Portable speaker Sonos/Denon/Bose/....?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Beste tweakers,

Ik ben hard op zoek naar een mogelijkheid om audio draadloos te streamen naar een portable speaker. Deze kan dan in de woonkamer staan en eventueel verplaatst worden.

Wat wil ik:
- Draadloos streamen muziek vanaf iPhone/iPad. Liefst direct met de spotify app.
- Streamen van audio vanaf een Macbook, lapop of eventueel iPad bij het bekijken van een filmpje op Youtube, Netflix o.i.d. Kan dit draadloos zonder lag of is aansluiting via 3.5mm aux kabel dan sowieso de betere optie? Liever doe ik dit niet gezien de afstand, alleen als het niet anders kan.
- Budget: 300 - 500 euro.

De opties die ik gevonden heb, voor zover mij de nadelen duidelijk geworden zijn, heb ik deze erbij vermeld:
* Sonos Play 5, nadelen: geen Spotify Connect en geen Airplay.
* Denon Heos 5, nadelen: grote externe voeding.
* Bose Soundtouch 20: onhandige app?

Is draadloos streamen zonder lag mogelijk direct naar een speaker of is daarvoor bijvoorbeeld nog een Apple Airport Express nodig? Dit heeft niet de voorkeur, omdat ik de speaker ook wil verplaatsen. Dan is een 3.5mm aux kabel makkelijker.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Koop simpelweg een iPod dock. Zet je je iPhone in en streamen maar. Desnoods koop je een 2e hand iPhone erbij. Kun je zo vanaf alle apparaten naartoe streamen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absoze
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-04-2021
Volgens mij kun je via de Sonos app gewoon spotify gebruiken. Alleen zijn niet alle opties te gebruiken. afspeellijsten en zoeken is zeker mogelijk.
Ik gebruik de soundbar, play 3 en 1 alsmede de connect.

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt allemaal Apple hebt kan je het beste Airplay gebruiken. Dit is naar mijn mening de makkelijkste en snelste manier van streamen vanaf iOS OSX apparaten zonder een extra app of gerotzooi.
(Niet Apple apparatuur kan via 3.5mm jack alsnog spelen)

Kijk dan eens naar de Bowers&Wilkins A5, hij kost wat maar dan heb je ook wat!
Klinkt echt super en als hij eenmaal aangemeld is op je netwerk, doet hij het super.