

En koop vooral niet te grote speakers, eigenlijk wil je dat het geluid zsm afsterft zodra die voorbij je luisterpositie is gegaan.
Het masterplan was om alles in mijn woonkamer te proppen, kom er al gaande weg achter dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken ;(

Ik zal van de week eerst eens mijn 3020i's als front speakers gebruiken, en anders het bureau weg zetten zodat de bank naar achter kan. Ik lees een beetje in je post dat de 3050's misschien te groot zijn voor deze ruimte?
vlaaing peerd schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:12:
[...]

Dat begin ik ook te merken, veel materie wil niet echt landen door het alleen te lezen, dacht moet ook een keer wat gaan proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_emilio
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-02-2024
Vragen:
- ik heb een Marantz 1606 versterker met enkel een pre out voor alle voor speakers (dus niet de scheiding links/center/rechts).
- ik heb een dikke subwoofer die ik wil gebruiken
- ik ga nog achter speakers aanschaffen (surround)

Nu kan ik een mooie Beolab 7.2 overnemen. Optisch is die supermooi vind ik. Omdat deze actief is moet ik gebruik maken van die ene pre out. Ik kan dan nog een linker en rechter speaker (passief) aansluiten maar dat zal niet klinken. Kortom, enkel de 7.2 voor.
Aansluiten via: https://www.av-connection...nguage=UK&PGr=5665&ML=328

Vraagje: gaat dit goed klinken? Ik ben onbekend met het gebruik van de pre out. Voornaamste reden om dit te doen is dat de Beolab 7.2 optisch erg mooi in de cinewall past (andere center speakers wat minder en een soundbar heeft niet de voorkeur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Don_emilio schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:27:
Vragen:
- ik heb een Marantz 1606 versterker met enkel een pre out voor alle voor speakers (dus niet de scheiding links/center/rechts).
- ik heb een dikke subwoofer die ik wil gebruiken
- ik ga nog achter speakers aanschaffen (surround)

Nu kan ik een mooie Beolab 7.2 overnemen. Optisch is die supermooi vind ik. Omdat deze actief is moet ik gebruik maken van die ene pre out. Ik kan dan nog een linker en rechter speaker (passief) aansluiten maar dat zal niet klinken. Kortom, enkel de 7.2 voor.
Aansluiten via: https://www.av-connection...nguage=UK&PGr=5665&ML=328

Vraagje: gaat dit goed klinken? Ik ben onbekend met het gebruik van de pre out. Voornaamste reden om dit te doen is dat de Beolab 7.2 optisch erg mooi in de cinewall past (andere center speakers wat minder en een soundbar heeft niet de voorkeur).
B&O adverteert dat ding als een center speaker. Maar als ik zie dat ie via powerlink gaat (wat een stereo aansluiting is) en er geen selector voor links of rechts op die beolab zit, vermoed ik eerder dat het een LCR speaker is.

Hoe je het ook aan gaat sluiten, het wordt vermoedelijk een drama op met Audissey in te regelen. Hoe mooi ook, ik zou naar een passieve center zoeken. Of full B&O gaan als je budget dat toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:37
-

[ Voor 200% gewijzigd door tim.w op 27-12-2023 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

tim.w schreef op woensdag 27 december 2023 @ 17:11:
Ik ben me momenteel aan het oriënteren voor een eerste 'echte' HiFi setup. Ik ben ik erover uit dat de speakers de KEF R3 Meta zullen worden. Omdat ik nog een nieuwkomer ben op het vlak van HiFi vind ik het lastig om te beoordelen wat een geschikte versterker zou zijn. Hierbij ik zou ik graag jullie hulp willen hebben.

Qua geluid zoek ik een warm geluid met een lichte nadruk op lage tonen. Voor jullie beeldvorming; momenteel gebruik ik twee Sonos Era 300's en deze heb ik qua bass op +1 staan (op een schaal van -5 tot +5).

Daarnaast wil ik graag gebruik maken van draadloze technologieën zoals Bluetooth, Airplay en Spotify. Het zou handig zijn als ik mijn Project Debut Carbon Evo direct op de versterker kan aansluiten, maar ik heb eventueel een pre amp. Het budget wil ik ergens rond de 1000 euro houden, maar als er een goede reden is om iets meer uit te geven dan is dat mogelijk.

Ik heb een balletje opgegooid bij een aantal HiFi zaken en zij stelden de volgende versterkers voor:

-Yamaha RN800A
-Cocktailaudio N25AMP
-PlayStream A5 liefst A7 van Advance

Ik ben alleen bekend met Yamaha. Merken als Cocktailaudio en Advance zeggen me niet zoveel.

Ik ben benieuwd welke versterkers jullie zelf zouden aanraden voor de R3 Meta's?
Start een topic in Beeld en geluid koopadvies want dat is namelijk wat je zoekt.

Dat grote gele vlak onderaan dit topic heb je denk ik even over het hoofd gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:37
The Eagle schreef op woensdag 27 december 2023 @ 17:19:
[...]

Start een topic in Beeld en geluid koopadvies want dat is namelijk wat je zoekt.

Dat grote gele vlak onderaan dit topic heb je denk ik even over het hoofd gezien ;)
Sorry! Ik heb een draadje aangemaakt in het koopadvies forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_emilio
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-02-2024
The Eagle schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:30:
[...]

B&O adverteert dat ding als een center speaker. Maar als ik zie dat ie via powerlink gaat (wat een stereo aansluiting is) en er geen selector voor links of rechts op die beolab zit, vermoed ik eerder dat het een LCR speaker is.

Hoe je het ook aan gaat sluiten, het wordt vermoedelijk een drama op met Audissey in te regelen. Hoe mooi ook, ik zou naar een passieve center zoeken. Of full B&O gaan als je budget dat toelaat.
Ik heb 1 pre out en dat is stereo (volgens mij dus LCR compleet), de Beolab 7-2 is daar precies voor bedoeld. Echter ik wil het combineren met passieve achter speakers en een subwoofer. Ik heb niet genoeg kennis van audio en snap daarom niet waarom dit niet zou kunnen werken. Is er een risico dat eea niet synchroon loopt? Voordeel is dat ik geen L en R speaker meer nodig is (en ja ik lever kwaliteit in, maar wel handig qua uitstraling).

(Full B&O is idd geen optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Don_emilio schreef op woensdag 27 december 2023 @ 17:38:
[...]

Ik heb 1 pre out en dat is stereo (volgens mij dus LCR compleet), de Beolab 7-2 is daar precies voor bedoeld. Echter ik wil het combineren met passieve achter speakers en een subwoofer. Ik heb niet genoeg kennis van audio en snap daarom niet waarom dit niet zou kunnen werken. Is er een risico dat eea niet synchroon loopt? Voordeel is dat ik geen L en R speaker meer nodig is (en ja ik lever kwaliteit in, maar wel handig qua uitstraling).

(Full B&O is idd geen optie)
De pre out die je daar hebt is er eentje voor zone 2, en daar gaan alleen links en rechts overheen. Dus geen center signaal.
Bovendien is zone 2 meestal gelimiteerd qua door te zetten bronnen (check je boekje).
Wat je zou kunnen _proberen_ is een line level converter, zodat je van een hoog signaal uit je center aansluiting een lijnsignaal maakt (dat wat die B&O verwacht). Maar dat wordt wel geknutseld en de vraag is of je geen ruis of brom gaat krijgen.
En dan los daarvan nog steeds de vraag hoe die dsp van de B&Op gaat reageren als je Audissey draait.

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 27-12-2023 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-07 08:33
Hoi Allen, kunnen jullie mij vertellen welke pin hier de Fase en welke de Nul is? Is zie in het driehoekje een D, V en L. Meestal is de L de fase maar de D en V zie ik nergens terug op internet. Dus ik zou gokken dat de rechter dan de Fase is... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVKHaeLn2VmyQR49S7asdXHI9_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kk4Ivhc7HhVjRtNukaAescI3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:39
DW2005 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:17:
Hoi Allen, kunnen jullie mij vertellen welke pin hier de Fase en welke de Nul is? Is zie in het driehoekje een D, V en L. Meestal is de L de fase maar de D en V zie ik nergens terug op internet. Dus ik zou gokken dat de rechter dan de Fase is... [Afbeelding]
De stekker zou zo kunnen zijn:
https://dlnmh9ip6v2uc.clo...41f68ce395f7d7e00000c.jpg
Alleen bij netten waarbij de netstekker aan de andere kant van de kabel niet omgekeerd kan zitten (aardpen in stopcontact, Belgie?) zou je op de stekken een vaste L en N hebben als de draden goed zijn aangesloten in het stopcontact.
De interne bedrading van het apparaat kan dan ook nog op meerdere manieren zijn aangesloten.
Uitendelijk is het bij mijn weten redelijk random in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
AudioHome schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:26:
[...]

De stekker zou zo kunnen zijn:
https://dlnmh9ip6v2uc.clo...41f68ce395f7d7e00000c.jpg
Alleen bij netten waarbij de netstekker aan de andere kant van de kabel niet omgekeerd kan zitten (aardpen in stopcontact, Belgie?) zou je op de stekken een vaste L en N hebben als de draden goed zijn aangesloten in het stopcontact.
De interne bedrading van het apparaat kan dan ook nog op meerdere manieren zijn aangesloten.
Uitendelijk is het bij mijn weten redelijk random in Nederland.
Ik begrijp je niet helemaal maar zo ziet m'n stekker er uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrQZwdEWtIEYW2KvmBqzIJ76eB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UzrmXKfkSKs4reX6AGDO2maf.jpg?f=fotoalbum_large
Hier is het rechter gat de Fase volgens mij (lampje gaat aan als ik mn elektra schroevendraaier erin steek en op de achterkant druk). Dus dat zou dan moeten kloppen met jouw plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:39
Dat is dan deels toeval, als je de stekker aan de andere kant van dat snoer omgekeerd in het stopcontact doet zit de fase ineens aan de andere kant. Dat deze plug (foto) niet omkeerbaar is maar de andere (netstekker/stopcontact) wel levert dus een wisselende aansluiting op.

Als je zeker wil weten wat de fase is op deze stekker van dit snoer moet je de geaarde netstekker altijd op dezelfde manier in hetzelfde stopcontact doen.

Oh en de D V en E slaan op het VDE keurmerk, en niet op de pinout :)

[ Voor 7% gewijzigd door AudioHome op 03-01-2024 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
AudioHome schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:47:
Dat is dan deels toeval, als je de stekker aan de andere kant van dat snoer omgekeerd in het stopcontact doet zit de fase ineens aan de andere kant. Dat deze plug (foto) niet omkeerbaar is maar de andere (netstekker/stopcontact) wel levert dus een wisselende aansluiting op.

Als je zeker wil weten wat de fase is op deze stekker van dit snoer moet je de geaarde netstekker altijd op dezelfde manier in hetzelfde stopcontact doen.

Oh en de D V en E slaan op het VDE keurmerk, en niet op de pinout :)
Dank je! Toevallig goed dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoosB
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-07 15:22
Vraagje over AirPlay met Apple Music

Eerst streamde ik altijd via met spotify. Versterker heeft zelf spotify, dus iPhone was slechts een afstandsbediening.

Nu met Apple Music gaat alles via AirPlay, maar als ik dan even een video op YouTube kijk, stopt de muziek en schakelt hij automatisch naar het geluid van YouTube.

Is het mogelijk om dat op een of andere manier uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-07 14:04
Ik weet niet goed of ik even snel een eigen topic moet openen, maar hier wellicht een stomme vraag: ik wil graag de Denon x1700h aanschaffen. Deze heeft een hoogte van 151mm volgens de info hier op tweakers. Nu heb ik een tv meubel waar in het midden 1 plank zit, waardoor de hoogtes van deze openingen 150mm is.... Je voelt het dus al aankomen dat dat niet gaat passen, MAARRR, hier komt ie dan. Heeft iemand deze Denon x1700h en is het mogelijk om de "voetjes" onder de Denon eraf te schroeven of zit deze echt vast aan de receiver?
Eraf zagen zou ook kunnen, maar dan vervalt de garantie uiteraard. :P

En ik heb geen mogelijkheid om deze elders te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:44
Zo’n receiver heeft echt wel wat ruimte aan de bovenkant nodig om zijn warmte kwijt te kunnen. Dit gaat je niet lukken met zo weinig ruimte.
Ik weet niet om wat voor meubel het gaat, maar kan die plank er niet uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Prins32 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:41:
Ik weet niet goed of ik even snel een eigen topic moet openen, maar hier wellicht een stomme vraag: ik wil graag de Denon x1700h aanschaffen. Deze heeft een hoogte van 151mm volgens de info hier op tweakers. Nu heb ik een tv meubel waar in het midden 1 plank zit, waardoor de hoogtes van deze openingen 150mm is.... Je voelt het dus al aankomen dat dat niet gaat passen, MAARRR, hier komt ie dan. Heeft iemand deze Denon x1700h en is het mogelijk om de "voetjes" onder de Denon eraf te schroeven of zit deze echt vast aan de receiver?
Eraf zagen zou ook kunnen, maar dan vervalt de garantie uiteraard. :P

En ik heb geen mogelijkheid om deze elders te plaatsen.
Voetjes zitten meestal geschroefd. Meen niet dat ze bij Denon geplakt zitten. Zagen hoeft sowieso niet.

Dat gezegd hebbend: heb hier al jaren een platenspeler met misschien 8mm ruimte op de AVR2311 staan. Wordt wel redelijk warm, maar nooit overbelast ofzo. Spul kan best wat hebben :)

Is die plank niet verstelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-07 14:04
The Eagle schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:51:
[...]

Voetjes zitten meestal geschroefd. Meen niet dat ze bij Denon geplakt zitten. Zagen hoeft sowieso niet.

Dat gezegd hebbend: heb hier al jaren een platenspeler met misschien 8mm ruimte op de AVR2311 staan. Wordt wel redelijk warm, maar nooit overbelast ofzo. Spul kan best wat hebben :)

Is die plank niet verstelbaar?
Dank voor je antwoord. Dan ga ik de gok binnenkort eens wagen. Plank is helaas niet verstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Robot
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-11-2024
*KNIP*
Dit zijn geen kleine vragen en tevens tegen de Topic Warning in, geen koopadvies in dit topic.

[ Voor 96% gewijzigd door FeaR op 08-01-2024 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Weet iemand of Hifi Klubben winkels (fysieke) aan inruil doen? Ik wil mijn versterker (courant model, maar elders gekocht) graag upgraden en heb geen zin in Marktplaats gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:43

RnB

Dat doen ze inderdaad.
Houd wel rekening met een (hele) lage inruilprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob310
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 22:38

Rob310

kermisfanaat

Bigs schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:08:
Weet iemand of Hifi Klubben winkels (fysieke) aan inruil doen? Ik wil mijn versterker (courant model, maar elders gekocht) graag upgraden en heb geen zin in Marktplaats gedoe.
Verkopen op Tweakers dan wellicht?

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:18
*Knip*
Zie de Topic Warning

[ Voor 95% gewijzigd door FeaR op 15-01-2024 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Nu online
Heeft iemand een linkje naar een luidspreker krukje/stoeltje/verhoging voor een wat grotere/zwaardere luidspreker? Ik zou deze jongens graag veiligstellen van de stofzuigermond. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g97OosVWKQsEiov7aIBq471VowU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePYUBUgdJdgXwGuIrRYirf2F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Waarom zet je ze niet op van die 'luidspreker spikes' ? Dat vind ik er ook altijd mooi uitzien.

https://www.google.com/se...gQIDxAB&biw=2481&bih=1406

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Nu online
Omdat ik graag iets meer verhoging wil. Zoals je ziet heb ik de vrouw al zover gekregen een bank te bestellen waar de armsteun aan één kant ontbreekt, zodat deze steun niet pal voor de speaker staat. Veel van m'n luidsprekers komen met de drivers boven de zitting uit, maar deze en twee andere setjes niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
DaanTriple7 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:00:
Omdat ik graag iets meer verhoging wil. Zoals je ziet heb ik de vrouw al zover gekregen een bank te bestellen waar de armsteun aan één kant ontbreekt, zodat deze steun niet pal voor de speaker staat. Veel van m'n luidsprekers komen met de drivers boven de zitting uit, maar deze en twee andere setjes niet.
Er is een enorm aanbod van speakerstands in alle soorten en maten. Zoek even op merken als Innox, QTX en Norstone voor betaalbare stands.

Speakermerken zelf leveren vaak ook stands, maar dan betaal je zo €600,-, terwijl je dezelfde als tafelpoot kan kopen voor enkele tientjes.

Ik dat een 'totem' het meest geschikt is, statieven staan niet mooi en zien er ook niet stabiel uit.

Wat ik ook aanraad is om gewoon even de Gamma binnen te lopen, want je betaalt als hifi consument gewoon de hoofdprijs, voor wat essentieel eigenlijk een stuk metaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRzCWkI3NFAK88NJLq0Ntq0TnYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCLQwtdRe8MF4o5EXmsy5jkI.jpg?f=fotoalbum_large

Dank voor de reactie.
Zoiets zou mooi zijn, maar in geen 200 jaar voor dat geld. Ik las zelf wel iets in elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
DaanTriple7 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:24:
[Afbeelding]

Dank voor de reactie.
Zoiets zou mooi zijn, maar in geen 200 jaar voor dat geld. Ik las zelf wel iets in elkaar
Zou ik ook doen als je een beetje handig bent, Norstone is zelfs nog één van de goedkopere. Die van Kef lopen in de duizenden voor -inderdaad- een stukje gelast metaal.

Edit: Tip, je wil misschien vermijden dat de speaker doorresoneert op de stands. Dat kan je met dempend materiaal doen, zorgen dat het contactoppervlak met de speaker minimaal is, of beide.

[ Voor 13% gewijzigd door vlaaing peerd op 18-01-2024 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:36
DaanTriple7 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:23:
Heeft iemand een linkje naar een luidspreker krukje/stoeltje/verhoging voor een wat grotere/zwaardere luidspreker? Ik zou deze jongens graag veiligstellen van de stofzuigermond. [Afbeelding]
Gewoon even uit interesse, welke speakers zijn dit eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Heeft iemand een linkje naar een luidspreker krukje/stoeltje/verhoging voor een wat grotere/zwaardere luidspreker? Ik zou deze jongens graag veiligstellen van de stofzuigermond. [Afbeelding]
Ze bestaan ongetwijfeld. Maar wil je evt schroeven (gok van niet), en hoe groot zijn die dingen (en heb je dus nodig om ze stabiel te laten staan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:36
Je kan altijd nog naar de uitermate simpele IKEA oplossing gaan, die tafeltjes (beschikbaar in 2 maten) zijn redelijk sterk en met eventueel wat spikes of andere demping onder de speakers kan het best.
Een en ander natuurlijk wel afhankelijk of je voor dergelijk design wilt gaan....

https://www.ikea.com/nl/nl/p/lack-tafeltje-wit-30449908/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Nu online
Falco schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:35:
[...]

Gewoon even uit interesse, welke speakers zijn dit eigenlijk?
Technics SB-660. De grote broer van de 440 die geregeld op marktplaats staan.
1977. 30cm woofer met poort, hoorn voor het midden, en een 50mm tweeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:08

SannrHerr

Furor Teutonicus!

https://www.hifiklubben.n...tandaard/vestv12cstandbk/

https://www.hifiklubben.n...tandaard/vestv15cstandbk/

Ik zou van hout zoiets nabouwen: https://www.stassen.nl/me...le-linton-heritage-stands

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
DaanTriple7 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:19:
[...]

Technics SB-660. De grote broer van de 440 die geregeld op marktplaats staan.
1977. 30cm woofer met poort, hoorn voor het midden, en een 50mm tweeter.
jozef, even ingezoomd op je gear.

Technics much?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Nu online
@vlaaing peerd
Never change a winning team. Dat zeggen ze toch?

Ik heb verschillende Technics torens uit verschillende jaartallen. Als ik een component kan vinden dat beter is dan wat er staat wordt het gewisseld, zo worden de setups steeds ietsjes beter.
Alle luidsprekers die ik heb zijn momenteel ook van Technics.

Ik heb de afgelopen 10 jaar diverse apparatuur en/of speakers gehad van Denon, Luxman, Marantz, B&W, Nakamichi, KEF, Wharfedale, HK, Hitachi, Vincent.. maar Technics doet het hem voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kc41Bww60Pgd3W5_TAKVb9JJHrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GlpsQx716DKRHw5XKcIOHyeZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de Teufel Stereo M gekocht en zoek nu een langere XLR 6 polige kabel en/of een verlengstuk van een meter of 2. Wist dat er een draad tussen zat en bij het vinden van de ideale setup wil ik ze net iets verder uit elkaar kunnen zetten. Ik heb bij Baxx en Thomann gekeken en uiteindelijk wel een losse stekker gevonden maar heb natuurlijk ook een kabel nodig.. en liefste is het gewoon kant-en-klaar netjes ipv dat ik moet gaan solderen.

Is dat ergens te krijgen wat ik nog niet gevonden heb met DuckDuckGo?

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:38:
..wel een losse stekker gevonden maar heb natuurlijk ook een kabel nodig.. en liefste is het gewoon kant-en-klaar netjes ipv dat ik moet gaan solderen.

Is dat ergens te krijgen wat ik nog niet gevonden heb met DuckDuckGo?
https://support.teufel.de...-een-extra-kabel-mogelijk

En ook:
De doorsnede van de afzonderlijke koperdraden varieert tussen 0,5 en 1 mm², afhankelijk van welk kanaal wordt aangestuurd (tweeter > 0,5 mm², middentoner > 0,75 mm², woofer > 1 mm²).

[ Voor 16% gewijzigd door Zap_pa op 22-01-2024 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:26
Zap_pa schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:31:
[...]

https://support.teufel.de...-een-extra-kabel-mogelijk

En ook:
De doorsnede van de afzonderlijke koperdraden varieert tussen 0,5 en 1 mm², afhankelijk van welk kanaal wordt aangestuurd (tweeter > 0,5 mm², middentoner > 0,75 mm², woofer > 1 mm²).
Damn, ik had dus gewoon niet bedacht bij Teufel zelf te kijken. Thanks! Ik ga de klantenservice stalken!

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1849202

Geen idee of dit een topic waardig is dus probeer het eerst hier.

Ik heb twee stuks Yamaha HS8 actieve studiomonitor, die bij het actief staan van mijn 5G op mijn telefoon interference veroorzaken.

Des te dichterbij mijn telefoon ligt, pak 'em beet 10-20cm afstand begint het al te kraken.

Zet ik Wifi aan op mijn telefoon en data uit dan gebeurt dit niet, stel ik in dat hij op 3G/4G werkt dan ervaar ik dit ook niet.

Initieel dacht ik dat mijn speakers defect begonnen te raken, maar uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat mijn Samsung S21 Ultra de boosdoener was sinds ik over ben gegaan op 5G abonnement.

Veelal heb ik mijn telefoon in handbereik op circa 10-20cm afstand van mijn speakers, maar het geluid dat deze genereert is storend.

Het geluid is doorlopend, dus niet specifiek als ik gebeld word of berichten binnenkrijg, het is enkel 5G actief staan is voldoende om dit te veroorzaken.

Buiten dit ervaar ik geen storingen met het geluid, dus mijn speakers lijken verder in orde te zijn.

Nu heb ik geprobeerd te zoeken naar oplossingen, met zoektermen als 5G interference studio speakers, maar veelal krijg ik artikelen dat met opkomst van 4G en 5G dit niet meer zou moeten storen.

Heeft iemand een idee hoe ik toch 5G kan gebruiken zonder dat mijn speakers beginnen te storen als de telefoon te dichtbij ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zie https://www.analog.com/me...nars/tutorials/mt-096.pdf voor de achtergrond. Om er wat aan te doen, zal je de luidsprekers en mogelijk ook de geluidskaart open moeten maken, om er extra keramische condensatoren en evt. weerstanden in te solderen. Eventueel kan je experimenteren met een beter afgeschermde signaalkabel. Om te controleren of dat de moeite waard is, kan je de signaalkabel uit de luidspreker trekken. Als de storing nu weg is, is het de moeite van het proberen waard. Het volume op de luidsprekers omlaag draaien kan ook helpen.

[ Voor 35% gewijzigd door TBTL op 24-01-2024 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik ervaar hier geregeld een brom / onweer geluid uit mijn subwoofer.

Het is een Dali sub e-12f die ik 2e hands via V&A heb aangeschaft. Staat aangesloten op een Denon avr-x1700h DAB, ook deze is via V&A aangeschaft.
Deze kabel zit tussen de receiver en sub: https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1285041 (0,5M).

Vergelijkbare topics:
Subwoofer maakt 'ploppend' geluid op specifieke plek
Onweer geluid uit subwoofer

Helaas bij beide geen oplossing.

Zijn er anno 2024 nog nieuwe inzichten en / of oplossingen omtrent dit probleem?

- Stopcontact is geaard.
- indien apparaat aarde heeft zit deze dus aangesloten.
- sub was eerst aangesloten via een goedkopere kabel, is dus vervangen voor de gelinkte kabel. Zonder positief resultaat.
- staat een Deco x20 op korte afstand die wifi uitzend. Ook toen deze er niet stond was het probleem aanwezig

Eigenlijk de enige conclusie die ik kan trekken uit de topics is dat mogelijk die voeding niet meer zo lekker is van de sub (of draadje los).

@beezze Had jij dit probleem ook toen jij de sub nog had staan?

[ Voor 16% gewijzigd door thijsco19 op 26-01-2024 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Anoniem: 1849202 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:03:
Geen idee of dit een topic waardig is dus probeer het eerst hier.

Ik heb twee stuks Yamaha HS8 actieve studiomonitor, die bij het actief staan van mijn 5G op mijn telefoon interference veroorzaken.

Des te dichterbij mijn telefoon ligt, pak 'em beet 10-20cm afstand begint het al te kraken.

Zet ik Wifi aan op mijn telefoon en data uit dan gebeurt dit niet, stel ik in dat hij op 3G/4G werkt dan ervaar ik dit ook niet.

Initieel dacht ik dat mijn speakers defect begonnen te raken, maar uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat mijn Samsung S21 Ultra de boosdoener was sinds ik over ben gegaan op 5G abonnement.

Veelal heb ik mijn telefoon in handbereik op circa 10-20cm afstand van mijn speakers, maar het geluid dat deze genereert is storend.

Het geluid is doorlopend, dus niet specifiek als ik gebeld word of berichten binnenkrijg, het is enkel 5G actief staan is voldoende om dit te veroorzaken.

Buiten dit ervaar ik geen storingen met het geluid, dus mijn speakers lijken verder in orde te zijn.

Nu heb ik geprobeerd te zoeken naar oplossingen, met zoektermen als 5G interference studio speakers, maar veelal krijg ik artikelen dat met opkomst van 4G en 5G dit niet meer zou moeten storen.

Heeft iemand een idee hoe ik toch 5G kan gebruiken zonder dat mijn speakers beginnen te storen als de telefoon te dichtbij ligt?
Je zou kunnen testen of ze ook storing krijgen als je de kabels niet hebt aangesloten. Als je zonder aangesloten kabels geen storing krijgt: kabels vervangen voor iets dat beter afgeschermd is.

Verder: ervaar je die storing altijd, dus ok als je muziek afspeelt? Of enkel als je dat niet doet? Die dingen zullen verwacht ik constant aan staan - zet ze eens gewoon uit als je ze niet gebruikt indien van toepassing :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zHThzHqhuJfqQQYpWbgEQCJsq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXN0i2qV0DhjlsDnBCPkahLY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOs1JfoSFer3Bgwt5eYVV8mijTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWUyhpdvs7v33puBAh4BApaM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8EN9KWxtA8kKrqjd1P2sf2OFuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCErcLahHsONjAGM5EgsV1Jf.jpg?f=fotoalbum_large

Toch zo'n 200 euro bespaard.
Er zit ook vilt aan de boven en onderkant, de muren trillen nu niet zo heftig meer mee op de muziek.

Update:
De lage tonen zijn vanaf mijn luisterstoel helaas ook minstens gehalveerd. Waarschijnlijk door de kanteling van de speakers? Als ik bij m'n stoel ga staan hoor ik ze wel heel duidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door DaanTriple7 op 29-01-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-07 15:57
thijsco19 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:14:
Ik ervaar hier geregeld een brom / onweer geluid uit mijn subwoofer.

Het is een Dali sub e-12f die ik 2e hands via V&A heb aangeschaft. Staat aangesloten op een Denon avr-x1700h DAB, ook deze is via V&A aangeschaft.
Deze kabel zit tussen de receiver en sub: https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1285041 (0,5M).

Vergelijkbare topics:
Subwoofer maakt 'ploppend' geluid op specifieke plek
Onweer geluid uit subwoofer

Helaas bij beide geen oplossing.

Zijn er anno 2024 nog nieuwe inzichten en / of oplossingen omtrent dit probleem?

- Stopcontact is geaard.
- indien apparaat aarde heeft zit deze dus aangesloten.
- sub was eerst aangesloten via een goedkopere kabel, is dus vervangen voor de gelinkte kabel. Zonder positief resultaat.
- staat een Deco x20 op korte afstand die wifi uitzend. Ook toen deze er niet stond was het probleem aanwezig

Eigenlijk de enige conclusie die ik kan trekken uit de topics is dat mogelijk die voeding niet meer zo lekker is van de sub (of draadje los).

@beezze Had jij dit probleem ook toen jij de sub nog had staan?
Heel vervelend om te horen! Ik heb nog nooit zoiets gehoord. Wellicht de moeite waard om hier een aparte topic van te maken zodat meer mensen je kunnen helpen. Zou je het geluidje wat je hoort ook kunnen opnemen? is het constant of bij bepaalde frequenties?

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WW99
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03-02 16:45
Problemen met lipsync

Ik zou graag advies krijgen op het volgende. Ik heb problemen met lipsync bij het afspelen van 4k ultra Blu Rays. Het geluid loopt niet synchroon met het beeld. Ik hanteer de volgende setup:

LG oled tv, Panasonic ub-424 4k Blu ray speler, Denon AVR-x1700h met een 5.1.2 speakeropstelling. Ik maak hier gebruik van hoogwaardige 8k HDMI kabels. Alle apparatuur is verder nieuw.

Wanneer ik de 8k HDMI kabel vanaf de Panasonic naar de Denon laat lopen, loopt het beeld niet synchroon met het geluid. Op de Denon staat auto lypsinc ingeschakeld. Ik krijg het wel wat beter door handmatig vertraging in ms in te stellen. Ik krijg het echter niet perfect.

1 Hoe kan het dat het lipsync niet automatisch wordt gecorrigeerd door de Denon receiver?
2En hoe kan ik dit oplossen?

Zodra ik de Panasonic direct op mijn LG oled tv aansluit en het geluid via de eArc naar de receiver stuur heb ik geen lipsync problemen. 3 3 Mijn vraag hierbij is of ik op deze manier geen audio kwaliteit inlever.

Ik hoor graag of mijn oplossing de juiste is of dat dit probleem anders opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

beezze schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:57:
[...]

Heel vervelend om te horen! Ik heb nog nooit zoiets gehoord. Wellicht de moeite waard om hier een aparte topic van te maken zodat meer mensen je kunnen helpen. Zou je het geluidje wat je hoort ook kunnen opnemen? is het constant of bij bepaalde frequenties?
Het is sinds mijn bericht een enkele keer voorgekomen maar niet duidelijk of lang genoeg om het op te nemen.

Wat bedoel je precies of het constant is?

Het gebeurt op diverse momenten, ook als de receiver of tv uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:34

FeaR

In GoT we trust

WW99 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:37:
3 Mijn vraag hierbij is of ik op deze manier geen audio kwaliteit inlever.
Zo niets over te zeggen aangezien de term "LG OLED TV" niets zegt en het exacte type in deze belangrijk is om te weten. Het kan een LG OLED zijn met HDMI 2.1 en daarmee eARC (en meer mogelijkheden versus ARC) en het kan een OLED zijn uit de jaren dat LG geen DTS ondersteunde waardoor je die track sowieso verliest.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WW99
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03-02 16:45
FeaR schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:19:
[...]

Zo niets over te zeggen aangezien de term "LG OLED TV" niets zegt en het exacte type in deze belangrijk is om te weten. Het kan een LG OLED zijn met HDMI 2.1 en daarmee eARC (en meer mogelijkheden versus ARC) en het kan een OLED zijn uit de jaren dat LG geen DTS ondersteunde waardoor je die track sowieso verliest.
Betreft LG OLED55B26LA met eArc en HDMI 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

WW99 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:33:
[...]
Betreft LG OLED55B26LA met eArc en HDMI 2.1
Dan heb je wel HDMI eARC (vanaf LG OLED xX) maar geen DTS (x1 en x2). Of je dat gaat missen hangt af aan jouw media collectie. Je kan om het missen van DTS deels heen werken als je een externe bron gebruikt. Mijn G1 doet ook geen DTS en wel eARC, de Nvidia Shield TV Pro laat ik DTS en DTS HD decoderen naar surround LPCM. Die audio kan wel door de TV heen worden gevoerd.

HDMI eARC heeft wel verplicht lip sync correctie maar denk dat het probleem daar niet ligt. Audio Out van TV is veelal in sync met beeld. Beeld wat default achter loopt doordat de TV beeld verwerkt waar de receiver dit met audio niet (minder) doet. De Lip Sync Correctie van HDMI kan voor mijn gevoel ook nooit lekker werken, delay is afhankelijk van de mode van de TV (delay zal in game het minste zijn). Hoe gaat de receiver dit weten als de TV pas al laatst in de keten zit? Maar ik ben sowieso wat terughoudend op HDMI en alles qua protocollen :P

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 11-02-2024 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:33

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Geen idee of mijn vraag hier is toegestaan maar ben benieuwd bij welke zaken jullie ervaring hebben om een aardige korting voor elkaar te krijgen? Heb destijds m’n OLED gekocht bij Smits in Arnhem nadat ik hier op GoT had gelezen dat daar een mooie prijs mogelijk is en je niet uit moest gaan van de prijzen op de website.

Ben nu in de markt voor een set 705 S3 icm Marantz Stereo 70. Opvallend genoeg is die Marantz bij Coolblue bijvoorbeeld fors goedkoper dan bij de hifi zaken. Voor de 705 S3 zie ik online eigenlijk nergens een goeie deal.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ruud2001 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:10:
Geen idee of mijn vraag hier is toegestaan maar ben benieuwd bij welke zaken jullie ervaring hebben om een aardige korting voor elkaar te krijgen? Heb destijds m’n OLED gekocht bij Smits in Arnhem nadat ik hier op GoT had gelezen dat daar een mooie prijs mogelijk is en je niet uit moest gaan van de prijzen op de website.

Ben nu in de markt voor een set 705 S3 icm Marantz Stereo 70. Opvallend genoeg is die Marantz bij Coolblue bijvoorbeeld fors goedkoper dan bij de hifi zaken. Voor de 705 S3 zie ik online eigenlijk nergens een goeie deal.
Dat lijkt me niks met audio te maken te hebben maar des te meer met je eigen skills qua onderhandelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:33

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

The Eagle schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:18:
[...]

Dat lijkt me niks met audio te maken te hebben maar des te meer met je eigen skills qua onderhandelen ;)
Ik snap je punt, maar het is natuurlijk wel goed om te weten met welke partijen mensen ‘n goede ervaring hebben.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:25
Wellicht een hele domme vraag. Mijn vader wil van 5.1 naar Stereo. Nu wil ik hem de Eversolo DMP A8 aanraden. Echter vraag ik mij af of ik op dit apparaat speakers (Focal Aria 926) en een subwoofer kan aansluiten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ruud2001 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:10:
Eerste wat in me opkwam is HC HiFi. Resultaat uit het verleden, geen idee of het tegenwoordig nog is. Kijken in Duitsland is ook altijd een aanrader. Tevens kan je, voor mijn gevoel, met audio ook wel de grijze markt op. Met een TV niet altijd een goed idee omdat je bijvoorbeeld zit je met de certificering van Ziggo, winkels die geen erkende dealer zijn en dus geen cash back hebben en een TV heeft meer kans op fouten waardoor je je moet beroepen op garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Voor deze ene keer dan :>
Nu wil ik hem de Eversolo DMP A8 aanraden. Echter vraag ik mij af of ik op dit apparaat speakers (Focal Aria 926) en een subwoofer kan aansluiten?
Voor jouw gebruik, nee.

Beschrijving van de DMP-A8 van Hobo HiFi:
... De Eversolo DMP-A8 biedt het gemak van volwaardige streaming audio, maar combineert dat met een DAC- en voorversterkerfunctie. Sluit de de DMP-A8 aan op je versterker, DAC, eindversterker of actieve luidsprekers...
Die twee dikgedrukte woorden, daar zit in dit geval het probleem. Je hebt nu waarschijnlijk een receiver waarop de Focals en subwoofer aan zijn gesloten, dat is een voor- en eindversterker in één. Als je dat apparaat wilt vervangen moet je die twee componenten hebben. Los of weer in/bijelkaar. De DMP-A8 is dus slechts één van de twee.

De Focals zijn passief en hebben vermogen nodig, vermogen van de eindversterker nodig. De subwoofer (graag merk en type noemen) is actief (99,99% kans) en zou in theorie aangesloten kunnen worden. Echter is alleen de subwoofer aansluiten op dit device niet het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
FeaR schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:29:
[...]

Voor deze ene keer dan :>

[...]

Voor jouw gebruik, nee.

Beschrijving van de DMP-A8 van Hobo HiFi:

[...]

Die twee dikgedrukte woorden, daar zit in dit geval het probleem. Je hebt nu waarschijnlijk een receiver waarop de Focals en subwoofer aan zijn gesloten, dat is een voor- en eindversterker in één. Als je dat apparaat wilt vervangen moet je die twee componenten hebben. Los of weer in/bijelkaar. De DMP-A8 is dus slechts één van de twee.

De Focals zijn passief en hebben vermogen nodig, vermogen van de eindversterker nodig. De subwoofer (graag merk en type noemen) is actief (99,99% kans) en zou in theorie aangesloten kunnen worden. Echter is alleen de subwoofer aansluiten op dit device niet het idee.
Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke reactie. Sub is een Kef PSW 2500.

Ik kan dan denk ik beter gaan voor een Eversolo A6 icm een DAC van +- € 1000,- denk ik? Tips voor een DAC? Zit zelf naar de Arcam A5 te kijken.

Of een kwalitatieve voor en eindversterker in één?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcrowd
@Morpheus2003 Welke apparatuur staat er nu, precies?

Als ik het goed begrijp staat er een receiver met 5.1 luidsprekeropstelling. Waarom kunnen er niet gewoon 3 luidsprekers weg? (Waarom) moet de receiver wijken? Zijn er functies die je (vader) mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
itcrowd schreef op maandag 12 februari 2024 @ 20:00:
@Morpheus2003 Welke apparatuur staat er nu, precies?

Als ik het goed begrijp staat er een receiver met 5.1 luidsprekeropstelling. Waarom kunnen er niet gewoon 3 luidsprekers weg? (Waarom) moet de receiver wijken? Zijn er functies die je (vader) mist?
Excuus voor de onduidelijkheid. Er staat nu 5.1 met een Denon X4200H, Focal Aria 926 fronts, Kef center, Kef eitjes als rear en Kef PSW 2500 Sub.

Op zolder heeft hij al een 5.1 setup met dezelfde fronts en ander Focal spul uit dezelfde lijn.

Beneden wordt eigenlijk alleen TV gekeken en muziek geluisterd. Daarom denk ik aan een stereo opstelling. De Eversolo als streamer en dan een goede DAC voor de versterking en hopelijk fraai stereo geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:48
Morpheus2003 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 20:07:
[...]

Excuus voor de onduidelijkheid. Er staat nu 5.1 met een Denon X4200H, Focal Aria 926 fronts, Kef center, Kef eitjes als rear en Kef PSW 2500 Sub.

Op zolder heeft hij al een 5.1 setup met dezelfde fronts en ander Focal spul uit dezelfde lijn.

Beneden wordt eigenlijk alleen TV gekeken en muziek geluisterd. Daarom denk ik aan een stereo opstelling. De Eversolo als streamer en dan een goede DAC voor de versterking en hopelijk fraai stereo geluid.
Die eversolo kost bijna 2000 euro. Aangezien ook veel goedkopere streamers acoustisch transparant zijn is dit een beetje zonde geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Morpheus2003 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:48:
[...]
Ik kan dan denk ik beter gaan voor een Eversolo A6 icm een DAC van +- € 1000,- denk ik?
Nee? Dan mis je nog steeds de versterking voor de speakers.
Tips voor een DAC? Zit zelf naar de Arcam A5 te kijken.

Of een kwalitatieve voor en eindversterker in één?
Lees je eerst in in de materie, volgens mij valt de werking van de componenten nog niet. Een DAC zet Digitaal naar Analoog om, heeft niets met versterking te maken. Vraag me met de beperkte kennis dan ook wel slaf hoe je bij de genoemde Eversolo komt.

En koopadvies niet hier, zie de Topic Warning (en de eisen aan een topic aldaar).

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 12-02-2024 22:56 ]

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 21:54
Zijn er algemene tips voor als ARC niet goed meer werkt?
Sinds een update van mijn tv media box, heb ik vreemd genoeg problemen, maar kan geen audio setting in de media box vinden die eventueel van invloed op ARC kan zijn.

Setup:
Xbox series X (hdmi naar tv)
Media box (Virgin, UK, hdmi naar tv)
Cheap soundbar (tv hdmi arc naar soundbar).

Heeft altijd ok gewerkt. Als ik Xbox aanzet, springt soundbar wel gewoon aan. TV media box en apps op tv (youtube/prime etc) en soundbar werkt niet. Kan hem aanzetten en tv setting wijzigen, maar geluid blijft over tv komen. TV via bluetooth met de soundbar verbinden helpt eveneens niet (maakt verbinding maar geeft geluid niet door). Soundbar heeft verder nagenoeg geen opties.

Stroom eraf / kabels eruit geen effect. Is dit een kwestie van goedkope soundbar (ca 2 jaar) of wat oudere tv (Samsung, ca 5 jaar) waarvan er iets zegt "nee ik werk niet meer mee, koop maar wat nieuws"?

Oh oh Mr. B, oh oh!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-07 14:38

GerCor

Zonder dallen geen pieken

VincentG schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:28:
Zijn er algemene tips voor als ARC niet goed meer werkt?
Sinds een update van mijn tv media box, heb ik vreemd genoeg problemen, maar kan geen audio setting in de media box vinden die eventueel van invloed op ARC kan zijn.

Setup:
Xbox series X (hdmi naar tv)
Media box (Virgin, UK, hdmi naar tv)
Cheap soundbar (tv hdmi arc naar soundbar).

Heeft altijd ok gewerkt. Als ik Xbox aanzet, springt soundbar wel gewoon aan. TV media box en apps op tv (youtube/prime etc) en soundbar werkt niet. Kan hem aanzetten en tv setting wijzigen, maar geluid blijft over tv komen. TV via bluetooth met de soundbar verbinden helpt eveneens niet (maakt verbinding maar geeft geluid niet door). Soundbar heeft verder nagenoeg geen opties.

Stroom eraf / kabels eruit geen effect. Is dit een kwestie van goedkope soundbar (ca 2 jaar) of wat oudere tv (Samsung, ca 5 jaar) waarvan er iets zegt "nee ik werk niet meer mee, koop maar wat nieuws"?
Soundbar op een andere TV proberen?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 21:54
GerCor schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:31:
[...]

Soundbar op een andere TV proberen?
Geen andere tv in huis om het te testen.
Gisteravond de stroom van de soundbar gehaald en de HDMI kabel uit de tv gehaald, om te testen of het helpt als ik het langduring niet aansluit. Niet meer van gekomen om de boel later weer aan te sluiten, dus dat ga ik vanavond weer even doen. En dan kijken of ik iets kan vinden waarom het wel bij de Xbox werkt en niet op andere sources.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0s7y
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:25
Ik heb recent een Sennheiser HD 600 gekocht. Koptelefoon waar ik erg tevreden over ben. Ik gebruik hem voornamelijk achter mijn bureau aangesloten op een DAC.
En daar zit mijn probleem: de meegeleverde kabel is namelijk 3 meter lang. Prima als ik hem verbind met m'n AV receiver, minder achter mijn bureau; dan zou 1,5 of zelfs 1,2 meter volstaan.

Nu heb ik wat moeite met het vinden van kabels voor deze koptelefoon. Ze moeten er zijn, maar ik weet even niet zo goed waar en wat de beste zoektermen zijn. Op Amazon vind ik er wel een aantal, bijvoorbeeld deze, maar om daar nou 50 piek voor neer te leggen... Bovendien, als ik naar amazon.com ga is precies diezelfde kabel 16 dollar! Nou wil ik niet zeggen dat ik niet bereid ben om dat geld te betalen voor een goede kabel, maar als hij elders voor nog geeneens de helft van het geld wordt verkocht, tsja.

Hoe dan ook, weet iemand zoektips of winkels in Nederland/EU, of specifieke kabeltips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:10
Het is alweer een tijdje terug dat het gebeurd is en ik weet nog steeds niet zo goed wat er nou gebeurt is. Wellicht dat iemand hier er wat licht op kan laten schijnen.

Ik heb een paar keer gehad dat de stop van ons tv meubel (tv, receiver, etc) eruit is gevlogen. Toen het gebeurde de stop weer omgezet en de boel werkte weer. Niet echt verder over nagedacht en vervolgens is het later nog een paar keer gebeurt. Op onderzoek uitgegaan en het enige wat ik kon vinden was dat de twee tulppluggen waarmee de speaker is aangesloten elkaar raakten. De kabel is wat lang en die ligt dus op de grond en daarmee een perfecte prooi voor de robot stofzuiger. Die zal aan de kabel hebben getrokken en ervoor gezorgd hebben dat ze pluggen elkaar raken... Dat hersteld, gezorgd dat de pluggen goed vast zitten en daarna is er nooit meer iets gebeurt.

Nou begrijp ik dat er spanning op de speakerkabels staat als de receiver aan staat. De kortsluiting leek voor te komen als de receiver wat meer moest werken bijvoorbeeld in een hardere scene of iets dergelijks.

Kan het raken van de kabels ervoor zorgen dat de receiver en vervolgens de stop in de kortsluiting schiet?
Pagina: 1 ... 93 ... 99 Laatste

Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!

Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6