Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Ik heb dit op het oog:
2x Eltax Eltax Millennium 500 als front
2x Eltax Millennium 100 als rear
1x Eltax center .. de center en de rears zitten in 1 pakket
Daarbij wil ik een Onkyo TX-SR 503 E kopen met deze specs:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| Amplifier Features • 100 watts per channel minimum into 6 ohms, 1 kHz, DIN • Wide Range Amplifier Technology (WRAT) • Reduced Negative Feedback (NFB) • H.C.P.S. - massive high power transformer • Optimum Gain Volume Control Circuitry • Discrete output stages for all channels • Full bandwidth power to all 7 main channels • Oversized electrolytic capacitors • High-current, low-impedance drive for all channels • Auto-protection circuitry • High-grade aluminum heatsink Audio/Video Features • DTS, DTS 96/24, DTS Discrete/Matrix 6.1, DTS Neo:6, Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic IIx • 192 kHz/24-bit DACs for all channels • Digital upsampling • HDTV-capable (50 MHz) component video switching • Non-scaling configuration • Advanced 32-bit DSP chip • A-form listening mode memory • “Easy-set” speaker configuration • CinemaFILTER • Crossover adjustment (60/80/100/120/150 Hz) for bass management • A/B speaker drive • “Double Bass” function • 3 component video inputs and 1 output • 3 S-Video inputs and 2 outputs • 4 composite video inputs and 2 outputs • 2 audio and 4 A/V inputs • 4 digital inputs (3 optical/1 coaxial) • Color-coded 5.1-multichannel inputs for DVD-Audio and Super Audio CD • Dedicated line-level subwoofer pre out • Direct mode • Pure Audio mode • Late night mode (high, low, off) • Automatic signal detection • Rec out selector (audio/video) • Bass and treble tone control (L/R) |
Is deze combinatie een goede keuze? Of is de Onkyo zwaar overkill ? De Onkyo kost namelijk net zoveel als de speakers bij elkaar..
Ik had je vraag niet gezien, soms springt hij niet bovenin de lijstSpeedfight schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:44:
[...]
Hoeveel heb je nog voor de beige kunnen vangen als ik vragen mag?
Ik zie dat die versterker rond de 300 euro ligt, dat is niet vreselijk high end gewoon een goeie instapper. Ik denk dat die speakers zeker wel passen bij dat ding als je op de budget tour bent. Alleen ehh 300 euro voor de eltax boxen?? Ergens in mijn geheugen zie ik voor 150 euro een complete millenium set staan bij conrad.Wimo. schreef op woensdag 12 april 2006 @ 01:04:
Iemand een beetje input op mijn vraag hierboven? Ik zou het morgen graag willen bestellen.
Welke winkel? Ik zat even fout te kijken maar bij conrad.nl hebben ze nog steeds die sets staan, 5 boxen voor 111 euro. Vul maar eens eltax in bij de search, voor 250 euro kun je de betere series halen zoals de symphony. Ik moet wel zeggen dat ik niet weet of ze werkelijk beter zijn, daar ga ik vanuit qua prijs en minder indrukwekkende woofersWimo. schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:02:
De front's zijn +/- 100 euro en de rear/center is 150 euro. De versterker kost 289 euro.
[ Voor 39% gewijzigd door BARACUS op 12-04-2006 12:09 ]
Ik had eigenlijk de 500 serie uitgezocht.. maar dit is echt geen geld
Omdat je toch 250 euro wilde uitgeven doe dat dan ook. Ik neem aan dat deze een stuk geraffineerder klinken dan de goedkope "blaastorens". Begrijp me niet verkeerd ik vind die blaastorens fantastisch voor het geld maar ik ben wel eerlijk. Ik weet ook totaal niet wat je precies wilt, als je echt voor goedkoop gaat dan is de keus makkelijk. Alleen slaat die goede Onkyo dan nergens op
Deze komen op 170 + 100 = 270 euro
189 euro
111 euro, ik heb echt geen idee wat je hiervan moet verwachten. Ik vond de concepts voor rond de 100 euro al zo goedkoop. Ik zou het eigenlijk niet doen en ze zien er ook nogal lelijk uit.
Je kunt ook de concept pakken dat is immers de topicnaam
Deze kan ik weer niet aanraden, ik vind ze te schel klinken maar als rears schijnen ze wel leuk te werken. Het design is wel weer erg mooi. Ik zie dat ze een tangent versie hebben, die ken ik niet.
Nou kies maar
[ Voor 10% gewijzigd door BARACUS op 12-04-2006 12:39 ]
Plaats je ook nog wat foto's en ervaring als je het spul binnen hebt, dat vinden we hier leukWimo. schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:05:
Super, denk dat ik de bovenste optie neem in het zwartBedankt.
Ik ben ook benieuwd hoe die nieuwe series klinken, ze hebben wel stijl en zien er kwalitatief goed uit.BARACUS schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:25:
[...]
Plaats je ook nog wat foto's en ervaring als je het spul binnen hebt, dat vinden we hier leuk
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Wat is het alternatief als ik op mijn versterker maar 1 uitgang kan gebruiken?
Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
En???? Heb je ze al binnen?
[ Voor 8% gewijzigd door BARACUS op 18-04-2006 18:15 ]
Ik zal eerlijk bekennen dat ik ze nog niet heb besteld... heb het echt super druk gehad de afgelopen week. Voordeel is wel dat ik nu geld zat heb
Uiteindelijk keuze:

+
een Mivoc subwoofer en deze (nieuw model,nog niks over te vinden) receiver:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| • Uitgangsvermogen: Stereo: 2 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 10% THD; Surround: 5 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz met 10% THD • Dolby Digital/Dolby Pro Logic II • DTS/DTS 96/24 • Front AV ingangen voor aansluiting van een video game console (composiet video en analoge audio) • Virtual Surround Back om een nog breder geluidsveld op te wekken met 5.1-kanaals luidsprekers • 3D-PHONIC • DAP (multi-channel digitale bronnen): THEATER 1/THEATER 2/HALL 1/HALL 2/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION/ALL CH STEREO • DAP (tweekanaals bronnen): MONO FILM/THEATER 1/THEATER 2/HALL 1/HALL 2/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION/ALL CH STEREO • Game Mode (Dolby Pro Logic II) • 3D hoofdtelefoon • Quick Speaker Setup • DSP digitale equaliser |
En daarnaast nog een 2.5meter optische kabel om het geheel aan de pc te gooien
[ Voor 6% gewijzigd door Wimo. op 20-04-2006 14:49 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Het lijkt me wel een leuke budget set voor +/- €250 (exclusief sub, is die hard nodig?).
Wimo. schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:47:
Heb zojuist dit besteld als budget speaker/versterker oplossing. Na het lezen van het instap receiver topic heb ik toch gekozen voor een budget receiver i.p.v. een duurdere marantz/onkyo/HK
Uiteindelijk keuze:
[afbeelding]
+
een Mivoc subwoofer en deze (nieuw model,nog niks over te vinden) receiver:
[afbeelding]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 • Uitgangsvermogen: Stereo: 2 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 10% THD; Surround: 5 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz met 10% THD • Dolby Digital/Dolby Pro Logic II • DTS/DTS 96/24 • Front AV ingangen voor aansluiting van een video game console (composiet video en analoge audio) • Virtual Surround Back om een nog breder geluidsveld op te wekken met 5.1-kanaals luidsprekers • 3D-PHONIC • DAP (multi-channel digitale bronnen): THEATER 1/THEATER 2/HALL 1/HALL 2/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION/ALL CH STEREO • DAP (tweekanaals bronnen): MONO FILM/THEATER 1/THEATER 2/HALL 1/HALL 2/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION/ALL CH STEREO • Game Mode (Dolby Pro Logic II) • 3D hoofdtelefoon • Quick Speaker Setup • DSP digitale equaliser
En daarnaast nog een 2.5meter optische kabel om het geheel aan de pc te gooien
Anoniem: 33810
Anoniem: 33810 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:51:
Die 2x 200mm woofers van de Concept 400 series geven wel een aardig lekker laag hoor.
Ik heb hem ondertussen al een tijdje in gebruik. Achteraf heb ik de onkyo laten vallen voor een budget JVC speler ... Het klinkt in mijn ogen prima maar de sub is in mijn ogen overbodig .. Die speakers gaan hard zatjochembossers schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:02:
Ik zit te denken aan dezelfde set, hoe bevalt ie bij jou?
Het lijkt me wel een leuke budget set voor +/- €250 (exclusief sub, is die hard nodig?).
[...]
Hmmja, ik begrijp wat je bedoelt. Dit is wel lastig natuurlijk, want ten eerste weet ik niet of de dingen die ik afspeel tonen hebben onder de 45 Hz...en daarnaast heb ik geen vergelijkingsmateriaal, dus zou ik niet weten wat ik moet missenjochembossers schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:24:
Dat geloof ik best, maar is 45Hz laag genoeg en hoe krachtig is die 45Hz, dat die speakers op bijvoorbeeld 100Hz nog lekker knallen geloof ik best.
[...]
Ik vind, net zoals bovenstaande reactie, het laag bij zowel films als muziek gewoon heerlijk als het volume lekker ver open staat
Anoniem: 58485
dat terwijl ik toendertijd nog met vragen zat over Concept speakers
Maar , ik heb toendertijd voor 120 euro bij conrad de volgende modellen aangeschaft. Een vriend van mij had zelfs dezelfde modellen maar dan in het zilver bij de aldi vandaan voor (!) 25 euro per paar. (ik dus hard genaaid

Maar ik ben er zeer tevreden over

Gekoppeld op een Akai setje van ondertussen jaar of 6 oud
Die JVC voldoet dus prima wat betreft het vermogen e.d.? (nog overige positieve/negatieve ervaringen met die JVC?)Wimo. schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:00:
[...]
Ik heb hem ondertussen al een tijdje in gebruik. Achteraf heb ik de onkyo laten vallen voor een budget JVC speler ... Het klinkt in mijn ogen prima maar de sub is in mijn ogen overbodig .. Die speakers gaan hard zat
Dan denk ik dat dit setje het gaat worden voor mij.
Dan denk ik dat ik het ook eerst maar ga proberen zonder sub.Anoniem: 33810 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:29:
[...]
Hmmja, ik begrijp wat je bedoelt. Dit is wel lastig natuurlijk, want ten eerste weet ik niet of de dingen die ik afspeel tonen hebben onder de 45 Hz...en daarnaast heb ik geen vergelijkingsmateriaal, dus zou ik niet weten wat ik moet missen.
Ik vind, net zoals bovenstaande reactie, het laag bij zowel films als muziek gewoon heerlijk als het volume lekker ver open staat.
En ik wil mijnes ook nog aan de tv koppelen, maar dat gaat helaas nu nog niet...dus heb ik nu enkel een minijack ingang om met de laptop te gebruiken.
Ik ben dit topic op het spoor gekomen via google nadat ik zocht op concept 400. Ik ben namelijk ook een beetje op zoek naar nieuwe speakers. (me huidige zien er niet uit, check sig voor foto)
Maar de worden de concepts 400 alleen nog maar bij Conrad verkocht? want de andere shops die ik in dit topic ben tegengekomen zijn niet meer? althans de site doet het niet.
Ik heb het dan over:
www.aqe.nl
www.24sound.nl
Ik heb even met Conrad gebeld om te vragen hoe het zit met de voorraad van de zwarte Concept 400`s en de meid aan de andere kant van het draadje zei dat er nog 49 paar op voorraad waren en dan er niks besteld stond.
Misschien dat ik ze dan toch maar even ga bestellen, want voor deze prijs kan je ze eigenlijk niet laten staan, en dan leg ik ze wel even op de vliering ofzo want ik kan ze niet kwijt in me kamer aangezien me tv meubel te groot is. Dus dan moet er een ander meubel komen en dit meubel hangt er nog maar sinds maart. Even m'n vader lief aankijken (we gaan hem zelfbouwen namelijk)
Is er trouwens iemand die deze Eltaxen op een Pioneer reciever heeft staan. Ik wil namelijk die Pioneer VSX-915 op den duur aanschaffen, samen met een leuke center+rears om de cinema compleet te maken.
PS. foto`s zijn altijd welkom(desnoods via mail, check sig), voornamelijk van de zwarte concepts want ik ben nog geen pics van de zwarte tegengekomen in dit topic?
[ Voor 13% gewijzigd door Marcusso op 10-06-2006 14:53 ]
No Shame, only Fame!
Ik zal idd na volgende week eens even gaan kijken, dan is me SE week voorbij. Maar ik vind persoonlijk mijn meubel toch niet zo mooi, dus zijn nieuwe speakers een mooi excuus voor een ander.BARACUS schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:22:
Die andere sites zijn/waren toch veel duurder, gewoon bij Conrad halen kun je ze ook zonder gezeur zo retour zenden als het niet goed is. Ze hebben ook genoeg andere Eltax voor een leuke prijs die een tikkie kleiner zijn, misschien een idee ivm je meubel.
Ik wil er dan zoiets van maken:

Foto ff gejat uit: Post hier foto`s en specs`s van je home-cinema! deel 22
En dan leg ik de center op het meubel, en zet ik de concept 400`s naast me meubel
[ Voor 32% gewijzigd door Marcusso op 10-06-2006 16:14 ]
No Shame, only Fame!
Ik ben van plan om voor mijn nieuwe huis een homecinema-set samen te stellen met een beperkt budget €1000<. Deze bestaat uit een Reciever + HDD-recorder + Speakers.
Ik heb momenteel op het oog een Onkyo TX-SR503E reciever:

KLIK
http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_101456.html
die de Tangent FP-400 speakers moet gaan aansturen:

http://www.tangent-audio....howproduct.php?item=10078
Probleem is echter dat vrijwel niks te vinden is over deze speakers. Ik begrijp dat ik hiermee wellicht reacties uitlok in de richting van "Dan moet je ze zelf maar beluisteren, wij kunnen niet voor jou beoordelen ...etc" ... maar goed, er zijn zover ik weet geen winkels die deze speakers hebben staan.
Ik ben wel gestuit op 24sound-shop.nl die ze wel zou hebben, alleen weet ik niet of ze een tastbare winkel hebben. Ik heb ze al een mailtje gestuurd hierover maar nog niks vernomen.
De vraag aan jullie is dan toch, want vinden jullie van deze combinatie gezien het beperkte budget? Wat zijn jullie ervaringen met Eltax/Tangent en de Onkyo recievers (die laatste zit volgens mij wel goed gezien de kieskeurig reviews!). Of kan ik beter voor deze oplossing gaan: de Pioneer RCS-606 H?

http://www.pick2pay.nl/details.php?nav=164,
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Anoniem: 159816
Heb jij zelf ook ervaring met Onkyo recievers?? Zo ja wat zijn je bevindingen?Anoniem: 159816 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:31:
Onkyo is iig goedspul. Tenminste wat versterkingspower, bij die all-in-one oplossing heb ik daar mijn twijfels bij. Over de speakers kan ik niets zggen.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Op zich zou dat natuurlijk ideaal zijn maar ja Belgie ligt nou niet bepaalt naast de deur (gezien vanaf Arnhem) ... als het om speakerset van €2000,- zou gaan dan wil je wel een stukje rijden maar niet voor €260TomSwinnen schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:46:
*KNIP* Accurate (www.accurate.be) heeft Eltax/Tangent/Cilo en kan ze dus ook bestellen. Als je deze set wilt luisteren, haalt ie ze wel even in huis.
24Sound is ook een Belgische winkel, denk ik, trouwensrenzo4000 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:58:
[...]
Op zich zou dat natuurlijk ideaal zijn maar ja Belgie ligt nou niet bepaalt naast de deur (gezien vanaf Arnhem) ... als het om speakerset van €2000,- zou gaan dan wil je wel een stukje rijden maar niet voor €260.
Ik zal eens zien of hij een Nederlandse Eltax-collega heeft of contacten met de invoerder
Je kan ook http://home.wanadoo.nl/speakers.eltax// eens proberen?
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Jij bent echt goed bezig! Ik zie idd dat ze in Maarssen zitten, ik ga daar maar eens een afspraak maken...TomSwinnen schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:06:
[...]
24Sound is ook een Belgische winkel, denk ik, trouwens
Ik zal eens zien of hij een Nederlandse Eltax-collega heeft of contacten met de invoerder
Je kan ook http://home.wanadoo.nl/speakers.eltax// eens proberen?
De bekende Logitech speakers gebruiken ook Tangent onderdelen en daar hoor je veel positieve dingen over. Ik merk nu dat Eltax en Tangent werkelijk dezelfde onderdelen gebruiken, dat is gewoon 1 bedrijf of joint venture als je dat zo bekijkt. Dan moet de kwaliteit dus gewoon in orde zijn, luisteren blijft lastig met dit soort merken want geen winkel die ze verkoopt. Ik zie nu dat jouw keuze Tangent 260 euro kosten

220 euro - 10% + verzendkosten, niet slecht. Als het niet goed is kun je het retour zenden. Als ik zo op de Tangent site kijk lijken de conussen van een veel betere kwaliteit dan jou keus, niet van dat zilvere harde plastic dat typisch is voor de goedkopere Eltax speakerlijn.

Snap je mijn vergelijking

Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat het beter klinkt maar zover mijn ervaring reikt is dat wel altijd het geval. Snuffel in ieder geval op Conrad rond.
[ Voor 86% gewijzigd door BARACUS op 22-08-2006 03:23 ]
Ik had deze ook al gezien op de conrad site en vond het erg aantrekkelijk (ze zien er iig super uit!) alleen de vraag is of deze voldoende lage tonen produceren of dat je dan alsnog een sub erbij moet nemen. Wellicht dat ik dit ook in overweging moet gaan nemen ... lastig hoorBARACUS schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 02:49:
*KNIP*
Snap je mijn vergelijking![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat het beter klinkt maar zover mijn ervaring reikt is dat wel altijd het geval. Snuffel in ieder geval op Conrad rond.
Eltax, Tangent en Cilo zijn een en dezelfde bedrijf. De meeste winkels die Eltax hebben, hebben ook Tangent en/of Cilo.BARACUS schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 07:52:
Hehe, ik zie nu pas op de Tangent site dat onderaan staat dat het een trademark van Eltax is
Zijn er ook "grotere" winkels die deze speakers verkopen?? ... Op zich kan ik natuurlijk gewoon conrad bestellen en als het niet bevalt terugsturen, maar dat is toch weer zo'n gedoe! Ik ga liever eerst luisteren ...TomSwinnen schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:24:
[...]
Eltax, Tangent en Cilo zijn een en dezelfde bedrijf. De meeste winkels die Eltax hebben, hebben ook Tangent en/of Cilo.
Ik probeer er een te vinden maar ik kan me er echt geen bedenken. De meeste ketens hebben alleen de goedkope modellen, zoals de Eltax Millenium.renzo4000 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:28:
[...]
Zijn er ook "grotere" winkels die deze speakers verkopen?? ... Op zich kan ik natuurlijk gewoon conrad bestellen en als het niet bevalt terugsturen, maar dat is toch weer zo'n gedoe! Ik ga liever eerst luisteren ...
Trouwens, de nieuwe Eltax Symphony reeks ziet er ook erg knap uit.

Zit in dezelfde prijsklasse als je een 5.0 systeem samenstelt, denk ik.
Heb ze gereviewed, trouwens, als je de review wilt lezen, zeg maar
Ehm ja dat wil ik welTomSwinnen schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:36:
[...]
Ik probeer er een te vinden maar ik kan me er echt geen bedenken. De meeste ketens hebben alleen de goedkope modellen, zoals de Eltax Millenium.
Trouwens, de nieuwe Eltax Symphony reeks ziet er ook erg knap uit.
[afbeelding]
Zit in dezelfde prijsklasse als je een 5.0 systeem samenstelt, denk ik.
Had je dan ook gewoon in een DM kunnen stekenrenzo4000 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:50:
[...]
Ehm ja dat wil ik wel..... dit wordt wel een beetje slowchat zo
http://audioforum.be/article565.html&mode=nested
Een sub erbij zou ik wel doen, want ik denkt niet dat die zuilen onder de 45 Hz komenrenzo4000 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:00:
[...]
Ik had deze ook al gezien op de conrad site en vond het erg aantrekkelijk (ze zien er iig super uit!) alleen de vraag is of deze voldoende lage tonen produceren of dat je dan alsnog een sub erbij moet nemen. Wellicht dat ik dit ook in overweging moet gaan nemen ... lastig hoor
Heb 4 van die symphony's 4.4 (front + rear) staan en ze zijn mij tot nu toe heel goed bevallen. Ik zat eerder ook aan de concepts maar dit is toch net ff wat lekkerder in mijn kleine huiskamertje.TomSwinnen schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:36:
[...]
Alles op een standaard met spikes er onder (in verband met mijn houten vloer die dreunt als de pest) op een stoeptegel.
Anoniem: 183025
Ik had een vraagje want ik twijvel tussen de: Concept 400 en de ELTAX TANGENT AVANTGARDE 200.
Mijn vraag is dus: ze zijn even duur, maar welke klinkt beter? Iemand daar ervaring mee?
Bedankt alvast!
De concepts zijn veel zwaarder, ze klinken warmer en meer bass is mogelijk, ze kunnen echt blazen. Ik bedoel dan ook echt blazen, bij wijze van spreken schuiven de meubels door de huiskamer als je een fatsoenlijke versterker hebt. Ze kunnen natuurlijk ook normaal spelenAnoniem: 183025 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 11:30:
Ik kick dit topic maar weer is een keer omhoog
Ik had een vraagje want ik twijvel tussen de: Concept 400 en de ELTAX TANGENT AVANTGARDE 200.
Mijn vraag is dus: ze zijn even duur, maar welke klinkt beter? Iemand daar ervaring mee?
Bedankt alvast!
Je moet zelf dus bepalen wat het beste is voor jou muzieksoort, mijn persoonlijke mening is dat de concepts echt stukken beter zijn. De avantgarde zullen voor bijvoorbeeld klassiek en jazz een stuk helderder en strakker klinken. Mijn oren zijn echter "overgevoelig" voor hoge geluiden en ik kreeg dat hoge geluid er niet uit door met treble en bass af te stellen. De concept reageren wel goed op het afstellen en ik ben toch meer van het warme geluid. Ik heb ze dus beide in bezit gehad, hopelijk maakt dit je keuze makkelijker.
Bedankt voor je reactie! Ja ik denk dat ik dan voor die concepts ga. Maar ff serieus: op de eltax site staat er: (gequote:)BARACUS schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 12:44:
[...]
De concepts zijn veel zwaarder, ze klinken warmer en meer bass is mogelijk, ze kunnen echt blazen. Ik bedoel dan ook echt blazen, bij wijze van spreken schuiven de meubels door de huiskamer als je een fatsoenlijke versterker hebt. Ze kunnen natuurlijk ook normaal spelenDe avantgarde klinken vrij schel/hoog, de bass is redelijk maar erg beschaafd. Dat kun je ook we zien aan het formaat verschil van die "woofers"
![]()
Je moet zelf dus bepalen wat het beste is voor jou muzieksoort, mijn persoonlijke mening is dat de concepts echt stukken beter zijn. De avantgarde zullen voor bijvoorbeeld klassiek en jazz een stuk helderder en strakker klinken. Mijn oren zijn echter "overgevoelig" voor hoge geluiden en ik kreeg dat hoge geluid er niet uit door met treble en bass af te stellen. De concept reageren wel goed op het afstellen en ik ben toch meer van het warme geluid. Ik heb ze dus beide in bezit gehad, hopelijk maakt dit je keuze makkelijker.
Recommended retailprice in most EU-countries are 549,- € per pair
En bij Conrad kan je ze kopen voor 100 euro? Wie kan me dat uileggen? ik snap er helemaal niets van en ik sta er verbaast bij!
Gewoon een achterbakse manier om een product te promoten, valt me een beetje tegen van Eltax. Ze zijn dus echt niet 550 euro waard en worden ook nergens voor die prijs verkocht, 100 euro is een prima prijs.Anoniem: 183025 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:00:
[...]
Bedankt voor je reactie! Ja ik denk dat ik dan voor die concepts ga. Maar ff serieus: op de eltax site staat er: (gequote:)
Recommended retailprice in most EU-countries are 549,- € per pair
En bij Conrad kan je ze kopen voor 100 euro? Wie kan me dat uileggen? ik snap er helemaal niets van en ik sta er verbaast bij!
[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 30-09-2006 19:37 ]
Ik heb dus echt NERGENS zuil luidsprekers zien staan voor 100 euro dus ik denk niet dat 100 euro een prima prijs is (als je begrijpt wat ik bedoelBARACUS schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:35:
[...]
Gewoon een achterbakse manier om een product te promoten, valt me een beetje tegen van Eltax. Ze zijn dus echt niet 550 euro waard en worden ook nergens voor die prijs verkocht, 100 euro is een prima prijs.
Maar Eltax is dan toch wel één van de betere? Als je aanbevelingen hebt van andere merken kan ik dat altijd gebruiken!BARACUS schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:13:
Dan heb je toch echt niet goed gekeken, ik zie ze wel staan. Maar in deze prijsklasse zit je al snel bij de mailorder type winkels te kijken. Ze gaan inderdaad per 2.
Voor 100 euro heb je weinig keus je bent echt op de bodem van de putAnoniem: 183025 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:09:
[...]
Maar Eltax is dan toch wel één van de betere? Als je aanbevelingen hebt van andere merken kan ik dat altijd gebruiken!
Je moet wel een fatsoenlijke versterker hebben ze trekken erg zwaar, aansluiten op zo'n mini setje wordt 3 keer niks.
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
En de prijs is helemaal belachelijk eigenlijk, minder dan 25 euro per speaker

Maar opzich klinkt deze wel redelijk, 'zuiver' voor zover ik dat kan beoordelen als leek
Momenteel heb ik van de Universe de fronts (als rears) + center in gebruik, icm met de concept 400 (als fronts, ingewikkeld
Nu heb ik heel dit topic doorgelezen en weet ik niet wat het beste aan kan schaffen. Ik kom namelijk een aantal problemen tegen.
- ik heb een kleine huiskamer (14 a 15 vierkante meter)
- mijn tv staat in de hoek ( ik las in dit topic dat de concept 400 al minimaal 40 cm van muur moesten staan).
- Ik heb een houten (laminaat) vloer (zou niet goed zijn voor het geluid).
Voor de boxen wil ik maximaal €600,- uitgeven (5.1 systeem). Nu weet ik alleen niet of ik het best een sattelietsysteem of gewoon een speakerset aan kan schaffen. Kan iemand mij advies geven?
Anoniem: 164167
Ik wil ze gaan gebruiken om mijn x-530 logitech 5.1 systeempje (
Ik heb behoorlijk wat dingen opgezocht (ben een beetje een audio leek als het op losse elementen aankomt), en weet dus dat ik in ieder geval een versterker nodig heb, om deze op mijn Creative X-fi music aan te sluiten. Ik neem aan dat dat gewoon via de AUX ingang gaat, dus ik denk niet dat dat echt een probleem is.
Wat ik echter niet weet omdat ik er verder geen ervaring mee heb is of ik, nadat ik een versterker op de geluidskaart heb aangesloten (ik zat te denken aan iets van hier:) http://www.redcoon.nl/ind...all&searchPrices=170.270/
Kan ik dan ook vier concept 400's erop aansluiten? Ik vind het zo zonde om voor 10 euro minder van die "lullige" rears te halen

Heb ik dan zo'n meerkanaals receiver nodig zoals bijvoorbeeld http://www.redcoon.nl/ind...nwood_KRF_V_5100_D_zwart/ die? Want waarom staan er hele dure versterkers bij die vervolgens maar 2 x 50 wat kunnen leveren, en is bovenstaande 190 euro terwijl die 5 x 120 wat kan leveren.
En dan de domste vraag: is het mogelijk om met zulke grote boxen ook zachtjes naar muziek te luisteren, zonder dat de bass overheest, of je alleen maar ruis hoort? (Ik luister graag ambient en electro).
Het zijn wel wat vragen, maar ik ben ook nog een behoorlijke leek
Als je 'lullige' rears wil aansluiten ook though
Mijn eigen versterker (Rega Mira3) levert, als ik me niet vergis, 2x30W ofzo, en was toch wel 'redelijk' aan de prijs (denk ruim 5x zoveel als die Kenwood receiver
Geluidskwaliteit is waar het om gaat
Als je voor vermogen gaat, moet je naar PA eindtrappen gaan kijken, heb je 2x1000W voor 250 euro ofzo. Klinkt volkomen kut, maar vermogen heb je te over
En dan je laatste vraag: Tuurlijk kan dat
Ticking away, the moments that make up a dull day
Anoniem: 164167
Maar zou ik met een meerkanaals versterker die slechts 50 wat per kanaal levert ook nog goed deze boxen kunnen gebruiken? Ik meen ergens gelezen te hebben dat onderbelasting schadelijk kan zijn voor de tweeters

En wat betreft geluidskwaliteit heb je gelijk, het liefste hebik een versterker van 200 euro zonder poespas, hooguit treble en bass. 4-kanalen en een helder geluid en krachtig genoeg voor dus 4 concept 400's.
Zijn er misschien zulk soort versterkers? (en kan dat nou eigenlijk, wat ik dus eerst postte?)
Als je de receiver niet vol open draait is er geen probleem. Maar zodra je dit wel doet kan de receiver gaan clippen, wat inderdaad ook bij lage vermogens schadelijk is voor je luidsprekers.Anoniem: 164167 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 02:33:
Maar zou ik met een meerkanaals versterker die slechts 50 wat per kanaal levert ook nog goed deze boxen kunnen gebruiken? Ik meen ergens gelezen te hebben dat onderbelasting schadelijk kan zijn voor de tweeters.
front: concept 400
rear: monitor III
center: liberty
sub: rell quake (weet ik nog niet zeker aangezien hij vrij prijzig is, maar kan geen fansoenlijke vinden voor weinig geld).
Wat vinden jullie ervan? Over die center heb ik niets kunnen vinden maar volgens mij is dit de enige center van eltax. Ik ben bang dat als ik een center pak van een ander merk dat dit ook duidelijk hoorbaar is.
Nu zit ik het met het volgende probleem: Waar kan ik dit aanschaffen? Ik heb bij conrad zitten kijken maar ik zie alleen de concepts op hun site staan. Wie kan mij helpen?
Voor het geval je de Rell Quake echt te duur vind dan kan je eens kijken naar een Mivoc SW1000 (deze heb ik zelf ook in combo met de Concept 400) doet perfect zijn werk, maar nu ben ik ook niets beters gewend... Het is wel een feit dat die Rell natuurlijk wel nog weer stuk beter is, maarja je krijgt gewoon waar je voor betaald...scorpio81 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:20:
Ik ben er voor een groot gedeelte uit gekomen. Nu zit ik zelf aan het volgende te denken
front: concept 400
rear: monitor III
center: liberty
sub: rell quake (weet ik nog niet zeker aangezien hij vrij prijzig is, maar kan geen fansoenlijke vinden voor weinig geld).
Wat vinden jullie ervan? Over die center heb ik niets kunnen vinden maar volgens mij is dit de enige center van eltax. Ik ben bang dat als ik een center pak van een ander merk dat dit ook duidelijk hoorbaar is.
Nu zit ik het met het volgende probleem: Waar kan ik dit aanschaffen? Ik heb bij conrad zitten kijken maar ik zie alleen de concepts op hun site staan. Wie kan mij helpen?
Heeft iemand toevallig ervaring met beide speakers - en zo ja, welke geef je de voorkeur?
Ik quote even mijn mening van de vorige bladzijde.

BARACUS schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 12:44:
[...]
De concepts zijn veel zwaarder, ze klinken warmer en meer bass is mogelijk, ze kunnen echt blazen. Ik bedoel dan ook echt blazen, bij wijze van spreken schuiven de meubels door de huiskamer als je een fatsoenlijke versterker hebt. Ze kunnen natuurlijk ook normaal spelenDe avantgarde klinken vrij schel/hoog, de bass is redelijk maar erg beschaafd. Dat kun je ook we zien aan het formaat verschil van die "woofers"
![]()
[ Voor 6% gewijzigd door BARACUS op 11-10-2006 16:00 ]
Maar ik heb nu een SR4300 met 2 Wharfedale Valdus 400's staan. ik zou de concepts als rears gebruiken. ik maak me er alleen zorgen over dat ze onder zouden doen voor de wharfedales, want die klinken best wel goed IMO..
Heeft iemand ze eens vergeleken, of ze allebei gehoord?
Waarom? Ook de achterkanalen bevatten laag.BARACUS schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:41:
Concepts als rears, wellicht een beetje overdreven??
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Daar kan ik neit op wachten :P! ik neem de beuken versie (op conrad.nl voor 109 euro...)
Maar weet iemand of dit de ''lichte'' beuken kleur is (zie het 2e(dacht ik) plaatje op conrad bij de beuken kleur) of de donkere beuken (zie eerste en 3e plaatje geloof ik) kleur? Iemand die besteld op conrad? Fototjuh?
Bedankt alvast
Het geluid klinkt totaal niet vol, vooral midden/lage tonen klinken niet. Het klinkt zo slecht dat ik niet het idee heb dat het ligt aan het feit dat het (te) goedkope speakers zijn - want zelf m'n oude creative speakerset voor op m'n PC klonk nog beter
Ze staan aangesloten op m'n Yamaha RX-V450 receiver, in 1e instantie als 'B' speakers (Heb ook een 5.1 set er op aangesloten), maar ook op 'A' klinkt het niet.
Heeft iemand hier de concepts op een Yamaha receiver aangesloten -- zoja, heb je iets aan de instellingen aangepast ?
Als iemand een idee heeft waar dit aan kan liggen hoor ik dat graag - anders moeten ze helaas terug naar Conrad
Ligt het niet aan een of andere instelling op je receiver? Staan ze op large of small speakers, is er een bepaalde frequentie afgefilterd voor de subwoofer?-d- schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:37:
Ik heb deze week de Concept 400's binnen gekregen, maar op de een of andere manier klinken ze voor geen meter, waar ik toch het idee heb dat het aan mij ligt gezien de vele positieve reacties op deze set.
Het geluid klinkt totaal niet vol, vooral midden/lage tonen klinken niet. Het klinkt zo slecht dat ik niet het idee heb dat het ligt aan het feit dat het (te) goedkope speakers zijn - want zelf m'n oude creative speakerset voor op m'n PC klonk nog beter
Ze staan aangesloten op m'n Yamaha RX-V450 receiver, in 1e instantie als 'B' speakers (Heb ook een 5.1 set er op aangesloten), maar ook op 'A' klinkt het niet.
Heeft iemand hier de concepts op een Yamaha receiver aangesloten -- zoja, heb je iets aan de instellingen aangepast ?
Als iemand een idee heeft waar dit aan kan liggen hoor ik dat graag - anders moeten ze helaas terug naar Conrad
Vaag, ik denk dat het aan je speaker kabels (?) of aan je ruimte ligt. In spelen helpt vaak ook wel. Misschien moet je ze eerst gewoon een tijdje proberen end an woden ze van zelf beter of je bent een echt audio freak dat je al die dingen hoor-d- schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:37:
Ik heb deze week de Concept 400's binnen gekregen, maar op de een of andere manier klinken ze voor geen meter, waar ik toch het idee heb dat het aan mij ligt gezien de vele positieve reacties op deze set.
Groeten, J.
Speakers staan op large, subwoofer heb ik op verschillende settings gezet (crossover), maakt helaas niks uitPixal schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:55:
[...]
Ligt het niet aan een of andere instelling op je receiver? Staan ze op large of small speakers, is er een bepaalde frequentie afgefilterd voor de subwoofer?
Ik gebruik Oehlbach speakerkabel en niet de standaard dropveters die er bij zitten, dus daar zou het niet aan moeten liggen. +/- ook getest of het niet verkeerd om was aangesloten.Anoniem: 183025 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:55:
[...]
Vaag, ik denk dat het aan je speaker kabels (?) of aan je ruimte ligt. In spelen helpt vaak ook wel. Misschien moet je ze eerst gewoon een tijdje proberen end an woden ze van zelf beter of je bent een echt audio freak dat je al die dingen hoor... Ik heb hem gister bestelt weet iemand misschien hoe lang het duurt voor dat ze bezorgt worden (3-5 dagen?) Ik hoop zaterdag al
hehe....
![]()
Groeten, J.
Vraag me af of het inspelen iets uitmaakt - de speakers klinken namelijk echt heel slecht, en vraag me af of inspelen dat gaat veranderen.
Heb na een paar weken ook nieuwe kabels gekocht, aangezien ik nog oude kabels gebruikte en deze er al 10 jaar lagen ofzo
Anoniem: 20084
'ik vind ze goed klinken' is bij luidsprekers zo ongelofelijk subjectief, dat je er eigenlijk weinig waarde aan kunt toekennen. Daarnaast maakt het ook behoorlijk wat uit wat voor versterker er aan hangt. Zo klonken mijn speakers op mijn Marantz SR5200 vele malen beter dan op een vrij nieuwe uitvoering van een Onkyo xxxxx (weet niet meer) van geloof ik rond de 700 euro.
Daarom adviseer ik zelf altijd een luistersessie met het liefst gebruik makend van hetzelfde merk versterker.
Ook maakt het nogal uit of je harde vloer hebt of vloerbedekking.
Ik heb laatst ook goedkope zuilen gekocht, 4 zuilen en een center, sub had ik al. Die center klinkt gewoon totaal anders dan de zuilen, compleet hol klote geluid om het zacht uit te drukken.
Lage tonen kunnen ze prima weergeven hoor, maar op een versterker/receiver zonder extra bassversterking is het wel wat middelmatig ja. Maar zelf heb ik ze ongeveer een half jaar aan deze versterker gehangen...en toen kwam er een machtige basdruk uit hoorSjadow_ schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:04:
Ik heb ook een tijdje de concept 400. Toen ik ze gelijk had aangesloten op mijn marantz sr-4600 vond ik ze ook niet klinken. Wat ik vooral miste waren de lage tonen. Midden vond ik wel erg goed. Ben toen paar dagen bezig geweest met het uitproberen van verschillende instellingen. Wat bij mij hielp was Surround mode op Neo:6:music (kweet niet precies de omschrijving) te zetten en de bass +3b te zetten.
Momenteel hangen ze aan een Pioneer VSX-416s, en daarop vind ik ze nog steeds goed klinken...maar inderdaad lijken ze minder laag te produceren. Maar achja, daar is de sub voor in mn 5.1 opstelling

Ik vraag me alleen af welke (stereo)versterker ik hierbij kan kopen, toch wel 2x100watt zodat er toch af en toe een feestje mee gegeven kan worden, ook al hou ik niet zo van het overdreven harde gedreun. de versterker mag zo'n €150 kosten (niet veel, maar hoef dan ook geen surround enzo).
Tweede vraag is of ik er echt op vooruit zal gaan met deze speakers, aangezien deze mini-set die ik nu heb toendertijd ook al een gulden of 400 kostte, en zeker niet verkeerd klinkt voor die mini speakertjes.
Bij voorbaat dank!
[ Voor 7% gewijzigd door Jazzle op 29-10-2006 19:29 ]
om deze post toch nuttig te maken, mischien is het een idee om toch 5.1 te kopen zodat ik er later nog speakers bij kan zetten? dan zou de pioneer vsx-416 wel mooi zijn mischien?
Daar heb ik nu delen van de 5.0 set Universe aanhangen, en Concept 400's als fronts.
Het geheel, inclusief actieve subwoofer, klinkt voor mijn doen uitstekend
Het enige nadeel is de actieve koeling in die versterker wanneer ik muziek via stereo (2.0 of 2.1) luister. Maar dan enkel bij hoog volume
Hm, das jammer, aangezien ik het voorlopig bij 2.0 wil houden...Anoniem: 33810 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:25:
Dat heb ik wel ja, maar de ervaring daarmee is gematigd. Het gaat om de Pioneer VSX-416s, welke opzich wel een redelijke bass geeft (helaas niet apart te versterken), maar deze geeft nogal veel ruis op de tweeters (niet hoorbaar tijdens films hoor, gelukkig, maar wel aanwezig als je echt dichtbij de speakers zit).
heeft iemand anders mischien nog ervaringen met 5.1 receivers van rond de 150-200 euro?
stereo is tóch geen optie heb ik besloten, aangezien er dan gelijk een nieuwe receiver moet kopen als ik wil upgraden...
Ik gebruik al een tijdje de JVC rx-5062 samen met de concept 400, ben erg tevreden over het geluid.Jazzle schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:15:
[...]
Hm, das jammer, aangezien ik het voorlopig bij 2.0 wil houden...
heeft iemand anders mischien nog ervaringen met 5.1 receivers van rond de 150-200 euro?
stereo is tóch geen optie heb ik besloten, aangezien er dan gelijk een nieuwe receiver moet kopen als ik wil upgraden...
Ziet er wel mooi uit, maar 10% THD tov de pioneer met maar 1%jochie79 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:12:
[...]
Ik gebruik al een tijdje de JVC rx-5062 samen met de concept 400, ben erg tevreden over het geluid.

Mijn keuze heeft zich beperkt tot de Concept 400

# Technische spec.:
# 3-weg basreflex
# Max. 400 W
# 35 - 20.000 Hz
# 93 dB
# Afm (Ø): hoogte 25 mm • Midden 130 mm • Woofer 200 mm.
# Afm. boxen (lxbxh) 260 x 285 x 900 mm. Gewicht 14,1 kg.
of de Eltax Symphony 4.4.

# Technische specificaties:2-weg-basreflex
# Sinus- en muziekvermogen 80 / 160 W
# Impedantie 6 Ω
# Frequentiebereik 40 tot 20.000 Hz
# Geluidsniveau 89 dB
# Afm. (bxdxh) 210 x 225 x 325 mm
# Gewicht 4,9 kg/st.
Ik zal de speakers dus blind kopen, omdat ik in geen enkele winkel in de buurt ze heb kunnen beluisteren. Ik luister voornamelijk muziek(van rock tot hardstyle, wel een leuke bas nodig), en kijk soms een filmpje. Wat ik wel graag heb is dat de lage tonen ook goed te horen zijn.
Is er toevallig iemand die ze een keer gehoort heeft en ze kan vergelijken?
Ook zou ik graag willen weten wat sommigen bedoelen met dat de bas van de Concept 400 beter doorkomt als je hem wat versterkt, gewoon de equalizer op de versterker?(dus bas-schuif hoger zetten?)
En zijn de Concept 400 of de Eltax Symphony 4.4 wel echt geschikt voor een de lagere tonen ook?
BVD
Dan zou ik gaan voor de Concept 400 model, aangezien de Symphony modellen meer boekenplank-speakers (lijken te) zijn.Ik zal de speakers dus blind kopen, omdat ik in geen enkele winkel in de buurt ze heb kunnen beluisteren. Ik luister voornamelijk muziek(van rock tot hardstyle, wel een leuke bas nodig), en kijk soms een filmpje. Wat ik wel graag heb is dat de lage tonen ook goed te horen zijn.
Over de bass, m'n eigen ervaring is (Concept 500) dat deze speakers letterlijk alles weg laten dreunen in m'n huiskamer. De lange kast zelf zorgt voor een goede basskast eigenlijk, en je hoeft je niet echt zorgen te maken over in welke hoek of ruimte je 'm wilt plaatsen, geluid maken doet het toch wel. Ook met films ben ik er tevreden over. Nu vergelijk ik wel m'n eigen ervaring (500) met die van de 400's die ik nooit geluisterd heb overigens
Klopt de Symphony 4.4 is inderdaad een boekenplank model. Maar dat maakt me niet zoveel uit, met een paar leuke speakerstands ziet dat er ook erg mooi uit. Bedankt in ieder geval voor je informatie, ik wacht nog even de verdere reacties af.:)Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:26:
[...]
Dan zou ik gaan voor de Concept 400 model, aangezien de Symphony modellen meer boekenplank-speakers (lijken te) zijn.
Over de bass, m'n eigen ervaring is (Concept 500) dat deze speakers letterlijk alles weg laten dreunen in m'n huiskamer. De lange kast zelf zorgt voor een goede basskast eigenlijk, en je hoeft je niet echt zorgen te maken over in welke hoek of ruimte je 'm wilt plaatsen, geluid maken doet het toch wel. Ook met films ben ik er tevreden over. Nu vergelijk ik wel m'n eigen ervaring (500) met die van de 400's die ik nooit geluisterd heb overigensIk vind de 500's wel een lekker slank model hebben, en er zitten 4 kleine , plastic, spikes onder de zuilen die het doordreunen naar de onderburen wat moeten verminderen.
Dat zijn idd de spec's, maar hij klinkt goed, en misschien presteert de jvc pas slecht vanaf bijvoorbeeld 90% van het max volume...Jazzle schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:55:
[...]
Ziet er wel mooi uit, maar 10% THD tov de pioneer met maar 1%
ofwel eigenlijk zeggen dit soort specs niet zo veel, tevens zijn niet alle fabrikanten even "eerlijk" wat betreft de specs.
En de jvc is bij mij weten een stuk goedkoper. (toen ik 'm kocht €145,- , de pioneer was toen iets van €200,- ) dat is ruim een derde meer.
Anders kom je een keertje luisteren naar de Pioneer VSX-416s icm de Eltax Concept 400...maar dan moet je wel naar Tilburg komenJazzle schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:55:
[...]
Ziet er wel mooi uit, maar 10% THD tov de pioneer met maar 1%
Zonder dat ik naar Tilburg moet kopen, kan je vertellen of het goed geluid heeft?Anoniem: 33810 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 08:00:
[...]
Anders kom je een keertje luisteren naar de Pioneer VSX-416s icm de Eltax Concept 400...maar dan moet je wel naar Tilburg komen.
De Symphony 4.4 doet het niet slecht op basgebied, de hele nieuwe Symphony reeks is wat dat betreft goed. Maar muzikaal zit het wat tegen. Muziek die niet los komt van de speaker en dergelijke. Daar heeft de Concept ook gewoon last van (veel van de budgetspeakers van Eltax) maar de Symphony is op dat gebied wel beter. En niet te vergeten, de Symphony is gewoon stukken knapper.heracles schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:20:
Is er toevallig iemand die ze een keer gehoort heeft en ze kan vergelijken?
Ook zou ik graag willen weten wat sommigen bedoelen met dat de bas van de Concept 400 beter doorkomt als je hem wat versterkt, gewoon de equalizer op de versterker?(dus bas-schuif hoger zetten?)
En zijn de Concept 400 of de Eltax Symphony 4.4 wel echt geschikt voor een de lagere tonen ook?
BVD
Ik ben er zoals ik eerder al schreef erg tevreden mee, afgezien van een klein beetje ruis in de tweeters (welke je niet hoort tijdens normaal gebruik).Anoniem: 183025 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 08:21:
[...]
Zonder dat ik naar Tilburg moet kopen, kan je vertellen of het goed geluid heeft?