Eltax Concept serie

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 41.419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 17:02:
Ok hier komt het, ik zal proberen wat commentaar te geven.

pics....

Ik hoop dat het allemaal duidelijk is :)
Leuk die foto's, dan hoef ik hem nu niet meer los te draaien :)
hij ziet er van binnen zo uit als ik verwacht had, niet super netjes maar het voldoed... misschien kan je het geluid nog tunen met betere demping 8)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 23:10
Nice pixx :>
Demping ziet er niet super uit jah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zou je het beter kunnen dempen, nog meer zakken etos watten erin?

Even serieus, hoe zouden we iets kunnen tweaken zodat het beter wordt zonder hoge kosten?

Ik ga hem toch zwart maken dus uit elkaar moet het handeltje toch, als ik dan toch bezig ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan je Eltax vragen nog wat geld op te sturen ;) 8) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Nou! Ik heb de knoop maar eens doorgehakt en ook een setje Eltax Concept 400's besteld bij conrad. Deze week zijn er bij de conrad GEEN verzendkosten!
Toch moest ik 3,45 rembourskosten betalen :? , maja dat is ook bijna niets.

Ik kan niet wachten totdat ik ze binnen heb :P

Heb dan een aardige eltax-set:

Yamaha rx-v540 reciever

2x Eltax Concept 400 (Fronts)
2x Eltax Mirage 10i (Rears)
1x Eltax EA SW20 (Subwoofer)

Dan nog een centertje :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op 31 juli 2004 @ 14:39:
Nou! Ik heb de knoop maar eens doorgehakt en ook een setje Eltax Concept 400's besteld bij conrad. Deze week zijn er bij de conrad GEEN verzendkosten!
Toch moest ik 3,45 rembourskosten betalen :? , maja dat is ook bijna niets.

Ik kan niet wachten totdat ik ze binnen heb :P

Heb dan een aardige eltax-set:

Yamaha rx-v540 reciever

2x Eltax Concept 400 (Fronts)
2x Eltax Mirage 10i (Rears)
1x Eltax EA SW20 (Subwoofer)

Dan nog een centertje :P
Nog een slachtoffer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 22:33:
[...]

Nog een slachtoffer :)
Zijn ze zo erg? ;)

Ik hoop dat ze een wat voller en minder scherp geluid geven dan mijn mirage's. Die zijn volgens mij namelijk meer geschikt als effectspeaker (en dus surround-speakers).

Ik vindt Eltax echt een fantastisch merk, redelijk geluid voor een appel en een ei :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Oew dat is mooi geen verzend kosten :) Oja ik heb nu dus 2x Eltax Concept 400 speakers :*) en ik zoek nog een center + surround speakers!! En toen zag ik dit:
"Set bestaande uit 1 paar stellingluidsprekers Millennium Mini en 1 centerluidspreker Millennium." En dan de prijs: "Prijs slechts 82,00 EUR" @ conrad..
Nu m'n vraag.. iemand ervaring mee? Geluid mooi? Past het bij de Cocept 400 speakers?

[edit]

Ik zoek ook nog een receiver en ik zag deze op marktplaats: Pioneer VSX 510 is dit een goede receiver? Of weet iemand nog een andere receiver die goedkoop is en goed ?

[ Voor 22% gewijzigd door GleNnoS_ op 31-07-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

GleNnoS_ schreef op 31 juli 2004 @ 22:54:
Oew dat is mooi geen verzend kosten :) Oja ik heb nu dus 2x Eltax Concept 400 speakers :*) en ik zoek nog een center + surround speakers!! En toen zag ik dit:
"Set bestaande uit 1 paar stellingluidsprekers Millennium Mini en 1 centerluidspreker Millennium." En dan de prijs: "Prijs slechts 82,00 EUR" @ conrad..
Nu m'n vraag.. iemand ervaring mee? Geluid mooi? Past het bij de Cocept 400 speakers?

[edit]

Ik zoek ook nog een receiver en ik zag deze op marktplaats: Pioneer VSX 510 is dit een goede receiver? Of weet iemand nog een andere receiver die goedkoop is en goed ?
Zo'n setje achterspeakers plus center van Eltax zal wel redelijk klinken (ten minste net als de rest van Eltax; alles naar zijn geld). Ze zijn bovendien kwa vorm en stijl hetzelfde als die Concepts, maar of je voor dit geld goed op elkaar afgestemde speakers kan verwachten.. Voor wat surround effectjes ed zal het wel leuk klinken!

Voor recievers zou ik eens gaan kijken naar Yamaha. De rx-v450 en rx-v550 (of de voorgangers hiervan respectievelijk rx-v440 en rx-v540) Zijn allemaal te koop voor rond de 280-400 euro.
Ik heb zelf sinds een paar dagen de rx-v540 en ben er vooralsnog zeer tevreden mee (mijn vorige amp was dan ook een jaren 70 Pioneer Sa-6200).

Site Yamaha http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=e&idcat1=1

edit: Owjah die geen verzendkosten is alleen tm 1 augustus (dat is dus vandaag!)

[ Voor 7% gewijzigd door ZiegoM op 01-08-2004 00:09 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op 31 juli 2004 @ 22:46:
[...]

Zijn ze zo erg? ;)

Ik hoop dat ze een wat voller en minder scherp geluid geven dan mijn mirage's. Die zijn volgens mij namelijk meer geschikt als effectspeaker (en dus surround-speakers).

Ik vindt Eltax echt een fantastisch merk, redelijk geluid voor een appel en een ei :P
Ik heb de mirage van de aldi 5 dagen gehad en ja die klinken scherp in de hoog.
Deze concepts klinken voller en helemaal niet scherp in de hoog.
Bij de mirage had ik maar de treble naar 0 geschroefd, met de concepts gewoon voluit :)
De mirage heeft nogal een fanatieke tweater :P

Wat ik ook mooi vind is dat er nergens groot eltax op staat, alleen een stickertje op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
ZiegoM schreef op 01 augustus 2004 @ 00:05:
[...]

Zo'n setje achterspeakers plus center van Eltax zal wel redelijk klinken (ten minste net als de rest van Eltax; alles naar zijn geld). Ze zijn bovendien kwa vorm en stijl hetzelfde als die Concepts, maar of je voor dit geld goed op elkaar afgestemde speakers kan verwachten.. Voor wat surround effectjes ed zal het wel leuk klinken!

Voor recievers zou ik eens gaan kijken naar Yamaha. De rx-v450 en rx-v550 (of de voorgangers hiervan respectievelijk rx-v440 en rx-v540) Zijn allemaal te koop voor rond de 280-400 euro.
Ik heb zelf sinds een paar dagen de rx-v540 en ben er vooralsnog zeer tevreden mee (mijn vorige amp was dan ook een jaren 70 Pioneer Sa-6200).

Site Yamaha http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=e&idcat1=1

edit: Owjah die geen verzendkosten is alleen tm 1 augustus (dat is dus vandaag!)
Thanks voor de info :> Ik heb ff naar Yamaha receiver's gekeken en ik zag deze Yamaha RX-V420 die is nog ouder dan de rx-v440 en 430.. Is dit een goede ? Oja kan je met zo'n receiver als je bijv. muziek wilt luisteren op stereo zetten (dat kon) en dan alle effects uit zetten en dan gewoon alleen met treble en bass geluid instellen ? Volgens mij moet je heel veel instelle met een receiver vergeleken met een versterker.

[ Voor 6% gewijzigd door GleNnoS_ op 01-08-2004 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Ja ook die Rx-v420 is wel een aardig ding. Kijk maar op de site van Yamaha wat hij allemaal heeft http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=e&idcat1=1

Volgens mij hebben de oudere Yamaha's nog een treble en bass draaiknop op de voorkant (net zoals de meeste normale versterkers).
Bij mijn rx-v540 heb ik daarvoor drukknoppen op de voorkant zitten en is het ook snel te regelen. (Laat ze meestal gewoon op 1 stand staan btw)

Natuurlijk kan je deze recievers ook gebruiken voor alleen stereo :)

[ Voor 9% gewijzigd door ZiegoM op 01-08-2004 11:38 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
ZiegoM schreef op 01 augustus 2004 @ 11:38:
Ja ook die Rx-v420 is wel een aardig ding. Kijk maar op de site van Yamaha wat hij allemaal heeft http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=e&idcat1=1

Volgens mij hebben de oudere Yamaha's nog een treble en bass draaiknop op de voorkant (net zoals de meeste normale versterkers).
Bij mijn rx-v540 heb ik daarvoor drukknoppen op de voorkant zitten en is het ook snel te regelen. (Laat ze meestal gewoon op 1 stand staan btw)

Natuurlijk kan je deze recievers ook gebruiken voor alleen stereo :)
Ja ik zie het :) Effect knop om de center en rears aan of uit te zetten! Heb ik in de user manual gelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Het jammere van de RX420 is dat ie vaak heel erg ruist op de achterste kanalen en das zo irritant tijdens een film.

Ik heb hem in geruild voor de Pioneer VSX D512 en ben daar heel tevreden over.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben we allemaal een miskoop begaan :( bij het kruidvat in de folder staan ook speakers 8)

Zal dat wat zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

KLIK: http://www.kruidvat.nl/do...agazine/200432/1_1000.jpg

edit:
plaatje weg

Nou, dat lijken me iig geen Eltax.

En de gouden regel is:
Het is goedkoper dan Eltax en het is geen Eltax --> Crap :+

[ Voor 20% gewijzigd door ZiegoM op 01-08-2004 20:42 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik maar denken dat de gouden regel "is het geen Eltax dan is het zooi" was :+
Ze zijn wel erg goedkoop dus zal wel als een natte doos klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ik heb het volgende besteld

ELTAX MILLENNIUM ZWART (front en rears)
ELTAX LUIDSPREKER CONCEPT 400

Nu nog ff een reciever kopen zit te denken aan de Pioneer VSX-D514-S

http://www.pioneer.nl/nl/...id=8428&taxonomy_id=62-98

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/1084370936540vsx_d514_s_detailpage.jpg

En hopelijk gaat het redelijk klinken :D, heb maar een klein budget maar hopelijk voldoet het aan mijn eissen en wie weet zien jullie van mij wel een paar foto's in het topic post hier foto's van je home cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Ik heb nou ff een equalizer (omg ik schrijf het goed) geprobeert, wel een heel basic ding. En het klinkt beter! Het hoog is gewoon VEEL MOOIER!! Voor 15 EUR heb je al een goede equalizer (wel 2e hands)... gewoon kopen ;) ..

ffies een [edit]

Ik heb nu een nice Luxeman versterker, om precies te zijn: Luxeman L-3! Goed ding!! En die mag ik heel lang lenen ;) Dus ik zat er aan te denken om ook een receiver te kopen + zo'n satellietsysteem! Wat zouden jullie doen?

[ Voor 42% gewijzigd door GleNnoS_ op 02-08-2004 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

KraveN schreef op 01 augustus 2004 @ 20:35:
Ik heb het volgende besteld

ELTAX MILLENNIUM ZWART (front en rears)
ELTAX LUIDSPREKER CONCEPT 400

Nu nog ff een reciever kopen zit te denken aan de Pioneer VSX-D514-S

http://www.pioneer.nl/nl/...id=8428&taxonomy_id=62-98

[afbeelding]

En hopelijk gaat het redelijk klinken :D, heb maar een klein budget maar hopelijk voldoet het aan mijn eissen en wie weet zien jullie van mij wel een paar foto's in het topic post hier foto's van je home cinema.
Ik zou ook eens naar Yamaha kijken. Zie mijn post iets verder terug ^^^

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
ZiegoM schreef op 01 augustus 2004 @ 20:43:
[...]

Ik zou ook eens naar Yamaha kijken. Zie mijn post iets verder terug ^^^
Ook nog een speciale reden waarom ?
de pioneer kost 255 euro nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
KraveN schreef op 01 augustus 2004 @ 20:57:
[...]

Yamaha heeft volgens mij betere budget spul.. (dat heb ik ooit is ergens gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

KraveN schreef op 01 augustus 2004 @ 20:57:
[...]

Ik heb bij de Mediamarkt in Duitsland geluisterd naar de Yamaha rx-v540, Pioneer ?? en Harman/Kardon 1550. En daarvan vondt ik de Yamaha het beste klinken (en het mooiste design hebben). De prijzen liepen niet veel uiteen 250-300.
Bovendien wordt de Yamaha (en ook de andere Yamaha's) ook vaak goed beoordeeld door reviewers. Kijk bijvoorbeeld hier: http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=3375

edit:
en hier kan je zoeken naar reviews van bijna alles wat met a/v te maken heeft:
www.ecoustics.com

[ Voor 9% gewijzigd door ZiegoM op 01-08-2004 22:22 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar de AVR-800 van Eltax: http://www.eltax.com/prod...ektronik.php?varenr=11038

Bij 24SOUND voor 299,- (Deze is daar te zien en staat aangesloten)

Ik heb mijn rear speakers aangeschaft, het zijn de Monitor III geworden. Ik heb 60,- per stuk betaald! Qua design en geluid dikke 10! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 21:04:
Kijk eens naar de AVR-800 van Eltax: http://www.eltax.com/prod...ektronik.php?varenr=11038

Bij 24SOUND voor 299,- (Deze is daar te zien en staat aangesloten)

Ik heb mijn rear speakers aangeschaft, het zijn de Monitor III geworden. Ik heb 60,- per stuk betaald! Qua design en geluid dikke 10! :9
Ja, daar ben ik eigenlijk wel beniewd naar;
hoe klinkt dat nou, zo'n receiver van eltax? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 21:19:
[...]

Ja, daar ben ik eigenlijk wel beniewd naar;
hoe klinkt dat nou, zo'n receiver van eltax? :Y)
Ik heb er bij die winkel ook naar geluisterd. Ik vind hem er kwa design echt el cheapo uit zien (plastic en allemaal ronde vormen). En wat klank betreft erg vlak met een scherp hoog. Mijn Yamaha klinkt veel dynamischer en 'voller'. Maar dit kan ook aan de verschillende speakers hebben gelegen (wel allebei Eltax).

Ik zit zelf te wachten op mijn Concept 400's... Ik heb ze zaterdag besteld en met het stoplicht op groen hoop ik ze morgen of woensdag toch wel binnen te krijgen :P
Ben zeer benieuwd

[ Voor 3% gewijzigd door ZiegoM op 03-08-2004 00:44 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de AVR-800 er juist wel mooi uitzien. De klank was ook goed (zeker voor dat geld), ik heb hem beluisterd met de Concept 400 en de Monitor III.

Met welke speakers heb jij hem beluisterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 14:06:
Ik vond de AVR-800 er juist wel mooi uitzien. De klank was ook goed (zeker voor dat geld), ik heb hem beluisterd met de Concept 400 en de Monitor III.

Met welke speakers heb jij hem beluisterd?
Ehm, dat waren Eltaxxen die ik eigenlijk niet kende. Een soort kleine versie van de concept 400.

Mijn Yamaha rx-v540 kostte hetzelfde (Mediamarkt Duitsland) en die vindt ik toch een stuk beter klinken (zelfs op mijn Mirage 10i speakers), en kwa constructie-kwaliteit met kop en schouders boven die Eltax uitsteken.

Ik heb mn Concept 400's nog niet binnen btw.. Ik hoop ze dan toch zeker morgen te krijgen (zaterdag besteld).

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zie ik de Concept series niet op www.conrad.com staan?

iemand link..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 16:56:
Waarom zie ik de Concept series niet op www.conrad.com staan?

iemand link..
Nou, je kan niet rechtstreeks naar een artikel van conrad linken, maar de concept 400 staan er gewoon op hoor.

categorie: audio, video & DVD >> Luidsprekers/boxen >> Hifi luidsprekers >> op pagina.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Om hier nog even op terug te komen:
"Ik heb nu een nice Luxeman versterker, om precies te zijn: Luxeman L-3! Goed ding!! En die mag ik heel lang lenen ;) Dus ik zat er aan te denken om ook een receiver te kopen + zo'n satellietsysteem! Wat zouden jullie doen?"
Kan dit wel als je het zo doet: Receiver en de Versterker op 1 dvd-speler? Of ook nog een CD-speler kopen voor de versterker..?

[ Voor 3% gewijzigd door GleNnoS_ op 04-08-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop binnenkort een 2e hands Sony STR - D515 voor 60 euro'tjes

Kan ik hier gewoon die Concpept 400 op aansluiten zonder extra subwoofer enzow? zodat ik gewoon goede bass heb en heldere tonen blaat enz.?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 01:02:

Kan ik hier gewoon die Concpept 400 op aansluiten zonder extra subwoofer enzow? zodat ik gewoon goede bass heb en heldere tonen blaat enz.?
Als ik het goed heb is dat gewoon een stereo reciever, en zou je die concepts inderdaad gewoon kunnen aansluiten.
Een subwoofer aansluiten lijkt me wat moeilijker...

Ik zit zelf nog steeds te wachten op mijn concept's (zaterdag besteld). Dus maar eens een mailtje gestuurd. En in een mailtje terug van conrad staat dat mn bestelling is verwerkt en ieder moment kan worden geleverd..

Ziet er dus naar uit dat ik ook kan gaan wachten op Duurt Heel Lang

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
Ik heb ze zondag besteld, en ik w8 ook nog steeds vol hoop :D maar ze zeggen toch 3 tot 5 werkdagen. Dus vrijdag zouden ze dan zeker er moeten zijn !!!

edit:

de bel en ja hoor een gedeelte van mijn bestelling is binnen behalve de concepts

[ Voor 24% gewijzigd door KraveN op 05-08-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]ZiegoM schreef op 03 augustus 2004 @ 14:12:
[...]

Ehm, dat waren Eltaxxen die ik eigenlijk niet kende. Een soort kleine versie van de concept 400.

Mijn Yamaha rx-v540 kostte hetzelfde (Mediamarkt Duitsland) en die vindt ik toch een stuk beter klinken (zelfs op mijn Mirage 10i speakers), en kwa constructie-kwaliteit met kop en schouders boven die Eltax uitsteken.
quote]

Het blijft toch persoonlijk, ieder zo zijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 01:02:

Spex:
85 W + 85 W (4 Ohm)
Voor: 85 W per kanaal
Midden: 20 W
Achter: 20 W

Freq Bereik:
CD, Video, Tape: 10 Hz - 50 kHz +- 1 dB

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hoolw005/receiver.jpg

Weet iemand of dit wat is voor 60 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KraveN schreef op 05 augustus 2004 @ 11:28:
Ik heb ze zondag besteld, en ik w8 ook nog steeds vol hoop :D maar ze zeggen toch 3 tot 5 werkdagen. Dus vrijdag zouden ze dan zeker er moeten zijn !!!

edit:

de bel en ja hoor een gedeelte van mijn bestelling is binnen behalve de concepts
Wat had je nog meer besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Laatmaar :+ Ik heb al andere planne :P

[ Voor 79% gewijzigd door GleNnoS_ op 06-08-2004 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 15:42:
[...]

Wat had je nog meer besteld dan?
Ehm mijn pa had een horloge openmaak setje en een laserlens clean cd :D

en ik had een center en rears van eltax. Millenium serie zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Hmmm ook vandaag niemand van DHL of enig andere pakketjesboer gezien. Ik heb de concepts dus zaterdag besteld en heb dus na 5 werkdagen nog niets gezien.
Woensdag vertelde Conrad in antwoord op een mail van mij dat de bestelling was verwerkt en ieder moment kan worden bezorgd (jaja.. over een paar weken is ook een moment zeker).

Iemand enig idee op welke dagen dhl (dacht dat die deze dingen leverden) pakketjes bezorgd en op welke tijden?

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op 06 augustus 2004 @ 17:59:
Hmmm ook vandaag niemand van DHL of enig andere pakketjesboer gezien. Ik heb de concepts dus zaterdag besteld en heb dus na 5 werkdagen nog niets gezien.
Woensdag vertelde Conrad in antwoord op een mail van mij dat de bestelling was verwerkt en ieder moment kan worden bezorgd (jaja.. over een paar weken is ook een moment zeker).

Iemand enig idee op welke dagen dhl (dacht dat die deze dingen leverden) pakketjes bezorgd en op welke tijden?
Dhl heeft de mijne opgehaald dus die zal jij wel geleverd krijgen maandag ;)
Lieten ze weer eerst selectvracht komen terwijl het toch duidelijk is dat die het niet meenemen 8)7

Waarschijnlijk zitten je boxen dus in het traject
conrad->selectvracht->conrad->dhl->jouw hut

Het is dat het goedkoop is maar wat een ballentent is conrad.
Zegt die trien aan de telefoon dat de vervangende boxen rond dezelfde tijd geleverd worden als opgehaald.
Toen even voor dhl gebeld is het verhaal weer anders en zal het 2 weken duren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Bij mij zijn ze in drie werkdagen met de selectvracht geleverd 8)
Alleen omdat die vrouw van de selectvracht dat niet zo leuk vond zitten jullie nu met leveringsproblemen 8)7
wat had ik toch weer een geluk :P

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
Nou ik ik had een gedeelte dus in 3 dagen dus daarover heb ik niks te zeggen. En als selectvracht moeilijk doet over de omvang of gewicht van de speakers dan moeten ze het in de eerste instantie niet aannemen :D. Scheelt weer een hoop tijd. Hoop dat mijn concept volgende week komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Ik hoop toch dat ze morgen komen....

DHL bezorgt toch ook gewoon op zaterdag?

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op 06 augustus 2004 @ 22:06:
Ik hoop toch dat ze morgen komen....

DHL bezorgt toch ook gewoon op zaterdag?
En??? >:)
Zijn ze er al? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
Bij mij nog niet verwacht ze volgende week, heb niet zo'n haast moet mijn reciever ook nog bestellen :D. Dus anders staan ze toch maar stof te vangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Nee nog steeds niet!

Conrad antwoordt ook niet meer op mailtjes :(
Als ze maandag er niet zijn ga ik ze dood bellen.

Ben nu alvast opzoek naar een tweedehands xbox om als media player te gaan gebruiken :P

[ Voor 29% gewijzigd door ZiegoM op 07-08-2004 20:57 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
ZiegoM schreef op 07 augustus 2004 @ 20:56:
Nee nog steeds niet!

Conrad antwoordt ook niet meer op mailtjes :(
Als ze maandag er niet zijn ga ik ze dood bellen.

Ben nu alvast opzoek naar een tweedehands xbox om als media player te gaan gebruiken :P
Maak een divx/dvd/mp3 pc :P Zo iets wou/wil ik doen... :) En dan zet je er een mengpaneel tussen, dan kan je je 5.1 speaker set gebruiken voor films en muziek voor Eltax speakers :)

[ Voor 19% gewijzigd door GleNnoS_ op 08-08-2004 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

GleNnoS_ schreef op 07 augustus 2004 @ 22:55:
[...]

Maak een divx/dvd/mp3 pc :P Zo iets wou ik doen... :) En dan zet je er een mengpaneel tussen, dan kan je je 5.1 speaker set gebruiken voor films en muziek voor Eltax speakers :)
Ja ik gebruik nu al mijn pc om divx ed. op de tv te kijken.
Maar ik vind tv-out echt bagger, echt gare kwaliteit en je hebt nooit echt breedbeeld zeg maar. Ook iedere keer weer een geklooi om het goed te krijgen op het scherm.
En natuurlijk is zo'n xbox erg makkelijk te bedienen en kan je er ook nog eens een spelletje op spelen :P

edit:
Owja, net is het eindelijk gelukt om mijn reciever coaxiaal aan te sluiten op mijn sb live!. Dat lukte me al twee weken (zolang heb ik mijn reciever) niet. Maar nu dus wel en je merkt duidelijk verschil tussen analoog en digitaal, ook met mp3 enz.

[ Voor 25% gewijzigd door ZiegoM op 07-08-2004 23:13 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
ZiegoM schreef op 07 augustus 2004 @ 23:10:
[...]

Ja ik gebruik nu al mijn pc om divx ed. op de tv te kijken.
Maar ik vind tv-out echt bagger, echt gare kwaliteit en je hebt nooit echt breedbeeld zeg maar. Ook iedere keer weer een geklooi om het goed te krijgen op het scherm.
En natuurlijk is zo'n xbox erg makkelijk te bedienen en kan je er ook nog eens een spelletje op spelen :P

edit:
Owja, net is het eindelijk gelukt om mijn reciever coaxiaal aan te sluiten op mijn sb live!. Dat lukte me al twee weken (zolang heb ik mijn reciever) niet. Maar nu dus wel en je merkt duidelijk verschil tussen analoog en digitaal, ook met mp3 enz.
Mag ik vragen met welke kabel je dat hebt gedaan wil namelijk hetzelfde doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

KraveN schreef op 08 augustus 2004 @ 13:57:
[...]

Mag ik vragen met welke kabel je dat hebt gedaan wil namelijk hetzelfde doen :D
Ik heb het met een normale audio kabel gedaan:
code:
1
2
3
                                               ---------- Witte tulp
3,5 mm Mini-jack (stereo)  -------------------|
                                               ---------- Rode tulp

Je doet de minijack in de oranje aansluiting op je sb live! en je doet de witte tulp op de coaxiale ingang van je reciever. Daarna in de drivers in stellen dat je de spdif wilt gebruiken, je reciever op auto detect zetten (iig bij mijn yamaha) en dan komt er netjes op het reciever-scherm 'PCM' te staan :P en bij films ed DTS of DD.

[ Voor 8% gewijzigd door ZiegoM op 08-08-2004 14:26 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
ZiegoM schreef op 08 augustus 2004 @ 14:15:
[...]

Ik heb het met een normale audio kabel gedaan:
code:
1
2
3
                                               ---------- Witte tulp
3,5 mm Mini-jack (stereo)  -------------------|
                                               ---------- Rode tulp

Je doet de minijack in de oranje aansluiting op je sb live! en je doet de witte tulp op de coaxiale ingang van je reciever. Daarna in de drivers in stellen dat je de spdif wilt gebruiken, je reciever op auto detect zetten (iig bij mijn yamaha) en dan komt er netjes op het reciever-scherm 'PCM' te staan :P en bij films ed DTS of DD.
En de rode tulp ? Sluit je die niet aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Je kan ook gewoon een Mini-jack to single cinch kopen dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Desolation Angel schreef op 09 augustus 2004 @ 13:03:
Je kan ook gewoon een Mini-jack to single cinch kopen dan :p
gewoon een vivanco kabel kopen. Wordt verkocht bij bv mediamarkt. +-/ €14 voor 10 meter.
Afbeeldingslocatie: http://www.vivanco.com/images/products/EAN4008928/4008928154146_p01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Ja dat kan ook maar die kon ik nergens vinden. En zo'n stereo ding hebben ze in iedere winkel.
Bij stereo sluit je inderdaad de rode gewoon niet aan.

Owjah ik krijg net een mailtje van conrad dat er dus alleen op dinsdag tot en met vrijdag wordt geleverd. Dus ik hoop echt dat ze morgen komen.

Nu eerst maar eens mijn gloednieuwe xbox laten fiksen. >:)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
ZiegoM schreef op 09 augustus 2004 @ 15:11:
Ja dat kan ook maar die kon ik nergens vinden. En zo'n stereo ding hebben ze in iedere winkel.

Owjah ik krijg net een mailtje van conrad dat er dus alleen op dinsdag tot en met vrijdag wordt geleverd. Dus ik hoop echt dat ze morgen komen.

Mijn twee weken geleden gefikste xbox werkt goed samen met mijn Concept 400 speakers :P >:)
Zo'n advanced scart kabel gekocht en optisch op mijn Pioneer VSX-d512 aangesloten en voila Dolby Digital :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Speedfight schreef op 09 augustus 2004 @ 15:20:
[...]

Mijn twee weken geleden gefikste xbox werkt goed samen met mijn Concept 400 speakers :P >:)
Zo'n advanced scart kabel gekocht en optisch op mijn Pioneer VSX-d512 aangesloten en voila Dolby Digital :)
Ja ik las dat jij zo'n no-name kabel had gekocht bij dixons?
Hoeveel kost zo'n ding daar en wat zitten er voor aansluitingen op?

edit: Hoe lang zijn die kabels eigenlijk? Moet je dan je reciever heel dichtbij je tv zetten?

[ Voor 12% gewijzigd door ZiegoM op 09-08-2004 15:28 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op 09 augustus 2004 @ 15:20:
[...]

Ben ik wel jaloers op hoor, ik met mijn PS2.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
ZiegoM schreef op 09 augustus 2004 @ 15:25:
[...]

Ja ik las dat jij zo'n no-name kabel had gekocht bij dixons?
Hoeveel kost zo'n ding daar en wat zitten er voor aansluitingen op?

edit: Hoe lang zijn die kabels eigenlijk? Moet je dan je reciever heel dichtbij je tv zetten?
Ja dat klopt, dat koste 15 euro en daar zat de optische kabel al bij wat je bij de officieele ms advanced scart kabel niet hebt.
alles is 2 meter lang, maar je zou ook een losse optische kabel kunnen kopen welke langer is natuurlijk. Verder zitten er ook nog twee analoge geluid tulp stekkers op en een S-video aansluiting en uiteraard een RGB scart....

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7039957F.gif

[ Voor 10% gewijzigd door Speedfight op 09-08-2004 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
ZiegoM schreef op 09 augustus 2004 @ 15:11:

Ik hoop ook dat ze morgen komen. Waarvoor wil je die XBOX gaan gebruiken ? games, DVD of heeft dat ding nog meer leuke features ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
KraveN schreef op 09 augustus 2004 @ 17:14:
[...]

Ik hoop ook dat ze morgen komen. Waarvoor wil je die XBOX gaan gebruiken ? games, DVD of heeft dat ding nog meer leuke features ?
Bij mij is het al in gebruik! En het werkt echt perfect: goed geluid en goed beeld en echt multifunctioneel ik kan wel een hele pagina vertellen over wat XBMC allemaal kan of kortweg: XBOX Media Center.
Dit linkje zegt een stuk meer: [rml][ xbox] Xbox media center[/rml]

[ Voor 3% gewijzigd door Speedfight op 09-08-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Speedfight schreef op 09 augustus 2004 @ 17:27:
[...]

Bij mij is het al in gebruik! En het werkt echt perfect: goed geluid en goed beeld en echt multifunctioneel ik kan wel een hele pagina vertellen over wat XBMC allemaal kan of kortweg: XBOX Media Center.
Woej! Het werkt hier nu ook meesterlijk 8)

Enige nadeel is dat die xbox vrij veel lawaai maakt... maar dat ga ik nog wel veranderen :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk es waar ik op zit te loeren:
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/audio/luidspeakers/86481.jpg
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snel 101 euro bieden :P
Hoeveel is zo'n set nieuw?
Ok 300 euro snel gekeken, zal ze niet voor 101 euro doen lijkt mij :+

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
nog steeds geen spoor van conrad en zijn concept 400 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

KraveN schreef op 10 augustus 2004 @ 18:27:
nog steeds geen spoor van conrad en zijn concept 400 :(
Hier ook niet...

Morgen weer een kans... en als ze morgen niet komen zullen ze het bij die telefooncentrale weten >:)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
ZiegoM schreef op 11 augustus 2004 @ 02:26:
[...]

Hier ook niet...

Morgen weer een kans... en als ze morgen niet komen zullen ze het bij die telefooncentrale weten >:)
Dat wordt bellen dan ;) Ik heb weer niks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Speedfight schreef op 09 augustus 2004 @ 17:27:
[...]

Lijkt mij ook wel wat _/-\o_ Je kan toch een 5.1 setje aan sluiten op een X-box, zonder receiver? Kan je dan ook nog een versterker er op aan sluiten ? Dat je dan kan switche tussen versterker en surround speakers van de xbox ?

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

GVD!!! :( :( Weer niet |:(
L.S.,

Ik wil nog een keer dringend informeren wanneer ik mijn bestelling
kan verwachten. De aan mij beloofde levertijd van 3-5 werkdagen is
al geruime tijdverlopen. Het is namelijk nu 9 werkdagen nadat ik mijn
bestelling heb geplaatst (zaterdag 31 juli).

Met vriendelijke groet,

ZiegoM
Tja beetje slap, had eigenlijk moeten bellen..

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

YEAH BABY!!

Ik krijg me hier toch net een doos aan 'The Real Sound' binnen :+ :D Heel klein maar sterk DHL-mannetje heeft de zwaartekracht getrotseerd om die dingen hier bij mij binnen te krijgen. Ik moest ze echt uit de doos halen want die doos kreeg ik de trap niet op.
Ik heb ze ff snel aangesloten en ze moeten nog ff inspelen, maar wat een geluid :9~ Vergeleken met die aldi dingen zitten hier 2 dikke subs in en dat blaast echt als een gek. Ik kan mijn cheap-ass Eltax sub bijna net zo goed uit het raam flikkeren. Hoop alleen dat die enorme hoeveelheid bass niet vervelend gaat worden...

Ik zal vanmiddag eens een uitgebreidere review plaatsen.

Eerst even on-audiofiel-hard blazen 8)

[ Voor 19% gewijzigd door ZiegoM op 13-08-2004 10:12 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op 13 augustus 2004 @ 10:09:
YEAH BABY!!

Ik krijg me hier toch net een doos aan 'The Real Sound' binnen :+ :D Heel klein maar sterk DHL-mannetje heeft de zwaartekracht getrotseerd om die dingen hier bij mij binnen te krijgen. Ik moest ze echt uit de doos halen want die doos kreeg ik de trap niet op.
Ik heb ze ff snel aangesloten en ze moeten nog ff inspelen, maar wat een geluid :9~ Vergeleken met die aldi dingen zitten hier 2 dikke subs in en dat blaast echt als een gek. Ik kan mijn cheap-ass Eltax sub bijna net zo goed uit het raam flikkeren. Hoop alleen dat die enorme hoeveelheid bass niet vervelend gaat worden...

Ik zal vanmiddag eens een uitgebreidere review plaatsen.

Eerst even on-audiofiel-hard blazen 8)
Zijn die dingen nu echt zo goed, iedereen is enthousiast _/-\o_
Wat ik wel heel erg handig vind zijn de zakken waar de boxen in zitten.
Dan kun je zo met 1 hand de doos vasthouden en met de andere de box eruit trekken :Y)
Ik kan niet wachten op het reviewtje, hopen dat mijn vervang concepts ook eens komen want de verf staat klaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Even een wat uitgebreider verhaal over deze speakers.

Eerste indruk:
Ik heb net als de rest een doos gekregen die eruit zag of hij uit Bosnië komt. DHL-mannetje sjouwde zich er een breuk aan dus met het gewicht zat het iig goed. Ook toen ik die doos naar boven wilde brengen wist ik dat dat niet zou gaan.
Dus hup die houten kisten uit die doos getrokken (aan de zak ja, Jopie :P).

Nou die eerste indruk is erg goed. Door het gewicht en de goede afwerking heb je iig voordat je ze aansluit het idee dat je net zoals het boekje vermeld geweldige dingen hebt aangeschaft. Het boekje verteld al zeer objectief over deze speakers:
Gefeliciteerd met de aankoop van Concept luidsprekers. Het zijn werkelijk één van de beste hi-fi luidsprekers op de markt.
Naast deze objectieve opmerking en het op de doos vermelde 'The Real Sound' steekt de gebutste doos schraal af. Gelukkig blijken de speakers onbeschadigd en zien er perfect uit. Achterop zitten de bi-wiring aansluiting die helaas alleen verchroomd(?) zijn en niet net als bij mijn aldi Mirage 10i's verguld zijn.

Aansluiten:
Na een sleurtocht naar boven (ik zit tijdelijk bij mijn ouders op een kleine kamer van 4,5 bij 3,5 maar ga over een week op 2 weer naar mijn studentenkamer van 5 bij 11, dus dat zal ook nog wel enig effect hebben op het geluid) heb ik ze aangesloten op mijn Yamaha Rx-v540. Ik heb niet die dunne flosdraadjes gebruikt die Eltax erbij levert maar stevig no-name 2,5 mm2 spul. Mijn reciever zit overigens coaxiaal aangesloten op mijn pc.

Referentie:
Bijna niets... Ik heb alleen ervaring met een paar oude Philips kistjes en natuurlijk mijn 'hifi' aldi/eltax Mirage 10i's. Verder luister ik bij een kennis wel eens naar een paar Kef q5's op een Onkyo. Deze tekst is dus totaal niet gegrond op enige audiofiele ervaringen/aspiraties

Luisteren maar:
Voor de grap eerst maar eens wat klassieke toelie aangezwengeld. Maar hierbij was het vrij snel duidelijk dat die muziek niet voor deze speakers en niet voor mijn oren geschikt is. Nummers met piano zoals Chopin- Waltz in D-Flat Major klinken erg dof. De tweeter is minder scherp dan die van mijn Mirage's en die klinken bij dit soort muziek beter.
Strauss - Tritsch-Tratsch Polka met die lage tonen erin klinkt wel heel aardig. Want wat er nu al duidelijk is; deze speakers zijn zeer goed in het laag.
Ze missen natuurlijk wel wat harmonie in het totale geluidsbeeld zegmaar. De hoge, midden en lage tonen vloeien niet echt mooi in elkaar over. Dit kan waarschijnlijk wel wat beter worden in mijn studentenkamer waar ik ze beter op kan stellen.

Voor pop en dance muziek zijn deze speakers erg geschikt. Waar ik normaal mijn kleine Eltax sub nodig had als ik muziek wilde luisteren met de mirage's is dat nu niet meer nodig. De grote 200mm woofers doen hun werk nu al uitstekend en ik verwacht dat ze na een beetje ingespeeld te zijn het alleen maar beter gaan doen.
De ruime en zachte rubbers langs de rand van de woofers worden overigens (nog) niet echt gebruikt. Zelfs op hogere volumes blijft de woofer vrij stil hangen (vind ik iig).
Jazz klinkt ook fantastisch: nummers als Dave Brubeck Quartet- Take Five klinken echt helemaal vol dynamiek en goed laag :P.

Ik moet mijn reciever wel wat verder opendraaien om er geluid uit te krijgen dan met de mirage's. Een rustig volume heb je op de helft pas (-50db) daarna lijkt het in een keer exponentieel te gaan en voorbij de -20db hoor ik vervorming in de tweeters (licht gekraak oid). De woofers blijven echter onvermoeibaar. Maar als jehem zover opendraait heb je ook al een aardige bak aan geluid op je trommelvlies hangen.

Owjah wat me opviel is dat bij mij achterop de speakers een doorzichtige specs sticker zit terwijl ik op de foto's van o.a. Speedfight een witte sticker zag zitten. Heb ik dan de MK2 oid :P

Ik ben iig zeer tevreden en ga ff een mooie kabel halen om mij xbox digitaal aan mijn reciever te hangen. Dan kan ik ook eens kijken hoe een dvdtje klinkt.

Deze speakers zijn absoluut de top van waar voor je geld. Speakers als kef q5's zijn veel harmonischer en klinken meer als 1 speaker zeg maar. Maar dit is echt goed geluid. Ze zijn niet perfect maar wat wil je voor dit geld.

Mijn advies: KOPEN!!! :D

edit:
Wat ook erg lekker klinkt zijn de DSP modussen die op mijn yamaha zitten. Die komen zeer goed tot hun recht met deze speakers.
Ik ga dadelijk ook nog even een surround opstelling aansluiten met mijn mirage's als rear's

[ Voor 19% gewijzigd door ZiegoM op 13-08-2004 12:22 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die quote is prachtig, toen ik dat las moest ik enorm lachen :D

Over de woofer die bij hoge volumes best stil blijf hangen, soms ook niet.
Speel deze even goed hard af 8) zelfs de mid gaat flappen.
Modbreak: dat is copyrighted en dus niet toegestaan
Ze klinken echt heel goed met die muziek, na een tijdje die cd blazen klonken ze echt nog stukken beter.

Ik ben erg benieuwd hoe de top modellen nu klinken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
Ik heb ze ook binnen :D.

Net als iedereen ook een doos die uit de tweede wereld oorlog stamt.

Na de speaker goed bekeken te hebben op schade, heb ik ze een voor een naar mijn kamer getild :D. Behoorlijk klote als je twee trappen op moet :D.

Nu heb ik omdat ik het niet kon laten ze ff snel aangesloten op mijn oude hifiset van sony. En de eerste indruk wow wat een lage tonen, het laag is echt enorm, (leuk voor de buren) ben er zeer te spreken over.

Mijn toekomstige reciever yamaha rx-v450 is in bestelling :D dus binnekort kan ik alles mooi aansluiten. Ben benieuwd of het mooi klinkt met de rears en center van de millenium serie van eltax.

En mensen kopen is zeker een tip en het is het wachten waard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 12:51:
Ja die quote is prachtig, toen ik dat las moest ik enorm lachen :D

Over de woofer die bij hoge volumes best stil blijf hangen, soms ook niet.
Speel deze even goed hard af 8) zelfs de mid gaat flappen.
Ze klinken echt heel goed met die muziek, na een tijdje die cd blazen klonken ze echt nog stukken beter.

Ik ben erg benieuwd hoe de top modellen nu klinken.
Zo na een uurtje of 3 dat nummer op repeat 'lijkt' het alsof ze al aardig los zijn gekomen. Nog betere laag response ook bij lagere volumes :*) . Bedankt Jopie!
Je ziet bij dit nummer inderdaad echt alles flapperen :+ ook muren, deuren, kasten en natuurlijk de conussen.

Kraven:
Dat gaat echt geweldig klinken. Die DSP modussen op de Yamaha recievers zijn echt goed (zie ook de reviews daarvoor). Ik dacht dat zoiets je geluid vernaaid maar bij bepaalde nummers is dat gewoon geniaal. Vooral Jazz Club klinkt leuk, en je kan het nog eens helemaal aanpassen zelf als je dat wilt.
Vooral met een surround opstelling is het net alof je in de zaal zit :Y)

Ik heb mijn 4.1 opstelling klaar en dat Dolby ProLogic II: Music klinkt ook echt geweldig. Bij films vind ik tot nu toe DTS Neo6: Cinema wel aardig klinken :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 16:44 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Nog meer blije gotter's :p ..
@ ZiegoM
Welke surround speakers heb jij :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

GleNnoS_ schreef op 13 augustus 2004 @ 16:19:
Nog meer blije gotter's :p ..
@ ZiegoM
Welke surround speakers heb jij :D ?
Aldi/ Eltax Mirage 10i's. Ik heb dus gewoon 4 zuilen.
Als ik mijn opstelling over een week of twee/drie helemaal goed heb staan op mijn studentenkamer zal ik wel pics posten in het HT topic.

Mijn set nu:

Yamaha RX-v540 (Reciever)
MS XBox (DVD/ DivX/ MP3 spelert)
PC op coaxiale ingang

2x Eltax Concept 400 (Front)
2x Eltax Mirage 10i (Rear)
1x Eltax SW20 (Sub)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op 13 augustus 2004 @ 16:06:
[...]

Zo na een uurtje of 3 dat nummer op repeat 'lijkt' het alsof ze al aardig los zijn gekomen. Nog betere laag response ook bij lagere volumes :*) . Bedankt Jopie!
Je ziet bij dit nummer inderdaad echt alles flapperen :+ ook muren, deuren, kasten en natuurlijk de conussen.
Als je iets te dichtbij kijkt heb je een blauw oog :+
Ik vind het prachtig om te zien hoe ver de conussen eruit komen.
Lekker voor de 2 boxen zitten en dan zie je ze echt leven _/-\o_
Effe het handje achter bij de blaaspijp houden ook leuk 8)

Nog meer mensen dat nummer uitgetest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 16:56:
[...]

Als je iets te dichtbij kijkt heb je een blauw oog :+
Ik vind het prachtig om te zien hoe ver de conussen eruit komen.
Lekker voor de 2 boxen zitten en dan zie je ze echt leven _/-\o_
Effe het handje achter bij de blaaspijp houden ook leuk 8)

Nog meer mensen dat nummer uitgetest?
Yep, sterker nog hij speelt nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 10:30
De Concept 400 is nu bij conrad te koop voor 109 euro. Is dit nog steeds per paar? Ik kan overigens geen andere winkel vinden die deze speakers verkoopt.

http://www1.nl.conrad.com...?~event=home&~target=_top

[ Voor 27% gewijzigd door Fallout op 13-08-2004 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
-Fallout- schreef op 13 augustus 2004 @ 18:32:
De Concept 400 is nu bij conrad te koop voor 109 euro. Is dit nog steeds per paar? Ik kan overigens geen andere winkel vinden die deze speakers verkoopt.

http://www1.nl.conrad.com...?~event=home&~target=_top
Ja dit is per paar. Tenminst koste mij 109 euro en kreeg er twee (misschien had ik wel geluk ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
Ik wil deze speakers als rear plaatsen tov mn Logitech X2200 2.1 set. Ze worden aangesloten op een Pioneer A-109 versterker. In eerste instantie was ik op zoek naar kleinere speakers, maar iedereen is er zo over te spreken en de prijs is ook niet om over te piekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

-Fallout- schreef op 13 augustus 2004 @ 18:40:
Ik wil deze speakers als rear plaatsen tov mn Logitech X2200 2.1 set. Ze worden aangesloten op een Pioneer A-109 versterker. In eerste instantie was ik op zoek naar kleinere speakers, maar iedereen is er zo over te spreken en de prijs is ook niet om over te piekeren.
Als je deze monsters als rears gaat gebruiken en zo'n pc setje al front...
uhh dan wordt je van achteren weggeblazen >:) .

Deze dingen hebben een veel beter geluid dan zo'n setje. Je kan wel bijvoorbeeld dat setje als rears gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door ZiegoM op 13-08-2004 19:10 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
ZiegoM schreef op 13 augustus 2004 @ 19:09:
[...]

Als je deze monsters als rears gaat gebruiken en zo'n pc setje al front...
uhh dan wordt je van achteren weggeblazen >:) .

Deze dingen hebben een veel beter geluid dan zo'n setje. Je kan wel bijvoorbeeld dat setje als rears gebruiken.
Nou dat gaat dan een gouden combo worden dan, want ik stond al versteld van het vermogen dat uit mn logitech kwam zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

-Fallout- schreef op 13 augustus 2004 @ 19:15:
[...]

Nou dat gaat dan een gouden combo worden dan, want ik stond al versteld van het vermogen dat uit mn logitech kwam zetten. :)
Ik heb niet precies jouw setje gehoord maar ik heb een Logitech Z-640 (dacht dat wel vergelijkbaar is?) gehad en die zijn echt stront vergeleken met deze speakers.
Van die kleine satjes en een bonk-woofer kunnen niet op tegen een set full range speakers.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op 13 augustus 2004 @ 19:19:

Van die kleine satjes en een bonk-woofer kunnen niet op tegen een set full range speakers.
_/-\o_ Amen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op 13 augustus 2004 @ 19:19:
[...]

Ik heb niet precies jouw setje gehoord maar ik heb een Logitech Z-640 (dacht dat wel vergelijkbaar is?) gehad en die zijn echt stront vergeleken met deze speakers.
z640 is toch dat topmodel a 400 euro?
Klinken die echt slechter dan dit brandhout genaamd Eltax?
Dan zijn we helemaal spekkoper 8)

Ik heb ze nog nooit volluit gehoord, maar met laag volume vond ik het allemaal al te boomerig in de winkel.

Als je de Eltax als rears gaat gebruiken dan moet je wel telkens bij elke explosie de bank weer een meter naar achter schuiven :D die grote joekels horen aan de voorkant.

Nog een goeie tip voor het betere beukwerk, tiga - hot in herre zie emule ofzo
Heeft ook een hele lekkere bass die enorm dreunt 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 19:27:
[...]

z640 is toch dat topmodel a 400 euro?
Klinken die echt slechter dan dit brandhout genaamd Eltax?
Dan zijn we helemaal spekkoper 8)

Ik heb ze nog nooit volluit gehoord, maar met laag volume vond ik het allemaal al te boomerig in de winkel.

Als je de Eltax als rears gaat gebruiken dan moet je wel telkens bij elke explosie de bank weer een meter naar achter schuiven :D die grote joekels horen aan de voorkant.

Nog een goeie tip voor het betere beukwerk, tiga - hot in herre zie emule ofzo
Heeft ook een hele lekkere bass die enorm dreunt 8)
Nee, dat zijn de z-680. De z-640 is maar een setje van 90 euro ofzo. Maar ik durf bijna zeker te zeggen dat deze speakers beter zijn dan de logitech z-680. Bij deze eltaxxen zitten namelijk vier 20cm subwoofers :D
Nee, maar zonder dollen. Dit geeft in ieder geval een veel muziekaler en beter op elkaar afgestemd geluid dan zo'n boombox met van die melkpakjes.

edit:
Hier staan ze trouwens nog steeds lekker te draaien :P Ik vind het geluid met Dolby PL II voor muziek trouwens wel echt waanzinnig. Dat is echt een goede uitvinding.

[ Voor 9% gewijzigd door ZiegoM op 13-08-2004 19:39 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op 13 augustus 2004 @ 19:36:
[...]

Nee, dat zijn de z-680. De z-640 is maar een setje van 90 euro ofzo. Maar ik durf bijna zeker te zeggen dat deze speakers beter zijn dan de logitech z-680. Bij deze eltaxxen zitten namelijk vier 20cm subwoofers :D
Nee, maar zonder dollen. Dit geeft in ieder geval een veel muziekaler en beter op elkaar afgestemd geluid dan zo'n boombox met van die melkpakjes.

edit:
Hier staan ze trouwens nog steeds lekker te draaien :P Ik vind het geluid met Dolby PL II voor muziek trouwens wel echt waanzinnig. Dat is echt een goede uitvinding.
Oh ok foutje.
Ik heb zelf de 340, "zelfde" als de 640 alleen maar 2.1.
Inderdaad die zijn niet te vergelijken, hoewel het wel leuke speakers zijn voor je computer.

Edit: voor jullie luie honden :P

Die intro bass wordt zo lekker gegeten door de boxen, echte doordreuner 8) .

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldi heeft nooit de Mirage 10i verkocht! Hoe kom je daarbij???
Check het model en de specs maar eens!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:35

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 20:10:
[...]

Edit: voor jullie luie honden :P
Mjah, als je echt bass wilt testen >:)

Tiesto - Battleship Grey _o_ (en dan maar hopen dat je buren geen porselein in de kast tegen de muur hebben staan ;) )

paar dingen die ook fijn dreunen :P

-- Brothers - The moon
-- J-Kwon - Tipsy (vrij diep ja :P )
-- D12 - How Come
-- D12 - Git Up (ook naar voor je buren >:) )
-- Baby Bash - Weedhand
-- Kelis - Trick me
-- Kelis - Stick Up (volume iets verder open, errug fijn :P )
-- Jay Z - Big Pimpin
-- Jay Z - Is that yo bitch
-- Ludacris - Growin Pains
-- Lil Kim - Suck my Dick
-- 50 Cent - Many Men
-- 50 Cent - Don't Push Me
-- Darkraver Live @ Sensation Black 2004 Amsterdam Arena
-- Charly Lownoise Live @ Defqon 1 2003 Almere Strand

en voor de leuk:

Dj Kicken vs MC Q - Ain't no party like an alcoholic party

[ Voor 10% gewijzigd door _Mystikal_ op 14-08-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Mystikal_ schreef op 14 augustus 2004 @ 12:53:
[...]

Mjah, als je echt bass wilt testen >:)

Tiesto - Battleship Grey _o_ (en dan maar hopen dat je buren geen porselein in de kast tegen de muur hebben staan ;) )

paar dingen die ook fijn dreunen :P

-- Brothers - The moon
-- J-Kwon - Tipsy (vrij diep ja :P )
-- D12 - How Come
-- D12 - Git Up (ook naar voor je buren >:) )
-- Baby Bash - Weedhand
-- Kelis - Trick me
-- Kelis - Stick Up (volume iets verder open, errug fijn :P )
-- Jay Z - Big Pimpin
-- Jay Z - Is that yo bitch
-- Ludacris - Growin Pains
-- Lil Kim - Suck my Dick
-- 50 Cent - Many Men
-- 50 Cent - Don't Push Me
-- Darkraver Live @ Sensation Black 2004 Amsterdam Arena
-- Charly Lownoise Live @ Defqon 1 2003 Almere Strand

en voor de leuk:

Dj Kicken vs MC Q - Ain't no party like an alcoholic party
Vergeet Usher met Yeah niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 13:14:
[...]

Vergeet Usher met Yeah niet >:)
mjah, dat vind ik nou niet echt dreun muziek. Ben nu te lam om te zoeken, maar ik heb nog wel iets wat stukken dieper gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Mystikal_ schreef op 14 augustus 2004 @ 13:22:
[...]

mjah, dat vind ik nou niet echt dreun muziek. Ben nu te lam om te zoeken, maar ik heb nog wel iets wat stukken dieper gaat :P
Nee, is idd geen dreun muziek, maar gaat wel lekker laag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een mooie bass muziek weet moet je hem wel even plaatsen niet alleen noemen 8) .

Het moet natuurlijk wel een speciale bass zijn, iets met een effect, moet goed blazen en vibreren.
De standaard boink kennen we wel, platte bassen tellen ook niet mee

Het meeste van die troep op het lijstje ken ik gelukkig niet maar degene die ik wel ken hebben geen speciale bass.

Usher :D grapjas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

jah, ik ga idd even copyrighted muziek hier neer zetten :/ kom graag nog langer op dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 13:50:
Als je een mooie bass muziek weet moet je hem wel even plaatsen niet alleen noemen 8) .
Wie is hier nu de grapjas.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 13:50:
Als je een mooie bass muziek weet moet je hem wel even plaatsen niet alleen noemen 8)
Zou ik niet doen, jouw links zijn inmiddels wegge-edit en de mail is onderweg.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Speedfight;

Klinken de concepts nou beter dan jou vorige Evolution zuilen?
En dan bedoel ik zonder je mivoc sub erbij, gewoon als full range in stereo..

Ben ik wel benieuwd naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

FF wt tips voor mensen die eltax speaker zuilen hebben. Mijn ervaring is dat ze goed kunnen kinken indien je met een aantal zaken rekening houd:

- ze hebben een vrij grote kamer nodig
- houten vloeren en muren van gips e.d. geven bij deze speaker naar dof gedreun, een betonnen vloer is het beste
- zet de speaker minstens 1m afstand van de muur, je hoort een wereld van verschil

System Specs

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste