Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 8 ... 100 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ik ben er al achter wat het probleem was. Ik had m'n denon via ARC aangesloten. Om een of andere vage reden ging het geluid dus via de TV en de Receiver omhoog waardoor het signaal dubbel binnen kwam. Heb ni ARC op de tv uitgezet en het werkt normaal.

TL;DR: Logitech Harmony en ARC gaan niet samen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb nu een 2.0 systeem staan met een integrated amp (akai am-55), en deze setup wil ik graag uitbreiden met een subwoofer (jamo sub 210). Alleen zit er geen dedicated aansluiting for een subwoofer op mijn versterker, dus vraag ik mij af of ik deze sub op mijn versterker kan aansluiten, en zo ja, hoe dan?

Ik heb ook wat gelezen over subs die je gewoon met speakerkabels aansluit als 'systeem B' en dan ze allebei tegelijk aansluit. Helaas kan dat niet met deze Jamo, en zitten deze versterkers over het algemeen in een wat hoger prijssegment.

Achterkant van Akai AM-55:
Afbeeldingslocatie: http://hifi.slovanet.sk/bb/files/thumbs/t_akai_am_55_zad_137.jpg

Achterkant Jamo Sub 210:
Afbeeldingslocatie: http://ans.sklep.pl/images/Jamo%20SUB210%20back%20600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan het plaatje van die sub 210 niet openen hier, maar als je geen high level inputs op je sub hebt zitten kun je het helaas vergeten. De Akai heeft nl alleen maar geregelde high level (=speaker) uitgangen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:55:
Kan het plaatje van die sub 210 niet openen hier, maar als je geen high level inputs op je sub hebt zitten kun je het helaas vergeten. De Akai heeft nl alleen maar geregelde high level (=speaker) uitgangen.
Dat heeft deze sub niet.
Hoe zou het precies werken als een subwoofer die high level inputs wel zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Speakerkabel van je Akai aansluiten op de speakerkabelingang van de sub ;) Heb je de subwoofer ook? Voor car hifi bestaan er apparaatjes die van een high level een low level signaal maken. Maar als je nog een sub moet aanschaffen dan zou ik er een aanschaffen die van zichzelf high level aan kan.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Niet online
JT schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:05:
Speakerkabel van je Akai aansluiten op de speakerkabelingang van de sub ;) Heb je de subwoofer ook? Voor car hifi bestaan er apparaatjes die van een high level een low level signaal maken. Maar als je nog een sub moet aanschaffen dan zou ik er een aanschaffen die van zichzelf high level aan kan.
Nee, een eventuele subwoofer moet ik nog aanschaffen, dus ik ben nog flexibel. Het leek me wel verstandig om mezelf eerst even in te lezen, voordat ik tot aanschaffen over ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Michiel1231 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:46:
Ik heb nu een 2.0 systeem staan met een integrated amp (akai am-55), en deze setup wil ik graag uitbreiden met een subwoofer (jamo sub 210). Alleen zit er geen dedicated aansluiting for een subwoofer op mijn versterker, dus vraag ik mij af of ik deze sub op mijn versterker kan aansluiten, en zo ja, hoe dan?

Ik heb ook wat gelezen over subs die je gewoon met speakerkabels aansluit als 'systeem B' en dan ze allebei tegelijk aansluit. Helaas kan dat niet met deze Jamo, en zitten deze versterkers over het algemeen in een wat hoger prijssegment.

Achterkant van Akai AM-55:
[afbeelding]

Achterkant Jamo Sub 210:
[afbeelding]
Je versterker heeft een "processor" out, deze is vergelijkbaar met een line-out(vaak). Je zou deze kunnen gebruiken, maar dan moet je zo'n kabeltje halen waarmee je dit signaal kan splitsen. Als je het signaal niet meer terugvoert naar je versterker dan doet hij het niet.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Niet online
Exphy schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:22:
[...]

Je versterker heeft een "processor" out, deze is vergelijkbaar met een line-out(vaak). Je zou deze kunnen gebruiken, maar dan moet je zo'n kabeltje halen waarmee je dit signaal kan splitsen. Als je het signaal niet meer terugvoert naar je versterker dan doet hij het niet.
Zoals je kan zien zijn die al in gebruik (links onderin). Ik weet niet of je die dingen los kan halen of waarvoor ze dienen.

Afbeeldingslocatie: http://i.piratov.net/2013/07/07/38599/38599_1373144920_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Michiel1231 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:26:
[...]

Zoals je kan zien zijn die al in gebruik (links onderin). Ik weet niet of je die dingen los kan halen of waarvoor ze dienen.

[afbeelding]
Die zijn niet in gebruik, maar direct doorgebrugt. Die kan je eruit halen, maar er moet een signaal terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 18:21
Als je dus 2 van zulke dingen er tussen zet ipv die brugjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.spy-europe.nl/WebRoot/StoreNL/Shops/61657728/4E0C/D16D/1E30/CD71/76C8/C0A8/28BA/3A85/spliter-6.JPG
wordt het signaal gewoon doorgelust en kan je je subwoofer daar op aansluiten.
Het is alleen wel de vraag of het volume in het voorversterker of eindversterker gedeelte geregeld wordt, anders staat je subwoofer altijd even hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Dat moet haast wel, een processor heeft ook geen volumeknop ;) Het is nog wel een idee ja, alleen gaat er misschien wel iets gehalveerd worden als je splitst; niet de spanning maar waarschijnlijk wel de stroom. Ik probeer even door te denken welke gevolgen dat heeft?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Niet online
Guusz schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:36:
Als je dus 2 van zulke dingen er tussen zet ipv die brugjes:
[afbeelding]
wordt het signaal gewoon doorgelust en kan je je subwoofer daar op aansluiten.
Het is alleen wel de vraag of het volume in het voorversterker of eindversterker gedeelte geregeld wordt, anders staat je subwoofer altijd even hard.
Volgens mij moet die naar de subwoofer gaat ook een male zijn. Hoe heten deze interlinks?
Is er dan geen kans dat ik iets beschadig of iets dergelijks?

En is het per saldo niet minder gedoe, en wellicht beter voor de geluidskwaliteit als ik een versterker zoek die gewoon via speakerkabel verbonden kan worden? Zoiets: http://www.hifistudio79.n...ga-harmony-tsw-90v-2.html

[ Voor 15% gewijzigd door BonJonBovi op 26-01-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Als je de "male" kant in je versterker stopt hou je toch het zelfde over...Aan de andere kant stop je dan je gewone tulpkabel. Tuurlijk is het voor de geluidskwaliteit niet ideaal, maar jij vroeg hoe je dit zou kunnen aansluiten en dit is 1 oplossing. Die "splitters kan je bij oa de mediamarkt kopen voor 5 euro ofzo.. In principe heeft je subwoofer maar 1 aansluiting nodig,maar zou ze indit geval wel allebij gebruiken ivm signaalverschil tussen links en rechts dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Michiel1231 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:02:
[...]

Nee, een eventuele subwoofer moet ik nog aanschaffen, dus ik ben nog flexibel. Het leek me wel verstandig om mezelf eerst even in te lezen, voordat ik tot aanschaffen over ga.
Als je de Akai al hebt en een evt sub nog moet aanschaffen: gewoon voor een actieve sub gaan die ook high level inputs heeft. Serieus: eigenlijk alleen de budget subs hebben dat niet. De rest wel :)

Maar anders maak je even je eigen topic in Consumentenelektronica aankoopadvies. Stuk makkelijker en dan kan er ook gericht advies gegeven worden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
Aha, dat stukje van dat je de subwoofer nog moest aanschaffen had ik even overheen gelezen :z ... dan is dat inderdaad een betere optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Niet online
Dan ga ik dat waarschijnlijk doen. Minder poespas. Bedankt voor de antwoorden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Als je perse een actieve subwoofer op die 2.0 versterker wil aansluiten dan is er wel een simpele truuk. Als je de tape-out uitgangen op je versterker niet gebruikt, dan sluit je een van die uitgang direct op de actieve subwoofer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat is hierboven ook al gesuggereerd, maar dan nog heb je het probleem dat die tape uitgangen niet regelbaar zijn met de volumeknop van de versterker. Schiet je dus geen drol mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
The Eagle schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:19:
Dat is hierboven ook al gesuggereerd, maar dan nog heb je het probleem dat die tape uitgangen niet regelbaar zijn met de volumeknop van de versterker. Schiet je dus geen drol mee op.
De tape-out werd niet gesuggereerd, wel werd de pre-out gesuggereerd. Dat lijkt op elkaar maar is niet hetzelfde (ivm doorlussen).

Volumeknop van de versterker werkt dan niet op de subwoofer, dat is juist, maar omdat de subwoofer zijn eigen volumeregelaar heeft is dat in de praktijk wel op te lossen, zeker met films kijken. Meestal heb je 2 of 3 favoriete luistervolumes op je versterker, vind proefondervindelijk de bijbehorende instellingen voor de subwoofer en stel dan bij aanvang van de film manueel de instelling aan. Bij een film van anderhalf a twee uur is dat nog wel te doen. Bij muziek is dat onhandig maar dan zou ik een subwoofer van deze klasse sowieso niet gebruiken.

Anders resteert een andere versterker kopen (multikanaals, die een speciale actieve subwoofer aansluiting hebben) of een passieve subwoover die je in een lus tussen de gewone stereospeakers aansluit. Alleen dat was (nog is?) gangbaar bij subwoofers voor echt muzikaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik weet wat er gesuggereerd werd :)
Maar hij moet sowieso de sub nog aanschaffen, dus iedere omslachtige oplossing is niet doelmatig en gaat ie dus niet kopen. Hij zou wel gek zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:18
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ligt er helemaal aan wat voor Denon, speakers en sub je hebt. Niet alle speakers laten zich zo makkelijk aansturen namelijk. Meestal loopt het echter wel los. Maar dr is no such thing as overpowered ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

Maar dr is no such thing as overpowered ;)
Hmmm, vb: een 500 Watt versterker op 25 Watt boxjes is niet alleen overpowered maar ook schadelijk.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

SED schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:38:
[...]

Hmmm, vb: een 500 Watt versterker op 25 Watt boxjes is niet alleen overpowered maar ook schadelijk.
Welnee, een 25W boxje zal gewoon 25W opnemen. Een 60W gloeilamp knalt toch ook niet op je 3600W net :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Dat komt omdat de weerstand van de gloeidraad zo hoog is. Bij een speaker kan er aanzienlijk meer stroom doorheen, het probleem wat dan zich voordoet is dat of de spreekspoel te heet wordt of de speaker zijn xmech overschrijdt. Het wattage van een speaker is de belastbaarheid, je mag hem belasten met 25watt. Dit is wat anders dan dat hij maximaal 25 watt afneemt.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die discussie hoeven we niet aan te gaan, dat staat gewoon in de FeaR in "[FAQ] Audio" :)
(Je hebt overigens wel gewoon gelijk)

Maar zonder te weten wat mvdam voor speakers of amp heeft is dat ook alleen maar gissen.
Sowieso, als er op die amp "500 wat PMPO" oid staat met een veel te grote sticker, weten wij ook al genoeg ;)

Dus mvdam, wat zijn je specs en typenummers? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 23:29
Kort vraagje, ik heb een 5.1 setup hier met een Pioneer VSX-528 en een Harman Kardon HKTS 16BQ speaker set. Niets bijzonders verder, draait hier prima. :) Nu ben ik van plan om binnenkort over te gaan naar een setup met een beamer, waardoor er geen ruimte meer is voor de center speaker, tenzij deze op de grond komt te staan.

Heeft iemand advies wat er het beste te doen valt? Het beamer scherm dat ik van plan ben om te kopen moet mobiel zijn en ik had mijn ogen een scherm dat niet een "acoustically transparent screen" is.

Ik ben bereid om extra geld uit te geven (tot ongeveer 200-300 euro) aan een nieuwe center speaker die op de grond te plaatsen is onder het scherm. Dit is het scherm dat ik waarschijnlijk ga aanschaffen; http://www.beamercenter.n...00nwh-229-x-202-16-9.html

Is er een andere oplossing waar ik niet aan heb gedacht?

[ Voor 3% gewijzigd door Mmore op 28-01-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Centerspeaker met een beugel aan het plafond hangen en naar beneden richten? :)
Of, als je dat scherm idd koopt, je center op een mooie wat lagere voet er recht voor zetten, zie je ook regelmatig. Gezien de grootte van de HK center lijkt me dat overigens nog de beste oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 28-01-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik zou hem idd ook op een bijzet tafeltje ervoor zetten
Als je beamer aan het plafond hangt moet je toch aardig hoog rekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
Weet iemand of mijn geluid van de tv veel beter/voller wordt (door de vloerstaande speakers) als ik een goede DAC tussen de tv en versterker zet met een optische kabel, in plaats van dat ik de tv rechtsstreeks met de versterker verbind met een 3,5jack(tv) naar rood/wit-analoog(versterker)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Jinge schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:43:
Weet iemand of mijn geluid van de tv veel beter/voller wordt (door de vloerstaande speakers) als ik een goede DAC tussen de tv en versterker zet met een optische kabel, in plaats van dat ik de tv rechtsstreeks met de versterker verbind met een 3,5jack(tv) naar rood/wit-analoog(versterker)?
Het zou best wel kunnen, ik vind zelfs een simpele dac meestal een stuk beter klinken dan een ingebouwde. Een DAC hoeft je ook maar iets van 30 euro te kosten uit china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het kan, maar het hoeft geenszins. Lijkt me geheel aan de componenten, en met name de speakers te liggen. Voor een vol geluid heb je volume nodig. Als jij een stel melkpakjes en een blikken subwoofer hebt staan gaat hem dat niet worden. Dus roep eerst even wat je hebt staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Hou er ook rekening mee dat TV-geluid zelden goed klinkt, ook met digitale TV content die via een digitale uitgang direct naar de audioset gaat. Heeft deels te maken met dynamics compression en limiting zoals ook op de radio wordt toegepast. Je kunt uitproberen hoe het klinkt als je een film via streaming/DVD/Bluray/Netflix op je TV afspeelt. Als dat veel beter is, dan weet je al genoeg.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
Het gaat om een Sony 50w829, een NAD C326BEE en 2x Dali Zensor 7. Soms vind ik het geluid door de 3,5jack/analoog kabel wat dun, vooral op gemiddeld luisterniveau (verschilt natuurlijk per persoon) bij vokalen en tijdens het kijken van sport. Voor m'n gevoel kan het beter, hoopte dat met een dacje te kunnen doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jinge op 30-01-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Da's een set waarbij een DAC wel degelijk zin kan hebben :)
Maar of het echt verbetering brengt kun je alleen zelf beoordelen. Wat ook nog mee kan spelen is de plaatsing van de speakers - daar zou je ook even mee kunnen experimenteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Exphy schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:13:
[...]

Het zou best wel kunnen, ik vind zelfs een simpele dac meestal een stuk beter klinken dan een ingebouwde. Een DAC hoeft je ook maar iets van 30 euro te kosten uit china.
Helaas is er erg veel 'troep' op eBay en Chinese sites te vinden. Mocht je iets uit China willen bestellen dan doe je er wijs aan om te controleren welke chip erin zit.

Mocht je iets meer te besteden hebben, dan kun je kijken naar bijvoorbeeld een Musical Fidelity V-DAC (MKII) of een Beresford TC-7510/7520. Dat zijn zeer nette DAC's waarmee je de komende jaren wel goed mee zit. Met de laatste kan je bijvoorbeeld ook een tweede toslink bron aansluiten (Airport Express voor je muziek??) zodat je echt een mooie upgrade te pakken hebt. Zeker niet de mooiste, maar het gaat ook om geluid ;)

De set die je nu hebt staan is dat het wel waard.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
Bedankt voor de reacties mannen. Ik zit zelf al een tijdje te denken aan de bijpassende NAD D1050, een uitstekende dac en het pas goed bij de rest van de set (ook nad, cd speler en tuner). Ik twijfel een beetje of ik het wel moet doen voor die enkele keer dat ik zal streamen, gebruik meestal cd's. Maar dacht als m'n tv geluid er ook nog eens beter van gaat klinken wil ik de stap wel zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Even wat tegengas: tenzij het geluid uit je tv op een of andere manier beperkt wordt door die jack plug (wat kan bij een hoofdtelefoon uitgang) geloof ik er niet in dat een externe dac veel verschil gaat maken.

Ik sta er zelf heel nuchter in en denk dat, zoals aangegeven, de bron van matige kwaliteit is. Dan kun je er oplossingen tegenaan gooien die een marginaal (if any!) verschil geven maar echt geweldig klinkt het dan nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Jinge schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:52:
Bedankt voor de reacties mannen. Ik zit zelf al een tijdje te denken aan de bijpassende NAD D1050, een uitstekende dac en het pas goed bij de rest van de set (ook nad, cd speler en tuner). Ik twijfel een beetje of ik het wel moet doen voor die enkele keer dat ik zal streamen, gebruik meestal cd's. Maar dacht als m'n tv geluid er ook nog eens beter van gaat klinken wil ik de stap wel zetten.
Ik vind 'm behoorlijk prijzig, maar NAD kennende zal hij ook wel goed klinken.

Als je wat minder wil uitgeven zou je op ebay naar een odac+o2 kunnen kijken. Dat zou op ongeveer 300 euro uitkomen. Die set is borderline wetenschappelijk ontworpen en staat zeer hoog aangeschreven.

Wil je nog minder uitgeven dan kan je naar een DAC van smsl kijken, heb ze zelf nooit gehoord(behalve de 30euro dac/amp en daardoor was ik aangenaam verrast), die zien er ook goed opgebouwd uit.
Goodfellas schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 19:09:
Even wat tegengas: tenzij het geluid uit je tv op een of andere manier beperkt wordt door die jack plug (wat kan bij een hoofdtelefoon uitgang) geloof ik er niet in dat een externe dac veel verschil gaat maken.

Ik sta er zelf heel nuchter in en denk dat, zoals aangegeven, de bron van matige kwaliteit is. Dan kun je er oplossingen tegenaan gooien die een marginaal (if any!) verschil geven maar echt geweldig klinkt het dan nooit.
Ook een slechte bron kan beter klinken met betere apparatuur. Het verschil tussen de line-out van je PC en een losse DAC+AMP is gigantisch, ookal speel je 128kb MP3 af. Het heeft een reden waarom ik inears met 4 drivers gebruik voor mijn telefoon, het klinkt gewoon veel beter dan met goedkopere inears, zelfs als de bron niet ideaal is.

Dat het niet geweldig gaat klinken als je bron slecht is ben ik het met je eens, maar het kan wel beter gaan klinken.

[ Voor 37% gewijzigd door Exphy op 30-01-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Wat ik in mijn post aangaf is dat een dac een marginaal verschil geeft. Een marginaal verschil (als er al verschil is) gaat een slechte bron niet ineens een voller (meer mid/bas)/geven. Enig vergelijk met andere speakers gaat dus mank, want dat geeft een significant verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
Had er eigenlijk bij moeten zeggen dat ik de d1050 met €200 korting kan kopen bij de plaatselijke hifiman als ex-demo. Die kleine dacjes zal ik me nog even in verdiepen, maar begrijp dat het voor de tv niet zo veel zal verschillen, jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Goodfellas schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 19:41:
Wat ik in mijn post aangaf is dat een dac een marginaal verschil geeft. Een marginaal verschil (als er al verschil is) gaat een slechte bron niet ineens een voller (meer mid/bas)/geven. Enig vergelijk met andere speakers gaat dus mank, want dat geeft een significant verschil.
Hier ben ik het niet mee eens, een slecht ontworpen/te goedkope DAC heeft wel degelijk een negatief effect op je geluid. Er kunnen slechte condensatoren worden gebruikt in je signaal, te goedkope opamps, slecht gefilterde stroom. Een losse DAC heeft hier veel minder last van.

Heb je ooit geluisterd naar een line-out van een PC en later met een losse DAC ertussen? Zelfs mijn broertje welke alles behalve een audiofiel is vroeg aan mij of ik wat aan het geluid had gedaan toen ik de DAC ertussen uit had gehaald(zonder te vertellen natuurlijk).
Jinge schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:02:
Had er eigenlijk bij moeten zeggen dat ik de d1050 met €200 korting kan kopen bij de plaatselijke hifiman als ex-demo. Die kleine dacjes zal ik me nog even in verdiepen, maar begrijp dat het voor de tv niet zo veel zal verschillen, jammer!
Als hij er nog goed uitziet zou ik het gewoon doen, mocht het verschil niet groot genoeg zijn dan kan je hem denk ik zo wel weer kwijt voor 300, misschien zelfs wel voor meer. Ik ga er nu even van uit dat hij 500 euro normaal is.

[ Voor 23% gewijzigd door Exphy op 30-01-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als je dat ding bij de lokale hifiboer voor 200 euro minder kan krijgen, dan is de beste man vast ook wel bereid om hem even uit te lenen om te kijken of het werkt en naar je zin is :)
Zou ik gewoon vragen. Een hoop geld uitgeven kan altijd namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Exphy schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:17:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens, een slecht ontworpen/te goedkope DAC heeft wel degelijk een negatief effect op je geluid. Er kunnen slechte condensatoren worden gebruikt in je signaal, te goedkope opamps, slecht gefilterde stroom. Een losse DAC heeft hier veel minder last van.

Heb je ooit geluisterd naar een line-out van een PC en later met een losse DAC ertussen? Zelfs mijn broertje welke alles behalve een audiofiel is vroeg aan mij of ik wat aan het geluid had gedaan toen ik de DAC ertussen uit had gehaald(zonder te vertellen natuurlijk).
Ik vind het lastig om hierop in te gaan zonder te verzanden in een welles-nietes discussie over de waarde van een externe dac. Ik ben het met je eens dat een externe dac een oplossing kan zijn voor specifieke situaties: een pc waar de cpu/gpu hoorbaar is in het uitgangssignaal bijvoorbeeld. Het kan een perfecte oplossing zijn om je geluid te verbeteren als er daadwerkelijk iets mis is met de dac van het apparaat dat je gebruikt.

Waar ik moeite mee heb is een waargenomen verbetering van het geluid bij een externe dac in moeilijke te meten termen zoals 'strakkere bas' of ruimtelijker stereobeeld'. Er zijn veel variabelen die jouw geluidservaring bepalen, het meest belangrijk misschien wel kleine verschillen in volume die nauwelijks waarneembaar zijn en worden verward met een verschil in kwaliteit. Daarnaast kun je observation bias niet uitsluiten. Er zijn zover ik weet geen dubbelblind uitgevoerde testen die het nut van een dure dac bevestigen; een wetenschappelijke basis voor geluidsverbetering is er niet.

De reden dat ik hier de discussie gaande houd is om beide kanten van het verhaal te vertellen. Als Jinge een aankoop doet van 500 of 300 of zelfs maar 50 euro, mag hij op zijn minst weten dat de meningen over het onderwerp verdeeld zijn. Hier op GOT zie ik dat de vaak nuchter techneut er anders in staat dan de gemiddelde audiofiel, zie ook het 'elven topic'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat is dan ook een van de topics waar die discussie gevoerd kan worden. Dit is het korte vragen topic. De naam zegt het al: korte vraagjes, dus korte antwoorden en geen inhoudelijke discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar.tin schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:53:
Klein vraagje waar hier vast een makkelijk antwoord op is.

Momenteel heb ik een Denon receiver staan met daaraan 4 boekenplank speakertjes en een actieve sub. Hiermee behaal ik een prettig niveau aan geluid.

Echter lijkt de denon mij voor mijn doeleinden erg groot en wellicht ook overpowered. Het precieze model weet ik even niet :).

Dus stiekem zoek ik een kleine versterker waar ik mijn 4 speakers + sub aan kan prikken en gewoon kan genieten van een geluidje/muziekje/filmpje.

De input gebeurt over het algemeen via een bluetooth ontvanger en dat levert voor mijn doeleinden prima geluid op :).

Is hier een toffe betaalbare optie voor? :)
Je kunt de NAD D3020 eens bekijken, maar die is (volgens mij) niet geschikt voor 4 speakers. Heeft wel een prima geluidskwaliteit en prima koptelefoon voorversterker. Voldoet voornamelijk aan de criteria klein, plus heeft bluetooth functie. Hij gaat voor ongeveer 500 Euro, maar volgens mij zag ik hem bij de bekende Groningse shop laatst voor 400 Euro. Ik weet niet in hoeverre dit voor jou een betaalbare optie is:p?

Denon heeft een vergelijkbaar apparaatje volgens mij met een mooier design maar met iets mindere kwaliteit geluid, maar die heb ik niet gehoord, dus daarover kan ik je geen zinnig advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Ik heb net een Pioneer soudbar (sbx-400) aangeschaft, en in mijn woonkamer heb ik al een Pioneer 424K versterker staan, waar een optische in/uitgang op zit. Ik vroeg mij af, kan ik mijn Pioneer ook gebruiken en aansluiten op de soundbar, de speakers die ik nu heb vind ik fijn met films etc, maar voor gewoon tv zal de soundbar ook verstaan. Echter simpel weg de optische kabel tussen de pioneer 424k en de sbx 400 prikken heb ik geen geluid over de soundbar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:38
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:16:
Hoi Ik heb net een Pioneer soudbar (sbx-400) aangeschaft, en in mijn woonkamer heb ik al een Pioneer 424K versterker staan, waar een optische in/uitgang op zit. Ik vroeg mij af, kan ik mijn Pioneer ook gebruiken en aansluiten op de soundbar, de speakers die ik nu heb vind ik fijn met films etc, maar voor gewoon tv zal de soundbar ook verstaan. Echter simpel weg de optische kabel tussen de pioneer 424k en de sbx 400 prikken heb ik geen geluid over de soundbar..
Als de soundbar een optical in heeft en de receiver een optical out kan dat ja... Maar het nut van de soundbar zie ik niet zo in bij deze manier van werken: want als je geluid uit de soundbar wilt krijgen zul je de receiver moeten inschakelen... Of te wel: twee stroom vretende apparaten die hetzelfde kunnen, waarvan de receiver het zeker zal winnen van de soundbar als deze een goede speakerset heeft... Daarnaast zul je de speakers van je receiver constant moeten uitzetten als je de soundbar wilt gaan gebruiken... Lijkt mij niet echt handig...

Je kunt dus eigenlijk nog twee dingen doen buiten bovenstaande wat je zelf wilde:
1. De TV rechtstreeks via de optical out van de tv (er van uitgaande dat hij die heeft) verbinden met de optical in van de soundbar, maar dan kun je bij films die via tv-zenders wordt uitgezonden geen Surround geluidseffecten creëren omdat de tv niet aangesloten is op de receiver (ook daar zullen wellicht weer oplossingen voor te vinden zijn, maar toch)...

2. Gewoon de receiver blijven gebruiken voor alles wat met geluid van doen heeft en de soundbar terug brengen naar de Winkel... Wellicht dat een betere speakerset kopen van het geld een zinvollere investering zal zijn en een nog beter geluid zal geven... De Boston A25 zijn prima instap speakers en zijn hier te koop: https://www.correct.nl/ar...ARTNR=456717&ref=googleps

Koop hier twee setjes van en een bijbehorende center + sub en je hebt een wereld combinatie... Sub alleen gebruiken bij Films... De A25's hebben voldoende bas aanwezig voor het beluisteren van muziek, dus dan heb je de sub niet nodig...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik heb onlangs een pioneer SPH-DA120 radio gekocht.
Dat is een radio met AppRadiomode.
Maar nu krijg ik mijn iphone hier niet op aangesloten.
Hiermee bedoel ik dat ik wel mijn muziek van de iphone kan beluisteren, maar niet naar mijn foto's of video's kan kijken, of mijn gps vanop mijn iphone niet kan gebruiken.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt, en hoe ik het kan verhelpen?

Mvg,

ToyHilux :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 17:13
We horen graag hoe de DAC is bevallen. Hier hetzelfde probleem. Luister graag digitale radio en dat klinkt gewoon niet heel lekker.
Jinge schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:02:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 15:50

iop

Ik heb een nad 478, en wil daar tv op kijken dmv hdmi passthrough (nad op standby). Echter als ik hem daarvoor instel, staan alle hdmi ingangen zo en dat is niet de bedoeling. (dan moet ik die steeds terug zetten in het setup menu, niet ideaal) Weet iemand hier of dit dus voor enkel één port/apparaat ingesteld kan worden?

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:30
iop tha man schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:29:
Ik heb een nad 478, en wil daar tv op kijken dmv hdmi passthrough (nad op standby). Echter als ik hem daarvoor instel, staan alle hdmi ingangen zo en dat is niet de bedoeling. (dan moet ik die steeds terug zetten in het setup menu, niet ideaal) Weet iemand hier of dit dus voor enkel één port/apparaat ingesteld kan worden?
Wat bedoel je met 'dat is niet de bedoeling'? Je wil toch dat het signaal van je - ik neem aan - TV decoder wordt doorgegeven als de T748 in standby staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

christiaans schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:20:
[...]

Wat bedoel je met 'dat is niet de bedoeling'? Je wil toch dat het signaal van je - ik neem aan - TV decoder wordt doorgegeven als de T748 in standby staat?
Dat klopt, maar de 4 andere apparaten moeten het geluid wel gewoon via de nad door de speakers gooien.
Ik wilde deze instelling zodat ik niet steeds mijn amp aan hoef te zetten (extra handeling) en niet altijd geluid via de speakers hoef bij Tv kijken.

Nu heb ik de extra handeling veplaatst, nu moet ik eerst via het hdmi menu het weer uizetten als ik wel geluid op mijn speakers wil. (bijvoorbeeld bij kijken dvd of mediaspeler)
Ik zou het graag per input/source/hdmi willen kunnen regelen, maar ben bang dat dat niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Hang je tv decoder direct aan de tv en vanaf je tv de audio naar de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat idd :)
Al dan niet met optical of coaxial ipv HDMI, dan kun je je TV gewoon als bron gebruiken.
Bovendien wordt bij een TV signaal toch nooit meer dan DTS meegegeven, en dat gaat prima door een optical/coaxial kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 12:44:
[...]
Denon heeft een vergelijkbaar apparaatje volgens mij met een mooier design
Dat vind jij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is het idee van een forum, is het niet? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Mikayu schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:35:
Hang je tv decoder direct aan de tv en vanaf je tv de audio naar de versterker.
TV heeft maar één hdmi-in, helaas. Nou ja ik denk dat ik hem maar weer gewoon dubbel aansluit, scart op de tv (haha) en hdmi via de receiver.

Bedankt voor de input ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:23:
[...]

Ja, dat is het idee van een forum, is het niet? >:)
Je mening geven lijkt me prima, het leek alleen alsof je m als feit presenteerde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

christiaans schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:30:
[...]

Je mening geven lijkt me prima, het leek alleen alsof je m als feit presenteerde...
ik lees daar toch echt de disclaimer ""volgens mij"". Heb jij daaroverheen gelezen?

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
Dat hoort bij het eerste deel van de zin, anders is het een vreemd gebruik van de zegswijze 'volgens mij'.

[ Voor 44% gewijzigd door christiaans op 03-02-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

iop tha man schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:54:
[...]

TV heeft maar één hdmi-in, helaas. Nou ja ik denk dat ik hem maar weer gewoon dubbel aansluit, scart op de tv (haha) en hdmi via de receiver.

Bedankt voor de input ;)
Dat is wel jammer. Misschien kan je er aan wennen om standaard tv ook over de speakers te laten lopen.
past er geen ci module in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

iop tha man schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:54:
[...]

Bedankt voor de input ;)
Als je toch standaard die decoder gebruikt om TV te kijken: heeft die decoder dan geen digitale uitgang?
Gooi je de decoder met HDMI naar de TV, en met digital coax/optical naar je NAD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Maar dan kan ie de hdmi out van zijn amp niet meer kwijt in te tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

AH, daar zeg je zoiets. Maar wellicht gaat dat toch werken:
HDMI setup zo laten als ie is, en dan met een digitale kabel van de decoder naar de NAD. Vervolgens de NAD voor bron TV instellen dat ie een bepaalde optische ingang moet pakken. Mijn Denon snapt zoiets iig prrima, dus ik vermoed dat de NAD dat ook wel zal kunnen. Input assignment heet dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik weet niet of de versterker dan nog beeld doorgeeft als hij in standby staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Mikayu schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 17:08:
Ik weet niet of de versterker dan nog beeld doorgeeft als hij in standby staat
Jij hebt m door, helaas.
Ik kan de decoder idd wel via de nad hdmi/optisch aansluiten en dan beeld/geluid door de nad naar de tv/speakers krijgen.

Ook kan ik de nad op passthrough zetten en dan hoef ik hem niet aan te zetten om dit te doen, dan stel ik hem in om het geluid naar de tv te doen, ipv speakers. Dit werkt allemaal.

Probleem is, ik wil dit alleen 'passthrough' hebben voor input1 (TV). Input2/3/4 zijn allemaal bronnen die ik wel over de speakers wil hebben.

Als ik de 'passtrough' aanzet, staat deze aan voor alle inputs, het is een algemene instelling (en ontwerpfout vind ik)

De bronnen kan ik inderdaad via input assignment aanwijzen, dit apparaat hdmi, die component/optical etc. Alleen die standby/passthrough mode is helaas (volgens mij iig.) niet per bron toe te kennen.

Alsnog bedankt voor het meedenken, misschien toch eens kijken of de tv aan vervanging toe is dan ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Echt een ontwerpfout is het niet gezien het simpel gezegd een switch is. Alles gaat dus naar 1 main input die wel of geen passthrough doet.

Over switches gesproken, je kan er 1 voor je tv zetten met daaraan de output van de versterker - met dezelfde settings.
En de output van je tv tuner zodat je altijd beeld en geluid hebt, met een extra spdif naar de amp als je geluid over de speakers wil.
Dan ben je tussen de 2 en 4 tientjes kwijt voor een handbediende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Een handmatige switch zou moeten werken, maar kost idd een paar tientjes. Een TV met maar 1 HDMI aansluiting is denk ik minimaal een jaar of 8 oud en dus redelijk afgeschreven. Ik zou zelf beiden overwegen, maar uiteindelijk voor een nieuwe TV gaan. Techniek heeft niet stilgestaan en als je een TV van die leeftijd naast een nieuwe zet, zie je heel veel verschil. Bovendien is ie nog niet zo oud dat je hem via MP niet verkocht krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolveres
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-01-2024
Beste Tweakers,

Ik heb al een tijdje een setje Mission M33i's op de kop kunnen tikken. Het enige waar ik nu tegen aanloop is dat de hoogte niet voldoende is voor achter de PC. Ik heb ze al op een paar goedkope blokkerkratten gezet, maar ze zijn nog steeds te laag. Wat is de goedkoopste manier om ze op iets hoger te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Wolveres schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 00:16:
Beste Tweakers,

Ik heb al een tijdje een setje Mission M33i's op de kop kunnen tikken. Het enige waar ik nu tegen aanloop is dat de hoogte niet voldoende is voor achter de PC. Ik heb ze al op een paar goedkope blokkerkratten gezet, maar ze zijn nog steeds te laag. Wat is de goedkoopste manier om ze op iets hoger te zetten?
Meer bierkratten!

Nee een echt goedkope manier is hier niet voor aangezien deze geen echte stands zullen hebben. En stands die zijn over het algemeen vrij prijzig. Ik zou eerder zelf een stand maken van hout die je gewoon bij de bouwmarkt kan halen dan. Ziet er ook een stuk fraaier uit.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05:13
Ik heb een oude radio gekocht en wil deze nu aansluiten op mijn luidsprekers. Echter moet de radio volgens mij op de speakers aangesloten worden met 5 polige "DIN" pluggen. Kan ik op een of andere manier ook mijn normale kabels aansluiten hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemamd? Kan een Samsung multiroom M7 op welke manier dan ook met een LG smart tv? Lees overal alleen dat het met samsung tvs werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Bestla

Kvinne

Highfive95 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:44:
Ik heb een oude radio gekocht en wil deze nu aansluiten op mijn luidsprekers. Echter moet de radio volgens mij op de speakers aangesloten worden met 5 polige "DIN" pluggen. Kan ik op een of andere manier ook mijn normale kabels aansluiten hierop?
Afbeeldingslocatie: http://www.beophile.com/wp-content/produits/powerlink_pins.jpg

En:
Zie antwoord hieronder.

[ Voor 46% gewijzigd door Bestla op 06-02-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:11

CeesKees

I rest my Kees

Op zoek naar een 5-polige DIN adapter waardoor je er gewoon een regulier kabeltje op kunt aansluiten?

Of je koopt 5-polige DIN stekkers en soldeert het kabeltje er zelf even in.

http://www.elektronica-shop.nl/contents/nl/d445.html

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:11

CeesKees

I rest my Kees

Bestla schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:06:
[...]

[s]Jij hebt DIT nodig als je niet wilt solderen.[/FF verder zoeken geduld.
Hoe sluit hij deze dan aan op zijn luidsprekers?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05:13
CeesKees schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:07:
[...]

Op zoek naar een 5-polige DIN adapter waardoor je er gewoon een regulier kabeltje op kunt aansluiten?

Of je koopt 5-polige DIN stekkers en soldeert het kabeltje er zelf even in.

http://www.elektronica-shop.nl/contents/nl/d445.html
Bedankt voor de tip! Ga zelf weleens knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 23:35

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wolveres schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 00:16:
Beste Tweakers,

Wellicht een paar lange draadeinden kopen, in vieren delen (per speaker) en deze in de schroefdraadgaten draaien aan de onderkant. In de hoop dat dit niet gaat knikken (draadeinden kunnen goed trekkrachten opvangen, minder goed drukkrachten) kun je hier een heel eind mee komen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Op zich heel verstandige en correcte antwoorden die je al kreeg. Ik heb dáár weinig aan toe te voegen, of het zou moeten zijn dat zelf een plugje aan een kabeltje solderen helemaal niet nodig is, volgens mij is zo'n compleet kabeltje met 5-polige DIN-pluggen nog steeds een product dat te koop is in elke elektronicawinkel.

Misschien ten overvloede, er worden verschillende afbeeldingen van die DIN-plug weergegeven, maar je kan zien dat ze in één opzicht eender zijn, namelijk dat de massa en de geluidskanalen, waar het in hoofdzaak om gaat, links en rechts steeds hetzelfde zijn.
Maar ben je ervan bewust dat wat je van plan bent via een versterker moet plaats vinden? Uit je vraag is dat namelijk niet duidelijk op te maken. Voor rechtstreeks op speakers is het signaal veel te zwak, hooguit een gevoelige koptelefoon zal het heel zwakjes kunnen weergeven.

Wat versta je onder je normale kabels? Mits dat afgeschermde kabel is, dat is echt een voorwaarde, dan kan dat uiteraard. Bijvoorbeeld als je dolgraag soldeert. Maar met schemerlampsnoer gaat het niet lukken, je vergaat dan van loeiharde brom.

[ Voor 9% gewijzigd door Techneut op 09-02-2015 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Laatst online: 23:16
Ik ben opzoek naar een 2.1 speaker systeem voor in de slaapkamer bij mijn tv. Voor in de woonkamer heb ik een prachtig Dynaudio systeem staan, maar ik heb eigenlijk geen zin om nog eens 600+ per speaker te gaan uitgeven. En hoevaak kijk je nu tv in de slaapkamer?. Afijn, iemand die een 2.1 speaker systeem of zoiets als een Bose Solo (speaker systeem voor onder tv) kan aanraden? Budget: rond de 150.-. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Eerst zelf zoeken en dingen afwegen en daarna een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies starten. Want veel duidelijker kun je een aankoopadviesvraag niet krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Laatst online: 23:16
The Eagle schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:33:
Eerst zelf zoeken en dingen afwegen en daarna een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies starten. Want veel duidelijker kun je een aankoopadviesvraag niet krijgen :)
Bedankt, had dat gedeelte fora nog niet gezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dr staat notabene een grote balk "let op" boven zowel de quickreply als de gewone reply |:( 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceblack24
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 13:07
verkeerde topic excuus

[ Voor 94% gewijzigd door iceblack24 op 11-02-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het gebruik van de optische in gang op mijn jvc-home cinema set, rx-e11s. Ik wil het geluid v.d. tv naar de home cinema set sturen. Optische kabel aangesloten v.d. tv naar de video2 ingang v.d. cinema set. Tv ingesteld om geluid naar de cinema set te sturen. Digital in2 van cinema set ingesteld op 'TV'. Echter helemaal geen geluid. Ik heb het idee dat er op de cinema set nog iets ingesteld moet worden maar kan nergens vinden wat. Iemand enig idee wat ik hier nog aan kan doen?
P.S. ook bij mijn HD recorder werkt het geluid niet als ik die aansluit op de cinema set met een optische kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ja, de handleiding goed lezen ;)
http://www.jvc.nl/files/instruction_manual/lvt1301-002a.pdf
Pag 9 roept iets over die digitale aansluitingen, en verwijst naar pagina 10 om voor de ingangen digitaal te selecteren (afstandsbediening gebruiken). Staat volgens de manual standaard op analoog. Denk dat dat het zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik wil mijn CD speler enkel gaan gebruiken als loopwerk, speler aan de DAC via coax dus, DAC via interlink aan de versterker.
Beetje domme vraag die nu volgt misschien maar ik doe hem toch maar........ moet de CD speler op zijn beurt ook nog eens via interlink aan de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nee, want als je hem als loopwerk gebruikt, gebruik je de ingebouwde DAC niet en dus stuur je niks analoog uit.
Tegenvraag: wat heb je voor DAC, welke amp en welke CD speler? Je moet uiteraard de beste combi van die drie kiezen :)

[ Voor 35% gewijzigd door The Eagle op 11-02-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:23:
Nee, want als je hem als loopwerk gebruikt, gebruik je de ingebouwde DAC niet en dus stuur je niks analoog uit.
Tegenvraag: wat heb je voor DAC, welke amp en welke CD speler? Je moet uiteraard de beste combi van die drie kiezen :)
DAC= Eastern Electric Mini TUBE plus.
CD speler= Marantz CD6004.
Versterker= PrimaLuna DiaLogue Two.

• Pexdex
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-03 15:42
Ik had een klein vraagje over mijn Onkyo TX-SR333 receiver.
Het is een prima receiver en ben er wel tevreden over. De receiver heeft echter wat probleempjes met bluetooth verbinding. Als ik de receiver heb verbonden via bluetooth met bijvoorbeeld mijn laptop en op mijn laptop een trailer kijk dan klopt de sync van het geluid niet helemaal. tijdens muziek is dit natuurlijk niet zo'n probleem maar bij trailers is het wel wat lastig. Weet iemand misschien waardoor dit komt en of er een oplossing voor is?

Alvast bedankt :P

• The Eagle

The Eagle

Finesse schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:29:
[...]

DAC= Eastern Electric Mini TUBE plus.
CD speler= Marantz CD6004.
Versterker= PrimaLuna DiaLogue Two.
Dan is die losse dac dus beter dan de ingebouwde van de Marantz (neem ik aan, en ook dt de amp geen DSC ingebouwd heeft).
Dan klopt mijn advies: digitaal van cd speler nar dac, en van daar uit met interlinks naar de amp.
Wat je natuurlijk ook bin wijze van test er bij zou kunnen doen: naast digitaal naar de dac, alsnog met interlinks rechstreeks van de cd speler naar de amp (maar dan op een andere ingang). Kun je het verschil horen door van ingang te switchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:59:
[...]

Dan is die losse dac dus beter dan de ingebouwde van de Marantz (neem ik aan, en ook dt de amp geen DSC ingebouwd heeft).
Dan klopt mijn advies: digitaal van cd speler nar dac, en van daar uit met interlinks naar de amp.
Wat je natuurlijk ook bin wijze van test er bij zou kunnen doen: naast digitaal naar de dac, alsnog met interlinks rechstreeks van de cd speler naar de amp (maar dan op een andere ingang). Kun je het verschil horen door van ingang te switchen :)
Als je bedoelt dat de amp geen DAC heeft ingebouwd heb je het juist.
Over de mogelijk van switchen zoals jij het aangeeft had ik nog niet aan gedacht, ga ik zeker doen.
Heeft als voordeel dat je direct van A naar B kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat dus idd :)
Benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

Ik ben van plan om een Fiio e10k te kopen. Had alleen een vraagje met betrekking tot de Line out op de achterkant. Mijn laptop heeft 2 audio uitgangen waarop zowel mijn actieve speakers (2.0) als mijn actieve subwoofer op is aangesloten. Is het nog mogelijk op ze allebei op de fiio aan te sluiten? Subwoofer op de line out en speakers op de hoofdtelefoon ingang aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Welke speakers zijn het dan, dat je een losse sub hebt? Meeste 2.1 gaan gewoon over 1 jackplug

Ik denk dat een subwoofer in de headphones niet gaat werken, want ongetwijfeld worden de mains uitgeschakeld en krijgt die sub het hele frequentie spectrum binnen. En dat wil je echt niet horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

Audioengine a2 en XTZ 99 W8.16 subwoofer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 12:53
sinds enige tijd heb ik een Onkyo TX-nr535 met wifi en airplay. (via wifi aangesloten op thuisnetwerk) Nu had ik alles keurig ingesteld en kon ik spotify vanaf telefoon en laptop via netwerk streamen naar de onkyo. Helaas krijg ik het niet meer voor elkaar en weet ik ook niet meer hoe ik het toen wel voor elkaar krijg. Heb me suf gegoogled, maar ik kan het niet vinden. Kan iemand me helpen? Op welke ingang bijv. moet de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:13

Audione0

Strijdt der titanen

Hier een kleine vraag richting netflix en ATV.

Waarom geven deze 2 geen ondersteuning voor DTS 5.1?

[ Voor 7% gewijzigd door Audione0 op 14-02-2015 17:58 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Zal met licenties te maken hebben.
Maar je kan het ze beter zelf vragen denk ik. Doe het ook meteen voor ziggo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:13

Audione0

Strijdt der titanen

Hier nog een kleine vraag betreft de crossover in stereo ( op een 7.1 receiver)

Als ik bijvoorbeeld het nummer Bad van MJ draai en ik zet de sub voor het gemak uit ( wel op de receiver aan) en ik stel de front speakers op small in en ik zet de crossover op 200hz dan hoor nog net zoveel bas als ik deze op 40hz zet.

Of gaat het nummer Bad van MJ niet lager dan 200hz?
Of nog simpeler... Werkt een crossover alleen maar bij multi channel en gaat bij stereo alle frequenties sowieso naar de fronts?

[ Voor 17% gewijzigd door Audione0 op 18-02-2015 19:00 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Pagina: 1 ... 8 ... 100 Laatste

Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!

Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6