Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 92 ... 99 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-07 18:22
Zie de Topic Warning betreffende koopadvies.

[ Voor 90% gewijzigd door FeaR op 25-09-2023 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-07 20:52
Goedemorgen,

Een check vraag;

Ik ben in de markt voor een Denon AVR-X3800H. Mijn vraag is of het uitgangsvermogen van 105 watt per kanaal voldoende is voor mijn FRCL speakers. Dit zijn de Golden Ear Invisa SPS met de volgende specs;

Efficiency 92dB 1W/1M @ 4Ω (2.83V/1M)
Frequency Response 34Hz–25kHz typical (-6dB on axis @ 67Hz, anechoic bass response)
Nominal Impedance 4Ω
Recommended Amplification 20 - 350Wpc

Volume op mijn huidige versterker (X4300H) staat max op 55.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ja, 105 W is zat voor vrijwel alle huiskamers. Daar komt bij dat je luidsprekers tamelijk efficiënt zijn.

De X3800H en X4300H hebben bijna hetzelfde vermogen, 105 resp. 125 W in 8 ohm. Het verschil daartussen hoor je niet.

De receiver is alleen niet bedoeld voor luidsprekers met een impedantie van 4 ohm. Het vermogen is namelijk gespecificeerd bij een belasting van 6 en 8 ohm. Zolang je op normaal volume luistert, gaat het goed. Het wordt een probleem als je op hoog volume luistert. In het ergste geval gaat hij dan stuk.

In het menu kan je instellen wat de impedantie is van de luidsprekers die je aansluit. Zie de handleiding, pagina 37. De receiver zal waarschijnlijk een andere tap van de transformator selecteren om de eindtrap te voeden, waarvan de spanning lager is en de beschikbare stroomsterkte hoger. Dit dringt de warmteproductie terug én voorkomt dat de voedingsspanning inzakt onder belasting. Als de transformator niet meerdere taps heeft, zal de receiver simpelweg de eindtrap begrenzen tot ongeveer de helft. Hoe dan ook zal het vermogen in 4 ohm lager zijn dan in 8 ohm, maar alsnog ruim voldoende.
Morpheus2003 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:14:
Volume op mijn huidige versterker (X4300H) staat max op 55.
De stand van de volumeknop vertelt je niet welk vermogen je gebruikt. Zie deze uitleg: https://www.tonmeister.ca...07/turn-it-down-half-way/

[ Voor 141% gewijzigd door TBTL op 27-09-2023 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

TBTL schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:51:
Ja, 105 W is zat voor vrijwel alle huiskamers. Daar komt bij dat je luidsprekers tamelijk efficiënt zijn.

De X3800H en X4300H hebben bijna hetzelfde vermogen, 105 resp. 125 W in 8 ohm. Het verschil daartussen hoor je niet.

De receiver is alleen niet bedoeld voor luidsprekers met een impedantie van 4 ohm. Het vermogen is namelijk gespecificeerd bij een belasting van 6 en 8 ohm. Zolang je op normaal volume luistert, gaat het goed. Het wordt een probleem als je op hoog volume luistert. In het ergste geval gaat hij dan stuk.

In het menu kan je instellen wat de impedantie is van de luidsprekers die je aansluit. Zie de handleiding, pagina 37. De receiver zal het vermogen beperken tot pakweg 50 W, wat alsnog genoeg is.

[...]

De stand van de volumeknop vertelt je niet welk vermogen je gebruikt. Zie deze uitleg: https://www.tonmeister.ca...07/turn-it-down-half-way/
@Morpheus2003

Ik dacht ooit hetzelfde te doen totdat ik er o.a. op tweakers op werd gewezen deze settings gewoon op 8ohm te laten.

https://www.avsforum.com/...hms.3241781/post-61583198

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-07 14:28

Roytoch

Nietes

Ik loop even vast op audio input vraagstuk. Ik heb een wireless microphone setje, die met 2 microfoons werkt (interviews opnemen, bijvoorbeeld). Door de microfoons apart op audiospoor Links en Rechts te zetten is het mogelijk om in bewerking audiosporen te scheiden en zo de opnames apart te trekken.

De microfoonontvanger neemt niet zelf op, maar stuurt het geluid via audioverbinding door. Met de bijgeleverde TRS naar TRRS kabel krijg ik met geen mogelijkheid stereo input op mijn MacBook.

Als ik het goed heb is het vrij normaal dat microfoons mono zijn, en dat bijvoorbeeld een simpele USB-c naar TRRS kabel, stereo output, maar mono input heeft.

Ik ben op zoek naar de beste manier om stereo-input op te kunnen vangen op een macbook, idealiter via USB-a/USB-c. Vooralsnog heb ik het idee dat ik moet zoeken naar een USB geluidskaart met stereo line in - vaak RCA input - en dan mijn microfoon-ontvanger met TRS > stereo RCA moet aansluiten.

Zit ik volgens jullie in de juiste richting of mis ik iets heel fundamenteels?

Welles

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Roytoch schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:46:
Ik loop even vast op audio input vraagstuk. Ik heb een wireless microphone setje, die met 2 microfoons werkt (interviews opnemen, bijvoorbeeld). Door de microfoons apart op audiospoor Links en Rechts te zetten is het mogelijk om in bewerking audiosporen te scheiden en zo de opnames apart te trekken.

De microfoonontvanger neemt niet zelf op, maar stuurt het geluid via audioverbinding door. Met de bijgeleverde TRS naar TRRS kabel krijg ik met geen mogelijkheid stereo input op mijn MacBook.

Als ik het goed heb is het vrij normaal dat microfoons mono zijn, en dat bijvoorbeeld een simpele USB-c naar TRRS kabel, stereo output, maar mono input heeft.

Ik ben op zoek naar de beste manier om stereo-input op te kunnen vangen op een macbook, idealiter via USB-a/USB-c. Vooralsnog heb ik het idee dat ik moet zoeken naar een USB geluidskaart met stereo line in - vaak RCA input - en dan mijn microfoon-ontvanger met TRS > stereo RCA moet aansluiten.

Zit ik volgens jullie in de juiste richting of mis ik iets heel fundamenteels?
https://rode.com/en/interfaces-and-mixers/ai-series/ai-micro

Zoiets?

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 17:26
Ik speel altijd muziek (mp3) af via usb sticks.Heb mijn eigen top 3000.
Tot nu toe merk ik dat de microsetjes die ik heb gehad maximaal 1000 mp3 nummers aan kunnen.
Bij mijn laatste set (karchner) is nu de afstandbediening stuk gegaan dus ik moet weer een nieuw microsetje kopen.
Heb Philips eens gemaild en gevraagd of er setjes zijn die 3000 mp3 bestanden kunnen lezen (scheelt want dan hoef ik maar 1 usb stick te gebruiken ) maar kreeg geen antwoord.
Weet iemand of er zulke setjes zijn en lezen die ook eventueel de bestandsnaam i.p.v. alleen de id tag?
Ook bij bcc en cool blue wisten de verkopers met niet te helpen.
Iemand een idee?

• TBTL
  • Niet online
De beperking van 1000 nummers geldt per map. Je kan meerdere mapjes aanmaken waar elk 1000 nummers in zitten. De grens kan ook anders zijn dan 1000. Ik meen me te herinneren dat je in root minder bestanden kan plaatsen dan in mapjes op een niveau lager.

Een workaround om de bestandsnaam weer te geven, is om die te kopiëren naar het veld 'TITLE' van de tag. Dat kan met het gratis programma Mp3tag (Actions --> Convert --> Filename to tag).

[ Voor 31% gewijzigd door TBTL op 28-09-2023 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 17:26
TBTL schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:54:
De beperking van 1000 nummers geldt per map. Je kan meerdere mapjes aanmaken waar elk 1000 nummers in zitten. De grens kan ook anders zijn dan 1000. Ik meen me te herinneren dat je in root minder bestanden kan plaatsen dan in mapjes op een niveau lager.

Een workaround om de bestandsnaam weer te geven, is om die te kopiëren naar het veld 'TITLE' van de tag. Dat kan met het gratis programma Mp3tag (Actions --> Convert --> Filename to tag).
Heb dat geprobeerd met meerdere mappen maar 999 nummers was het max.
Als je meerdere mappen maakte, bijvoorbeeld 10 dan zag je maar 989 nummers
Wat je zegt over mp3 tag klopt, maar ik zoek hardware die gewoon de bestandsnaam laat zien en via een knop meer info geeft.
En Philips of Sony reageren niet op die vraag en de verkopers van Cool Blue of Mediamarkt weten niet veel.

Toch bedankt voor je reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-07 20:30
Ik heb een Harman Kardon SB26 soundbar inclusief subwoofer. Heeft het een paar jaar probleemloos gedaan, alleen krijg ik nu geen geluid meer uit de subwoofer. Pairing via Bluetooth lijkt te lukken, de juiste lampjes branden gewoon, maar geen geluid.

Ik heb er geen gekke dingen mee gedaan, geen harde muziek oid mee afgespeeld.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcrowd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-07 21:44
Andere bron geprobeerd? Volume op bronapparaat uit? Wat heb je verder al geprobeerd?
Is nu alleen de sub stil of ook de rest v/h apparaat? Aansluitingen nagelopen? Factory-reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-07 20:30
Ja alles wat je zegt geprobeerd. De soundbar zelf doet het wel namelijk. Wat aansluitingen betreft, zit alleen een voedingskabel in, rest via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-07 20:52
Ik heb sinds deze week een nieuwe versterker (X3800H). Kom van de X4300H.

Vanavond ga ik Audyssey draaien en daarna pak ik de FB meter erbij. Over die laatste heb ik een vraag;

Wat is nou de juiste manier om het aantal db per speaker in te stellen middels een db meter? Ik doe t altijd door het geluid van de versterker op volume 75 te zetten, vervolgens alle speakers langs en matchen op 75db (op de db meter) met het plussen of minnen van db per speaker.

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:14
Ik heb een vraag, deze heb ik ook al een tijdje terug in het PS5 topic geplaatst. Het wordt daar een beetje door andere vragen ondergensneeuwd. En wellicht omdat het toch meer audio gerelateerd is past het hier beter.

Oke. Mijn zoon heeft een PS5 console, een PC, en een Artic 5 headset.

Het is de bedoeling, dat het geluid van de PS5 via de pc loopt met aan de pc de Artic 5 aangesloten.
Wellicht dus een klein mix paneeltje ofzo, via een hdmi audio extractor. Ik heb werkelijk geen idee.

Mijn zoon kwam zelf met een Elgato Stream deck. Dat ding kost 250 euro. Dat is wat overdreven.
Nou zie ik ook een mini versie daarvan.

https://www.amazon.nl/Elg...&smid=A17D2BRD4YMT0X&th=1

Hebben jullie ideen erover?

[edit] Ik zie trouwens dat die Stream deck niet de oplossing is, althans hij gebruikt hem wel maar blijkbaar is dit ding de oplossing. Maar lijkt een boel gedoe, dat moet toch eenvoudiger kunnen?

https://www.amazon.com/gp...605dedd082501114155b&th=1

[ Voor 18% gewijzigd door ppeterr op 08-10-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 18:18

uppie8374

Sousousou

Mijn high end versterker heeft de opties tot een regulier analoof tulp kanaal, of een USB type B ingang (die direct aansluit op de interne DAC van mijn versterker). Die tweede optie is voor zover ik weet vooral voor pc's/laptops, aangezien er drivers voor moeten worden geinstalleerd.

Nu is de grote vraag wat de beste manier is om mijn tv op mijn versterker aan te sluiten. Deze heeft enkel een digitale spdif audio uitgang. Als ik rond kijk zie ik wel wat convertertjes voor weinig, maar uit gebrek aan ervaring weet ik niet wat de kwaliteit daar van is. Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing die naar tevredenheid is?

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:17

FeaR

In GoT we trust

ppeterr schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:47:
Het is de bedoeling, dat het geluid van de PS5 via de pc loopt met aan de pc de Artic 5 aangesloten.
Wellicht dus een klein mix paneeltje ofzo, via een hdmi audio extractor. Ik heb werkelijk geen idee.
Vanwaar moet het geluid via de PC lopen?
uppie8374 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:45:
Nu is de grote vraag wat de beste manier is om mijn tv op mijn versterker aan te sluiten. Deze heeft enkel een digitale spdif audio uitgang. Als ik rond kijk zie ik wel wat convertertjes voor weinig, maar uit gebrek aan ervaring weet ik niet wat de kwaliteit daar van is. Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing die naar tevredenheid is?
Je zoekt een DAC. Al velen zijn je voorgegaan in die oplossing. Over de kwaliteit versus prijs zijn al vele discussies gevoerd. Duurder is zeker niet beter. Google is je vriend voor diepere informatie ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:14
@FeaR

Hij heeft meerdere monitors, en daarop ook de PS5. Ik begrijp dat hij het geluid van discord/youtube/spotify en dus games over 1 headset wil horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 12:33
Ik heb al een topic lopen op de vraag welke speakers ik moet halen, nu heb ik een shortlist gemaakt tussen de Q-acoustics 3050i en de Q-acoustics 3030i. Beide kan ik voor een vergelijkbare bedrag kopen (bij de 3030i inclusief stands).

Mijn vraag is nu alleen: kan ik beter voor boekenplank of zuilspeakers gaan? Esthetisch vind ik de zuilspeakers persoonlijk mooier, maar de 3050i's zijn natuurlijk best groot. Ik heb een Yamaha WXA-50 versterker, mocht het uitmaken.

Mijn situatie is als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pI3vnC6ljFSfhlcMHJ0oq-lyAw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5ms84xT0xgVWBf1hASVwC1Dp.png?f=user_large

Ze komen dus bij de TV, langs de meubel en dat is dus een best krap stukje. Ik wil ze proberen zo ver mogelijk van de muren te plaatsen, maar ideaal zal het nooit zijn. Wat denken jullie?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Als je er geen subwoofer bij hebt, hebben de zuilluidsprekers het voordeel van een diepere bas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Thenotorious schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:16:
Ik heb al een topic lopen op de vraag welke speakers ik moet halen, nu heb ik een shortlist gemaakt tussen de Q-acoustics 3050i en de Q-acoustics 3030i. Beide kan ik voor een vergelijkbare bedrag kopen (bij de 3030i inclusief stands).

Mijn vraag is nu alleen: kan ik beter voor boekenplank of zuilspeakers gaan? Esthetisch vind ik de zuilspeakers persoonlijk mooier, maar de 3050i's zijn natuurlijk best groot. Ik heb een Yamaha WXA-50 versterker, mocht het uitmaken.

Mijn situatie is als volgt:

[Afbeelding]

Ze komen dus bij de TV, langs de meubel en dat is dus een best krap stukje. Ik wil ze proberen zo ver mogelijk van de muren te plaatsen, maar ideaal zal het nooit zijn. Wat denken jullie?
Zoals al aangegeven, een vloerstaande speaker zal van zichzelf makkelijker laag weergeven. Extra sub kan ook zeker wat toevoegen nog, ook aan vloerstaanders.
Dat gezegd hebbend: qua fysieke footprint komt een vloerstaander vs een bookshelf op stands gelijk uit. Dus als je voor vloerstaanders kunt gaan en je dat zelf ook mooier vindt, heeft dat eigenlijk alleen maar voordelen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 14:18
Thenotorious schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:16:

Itt hierboven ben ik in jouw situatie eerder voorstander van de kleinere speakers.

Als je ze over de breedte van de kamer gaat plaatsen raad ik niet al te grote woofers aan, en ben je mogelijk beter af met de bookshelves.

De Q-acoustics 3030i heeft een 6,5" woofer, en een nette -3dB vanaf 46Hz. Dat lijkt me voor de meeste muziek voldoende en zal je minder kamerproblemen opleveren dan de zuilspeakers.

Misschien vind je wat algemene tips in dit draadje: Het middelgrote hoe-plaats-ik-mijn-stereo-speakers-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayGolden
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-06-2024
*knip* dit is niet de plek voor aankoopadvies, zie de Topic Warning.

[ Voor 94% gewijzigd door FeaR op 23-10-2023 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

"Wat moet ik kopen" kan in Beeld en geluid koopadvies
Verder leesvoer: https://aartjan.nl/blog/beste-dac/

Heb zelf deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005001756964380.html en das een prima ding. Kun je ook mee bellen :)
Geen vervangbaar kabeltje, maar das geen halszaak imho.

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 23-10-2023 09:30 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayGolden
The Eagle schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

"Wat moet ik kopen" kan in Beeld en geluid koopadvies
Verder leesvoer: https://aartjan.nl/blog/beste-dac/

Heb zelf deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005001756964380.html en das een prima ding. Kun je ook mee bellen :)
Geen vervangbaar kabeltje, maar das geen halszaak imho.
Heb echt zeer slechte ervaringen met usb-c kabeltjes, en zie het niet zo zitten om elk jaar 3 van die dingen te moeten kopen. Zal het andere forum even probere, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Dat is gek. Ik heb dezelfde liggen, maar kan er niet mee bellen en controls werken niet. Ik dacht dat ik verkeerd besteld had maar volgens de omschrijving zou hij dat wel moeten kunnen inderdaad

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:21
Ik wil een nieuwe receiver en zou dan graag ook meteen de tv-hoek opschonen door alle apparaten behalve de receiver en tv weg te halen. Ik dacht dan met de Plex-app op mijn LG tv de films te streamen vanaf mijn desktop boven.

Maar klopt het dat ik dan beperkt zou worden door de tv? Dus geen DTS, laat staan DTS-HD MA? En ik wilde wat speakers aan het plafond hangen, maar Atmos is dan ook onmogelijk?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ample Energy schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:43:
Maar klopt het dat ik dan beperkt zou worden door de tv? Dus geen DTS, laat staan DTS-HD MA?
Vanaf de 3 reeks ondersteunt LG weer DTS, daarvoor zijn enkele jaren geweest zonder DTS support. Geen idee hoe het met de ingebouwde player zit maar in de 1-reeks deed die sowieso geen HD Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
FeaR schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:28:
[...]

Vanaf de 3 reeks ondersteunt LG weer DTS, daarvoor zijn enkele jaren geweest zonder DTS support. Geen idee hoe het met de ingebouwde player zit maar in de 1-reeks deed die sowieso geen HD Audio.
Wat bedoel je hiermee? Het gaat om een B8, uit mijn hoofd.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ample Energy schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:35:
[...]
Wat bedoel je hiermee? Het gaat om een B8, uit mijn hoofd.
Dat LG enkele jaren geen support voor DTS had maar nu (3-reeks, 2023) weer wel. Kleine moeite om te Googlen of jouw LG DTS doet of valt in de periode van geen DTS.

Edit:
Mocht je echt een B8 hebben dan is HD Audio überhaupt niet mogelijk wegens het ontbreken van HDMI eARC.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 23-10-2023 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
FeaR schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:38:
[...]

Dat LG enkele jaren geen support voor DTS had maar nu (3-reeks, 2023) weer wel. Kleine moeite om te Googlen of jouw LG DTS doet of valt in de periode van geen DTS.
Oh, 3 staat voor 2023.
Nee, mijn B8 heeft geen DTS. Dat is een 0.8 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
FeaR schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:38:
[...]

Edit:
Mocht je echt een B8 hebben dan is HD Audio überhaupt niet mogelijk wegens het ontbreken van HDMI eARC.
Ah, dat meen je niet…
Dan weet ik helemaal nog niet wat ik wil. Terug naar de tekentafel dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ample Energy schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:43:
[...]
Nee, mijn B8 heeft geen DTS. Dat is een 0.8 :+
Volgens mijn Google geeft de B8 wel DTS door. Het was iets met de 9/2019 reeks maar geen idee of dat het laatste model met DTS was of juist al geen DTS meer had. Maakt ook niet uit...
Maximale is DTS en Dolby Digital Plus. Dolby Atmos over Dolby Digital zal je wel lukken, daarboven heb je eARC nodig. Maar losse media player aan de receiver en je bent er, mits de receiver geen bottleneck is in de keten (lees: minimaal HDMI 2.0).

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 23-10-2023 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
FeaR schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:58:
[...]

Volgens mijn Google geeft de B8 wel DTS door. Het was iets met de 9/2019 reeks maar geen idee of dat het laatste model met DTS was of juist al geen DTS meer had. Maakt ook niet uit...
[...]

Maximale is DTS en Dolby Digital Plus. Dolby Atmos over Dolby Digital zal je wel lukken, daarboven heb je eARC nodig. Maar losse media player aan de receiver en je bent er, mits de receiver geen bottleneck is in de keten (lees: minimaal HDMI 2.0).
In ieder geval ontzettend bedankt voor je antwoorden. Het is jammer dat elk plan dat ik had niet werkt, maar het is beter om nu te weten dan pas wanneer ik de receiver had besteld.

Mja, losse mediaspeler kan, maar ik wilde juist af van de extra spullen. Losse mediaspeler heeft ook weer extra kabels in zicht en ze kunnen blijkbaar niks zelf, dus je desktop moet ook nog steeds aan. Heb je ook ineens 3 afstandsbedieningen op tafel. Shield Pro lijkt de “beste” optie. Betaal je alsnog 250 euro voor een apparaat uit 2019. Zal opzoeken of een Apple TV kan helpen.

Kan ook het geld van de mediaspeler in mijn zak houden, voorlopig niet voor Atmos gaan en de LG verkopen. Is misschien wel de beste en netste oplossing en dan ga ik er qua beeldkwaliteit en paneelgrootte zelfs op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

kraats schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:04:
[...]
Dat is gek. Ik heb dezelfde liggen, maar kan er niet mee bellen en controls werken niet. Ik dacht dat ik verkeerd besteld had maar volgens de omschrijving zou hij dat wel moeten kunnen inderdaad
Das vreemd idd. Al bedoel ik met bellen ook echt via telefoon, niet teams ofzo. Telefoon werkt. Teams meen ik ook ooit gedaan, maar zou ik moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

@The Eagle Hij ziet niet eens een microfoon, dus zal in geen enkele app werken. Maar zal nog eens wat andere type headphones opzoeken en daar mee testen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:41

-CJ

Not remastered

Ik wil graag mijn audio installatie correct inmeten (over volledige frequentiebereik meten welk volume er uit komt en gericht de EQ aanpassen). Welke microfoon kan ik hier voor gebruiken? Ik heb een Yamaha receiver met een Audessy microfoon maar die is erg klein en wil tot en met de laagste frequenties (20hz) kunnen meten. De automatische kalibratie van de receiver vind ik zeker in stereo niet overtuigend klinken.

Als het de moeite is om een microfoon te lenen ipv te kopen mag dat ook, het is hopelijk een eenmalige actie. Wil vooral meten wat ik nu precies wel en niet hoor.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
Heeft iemand ervaringen met dit soort producten?

https://www.fiio.com/btr3k

Bluetooth headphone receivers. Een Bluetooth receiver waar je bedrade oortjes kan op aansluiten.

Ik heb daar een vorige versie van (denk ik), ziet er gelijkaardig uit. Heb die na jaren nog eens bovengehaald omdat ik toch overweeg om terug zoiets in gebruik te nemen. Ik waardeer dan het feit dat je terug keuze hebt in een hele selectie erg goedkope bedrade oortjes. Maar toen ik het nog eens testte, merkte ik op dat met de muziek op pauze je een ruis hoort. Zoals crappy pc speakertjes. Misschien moet ik eens andere oortjes proberen

Wat ik fijn vind aan de gebruikelijke draadloze Airpods en zo, is het feit dat je niet verbonden bent aan je telefoon, zodat je die niet van een bureau trekt, en die bewegingsvrijheid hebt. En daar is met zo'n receiver ook aan voldaan, die clip je dan in je broekzak of zo. De draadjes zelf storen me niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Amos_x op 27-10-2023 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcrowd
Ja ik had ooit eens iets vergelijkbaars, 10-20 euro denk ik. Werkte toen prima, in gelijke omstandigheden. Ook geen ruis ervaren maar ik kan het precieze model niet meer terugvinden. Was ongeveer 2*5*1 cm in afmeting.
Batterij werkte niet heel lang, ik gok een uurtje of 5-6 maximaal. Al lang niet meer gebruikt.

Wat is je vraag precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Juist. Nee, niet veel eigenlijk, ervaringen… zijn er nog andere receivers van dit type? Misschien van een bekender merk. Aangezien m’n FiiO blijkbaar wat ruist, dat vooral eigenlijk.

Batterijduur is niet zo belangrijk 5-6 uur is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Amos_x schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:29:
[...]
Juist. Nee, niet veel eigenlijk, ervaringen… zijn er nog andere receivers van dit type? Misschien van een bekender merk. Aangezien m’n FiiO blijkbaar wat ruist, dat vooral eigenlijk.

Batterijduur is niet zo belangrijk 5-6 uur is prima.
Voor die vragen zit je in het verkeerde topic, zie de Topic Warning ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@Amos_x zie https://aartjan.nl/blog/multipoint-bluetooth-clip/ Ik heb zelf die essager, doet wat het moet doen. Geen high end maar dat verwacht ik ook niet voor een paar euro :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itcrowd
Wel handig met multi-point, dat had de mijne destijds niet. Goeie tips, @The Eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-03 22:42
Vraagje ik heb een lg e9 tv met een sonos beam gen2 soundbar. Nu wil ik graag kunnen switchen tussen het geluid uit de sonos of via mijn pioneer av versterker. Hoe dut te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07
Ik heb onlangs op iBood voor een leuke prijs een Denon PMA-1700NE versterker gekocht.

De bezorger van DHL hield de doos op z'n kant, binnen viel het me op dat het adreslabel aan de onderkant van de doos zat. Er staat op geprint dat dit de onderkant van de doos is maar ik vrees dat de versterker op de kop is vervoerd, zo'n sticker gaat er al gelijk in het verzendproces op lijkt me.

Mijn vraag is nu: kan dit kwaad? Vind het sowieso suffig. Mag hopen dat die dingen in het iBood magazijn wel juist stonden opgeslagen, en dat het bij DHL is misgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
musicfreak schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 06:33:
... ik vrees dat de versterker op de kop is vervoerd ...

kan dit kwaad?
Nee

[ Voor 96% gewijzigd door TBTL op 29-10-2023 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

yoshmite schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:53:
Vraagje ik heb een lg e9 tv met een sonos beam gen2 soundbar. Nu wil ik graag kunnen switchen tussen het geluid uit de sonos of via mijn pioneer av versterker. Hoe dut te realiseren?
Eigen inzet much? Kleine vragen != vragen dumpen

Zet de uitgangen van de TV af versus de ingangen van de Sonos en Pioneer.

LG heeft eARC en S/PDIF Out voor surround. Aan jou de keuze welke van de twee devices je Dolby Atmos wil laten ontvangen (ARC) of eventueel HD Audio (eARC) en welke je maximaal op DTS/Dolby Digital 5.1 houdt (S/PDIF). Waarbij het niet duidelijk is welke ingangen de Pioneer heeft (HDMI? Versie?) aangezien de informatie over type mist. Of hoe veel speakers er op de Pioneer aan zijn gesloten om te stellen of het nut heeft de Pioneer eventueel via ARC aan te sluiten.

[ Voor 40% gewijzigd door FeaR op 29-10-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-03 22:42
FeaR schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:14:
[...]

Eigen inzet much? Kleine vragen != vragen dumpen

Zet de uitgangen van de TV af versus de ingangen van de Sonos en Pioneer.

LG heeft eARC en S/PDIF Out voor surround. Aan jou de keuze welke van de twee devices je Dolby Atmos wil laten ontvangen (ARC) of eventueel HD Audio (eARC) en welke je maximaal op DTS/Dolby Digital 5.1 houdt (S/PDIF). Waarbij het niet duidelijk is welke ingangen de Pioneer heeft (HDMI? Versie?) aangezien de informatie over type mist. Of hoe veel speakers er op de Pioneer aan zijn gesloten om te stellen of het nut heeft de Pioneer eventueel via ARC aan te sluiten.
Heb een optisch kabel van de tv naar de versterker en earc hdmi van tv naar sonos. Punt is dat mijn tv continu naar de earc wilt schakelen en niet de optisch out wil pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

-CJ schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:40:
Ik wil graag mijn audio installatie correct inmeten (over volledige frequentiebereik meten welk volume er uit komt en gericht de EQ aanpassen). Welke microfoon kan ik hier voor gebruiken? Ik heb een Yamaha receiver met een Audessy microfoon maar die is erg klein en wil tot en met de laagste frequenties (20hz) kunnen meten. De automatische kalibratie van de receiver vind ik zeker in stereo niet overtuigend klinken.

Als het de moeite is om een microfoon te lenen ipv te kopen mag dat ook, het is hopelijk een eenmalige actie. Wil vooral meten wat ik nu precies wel en niet hoor.
Umik-1 en REW.

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Vraagje omtrent atmos in-ceiling speakers.

Kan ik in-ceilings in een houten "kistje" monteren en deze aan het plafond hangen, of kom ik daar niet mee weg? Normaal gesproken hang je ze natuurlijk in een verlaagd plafond (van bijv. gipsplaat), maar dat is in mijn geval een stuk omslachtiger.

Ik zou dus een behuizing willen maken, daarin de in-ceilings plaatsen, waarna ik het geheel aan het plafond hang. Ben ik dan gebonden aan volume en eventueel dempingsmateriaal? Is de baffle oppervlakte van belang?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 499527 op 02-11-2023 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:51

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Het korte antwoord is, ja dat kan :)

Dit soort behuizingen worden 'backbox' genoemd en onder andere B&W heeft deze voor hun inbouwluidsprekers.

Afbeeldingslocatie: https://www.bowerswilkins-inbouwspeakers.nl/wp-content/uploads/2020/03/BB-6-Ceiling-image.jpg

Wameeje de backbox van hout gaat maken, zorg er dan voor dat dat naast genoeg dempingsmatieraal je ook hout gebruikt wat minimaal 18mm dik is. Dat klinkt als overkill, maar het laatste wat je wil is resonantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Mijn centre staat in een kast welke vrij krap de centre afsluit, de voorkant kan ik net iets laten uitsteken voorbij de kast.

Heeft het juist hierbij zin om de centre op van die rubbertjes te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Inmiddels zie je steeds meer PS5 games die VRR en 4K 120hz ondersteunen. Mijn trouwe Pioneer VSX932 werkt eigenlijk nog steeds prima, maar mist wel deze functionaliteiten. Ik ben bereid te upgraden, en ik twijfel tussen een Denon X2800H vanwege Audissey of gewoon weer een Pioneer VSX935. Mijn vraag is eigenlijk is Audissey zoveel beter dan MCACC van Pioneer? Ik lees op internet zowel voor en tegens van beide merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Deruxian schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:55:
Mijn centre staat in een kast welke vrij krap de centre afsluit, de voorkant kan ik net iets laten uitsteken voorbij de kast.

Heeft het juist hierbij zin om de centre op van die rubbertjes te zetten ?
Wat denk je er zelf mee te winnen? Sec ontkoppeling kan altijd, maar dat is het zo'n beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

vinom schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:47:
Inmiddels zie je steeds meer PS5 games die VRR en 4K 120hz ondersteunen. Mijn trouwe Pioneer VSX932 werkt eigenlijk nog steeds prima, maar mist wel deze functionaliteiten. Ik ben bereid te upgraden, en ik twijfel tussen een Denon X2800H vanwege Audissey of gewoon weer een Pioneer VSX935. Mijn vraag is eigenlijk is Audissey zoveel beter dan MCACC van Pioneer? Ik lees op internet zowel voor en tegens van beide merken.
Snapt je TV het wel? Zo ja, al eens overwogen om je PS5 rechtstreeks op je TV te hangen? Kun je zelfs nog kiezen of je je receiver aanzet of niet :)

Of Audissey beter is dan mcacc hangt denk ik van de betreffende versies af, dan zou je reviews moeten zoeken. Denk persoonlijk dat het niet zo heel veel verschil gaat maken in een doorsnee woonkamer eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
The Eagle schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:55:
[...]

Snapt je TV het wel? Zo ja, al eens overwogen om je PS5 rechtstreeks op je TV te hangen? Kun je zelfs nog kiezen of je je receiver aanzet of niet :)

Of Audissey beter is dan mcacc hangt denk ik van de betreffende versies af, dan zou je reviews moeten zoeken. Denk persoonlijk dat het niet zo heel veel verschil gaat maken in een doorsnee woonkamer eigenlijk.
De TV zou het zeker snappen, is een LG CX77, maar de Pioneer VSX932 heeft alleen ARC en geen eArc, dus zou ik gelimiteerd zijn qua audio formaten als ik het goed snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:15
The Eagle schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:53:
[...]

Wat denk je er zelf mee te winnen? Sec ontkoppeling kan altijd, maar dat is het zo'n beetje.
Dat ontkoppelen doet meer dan je denkt. De kast gaat trillen en dat hoor je in de sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

The Eagle schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:53:
[...]

Ik heb het idee dat er een soort van echo/tril bij zit soms, alsof het een beetje gedempt is.
Ik werk met Audyssey, nu al een paar keer laten draaien dus alvorens het nog een keer te doen dacht ik vraag het even:) las wat wisselende adviezen overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
FeaR schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:57:
[...]

Voor die vragen zit je in het verkeerde topic, zie de Topic Warning ;)
Dan een meer gerichte vraag.
Hoe weet ik of een BTR3K een over ears headphone aankan?
https://www.fiio.com/btr3K

In de afbeeldingen wordt het steeds afgebeeld met oortjes of van die in-ear drivers. Ik heb er weinig verstand van maar het lijkt me dat een over ear (met grotere drivers) meer vermogen nodig heeft?

Waar vind ik een goede uitleg die me helpt uitzoeken wat met wat kan aangedreven worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Goedemorgen allemaal :w was ik afgelopen weekend in de stad, zag ik dat de plaatselijke hifi-store ineens Dali Oberons had staan, de 5 en 7. En voor goede prijzen ook, dus laat maar horen! Waren beide erg mooie speakers, uiteindelijk voor de Oberon 7 gekozen. Thuis alles uitgepakt, gigantische dozen echt. Mn oude Jamo S426 speakers weggehaald, Oberons neergezet, aangesloten en uitgemeten.

Eerste ervaringen zijn goed. Voordat ik verder ga met afstellen wil ik jullie mening weten over hoe mn speakers nu staan. Hieronder een plaatje en ik heb enkele vragen:
  1. De Oberons moeten 20 tot 80cm van de achterwand afstaan. Ik heb 55cm ruimte naar de achterwand en 20cm naar beide zijmuren. Wat vinden jullie van die ruimte naar de zijmuren, is 20cm genoeg?
  2. De subwoofer staat nu links naast de TV, maar deze kan ook achter de TV. Wat zouden jullie hiermee doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvoBuTKI_3NlkB040_KRQ_L9uWU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3MVGbm5dQEBo8leo88rf9OPa.png?f=user_large

Verdere specs:
  • Dali Oberon 7 speakers
  • Denon AVRx1200w receiver
  • JAMO s210 sub

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Laatst online: 11:41

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Amos_x schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:25:
[...]

In de afbeeldingen wordt het steeds afgebeeld met oortjes of van die in-ear drivers. Ik heb er weinig verstand van maar het lijkt me dat een over ear (met grotere drivers) meer vermogen nodig heeft?

Waar vind ik een goede uitleg die me helpt uitzoeken wat met wat kan aangedreven worden?
Volgens mij heel simpel gezegd max output in ohm van de versterker staat gelijk aan (of lager) het ohmage(?) van de headphone.
https://www.taggdigital.com/blog/ohm-Impedance

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Widow schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:23:
Goedemorgen allemaal :w was ik afgelopen weekend in de stad, zag ik dat de plaatselijke hifi-store ineens Dali Oberons had staan, de 5 en 7. En voor goede prijzen ook, dus laat maar horen! Waren beide erg mooie speakers, uiteindelijk voor de Oberon 7 gekozen. Thuis alles uitgepakt, gigantische dozen echt. Mn oude Jamo S426 speakers weggehaald, Oberons neergezet, aangesloten en uitgemeten.

Eerste ervaringen zijn goed. Voordat ik verder ga met afstellen wil ik jullie mening weten over hoe mn speakers nu staan. Hieronder een plaatje en ik heb enkele vragen:
  1. De Oberons moeten 20 tot 80cm van de achterwand afstaan. Ik heb 55cm ruimte naar de achterwand en 20cm naar beide zijmuren. Wat vinden jullie van die ruimte naar de zijmuren, is 20cm genoeg?
  2. De subwoofer staat nu links naast de TV, maar deze kan ook achter de TV. Wat zouden jullie hiermee doen?
[Afbeelding]

Verdere specs:
  • Dali Oberon 7 speakers
  • Denon AVRx1200w receiver
  • JAMO s210 sub
Uit die zelfde handleiding:
As a basic rule, try to avoid large, hard and reflective areas in the immediate vicinity of your
loudspeakers as it will typically cause strong reflections, which might disturb the precision and
spatial effect of the sound reproduction. Reflection might be suppressed by positioning e.g. a
plant between the speaker and the reflecting surface. Soft items such as carpets, curtains etc.
might help if the sound is too bright. Both the amount and quality of the deep bass depend on
the size and shape of the room, and the position of the speakers. Positioning the speakers near
a side or back wall will accentuate the bass.
A corner location will accentuate it even more, but will also increase the reflections
Kortom: als je ze dichterbij een muur of wand zet zullen ze wat meet laag kennen. Ligt er aan wat je zelf fijn vindt.
maar als je ze plaatst en inrgelt zou ik verwachten dat je receiver ook wel corrigeert voor iets teveel laag. Als je ziet dat de receiver na het inregelen het laag afgewakt heeft tov de rest, zou ik zeggen dat je ze iets verder naar voren moet plaatsen.
Hoe verder vrijstaand, hoe makkelijker je ze afgeregeld krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Amos_x schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:25:
[...]

Als ik google "fiio btr3k recommended headphone impedance" komen de meeste bronnen uit op tussen de 16 en 100 ohm. Volgens deze review was 250 ohm voor de btr3 geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-07 07:50
Houten (MDF) backbox:https://www.hifiklubben.n...kbox/daliphantombbuni25l/

Dan ben je in een keer klaar.
DaMarcus schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:21:
Het korte antwoord is, ja dat kan :)

Dit soort behuizingen worden 'backbox' genoemd en onder andere B&W heeft deze voor hun inbouwluidsprekers.

[Afbeelding]

Wameeje de backbox van hout gaat maken, zorg er dan voor dat dat naast genoeg dempingsmatieraal je ook hout gebruikt wat minimaal 18mm dik is. Dat klinkt als overkill, maar het laatste wat je wil is resonantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Ja, je moet er maar zin in hebben. Een bak van 60x40 aan je plafond. En nog eens vrij ondiep ook, dus veel in-ceilings gaan niet passen.

En dan die prijs :o voor een beetje mdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-07 07:50
Jij vraagt of het kan, dit is je antwoord. Dat zo'n handige jongen/meisje als jij het zelf kan, levert je eventueel een kostenbesparing op. Het kost wel meer tijd.
Anoniem: 499527 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:27:
[...]

Ja, je moet er maar zin in hebben. Een bak van 60x40 aan je plafond. En nog eens vrij ondiep ook, dus veel in-ceilings gaan niet passen.

En dan die prijs :o voor een beetje mdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElinexS
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21-05-2024
Deze hoedenplank wil ik in mijn Peugeot 107 installeren. De audiokabel heb ik alleen niet. Weet iemand over wat voor kabel dit gaat?
https://www.originalcarpa...k-met-luidsprekers-947892

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ElinexS schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:52:
Deze hoedenplank wil ik in mijn Peugeot 107 installeren. De audiokabel heb ik alleen niet. Weet iemand over wat voor kabel dit gaat?
https://www.originalcarpa...k-met-luidsprekers-947892
In de advertentie zelf staat
Hoogwaardige geluidskwaliteit van de bassen en de hoge tonen dankzij de coaxiale kabel.

Complete uitrusting die volledig aan de auto is aangepast.
Ik vermoed dat het setje dan wel compleet zal zijn, zo niet, dan ben je mogelijk een tientje of 2 verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElinexS
Bedankt, alleen weet ik nu nog niet om welke kabel het gaat? Ik heb weinig verstand van audiokabels. Kan je van de tekening afzien om welke kabel het zou gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

ElinexS schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:01:
Bedankt, alleen weet ik nu nog niet om welke kabel het gaat? Ik heb weinig verstand van audiokabels. Kan je van de tekening afzien om welke kabel het zou gaan?
In je link staat ook de installatie handleiding: https://www.originalcarpa...lank_met_luidsprekers.pdf

Das gewoon 4 polen, links en rechts beide plus en min met een 4 polige stekker om die hoedenplank te kunnen ontkoppelen.
Als die kabel niet bij is geleverd kun je zelf ook iets klussen met bijvoorbeeld een oude telefoonstekker (varkensneus), die is ook 4 polig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 12:52
Zie de Topic Warning, dit is niet de plek voor dit soort vragen.

[ Voor 84% gewijzigd door FeaR op 13-11-2023 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
.
The Eagle schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:50:

Als die kabel niet bij is geleverd kun je zelf ook iets klussen met bijvoorbeeld een oude telefoonstekker (varkensneus), die is ook 4 polig :)
Ik vermoed dat iemand die aangeeft niet te veel te weten van audiokabels, waaarschijnlijk ook liever zelf niet klust aan kabels.
ElinexS schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:01:
Zoals @The Eagle aangeeft, zie je ook dat de kabel in de handleiding is inbegrepen. Dus het lijkt me vrij zeker dat ie ook meegeleverd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElinexS
Bedankt, ik heb de hoedenplank niet hier besteld, maar los. Als ik goed begrijp is de kabel dus niet zo te kopen, maar alleen te maken door twee losse coaxiale kabels te combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ElinexS schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:55:
Bedankt, ik heb de hoedenplank niet hier besteld, maar los. Als ik goed begrijp is de kabel dus niet zo te kopen, maar alleen te maken door twee losse coaxiale kabels te combineren?
Klopt, je kan de kabel zelf maken. Ik weet niet of je daartoe bereid bent, maar is vrij eenvoudig te doen met een tang en wat losse connectortjes. Zal hooguit 20,- kosten.

Laat maar weten, op dit draadje kunnen we je evt verder instructies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:51
Ik zit wat in het forum te zoeken naar ervaringen met DAC's. Maar daar lijkt niet zoveel animo voor te zijn? Ik zit erover te denken om een DacMagic 100 te halen en onze BD-speler als transport te gebruiken voor CD's, maar dat model bestaat alweer een tijdje.

In de pricewatch lijken DAC's ook niet echt een ding te zijn. Is het nu zo raar wat ik probeer te doen :? ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElinexS
Top, dat is fijn!
Zouden bijvoorbeeld twee van deze kabels werken?
https://www.bol.com/nl/nl...375875/?s2a=#productTitle
En kan ik een zo'n stekker waar ik de kabels mee combineer los kopen?
Of werkt bijv drie van deze ook: https://www.allekabels.nl...Sx9bHyGDY0CRoCJfIQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Bananenplant schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:26:
Ik zit wat in het forum te zoeken naar ervaringen met DAC's. Maar daar lijkt niet zoveel animo voor te zijn? Ik zit erover te denken om een DacMagic 100 te halen en onze BD-speler als transport te gebruiken voor CD's, maar dat model bestaat alweer een tijdje.

In de pricewatch lijken DAC's ook niet echt een ding te zijn. Is het nu zo raar wat ik probeer te doen :? ?
Dat ligt eraan of de dacmagic een betere dac heeft dan je huidige dac in je BD speler of versterker.

De dac is een mooie trouwens, vroeger zelf ook gehad.
Niks mis mee voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
NicoHF schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:37:
[...]

Dat ligt eraan of de dacmagic een betere dac heeft dan je huidige dac in je BD speler of versterker.

De dac is een mooie trouwens, vroeger zelf ook gehad.
Niks mis mee voor dat geld.
Mijn versterker is uit 2004 en heeft geen DAC. De BD-speler is een simpele Sony van 10 jaar oud.

Ik heb nu een CD-speler van Arcam die intussen meer dan 30 jaar oud is en mechanische gebreken begint te krijgen. Ik wil weer eens plaatjes gaan draaien, maar de plaatjes moeten niet ineens opgegeten worden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:27
Bananenplant schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:26:

Niks te nadele van je Arcam (ik heb zelf een CD92 staan) maar vraag je af of je verschil hoort tussen je Arcam en je BD. M.i. zit er weinig hoorbaar verschil tussen DACs.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@Dr. Strangelove, het idee is ook om tzt een keer een streamer te kunnen aansluiten. En/of de tv. Maar een goed punt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ElinexS schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:30:
Top, dat is fijn!
Zouden bijvoorbeeld twee van deze kabels werken?
https://www.bol.com/nl/nl...375875/?s2a=#productTitle
En kan ik een zo'n stekker waar ik de kabels mee combineer los kopen?
Je kan ongetwijfeld een kant en klare kabel kopen, maar omdat we niet precies weten wat er aan de uiteindes moet, moeten we dat eerst uitvinden.

Denk niet dat je tulpstekkers aan de autoradiokant hebt. Je moet kleine aansluitingen hebben (zoiets als banaan- of knijpstekkertjes) die op een ISO blokje passen. Hier een korte uitleg over die blokjes, controleer even of je dat aan je autoradio kant hebt (maak je niet druk over al die 12V aansluitingen, het is gewoon een kwestie van de juiste stekker op de juiste aansluiten).

Als je kant en klaar wilt, dan is het misschien verstandig om gewoon naar een automaterialenzaak te gaan en de aansluitingen te laten zien.
Wacht daar nog even mee tot je de stekkerbox bij je radio hebt gecontroleerd, ik vermoed dat de connector (door het metalen koppelstuk) te groot is.

Ik vermoed dat (als het krap is) je dan met dit soort connectors moet werken.

Zal nog geen dubbeltje per stuk kosten, en kan je met een tang op de 4 kabels 'knijpen'.

Maargoed, controleer eerst wat je aan de radio kant hebt, dat verschilt per merk nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Toch vreemd dat er niet een audiosysteem bestaat wat het midden houdt tussen sonos (fully managed, closed) en een AV-receiver (open, modulair), maar met toch een fijn modern en minder pompeus design.

Niet iedereen heeft een woonkamer van 8x8m met de nood voor een bakbeest van een AV-receiver met 800 Watt RMS.

Ik begrijp dat ze groot zijn om alle warmte kwijt te kunnen, maar in een kleine woonkamer wil je misschien wel het ruimtelijk effect van 5.1 maar niet continu 80 Watt op elke channel zetten. De fysieke ruimte zal ook wel nodig zijn voor alle tulpstekkers van een 7.1 setup en 4 hdmi-in.

Iemand die een kleine audio receiver gebruikt (2.0/2.1) voor aan de tv? Type marantz of zo. Je mist dan een center channel en rears, maar voor een kleine woonkamer misschien geen must, en toch een flinke upgrade vanaf de tv audio (of zelfs een soundbar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Laatst online: 11:41

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:52:
Toch vreemd dat er niet een audiosysteem bestaat wat het midden houdt tussen sonos (fully managed, closed) en een AV-receiver (open, modulair), maar met toch een fijn modern en minder pompeus design.

Niet iedereen heeft een woonkamer van 8x8m met de nood voor een bakbeest van een AV-receiver met 800 Watt RMS.

Ik begrijp dat ze groot zijn om alle warmte kwijt te kunnen, maar in een kleine woonkamer wil je misschien wel het ruimtelijk effect van 5.1 maar niet continu 80 Watt op elke channel zetten. De fysieke ruimte zal ook wel nodig zijn voor alle tulpstekkers van een 7.1 setup en 4 hdmi-in.

Iemand die een kleine audio receiver gebruikt (2.0/2.1) voor aan de tv? Type marantz of zo. Je mist dan een center channel en rears, maar voor een kleine woonkamer misschien geen must, en toch een flinke upgrade vanaf de tv audio (of zelfs een soundbar).
Ik kijk geen tv maar wel films en series (en muziek) via mijn pc (43" monitor). Ik heb een losse dac en een losse a/b versterker en zelfbouw luidsprekers uit de 80s, dus een 2.0 setup. Geen ervaring met surround, dat zal vast iets toevoegen maar geluid/volume en gewoon stereo is meer dan genoeg voor mijn kleine appartementje. Versterker op de helft is eigenlijk al te hard en daarboven asociaal.

uitvoering: Denon DA-300USB DAC
uitvoering: Audioengine N22

Heb helaas heen recente foto van mijn huidige setup maar het is min of meer dit maar nu met de luidsprekers op het bureau:
Bureau 2.1

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:27

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Die zijn er wel hoor; bijvoorbeeld soundbars. De meer upmarketmodellen kunnen zeker wel concurreren met Sonos en hebben doorgaans wel line- en digitale inputs voor je randapparatuur (CD-speler, draaitafel etc.).

Is een losse versterker/freciever meer je ding, maar is alleen het formaat een probleem? Kijk dan eens naar de Marantz Cinema 70-serie. ATMOS-ondersteuning ineen bescheiden formaat.

Ze zijn er ook in stereo (Stereo 70-series ipv Cinema 70).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-07 16:12

Die zijn er wel hoor. Een voorbeeld is de NAD M10v2 . Hiermee kan je ook twee draadloze sonos rear speakers aansluiten naast jouw 2 fronts. Wel heb ik gelezen dat dit niet altijd goed werkt.

Dan zit je wel gelijk in het hogere segment. Ik heb zelf de Iotavx sa3. Die is niet zo diep en past makkelijk in mijn tv-meubel. Dit is een versterker, daar zijn er heel veel van, genoeg kleinere formaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerVk
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik heb een mini versterker met twee open einde audio uitgangen.
De losse uiteinden van de audiokabel worden geklemd in de audio uitgangen van de versterker.
Ik wil de versterker vebinden met een sound bar met een jack plug audio ingang. Welke kabel heb ik nodig om versterker en soundbar met elkaar te verbinden?
Ik moet toch een kabel hebben met één jack plug einde en aan de andere kant 4 open einden?
Op Internet vind ik alleen kabels met 3 open einden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
peerVk schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:43:
Ik heb een mini versterker met twee open einde audio uitgangen.
De losse uiteinden van de audiokabel worden geklemd in de audio uitgangen van de versterker.
Ik wil de versterker vebinden met een sound bar met een jack plug audio ingang. Welke kabel heb ik nodig om versterker en soundbar met elkaar te verbinden?
Ik moet toch een kabel hebben met één jack plug einde en aan de andere kant 4 open einden?
Op Internet vind ik alleen kabels met 3 open einden.
Twee dingen, lees ze eerst beide voordat je te enthousiast wordt van het eerste antwoord
Vaak zijn bij versterkers intern de - aan elkaar gekoppeld, dan heb je + links + rechts en - nodig.
Maar: de jack ingang van jouw soundbar heeft een onversterkt signaal nodig. De aansluitingen op een versterker waar je draad in vast kan schroeven is meestal bestemd voor de speakers. Dit is dus een versterkt signaal, zoals een versterker doet, en zal te sterk zijn voor de jack ingang van je soundbar.

Om je verder te helpen: welke versterker is het? Of maak een foto. Waar is de versterker nu op aangesloten en kan je dat niet op de soundbar aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itcrowd
De versterker zal het signaal dusdanig versterken dat het niet geschikt is om aan de audio (tulp/ jack) ingang van je soundbar te verbinden. Dan frituur je waarschijnlijk de soundbar.

Heeft de versterker geen andere uitgangen? Of kan je de versterker misschien omzeilen en direct de ingang van de soundbar aan je bron hangen?

Om je beter te helpen:
1) wat is je geluidsbron?
2) welke versterker gaat het om?
3) welke soundbar?

Edit: @Heilige Kaas was me net voor met min of meer hetzelfde verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door itcrowd op 17-11-2023 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerVk
Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb een Android TV met daaraan gekoppeld een Winnes mini soundbar met een optische kabel.
Daarnaast heb ik een Raspberry Pi-3B+ met een geluidskaart die met een versterker is verbonden met een paar speakers.
Mijn wens is om ook het geluid van de Raspberry af te spelen op de soundbar.
Daarvoor wilde ik de versterker verbinden met de soundbar, maar ik begrijp uit jullie reacties dat dit niet zo'n goed idee is.
Ik kan blijkbaar de Raspberry direct verbinden met de soundbar. Blij dat ik dit heb gevraagd.
Nog een laatste vraag:
Kan de TV middels de optische poort verbonden worden met de soundbar en tegelijkertijd de Raspberry verbonden worden met de soundbar middels de aux poort van de soundbar?
Nogmaals dank voor jullie hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itcrowd
Ja, optisch en aux kunnen tegelijk worden aangesloten. Ik vermoed dat je met een afstandsbediening moet wisselen tussen de bron die je wil afspelen dus je hoort dan wel maar 1 bron tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerVk
Duidelijk.
Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:58

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb een prima geluidsinstallatie waar ik zo nu en dan een LP op luister. Nou neemt dat wat af omdat mijn vrouw en kind(eren) ook graag slapen.

Nou heb ik ook een prima (nou ja, vind ik dan) Bose QC45 koptelefoon.

Wat voeg ik aan mijn installatie toe om te zorgen dat ik mijn plaatjes fijn via Bluetooth kan luisteren als ik daar zin in heb?

Ik vind wel wat 3,5 mm dingen maar dat is allemaal op batterij, ik zou liever iets permanents hebben op netstroom.

[ Voor 13% gewijzigd door Beekforel op 19-11-2023 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Beekforel schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:50:
Ik heb een prima geluidsinstallatie waar ik zo nu en dan een LP op luister. Nou neemt dat wat af omdat mijn vrouw en kind(eren) ook graag slapen.

Nou heb ik ook een prima (nou ja, vind ik dan) Bose QC45 koptelefoon.

Wat voeg ik aan mijn installatie toe om te zorgen dat ik mijn plaatjes fijn via Bluetooth kan luisteren als ik daar zin in heb?

Ik vind wel wat 3,5 mm dingen maar dat is allemaal op batterij, ik zou liever iets permanents hebben op netstroom.
Je zoekt een bluetooth transmitter. Die zijn er tig, Amazon, Bol en Ali staan er vol mee.
Even op de BT versie letten van je headphones en zorgen dat die door de BT transmitter ondersteund wordt. Voor de rest geen bult aan te vallen.

Edit: je bose heeft BT 5.1, das dus de minimale versie die je wilt. Verder even kijken hoe je hem aansluit, vermoed via een line out.

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 19-11-2023 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:58

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

The Eagle schreef op zondag 19 november 2023 @ 21:06:
[...]

Je zoekt een bluetooth transmitter. Die zijn er tig, Amazon, Bol en Ali staan er vol mee.
Even op de BT versie letten van je headphones en zorgen dat die door de BT transmitter ondersteund wordt. Voor de rest geen bult aan te vallen.

Edit: je bose heeft BT 5.1, das dus de minimale versie die je wilt. Verder even kijken hoe je hem aansluit, vermoed via een line out.
Ah, dat was het keyword wat ik zocht. Denk dat ik daar wel verder mee moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Zoals gezegd, zie de Topic Warning.

[ Voor 93% gewijzigd door FeaR op 22-11-2023 22:13 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik raad een topic van het type dat hier staat aan: Beeld en geluid koopadvies ;)

[ Voor 52% gewijzigd door FeaR op 22-11-2023 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

The Eagle schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:53:
[...]

Ik raad een topic van het type dat hier staat aan: Beeld en geluid koopadvies ;)
🙈
Sorry, dat stukje net overheen gelezen.
Thnx voor de tip, zal de vraag daar stellen.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-07 08:15
Ga de vraag misschien best hier stellen omdat het hier beter past:

Momenteel heb ik LG LG DSN8YG soundbar met woofer die aangesloten is op de televisie.

In uitzonderlijke gevallen stream ik hier muziek op af, want heb zowel in de living, open keuken en de aansluitende aanbouw in totaal nog 8 inbouwspeakers in het plafond steken van B&W.
Nu verhuizen we binnenkort naar ons nieuw aangekocht huis, maar daar is zowel de keuken als veranda weer apart, en ga ik niet meer werken met inbouwluidsprekers. Mijn idee was om zowel in de keuken als in de veranda en in de living nog een Sonos speaker bij te plaatsen zodat ze via Google Home op elke bron muziek kan afspelen/ Echter blijkt Sonos niet compatibel te zijn met die Google Home luidsprekergroep.

Iemand een idee welke goede/krachtige luidsprekers dat dan wel zijn? Want ik zou van die huidige soundbar toch willen gebruik , in combinatie met de bijhorende woofer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Desperation schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:35:
Ga de vraag misschien best hier stellen omdat het hier beter past:

Momenteel heb ik LG LG DSN8YG soundbar met woofer die aangesloten is op de televisie.

In uitzonderlijke gevallen stream ik hier muziek op af, want heb zowel in de living, open keuken en de aansluitende aanbouw in totaal nog 8 inbouwspeakers in het plafond steken van B&W.
Nu verhuizen we binnenkort naar ons nieuw aangekocht huis, maar daar is zowel de keuken als veranda weer apart, en ga ik niet meer werken met inbouwluidsprekers. Mijn idee was om zowel in de keuken als in de veranda en in de living nog een Sonos speaker bij te plaatsen zodat ze via Google Home op elke bron muziek kan afspelen/ Echter blijkt Sonos niet compatibel te zijn met die Google Home luidsprekergroep.

Iemand een idee welke goede/krachtige luidsprekers dat dan wel zijn? Want ik zou van die huidige soundbar toch willen gebruik , in combinatie met de bijhorende woofer...
Sonos mixt niet lekker met andere multiroomsystemen. Dus of je koopt iets met Google Home ondersteuning, of je verpatst de soundsbar en zet er een Sonos soundbar voor neer.

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-07 12:24
Snuitebolletje schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:08:
Kwam wel deze tegen ook in de zoektocht: https://shop.fibercommand...er-cable-with-hdmi-2-1-8k
lijkt er ook op dat deze doet wat ik wens, incl. utp ook.
Waarom niet gewoon een winkel in NL. die snapt dat dit bij bijv. een LG G2 gewoon zeer wenselijke kabels zijn.
Dit lijkt me echt fantastische hardware om 1 centrale (zware) computer koppelen aan verschillende kamers, woonkamer voor gamen op TV, hobby kamer voor een sim, etc. Heb je toevallig ervaring intussen met deze kabels, of toch wat anders gekozen?

• Bananenplant
Intussen heb ik vastgesteld dat mijn CD-speler nog prima functioneert, dus die uitgave spaar ik mooi uit :D !

Pagina: 1 ... 92 ... 99 Laatste

Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!

Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6