Eltax Concept serie

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 41.151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113409

Tja review, ik heb dat ding al 8 jaar niet meer ofzo.
Hier heb je een plaatje met het idee hoe het eruit zag.
Alleen was dit ding stuk groter, pak 2,5 van die eltax dingen dan is het ongeveer dezelfde grootte.
Verder waren die grille dingen voor de speakers chroom :9
Het bonkte heel goed maar niet bepaald zuiver geluid.
Het speaker materiaal was ook erg hard, ook het rubber aan de zijkanten dus echt bewegen kon het niet.
Maar tja het was een goede oplossing omdat ik nieuwe boxen voor een gaar minisetje moest hebben, was niet zo duur en kwam flink geluid uit :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/boombox.gif

Beter lezen jopie, je bedoeld dus reviews over de eltax 8)7

http://www.kieskeurig.nl/...x%29&pcode=speaker&sort=2

Zijn andere eltax maar als je leest zie je allerlei commentaar over hoe slecht eltax niet is :)

Hmm ik had nog andere gevonden maar ik kan het niet meer vinden, ik zal nog even zoeken.

Na ja specifiek concept 400 kan ik niet meer vinden wel andere, zal niet veel verschillen met de millenium serie lijkt mij

http://www.audioreview.com/reviewscrx.aspx

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 26-06-2004 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Weet iemand waar je Eltax speakers kan beluisteren? :? in een echte winkel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik zet mijn twijfels gewoon bij deze speakers.. ik heb er in professionele bladen niets over gezien en als een speaker ECHT goed is in verhouding met de prijs zie je dat meestal wel terug.

Ik bedenk een situatie waarom de reviews van deze speakers vaak goed zouden zijn: De speakers zijn goedkoop, staan in bouwmarkten enz. De echte audiofiel koopt geen speakers bij praxis maar bouwt ze zelf of zit in prijsklasses vanaf bijvoorbeeld meer dan 300 euro per speaker. De echte audiofiel koopt geen speakers voor 89 euro per paar en heeft ze dus ook niet thuis staan. Ik heb deze speakers nog nooit in een luisteromgeving gezien hoewel ze erg leken op de speakers van Megapool van 99 euro per paar een tijd geleden (weet niet of dat ook eltax was). De professionals hebben de speakers waarschijnlijk nooit gehoord want in de aldi hang je ze niet even aan een versterker. In ieder geval heb ik niet het idee dat er veel objectieve reviews van deze speakers zijn. Eerder van mensen die net voor 89 euro speakers hebben gekocht die beter klinken dan de speakers van hun sony setje van 20 jaar geleden.

Op kieskeurig.nl staan veel producten maar ze hebben bijna altijd een cijfer van 8 of 9. Logisch, de meeste mensen hebben het apparaat net en hebben waarschijnlijk een iets betere versie gekocht dan wat ze hadden staan. Het is dus in hun ogen het perfecte apparaat. Duurzaamheid geven mensen een 9 of een 10. Hoe krijgen ze dat voor elkaar? Het apparaat staat net een week. Als er mensen klagen over het apparaat is dat meestal omdat er gewoon echt iets mis mee is, stuur ze terug, laat ze een nieuwe halen en ze zijn weer helemaal tevreden erover. Je zal dus bijna geen posts vinden als: De speakers klinken goed voor 89 euro maar ik breng ze gauw weer terug naar de gamma.

Je krijgt waarschijnlijk mensen die zeggen: GE WEL DIG, gaan knoerthard!!! Hoef loudness niet eens aan te zetten en ik knal mn kamer al uit! Ja, waarschijnlijk klinken ze redelijk geweldig vergeleken met de speakers die het na 30 jaar en 4 gebruikers verder begeven hadden in de woonkamer. Maar gaan we blind op deze gebruikers ervaring af?

Als je dus echt wil weten of je kwaliteit in huis haalt moet je gewoon niet al te chicken zijn en die speakers bestellen. Valt het een beetje mee laat je ze lekker staan, klinken ze niet zoals je hoopte dan stuur je ze gewoon binnen 10 dagen terug of je zet ze lekker op de logeerkamer want je valt je geen buil aan die prijs.

Ik heb die speakers niet gehoord, ik kan ze dus niet beoordelen. Maar ik betwijfel of dit in de buurt komt van b&w, kef en jbl speakers. En ik ga ook niet graag af op "ze klinken hartstikke goed voor die 89 euro." Dat geloof ik graag hoor, maar doe mij dan maar speakers die 250 euro per stuk kosten en daar ook naar klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10
Ik heb ook de gok gewaagd en gisteren bestelling geplaatst bij Conrad. Ik ben benieuwd hoe snel ik ze binnen heb :). Alleen wordt het nu nog zoeken naar ruimte op m'n kleine kamer :o

De poster voor mij heeft wel gelijk: Het is altijd een gok die je neemt met speakers in deze prijsklasse en inderdaad, een audiofiel zal altijd in de hogere prijsklassen of zelfbouw gaan zitte, nogal logisch }:O

Het probleem is: Ik noem me absoluut GEEN audiofiel, ik heb ook niet het geld om me audiofiel te gaan gedragen door maar dure spullen te kopen. Ik ben echter wel 'kritisch' qua geluid en uit de praktijk weet ik wel van mezelf dat ik meestal de goedkope HT-systeempjes of micro-hifi setjes van 300 euro voor 5 plastic boxjes zal mijden, terwijl de gemiddelde gebruiker het waarschijnlijk fantastisch vindt klinken als er maar harde dreunen uit komen.

Ik verwacht dus zeker wel kwaliteit (subjectief uiteraard, dus wat ik in mijn oren mooi vind klinken).

Vanwege geld-overwegingen heb ik dan ook nog geen HT systeem: Ik neem geen genoegen met die zogenaamde 'complete' sets van 500 euro of minder die sony, jvc, etc. leveren dus daarom ben ik ook nog tot de aanschaf van geen overgegaan.

Wat ik dan wel van een paar speakers van 89 euro verwacht?:
Ik verwacht dat ze ongetwijfeld beter zullen klinken dan m'n afgeragde JAMO S2 speakersetje (wooferbox + satelieten). Koren op de molen van de poster voor mij dus :).

Ik verwacht echter ook, dat ze meer dan 'alleen maar mooier dan wat ik nu heb' zullen klinken. Ik wil ze wel als basis zien voor een ooit toekomstige thuisbioscoop-situatie zoals ik die in gedachten heb: Dus zuilen om muziek mooi weer te kunnen geven en dan eventueel later de rear, center en evt. subwoofer voor het film-genot.

Ik verwacht dus zeker wel 'kwaliteit', dus iets wat in mijn oren goed genoeg klinkt om weer een behoorlijke tijd vooruit te kunnen. Anders kan ik ze inderdaad beter terug sturen en door sparen voor 400 euro per speaker :P

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 28-06-2004 12:02 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een kennis van mij heeft Kef Q5's aan een Onkyo reciever... Hij kwam laatst bij mij luisteren maar hij was wel erg positief over het geluid wat er uit kwam! Ik ben toen ook bij hem wezen luisteren, en dat klinkt natuurlijk gewoon toch iets beter.

Ik zal later ook zeker andere speakers gaan kopen maar nu is de prijs/kwaliteit nog gewoon te groot omdat te doen (ben net 18). Dus ik zal het pas gaan vervangen als ik het huis uit ben...

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Pixal schreef op 28 juni 2004 @ 03:52:
ik zet mijn twijfels gewoon bij deze speakers.. ik heb er in professionele bladen niets over gezien en als een speaker ECHT goed is in verhouding met de prijs zie je dat meestal wel terug.
Zo uit de what hifi

Eltax Monitor 3 *****
Eltax Liberty 3+ ****
Eltax Liberty 5+ *****

Dat zijn er dus al 3 met een hoge waardering door een blad wat veel gelezen word. (nu vind het hele hifi gebeuren 9 van de 10 keer behoorlijke geldklopperij).

En in dat lijstje staan betere merken met minder sterren ............................

Nu zegt dat echt niet meteen dat die eltaxen retegoed zijn want das ook weer niet waar. Maar je krijgt wel waar voor je geld en zelfs een beetje meer. Ik heb een set 704's staan en daar betaal je grof geld voor maar daar mag je dan ook wel wat voor verwachten.

[ Voor 11% gewijzigd door R2D2 op 28-06-2004 12:18 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pixal heeft gelijk al je over kieskeurig meningen praat, je moet ook tussen de regels doorlezen.Ik vind het meestal handig om problemen en functies op te sporen.

Ik denk ook dat niemand zo dom is te denken dat deze dingen beter klinken als een audiofiel model dat 10 keer zo duur is.
Maar zelfs een audiofiel systeem van 10.000 euro is "flut"vergeleken met 1 van 20.000 euro, er is altijd bass boven baas.
Vaak heb ik ook het idee dat audiofiel gedoe ook niet meer weet hoe iets nog beter te laten klinken.
Wat zilver of gouddraad met de atomen in 1 richting, even wat duur kevlar in een speciaal kleurtje in de speaker verwerken, even op de magische trommel spelen zodat het gaat regenen ;)

Ik vind het onzin om te zeggen omdat het eltax is moet het wel slechter zijn als b&w, jbl, etc.
Elk merk heeft zijn budget spullen, nog de vraag of deze merken kunnen concurreren op de budget afdeling met eltax spul.
Je hebt van die kleine jbl zuilen die ze vaak ook bij de dozenschuiver hebben, ik vond die ook niet bepaald goed klinken.

Ik zie het toch zoals bij auto's.
Om van 300 naar 400 km per uur te kunnen heb je 5 keer zoveel pk's nodig dan van 200 naar 300 (zoiets was het).
Dat kleine extra om het uitmuntend laat klinken moeten ze een 1 of ander duur iets uitvoeren.
Maar 200 gaat nog steeds lekker snel 8)

Ik snap trouwens nog steeds niet wat precies de meerwaarde is van de elk nieuw model elk jaar ofzo.
Iets wat audiofiel 10 jaar terug was klinkt dat nu echt zoveel slechter?
Wat voor wezelijk nieuwe techniek is er gevonden?

Zou een audiofiel merk het in zijn hoofd durven halen om echt super speakers te maken die weinig kosten?
Bij topgear reed 1 of andere 10.000 euro getunde opel manta iedere 500.000 euro sportauto eruit 8)7

Ik ben ook niet het tiep van, oh het beukt goed dit is superspul, die aldi speakers waren echt niet slecht, alleen te weinig laag voor mij, moet wel vol klinken.
Ik ben echt zo benieuwt, dit worden spannende dagen :) en als het flut is gaan ze terug.
Ik had ze zonder die optie ook niet besteld.
Gaan we hier lekker beppen over terugsturen of niet _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 28-06-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Nee malle jopie, ik geloof er niet in dat audiofiele speakers van 20 jaar geleden slecht zijn vergeleken met speakers uit dezelfde prijsklasse als nu. Ik heb dat ook niet gezegd. Met oude verrotte speakers van 30 jaar geleden bedoel ik de speakers waarvan de rubberen randen staan weg te rotten en dat het rubber je om de horen vliegt als je eens wat harder draait.

Dat is (als ik de fabrikanten mag geloven) niet meer mogelijk met het rubber van tegenwoordig. Het was ook meer papier ofzo wat er toen in zat. Ik vraag me wel af wat er dan nog mis kan gaan met de speakers van nu over 30 jaar.

Als het meezit gaan ze dan echt een mensenleven mee?

[ Voor 29% gewijzigd door Pixal op 28-06-2004 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pixal schreef op 28 juni 2004 @ 14:38:
Nee malle jopie, ik geloof er niet in dat audiofiele speakers van 20 jaar geleden slecht zijn vergeleken met speakers uit dezelfde prijsklasse als nu. Ik heb dat ook niet gezegd. Met oude verrotte speakers van 30 jaar geleden bedoel ik de speakers waarvan de rubberen randen staan weg te rotten en dat het rubber je om de horen vliegt als je eens wat harder draait.

Dat is (als ik de fabrikanten mag geloven) niet meer mogelijk met het rubber van tegenwoordig. Het was ook meer papier ofzo wat er toen in zat. Ik vraag me wel af wat er dan nog mis kan gaan met de speakers van nu over 30 jaar.

Als het meezit gaan ze dan echt een mensenleven mee?
Ik doelde helemaal niet op jouw 30 jaar oude rotte speakers opmerking :)
Ik ken de sony boxen van papier dat ook klinkt als een kartonnen doos, platte niet vol geluid :r
Hadden mijn ouders ook icm cdspeler, was best duur daardoor, toen was budget ook echt budget geluid :)
Miniset van 75 euro speelt nu zelfs beter.
Dus ja dan klinkt een nieuwe audiosonic zelfs ultra high end ;)

Tegenwoordig krijg je veel waar voor je geld, de grens van onacceptabel geluid zijn we wel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 113409 schreef op 25 juni 2004 @ 22:37:
[...]

Mailtje binnen, wedden dat ik er straks 1 krijg, lekkere administratie.

U heeft de volgende producten besteld:
---------------------------------------------------------------------------
Aantal Bestelnummer Omschrijving Totaal
1 340682-X ELTAX LUIDSPREKER CONCEPT 400 89.00 €

Subtotaal: 89.00 €
Portokosten: 0.00 €
Handlingskosten: 3.45 €
Verzekeringskosten: 0.55 €
Toeslag voor te lage bestelwaarde: 0.00 €
Totale: 93,00 €
Zo zag mijn rekeningetje er ook uit toen ik afgelopen zondagavond de bestelling had geplaatst. Heb jij al enige bericht over wanneer ze verwacht worden of wanneer ze worden opgestuurd? :)

Ik kan bijna niet wachten >:)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eymey schreef op 30 juni 2004 @ 13:20:
[...]

Zo zag mijn rekeningetje er ook uit toen ik afgelopen zondagavond de bestelling had geplaatst. Heb jij al enige bericht over wanneer ze verwacht worden of wanneer ze worden opgestuurd? :)

Ik kan bijna niet wachten >:)
Geen enkel bericht, beetje raar toch dat ze niet even iets laten weten.
Hopelijk krijg ik wel een mailtje op de dag dat ze het versturen :)
Ik moet nog snel poen gaan halen, straks is de boel al onderweg :|
Ik kan ook enorm niet wachten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 113409 schreef op 30 juni 2004 @ 14:07:
[...]

Geen enkel bericht, beetje raar toch dat ze niet even iets laten weten.
Hopelijk krijg ik wel een mailtje op de dag dat ze het versturen :)
Ik moet nog snel poen gaan halen, straks is de boel al onderweg :|
Ik kan ook enorm niet wachten 8)
Ik moet idd ook nog poen halen om klaar te leggen voor m'n huisgenoten, als de bestelling afgeleverd wordt.

Ik had vorige week wat bij dvdrohlinge24 besteld. Normaal krijg ik ook dagen voor levering een mailtje dat het pakket de deur uit is. Nu zag ik vanmiddag op m'n werk een mailtje binnen komen dat het verstuurd was en wat denk je.... ik kom thuis en het pakketje staat op de tafel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Eymey schreef op 28 juni 2004 @ 11:59:
Wat ik dan wel van een paar speakers van 89 euro verwacht?:
Ik verwacht dat ze ongetwijfeld beter zullen klinken dan m'n afgeragde JAMO S2 speakersetje (wooferbox + satelieten). Koren op de molen van de poster voor mij dus .
Ik heb die Jamo S2 set ook gehad! :) Best een fijne set hoor, ik moet je helaas aan het twijfelen zetten over die Eltax speakerset, bedenk je wel dat die Jamo satalieten heel zuiver klinken, ik vindt alleen de ''subwoofer'' wat minder, dat zogenaamde ''push-en-pull'' systeem heeft bij mij geen enkel nut, die moest ook gelijk gemoddificeerd worden.

Ik heb uiteindelijk de set bij het vuil gezet omdat de bovenste woofer helemaal verrot was, en omdat de satalieten te beschadigd waren.

Is jou set zodanig afgeragt dat zelfs een Marquant boombox beter klinkt dan kan je inderdaad meer verwachten van die Eltax speakers, maar valt het nogal mee, dan kan je de set natuurlijk ook gewoon modden. :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Ik denk dat jullie gewoon even naar conrad moeten bellen, daar kunnen ze gewoon alles doorgeven over voorraad en levertijd enz..

Ik heb hem zelf ook telefonisch besteld ik werd heel goed geholpen en de speakers waren in 3 dagen in huis!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Nou ik ben net even naar dozenschuiver Megapool gelopen en daar hadden ze een aantal Eltax zuiltjes staan en ook nog 2 centers, helaas niet aangesloten. Ik kan dus alleen de afwerking beoordelen en dat zag er zo wel goed uit, niet anders dan de diverse JBL zuiltjes die ernaast stonden. Jammer dat ik daar niet kon luisteren. :/

Viel me trouwens op dat de echte winkels (in ieder geval Megapool) veel goedkoper was dan internetwinkels als www.aqe.nl de Eltax Millennium Center was bij Megapool 39,95 en bij www.aqe.nl wel 59,95.

[ Voor 24% gewijzigd door xabre16v op 01-07-2004 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xabre16v schreef op 01 juli 2004 @ 13:23:
Nou ik ben net even naar dozenschuiver Megapool gelopen en daar hadden ze een aantal Eltax zuiltjes staan en ook nog 2 centers, helaas niet aangesloten. Ik kan dus alleen de afwerking beoordelen en dat zag er zo wel goed uit, niet anders dan de diverse JBL zuiltjes die ernaast stonden. Jammer dat ik daar niet kon luisteren. :/
Het is niet verstandig om op het luisteren te kopen, het enigste wat telt is het uiterlijk ;)
Zulk soort winkels staan vol met spullen die niet staan aangesloten, als je dan vraagt of ze hem even kunnen aansluiten staan ze je raar aan te kijken |:(
1 keer bij de It's gevraagd en was geen probleem.
De verkoper pakt de boxen, verschuift een versterker opzij en trekt de draden van 1 box eruit en stopt de andere erin.
Erg goede service zou je zeggen behalve dat hij de versterker niet uit deed ( KRAS KRAAK BZZZZZZ!!!!).
Eerst uitzetten is wel zo goed zei ik, stond hij me vreemd aan te kijken alsof hij dat nog nooit gehoord had 8)7

Ik luister thuis wel anders gaat het weer terug, dan kost het me 4 euro.
4 euro voor het uitpakken en testen is het me wel waard 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 01-07-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Barry_Loef schreef op 30 juni 2004 @ 23:06:
[...]

Ik heb die Jamo S2 set ook gehad! :) Best een fijne set hoor, ik moet je helaas aan het twijfelen zetten over die Eltax speakerset, bedenk je wel dat die Jamo satalieten heel zuiver klinken, ik vindt alleen de ''subwoofer'' wat minder, dat zogenaamde ''push-en-pull'' systeem heeft bij mij geen enkel nut, die moest ook gelijk gemoddificeerd worden.

Ik heb uiteindelijk de set bij het vuil gezet omdat de bovenste woofer helemaal verrot was, en omdat de satalieten te beschadigd waren.

Is jou set zodanig afgeragt dat zelfs een Marquant boombox beter klinkt dan kan je inderdaad meer verwachten van die Eltax speakers, maar valt het nogal mee, dan kan je de set natuurlijk ook gewoon modden. :)
Nou ja, echt "afgeragd" is hij op zich nog niet. Echter, m'n ouders hebben de set van rond 1988 tot 1995 in hun stereo installatie gehad. Daarna heb ik hem overgenomen tot nu.

Ik ben er altijd best tevreden over geweest: Inderdaad heel mooi zuiver geluid maar ook in staat om er een flinke bak herrie uit te krijgen: Heb er dus ook nog wel eens mee op feestjes gedraaid of schoolmusicals van broertjes en zusjes.

Ik wil echter al een hele tijd zuilen hebben, om in de toekomst ook als basis voor een eventuele thuisbioscoop setup te gebruiken. Bovendien was ik bij de Jamo's niet helemaal tevreden over de middentonen en de bas productie (de 'subwoofer' is inderdaad niet echt indrukwekkend).

Dus ik ben inderdaad wel benieuwd naar hoe de eltaxen gaan klinken ten opzichte van de Jamo's. Eventueel kan ik altijd de satelieten nog als rears gaan gebruiken ofzo (ik weet niet of ze dat zouden kunnen trekken zonder de woofer ertussen :?)

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 01-07-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

ff @ speedfight, puur uit niewsgierigheid ;) ;
Wat doe jij met die Eltax Evolution 5.2 set?
Dat vind ik nl wel wat :9~ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Anoniem: 111211 schreef op 01 juli 2004 @ 16:45:
ff @ speedfight, puur uit niewsgierigheid ;) ;
Wat doe jij met die Eltax Evolution 5.2 set?
Dat vind ik nl wel wat :9~ !
De centre en rears gebruik ik nu gewoon nog, alleen de fronts staan dus te koop. Het paar moet ongeveer €140 gaan opbrengen. Ik heb ze al op marktplaats gehad maar ze worden steeds verwijdert omdat het bedrag zogenaamd groter als €200 zou zijn 8)7. Dus ik ga ze binnenkort er weer opzetten :).

Dit zijn de speakers voor de duidelijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/evolution.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Ik ga toch es ff kijken of ik dat kan opbrengen.
Ik wil nl ook een andere receiver (heb er al eentje op het oog),
en nieuwe speakers kunnen ook geen kwaad.
Ik heb nu zo'n stel rauwdouwers van sony.
Hard? Ja.
Zuiver?Nou uh...niet super..
Subtiel? No way.

Nou zoek ik geen High End, maar ik zoek toch wel een iets meer audiofiele speakerset dan wat ik nu heb staan...(ik hou ze wel voor op feestjes!)

Zouden die Eltaxen goed "matchen" met mijn Mission M7C1 center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Anoniem: 111211 schreef op 01 juli 2004 @ 17:23:
Zouden die Eltaxen goed "matchen" met mijn Mission M7C1 center?
Zonder ze gehoord te hebben kan ik over deze vraag twijfelen, Mission is namelijk subtiel,warm engels craftmanship en Eltax is iets meer in your face, bassy.
Maar ja, eerst horen dan geloven ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, kan ik me voorstellen...
Maar als ik na ga dat ik die Sony's die ik nu heb (die ook redelijk 'in your face' zijn) ook mooi vind in surround, zal het wel geen probleem vormen denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 01-07-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedfight schreef op 01 juli 2004 @ 17:06:
[...]

De centre en rears gebruik ik nu gewoon nog, alleen de fronts staan dus te koop. Het paar moet ongeveer €140 gaan opbrengen. Ik heb ze al op marktplaats gehad maar ze worden steeds verwijdert omdat het bedrag zogenaamd groter als €200 zou zijn 8)7. Dus ik ga ze binnenkort er weer opzetten :).

Dit zijn de speakers voor de duidelijk:
[afbeelding]
Dus de concepts klinken beter dan de duurdere evolutions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Misschien is hier lastig antwoord op te geven maar toch, hoe zullen een paar Eltax zuilen presteren ten opzichte van een setje Bose 301 series II van 15 jaar geleden? Deze staan namelijk bij ons in de huiskamer en ik wil zelf wat leuks hebben voor op me kamer, als zo'n Eltax setje hetzelfde of beter presteert vind ik het het geld wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Ga er dan maar vannuit dat die Eltax beter klinkt! Bose is oplichterij, dat is geen mening dat is een feit!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry_Loef schreef op 01 juli 2004 @ 23:42:
Ga er dan maar vannuit dat die Eltax beter klinkt! Bose is oplichterij, dat is geen mening dat is een feit!
Zelf in tests van de consumentenbond komen die dingen laag in de rij te staan.
Opvallend is dat ik NOOIT een commercial ben tegengekomen van de dure boxmerken, behalve Bose komt langs tijdens gtst bijv.
Top merken met een prijskaartje maken geen reclame, dat verkoopt zichzelf door kwaliteit te geven :)

Het enigste verkoop argument is altijd het melkpak formaat :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ja hier heb ik dus niks aan, ik ben het er ff vergeten bij te zeggen maar reageer liever niet als je alleen maar wat te melden hebt in de trant van "oplichters :r kuttroep :r , etc." Een beetje volwassen reageren had ik wel verwacht. Liever gewoon een kenner die reageert en mij uit zou kunnen leggen waarom wel of waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Bose kan best mooi klinken. De meeste mensen praten de andere gewoon na en hebben t waarschijnlijk nog nooit gehoord. Alleen is de prijs vaak veel te hoog en is er voor diezelfde prijs dus wel wat beters te vinden.

Maar troep enzovoorts.. t valt weleens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

voodooless

Sound is no voodoo!

xabre16v schreef op 02 juli 2004 @ 00:21:
Ja hier heb ik dus niks aan, ik ben het er ff vergeten bij te zeggen maar reageer liever niet als je alleen maar wat te melden hebt in de trant van "oplichters :r kuttroep :r , etc." Een beetje volwassen reageren had ik wel verwacht. Liever gewoon een kenner die reageert en mij uit zou kunnen leggen waarom wel of waarom niet.
Bose heeft idd slechte speakers in zijn assortiment, lees hier maar eens:
http://www.intellexual.net/bose.html . Buiten de prijs/kwaliteit verhouding, die vast niet bij ieder product zo dramatisch slecht zal zijn, is er nog de vreemde markting strategie van bose, die ervoor zorgt dat bij geen enkele speaker bruikbare specs staan (in iedergevaal bij de home producten). Dan heb je verder nog de apparte luisterruimtes, ver weg van de andere speakers in de winkels. ...rara waarom ze dit toch allemaal doen...

Al met al wekt dat niet echt veel vertrouwen bij de echte audio liefhebber... Wil natuurlijk niet zeggen dat alle Bose producten slecht zijn, maar ik hoef het spul niet!

For the record: Ik heb zeker al vaker Bose spullen gehoort en ben er idd absoluut niet van onder de indruk :Z

Een mooie quote die ik ergens in een formum heb opgevangen:
You can't convince everyone that Bose is not the greatest, just like you can't convince a crack head that they have a problem.
offtopic:
Not convinced: pak dan je Bose zooi in en kom de 10e naar de luistermiddag, dan kun je zelf vergelijken :+

[rml][ DIY] audio demo-/luisterdag (nav. BMM amp review)[/rml]

[ Voor 26% gewijzigd door voodooless op 02-07-2004 01:18 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Mooie quote Deepspace.
Ik moet zelf ook niet van Bose hebben, en heb het ook al aardig wat keren gehoord. Ze zijn er gewoon heel sterk in van mensen allemaal dingen wijs te maken, die dan nergens op slaan.

Maar ach, deze discussie is al zo vaak voorbijgekomen, en je hebt natuurlijk voor-en tegenstanders, en het gaat toch nergens heen.

Neem gewoon aan dat die Eltax zeker even goed zullen zijn, voor 1/20ste van de prijs ofzo.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:38
Om nog even een héél klein dingetje toe te voegen aan het Bose-verhaal :P
Ik heb op school een muziekvideo gemonteerd met een setje Bose acoustimass speakers als monitor :| Dat ging dus voor geen meter... FF wat muziek opgezet, en erachter gekomen dat vooral het enorme gebrek aan midden opvalt. Een heel stuk mid erbij ge eq'd en't lukte ineens een stuk beter :)
Mijn mening: Troep, een box met ingebouwde loudness hoef ik dus écht niet (veel hoog, veel laag, geen mid)
Ik hoop dat dit voldoende onderbouwd was ;)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/evolution.JPG

Speedfight wat moet je er voor hebben? Voeg mij anders even toe op msn barry_loef @ hotmail.com zodat we verder kunnen babbelen, ik heb wel intresse. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 22:57
Is de Eltax Concept 400 ook bij megapool te koop ? Megapool site is down :( En is 10 km fietse 8)7

Edit:

Of andere zuilen :)

[ Voor 17% gewijzigd door GleNnoS_ op 02-07-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

GleNnoS_ schreef op 02 juli 2004 @ 22:36:
Is de Eltax Concept 400 ook bij megapool te koop ? Megapool site is down :( En is 10 km fietse 8)7

Edit:

Of andere zuilen :)
Ze hadden bij de megapool (heet dat nog zo?) iig een tijdje geleden wel de Eltax Millennium 200. Maar dat is volgens mij de goedkoopste speaker van eltax en niet echt bijzonder oid.

Bij de megapool hebben ze meestal ook cheap-ass JBL's en nog een aantal andere spaanplaat-kistjes.

[ Voor 3% gewijzigd door ZiegoM op 02-07-2004 23:48 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Is die Conrad ivm die Eltaxxen actie nou eigenlijk gedaan of niet?
Misschien nog leuke speakers voor op m'n slaapkamer.

[ Voor 51% gewijzigd door TomSwinnen op 02-07-2004 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

TomSwinnen schreef op 02 juli 2004 @ 23:48:
Is die Conrad ivm die Eltaxxen actie nou eigenlijk gedaan of niet?
Misschien nog leuke speakers voor op m'n slaapkamer.
Ik heb ze vorige week een mailtje gestuurd maar ze zijn op het moment niet leverbaar oid. Volgens mij is die actie verder nog niet algelopen ofzo (zie site).

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
ZiegoM schreef op 02 juli 2004 @ 23:47:
[...]

Ze hadden bij de megapool (heet dat nog zo?) iig een tijdje geleden wel de Eltax Millennium 200. Maar dat is volgens mij de goedkoopste speaker van eltax en niet echt bijzonder oid.

Bij de megapool hebben ze meestal ook cheap-ass JBL's en nog een aantal andere spaanplaat-kistjes.
Oke, is de naam verandert? Of andere site? Anders moek fietse :P ( dan moeten ze um wel hebbe ;) ) Conrad heeft um op dit moment niet ..

[ Voor 9% gewijzigd door GleNnoS_ op 02-07-2004 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ZiegoM schreef op 02 juli 2004 @ 23:47:

Het leuke is dat ik bij de nieuwere eltaxen geen spaanplaat ben tegen gekomen de afgelopen 3 jaar :)

Allemaal netjes van MDF en compleet verlijmd. Dat hebben ze wat dat betreft dus wel netjes voor elkaar.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Reind schreef op 03 juli 2004 @ 00:09:
[...]

Het leuke is dat ik bij de nieuwere eltaxen geen spaanplaat ben tegen gekomen de afgelopen 3 jaar :)

Allemaal netjes van MDF en compleet verlijmd. Dat hebben ze wat dat betreft dus wel netjes voor elkaar.
Die laatste opmerking sloeg op de JBL's :P

Ik heb zelf ook een setje eltax Mirage 10i's staan en weet dat het zeker geen spaanplaat is. :)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Megapool is failliet voor degene die op megapool.nl zitten te zoeken.
Heb je soms 1 jaar in het buitenland gezeten???

De Harense Smid heeft ze overgenomen dus ze zullen ook die naam gaan voeren lijkt mij.
Harense Smid heeft nu wel megapool producten uitverkoop.

De boxen actie duurde toch tot 31 juni, even terug staat de advertentie nog denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Anoniem: 113409 schreef op 03 juli 2004 @ 00:47:

De Harense Smid heeft ze overgenomen dus ze zullen ook die naam gaan voeren lijkt mij.

De boxen actie duurde toch tot 31 juni, even terug staat de advertentie nog denk ik.
Sommige megapolen zijn gewoon overgekocht dus runnen nog steeds ofzo. Alleen website zou idd beetje gaar kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pixal schreef op 03 juli 2004 @ 01:18:
[...]

Sommige megapolen zijn gewoon overgekocht dus runnen nog steeds ofzo. Alleen website zou idd beetje gaar kunnen zijn.
Ik neem aan dat het een tijdje duurt voordat ze de boel verbouwt hebben etc. en niet dicht gaan alleen omdat het bord verkeerd is.
Nog veel rompslomp om alles te regelen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Anoniem: 113409 schreef op 03 juli 2004 @ 00:47:

Ik wist wel dat ie failliet was ... maar niet dat ie nog open is :S Ben ik nu te laat voor die actie :X ?

EDIT:

Ik zie nu net dat de Megapool in Harderwijk dicht is :| : http://www.harensesmid.nl/ ... Weet iemand een winkel in de omgeving van Putten die eltax zuilen verkopen ?

[ Voor 15% gewijzigd door GleNnoS_ op 03-07-2004 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry_Loef schreef op 02 juli 2004 @ 20:55:
[afbeelding]

Speedfight wat moet je er voor hebben? Voeg mij anders even toe op msn barry_loef @ hotmail.com zodat we verder kunnen babbelen, ik heb wel intresse. :)
:X uhh...ik denk toch dat ik eerder was :P

Nee hoor, ik zoek wel verder naar een andere set, B&W ofzo...
Pfff...moeten jullie eens kijken wat ik net tegenkom,
Ik zal er maar niks over zeggen
Afbeeldingslocatie: http://img11.exs.cx/img11/6619/bw-marquand.jpg
Ja dat groene uhh, ding is een marquant auto "subwoofer"

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 03-07-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Hehe B&W en Marquant samen, een betere combinatie is er niet! :P Neem jij die Eltax-en maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, het is absoluut niet zo dat ik ze niet wil, maar eerder dat ik een beetje krap zit in mijn geld...en ik ben pas in september jarig duss.
Ja ik ben ook nog maar een scholiertje :X
Ik heb niet meer dan €100,- te besteden, maar iets zegt me dat ik beter kan door sparen voor, noem eens wat, een setje B&W's (zonder marquant units uiteraard :9 ), of Kef's ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 03-07-2004 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een brief (ja ja papier via de bus) ontvangen dat ze niet meer leverbaar zijn :( ik zat dus te schelden.
Bla bla bla onderaan stond dat het nabesteld zou worden en het ong. 2 weken zou duren :) lekker hoe ze zo'n brief opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 113409 schreef op 03 juli 2004 @ 19:02:
Ik heb een brief (ja ja papier via de bus) ontvangen dat ze niet meer leverbaar zijn :( ik zat dus te schelden.
Bla bla bla onderaan stond dat het nabesteld zou worden en het ong. 2 weken zou duren :) lekker hoe ze zo'n brief opstellen.
Ik heb die brief dus ook gehad :(. Ik idd ook balen want ik kon niet wachten.

Ik wacht dus nog wel een paar weken. Ik twijfel alleen wel of ik ze maandag niet even zal bellen om te vragen of ze dan nog wel tegen de actie prijs geleverd worden. Ik neem aan van wel, maar je weet maar nooit he :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Eymey schreef op 03 juli 2004 @ 23:27:
[...]

Ik wacht dus nog wel een paar weken. Ik twijfel alleen wel of ik ze maandag niet even zal bellen om te vragen of ze dan nog wel tegen de actie prijs geleverd worden. Ik neem aan van wel, maar je weet maar nooit he :S
Normaal gesproken zou je het product tegen de afgesproken prijs moeten krijgen, en nu dus ook, en ik ook. :) Acht ik zon een haast heb ik niet, als ze maar komen.

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eymey schreef op 03 juli 2004 @ 23:27:
[...]

Je krijgt ze voor die aktieprijs natuurlijk.
Je hebt toch de rekening in je email gekregen.

We wisten allemaal dat het langer zou duren want het stoplicht stond op rood, hebben we wat tijd om ruimte te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, de nieuwe rage;
eltax luidsprekers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Is er ergens anders nog zo'n actie ? Bij conrad is ie toch afgelopen ? (op conrad site staat die actie er nog steeds :S ) Dus je kan nu nog bestellen voor die prijs :P Weet alleen niet of je dat dan ook moet betale :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GleNnoS_ schreef op 04 juli 2004 @ 15:37:
Is er ergens anders nog zo'n actie ? Bij conrad is ie toch afgelopen ? (op conrad site staat die actie er nog steeds :S ) Dus je kan nu nog bestellen voor die prijs :P Weet alleen niet of je dat dan ook moet betale :'(
Maak een bestelling met een nepadres, tjoektjoek straat etc. en rond de bestelling niet helemaal af.
Je zult het bedrag wel zien wat je moet betalen + verzending.
Als het goed is snel echt bestellen, als je eenmaal de rekening in je email hebt is het rechtsgeldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Malle jopie toch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 113409 schreef op 04 juli 2004 @ 02:42:
[...]

Je krijgt ze voor die aktieprijs natuurlijk.
Je hebt toch de rekening in je email gekregen.

We wisten allemaal dat het langer zou duren want het stoplicht stond op rood, hebben we wat tijd om ruimte te maken :)
Dat ruimte maken mag ik nog zeker wel gaan doen ja. In de huidige indeling van de kamer die mijn vriendin en ik hebben passen ze nog nieteens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eymey schreef op 04 juli 2004 @ 21:07:
[...]

Dat ruimte maken mag ik nog zeker wel gaan doen ja. In de huidige indeling van de kamer die mijn vriendin en ik hebben passen ze nog nieteens :+
Op het plafond schroeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-01 22:49

ACID-dude

Make More Music!

Anoniem: 111211 schreef op 03 juli 2004 @ 12:12:
[...]

:X uhh...ik denk toch dat ik eerder was :P

Nee hoor, ik zoek wel verder naar een andere set, B&W ofzo...
Pfff...moeten jullie eens kijken wat ik net tegenkom,
Ik zal er maar niks over zeggen
[afbeelding]
Ja dat groene uhh, ding is een marquant auto "subwoofer"
Deze speakers heb ik dus ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.cbsys.nl/DSC00043.JPG
Klikbaar!

Het betreft hier de DM570

Deze staan sinds een jaar of twee aangesloten op een 2x 120W H/K versterker. Ik ben ze echter nog nooit 'in het wild' tegengekomen. Buiten een PDFje op de B&W site ben ik ook nog nooit 'fellow-owners' of reviews tegengekomen. Zou iemand wellicht een schatting kunnen doen wat betreft de waarde van deze speakers? Ze zijn beide nog in prima staat, maar ik vind ze eigenlijk te klein om als zuil te fungeren, maar te groot als boekenplank luidspreker. Ik hoop echt dat iemand van jullie mij hier wat meer over kan vertellen.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Ik heb ze ook besteld :D :
Totale: 118,30 €
Geen aanbieding meer dus ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

118euro is toch ook een acceptabel bedrag? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211 schreef op 06 juli 2004 @ 21:05:
118euro is toch ook een acceptabel bedrag? ;)
En dat noemt zich koopjesjager nr.1?????? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Anoniem: 113409 schreef op 06 juli 2004 @ 21:28:
[...]

En dat noemt zich koopjesjager nr.1?????? ;)
eerder een malle jopie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[smoesjes modus]
Uh...ja, daarom zou ik ze nooit voor 118euro kopen, ...euhh..maar misschien wel voor 90euro...[/smoesjes modus] O-) |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er trouwens intresse in een foto verslagje?
Dan maak ik wat kiekjes als de meuk binnen komt.

Of was iemand anders dat ook al van plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Jazeker is daar interesse voor! :) En ben zelf ook van plan om een HT setje met Eltax speakers samen te stellen maar ben toch een beetje houverig, misschien kan zo'n verslagje mij helpen met het maken van een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xabre16v schreef op 06 juli 2004 @ 22:03:
Jazeker is daar interesse voor! :) En ben zelf ook van plan om een HT setje met Eltax speakers samen te stellen maar ben toch een beetje houverig, misschien kan zo'n verslagje mij helpen met het maken van een keuze.
Ok is dan afgesproken.
Zal een testje doen naast 2 infinity reference 61i, ben benieuwt hoe ze het gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Ik had het anders ook wel willen doen want ik heb ze hier al staan >:) , maar me familie heeft de digicam 2 weken mee op vakantie :'(

Hier nog een (slechte) close up van de speakers welke ik nog op mijn pc had staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/conceptspeakers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedfight schreef op 06 juli 2004 @ 22:22:
Ik had het anders ook wel willen doen want ik heb ze hier al staan >:) , maar me familie heeft de digicam 2 weken mee op vakantie :'(

Hier nog een (slechte) close up van de speakers welke ik nog op mijn pc had staan:
[afbeelding]
Ik zit hier al handenwrijvend als ik de foto's zie.

Alleen kun jij de doos openmaak foto's niet meer maken :P
Verschillende "reviewtjes" is natuurlijk altijd beter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Ik zit nog STEEDS te twijfelen tussen 2(.1) of 5(.1) :|
Oja als het 5(.1) word ga ik denk ik voor deze receiver:
Pioneer VSX-D712 Die is wel goed eh ?
Bij 2(.1) een Marantz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

GleNnoS_ schreef op 07 juli 2004 @ 17:02:
Ik zit nog STEEDS te twijfelen tussen 2(.1) of 5(.1) :|
Oja als het 5(.1) word ga ik denk ik voor deze receiver:
Pioneer VSX-D712 Die is wel goed eh ?
Bij 2(.1) een Marantz..
Waarom bij 5.1 ook geen Marantz? Voor die 400 euro van de Pioneer heb je ook wel een sr4300 ofzo

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik ga binnenkort ook 6.1 aanleggen maar ik heb geen behoefte aan receivers met ingebouwde versterkers (of ik gebruik ze niet) ik ga voor 4 losse eindtrappen. Enig idee naar welk model/merk ik het beste kan kijken? De eisen zijn dus pre-outs voor alle kanalen, de eventuele ingebouwde versterker is niet relevant en hij moet verder gewoon alles kunnen decoderen. Een pré is wel dat de volumeknop nog werkt bij pre-out. (dit omdat we het nu toch over receivers hebben).

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15
Ik heb nu een half jaar een sony setje. Maar dat is wel leuk en aardig. Maar ik wil toch wel een keer wat mooiers. Dit lijkt me wel wat. Is niet duur en ik heb nog een 2 kanaals stereo pioneer versterker staan (20 jaar oud maarjah) en die wil ik er wel op aansluiten. In de toekomst kan ik dan toch door voor de 5.1.

Weet iemand welke midden en rearspeakers er bij horen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
ZiegoM schreef op 07 juli 2004 @ 17:13:
[...]

Waarom bij 5.1 ook geen Marantz? Voor die 400 euro van de Pioneer heb je ook wel een sr4300 ofzo
Ik bedoel kiezen tussen 2.1 en 5.1 .. Maare is Marantz beter dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GleNnoS_ schreef op 07 juli 2004 @ 19:08:
[...]

Ik bedoel kiezen tussen 2.1 en 5.1 .. Maare is Marantz beter dan ?
In deze prijsklasse iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Check me sig! :P

Pioneer & Marantz rulen beiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry_Loef schreef op 07 juli 2004 @ 19:21:
Check me sig! :P

Pioneer & Marantz rulen beiden!
Jaja :)
En wiens idee was dat? O-) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Bij conrad.nl en bij conrad.de staat de status van de Concept 400 weer op direct leverbaar, dus diegene die ze bestelt hebben zullen de speakers binnenkort wel krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Speedfight schreef op 09 juli 2004 @ 17:10:
Bij conrad.nl en bij conrad.de staat de status van de Concept 400 weer op direct leverbaar, dus diegene die ze bestelt hebben zullen de speakers binnenkort wel krijgen :)
Mooi! Thanks voor de reminder!

Ik hoop dat ze ff een flinke vooraad hebben aangelegd want ik ga ze pas kopen nadat ik terug ben van mijn vakantie. Dan zie ik namelijk pas wat er nog van mn budget over is :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedfight schreef op 09 juli 2004 @ 17:10:
Mooi dat je me even wakker schudt :+
Ik neem aan dat ze op zaterdag niet komen :(

edit: klanten hebben de rotzooi weer laten ophalen, nu krijgen wij die 2ehandse meuk :+

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 10-07-2004 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Iemand al wat binnen van de conrad?

Ik zou graag nog wat meer reviews/ vergelijkingen willen zien :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Weet iemand waar je de Eltax Monitor luidsprekers kan bestellen, naar aanleiding van de goede berichten over de Monitor III in What HiFi (de kleintjes) ben ik wel geinteresseerd in de IX zuiltjes uit die serie:

Afbeeldingslocatie: http://www.eltax.com/pictures/products/addpictures/01847-monitorIX-1.jpg

Kan alleen nergens een winkel vinden die ze heeft in NL. (online winkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
xabre16v schreef op 11 juli 2004 @ 20:09:
Weet iemand waar je de Eltax Monitor luidsprekers kan bestellen, naar aanleiding van de goede berichten over de Monitor III in What HiFi (de kleintjes) ben ik wel geinteresseerd in de IX zuiltjes uit die serie:

[afbeelding]

Kan alleen nergens een winkel vinden die ze heeft in NL. (online winkel)
Ik weet dat www.eltax-luidsprekers.nl alles kan krijgen ook al staat het niet op de site, je moet gewoon even contact opnemen hij is vooral gespecialiseerd in de 'betere' speakers van eltax en als je een vraag hebt of wilt luisteren dan kan dat ook allemaal!
Dus ik zou zeggen mail even.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedfight op 11-07-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Speedfight schreef op 11 juli 2004 @ 23:30:
[...]

Ik weet dat www.eltax-luidsprekers.nl alles kan krijgen ook al staat het niet op de site, je moet gewoon even contact opnemen hij is vooral gespecialiseerd in de 'betere' speakers van eltax en als je een vraag hebt of wilt luisteren dan kan dat ook allemaal!
bedankt, maar ik krijg op die site links op dat menu allemaal rode kruisjes :? buttons doen het niet.

ow Java, ik zie 't al ;)

[ Voor 9% gewijzigd door xabre16v op 12-07-2004 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balen zeg, ik had vandaag mijn brandhout wel binnen verwacht :(
Morgen dan maar, lijkt wel Sinterklaas, kan er niet door slapen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Speedfight schreef op 11 juli 2004 @ 23:30:
[...]

Ik heb een tijdje heen en weer gemaild met Kor van eltax-luidsprekers.nl. Mijn wensen zijn 2 goede fronts voor stereo muziek die ook goed gecombineerd kunnen worden in een surround opstelling. Uiteindelijk kwamen we uit op hetvolgende:

fronts: Liberty 5+
rears: Liberty 3+
center: Liberty Center

Wat denken jullie hier van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
xabre16v schreef op 12 juli 2004 @ 23:17:
[...]

Ik heb een tijdje heen en weer gemaild met Kor van eltax-luidsprekers.nl. Mijn wensen zijn 2 goede fronts voor stereo muziek die ook goed gecombineerd kunnen worden in een surround opstelling. Uiteindelijk kwamen we uit op hetvolgende:

fronts: Liberty 5+
rears: Liberty 3+
center: Liberty Center

Wat denken jullie hier van :?
Dat zijn echt de betere/beste speakers van eltax die gooien echt hoge ogen ook bij what hifi en andere magazines:

Liberty 5.0:
http://www.eltax.com/docu...rty-whathifiapril2003.pdf
http://www.eltax.com/docu...ty_lydbildeaugust2002.pdf
http://www.eltax.com/docu...2002-01-libertysystem.pdf

Liberty 5+:
http://www.eltax.com/docu...berty_lydbildejan2003.pdf
http://www.eltax.com/docu...ifi&musik_februar2002.pdf

Liberty 3+
http://www.eltax.com/docu...ty3_revuedesonmai2002.pdf

Liberty series:
http://www.eltax.com/documents/reviews/liberty_juni2002.pdf
http://www.eltax.com/docu...02-libertysystemsuomo.pdf

Conclusie van alle reviews is gewoon: Er zijn geen betere speakers voor dit geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Foutje....

Verkeerde knopje gedrukt, om er toch nog ff wat nuttigs in te zetten:
Ik heb vandaag mijn Eltax Evolution Power Towers verkocht voor bij elkaar €140,-

[ Voor 92% gewijzigd door Speedfight op 12-07-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedfight schreef op 12 juli 2004 @ 23:25:
Foutje....

Verkeerde knopje gedrukt, om er toch nog ff wat nuttigs in te zetten:
Ik heb vandaag mijn Eltax Evolution Power Towers verkocht voor bij elkaar €140,-
Dacht ik al, ik zag ze nl op marktplaats staan vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Anoniem: 111211 schreef op 12 juli 2004 @ 23:27:
[...]

Dacht ik al, ik zag ze nl op marktplaats staan vanmiddag.
Goed gekeken ;) klopt inderdaad, iemand uit de buurt heeft ze gekocht, een man van achterin de 30, niet echt een hifi freak maar hij zocht gewoon een paar nieuwe speakers voor in de woonkamer en speakers zoals bij de echte hifi boer vond hij te duur :) .
ik kon er misschien nog wel iets meer voor krijgen bij nader inzien maar ze stonden al een goede maand maar een beetje te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
Zijn er al mensen die de conrad boxen conxept 400 al binnen hebben ?
Ben benieuwd wat jullie er van vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Ik heb eigenlijk ook nog niewe front luidsprekers nodig. Mijn budget is €400, dat is te wenig om 2 'merk' zuilen te kopen, en te veel voor Eltax zuilen :P

Ik zou dus zelfs bij de ''duurdere'' series van Eltax kunnen kijken, bijvoorbeeld de Monitor IX :) . Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een Eltax setje horen spelen, ik weet dus totaal niet wat ik van zo'n setje kan verwachten :D .

Ik ben geen audiofiel, maar ik geef er wel al mijn geld aan uit ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog niks binnen, vage boel hoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Anoniem: 113409 schreef op 13 juli 2004 @ 23:48:
Nog niks binnen, vage boel hoor :(
Tot nu toe duurde al mijn bestellingen (stuk of 5) bij de conrad 5 werkdagen als ze direct leverbaar zijn, ik weet niet hoeveel dagen jullie precies aan het wachten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Barry_Loef schreef op 13 juli 2004 @ 19:39:
Ik heb eigenlijk ook nog niewe front luidsprekers nodig. Mijn budget is €400, dat is te wenig om 2 'merk' zuilen te kopen.. .
Nou, niet echt :
http://www.kieskeurig.nl/...4B56F8E20C1256CC5004E1233

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedfight schreef op 14 juli 2004 @ 00:10:
[...]

Tot nu toe duurde al mijn bestellingen (stuk of 5) bij de conrad 5 werkdagen als ze direct leverbaar zijn, ik weet niet hoeveel dagen jullie precies aan het wachten zijn?
2 of 3 weken :) voorraad was op.

Iemand hier zei dat ze vorige week donderdag/vrijdag weer leverbaar waren.
Ik verwachtte het spul dus wel op maandag of dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry_Loef schreef op 13 juli 2004 @ 19:39:
Ik heb eigenlijk ook nog niewe front luidsprekers nodig. Mijn budget is €400, dat is te wenig om 2 'merk' zuilen te kopen, en te veel voor Eltax zuilen :P

Ik zou dus zelfs bij de ''duurdere'' series van Eltax kunnen kijken, bijvoorbeeld de Monitor IX :) . Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een Eltax setje horen spelen, ik weet dus totaal niet wat ik van zo'n setje kan verwachten :D .

Ik ben geen audiofiel, maar ik geef er wel al mijn geld aan uit ;) .
koopjeskelder bij www.correct.com
Staan ook merk dingen voor 400 euro per paar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Anoniem: 113409 schreef op 14 juli 2004 @ 01:18:
[...]

2 of 3 weken :) voorraad was op.

Iemand hier zei dat ze vorige week donderdag/vrijdag weer leverbaar waren.
Ik verwachtte het spul dus wel op maandag of dinsdag.
Ja dat was ik 8)7
Maar als ze dus donderdag/vrijdag weer leverbaar waren dan zou je ze morgen of overmorgen kunnen verwachten met een beetje geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedfight schreef op 14 juli 2004 @ 08:57:
[...]

Ja dat was ik 8)7
Maar als ze dus donderdag/vrijdag weer leverbaar waren dan zou je ze morgen of overmorgen kunnen verwachten met een beetje geluk!
Ik dacht al dat jij het was had alleen geen zin om terug te gaan lopen zoeken :)
Ik hoop dat ik maar geluk heb, het geld is al bijna aan het vergaan van het lange wachten op het bureau :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Ik krijg hier net een mailtje binnen, het is een beetje spam maar misschien toch interessant:
Geachte heer/ mevrouw,

Hierbij nodigen wij u van harte uit voor de opening van 24SOUND.
Op vrijdag 16 juli t/m 23 juli bent u welkom. Daarna natuurlijk ook
maar dan mist u de extra openingsaanbiedingen en de cadeau's.

Wij zijn geopend op dinsdag t/m vrijdag van 13:00 tot 19:00
en op zaterdag van 10:00 tot 19:00.

OVER 24SOUND
24SOUND verkoopt het totale Eltax/ Tangent assortiment, hiervan is
een groot gedeelte direct mee te nemen en te beluisteren.

Wij hopen u te ontvangen in onze nieuwe zaak!

Met vriendelijke groeten,

Dave van den Acker
24SOUND

Rubensstraat 146
2300 Turnhout
Tel.: 014-704885

info@24sound-shop.com

WWW.24SOUND.BE
WWW.24SOUND.NL
WWW.24SOUND.DE
WWW.24SOUND-SHOP.COM
Het is van de mensen van AQE.nl en ze hebben dus een nieuwe winkel geopend met een andere naam. maar je kan er in iedergeval dus eltax luidsprekers beluisteren en kopen en volgens de email hebben ze een groot deel van het Eltax assortiment!

[ Voor 9% gewijzigd door Speedfight op 15-07-2004 14:18 ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste