Tronios is wat vroeger Skytec/Skytronic was. Die zijn failliet
gegaan maar hebben onder de naam Tronios een doorstart gemaakt.
Ik werk in een winkel die Tronios-producten levert/leverde en ik kan je zeggen: het is absolute bagger. Zonder uitzondering. Mijn werkgever heeft dan ook toevallig deze week besloten de rommel uit te verkopen en niet meer in te kopen, want letterlijk meer dan de helft van de producten heeft gebreken.
Om een voorbeeld te geven:
deze portable karaoke/presentatie geluidsset. Geluid ruist. Microfoons ruisen nog meer. Handvat is zo flimsy, je durft hem haast niet uit te schuiven. SD-kaart ingang zat zo scheef dat er met geen mogelijkheid een SD-kaart in te krijgen was. CD-lade is zo slap als een pannekoek. Potmeters zitten scheef (midden zit niet in het midden). Afwerking van het geheel is kut, hoekprofielen zitten scheef e.d.. En natuurlijk: geluid zuigt.
Product gaat dus terug naar de leverancier met de mededeling: "Wat is er eigenlijk wél goed aan dit ding?"
En als dat nou een uitzondering was.. maar nee. Laatst: klant wil een dubbele cd-speler en een mengpaneel bestellen. Merk Skytec. Gevraagd of hij niks anders wilde wat me zo hadden staan, nee: moest Skytec "want dat is goedkoop maar toch goed".
Nouja, vooruit dan maar. Handel besteld. Wat blijkt? Mengpaneel doet niks en van de cd-speler gaat een lade niet open. Oftewel: geen enkele quality check daar bij Tronios.
En zo kan ik nog vele voorbeelden geven.
Als dat zo doorgaat gaan ze net zo hard weer failliet.
Om een lang verhaal kort te maken: Tronios/Skytec is prut, blijf daar ver vandaan.