Anoniem: 183025 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:49:
[...]
Ik wil je niet meteen gaan afzeiken hoor, maar dat is wel dikke onzin. Dat de muziek niet van de speaker los komt?

Juist wel! En over dat je zegt dat de symphony mooier is ben ik het ook niet mee eens, Ik vind hem juist lelijker. Dus een beetje in je eigen gedachten blijven praten svp. (daar bedoel ik mee niet uitspraken doen als: wij vinden allemaal... maar ik vind...)
Maar weer even voor een reactie voor de twijfelaar

Je moet zelf beslissen, het geluid van die 2 maakt niet veel uit. De ene kan meer produceren (concept 400) dan de ander. En ik denk dat je in dit geval op het uiterlijk moet letten. Jij moet kiezen welke je de mooiste vind en ik denk dat je er erg blij mee bent als je hem eenmaal gekocht hebt (dit kan ik inieder geval garanderen van de concepts.)
Ik ben het echter wel met TomSwinnen eens (ik heb zojuist even zijn review gelezen (post van 22-08) )

Ik ben zelf reeds 8 jaar de gelukkige eigenaar van een set Symphony 8.
2 (oudere serie inderdaad) en een Millenium center speaker die ik heb aangesloten om een Sony STR-DE415 receiver (inmiddels 10 jaar in bezit). Ik kan weinig anders dan me aansluiten bij de posts en de review van Tom:
- Zeer geschikte speakers voor een HT-opstelling
- Goede bouwkwaliteit
maar inderdaad niet echt overtuigend in het afspelen van muziek. De beleving is er net niet. Het klinkt allemaal wat vlak, hoewel de Symphony's indruk maken met de weergave van lage tonen. In het hoog vallen ze wat tegen. Gitaarsolo's klinken wat 'plakkerig' en in het algemeen klinkt het niet heel gedetailleerd.
Mijn B&W DM302's die - na de aanschaf van de Symphony's - als rears zijn ingezet, klinken in het mid en hoog wat overtuigender en meer sprankelend. De B&W's lieten het echter weer wat afweten op het gebied van laag weergave.
Nu moet ik toegeven dat mijn receiver nou niet bepaald een kunsstukje is (staat inmiddels ook op nominatie om vervangen te worden, aangezien het ding kuren begint te vertonen) en dat met een betere kwaliteit versterker het geluid nog aanmerkelijk verbeterd zal kunnen worden. Ik heb het idee dat de beperkingen in mijn geluidsbeleving voornamelijk worden bepaald door de brakke Sony. Echter, voor deze prijs kun je redelijkerwijs geen topkwaliteit verwachten van deze speakers en juist als je naar de prijs kijkt, blijkt Eltax veel waar voor je geld te bieden
Als je met een (zeer) beperkt budget in de markt bent voor een set speakers, dan kun je niet om de Eltax/Tangent/Cilo producten heen.