Eltax Concept serie

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 41.238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Dat adres moet ik even onthouden dus.

Ik heb op zich best wel interesse in de Monitor III (van Eltax dus }:O ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 22:30
Dit ziet er best wel interessant uit voor surround boxxies + Center! http://www.aliquotelectro....php?pid=151&mid=7&cid=29
Eltax Symphony
2x mini
1x centre
---------------
100 EUR.

Weet iemand hoe ze klinken ?

[ Voor 4% gewijzigd door GleNnoS_ op 15-07-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113409

Nog steeds niks :( ik ga kont rat morgen eens bellen hoe het zit.
Vanavond mijn nieuwe versterker binnen gekregen, die wil ik weleens testen en kijken of hij de boxen trekt.

Turnhout is niet zo ver weg, ben benieuwt wat de cadeau's zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Anoniem: 113409 schreef op 15 juli 2004 @ 22:58:
Nog steeds niks :( ik ga kont rat morgen eens bellen hoe het zit.
Vanavond mijn nieuwe versterker binnen gekregen, die wil ik weleens testen en kijken of hij de boxen trekt.

Turnhout is niet zo ver weg, ben benieuwt wat de cadeau's zijn :9
Misschien gratis eltax concept 400's :9~ :P
Als conrad de normale bezorging aanhoud zouden ze idd morgen moeten komen. En anders gewoon ff bellen want ze kunnen gewoon de bezorgstatus zo opzoeken :)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedfight schreef op 16 juli 2004 @ 00:34:
[...]

Misschien gratis eltax concept 400's :9~ :P
Als conrad de normale bezorging aanhoud zouden ze idd morgen moeten komen. En anders gewoon ff bellen want ze kunnen gewoon de bezorgstatus zo opzoeken :)
Hehe minuutje gratis shoppen met een steekkarretje :9~ .
Misschien wat spikes of kabel ofzo, waarschijnlijk zijn het dingen die totaal NIKS met speakers te maken hebben.
Grabbelton met knikkers en toffees :+
Ik zou trouwens wel op de laatste dag gaan want de eerste dagen zal het wel "druk" zijn, kun je nog niks luisteren.
Zijn wel weer alle toffees uit de grabbelton gevist :(

"Daarna natuurlijk ook maar dan mist u de extra openingsaanbiedingen en de cadeau's"
Ik vind dit zinnetje echt hilarisch grappig, waarom nog na deze dagen komen want de cadeau's moeten wel heel bijzonder zijn.
Het woord cadeau is een groot woord, niet een presentje, aardigheidje nee CADEAU'SSSSS, ik zie enorme pakketen in mijn hoofd.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 16-07-2004 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:20
Wie weet krijgt wel iedereen een gratis setje Nautilusjes :) Ze verkopen toch alleen Eltax dus die hadden ze nog over :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wormaap schreef op 16 juli 2004 @ 01:25:
Wie weet krijgt wel iedereen een gratis setje Nautilusjes :) Ze verkopen toch alleen Eltax dus die hadden ze nog over :)
Als je topmerk Eltax verkoopt dan kun je die andere flutmerken natuurlijk alleen als cadeautje wegdoen, leuk voor in de kinderkamer ofzo :)

Even Conrad gebeld en tja het zal eens niet, wat is het toch met bedrijven tegenwoordig :r
Selectvracht had de boel wel gekregen maar omdat het nogal zwaar is kan het langer duren, wordt het doorgegeven aan een grotere vervoersbedrijf of weer terug naar Conrad zodat het met Dhl gaat 8)7
Spreek dan af tot welk gewicht het gaat, ze verkopen toch wel meerdere zware zooi.

Ik wordt compleet gek van koeriers, ups is ook al zo'n ballentent, eerst komen ze niet, en nu wilde die vent vanochtend mijn laptop gewoon kaal zo in de achterbak gooien omdat hij geen doos had 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113409 schreef op 16 juli 2004 @ 12:24:
[...]

Even Conrad gebeld en tja het zal eens niet, wat is het toch met bedrijven tegenwoordig :r
Selectvracht had de boel wel gekregen maar omdat het nogal zwaar is kan het langer duren, wordt het doorgegeven aan een grotere vervoersbedrijf of weer terug naar Conrad zodat het met Dhl gaat 8)7
Spreek dan af tot welk gewicht het gaat, ze verkopen toch wel meerdere zware zooi.
Met andere woorden; ze zijn weer lekker bezig :+
Is af en toe wel om te :'( ...

Hoelang wacht je nu al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211 schreef op 16 juli 2004 @ 13:59:
[...]

Met andere woorden; ze zijn weer lekker bezig :+
Is af en toe wel om te :'( ...

Hoelang wacht je nu al?
Week of 3, 4?
Niet eerlijk want de voorraad was op, dat was bekend.
Het is alleen weer lomp hoe ze het versturen, moet toch binnen 2 dagen kunnen in Nederland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114909

weet iemand een paar duitse webshops waar ze eltax speakers verkopen?
ik zoek namelijk een Evolution 5.2 set in beuken maar ik kan hem nergens vinden
in nl en in du ook niet als ik google. ze hebben hem altijd alleen in het zwart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114909 schreef op 16 juli 2004 @ 15:48:
weet iemand een paar duitse webshops waar ze eltax speakers verkopen?
ik zoek namelijk een Evolution 5.2 set in beuken maar ik kan hem nergens vinden
in nl en in du ook niet als ik google. ze hebben hem altijd alleen in het zwart :(
Die shops op de 1e pagina van de topic adverteren toch dat ze ALLES kunnen bestellen (althans 1 geloof ik).
Gewoon vragen of ze ze kunnnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114909

Anoniem: 113409 schreef op 16 juli 2004 @ 19:27:
[...]

Die shops op de 1e pagina van de topic adverteren toch dat ze ALLES kunnen bestellen (althans 1 geloof ik).
Gewoon vragen of ze ze kunnnen bestellen.
aqe zegt dat ze niet meer te krijgen zijn ook niet bij eltax zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114909 schreef op 17 juli 2004 @ 00:51:
[...]

aqe zegt dat ze niet meer te krijgen zijn ook niet bij eltax zelf
En andere modellen voldoen niet, opvolgende model?
Wat is er zo speciaal aan dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
JAJAJAJAJA!! Ik heb ze !!! Hij zei dat ik de eerste van de dag was (hij had weinig wissel geld :| ) .. dus misschien krijgen jullie deze speakers vandaag ook :) Ik heb ze nog niet getest.. Ik heb ze net 30 min :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GleNnoS_ schreef op 19 juli 2004 @ 12:56:
JAJAJAJAJA!! Ik heb ze !!! Hij zei dat ik de eerste van de dag was (hij had weinig wissel geld :| ) .. dus misschien krijgen jullie deze speakers vandaag ook :) Ik heb ze nog niet getest.. Ik heb ze net 30 min :p
Reist die pipo door heel Nederland want ik wil ze nu ook weleens!!! :(
Hij had bij mij eerst moeten komen, ik heb netjes gepast klaarliggen >:)

Wie kwam ze brengen, selectvracht of een ander bedrijf?
Ik sprong al bijna de lucht in toen er een truck langzaam zoekend door de straat reedt maar dat was Wehkamp :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
En zijn er ondertussen al meer mensen die ze binnen hebben of ervaringen?
Ik ben benieuwd wat de rest er van vind! :)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedfight schreef op 19 juli 2004 @ 16:28:
En zijn er ondertussen al meer mensen die ze binnen hebben of ervaringen?
Ik ben benieuwd wat de rest er van vind! :)
Dit is de week van de waarheid voor Speedfight.
Wordt hij heilig verklaard door deze topic te openen of wordt hij vergruist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 15:40
"Verguisd" hoop ik? Vergruizen zou ik die jongen nou niet aandoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

subsonik schreef op 19 juli 2004 @ 19:25:
"Verguisd" hoop ik? Vergruizen zou ik die jongen nou niet aandoen :P
Ja dat Nederlands is me wat af en toe :)
Maar ik bedoelde dus echt vergruizen incl. het brandhout genaamd Eltax :)

Ik weet toch zo zeker dat het zo goed gaat klinken, moet ik soms smeken of ik mijn geld kwijt kan in de zak van Conrad :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Ik heb ze dus al :) (ik had later dan jullie bestelt :X) En het was niet selectvracht een ander bedrijf.. ben naam kwijt, iets met d :P . Over de boxxe ik vind ze SUPER! Die bass OMFG >:) Dit is ook zo'n beetje mijn eerste echte paar speakers :+ Ze klinken gewoon goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
En waar blijft de review en de pics O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
xabre16v schreef op 20 juli 2004 @ 12:58:
En waar blijft de review en de pics O-)
Pix staan op page 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
*kickje*
Kheb nog is goed geluisterd, en ik vind het hoog niet echt zuiver dus ga ik een equalizer kopen.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door GleNnoS_ op 20-07-2004 18:36 . Reden: kickje ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:57

voodooless

Sound is no voodoo!

GleNnoS_ schreef op 20 juli 2004 @ 18:32:
*kickje*
Kheb nog is goed geluisterd, en ik vind het hoog niet echt zuiver dus ga ik een equalizer kopen.. :)
Van een EQ wordt het hoog ook niet zuiverder.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Met een EQ versterk (of verzwak) je alleen de tonen te zacht of te hard zijn. Iedere toon heeft zeg maar zijn eige volume regeling. Wat klinkt er dan niet zuiver aan? Wat had je eerst voor speakers? En wat voor versterker gebruik je?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Barry|IA schreef op 20 juli 2004 @ 18:54:
Met een EQ versterk (of verzwak) je alleen de tonen te zacht of te hard zijn. Iedere toon heeft zeg maar zijn eige volume regeling. Wat klinkt er dan niet zuiver aan? Wat had je eerst voor speakers? En wat voor versterker gebruik je?
De hoge tonen zijn te zwak.. De versterker is een oude uit 1980 (maar wel een goede) tijdelijke versterker Luxman l-3. M'n vorige speakers waren aiwa speakers.. (kut geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112290

Te zwak, of moet je er gewoon aan wennen? Draai anders de treble op de Luxman een beetje open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:20
Toen ik hier ben overgestapt van een setje PC speakers naar'n normale amp met normale speakers, en ik de treble en bas bewust niet hoger heb gezet, vond ik't hier ook in eerste instantie plat klinken, maar na een tijdje is't veel fijner zo. Ik zou als ik jou was gewoon een tijdje zo spelen, en kijken of je't niet gaat waarderen :)
(Mijn verhaaltje gaat btw niet over Eltaxen, maar was maar een voorbeeld :P)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hoor wie stond er voor de deur vandaag toen ik NET weg was :(
Dhl komt morgen terug, ik verwacht ze dus orgen te hebben.
Ik zal kijken of ik meteen een reviewtje kan maken, ben met een verfklus bezig :(
Ik zal zeker de boel uitpakken en even wat foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Anoniem: 113409 schreef op 20 juli 2004 @ 20:32:
Ja hoor wie stond er voor de deur vandaag toen ik NET weg was :(
Dhl komt morgen terug, ik verwacht ze dus orgen te hebben.
Ik zal kijken of ik meteen een reviewtje kan maken, ben met een verfklus bezig :(
Ik zal zeker de boel uitpakken en even wat foto's plaatsen.
DHL dat was het!! :) Over die equalizer ik hou het nog wel een tijdje zo misschien ff wennen ja.. Oja zitten er in sommige receiver niet al een equalizer? Dat je kan kiezen uit rock, hall, pop, ect of is dat meer een effect ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GleNnoS_ schreef op 20 juli 2004 @ 22:08:
[...]

DHL dat was het!! :) Over die equalizer ik hou het nog wel een tijdje zo misschien ff wennen ja.. Oja zitten er in sommige receiver niet al een equalizer? Dat je kan kiezen uit rock, hall, pop, ect of is dat meer een effect ?
Sommige hebben wel van die presets.
Heb je geen bass en treble knop op de versterker?
Die Aldi eltax zuilen hadden juist een hoge scherpe toon vergeleken met de andere boxen, toen treble helemaal op neutraal gezet (stond voluit).
Ik hoor hoge tonen enorm versterkt heb ik het idee, 50hz tv's verschrikkelijk :/
Kan niet slapen vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Anoniem: 113409 schreef op 20 juli 2004 @ 22:13:
[...]

Sommige hebben wel van die presets.
Heb je geen bass en treble knop op de versterker?
Die Aldi eltax zuilen hadden juist een hoge scherpe toon vergeleken met de andere boxen, toen treble helemaal op neutraal gezet (stond voluit).
Ik hoor hoge tonen enorm versterkt heb ik het idee, 50hz tv's verschrikkelijk :/
Kan niet slapen vanavond :)
Er zit wel een bass en treble knop op die versterker... Ik heb Treble ff helemaal vol gedraait, kan alleen niet hard/goed luistere :'( want m'n broertje is aan het slapen :+ Maar deze versterker is tijdelijk.. Ik wil een Marantz receiver kopen! (kheb al geboden op een advertentie @ marktplaats : Marantz sr5000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GleNnoS_ schreef op 20 juli 2004 @ 22:23:
[...]

Er zit wel een bass en treble knop op die versterker... Ik heb Treble ff helemaal vol gedraait, kan alleen niet hard/goed luistere :'( want m'n broertje is aan het slapen :+ Maar deze versterker is tijdelijk.. Ik wil een Marantz receiver kopen! (kheb al geboden op een advertentie @ marktplaats : Marantz sr5000)
Kom met zijn allen de prijs omhoog stuwen er staat maar 1 sr5000 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 08:57

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 113409 schreef op 21 juli 2004 @ 10:00:
[...]

Is niet nodig, ding is toch al te duur naar mijn mening ;) Als ie er niet meer is dan zal dit wel een andere zijn ;)

[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 21-07-2004 10:46 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Anoniem: 113409 schreef op 21 juli 2004 @ 10:00:
[...]

lol :+ Ik zie hem alleen niet niet meer staan :X :? :: De advertentie bestaat niet of is zojuist verwijderd. :| Dan zoek ik nog ff verder naar een andere Marantz receiver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 12-06 12:09

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

GleNnoS_ schreef op 21 juli 2004 @ 10:20:
[...]

lol :+ Ik zie hem alleen niet niet meer staan :X :? :: De advertentie bestaat niet of is zojuist verwijderd. :| Dan zoek ik nog ff verder naar een andere Marantz receiver :)
Kijk een hier naar, Marantz SR5000 versterker 1 jaar oud met aankoop bon van Stassen Hifi..! € 300,- of deze ;)

[ Voor 8% gewijzigd door i2Paq op 21-07-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Thx :) Alleen is iets te duur :'( Ik heb mijn ouwe set op Marktplaats gezet als ik dat nou is verkoop dan heb ik genoeg geld :D Dus ik moet nog ff afwachte .. Ik heb nu 250EUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
GleNnoS_ schreef op 21 juli 2004 @ 13:36:
[...]

Thx :) Alleen is iets te duur :'( Ik heb mijn ouwe set op Marktplaats gezet als ik dat nou is verkoop dan heb ik genoeg geld :D Dus ik moet nog ff afwachte .. Ik heb nu 250EUR!
kijk ook eens naar nieuwe marantz receivers, want voor 300-400 euro kun je ook een nieuwe kopen als je een beetje zoekt,
http://www.correct.com heeft bijvoorbeeld wel is leuke aanbiedingen, en dan heb je een nieuwer model als de sr5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok Duurt Heel Lang (dhl) is langgeweest en het verfwerk staat te drogen dus ga ik even wat posten.
Ik heb geen ruimte dus het was wat behelpen.
Ik knal er gewoon van alles op, hoop maar dat jullie het leuk vinden.

Eerst de doos...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/Nieuwe%20map/doos%20totaal%20voorkant%201.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/Nieuwe%20map/doos%20totaal%20zijkant%202.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/Nieuwe%20map/specs%20doos%203.JPG

En ik maar nep sound verwachten :+
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/Nieuwe%20map/the%20real%20sound%204.JPG

Doos was wel door de mangel gehaald, echt afgeragt :| was dat bij jullie ook zo?
Even close up van de deksel :|
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/Nieuwe%20map/afgeragte%20doos%205.JPG

Lag de gebruiksaanwijzing bij jullie ook zo op de zijklep?
Het draad ook zo bovenop getaped?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/Nieuwe%20map%20(2)/flap%20dicht%201.JPG

Piepschuim heeft zijn werk gedaan :Y)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/Nieuwe%20map%20(2)/flap%20open%202.JPG

Bovenaf, zak is rondgedraaid met tape vastgezet.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/Nieuwe%20map%20(2)/in%20zak%203.JPG

Veraf
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/Nieuwe%20map%20(2)/uit%20doos%203.JPG

Wie gaat er winnen, duurkoop of goedkoop, ik presenteer u de contenders 8)
Infinity reference 61i v.s. Eltax concept 400
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/goedkoop%20tegen%20duurkoop.JPG

Ik heb ze nog niet aangesloten, ga eerst even douchen enzo.
Mijn eerste indrukken zijn dit:
Ze zijn veel kleiner dan verwacht, bij speedfight leken ze echt enorm groot.
Afwerking is goed, hier en daar wat boebeltjes onder het vinyl, niet helemaal glad geschuurd :) blijft natuurlijk el cheapo.
Het beuken kleur is stukken beter dan verwacht, niet zo lelijk.

Ik zit alleen weer te balen over hoe het allemaal is aangekomen.
De doos verschrikkelijk maar zover ik kan zien is het wel nieuw, als iedereen kan zeggen of hun spul ook zo verpakt zat :)
Ik ga straks alles analyseren dus je hoort nog van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63856

Heeft er ook iemand de durf om het scheidingsfilter uit een eltax luidspreker te nemen en die te fotograferen , zo ook de binnenkant van de boxen, demping , bedrading , bracings ?
Zo ook de units en de magneten.
ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet voor dat geld , want aan de buitenkant ben ik al verbaast hoe een fabrikant dit kan leveren voor zo weinig geld.....

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 63856 op 21-07-2004 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Anoniem: 63856 schreef op 21 juli 2004 @ 17:49:
Heeft er ook iemand de durf om het scheidingsfilter uit een eltax luidspreker te nemen en die te fotograferen , zo ook de binnenkant van de boxen, demping , bedrading , bracings ?
ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet voor dat geld , want aan de buitenkant ben ik al verbaast hoe een fabrikant dit kan leveren voor zo weinig geld.....
Ik wil dat wel gaan doen, maar vandaag word dat niets meer :)

@Malle Jopie: Bij mij was het ook zo verpakt, misschien heel iets beter. Maar die van jou is waarschijnlijk ook wat vaker overgeladen....
De kleur viel mij inderdaad ook mee, bij mij is de afwerking eigenlijk wel helemaal goed.
Ik vond ze juist groter dan verwacht maar dat komt omdat mijn oude speakers kleiner waren :)
Ik denk niet dat de Eltax gaat winnen van de Infinity waar ik denk qua prijs/prestatie zeker wel. De ene heeft het geld er wel voor over om duurdere speakers te kopen en de ander niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind die boxen er eigenlijk helemaal niet gek uitzien :)

Misschien toch eens overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedfight schreef op 21 juli 2004 @ 18:40:
[...]

Ik wil dat wel gaan doen, maar vandaag word dat niets meer :)

@Malle Jopie: Bij mij was het ook zo verpakt, misschien heel iets beter. Maar die van jou is waarschijnlijk ook wat vaker overgeladen....
De kleur viel mij inderdaad ook mee, bij mij is de afwerking eigenlijk wel helemaal goed.
Ik vond ze juist groter dan verwacht maar dat komt omdat mijn oude speakers kleiner waren :)
Ik denk niet dat de Eltax gaat winnen van de Infinity waar ik denk qua prijs/prestatie zeker wel. De ene heeft het geld er wel voor over om duurdere speakers te kopen en de ander niet :)
Mooi om te horen dat het hetzelfde verpakt is, je kan ook niet de speakerzak openkrijgen zonder te scheuren.
Dus als de tape daar hoort dan is het nieuw :)
Vaak overgeladen ja, van conrad naar selectvracht naar conrad naar dhl en weer terug naar het magazijn en vandaag weer naar mij 8)7

Ik heb net wat lopen draaien en ze klinken goed, moet ze nog wat los schudden.
Wat ouderwetse kraftwerk gebeuk ging goed.
Morgen kan ik pas flink blazen en testen, heb al wat berucht gedender uitgezocht >:) .

Ik denk ook niet dat ze zullen winnen maar het geeft zeker een mooi referentie punt om te vergelijken.
Qua prijs winnaar is de bokaal al uitgereikt _/-\o_

Als iemand nog specifieke foto's moet hebben (waarvoor geen schroevendraaier nodig is ;) ) laat maar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 15:31
(jarig!)
Jaja, ik heb ze ook binnen >:)

Ik heb helaas geen doos-pics, maar, ook bij mij was de doos net zo afgeragd als bij Malle Jopie.

Mijn eerste indruk qua gewicht: ouw :'(. Twee trappen op richting zolder :P
Mijn eerste indruk qua uiterlijk: Wouw.

Dat valt best mee. Ik had me de kleur niet al te mooi voorgesteld, maar deze blijkt best mooi te zijn. Overigens vind ik de speakers in ieder geval zonder voorpaneel mooier :)

Ik heb de speakers aan mijn Kenwood KR-A3080 gehangen.

Mijn eerste indruk qua geluid (geluisterd naar MTV Unplugged verzamelcd en Era 2):

Op het eerste gehoor schrok ik een beetje. Ik had expres (vanwege de verhalen hier) de treble en bass op neutraal gezet. Ik vond het geluid toen ontzettend 'plat'. De treble op halfweg richting maximum zetten verbeterde de situatie behoorlijk :)

Ik ben natuurlijk ook mijn Jamo S2 setje gewend. Hoewel deze ook best goed klonk, misten de middentonen bij dit setje heel erg: Een niet zeldzaam voorkomend verschijnsel bij woofer/satelliet setjes. Voor mij is het dus echt even een kwestie van wennen. Maar dat gaat voor zover ik kan horen wel lukken.

Waar ik zeer verbaasd over ben, dat is de bas productie. Ongelofelijk wat een herrie maken deze concept's zeg :*). Helaas heb ik mijn rechter luidspreker vanwege krappe ruimte op een stereomeubel moeten zetten. Ik heb het idee dat hierdoor de bas wat 'zeurderig' klinkt omdat dat meubel nu een beetje voor klankbord loopt te spelen (die stereomeubels van tegenwoordig :+ ).
Overigens wordt deze bas productie behaald met de bas-regelaar op neutraal. Bij mijn vorige Jamo setje moest de bas richting driekwart van het maximum om een beetje een sterk basgeluid te hebben. Wel heb ik het idee dat de Jamo, ondanks minder volume, dieper ging.

Goed, al met al denk ik wel dat deze luidsprekers blijvertjes gaan zijn. Ik moet wel even wennen aan het formaat van deze dingen, in vergelijking met mijn vorige speakersetje, zeker in verhouding tot de vrij kleine kamer waar ze in staan. Maar dat gaat vanzelf veranderen als ik straks een eigen woning heb.

Conclusie: Zeer positief voor dit geld, maar wel even wennen :)

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 21-07-2004 20:38 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eymey schreef op 21 juli 2004 @ 20:36:

Op het eerste gehoor schrok ik een beetje. Ik had expres (vanwege de verhalen hier) de treble en bass op neutraal gezet. Ik vond het geluid toen ontzettend 'plat'. De treble op halfweg richting maximum zetten verbeterde de situatie behoorlijk :)
Aangezien je ze ook nog moet inspelen, den ik dat ze nog wel een stuk losser gaan klinken in de loop van tijd.
Misschien zal je die hogetonen knop in de toekomst niet meer nodig hebben! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
(jarig!)
Anoniem: 111211 schreef op 21 juli 2004 @ 20:45:
[...]

Aangezien je ze ook nog moet inspelen, den ik dat ze nog wel een stuk losser gaan klinken in de loop van tijd.
Misschien zal je die hogetonen knop in de toekomst niet meer nodig hebben! ;)
Daar zat ik inderdaad ook net aan te denken: Ze moeten natuurlijk ook nog even de kans krijgen om in te spelen. :Y)

Zijn er eigenlijk nog speciale dingen die je kunt doen om het inspelen te bevorderen of iets dergelijks, of is het gewoon een kwestie van lekker ernaar luisteren :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eymey schreef op 21 juli 2004 @ 21:10:
[...]

Daar zat ik inderdaad ook net aan te denken: Ze moeten natuurlijk ook nog even de kans krijgen om in te spelen. :Y)

Zijn er eigenlijk nog speciale dingen die je kunt doen om het inspelen te bevorderen of iets dergelijks, of is het gewoon een kwestie van lekker ernaar luisteren :)
Ik gebruik voornamelijk een cd van Maxwell titel Embrya, daar zitten veel trillende en pulserende bassen in :Y) dan zie je mooi die conus op en neer gaan :)
Iemand zei dat gewoon ruis geluid (kabel uit de antenne) perfect is.

Edit: dat is dus niet het cassettebandje merk maar een artiest :+

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 21-07-2004 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 10:54

Offtrack

Ondertitel

Het bandje is Maxell volgens mij... :)
Wat kosten deze speakers nou eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Het klinkt raar, maar ook een tweeter moet je inspelen. Ff de nieuwigheid eruit blazen! ;) Iemand ervaring met rears & centers van Eltax?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Offtrack schreef op 21 juli 2004 @ 22:22:
Het bandje is Maxell volgens mij... :)
Wat kosten deze speakers nou eigenlijk?
Ik weet het maar voordat iemand een test cd aan het zoeken is van Maxell :P

Ze zijn nu 110 euro geloof ik, wij koopjesjagers 89 euro (8> , conrad.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Eymey schreef op 21 juli 2004 @ 20:36:
Op het eerste gehoor schrok ik een beetje. Ik had expres (vanwege de verhalen hier) de treble en bass op neutraal gezet. Ik vond het geluid toen ontzettend 'plat'. De treble op halfweg richting maximum zetten verbeterde de situatie behoorlijk
Ik mis nog steeds wat ... Misshien toch ff wenne...

[edit]
Barry|IA schreef op 21 juli 2004 @ 22:38:
Iemand ervaring met rears & centers van Eltax?
Ja dat wil ik ook weten!!

[ Voor 21% gewijzigd door GleNnoS_ op 21-07-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
GleNnoS_ schreef op 21 juli 2004 @ 22:57:
[...]

[edit]

[...]

Ja dat wil ik ook weten!!
Ik heb de eltax center en rears van mijn Evolution 5.2 set in gebruik, tja wat moet ik ervan zeggen... Ik heb nog niet echt naar andere sets geluisterd (ja, jvc melkpakspeakers van me pa en ma enz...)
Ik ben er gewoon tevreden over. Ze zijn netjes afgewerkt en de center is magnetisch afgeschermd, ze doen bij mij het geluid vanaf 100hz en daar kunnen ze goed mee omgaan.
Als je geen hoog budget hebt of gewoon niet te veel wilt uitgeven maar toch alles uit je geld wilt halen dan moet je ze gewoon kopen want ze zijn het geld zeker wel waard!, dus het is eigenlijk het zelfde verhaaltje als bij de Concept 400's en de rest van het Eltax assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 10:54

Offtrack

Ondertitel

Ik heb naar aanleiding van dit topic eens rond gesnuffeld, op zoek naar eltax centers.
Aangezien ik nog geen center heb, ik heb tot nu toe 4.1 bij elkaar geraapt, lijkt het me logisch dat zo'n Eltax beter is dan nix.
Hij is 54€ bij conrad. http://www.eltax.com/prod...ektronik.php?varenr=01815 Ik denk ook niet dat ik voor dit geld iets zelf kan bouwen. De rest van m'n speakers zijn wel zelfbouw namelijk.
Iemand ervaring met dit model?
Het lijkt me niet dat dit weggooid geld is, iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

[ Voor 22% gewijzigd door Offtrack op 22-07-2004 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Als er iets slecht kan zijn aan de center zou het de tweeter zijn. Maar die is gewoon altijd te vervangen voor wat beters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
Barry|IA schreef op 21 juli 2004 @ 22:38:
Het klinkt raar, maar ook een tweeter moet je inspelen. Ff de nieuwigheid eruit blazen! ;)
Onzin. Een tweeter beweegt zodanig weinig dat er helemaal niks in te spelen valt. Bij een beweging van 0,01mm bij 10KHz heb je al 102dB SPL, dat hou je zelfs niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Barry|IA schreef op 22 juli 2004 @ 01:14:
Als er iets slecht kan zijn aan de center zou het de tweeter zijn. Maar die is gewoon altijd te vervangen voor wat beters :)
Mijn eltax center heeft een betere tweeter dan de Concept 400 en de tweeter is ook beter dan de rear spakers van eltax die ik heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Offtrack schreef op 22 juli 2004 @ 00:43:
Ik heb naar aanleiding van dit topic eens rond gesnuffeld, op zoek naar eltax centers.
Aangezien ik nog geen center heb, ik heb tot nu toe 4.1 bij elkaar geraapt, lijkt het me logisch dat zo'n Eltax beter is dan nix.
Hij is 54€ bij conrad. http://www.eltax.com/prod...ektronik.php?varenr=01815 Ik denk ook niet dat ik voor dit geld iets zelf kan bouwen. De rest van m'n speakers zijn wel zelfbouw namelijk.
Iemand ervaring met dit model?
Het lijkt me niet dat dit weggooid geld is, iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Ik heb iets zinnigs te vertellen.
Bestel de meuk en indien het niks is terugsturen.
Rembourskosten zijn 4 euro dus dat ben je dan kwijt, peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
(jarig!)
GleNnoS_ schreef op 21 juli 2004 @ 22:57:
[...]

Ik heb gisteravond nog wat meer verschillende muziek geluisterd, en ik word toch steeds ietsje enthousiaster over de luidsprekers. Zelfs in de muziek waar m'n vriendin fan van is (The Kelly Family 8) ) hoor ik dingen die ik eerst niet hoorde :o

Alleen heb ik het gevoel dat rechts nog een beetje los moet komen. De linker luidspreker lijkt een iets steviger bas te geven en een iets 'voller' geluid.

Dit kan echter ook komen doordat de draad naar links korter is, en een slagje dikker (Had ff geen andere speaker kabel liggen). Om er zeker van te zijn dat het niet aan de box zelf ligt ga ik ze vanavond gewoon ff verwisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Eymey schreef op 22 juli 2004 @ 11:27:
[...]

Ik heb gisteravond nog wat meer verschillende muziek geluisterd, en ik word toch steeds ietsje enthousiaster over de luidsprekers. Zelfs in de muziek waar m'n vriendin fan van is (The Kelly Family 8) ) hoor ik dingen die ik eerst niet hoorde :o

Alleen heb ik het gevoel dat rechts nog een beetje los moet komen. De linker luidspreker lijkt een iets steviger bas te geven en een iets 'voller' geluid.

Dit kan echter ook komen doordat de draad naar links korter is, en een slagje dikker (Had ff geen andere speaker kabel liggen). Om er zeker van te zijn dat het niet aan de box zelf ligt ga ik ze vanavond gewoon ff verwisselen :)
:P Bij mij zaten er kabels bij. Oja, bij age krijg je voor 100EUR.. Eltax Symphony 1x Centre en 2x mini :)
offtopic:
Wat zijn goeie receiver merken? Marantz is goed maar ik kan er niet zo veel van vinde voor mijn budget... 200-300~ EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GleNnoS_ schreef op 22 juli 2004 @ 11:40:
[...]

:P Bij mij zaten er kabels bij. Oja, bij age krijg je voor 100EUR.. Eltax Symphony 1x Centre en 2x mini :)
offtopic:
Wat zijn goeie receiver merken? Marantz is goed maar ik kan er niet zo veel van vinde voor mijn budget... 200-300~ EUR
Vond ik ook vreemd je krijgt namelijk kabels erbij :) zal per ongeluk in de vuilnisbak liggen tussen het plastic en piepschuim.
Hij was zo enthousiast toen hij de boxen zag en die er meteen uit rukte 8)

Marantz, harmann kardon, yamaha, onkyo, teac etc.
Daar zul je geen buil aan vallen en hebben betaalbare instappers, op marktplaats vanaf 100 euro ofzo, nieuw 200-300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
(jarig!)
Anoniem: 113409 schreef op 22 juli 2004 @ 13:20:
[...]

Vond ik ook vreemd je krijgt namelijk kabels erbij :) zal per ongeluk in de vuilnisbak liggen tussen het plastic en piepschuim.
Hij was zo enthousiast toen hij de boxen zag en die er meteen uit rukte 8)

Marantz, harmann kardon, yamaha, onkyo, teac etc.
Daar zul je geen buil aan vallen en hebben betaalbare instappers, op marktplaats vanaf 100 euro ofzo, nieuw 200-300 euro.
Klopt, er zaten kabels bij. Maar naar mijn mening waren de bestaande kabels die ik al had liggen toch van iets betere kwaliteit, dan die kabels die erbij zaten. Die waren bovendien ook best kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
offtopic:
Ik heb nog is gezocht!! Toen kwam ik deze receiver tegen: Yamaha DSP-A595 200EUR 2e hands :)... Iemand ervaring mee? En is die prijs oke? Met google kon ik ut niet vinde.. En hij heeft geen DTS mis ik dan iets ? (kheb er nog niet zo veel verstand van :X)

[ Voor 3% gewijzigd door GleNnoS_ op 22-07-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32302

beluister bij iemand eens een dvd met dts en op de zelfde set zonder dts...

ik vind persoonlijk het verschil groot...

Ik heb als receiver de Sony STR-DE 875 met Elac fronts ( zo'n jublileum model.. goedkope kast ,redelijk goeie speaker...waarschijnlijk vergelijkbaar)

edit:

overigens is het wel verstandig om een beetje fatsoenlijke speaker kabel te kopen van gelijke lengte
nee.. ik ben geen kabelfreak maar het maakt wel verschil... ( hoeft uiteraard geen kabel van 50 € per meter te zijn... )
standaard dropveter is echt niks...

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 32302 op 22-07-2004 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GleNnoS_ schreef op 22 juli 2004 @ 22:17:
offtopic:
Ik heb nog is gezocht!! Toen kwam ik deze receiver tegen: Yamaha DSP-A595 200EUR 2e hands :)... Iemand ervaring mee? En is die prijs oke? Met google kon ik ut niet vinde.. En hij heeft geen DTS mis ik dan iets ? (kheb er nog niet zo veel verstand van :X)
Zo te zien een erg mooi apparaat!
Hij heeft dolby digital, dus DTS zal je denk ik niet missen.
Het is nl nagenoeg hetzelfde, maar DTS gebruikt een hogere bit rate waardoor het geluid volgens veel mensen beter wordt...
Ik maak ook al enige tijd gebruik van dolby digital, en dat klinkt echt geweldig! :9~

Dit is wat ik kon vinden.
Vermogen zat dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Anoniem: 111211 schreef op 22 juli 2004 @ 22:33:
[...]

Zo te zien een erg mooi apparaat!
Hij heeft dolby digital, dus DTS zal je denk ik niet missen.
Het is nl nagenoeg hetzelfde, maar DTS gebruikt een hogere bit rate waardoor het geluid volgens veel mensen beter wordt...
Ik maak ook al enige tijd gebruik van dolby digital, en dat klinkt echt geweldig! :9~

Dit is wat ik kon vinden.
Vermogen zat dus >:)
:) Ik heb de User manual gevonden :) Linkje: http://www.usermanual-onl...maha/Dsp-a595/indexuk.php Kan alleen nergens de prijs van nu vinde ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:28
Ik ga denk ik voor de VSX-D514-S

Gezien voor 255 euro online (nieuw)

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/1084370936540vsx_d514_s_detailpage.jpg

http://www.pioneer.nl/nl/...id=8428&taxonomy_id=62-98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KraveN schreef op 22 juli 2004 @ 22:53:
Ik ga denk ik voor de VSX-D514-S

Gezien voor 255 euro online (nieuw)

[afbeelding]

Hmm... linkje A.U.B... :9

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 22-07-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
http://www.pick2pay.nl/kieskeurig.htm?/details.php?ID=2025 ;)
Pioneer kan ook ja :D Nu loop ik te twijfele :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Ik heb de Pioneer VSX-D512, dat is het vorige model. Hij verschilt alleen qua uiterlijk het technische gedeelte is exact hetzelfde.
Ik ben over de mijne erg tevreden en ik koop voorlopig dus ook geen andere. Alleen als ik de Concept 400's voluit wil hebben moet de versterker er wel aardig aan trekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
Speedfight schreef op 22 juli 2004 @ 23:07:
Ik heb de Pioneer VSX-D512, dat is het vorige model. Hij verschilt alleen qua uiterlijk het technische gedeelte is exact hetzelfde.
Ik ben over de mijne erg tevreden en ik koop voorlopig dus ook geen andere. Alleen als ik de Concept 400's voluit wil hebben moet de versterker er wel aardig aan trekken....
Maar om te beginnen is het denk ik een mooie reciever, correct me if i'm wrong.
En hoe vaak zet je ze voluit ? Naar mijn mening niet vaak of zit ik verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exact hetzelfde?

VSX-D512______5x80watt
VSX-D514______5x100watt

Ook heeft de 514 composiet, RGB-component en S-Video aansluitingen en de 512 heeft dat niet.

Niet helemaal hetzelfde dus... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Anoniem: 111211 schreef op 22 juli 2004 @ 23:17:
[...]

Exact hetzelfde?

VSX-D512______5x80watt
VSX-D514______5x100watt

Ook heeft de 514 composiet, RGB-component en S-Video aansluitingen en de 512 heeft dat niet.

Niet helemaal hetzelfde dus... :P
hmm volgens pioneer is ie wel 5x 80watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zal dat idd wel kloppen ja O-) .
Aan 100watt bij 10% THD hebben we natuurlijk niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Heb je exact dezelfde setup als mij :P

Ik heb die set in de woonkamer staan.

En inderdaad als ie echt hard moet (dus harder als -25) dan gaat ie beroerder klinken.
Maarja woon boven een restaurant en heb een houten vloer dus als ie zo hard aan staat flikkeren de glazen om op de bar :P

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63856

Anoniem: 63856 schreef op 21 juli 2004 @ 17:49:
_/-\o_ iemand ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er een foto's op het web te vinden wat er allemaal in zit?

Ik had een emailtje terug gekregen van liquot (of hoe het die zaak) en die zei dat de opvolger van millenium serie de concept 400 is, hij ging ze ook leveren.
Beetje vreemd allemaal maar dan was 89 euro helemaal een koopje als je de millenium prijzen bij die zaak ziet 8)

Ik heb al flink de nieuwigheid eruit geblazen en ze beginnen echt goed te klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Anoniem: 113409 schreef op 23 juli 2004 @ 10:05:
Zijn er een foto's op het web te vinden wat er allemaal in zit?

Ik had een emailtje terug gekregen van liquot (of hoe het die zaak) en die zei dat de opvolger van millenium serie de concept 400 is, hij ging ze ook leveren.
Beetje vreemd allemaal maar dan was 89 euro helemaal een koopje als je de millenium prijzen bij die zaak ziet 8)

Ik heb al flink de nieuwigheid eruit geblazen en ze beginnen echt goed te klinken.
Als ik tijd heb wil ik vanavond wel de filter eruit schroeven en wat foto's maken.
En ja, we hebben de speakers echt goedkoop 8)

Ik had er eigenlijk stuk of 10 moeten kopen en dan allemaal op marktplaats verkopen voor 30 procent meer ofzo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119324

Ik heb de concept 400 eindelijk in een winkel kunnen beluisteren. Dit was bij de firma 24SOUND. Klinkt echt uitstekend. Ze hadden deze op de AVR-800 van Eltax aangesloten staan. Ik ga nog terug voor de rear speakers en een center. Ik niet genoeg tijd meer :-(

Heeft iemand de speaker al uit elkaar gehaald in de tussentijd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedfight schreef op 15 juli 2004 @ 14:12:
Ik krijg hier net een mailtje binnen, het is een beetje spam maar misschien toch interessant:

[...]

Het is van de mensen van AQE.nl en ze hebben dus een nieuwe winkel geopend met een andere naam. maar je kan er in iedergeval dus eltax luidsprekers beluisteren en kopen en volgens de email hebben ze een groot deel van het Eltax assortiment!
Ik ben er geweest maar het bedrijf heeft niets met AQE te maken. Staat er volledig los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Anoniem: 119324 schreef op 23 juli 2004 @ 15:02:
[...]

Ik ben er geweest maar het bedrijf heeft niets met AQE te maken. Staat er volledig los van.
De domeineigenaar is namelijk wel hetzelfde :?
Maar het zijn wel twee verschillende winkels.

Maar hoe was het daar nou? nog veel gratis cadeau's? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedfight schreef op 23 juli 2004 @ 10:10:
[...]

Als ik tijd heb wil ik vanavond wel de filter eruit schroeven en wat foto's maken.
En ja, we hebben de speakers echt goedkoop 8)

Ik had er eigenlijk stuk of 10 moeten kopen en dan allemaal op marktplaats verkopen voor 30 procent meer ofzo >:)
Voor dat truukje waren ze niet goedkoop genoeg :)
Ik denk dat het wel moeite kost om ze kwijt te raken 10 paar.
Maar hey nu liquot ze ineens ook gaat verkopen misschien koopt hij zijn zooi wel bij conrad in en met vette winstopslag doorverkopen :D

Openschroeven die handel, ik heb al wel stiekem door het basspoortje lopen kijken :)

Vertel wat de cadeau's waren ik ben zo benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Nou hier dan wat brakke pics, ik heb alleen de filter opengedraaid maar binnenin waren de kabels niet zo lang dus ik kon er niet goed bijkomen. Geen idee of jullie er wat aan hebben en of het een goede kwaliteit filter is maar hier is het:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/filter1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/filter2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/filter3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/filter4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/filter5.jpg

en ja ik heb een Eltax muismat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er goed uit die filter, voor dat geld.

De cadeau's: dit was volgens de verkoper van 24sound afhankelijk van het bedrag. Hoe meer je aankocht des te duurder de cadeau's. ik heb niet naar alle cadeau's gevraagd, sorry _/-\o_ _/-\o_ maar ik kreeg een polo van eltax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
Superbasic filtertje, met minder gaat het eigenlijk niet. Standaard 6dB/octaaf spul... goed voor het fasegedrag, maar je haalt er enkel goede resultaten mee met superieure drivers. Het is namelijk zo dat met dit filtertype de woofer nog redelijk wat mid krijgt, de middentoner redelijk wat hoog, en de tweeter redelijk wat mid. Het overlappingsgebied is ERG groot, en de kans dat je woofer niet goed met mid overweg kan, en je middentoner niet goed met hoog overweg kan, is erg groot.

Wel componenten van behoorlijke kwaliteit, lekker grote spoelen, luchtspoel voor het mid en MKP condensator voor het hoog. Voor het geld iig goed doenbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door subsonik op 23-07-2004 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand een idee hoe je simpel het doek zwart kunt maken?
Ik zat te denken om het te vervangen maar het is "gebrand" aan het hout met lijm ofzo.
Ik denk niet dat ik het er mooi op kan krijgen.
Laten doen zal wel weer knaken gaan kosten :(

Misschien in een badje textielverf laten weken?

Met zwart zal het er echt heel mooi uitzien :9

Ik dacht dat je cadeau's kreeg als je kwam, de boxen zouden met korting verkocht worden.
Sigaar uit eigen doos :(

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 23-07-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat je cadeau's kreeg als je kwam, de boxen zouden met korting verkocht worden.
Sigaar uit eigen doos :(
Je krijgt de cadeau's alleen bij aankoop en korting krijg je zeker wel! Dus geen sigaar uit eigen doos.

Trouwens een leuke uitdrukking :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 119324 op 23-07-2004 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119324 schreef op 23 juli 2004 @ 21:15:
[...]

Je krijgt de cadeau's alleen bij aankoop en korting krijg je zeker wel! Dus geen sigaar uit eigen doos.

Trouwens een leuke uitdrukking :)
Maar zo stond het niet in de uitnodiging, wat heb je trouwens gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar zo stond het niet in de uitnodiging, wat heb je trouwens gekocht?
Het is maar hoe je het bekijkt! Reactie vraag: zie vorige mail, heb ik al beantwoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er had beter een powerbuy georganiseerd kunnen worden, zoals

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=19188.0

Dan hadden alle leveranciers afgebeld kunnen worden en de goedkoopste eruit pikken!

Maybe next time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119324 schreef op 25 juli 2004 @ 13:42:
[...]

Het is maar hoe je het bekijkt! Reactie vraag: zie vorige mail, heb ik al beantwoord. ;)
Hmm even teruggekeken en er staat niet duidelijk wat je nu gekocht hebt, je gaat alleen terug voor de rears en center.
Tussen de regels door lees ik dat je de concept 400 hebt?
Hoeveel heb je ervoor betaald?

Ik heb trouwens de boel getest met de Infinity's.
Op echt hoge volume valt de concept door de mand, begint erg boomerig te worden en ECHT hard gaan deze niet zonder vervorming.
Infinty's klinken stuk helderder en je merk dat de kast een stuk groter is (basspijp is 3 keer zo groot).

Ik ben wel HEEL erg tevreden met de Eltax en heb ze even mooi gepoetst en mogen blijven :) wat een prijsje zeg 8)
Ik heb trouwens deze versterker gehaald en klinkt gewoon super.
Voor degene die hem niet kennen, het is een externe geluidskaart met versterker, via usb aansluiten op je computer incl. paar optische ingangen en tulp voor cd spelers etc..
Al mijn cd's staan op hardeschijf dus werk echt goed.

Plaatje gejat van marktplaats, te lui om zelf even te schieten 8)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/24262.jpg

Speedfight bedankt voor de tip zonder jouw had ik ze echt nooit gezien voor deze prijs, heil speedfight _/-\o_

Nu nog uitvissen hoe ik met textielverf de doeken zwart maak.
Ik denk met een doos en een plasticzak erin gewoon een dag laten weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
(jarig!)
subsonik schreef op 23 juli 2004 @ 19:51:
Superbasic filtertje, met minder gaat het eigenlijk niet. Standaard 6dB/octaaf spul... goed voor het fasegedrag, maar je haalt er enkel goede resultaten mee met superieure drivers. Het is namelijk zo dat met dit filtertype de woofer nog redelijk wat mid krijgt, de middentoner redelijk wat hoog, en de tweeter redelijk wat mid. Het overlappingsgebied is ERG groot, en de kans dat je woofer niet goed met mid overweg kan, en je middentoner niet goed met hoog overweg kan, is erg groot.

Wel componenten van behoorlijke kwaliteit, lekker grote spoelen, luchtspoel voor het mid en MKP condensator voor het hoog. Voor het geld iig goed doenbaar.
Wat je zegt, dan lijkt wel een beetje te kloppen.

Als ik m'n oor vlakbij de verschillende drivers houd, dan kan ik horen dat er nog veel mid door bv. de bas komt.

Maar goed, eindresultaat ondanks het filter, is toch dat ik tevreden ben met deze speakertjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Kan er misschien iemand die deze speakers nu binnen heeft er een uitbreidere review over geven? Ook bijvoorbeeld in vergelijking met andere speakers ed?
:)

Owjah nog een vraagje aan StefhetStef:
Bij die Belgische winkel 24sound hebben ze dus de Concept 400 aangesloten staan? En wat kost hij daar (paar)?

[ Voor 33% gewijzigd door ZiegoM op 26-07-2004 19:37 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

Anoniem: 113409 schreef op 25 juli 2004 @ 14:26:
[...]

Hmm even teruggekeken en er staat niet duidelijk wat je nu gekocht hebt, je gaat alleen terug voor de rears en center.
Tussen de regels door lees ik dat je de concept 400 hebt?
Hoeveel heb je ervoor betaald?

Ik heb trouwens de boel getest met de Infinity's.
Op echt hoge volume valt de concept door de mand, begint erg boomerig te worden en ECHT hard gaan deze niet zonder vervorming.
Infinty's klinken stuk helderder en je merk dat de kast een stuk groter is (basspijp is 3 keer zo groot).

Ik ben wel HEEL erg tevreden met de Eltax en heb ze even mooi gepoetst en mogen blijven :) wat een prijsje zeg 8)
Ik heb trouwens deze versterker gehaald en klinkt gewoon super.
Voor degene die hem niet kennen, het is een externe geluidskaart met versterker, via usb aansluiten op je computer incl. paar optische ingangen en tulp voor cd spelers etc..
Al mijn cd's staan op hardeschijf dus werk echt goed.

Plaatje gejat van marktplaats, te lui om zelf even te schieten 8)
[afbeelding]

Speedfight bedankt voor de tip zonder jouw had ik ze echt nooit gezien voor deze prijs, heil speedfight _/-\o_

Nu nog uitvissen hoe ik met textielverf de doeken zwart maak.
Ik denk met een doos en een plasticzak erin gewoon een dag laten weken.
Weet iemand waar deze nog te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317 schreef op 26 juli 2004 @ 22:52:
[...]

Weet iemand waar deze nog te krijgen is?
conrad.nl, wel blijven opletten :)

Edit: je bedoelt de boxen toch of dat Yamaha ding?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 27-07-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Owjah nog een vraagje aan StefhetStef:
Bij die Belgische winkel 24sound hebben ze dus de Concept 400 aangesloten staan? En wat kost hij daar (paar)?
Ik heb € 178,- per paar betaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119324 schreef op 27 juli 2004 @ 18:23:
[...]

Ik heb € 178,- per paar betaald :P
Die zaak doet goede zaken dan :|

Even een vraagje want ik word een beetje gek.
Ik zat de boel dus te installeren op de computerplek en mijn oog viel op wat dingen.

De schroeven (inbus) zijn die bij jullie helemaal strak of zit er een braampje aan bij sommige?
Alsof de sleutel zeg maar is doorgedraaid en het ijzer van de schroef heeft vervormd.
Ik kwam ook 1 schroef tegen die helemaal niet vast is ingedraaid :|

Ik denk dat is toch maar om een andere ga vragen bij Conrad :(
Lijkt wel of iemand een experiment heeft gehouden met deze, incl. de verotte doos doet mij dit aan het denken zetten.
Maar hij zat toch echt goed verpakt zeiden jullie.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 28-07-2004 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113409 schreef op 28 juli 2004 @ 09:48:
[...]
De schroeven (inbus) zijn die bij jullie helemaal strak of zit er een braampje aan bij sommige?
Alsof de sleutel zeg maar is doorgedraaid en het ijzer van de schroef heeft vervormd.
Ik kwam ook 1 schroef tegen die helemaal niet vast is ingedraaid :|

Ik denk dat is toch maar om een andere ga vragen bij Conrad :(
Lijkt wel of iemand een experiment heeft gehouden met deze, incl. de verotte doos doet mij dit aan het denken zetten.
Maar hij zat toch echt goed verpakt zeiden jullie.
De schroeven zitten bij mij goed vast en alles is strak zonder braam. Misschien gebruikt voor dit forum, ff openschroeven en kijken wat erin zit.

_/-\o_ 8)7 _/-\o_ Sorry slechte grap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119324 schreef op 28 juli 2004 @ 13:50:
[...]

De schroeven zitten bij mij goed vast en alles is strak zonder braam. Misschien gebruikt voor dit forum, ff openschroeven en kijken wat erin zit.

_/-\o_ 8)7 _/-\o_ Sorry slechte grap!
178 euro per paar vind ik ook een lollige grap :+

Ik heb ze even opgebeld en er komt een nieuwe, ik ben benieuwd.
Kijk nu deze dingen toch teruggaan en al "beschadigd" zijn kan ik ook wel even mijn inbus laten werken >:)
Ik zal straks pics plaatsen van de ingewanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok hier komt het, ik zal proberen wat commentaar te geven.

Het belangrijkste component })
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/boxen/woofer.JPG

Opschrift woofer, oops foutje bij eltax, op het onderste stickertje staat 6 Ohm :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/boxen/woofer%20opschrift.JPG

Achterkant/binnenkant woofer
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/boxen/woofer%20binnenkant.JPG

Onderkant tegen de magneet
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/boxen/woofer%20onder.JPG

Gat woofer, christelijk goedgekeurd :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/boxen/gat%20woofer,%20christelijk%20goedgekeurd.JPG

Zijn ze gek geworden bij Eltax?
Ze gebruiken gewoon geld als dempingsmateriaal 8)7 het kan niet op 8)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/boxen/deppings%20materiaal.JPG

Nog meer baard van sinterklaas :+
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/boxen/pak%20etos%20watten.JPG

Woofergat beneden, je ziet de onderste woofer zitten + bodem
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/boxen/woofergat%20beneden.JPG

Woofergat boven, je ziet een plankje, daarachter bevindt zich veel geheimzinnigheid, lijkt wel de pyramide en dat karretje met de geheime deur op discovery :D
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/boxen/woofergat%20boven.JPG

Blaaspijp met flits, nu weten we dat de pijp orgineel dus zwart is, zeer belangrijke informatie ;)
Ze ziet ook dat aansluitding/filter zitten, had speedfight al laten zien.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/boxen/blaaspijp.JPG

Blaaspijp zonder flits, spannend hoor.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/boxen/kijkdoos.JPG

Keukenzeil vinyl met beukenprint _/-\o_ en mdf.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/boxen/keukenzeil%20vinyl.JPG

Ook belangrijk, de schroeven.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/boxen/schroefjes.JPG

De mid, hetzelfde als de woofer alleen kleiner, geen verdere pics gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/boxen/mid.JPG

Opschrift mid.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/boxen/mid%20opschrift.JPG

tweeter zijkant, helaas niet scherp :r
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/boxen/tweeter.JPG

Bovenkant tweeter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/boxen/tweeterr.JPG

Ik hoop dat het allemaal duidelijk is :)
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste