Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als je goed rondzoekt heb je 2ehands wharfedales voor dik onder die prijs. Ik heb de mijne overgenomen voor een pakje sigaretten. Enige wat er aan gedaan moest worden was die stof aan de voorkant beter vastzetten. Pro-tip: kijk rond bij 2ehands zaken. Die hebben vaak leuk spul voor weinig.Cocytus schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:31:
Voor deze prijs heb je ook gewoon een setje Wharfedales, het instap boekenplankmodel. Ik zou het wel weten.
Ah, dat mag je ook wel even opschrijven in het HT Subwoofer voor +/- €500. Dat heb ik daar toevallig gevraagd.Exirion schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:21:
[...]
Een systeem met een passieve radiator heeft geen bass-reflex poortDat is nou juist een van de voordelen van een passieve radiator: geen poort-ruis bij zware belasting in het laag.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
ja hoor, het staat zelfs in de webshop-info: "elegant uitgevoerde 4-weg [...]" en iets verder "elegant ontwerp"ThAZiP schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:19:
Maar zei iemand echt "elegant" over deze speakers?
klik
[ Voor 5% gewijzigd door mr.paaJ op 24-03-2011 13:51 ]
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Het ging mij meer om de vormSinergyX schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:12:
Vind jij, ik vind dat lichte kleur hout (en zeker het 'plankjes motief' op die speaker erachter) niet echt mooi, verre van elegant.
Moet ze iets compenseren wat ze bij jou te kort komt ofzo?107mb schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:01:
[...]
nee hoor, mijn vrouw wilde:
- minimaal een 40" TV in de woonkamer
- liever een nog grotere TV in de slaapkamer, met toch wel een serieus geluids-setje (beide in de planning)
- ze heeft voor mij een projector gekocht
- liever een 27" iMac dan een 21,5"
De fronts zijn niet echt doorschijnend. Je ziet de speakers zelf nauwelijks.SinergyX schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:21:
Blijft een mening, ik vind ze wel 'netjes'. Zijn die fronts ook echt zo doorschijnend als op het plaatje in de TS?
De glazen luidsprekers: http://www.waterfallaudio.com/ vooral de Iguaçu en Victoria zijn elegant. De Niagara is nogal grof, maar van het geluid van die Niagara krijg ik kippenvel. Ik heb dat ding laatst op de ISE gehoord op een Naim versterker, het is gewoon geniaal. Ze kosten dan ook 60k per paar.Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:29:
Dit was zo snel de enige speaker waar ik op kwam. Die glazen luidsprekers zijn ook wel leuk, weet alleen niet hoe die heten. Sonus Faber heeft ook wat kleine zuiltjes.
Je hebt 't over die man hoop ik
Edit: spuit 11

[ Voor 4% gewijzigd door HyperioN op 25-03-2011 16:54 ]
Soms is elegantie gewoon too much voor een interieur.
[ Voor 93% gewijzigd door Exirion op 07-04-2011 09:08 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Anyway, ze zijn inderdaad net even teveel van het goede.
edit: http://link.marktplaats.nl/1000341525
lol? 149
[ Voor 48% gewijzigd door Dharion op 08-04-2011 10:37 ]
Verwijderd
Als je ze in de tuin zet oogt het nog rustiger in je kamerTazzios schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:55:
Als je het rooster er voor doet en de gele speaker zwartspuit oogt het rustiger.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Is ook beter voor de SQExirion schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:12:
[...]
Als je ze in de tuin zet oogt het nog rustiger in je kamer
Verwijderd
Jup. Handgemaakt spul is altijd mooi. Heb een keer een klein verslag gelezen van een bezoek aan de fabriek van Sonus Faber. Was mooi om te zien dat dat nog echt handwerk is. Prachtige afwerking.Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:09:
Nog nooit zo'n hulde topic gelezen hier op het audio forum. Koeitje, zijn Sonus Fabers geloof ik? Kleur is idd erg lelijk maar is wel het toppunt van elegantie!
Verwijderd
Jaar of 2 gekocht voor 125 euro per stuk, ze zijn nu iets duurder geworden zie ik in de pricewatch.
Zie mijn destijds gemaakte review

Een prijs van 125 euro per stuk is toch heel wat meer dan de speakers die hier werden besproken, die waren nog geen 120 euro per paar...Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:50:
Jamo s606
Jaar of 2 gekocht voor 125 euro per stuk, ze zijn nu iets duurder geworden zie ik in de pricewatch.
Zie mijn destijds gemaakte review
[afbeelding]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dat zijn de keuzes die je maakt.FeaR1986 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:56:
[...]
Een prijs van 125 euro per stuk is toch heel wat meer dan de speakers die hier werden besproken, die waren nog geen 120 euro per paar...
Ik heb ze ook en voor 250 euro heb je toch wel een partij speaker thuis staan.
En ze zijn in mijn ogen ook elegant.
Wil je toch rond de 120 euro de set gaan, zou ik kijken naar bookshelf jamo s602.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Het gaat er niet om of 250 euro voor een paar Jamo S606 veel geld is of niet. Het gaat erom dat TS een paar speakers kon kopen voor 120 euro. Een paar Jamo S606 overschrijdt dat budget met meer dan 100% en is dus niet echt rendabel om te noemen.Op die manier kan ik ook speakers gaan noemen die weer 5 keer duurder zijn, maar wellicht ook vijf keer beter.Tijn96 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:28:
[...]
Dat zijn de keuzes die je maakt.
Ik heb ze ook en voor 250 euro heb je toch wel een partij speaker thuis staan.
80 euro voor het setjeDharion schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:33:
Wat is de prijs waarvoor ze weg gaan dan?
edit: http://link.marktplaats.nl/1000341525
lol? 149hoe durven ze
http://www.correct.nl/art...A&SOORT=9942&ARTNR=379520
79 euro per stuk.... En ik durf er geld op te zetten dat ze een factor 500 beter klinken dan de speakers uit de TS... zit op dit moment te luisteren naar deze speakers en ik verbaas me elke keer wat voor geniale luidsprekers het zijn voor het geld.
Persoonlijk vond ik deze speakers zeer leeg en blikkerig klinken. Veel te weinig massa in een veel te kleine kast met veel te kleine lage kwaliteit woofers en slechte isolering. Daar komt nog bij dat het dezelfde speakers zijn als de Mordaunt Short bookshelves maar deze op een houten doos staan die niet eens als klankkast werkt. De klankkast van deze speakers eindigt namelijk bij de onderkant van het 'metalen; voorkantje! Wat enigsinds fail is =pSailorman schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:04:
Als ik dan toch iets voor zou mogen stellen wat wel in dezelfde prijs league ligt:
http://www.correct.nl/art...A&SOORT=9942&ARTNR=379520
79 euro per stuk.... En ik durf er geld op te zetten dat ze een factor 500 beter klinken dan de speakers uit de TS... zit op dit moment te luisteren naar deze speakers en ik verbaas me elke keer wat voor geniale luidsprekers het zijn voor het geld.
Overigens is dit al twee keer het budget van de TS
Hebben we dezelfde speakers gehoord?? Ik heb ze afgevuld met 2kg schelpenzand per speaker (daarvoor is die lege houten doos aan de onderkantW.Zijlstra. schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:45:
[...]
Persoonlijk vond ik deze speakers zeer leeg en blikkerig klinken. Veel te weinig massa in een veel te kleine kast met veel te kleine lage kwaliteit woofers en slechte isolering. Daar komt nog bij dat het dezelfde speakers zijn als de Mordaunt Short bookshelves maar deze op een houten doos staan die niet eens als klankkast werkt. De klankkast van deze speakers eindigt namelijk bij de onderkant van het 'metalen; voorkantje! Wat enigsinds fail is =p
Ik heb nooit een maximaal budget genoemd.W.Zijlstra. schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:45:
Budget is niet eens issue.
Nou, je weet nu in ieder geval hoe dit soort goedkope rommel klinkt. Kun je in het vervolg een verstandigere budgetafweging makenSnowwie schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:51:
Ik heb nooit een maximaal budget genoemd.
Budget is niet eens issue.
Wederom, ik heb nooit iets gezegd over "slechte geluidskwaliteit".Exirion schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:54:
[...]
Nou, je weet nu in ieder geval hoe dit soort goedkope rommel klinkt. Kun je in het vervolg een verstandigere budgetafweging maken
Ze klinken wel ok, maar echt superieur is het natuurlijk niet. Dan ben je met (budget) Eltax speakers (bv. de Concept 400) veel beter af.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Verwijderd
Die klinken prima, alleen het hoog is wat schel (ik heb alleen de niet i-versie gehoord).W.Zijlstra. schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:45:
[...]
Persoonlijk vond ik deze speakers zeer leeg en blikkerig klinken. Veel te weinig massa in een veel te kleine kast met veel te kleine lage kwaliteit woofers en slechte isolering. Daar komt nog bij dat het dezelfde speakers zijn als de Mordaunt Short bookshelves maar deze op een houten doos staan die niet eens als klankkast werkt. De klankkast van deze speakers eindigt namelijk bij de onderkant van het 'metalen; voorkantje! Wat enigsinds fail is =p
Ik verdedig die dingen ook niet, ik neem enkel stelling tegen uitspraken die ik zelf niet gedaan heb.Meelobee schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:26:
Waarom blijf je die ondingen verdedigen? Je hebt ze toch niet voor niets te koop staan? (dat ze niet in je interieur passen had je van tevoren kunnen weten, denk niet dat er uberhaupt een interieur is waar ze wel mooi in staan..)
Dit topic is gesloten.