Zie de Topic Warning betreffende koopadvies.
[ Voor 90% gewijzigd door FeaR op 25-09-2023 15:22 ]
[ Voor 90% gewijzigd door FeaR op 25-09-2023 15:22 ]
De stand van de volumeknop vertelt je niet welk vermogen je gebruikt. Zie deze uitleg: https://www.tonmeister.ca...07/turn-it-down-half-way/Morpheus2003 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:14:
Volume op mijn huidige versterker (X4300H) staat max op 55.
[ Voor 141% gewijzigd door TBTL op 27-09-2023 13:56 ]
@Morpheus2003TBTL schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:51:
Ja, 105 W is zat voor vrijwel alle huiskamers. Daar komt bij dat je luidsprekers tamelijk efficiënt zijn.
De X3800H en X4300H hebben bijna hetzelfde vermogen, 105 resp. 125 W in 8 ohm. Het verschil daartussen hoor je niet.
De receiver is alleen niet bedoeld voor luidsprekers met een impedantie van 4 ohm. Het vermogen is namelijk gespecificeerd bij een belasting van 6 en 8 ohm. Zolang je op normaal volume luistert, gaat het goed. Het wordt een probleem als je op hoog volume luistert. In het ergste geval gaat hij dan stuk.
In het menu kan je instellen wat de impedantie is van de luidsprekers die je aansluit. Zie de handleiding, pagina 37. De receiver zal het vermogen beperken tot pakweg 50 W, wat alsnog genoeg is.
[...]
De stand van de volumeknop vertelt je niet welk vermogen je gebruikt. Zie deze uitleg: https://www.tonmeister.ca...07/turn-it-down-half-way/
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)
Welles
https://rode.com/en/interfaces-and-mixers/ai-series/ai-microRoytoch schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:46:
Ik loop even vast op audio input vraagstuk. Ik heb een wireless microphone setje, die met 2 microfoons werkt (interviews opnemen, bijvoorbeeld). Door de microfoons apart op audiospoor Links en Rechts te zetten is het mogelijk om in bewerking audiosporen te scheiden en zo de opnames apart te trekken.
De microfoonontvanger neemt niet zelf op, maar stuurt het geluid via audioverbinding door. Met de bijgeleverde TRS naar TRRS kabel krijg ik met geen mogelijkheid stereo input op mijn MacBook.
Als ik het goed heb is het vrij normaal dat microfoons mono zijn, en dat bijvoorbeeld een simpele USB-c naar TRRS kabel, stereo output, maar mono input heeft.
Ik ben op zoek naar de beste manier om stereo-input op te kunnen vangen op een macbook, idealiter via USB-a/USB-c. Vooralsnog heb ik het idee dat ik moet zoeken naar een USB geluidskaart met stereo line in - vaak RCA input - en dan mijn microfoon-ontvanger met TRS > stereo RCA moet aansluiten.
Zit ik volgens jullie in de juiste richting of mis ik iets heel fundamenteels?
[ Voor 31% gewijzigd door TBTL op 28-09-2023 17:56 ]
Heb dat geprobeerd met meerdere mappen maar 999 nummers was het max.TBTL schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:54:
De beperking van 1000 nummers geldt per map. Je kan meerdere mapjes aanmaken waar elk 1000 nummers in zitten. De grens kan ook anders zijn dan 1000. Ik meen me te herinneren dat je in root minder bestanden kan plaatsen dan in mapjes op een niveau lager.
Een workaround om de bestandsnaam weer te geven, is om die te kopiëren naar het veld 'TITLE' van de tag. Dat kan met het gratis programma Mp3tag (Actions --> Convert --> Filename to tag).
[ Voor 18% gewijzigd door ppeterr op 08-10-2023 14:59 ]
Rebuilding knowledge database
Vanwaar moet het geluid via de PC lopen?ppeterr schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:47:
Het is de bedoeling, dat het geluid van de PS5 via de pc loopt met aan de pc de Artic 5 aangesloten.
Wellicht dus een klein mix paneeltje ofzo, via een hdmi audio extractor. Ik heb werkelijk geen idee.
Je zoekt een DAC. Al velen zijn je voorgegaan in die oplossing. Over de kwaliteit versus prijs zijn al vele discussies gevoerd. Duurder is zeker niet beter. Google is je vriend voor diepere informatieuppie8374 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:45:
Nu is de grote vraag wat de beste manier is om mijn tv op mijn versterker aan te sluiten. Deze heeft enkel een digitale spdif audio uitgang. Als ik rond kijk zie ik wel wat convertertjes voor weinig, maar uit gebrek aan ervaring weet ik niet wat de kwaliteit daar van is. Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing die naar tevredenheid is?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Im notorious
Zoals al aangegeven, een vloerstaande speaker zal van zichzelf makkelijker laag weergeven. Extra sub kan ook zeker wat toevoegen nog, ook aan vloerstaanders.Thenotorious schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:16:
Ik heb al een topic lopen op de vraag welke speakers ik moet halen, nu heb ik een shortlist gemaakt tussen de Q-acoustics 3050i en de Q-acoustics 3030i. Beide kan ik voor een vergelijkbare bedrag kopen (bij de 3030i inclusief stands).
Mijn vraag is nu alleen: kan ik beter voor boekenplank of zuilspeakers gaan? Esthetisch vind ik de zuilspeakers persoonlijk mooier, maar de 3050i's zijn natuurlijk best groot. Ik heb een Yamaha WXA-50 versterker, mocht het uitmaken.
Mijn situatie is als volgt:
[Afbeelding]
Ze komen dus bij de TV, langs de meubel en dat is dus een best krap stukje. Ik wil ze proberen zo ver mogelijk van de muren te plaatsen, maar ideaal zal het nooit zijn. Wat denken jullie?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Itt hierboven ben ik in jouw situatie eerder voorstander van de kleinere speakers.Thenotorious schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:16:
Ze komen dus bij de TV, langs de meubel en dat is dus een best krap stukje. Ik wil ze proberen zo ver mogelijk van de muren te plaatsen, maar ideaal zal het nooit zijn. Wat denken jullie?
[ Voor 94% gewijzigd door FeaR op 23-10-2023 09:30 ]
"Wat moet ik kopen" kan in Beeld en geluid koopadvies
[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 23-10-2023 09:30 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Heb echt zeer slechte ervaringen met usb-c kabeltjes, en zie het niet zo zitten om elk jaar 3 van die dingen te moeten kopen. Zal het andere forum even probere, dank.The Eagle schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:44:
[...]
"Wat moet ik kopen" kan in Beeld en geluid koopadvies
Verder leesvoer: https://aartjan.nl/blog/beste-dac/
Heb zelf deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005001756964380.html en das een prima ding. Kun je ook mee bellen
Geen vervangbaar kabeltje, maar das geen halszaak imho.
Dat is gek. Ik heb dezelfde liggen, maar kan er niet mee bellen en controls werken niet. Ik dacht dat ik verkeerd besteld had maar volgens de omschrijving zou hij dat wel moeten kunnen inderdaadThe Eagle schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:44:
Heb zelf deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005001756964380.html en das een prima ding. Kun je ook mee bellen
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Vanaf de 3 reeks ondersteunt LG weer DTS, daarvoor zijn enkele jaren geweest zonder DTS support. Geen idee hoe het met de ingebouwde player zit maar in de 1-reeks deed die sowieso geen HD Audio.Ample Energy schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:43:
Maar klopt het dat ik dan beperkt zou worden door de tv? Dus geen DTS, laat staan DTS-HD MA?
Wat bedoel je hiermee? Het gaat om een B8, uit mijn hoofd.FeaR schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:28:
[...]
Vanaf de 3 reeks ondersteunt LG weer DTS, daarvoor zijn enkele jaren geweest zonder DTS support. Geen idee hoe het met de ingebouwde player zit maar in de 1-reeks deed die sowieso geen HD Audio.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Dat LG enkele jaren geen support voor DTS had maar nu (3-reeks, 2023) weer wel. Kleine moeite om te Googlen of jouw LG DTS doet of valt in de periode van geen DTS.Ample Energy schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:35:
[...]
Wat bedoel je hiermee? Het gaat om een B8, uit mijn hoofd.
[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 23-10-2023 09:43 ]
Oh, 3 staat voor 2023.FeaR schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:38:
[...]
Dat LG enkele jaren geen support voor DTS had maar nu (3-reeks, 2023) weer wel. Kleine moeite om te Googlen of jouw LG DTS doet of valt in de periode van geen DTS.
Ah, dat meen je niet…FeaR schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:38:
[...]
Edit:
Mocht je echt een B8 hebben dan is HD Audio überhaupt niet mogelijk wegens het ontbreken van HDMI eARC.
Volgens mijn Google geeft de B8 wel DTS door. Het was iets met de 9/2019 reeks maar geen idee of dat het laatste model met DTS was of juist al geen DTS meer had. Maakt ook niet uit...Ample Energy schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:43:
[...]
Nee, mijn B8 heeft geen DTS. Dat is een 0.8
Maximale is DTS en Dolby Digital Plus. Dolby Atmos over Dolby Digital zal je wel lukken, daarboven heb je eARC nodig. Maar losse media player aan de receiver en je bent er, mits de receiver geen bottleneck is in de keten (lees: minimaal HDMI 2.0).
[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 23-10-2023 09:59 ]
In ieder geval ontzettend bedankt voor je antwoorden. Het is jammer dat elk plan dat ik had niet werkt, maar het is beter om nu te weten dan pas wanneer ik de receiver had besteld.FeaR schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:58:
[...]
Volgens mijn Google geeft de B8 wel DTS door. Het was iets met de 9/2019 reeks maar geen idee of dat het laatste model met DTS was of juist al geen DTS meer had. Maakt ook niet uit...
[...]
Maximale is DTS en Dolby Digital Plus. Dolby Atmos over Dolby Digital zal je wel lukken, daarboven heb je eARC nodig. Maar losse media player aan de receiver en je bent er, mits de receiver geen bottleneck is in de keten (lees: minimaal HDMI 2.0).
Das vreemd idd. Al bedoel ik met bellen ook echt via telefoon, niet teams ofzo. Telefoon werkt. Teams meen ik ook ooit gedaan, maar zou ik moeten testen.kraats schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:04:
[...]
Dat is gek. Ik heb dezelfde liggen, maar kan er niet mee bellen en controls werken niet. Ik dacht dat ik verkeerd besteld had maar volgens de omschrijving zou hij dat wel moeten kunnen inderdaad
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
All I had to do was follow the damn train.
[ Voor 11% gewijzigd door Amos_x op 27-10-2023 15:26 ]
Juist. Nee, niet veel eigenlijk, ervaringen… zijn er nog andere receivers van dit type? Misschien van een bekender merk. Aangezien m’n FiiO blijkbaar wat ruist, dat vooral eigenlijk.
Voor die vragen zit je in het verkeerde topic, zie de Topic WarningAmos_x schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:29:
[...]
Juist. Nee, niet veel eigenlijk, ervaringen… zijn er nog andere receivers van dit type? Misschien van een bekender merk. Aangezien m’n FiiO blijkbaar wat ruist, dat vooral eigenlijk.
Batterijduur is niet zo belangrijk 5-6 uur is prima.
Neemusicfreak schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 06:33:
... ik vrees dat de versterker op de kop is vervoerd ...
kan dit kwaad?
[ Voor 96% gewijzigd door TBTL op 29-10-2023 09:26 ]
Eigen inzet much? Kleine vragen != vragen dumpenyoshmite schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:53:
Vraagje ik heb een lg e9 tv met een sonos beam gen2 soundbar. Nu wil ik graag kunnen switchen tussen het geluid uit de sonos of via mijn pioneer av versterker. Hoe dut te realiseren?
[ Voor 40% gewijzigd door FeaR op 29-10-2023 15:33 ]
Heb een optisch kabel van de tv naar de versterker en earc hdmi van tv naar sonos. Punt is dat mijn tv continu naar de earc wilt schakelen en niet de optisch out wil pakken.FeaR schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:14:
[...]
Eigen inzet much? Kleine vragen != vragen dumpen
Zet de uitgangen van de TV af versus de ingangen van de Sonos en Pioneer.
LG heeft eARC en S/PDIF Out voor surround. Aan jou de keuze welke van de twee devices je Dolby Atmos wil laten ontvangen (ARC) of eventueel HD Audio (eARC) en welke je maximaal op DTS/Dolby Digital 5.1 houdt (S/PDIF). Waarbij het niet duidelijk is welke ingangen de Pioneer heeft (HDMI? Versie?) aangezien de informatie over type mist. Of hoe veel speakers er op de Pioneer aan zijn gesloten om te stellen of het nut heeft de Pioneer eventueel via ARC aan te sluiten.
Umik-1 en REW.-CJ schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:40:
Ik wil graag mijn audio installatie correct inmeten (over volledige frequentiebereik meten welk volume er uit komt en gericht de EQ aanpassen). Welke microfoon kan ik hier voor gebruiken? Ik heb een Yamaha receiver met een Audessy microfoon maar die is erg klein en wil tot en met de laagste frequenties (20hz) kunnen meten. De automatische kalibratie van de receiver vind ik zeker in stereo niet overtuigend klinken.
Als het de moeite is om een microfoon te lenen ipv te kopen mag dat ook, het is hopelijk een eenmalige actie. Wil vooral meten wat ik nu precies wel en niet hoor.
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)
Anoniem: 499527
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 499527 op 02-11-2023 23:10 ]
Wat denk je er zelf mee te winnen? Sec ontkoppeling kan altijd, maar dat is het zo'n beetje.Deruxian schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:55:
Mijn centre staat in een kast welke vrij krap de centre afsluit, de voorkant kan ik net iets laten uitsteken voorbij de kast.
Heeft het juist hierbij zin om de centre op van die rubbertjes te zetten ?
Snapt je TV het wel? Zo ja, al eens overwogen om je PS5 rechtstreeks op je TV te hangen? Kun je zelfs nog kiezen of je je receiver aanzet of nietvinom schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:47:
Inmiddels zie je steeds meer PS5 games die VRR en 4K 120hz ondersteunen. Mijn trouwe Pioneer VSX932 werkt eigenlijk nog steeds prima, maar mist wel deze functionaliteiten. Ik ben bereid te upgraden, en ik twijfel tussen een Denon X2800H vanwege Audissey of gewoon weer een Pioneer VSX935. Mijn vraag is eigenlijk is Audissey zoveel beter dan MCACC van Pioneer? Ik lees op internet zowel voor en tegens van beide merken.
De TV zou het zeker snappen, is een LG CX77, maar de Pioneer VSX932 heeft alleen ARC en geen eArc, dus zou ik gelimiteerd zijn qua audio formaten als ik het goed snap.The Eagle schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:55:
[...]
Snapt je TV het wel? Zo ja, al eens overwogen om je PS5 rechtstreeks op je TV te hangen? Kun je zelfs nog kiezen of je je receiver aanzet of niet
Of Audissey beter is dan mcacc hangt denk ik van de betreffende versies af, dan zou je reviews moeten zoeken. Denk persoonlijk dat het niet zo heel veel verschil gaat maken in een doorsnee woonkamer eigenlijk.
Dat ontkoppelen doet meer dan je denkt. De kast gaat trillen en dat hoor je in de sound.The Eagle schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:53:
[...]
Wat denk je er zelf mee te winnen? Sec ontkoppeling kan altijd, maar dat is het zo'n beetje.
Ik heb het idee dat er een soort van echo/tril bij zit soms, alsof het een beetje gedempt is.The Eagle schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:53:
[...]
Wat denk je er zelf mee te winnen? Sec ontkoppeling kan altijd, maar dat is het zo'n beetje.
Dan een meer gerichte vraag.FeaR schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:57:
[...]
Voor die vragen zit je in het verkeerde topic, zie de Topic Warning
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Volgens mij heel simpel gezegd max output in ohm van de versterker staat gelijk aan (of lager) het ohmage(?) van de headphone.Amos_x schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:25:
[...]
Dan een meer gerichte vraag.
Hoe weet ik of een BTR3K een over ears headphone aankan?
https://www.fiio.com/btr3K
In de afbeeldingen wordt het steeds afgebeeld met oortjes of van die in-ear drivers. Ik heb er weinig verstand van maar het lijkt me dat een over ear (met grotere drivers) meer vermogen nodig heeft?
Waar vind ik een goede uitleg die me helpt uitzoeken wat met wat kan aangedreven worden?
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Uit die zelfde handleiding:Widow schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:23:
Goedemorgen allemaalwas ik afgelopen weekend in de stad, zag ik dat de plaatselijke hifi-store ineens Dali Oberons had staan, de 5 en 7. En voor goede prijzen ook, dus laat maar horen! Waren beide erg mooie speakers, uiteindelijk voor de Oberon 7 gekozen. Thuis alles uitgepakt, gigantische dozen echt. Mn oude Jamo S426 speakers weggehaald, Oberons neergezet, aangesloten en uitgemeten.
Eerste ervaringen zijn goed. Voordat ik verder ga met afstellen wil ik jullie mening weten over hoe mn speakers nu staan. Hieronder een plaatje en ik heb enkele vragen:[Afbeelding]
- De Oberons moeten 20 tot 80cm van de achterwand afstaan. Ik heb 55cm ruimte naar de achterwand en 20cm naar beide zijmuren. Wat vinden jullie van die ruimte naar de zijmuren, is 20cm genoeg?
- De subwoofer staat nu links naast de TV, maar deze kan ook achter de TV. Wat zouden jullie hiermee doen?
Verdere specs:
- Dali Oberon 7 speakers
- Denon AVRx1200w receiver
- JAMO s210 sub
Kortom: als je ze dichterbij een muur of wand zet zullen ze wat meet laag kennen. Ligt er aan wat je zelf fijn vindt.As a basic rule, try to avoid large, hard and reflective areas in the immediate vicinity of your
loudspeakers as it will typically cause strong reflections, which might disturb the precision and
spatial effect of the sound reproduction. Reflection might be suppressed by positioning e.g. a
plant between the speaker and the reflecting surface. Soft items such as carpets, curtains etc.
might help if the sound is too bright. Both the amount and quality of the deep bass depend on
the size and shape of the room, and the position of the speakers. Positioning the speakers near
a side or back wall will accentuate the bass.
A corner location will accentuate it even more, but will also increase the reflections
Als ik google "fiio btr3k recommended headphone impedance" komen de meeste bronnen uit op tussen de 16 en 100 ohm. Volgens deze review was 250 ohm voor de btr3 geen probleem.Amos_x schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:25:
[...]
Dan een meer gerichte vraag.
Hoe weet ik of een BTR3K een over ears headphone aankan?
https://www.fiio.com/btr3K
In de afbeeldingen wordt het steeds afgebeeld met oortjes of van die in-ear drivers. Ik heb er weinig verstand van maar het lijkt me dat een over ear (met grotere drivers) meer vermogen nodig heeft?
Waar vind ik een goede uitleg die me helpt uitzoeken wat met wat kan aangedreven worden?
DaMarcus schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:21:
Het korte antwoord is, ja dat kan![]()
Dit soort behuizingen worden 'backbox' genoemd en onder andere B&W heeft deze voor hun inbouwluidsprekers.
[Afbeelding]
Wameeje de backbox van hout gaat maken, zorg er dan voor dat dat naast genoeg dempingsmatieraal je ook hout gebruikt wat minimaal 18mm dik is. Dat klinkt als overkill, maar het laatste wat je wil is resonantie.
Anoniem: 499527
Ja, je moet er maar zin in hebben. Een bak van 60x40 aan je plafond. En nog eens vrij ondiep ook, dus veel in-ceilings gaan niet passen.christiaans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:09:
Houten (MDF) backbox:https://www.hifiklubben.n...kbox/daliphantombbuni25l/
Dan ben je in een keer klaar.
[...]
Anoniem: 499527 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:27:
[...]
Ja, je moet er maar zin in hebben. Een bak van 60x40 aan je plafond. En nog eens vrij ondiep ook, dus veel in-ceilings gaan niet passen.
En dan die prijsvoor een beetje mdf.
In de advertentie zelf staatElinexS schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:52:
Deze hoedenplank wil ik in mijn Peugeot 107 installeren. De audiokabel heb ik alleen niet. Weet iemand over wat voor kabel dit gaat?
https://www.originalcarpa...k-met-luidsprekers-947892
Ik vermoed dat het setje dan wel compleet zal zijn, zo niet, dan ben je mogelijk een tientje of 2 verder.Hoogwaardige geluidskwaliteit van de bassen en de hoge tonen dankzij de coaxiale kabel.
Complete uitrusting die volledig aan de auto is aangepast.
In je link staat ook de installatie handleiding: https://www.originalcarpa...lank_met_luidsprekers.pdfElinexS schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:01:
Bedankt, alleen weet ik nu nog niet om welke kabel het gaat? Ik heb weinig verstand van audiokabels. Kan je van de tekening afzien om welke kabel het zou gaan?
[ Voor 84% gewijzigd door FeaR op 13-11-2023 11:51 ]
Ik vermoed dat iemand die aangeeft niet te veel te weten van audiokabels, waaarschijnlijk ook liever zelf niet klust aan kabels.The Eagle schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:50:
Als die kabel niet bij is geleverd kun je zelf ook iets klussen met bijvoorbeeld een oude telefoonstekker (varkensneus), die is ook 4 polig
Zoals @The Eagle aangeeft, zie je ook dat de kabel in de handleiding is inbegrepen. Dus het lijkt me vrij zeker dat ie ook meegeleverd zal worden.ElinexS schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:01:
Bedankt, alleen weet ik nu nog niet om welke kabel het gaat? Ik heb weinig verstand van audiokabels. Kan je van de tekening afzien om welke kabel het zou gaan?
Klopt, je kan de kabel zelf maken. Ik weet niet of je daartoe bereid bent, maar is vrij eenvoudig te doen met een tang en wat losse connectortjes. Zal hooguit 20,- kosten.ElinexS schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:55:
Bedankt, ik heb de hoedenplank niet hier besteld, maar los. Als ik goed begrijp is de kabel dus niet zo te kopen, maar alleen te maken door twee losse coaxiale kabels te combineren?
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Dat ligt eraan of de dacmagic een betere dac heeft dan je huidige dac in je BD speler of versterker.Bananenplant schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:26:
Ik zit wat in het forum te zoeken naar ervaringen met DAC's. Maar daar lijkt niet zoveel animo voor te zijn? Ik zit erover te denken om een DacMagic 100 te halen en onze BD-speler als transport te gebruiken voor CD's, maar dat model bestaat alweer een tijdje.
In de pricewatch lijken DAC's ook niet echt een ding te zijn. Is het nu zo raar wat ik probeer te doen?
Mijn versterker is uit 2004 en heeft geen DAC. De BD-speler is een simpele Sony van 10 jaar oud.NicoHF schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:37:
[...]
Dat ligt eraan of de dacmagic een betere dac heeft dan je huidige dac in je BD speler of versterker.
De dac is een mooie trouwens, vroeger zelf ook gehad.
Niks mis mee voor dat geld.
Niks te nadele van je Arcam (ik heb zelf een CD92 staan) maar vraag je af of je verschil hoort tussen je Arcam en je BD. M.i. zit er weinig hoorbaar verschil tussen DACs.Bananenplant schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:26:
Ik zit wat in het forum te zoeken naar ervaringen met DAC's. Maar daar lijkt niet zoveel animo voor te zijn? Ik zit erover te denken om een DacMagic 100 te halen en onze BD-speler als transport te gebruiken voor CD's, maar dat model bestaat alweer een tijdje.
In de pricewatch lijken DAC's ook niet echt een ding te zijn. Is het nu zo raar wat ik probeer te doen?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Je kan ongetwijfeld een kant en klare kabel kopen, maar omdat we niet precies weten wat er aan de uiteindes moet, moeten we dat eerst uitvinden.ElinexS schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:30:
Top, dat is fijn!
Zouden bijvoorbeeld twee van deze kabels werken?
https://www.bol.com/nl/nl...375875/?s2a=#productTitle
En kan ik een zo'n stekker waar ik de kabels mee combineer los kopen?
Wacht daar nog even mee tot je de stekkerbox bij je radio hebt gecontroleerd, ik vermoed dat de connector (door het metalen koppelstuk) te groot is.Of werkt bijv drie van deze ook: https://www.allekabels.nl...Sx9bHyGDY0CRoCJfIQAvD_BwE
Ik kijk geen tv maar wel films en series (en muziek) via mijn pc (43" monitor). Ik heb een losse dac en een losse a/b versterker en zelfbouw luidsprekers uit de 80s, dus een 2.0 setup. Geen ervaring met surround, dat zal vast iets toevoegen maar geluid/volume en gewoon stereo is meer dan genoeg voor mijn kleine appartementje. Versterker op de helft is eigenlijk al te hard en daarboven asociaal.Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:52:
Toch vreemd dat er niet een audiosysteem bestaat wat het midden houdt tussen sonos (fully managed, closed) en een AV-receiver (open, modulair), maar met toch een fijn modern en minder pompeus design.
Niet iedereen heeft een woonkamer van 8x8m met de nood voor een bakbeest van een AV-receiver met 800 Watt RMS.
Ik begrijp dat ze groot zijn om alle warmte kwijt te kunnen, maar in een kleine woonkamer wil je misschien wel het ruimtelijk effect van 5.1 maar niet continu 80 Watt op elke channel zetten. De fysieke ruimte zal ook wel nodig zijn voor alle tulpstekkers van een 7.1 setup en 4 hdmi-in.
Iemand die een kleine audio receiver gebruikt (2.0/2.1) voor aan de tv? Type marantz of zo. Je mist dan een center channel en rears, maar voor een kleine woonkamer misschien geen must, en toch een flinke upgrade vanaf de tv audio (of zelfs een soundbar).
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Die zijn er wel hoor; bijvoorbeeld soundbars. De meer upmarketmodellen kunnen zeker wel concurreren met Sonos en hebben doorgaans wel line- en digitale inputs voor je randapparatuur (CD-speler, draaitafel etc.).Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:52:
Toch vreemd dat er niet een audiosysteem bestaat wat het midden houdt tussen sonos (fully managed, closed) en een AV-receiver (open, modulair), maar met toch een fijn modern en minder pompeus design.
Niet iedereen heeft een woonkamer van 8x8m met de nood voor een bakbeest van een AV-receiver met 800 Watt RMS.
Ik begrijp dat ze groot zijn om alle warmte kwijt te kunnen, maar in een kleine woonkamer wil je misschien wel het ruimtelijk effect van 5.1 maar niet continu 80 Watt op elke channel zetten. De fysieke ruimte zal ook wel nodig zijn voor alle tulpstekkers van een 7.1 setup en 4 hdmi-in.
Iemand die een kleine audio receiver gebruikt (2.0/2.1) voor aan de tv? Type marantz of zo. Je mist dan een center channel en rears, maar voor een kleine woonkamer misschien geen must, en toch een flinke upgrade vanaf de tv audio (of zelfs een soundbar).
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Die zijn er wel hoor. Een voorbeeld is de NAD M10v2 . Hiermee kan je ook twee draadloze sonos rear speakers aansluiten naast jouw 2 fronts. Wel heb ik gelezen dat dit niet altijd goed werkt.Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:52:
Twee dingen, lees ze eerst beide voordat je te enthousiast wordt van het eerste antwoordpeerVk schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:43:
Ik heb een mini versterker met twee open einde audio uitgangen.
De losse uiteinden van de audiokabel worden geklemd in de audio uitgangen van de versterker.
Ik wil de versterker vebinden met een sound bar met een jack plug audio ingang. Welke kabel heb ik nodig om versterker en soundbar met elkaar te verbinden?
Ik moet toch een kabel hebben met één jack plug einde en aan de andere kant 4 open einden?
Op Internet vind ik alleen kabels met 3 open einden.
[ Voor 8% gewijzigd door itcrowd op 17-11-2023 22:06 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Beekforel op 19-11-2023 20:59 ]
Je zoekt een bluetooth transmitter. Die zijn er tig, Amazon, Bol en Ali staan er vol mee.Beekforel schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:50:
Ik heb een prima geluidsinstallatie waar ik zo nu en dan een LP op luister. Nou neemt dat wat af omdat mijn vrouw en kind(eren) ook graag slapen.
Nou heb ik ook een prima (nou ja, vind ik dan) Bose QC45 koptelefoon.
Wat voeg ik aan mijn installatie toe om te zorgen dat ik mijn plaatjes fijn via Bluetooth kan luisteren als ik daar zin in heb?
Ik vind wel wat 3,5 mm dingen maar dat is allemaal op batterij, ik zou liever iets permanents hebben op netstroom.
[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 19-11-2023 21:08 ]
Ah, dat was het keyword wat ik zocht. Denk dat ik daar wel verder mee moet komen.The Eagle schreef op zondag 19 november 2023 @ 21:06:
[...]
Je zoekt een bluetooth transmitter. Die zijn er tig, Amazon, Bol en Ali staan er vol mee.
Even op de BT versie letten van je headphones en zorgen dat die door de BT transmitter ondersteund wordt. Voor de rest geen bult aan te vallen.
Edit: je bose heeft BT 5.1, das dus de minimale versie die je wilt. Verder even kijken hoe je hem aansluit, vermoed via een line out.
[ Voor 93% gewijzigd door FeaR op 22-11-2023 22:13 ]
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Ik raad een topic van het type dat hier staat aan: Beeld en geluid koopadvies
[ Voor 52% gewijzigd door FeaR op 22-11-2023 22:14 ]
🙈The Eagle schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:53:
[...]
Ik raad een topic van het type dat hier staat aan: Beeld en geluid koopadvies
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Sonos mixt niet lekker met andere multiroomsystemen. Dus of je koopt iets met Google Home ondersteuning, of je verpatst de soundsbar en zet er een Sonos soundbar voor neer.Desperation schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:35:
Ga de vraag misschien best hier stellen omdat het hier beter past:
Momenteel heb ik LG LG DSN8YG soundbar met woofer die aangesloten is op de televisie.
In uitzonderlijke gevallen stream ik hier muziek op af, want heb zowel in de living, open keuken en de aansluitende aanbouw in totaal nog 8 inbouwspeakers in het plafond steken van B&W.
Nu verhuizen we binnenkort naar ons nieuw aangekocht huis, maar daar is zowel de keuken als veranda weer apart, en ga ik niet meer werken met inbouwluidsprekers. Mijn idee was om zowel in de keuken als in de veranda en in de living nog een Sonos speaker bij te plaatsen zodat ze via Google Home op elke bron muziek kan afspelen/ Echter blijkt Sonos niet compatibel te zijn met die Google Home luidsprekergroep.
Iemand een idee welke goede/krachtige luidsprekers dat dan wel zijn? Want ik zou van die huidige soundbar toch willen gebruik , in combinatie met de bijhorende woofer...
Dit lijkt me echt fantastische hardware om 1 centrale (zware) computer koppelen aan verschillende kamers, woonkamer voor gamen op TV, hobby kamer voor een sim, etc. Heb je toevallig ervaring intussen met deze kabels, of toch wat anders gekozen?Snuitebolletje schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:08:
Kwam wel deze tegen ook in de zoektocht: https://shop.fibercommand...er-cable-with-hdmi-2-1-8k
lijkt er ook op dat deze doet wat ik wens, incl. utp ook.
Waarom niet gewoon een winkel in NL. die snapt dat dit bij bijv. een LG G2 gewoon zeer wenselijke kabels zijn.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq