Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 7 ... 100 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Plaki schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:57:
Ik heb al geprobeerd om de zwarte stuk van de kabel in de zwarte gat te steken en hetzelfde met de rooie en dat werkt dus niet. Ik snap niet zo goed wat ik verder nog kan proberen. :? :? :?
Grapje hoop ik? :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FeaR schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 07:10:
[...]

Heb je überhaupt gekeken wat een Denon DHT-T110 is? De Denon DHT-T110 is een soundbar welke niet eens beschikt over HDMI en dus ook niet over ARC. Komt bij dat de soundbar geen eens DTS kan decoden, alleen Dolby Digital. Het "nadeel" gaat in dit geval niet eens op. Waar wel meteen kan worden gezegd dat Denon met deze soundbar net zo'n faalproduct op de markt heeft gebracht als Sonos met hun Playbar: een home cinema-product zonder DTS ondersteuning.
:X
Ik ben niet zo into soundbars geloof ik :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waliwal
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 14:50
Sorry als ik dit in het verkeerde topic post.

Ik heb enkele jaren geleden een draadloos setje bij de Aldi gekocht, het is de ''2.4 GHz Draadloos Stereo Speakersysteem'' om met de beamer icm laptop films te kijken.
Een tijdje geleden is de draadloze ontvanger (soort bluetooth dongle met pairing) kapot gegaan.
Ik kan omdat het een aldi product is niet in contact komen met de maker van dit product dus ik vroeg me af of jullie weten wat ik als vervanging kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ehm, je hebt het spul bij de Aldi gekocht. Hun klantenservice zou moeten weten waar je terecht zou moeten kunnen. Weet niet hoe oud ie is maar dat zou je eerste aanspreekpunt zijn. Heb je ze al gebeld?
Ik vermoed zelf dat het Medion of bijv Haier zal zijn, maar de klantenservice zou dat moeten kunnen zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:38
Waliwal schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:40:
Sorry als ik dit in het verkeerde topic post.

Ik heb enkele jaren geleden een draadloos setje bij de Aldi gekocht, het is de ''2.4 GHz Draadloos Stereo Speakersysteem'' om met de beamer icm laptop films te kijken.
Een tijdje geleden is de draadloze ontvanger (soort bluetooth dongle met pairing) kapot gegaan.
Ik kan omdat het een aldi product is niet in contact komen met de maker van dit product dus ik vroeg me af of jullie weten wat ik als vervanging kan gebruiken.
De Aldi doet, naast dat ze zaken doen met Medion of Haier, ook zaken met Teknihall... Ik zou hier eens kijken of je product genoemd wordt:
http://www.teknihall.be/index.php?id=9&L=1

Indien het merknaam dat genoemd wordt op het product overeenkomt met een van de merknamen op deze site kun je altijd eens contact op nemen met Teknihall... Het staat me bij dat dit soort producten bij de Aldi vaak verkocht zijn onder het merknaam Envivo of Wolfgang in het verleden...

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 04-01-2015 19:28 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaki
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-12-2022
Hahaha nee. Ik heb nog niet zoveel verstand van luidsprekers. Maar uiteindelijk was het toch wel gelukt om die dingen aan te sluiten. :D
Ik snap alleen niet waarom dit soort aansluitingen niet bestaan. Was een plugje niet veel simpeler geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Een plug was wel simpeler geweest, maar dan hadden eigenlijk alle hifi en speakerfabrikanten de zelfde pluggen en aansluitingen moeten gebruiken. Das niet alleen duur, maar ook lastig te regelen. En aangezien de meeste niet eens jaarlijks hun speakers opnieuw aan zullen sluiten, niet echt de moeite ;)
Wat je wel vaak ziet zijn de zgn banaanpluggen. Maar die zie je eigenlijk alleen bij hifi apparatuur, en niet bij de standaard / budget setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
Een crosspost uit het "[Ervaringen] Online shoppen in China Deel 2"
Ossi schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:14:
[...]

Het gaat mij om de volgende versterker: SMSL SA-36A

Bij baotao is ie toch nog wel wat goedkoper dan op eBay, dus als het zo lukt, dan scheelt dat toch weer 15 a 20 euro.
Hij is eindelijk binnen :9

Zie hier een foto van de mini versterker op een Kenwood KA-87 die normale Hi-Fi afmetingen heeft:
http://tweakers.net/ext/f...Cn1/full.jpg?nohitcount=1

Hier een foto van de speakers waar hij op aangesloten is:
http://tweakers.net/ext/f...gSl/full.jpg?nohitcount=1
JVC 30 Watt 6 Ohm speakers die ooit bij een oude stereotoren hoorde uit de jaren 90.

Nu merk ik dat wanneer ik de muziek eens wat harder zet bij een leuk nummer dat het gaat stotteren en ploppen. Ik vermoed dat ik dan de limiet van de versterker bereik. :/

Zou daar nog wat aan te doen zijn behalve een zwaardere versterker kopen?

Ze zitten nu aangesloten met "dropveters", zouden die teveel weerstand geven? Misschien dat een wat dikker snoer zou helpen?

De speakers staan nog op de planning om ooit vervangen te worden door waarschijnlijk de Eltax Monitor III oid: http://www.eltax.com/en/model/201_Monitor-III.html
Zouden 8 Ohm speakers meer volume kunnen produceren?

Ik kreeg de volgende reactie, dus vandaar dat ik nu hier ben :)
KillStream schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:08:
[...]

Of 8Ohm speakers meer volume kunnen produceren weet ik zo 1 2 3 niet. Maar er is een hifi topic waar je dat even na kan vragen. Hier bijvoorbeeld :)

Maar dat ploppen en zo, het kan ook gewoon zijn dat je huidige speaker aan vervanging toe is, of dat die het volume niet aan kan. Denk niet dat het bij de versterker weg komt...
Ik ben het niet eens met de mededeling dat de speakers mogelijk af zijn. Aangezien het op de oudere versterker wel goed werkt, ware het niet dat die begint af te takelen en heel vaak het linker kanaal verliest.

Ik merk dus echt dat zodra ik harder ga, dat dan direct de versterker begint te haperen, net alsof hij in de beveiliging schiet (wat op zich goed zou zijn natuurlijk).

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 08-01-2015 16:08 . Reden: Fotosize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:51

Sf1nX

Tuinder

Ik ben bezig een 5.1 setup op te bouwen.

Fronts zijn Monitor Audio Silver rx1
Center is een Monitor Audio Radius 225
Sub een Monitor Audio Radius 360

Nu moet ik alleen nog surrounds hebben, ik twijfel tussen de Monitor Audio Radius 90 en de 45.
De speakers zullen eigenlijk alleen worden gebruikt voor effecten tijdens films. De bank staat met de achterkant tegen de muur waaraan de speakers zullen worden bevestigd (in de hoeken). Luisterafstand is 1-2 meter afhankelijk van plaats op de bank.

Qua geluid denk ik dat een Radius 45 al voldoende is maar ben een beetje bang dat het tweetertje die bij de Radius 45 naar achter gericht is een probleem gaat geven bij montage in de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Ossi schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:40:
Een crosspost uit het "[Ervaringen] Online shoppen in China Deel 2"

[...]

Hij is eindelijk binnen :9

Zie hier een foto van de mini versterker op een Kenwood KA-87 die normale Hi-Fi afmetingen heeft:
http://tweakers.net/ext/f...Cn1/full.jpg?nohitcount=1

Hier een foto van de speakers waar hij op aangesloten is:
[http://tweakers.net/ext/f/rHwBlCRrMVcmkzeemAmlqgSl/full.jpg?nohitcount=1
JVC 30 Watt 6 Ohm speakers die ooit bij een oude stereotoren hoorde uit de jaren 90.

Nu merk ik dat wanneer ik de muziek eens wat harder zet bij een leuk nummer dat het gaat stotteren en ploppen. Ik vermoed dat ik dan de limiet van de versterker bereik. :/

Zou daar nog wat aan te doen zijn behalve een zwaardere versterker kopen?

Ze zitten nu aangesloten met "dropveters", zouden die teveel weerstand geven? Misschien dat een wat dikker snoer zou helpen?

De speakers staan nog op de planning om ooit vervangen te worden door waarschijnlijk de Eltax Monitor III oid: http://www.eltax.com/en/model/201_Monitor-III.html
Zouden 8 Ohm speakers meer volume kunnen produceren?

Ik kreeg de volgende reactie, dus vandaar dat ik nu hier ben :)

[...]

Ik ben het niet eens met de mededeling dat de speakers mogelijk af zijn. Aangezien het op de oudere versterker wel goed werkt, ware het niet dat die begint af te takelen en heel vaak het linker kanaal verliest.

Ik merk dus echt dat zodra ik harder ga, dat dan direct de versterker begint te haperen, net alsof hij in de beveiliging schiet (wat op zich goed zou zijn natuurlijk).
Dan heb ik wel een verklaring... Volgens de spec lijst die te vinden is op http://www.amazon.com/SMS...ier-Adapter/dp/B00A2QLC0O stuurt deze versterker speakers aan op 2x20 watt vermogen bij 4ohm... Jij sluit speakers aan die een maximaal vermogen aan kunnen van 30 watt per speaker op 6ohm... Is die 30 watt RMS vermogen (continu vermogen) of PMPO vermogen (piek vermogen), als het PMPO is dan bestaat de kan dat je de speakers te zwaar belast als je de volume knop te ver open draait...

Daarnaast is het aantal ohm wat deze speakers vraagt 6ohm en niet 4ohm... Ik ben even kwijt hoe het exact zat, maar ik kan me zo voorstellen dat de speakerset en / of versterker dit niet leuk zal vinden... Dit kan ook dat clippen wat je noemt veroorzaken...

Even een passende speaker set erbij zoeken dus om je probleem op te lossen! Ter voorbeeld:
Deze zouden moeten passen in je setup:
http://link.marktplaats.nl/m884795354

Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

rcor schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:25:
Dan heb ik wel een verklaring... Volgens de spec lijst die te vinden is op http://www.amazon.com/SMS...ier-Adapter/dp/B00A2QLC0O stuurt deze versterker speakers aan op 2x20 watt vermogen bij 4ohm... Jij sluit speakers aan die een maximaal vermogen aan kunnen van 30 watt per speaker op 6ohm... Is die 30 watt RMS vermogen (continu vermogen) of PMPO vermogen (piek vermogen), als het PMPO is dan bestaat de kan dat je de speakers te zwaar belast als je de volume knop te ver open draait...

Daarnaast is het aantal ohm wat deze speakers vraagt 6ohm en niet 4ohm... Ik ben even kwijt hoe het exact zat, maar ik kan me zo voorstellen dat de speakerset en / of versterker dit niet leuk zal vinden... Dit kan ook dat clippen wat je noemt veroorzaken...

Even een passende speaker set erbij zoeken dus om je probleem op te lossen! Ter voorbeeld:
Deze zouden moeten passen in je setup:
http://link.marktplaats.nl/m884795354

Succes...
Dit is typisch een klok en klepel verhaal. Als je nou ergens geen verstand van hebt, ga mensen dan geen adviezen geven die geld kunnen kosten |:( Ga eerst eens lezen en begrijpen wat de relatie tussen vermogen en impedantie is, en wat wel en niet kan.

@Ossi:

Ik heb dat versterkertje zelf al een paar jaar in gebruik voor de slaapkamer. Er staan een paar Philips speakers uit de HTR9900 set op aangesloten, van die hoge zuiltjes. Het geluid dat er uit komt is prima en het kan harder draaien dan je fijn vindt, maar alles valt of staat natuurlijk wel met het vermogen van de voeding die je er aan hangt. Ik heb een 12V 5A voeding, en daarmee is het volle vermogen uiteraard makkelijk te halen.

De rating van de TA2020 is maximaal 25W bij 4 Ohm, maar dan heb je wel al 10% THD vervorming. In de praktijk speelt zo'n ding tot zo'n 10W goed, en als je speakers met een beetje rendement gebruikt dan is 10W behoorlijk hard. Vergelijk die speakers eens met andere speakers door te kijken of ze aanzienlijk zachter spelen bij dezelfde volumeinstelling op een willkeurige versterker.

Vergeet de Watts en Ohms even, en ga uit van 2 belangrijke dingen:
1. Een goeie stabiele voeding voor de versterker, want die doet het feitelijke werk
2. Een stel speakers met een voldoende hoog rendement

Draai nooit zo hard dat de versterker gaat clippen, of zo hard dat de speakers tegen hun maximale uitslag aan lopen. In beide gevallen kunnen je speakers het begeven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Exirion schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:02:
[...]

Dit is typisch een klok en klepel verhaal. Als je nou ergens geen verstand van hebt, ga mensen dan geen adviezen geven die geld kunnen kosten |:( Ga eerst eens lezen en begrijpen wat de relatie tussen vermogen en impedantie is, en wat wel en niet kan.

@Ossi:

Ik heb dat versterkertje zelf al een paar jaar in gebruik voor de slaapkamer. Er staan een paar Philips speakers uit de HTR9900 set op aangesloten, van die hoge zuiltjes. Het geluid dat er uit komt is prima en het kan harder draaien dan je fijn vindt, maar alles valt of staat natuurlijk wel met het vermogen van de voeding die je er aan hangt. Ik heb een 12V 5A voeding, en daarmee is het volle vermogen uiteraard makkelijk te halen.

De rating van de TA2020 is maximaal 25W bij 4 Ohm, maar dan heb je wel al 10% THD vervorming. In de praktijk speelt zo'n ding tot zo'n 10W goed, en als je speakers met een beetje rendement gebruikt dan is 10W behoorlijk hard. Vergelijk die speakers eens met andere speakers door te kijken of ze aanzienlijk zachter spelen bij dezelfde volumeinstelling op een willkeurige versterker.

Vergeet de Watts en Ohms even, en ga uit van 2 belangrijke dingen:
1. Een goeie stabiele voeding voor de versterker, want die doet het feitelijke werk
2. Een stel speakers met een voldoende hoog rendement

Draai nooit zo hard dat de versterker gaat clippen, of zo hard dat de speakers tegen hun maximale uitslag aan lopen. In beide gevallen kunnen je speakers het begeven.
Bij mij was er een 12V 3.4 of 3.8A voeding bijgeleverd. Dat zou natuurlijk wel het probleem kunnen zijn, maar ik betwijfel het toch een beetje.
Wat voor mijn gevoel wel het probleem kan zijn, is de gevoeligheid van de speakers. Op de speakers staat geen gevoeligheid genoteerd, dus dat kan ik niet checken.
Op mijn pc staat het volume voluit, het versterkertje begint dan al te stotteren voordat ik m over de helft draai.

Ik heb op zolder nog wel een setje Wharfedale Diamond 9.3 staan, op internet zie ik zo gauw dat die een gevoeligheid hebben van 88dB, dus dat is redelijk oke volgens mij. Hoewel er wel dikke 8 inch woofers in zitten en ik geen idee heb of hij die een beetje onder controle kan houden :P

Nu maar hopen dat het versterkertje ook 2,5mm2 snoer aankan, anders moet ik dat helemaal loskoppelen en daar heb ik eigenlijk geen zin in. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ossi schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:36:
Bij mij was er een 12V 3.4 of 3.8A voeding bijgeleverd. Dat zou natuurlijk wel het probleem kunnen zijn, maar ik betwijfel het toch een beetje.
Dat moet meer dan zat zijn. Het rendement van die class-D versterkers is erg hoog.
Wat voor mijn gevoel wel het probleem kan zijn, is de gevoeligheid van de speakers. Op de speakers staat geen gevoeligheid genoteerd, dus dat kan ik niet checken.
Op mijn pc staat het volume voluit, het versterkertje begint dan al te stotteren voordat ik m over de helft draai.
Wordt ie ook warm als je niet al te hard draait?
Ik heb op zolder nog wel een setje Wharfedale Diamond 9.3 staan, op internet zie ik zo gauw dat die een gevoeligheid hebben van 88dB, dus dat is redelijk oke volgens mij. Hoewel er wel dikke 8 inch woofers in zitten en ik geen idee heb of hij die een beetje onder controle kan houden :P
Ik heb 'm getest op de grote zuilen die ik in de huiskamer heb staan. De grootte van de luidsprekers zegt vrij weinig over het benodigde vermogen. Gewoon proberen hoe het klinkt.
Nu maar hopen dat het versterkertje ook 2,5mm2 snoer aankan, anders moet ik dat helemaal loskoppelen en daar heb ik eigenlijk geen zin in. :X
Bij mijn versie kan er makkelijk 4mm2 in, en als ik het me goed herinner kun je er ook banaanpluggen in stoppen, dus dan kun je in principe alles probleemloos aansluiten. Het zijn leuke versterkertjes voor bij de computer of in een slaapkamer, maar je moet natuurlijk wel rekening houden met de beperkingen. Voor het geld en de afmetingen komt er echter een groots geluid uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Exirion schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:23:
[...]

Dat moet meer dan zat zijn. Het rendement van die class-D versterkers is erg hoog.
Dat leek mij ook.
Wordt ie ook warm als je niet al te hard draait?
Ik zit vandaag op mijn werk tot 21:00, dus betwijfel of ik daar vanavond nog tijd voor heb om te testen.
Ik heb 'm getest op de grote zuilen die ik in de huiskamer heb staan. De grootte van de luidsprekers zegt vrij weinig over het benodigde vermogen. Gewoon proberen hoe het klinkt.
Heb mij laten vertellen dat grotere woofers wel moeilijker zijn om aan te sturen, maar geen idee of dat klopt.
Bij mijn versie kan er makkelijk 4mm2 in, en als ik het me goed herinner kun je er ook banaanpluggen in stoppen, dus dan kun je in principe alles probleemloos aansluiten. Het zijn leuke versterkertjes voor bij de computer of in een slaapkamer, maar je moet natuurlijk wel rekening houden met de beperkingen. Voor het geld en de afmetingen komt er echter een groots geluid uit :)
Ik vond de gaatjes van de speaker terminals behoorlijk klein op de versterker, maar kan het proberen..
Banaanpluggen zijn al onderweg, maar de kans is vrij klein dat ze er vanavond al zijn. :)

Misschien verwacht ik er teveel van, maar uit de reviews die ik las, haalde ik dat het geluid hard genoeg kan zijn om je weg te jagen en dat is het momenteel niet. Niet dat ik dat per se wil, maar iets harder soms is wel eens fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik was vanavond wat eerder thuis dan verwacht :)

Zonet heb ik de Wharfedale Diamond 9.3 ook aangesloten gehad met 2,5mm2 snoer. Deze gaven hetzelfde volume als de JVC speakers die er nu aan hangen, het lijkt er dus op dat ik misschien wat teveel verwachte van deze miniversterker. Het enige wat nog een optie zou zijn is het aansluiten van een wat zwaardere voeding, maar hoe vind je die? Er zit nu een 12V 3.8A voeding op.

Reactie op de vraag of de versterker ook warm wordt bij het draaien van muziek: nee dat wordt hij niet. Aan geen enkele kant. Die van jou wel?

Of, dat is ook nog een mogelijkheid, hij is niet goed :X

[ Voor 5% gewijzigd door Ossi op 07-01-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
Ik hoop dat ik hier wel goed zit met mijn vraag maar anders maar *knip* en waar moet ik de vraag anders stellen? haha :?

Ik heb nu een weekje de bluetooth Earson-151 speakers van Bangood ontvangen, ze klinken erg goed!

Heb alleen een vraagje ik heb een laptop met bluetooth en ik zou ook graag vanaf me laptop muziek willen afspelen maar ik krijg het niet aan de praat.

Ik heb de speakers toegevoegd en ze staan nu in de lijst met apparaten maar verder kan ik niks?
Misschien kan iemand me helpen :)

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/10ygrv9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Jamesl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 00:59:
Ik hoop dat ik hier wel goed zit met mijn vraag maar anders maar *knip* en waar moet ik de vraag anders stellen? haha :?

Ik heb nu een weekje de bluetooth Earson-151 speakers van Bangood ontvangen, ze klinken erg goed!

Heb alleen een vraagje ik heb een laptop met bluetooth en ik zou ook graag vanaf me laptop muziek willen afspelen maar ik krijg het niet aan de praat.

Ik heb de speakers toegevoegd en ze staan nu in de lijst met apparaten maar verder kan ik niks?
Misschien kan iemand me helpen :)

[afbeelding]
Waarschijnlijk doet deze speaker set zich voor als losse geluidskaart en moet je hem eerste activeren alvorens er geluid uit de speakers komt...

Bij Windows 8.1 moet je het volgende uitvoeren:
1. Klik hiervoor met de rechter muisknop op het luidsprekertje
2. Klik op "afspeel apparaten"
3. Klik op de speaker set en klik "als standaard instellen"

Indien je niet direct geluid te horen krijgt moet je de applicatie waarmee je de muziek probeert af te spelen eerst nog afsluiten en opnieuw opstarten...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
rcor schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 06:52:
[...]

Waarschijnlijk doet deze speaker set zich voor als losse geluidskaart en moet je hem eerste activeren alvorens er geluid uit de speakers komt...

Bij Windows 8.1 moet je het volgende uitvoeren:
1. Klik hiervoor met de rechter muisknop op het luidsprekertje
2. Klik op "afspeel apparaten"
3. Klik op de speaker set en klik "als standaard instellen"

Indien je niet direct geluid te horen krijgt moet je de applicatie waarmee je de muziek probeert af te spelen eerst nog afsluiten en opnieuw opstarten...

Succes!
Daar staat die jammer genoeg ook niet bij :(

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/30llc43.png

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/3129uko.png

[ Voor 3% gewijzigd door Jamesl op 08-01-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ossi schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:32:
Zonet heb ik de Wharfedale Diamond 9.3 ook aangesloten gehad met 2,5mm2 snoer. Deze gaven hetzelfde volume als de JVC speakers die er nu aan hangen, het lijkt er dus op dat ik misschien wat teveel verwachte van deze miniversterker.
Ik kan niet beoordelen wat jij hard noemt ;) Maar ik kan je wel zeggen dat die zuiltjes van mij een lager rendement hebben dan andere speakers in huis, dus overdreven gevoelig zijn ze niet. En het speelt best hard.
Het enige wat nog een optie zou zijn is het aansluiten van een wat zwaardere voeding, maar hoe vind je die? Er zit nu een 12V 3.8A voeding op.
Nee, de voeding die je hebt levert al 45W, en met het rendement van die versterkertjes haal je dan zat vermogen om hard te spelen.
Reactie op de vraag of de versterker ook warm wordt bij het draaien van muziek: nee dat wordt hij niet. Aan geen enkele kant. Die van jou wel?

Of, dat is ook nog een mogelijkheid, hij is niet goed :X
Nooit gemerkt dat ie echt warm wordt nee. Die van jou zou defect kunnen zijn, maar dat is zo moeilijk op afstand in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik ben opzoek naar een nieuwe reciever voor mijn Kef IQ speakers. Nu wil ik graag wat voorwerk doen en wat reviews lezen. Maar welke sites kan ik echte objectieve reviews vinden, want ik heb het idee dat veel toch stiekum worden gesponserd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Exirion schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:57:
[...]

Ik kan niet beoordelen wat jij hard noemt ;) Maar ik kan je wel zeggen dat die zuiltjes van mij een lager rendement hebben dan andere speakers in huis, dus overdreven gevoelig zijn ze niet. En het speelt best hard.

[...]

Nee, de voeding die je hebt levert al 45W, en met het rendement van die versterkertjes haal je dan zat vermogen om hard te spelen.

[...]

Nooit gemerkt dat ie echt warm wordt nee. Die van jou zou defect kunnen zijn, maar dat is zo moeilijk op afstand in te schatten.
Ik zou inderdaad iemand moeten vinden in de regio Groningen/Friesland/Drenthe bij wie ik eens lang kan komen met mijn versterker om te kijken of die gewoon gaar is... Maar dat is lastig vinden natuurlijk.

Er komt momenteel voldoende geluid uit om lekker naar te kunnen luisteren op normaal luisterniveau, dus in die zin ben ik wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ossi schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:15:
Ik zou inderdaad iemand moeten vinden in de regio Groningen/Friesland/Drenthe bij wie ik eens lang kan komen met mijn versterker om te kijken of die gewoon gaar is... Maar dat is lastig vinden natuurlijk.
Als je het gereedschap hebt is het wel te testen door te meten. Zelf woon ik in Eindhoven, wat een stukje bij jou vandaan is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Exirion schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:27:
[...]

Als je het gereedschap hebt is het wel te testen door te meten. Zelf woon ik in Eindhoven, wat een stukje bij jou vandaan is :+
Ik heb een multimeter, als je dat bedoelt?
Ik zag al dat je in Eindhoven woont, dus dat gaat m inderdaad niet worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ossi schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:32:
Ik heb een multimeter, als je dat bedoelt?
Ik zag al dat je in Eindhoven woont, dus dat gaat m inderdaad niet worden :+
Je moet een vermogensweerstand en een scope erbij hebben. Dan kun je 'm continu belasten en kijken bij hoeveel uitsturing er (op de scope zichtbare) vervorming optreedt, en hoe die er uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Exirion schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:24:
[...]

Je moet een vermogensweerstand en een scope erbij hebben. Dan kun je 'm continu belasten en kijken bij hoeveel uitsturing er (op de scope zichtbare) vervorming optreedt, en hoe die er uitziet.
Een oscilloscoop bedoel je?
Wordt een beetje prijzig denk ik om een versterker van 45 euro te testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ossi schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:39:
Een oscilloscoop bedoel je?
Wordt een beetje prijzig denk ik om een versterker van 45 euro te testen :P
Ik gebruik een portable exemplaar dat ongeveer even veel kost. Max 1MHz bandbreedte maar ideaal voor audiometingen en dergelijke. Maar goed, we gaan nu wel erg off-topic ;) DM maar even als je nog wat wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Jamesl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:04:
[...]

Daar staat die jammer genoeg ook niet bij :(

[afbeelding]

[afbeelding]
Wordt de speakerset wel vermeld in apparaat beheer? Wellicht dat er eerst nog een driver geïnstalleerd moet worden alvorens de speakerset kan werken... Dus daar kijken of er nog niet geïnstalleerde apparaten zijn die aandacht nodig hebben...

Laat even weten wat je bevindingen zijn dan kunnen we daarna wel verder kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
rcor schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:50:
[...]

Wordt de speakerset wel vermeld in apparaat beheer? Wellicht dat er eerst nog een driver geïnstalleerd moet worden alvorens de speakerset kan werken... Dus daar kijken of er nog niet geïnstalleerde apparaten zijn die aandacht nodig hebben...

Laat even weten wat je bevindingen zijn dan kunnen we daarna wel verder kijken...
Als ik het goed heb gezocht zie ik hem er niet tussen staan. Ik heb ook al gezocht naar drivers maar aangezien het een China speakertje is is er weinig over te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2vwen9x.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 11:58
Vraagje, heb hier thuis nog een Eltax subwoofer staan. Welke mij eigenlijk altijd wel goed beviel. Nu Is hij er mee gestopt, althans de woofer Is kapot. Versterker van de sub zelf werkt nog perfect.

Weet iemand of er ergens losse speakers te koop zijn, voor subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Yup. Speakerland schijnt wel een goede te zijn. Verder genoeg losse drivers te koop. Conrad heeft ze ook :)
Kwestie van even zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

akaQ schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:27:
Vraagje, heb hier thuis nog een Eltax subwoofer staan. Welke mij eigenlijk altijd wel goed beviel. Nu Is hij er mee gestopt, althans de woofer Is kapot. Versterker van de sub zelf werkt nog perfect.

Weet iemand of er ergens losse speakers te koop zijn, voor subwoofer.
Dat zal moeilijk worden. Eltax is niet echt een merk waar merkunits in zitten dus is het hoogstwaarschijnlijk een merkloze driver die ze in China hebben ingekocht. Je kunt niet zomaar elke luidspreker gebruiken en denken dat het al goed is als het past. Je moet echt specs weten (T/S parameters) om iets zinnigs te kunnen zoeken. Misschien is een leuk tweedehandsje voor 100 a 150 euro makkelijker en beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Jamesl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:19:
[...]

Als ik het goed heb gezocht zie ik hem er niet tussen staan. Ik heb ook al gezocht naar drivers maar aangezien het een China speakertje is is er weinig over te vinden.

[afbeelding]
Een aantal vragen:
- Welke merk en type speakers is dit?
- Heb je al eens getest of de speakerset werkt in combinatie met bijv. een telefoon met bluetooth? Dan is de werking van de bluetooth module in ieder getest en werkend bevonden...

Dan nog iets anders:
Het speakersetje heeft toevallig geen line-in ingang waarmee je hem met de computer / laptop kunt verbinden? Dat zou het in ieder geval een stuk makkelijker maken en als het echt niet anders is kun je de speakers ook op die manier verbinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
rcor schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 09:23:
[...]

Een aantal vragen:
- Welke merk en type speakers is dit?
- Heb je al eens getest of de speakerset werkt in combinatie met bijv. een telefoon met bluetooth? Dan is de werking van de bluetooth module in ieder getest en werkend bevonden...

Dan nog iets anders:
Het speakersetje heeft toevallig geen line-in ingang waarmee je hem met de computer / laptop kunt verbinden? Dat zou het in ieder geval een stuk makkelijker maken en als het echt niet anders is kun je de speakers ook op die manier verbinden....
Het is een Earson ER151 en ja met mijn telefoon en tablet werkt die gewoon, daar is het heel simpel te verbinden.
De speaker heeft ook een 3.5mm jack aansluiting, dat werkt wel gewoon op me laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Jamesl schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:42:
[...]

Het is een Earson ER151 en ja met mijn telefoon en tablet werkt die gewoon, daar is het heel simpel te verbinden.
De speaker heeft ook een 3.5mm jack aansluiting, dat werkt wel gewoon op me laptop. :)
Oke, Welke bluetooth module heb jij in je pc of laptop zitten? Soms is het namelijk niet mogelijk om bluetooth audio door te geven... Dat komt niet vaak voor bij moderne bluetooth kaartjes, maar het zou toch nog kunnen...

Mocht je ergens nog een (andere) bluetooth stick hebben liggen kun je uiteraard proberen of je dan wel geluid krijgt... Is het antwoord ja, dan is de kans groot dat de andere bluetooth module geen audio stream ondersteund...

[ Voor 17% gewijzigd door rcor op 10-01-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
rcor schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 15:38:
[...]

Oke, Welke bluetooth module heb jij in je pc of laptop zitten? Soms is het namelijk niet mogelijk om bluetooth audio door te geven... Dat komt niet vaak voor bij moderne bluetooth kaartjes, maar het zou toch nog kunnen...

Mocht je ergens nog een (andere) bluetooth stick hebben liggen kun je uiteraard proberen of je dan wel geluid krijgt... Is het antwoord ja, dan is de kans groot dat de andere bluetooth module geen audio stream ondersteund...
Aha dat zou kunnen!

Ik weet niet zeker welke bluetooth ik heb, er staat in ieder geval Bluetooth 4.0 maar ik denk niet dat je dat bedoeld?

Ik heb een HP EliteBook 8570w en via de HP site vind ik dit: http://www.hp.com/united-...mages/datasheet_8570w.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Jamesl schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:15:
[...]

Aha dat zou kunnen!

Ik weet niet zeker welke bluetooth ik heb, er staat in ieder geval Bluetooth 4.0 maar ik denk niet dat je dat bedoeld?

Ik heb een HP EliteBook 8570w en via de HP site vind ik dit: http://www.hp.com/united-...mages/datasheet_8570w.pdf
Ik zag toevallig in een van de vorige post een screenshot van het apparaat beheer, aldaar zag ik een broadcom chip en bijbehorend type naam... volgens de specs bij amazon bij een andere bluetooth module met deze chip is te zien dat hij bluetooth speakers wel ondersteund...

zie ook:
http://www.amazon.com/Bro...-Compatible/dp/B00DDH4TYA

Ik zelf kom er voor nu ook even niet uit... Hopelijk zijn er nog andere mensen die enig idee hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Hmm, als er echt geen andere optie is dan moet ik zoiets maar halen maar even kijken of er zulke dingen op AliExpress of Banggood staan want 12 euro + verzendkosten vind ik toch wel veel (en het niet waard).

Hopelijk heeft iemand anders een idee maar in ieder geval super bedankt voor je moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 18:02
Even een korte vraag over het aansluiten van een subwoofer. Ik heb een klipsch subwoofer en een denon receiver. Ik wil de sub aansluiten op de subwooferuitgang achterop de denon, een enkele tulp aansluiting. Achterop de klipsch is echter de mogelijkheid om 2 'tulpen' aan te sluiten. Nu heb ik een kabel met aan beide zijden een rode en witte tulp, waarmee ik de sub werkend heb. Achter de receiver bungelt er dus 1 los.

Nu is mijn vraag, maakt dit uit? Is het beter om een kabel te hebben die van 1 naar 2 tulpen gaat (soort Y kabel) Dit vraag ik omdat ik een nieuwe kabel nodig heb om de sub ergens anders neer te zetten, en wil wel in 1x de goede kopen....

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Met mijn klipsch sub maakte het wel uit; met twee ingangen aangesloten gaat het luider.

Maar een enkele kabel is goedkoper dus zou ik die kopen, en dan een splitter aan het einde. Heb je beide opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:07

FeaR

In GoT we trust

Sommige subwooferkabels worden standaard geleverd met Y-adapter zodat je de mono-mono kabel aan één kant (subwoofer) om kan zetten naar stereo. Je krijgt hierdoor inderdaad meer output, zo'n 3 dB.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Jsmit86 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:44:
Even een korte vraag over het aansluiten van een subwoofer. Ik heb een klipsch subwoofer en een denon receiver. Ik wil de sub aansluiten op de subwooferuitgang achterop de denon, een enkele tulp aansluiting. Achterop de klipsch is echter de mogelijkheid om 2 'tulpen' aan te sluiten. Nu heb ik een kabel met aan beide zijden een rode en witte tulp, waarmee ik de sub werkend heb. Achter de receiver bungelt er dus 1 los.

Nu is mijn vraag, maakt dit uit? Is het beter om een kabel te hebben die van 1 naar 2 tulpen gaat (soort Y kabel) Dit vraag ik omdat ik een nieuwe kabel nodig heb om de sub ergens anders neer te zetten, en wil wel in 1x de goede kopen....

Alvast dank
Ik meen dat de meeste Denons ook een dubbele sub pre out hebben. Je zou hem dus dubbel aan kunnen sluiten. Heb me laten vertellen dat ie dan luider gaat klinken idd. Maar enkel aansluiten is ook geen probleem; het subwoofer kanaal is slechts een enkel kanaal en je sub versterkt dat met zijn eigen versterker.
Maar met een Y kabel ga je vziw geen winst boeken.
* The Eagle toevallig ook een Denon SVR2311 en een Klipsch sub-10 :)

Edit: met mijn voorganger dus, FeaR was me net voor. Wist alleen niet dat dat met die Y kabel zo zat.

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 11-01-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 18:02
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FeaR schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:05:
Sommige subwooferkabels worden standaard geleverd met Y-adapter zodat je de mono-mono kabel aan één kant (subwoofer) om kan zetten naar stereo. Je krijgt hierdoor inderdaad meer output, zo'n 3 dB.
Het nut is echter 0,0. In de praktijk stel je je preamp/receiver zo in dat je genoeg gain hebt met de gainregeling van de sub op bijvoorbeeld 1/2 of 3/4. Het zal niet gauw voorkomen dat je tekort komt met je sub en preamp/receiver beide op volle uitsturing, dus dubbel aansluiten voor 3dB extra is volslagen zinloos omdat je al zat headroom hebt. Overigens maak je je sub, zeker met een lange kabel door je kamer heen, minder gevoelig voor ruis/brom/interferentie door 'm een stuk dicht te draaien en de apparatuur wat harder te laten uitsturen zonder dat de boel bij hoog volume gaat clippen. De meeste apparaten hebben flink wat headroom op de uitgang dus clippen zal niet gauw gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:29
Even een tussendoor vraagje,

Ik wil in mijn woonkamer de subwoofer gaan verplaatsen, maar de kabel is hier te kort voor. De kabel die er nu tussen zit is ooit lang geleden een keer zelf gemaakt. als ik de connector open maak lijkt het 2 polen te hebben.

Kan ik hier "gewoon" speakersnoer tussen solderen. Die is ook 2 polig lijkt mij. Of is een subwoofer kabel weer een geval apart?

Het gaat trouwens om een actieve subwoofer. (van Subwoofer pre-out op mijn AVR 4500 naar mijn Jamo SW505E)
Alvast bedankt!

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JeroenF schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:54:
Kan ik hier "gewoon" speakersnoer tussen solderen. Die is ook 2 polig lijkt mij. Of is een subwoofer kabel weer een geval apart?

Het gaat trouwens om een actieve subwoofer.
Een subwooferkabel voor een actieve subwoofer is hetzelfde verhaal als het aansluiten van de analoge uitgangen van een CD/DVD/Bluray-speler: een line-level interlink met tulppluggen. Dus ga hier GEEN speakerkabel tussen hangen, want het gaat om gevoelige signalen die een afgeschermde kabel nodig hebben.

Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.112kabels.nl/image/2384436-1/subwoofer-kabel-3-meter-oehlbach-oehlbach-nf-214.jpg

Je kunt bijvoorbeeld RG58-kabel gebruiken en daar tulppluggen aan solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een B&W ASW610 subwoofer staan en vraag mij af wat ik met de onderkant moet aanvangen :p De 3 opties zijn:

- Volledig plat op de grond
- Spikes
- Halve tennisballen

Ik heb er meteen die halve tennisballen opgezet omdat dat het 'normaalst' leek. Nu heb ik gelezen dat spikes dient om minder vibraties door te geven aan de vloer. Is dat met die tennisballen ook zo? Ik kan alle opties wel testen maar dacht, ik vraag hier al even wat meningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:37:
Ik heb een B&W ASW610 subwoofer staan en vraag mij af wat ik met de onderkant moet aanvangen :p De 3 opties zijn:

- Spikes
- Halve tennisballen

Ik heb er meteen die halve tennisballen opgezet omdat dat het 'normaalst' leek. Nu heb ik gelezen dat spikes dient om minder vibraties door te geven aan de vloer. Is dat met die tennisballen ook zo? Ik kan alle opties wel testen maar dacht, ik vraag hier al even wat meningen :)
Spikes zijn volgens mij de beste van de drie genoemde opties... Hoe minder raakvlak er is met de ondergrond, des te beter... Zo'n halve tennisbal maakt toch weer een paar cm meer contact met de grond dan een setje spikes die spits naar de grond toe loopt en vervolgens de grond raakt met een punt...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Of je koopt een subdude. Die zijn er voor gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Ik had een Logitech Bluetooth adapter gekocht om mijn speakerset Bluetooth te maken, met mijn telefoon etc werkt het prima maar met mijn laptop dramatisch;

- Geluid loopt enorm achter (bij films zie je mond bewegen en seconde later komt het geluid pas)
- Geluid hapert soms opeens

Is dit te verwachten met een laptop icm bluetooth omdat de adapter gewoon k*t is of kan het ergens anders aan liggen?
Anders ga ik hem vandaag terugbrengen namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nu heb ik gelezen dat spikes dient om minder vibraties door te geven aan de vloer. Is dat met die tennisballen ook zo? Ik kan alle opties wel testen maar dacht, ik vraag hier al even wat meningen :)
Ligt er maar net aan wat je wilt: koppelen of juist ontkoppelen.

Zoals gezegd zijn er speciale producten voor subwoofers. Neem een Aurlaex Subdude dan wel Gramma of de SVS SoundPath Subwoofer Isolation System.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
Hoi Tweakers, vraagje! Weten jullie nog goede manieren om muziek te streamen naar mijn stereo amp? Denk hierbij aan Spotify vanaf iPad of muziek vanaf pc en dergelijke. Ik zit te denken aan een Sonos Connect, die lijkt in de smaak te vallen. Echter heeft de Sonos ook een hoop functies die ik niet ga gebruiken en is het vrij prijzig.

Welke andere mogelijkheden heb ik? Streamen bij voorkeur via WiFi, niet bluetooth. Ook moet het analoog zijn, de amp heeft geen hdmi of dac. Is Apple TV een optie? Of zit ik dan vast aan iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Kijk eens in Opensource audio streamen. In vergelijking met de standaard oplossingen als Sonos, Bluesound, Squeezebox, et cetera behoorlijk goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:30

Gotez

42

- Spikes
- Halve tennisballen

Spikes: alle massa op klein oppevlakte + volledig inelastisch = zeer goed koppeling. Kan positief zijn voor het geluid. Zoizo zeer stabiel wat bijna altijd positief is. Spikes zijn bedoeld om speakers stabiel te plaatsen op vloerbedekking.

Tennisballen (liever volledig dichte flexibele bal) is volledig elastisch en zorgt dus voor ontkoppeling. Vandaar dat proffesioneel spul op van die grote ronde rubberen doppen staat. Is het meest logische (natuurkundig gezien) voor een speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-09 16:15
Vraagje.

Momenteel heb ik een pc speakerset die ik gebruik voor mijn htpc, namelijk de Cambridge Soundworks Desktop Theatre DTT2200 5.1 (Catchy)

Nu zit ik al een tijdje te kijken naar een goede home theater set, maar ik vroeg me af of het mogelijk was om de speakers van mijn huidige set op een versterker aan te sluiten?

De surround speakers zitten aangesloten op de subwoofer, welke weer verbonden is aan de pc.

Per speaker zit er 1 tulp stekker aan, ik neem aan dat ik deze stekker eraf kan halen en dan de draadjes direct op de versterker aan kan sluiten?

Dan zou ik nog los een subwoofer kopen en dan langzaam aan upgraden.

De belangrijkste vraag is dus, kan ik de plugs af knippen en direct aansluiten op de versterker? En maakt het wattage/ohms van de speakers/versterker nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Persoonlijk zou ik het zonde vinden om deze goede speakerset te vernielen door de stekkertjes van de speakers er af te knippen... Maar dat kan wel, en ja het zal zeker gaan werken... Ik zou dat zelf nooit doen, maar dat ter zijde...

Kun je die speakerset gewoon niet beter te koop aanbieden en voor het geld bijv. één setje Boston A25 kopen en die dan langzaamaan uitbreiden tot surround set?

Lijkt mij een beter idee voor als nog, zeker voor stereo muziek afspelen en de uit eindelijke prestaties bij films... Eventueel nog een losse subwoofer van Boston uit de A-serie toevoegen en je bent klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-09 16:15
Bedankt voor je reactie! Ja misschien heb je wel gelijk.... Ik was wel van plan om er naderhand weer nieuwe stekkertjes aan te maken... Toch maar eens kijken of ik hem kan verkopen :) bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayesh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-08 07:56
nvt

[ Voor 100% gewijzigd door jayesh op 21-01-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Veel korter als dit kun je je antwoord niet krijgen:
- dat hangt er vanaf
- geen idee
- dat zijn er tig

Wat jij moet doen is even een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies aanmaken en daarbij aangeven wat je wilt kopen, wat je budget is en waar je het voor wilt gebruiken (muziek, films etc). Want dit is een aankoopadviesvraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---Roel---
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-07 04:30
Kleine vraagjes:

Is 7.1 essentieel voor gaming?
Hoe kan ik uitvinden of de dt 990 pro surround heeft?(google levert niks op)
Krijg ik minder bass met een closed hoofdtelefoon dan met een open? zo ja, is dit aanzienlijk meer?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

---Roel--- schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:52:
Is 7.1 essentieel voor gaming?
Hoe kan ik uitvinden of de dt 990 pro surround heeft?(google levert niks op)
Persoonlijk vind ik 7.1 in een hoofdtelefoon meer een marketing-gimmick dan ook daadwerkelijk toegevoegde waarde. Maar genoeg mensen die er bij zweren. 5.1 of 7.1 zie je vooral bij gaming-headsets, een koptelefoon meer gericht op audio zal standaard 2.0 stereo zijn. Zo ook de DT-990. Eenvoudig te zien aan de slechts enkele jack waar twee kanalen over kunnen. Er zijn jacks met drie ringen voor drie kanalen, maar dan nog kom je veel te kort voor surround. Voor 5.1 surround heb je drie x jack nodig en voor 7.1 zelfs vier, of USB als de koptelefoon een eigen geluidskaart heeft. Let wel dat dit dedicated surround is, voor virtueel heb je dat niet nodig. Virtueel gaat ook met 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---Roel---
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-07 04:30
FeaR schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 18:12:
[...]

Persoonlijk vind ik 7.1 in een hoofdtelefoon meer een marketing-gimmick dan ook daadwerkelijk toegevoegde waarde. Maar genoeg mensen die er bij zweren. 5.1 of 7.1 zie je vooral bij gaming-headsets, een koptelefoon meer gericht op audio zal standaard 2.0 stereo zijn. Zo ook de DT-990. Eenvoudig te zien aan de slechts enkele jack waar twee kanalen over kunnen. Er zijn jacks met drie ringen voor drie kanalen, maar dan nog kom je veel te kort voor surround. Voor 5.1 surround heb je drie x jack nodig en voor 7.1 zelfs vier, of USB als de koptelefoon een eigen geluidskaart heeft. Let wel dat dit dedicated surround is, voor virtueel heb je dat niet nodig. Virtueel gaat ook met 2.0.
Bedankt voor je reactie!

Maar omdat het virtueel surround is zou ik met een 2.0 hoofdtelefoon toch niet kunnen horen of er iemand achter me loopt? Als je er zo over nadenkt zou het wel een marketingstunt kunnen zijn sinds de duurdere hoofdtelefoons van merken die exclusief audio maken, bijna nooit een 7.1 hoofdtelefoon maken terwijl dat bij een studio hoofdtelefoon erg belangrijk is bijv. bij het maken van een film of muziek. Als het zo is ben ik er goed ingetrapt

En hoe zit het met een open design? Werkt dat negatief op bass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb een kleine vraag, ik kan een receiver overnemen, een Marantz SR5500. Deze zou ik graag in stereo willen aansluiten op 2 JBL L80 speakers, deze zijn 4ohm met een gevoeligheid van 89db/m.

Achterop de receiver staat, 6 tot 8 ohm speaker systems.

Levert dit een probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb nu 15m cheap-ass kabel naar mijn actieve subwoofer lopen. Levert het nog iets op als ik deze vervang door een iets duurder exemplaar? Ik zoek niet naar 1% verbetering maar ik wil niet dat het de zwakste schakel is in mijn setup. Het lijkt me niet aangezien het een digitale coax is maar ik vraag het toch maar even

Het gaat om deze

[ Voor 11% gewijzigd door Moby op 19-01-2015 10:10 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Heb je op dit moment last van een brom in je subwoofer die verdwijnt als je de huidige kabel uit de subwoofer haalt? Dan zou het wijzen op dat de huidige kabel gevoelig(er) is voor storingen en deze doorgeeft aan de subwoofer. Dat is iets wat je wel een hoort. Indien dat niet het geval is zou ik niet direct reden zien de kabel te vervangen. Of je moet de vervangende kabel mooier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Nope, de subwoofer is niet te horen als het niet moet. Dus ik weet genoeg, kabel voldoet prima.

De volgende zwakste schakel is iets dat ik niet wil aanpassen op dit moment dus ik ben helemaal tevreden voor nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Moby op 19-01-2015 10:29 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefafa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-08 16:20
Een korte vraag waar ik graag jullie mening over wil weten.

Momenteel gebruik ik een marantz 6008 receiver icm jamo s426 en een teufel sub.
Nu zit ik te kijken naar een upgrade naar een teufel t500 mk2 setje.
Dit is niet een wat moet ik kopen vraag maar meer een menings vraagje.

De jamo's heb ik gekocht voor 170 bij ibood en de teufels kosten 1500. Een groot verschil qua bedrag.
Maar ga je dit verschil goed horen? De prijs is ongeveer 10x zoveel. Maar qua geluid ook zoveel keer beter?

Ben benieuwd wat jullie erover te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Het enige dat er echt over te zeggen valt is: ga luisteren. Geluid is een erg subjectief gebeuren. Verder geldt overal dat iets dat 10 keer zo duur is, echt niet 10 keer zo goed is. Op een gegeven moment gaat de prijs exponentieel omhoog voor een relatief kleine verbetering. Een auto die 3 keer zo duur is rijdt ook niet 3 keer zo snel of 3 keer zo lekker. Maar verschil zul je zeker merken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefafa
Exirion schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:23:
Het enige dat er echt over te zeggen valt is: ga luisteren. Geluid is een erg subjectief gebeuren. Verder geldt overal dat iets dat 10 keer zo duur is, echt niet 10 keer zo goed is. Op een gegeven moment gaat de prijs exponentieel omhoog voor een relatief kleine verbetering. Een auto die 3 keer zo duur is rijdt ook niet 3 keer zo snel of 3 keer zo lekker. Maar verschil zul je zeker merken ja.
Nee precies, is ook meer dan logisch. Gelukkig heeft Teufel 8 weken proberen dus dat is altijd fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

jefafa, die teufels kosten (advies) ca 800 euro per setje van twee.. Hoeveel wil jij er aanschaffen?

Op marktplaats taat een setje te koop:
http://www.marktplaats.nl...8498-teufel-t500-mk2.html

[ Voor 39% gewijzigd door SED op 20-01-2015 16:20 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefafa
SED schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:19:
jefafa, die teufels kosten (advies) ca 800 euro per setje van twee.. Hoeveel wil jij er aanschaffen?

Op marktplaats taat een setje te koop:
http://www.marktplaats.nl...8498-teufel-t500-mk2.html
Ben geïnteresseerd in een 5.1 set. maar wel tof dat je mee denkt. ;) Deze bedoel ik: http://www.teufelaudio.nl...5.1-set-cinema-p9973.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

Oke, verkeerd begrepen. Ziet er fraai uit. Dan is een testperiode geen verkeerd plan.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Mijn frontspeakers kunnen tot 64hz op -3dB. Omdat de speakers als large aanmerken niet helemaal terecht is i.v.m. een subwoofer heb ik de fronts op small gezet. De crossover heb ik eerst op 80hz geprobeerd, maar ik vond de sub te bonkerig en hoorbaar aanwezig. Dit is op 50hz minder het geval. Is dit de juiste weg om te bewandelen? Of kan ik beter de iets hogere crossover aanhouden zodat ik geen frequenties mis? Mijn crossover kan alleen op 50 of 80hz (of hoger).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Zelf spelen met de settings totdat je tevreden bent.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

NoepZor schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:12:
De crossover heb ik eerst op 80hz geprobeerd, maar ik vond de sub te bonkerig en hoorbaar aanwezig. Dit is op 50hz minder het geval. Is dit de juiste weg om te bewandelen? Of kan ik beter de iets hogere crossover aanhouden zodat ik geen frequenties mis? Mijn crossover kan alleen op 50 of 80hz (of hoger).
Als het te bonkerig is dan klopt er iets niet met:
1. de gain van de subwoofer
2. de plaatsing van de subwoofer
3. de fase-instelling

Een van de opties, of een combinatie ervan kan van toepassing zijn. Bij heel veel mensen staat de subwoofer veel te hard mee te spelen. Kijk daar eerst eens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik kan binnenkort wel eens proberen om via de automatische instellingen (MCACC) de boel in te laten stellen. Voor mijn gevoel neemt de sub punch/kick weg van de frontspeakers en integreert het vervolgens niet optimaal met de sub. Op 50hz is het geluid wat meer geintegreerd (kicks vol op de fronts, het laagaanvulling vanuit de sub). Vooral als ik de crossover op de sub helemaal opengooi klinkt het rommelig. De receiver filtert als het goed is alles onder de 80hz af naar de sub, dus de crossover op de sub zou verder geen invloed meer mogen hebben als deze op de hoogte stand staat.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Bij mij in het boekje (sub=Klipsch SUB10 / Denon AVR2311) staat dat je bij het inregelen van de sub, de crossover op max moet zetten, het volume op half en fase gewoon af moeet blijven. Dan inregelen met Audissey, een de receiver doet de rest. Zal voor MCACC niet anders zijn.
Vwb speakers op large / small: in principe moet alles op small staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunkjah
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09-2024
nvm.

[ Voor 97% gewijzigd door Spunkjah op 21-01-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayesh
Hallo ik heb nu een rel subwoofer.
Maar hoe moet je de Hi level speakon kabel aansluiten

Moeten ze gewoon samengemengd met je Fronts aangesloten in dezelfde uitgang.
Want het is meestal niet goed om 2 kabels in een uitgang te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

jayesh schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:54:
Moeten ze gewoon samengemengd met je Fronts aangesloten in dezelfde uitgang.
Dat is het hele idee van high level aansluitingen ja.
Want het is meestal niet goed om 2 kabels in een uitgang te plaatsen
Niet als je er (laagohmige) speakers aan hangt, maar een subwoofer tapt alleen een signaal af en is hoogohmig. De versterker merkt daar dus niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayesh
Exirion schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:10:
[...]

Dat is het hele idee van high level aansluitingen ja.

[...]

Niet als je er (laagohmige) speakers aan hangt, maar een subwoofer tapt alleen een signaal af en is hoogohmig. De versterker merkt daar dus niks van.
Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 16:59
Stel, ik zou statieven als deze (zie onderstaand) nemen. Leg je de speakers er los op (zonder rubberen voetjes) of borg je ze op een of andere manier?

Afbeeldingslocatie: http://hificorner.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/p/sp100bk_bk.png

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dat ligt er aan of je zelf denkt dat je er tegenop gaat lopen of niet ;)
In principe zou los gewoon moeten kunnen, zeker als je niet vaak heel hard draait. verder is het natuurlijk ook afhankelijk hoeveel overstek je speaker heeft tov de plaat van de voet waar ie op staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Je zou ook van dat poster-plakspul kunnen gebruiken wat je kunt kneden. Dat gaat na verloop van tijd (niet al te lang) aardig vast zitten.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayesh
JT schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:24:
Je zou ook van dat poster-plakspul kunnen gebruiken wat je kunt kneden. Dat gaat na verloop van tijd (niet al te lang) aardig vast zitten.
werkt zeer goed idd.

Prit poster buddies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Op dat plaatje zie ik al rubbertjes zitten. Gaat vast prima werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
Heren,

Is het mogelijk om een Marantz sr7008 als connect apparaat te laten zien op een ipad?
Als ik op mn laptop spotify start kan ik deze via mijn ipad spotify app bedienen, door mijn laptop te selecteren onder Connect. Als ik op de Marantz onder Network de Spotify app aanzet, zie ik hem echter niet verschijnen.. 1st world problems misschien, maar het zou wel erg handig zijn:) Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Mikayu schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:19:
Op dat plaatje zie ik al rubbertjes zitten. Gaat vast prima werken
Voordeel van die posterdingen is dat ze een beetje vast gaan zitten dus als je een keer je speaker aanraakt dan ligt deze niet gelijk op de grond :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica