Elegante zuiltjes voor een elegant prijsje?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 16.838 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:34
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicatekoop.nl/images/100_325.jpg

Meer info

Leuke slimline zuiltjes, merk Tronios, voor maar :? € 119,- per paar :?

Kwaliteit zal er ook wel naar zijn, alhoewel ECHT slechte speakers bestaan bijna niet meer. Uiteraard een audiofiel hoort het verschil wel.

Het merk Tronios komt niet voor in de search op GoT, maar wel redelijk wat zoekresultaten in Google.

Specs van deze speakers:

# 600W max. vermogen
# 6.5" Subwoofers
# Breed frequentiegebied
# 88dB SPL
# Woofer 4x 6.5"
# Power max. 600W
# Impedance 4 Ohms
# Frequency response 20Hz - 20kHz
# Systeem 4-Way
# Speaker: Midrange 6.5"
# Tweeter 1"
# SPL @ 1W/1m 88dB +/-3dB
# Dimensions 220 x 325 x 1100mm

Verzoek ingediend voor kleine titelfix

Sorry, vergeten de vraag:
"Ist wat?" :)

[ Voor 4% gewijzigd door Snowwie op 14-03-2011 01:14 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

Wat is je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:56
Elegant? ik vind er weinig elegants aan. ze zijn groot, lomp en het design (is natuurlijk persoonlijk) vind ik een drama.

119 per paar.. voor dat geld is het al niet mogelijk om een goede 2-weg te bouwen, laat staan dit 4-weg systeem. er zullen dus zeer waarschijnlijk *erg* slechte woofers in zitten. het frequentiebereik zou ik ook niet geloven. er zijn maar weinig speakers die 20hz flat kunnen weergeven. als deze speakers eens 40hz op -3db doen zou ik al heel blij zijn.

Voor dit geld kan je gewoon niets verwachten,

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Tronios is wat vroeger Skytec/Skytronic was. Die zijn failliet gegaan maar hebben onder de naam Tronios een doorstart gemaakt.

Ik werk in een winkel die Tronios-producten levert/leverde en ik kan je zeggen: het is absolute bagger. Zonder uitzondering. Mijn werkgever heeft dan ook toevallig deze week besloten de rommel uit te verkopen en niet meer in te kopen, want letterlijk meer dan de helft van de producten heeft gebreken.
Om een voorbeeld te geven: deze portable karaoke/presentatie geluidsset. Geluid ruist. Microfoons ruisen nog meer. Handvat is zo flimsy, je durft hem haast niet uit te schuiven. SD-kaart ingang zat zo scheef dat er met geen mogelijkheid een SD-kaart in te krijgen was. CD-lade is zo slap als een pannekoek. Potmeters zitten scheef (midden zit niet in het midden). Afwerking van het geheel is kut, hoekprofielen zitten scheef e.d.. En natuurlijk: geluid zuigt.
Product gaat dus terug naar de leverancier met de mededeling: "Wat is er eigenlijk wél goed aan dit ding?"

En als dat nou een uitzondering was.. maar nee. Laatst: klant wil een dubbele cd-speler en een mengpaneel bestellen. Merk Skytec. Gevraagd of hij niks anders wilde wat me zo hadden staan, nee: moest Skytec "want dat is goedkoop maar toch goed".
Nouja, vooruit dan maar. Handel besteld. Wat blijkt? Mengpaneel doet niks en van de cd-speler gaat een lade niet open. Oftewel: geen enkele quality check daar bij Tronios.
En zo kan ik nog vele voorbeelden geven.
Als dat zo doorgaat gaan ze net zo hard weer failliet.

Om een lang verhaal kort te maken: Tronios/Skytec is prut, blijf daar ver vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01-2023
Ik heb ze op marktplaats zien staan, alleen dan onder naam van skytec..
ik heb bijzonder weinig vertrouwen in dat deze ook maar een beetje ergens naar klinken.
119 euro per paar.. Daat koop je net 1 redelijk lekkere woofer voor.
niet 2 van deze kasten inc. bekabeling, tweeters, woofers, midranges, en alles erop en eraan.

In het kort: ik zou me er niet aan wagen.

Maar vanwaar dit topic eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Het kon zijn dat het een serie speakers is die voor z'n geld het best waard zou zijn. Blijkbaar heeft niemand ze tot dusver getest, hooguit wat negatieve opmerkingen over andere apparaten van hetzelfde merk.
Visgek24 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 01:01:
Voor dit geld kan je gewoon niets verwachten,
Zo herinner ik me nog het Eltax Concept 400 topic, waarbij de speakers een prijs hadden van ~90 euro, nu rond de ~100 euro per paar. En toch waren heel wat tweakers zeer tevreden met de Eltax Concept 400.

[ Voor 43% gewijzigd door Snowwie op 14-03-2011 01:42 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:36

servies

Veni Vidi Servici

Snowwie schreef op maandag 14 maart 2011 @ 01:19:
Het kon zijn dat het een serie speakers is die voor z'n geld het best waard zou zijn. Blijkbaar heeft niemand ze tot dusver getest, hooguit wat negatieve opmerkingen over andere apparaten van hetzelfde merk.

[...]

Zo herinner ik me nog het Eltax Concept 400 topic, waarbij de speakers een prijs hadden van ~90 euro, nu rond de ~100 euro per paar. En toch waren heel wat tweakers zeer tevreden met de Eltax Concept 400.
Wat denk je nou zelf:
8 woofers, 2 midrange speakers, 2 tweeters, 2 (minimaal) filters, wat spaanplaat, wat schroeven, wat lijm en nog wat werktijd...
Ga eens rondkijken op internet wat fatsoenlijk losse woofers/tweeters etc. kosten... en ga dat eens bij elkaar optellen, het zal mij verbazen als jij kwaliteitsonderdelen los kunt vinden voor een totaalprijs minder dan die €119... dus 3x raden wat er in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Dit is het type ''koop ze nu uit mn busje'' speaker? :p

En ik vind er ook weinig elegant aan, ze zien er opzich wel okay uit maar ben bang dat het weinig is..
Snowwie schreef op maandag 14 maart 2011 @ 01:19:

[...]

Eltax ligt denk ik wel een paar latjes hoger in kwaliteit, afwerking e.d

zoals :

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/8979/camargue.jpg

de Eltax camargue vindt ik echt een mooie speaker! En die kan je echt niet vergelijken met deze meuk. :9

[ Voor 77% gewijzigd door iNFiNiTY- op 14-03-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HyperioN schreef op maandag 14 maart 2011 @ 01:13:
Tronios is wat vroeger Skytec/Skytronic was. Die zijn failliet gegaan maar hebben onder de naam Tronios een doorstart gemaakt.

..

Om een lang verhaal kort te maken: Tronios/Skytec is prut, blijf daar ver vandaan.
Toen ik dit las wist ik genoeg, ging er een belletje rinkelen.

Geheugen werkt nog goed, ik heb zo'n 5.1 set gehad van die jongens.
\[5.1]Skytech set (Kijkshop) Skytronic ervaringen?

Heb er bijna 4 jaar mee gedaan, voor weinig geld ziet er het er netjes uit en geluid is 'best goed'. Echt hard geluid kunnen ze niet aan, het vermogen wat vermeld wordt is verre van dat ding echt aan kon. Daarna overgestapt naar Teufel, wereld van verschil :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
servies schreef op maandag 14 maart 2011 @ 08:50:
[...]

Wat denk je nou zelf:
8 woofers, 2 midrange speakers, 2 tweeters, 2 (minimaal) filters, wat spaanplaat, wat schroeven, wat lijm en nog wat werktijd...
Ga eens rondkijken op internet wat fatsoenlijk losse woofers/tweeters etc. kosten... en ga dat eens bij elkaar optellen, het zal mij verbazen als jij kwaliteitsonderdelen los kunt vinden voor een totaalprijs minder dan die €119... dus 3x raden wat er in zit...
Is het tegenwoordig bij heel veel producten niet zo dat je enkel en alleen extra betaald voor het merk, en dat verschillende merken gewoon uit 1 fabriek in China komen?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Snowwie schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:44:
[...]

Is het tegenwoordig bij heel veel producten niet zo dat je enkel en alleen extra betaald voor het merk, en dat verschillende merken gewoon uit 1 fabriek in China komen?
Nou, bij speakers wat minder. Dat zijn echt ontwerpen met wisselfilters die passen bij de behuizing en de gebruikte speakerunits.

Ga er voor 60 euro per kant maar niet vanuit dat er ook maar iets van een fatsoenlijk wisselfilter in zit. En dan moeten de speakers zelf van nature de juiste response hebben om er wat fatsoenlijks van te maken.

Ik heb er een hard hoofd in dat dit wat is. Koop dan liever voor 6 tientjes van die 2-weg boekenplank speakertjes van Magnat bij de Mediamarkt ofzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom koop je niet zoiets:
http://link.marktplaats.nl/431973647
Voor 100 euro kun je ze vast wel ophalen.
Zijn volgens mij driades, te zien aan het model en klinken erg goed voor dat geld.
Vergeet skytec of tronios, uit zulke prut kan nooit geluid komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Snowwie schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:44:
[...]

Bmw 1 en 7 serie komen ook uit dezelfde fabriek, maar toch zijn het 2 compleet verschillende klasses. :)
zeker tot een paar 100E per speaker ga je steeds een verbetering horen, daarna ga je IMHO navenant je meer betaalt, je ook idd een steeds groter merk-uitstraling/geluid verdeling krijgen .

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
JvS schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:54:
Ga er voor 60 euro per kant maar niet vanuit dat er ook maar iets van een fatsoenlijk wisselfilter in zit. En dan moeten de speakers zelf van nature de juiste response hebben om er wat fatsoenlijks van te maken.
Hoe kan het dan zijn dat Eltax dat wel kon met de Concept 400 serie, twee luidsprekers voor minder dan 100 euro en toch een mooi goed geluid.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51

GaMeOvEr

Is een hork.

Snowwie schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 01:04:
[...]

Hoe kan het dan zijn dat Eltax dat wel kon met de Concept 400 serie, twee luidsprekers voor minder dan 100 euro en toch een mooi goed geluid.
Kijk nou gewoon eens naar die hoeveelheid drivers! 1x tweeter, 1x midrange en 4x woofer per kant! Dan moet er op zijn minst nog een 3 weg filter per kant in.

Dus dan heb je het over 2 tweeters, 2 midranges 8 woofers en 2 filters voor 119,- euro! Da's minder dan een tientje per component en dan moet er nog een kast omheen en marge op gemaakt worden, want ze gaan natuurlijk niet tegen kostprijs weg, dit kan niet anders dan enorme zooi zijn!

Voor dit geld wil je niet meer dan een 2 weg speaker kopen, zodat je tenminste weet dat er iig nog een beetje fatsoenlijke tweeter en woofer inzitten.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:59:
Waarom koop je niet zoiets:
http://link.marktplaats.nl/431973647
Voor 100 euro kun je ze vast wel ophalen.
Zijn volgens mij driades, te zien aan het model en klinken erg goed voor dat geld.
Vergeet skytec of tronios, uit zulke prut kan nooit geluid komen....
Dat zijn volgens mij inderdaad driades.

Voor 120,- per paar koop je echt niets (daar heb je een halve tweeter voor voor in mijn luidsprekers :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Die speaker heeft hele kleine midrange speaker en een grote woofer. Als je die niet of nauwlijks filtert, zal de woofer vanzelf wel afvallen en die kleine midrange zal ongefilterd wel redelijk ver doorlopen in het hoog, maar dat is minder erg omdat hij zo klein is. Het zal absoluut geen hifi zijn, zoals speakers van minisetjes dat ook niet zijn. Daar zit vaak ook amper een filter in.

Maar lijkt me nog wat ergeer. Vier 6,5" woofers en een 6,5" midrange moet je ben ik bang echt wat beter temmen. Maar mogelijk is dit een perfecte speaker hoor. Alleen het is onwaarschijnlijk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Ik denk dat je dat mooi goed een beetje moet relativeren.

Zelfs fatsoenlijk klinkende budget bookshelfjes als een wharfedale diamond 10.1 of een monitoraudio BX2 kosten al minimaal als 100 euro per stuk en dat zijn dan 2 weg bookshelfjes.

100 euro per set, 50 euro per speaker minus winst, arbeid en overige kosten dus maximaal 15 euro aan materiaal voor een kast, demping, drivers, filters en overige componenten. Dat je dan geen kwaliteit hoeft te verwachten lijkt mij geen raadsel.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09 09:29
Ik denk eerder dat het 15 euro aan manuren is eerlijk gezegd. Als iedereen nou 2 euro doneert kan iemand het setje uitbundig testen...? Mij lijkt het namelijk wel wat, had al eerder ook naar Eltaxjes lopen kijken namelijk als aanvulling op mijn 6.1 set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
Ik snap überhaupt al niet wat er elegant is aan die zuilen. Weet nu al wat mijn vrouw er van zou zeggen :D

Als ik jou was zou ik ze eerst eens ergens gaan luisteren. Kan nooit veel wezen voor zo'n minimaal prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Zeggen vrouwen niet allemaal hetzelfde over wat wij mannen allemaal mooi en leuk vinden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dharion schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:01:
Zeggen vrouwen niet allemaal hetzelfde over wat wij mannen allemaal mooi en leuk vinden? :P
Ik mag dan wel een man zijn, maar die dingen in de OP zijn alles behalve elegant.

Dit is elegant:
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/pd_scanspeak_ultimo_110407.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Vind ze ook lelijk en ik kan een grote speaker best waarderen. Deze zijn echter gewoon "te druk" met al die cheape drivers.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Nee maar doelde op InZane, vrouwen vinden een mooi Onkyo/B&W/Harman Kardon set ook "niet elegant", die zien geloof ik geen verschil, zelfde met grote tv-schermen :)

Heb ook nergens gezegd dat ik ze elegant vind, wel dat het me wat leek daar Eltax ook redelijk goed spul levert voor een kleine prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dharion schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:15:
Nee maar doelde op InZane, vrouwen vinden een mooi Onkyo/B&W/Harman Kardon set ook "niet elegant", die zien geloof ik geen verschil, zelfde met grote tv-schermen :)

Heb ook nergens gezegd dat ik ze elegant vind, wel dat het me wat leek daar Eltax ook redelijk goed spul levert voor een kleine prijs.
Die zijn ook niet elegant? Een Naim Nait 5 is elegant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:08
Dharion schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:01:
nee hoor, mijn vrouw wilde:
- minimaal een 40" TV in de woonkamer
- liever een nog grotere TV in de slaapkamer, met toch wel een serieus geluids-setje (beide in de planning)
- ze heeft voor mij een projector gekocht
- liever een 27" iMac dan een 21,5"

^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Enkele vrouwen uitgezonderd :P

En Koeitje, je snapt mijn punt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Smaken verschillen, maar die speaker vind ik totaal niet elegant.
Zo'n toren, en maar 1 woofer + 1 hogetonen speaker?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Snowwie schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:42:
[...]

Ik vind hem ook niet echt elegant, maar meer drivers = elegant? :+

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
De elegantie zit voor mij in de breedte van gehele speaker. Mooi slank en lang (zo wil je je vrouw toch ook? :P)

Anyway, ik had nog ergens 100 euro liggen dus heb ik ze besteld. Al is het maar om het te proberen en te kijken wat er allemaal in die twee koektrommels zit.

En anders verkoop ik ze wel weer. :)

Binnenkort meer info, en pics.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 02:36:
De elegantie zit voor mij in de breedte van gehele speaker. Mooi slank en lang (zo wil je je vrouw toch ook? :P)

Anyway, ik had nog ergens 100 euro liggen dus heb ik ze besteld. Al is het maar om het te proberen en te kijken wat er allemaal in die twee koektrommels zit.

En anders verkoop ik ze wel weer. :)

Binnenkort meer info, en pics.
Waarom heb je dit topic dan gestart?
Je vraagt ons om advies, iedereen is negatief en toch doe je het?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 07:59:
[...]

8)7
Je haalt de woorden uit mn mond...

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Want meer woofers is beter?
GaMeOvEr schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:43:
[...]

Ik vind hem ook niet echt elegant, maar meer drivers = elegant? :+
Dit was zo snel de enige speaker waar ik op kwam :P. Die glazen luidsprekers zijn ook wel leuk, weet alleen niet hoe die heten. Sonus Faber heeft ook wat kleine zuiltjes.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Dharion schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:15:

Mijn vrouw vindt mijn Denon en B&W spul best mooi. De speakers hadden best wel wat kleiner gemogen van haar, maar ze weet dat het geluid uit melkpakjes gewoon niet klinkt. Als we ergens zijn geweest waar melkpakjes staan te spelen zegt ze na die tijd regelmatig dat ze toch wel blij is dat wij niet van die legoblokjes hebben :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 07:59:
8)7
Omdat de negativiteit indirect is, want er is niemand die deze speakers ooit heeft getest.

En de prijs is zodanig dat ik het er wel op wil wagen.
Wat is nu 100 euro? 1x goed tanken en je bent het ook kwijt.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/4603/muiltjes.png
Voor maar 19,90

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Snowwie schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:14:
[...]

Omdat de negativiteit indirect is, want er is niemand die deze speakers ooit heeft getest.

Je hoeft ook niet een Ferrari van 2000 euro te kopen om er dan pas achter te komen dat het niks is. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

[...]

Maar dan had je ook niet dit topic hoeven openen :P

Maar ik had deze graag willen hebben toen ik nog jong en onwetend was.
Veel voor weinig.

(geen bash).

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
[...]

Haha, leuk. Topic openen, advies vragen, advies negeren en toch gewoon kopen _/-\o_

Ik hoop voor jou dat je ons ongelijk kunt bewijzen :)
Laat even weten wat het geworden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 19:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je zo weinig van speakers snapt verwacht ik dat je die elegante zuiltjes van je best goed zal vinden klinken :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ik hoop echt dat je een review hier neer wilt zetten (ondanks dat andere mensen hun mening niet per direct overgenomen zien worden). Ik ben (met jou) reuze nieuwsgierig naar de kwaliteit.

Muziek is toch immers het verplaatsen van lucht; met 8 woofers zie ik dat wel goed komen. Sterker nog; ik ben reuze benieuwd wat voor versterker je gaat gebruiken. Een hifi-mini-setje met 20 watt pmo zal er nog een beste dobber aan hebben (je moet denken aan cuppen, en dimmende verlichting, en smeltende trafo's) als je ze daarop aan sluit :)

Ik meende deze speakers terug te vinden bij een aantal bedrijven (o.a. in belgië) en daar worden ze aangeboden tussen de 'party' drive-in show producten. De speakers zullen ongetwijfeld voor stevig gebruik geschikt zijn :-)

Nogmaals; reuze nieuwsgierig; laat zien ,laat horen ... ik vond geen reviews, of youtube filmpjes hierover - jij bent onze bron. Hopelijk heb ik je zo genoeg kunnen uitnodiging om in de pen te klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Blasterxp schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:07:
Muziek Geluid is toch immers het verplaatsen van lucht;
Fixed :Y)

En ja muziek is ook geluid, maar dat wil niet zeggen dat al het geluid muziek is.

[ Voor 17% gewijzigd door InZane op 16-03-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InZane schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:45:
[...]

Fixed :Y)

En ja muziek is ook geluid, maar dat wil niet zeggen dat al het geluid muziek is.
dus dan hoef je het ook niet te fixen aangezien muziek geluid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Ik ben ook benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik niet. Ik heb door de jaren heen al heel wat goedkope speakers gezien die er "indrukwekkend" uit zagen maar voor geen ene meter klonken. Als je voor 100 euro 2 speakers krijgt met 8 woofers (en een badkuipputje als bass-reflex poort) dan zie ik het erg somber in wat klank betreft.

Neem dan een simpel pretentieloos setje voor 100 euro, want dat kan wel aardig klinken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Wie weet klinkt het tegen verwachting in wel gewoon goed, of iig netjes. Dan is voor mensen met een laag budget dit een hele mooie uitkomst. Ik ben zelf niet iemand die het beste van het beste moet hebben, al vind ik het wel prachtig om te zien en naar te luisteren.

Mochten ze toch gewoon ronduit flut zijn, kan je er altijd nog een projectje van maken, al is het wel zonde van die 120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor datzelfde geld koop je een paar Driade's op marktplaats die deze luidsprekers compleet omver spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Ik heb ondertussen 10 jaar geleden eens een paar speakers gekocht bij de Lidl voor €120.
Het was bedoeld als tijdelijke oplossing tot er fatsoenlijke speakers konden komen.
Ik wist niet eens het merk. Bleek later iets als Kompernas KH 502 te zijn.
Ik verwachtte er dan ook niet veel van maar werd aangenaam verrast want ze klonken helemaal niet verkeerd.
Het zou zomaar kunnen dat ook deze dingen prima voldoen voor iemand die geen kritsch luisteraar is.

Het uiterlijk van deze dingen zou ik echter niet bepaald elegant willen noemen.

Edit: Was even aan het Googlen naar die Kompernass en toen vond ik deze:
http://kleinanzeigen.ebay...ein-bench-center/19319577
Dat zijn dezelfden als in de OP.

[ Voor 17% gewijzigd door centr1no op 17-03-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Blasterxp schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:07:
ik hoop echt dat je een review hier neer wilt zetten (ondanks dat andere mensen hun mening niet per direct overgenomen zien worden). Ik ben (met jou) reuze nieuwsgierig naar de kwaliteit.

Muziek is toch immers het verplaatsen van lucht; met 8 woofers zie ik dat wel goed komen. Sterker nog; ik ben reuze benieuwd wat voor versterker je gaat gebruiken. Een hifi-mini-setje met 20 watt pmo zal er nog een beste dobber aan hebben (je moet denken aan cuppen, en dimmende verlichting, en smeltende trafo's) als je ze daarop aan sluit :)

Ik meende deze speakers terug te vinden bij een aantal bedrijven (o.a. in belgië) en daar worden ze aangeboden tussen de 'party' drive-in show producten. De speakers zullen ongetwijfeld voor stevig gebruik geschikt zijn :-)

Nogmaals; reuze nieuwsgierig; laat zien ,laat horen ... ik vond geen reviews, of youtube filmpjes hierover - jij bent onze bron. Hopelijk heb ik je zo genoeg kunnen uitnodiging om in de pen te klimmen.
Ik ben niet echt een goede review poster, maar als tweakers zich geroepen voelen mogen ze gerust langskomen, gaan we samen luisteren, en eerlijk oordelen. Mij wordt hier verweten het gegeven advies te negeren, maar de adviezen zijn enkel gebaseerd op ervaringen, van andere mensen, met andere producten van hetzelfde merk. De Eltax Concept 400 is met een prijs van minder dan 100 euro ook een knappe speaker die meer geeft dan je zo van de prijs zou verwachten.

Maar als mensen geïnteresseerd zijn, stuur me maar PM, mag je langskomen. :)
Voor een ieder die tenminste naar het hoge noorden naar Veendam wil rijden :P

Mijn versterker is een Technics SU-610.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Elegant is uiteraard een kwestie van persoonlijke smaak.
Goedkoop is ook relatief maar dit vond ik toch één van mijn betere deals:

Zo heb ik voor m'n 7.1 opstelling voor m'n 'cinema al fresco'-avonden in Duitsland 6 zuilen aan € 100/paar (+ bijhorende center speaker & active down firing sub) gekocht.
Neobahamuth schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:02:

[...]

7.1 Surround Speakers:
Afbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/10.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/11.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/09.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/13.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/15.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/16.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/17.jpg

6x Mohr SL 20 (floorstanders):
• 2,5-weg basreflex
• 120W
• 40-20.000Hz
• 4-8 Ohm
• 25mm tweeter
• 2x 130mm
• kevlar
• cherry
• spikes

1x Mohr CL 20 (center):
• 120W
• 65 – 20 000 Hz
• 6 Ohm
• 25mm tweeter
• 2 x 130mm
• kevlar
• cherry

1x Mivoc 1100A (active subwoofer):
• 300W max. (120W RMS)
• 20 – 180 Hz
• 10" bassreflex woofer
• 18kg
• cherry

[...]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, maar daar zitten in ieder geval duidelijk betere (en minder!) drivers in. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die versterker verdiend in ieder geval beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik heb die versterker al sinds 1994 :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Snowwie schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 04:23:
Dat zegt niets, ik kan me heel veel speakers voorstellen uit 1994 waar ik liever 119 euro voor over heb dan diegene die je nu koopt. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ze zijn vandaag binnengekomen.
Inclusief twee 4 meter luidsprekerkabel, dat is wel netjes. :)

Eerste impressie:
De drivers zien er wel ok uit, rubberen ophangingen en alles is vrij netjes afgewerkt.
Bekisting is matig, de wandjes zijn met 7 a 8m relatief dun.

Binnenkort aansluiten, nu even geen tijd voor.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:49

FeaR

In GoT we trust

Snowwie schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:21:
Eerste impressie:
De drivers zien er wel ok uit, rubberen ophangingen en alles is vrij netjes afgewerkt.
Bekisting is matig, de wandjes zijn met 7 a 8m relatief dun.
7 a 8 mm :X
Dat is niet relatief dun, dat is gewoon troep. Beetje speaker heeft toch minstens 12 - 15 millimeter MDF en de hogere segmenten gaan naar de 25 mm. Al vraag ik me af of het gebruikte hout wel MDF is en niet gewoon spaanplaat wat je bij veel budgetmerken ook ziet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
Hepta's :) altijd elegant / pianolak

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/HeptaOne_2_221007.jpg

Zacht prijs je geen idee wat ze opbrengen tegenwoordig.

[ Voor 63% gewijzigd door Mektheb op 17-03-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FeaR1986 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:34:
Al vraag ik me af of het gebruikte hout wel MDF is en niet gewoon spaanplaat wat je bij veel budgetmerken ook ziet.
Ik vraag het me niet af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
FeaR1986 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:34:
[...]

7 a 8 mm :X
Dat is niet relatief dun, dat is gewoon troep. Beetje speaker heeft toch minstens 12 - 15 millimeter MDF en de hogere segmenten gaan naar de 25 mm. Al vraag ik me af of het gebruikte hout wel MDF is en niet gewoon spaanplaat wat je bij veel budgetmerken ook ziet.
Ik denk dat ik even langs de Gamma ga voor een partij dempingsmateriaal. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Snowwie schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:40:
Ik denk dat ik even langs de Gamma ga voor een partij dempingsmateriaal. :)
Met de hoeveelheid dempingsmateriaal die je nodig hebt hou je geen volume in je kast meer over. Ook niet echt bevorderlijk voor de klank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
@ die Hepta's, vind die helemaal niet mooi... is een persoonlijk iets wat je elegant noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Dharion schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:45:
@ die Hepta's, vind die helemaal niet mooi... is een persoonlijk iets wat je elegant noemt.
Smaken verschillen inderdaad, ik vindt ze prima ;)
Verder is elegant natuurlijk een smaak.

Met elegant bedoel ik eigenlijk slank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dan waren mijn oude Magnats zelfs nog beter met hun 12mm MDF :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Wat zou je zelf kunnen doen aan deze zuilen om ze beter te maken dan? Op spikes zetten bijv, eventueel binnenkant wat meer opvullen, andere filters/weerstanden etc? Voor niet al te veel geld uiteraard :P

[ Voor 10% gewijzigd door Dharion op 17-03-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dharion schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:33:
Wat zou je zelf kunnen doen aan deze zuilen om ze beter te maken dan?
Verkopen en andere speakers kopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:55
7-8mm :S
Ik heb afgelopen winter een instap hi-fi setje gekocht maar die zijn wel van 22mm mdf.

Maar ben benieuwd naar je bevindingen.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Zo eindelijk thuis en net de boel aangesloten. Ik kan ze niet echt testen, anders krijg ik trammelant met de buren. Binnenkort even checken wanneer beide buurmannen pleite zijn (kan ik zo zien), en dan kan ik mooi even testen. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Als je het 's middags om 14:00 doet hebben ze niks te klagen hoor... gewoon wat leven in de brouwerij brengen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:04

Gotez

42

Heb je hele slechte muren of ben jij een 'als het maar hard kan' type? Ik kan prima speakers testen zonder mijn buren weg te jagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Het hoeft niet keihard, maar ik wil wel even wat horen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Als een fabrikant zoveel speakers/drivers nodig heeft om een redelijk geluid tevoorschijn te kunnen toveren dan moet er iets niet in orde zijn.
Voor het oog is het misschien leuk om mee te patsen maar echt goede geluidskwaliteit hoef je niet te verwachten.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 04:23:
Mijn versterker is 2 jaar jonger, en no way dat ik die ga vervangen omdat hij oud zou zijn. Zal er dan toch minstens 1500,-< tegenaan moeten gooien. Dat heb ik ten eerste niet, en ten tweede ga ik geen verbetering in geluid horen.
Dharion schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:33:
Wat zou je zelf kunnen doen aan deze zuilen om ze beter te maken dan? [...]
Als stand gebruiken voor een stel monitoren :+ .

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Lol :')

Ik vind ze er persoonlijk mooi uit zien, maar omdat ik al die negatieve kritiek hoor hier, vroeg ik dat wat je er aan kan doen. Het oog wil namelijk ook wat, en als je deze speakers met een tientje per zuil kwalitatief qua klank beter kan maken dan is voor mij de keuze snel gemaakt.

En momenteel draai ik met 2x Jamo 86-TR (uit 1986, gereviseerde wooferranden), 2x Sony (weet het type ff niet, maar komen uit 1984) en 2x Sharp speakers van 25 watt RMS per speaker op één kanaal (fungeren als center). Daarnaast nog een Philips actieve sub. Dit alles word aangestuurd door een Fortexsound AV receiver. Onbekend merk, wou hem toen ik een 16 jarig leek was (ben nu 20) voor m'n verjaardag, valt me nog steeds niks van tegen! (5x100W, en geluid minstens net zo goed als de toendertijd veel duurdere Technics receiver die ik in de woonkamer heb staan)

-Hey! Ze zijn nu opeens 139 -.-

[ Voor 10% gewijzigd door Dharion op 18-03-2011 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de surround "liefhebbers": http://link.marktplaats.nl/431331718

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Prijs per kilo begrijp ik? ;)
Dharion schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 01:14:
-Hey! Ze zijn nu opeens 139 -.-
De prijs zal wel gestegen zijn door de grotere vraag naar deze speakers naar aanleiding van dit topic. :+

[ Voor 81% gewijzigd door sjaool op 18-03-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
jammer dat hij niet op GoT zit, ben reuze benieuwd naar de reden dat het spul weg moet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De fronts wegen iets van 12 kg per stuk.
Als je dan nagaat dat daarvan een groot deel qua gewicht zou moeten worden ingenomen door de magneten van de luidspreker dan weet je dat er voor de kast geen zwaar materiaal gebruikt is.
En als ze dan ook nog schermen met 600 Watt geluidsvermogen dan weet je haast zeker dat je boxen aan de grond mag vastmaken omdat ze door de trillingen en resonantie echt niet op hun plek blijven staan. ;)

Ik zou zeggen, deze set mijden als de pest en dan iets meer uitgeven om een instapset van goed bekend staand merk aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Voor deze prijs heb je ook gewoon een setje Wharfedales, het instap boekenplankmodel. Ik zou het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Review tijd :) Ze moeten toch inmiddels wel ingespeeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Blasterxp schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:06:
Review tijd :) Ze moeten toch inmiddels wel ingespeeld zijn?
Ja, inmiddels zal de rook er wel goed uit komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Als ze die 600 Watt echt op hun dak hebben gehad wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:38
Als jullie zo beginnen komt Snowwie natuurlijk nooit met een review. Hopelijk doet hij dat wel want ik ben wel gewoon benieuwd naar de bevindingen. :)

Dus voor mij mag je wel een korte impressie schrijven Snowwie! Als je dat wilt tenminste. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik ben eigenlijk niet zo goed in het schrijven van reviews, aangezien ik geen meetapparatuur of iets dergelijks aan de luidsprekers hangen heb. Het enige wat ik kan vertellen is over "hoe ze klinken".

Wat ik kan vertellen is dat ondanks de dunne behuizing ik toch nog verrast ben door de geluidskwaliteit. Ook dit is natuurlijk weer subjectief. Wat de ene goed vind klinken vindt de andere weer bagger. Ik merk wel dat ik de versterker iets verder moet open draaien voordat er behoorlijk geluid uit komt. De lage tonen zijn op orde. Ook op hogere volumes merk ik geen vervormingen of resonanties. De hoge tonen zijn ietwat aan de schelle kant, maar dit kon ik prima verhelpen met wat equalizer instellingen. De bijgeleverde kabels zijn ruk. Zo flinterdun dat die waren, dat ik ze eerst 4x heb dubbelgevouwen voordat ik iets tastbaars had dat ik achter in de versterker kon drukken. De behuizing ziet er netjes afgewerkt uit. Voor iemand met niet te veel budget zijn het prima speakers en omdat ze niet te breed zijn nemen ze ook niet te veel ruimte in beslag.

Pics dan maar:

Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/5360/skytronic1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/9683/skytronic2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img825.imageshack.us/img825/7637/skytronic3.jpg

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:42
Ik ben het met je eens, ze zijn erg elegant :')
http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=elegant
elegant (bn): bevallig, chic, gracieus, sierlijk, stijlvol, zwierig
Als jij er tevreden mee bent, dan is het prima :)
Elegant kan ik het niet noemen.
Bedankt voor de terugkoppeling over de speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Snowwie schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 00:29:
Ik merk wel dat ik de versterker iets verder moet open draaien voordat er behoorlijk geluid uit komt.
Wat voor versterker heb je? Als ik zo de foto's bekijk staat er een center van een willekeurig JVC, Philips, Sony of wat dan ook kant-en-klaar setje. Als je die versterker gebruikt dan is het niet gek dat het volume flink omhoog moet. Sterker nog: dan mag je blij zijn dat er nog geluid uit komt, want 4 Ohm op zo'n apparaat kan wel eens te veel worden. Zeker als de speaker een dip naar onder de 4 Ohm krijgt. Plus dat een rendement van 88 dB niet extreem hoog is, het is meer gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-08 15:46
en volgens google:
Technische specificatie bij Technics SU-610:

* Afmetigen: B xH xD= 430x125x320 mm.
* Gewicht 6 Kg.
* 6 Ingangen: phono-CD-tape 1-tape 2- Tuner-Aux.-
* Uitgangsvermogen 2x 50 watt bij 4 ohm.
* Luidspreker aansluitingen set A of set B of set A+B.
* Phono ingangen MM of MC.
In hoeverre dit klopt weet ik niet, daarvoor zal Snowwie zijn handleiding eens moeten zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
FeaR1986 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 00:53:
Wat voor versterker heb je? Als ik zo de foto's bekijk staat er een center van een willekeurig JVC, Philips, Sony of wat dan ook kant-en-klaar setje. Als je die versterker gebruikt dan is het niet gek dat het volume flink omhoog moet. Sterker nog: dan mag je blij zijn dat er nog geluid uit komt, want 4 Ohm op zo'n apparaat kan wel eens te veel worden. Zeker als de speaker een dip naar onder de 4 Ohm krijgt. Plus dat een rendement van 88 dB niet extreem hoog is, het is meer gemiddeld.
De speakers zijn niet aangesloten op de HCS, maar op m'n versterker die net buiten beeld staat.

De specificaties van de SU-610 zullen wel kloppen, ik heb de originele handleiding ook nooit gehad aangezien ik die versterker niet eens nieuw heb gekocht.

En of de speakers nu "elegant" zijn, naja, laat dat maar in het midden. Er stond immers ook een "?" in de topictitel.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Snowwie schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 00:29:
Ik ben eigenlijk niet zo goed in het schrijven van reviews, aangezien ik geen meetapparatuur of iets dergelijks aan de luidsprekers hangen heb. Het enige wat ik kan vertellen is over "hoe ze klinken".

Wat ik kan vertellen is dat ondanks de dunne behuizing ik toch nog verrast ben door de geluidskwaliteit. Ook dit is natuurlijk weer subjectief. Wat de ene goed vind klinken vindt de andere weer bagger. Ik merk wel dat ik de versterker iets verder moet open draaien voordat er behoorlijk geluid uit komt. De lage tonen zijn op orde. Ook op hogere volumes merk ik geen vervormingen of resonanties. De hoge tonen zijn ietwat aan de schelle kant, maar dit kon ik prima verhelpen met wat equalizer instellingen. De bijgeleverde kabels zijn ruk. Zo flinterdun dat die waren, dat ik ze eerst 4x heb dubbelgevouwen voordat ik iets tastbaars had dat ik achter in de versterker kon drukken. De behuizing ziet er netjes afgewerkt uit. Voor iemand met niet te veel budget zijn het prima speakers en omdat ze niet te breed zijn nemen ze ook niet te veel ruimte in beslag.

Pics dan maar:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Het gaat erom dat jij er tevreden mee bent. Wat anderen zeggen moet je maar lekker langs je heen laten glijden. :)

Ik ben zeer tevreden met mijn Klipsch+Marantz combo. Ik hoor vaak dat men Klipsch schel vindt, maar ik heb daar totaal geen last van. Dus ben ik er uitermate tevreden mee. En daar gaat het dan uiteindelijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

LuPo schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:19:
[...]Ik hoor vaak dat men Klipsch schel vindt, maar ik heb daar totaal geen last van.
Hang ze eens aan een Rotel, dan snap je het wel... althans, de Klipsch RF-82 die ik op Rotel gehoord hebben waren echt héél schel. Dezelfde RF-82 draaien nu op een Denon bij een maatje van me en dat klinkt een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

LuPo schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:19:
Het gaat erom dat jij er tevreden mee bent. Wat anderen zeggen moet je maar lekker langs je heen laten glijden. :)

Ik ben zeer tevreden met mijn Klipsch+Marantz combo. Ik hoor vaak dat men Klipsch schel vindt, maar ik heb daar totaal geen last van. Dus ben ik er uitermate tevreden mee. En daar gaat het dan uiteindelijk om.
En dat is inderdaad de bottomline, leuk dat een setje van 10x hogere kostprijs veel beter klinkt, prijs/kwaliteit zal dit setje best netjes klinken, net als de 5.1 die ik ooit van hun heb gehad.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Whoah, je versterker wat harder, je treble iets terug, en je hebt een prima klinkende set....(die waarschijnlijk zo hard wil blazen dat je er een gemiddelde discotheek mee kunt vullen)...

Wat gebeurd er als je hem goed hard zet? Beginnen alle woofers te waaien? Dezelfde kant op? Of dempen ze elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Blasterxp schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:42:
Whoah, je versterker wat harder, je treble iets terug, en je hebt een prima klinkende set....(die waarschijnlijk zo hard wil blazen dat je er een gemiddelde discotheek mee kunt vullen)...
Ja, vast :')
Wat gebeurd er als je hem goed hard zet? Beginnen alle woofers te waaien? Dezelfde kant op? Of dempen ze elkaar?
Dat zou wel een enorm suf systeem zijn dan. Als binnen 1 luidsprekers de woofers in tegenfase werken dan staat ie tegen zichzelf in te werken _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
FeaR1986 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:35:
[...]

Hang ze eens aan een Rotel, dan snap je het wel... althans, de Klipsch RF-82 die ik op Rotel gehoord hebben waren echt héél schel. Dezelfde RF-82 draaien nu op een Denon bij een maatje van me en dat klinkt een stuk beter.
Laat ik het dan zo zeggen, mijn combinatie klinkt gewoon in evenwicht. Alle merken hebben zo hun kenmerk. B&W is wollig/warm en sluit je dus niet snel aan op een Marantz omdat die ook wordt omschreven als warm. Dus dan ook maar geen B&W meer kopen? Nee, dan gewoon een andere versterker uitzoeken die de B&W naar een hoger plan tilt. Maar we gaan offtopic denk ik. ;)

Ik vind het jammer dat men hier blijft bashen op TS. Laat ieder toch lekker z'n ding doen. Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:45
Exirion schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:51:
[...]

Dat zou wel een enorm suf systeem zijn dan. Als binnen 1 luidsprekers de woofers in tegenfase werken dan staat ie tegen zichzelf in te werken _O-
Ik denk dat Blasterxp doelt op een passieve radiator..... Philips heeft een tijdje een aantal geluidsetjes gehad met de WooX technologie. Die speakertjes klonken -helemaal gezien het formaat- als een dijk...
http://www.fransvaneeckho...geluid_luidsprekers07.htm

[ Voor 7% gewijzigd door ThAZiP op 24-03-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ThAZiP schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:12:
Ik denk dat Blasterxp doelt op een passieve radiator.....
Een systeem met een passieve radiator heeft geen bass-reflex poort ;) Dat is nou juist een van de voordelen van een passieve radiator: geen poort-ruis bij zware belasting in het laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Ik snap het principe, daarom de link, ik zei ook; ik vermoed dat Blasterxp doelt op..... ;)

Persoonlijk ben ik niet erg van bassreflex of radiatoren. Als het een "open" systeem moet zijn gaat mijn voorkeur uit naar transmissielijn..

[ Voor 46% gewijzigd door ThAZiP op 24-03-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThAZiP schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:24:
Ik snap het principe, daarom de link, ik zei ook; ik vermoed dat Blasterxp doelt op..... ;)

Persoonlijk ben ik niet erg van bassreflex of radiatoren. Als het een "open" systeem moet zijn gaat mijn voorkeur uit naar transmissielijn..
Een goed ontworpen bassreflex systeem kan ook prima klinken, probleem is echter dat dat bij de meeste luidsprekers niet het geval is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ThAZiP schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:24:
Same here, voor muziek zul je bij mij thuis geen bass-reflex zien :P Maar laten we niet teveel off-topic gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Exirion schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:21:
[...]

Een systeem met een passieve radiator heeft geen bass-reflex poort ;) Dat is nou juist een van de voordelen van een passieve radiator: geen poort-ruis bij zware belasting in het laag.
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Maar zei iemand echt "elegant" over deze speakers? ;)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.