Kijk, neem dan gewoon een soundbar. Of een sonos port met aparte speakers naar keuze. Of eender welke 'design' speaker oplossing (Naim)
Sommige dingen moet je gewoon niet willen. Telkens als ik zelf lichtjes voorbij het normale gebruikspatroon/opstelling dacht te gaan van bepaalde tech, hoe moeilijker je het jezelf maakt en hoe meer je aanloopt tegen ongewenste randeffecten. Ik heb me steeds voorgenomen van simpel en robuust te gaan, en als dat niet kan, het gewoon niet te doen.
Nu zal je dus moeten experimenteren met hdmi repeaters, dure kabels, ... En als over 5 jaar een of ander device een andere standaard verwacht, of je wil de setup uitbreiden, kan je zomaar eens tegen de limieten aanlopen van die dure kabels. Of tegen andere grenzen van een setup die te rigide en te weinig flexibel is opgezet.
Ook, als ik lees
in een kast, en
uit het zicht, dan gaat het bijna zeker over een gesloten kast zonder verluchting, wat gezien de enorme ruimte die je hebt (15m van voor naar achter dus) en het volume dat je voor zo'n ruimte zal verwachten, kan leiden tot oververhitting van de receivers.
En als laatste, al gedacht hoe je het volume wil veranderen in een gesloten kast? Zonder ARC/eARC? Kan je met spdif volume veranderen op een amp? Geen idee eigenlijk, ik had vroeger een 2.1 setup via een simpele versterker, en ik dacht ook sdpif. En ik moest steeds handmatig het volume bijregelen met de afstandsbediening van de amp.
Het idee van een receiver is net dat beetje dat analoge gevoel. Aan die volume knop kunnen draaien. En ook bronnen veranderen aan de receiver, zonder de tv aan te hebben, als je muziekliefhebber bent.
Ik zou een soundbar aan de muur onder de tv hangen, en twee era 300's achteraan, en klaar. Geen kabels, allemaal standaard hardware (simpele cheape hdmi voor de eARC).
Ook heb je totaal geen 'kast' nodig naast de tv om een receiver op te plaatsen. De meeste receivers zijn 43cm breed, tot een dikke 50cm max. Een meubel (kan design zijn) formaatje ladenblok, weggezet in de hoek van de kamer (dus de muur van de tv maar dan rechts of links) is al een stuk logischer, en ook gemakkelijker om kabels te trekken achter een valse wand. En doet niets af van een minimalistische setup met een tv die aan de muur hangt zonder meubel.
Zoiets:
https://www.bdiusa.com/pr...-modern-av-stereo-cabinet Maar dan half zo hoog bijvoorbeeld.