Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 9 ... 100 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Zijn er hier mensen die een Devialet 200 hebben of een Naim SuperUniti?

Ik ben momenteel aan het oriënteren voor deze 2 receivers. Maar ik ben al meerdere malen naar een Apple Store en audio Dealer zelf gegaan en begrijp sommige dingen niet helemaal.

De Devialet 200 streamt muziek vanaf een server of tablet. Maar echter heeft de Devialet geen internetradio ingebouwd. Hoe kan ik gemakkelijk radio luisteren zonder extra onkosten van apparatuur aanschaffen. Mij is verteld dat iTunes het beste zou werken. Maar voor zo ver ik weet ondersteund de Devialet geen officiele Airplay. Een tablet wil ik met de tijd wel aanschaffen. Het liefste geen Apple maar qua muziek heeft Apple een soort van monopolie recht.

De Naim Superuniti heeft wel internet radio ingebouwd. Maar ook resteren hier weer de vragen, hoe is de ondersteuning met Android in verhouding met andere besturingssystemen, te denken aan Windows en I-OS als je wilt gaan streamen.

Ik kan er maar geen hoogte van krijgen. Bij een Apple store proberen ze me een Apple TV apparaat te verkopen en de audiodealer zei dat dit niet hoefde, maar hij weet ook niet hoe ik bij een Devialet internetradio aan de praat kan krijgen. Hopelijk dat iemand mij een eind op weg kan helpen.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me een typische aankoopadviesvraag en een eigen topic waard.
My 2ct: high bitrate / lossless webradio is niet zo veel beschikbaar als je zou willen. En voor lagere bitrates heb je echt geen apparaat van bijna 7k nodig :X
Apple TV sowieso niet doen, die snappen wel Airplay maar geen FLAC ;)

Als je je eigen topic opent: geef ook even aan wat je nu hebt staan (met name speakers lijkt me relevant) en wat je exact wilt bereiken :)

@Audione0:
Instellingen verschillen per receiver. Bij mijn Denon kan ik de instelling voor stereo en multichannel apart doen, inclusief LFE settings. Ook je cross op je sub zelf kan natuurlijk meespelen. Wat heb je staan? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

Hoe bedoel je, "heb ik staan"? Kwa hardware?

Receiver: CA 651r
Fronts: Quadral M20 platinum 40-50.000 Hz

Het lijkt net of de receiver in stereo de crossover die ingesteld staat op de receiver niet aanspreekt.
Ik heb 2 stereo variaties. Stereo en stereo met sub. Beide geen verschil.

Edit:

Net nog even de proef op de som genomen. Het is indd zoals ik al zei. De crossover schijnt alleen te werken als er een surround modi geselecteerd is. Dus niet in stereo. Dan krijgen de fronts alle porrie ook al zijn deze op small gezet.

[ Voor 29% gewijzigd door Audione0 op 19-02-2015 12:40 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• The Eagle

The Eagle

Ik neem aan dat je sub niet high level is aangesloten?
Doe anders ff een linkje naar de manual, ik hou wel van een beetje grutten :)
Heb je dat ding zelf afgeregeld of door Audissey laten doen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb sinds kort een externe DAC thuis staan. Nou heb ik de optie om deze aan te sluiten middels een optische kabel en usb kabel. Maakt het nou eigenlijk uit welke je daarvoor gebruikt? Het gaat om een afstand van 5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

The Eagle schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:14:
Ik neem aan dat je sub niet high level is aangesloten?
Doe anders ff een linkje naar de manual, ik hou wel van een beetje grutten :)
Heb je dat ding zelf afgeregeld of door Audissey laten doen?
Ik heb audissey de configuratie laten doen en deze zelf nog aangepast dmv een db meter.
De sub word overigens niet meegenomen, althans niet zoals een XT-32 meting. Waarschijnlijk ivm kosten plaatje :) Wat ik overigens wel voor een receiver uit deze klasse had verwacht :?. Maar goed, dat terzijde.

Manual 651r

https://techsupport.cambr...51R_User_Manual_Dutch.pdf

De sub die ik gebruik is een PSW2500 van KEF die met 1 line in kabel aangesloten is.
De sub kan overigens via high level aangesloten worden, maar ik weet niet of de receiver daarvoor geschikt is.
Zou via high level beter moeten zijn?

manual PSW2500:

http://www.kef.nl/uploads...l/psw2500%20manual_en.pdf

Edit@the Eagle:

Al wat wijzer geworden?

De sub is nou niet het beste van het beste om zo maar even wat te noemen, ook dat terzijde :X

Elke zaterdag probeer ik wat aan mijn bios op zolder te werken en het schiet al aardig op. Ik hoop dat de boel daar een heel stuk beter gaat klinken dan hoe het in de woonkamer klinkt. Ook komen er hele andere speakers te staan incl sub.

Heel dat bass management gedeelte van de 651r is voor mij 1 groot raadsel. Teveel instel mogelijkheden.
Bass trim, bass augmentation wat de scherpe kantjes ervan af zou moeten halen. Door al deze instellingen weet ik op een gegeven moment niet meer wat nou goed en mooi klinkt.

Beetje hetzelfde als je voor een luchtje in de douglas gaat zoeken. Na 2 a 3 luchtjes geroken te hebben stinken ze alle 3 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Audione0 op 21-02-2015 12:32 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 18:15
Een vraag die me al even bezig houdt:

Ik bezit een Denon DBT-1611UD BR player en een QNAP TS-251. De BR speelt logischerwijs de films af vanaf disc en de QNAP via XBMC middels ISO bestanden. Beiden zijn via HDMI aangesloten op een Denon receiver.

Is het zo en is dit te bewijzen dat de Denon BR speler zicht- en hoorbaar beter van kwaliteit is? Ik heb het gecheckt met GoT S3 BR en ik vind de BR player toch beter van kwaliteit. Is mijn gedachte correct? Kan iemand dat met voorbeelden verklaren?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Morpheus2003 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:10:
Is het zo en is dit te bewijzen dat de Denon BR speler zicht- en hoorbaar beter van kwaliteit is? Ik heb het gecheckt met GoT S3 BR en ik vind de BR player toch beter van kwaliteit. Is mijn gedachte correct? Kan iemand dat met voorbeelden verklaren?
Dat kan zeker. De kwaliteit van de decoder kan verschillen, plus een zooi post-processing zoals verscherping en instellingen zoals gamma curve, saturation en de hele mikmak. Theoretisch moeten ze allebei even goed kunnen zijn, en XBMC (FFMPEG-based) wordt zo veel gebruikt dat het in principe goed moet zitten, maar het blijft ook een kwestie van smaak.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De BR heeft een betere upscaler. Als je echt puur BR formaat heft dan zou het niks uit moeten maken, maar met downscaled materiaal of spul waar het e.e.a. aan beeld gecomprimeerd is etc zou je BR beter moeten zijn. Ik vermoed echter wel dat XBMC beter zal zijn qua bediening :)

@Audione0: Heb even in die handleiding zitten grutten, maar als je de boel op small zet (ziet er uit als er zou idd een afzonderlijke instelling zijn voor 5.1 en stereo) zou je je bass settings en cross apart in moeten kunnen stellen.

Vwb high level aansluiten: als je de boel high level aansluit, dan gebruik je echt hard de crossover van je sub, dan weet je zeker dat ie het doet. Dubbel aansluiten kan ook, dan zou ie met multichannel het spul naar het LFE moeten sturen via de sub preamp aansluiting.
Op http://batpigworld.com/fadq.html staan wet leuke stukjes. Is geschreven voor Denon, maar geldt voor Audissey en bass management integraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb een vraag en hopelijk zit ik hier goed....

Ik heb op dit moment een Iriver H10 MP3 speler, ding is al jaren oud en qua geluid verslaat het aan alle kanten wat mijn Galaxy S4 telefoon produceert. Dat er een verschil zou zijn is begrijpelijk...maar holy crap wat een verschil. Maar ik ben van plan misschien voor een bluetooth headphones te gaan, en deze Iriver heeft geen Bluetooth. Welke MP3 spelers zijn er op de markt die qua geluidskwalitet vergelijkbaar zijn met mijn H10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Da's wel geen kleine vraag, maar een eigen topic waard. Kun je starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies :)
Nou stonden die iRivers er meen ik bekend om dat ze qua geluidskwaliteit goed waren.

Dat gezegd hebbend: de iRiver sluit je aan met een hoofdtelefoon op de speler. Dan gebruik je dus de DAC van de speler. Als je via BT gaat streamen is de geluidskwaliteit afhankelijk van de DAC in de BT headphones. Dan zou je dus zeggen dat een BT headset met een goede DAC voldoende zou zijn om een gelijke kwaliteit te krijgen.
Maar dat zijn slechts mijn 2ct; beter open je een eigen topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:15
Momenteel heb ik een samsung HW H750 soundbar (Ja ik weet het, er is beter spul te krijgen voor het geld mja, WAF) aangesloten op mijn tv. Vaak sluit ik deze op mijn laptop aan om zo nu en dan een filmpje kijken.
Het is dan als volgt aangesloten: Een HDMI kabel van de laptop naar de soundbar's HDMI in en een HDMI kabel van de HDMI out van de soundbar naar de ARC HDMI poort op de TV.
Nu zie ik in het geluidconfiguratiescherm van windows dat er maximaal 2 kanalen ondersteund worden (zoals bij de meeste tv's) voor DTS en DD. Nu vroeg ik mij af hoe ik het geheel moet aansluiten om het downmixen van het geluid door de tv te voorkomen aangezien het mij beter lijkt dat de soundbar het geluid downmixt naar '4.1'. Bij voorkeur zonder een optische kabel te gebruiken.
Ik had ergens gelezen dat dit door ARC komt maar op het moment dat ik een non-ARC HDMI poort op de tv gebruik geeft mijn laptop nog steeds aan dat het 2 kanalen only is. Is er een manier om te testen welk apparaat (de tv of de soundbar dus) het geluid ' mixt' ?

[ Voor 16% gewijzigd door X2X2X op 24-02-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
Je TV doet als het goed is niets met het geluid aangezien je je laptop direct via HDMI aangesloten hebt op je soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
christiaans schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:04:
Je TV doet als het goed is niets met het geluid aangezien je je laptop direct via HDMI aangesloten hebt op je soundbar.
Zou het dan aan de laptop zelf kunnen liggen? Ik heb op verschillende fora wel verhalen gelezen over IGPs (in mijn geval een intel HD4600) die alleen maar 2.0 ondersteunen, maar of dit voor mijn laptop ook het geval is heb ik nergens kunnen lezen. Ik heb een Asus N56JN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan check je even wat er exact in je laptop zit en ga je zoeken wat die soundchip kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
The Eagle schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:21:
Dan check je even wat er exact in je laptop zit en ga je zoeken wat die soundchip kan :)
had ik al even gedaan maar daar word ik ook niet veel wijzer van.

zie o.a.
http://www.intel.com/cont...igh-definition-audio.html --> niks specifieks over multichannel over HDMI, alleen ' ondersteuning voor 8 kanaals audio' in het algemeen.

http://ark.intel.com/products/75531 --> ook niks

https://communities.intel.com/message/155233 hier ongeveer hetzelfde probleem behalve dan dat ik het geluid eerst naar het geluidssysteem stuur en dat dit niet het geval is dit topic (daar gaat het direct naar de tv en daarna naar het geluidssysteem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Eergister heb ik bij iBood de Jamo S426 5.0 set besteld*. Kan ik deze set voor tijdelijk (+/- 6 maanden) aansluiten op mijn Z5500 sub? Of bied dit geen meerwaarde over de melkpakjes?

* = te goedkoop om te laten liggen en zo kan mijn wederhelft even rustig wennen aan vloerstaanders.

[ Voor 28% gewijzigd door Deveon op 25-02-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zou moeten kunnen. Alleen: Of de amp van de logitech dat leuk gaat vinden weet ik niet. Die is daar niet helemaal voor gemaakt. Maar geluid ga je wel krijgen :)
Theoretisch gezien zouden de Jamo's het zelfde bereik weergeven als de melkpakjes nu doen. Hoor je meteen of er verschil is. Vermoedelijk weinig ;)
Ik neem aan dat je er nog een 5.1 receiver bij gaat kopen?

Meestal krijgen we de vraag andersom trouwens, en wil iemand zo'n logitech set aansluiten op zn receiver. Dat is vaak wat lastiger ;)

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 25-02-2015 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Ja, die receiver komt er ook nog wel. Waarschijnlijk over een half jaartje en wacht eigenlijk tot ik tegen een leuke aanbieding aanloop.

Momenteel gebruik ik namelijk mijn Z5500 hooguit slechts 2-3 uurtjes per week op laag volume, maar zou graag de Jamo's wel in gebruik willen gaan nemen. Iets met ongeduldig als ik iets heb gekocht..

[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 25-02-2015 23:38 ]

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Ik heb zelf de Z-5500 en mijn broer heeft de JAmo S426 met een Magnat 301 subwoofer.
De Jamo is aangesloten op een wat ouderen onkyo 5.1 versterker met optische ingangen.

Het geluid tussen de Z-5500 en de Jamo is echt een wereld van verschil.
Waar de Z-5500 vrij dof klinkt is de Jamo veel helderder in de stemmen en komen films/muziek veel beter tot hun recht.

Je hebt wel een subwoofer nodig bij de Jamo set, deze ga je namelijk wel missen indien je de sub van de z-5500 gewent bent.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Ik had de s426 op een wat hoger vermogen versterker en ze zijn net zo boomerig als die z5500. Zonder sub komt er al zat lawaai uit.
Je gaat hem pas missen als je een echte subwoofer gewend bent :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Snelle vraag. Ik heb nu een paar B&W 683 s2 met een marantz SR6009. Hoewel het geen ideale setup is voor films wil ik toch graag een extra laag bass. Nu heb ik een beetje gelezen en wordt overal gezegd dat een subwoofer dat aanzienlijk kan versterken. Ik dacht na om een SVS SB/P-1000 te kopen. Ik heb namelijk maar een kleine woonkamer. Echter kan ik voor 250 euro een gebruikte B&W ASW610 kopen. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Eigenlijk hoort je vraag niet hier (Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic) maar om toch even mijn mening te geven:

Ga voor de B&W. Het is een mooie subwoofer die niet zal misstaan in je set. Je kan ooit bij verkoop de set ook als 'complete' B&W set van de hand doen. Kwalitatief doet de B&W misschien íets onder dan de SVS, maar het dubbele bedrag is het 't niet waard. Dan betaal je gewoon flink mee aan de afschrijving. Houdt het geld liever in je zak en spaar door voor bijvoorbeeld een mooie DAC (dat ook bijdraagt aan een beter en strakker laag).

Wel even checken of de rubber rand van de B&W nog in goede staat is. :)

[ Voor 8% gewijzigd door herofruit op 27-02-2015 14:06 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Even een korte vraag: met wat voor kabeldiktes sturen jullie een gemiddelde vloerstaander aan? Ik dacht dat ik 2x2,5mm had, maar dat blijkt mee 2x1,5 te zijn. Niet dat het niet klinkt ofzo, maar vroeg me af of ik misschien van dikker zou kunnen profiteren. Klipsch F3 en F1 btw :)

Nooit gedacht dat ik deze vraag zou stellen trouwens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:02

FeaR

In GoT we trust

8,54mm²...
Die 1,5mm² zou ook meer dan genoeg moeten zijn. Het is niet dat een vloerstaander meer vermogen vraagt dan een kleinere speaker. Zeker niet zo'n hoog rendement Klipsch.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat was eigenlijk ook mijn gedachte. Die klipschen stuur je nog met een wekkerradio aan, dus ik zag al niet helemaal het verschil in. Maar aangezien ik stiekem wil experimenteren met het bi wire aansluiten van de fronts op de extra aansluitingen van de AVR2311, was het wel handig om het ff na te vragen.
En ook vooral omdat ik dacht dat ik een maat dikker had :P

Dat gezegd hebbend: accukabels zoals jij hebt lopen is volgens mij ook overkill. Maar goed, meer = beter dus daar hoor je me niet over ;)

Gaat dat dubbel aansluiten van de fronts in mijn geval nog verschil maken denk je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

The Eagle schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:49:
Dat was eigenlijk ook mijn gedachte. Die klipschen stuur je nog met een wekkerradio aan, dus ik zag al niet helemaal het verschil in. Maar aangezien ik stiekem wil experimenteren met het bi wire aansluiten van de fronts op de extra aansluitingen van de AVR2311, was het wel handig om het ff na te vragen.
En ook vooral omdat ik dacht dat ik een maat dikker had :P

Dat gezegd hebbend: accukabels zoals jij hebt lopen is volgens mij ook overkill. Maar goed, meer = beter dus daar hoor je me niet over ;)

Gaat dat dubbel aansluiten van de fronts in mijn geval nog verschil maken denk je? :)
Ik zou zeggen doe het en we horen van jou hoe het gaat.
Mijn ervaring is dat het geen zak uitmaakt maar ik zal wel verschillende mensen tegen de schenen trappen.
Probeer eerst eens dikkere speaker kabel voordat je met bi wire gaat experimenteren.
Btw wat wil je bereiken mbt bi wiring ?

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als ik me niet vergis heeft mijn AVR afzonderlijke versterkingsunits voor de kanalen. Soort van bi-amping dus.
En eigenlijk ook gewoon omdat het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Bi amping kan wel degelijk zin hebben zeker als je een beetje kunt spelen met de afkap frequenties van de woofers en de tweeters.
Ben benieuwd naar je ervaringen.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat spelen wordt lastig ben ik bang. De fronts zijn 2,5 weg en de rears 2 weg, en bovendien staat er nog een flinke sub bij. Enige wat ik in de receiver kan regelen is de cross van de sub.
Maar ik denk dat ik gewoon wat kabel ga bestellen. Omdat het kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bi Amping maakt wel degelijk uit. Zeker als je eindversterker dit vermogen kan dragen en liefst op onafhankelijk niveau gevoed wordt.

Als de speakercrossover en versterker inferieur zijn zal je inderdaad "geen zak verschil" horen en krijg je de mening dat het "geen zak uitmaakt". Vaak zijn dit de 1D en 2D budget systemen waar je ook geen uren van wilt genieten...

3D geluid is een hele andere belevenis. Daar is klasse DNA voor nodig en wordt niet aangesloten met een roestig of aluminium kabeltje.

Daar naast is de plaatsing en kalibratie van een systeem van groot belang om een exacte focus te krijgen in details.

Maar goed je moet ook luisteren naar klasse muziek van minimaal /ca 32Bit om de elementen te benoemen wat een klasse systeem via bi amping meer realiseert. Want op een spotify niveau zoals nu dan gebeurd er niet veel.

Ben heel erg benieuwd naar jouw bevindingen The Eagle. Vind het wel leuk dat jij de gok waagt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2015 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Haal bi-amping en bi-wireing ook niet door elkaar. 😊

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Bestaan er een soort wandcontactdozen, maar dan voor op de vloer, waar je je hifi bekabeling in weg kan werken?

We zijn bezig met een nieuw huis, dus ik ben alvast aan het kijken hoe ik zaken wil gaan inrichten.

[ Voor 31% gewijzigd door Ferra op 04-03-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:13:
Meestal krijgen we de vraag andersom trouwens, en wil iemand zo'n logitech set aansluiten op zn receiver. Dat is vaak wat lastiger ;)
De Onkyo TX-NR636 staat in bestelling bij Bol.com voor 349,- :). Is het niet gewoon een kwestie van de sub uitgang aansluiten op de controlpod (center/sub)? Anders hou ik het setje lekker zonder sub..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ferra schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:28:
Bestaan er een soort wandcontactdozen, maar dan voor op de vloer, waar je je hifi bekabeling in weg kan werken?

We zijn bezig met een nieuw huis, dus ik ben alvast aan het kijken hoe ik zaken wil gaan inrichten.
Dus kabels onder de vloer door en dan uit de vloer naar de speakers?
Vriend van me heeft dat in zin home cinema ook en dat simpel opgelost door een "Kabeldoorvoerdoos" of "bladdoorvoer" (Google vertelt me dat die dingen zo heten...) in de vloer te plaatsen. Verder kan je natuurlijk ook altijd zoiets in de vloer vrezen en laten verzinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ferra schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:28:

Als je bezig bent met een nieuw huis kan ik je vast verklappen dat je vloer vermoedelijk van beton zal zijn, waaronder een laag piepschuim van een cm of 3 zit als isolatie. Daar wil je ivm optrekkende kou niet zomaar een gaatje in hebben - zeker niet als je per ongeluk ook nog vloerverwarming aan laat leggen.

Maar wat let je om het spul gewoon in de muur te laten frezen? Standaardhoogte is 30 cm van de grond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Ik heb een probleempje met mijn Elipson Orphee speakers.

Op de linker speaker, de bovenste woofer zit een kleine barst in de rubbere omranding. Nu is het mij ook opgevallen dat deze woofer soms minder volume produceert dan de overige. Als ik dan de rubberen rand indruk (zachtjes) dan is het volume weer terug.

Heeft iemand enig idee of dit met elkaar te maken heeft? Ik heb hier twee plaatjes geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 23:38
't ziet er naar uit dat de speaker een nieuwe rubberen rand nodig heeft... Als dit een foam-rand zou zijn geweest noemen ze dat re-foamen...

Via onderstaande link kom je bij iemand uit die je deze rubberen rand kan leveren:
http://link.marktplaats.nl/a1000319157

Succes!

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Solictice schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:40:
Ik heb een probleempje met mijn Elipson Orphee speakers.

Op de linker speaker, de bovenste woofer zit een kleine barst in de rubbere omranding. Nu is het mij ook opgevallen dat deze woofer soms minder volume produceert dan de overige. Als ik dan de rubberen rand indruk (zachtjes) dan is het volume weer terug.

Heeft iemand enig idee of dit met elkaar te maken heeft? Ik heb hier twee plaatjes geupload.
Ja, dat heeft met elkaar te maken. Voor lage tonen moet je veel lucht in beweging zetten. Nu lekt er lucht weg en dus klinkt ie minder. Druk je het lek dicht, enfin, je snapt me wel ;)

Zelf repareren is te doen als je handig bent, maar kost wel wat effort en geduld. Ook zijn er zoals al aangegeven werd ook bedrijven die het voor je kunnen doen. Ik zou persoonlijk voor het laatste kiezen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
rcor schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:54:
't ziet er naar uit dat de speaker een nieuwe rubberen rand nodig heeft... Als dit een foam-rand zou zijn geweest noemen ze dat re-foamen...

Via onderstaande link kom je bij iemand uit die je deze rubberen rand kan leveren:
http://link.marktplaats.nl/a1000319157

Succes!
The Eagle schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 18:13:
[...]

Ja, dat heeft met elkaar te maken. Voor lage tonen moet je veel lucht in beweging zetten. Nu lekt er lucht weg en dus klinkt ie minder. Druk je het lek dicht, enfin, je snapt me wel ;)

Zelf repareren is te doen als je handig bent, maar kost wel wat effort en geduld. Ook zijn er zoals al aangegeven werd ook bedrijven die het voor je kunnen doen. Ik zou persoonlijk voor het laatste kiezen als ik jou was.
Thanks both!

Ik zal eens informeren wat het zou kosten om het te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je kunt ook even met speakerland contact opnemen. Die kunnen naast refoamen ook zeggen wat een evt nieuwe unit kost denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Korte vraag, ik had via een elektra zaak schakelmateriaal van Gira besteld waaronder High-End luidspreker connectoren. Nu blijkt dat ze niet meer leverbaar zijn en het alternatief in de plaats een factor 2,5 keer duurder is geworden (van 35 naar 85 eu.) wil ik het eigenlijk gaan oplossen met 2 blindplaten en daar dan 2 connectoren in te schroeven.

Ik ben dus opzoek naar connectors die je door middel van schroef/bout/in elkaar draaien door een blindplaat heen kan steken en aan de andere kant kan bevestigen met het andere uiteinde van de connector. Daarnaast zou het prettig zijn als ik mijn banaanstekkers erin kwijt kan. Volgens mij is het eigenlijk gewoon het chassisdeel

Iemand enig idee hoe ze heten en waar ik ze zou kunnen bestellen?

Alvast bedankt.

Edit, heb ze al: http://stores.ebay.co.uk/...DING+POSTS&_sid=180710989

Als iemand nog tips heeft hoor ik ze toch graag :)

[ Voor 12% gewijzigd door loewie1984 op 09-03-2015 11:48 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Crossposten is niet gewenst, verder in Portable speaker Sonos/Denon/Bose/....?.

[ Voor 92% gewijzigd door FeaR op 10-03-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:13:
Theoretisch gezien zouden de Jamo's het zelfde bereik weergeven als de melkpakjes nu doen. Hoor je meteen of er verschil is. Vermoedelijk weinig ;)
Ik neem aan dat je er nog een 5.1 receiver bij gaat kopen?
Speakers zijn binnen en je hebt gelijk. De fronts krijgen geen enkel laag door.

Donderdag komt de NR636 binnen.. nog even geduld.. Is kijken daarna of ik de receiver door kan lussen op de controlpad van de z5500.

Gelukkig wel goed nieuws! Mijn wederhelft vind ze "niet lelijk"! Ik vind ze eigenlijk een maar beetje klein..

[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 10-03-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
loewie1984 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:31:
Als iemand nog tips heeft hoor ik ze toch graag :)
Ik gebruik zelf altijd de volgende combo in mijn speakers als het niet een gehele terminal betreft:

http://shop.speakerenco.nl/k-30g-poolklem-30mm-2-stuks-1 samen met http://shop.speakerenco.nl/4-banaanstekers-bronkleurig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 16:00
Wellicht een stomme vraag, maar heeft iemand een idee waarom mijn (nog relatief nieuwe) Pioneer VSX-323-K geen zenders wil vinden? De versterker is aangesloten op de bijgeleverde antenne (zo'n dun draadje), maar zowel handmatig als met automatisch zoeken wil de versterker geen zenders vinden. Het anders ophangen of vastpakken van de antenne heeft geen resultaat. Ik heb geen kabel, dus ik weet niet of dat zou werken.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Tweade schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:36:
Wellicht een stomme vraag, maar heeft iemand een idee waarom mijn (nog relatief nieuwe) Pioneer VSX-323-K geen zenders wil vinden? De versterker is aangesloten op de bijgeleverde antenne (zo'n dun draadje), maar zowel handmatig als met automatisch zoeken wil de versterker geen zenders vinden. Het anders ophangen of vastpakken van de antenne heeft geen resultaat. Ik heb geen kabel, dus ik weet niet of dat zou werken.

Bedankt!
Misschien stomme vraag maar waar heb je dat draadje in gedaan in de am loop of in de 75 ohm fm aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 23:38
Tweade schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:36:

Bedankt!
Wellicht even een foto posten van hoe het aangesloten is? Dan wordt duidelijk of e.e.a. goed is aangesloten...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heeft het ooit eerder in het zelfde huis wel gewerkt?
En je zegt je hebt geen kabel...is dat omdat je geen fysieke kabelaansluiting hebt, of geen kabeltelevisieabo, of geen aansluitingspunt in de kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Bedankt voor de reacties.

De radio heeft het nooit gedaan, nieuw aangeschaft en hier geplaatst. De vorige versterker heb ik op deze locatie niet gebruikt om radio te ontvangen.

De antenne is aangesloten op de FM UNBAL aansluiting, zie voor voorbeeld:
http://www.elekta-audio.p...y/oryginalne/228-1195.jpg

Er zit wel een kabelaansluiting in de buurt, maar ik heb geen abonnement bij een kabelaar. Heeft het dan zin de radio op deze aansluiting aan te sluiten?

[ Voor 5% gewijzigd door Tweade op 16-03-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:58

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Hallo, ik heb een Bluetooth headset gekocht Sennheiser MM-400-x maar ik hoor een continue ruis bromtoon op de achtergrond. Ik wordt er helemaal kriegel van, zeer storend met luisterboeken of klassieke muziek.

Ooit had ik een Jabra BT naar oordopjes ontvanger gekocht en die laat ook een zachte ruis horen alhoewel deze ruis minder storend was, maar luid genoeg om muziek te verpesten. Hooguit geschikt voor podcasts.

Is een ruis of brom inherent aan BT headsets en indien het geval, waarom?

[ Voor 25% gewijzigd door Q op 16-03-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die brom is dikke kans een aardlus. Ligt er een stroomkabel bij de signaalkabel van de sennheiser? Wat als je die weg haalt? Evt zo'n ontstoringsmagneet erom heen. BT an sich is digitale signaaloverdracht, ud s daat zal het niet in zitten.
Tweade schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:53:
Bedankt voor de reacties.

De radio heeft het nooit gedaan, nieuw aangeschaft en hier geplaatst. De vorige versterker heb ik op deze locatie niet gebruikt om radio te ontvangen.

De antenne is aangesloten op de FM UNBAL aansluiting, zie voor voorbeeld:
http://www.elekta-audio.p...y/oryginalne/228-1195.jpg
Er zit wel een kabelaansluiting in de buurt, maar ik heb geen abonnement bij een kabelaar. Heeft het dan zin de radio op deze aansluiting aan te sluiten?
Je zou eens kunnen proberen of er perongeluk een signal op zit natuurlijk ;)
Wat ook kan is dat een ethersignaal niet lekker door komt, door wapening in de muren oid. Wat bij mij wel eens hielp was gewoon een lange dunne kabel (simpele enkeldraads luidsprekerkabel) langs de ramen laten lopen. Op een gegeven moment heb je wel ontvangst. Je kunt zo'n kabel gewoon aan de kern vn een coaxplug schroeven, dat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
@ TheEagle

Bedankt voor de tips, daar kan ik wat mee.

Het aansluiten van de radio op de kabel had geen resultaat, er zit dus geen signaal op. Wat wel hielp was het aansluiten van de coaxplug op een koperdraad, alleen moest ik daarvoor met de draad voor het raam gaan staan. Als het koperdraad langs de muur loopt heb ik geen ontvangst.

Ik kan het nog eens met een andere kabel proberen. Ik heb nu een stroomdraad geprobeerd met vaste kern, wellicht heb ik nog iets anders liggen. Als dat niet lukt zal ik eens een andere antenne proberen die ik achter de TV kast kan monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik heb het destijds (maar toen woonde ik nog thuis) gedaan dat ik gewoon een dun geplastificeerd koperdraadje om het raam heen had lopen.
Achter de TV gaat hem denk ik ook niet worden voor je - waar jij last van hebt is dat je simpelweg geen signaal binnenshuis doorkrijgt, anders dan bij de ramen.

having said that: ik neem aan dat je wel iets van een TV decoder zult hebben. Daar zit ook radio op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Bedankt. Op zich kan ik ook wel zonder FM; via bluetooth, Apple TV en TV decoder kan ik ook radio ontvangen. Maar dat is allemaal wat omslachtig. Voor bluetooth en Apple TV moet je eerst met telefoon of tablet verbinding maken en een app opstarten, voor radio-ontvangst via de TV decoder moet ik eerst m'n instellingen op de versterker wijzigen om de muziek over de speakers af te spelen. Standaard wordt de muziek op de TV afgespeeld, voor TV kijken gebruik ik meestal alleen de speakers van de TV.

En leg dat allemaal maar eens uit aan je vriendin of de werkster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
Tweade schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:54:
Bedankt. Op zich kan ik ook wel zonder FM; via bluetooth, Apple TV en TV decoder kan ik ook radio ontvangen. Maar dat is allemaal wat omslachtig. Voor bluetooth en Apple TV moet je eerst met telefoon of tablet verbinding maken en een app opstarten, voor radio-ontvangst via de TV decoder moet ik eerst m'n instellingen op de versterker wijzigen om de muziek over de speakers af te spelen. Standaard wordt de muziek op de TV afgespeeld, voor TV kijken gebruik ik meestal alleen de speakers van de TV.

En leg dat allemaal maar eens uit aan je vriendin of de werkster...
Logitech Harmony kopen of iets vergelijkbaars, dan gaat het veel makkelijker en dat is ook wel uit te leggen aan je vriendin of werkster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:41
Een vraag van mij, ik heb nu nog een oude Harman Kardon 5.1 receiver thuis die aan vervanging toe is. Ik ben op zoek naar een receiver die een aantal HDMI poorten heeft, DTS en Dolby HD ondersteunt en ik ben uitgekomen op deze:

Yamaha RX-V477

pricewatch: Yamaha RX-V477 Zwart

Zijn er hier mensen met ervaring of die mij kunnen vertellen of dit een goede keuze is, kijkend naar de reviews online is dit een goed product voor de prijs die ervoor betaald word.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ligt er helemaal aan wat je budget is, waar je het specifiek voor wilt gebruiken (verhouding films / muziek), en welke speakers ie aan moet gaan sturen.

Met die vragen in gedachte: open een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies, want dat is je vraag bij uitstek :)

@Tweade: is een extra digitale kabel voor alleen geluid die je tussen decoder en receiver zet iets? Wijs je gewoon aan een bron toe en heb je alleen geluid - hoeft de TV niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
@ The Eagle: goede tip, had ik nog niet bedacht. Inmiddels analoog aangesloten op de CD ingang, werkt prima zo. Lijstje erbij met de juiste zenders en klaar.

Binnenkort zal ik nog wel even een digitale kabel (toslink) halen, want het klinkt wel wat vlak nu. Maar ik ben al erg geholpen zo. :-)

Edit: iemand een idee waarom er een USB aansluiting zit op de ontvanger (Motorola) van KPN? Zou niks kunnen bedenken, in de handleiding stond ook niks. Niet belangrijk verder overigens, gewoon nieuwsgierig.

[ Voor 27% gewijzigd door Tweade op 17-03-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 18:44
Je hebt kans dat die het niet doet, heb hier een router van UPC waar een usb poort op zit die niet werkt.
Ook op de Horizon mediabox zit een usb aansluiting en ook die doet het niet :+

Waarom activeren ze die niet gewoon |:( |:(

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Omdat custom firmware, het spul in bruikleen en men de controle over het device wil kunnen houden. Mag je van vinden wat je wilt, activeren doen ze toch niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Een beetje zonde om hiervoor een apart topic aan te maken dus ik doe het even hier.
Ik heb een setje audio engine a5+ speakertjes en die klinken op zich goed. De lage tonen komen echter wat te kort dus ben ik in de markt voor een subwoofer. De meest logische keuze zou de audioengine S8 subwoofer zijn, maar ik dacht dat er voor een vergelijkbaar bedrag misschien wel iets beters verkrijgbaar is. Weet iemand hoe die S8 zich houdt tegenover bijvoorbeeld een tweedehands REL Quake of Q200e? Ik kwam ook de SVS PB-1000 tegen. Die kost €499, en dat is gelijk wel het maximale wat ik er aan uit wil geven. Heeft iemand nog meer tips of aanbevelingen voor een subwoofer rond deze prijsklasse?

[ Voor 4% gewijzigd door Iuigi op 18-03-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchmartin
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:45
Omdat ik het niet kon vinden vraag ik het hier:
Ik ben van plan om een kistradio te bouwen met speakers die ik gesloopt heb uit een oude 2.1 computer speakerset.
Nu is mijn vraag:
Kan ik een klankkast welke ik voor de 2 kleine speakers berekend heb voor 2 speakers gebruiken of moeten alle 3 de speakers een andere klankkast hebben? En als het in een klankkast kan, hoe bereken ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Iuigi schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:27:
Een beetje zonde om hiervoor een apart topic aan te maken dus ik doe het even hier.
Ik heb een setje audio engine a5+ speakertjes en die klinken op zich goed. De lage tonen komen echter wat te kort dus ben ik in de markt voor een subwoofer. De meest logische keuze zou de audioengine S8 subwoofer zijn, maar ik dacht dat er voor een vergelijkbaar bedrag misschien wel iets beters verkrijgbaar is. Weet iemand hoe die S8 zich houdt tegenover bijvoorbeeld een tweedehands REL Quake of Q200e? Ik kwam ook de SVS PB-1000 tegen. Die kost €499, en dat is gelijk wel het maximale wat ik er aan uit wil geven. Heeft iemand nog meer tips of aanbevelingen voor een subwoofer rond deze prijsklasse?
En toch zou ik een apart topic maken als ik jou was. Wat goed voor je is is namelijk ook situatieafhankelijk, en ieder zal zijn eigen mening en advies hebben. Mi gewoon een topic waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Ik heb een idee in mijn hoofd en hoop dat jullie mij daar een beetje mee kunnen helpen.

Het ligt misschien een beetje aan het tijdstip dat ik dit soort ideeën krijg maar het leek mij wel praktisch.

Ik heb een Kleine (lees: extreem kleine) ruimte waar ik mijn audio setup in heb staan. En nu kreeg ik het idee om mijn center speaker aan de muur te bevestigen maar dan boven mijn hoofd iets gekanteld zodat hij direct naar mij toe wijst.Nu staat hij iig onder mijn monitor en begint ie voor mijn gevoel te veel ruimte in te nemen. Want het ruimtelijke gevoel op mijn bureau vind ik toch wel aardig belangrijk. Maakt het wat minder benauwd.

Ik ben ook bezig met DIY speaker stands te maken dus denk dan kan ik net zo goed meteen verdergaan en dit dan ook maken als het niks aan verschil geeft of miniem is. Zeker omdat de ruimte heel erg klein is.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En wat wil je nou weten? Of een center ook boven je hoofd naar beneden gerucht kan staan?
Het antwoord is ja :)
Sterker: mijn Klipsch center heeft een pootje achterop, die exact darvoor bedoeld is: om hem naar beneden te richten als ie overhead staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

The Eagle schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:04:
En wat wil je nou weten? Of een center ook boven je hoofd naar beneden gerucht kan staan?
Het antwoord is ja :)
Sterker: mijn Klipsch center heeft een pootje achterop, die exact darvoor bedoeld is: om hem naar beneden te richten als ie overhead staan :)
Eigen huis en tuin tune aan en klussen maar!
Dankjewel

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het lastig mijn vraag te typeren, dus ik hoop dat deze hier op de juiste plek staat.

In mijn woonkamer staat een compleet uitgeruste HT opstelling, bestaande uit zuil luidsprekers en subwoofers. Het systeem klinkt met films geweldig, maar mis ik -ondanks de ruim bemeten subwoofers- de punch bij muziek -met name op lagere volumes. Daarmee bedoel ik niet het sublaag (<25hz).

Nu heb ik recentelijk 2x Sonos Play 1 speakers aangeschaft, en ik sta gewoon versteld hoe deze kleine speakers zo'n vol geluid kunnen volbrengen. Nu geldt dat uiteraard juist op lagere volumes en op hogere wordt de bass (deels) weggefilterd door de DSP, maar de overall performance is gewoon erg lekker.

Nu heb ik geexperimenteerd met met fase instellingen, subwoofer cross-overs en fase en uiteraard EQ, maar het geluid uit mijn (relatief grote) KEF IQ90's valt nu extra tegen.

Ik las in een ander topic al de tip om het filter van de KEF's te vervangen. Zal dit het probleem oplossen? Of moet ik omkijken naar andere fronts en/of andere versterking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Lijkt me een mooi eigen topic wel waard eigenlijk :)
Having said that: ik zou eens beginnen met mijn frontspeakers en sub een stuk verder van de muur af te trekken. Geef de fronts 20 cm rondom. De sub staat in die hoek ook niet lekker. Snap dat je zo'n bakbeest niet in het zicht wilt hebben, maar wat gebeurt er als je de linker front en de sub omwisselt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:50:
Lijkt me een mooi eigen topic wel waard eigenlijk :)
Having said that: ik zou eens beginnen met mijn frontspeakers en sub een stuk verder van de muur af te trekken. Geef de fronts 20 cm rondom. De sub staat in die hoek ook niet lekker. Snap dat je zo'n bakbeest niet in het zicht wilt hebben, maar wat gebeurt er als je de linker front en de sub omwisselt?
De SVS is gigantisch, en mijn linker speaker zou daardoor wel erg naar komen te staan. :) Ik zal vanavond de sub eens uit de hoek trekken, hij staat nu 10-15cm vrij van beide muren...

Je geeft aan om de speakers juist verder van de muur te zetten, maar valt dan juist niet nog meer laag weg? Ook als ik de Kef Q90 op LARGE draai, dan mist er gewoon echt wat laag weergave. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:42:
[...]

De SVS is gigantisch, en mijn linker speaker zou daardoor wel erg naar komen te staan. :) Ik zal vanavond de sub eens uit de hoek trekken, hij staat nu 10-15cm vrij van beide muren...

Je geeft aan om de speakers juist verder van de muur te zetten, maar valt dan juist niet nog meer laag weg? Ook als ik de Kef Q90 op LARGE draai, dan mist er gewoon echt wat laag weergave. :)
Heb je niet last van staande golven? In een kleine ruimte blijven deze golven snel hangen en heb je op bepaalde plekken gigantische bas en op sommige plekken niets.
Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je op een andere plek in je kamer gaat staan/zitten? Heb je dan wel meer 'punch'?

Het kan ook nog zijn dat je de fase niet helemaal goed hebt staan en de sub + fronts elkaar nu qua geluid in de wegzitten en elkaar cancellen. Je gaf aan al met fase geklooid te hebben, maar misschien is het toch nog een poging waard.

Als je de optie hebt, probeer de sub eens naast de bank te zetten met een lang snoer. Van het subwoofer laag 'hoor' je niet waar het vandaan komt, dus misschien is dit een oplossing.

Wat betreft je speakers wat meer ruimte geven: zeker proberen. Dit komt vaak ten goede aan je stereobeeld en diepte. Dit werkt ook voor de muren aan de zijkant!

Maar al met al, plaatsing van je speakers is soms een hoop geklooi en een boel wetenschap! Check ook eens deze link: http://www.audiophysic.de/aufstellung/regeln_e.html

[ Voor 5% gewijzigd door herofruit op 25-03-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrRobbert
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-09 11:56
Ik denk ook dat het een plaatsingsprobleem is. Ik zou eerlijk gezegd nooit gaan rotzooien met het filter van luidsprekers. Ik zou vooral bang zijn dat je meer kwaad dan goed doet. Maar afgezien daarvan, het belangrijkste wat zo'n filter doet is de cross-over punten voor de luidsprekers bepalen. Dat kan wat aan de voicing/klank veranderen, maar hoeveel energie er (in het laag) wordt afgestraald, is bepaald door speaker units en de behuizing.

Ik heb in mijn woonkamer 2 vloerstaande luidsprekers met de woofers aan de zijkanten van kasten. (Audio Physic Yara Superior) Ik heb het idee dat dat vrij goed werkt in het verdelen van de energie en het beperken van het effect van kamermodii. (Echt kwijt raak je die nooit, bij een gegeven kamer zijn ze een natuurkundig gegeven.) Maar als je het dwars blijft zitten, dan kan je misschien naar boxen met een andere opbouw kijken. Die KEFs kan je vast ook wel weer behoorlijk verkopen als je ze origineel laat.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben gisteravond even aan het experimenteren geweest, met name met de subwoofer. Deze heb ik nog verder uit de hoek getrokken en merkte vooral een verbetering met films. Het sub-laag is een stuk strakker dan wanneer deze vol in de hoek staat.

Helaas had dit nauwelijks effect op de weergave van de mains. Wat heb ik verder (opniew) gedaan:
  • Alle speakers faseringen gecheckt van de fronts en center speaker op het gehoor en via de ingebouwde speaker setup van de receiver.
  • Verschillende cross-over instellingen gebruikt, waaronder ook weergave op LARGE (zonder sub)
  • De fronts verder van de wand te halen
  • De SVS subwoofer kan ik helaas niet verplaatsen, wel geexperimenteerd met de 2e sub
  • Nog gewerkt met een 3e kleine 6 1/4inch subwoofer/bassmodule.
Waarnemingen
Faseringen van de speakers staan goed, aanpassingen resulteren niet in verbetering van geluid. Speakers op LARGE op cross-over aanpassingen (van 80 naar 60 naar 40hz) zorgen voor een kleine verbetering, maar geluid mist nu echt impact in het sub-laag.

Met Fronts verder van de wand, blijft er niks meer over van de laag weergave. Experimenteren met de andere subwoofers voegen alleen in het sublaag 25-50hz wat toe.

Conclusie
Vanmiddag nog wat extra gelezen over de frequencies waar de punch/kick zit. Volgens een aantal fora moet dat met name zitten in de 60hz - 180hz. Ik denk dat deze speakers hier gewoon in te kort schieten. Het is naar mijn idee dus niet zo zeer een plaatsingsprobleem met de subs.

Referentie materiaal in-huis (al deze speakers draaien zonder subwoofer maar produceren meer kick/punch): B&W 601 S3 (boekenplank), KRK RP6 (near-field monitors), en Sonos Play 1 (in stereo).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2015 19:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik heb nu een 2.1 setup met als fronts de Q Acoustics 2020i luidsprekers. Nu woon ik nog thuis en staan ze boven op een simpel A/V meubeltje met daartussen in de receiver en daarboven de TV aan de muur. Nu ga ik binnenkort (over paar maandjes) samenwonen. Hiervoor is een TV meubel aangeschaft, maar mijn vriendin wil de speakers niet op het kastje hebben staan. Gevolg is dus dat er stands moeten komen. Is er nog veel verschil te merken tussen DIY en Q acoustics stands? Die laatste zijn erg duur namelijk. Ik heb het liefst wat kleine strakke stands, de meeste zijn vrij fors.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
Kijk eens hier. Het artikel gaat over een stel speakers, maar via hen zijn ook de getoonde standaarden te koop.
50cm € 99,- per paar
60cm € 109,- per paar
80cm € 125,- per paar

Optisch lijken ze erg op de Q acoustics stand, maar zijn imo wat minder lomp :)

[ Voor 14% gewijzigd door herofruit op 27-03-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb een pricewatch: Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger moederbord waarop een Pioneer A-339 versterker is aangesloten via de 3.5mm jack groene uitgang op het moederbord. Aan de versterker hangen twee zeer budget Klipsch B2 'hi-fi' speakers.

Ik kom er echter zojuist achter dat mijn moederbord ook een S/PDIF output heeft. Loont het om m'n versterker daar op aan te sluiten of zal ik hier geen verschil in merken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
Heeft je versterker dan een S/PDIF aansluiting dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
herofruit schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 18:26:
Heeft je versterker dan een S/PDIF aansluiting dan?
Neen, case closed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 18:27

Zorian

What the fox?

Ik heb momenteel dit als opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JhnxAhVl.png
Locaties, verhoudingen en maten kloppen niet 100%, maar het geeft een impressie.

Front, center en rear zijn Magnat Motion 990.
Als subwoofer staat er een JBL 200/230.
Dit wordt aangedreven door een Marantz SR6003.

Nu heb ik het idee dat de subwoofer foutief staat aangezien ik hem als ik bij de PC zit nauwelijks hoor. Sta ik midden in de kamer of in de keuken (rechts onderin, die lange uitloper) dan tril ik alle kanten op. Op de bank hoor ik hem dus ook niet, maar bij de kamerdeur (links bij de rear) weer wel enorm luid. Oftewel overal waar ik hem niet wil horen (met name staand) is hij heel luid en overheersend, en op de plekken waar je hem juist wel wil horen/voelen is hij bijna tot geheel absent.
Zo wil het voor komen dat ik achter mijn PC zit en mijn bureau gewoon voel vibreren, samen met de grond, maar het is net alsof de subwoofer uit staat.

Wat zou een geschikte locatie zijn voor de sub? De vlakken die roze en grijs zijn (TV en PC) zijn beiden hoge tafels, dus hij kan eender waar gewenst in die vlakken geplaatst worden. Eigenlijk overal wel bijna.

Ik heb zelf al lopen sjouwen met dat ding, maar het lijkt gewoon geen verschil te maken of ik hem nou links of rechts neer zet zeg maar.

[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 27-03-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 'welbekende' Subwoofer crawl uitvoeren: sub op je luister / referentie plek(ken) neerzetten en dan door de kamer kruipen tot je de plek hebt waar het laag het best klinkt.

Uitleg filmpjes zijn ook te vinden op YouTube :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@zorian: plaats hem eens tussen de twee stoelen in. Dan heb je eigenlijk overal een gelijke afstand tov PC en bank.
Bedenk: hoe lager de toon, hoe langer de golflengte. Dus meestal als je pal op een sub zit (zoals nu bij je PC) hoor je niet veel ;)
Heeft die Marantz iets van Audissey? Zo ja, dat zeker gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nu vind ik deze vraag eigenlijk geen eigen topic waard, dus ik denk dat het hier beter past. Een paar dagen geleden heb ik het verzoek gekregen om iemand z'n home cinema set te verbinden met de tv. De TV is een Samsung UE40ES6530, en de HT is een Sony DAR-RH7000. De HT is dus stukken ouder en kent allerlei vage constructies qua audio/video in en out. Van het videogedeelte wil ik geen gebruik maken, het gaat mij er puur om dat de audio van de TV naar de HT gaat. Na wat zoekwerk kom ik op het volgende uit:

• De UE40ES6530 kent alleen een Optical out.
• De DAR-RH7000 blijft raar, maar zo te zien kan ik de Line 4 IN gebruiken om de audio van de TV naar de HT-set te sturen.

Aangezien de HT alleen maar RCA kent, en de TV alleen Optical out, ben ik verplicht een DAC te plaatsen afaik. Nu heeft zo'n DAC een externe voeding, en lees ik het volgende in de handleiding van de TV:
Wanneer de ontvanger (thuisbioscoop) is ingesteld op Aan, hoort u alleen geluid via de optische aansluiting van de tv.
Blijkbaar (ik heb echt 0 ervaring met optical :+ ) wordt er een extra signaal via de kabel gegeven waardoor de TV de interne speakers zal uitschakelen. Blijft dit correct werken zodra er een losse DAC tussen zit met eigen voeding (die altijd aan zal staan), of denkt de TV dan altijd dat de HT ingeschakeld is? Indien het laatste het geval is dan zal stop ik nu al, want de interne speakers moeten wel bruikbaar blijven als de HT niet wordt gebruikt, en om nou elke keer de DAC in en uit te gaan schakelen vind ik weer iets te voor hen.

En een ander vraagstuk: wat is een redelijke DAC? De persoon in kwestie dacht klaar te zijn met alleen een kabeltje, maar het zal nu wel iets duurder worden. :p De HT wordt alleen gebruikt bij films en muziek (van YouTube op de tv [...]), en het is geen audiopurist (de HT zegt genoeg denk ik :+ ), maar vanzelfsprekend zoek ik wel iets dat voor de gemiddelde gebruiker goed klinkt. Je hebt ze van Arcam, en je hebt no-name dingen van DX (noem ik even twee uitersten), maar ik kan mij er weinig bij voorstellen. Als zo'n DAC van DX (of eBay, whatever) dit soort werk prima afhandelt dan heb ik er geen moeite mee om zo'n ding te bestellen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Hopelijk mag ik even gebruik maken van jullie expertise. Ik heb onlangs van een vriend een oude Sony versterker gekregen uit de jaren '80 (Sony STR 242L). Ik heb ook nog een cd-speler liggen en een aantal cd'd die ik graag via de versterker aan zou willen sturen. Versterker heeft echter alleen aansluitingen voor: Phono, Tape, Tape Rec Out.

Is het mogelijk om een cd-speler aan te sluiten op de Tape aansluiting (ik weet dat het ábsoluut niet mag op de phono aansluiting, maar mag/kan het op tape)? Of zal ik dan de apparatuur kapot maken?

Zijn er apparaatjes die bijvoorbeeld op desbetreffende Tape aansluiting aangesloten kunnen worden, zodat ik bijvoorbeeld een televisie aan zou kunnen sluiten, of het geluid vanuit mijn laptop kan doorzetten?

Alvast hartelijk dank voor de hulp!

LN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
Behalve het phono kanaal, zijn vrijwel altijd alle overige tulp ingangen op zogenaamd 'line'-niveau. Dat betekent dat er geen extra versterking plaatsvindt zoals op het phono kanaal. Je kunt dus rustig je CD speler op je tape kanaal aansluiten.

Wat betreft je TV aansluiten of laptop aansluiten: daar gebruik je veelal dit soort kabels voor, afhankelijk van de aansluiting op je laptop en tv. Je zult dan uiteraard de kabel moeten wisselen als je van laptop/tv wisselt. Als je alles tegelijk aangesloten wilt hebben, zonder kabels te wisselen, kan je een audio schakelaar (switch) gebruiken. Op de website van allekabels kan je meerdere varianten vinden, ook met slechts 2 ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:38
Een CD-speler, je computer en de meeste TV's hebben een line-out ingang die je gewoon rechtstreeks op de Tape(in) aansluiting kunt aansluiten. Wil je dat allemaal tegelijkertijd, dan zul je een schakelkastje moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:38
Two minds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie wel alle twee :) Dit was het antwoord dat ik zocht!

Groeten,
LN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@SChief: hang er eens een scart kabel tussen. Daar kun je weliswaar alleen stereo overheen sturen, maar die sony heeft toch geen ingangen die 5.1 ondersteunen, dus hoger ga je toch niet krijgen. Zou moeten werken.
DAC zou ik niet aan beginnen, die beginnen bij 5 tientjes, dan kun je beter een nieuw apparaat kopen dat wel optical in heeft, of beter nog, HDMI. Speakerset kun je sowieso weggooien, die sub is niet of echt nauwelijks herbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Bedankt voor je antwoord. :) Ik volg alleen even niet hoe ik al het geluid van de tv naar de HT kan krijgen dmv scart? De tv heeft geen RCA-out, dus een RCA->Scart gaat niet werken.

Hij overweegt ook om een ander setje te kopen, maar is meer iets voor de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impozer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-08 10:14

impozer

=3

Hallo,

Ik wil nieuwe speakers kopen voor in de auto maar nu heb ik de keuze tussen een 2 weg of een dual cone speakers.
Wat is precies hier het verschil?
Ik heb al gekeken in de FAQ en gezocht op google maar het antwoord werd me niet echt duidelijk.

De 2 weg speaker is 5 euro duurder en levert 10 watt meer.
Maar is dit verschil groot en waard tegenover een dual cone?

het gaat bijvoorbeeld om deze 2 speakers:
http://www.pioneer.eu/uk/...chive/TS-G1321i/page.html
http://www.pioneer.eu/nl/...chive/TS-G1322i/page.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

SChief schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:14:
[...]

Bedankt voor je antwoord. :) Ik volg alleen even niet hoe ik al het geluid van de tv naar de HT kan krijgen dmv scart? De tv heeft geen RCA-out, dus een RCA->Scart gaat niet werken.

Hij overweegt ook om een ander setje te kopen, maar is meer iets voor de lange termijn.
Andersom ;) SCART in de TV naar RCA voor in de HT. Wel even kijken dat de TV audio via SCART uit kan voeren of of elke ingang wel wordt ondersteunt. SCART blijft analoog en niet elke TV zet dit om als je input digitaal (HDMI) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
FeaR schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:28:
[...]
Andersom ;) SCART in de TV naar RCA voor in de HT. Wel even kijken dat de TV audio via SCART uit kan voeren of of elke ingang wel wordt ondersteunt. SCART blijft analoog en niet elke TV zet dit om als je input digitaal (HDMI) is.
Omgedraaid dacht ik ook aan, maar toen liep ik dus tegen het probleem wat je zelf noemt aan. :p Ik heb het vermoeden dat dit niet gaat werken. De bronnen zijn trouwens een STB, Blu-Ray en de tv zelf (smart tv, YouTube etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je hoeft niet eens met een verloop te werken volgens mij. Die HT van SChief heeft een SCART in. Dus een normale (alle pins bekabelde) SCART kabel zou moeten werken. Zie de handleiding van die Sony ;)
Dan ga ik er even voor het gemak vanuit dat de TV zijn scart-aansluiting intern ook volledig bekabeld heeft (iedere andere situatie lijkt me onwaarschijnlijk, maar er zijn helaas nog steeds fabrikanten die er op bekinbbelen).

Waar je idd wel mee zit is de omzetting van digitaal naar analoog. Geen idee of die tv dat doet.
Dat gezegd hebbend, nogmaals: koop een nieuwe. die HT is antiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Dankzij het HDCP werkt analoog uit een scart meestal niet.

Je laatste optie is de headphones gebruiken, maar moet je wel elke keer loskoppelen als je geluid uitsluitend uit de tv wil horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Weet iemand of bij Cambridge Audio versterkers de DPS mode (surround-modi) per kanaal worden bijgehouden? Dus als ik bijv. muziek luister vanuit mijn CD speler op met DSP Room en daarna TV kijk met Dolby Pro Logic IIx Movie en daarna weer de CD speler kies, gaat hij dan terug naar DSP Room of moet je dat weer opnieuw instellen?

Ik heb de Azur 551R V2 op het oog, en dit wordt me niet duidelijk uit de handleiding.

Edit: natuurlijk vind ik het nu op pagina 42: :)
De 551R V2 onthoudt die instellingen voor elke broningang afzonderlijk en roept
die automatisch op wanneer u de invoerbron wijzigt.

[ Voor 19% gewijzigd door RichieB op 01-04-2015 11:34 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:09:
Je hoeft niet eens met een verloop te werken volgens mij. Die HT van SChief heeft een SCART in. Dus een normale (alle pins bekabelde) SCART kabel zou moeten werken. Zie de handleiding van die Sony ;)
Dan ga ik er even voor het gemak vanuit dat de TV zijn scart-aansluiting intern ook volledig bekabeld heeft (iedere andere situatie lijkt me onwaarschijnlijk, maar er zijn helaas nog steeds fabrikanten die er op bekinbbelen).

Waar je idd wel mee zit is de omzetting van digitaal naar analoog. Geen idee of die tv dat doet.
Dat gezegd hebbend, nogmaals: koop een nieuwe. die HT is antiek.
De TV kent alleen SCART IN, dan kan je toch niet verwachten dat al het geluid ook weer naar buiten wordt gestuurd via SCART?

Als het aan mij lag had ik die hele Sony weggedaan en een normale versterker + setje speakers genomen, maar het is dus niet mijn huis of mijn set. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Een volledige SCART werkt twee kanten op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zo, goedemorgen zeg, dat heb ik nooit geweten. En dat terwijl ik met die dingen ben opgegroeid. Zal eens kijken wat er gebeurt met een SCART aan de TV en de HT. Zou wel geinig zijn als het geluid van alle bronnen via SCART naar buiten wordt gestuurd door de TV.

[ Voor 23% gewijzigd door S_Chief op 01-04-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
SChief schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:55:
[...]

De TV kent alleen SCART IN, dan kan je toch niet verwachten dat al het geluid ook weer naar buiten wordt gestuurd via SCART?

Als het aan mij lag had ik die hele Sony weggedaan en een normale versterker + setje speakers genomen, maar het is dus niet mijn huis of mijn set. :p
Schema volledig uitgevoerde scart-kabel https://www.google.nl/sea...iCgMgM&sqi=2&ved=0CCsQ7Ak
Let wel, de (volledig bedraade kabel, het hoeft niet te betekenen dat elke aansluiting ook volledig bedraad is.
Maar ik had de handleiding van onze inmiddels stokoude TV voor het grijpen en de relevante info even opgezocht: De scartkabel wordt in die handleiding eurokabel genoemd:

Met de eurokabel aangesloten op External 1:
Met een videorecorder is het mogelijk om enkel een programma op te nemen van uw TV.

Met de eurokabel aangesloten op External 2:
Met een videorecorder is het mogelijk om zowel een programma van uw TV als van andere aangesloten apparatuur op te nemen.

Kortom beide scart-verbindingen zijn volledig bi-directioneel. Ik had geen zin om een proefopstelling op te tuigen, maar het hoeft ook niet, het staat bij mij overduidelijk in de gebruiksaanwijzing. Ik neem aan dat dit voor alle TV's van toepassing is. Het zou me verbazen als dit niet het geval is.
Dus ook die geluidssignalen zijn zondermeer beschikbaar. En Mikayu heeft daarmee gelijk.
Pagina: 1 ... 9 ... 100 Laatste

Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!

Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6