Eltax Concept serie

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 41.164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heeft iemand ervaringen met de concept 400 of de concept serie, ik kan er namelijk weinig over terug vinden, wel de 200 waar ik vrij positieve reacties over krijg. is het te vergelijken met de Millenium serie, om meer richting de Mirage serie? Ik kan ze namelijk zeer goedkoop voor 89euro voor een paar krijgen! Met de specificaties zit het wel goed.

Ik ben al bekend met de Eltax Evolution 5.2 (welke ik nu heb) Maar wil dus deze twee nieuwe fronts aangezien ik een losse subwoofer gekocht heb (MIVOC SW-1000). En nu hebben de subs in de evolution fronts geen echte functie meer (100hz - 250hz) hier zijn ze natuurlijk niet echt voor gemaakt. Verder ben ik er uiterst tevreden over!

zullen de hoge/midden tonen net zo goed eruit komen als bij mijn Evolution front speakers? Ik neem aan dat speakers wie hierin zitten het gebied van 100hz tot 250hz beter kunnen weergeven..

Concept 400
This Speaker is built upon our uncompromising commitment to quality and desire to offer one of the widest product portfolios on the market. Concept 400 feature timeless styling and excellent performance parametres, feature 25mm soft dome tweeter, providing sharp high frequency effects.

http://www.eltax.com/products/getproduct.php?varenr=10206#

Technische spec.:
3-weg basreflex
Max. 400 W
35 - 20.000 Hz
93 dB
Afm. (Ø) hoogte 25 mm
Midden 130 mm
Woofer 200 mm. Boxen (bxdxh) 900 x 285 x 260 mm.
Gewicht 14,1 kg.

€89 per paar @ Conrad.

Afbeeldingslocatie: http://ww.xs4all.nl/~raben/front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ww.xs4all.nl/~raben/back.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ww.xs4all.nl/~raben/twee.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Speedfight op 25-05-2004 21:45 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Alleen al het feit dat ze de kwaliteit aangeven in het gewicht en de hoogte van de speakers :X

Nee ik ken ze niet, maar het is wel budgetspul (maar niet slecht budgetspul).

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Ja het is weer een vertaalde conrad omschrijving 8)7
Maar dat het budget spul is weet ik! Ik ben ook maar
een student van 18 jaar ;) en voor deze mensen is Eltax een perfect merk!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 22:10
Ik heb laatst een paar boxen van eltax horen spelen en ik moet zeggen dat het geluid wat eruit kwam niet slecht is, kwa budget speakers is dit zeker een van de betere merken daarvoor.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:21
Ik heb hier 2x concept 200 aan m'm marantz sr4300 hangen. Helder geluid, dat wel.

De Marantz geeft zelf weinig bas, wat door de 200's niet veranderd wordt. Laag is er zeker, maar zou iets meer aanwezig mogen zijn.

Ik ben wel tevreden over de 200's, maar het lijkt me verstandig om ze te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verdicampo schreef op 23 mei 2004 @ 10:13:
Ik heb hier 2x concept 200 aan m'm marantz sr4300 hangen. Helder geluid, dat wel.

De Marantz geeft zelf weinig bas, wat door de 200's niet veranderd wordt. Laag is er zeker, maar zou iets meer aanwezig mogen zijn.

Ik ben wel tevreden over de 200's, maar het lijkt me verstandig om ze te beluisteren.
Bij mij komt het dus aan een Pioneer VSX-D512 te hangen, welke ook niet super veel bas geeft maar ook niet te weinig. Het echte laag wordt bij mij natuurlijk gedaan door de Mivcoc SW-1000.
De concept 400 speakers moeten dus het geluid vanaf 100hz gaan doen.

Maar jij hebt dus ook speakers uit de concept serie (waar weinig over op internet valt te vinden) Weet jij waarmee ze te vergelijken zijn? bedoel dan van meer richting de Millenium serie of meer richting de Mirage of hogere series...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:21
Ik weet helaas niet waarmee ze te vergelijken zijn. Ik heb de speakers wel geluisterd, maar niet vergeleken toen ik ze kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64631

Ik heb hier o.a. 2 Eltax Mirage 10i als front speakers aan mijn Marantz SR4400 en ik vind dat het geluid helder wordt weergegeven met voldoende bas.
Op de versterker staat de Bass gewoon op 0 en de treble ook.

Ik heb trouwens geen subwoofer ook bij films vind ik het "laag" voldoende.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 64631 op 23-05-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Nou, ik heb de Concept 400 dus besteld en al binnen! (zondag besteld, dinsdag in huis zo snel heb ik nog nooit iets gehad bij conrad)
Ik kan nu al zeggen dat ze geweldig zijn! zonder dat ze al goed ingespeeld zijn.

Als ik gewoon stereo speel zonder sub dan komt er echt een heel vol geluid uit. Ik heb loudness niet eens aanstaan want het is nu al goed!

Jammer dat mijn receiver niet lager de sub kan filteren dan 100hz want dan had ik de fronts echt iets meer werk laten doen.

Ik kijk er veel films op, maar aangezien ik de set ook aan me pc heb hangen waar ik bijna altijd met muziek achter zit speel ik er eigenlijk nog meer muziek op.

Ik ga nu de subwoofer (Mivoc SW-1000 jaja budget) alleen nog in films gebruiken denk ik, en dan muziek gewoon stereo.

de 2x 80watt @ 8ohm wordt al bijna iets te weinig voor deze speakers, als ik ze echt goed hard wil laten gaan moet ik mijn Pioneer receiver haast tot -20 Db draaien.

De afwerking is ook goed in orde, eigenlijk dezelfde bouw als mijn vorige eltax fronts, gewoon helemaal netjes dus geen lijmresten of niet passende onderdelen ed. De randen van alle speakers zijn van stevig rubber (maar dat zijn tegenwoordig alles speakers haast wel)

Ik zal straks eens wat foto's gaan maken als mijn digicam weer opgeladen is. En als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Denk dat je voor €89 (per paar) geen betere nieuwe speakers kan krijgen, ik denk zelfs niet voor 150 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Die stonden toch een half jaar geleden met een ander stickertje bij Aldi voor 90 euro? En bij megapool voor dezelfde prijs?

Ik durf er niet aan te beginnen. Kan een audiofiel voor me bevestigen of speakers inderdaad "ingespeeld" moeten zijn om beter te klinken?

Speedfight, "Ik heb loudness niet eens aanstaan want het is nu al goed!" komt niet echt professioneel over ofzo. Loudness is bedoeld om speakers wat warmte te laten geven op lage volumes. Bijvoorbeeld als je 's nachts zachtjes muziek wil draaien en toch een beetje warme bass wil horen. Volgens mij is er iets mis met speakers als ze beter klinken als je de loudness aan hebt staan.

[ Voor 47% gewijzigd door Pixal op 25-05-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 29-05 19:17
Ik heb hier nog ergens 2 Eltax Milenium 400 speakers staan en ik vind ze ronduit perfect klinken (amp=Denon PMA-665R). Een goed zware bass en scherpe hoge tonen. Soms heb ik het idee dat de middentonen een beetje onderdrukt worden, maar het is maar net waar je waarde aan hecht :)
De milenium en concept modellen zien er overgins voor 90% hetzelfde uit en ik vind ze ook nog eens niet lelijk.

Voor films zijn ze wat minder geschikt. Ik hoef geen DTS dus heb gewoon mijn stereo speakers aangesloten, maar toen ik nog de Eltaxes had wilden ze nog wel eens gaan blazen bij een goede zware knal icm muziek.
Ik durf er niet aan te beginnen. Kan een audiofiel voor me bevestigen of speakers inderdaad "ingespeeld" moeten zijn om beter te klinken?
Inspelen doe je al bij het gebruiken. Bij nieuwe speakers kan je beter niet direct voluit gaan. Vergelijk het met een diesel auto, maar dan eenmalig. Na een tijdje kan je los, met speakers blijft dit zo.
Wanneer het matriaal wat losser wordt en je echt een audiofiel bent hoor je de zware en hoge tonen wat dieper doordringen.

[ Voor 29% gewijzigd door internetinfo op 25-05-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Hier wat snelle pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/4.jpg

ps. Ik begrijp ook wel dat een KEF Q5 bijvoorbeeld veel mooier klinkt, maar ik heb er nu gewoon het geld niet voor (18jaar). Dus dat wordt iets voor later!
Maar ik ben hier uiterst tevreden mee, voor dit geld vind je echt niets beter!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 22:57
Die concept serie lijkt veel op Millennium serie.. Alleen deze is wat duurder.. Weet iemand welke er beter klinken? .. Of is gewoon de duurste het best ? .. Vergelijk het bijv. met: Eltax Millennium 500, Eltax Concept 400

[ Voor 3% gewijzigd door GleNnoS_ op 25-05-2004 19:22 . Reden: spelling :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
De Concept 400 is zogoed als hetzelfde als de Millenium 400
De specs en maten, gewicht enz. is hetzelfde.

Wel heeft de Concept 'voetjes' en een betere tweeter, altans zo
lijkt het op foto's en ook heeft de concept biwireing wat de
millenium dacht ik niet heeft.

Ik heb nog nooit een millenium horen spelen, dus ik durf geen verschil
te noemen in geluid, maar ik verwacht dat de Concept beter is.

De speakers van de Aldi laatst waren ook door Eltax gemaakt alleen
dit was een soort replica van de Mirage 10i welke weer heel anders
is dan deze. Dit zijn behoorlijk kollosale (of hoe je het ook schrijft) zuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Speedfight schreef op 25 mei 2004 @ 19:41:
De Concept 400 is zogoed als hetzelfde als de Millenium 400
De specs en maten, gewicht enz. is hetzelfde.

Wel heeft de Concept 'voetjes' en een betere tweeter, altans zo
lijkt het op foto's en ook heeft de concept biwireing wat de
millenium dacht ik niet heeft.

Ik heb nog nooit een millenium horen spelen, dus ik durf geen verschil
te noemen in geluid, maar ik verwacht dat de Concept beter is.

De speakers van de Aldi laatst waren ook door Eltax gemaakt alleen
dit was een soort replica van de Mirage 10i welke weer heel anders
is dan deze. Dit zijn behoorlijk kollosale (of hoe je het ook schrijft) zuilen.
NaH niet helemaal hetzelfde kijk :) :

Eltax Millennium 500

System 3 way bass reflex

Long term Max power 250W

Short term Max power 500W

Frequency range +/- 4 dB 30-20,000Hz

Sensitivity (2,83V / 1M) 94dB

Impedance 4-8 Ohm

Tweeter 25mm soft dome

Midrange 130mm

Woofer 2 x 250mm

Dimensions (HxWxD) 1030x320x300mm

Weight 18.1Kg

Terminal type Binding posts

Eltax Concept 400

3-weg basreflex
Max. 400 W
35 - 20.000 Hz
93 dB
Afm. (Ø) hoogte 25 mm
Midden 130 mm
Woofer 200 mm.
Boxen (bxdxh) 900 x 285 x 260 mm.
Gewicht 14,1 kg.

EDIT:
Hmmz, ik kom er nu pas achter dat je de Millenium 400 bedoelt 8)7 ..
Ik bedoel ut verschil tussen Millenium 500 en de Concept 400 :) Weet iemand dat ?

[ Voor 8% gewijzigd door GleNnoS_ op 27-06-2004 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 16:48

TheBorg

Resistance is futile.

Als je ze in 1 dag in wil spelen zonder de buren doof te maken dan zet je een stevig CD-tje op repeat, de boxen met de voorkanten bijna tegen elkaar aan, van één box de polariteit omwisselen, dekentje eroverheen en tada!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

TheBorg schreef op 25 mei 2004 @ 20:04:
Als je ze in 1 dag in wil spelen zonder de buren doof te maken dan zet je een stevig CD-tje op repeat, de boxen met de voorkanten bijna tegen elkaar aan, van één box de polariteit omwisselen, dekentje eroverheen en tada!
ik geloof er geen bal van :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Pixal schreef op 25 mei 2004 @ 20:22:
ik geloof er geen bal van :X
Als je nu verteld welk deel van het verhaal je niet geloofd dan kan ik nog proberen om het uit te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 29-05 19:17
De polariteit omwisselen... Hoe vaak koop jij nieuwe versterkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

internetinfo schreef op 25 mei 2004 @ 20:32:
De polariteit omwisselen... Hoe vaak koop jij nieuwe versterkers?
Daar gaat een versterker echt niet van kapot hoor, het maakt zelfs geen fluit uit, maar doordat de fase van één box dan is omgedraaid heffen ze het geluidsvolume van elkaar praktisch op (behalve het stereo verschil natuurlijk). Geluid is een wisselspanning, net als een stofzuiger, daar maakt het ook niet uit hoe je de stekker in het stopcontact duwt (heel simpel gezegd, dat het in welkelijkheid iets anders zit dat weet ik ook wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
@ GleNnoS_:Op www.kieskeurig.nl staan wel een aantal ervaringen met de Millenium 500, daaruit blijkt dat je een erg zware versterker nodig hebt en volgens mij ook dat de bass een beetje te overkill is maar dat weet ik niet zeker meer.
Mijzelf lijken die speakers een beetje te lomp worden, want de Concept 400 die ik nu heb zijn al behoorlijke zuilen!

Nog een vreemd dingetje over de concept serie: Het wordt nergens op de site vernoemd bij Eltax, Volgens mij wordt deze serie speciaal voor conrad gemaakt.
Op de verpakking staat wel Eltax enz. enz.. maar op de speakers zelf staat het juist weer niet, daar staat alleen "Concept 400" voorop.

Ik had ook nog een mailtje verstuurd naar AQE een eltax dealer met de vraag wat het verschil is tussen de Millenium en de Concept 400, dit kreeg ik terug:
De concept en de millenium zijn op dit moment niet verkrijgbaar. Er zit verder geen verschil tussen deze speakers, de concept is een vernieuwd model.
Misschien interessant voor mensen die ook interesse in Eltax hebben, hier de online winkels die vooral eltax verkopen:

www.eltax-luidsprekers.nl
www.aqe.nl
www.conrad.nl
www.box-office.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Speedfight schreef op 25 mei 2004 @ 21:01:
@ GleNnoS_:Op www.kieskeurig.nl staan wel een aantal ervaringen met de Millenium 500, daaruit blijkt dat je een erg zware versterker nodig hebt en volgens mij ook dat de bass een beetje te overkill is maar dat weet ik niet zeker meer.
Mijzelf lijken die speakers een beetje te lomp worden, want de Concept 400 die ik nu heb zijn al behoorlijke zuilen!

Nog een vreemd dingetje over de concept serie: Het wordt nergens op de site vernoemd bij Eltax, Volgens mij wordt deze serie speciaal voor conrad gemaakt.
Op de verpakking staat wel Eltax enz. enz.. maar op de speakers zelf staat het juist weer niet, daar staat alleen "Concept 400" voorop.

Ik had ook nog een mailtje verstuurd naar AQE een eltax dealer met de vraag wat het verschil is tussen de Millenium en de Concept 400, dit kreeg ik terug:

[...]

Misschien interessant voor mensen die ook interesse in Eltax hebben, hier de online winkels die vooral eltax verkopen:

www.eltax-luidsprekers.nl
www.aqe.nl
www.conrad.nl
www.box-office.nl
Hey thx voor de info _/-\o_ _/-\o_
Ze staan wel op de eltax site:: http://www.eltax.com/products/getproduct.php?varenr=10206 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb die van mij mooi hooglans signaal rood gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/r.dooyeweerd/eltax200.jpg

Zijn trouwens de Milennium 200 van Eltax die ik even in de woonkamer had staan omdat de B&W's ook hoogglans rood gemaakt moesten worden. Deze staan nu in de pc kamer en ik vind ze prima klinken voor het geld. Die dingen kosten een scheet en 2 knikkers en ik ken duurdere merken die slechter klinken ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Jij ook thnx... hoe heb jij die speakers nou wel kunnen vinden op de site, via google kon ik niets vinden en al helemaal niet op www.eltax.com zelf.

@Reind: Die 200's zijn zeker ook mooi geworden! Lijken ze meteen een stuk duurder :P. Bij mij is het zo dat de hele set zwart was en dat ik nu dus beuken als fronts heb, maar mijn bureau is ook beuken dus dat combineert wel weer mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

ik heb heel mijn kamer volstaan met de eltax Milennium serie waarvan de fronts 200 serie zijn en de rest het center en de rears uit die serie en voor het geld ben ik er zeer en dan ook zeer tevreden over. tuurlijk zijn der zat betere speakers maar dan moet meteen de geldkraan open. ze worden overgens aangestuurd door een jvc rv5032 ht amp.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Speedfight schreef op 25 mei 2004 @ 21:40:
[...]

Jij ook thnx... hoe heb jij die speakers nou wel kunnen vinden op de site, via google kon ik niets vinden en al helemaal niet op www.eltax.com zelf.

@Reind: Die 200's zijn zeker ook mooi geworden! Lijken ze meteen een stuk duurder :P. Bij mij is het zo dat de hele set zwart was en dat ik nu dus beuken als fronts heb, maar mijn bureau is ook beuken dus dat combineert wel weer mooi :)
op: www.eltax.com en dan rechtsnaast DealerArea typte ik Concept en toen vond ik um :) Ik wil misschien zo'n set kopen (5.0 :) ) of los dat weet ik nog niet.. :) Maar nu nog ff niet.. Kheb nu geen ruimte :X Die site die je gaf: www.aqe.nl is echt perfect staan super veel boxe en sets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Ik heb ook gehoord dat je bij Eltax nog wel eens wat meer dempingsmateriaal in de behuizing kan doen, voor een nog wat beter geluid.
Heeft iemand hier ervaring mee, en hoeveel moet er dan in?

Nu zitten er rubbere voetjes onder de speakers, zou ik het voor mijn ouders beneden onder de houten vloeren aangenamer kunnen maken met spikes?
(ik heb de alle speakers al wel op straat tegels staan, waar ik ook rubber noppen onder heb zitten)

waren zo maar ff paar vragen die in me opkwamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Speedfight schreef op 25 mei 2004 @ 21:58:
Ik heb ook gehoord dat je bij Eltax nog wel eens wat meer dempingsmateriaal in de behuizing kan doen, voor een nog wat beter geluid.
Heeft iemand hier ervaring mee, en hoeveel moet er dan in?

Nu zitten er rubbere voetjes onder de speakers, zou ik het voor mijn ouders beneden onder de houten vloeren aangenamer kunnen maken met spikes?
(ik heb de alle speakers al wel op straat tegels staan, waar ik ook rubber noppen onder heb zitten)

waren zo maar ff paar vragen die in me opkwamen :)
Ik heb bij die van mij 5 kilo vogelzand onderin gedonderd zodat ze wat steviger stonden en dat merk je ook meteen terug in het geluid.

Ze klinken iets zwaarder/voller als eerst. Gelukkig dreunen ze nu ook een stuk minder door. Zit hier namelijk met een houten vloer en daar onder een restaurant dus na 5'en kunnen ze niet meer zo hard ;)

En het schilderen -> Wat een takkewerk.

Ik heb ze na aankoop direct uit elkaar geschroefd (naja speakers en scheidingsfilter e.d er uit) en ben ze gaan schuren. Niet te ver op schuren want dan krijg je lelijke plekken. Daarna 3 keer in de primer gezet en 6 keer in de hoogglans met een lak rollertje. De laatste keer heel lichtjes op geschuurt en afgewerkt met blanke lak uit een spuitbus (kost je gewoon 1,5 week bij elkaar omdat alles eerst uit moet harden voor je het opnieuw schilderd) . Toen netjes de dopjes afgewerkt met van die dingen die je normaal gebruikt om schoeven mee weg te werken (je ziet ze vaak op buro's zitten van die dopjes) en alles er weer in geschroeft.

Vogelzand er in via de bass reflex pijp en rubber doppen er onder en dat weer op een tegel. Resulteerde in een prima geluidje op mijn Yamaha reciever en als m'n B&W's het ooit is gaan begeven koop ik geen B&W's meer maar gewoon en setje van deze speakers want voor die 90€ per 2 klinken ze wel heeeeeeel erg lekker.

Grote pic van het eindresultaat -> http://members1.chello.nl/r.dooyeweerd/eltax202.jpg hier staat overigens de tegel er nog niet onder.

[ Voor 5% gewijzigd door R2D2 op 25-05-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Voor diegene die interesse hebben:
Beste Stefan,

Wij hebben mail van Eltax ontvangen en de concept 400
is toch te bestellen! (€ 82)

Met vriendelijke groet,

Teun Fleskens
AQE.nl
Dus daar zijn ze nog goedkoper te krijgen dan bij conrad...
Komen natuurlijk nog wel verzendkosten bij dan.

Hier nog een pic van nu ze goed opgesteld zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/klein.jpg
hier de grote pic... weet niet meer hoe je hem clickable moet maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114909

Speedfight schreef op 26 mei 2004 @ 20:37:
Voor diegene die interesse hebben:

[...]

Dus daar zijn ze nog goedkoper te krijgen dan bij conrad...
Komen natuurlijk nog wel verzendkosten bij dan.

Hier nog een pic van nu ze goed opgesteld zijn:
[afbeelding]
hier de grote pic... weet niet meer hoe je hem clickable moet maken :?
ze passen heel mooi bij je bureau :)

wat is nu eigenlijk de beste serie van eltax?

ik ben namelijk van plan om een 5.0 setje aan te schaffen van max €600.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 114909 op 27-05-2004 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Anoniem: 114909 schreef op 26 mei 2004 @ 22:51:
[...]

ze passen heel mooi bij je bureau :)

wat is nu eigenlijk de beste serie van eltax?

ik ben namelijk van plan om een 5.0 setje aan te schaffen van max €600.
Dan moet je hier is kijken: www.aqe.nl :)
Wat de beste serie weet ik niet .. vraag ik me ook wel af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Liberty serie is één van de beste series van eltax, deze serie is ook met 5 sterren bekroont door 'what hifi' magazine dacht ik.

Voor de betere Eltax series kan je beste bij www.eltax-luidsprekers.nl kijken, die heeft zich namelijk daar op gericht. Als je een vraag hebt welke set goed bij je past in combinatie met je budget enz dan kan je gerust naar ze mailen je krijgt echt goed advies terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had al gekeken op aqe.nl
en de cinematic leek me wel interressant voor €479 :)
Afbeeldingslocatie: http://www.aliquotelectronics.nl/dave/images/dbase/cinematic50lightbeech-sysgr.gif
alleen nu zie ik de liberty staan voor €325
Afbeeldingslocatie: http://www.aliquotelectronics.nl/dave/images/dbase/liberty50lightbeech-sysgroo.gif
kan het dan zijn dat de cinematic toch beter is dan de 325?
want er zit een best groot prijsverschil in

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 114909 op 29-05-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

any1 O-)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 114909 op 30-05-2004 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114471

Weet iemand ook waar je de eltax speakers kan beluisteren? liefst in de buurt van amersfoort. En zijn deze goed voor muziek icm. met een technics sa-ax540?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Anoniem: 114909 schreef op 28 mei 2004 @ 17:06:
ik had al gekeken op aqe.nl
en de cinematic leek me wel interressant voor €479 :)
[afbeelding]
alleen nu zie ik de liberty staan voor €325
[afbeelding]
kan het dan zijn dat de cinematic toch beter is dan de 325?
want er zit een best groot prijsverschil in
Volgens mij is die duurdere ook beter ... Maar ik heb ze niet beluisterd ;) Je moet ze gewoon ergens beluisteren dan weet je ut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik geslaagd ben ga ik ook ff langs bij eltax-luidsprekers.nl :)

aqe.nl raadde me dit aan:
2* Linear Response Powertower € 360
2* Linear Response 4.6 € 210
1* Linear Response center € 139

totaal € 709 voor u € 600 excl. verzendkosten.

eltax-luidsprekers dit:
front: Liberty 5+ met 2 x een ingebouwde 175 watt subwoofer
center: Cinemaxx center
achter: Monitor III.
Je hebt dan een systeem dat ook muziek DVD´s perfect weergeeft. Ook de achterkanalen zijn full range.
Totale kosten in één koop 590 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

als ik het goed begrijp zijn die Concept 400 speakers 89 euro per TWEE (2) stuks?

das niet duur, ook maar even bestellen dan :)

kan je nooit een miskoop aan doen als je nu 50 watt speakers hebt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
ThAcRoW schreef op 04 juni 2004 @ 16:47:
als ik het goed begrijp zijn die Concept 400 speakers 89 euro per TWEE (2) stuks?

das niet duur, ook maar even bestellen dan :)

kan je nooit een miskoop aan doen als je nu 50 watt speakers hebt toch?
In de start post staat per 2 dus dan zal ut wel per 2 zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door GleNnoS_ op 04-06-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Subtiel kickje.

Ik heb nu een set Eltax Mirage 10i (dan wel de aldi kloon) en ben benieuwd of iemand weet hoe die concept 400 serie zich hiermee verhoudt. Is de mirage serie een duurdere serie dan de concept serie?

Ik zou bijvoorbeeld zo'n set van die cencepts kunnen kopen en dan mijn mirage's als rears gebruiken of, als ze niet bevallen, ze terug sturen naar conrad... Iemand ervaring met het terug sturen naar conrad?

De Mirage's bevallen me best goed, ik mis alleen wat laag en daarom was ik aan het kijken naar een Mivoc sw1000. Maar als deze concepts ook al meer laag geven dan heb ik voor 90 euro nog 4.0 opstelling ook.. :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
ZiegoM schreef op 20 juni 2004 @ 00:36:
Subtiel kickje.

Ik heb nu een set Eltax Mirage 10i (dan wel de aldi kloon) en ben benieuwd of iemand weet hoe die concept 400 serie zich hiermee verhoudt. Is de mirage serie een duurder serie dan de concept serie?

Ik zou bijvoorbeeld zo'n set van die cencepts kunnen kopen en dan mijn mirage's als rears gebruiken of, als ze niet bevallen, ze terug sturen naar conrad... Iemand ervaring met het terug sturen naar conrad?

De Mirage's bevallen me best goed, ik mis alleen wat laag en daarom was ik aan het kijken naar een Mivoc sw1000. Maar als deze concepts ook al meer laag geven dan heb ik voor 90 euro nog 4.0 opstelling ook.. :P
De concept en mirage passen qua klank wel goed bij elkaar denk ik.
(ik heb die mirage nog niet gehoord, maar wel veel over gehoord)
met terug sturen naar conrad heb ik geen ervaring aangezien al mijn aankopen positief waren....
Ik kan je wel verzekeren dat er in de concept 400 erg veel laag zit, en ze kunnen echt heel hard spelen maar dan is een zware versterker wel vereist.
Maar als je echt nog lager wil wat wel in films mooier is dan kan ik je de mivoc uitermate goed aanraden, dat is echt een kanon!
Ik denk dat je gewoon die concepts maar moet bestellen en dan de mirage als rear, en eventueel later dan uitbreiden met de mivoc en eventueel nog een eltax centre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Speedfight schreef op 20 juni 2004 @ 00:46:
[...]

De concept en mirage passen qua klank wel goed bij elkaar denk ik.
(ik heb die mirage nog niet gehoord, maar wel veel over gehoord)
met terug sturen naar conrad heb ik geen ervaring aangezien al mijn aankopen positief waren....
Ik kan je wel verzekeren dat er in de concept 400 erg veel laag zit, en ze kunnen echt heel hard spelen maar dan is een zware versterker wel vereist.
Maar als je echt nog lager wil wat wel in films mooier is dan kan ik je de mivoc uitermate goed aanraden, dat is echt een kanon!
Ik denk dat je gewoon die concepts maar moet bestellen en dan de mirage als rear, en eventueel later dan uitbreiden met de mivoc en eventueel nog een eltax centre.
Hmm terug sturen naar conrad moet niet zo'n probleem zijn volgens de site:
Zichttermijn
Bij Conrad worden bestelde artikelen 10 dagen op zicht toegezonden. De zichttermijn gaat in op de dag volgend op de dag van bezorging. Vanaf de bezorging heeft u dus meer dan een week de tijd om te beslissen of u uw pakket wilt behouden of niet. Artikelen die ongebruikt en in originele, onbeschadigde verpakking zijn teruggezonden, worden door ons als niet besteld beschouwd. Het bedrag wordt dan zo spoedig mogelijk terugbetaald. Voor de volgende artikelen geldt dat ze niet op zicht toegezonden, noch omgeruild worden: audio-/videocassettes, batterijen, accu’s, CD’s, boeken, software, diskettes, mobiele telefoons, beltegoed kaarten, lampen, halfgeleiders of overeenkomstige artikelen, opgebouwde bouwcomponenten en delen die reeds opgebouwd waren. Tevens zijn bijzondere bestellingen, zoals reserve-onderdelen of restpartijen, uitgesloten van zichttermijn en retourrecht.
Ik vraag me alleen af hoe je zo'n enorme doos met speakers terug stuurt?

Maar ik ga er natuurlijk van uit dat ik ze wel wil houden..

Jij zegt trouwens dat je bij de concepts 400 de mivoc niet eens echt meer nodig hebt?

/edit:
De verschillen tussen de mirage 10i en de concept 400 zijn iig:

Laag:
Mirage 10i: 2x 130 mm woofer
Concept 400: 2x 200 mm woofer

Midden:
Mirage 10i: niets
Concept 400: 1x 130 mm woofer

Hoog:
Beiden op het oog dezelfde tweeter.

Mirage 10i
Afbeeldingslocatie: http://www.box-office.nl/images/concept_500_21.jpg

Het lijkt me dat ik hieruit kan opmaken dat de concept inderdaad een steviger laag moet hebben omdat de 2 130 mm woofers uit de mirage bij de concept 'slechts' voor het midden zorgen. Met 2x 200 mm moet je toch wel meer laag hebben. Bovendien zijn de concepts zo te zien 3-weg en de mirage's 2-weg.

Ik denk dat ik de gok maar eens ga wagen..
Moest jij trouwens nog veel verzendkosten betalen? Wat heb je in totaal betaald?

[ Voor 20% gewijzigd door ZiegoM op 20-06-2004 01:34 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:53
Ik zou ook wel willen weten hoe veel de verzendkosten waren :P
Overigens kan Conrad veel zeggen, ook over restpartijen e.d. waar ze geen zichttermijn op geven, maar volgens de wet kopen op afstand heb je altijd 't recht om iets dat niet bevalt terug te sturen binnen 8 dagen en je geld terug te krijgen :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38232

ik heb nog een 1* Linear Response center C. 6 liggen
als iemand er belang bij heeft. Erg goeie center voor weinig

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 38232 op 20-06-2004 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Anoniem: 38232 schreef op 20 juni 2004 @ 13:03:
ik heb nog een 1* Linear Response center C. 6 liggen
als iemand er belang bij heeft. Erg goeie center voor weinig
Meel me 's wat je daarvoor hebben wil? :P wormaap _apenlul_ planet _puntje_ nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Wormaap schreef op 20 juni 2004 @ 01:38:
Ik zou ook wel willen weten hoe veel de verzendkosten waren :P
Overigens kan Conrad veel zeggen, ook over restpartijen e.d. waar ze geen zichttermijn op geven, maar volgens de wet kopen op afstand heb je altijd 't recht om iets dat niet bevalt terug te sturen binnen 8 dagen en je geld terug te krijgen :P
ik moest 98.30 euro betalen totaal, dus 9.30 euro verzendkosten.
Volgens mij met terugsturen, komt de selectvracht het gewoon weer ophalen.
Ze hebben ze volgens mij in Nederland in een opslag staan, want normaal duurt het bij mij 5 dagen voor ik het ontvang en met de concepts had ik ze in 3 dagen al.

De concepts kunnen echt behoorlijk laag wat ik niet direct verwacht had, de conus is van hard plastic en de rand van goed rubber waarin ze een behoorlijk grote uitslag in kunnen maken.

Ik moet zeggen dat eltax ook wel goede service heeft, ik had problemen met een actieve zuil van de Evolution 5.2 set.
Hij ging soms brommen één keer per maand ongeveer.
Dus ik gemailed naar eltax en volgens hun was de speaker kapot, dus hun helemaal gratis (en ook zonder maar enig bewijs te hebben geleverd dat ik die speakers in mijn bezit heb) werd mij in 5 dagen tijd een speaker vanuit denemarken geleverd, met daarbij een gratis eltax muismat 8).

Toen bleek het niet aan de speaker te liggen maar aan de actieve module, dus weer gemailed en toen dus ook de subwoofer module opgestuurd gekregen weer gratis, deze was ook weer binnen 5 dagen aangekomen en daar zat een portable eltax radio bij 8).
Geweldig! _/-\o_ En de speakers doen het weer perfect, En ik heb er ook nog een subspeaker en een active module aan over gehouden welke het opzich goed doen alleen één keer per maand een brom geven voor een paar minuuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40392

GleNnoS_ schreef op 25 mei 2004 @ 19:14:
Die concept serie lijkt veel op Millennium serie.. Alleen deze is wat duurder.. Weet iemand welke er beter klinken? .. Of is gewoon de duurste het best ? .. Vergelijk het bijv. met: Eltax Millennium 500, Eltax Concept 400
Lineair response vind ik nou net iets beter alleen zijn die volgens mij niet meer te krijgen, ik bedoel de x.6 serie (de 8.6 zijn mooie zuilen). De lineair response zijn ook van Eltax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb eltax en conrad gemaild over mijn vragen en dit zijn de antwoorden:

Mijn eerste vraag was of de mirage 10i duurder/ goedkoper is dan de concept 400.
Thank you for your email and your interest in Eltax Products.

Enclosed you will find technical data on Eltax Mirage10i and Eltax Concept 400 - that way you will be able to compare the two products yourself. The Eltax Mirage10i is, for your information, slightly more expensive.

I hope that this will help you.

Best regards

Jane Nielsen
Sales Assistant
De Mirage 10i is dus duurder maar het lijkt me toch dat de concept 400 een beter geluid (beter laag iig) heeft door de grotere woofers (200 mm tov 130 mm).

Mijn tweede vraag ging over het terugsturen van de speakers naar conrad als ze me niet bevallen in de zichtstermijn van 10 dagen.
Wanneer u het product binnen tien dagen wil retourneren zitten hier geen
kosten aan verbonden.
Dit valt dan nog in de zichttermijn.
U kunt dan een afspraak maken met de retourenservice; zij komen het pakket
afhalen bij u.

Met vriendelijke groet;

Janka Blatnik
Afdeling klantenservice
Conrad Electronic Nederland BV
Dus dat is geen probleem!

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Da's wel netjens :)
Ik denk dat ik die Concept400's ook maar ga kopen als ik m'n nieuwe gitaar amp heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113409

Idereen praat over concept400 per paar voor 89 euro bij Conrad.
Ik zie bij conrad toch echt luidspreker staan (enkelvoud).
Hoe zit dit nu?

Die liberty 5 heeft dus van whats hifi 5 sterren gekregen.
Op het eerste gezicht ziet die er helemaal niet zo spectaculair uit vergeleken met de concept400.
Hoe moet ik dit nu in hemelsnaam vergelijken?

Ik heb van de Aldi geprobeerd die verassend goed geluid gaven maar ik zoek iets meer dieper geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Anoniem: 113409 schreef op 23 juni 2004 @ 13:09:
Idereen praat over concept400 per paar voor 89 euro bij Conrad.
Ik zie bij conrad toch echt luidspreker staan (enkelvoud).
Hoe zit dit nu?

Die liberty 5 heeft dus van whats hifi 5 sterren gekregen.
Op het eerste gezicht ziet die er helemaal niet zo spectaculair uit vergeleken met de concept400.
Hoe moet ik dit nu in hemelsnaam vergelijken?

Ik heb van de Aldi geprobeerd die verassend goed geluid gaven maar ik zoek iets meer dieper geluid.
Ik heb de concepts hier zelf staan, ze zijn gewoon per paar.
Denk dat je ze wel kan vergelijken met die van de aldi qua hoge/midden tonen.
Alleen het laag is in deze concepts gewoon veel beter, gaat echt laag en ze kunnen ook hard spelen als het moet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb wederom een mailtje gestuurd naar conrad om te vragen of ze nog leverbaar zijn en of het per paar of per stuk is die 89 euro

Verassend antwoord:
Geachte heer/mevrouw,

Boxen voor huiskamergebruik worden per stuk aangeboden. Deze box is thans
uitverkocht, echter binnen enkele weken weer op voorraad.
Neemt u hiervoor met 1 - 2 weken nog even kontakt met ons op.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Ton van Duuren
Technical Customer Support
Conrad Electronic Nederland BV
Ze zeggen dus nu dat het per stuk is?
Misschien maken ze een foutje...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZiegoM schreef op 23 juni 2004 @ 16:54:
Ik heb wederom een mailtje gestuurd naar conrad om te vragen of ze nog leverbaar zijn en of het per paar of per stuk is die 89 euro

Verassend antwoord:

[...]

Ze zeggen dus nu dat het per stuk is?
Misschien maken ze een foutje...
Al die shops die in de topic langskwamen verkopen deze ook voor die prijs per stuk.
Vandaar dat ik twijfelde.
Volgens mij heb jij gewoon vet geluk gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Volgens mij gaat het wel per 2. Als je naar de site gaat en een paar producten in je winkelwagen zet zie je naast het aantal ook "ST" of "PAA" "PAK" staan. Volgens mij staat dat voor "stuk" en "paar" en "pak" ( staat bij HTsetjes, dus meerdere producten, speakers reciever ed.) ? Duss..

[ Voor 26% gewijzigd door Spider_NL op 23-06-2004 17:59 ]

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Spider_NL schreef op 23 juni 2004 @ 17:58:
Volgens mij gaat het wel per 2. Als je naar de site gaat en een paar producten in je winkelwagen zet zie je naast het aantal ook "ST" of "PAA" staan. Volgens mij staat dat voor "stuk" en "paar"? Duss..
Dat klopt IDD volgens mij ook ja :p Er staat echt PAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
Dus zaai aub geen onrust want ik wilde ze binnenkort ook halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Spider_NL schreef op 23 juni 2004 @ 18:01:
Dus zaai aub geen onrust want ik wilde ze binnenkort ook halen ;)
Me2 :)
Ze zien er erg mooi uit voor het geld, 'k denk niet dat er veel beters te krijgen is voor die prijs...

[ Voor 23% gewijzigd door Wormaap op 23-06-2004 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wormaap schreef op 23 juni 2004 @ 18:02:
[...]

Me2 :)
Ze zien er erg mooi uit voor het geld, 'k denk niet dat er veel beters te krijgen is voor die prijs...
Alleen bij de junk om de hoek :)

Ik lees wel overal dat ze nogal een zware versterker nodig hebben.
Dit viel mij ook op bij de Aldi zuilen, de volume knop moest flink open vergeleken met de andere boxen die er staan.
Hoeveel watt is jouw versterker ziego?

Hebben ze trouwens zwarte?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 23-06-2004 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Ze zijn niet in zwart verkrijgbaar....
Ik heb zelf een Pioneer VSX-D512 (5x80w @ 8ohm) Het is bij mij niet echt zo dat je de versterker verder moet opendraaien om hetzelfde volume te krijgen in vergelijking met andere speakers. Ze kunnen gewoon hard, dus je kan hem ver opendraaien.

Ik heb hier weer eens de folder van de conrad opgezocht waarin de aanbieding stond, er staat echt: SET VAN TWEE GEWELDIGE LUIDSPREKERS, setprijs €89 en geldig t/m 30 juni. Toen ik ze tijdje geleden bestelde hadden ze nog ruim 120 sets op voorraad.
Ik wil de folders vanavond ook nog wel ff inscannen als jullie dat leuk vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedfight schreef op 23 juni 2004 @ 18:21:
Ze zijn niet in zwart verkrijgbaar....
Ik heb zelf een Pioneer VSX-D512 (5x80w @ 8ohm) Het is bij mij niet echt zo dat je de versterker verder moet opendraaien om hetzelfde volume te krijgen in vergelijking met andere speakers. Ze kunnen gewoon hard, dus je kan hem ver opendraaien.

Ik heb hier weer eens de folder van de conrad opgezocht waarin de aanbieding stond, er staat echt: SET VAN TWEE GEWELDIGE LUIDSPREKERS, setprijs €89 en geldig t/m 30 juni. Toen ik ze tijdje geleden bestelde hadden ze nog ruim 120 sets op voorraad.
Ik wil de folders vanavond ook nog wel ff inscannen als jullie dat leuk vinden :)
Ja leuk _/-\o_ heb ik indien het fout gaat bewijs dat het er 2 moeten zijn.

Dus voor 30 juni beslissen hmmm wel goed dat de voorraad op is dan heb je te minste wel nieuwe en niet teruggestuurde zooi :) daar heb ik zo'n hekel aan :r

Kun je niet een geluidsopname plaatsen?
Dat zou mooi zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 23-06-2004 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Lijkt mij ook logischer per paar, ik zal die gast van conrad nog eens een mailtje sturen!

Volgens mij verkoopt eltax bijna al zijn speakers per paar (in 1 doos)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Hier de aanbieding uit de folder:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/concept400.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hmmmmmm dat word tijd om te gaan bestellen bij conrad en maar vast weer de schuurmachine en rollers tevoorschijn te toveren.

Kler van die dingen is namelijk zo gruwelijk lelijk (vind ik dan :P ) en ik ga ze denk ik hoogglans wit maken dan. En dan de 200's die ik nu heb naar achter als rears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reind schreef op 24 juni 2004 @ 12:13:
Hmmmmmm dat word tijd om te gaan bestellen bij conrad en maar vast weer de schuurmachine en rollers tevoorschijn te toveren.

Kler van die dingen is namelijk zo gruwelijk lelijk (vind ik dan :P ) en ik ga ze denk ik hoogglans wit maken dan. En dan de 200's die ik nu heb naar achter als rears.
Met een schuurmachine ben je binnen 5 seconden door het hout/plastic heen :P ik zou het maar een beetje opruwen met de ouderwetse hand :)

Ik vind ze ook enorm lelijk en wilde ze dus indien kopen verven.
Kent iemand een site met voorbeelden want de kleur weet ik nog niet helemaal.
Ik dacht trouwens ook aan wit 8)

Dat mooie hout profiel heeft het ook echte nerven groeven of is het totaal vlak als keukenzeil :+ vlak is beter om te schilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ik snap niet dat jullie dan die boxen in het wit gaan schilderen, wit is een afgrijselijke kleur voor speakers imo. Mooiste vind ik Cherry of Zwart ofzo .. maar wit ;(

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 113409 schreef op 24 juni 2004 @ 13:04:
[...]

Met een schuurmachine ben je binnen 5 seconden door het hout/plastic heen :P
Die laag gaat er inderdaad ook bijna helemaal van af.

Heb het al eerder gedaan bij mijn andere eltaxen en die zijn hartstikke mooi geworden al zeg ik het zelf :P
TomSwinnen schreef op 24 juni 2004 @ 13:09:
Ik snap niet dat jullie dan die boxen in het wit gaan schilderen, wit is een afgrijselijke kleur voor speakers imo. Mooiste vind ik Cherry of Zwart ofzo .. maar wit ;(
Dan kunnen mijn rode mooi tegen de witte muur aan en de witte tegen de rode muur :)

http://members1.chello.nl/r.dooyeweerd/eltax200.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door R2D2 op 24-06-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TomSwinnen schreef op 24 juni 2004 @ 13:09:
Ik heb nog een bus wit staan dusss dacht ik....

Zwart is natuurlijk altijd goed maar misschien dat er een ander superkleurtje is dat de boel wat sjeiker laat uitzien 8)

De signaal rode vind ik wel mooi op de foto maar het lijkt meer bordeaux rood :?

De combi met de zwart witte conus moet natuurlijk passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 113409 schreef op 24 juni 2004 @ 14:01:
[...]

De signaal rode vind ik wel mooi op de foto maar het lijkt meer bordeaux rood :?
Tis een beetje een brakke pic.

Had trouwens wel 5 lagen nodig voor het er eindelijk netjes op zat. En was 2 weken verder aangezien eerst iedere keer de zooi uit moet harden en dat duurt lang met hoogglans verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hm... Die actie loopt dus maar tot 30 juni. Da's best wel minder, want ik heb er ATM ff het geld niet voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
ik ook niet maar hier heb ik t er wel voor over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Spider_NL schreef op 24 juni 2004 @ 16:03:
ik ook niet maar hier heb ik t er wel voor over :)
Ik heb het er niet voor over om nog een maand langer op m'n nieuwe gitaarversterker te moeten wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wormaap schreef op 24 juni 2004 @ 16:27:
[...]

Ik heb het er niet voor over om nog een maand langer op m'n nieuwe gitaarversterker te moeten wachten :P
www.lenen.nl
www.becam.nl

Kun je ook nog een nieuw truitje kopen ;)
Reind schreef op 24 juni 2004 @ 15:42:
[...]

Tis een beetje een brakke pic.

Had trouwens wel 5 lagen nodig voor het er eindelijk netjes op zat. En was 2 weken verder aangezien eerst iedere keer de zooi uit moet harden en dat duurt lang met hoogglans verf.
Ik heb eens een hele meubelset, kasten, bed, bureau, tvmeubel, cdrek etc.
Wat een ramp zeg de droogtijden en dan alles weer omkeren en 3e laag omdat het niet dekt :r

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 24-06-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Er zitten geen groeven in het hout, het is dus gewoon glad.
Ik vond ze er zelf in het echt mooier uit zien dan op de foto, mijn andere speakers zijn wel zwart maar dezen passen wel weer bij het bureau :)

Ik ga nu eerst weer ff verder kijken naar breedbeeld tv of projector >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Is er iemand die mij kan vertellen hoe een setje Eltax zuilen nou klinken in vergelijking met een willekeurig setje Jamo, Bose, Infinity, etc :?

Ik hoor wel goede verhalen maar ik snap niet hoe ze ooit een knappe luidspreker voor dat geld in elkaar kunnen drukken.

[ Voor 30% gewijzigd door xabre16v op 25-06-2004 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
xabre16v schreef op 25 juni 2004 @ 00:49:

Ik hoor wel goede verhalen maar ik snap niet hoe ze ooit een knappe luidspreker voor dat geld in elkaar kunnen drukken.
Dat is iets wat ik zelf ook nog steeds niet snap want je kunt lullen wat je wilt maar je krijgt wel waar voor je geld.

Ik heb een set B&W's staan aan een yamaha RXV640 in de kamer staan waar de PC en dj gear staan maar daar luister ik eigenlijk net zo lief naar als het Pioneer VSX D512/eltax setje in de huiskamer. Tuurlijk is er een verschil maar dat mag ook wel voor een speaker als de B&W die gewoon het 4 voudige kost en dan heb je er 1.

Ik vind de eltaxen op zich wel de ideale HT speakers als je er niet meteen een klap geld tegen aan wilt gooien. Tis waar voor je geld en ze klinken eigenlijk wel op iedere reciever.

Ik ben in ieder geval dik tevreden over de speaker/pioneer config die nu dient als HT systeem hier in de huiskamer en het heeft eigenlijk geen reet gekost. (pak um beet 1000€)
En de reden dat de Yamaha niet in de woonkamer staat -> Dat ding ruist over de rear kanalen en ook al is het maar heel iets hij heeft het meer als de pioneer (die gewoon stil is) en als ik me ergens dood aan kan ergeren dan is het wel ruis. Ik heb hem al 2 keer terug gestuurd en kreeg hem 2 keer terug van Yamaha met de mededeling dat er niets aan de hand was. Nou dikke mik 3 bier maar dat was me laatste Yamaha ooit.
En vooral de belangrijkste reden -> De pioneer trekt die B&W's gewoon niet helemaal lekker.

[ Voor 4% gewijzigd door R2D2 op 25-06-2004 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xabre16v schreef op 25 juni 2004 @ 00:49:
Is er iemand die mij kan vertellen hoe een setje Eltax zuilen nou klinken in vergelijking met een willekeurig setje Jamo, Bose, Infinity, etc :?

Even mijn theorie.

Je ziet tegenwoordig dat bij veel technisch spul het budget spul al goed is vergeleken met de verschillen van vroeger tussen budget en duur.
Vb. met een prepaid gsm van nu en topmodel 5 jaar terug ofzo, computers, auto's.

Echt slecht spul bestaat niet meer (er zijn uitzonderingen natuurlijk) en de gigantische groei qua ontwikkeling zit tegen een plafond.
Prijs/kwaliteit loopt niet meer evenredig omhoog.

Stel dat eltax boxentechniek van 5 jaar oud gebruikt van de grote namen, dan is dat geen slecht spul maar wel goedkoop te produceren.

Ik ben benieuwt of ik het duidelijk uitleg EN of mensen het met me eens zijn :)

Even een ervaring.
Ik heb aldizuilen (eltax) van laatst gehaald en beluisterd.
Ik was echt verrast met wat eruit kwam.
Normaal hangt er een infinity reference 61i aan, niet te vergelijken, 3 keer zo groot.
Ik vond ze natuurlijk minder klinken want ze klonken niet vol, te weinig bass, maar dat kan ook niet met zo'n klein model.
Zo klonken toen ik de infinity haalde ook de bekende merken maar dat is gewoon het formaat.
Ik hoorde wel een geluid eruit komen dat echt goed was en me deed afvragen "wat als zo'n eltax hetzelfde formaat heeft" want dan zou die bass en vol geluid misschien weleens erg dicht in de buurt komen.

Verder was de afwerking goed maar niet zo perfect als je bij merk ziet.

Je betaalt natuurlijk ook voor naam, reclame en het feit dat merkboxen in de wat duurdere winkels te koop zijn en niet bij prijsvechters.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 25-06-2004 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 21:41
Cool :)

IK zat half te sparen voor JBL E80 speakers, maarja..... et is duidelijk dat ik ook gewoon die Eltax speakers ga proberen :) Scheelt me weer zo'n 350 euro ofzo :D

Ik keek net trouwens op 1 van die site's en deze zien er ook wel strak uit:

Summit 5.0 set (die stijl doet me beetj aan die B&W speakers denken)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/speakers.eltax//summit2.jpg

linkje: http://home.wanadoo.nl/speakers.eltax//summitb.htm

Weet iemand wat ik hiervan zou kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Laatst online: 28-05 17:12
Ik wil ook graag deze concept serie kopen voor 90 euro als beginnende fanaat :*) .

Maar zou ik dit kunnen aansluiten op een oude akai versterker....?
Hierna koop ik natuurlijk een betere reciever :).

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104397

Dark Master schreef op 25 juni 2004 @ 18:23:
Ik wil ook graag deze concept serie kopen voor 90 euro als beginnende fanaat :*) .

Maar zou ik dit kunnen aansluiten op een oude akai versterker....?
Hierna koop ik natuurlijk een betere reciever :).
Als je versterker clips/schroeven heeft om speakers te bevestigen: zonder meer.
Als er stekkers in moeten dan is dit vast wel te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Ze zijn dus alleen nu niet meer leverbaar. Over 1-2 weken weer als ik conrad mag geloven...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Laatst online: 28-05 17:12
Anoniem: 104397 schreef op 25 juni 2004 @ 18:33:
[...]

Als je versterker clips/schroeven heeft om speakers te bevestigen: zonder meer.
Als er stekkers in moeten dan is dit vast wel te solderen.
Jah ze moeten vast met clips dus. Dit moet wel lukken :) .

Maak je me helemaal blij mee :*) .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Iemand zei wat over te weinig bas. Klinken ze dan wel goed voor films ? Of kan je er dan beter een subwoofer bij kopen ?

[ Voor 11% gewijzigd door GleNnoS_ op 25-06-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
GleNnoS_ schreef op 25 juni 2004 @ 19:22:
Iemand zei wat over te weinig bas. Klinken ze dan wel goed voor films ? Of kan je er dan beter een subwoofer bij kopen ?
Denk dat er eerder sprake is van teveel bass ;)
ze gaan behoorlijk laag, de laag speakers zien eruit alsof ze ook in een subwoofer te gebruiken zijn, echt dikke rubbere randen voor een grote uitslag.

Ik heb er zelf wel een subwoofer bij maar die had ik al, het voegt toch altijd nog weer iets extra's toe aan een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71133

al die eiken kleuren passen niet in mijn interieur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb ze net besteld ook al staat het stoplicht op rood :+

Ik zie over 2 weken wel wat er gebeurt hehe >:)

Was trouwens 93 euro onder rembours, ze leveren wel erg goedkoop, die dingen wegen dikke 30 kilo en ook vrij groot :?

Heb ik nog even tijd om te kijken wat ik eraan ga sluiten.

Misschien even kijken of de aldi nog mp3 autoradio's heeft liggen :9
Ben ik in 1 keer klaar B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 113409 schreef op 25 juni 2004 @ 21:19:

Was trouwens 93 euro onder rembours, ze leveren wel erg goedkoop, die dingen wegen dikke 30 kilo en ook vrij groot :?

Kan je even posten wanneer je ze ontvangt?

Hoe ze je bevallen ed..

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Anoniem: 113409 schreef op 25 juni 2004 @ 21:19:

Ja klopt de doos is 30,5 kilo bij de TPG betekent dit iets van 30 euro rembours....
maar conrad verzend met de Select vracht.

Was wel grappig: komt zo'n vrouw met zo'n klein autotje aanrijden van select vracht, hele auto vol met die doos van de concept 400. Kon ze niet eens alleen eruit krijgen, ze was blij dat ie eruit was want anders kon ze niet bij de andere spullen... hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedfight schreef op 25 juni 2004 @ 21:35:
[...]

Ja klopt de doos is 30,5 kilo bij de TPG betekent dit iets van 30 euro rembours....
maar conrad verzend met de Select vracht.

Was wel grappig: komt zo'n vrouw met zo'n klein autotje aanrijden van select vracht, hele auto vol met die doos van de concept 400. Kon ze niet eens alleen eruit krijgen, ze was blij dat ie eruit was want anders kon ze niet bij de andere spullen... hahaha
HAHAHA :D alleen daarom is het goed om de speakers te kopen om dat te mogen zien.
Ik dacht die komen wel met een busje ofzo maar echt in die gezinswagens van selectvracht?? _/-\o_
Snel een mitella om je arm heen als ze aanbelt :+ oh jee mevrouw dat wordt lastig })
Even een videocamera lenen ;)

edit: die van de aldi heb ik ook op mij bagagedrager meegenomen, ging echt NET :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 25-06-2004 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn ze er ook in het zwart ! ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71133 schreef op 25 juni 2004 @ 21:59:
zijn ze er ook in het zwart ! ?
Ja maar niet bij conrad :(

Ik had ze ook liever zwart maar tja dan is de prijs 2 keer zoveel :(

Dan maar een potje verf halen ofzo, dan zijn het ineens zelfbouw speakers ipv eltax, klinkt stuk beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113409 schreef op 25 juni 2004 @ 22:06:
[...]

Ja maar niet bij conrad :(

Ik had ze ook liever zwart maar tja dan is de prijs 2 keer zoveel :(

Dan maar een potje verf halen ofzo, dan zijn het ineens zelfbouw speakers ipv eltax, klinkt stuk beter ;)
zat ik ook al aan te denken, heb ook al een tijdje oog op deze speakertjes om ze dan te beplakken of mooi zwart te maken met wat verf !

wel onduidelijk, meestal zijn speakers per stuk
zijn dit 2 speakers voor 89 € ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71133 schreef op 25 juni 2004 @ 22:12:
[...]

zat ik ook al aan te denken, heb ook al een tijdje oog op deze speakertjes om ze dan te beplakken of mooi zwart te maken met wat verf !

wel onduidelijk, meestal zijn speakers per stuk
zijn dit 2 speakers voor 89 € ?
kijk op de vorige pagina van de topic, staat de advertentie.

Ik vind het ook nogal erg veel speaker voor 89 euro, zijn er echt 2 :)
Ik ben echt zo benieuwt hoe ze klinken.
Ik probeer niet teveel te verwachten maar als ik hier de ervaringen hoor 8)

Plakken is ook een idee, is dat sticker vinyl spul duur?
Dat hebben ze toch voor keukenbladen?

edit:

Mailtje binnen, wedden dat ik er straks 1 krijg, lekkere administratie.

U heeft de volgende producten besteld:
---------------------------------------------------------------------------
Aantal Bestelnummer Omschrijving Totaal
1 340682-X ELTAX LUIDSPREKER CONCEPT 400 89.00 €

Subtotaal: 89.00 €
Portokosten: 0.00 €
Handlingskosten: 3.45 €
Verzekeringskosten: 0.55 €
Toeslag voor te lage bestelwaarde: 0.00 €
Totale: 93,00 €

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 25-06-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 113409 schreef op 25 juni 2004 @ 22:37:
[...]

kijk op de vorige pagina van de topic, staat de advertentie.

Ik vind het ook nogal erg veel speaker voor 89 euro, zijn er echt 2 :)
Ik ben echt zo benieuwt hoe ze klinken.
Ik probeer niet teveel te verwachten maar als ik hier de ervaringen hoor 8)

Plakken is ook een idee, is dat sticker vinyl spul duur?
Dat hebben ze toch voor keukenbladen?

edit:

Mailtje binnen, wedden dat ik er straks 1 krijg, lekkere administratie.

U heeft de volgende producten besteld:
Aantal Bestelnummer Omschrijving Totaal
1 340682-X ELTAX LUIDSPREKER CONCEPT 400 89.00 €

Subtotaal: 89.00 €
Portokosten: 0.00 €
Handlingskosten: 3.45 €
Verzekeringskosten: 0.55 €
Toeslag voor te lage bestelwaarde: 0.00 €
Totale: 93,00 €
Tsjah als je er 1 krijgt kan je ze natuurlijk gewoon opbellen en dan komen ze hem weer ophalen (iig binnen 10 dagen). No Harm done

Kan je hem iig wel even testen, hetzij in mono 'opstelling' :P

[ Voor 3% gewijzigd door ZiegoM op 25-06-2004 23:39 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Zo zag mijn bestelling er ook uit...
Je krijgt er echt wel twee hoor!
ze worden zelfs niet eens los verpakt, je krijgt gewoon een doos met twee stuks. Wil anders nog wel foto van de doos maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedfight schreef op 26 juni 2004 @ 00:05:
Zo zag mijn bestelling er ook uit...
Je krijgt er echt wel twee hoor!
ze worden zelfs niet eens los verpakt, je krijgt gewoon een doos met twee stuks. Wil anders nog wel foto van de doos maken ;)
Ik geloof het wel hoor anders ga ik klagen bij de klantenservice.
Maar hoe verkopen die winkels die eerder genoemd zijn dan losse speakers?
Daar is de prijs per stuk of gaat het alleen per 2?

Eigenlijk wel oplichters als je de prijs vergelijkt, vragen zo 120 euro per stuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Eltax verkoopt voor zover ik weet altijd per 2. Ik ben tenminste nog geen eltaxen tegen gekomen die per stuk verkocht werden want ze zitten in princiepe altijd gezelli met z'n 2'en in 1 doos :P (ik moet er zelf niet aan denken om samen met iemand anders in een doos te zitten maarja das een ander verhaal ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reind schreef op 26 juni 2004 @ 01:42:
Eltax verkoopt voor zover ik weet altijd per 2. Ik ben tenminste nog geen eltaxen tegen gekomen die per stuk verkocht werden want ze zitten in princiepe altijd gezelli met z'n 2'en in 1 doos :P (ik moet er zelf niet aan denken om samen met iemand anders in een doos te zitten maarja das een ander verhaal ;) )
Kijk zelf maar, soms staat er prijs per speaker, millenium 200 bijv.

http://www.aliquotelectronics.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Dan halen hun ze uit de doos want die milennium 200 kocht je eerder voor 89€ per 2 bij de megapool. Zaten er gewoon 2 in 1 doos.

Oftewel die milenniums zijn veel te duur daar als je er bij een ander 2 voor hetzelfde (zelfs nog minder) bedrag kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reind schreef op 26 juni 2004 @ 10:21:
Dan halen hun ze uit de doos want die milennium 200 kocht je eerder voor 89€ per 2 bij de megapool. Zaten er gewoon 2 in 1 doos.

Oftewel die milenniums zijn veel te duur daar als je er bij een ander 2 voor hetzelfde (zelfs nog minder) bedrag kunt krijgen.
Dus oplichters zoals ik al zei :*)

Ik vind het wel spannend worden, heel dom ga ik overal naar reviews kijkn en de ene keer wordt het afgekraakt en de andere keer in de hemel geprezen :+

Ik heb nog steeds een trauma van een enorme marquant boombox heel lang geleden, dat was echt ruk hoewel die er ook spectaculair uitzag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 113409 schreef op 26 juni 2004 @ 14:48:
[...]

Dus oplichters zoals ik al zei :*)

Ik vind het wel spannend worden, heel dom ga ik overal naar reviews kijkn en de ene keer wordt het afgekraakt en de andere keer in de hemel geprezen :+

Ik heb nog steeds een trauma van een enorme marquant boombox heel lang geleden, dat was echt ruk hoewel die er ook spectaculair uitzag :P
Reviews? :P

Zou je misschien wat linkjes willen posten?

\_Specs_/

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste