Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 5 ... 99 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivan0123
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-02-2024
Ja, ze klinken ook prima, maar ik vroeg me af of dit geen rommel oid was, maar dan hou ik deze speakertjes nog even erbij.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 20:31
Frustus Maximus schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:25:
Beste,

Ik heb een Philips microtower. Er komt erg mooi geluid uit maar sinds een maand zit er een galm in de hoge tonen.

Weet iemand hoe dit kan? Ik heb niets aan de settings veranderd, opeens zit er een galm in. Kan dit aan de speakers liggen? Of juist aan de microtoren?

BVD
Afgelopen tijd erg hard gehad? Dan kan je misschien je tweeters opgeblazen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

JeroenF schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:20:
Ik ben op zoek naar een klein versterkertje voor bij de TV in de slaapkamer. Deze wordt aangesloten op een digitenne kastje. Nu heb ik een beetje rondgekeken en kwam natuurlijk in china uit :)

Dit is bijvoorbeeld een leuke kleine versterker en doet (bijna) precies wat ik wil. Als ik namelijk naar bed toe ga heb ik geen zin meer om he-le-maal naar de tv te lopen om mijn versterker uit te zetten. Heeft iemand enig idee of er ook dit soort kleine versterkertjes bestaan met een afstandsbediening erbij?
Gauw een Logitech Harmony kopen jij : Je drukt op de uit knop en alles wat aan stond gaat in 1 keer uit en het enige dat jij nog hoeft te doen is je omdraaien en lekker :Z doen :Y) :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:23

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dan moet het apparaat natuurlijk wel met een afstandsbediening kunnen werken natuurlijk...

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Laatst online: 06-06 22:39
Ik ben op zoek naar advies. Ik heb sindskort een receiver en speakerset gekocht bij iBood. Dit is de receiver met deze speakerset. Voor meer info omtrend de specs van de satteliet speakers: http://www.polkaudio.com/tl1/d/1020

Om alle speakers aan te sluiten heb ik de volgende meters kabel nodig:

Links voor: 1m
Center: 1m
Rechts voor: 2m
Links achter: 15m
Rechts achter: 12m

Ik heb geprobeerd om te berekenen wat voor soort type kabel ik nodig heb met een calculator maar ik kom er geen wijs uit :| . Dus ik had zoiets van, ik bestel gewoon een rol van 2.5mm² kabel om alle speakers (excl subwoofer) aan te sluiten en dan zit ik wel goed..totdat ik sprak met een collega. Hij adviseerde om voor links voor, center en rechts voor een kabeldikte van 1.5mm² te pakken en voor de achterste twee speakers 2.5mm² vanwege de afstand. Nu ben ik dus aan het twijfelen en vroeg me af of iemand hier iets over kan roepen of een beter advies kan geven. Ik ben geen audiofiel maar ik ben ook niet van plan om de goedkoopste kwaliteit kabel te kopen. Ik zoek de juiste middenweg om goed te genieten van een filmpje :).

En voor de subwoofer had ik deze kabel in gedachte: http://www.allekabels.nl/...fer-kabel-aanbieding.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 11:05
Overal 2.5mm² zit je goed mee hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd. Kabeldikte speelt eigenlijk alleen een rol bij grote vermogens. Maar die speakers zijn prima aan te sturen, dus dat gaat echt met 2,5 mm wel loslopen.
Zie het als je waterleiding naar je speakers. Hoe dikker de kabel, hoe sneller een hoeveelheid water er door heen KAN zijn. Met de nadruk op kan idd, want de kans dat zoiets voor problemen gaat zorgen met een dergelijke set is te verwaarlozen :)
Weet je ook meteen waarom het voor de achterspeakers nog grotere onzin is dan voor. Die worden namelijk lang niet altijd aangestuurd, en als ze mee doen dan zeker niet voor het volle spectrum.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Ik heb sinds vrijdag n nieuwe setup:
Denon avr-x1000
Klipsch rb-81 II

Helaas merk ik dat bij sommige freq. een vreemd geluid uit de woofer komt. Dit doet zich soms meerdere uren niet voor en soms is t niet weg te krijgen.

Alle materiaal is nieuw, meerder keren opnieuw aangesloten, gebruik gemaakt van 4mm 99,9% OFC kabel.

Iemand enig idee waar k t probleem zou moeten zoeken?

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Omschrijf het geluid eens. En heb je je speakers al met Audissey imgeregeld?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 22:11
Ik heb mijn tv aangesloten op mijn pioneer vsx424k dmv een optische kabel. Is het daarmee mogelijk automatisch de receiver aan te zetten indien de tv aangaat? Zoiets kan bij hdmi wel maar ik heb geen audio return channel en ik weet niet of cec werkt als er geen beeldsignaal aanwezig is en de bron niet hdmi is op zowel tv als receiver.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:37

Zorian

What the fox?

NoepZor schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:46:
Ik heb mijn tv aangesloten op mijn pioneer vsx424k dmv een optische kabel. Is het daarmee mogelijk automatisch de receiver aan te zetten indien de tv aangaat? Zoiets kan bij hdmi wel maar ik heb geen audio return channel en ik weet niet of cec werkt als er geen beeldsignaal aanwezig is en de bron niet hdmi is op zowel tv als receiver.
Denk het niet. Als je echt per se dat wil hebben zou je kunnen kijken voor een universele afstandsbediening zoals een Logitech Harmony die per 'taak' de juiste apparaten aanzet op de correcte kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

The Eagle schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:45:
Omschrijf het geluid eens. En heb je je speakers al met Audissey imgeregeld?
Speakers zijn afgesteld met de mee geleverde mic. Het geluid is een lichte kraak van heeeel korte duur. Het lijkt meer voor te komen bij film en mp3 files maar is ook aanwezig bij lossless in mindere maten. Bij bijv. Adele komt t niet voor, bij AC/DC wel.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Laatst online: 06-06 22:39
The Eagle schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:46:
Dat idd. Kabeldikte speelt eigenlijk alleen een rol bij grote vermogens. Maar die speakers zijn prima aan te sturen, dus dat gaat echt met 2,5 mm wel loslopen.
Zie het als je waterleiding naar je speakers. Hoe dikker de kabel, hoe sneller een hoeveelheid water er door heen KAN zijn. Met de nadruk op kan idd, want de kans dat zoiets voor problemen gaat zorgen met een dergelijke set is te verwaarlozen :)
Weet je ook meteen waarom het voor de achterspeakers nog grotere onzin is dan voor. Die worden namelijk lang niet altijd aangestuurd, en als ze mee doen dan zeker niet voor het volle spectrum.
Bedankt voor de duidelijk uitleg :). Hier kan ik wat mee. Nu snel aanschaffen en aansluiten die hap :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Zit nu net weer wat muziek te luisteren, het lijkt nu overmatig aanwezig bij "sam smith - I'm not the only one." Dit is een flac van ongeveer 25mb, word afgespeeld via de laptop deze keer ( andere keren was via chromecast)

Het geluid lijkt op dat van een oude harddrive, neem aan dat iedereen dan wel weet wat ik bedoel.
Tot nu toe lijkt het alleen aanwezig te zijn op het rechter kanaal, speaker rechts voor.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 20:08

Mikayu

.srt

Nieuw toch? Ga ermee terug naar de dealer.
Wissel de speakers nog even om om de amp uit te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Heb net even de kabels op de achterkant van de reciever gewisseld. L<->R ... Lijkt nu een stuk minder.
Lpf voor lfe van 250-120-80hz... lijkt beter maar toch nog aanwezig.

|:(

[ Voor 29% gewijzigd door LyP0 op 19-11-2014 13:02 ]

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Minder uit dezelfde speaker of nu de linker?

En waarom gebruik je lpf zonder subwoofer?

Klinkt toch als een foutief product.. ik had de dealer gebeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Klinkt minder erg, maar nog steeds uit de zelfde speaker.
Lpf voor LFE lijkt altijd aan te staan in de reciever... kan nergens een mogelijkheid vinden om dit uit te zetten ( denon avr-x1000)

Net contact opgenomen met de verkoper, deze geeft aan m niet te kunnen ruilen omdat ze het product niet meer kunnen leveren. Mag wel ruilen voor een andere luidspreker maar dan zit ik dadelijk met 2 verschillende merken en type luidsprekers.
Ben tevreden over het geluid en klank dus zou geen andere willen...

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ding kan gewoon nog besteld worden, maarja. Ik snap waarom je geen andere wil, heb ze ook even mogen testen.

Bij speaker settings moet je de subwoofer op off zetten, dan weet je zeker dat er niets over de crossover loopt. Desnoods nog fronts op large

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 21:49

FeaR

In GoT we trust

LyP0 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:20:
Lpf voor LFE lijkt altijd aan te staan in de reciever... kan nergens een mogelijkheid vinden om dit uit te zetten ( denon avr-x1000)
LPF for LFE doet alleen wat als je de subwoofer op "YES" hebt staan, is een extra filter voor het LFE-signaal en behoort default en aangeraden op 120 Hz te staan. Zoals gezegd speakers op "LARGE" en subwoofer op "NO" en je bent er. Al zou één van die twee opties de andere wel moeten triggeren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 05:58
Wie kan mij vertellen wat de binnenmaat van een expedit/kallax kast van ikea is?
Dan heb ik het over de vakken zelf.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:10

CeesKees

I rest my Kees

Zou de maat van een willekeurige "inzet" voor kallax gelijk zijn aan de binnenmaten?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70286650/

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 05:58
CeesKees schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:05:
Zou de maat van een willekeurige "inzet" voor kallax gelijk zijn aan de binnenmaten?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70286650/
Yes is precies hetzelfde. Ben er inmiddels al achter :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Voor de volledigheid dan maar: binnenmaten Expedit is 33,5 x 33,5 cm

* The Eagle had een lineaal van 50cm bij de hand en een Expedit van 4x4 naast zijn bureau staan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06 11:22
Ik heb een Kallax in de woonkamer staan en de lp's passen er mooi in.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-06 15:37
Weten jullie ook een manier om een draadloze speaker aan een SR7008 te koppelen? Ik wil graag zo'n draadloze speaker als een bose soundlink oid in de garage zetten, maar dat deze dan dezelfde muziek afspeelt als wat er in de huiskamer draait. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat zal afhangen van de aansluitmogelijkheden van de bijgeleverde draadloze transmitter.
Als dat tulp is zul je hem aan een lijnuitgang moeten hangen; als die transmitter een high level ingang heeft zou ik hem aan de zone2 van de receiver hangen, dan kun je hem individueel regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
Heren, vraagje: ik hoor vaak dat mensen een dac gebruiken om onder andere het televisie geluid te verbeteren. Nu heb ik geen losse dac of dac in de versterker, maar wel een goede in mijn cd speler (nad c546bee). Is het mogelijk om deze dac te gebruiken om het tv geluid te verbeteren? Zo ja hoe? Tv en cd speler hebben een optische uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Jinge schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:37:
Heren, vraagje: ik hoor vaak dat mensen een dac gebruiken om onder andere het televisie geluid te verbeteren. Nu heb ik geen losse dac of dac in de versterker, maar wel een goede in mijn cd speler (nad c546bee). Is het mogelijk om deze dac te gebruiken om het tv geluid te verbeteren? Zo ja hoe? Tv en cd speler hebben een optische uitgang.
Als je de DAC van de CD-speler wilt gebruiken zal je het signaal van de TV de CD-speler in moeten voeren waarmee de CD-speler dus een Digitale Ingang nodig heeft. De NAD C546BEE heeft dat niet, dus is daarmee niet als externe DAC te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
FeaR schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:48:
[...]

Als je de DAC van de CD-speler wilt gebruiken zal je het signaal van de TV de CD-speler in moeten voeren waarmee de CD-speler dus een Digitale Ingang nodig heeft. De NAD C546BEE heeft dat niet, dus is daarmee niet als externe DAC te gebruiken.
Bedankt! Heb je misschien nog een tip voor een kleine dac oplossing ter verbetering van het tv-geluid zonder dat ik een dac van minstens €400 moet kopen? Of kan ik dan beter sparen voor een Dacmagic of D1050?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:24

Bob Popcorn

Plop!

Ik heb advies nodig. M'n vader is ontevreden over het geluid van z'n Sony HX720 televisie. Hij wil graag een eenvoudige oplossing die hij via optisch kan aansluiten. Ook z'n laptop erop aansluiten (draadloos) en z'n telefoon/m'n moeders telefoon zou erg fijn zijn.

Ikzelf denk aan een Sonos Playbar, maar m'n vader vindt 'm niet mooi en de televisie staat al op een soundbar (die van Sony en die klinkt dus kut). De televisie kan niet op de Sonos soundbar staan, en aan de muur vinden ze ook weer niks.

Ik zoek dus een eenvoudige oplossing die standaard het geluid van de televisie versterkt (altijd) maar ook mogelijkheden heeft voor andere apparaten (liefst draadloos). Ze hebben allebei een iPhone en hebben hun muziek in iTunes staan, praktisch alles aangekocht via de iTunes store.

De oplossing moet kamervullend geluid geven (Woonkamer is ongeveer 45m2 groot) van enig niveau (niveautje Sonos waarschijnlijk). Géén 5.1 systeem, maar 2.0 mag wel. Budget is 500 tot 750 euro (waarbij 500 de voorkeur heeft ;))

Mijn eigen oplossing zou zijn een Sonos 5 en dan ipv. optisch gewoon analoog aansluiten.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-06 11:51
Bob Popcorn schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:47:
Ik heb advies nodig. M'n vader is ontevreden over het geluid van z'n Sony HX720 televisie. Hij wil graag een eenvoudige oplossing die hij via optisch kan aansluiten. Ook z'n laptop erop aansluiten (draadloos) en z'n telefoon/m'n moeders telefoon zou erg fijn zijn.

Ikzelf denk aan een Sonos Playbar, maar m'n vader vindt 'm niet mooi en de televisie staat al op een soundbar (die van Sony en die klinkt dus kut). De televisie kan niet op de Sonos soundbar staan, en aan de muur vinden ze ook weer niks.

Ik zoek dus een eenvoudige oplossing die standaard het geluid van de televisie versterkt (altijd) maar ook mogelijkheden heeft voor andere apparaten (liefst draadloos). Ze hebben allebei een iPhone en hebben hun muziek in iTunes staan, praktisch alles aangekocht via de iTunes store.

De oplossing moet kamervullend geluid geven (Woonkamer is ongeveer 45m2 groot) van enig niveau (niveautje Sonos waarschijnlijk). Géén 5.1 systeem, maar 2.0 mag wel. Budget is 500 tot 750 euro (waarbij 500 de voorkeur heeft ;))

Mijn eigen oplossing zou zijn een Sonos 5 en dan ipv. optisch gewoon analoog aansluiten.
De iPhones kun je prima met bluetooth koppelen lijkt me, en dan zijn er vrij veel mogelijkheden:
http://tweakers.net/categ...mQMrEwNAASJmaG1goxdbW1gIA

Philips heeft ook nog wat opties met volledig draadloze achterspeakers zodat je niet de nadelen van 5.1 hebt, maar als je een film kijkt wel de voordelen:
pricewatch: Philips Fidelio E5
pricewatch: Philips HTL9100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

FrankRicard schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:37:
[...]

De iPhones kun je prima met bluetooth koppelen lijkt me, en dan zijn er vrij veel mogelijkheden:
http://tweakers.net/categ...mQMrEwNAASJmaG1goxdbW1gIA

Philips heeft ook nog wat opties met volledig draadloze achterspeakers zodat je niet de nadelen van 5.1 hebt, maar als je een film kijkt wel de voordelen:
pricewatch: Philips Fidelio E5
pricewatch: Philips HTL9100
Thanks! Ik vind die Philips Fidelio lijn erg mooi, heb zelf een bluetooth speaker en een koptelefoon er van. :)

Bluetooth vind ik de uiterste optie. Liever Sonos (maar dat beperkt je tot maar een paar apparaten die eigenlijk allemaal analoog in hebben) of Airplay. :) Ik denk zelf aan simpele speakers en een NAD D3020 versterkertje. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kijk even naar de Denon CEOL lijn of de DRA-N5. Hebben airplay, DLNA en een optische ingang :)
Met name de DRA N5 is niet al te duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukkiey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-04 12:11
Klein Vraagje:

Ik wil graag de de aux-kabels vanuit mijn iPad en Xbox 360 samenvoegen richting mijn Beats-hoofdtelefoon.
Weet iemand welke tussenstukje ik hier voor nodig heb? Lukt dit met een aux-splitter?

Groet,
Lukkiey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Dat tussenstukje heet een receiver :p

Xbox heeft andere output als je ipad. Het gaat sowieso niet passen en je hebt geen volume regeling als je met verloopkabels gaat stoeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukkiey
Mikayu schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:27:
Dat tussenstukje heet een receiver :p

Xbox heeft andere output als je ipad. Het gaat sowieso niet passen en je hebt geen volume regeling als je met verloopkabels gaat stoeien
Ik heb het laatste model Xbox 360, en die heeft gewoon een aux-uitgang, want ik kan mijn Beats er gewoon op aansluiten (en dus ook de zelfde uitgang als de iPad).
Alleen nu wil ik dus graag de kabel van de iPad en de Xbox samen laten komen naar de koptelefoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Lukkiey op 25-11-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Dat was mij een onbekend model.. In dat geval gaat een mengpaneeltje de mooiste oplossing zijn. Maar met een simpel split kabeltje zou het ook (misschien niet goed genoeg) moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukkiey
Heb je misschien ook een voorbeeld van zo'n mengpaneeltje? En met een splitter bedoel je zoiets: http://www.miniinthebox.c...al-vrouw-wit_p266445.html of moet je dan wel voor iets beters gaan? Ook een voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Even googlen... http://www.kieskeurig.nl/mengpaneel
neem je gewoon de meest simpele uitvoering voor 2 kanalen. Die skytek meuk bijvoorbeeld doet het prima voor dat beats ;)

Dat kabeltje is om te splitten naar 2 headsets, jij zoekt andersom. Niet zo makkelijk verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukkiey
Ik zag dat we thuis zo'n splitter hadden liggen, dus die heb ik geprobeerd.
Het werkt prima!
Dus moet ik alleen even een aux-verlengkabel aanschaffen, anders zit ik wel heel dicht op de tv:)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

The Eagle schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:21:
Kijk even naar de Denon CEOL lijn of de DRA-N5. Hebben airplay, DLNA en een optische ingang :)
Interessante systeempjes! Neem ik mee in m'n overweging. Het gevaar schuilt 'm alleen in het gebruiksgemak. Van Sonos wéét ik gewoon dat m'n ouders het in één keer snappen, van die Denon vrees ik dat niet. Argh, waarom maakt Sonos niet gewoon de Connect:Amp mét optische ingang. :(

• strongwtforce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06 13:20
Vorige week een nieuw TV gekocht, IA HD recorder van ziggo aangesloten en deze ook aangesloten op mijn receiver. Nu heb ik mijn TV ook op mijn receiver aangesloten omdat ik de mediaspeler hiervan ook wil gebruiken. Nu wil ik nog een blue ray speler aanschaffen, die ik ook wil aansluiten op mijn receiver, maar ik heb nu geen toslink ingang meer over. Nu heb ik nog wel een coaxiale ingang over maar ik zie geen blue ray spelers met 3d ondersteuning die een coaxiale uitgang hebben.

Wat is nu wijsheid? Een toslink switch of een toslink naar coax converter?

edit: volgens mij heb ik niet goed gekeken. Er zijn wel degelijk blue ray spelers met coax uit. Ga eerst nog ff verder zoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door strongwtforce op 27-11-2014 16:52 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 14:12

P_Tingen

omdat het KAN

Dit is het Kleine Vragen Topic binnen AUD, mailforwards zijn behoorlijk offtopoc.

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 29-11-2014 21:18 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Ik twijfel op dit moment tussen 2 complete sets, de enige twijfel komt door: actief of passive subwoofer.

Daarnaast is er met een actieve set natuurlijk meer uitbreiding mogelijk in te toekomst. Nog iemand die toevallig in het zelfde bootje heeft gezeten of iemand die mij kan helpen een besluit te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Altijd actief nemen. Ik schat dat 90% van de receivers een niet versterkte subwooferuitgang heeft. Receivers waar je een passieve sub op kunt hangen moet je met een vergrootglas zoeken. No-brainer dus: koop een actieve sub :)
Enige reden waarom je passief zou kunnen overwegen is als je huidige receiver ook een passieve sub ondersteunt. Maar ook die komt ooit aan zijn einde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Welke 2 setsets zijn het?

Meestal zie je passieve subwoofers alleen in een stereo met satelliet speakers. Kan je op vrijwel elke versterker aansluiten omdat je het parallel verbind en het bevat ook de filters/crossover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mikayu schreef op zondag 30 november 2014 @ 01:46:
Welke 2 setsets zijn het?

Meestal zie je passieve subwoofers alleen in een stereo met satelliet speakers. Kan je op vrijwel elke versterker aansluiten omdat je het parallel verbind en het bevat ook de filters/crossover
Genoeg home cinema setjes (van 2.1 tot 5.1) welke een passieve subwoofer hebben. Onkyo heeft het bijvoorbeels bij de lagere modellen, merken als Philips, LG en Sony gebruiken het voor het grootste deel. Waarbij de crossocer in de receiver zit en niet in de subwoofer. Eigenlijk is de subwoofer dan ook niets meer dan een gewone speaker met een wellicht groter conusoppervlak dan wel bouw dan de andere speakers.

Een goede passieve subwoofer hoeft niet slecht te zijn. Nadeel is dat het veelal wel zo is aangezien dit de setjes op een klein budget zijn. Als het budget er voor is zou ik altijd een actief exemplaar kiezen. Maakt de stap naar een upgrade in receiver dan een stuk makkelijker aangezien de passieve suvwoofers dus eigenlijk op 99% van gewone receivers niet aan kan worden gesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 30-11-2014 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Sowieso heeft een actieve sub de voorkeur: bij echt sublaag gaat er zoveel vermogen in de weergave zitten dat de voeding van een normale receiver dat niet aankan zonder dat de overige audiokanalen daar onder lijden. Daarom is bi-amping zelfs zonder subwoofer iets dat zeker bij wat meer volume hoorbare verschillen kan opleveren. Bij een sub is het een no-brainer: actief.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

The Eagle schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:21:
Heb The Eagle al via DM bedankt, maar ook hier wellicht interessant om te vertellen dat we tot aanschaf van de Denon CEOL Piccolo zijn gegaan (is hetzelfde model als de DRA-N5). Samen met 2 B&W 686 S2 speakers een heel mooi volwassen setje. Afspelen via Spotify of Airplay is rock stable, app is goed (niet denderend, maar prima) en het systeempje is erg fijn in gebruik. Zelfs m'n vaders iPhone 6 werkte in het dockje met een 30 pins naar lightning convertertje van DX.com! En het geluid is zalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Oke, dank voor de antwoorden, ik zat te twijfelen tussen 2 onkyo setjes, de pricewatch: Onkyo HT-S3505 de pricewatch: Onkyo HT-S4505 zwart

Die eerste heeft een passive sub en die andere een actieve, ik ben echter inmiddels al van deze gedachte afgestape en ga alles los kopen. Te beginnen met een A/V receiver en een subwoofer, het budget is niet al te hoog en mijn keuze is gevallen op de combinatie: pricewatch: Onkyo TX-SR313 Zwart met een pricewatch: Jamo SUB 210 0.1 (Zwart) sub.

Beide items voldoen aan mijn eisen: genoeg aansluitingen naar wens, geluid schijnt goed te zijn en de bediening niet last. De sub is zo ver ik kan vinden op internet de betere in zijn prijsklasse.

De enige vraag die ik heb, gaat die combinatie gewoon werken, ik ben namelijk nog al leek op het gebied van Audio/HiFi.

[ Voor 9% gewijzigd door garriej op 01-12-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-06 14:16
Zijn er mensen die een draadloos toetsenbord rechtstreeks op hun (smart) tv aangesloten hebben? Wil voor mijn Panasonic eigenlijk een toetsenbord, het typen met de afstandbediening word je ook zo flauw van :+.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

garriej schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:58:
pricewatch: Onkyo TX-SR313 Zwart met een pricewatch: Jamo SUB 210 0.1 (Zwart) sub.

De enige vraag die ik heb, gaat die combinatie gewoon werken, ik ben namelijk nog al leek op het gebied van Audio/HiFi.
Heeft die versterker een pre out voor actieve subtieler? Bij specs zie ik staan 100w voor de sub.. Dit is dus voor een passieve en die jamo kan niet high level worden aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Mikayu schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:01:
[...]

Heeft die versterker een pre out voor actieve subtieler? Bij specs zie ik staan 100w voor de sub.. Dit is dus voor een passieve en die jamo kan niet high level worden aangesloten
echter op de website van onkyo staat dit: Subwoofer Pre-Out

http://www.nl.onkyo.com/e...13-75901.html?tab=Details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:23
ja ik heb een trust toestenbordje, zo`n mooie compacte op mijn samsung tv en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Dat is hem idd. Heb even de pdf bekeken want op die pagina staat teveel waar je weinig aan hebt :+ hij zit naast je speaker B output, paarse tulp.
Zorg wel voor een degelijke subwoofer kabel, dan gaat het prima werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Mikayu schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:19:
[...]

Dat is hem idd. Heb even de pdf bekeken want op die pagina staat teveel waar je weinig aan hebt :+ hij zit naast je sbpeaker B output, paarse tulp.
Zorg wel voor een degelijke subwoofer kabel, dan gaat het prima werken
Ya had hem inmiddels.zelf ook gevonden, maar alsnog bedankt!
Meegeleverde met de sub is niet goed genoeg? :p

[ Voor 7% gewijzigd door garriej op 01-12-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Maken banaanstekkers nog uit in geluidskwaliteit? Of is het meer de aansluiting die wat steviger/handiger in elkaar zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zou qua geluid in principe geen of een verwaarloosbaar verschil moeten maken. Probeer het uit zou ik zeggen. En als je het uit vind maken even in het Elfentopic melden ;)
Voor de rest: qua aansluiten is het iets makkelijker. Maar het voordeel daarvan is afhankelijk van hoe vaak je je speakers opnieuw aan moet sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

garriej schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:25:
[...]

Ya had hem inmiddels.zelf ook gevonden, maar alsnog bedankt!
Meegeleverde met de sub is niet goed genoeg? :p
Als je er een kabel bijkrijgt zal die wel goed genoeg zijn :p
Meestal gaat zo ding brommen als je een gare kabel gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
The Eagle schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:13:
Zou qua geluid in principe geen of een verwaarloosbaar verschil moeten maken. Probeer het uit zou ik zeggen. En als je het uit vind maken even in het Elfentopic melden ;)
Voor de rest: qua aansluiten is het iets makkelijker. Maar het voordeel daarvan is afhankelijk van hoe vaak je je speakers opnieuw aan moet sluiten :)
Dat laatste was ik niet van plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

The Eagle schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:13:
dat laatste misschien 1 keer per jaar als ze naar beneden moeten voor een verjaardag, maar dat maakt niet zoveel uit :D

Dank voor de info, ik weet genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
strongwtforce schreef op donderdag 27 november 2014 @ 12:51:
Vorige week een nieuw TV gekocht, IA HD recorder van ziggo aangesloten en deze ook aangesloten op mijn receiver. Nu heb ik mijn TV ook op mijn receiver aangesloten omdat ik de mediaspeler hiervan ook wil gebruiken. Nu wil ik nog een blue ray speler aanschaffen, die ik ook wil aansluiten op mijn receiver, maar ik heb nu geen toslink ingang meer over. Nu heb ik nog wel een coaxiale ingang over maar ik zie geen blue ray spelers met 3d ondersteuning die een coaxiale uitgang hebben.

Wat is nu wijsheid? Een toslink switch of een toslink naar coax converter?

edit: volgens mij heb ik niet goed gekeken. Er zijn wel degelijk blue ray spelers met coax uit. Ga eerst nog ff verder zoeken.
Als je wel genoeg hdmi-ingangen hebt, is dat ook prima. HDMI geeft de 5.1 goed door. Staat me zelfs bij dat een optische dat niet zonder meer doet.... is hier op forum meer info over te vinden. Even zoeken dus en dan heb je je antwoord. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

PFvH schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:08:
[...]

Als je wel genoeg hdmi-ingangen hebt, is dat ook prima. HDMI geeft de 5.1 goed door. Staat me zelfs bij dat een optische dat niet zonder meer doet.... is hier op forum meer info over te vinden. Even zoeken dus en dan heb je je antwoord. Succes!
Niet alle receivers ondersteunen audio over hun hdmi input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Mikayu schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:40:
[...]

Niet alle receivers ondersteunen audio over hun hdmi input
Je hebt gelijk. Ik las nieuw gekocht en zag een rijtje en dacht dat dit ook voor de receiver gold. Wat er dus niet staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 09:17

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Waar kan je tegenwoordig nog een mooi breed assortiment speakers op je gemak beluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

DominoNL schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:55:
Waar kan je tegenwoordig nog een mooi breed assortiment speakers op je gemak beluisteren?
Dat is een goeie vraag.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Bij mj in de buurt is er nog een audio shop waar je dat gemakkelijk kan doen, en anders maar daar heb je niet zo een goed assortiment. Maar bij de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

thibautb schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:46:
[...]

Bij mj in de buurt is er nog een audio shop waar je dat gemakkelijk kan doen, en anders maar daar heb je niet zo een goed assortiment. Maar bij de mediamarkt.
bij "mijn" mediamarkt hebben ze echt nog zo'n afgesloten luisterhok, daar staan best wel veel speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bij de MM moet je dat alvast niet willen. Beperkte hoeveelheid merken, beperkt aanbod, opdringerige en verre van kundige medewerkers. leuk om even te luisteren, niet om tot aanschaf over te gaan.
Enige echt kundige hifi medewerker ben ik in de MM in Eindhoven tegengekomen, maar ook daar was de luistermogelijkheid beperkt. Laat staan een rustige luistermogelijkheid :X
Correct Rotterdam, iEar Tilburg, Hobo hifi (winkels die weer open gaan / zijn), Stassen (al wil je daar niet heen), Schluderbacher (DLD). Bij de winkel van hificorner.nl in Groningen schijn je ook goed terecht et kunnen :)
Helaas zijn door de crisis veel kleine hifizaken op de fles gegaan, dus is het aanbod beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:50
Ik heb een klein vraagje met betrekking tot banana plugs. Ik heb deze besteld : http://pictures.content4u...gh_res/HQS-SCC019_B_2.JPG maar ik dien dus het draad in het onderste gedeelte te doen uiteraard met eindje gestript. Maar ik zie niet hoe dit dan goed connectie maakt want het achterste gedeelte kan er uitgeschroeft worden maar dat is alleen om de plug stevig in de poort te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

japiesa schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:24:
Ik heb een klein vraagje met betrekking tot banana plugs. Ik heb deze besteld : http://pictures.content4u...gh_res/HQS-SCC019_B_2.JPG maar ik dien dus het draad in het onderste gedeelte te doen uiteraard met eindje gestript. Maar ik zie niet hoe dit dan goed connectie maakt want het achterste gedeelte kan er uitgeschroeft worden maar dat is alleen om de plug stevig in de poort te houden?
Het lijkt me dat die de beide schroefjes er zijn om de buitenmantel van de draad tegen te houden en dat je met die draaischroef de ader goed vastzet (dus niet teveel strippen) dus de ader word door de draaischroef tegen de voorkant aangedrukt, ik denk dat het voorste gedeelte doorloopt in de huls en dat daar een gat inzit voor de ader en aan de boven kant een gat waar schroefdraad inzit voor de draaischroef..

[ Voor 14% gewijzigd door Read op 02-12-2014 19:34 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
Maar die draaischroef komt niet in contact met de ader want de holte waar de speakerkabel in komt staat niet in verbinding met het gedeelte van de draaischroef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-06 14:16
The Eagle schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:23:
Bij de MM moet je dat alvast niet willen. Beperkte hoeveelheid merken, beperkt aanbod, opdringerige en verre van kundige medewerkers. leuk om even te luisteren, niet om tot aanschaf over te gaan.
Enige echt kundige hifi medewerker ben ik in de MM in Eindhoven tegengekomen, maar ook daar was de luistermogelijkheid beperkt. Laat staan een rustige luistermogelijkheid :X

[...]

Correct Rotterdam, iEar Tilburg, Hobo hifi (winkels die weer open gaan / zijn), Stassen (al wil je daar niet heen), Schluderbacher (DLD). Bij de winkel van hificorner.nl in Groningen schijn je ook goed terecht et kunnen :)
Helaas zijn door de crisis veel kleine hifizaken op de fles gegaan, dus is het aanbod beperkt.
Kun je goed luisteren :).

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

japiesa schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:12:
Maar die draaischroef komt niet in contact met de ader want de holte waar de speakerkabel in komt staat niet in verbinding met het gedeelte van de draaischroef
Dan weet ik het ook niet ik dacht dat het zon http://www.elektronica-sh...etalen-banaanstekkers.jpg stekker was maar dan met een hulsje erom.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
Het is inderdaad een beetje vreemde constructie. Ik heb nu gewoon de speaker kabel in de daarvoor bestemde holte gedaan helemaal tegen bovenkant aan. Vanavond even testen of het het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:35
Een kleine Audio en Hifi vraag:

Sinds enige tijd ben ik op de legale tour en heb ik een berg CD's aangeschaft tezamen met een nieuwe MP3 speler en headphones.

Nu wil ik graag weten of er nog een verschil zit in welk programma ik gebruik om mijn CD's te rippen?
Voorheen was het simpelweg downloaden en op de MP3 speler (Sony A865) zetten, maar lees her en der / neem aan dat het rippen vanaf CD betere kwaliteit levert, of?

MP3 speler: Cowon J3
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2a8s20o.jpg

Of zal er weinig verschil merkbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Voor rippen naar mp3 zal verschillende software meestal dezelfde encoder gebruiken als een minder legale download die van een cd komt. Als je je cd's ript naar 320k mp3 krijg je gewoon de kwaliteit die je gewend ben.

Juist bij legale bronnen die muziek als download aanbieden is naar mijn idee vaak wat minder dan de echte cd of een 320k mp3

Wat je ook kan doen is rippen naar flac. Dat is lossless, dus 100% cd kwaliteit
Het enige wat daar mis mee kan gaan is een gare origineel :)

Persoonlijk vind ik flac voor portable niet nodig en hoor ook geen verschil, maar voor in de 'database' thuis wel een must om je installatie goed tot zijn recht te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:35
Bedankt voor de reactie!
Betreft het programma wat ik kan gebruiken, is hier nog verschil of gebruiken ze allemaal dezelfde codec?
Heb nu Exact Audio Copy, daar deze op de site van FLAC stond, deze raad echter aan om loseless in .wav op te slaan? (maar de optie voor .flac is tevens beschikbaar).

Zijn er nog bepaalde instellingen waar ik op moet letten, of is dat allemaal niet nodig?
Liefst wil ik hetzelfde bestand gebruiken voor mijn MP3 speler als home cinema set.

Qua grootte is dat ook geen struikelpunt, zit nu een 64GB kaartje in de J3, 8MB of 24MB per nummer maakt dan ook niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Wav of flac maakt in kwaliteit niets uit. Alleen flac is kleiner. Je kan het vergelijken met een Zip bestandje. Er gaat geen info verloren bij het inpakken van de wav terwijl hij toch kleiner wordt. Pak je hem weer uit dan heb je exact dezelfde Wav weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
Nu het volgende: KPN heeft besloten om sommige kanalen met dolby digital 5.1 uit te sturen. Nu heb ik net een nieuwe stereoversterker namelijk de yamaha r-n500. Ik heb de tv ontvanger aangesloten op de versterker met een optisch kabeltje. Maar nu krijg ik dus geen geluid uit mijn luidsprekers. Er zit ook een 3,5 mm jack op de tv ontvanger, als ik deze nu met een jack rca kabel verbind met de versterker zou ik dan wel geluid uit mijn luidsprekers krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat let je om het uit te proberen? Overigens heb je het denk ik over de hoofdtelefoonaansluiting. Als je analoge stereo out wilt kun je dat denk ik beter met een verloopje van je scart aftappen :)
Having said that: check je TV instellingen even. Kan zijn dat je de uitgang als externe speakers apart moet selecteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik kan niet zo snel vinden of die yammie wel dolby digital kan decoden. Zet de output eens op pcm stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zoek nu al weken maar een werkende oplossing voor mijn probleem maar dat vond ik tot nu toe niet.

Ik heb een Sennheiser HDR130 koptelefoon en dat ding ruist behoorlijk.

Ik heb een Denon AVR X2000 in de huiskamer staan en boven naast de PC een Denon PMA 720AE. Beide hebben een aansluiting voor een koptelefoon.

Omdat Bluetooth niet of heel weinig ruis heeft dacht ik om een simpele Bluetoothzender aan te sluiten op de koptelefoonaansluiting van een van de versterkers. Een bluetooth koptelefoon zou dan het geheel moeten completeren zodat mijn stereogeluid perfect draadloos mijn oor streelt.

De vraag kan dit en zo ja, waar vind ik een bluetooth transmitter die op een koptelefoonaansluiting kan worden aangesloten.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
The Eagle schreef op donderdag 04 december 2014 @ 23:36:
Wat let je om het uit te proberen? Overigens heb je het denk ik over de hoofdtelefoonaansluiting. Als je analoge stereo out wilt kun je dat denk ik beter met een verloopje van je scart aftappen :)
Having said that: check je TV instellingen even. Kan zijn dat je de uitgang als externe speakers apart moet selecteren :)
Ik heb de tv ingesteld op stereo pcm en ik heb inderdaad in het menu aangegeven dat dit via externe speakers moet. Echter kan de yamaha geen dolby digital weergeven. Er zit echter geen scart aansluiting op de kpn hd tv ontvanger dus zal het wel via de ingang van de hoofdtelefoon moeten. Ik ga vanavond even proberen of dit lukt. Ik heb uiteraard niet alle kabels hier liggen dus vandaar mijn vraag dan koop ik geen onnodige dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Maar wat als je de yamaha het signaal laat decoden ipv de tv? Ik dacht dat het verkoopargument van die r-n500 juist is dat je digitale inputs kunt gebruiken voor 2.0/2.1 output?

Zie ook deze quote van hun website:
The R-N500 is equipped for digital audio input—with both optical and coaxial terminals. The optical is for receiving audio from a TV, and the coaxial for receiving audio from a Blu-ray player. The audio stays in the digital domain, giving you pure, pristine dynamic sound for all your entertainment sources, from sports and other programmes to movies and concerts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
Goodfellas schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 06:50:
Maar wat als je de yamaha het signaal laat decoden ipv de tv? Ik dacht dat het verkoopargument van die r-n500 juist is dat je digitale inputs kunt gebruiken voor 2.0/2.1 output?

Zie ook deze quote van hun website:
The R-N500 is equipped for digital audio input—with both optical and coaxial terminals. The optical is for receiving audio from a TV, and the coaxial for receiving audio from a Blu-ray player. The audio stays in the digital domain, giving you pure, pristine dynamic sound for all your entertainment sources, from sports and other programmes to movies and concerts.
Ik heb dus de kpn hd ontvanger verbonden met de yamaha maar krijg geen geluid uit mijn speakers. Wat je aanhaalt is dus inderdaad waar ze mee adverteren maar volgens mij kan de r-n500 dus geen dolby digital geluid decoden? Ik sla het boekje er vanmiddag op na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hang die KPN ontvanger eens op je TV (met HDMI neem ik aan), en dan van je TV optisch naar je Yamaha. Op je TV ook selecteren dat ie externe speakers gebruikt. En dan de externe speakers niet op auto maar op stereo zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey28
  • Laatst online: 11-06 13:26
Dames en Heren goedemorgen!

ik heb een klein vraagje, ik ben in het bezit van de jbl Northridge serie, en nu ga ik op mezelf wonen en komt de gehele set in de woonkamer te staan.

Nu zou ik graag mijn boekenplank speakers de e20 willen ophangen of op een standaard zetten. Hebben jullie tips of ideeen voor mij hoe ik dit het beste kan doen zonder de speaker te beschadigen?

Alvast bedankt!

Mvg,

Davey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Zolang je niet in de speaker gaat boren, gaat ie heus niet kapot, ook niet laten vallen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik heb boekenplank speakers als surrounds en staan zoals de naam al doet vermoeden op plankjes :p
Zo hoef je niets te modificeren en kan je er eventueel nog wat prul naast zetten naar eigen smaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 22:19
Goedemiddag medetweakers,

Ik ben sinds kort in het bezit van een HK Soundsticks iii setje.
nou heb ik het volgende probleem:
de Subwoofer heb ik onder het bureau staan en de boxjes op mijn bureau,
echter zijn de kabels te kort om door zo'n kabelgat te lopen.

heeft iemand een idee welke kabel ik kan gebruiken om 1 box te verlengen, de andere is wel lang genoeg.
En dan graag advies, welke kabel weinig tot geen kwaliteitsverlies opleverd.

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken!
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Haal de meest gangbare luidspreker kabel met dezelfde dikte. Je kan ze bij de gamma halen of op een kabeltje.com webshop. Neem een lang genoeg stuk om de andere speaker er ook meteen van te voorzien. Het zal er niet slechter of beter op klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Purehz schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:57:
Goedemiddag medetweakers,

Ik ben sinds kort in het bezit van een HK Soundsticks iii setje.
nou heb ik het volgende probleem:
de Subwoofer heb ik onder het bureau staan en de boxjes op mijn bureau,
echter zijn de kabels te kort om door zo'n kabelgat te lopen.

heeft iemand een idee welke kabel ik kan gebruiken om 1 box te verlengen, de andere is wel lang genoeg.
En dan graag advies, welke kabel weinig tot geen kwaliteitsverlies opleverd.

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken!
Alvast bedankt :)
Ik heb zelf ook soundsticks III staan :)
Linker speaker zit met een tulpstekker (of cinch plug) en die kun je dus gewoon met wat tulp/contra-tulp verlengen. Ik vermoed dat een stereokabel goedkoper zal zijn dan een mono kabel, maar daar ben je zo achter. Kwaliteitsverlies ga je met die set niet snel krijgen, dus zelfs een kabeltje van de bouwmarkt voldoet al prima :)

Rechter speaker heeft een soort DIN aansluiting omdat daar ook de volumeregeling etc overheen gaat. Als je die wilt verlengen vermoed ik dat een SVHS verlengkabel wel eens zou kunnen werken. Dat leek me de zelfde grootte en bijna de zelfde pin layout. Maar of dat past en werkt weet ik niet.
Links verlengen is de makkelijkste en goedkoopste optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Source90 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:22:
Bedankt voor de reactie!
Betreft het programma wat ik kan gebruiken, is hier nog verschil of gebruiken ze allemaal dezelfde codec?
Heb nu Exact Audio Copy, daar deze op de site van FLAC stond, deze raad echter aan om loseless in .wav op te slaan? (maar de optie voor .flac is tevens beschikbaar).

Zijn er nog bepaalde instellingen waar ik op moet letten, of is dat allemaal niet nodig?
Liefst wil ik hetzelfde bestand gebruiken voor mijn MP3 speler als home cinema set.

Qua grootte is dat ook geen struikelpunt, zit nu een 64GB kaartje in de J3, 8MB of 24MB per nummer maakt dan ook niet echt uit.
Flac gebruiken. Veel makkelijker met de metadata. EAC is een goed programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Source90: als je het alleen om het legale te doen is: als je het origineel hebt, mag je vziw ook een gedownloade versie hebben. Iets met thuiskopietjes. Hoef je dus niet eens te rippen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:09
Kort vraagje: kunnen deze boxen https://www.maxiaxi.com/600-watt-4-weg-speaker-set-shft57b samen met deze receiver pricewatch: Pioneer VSX-329-K ?

Snap er niks meer van. Iemand bij de beoordelingen van die luidsprekers zegt minimaal 80 Watt versterker. Iemand anders zegt dat versterker minimaal piekvermogen van speakers moet hebben.

Geluid hoeft niet perfect te zijn, gewoon lekker knallen voor het leukie.

En deze receiver geeft als het goed is wel HDMI beeld door en doet dan geluid via de luidsprekers toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

Exirion

Gadgetfetisjist

barrymossel schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:48:
Kort vraagje: kunnen deze boxen https://www.maxiaxi.com/600-watt-4-weg-speaker-set-shft57b samen met deze receiver pricewatch: Pioneer VSX-329-K ?

Snap er niks meer van. Iemand bij de beoordelingen van die luidsprekers zegt minimaal 80 Watt versterker. Iemand anders zegt dat versterker minimaal piekvermogen van speakers moet hebben.

Geluid hoeft niet perfect te zijn, gewoon lekker knallen voor het leukie.
Ik zeg er niet gauw iets van als iemand met een echt budgetsetje begint, maar die speakers kun je beter niet kopen. Dat is echt brandhout. Rotzooi en klinkt nergens naar. Puur gebouwd om er indrukwekkend uit te zien. Koop dan liever iets compacters dat beter klinkt. Hoeft echt niet meteen peperduur te zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Kort antwoord: ja, dat kan

Was het niet voor die maat van je in ze nieuwe huis? Je hebt al een topic in CEA lopen hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

barrymossel schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:48:
Die persoon bij de beoordelingen heeft waarschijnlijk zelf een versterker met 80 Watt waarom hij dit zegt. Op beoordelingen op dit soort sites zou ik niet snel af gaan. Idem met een Kieskeurig waar mensen na een week of wat gebruik hun product al een tien voor duurzaamheid geven. Objectief naar je eigen aankopen kijken is lastig en het is niet makkelijk om daar negatief over te doen.

Betreffende vermogen en waar je op moet letten staat genoeg geschreven in de FAQ die hier op GoT te vinden is en ook in diverse topics komt het aan bod. Maar ik sluit me bij deze aan bij Exirion: die speakers zijn troep en dan zeg ik het nog netjes. 12,5 kilo voor een speaker van deze grootte is gewoon het dunste spaanplaat met de goedkoopste drivers. Een goed 4-weg systeem heeft een uitgekiend en berekend filter, dat kan je voor dit geld niet verwachten. Lees ook Elegante zuiltjes voor een elegant prijsje? eens door, dat topic ging over dezelfde speakers. Het topic had wel dezelfde samenvatting: geef je geld liever uit aan wat anders.
En deze receiver geeft als het goed is wel HDMI beeld door en doet dan geluid via de luidsprekers toch??
Klopt, deze receiver heeft HDMI Processing.

Pagina: 1 ... 5 ... 99 Laatste

Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!

Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6