Eltax Concept serie

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 41.255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
TomSwinnen schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:03:
[...]

De Symphony 4.4 doet het niet slecht op basgebied, de hele nieuwe Symphony reeks is wat dat betreft goed. Maar muzikaal zit het wat tegen. Muziek die niet los komt van de speaker en dergelijke. Daar heeft de Concept ook gewoon last van (veel van de budgetspeakers van Eltax) maar de Symphony is op dat gebied wel beter. En niet te vergeten, de Symphony is gewoon stukken knapper. :p
Dankje voor het aan twijfelen maken :P hehe..
Ik verwacht natuurlijk niet dat hij m'n huis aan het trillen kan zetten, houd ook niet van dat soort bas, liever een strakke gecontroleerde, maar wel goed te horen. Pff.. moeilijke keuze, ik weet van de Concept 400 dat ze hard kunnen, maar van de Symphony? Luister soms namelijk wel naar muziek op een luid volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

heracles schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:02:
[...]
Dankje voor het aan twijfelen maken :P hehe..
Ik verwacht natuurlijk niet dat hij m'n huis aan het trillen kan zetten, houd ook niet van dat soort bas, liever een strakke gecontroleerde, maar wel goed te horen. Pff.. moeilijke keuze, ik weet van de Concept 400 dat ze hard kunnen, maar van de Symphony? Luister soms namelijk wel naar muziek op een luid volume.
Hard zat. Natuurlijk had ik ze (de Symphony 6.4, Center & Mini) niet tot hun max kunnen testen in de winkel maar ging wel goed luid. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183025

TomSwinnen schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:03:
[...]

De Symphony 4.4 doet het niet slecht op basgebied, de hele nieuwe Symphony reeks is wat dat betreft goed. Maar muzikaal zit het wat tegen. Muziek die niet los komt van de speaker en dergelijke. Daar heeft de Concept ook gewoon last van (veel van de budgetspeakers van Eltax) maar de Symphony is op dat gebied wel beter. En niet te vergeten, de Symphony is gewoon stukken knapper. :p
Ik wil je niet meteen gaan afzeiken hoor, maar dat is wel dikke onzin. Dat de muziek niet van de speaker los komt? :? Juist wel! En over dat je zegt dat de symphony mooier is ben ik het ook niet mee eens, Ik vind hem juist lelijker. Dus een beetje in je eigen gedachten blijven praten svp. (daar bedoel ik mee niet uitspraken doen als: wij vinden allemaal... maar ik vind...)

Maar weer even voor een reactie voor de twijfelaar :P Je moet zelf beslissen, het geluid van die 2 maakt niet veel uit. De ene kan meer produceren (concept 400) dan de ander. En ik denk dat je in dit geval op het uiterlijk moet letten. Jij moet kiezen welke je de mooiste vind en ik denk dat je er erg blij mee bent als je hem eenmaal gekocht hebt (dit kan ik inieder geval garanderen van de concepts.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 183025 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:49:
[...]
Ik wil je niet meteen gaan afzeiken hoor, maar dat is wel dikke onzin. Dat de muziek niet van de speaker los komt? :? Juist wel! En over dat je zegt dat de symphony mooier is ben ik het ook niet mee eens, Ik vind hem juist lelijker. Dus een beetje in je eigen gedachten blijven praten svp. (daar bedoel ik mee niet uitspraken doen als: wij vinden allemaal... maar ik vind...)
Het uiterlijk is gewoon smaak, natuurlijk, maar als je nooit niet echt iets beters hebt gehoord dan de Eltax Concept (ik zie dat je ze zelf hebt) ga je ook niet over zoiets kunnen oordelen als het al dan niet loskomen van het geluid van de speakers. Is nogal een delicaat concept, en een luidspreker die je naar muziek laat luisteren en niet naar een luidspreker is de Concept 400 héus niet.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TomSwinnen schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:51:
[...]

Het uiterlijk is gewoon smaak, natuurlijk, maar als je nooit niets echt iets beters hebt gehoord dan de Eltax Concept (ik zie dat je ze zelf hebt) ga je ook niet over zoiets kunnen oordelen als het al dan niet loskomen van het geluid van de speakers. Is nogal een delicaat concept, en een luidspreker die je naar muziek laat luisteren en niet naar een luidspreker is de Concept 400 héus niet.
Mijn vader luisterd ook zeer vaak naar boxen in de winkel en thuis (we hebben beneden zeer goede boxen staan (weet even niet zo snel van welk merk, dat post ik straks wel even)) En er is zeker verschil tussen de zijne en die van mij maar nu ik al aardig wat gewend ben vind ik dat het geluid van de concept 400's toch echt heel erg goed afkomen. Ik luister beneden ook erg vaak naar muziek om het te vergelijken. Dus ik denk dat je niet moet gaan zeggen dat ik niets anders gehoort heb of vergeleken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 183025 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:56:
[...]
Mijn vader luisterd ook zeer vaak naar boxen in de winkel en thuis (we hebben beneden zeer goede boxen staan (weet even niet zo snel van welk merk, dat post ik straks wel even)) En er is zeker verschil tussen de zijne en die van mij maar nu ik al aardig wat gewend ben vind ik dat het geluid van de concept 400's toch echt heel erg goed afkomen. Ik luister beneden ook erg vaak naar muziek om het te vergelijken. Dus ik denk dat je niet moet gaan zeggen dat ik niets anders gehoort heb of vergeleken heb.
Mja, het blijven je eigen luidsprekers, dus jij bent er natuurlijk geweldig tevreden mee, zo hoort het ook. :)

Maar ik heb ze getest en gereviewed. Dus ik luisterde al zeker met een kritischer oor dan jij. Nu wil ik overigens ook heus niet gaan opscheppen ofzo, maar als het ervaring met luidsprekers betreft kan ik zeggen dat het bij mij wel wat anders is als sporadisch naar een setje van m'n vader luisteren. Ik heb er een boel beurzen, winkels, luistertesten, eigen materiaal etc... opzitten. :)

offtopic:
Let je even op je dt-fouten. :) Het valt wel erg op, sorry.

[ Voor 3% gewijzigd door TomSwinnen op 01-11-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Of de muziek nu wel of niet uit de boxen springt maakt niks uit, het gaat erom of
- je voor 100 euro iets beters kunt krijgen
- is de kwaliteit fatsoenlijk genoeg of is het echt weggegooid geld

De bovenstaande vragen kun je positief beantwoorden.

Zuilen zijn leuk als je echt flink bass wilt, als je ze zacht zet valt het verschil snel weg. Dan zijn de boekenplank modellen vaak wat gecontroleerder, beter voor minder beuken. Je kunt ook kiezen voor die kleinere zuilen, die beuken een stuk minder maar klinken strakker. De kamer waarin ze komen te staan is ook belangrijk, zet die dikke zuilen in een klein hok en het klinkt niet zo fantastisch, het moet wel de ruimte krijgen. Heb je een houten vloer en muur dan gaat de kwaliteit ook achteruit. Het blijven natuurlijk goedkope dingen dus je zult de opstelling moeten optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Hadden jullie trouwens ook bij de aankoop van Eltax speakers (mijn geval de 500) ook zo'n brak geschreven handleiding? :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/55f95066ffeeb0e42a8bce2c2a009746/thumb.jpg

:P brakke pic kwaliteit, d750i toendertijd

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 02-11-2006 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33810

Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Een heel interessant artikel over de Concept400 met metingen ed:
http://www.hifi-selbstbau.de/text.php?id=34&s=read

En het tweede deel gaat over hoe je de Concept400 kunt verbeteren:
http://www.hifi-selbstbau.de/text.php?id=54&s=read

Helaas wel in het duits.

[ Voor 8% gewijzigd door heracles op 04-11-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey, kan je de concepts nu bi-wired aansluiten :(. Dan konden ze een jaar geleden nog niet...stelletje eikels :). Niet dat mij dat iets uitmaakt, maar ik heb wel graag alle opties :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Anoniem: 33810 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:04:
Hey, kan je de concepts nu bi-wired aansluiten :(. Dan konden ze een jaar geleden nog niet...stelletje eikels :). Niet dat mij dat iets uitmaakt, maar ik heb wel graag alle opties :P.
Hmm, de mijne (zie startpost) hadden toch echt ook al Bi-wired!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm nu zie ik het ja...maar enkel op de beuken. Ik heb de zwarte...daarbij zijn de aansluitschroeven zelfs van plastic :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ze net binnen gekregen (1,5 weken geleden) en de beuken kun je NIET bi-wired aansluiten. Het zijn gewoon slotjes waar 1 draadje op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vreemd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:02

Wok

Dakloos...

Anoniem: 183025 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:49:
[...]

Maar weer even voor een reactie voor de twijfelaar :P Je moet zelf beslissen, het geluid van die 2 maakt niet veel uit. De ene kan meer produceren (concept 400) dan de ander. En ik denk dat je in dit geval op het uiterlijk moet letten. Jij moet kiezen welke je de mooiste vind en ik denk dat je er erg blij mee bent als je hem eenmaal gekocht hebt (dit kan ik inieder geval garanderen van de concepts.)
Ik ben het echter wel met TomSwinnen eens (ik heb zojuist even zijn review gelezen (post van 22-08) ) :) Ik ben zelf reeds 8 jaar de gelukkige eigenaar van een set Symphony 8.2 (oudere serie inderdaad) en een Millenium center speaker die ik heb aangesloten om een Sony STR-DE415 receiver (inmiddels 10 jaar in bezit). Ik kan weinig anders dan me aansluiten bij de posts en de review van Tom:
- Zeer geschikte speakers voor een HT-opstelling
- Goede bouwkwaliteit

maar inderdaad niet echt overtuigend in het afspelen van muziek. De beleving is er net niet. Het klinkt allemaal wat vlak, hoewel de Symphony's indruk maken met de weergave van lage tonen. In het hoog vallen ze wat tegen. Gitaarsolo's klinken wat 'plakkerig' en in het algemeen klinkt het niet heel gedetailleerd.

Mijn B&W DM302's die - na de aanschaf van de Symphony's - als rears zijn ingezet, klinken in het mid en hoog wat overtuigender en meer sprankelend. De B&W's lieten het echter weer wat afweten op het gebied van laag weergave.

Nu moet ik toegeven dat mijn receiver nou niet bepaald een kunsstukje is (staat inmiddels ook op nominatie om vervangen te worden, aangezien het ding kuren begint te vertonen) en dat met een betere kwaliteit versterker het geluid nog aanmerkelijk verbeterd zal kunnen worden. Ik heb het idee dat de beperkingen in mijn geluidsbeleving voornamelijk worden bepaald door de brakke Sony. Echter, voor deze prijs kun je redelijkerwijs geen topkwaliteit verwachten van deze speakers en juist als je naar de prijs kijkt, blijkt Eltax veel waar voor je geld te bieden :)

Als je met een (zeer) beperkt budget in de markt bent voor een set speakers, dan kun je niet om de Eltax/Tangent/Cilo producten heen. :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-06 13:48

-d-

Anoniem: 183025 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 17:41:
Ik heb ze net binnen gekregen (1,5 weken geleden) en de beuken kun je NIET bi-wired aansluiten. Het zijn gewoon slotjes waar 1 draadje op kan.
Ik heb 2 weken geleden de zwarte gekregen, daar kan het weer wel bij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe, nu wordt het toch echt vreemd. Willekeurig per paar kan er dus bi-wire op zitten _O-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
  • Laatst online: 20:26
Anoniem: 33810 schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:09:
Hehe, nu wordt het toch echt vreemd. Willekeurig per paar kan er dus bi-wire op zitten _O-?
Idd hier de zwarte, ongeveer 4 maanden terug, zonder bi-wire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Net ook bij Conrad de Concept400 in het zwart besteld. Benieuwd of ik wel bi-wire aansluitingen heb, niet dat ik het ga gebruiken, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wok schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:10:
[...]

Ik ben het echter wel met TomSwinnen eens (ik heb zojuist even zijn review gelezen (post van 22-08) ) :) Ik ben zelf reeds 8 jaar de gelukkige eigenaar van een set Symphony 8.2 (oudere serie inderdaad) en een Millenium center speaker die ik heb aangesloten om een Sony STR-DE415 receiver (inmiddels 10 jaar in bezit). Ik kan weinig anders dan me aansluiten bij de posts en de review van Tom:
- Zeer geschikte speakers voor een HT-opstelling
- Goede bouwkwaliteit

maar inderdaad niet echt overtuigend in het afspelen van muziek. De beleving is er net niet. Het klinkt allemaal wat vlak, hoewel de Symphony's indruk maken met de weergave van lage tonen. In het hoog vallen ze wat tegen. Gitaarsolo's klinken wat 'plakkerig' en in het algemeen klinkt het niet heel gedetailleerd.

Mijn B&W DM302's die - na de aanschaf van de Symphony's - als rears zijn ingezet, klinken in het mid en hoog wat overtuigender en meer sprankelend. De B&W's lieten het echter weer wat afweten op het gebied van laag weergave.

Nu moet ik toegeven dat mijn receiver nou niet bepaald een kunsstukje is (staat inmiddels ook op nominatie om vervangen te worden, aangezien het ding kuren begint te vertonen) en dat met een betere kwaliteit versterker het geluid nog aanmerkelijk verbeterd zal kunnen worden. Ik heb het idee dat de beperkingen in mijn geluidsbeleving voornamelijk worden bepaald door de brakke Sony. Echter, voor deze prijs kun je redelijkerwijs geen topkwaliteit verwachten van deze speakers en juist als je naar de prijs kijkt, blijkt Eltax veel waar voor je geld te bieden :)

Als je met een (zeer) beperkt budget in de markt bent voor een set speakers, dan kun je niet om de Eltax/Tangent/Cilo producten heen. :)
Ja, ik denk dat jullie gelijk hebben. Ik heb ze net geluistert bij de Media markt (ja die heeft ook een test ruimte met de symphonys :D) en ik had ze nog nooit echt geluisterd. Ik ben het eens dat de symphony wat beter in het hoog is. Maar dat betekend niet dat de concept troep zijn. Want die vind ik nog steeds erg goed!

Even voor die man die zei dat de aansluitings knoppen HELAAS van plastic waren: De duurste wharfedale die ik beneden heb staan zijn ze ook van plastic dus ik weet niet wat er nou zo verkeerd aan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat was ik :). Hmm, het maakt inderdaad niet zoveel uit...de werkelijke connector zelf is altijd van metaal ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Hm.. mag ik vragen wat de ervaringen zijn met bestellen bij Conrad, met name de levertijd? Ik heb ze zondag besteld, en dus uiterlijk vrijdag. Maar wat zijn de ervaringen hier? Sneller of niet?

Tja, nogal ongeduldig ja, wil weer muziek kunnen luisteren(oude boxen opgeblazen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
heracles schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:38:
Hm.. mag ik vragen wat de ervaringen zijn met bestellen bij Conrad, met name de levertijd? Ik heb ze zondag besteld, en dus uiterlijk vrijdag. Maar wat zijn de ervaringen hier? Sneller of niet?

Tja, nogal ongeduldig ja, wil weer muziek kunnen luisteren(oude boxen opgeblazen)
Bij mij duurde het denk ik een dag of 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Duurt altijd langer dan ze aangeven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je betaalt hebt (en dat staat dan ook aangegeven op de site als: Uitgevoerd) dan duurt het nog 5 dagen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Anoniem: 183025 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:45:
Als je betaalt hebt (en dat staat dan ook aangegeven op de site als: Uitgevoerd) dan duurt het nog 5 dagen als het goed is.
Ik vind het opzich slecht dan als via Ideal de betaling bij hen pas op dinsdag als "uitgevoerd" op de site stond. Heb zondag het geld over gemaakt, via Ideal zodat het meteen bij hun binnen is, en ik snap dat ze op zondag niet werken :P, maar de maandag dan?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien moeten ze maandag wat dingen (mbt je order) nakijken ofzo, en hebben ze Dinsdag de opdracht gegeven om het pakketje naar de koeriersdienst te sturen?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 08-11-2006 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Anoniem: 33810 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:40:
Misschien moeten ze maandag wat dingen (mbt je order) nakijken ofzo, en hebben ze Dinsdag de opdracht gegeven om het pakketje naar de koeriersdienst te sturen?
Zal dan denk ik ja :). Heb net een mail gekregen met volgcode voor DHL enz. Staat dat er binnen 5 dagen word geleverd. Klik ik de volgcode aan dat zegt het volgende scherm: " - Er zijn geen gegevens voor de opgegeven zoek criteria gevonden."

Dus zal nog niet verwerkt zijn door DHL neem ik aan :) . Zoals ik net las hadden sommigen het ook over SelectVracht. Waarom word dan sommigen via DHL en sommigen via SelectVracht gestuurd? Lijkt me toch dat ze met 1 een contract hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Selectvracht komt toch met personenauto's langs, daar passen ze niet in. Af en toe loopt dat weleens fout in het systeem dus komen ze met selektvracht :) althans zo hebben ze het mij verteld.
Ik moest eens iets groots wisselen en selectvracht weigerde het op te halen maar hadden het wel gebracht, vandaar.
Als je een DHL trace hebt dan zal het wel snel gaan hoor, ik verwacht het dan binnen 2 dagen.

[ Voor 16% gewijzigd door BARACUS op 08-11-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijnes kwam ook met DHL ja. In een personenauto past het trouwens wel hoor, heb ze daar zelf al eens in vervoerd...maar dan zit 'ie best vol :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 09:09
Ik ben ook van plan de Concept 400 speakers te gaan bestellen. Ik vroeg me alleen af of iemand ervaringen heeft met de Concept 500 (of de Tangent Avantgarde 200 die hetzelfde is maar dan iets goedkpoer dan de Concept 500?).
De 500 mist de middenspeaker maar is verder hetzelfde dacht ik, maar hij is wel duurder dan de 400, is deze dan ook beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Anoniem: 33810 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:59:
Mijnes kwam ook met DHL ja. In een personenauto past het trouwens wel hoor, heb ze daar zelf al eens in vervoerd...maar dan zit 'ie best vol :P.
Ja maar er moeten ook nog meer pakjes mee :P Die trien moest ook omrijden omdat de boxen onderop lagen maar ik wel het eerste adres was, slim :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whehe, doos |:(

Nog dubbelzinnig ook :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Ik heb ze nu ook binnen! Heb de zwarte bestelt en heb wel bi-wire aansluitingen. Ik weet nog dat ik een paar pagina's terug vroeg of ze wel voldoende laag gingen. Nou, wat geven die dingen een laag hé.. Heb de bas op -7 (min. = -10) op mijn versterker, en ze klinken super!!

Ze zijn wel heel erg groot. Aankomende week komen er nog wel foto's, moet ze eerst goed opstellen, ander bureau moet er weer komen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
heracles schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:05:
Ik heb ze nu ook binnen! Heb de zwarte bestelt en heb wel bi-wire aansluitingen. Ik weet nog dat ik een paar pagina's terug vroeg of ze wel voldoende laag gingen. Nou, wat geven die dingen een laag hé.. Heb de bas op -7 (min. = -10) op mijn versterker, en ze klinken super!!

Ze zijn wel heel erg groot. Aankomende week komen er nog wel foto's, moet ze eerst goed opstellen, ander bureau moet er weer komen hier.
Mooi zo, speel ze wel even in want dan gaat de bass nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, inderdaad. Ze zijn erg lekker. Maar let wel even op: bi-wire is niet het zelfde als binding posts. Als je een fototje kan posten van de achterkant van jou speaker, dat kunnen wij dat ook even inspecteren ;). Mijne klinken ook steeds beter en ben er echt heel blij mee. Alleen nu nog even een nieuwe reciever en mijn mooie home cinema is helemaal af (naja... tot hoe lang dat duurt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bass omlaagdraaien @ versterker :?

Als ik de mogenlijkheid heb, dan draai ik de bass helemaal open op mn versterker waar Eltax aanhangt. Hoe meer hoe beter is mijn smaak >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Dan gaat ie overheersen waardoor alles uit balans. Klinkt dan niet meer. Persoonlijk natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Anoniem: 183025 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 21:08:
Ja, inderdaad. Ze zijn erg lekker. Maar let wel even op: bi-wire is niet het zelfde als binding posts. Als je een fototje kan posten van de achterkant van jou speaker, dat kunnen wij dat ook even inspecteren ;). Mijne klinken ook steeds beter en ben er echt heel blij mee. Alleen nu nog even een nieuwe reciever en mijn mooie home cinema is helemaal af (naja... tot hoe lang dat duurt ;) )
Ik heb op mijn zwarte boxen ook zo´n aansluiting als de beuken concept hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/2.jpg
Lijkt me toch op bi-wire? :)
Anoniem: 33810 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 00:54:
Bass omlaagdraaien @ versterker :?

Als ik de mogenlijkheid heb, dan draai ik de bass helemaal open op mn versterker waar Eltax aanhangt. Hoe meer hoe beter is mijn smaak >:).
Ik vind dat neutraal de bas juist al (te, naar mijn mening)heel erg sterk is. Ik heb een laminaat vloer onder liggen, en het dreunt dan al het hele huis door. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Achja, dat is inderdaad persoonlijke smaak. Bij films moet het bij mij natuurlijk wel een beetje neutraal klinken, dus misschien is het maar goed ook dat mijn surround receiver geen aparte bass versterking heeft...maar bij muziek maakt het mij echt niks uit als alles lekker dreunt ;).

• jverdeyen
  • Laatst online: 11-07-2024
Hoi,

ik twijfel voor het aanschaffen van de Eltax Concept 500 speakers.
Nu lees ik dat ze bi-wired zijn.

Ik beschik over een Yamaha RX V395 budget versterker
http://www.yamaha-online....es-new/rx-v359_review.jpg <- aansluitingen

kan ik deze speakers op deze versterker aansluiten ? en hoe ?

thx!

jverdeyen schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:55:
Hoi,

ik twijfel voor het aanschaffen van de Eltax Concept 500 speakers.
Nu lees ik dat ze bi-wired zijn.

Ik beschik over een Yamaha RX V395 budget versterker
http://www.yamaha-online....es-new/rx-v359_review.jpg <- aansluitingen

kan ik deze speakers op deze versterker aansluiten ? en hoe ?

thx!
Wil je ze alleen als fronts gebruiken? dat kan ja. Bi-wired is niet dat je het MOET gebruiken. Er zit altijd een metalen tussen plaatje tussen, die de 4 polen met elkaar verbind. Ik zou de eltax concept 400's kopen maar dat is natuurlijk een ander verhaal ;) En ja je kan ze dus gewoon aansluiten, geen enkel probleem.

• jverdeyen
Ik heb de 500's horen spelen in mediamarkt en het leek toch oké voor dit budget.

Jep kzou ze als fronts gebruiken. Wat is het voordeel aan bi-wired?

Momenteel zit ik met een Jama A 305PDD set, en kzou iets steviger willen als fronts (http://www.jamo.com/Files/Billeder/2f/A3_5/A305PDD_med.jpg)

Waarom 400's ?

alvast bedankt

jverdeyen schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:21:
Ik heb de 500's horen spelen in mediamarkt en het leek toch oké voor dit budget.

Jep kzou ze als fronts gebruiken. Wat is het voordeel aan bi-wired?

Momenteel zit ik met een Jama A 305PDD set, en kzou iets steviger willen als fronts (http://www.jamo.com/Files/Billeder/2f/A3_5/A305PDD_med.jpg)

Waarom 400's ?

alvast bedankt
Ja, dat ligt natuurlijk helemaal aan het soort muziek je luisterd, maar ik vind de 400's toch echt beter klinken (meer bas etc.). De 500's zijn wat 'schoner'. Bi-wired is dat het hoog (en midden) en laag door 2 verschillende draden aangeleverd. Hier door is er ook een mogenlijkheid tot bi-amping (2 versterkers: 1 voor hoog 1 voor laag). Dit is dus beter voor de geluidskwaliteit. Ik kan iets fout hebben in mijn uitleg... sorry daar voor dan ;)

Ps. Ik vind bi-wiring niet nodig... ik merk het verschil toch niet (zal vast nog wel is komen ;) ) En mijn 400's hebben geen bi-wiring (heel raar, ze horen het ook te hebben maar dat verschilt per levering hebik het gevoel...)

• jverdeyen
Voornamelijk gebruik voor films.

Muziek speel ik ook, maar nooit echt heel luid ofzo.

Ik zal er nog even over denken :) alvast bedankt voor de uitleg.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik ga binnenkort op kamers en ik kan niet zonder muziek. Ik zie het dus gelijk als een kans om mn zwaar verouderde speakers en versterker te vervangen. Maar, als student is mijn budget niet zo ruim, evenmin zal de kamer niet zo ruim worden.
De Concept 400 leken me wel een goede keus voor de prijs, gezien de vele positieve reacties. Maar dan komt er de versterker keuze. Ik wil toch liever voor een 5.1 receiver gaan in verband met de uitbreidingsmogelijkheden in de toekomst. Mijn budget voor de receiver is maximaal 300,- maar het liefst ga ik voor het beste voor het minst geld. Populaire versterkers zijn o.a. Marantz SR4600, H/K AVR130 etc.
Ondanks dat ik de combinaties nog niet beluisterd heb vraag ik mij af zo'n versterker niet over-kill zijn op de Concept 400 speakers? Er is bijvoorbeeld ook de JVC-RX5062, en die kost net iets meer dan de helft. Wat is jullie advies; versterker kopen dat past bij je speakers, of de best mogelijke/klinkende versterker kopen dat je budget toelaat?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• BARACUS
Als je nu een hele goede versterker koopt + de concepts dan ga je daar 4 jaartjes mee doen gezien je studie? Over 4 jaar is de versterker wel "oud" en wil je iets nieuws, beters, duurders.
De concepts zijn leuk voor het geld dus zolang je die speakers lang wilt gebruiken koop een versterker die erbij past qua prijs/kwaliteit. Een fantastische versterker gaat echt geen wonderen doen met een stel concepts :P Wil je de komende jaren opbouwen dan is het een heel ander verhaal. De concepts zijn behoorlijke joekels dus vergis je niet in de ruimte van je kamer en de mogelijkheid van max. blazen ivm huisgenoten. Dan is wellicht een wat kleiner model aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 09:09
ik heb ze ook binnen :D geen bi-wire. maar care dat heb ik toch niet nodig. levering ging trouwens wel snel, dinsdag betaald, vrijdag binnen. Ze zijn wel echt huge, best tof. En ze gaan zeker hard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-06 17:17
Ik heb er lang mee gewacht maar de kogel is eindelijk door de kerk. Mijn huidige (afgeragte) minisetje van jvc wordt vervangen voor een nieuwe set. Mijn keuze is iig gevallen op een Pioneer vsx 416k receiver. Als speakers had ik in gedachte de eltax concept 400 of de concept 500.

Maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen deze 2 speakers? Qua design zou ik eerder voor de concept 500 gaan dan voor de 400, maar hoe zit het qua geluid? Welke klinkt er beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:08

silitek

Tubes Only

Vegnagun939 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:36:
Ik heb er lang mee gewacht maar de kogel is eindelijk door de kerk. Mijn huidige (afgeragte) minisetje van jvc wordt vervangen voor een nieuwe set. Mijn keuze is iig gevallen op een Pioneer vsx 416k receiver. Als speakers had ik in gedachte de eltax concept 400 of de concept 500.

Maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen deze 2 speakers? Qua design zou ik eerder voor de concept 500 gaan dan voor de 400, maar hoe zit het qua geluid? Welke klinkt er beter?
De 400 ken ik niet..Maar heb zelf een setje concept 500 gekocht bij de Mediamarkt voor 56euro p.st.
Heb er een nieuwe Harman Kardon AVR-132 aan hangen. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Voor een echte audiofiel is het niks natuurlijk, anhoewel er in de ELTAX versie wel wat betere speakers zit dat de Lifetec (ooit bij de ALDI kon kopen).

Als je de kersen variant koopt heb je een leuk uitziende vloerstaander. Ze klinken "fris" niet te donker en hindelijke boem boem. Echter een subje is wel aan te raden ;)

Voor wat je betaald is de concept 500 een redelijke goede speaker. Toch ga ik t.z.t de speakers en scheidingfilter vervangen voor een wat betere soort. ( de kast heeft potentie zat )

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat je aan boem-boem mist wordt heerlijk aangevuld door de 2x20cm woofers bij de Concept 400...dus het is afhankelijk van je persoonlijke smaak (houdt je van een dikke bass?) welke van de twee je nodig hebt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 33810 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:40:
Wat je aan boem-boem mist wordt heerlijk aangevuld door de 2x20cm woofers bij de Concept 400...dus het is afhankelijk van je persoonlijke smaak (houdt je van een dikke bass?) welke van de twee je nodig hebt ;).
Wel, ik heb een rel quakeII subje deze zorgt voor een beving 6 op de schaal van richter :9 ...
Dat zit wel goed!!!....

Nog over de Concept 500, tijdens het luisteren naar Roger walters live cd "the Wall in berlin" krijg ik toch wel een big :*) ...Klinkt helemaal niet gek. Raad de concept 500 zeker aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, maar stel dat je een stereo versterker hebt, of gewoon sowieso geen zin hebt in een extra speaker, maar wel een dikke bass wil, dan raad ik de 400's aan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
Hmmm ik denk dat ik in dit geval dan maar voor de 400 ga.

Nog een paar eltax rear's en een center erbij en ik ben klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
Inmiddels zijn ze binnen en ik ben redelijk tevreden. Ik moet alleen zeggen dat ik wat meer had verwacht van de bassweergave, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ze nog niet echt ingespeelt zijn, of op een jvc minisetje (2x75watt) staan en aangesloten zijn met een kabel die net zo oud is als de mensheid. Verder valt het mij ook op dat ik een iets ander frontje heb dan de meesten hier in dit topic, het logo zit onderaan ipv bovenaan (niet dat het mij wat uitmaakt, onderin vind ik toch wat mooier staan :+ ).

Nu nog maar ff wachten op mn receiver en kabels.

Ohja hier nog wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://xs411.xs.to/xs411/07052/eltax1.JPG.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs411.xs.to/xs411/07052/eltax2.JPG.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs411.xs.to/xs411/07052/eltax3.JPG.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs411.xs.to/xs411/07052/eltax4.JPG.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs411.xs.to/xs411/07052/eltax5.JPG.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
Vegnagun939 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:10:
Inmiddels zijn ze binnen en ik ben redelijk tevreden. Ik moet alleen zeggen dat ik wat meer had verwacht van de bassweergave, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ze nog niet echt ingespeelt zijn, of op een jvc minisetje (2x75watt) staan en aangesloten zijn met een kabel die net zo oud is als de mensheid. ...
Als je ze op die plek laat staan zal je nooit het maximale uit de bassweergave halen, probeer aan de achterkant en zijkanten minimaal 30cm vrij te houden, dan zal je merken dat het geluid al heel anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Zoek ook wat muziek die de conus goed laat flappen en draai dit op flinke volume 24 uur lang. Gewoon je deken erover gooien, je zult hierna meer bass krijgen. De opstelling maakt natuurlijk ook erg veel uit, in een huiskamer krijg je beter geluid dan in een kleine slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De reflexpoort zit aan de achterkant, dus die wil je inderdaad niet al te dicht tegen een muur zetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
jochie79 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:11:
[...]
Als je ze op die plek laat staan zal je nooit het maximale uit de bassweergave halen, probeer aan de achterkant en zijkanten minimaal 30cm vrij te houden, dan zal je merken dat het geluid al heel anders is.
Dat heb ik geprobeert maar ik hoor niet echt veel verschil eerlijk gezegt.
Het valt me wel op dat ze een stuk dieper klinken als ik de volumeknop een flink eind verder opendraai.
BARACUS schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:25:
Zoek ook wat muziek die de conus goed laat flappen en draai dit op flinke volume 24 uur lang. Gewoon je deken erover gooien, je zult hierna meer bass krijgen. De opstelling maakt natuurlijk ook erg veel uit, in een huiskamer krijg je beter geluid dan in een kleine slaapkamer.
Goed idee, maar denk niet dat mn ouders/buren dat ook zo'n goed idee vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Vegnagun939 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:08:
[...]

Dat heb ik geprobeert maar ik hoor niet echt veel verschil eerlijk gezegt.
Het valt me wel op dat ze een stuk dieper klinken als ik de volumeknop een flink eind verder opendraai.

[...]

Goed idee, maar denk niet dat mn ouders/buren dat ook zo'n goed idee vinden ;)
Daarom zeg ik ook gooi er een deken overheen. Nog beter, leg ze gewoon in je bed neer dan maken ze niet zoveel geluid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
Inmiddels zijn ze al wat ingespeelt en ze klinken inderdaad een stuk beter dan in het begin.

Maar toch wil ik er nog een subwoofer bij voor de echte lage bassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:37
Na lang twijfelen heb ik gister twee Eltax Liberty 5+ speakers besteld bij de Wehkamp (299 euro per paar).
Wilde ze eigenlijk eerst luisteren maar kon ze hier in de buurt nergens vinden. Maargoed is het niks stuur ik ze weer terug.

Ik zal iig mijn bevindingen posten in dit topic.

Het is dus deze maar dan in Zwart essen.

Afbeeldingslocatie: http://www.eltax.com/eltax/images/products/db/1870_sys1.jpg

Deze dus

Afbeeldingslocatie: http://s7ondemand4.scene7.com/is/image/Wehkamp/?src=Wehkamp%2F708949_sp&$2007productdetail_liggend$

In What Hifi beloond met vijf sterren.

Nog wat specs:

Long term max power 100W
Short term max power 150W
Frequency range +/- 4dB 40-22Khz
Sensitivity (2,83V/1M) 87dB
Impedance 4-8 Ohm
Tweeter 25mm softdome
Woofer 165mm
Dimensions (HxWxD) 835x202x383mm
Weight 15,2Kg
Biwiring terminal Yes
Seperate chamber for sand Yes
Spikes included Yes

[ Voor 42% gewijzigd door Xplosive op 15-02-2007 20:39 . Reden: Typo in de specs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Leuk dat de wat high end modellen nu ook te koop zijn bij de mailorder bedrijven. Ik ben erg nieuwsgierig hoe deze klinken, ik neem aan dat dit blad een beetje serieus is en niet zomaar 5 sterren geeft? De review was iig zeer positief. Aan wat voor een systeem ga je ze hangen, kun je ook foto's maken etc? :9~

Anoniem: 8819

humm 87db ? je kan beter kijken naar een hoger db dan hoef je de versterker niet al te ver uitdraaien.

Verder vind ik het model verdacht veel lijken op mordount short.
Verder staat een spelfout het is 100wat rms en 150watt piek
http://www.eltax.com/eltax/documents/1870_flyer1.pdf
http://www.eltax.com/eltax/index.php?item=10&id=10233
deze model is beter hoger db waarder (weet niet wat ze kosten)

Anoniem: 205652

Ik heb ook een paar Concept 400's ze hangen aan een Onkyo TX-SR503E receiver. Ik moet zeggen dat ze me zeer goed bevallen. Misschien komt dit ook wel omdat ik geen high-end audiofiel ben, maar zoals ik al zei: mij bevallen ze prima. 8)

Edit: Die van mij zijn niet bi-wired aan te sluiten |:( Dat verschilt dus met welke oplage je hebt? aangezien anderen hier wel bi-wire aansluitingen hebben :/

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 205652 op 15-02-2007 16:27 ]

• BARACUS
Dat bi-wire is toch een hoop hocus pocus, hetzelfde als een 100 euro kabel discussie toch? :P

Anoniem: 8819

BARACUS schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 19:23:
Dat bi-wire is toch een hoop hocus pocus, hetzelfde als een 100 euro kabel discussie toch? :P
Ja en nee
Een versterker heeft de meeste mooite met bass (meeste ampere en hoogste stroom verbruik)
Met gevolg dat je hoge tonen te kort kan komen .
Met twee versterkers kom je niet te kort omdat het gescheiden is.
Met twee versterkers kan je ook beter afstellen omdat het elkaar niet be-invloed
Alleen als een versterker met meerderen uitgangen heeft maar wel de zelfde eindtrappen gebruikt (zie a-b speakers of speaker 1-2) heet het geen nut omdat het de zelfde eindtrap gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Anoniem: 8819 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:10:
[...]

Ja en nee
Een versterker heeft de meeste mooite met bass (meeste ampere en hoogste stroom verbruik)
Met gevolg dat je hoge tonen te kort kan komen .
Met twee versterkers kom je niet te kort omdat het gescheiden is.
Met twee versterkers kan je ook beter afstellen omdat het elkaar niet be-invloed
Alleen als een versterker met meerderen uitgangen heeft maar wel de zelfde eindtrappen gebruikt (zie a-b speakers of speaker 1-2) heet het geen nut omdat het de zelfde eindtrap gebruikt.
Jij hebt het over bi-ampen, die jongen stelt een vraag over bi-wire. En of dat enig voordeel biedt is zeer twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Prachtig _/-\o_ zoals ik al zeg, hocus pocus en een hoop verwarring. Het zal sowieso niks uitmaken in de prijsklasse van 100 euro voor 2 speakers d:)b Wellicht dat het de puntjes op de i kan zetten als je heel specialistisch spul koopt. Geen schokkende zaken maar echt minimale verbetering tegen hele hoge prijzen. Je zult gemiddeld genomen meer resultaat boeken door "normaal" te doen en het geld te stoppen in de speakers of versterker zelf :)

[ Voor 50% gewijzigd door BARACUS op 16-02-2007 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar wat voor nut heeft dat Bi-wire, of Bi-amp nu op de Eltax / Concept series? :)

Ik kan me wel voorstellen, door de uitleg van suijkerbuijk, dat je hoge tonen te kort komt, omdat je lagere tonen alles absorberen in de kabel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Haha, toch vind ik zo'n site met uitleg er sterke punten hebben over kabels en wondermiddeltjes (zwerft op tweakers rond). Het beste was vooral dat defensie zich totaal niet drukmaakt over carbonkabels zonder zuurstof en absorberende lage tonen etc. Daar flikkeren ze gewoon "zwart/rood" kabel in een 20 miljoen euro Apache ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In theorie zolang je draad maar 'sterk' genoeg is, dan kan er niets aan de hand zijn. Zolang er maar niet meer ampere over de draad stroomt, dan de kabel kan hebben, dan kom je ook geen tekort meer.

Het zal vast wel uitmaken, of je nu je speaker 6dubbel aansluit of niet , maar als je de zooi bi-wired vanaf 1 versterker zal het toch weinig nut hebben, omdat Intern in je versterker , ook maar een bepaald waarde aan stroom zit / kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Laat me raden, als ze een cd gaat opnemen doen ze dit gewoon met een enkele kabel microfoon waar niks wordt verstoord. Daarna wordt het handeltje afgeknepen op een cd formaat en allerlei equalizer foefjes. Thuis maakt iedereen zich druk over allerlei stroompjes die teveel ruimte innemen om zo een realistisch geluid te krijgen zoals de muzikant het heeft bedoeld. Ondertussen is de bron eigenlijk allang "geinfecteerd" door deze "kwaal" in de studio.
Het doet me toch denken aan duur speakerkabel. Binnenin de versterker heb je industrieel kabel, via dure ingestraalde Jomanda kabel naar de speaker, waar weer industrieel kabel in zit. Krijgen we straks ook nog bi-vinyl spelers, de naald fibreert anders de hoge tonen ook weg :P Dubbele lasers in de cd speler, dubbel kabel kopen, alles lekker dubbel dan is de prijs ook dubbel :+
Menselijke oren zijn trouwens ook zo verschillend, dan moeten we ook oordoppen hebben die de oren van de muzikant nabootsen, want zo heeft de muzikant zijn muziek bedoeld :D

[ Voor 10% gewijzigd door BARACUS op 16-02-2007 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BARACUS schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 02:20:
Laat me raden, als ze een cd gaat opnemen doen ze dit gewoon met een enkele kabel microfoon waar niks wordt verstoord. Daarna wordt het handeltje afgeknepen op een cd formaat en allerlei equalizer foefjes. Thuis maakt iedereen zich druk over allerlei stroompjes die teveel ruimte innemen om zo een realistisch geluid te krijgen zoals de muzikant het heeft bedoeld. Ondertussen is de bron eigenlijk allang "geinfecteerd" door deze "kwaal" in de studio.
Het doet me toch denken aan duur speakerkabel. Binnenin de versterker heb je industrieel kabel, via dure ingestraalde Jomanda kabel naar de speaker, waar weer industrieel kabel in zit. Krijgen we straks ook nog bi-vinyl spelers, de naald fibreert anders de hoge tonen ook weg :P Dubbele lasers in de cd speler, dubbel kabel kopen, alles lekker dubbel dan is de prijs ook dubbel :+
Menselijke oren zijn trouwens ook zo verschillend, dan moeten we ook oordoppen hebben die de oren van de muzikant nabootsen, want zo heeft de muzikant zijn muziek bedoeld :D
Mooi verhaal :) en ik ben het helemaal met je eens! Je kan kabels kopen van 1500 euro per meter! wtf? Dat is dan puur goud ofzo iets maar goed je hebt indd gelijk over die industriele kabel. Ik denk dat je wel een goede kabel (oehlbach bijv.) er tussen mag proppen zodat het geluid tenminste niet VERSLECHTERD maar een kabel van 1500 euro... dat gaat toch indd iets te ver... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Anoniem: 33810 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:52:
Ok, maar stel dat je een stereo versterker hebt, of gewoon sowieso geen zin hebt in een extra speaker, maar wel een dikke bass wil, dan raad ik de 400's aan ;).
Stereoversterker kan je nog steeds een subwoofer aansluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmja dat klopt, maar dat is niet handig :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Xplosive schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:26:
Na lang twijfelen heb ik gister twee Eltax Liberty 5+ speakers besteld bij de Wehkamp (299 euro per paar).
Heb je ze ondertussen al staan???

[ Voor 7% gewijzigd door BARACUS op 23-02-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
BARACUS schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:12:
[...]

Heb je ze ondertussen al staan???
Nope ze worden woensdag bezorgd. Wehkamp is nogal traag :z
Als je voor het eerst iets besteld checken ze eerst het BKR voor het geval je grote schulden hebt, vervolgens krijg je een accept giro thuis gestuurd die je dan eerst moet betalen. Daarna wordt je gebeld of het uitkomt dat ze het spul over een week komen bezorgen :/ .
Kortom de Wehkamp heeft eerder een levertijd van 2 weken ipv 24 uur :O

Maar woensdag heb ik ook meteen een vrijedag genomen om ze uitgebreid te kunnen testen :) , zal dan meteen hier wat foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 22:58
sinds vandaag ook de beuken concept 400 boxen van Eltax.
Deze afgelopen maandag besteld bij Conrad en vandaag binnen gekregen.

Deze hebben NIET bi-wire aansluitingen... het blijft vreemd dit.
Waarom zijn er 2 soorten op de markt?
Je merkt het inderdaad ook aan de logo die voorop staat.
Concept 400 is met bi-wire aansluitingen denk ik en heb je de logo Eltax dan zijn ze zonder bi-wire aansluitingen..

Maar goed ik ga ze deze dagen ook maar eens uitproberen maar blijf het vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Oude en nieuwe voorraad, wellicht waren de bi-wire onderdelen goedkoper op de markt dus dan gebruiken ze die voor een tijdje of andersom. Het kan echt van alles zijn bij zo'n budget product, de marges zijn immers klein.

[ Voor 10% gewijzigd door BARACUS op 01-03-2007 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
Jaja gister stond de Wehkamp voor de deur met een setje Eltax Liberty 5+ speakers.
Hieronder wat foto's. De kwaliteit van de foto's is wat matig en doordat na een paar foto's de batterijen het voor gezien hielden kon ik geen betere schieten.

In de doos:
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/ckruit/eltax%20speakers/eltax1.jpg

Van achteren
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/ckruit/eltax%20speakers/eltax2.jpg

Biwiring mogelijk:
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/ckruit/eltax%20speakers/eltax3.jpg

Van voren met grill:
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/ckruit/eltax%20speakers/eltax4.jpg

Setje spikes:

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/ckruit/eltax%20speakers/eltax5.jpg

Meer en betere foto's volgen.

Dan de vraag hoe klinken ze....

Tot nu toe vind ik het zelf een beetje tegen vallen. Het eerste wat me opviel is dat het bas iets te dominant aanwezig is bij sommige nummers. Dit zou wat kunnen verbeteren als je ze vult met vogelzand (Dit wordt ook aanbevolen door de fabrikant, er is zelfs een speciale opening voor). Ik heb dit zelf nog niet gedaan aangezien ik nog twijfel of ik ze wel hou.

Verder vond ik over het algemeen het geluid toch een beetje dof. Dit heeft mischien met inspelen te maken (kan iemand dit bevestigen of ontkennen)?? De speakers hebben nu ongeveer 1 a 2 uur gespeeld (ivm met hoofdpijn kon ik niet langer luisteren).

De speakers staan nu aangesloten op een Sony strdb930 versterker met een 16 jaar oude JVC CD speler.

Mischien nog goed om te vremelden mijn referntie is voornamelijk een Senheiser HD 490 koptelefoon aan gesloten op een SB-Live.

Ook heb ik nog nooit andere eltax speakers gehoord dus daar kan ik ook geen vergelijking mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Speel ze maar eens een paar dagen in. Verders een leuk aanziende speaker. Zelf heb ik een setje concept 500 en week of 6. Klinken nu pas redelijk bedoel klinken helder als je ze niet te hard zet.
Bas is ver te zoeken met de concept maar daar heb ik een subje voor...

Je betaald een lage prijs voor zo'n speaker en als je kritisch bent hoor je dat ook wel...
Deze verdwijnen toch eerdaags naar zolder....en ga een betere speaker aanschaffen.

Waarschijnlijk de DRIADE mkII 81....op Marktplaats koop je zo'n setje rond de 200 euro..
Maar toch wel heel wat beter dan ELTAX
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 22:58
silitek schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:36:
Speel ze maar eens een paar dagen in. Verders een leuk aanziende speaker. Zelf heb ik een setje concept 500 en week of 6. Klinken nu pas redelijk bedoel klinken helder als je ze niet te hard zet.
Bas is ver te zoeken met de concept maar daar heb ik een subje voor...

Je betaald een lage prijs voor zo'n speaker en als je kritisch bent hoor je dat ook wel...
Deze verdwijnen toch eerdaags naar zolder....en ga een betere speaker aanschaffen.

Waarschijnlijk de DRIADE mkII 81....op Marktplaats koop je zo'n setje rond de 200 euro..
Maar toch wel heel wat beter dan ELTAX
;)
Binnenkort ook maar eens kijken naar een goeie subwoofer.
Sinds vandaag de pioneer 1016 receiver binnen en de concept 400 erop aangesloten maar inderdaad je moet er heel wat voor doen om de bas te horen te krijgen.
Wel gelukt maar je mist wel de diepe bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 13:48
Zelf heb ik ook nog niet zo lang de Concept 400. Ze willen welliswaar niet zo hard als de Millennium 500 serie, maar voor het geld heb je toch prima speakers. Voldoende bas en heldere tonen. En voor het oog ziet het er ook niet slecht uit. :)

Overigens, ik heb ze gewoon bij Conrad besteld, had ze binnen 3 dagen in huis. :)

Pics!!!!!!
Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/eltax001.jpg
Geen Bi-Wiring dus.

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/eltax002.jpg
Een strak uiterlijk, dat wel.

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/eltax003.jpg
Het totaalplaatje.

[ Voor 42% gewijzigd door Snowwie op 20-06-2007 16:23 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221369

ik zat ook te denken om eltax speakers te kopen :) tesamen met mijn lieve KEF boxen :)

kan dat gewoon met simpele verterker? (ja ik ben low budget man ERG low budget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Snowwie schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:10:
Zelf heb ik ook nog niet zo lang de Concept 400. Ze willen welliswaar niet zo hard als de Millennium 500 serie, maar voor het geld heb je toch prima speakers. Voldoende bas en heldere tonen. En voor het oog ziet het er ook niet slecht uit. :)

Overigens, ik heb ze gewoon bij Conrad besteld, had ze binnen 3 dagen in huis. :)

Pics!!!!!!
[afbeelding]
Geen Bi-Wiring dus.

[afbeelding]

[afbeelding]
Het totaalplaatje.
Wat voor een versterker is dat?

Ziet er mooi uit btw, netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaan de 500's nog harder dan de 400's? Ik kan mijn super budget (150 euro) 100W/kanaal (analoge O+ ) versterker niet eens over '12:00' zetten zonder gehoorbeschadiging op te lopen :o.

(heb zelf de zwarte 400's, ook nog zonder bi-wire)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:09

Vrijdag

De Zwarte

Snowwie schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:10:

Pics!!!!!!
[afbeelding]
Geen Bi-Wiring dus.

[afbeelding]

[afbeelding]
Het totaalplaatje.
Ziet er qua uiterlijk best mooi uit zeg! Hoe is de weergave met muziek en films? Ik ben van plan ook deze speakers aan te schaffen, vooral voor films. Muziek luister ik tot nu toe vooral achter mijn pc (Logitech Z4 2.1)
Ben ook wel budget gebonden, hoewel er bij de Media Markt laatst wel een mooie 5.1 Infinity set stond (met zuilspeakers en bookshelves, geen satellietjes dus) voor iets van €600,- dacht ik.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandalisme :'(
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/23fb71b2e8acddfdd9d79ed413330039/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/98e616aef04b1d75f8b3c9bc8c110542/thumb.jpg

Dat was dus mijn Concept speaker, nadat de kat zich even moest uiten :'(

De service van concept is super trouwens! Binnen een dag al antwoordt en ik kan de 2 woofers los bestellen voor maar weinig (normaal gesproken zijn spare-parts juist heel duur) maar hier valt het wel mee gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Hoeveel is weinig?
Xplosive schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:14:
Jaja gister stond de Wehkamp voor de deur met een setje Eltax Liberty 5+ speakers.
Hieronder wat foto's. De kwaliteit van de foto's is wat matig en doordat na een paar foto's de batterijen het voor gezien hielden kon ik geen betere schieten.

In de doos:
[afbeelding]

Van achteren
[afbeelding]

Biwiring mogelijk:
[afbeelding]

Van voren met grill:
[afbeelding]

Setje spikes:

[afbeelding]

Meer en betere foto's volgen.

Dan de vraag hoe klinken ze....

Tot nu toe vind ik het zelf een beetje tegen vallen. Het eerste wat me opviel is dat het bas iets te dominant aanwezig is bij sommige nummers. Dit zou wat kunnen verbeteren als je ze vult met vogelzand (Dit wordt ook aanbevolen door de fabrikant, er is zelfs een speciale opening voor). Ik heb dit zelf nog niet gedaan aangezien ik nog twijfel of ik ze wel hou.

Verder vond ik over het algemeen het geluid toch een beetje dof. Dit heeft mischien met inspelen te maken (kan iemand dit bevestigen of ontkennen)?? De speakers hebben nu ongeveer 1 a 2 uur gespeeld (ivm met hoofdpijn kon ik niet langer luisteren).

De speakers staan nu aangesloten op een Sony strdb930 versterker met een 16 jaar oude JVC CD speler.

Mischien nog goed om te vremelden mijn referntie is voornamelijk een Senheiser HD 490 koptelefoon aan gesloten op een SB-Live.

Ook heb ik nog nooit andere eltax speakers gehoord dus daar kan ik ook geen vergelijking mee maken.
Hoe staat het met je boxen? Je klonk niet zo tevreden:)

[ Voor 98% gewijzigd door BARACUS op 21-06-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Per stuk ongeveer 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Dat valt dan wel mee voor parts, het punt is wel dat je 2 nieuwe speakers voor 100 euro hebt.
Stond er niks op marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee nog niet gekeken. En ja voor 100 euro dezelfde set. Daar ben ik aware of :)

Maar als ik het goedkoop kan fixen, zonder dat ik er meer voor kwijt ben voor een nieuwer paar waarom niet. Een 2de paar kan ik nergens kwijt trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Laatst online: 15:37
van Xplosive...
Dit klink wel heel bekend, ik had een beetje hetzelfde met me oude JVC RX-888 versterker. Ik heb nu een Yamaha 459 en dat scheelt echt heel veel vooral in het midden en hoog is het geluid erg strak en gedetailleerd. Overigens heb ik de Eltax Symphony MK II. zijn nu 6 jaar oud ofzo...

[ Voor 22% gewijzigd door tspawn op 21-06-2007 11:35 . Reden: verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 13:48
heracles schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:17:
[...]

Wat voor een versterker is dat?

Ziet er mooi uit btw, netjes :)
De versterker is een Technics SU-610, inmiddels ook alweer 10 14 jaar in mijn bezit, maar een errug fijne en krachtige versterker. De Equalizer is een Pioneer GR-333.
TroonStaal schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:05:
Ziet er qua uiterlijk best mooi uit zeg! Hoe is de weergave met muziek en films? Ik ben van plan ook deze speakers aan te schaffen, vooral voor films. Muziek luister ik tot nu toe vooral achter mijn pc (Logitech Z4 2.1)
Het is wel normaal stereo, geen dolby en ik heb deze set ook bij de pc staan (zoals te zien op de laatste foto), niet bij de tv. Ik vind ze goed klinken, zeker voor de prijs zou ik het niet laten. Dat is altijd een typische Eltax trekje geweest, je krijgt er veel voor relatief weinig. De bas is strak te noemen, ook al is de concept wel basreflex, ik heb niet het idee dat de bas erg 'boomerig' is. De ophanging van de conussen voelt ook lekker stevig aan.

Anders kom een keer langs, mocht je in de buurt wonen, kun je zelf even komen luisteren :)
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:47:
Vandalisme :'(
[afbeelding][afbeelding]

Dat was dus mijn Concept speaker, nadat de kat zich even moest uiten :'(
Het lijkt me toch, dat JUIST als je katten hebt dat je het doek voor de speaker laat zitten? :?

[ Voor 80% gewijzigd door Snowwie op 16-03-2011 02:30 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:05:
Nee nog niet gekeken. En ja voor 100 euro dezelfde set. Daar ben ik aware of :)

Maar als ik het goedkoop kan fixen, zonder dat ik er meer voor kwijt ben voor een nieuwer paar waarom niet. Een 2de paar kan ik nergens kwijt trouwens :P
Indien je kat weer gek gaat doen heb je reserve onderdelen :P Je speakers kunnen ook anders gaan klinken omdat deze nieuw zijn en de andere ingespeeld.

Dit is een grapje hoor maar je kunt ook bij Conrad een setje bestellen, zeggen dat de speakers kapot zijn (omwisselen) en zeggen dat je gebruikt maakt van de retour optie want je vertrouwen is weg })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TroonStaal schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:05:
[...]
Ben ook wel budget gebonden, hoewel er bij de Media Markt laatst wel een mooie 5.1 Infinity set stond (met zuilspeakers en bookshelves, geen satellietjes dus) voor iets van €600,- dacht ik.
Voor 600 euro kan je 4 tot 6 van die zuilen-paren kopen van eltax ;).

Zelf heb ik aan mijn HT nu: een budget subwoofer van 150 euro (conrad gekocht); prima geluid.
Als Fronts de (zwarte) Eltax concept 400's, en als rears + center heb ik wat speakers uit de eltax 5.1 set (die was 100 euro voor 5 speakers :') ).

En als ik dan met mijn (niet audiofiele*) vrienden een avondje film kijk, dan zijn de reacties over het geluid alleen maar positief ;).

*Leek mij wel belangrijk om te vermelden dat zowel mijn vrienden als ik niet audiofiel zijn, en dus niet al te hoge eisen stellen aan het geluid...

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 21-06-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:09

Vrijdag

De Zwarte

Anoniem: 33810 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:08:
[...]

Voor 600 euro kan je 4 tot 6 van die zuilen-paren kopen van eltax ;).

Zelf heb ik aan mijn HT nu: een budget subwoofer van 150 euro (conrad gekocht); prima geluid.
Als Fronts de (zwarte) Eltax concept 400's, en als rears + center heb ik wat speakers uit de eltax 5.1 set (die was 100 euro voor 5 speakers :') ).

En als ik dan met mijn (niet audiofiele*) vrienden een avondje film kijk, dan zijn de reacties over het geluid alleen maar positief ;).

*Leek mij wel belangrijk om te vermelden dat zowel mijn vrienden als ik niet audiofiel zijn, en dus niet al te hoge eisen stellen aan het geluid...
Ik ben ook geen audiofiel, ik zie mezelf die speakers nog wel aan elkaar knopen met zwart rood draad van de Gamma ofzo :P

Voor home cinema leek het me wel mooi om twee keer de zwarte (of kersen O+ ) Concept 400 sets te kopen en dan nog een sub en center ergens vandaan te halen.
Ik zag op de Conrad site dat ze ook de 700 hebben, maar die is goedkoper? Ik dacht dat het een boekenplankspeaker was, maar daar issie net even te groot voor.
De Concept 500k is trouwens ook wel heel erg mooi zeg!

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/3000_3999/3500/3510/3510/351027_BB_00_FB.EPS.jpg
Snowwie schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:20:
Het is wel normaal stereo, geen dolby en ik heb deze set ook bij de pc staan (zoals te zien op de laatste foto), niet bij de tv. Ik vind ze goed klinken, zeker voor de prijs zou ik het niet laten. Dat is altijd een typische Eltax trekje geweest, je krijgt er veel voor relatief weinig. De bas is strak te noemen, ook al is de concept wel basreflex, ik heb niet het idee dat de bas erg 'boomerig' is. De ophanging van de conussen voelt ook lekker stevig aan.

Anders kom een keer langs, mocht je in de buurt wonen, kun je zelf even komen luisteren :)
Ik woon vlakbij Haarlem :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de echte, diepere (trillende >:) ) bass heb ik er ook maar een powered (100W) subwoofer bijgekocht...een Mivoc voor 150 euro, die hadden ze toen ook bij de conrad (heb nu niet gekeken).
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste