Eltax Concept serie

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 41.421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 15:46:
@ Speedfight;

Klinken de concepts nou beter dan jou vorige Evolution zuilen?
En dan bedoel ik zonder je mivoc sub erbij, gewoon als full range in stereo..

Ben ik wel benieuwd naar ;)
Dan gaan de evolution zuilen wel lager, maar met een veel minder vermogen. Het hoog vond ik wel een tikkeltje beter maar dat verschil ben ik eigenlijk alweer vergeten :) de middentonen waren opzich gelijk. Het laag van de concept's is gewoon veeel krachter maar qua hertz gaan de active evolution zuilen net iets lager, maar daar heb ik nu mijn Mivoc voor :D (is btw een geweldige budget subwoofer wie goed klinkt in combo met eltax speakers)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af waarom die eltax boxen 4 ingangen hebben? 1x + en - is toch genoeg of niet?

Afbeeldingslocatie: http://ww.xs4all.nl/~raben/back.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 12:00:
Ik vraag me af waarom die eltax boxen 4 ingangen hebben? 1x + en - is toch genoeg of niet?

[afbeelding]
Dat is voor bi-wiring

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiermee kan je de speaker bi-wiren of bi-ampen. De bovenste aanluiting ( + en - ) zijn voor de hoog sectie (tweeter) en de onderste voor de laag sectie (woofers)

Bij bi-wiring laat je twee speaker snoeren lopen van de amp naar de speakers. bv van de Speaker output A & B.

Bij bi-ampen zorg je dat het signaal van je pre gevoed wordt aan twee eindversterkers die elk hun sectie voor hun rekening nemen.

Als je nog lage bas wil echte subwooferbas dan moet je de volgende platen eens opzetten:

Pink floyd (dark side of the moon) - speak to me (nummer 1)

Gorillaz (gorillaz) - Punk (nummer 7, intro <20Hz)

Daft Punk (homework) - Oh Yeah

Queens of the stoneage (songs for the deaf) - You Think I Ain't Worth a Dollar, But I Feel Like a Millionaire (nummer 1, Let op de lage tonen zitten tot ver onder de 20hz.)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 12:51:
Hiermee kan je de speaker bi-wiren of bi-ampen. De bovenste aanluiting ( + en - ) zijn voor de hoog sectie (tweeter) en de onderste voor de laag sectie (woofers)

Bij bi-wiring laat je twee speaker snoeren lopen van de amp naar de speakers. bv van de Speaker output A & B.

Bij bi-ampen zorg je dat het signaal van je pre gevoed wordt aan twee eindversterkers die elk hun sectie voor hun rekening nemen.

Als je nog lage bas wil echte subwooferbas dan moet je de volgende platen eens opzetten:

Pink floyd (dark side of the moon) - speak to me (nummer 1)

Gorillaz (gorillaz) - Punk (nummer 7, intro <20Hz)

Daft Punk (homework) - Oh Yeah

Queens of the stoneage (songs for the deaf) - You Think I Ain't Worth a Dollar, But I Feel Like a Millionaire (nummer 1, Let op de lage tonen zitten tot ver onder de 20hz.)
je moet dus al die aansluitingen gebruiken of kan je er ook gewoon 2 (+ en -) gebruiken zoals bij normale speakrs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 13:00:
[...]

je moet dus al die aansluitingen gebruiken of kan je er ook gewoon 2 gebruiken zoals bij normale speakrs?
Je kan ook gewoon twee aansluitingen gebruiken, waarschijnlijk hoor je het verschil nieteens.

Ik heb zelf nu de speakers wel biwired aangesloten met vrij standaard speaker kabel, weet iemand of ik beter gewoon één standaardspeaker kabel kan gebruiken dus niet biwiring toepassen of juist wel en wat is dan het beste voor het vermogen?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 23:10
Ik heb nu ook m'n pc op m'n versterker aan gesloten! Maar ik krijg er geen fatsoenlijk geluid uit :'( HOE kan ik mijn geluid verbeteren, instellingen? wat ?

[ Voor 28% gewijzigd door GleNnoS_ op 16-08-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op 16 augustus 2004 @ 13:09:
[...]

Je kan ook gewoon twee aansluitingen gebruiken, waarschijnlijk hoor je het verschil nieteens.

Ik heb zelf nu de speakers wel biwired aangesloten met vrij standaard speaker kabel, weet iemand of ik beter gewoon één standaardspeaker kabel kan gebruiken dus niet biwiring toepassen of juist wel en wat is dan het beste voor het vermogen?
Waar moet ik em aansluiten dan, de bovenste of de onderste?

en kan dat gewoon met deze draden:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hoolw005/draad.jpg

op deze versterker uitgangen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hoolw005/draad2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 16:21:
[...]

Waar moet ik em aansluiten dan, de bovenste of de onderste?

en kan dat gewoon met deze draden:
[afbeelding]

op deze versterker uitgangen:
[afbeelding]
De onderste én de bovenste.

Met deze 4 aansluitingen kun je de hogetonen luidsprekers en de woofers in deze boxen afzonderlijk aansturen.

Je hebt dus 2× zoveel luidspreker kabel nodig.

Je kan idd die kabel gebruiken ja, en dan sluit je bijv. de luidspreker uitgangen A van je versterker aan op de hogetonen, en de aansluiting voor luidsprekerpaar B sluit je op de andere ingang van je box aan... :*)
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/6013/aansluitenbi-wire.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 16:29:
[...]

Met deze 4 aansluitingen kun je de hogetonen luidsprekers en de woofers in deze boxen afzonderlijk aansturen.

Je kan idd die kabel gebruiken ja, en dan sluit je bijv. de luidspreker uitgangen A van je versterker aan op de hogetonen, en de aansluiting voor luidsprekerpaar B sluit je op de andere ingang van je box aan... :*)
[afbeelding]
ok thnx!!

ga vd week die eltax concept 400 maar ff bestellen en nu maar hopen dat ik niet zo lang hoef te w8en :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:50
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:20:
[...]

ok thnx!!

ga vd week die eltax concept 400 maar ff bestellen en nu maar hopen dat ik niet zo lang hoef te w8en :/
Jawel jij moet ook net zolang wachten ben ik bang. Ze moeten natuurlijk die gave doos net zoals als die van ons eerst ernstig toetakelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
GleNnoS_ schreef op 16 augustus 2004 @ 15:43:
Ik heb nu ook m'n pc op m'n versterker aan gesloten! Maar ik krijg er geen fatsoenlijk geluid uit :'( HOE kan ik mijn geluid verbeteren, instellingen? wat ?
*kickje* niemand ^^ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Kan je iets meer info geven over wat voor een soundcard/receiver en welke aansluitingen je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Ik heb een Soundblaster live.. En hij zit aan gesloten op de aux ingang van m'n versterker. Dus ik heb zo'n stekkertje van 3.5 mm naar 2x phono gekocht! (Dus die 3.5mm dinges in groene gat van sound blaster live, en die andere 2 gewoon in aux van m'n versterker) Ik heb trouwens ook nog een equalizer op m'n versterker aangesloten.. En ik gebruik winamp om mp3's af te spelen! Ik denk dat het aan de settings ligt.. Kan je niet gewoon instelle dat m'n pc niks met het geluid doet?

edit:
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 16:29:
[...]

[afbeelding]
Ik heb ze alleen op de bovenste aangesloten :? Mis ik nu wat :X ?

[ Voor 51% gewijzigd door GleNnoS_ op 17-08-2004 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GleNnoS_ schreef op 17 augustus 2004 @ 15:19:
Ik heb een Soundblaster live.. En hij zit aan gesloten op de aux ingang van m'n versterker. Dus ik heb zo'n stekkertje van 3.5 mm naar 2x phono gekocht! (Dus die 3.5mm dinges in groene gat van sound blaster live, en die andere 2 gewoon in aux van m'n versterker) Ik heb trouwens ook nog een equalizer op m'n versterker aangesloten.. En ik gebruik winamp om mp3's af te spelen! Ik denk dat het aan de settings ligt.. Kan je niet gewoon instelle dat m'n pc niks met het geluid doet?
dan moe tje winamp zo instellen dat de presets in de equalizer op nix staan.. mijne staan op rock en bij mij klinkt t prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Met de aansluiting op een soundblaster live heb ik zelf minder ervaring. Als je toevallig toe bent aan een nieuw amd moederbord kan ik de Asus A7n8x deluxe aanraden.
Daar zit de soundstorm chipset op welke door nvidia in samenwerking met dolby is gemaakt.
Op het moederbord zit een 'digitale cinch' uitgang en ik heb pc en versterker verbonden dan met één digitale interlink waar 5.1 geluid over gaat.
Er zijn enorm veel instellingen met de utilitie en het is de enigste 'geluidskaart' die realtime dolby digital encodeerd dus je al het geluid en ook winamp word als dolby digital signaal je pc uitgegooit en de receiver ontvangt dat ook netjes.
Echt helemaal top! en de geluidskwaliteit is te vergelijken met een Audigy 2 alleen de ondersteuning in games is wat minder volgens de verschillende reviews (waar ik overigens niets van merk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GleNnoS_ schreef op 17 augustus 2004 @ 15:19:

edit:

[...]

Ik heb ze alleen op de bovenste aangesloten :? Mis ik nu wat :X ?
Nee hoor, als je die twee stalen 'stripjes' tussen de 2 'plusjes' en 'minnetjes' hebt laten zitten zit het wel goed!
Afbeeldingslocatie: http://ww.xs4all.nl/~raben/back.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Speedfight schreef op 17 augustus 2004 @ 15:32:
Met de aansluiting op een soundblaster live heb ik zelf minder ervaring. Als je toevallig toe bent aan een nieuw amd moederbord kan ik de Asus A7n8x deluxe aanraden.
Daar zit de soundstorm chipset op welke door nvidia in samenwerking met dolby is gemaakt.
Op het moederbord zit een 'digitale cinch' uitgang en ik heb pc en versterker verbonden dan met één digitale interlink waar 5.1 geluid over gaat.
Er zijn enorm veel instellingen met de utilitie en het is de enigste 'geluidskaart' die realtime dolby digital encodeerd dus je al het geluid en ook winamp word als dolby digital signaal je pc uitgegooit en de receiver ontvangt dat ook netjes.
Echt helemaal top! en de geluidskwaliteit is te vergelijken met een Audigy 2 alleen de ondersteuning in games is wat minder volgens de verschillende reviews (waar ik overigens niets van merk)
Ik heb een Asus a7n8x delux mobo!! :) Dus die is beter dan m'n sound blaster live.. Ik ga het nu gelijk proberen!! Oja dat "digitale interlink" heb ik nu de verkeerde kabel? (ik kan hem ruilen ;) )

edit:

Ik vind muziek minder mooi klinken op mijn pc-speakers (aangesloten op mobo).. Sound blaster vind ik dan toch beter klinken! Ik heb hem ook ff op m'n versterker aangesloten op de groene connectie enne het geluid nog steeds slecht :/ Maar je kon hem ergens anders beter op aan sluiten? Een digitale interlink kan niet echt op deze versterker als ik het goed heb..

[ Voor 23% gewijzigd door GleNnoS_ op 17-08-2004 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Soundstorm is beter dan de live! Zet je volume in windows op max, en alle EQ toepassingen op ''standaard'' (neutraal). Nu moet het geluid beter klinken imo of je hebt gewoon een slechte kabel tussen je pc en versterker.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Barry|IA schreef op 17 augustus 2004 @ 18:51:
Soundstorm is beter dan de live! Zet je volume in windows op max, en alle EQ toepassingen op ''standaard'' (neutraal). Nu moet het geluid beter klinken imo of je hebt gewoon een slechte kabel tussen je pc en versterker.
Dit is al een heeeeeeeeeeeeeeeeeel stuk beter!!! THANKS! Bass is alleen wat minder mja.. Ik heb mijn kabel gekocht bij scheer & foppen :D 6 euro merk Bandridge :) Kheb nu wel een klote echo in games.. en ik krijg hem er maar niet uit :/ Effects staan al uit enzo!

[ Voor 6% gewijzigd door GleNnoS_ op 17-08-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GleNnoS_ schreef op 17 augustus 2004 @ 20:09:
[...]

Dit is al een heeeeeeeeeeeeeeeeeel stuk beter!!! THANKS! Bass is alleen wat minder mja.. Ik heb mijn kabel gekocht bij scheer & foppen :D 6 euro merk Bandridge :) Kheb nu wel een klote echo in games.. en ik krijg hem er maar niet uit :/ Effects staan al uit enzo!
ik heb ook bandbridge kabel voor van me pc naar me receiver, weet iemand of dit goede kabel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Ik heb de bass draai knoppen ff wat hoger gezet en we hebben bass :) Maar nog steeds niet zoveel als ik heb met dvd-speler :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Dvd's klinken over het algemeen al stukken beter dan spellen, speel maar eens een film af op je pc, dan klinkt het exact hetzelfde als de dvd-speler.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Ik bedoel eigenlijk op me dvd-speler mp3's afspelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Oké. Dan is er toch wat niet goed neem ik aan, ook die echo is niet normaal in spellen. Probeer eens de nieuwe drivers te downloaden van je Soundstorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Zo ik heb nou de nieuwste drivers geinstalt.. Echo in games is weg!! En het geluid is ook wat beter.. Ikga morgen ff versterker op pc aansluiten.. nu geen zin meer in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
GleNnoS_ schreef op 17 augustus 2004 @ 17:18:
[...]

Ik heb een Asus a7n8x delux mobo!! :) Dus die is beter dan m'n sound blaster live.. Ik ga het nu gelijk proberen!! Oja dat "digitale interlink" heb ik nu de verkeerde kabel? (ik kan hem ruilen ;) )

edit:

Ik vind muziek minder mooi klinken op mijn pc-speakers (aangesloten op mobo).. Sound blaster vind ik dan toch beter klinken! Ik heb hem ook ff op m'n versterker aangesloten op de groene connectie enne het geluid nog steeds slecht :/ Maar je kon hem ergens anders beter op aan sluiten? Een digitale interlink kan niet echt op deze versterker als ik het goed heb..
Zorg wel dat je de laatste drivers hebt daarvoor, want ik heb zelf ook in andere pc's een Live 5.1 en ook een Hercules Game Theatre XP 7.1 maar mijn onboard soundstorm geluid vind ik toch echt beter... je moet het natuurlijk wel allemaal even afstellen, maar als het dan goed staat heb je echt goed geluid uit je pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of deze speakers samen met de receiver Sony STR-DE695 (348 euro bij dewinkel.nl) een goede combinatie is? Of is er een andere vergelijkbare receiver van ongeveer dezelfde prijs beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik ben van plan de Eltax Summit set aan te schaffen (van Conrad voor €209).

Ik wil alleen even weten of de kwaliteit van deze luidsprekers met de andere luidsprekers van Eltax overeen komt. Aangezien dit setje even duur is als 2 Concept 400 luidsprekers.

Ik moet erbij zeggen dat ik absoluut geen audiofiel ben, maar dat ik wel het geluid van houten luidsprekers wil hebben.

Receiver weet ik nog niet, maar ik denk aan onderstaande pioneer.
(http://www.kieskeurig.nl/...ECD778159C1256EB100424478)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• TDLofCC
Hrmmm ... niemand dus ?

Maakt niet uit. Ik ga ze gewoon aanschaffen. Ik zie (hoor) wel :)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

TheDarkLord666 schreef op 19 augustus 2004 @ 09:25:
Hrmmm ... niemand dus ?

Maakt niet uit. Ik ga ze gewoon aanschaffen. Ik zie (hoor) wel :)
Als ze niet bevallen kan je conrad bellen en dan komen ze ze weer ophalen.
Het enige wat je dan kwijt bent zijn de rembourskosten :)

Groot voordeel van 'kopen of afstand'.

\_Specs_/

• TDLofCC
mjah ... maar ik heb het liever in 1x goed ;)

Ik merk het wel. Zal wel mijn bevindingen neerzetten. Wie weet help ik er iemand mee :P

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

kheb de summit ook maar ik weet niet of de fronts net zo goed zijn als de concept 400 want die heb ik nog nooit beluisterd

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Aswin schreef op 19 augustus 2004 @ 23:30:
kheb de summit ook maar ik weet niet of de fronts net zo goed zijn als de concept 400 want die heb ik nog nooit beluisterd
Zijn die summits gewoon leuk voor de huiskamer ?
Want daar gaat het mij om. De subwoofer komt (waarschijnlijk) later wel.

En aan wat voor receiver hangen de luidsprekers ?

[ Voor 54% gewijzigd door TDLofCC op 20-08-2004 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

TheDarkLord666 schreef op 20 augustus 2004 @ 08:48:
[...]

Zijn die summits gewoon leuk voor de huiskamer ?
Want daar gaat het mij om. De subwoofer komt (waarschijnlijk) later wel.

En aan wat voor receiver hangen de luidsprekers ?
ja het zijn leuke speakers voor de huiskamer vooral voor die prijs :).
ze hangen bij mij aan de yamaha rx-v440rds

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 16:56:
[...]

Als je iets te dichtbij kijkt heb je een blauw oog :+
Ik vind het prachtig om te zien hoe ver de conussen eruit komen.
Lekker voor de 2 boxen zitten en dan zie je ze echt leven _/-\o_
Effe het handje achter bij de blaaspijp houden ook leuk 8)

Nog meer mensen dat nummer uitgetest?
@Malle jopie:
Door de "mod break" heb ik het nummer niet kunnen bemachtigen. Hoe heet het nummer? Dan kan ik zelf 'zoeken'. Je mag me ook evt. mailen ofzo

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Eymey schreef op 21 augustus 2004 @ 21:57:
[...]

@Malle jopie:
Door de "mod break" heb ik het nummer niet kunnen bemachtigen. Hoe heet het nummer? Dan kan ik zelf 'zoeken'. Je mag me ook evt. mailen ofzo
Dat nummer heet:
Maxwell - I'm You You Are Me And We Are You (Pt Me & You)

Verder staan de Eltaxjes hier nog lekker te spelen. Als ik ze in mijn studentenkamer (5 bij 11 meter) heb en een goede opstelling heb gemaakt dan zal ik eens wat pics posten in het show je ht topic :P

[ Voor 10% gewijzigd door ZiegoM op 24-08-2004 14:34 ]

\_Specs_/

Verwijderd

*kick*

iedereen nog steeds tevreden erover??

want ik sta op t punt ze te gaan bestellen :P

• KraveN
  • Laatst online: 15-09 11:50
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 17:01:
*kick*

Jazeker, mijn buren beginnen ze ook te waarderen denk ik :P

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 17:01:
*kick*

Ik als grondlegger van het topic heb natuurlijk de speakers het langste in bezit, ik ik heb nog niets om over te klagen. Ik ben er gewoon super tevreden mee en ik ben dus ook niet vanplan om wat anders te kopen.
Ik zou zeggen: bestellen maar! ;)

Verwijderd

Speedfight schreef op 22 september 2004 @ 19:42:
[...]

Ik als grondlegger van het topic heb natuurlijk de speakers het langste in bezit, ik ik heb nog niets om over te klagen. Ik ben er gewoon super tevreden mee en ik ben dus ook niet vanplan om wat anders te kopen.
Ik zou zeggen: bestellen maar! ;)
done :)

Verwijderd

Ik ben in het bezit van de Eltax Millenium 500 Front , Eltax Millennium mini rear ,en Magnat Center 220 met een JVC RX-5032V 5x100Watt bij 8 ohm

Deze zet heb ik c.a 9maanden in huis , over de reciever heb ik niet zoveel te zeggen , behalve dat die goed werkt en klinkt , over de Eltax Millenium 500 wil ik wel wat kwijt.

Het zijn behoorlijk jongens van 103cm hoogte en de bas gaat zeer diep vergleken met andere speakers die ik heb gehad (B&W Magnat) alleen het midden gedeelte en hoog gedeelte liett wel een beetje de wensen over.

Midden frequent klinkt te hol en te overheersend , de tweeter kan het midden gedeeldte niet bijhouden , de bass speakers kunnen goed meekomen maar neigen naar overkill op 80-120hz (Boemerig geluid).

Dit probleem ligt aan het scheidingsfilter wat ik dan ook vervangen heb voor een veel beter filter , het midden is nu beter afgevlakt en de tweeter klinkt hoger en zuiverder.
Het laag gedeelte werd te hoog afgekapt en naar middriver gestuurd ,bij het orgineel filter was dat 2,5Khz en het midden gedeelte werd op 3,5Khz afgekapt en door gegeven aan de tweeter, de onderdrukking van maar 6db van dit filter is te weinig.

Met het nieuwe filter kapt hij nu af op 1,5khz laag en 6,5 midden , met 12db onderdrukking, dit resulteerde in veel minder hol en dofferig midden gedeelte en de tweeter kwam nu tot zijn recht.

Zo'n filter kost 30€ , aangezien de Concept en Liberty vrijwel de zelfde Midrange en Tweeter (Softdome) gebruiken als de Millennium serie's is het een raad en tip om een beter scheidingsfilter in te bouwen
Verder zijn de scheidingsfilter die gebruikt worden exact het zelfde kwa opbouw alleen vermogen capaciteid per speaker serie is hoger of lager in draad dikte en spanning die de condensators kunnen verwerken

Als ander tip , kan je ongeveer (afhangkelijk van de speakerkast groote) ongeveer 2 a 5KG vogelzand/fijnzand in de speakerkast doen , en de box op rubber of spike's van ongeveer 2cm zetten (dit geeft een strakkere bass zonder Boem geluid) en probeer minimaal 40cm van een muur de speaker te plaatsen.

Plaats niet meer dempingsmatriaal in deze boxen , dit resuteert in doffe bassen dat niet meer dynamische klinkt , waneer je ze plaatst tegen een muur stop/prop met een doek de basspijp aan de achterkant dicht , dit scheelt een boemerig geluid en geeft een strakkere bas

ben zelf best wel een audiofiel en stel eisen aan geluid en beeld , alleen mijn buget is helaas niet toereikend aan dure speakers omdat ik maar eenvoudige arbeider ben.

ik expirimiteer graag met geluid en ook speakers , ik kan van Eltax zeggen dat ze heel goedkoop een redelijke speaker weten te fabriceren , als ze alleen wat meer aandacht zouden besteden aan het scheidingsfilter dan zouden ze vanuit de fabriek al heel goed klinken.

Maar alles waar voor zijn geld , ik heb voor deze 2 millenniums 500 maar 199€ betaald en das geen geld voor 2x 25cm woofer en 13cm midrange en 2,5cm tweeter in een goed afgewerkte kast die er ook nog eens netjes uitziet en stevig en goed in elkaar is gelijmd _/-\o_

Verwijderd

ik zie mezelf niet een new filter erin zitten, aangezien ik echt n00b ben op dat gebied :P

maar ik zie wel hoe ze klinken. Als ze kut klinken gaan ze gewoon terug :)

maar denk dat ik er wel op vooruit ga met wat ik nu hebl; 2 sony boxjes van 20 cm hoog

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 12:46 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

voodooless

Sound is no voodoo!

Edje555, waar heb je dat nieuwe filter vandaan gehaalt?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

deepspace schreef op 23 september 2004 @ 13:12:
Edje555, waar heb je dat nieuwe filter vandaan gehaalt?
ik vermoed dat het een std Conrad filter is oid. De 13cm middentoner op 6,5 kHz crossen vind ik wel wat hooggegrepen, echter alles beter dan het orginele filter. Deze is afgestemt op veel bas.... met een schreeuwerig hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6.5Khz overcross naar de tweeter is wat hoog, maar op 4.5Khz was ik niet tevreden aangezien de mid-driver 13cm is en redelijk veel mid-laag kan produceren zodat de klankleur wel minder maar toch nog steeds een beetje hol en dofferig overkwam, mischien dat de liberty of symfonie iets kleinere midrange gebruikt zodat deze minder hoog hoeven afgekapt te worden ,das kwestie van 2 verschilende filters proberen (het is de moeitewaard)

De scheidingsfilters die heb ik bij een electronica zaak gehaald, het is een bi-polar filter met bi-polare condensators van 100Vlt
ik weet niet of ze bij conrad deze bi-polare filters verkopen.

Als je van plan bent om het filter te vervangen zorg dat de voltage van het nieuwe filter,dat de condensators 100vlt zijn ,dan weet je zeker als je eens een feesje geeft of ze een goed open draaid dat je geen beschadigingen aan je condensators krijgt .
de meeste condensators in standaart filters zijn 25vlt of 50vlt , deze waardes zijn eigelijk te laag voor speaker die meer als 200watt aan kunnen.

over bouwen is niet zo moeilijk , je haald aan de voorkant de woofer eruit ,en je knipt de bedrading van de speakers door die van het filter komen.
aan de achterzijde schroef je het gedeelte van de speakeraansluitingen los en haal deze eruit , je zal zien dat het filter op het paneeltje is vastgeschroefd waar je de speakerdraden van je versterker aan bevestigt.

dit filter gewoon eraf halen , eronder zitten moertjes van de speaker aansluitingen , het nieuwe filter kan je gewoon aan de achterzijde in de speakerkast op het hout monteren en eventueel extra afkitten tegen resonatie.

Wat wel even een lastige klus is ,de bedrading bevestigen van de speakers naar het filter, dit filter had schroefaansluitingen, dus alleen de snoeren strippen en ik kon ze net als een met een kroonsteen de draad insteken en vastschroefen (autoHifi is dit vrijwel standaard op filters/versterkers)
let wel op de polarisatie van + en - .

Je hoeft enkel 2 nieuwe draden van c.a 5cm van het paneeltje naar het filter te monteren , strip beide uiteinde , en zet aan de ene kant kleine U-vorkjes erop , die ook op het standaardt filter zaten bevestigt.
De speaker aansluiting los draaien (moertje) en het U-vorkjes op de tussen de bout en moer bevestigen en vastdraaien , en de andere uiteinde bevestigen aan de ingang van het nieuwe filter.
Het hele zaakje weer goed vast monteren, woofer erin plaatsen en klaar !

En je kan gaan luisteren met het nieuwe filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijke uitleg! Heb je met dit hoge x-over (tussen mid en tweet) niet last van bundeling. Dus dat als je niet precies in de sweetspot zit, het stereobeeld meteen niet meer klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 01:56:
6.5Khz overcross naar de tweeter is wat hoog, maar op 4.5Khz was ik niet tevreden aangezien de mid-driver 13cm is en redelijk veel mid-laag kan produceren zodat de klankleur wel minder maar toch nog steeds een beetje hol en dofferig overkwam, mischien dat de liberty of symfonie iets kleinere midrange gebruikt zodat deze minder hoog hoeven afgekapt te worden ,das kwestie van 2 verschilende filters proberen (het is de moeitewaard)
Je hebt dus gewoon maar wat geprobeert :? Zonder metingen? Lijkt me niet dat je filter nu erg optimaal is, misschien wel beter dan het oude, maar nog..
Als je van plan bent om het filter te vervangen zorg dat de voltage van het nieuwe filter,dat de condensators 100vlt zijn ,dan weet je zeker als je eens een feesje geeft of ze een goed open draaid dat je geen beschadigingen aan je condensators krijgt .
de meeste condensators in standaart filters zijn 25vlt of 50vlt , deze waardes zijn eigelijk te laag voor speaker die meer als 200watt aan kunnen.
Ik wed dat je geen 200 Watt door die speakers krijgt zonder ze te beschadigen (in ieder geval niet langdurig)! Op bepaalde frequenties zul je ze met 10 W al kunnen beschadigen zelfs. 200 W is een illusie... 50V condensatoren zijn dan ook ruim voldoende. Voor het hoog zou ik BTW geen bipolaire gebruiken, maar toch wat betere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het stereobeeld klink ruimtelijk en vol , ik heb even 2 andere speakers van B&W erop gezet om dit even te checken , ik kan nagenoeg geen verschil merken behalve dat de millenniums veel duidelijker klinken met meer detail.

Emm geen 200watt , afgelopen zomer heeft er een eindversterker op gestaan met 2x 500Watt RMS tijdes een feestje , de pieken bedroegen 325-350Watt en continu vermogen bedroeg 230-260Watt vermogen
Zo hebben ze de gehele avond staan spelen zonder problemen of vervorming , echter het nieuwe filter had ik er al ingebouwd , met het orginele filter hadden er problemen ontstaan , dat zeiden diverse mensen die DJ apparatuur hebben staan en regelmatig met flinke wattage aan de gang zijn op een feestje.

Meeste mensen hebben een te lichte versterker als ze een feestje geven zodat veel speaker door Clipping van de versterker beschadigen, je kan beter een te zware versterker aansluiten als een te lichte versterker.

Je kan veel zeggen maar zelf andere waren echt onder de indruk wat deze speaker konden hebben en toch goed geluid produceerde voor deze prijs.

De hoge overcross naar de tweeter is gewoon een kwestie dat deze speaker beter tot zijn recht komt , het zijn idd kromme waardes maar iets wat zo beter klinkt bij deze speaker (hier iedergeval wel)
Met een sweep 10Hz tot 20Khz is er geen piek van midden tonen te horen , ja je kan wel alles gaan meten met apparatuur , maar waar gaat het nou om ? als de speaker goed klinkt en je heb een goed stereobeeld met detail waar zeuren wij dan nog om voor deze euro's.
Elke merk of type speaker aanpassen is toch vaak weer anders , daarom zei ik al het is een kwestie van expirimiteren met verschilende filters .

ik heb er baat bijgehad en ik weet haast wel zeker dat bij de andere modellen van Eltax er verbetering optreed als je het filter vervangt .

Je kan okk van oude speakers het filter er uitslopen en daar mee expirimiteren, als je tocg niet van plan ben om er een flink vermogen er op te zetten hoef je niet perse op de condesators te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

230w my ass.....sorry dat ik het zo grof zeg hoor, maar ten eerste, waar heb je die waardes vandaan ? Een metertje ertussen gezet ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 12:22:
Emm geen 200watt , afgelopen zomer heeft er een eindversterker op gestaan met 2x 500Watt RMS tijdes een feestje , de pieken bedroegen 325-350Watt en continu vermogen bedroeg 230-260Watt vermogen
Hoe weet je dat? Heb je dat gemeten? stond de amp half open? Zoja, dan kun je er van op aan dat je lang geen 230 wat door je speakers hebt gejaagd..
Meeste mensen hebben een te lichte versterker als ze een feestje geven zodat veel speaker door Clipping van de versterker beschadigen, je kan beter een te zware versterker aansluiten als een te lichte versterker.
Dat ben ik met je eens.
Je kan veel zeggen maar zelf andere waren echt onder de indruk wat deze speaker konden hebben en toch goed geluid produceerde voor deze prijs.
Ook dat zal wel kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet exact hoe je dat meet , op de versterker zat wel een indicatie van het aantal watts dat de versterker leverde , een kennis heeft met een multimeter voltage gemeten op de speaker aansluitingen en er is een rekenformule voor die ik niet weet.
Volgens zijn berekening waren er pieken van maximaal 350watt en continu 250watt
ook de versterker gaf een indicatie aan van pieken tot 380watt met een gemiddelde van 280watt dus het zal wel kloppen na mijn weten.

Zelf heb ik hier maar 5x100Watt in de huiskamer, waneer ik een aardig volume op de speakers zet, komen de woofers amper los , laten we zeggen dat ik 65Watt erop zet met mijn versterker.

Verder met dit soort vermogens ben ik een leek , maarja wilde wel es weten wat deze speakers konden ,zelf heb ik geen eindtrap van 2x500Watt in huis (beetje overkill) in een kamer van 25 viekante meters >:)

Maar goed geloof het of niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Ik geloof het niet en dat zou jij ook niet moeten doen: wattage kan je alleen weten als je voltage en stroom (ampere) hebt. Het product daarvan is namelijk je vermogen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

houde we t ontopic ladies? :P

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb hier een Technics SA-EX140, deze kan 2x100wtt leveren, de specificaties van de Eltax's zeggen dat ze 200 wtt nodig hebben, ik begrijp wel dat 100 niet 200 is, maar zouj mijn versterker het trekken? ik speel nooit extreme volumes (soms wel een film oid)

Heeft ook een computer!

Verwijderd

de specificaties zeggen dat ze onder extreme omstandigheden misschien even 200 Watt kunnen opnemen en uitstralen (naar de Watts kan je best gewoon niet kijken)
deze versterker is dus ruim voldoende voor deze speakers

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat dacht ik al :Y)

tnx

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte heer Yaroon,

De bestelling is inmiddels verwerkt voor u.
Deze is niet te volgen op de site, helaas.

Met vriendelijke groet,

Janka Blatnik
Afdeling Klantenservice
Conrad Electronic Nederland B.V.
yeahyeah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelkoenders
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-12-2024
ik heb ook 2 jaar eltax speakers gehad en die zijn mij uitermate goed bavallen. ik geef wel toe dat het hoog het af en toe af lieten weten bij de rest en dan schrewerig klonk. maar voor de prijs wat je ervoor betaald zijn het zeer goeie speakers. Ik heb zelf nu Piedpipers gekocht omdat daarvan het frequentie bereik en helderheid een stuk betr is. Ik ga de eltax speakers nu naar 2 jaar van genoten te hebben verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik heb helemaal niets met die HT sets van iedereen, maar ik heb een jaar geleden een set Eltax Monitor III's van 150 Euro aangeschaft. Gewoon voor het pure Stereo geluid op een zelfbouw eindversterker. Relatief kleine luidsprekers, niets vergeleken met die vrij grote sets van 80 euro uit de conrad gids, das natuurlijk echt budget :D
Met die Monitor III's kan je toch zo fantastisch muziek maken, echt helemaal geweldig, zo lineair als hell... vrijwel geen kleuring. Komt alleen niet echt heel laag, das het enige minpuntje. Ik ga er echter geen sub bij halen, dat verkracht meer dan dat het iets goeds uithaalt. Met het hoog is helemaal niets mis, maar dat valt ook snel te verwijten aan de versterker.
Ik denk dat voor de minder rijken onder ons Eltax een van de beste merken is.

Trouwens, er zitten volgens mij overal in Nederland importeurs van Eltax. Ik heb deze luidsprekers ook bij een importeur vandaan. Die heeft thuis allemaal sets en je kunt langskomen om te luisteren (in Maarssen). Eltax heeft gewoon een enorm assortiment van low-budget tot high-end. Ik heb daar namelijk ook gegoten luidsprekerkasten van Eltax gezien die nog kleiner waren dan de Monitor III en nog veel meer power hadden. Ongelovelijk geil :)

Mijn vader heeft ook een set gehad van Eltax, volgens mij was het de Linear Response 10.5
De is inmiddels niet meer te koop, maar er moest nog vogeltjeszand in de bodem gegoten worden weet ik nog wel :) Zal wel iets met de demping te maken hebben gehad. Kostte ook zo'n 1200 gulden, maar volgens mij luidstert ie nogsteeds liever naar zijn KEF's van 20 jaar oud met passieve basreflexunit :)

[ Voor 4% gewijzigd door BruT@LysT op 28-09-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog steeds geen eltax hier :/

nu al 2 weken geleden ofzow :X

heb al 10x gebeld ofzow en iedere keer ander verhaaltje!

eens maar nooit meer bij conrad voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 17:20:
nog steeds geen eltax hier :/

nu al 2 weken geleden ofzow :X

heb al 10x gebeld ofzow en iedere keer ander verhaaltje!

eens maar nooit meer bij conrad voor mij
Heb je ze nu wel binnen?
Hoe bevallen ze?

Ik zal binnekort maar eens foto's gaan maken van mijn set (die nu redelijk goed op gesteld staat). Over de concepts ben ik nog zeer tevreden maar deze maken mijn subwoofer bijna geheel overbodig. Die sub die ik nu heb is een Eltax SW20 (200mm driver met een 60watt rms versterker) en dat voegt eigenlijk niet veel toe aan de lage tonen van de concepts.
Denk dat ik mijn sub maar ga proberen te verkopen voor een zacht prijsje en dan de Eltax Atomic 10.2 ga kopen, daar heb ik namelijk erg goede dingen over gehoord.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne ontleden en gaan deze week in de zwarte verf, zal ook nog wat foto's plaatsen van het hele gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok hier komen ze, bagger camera dus wees voorbereidt :P ook lekker voor het raam gedaan 8)7

Gaatjes van het doek opgevuld met plamuur.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/gaatjes.JPG

In de Histor kunstof grondverf voor gladde oppervlaktes
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/grondverf.JPG

Histor perfect finish zwart zijdeglans, extra krasvast door kunstof ingredient.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/zwart.JPG

Alles weer gemonteerd 8)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/klaar%201.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/klaar%202.JPG

Ik had nog geprobeerd de doeken te kleuren met textielverf.
Dat poeder spul voor kleding wat je bij de drogist kunt halen.
Dat lukte dus niet, las ook later op de gebruiksaanwijzing dat het niet pakt op polyester :(
Die is dus de prullenbak in en de gaatjes gewoon gevuld.
Het ziet er wel prima uit vind ik, misschien had een 2e laagje nog gemogen maar ik heb geen zin meer, misschien een andere keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Mooi werk, ziet er goed uit!
Kan me wel iets bij voorstellen dat je geen zin meer hebt om nog keer te schilderen, want het blijft kut werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die foto's deden geen eer aan het eindresultaat, even een betere genomen zodat de glans mooi te zien is, ik heb niet voor niks 6 keer met die roller over de hele box lopen zeulen om geen strepen te hebben :7

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/betere%20foto.JPG
Speedfight schreef op 03 november 2004 @ 14:30:
Mooi werk, ziet er goed uit!
Kan me wel iets bij voorstellen dat je geen zin meer hebt om nog keer te schilderen, want het blijft kut werk ;)
Vooral een rotzooi, al die onderdelen, alles moet 2 dagen goed harden, stank :P .
Staat het zooitje ook niet in mijn eigen huis (ouders :D ) want ik heb geen plek in mijn hok, continu gezeur wanneer die zooi eens weg gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Heb je de voetjes er ook onderuit, of lijkt dat maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 15-09 12:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ze zijn er flink op vooruit gegaan mag ik zeggen!
Nice job 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op 03 november 2004 @ 14:55:
Heb je de voetjes er ook onderuit, of lijkt dat maar zo?
Lijkt maar zo, de doppen zitter er nog onder natuurlijk :)

Wel raar dat ze stukken kleiner lijken, zwart maakt slank klopt toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op 28 oktober 2004 @ 19:53:
[...]

Heb je ze nu wel binnen?
Hoe bevallen ze?

Ik zal binnekort maar eens foto's gaan maken van mijn set (die nu redelijk goed op gesteld staat). Over de concepts ben ik nog zeer tevreden maar deze maken mijn subwoofer bijna geheel overbodig. Die sub die ik nu heb is een Eltax SW20 (200mm driver met een 60watt rms versterker) en dat voegt eigenlijk niet veel toe aan de lage tonen van de concepts.
Denk dat ik mijn sub maar ga proberen te verkopen voor een zacht prijsje en dan de Eltax Atomic 10.2 ga kopen, daar heb ik namelijk erg goede dingen over gehoord.
ik heb ze inmiddels binnen jah!!
ze bevallen me top! de hoog kan soms wel wat beter vind ik maar de laag is meer dan top :P

hier wat pic

Afbeeldingslocatie: http://www.yaroon.nl/pics/hifi/geheel.jpg

receiver enz staat nu op een kastje hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 14:52:
Die foto's deden geen eer aan het eindresultaat, even een betere genomen zodat de glans mooi te zien is, ik heb niet voor niks 6 keer met die roller over de hele box lopen zeulen om geen strepen te hebben :7

[afbeelding]

[...]

Vooral een rotzooi, al die onderdelen, alles moet 2 dagen goed harden, stank :P .
Staat het zooitje ook niet in mijn eigen huis (ouders :D ) want ik heb geen plek in mijn hok, continu gezeur wanneer die zooi eens weg gaat :)
Mooi hoor! :9
Hoop dat je nog wel de enige echte 'The Real Sound' erin hebt eh :+
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 16:45:
[...]

ze bevallen me top! de hoog kan soms wel wat beter vind ik maar de laag is meer dan top :P

hier wat pic

[afbeelding]

Ja het hoog is inderdaad wat schel en 'koud' in mijn optiek maar wat wil je voor een paar kisten van 54,50 euro p.s. :)
Ziet er netjes uit zo. Ik zou wel misschien een keer experimenteren met de toe-in van je speakers (ze een beetje draaien en mikken op de zitpositie). Dat heeft mijn set een beter stereo beeld gegeven.

[ Voor 9% gewijzigd door ZiegoM op 03-11-2004 21:46 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 16:45:
[...]

hier wat pic

[afbeelding]

Bij het zien van die foto ben ik meteen nieuwsgierig wat er nou op dat papier (?)stond wat je daar zo kunstig gecamoufleert hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 01:08:
[...]

Bij het zien van die foto ben ik meteen nieuwsgierig wat er nou op dat papier (?)stond wat je daar zo kunstig gecamoufleert hebt :+
stond eerst een burau voor, sinds speakers erzijn bureau weggehaald en toen kwam me oude ajax rand tevoorschijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

worden de eltax concept 200 niet meer geleverd :(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 22:51:
worden de eltax concept 200 niet meer geleverd :(?
Voor zover ik weet worden ze idd niet meer geleverd, wat inderdaad jammer is. Opzich is de Concept 400 beter maar ze zijn een stukje groter en duurder. Je kan nog even een mail sturen naar http://home.wanadoo.nl/speakers.eltax/ als ze er daar niet aan kunnen komen dan houd het vrij snel op en zal je ze tweede hands moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn Life speakers het zelfde als Eltax? ja toch? Want ik kan voor 20 euro een paar van die Aldi Life speakers op de kop tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 09:57:
Zijn Life speakers het zelfde als Eltax? ja toch? Want ik kan voor 20 euro een paar van die Aldi Life speakers op de kop tikken
Ja, die speakers van de Aldi zijn (zeer waarschijnlijk) ge-rebrande Eltax speakers. En voor 20 euro per paar kan je zeker geen miskoop doen :)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze klinken wel wat hoog die dingen maar voor 20 euro een koopje.
Zijn het de zilvere of beuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zijn zwarte Life zuilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn andere dan die ik bedoelde, die zijn niet van de laatste Aldi aanbieding, 1 daarvoor geloof ik.
Waren dat ook eltax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat weet ik dus juist niet... want eltax is wel goed spul... maar weet dus niet of het eltax is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Beetje offtopic:

Het schijnt dat er nog een vergelijkbaar ''Eltax'' gaat groeien! Namelijk Effidence. Ze letten vooral op het design van de producten. Ze leveren luidsprekers, versterkers, receivers, losse speakers, filters etc. De producten die ik gezien heb vallen qua design 100% mee! Zo hebben ze al een DD/DTS receiver op de markt voor slechts €199,-. Het apparaat heeft een alu front, ringkerntrafo, mooi verlicht kleurendisplay en een nette 5x80W RMS @1Khz =0.01%THD :) . Of de amp ook pre-out's heeft weet ik niet. Maar deze luxe zegt al genoeg over het merk lijkt mij.

Ik kan ook over de speakers beginnen, maar dan dwaal ik een beetje erg af :P.

Lijkt mij gewoon een nieuwe concurrent voor Eltax ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje een oud topic, maar weet iemand waar de Eltax Concept 400 te koop is?
Sinds een week verkoopt Conrad die namelijk niet meer, en komen ze ook niet meer in het assortiment ;(
Ik heb al gezocht, maar kheb geen Nederlandse winkel gevonden die deze speakers verkoopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Laatst online: 15-09 04:55

StarWing

Huh ?!?

De belgische verdeler kan je vinden op www.24sound.be (is in turnhout) . Toen ik m'n symphony's ging oppikken sprak die kerel toch "hollands", dus ik denk dat em van ergens in NL kwam.. (hoofdvestiging ?!?)

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
De volgende websites zou je contact mee kunnen zoeken:

www.eltax-luidsprekers.nl
www.aqe.nl
www.box-office.nl

Succes! :)

Heb overigens de Concept 400 welke ik aan het begin van dit topic gekocht heb nog steeds, naar alle tevredenheid :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Speedfight schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:45:
De volgende websites zou je contact mee kunnen zoeken:

www.eltax-luidsprekers.nl
www.aqe.nl
www.box-office.nl

Succes! :)

Heb overigens de Concept 400 welke ik aan het begin van dit topic gekocht heb nog steeds, naar alle tevredenheid :Y)
Ook nog maar ff een schopje nu ik toch het topic toevallig weer zie...

Ik heb ze ook nog steeds, naar tevredenheid :). Ik heb ze sinds februari dit jaar ook aan een surround-receiver van Kenwood hangen die ik in een aanbieding voordelig kon kopen. Ook aan deze receiver klinken ze weer fantastisch, alleen voorlopig nog in stereo opstelling..... Alleen woon ik intussen ipv. op een kamer, in een eigen woning met een redelijk grote woonkamer met open keuken... ik merk dat de boxen hier toch iets minder tot hun recht komen... bas (die al redelijk 'wolkerig' klonk) verliest zich een beetje en was toch al niet zo super laag.... nu nog minder lijkt het.

Verder: Heeft iemand ervaring met een set goed klinkende center/surround speakers die zich goed laten combineren met de Concept 400's? :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:47

Offtrack

Ondertitel

Ik heb wel een mooie millennium mkII center voor je, in het zwart. €25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Helaas, ik ben op zoek naar die beuken-kleuren van de concept 400's :) of iets wat daarop lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inmiddels heb ik een week geleden een keuze gemaakt voor wat betreft luidsprekers als aanvulling op m'n bestaande set:

Als rears:
-ELTAX MILLENIUM MINI MK II

Als center:
-ELTAX MILLENNIUM CENTER MK II

Als subwoofer:
- MIVOC 10" ACT.SUBW SW1100

Allemaal zijn in de beuken kleur van de concept 400's.
Dit alles kost me in totaal €250

Voor de subwoofer erbij heb ik uiteindelijk toch gekozen, omdat ik het laag van de concept's in m'n huidige kamer (redelijk langwerpige kamer met houten vloeren, deuren en open keuken aan de andere kant) toch echt verloren vind gaan. Ze hebben nog steeds behoorlijk veel bas, maar dat vind ik te 'wolkerig' en niet genoeg laag meer....

De subwoofer zal dus niet zijn om er echt herrie mee te gaan maken (zullen de buren niet waarderen denk ik) maar om de kwaliteit van het laag weer (hopelijk) wat beter te maken. Bas-regelaar voor de fronts gaat dan flink stukje omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen deze eltax speakers ook kunnen worden aangesloten op mijn stereo uit het jaar nul (nog steeds student vandaar...) Ik twijfel of de aansluiting aan de achterkant van de stereo (dit zijn nog gewoon insteekpunten voor draadjes) overeenkomt met deze speakers.

Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/8364/stereo2ri.th.jpg

Ik zal gelijk zeggen dat mijn interesse sterk groeiende is in het gehele audio-gedeelte, maar kennis nog niet op peil. Op aanraden van dit forum ook de sennheiser hd201 aangeschaft, en ben er erg blij mee.
Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/8563/sennheiser0fd.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ehm,

Op zich zou een foto'tje van de achterkant ook wel handig zijn :). Maar zo heel oud ziet dat setje van je er nog nieteens uit :).

Staan er niet wat specificaties op de bij dit setje horende luidsprekers? Ik vermoed echter dat je gewoon luidsprekers van een Ohm of 8 (weet eik ff nieteens uit m'n hoofd hoeveel die concept's zijn...) moet kunnen aansluiten.

Ik heb ooit een "Erres" minisetje gehad... luidsprekers die daarbij zaten waren niet zo best. Ze zaten aangesloten met van die ronde stekkertjes met 1 pootje rond en 1 plat. Maar de impedantie was gewoon 8 ohm... dus het jamo s2 sub-sat setje van m'n ouders ging er prima aan. Meteen een stuk beter geluid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de reactie,
heb het toch maar over een andere boeg gegooid, en heb zelfbouwspeakers besteld.
als het goed is maandag al in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb afgelopen weekend de aanvullende luidspreker set compleet gekregen en er behoorlijk veel mee geëxperimenteerd.

Ik moet zeggen: ik ben redelijk tevreden.

De subwoofer klinkt nog best behoorlijk strak en kan m'n concept's nog mooi aanvullen zonder dreunerig te worden. Hij vult net sub-laag dus net aan :) Alleen bij sommige muziek klinkt de bas op m'n concept's nog zo 'wolkerig' dat midden en het sub-laag een beetje wordt onder gesneeuwd :/

Ik was initieel wat minder enthousiast over de prestaties bij Dolby Digital of DTS content... maar dat ligt meer aan m'n receiver: Alle Eltax speakers lijken naar mijn smaak een iets te kort aan treble te hebben van zichzelf... ik houd van redelijk helder geluid (nog net niet tegen het scherpe aan).

Een groot minpunt van mijn Kenwood receiver dat nu naar voren komt is, dat in surround modus ik ineens geen toon-regeling meer heb (ik weet niet hoe dat bij andere receivers zit). Ik zou echt graag de bas die naar m'n fronts gaat wat lager willen zetten (niet weg halen) en de treble net wat hoger.

Maar op zich is dit ook meer een kwestie van wennen denk ik: Ook in surround vind ik alles een verbetering t.o.v. eerst (geen surround).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Eymey schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:40:
Ik heb afgelopen weekend de aanvullende luidspreker set compleet gekregen en er behoorlijk veel mee geëxperimenteerd.

Ik moet zeggen: ik ben redelijk tevreden.

De subwoofer klinkt nog best behoorlijk strak en kan m'n concept's nog mooi aanvullen zonder dreunerig te worden. Hij vult net sub-laag dus net aan :) Alleen bij sommige muziek klinkt de bas op m'n concept's nog zo 'wolkerig' dat midden en het sub-laag een beetje wordt onder gesneeuwd :/

Ik was initieel wat minder enthousiast over de prestaties bij Dolby Digital of DTS content... maar dat ligt meer aan m'n receiver: Alle Eltax speakers lijken naar mijn smaak een iets te kort aan treble te hebben van zichzelf... ik houd van redelijk helder geluid (nog net niet tegen het scherpe aan).

Een groot minpunt van mijn Kenwood receiver dat nu naar voren komt is, dat in surround modus ik ineens geen toon-regeling meer heb (ik weet niet hoe dat bij andere receivers zit). Ik zou echt graag de bas die naar m'n fronts gaat wat lager willen zetten (niet weg halen) en de treble net wat hoger.

Maar op zich is dit ook meer een kwestie van wennen denk ik: Ook in surround vind ik alles een verbetering t.o.v. eerst (geen surround).
Het vorige model van die subwoofer gebruik ikzelf ook al ruim een jaar in combinatie met de concepts en ben er ook erg tevreden mee, alleen kan ik de crossover in mijn versterker niet lager dan 100hz instellen wat ik wel zo willen. Maar ondanks dat een super subwoofer!

• eymey
Speedfight schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:57:
[...]

Het vorige model van die subwoofer gebruik ikzelf ook al ruim een jaar in combinatie met de concepts en ben er ook erg tevreden mee, alleen kan ik de crossover in mijn versterker niet lager dan 100hz instellen wat ik wel zo willen. Maar ondanks dat een super subwoofer!
:-) Kun je dat op jouw subwoofer niet zelf instellen? Ik kan in mijn versterker helemaal geen crossover instellen (anders had ik dat gedaan om de concepts iets minder laag te laten doen).

Verder... heb jij nog wel mogelijkheden tot aanpassing van bass en treble en zo wanneer je versterker in surround mode staat?

• Speedfight
  • Niet online
Eymey schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:16:
[...]

:-) Kun je dat op jouw subwoofer niet zelf instellen? Ik kan in mijn versterker helemaal geen crossover instellen (anders had ik dat gedaan om de concepts iets minder laag te laten doen).

Verder... heb jij nog wel mogelijkheden tot aanpassing van bass en treble en zo wanneer je versterker in surround mode staat?
Ik gebruik een Pioneer VSX-D512, als hij in surround mode speeld kan ik idd ook geen treble e.d. wijzigen. Ik laat mijn receiver de crossover naar de sub regelen, ik heb niet mijn speakers via de subwoofer doorgelinkt. De concepts doen nu dus alles vanaf 100hz, ik zou ze ook graag het nog wat lagere laten doen, alles vanaf 80hz bijvoorbeeld maar dat kan ik met mijn huidige receiver dus niet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Speedfight schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:15:
[...]

Ik gebruik een Pioneer VSX-D512, als hij in surround mode speeld kan ik idd ook geen treble e.d. wijzigen. Ik laat mijn receiver de crossover naar de sub regelen, ik heb niet mijn speakers via de subwoofer doorgelinkt. De concepts doen nu dus alles vanaf 100hz, ik zou ze ook graag het nog wat lagere laten doen, alles vanaf 80hz bijvoorbeeld maar dat kan ik met mijn huidige receiver dus niet instellen.
Bij mij lopen de speakers ook niet via de sub... de sub hangt dus gewoon alleen via de line input aan m'n pre-out op m'n receiver. Alleen merk ik dat de cross-over knop toch effect heeft en m'n versterker dat dus niet regelt :).

Ik denk dat ik nu inmiddels wel een leuke instelling gevonden heb... leuke belans tussen het laag van m'n concept's en toch nog net dat extra stukje laag dat de sub doet.

Ik denk alleen dat ik ook nog eens die straattegels-truc ga doen om te kijken of het geluid ron de 100 hz. iets minder 'zeurderig' gaat klinken (overstemt bij sommige soorten muziek te veel vind ik, als de bas niet wat omlaag kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Eymey schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:26:
[...]

Bij mij lopen de speakers ook niet via de sub... de sub hangt dus gewoon alleen via de line input aan m'n pre-out op m'n receiver. Alleen merk ik dat de cross-over knop toch effect heeft en m'n versterker dat dus niet regelt :).

Ik denk dat ik nu inmiddels wel een leuke instelling gevonden heb... leuke belans tussen het laag van m'n concept's en toch nog net dat extra stukje laag dat de sub doet.

Ik denk alleen dat ik ook nog eens die straattegels-truc ga doen om te kijken of het geluid ron de 100 hz. iets minder 'zeurderig' gaat klinken (overstemt bij sommige soorten muziek te veel vind ik, als de bas niet wat omlaag kan)
Zie hier mijn tegel:
Afbeeldingslocatie: http://www.bomhard.nl/gallery/albums/Albums/Home%20Theatre/Overzicht/normal_100_0778.jpg

Onder de concepts heb ik ze ook zitten, werkt wel aardig. Ook het doortrillen naar de benedenverdieping is stuk minder (houten vloeren :|)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over de Eltax 400 bij de conrad.

Had ze vrijdag avond besteld voor 99.95 (zwarte uitvoering), en woensdag (3 werkdagen later dus :D) had ik ze al binnen :).

En ze klinken helemaal niet slecht hoor, alleen heeft ie met sommige hoge tonen wat problemen en zat er helemaal in het begin een kleine tik in de woofer...maar die is er nu uit.
Afbeeldingslocatie: https://www1.nl2.conrad.com/xl/3000_3999/3400/3410/3411/341198_BB_00_FB.EPS.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ziet er stukken beter uit dan die beige :) die heb ik vorige week van de hand gedaan misschien deze ervoor terug kopen :+

[ Voor 50% gewijzigd door BARACUS op 31-03-2006 07:55 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste