Anoniem: 228979 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:12:
Heeft iemand ervaring met de Concept 500K Luidspeakers?
Deze dus:
[
afbeelding]
Sinus/muziekvermogen 120/180 W
Impedantie 8 Ω
Frequentiebereik 35 - 20.000 Hz
Rendement 88 dB
Afm. 900 x 185 x 260 mm
Gewicht 10,25 kg per stuk.
En wie zou haar/zijn ervaringen hier kunnen delen, dit omdat ik erg geintereseerd ben in deze luidspeakers en deze 1 dezer dagen wil kopen.
En weet iemand of deze speakers Bi-Wired zijn?
Alvast Bedankt,
Ja ik heb deze beluisterd , en ik kan je vertellen dat zo voor deze prijs redelijk klinken,
Het laag is goed te noemen maar verwacht geen diepe bas onder de 40Hz daar zijn de Woofers van dit formaat en volume van de kast niet echt voor geschikt.
midden/laag ,is goed aanwezig maar helderheid is wat dof en rommelig
Midden, matig het is alsof er hier een kleine dip in zit en bepaalde tonen niet uit de speaker wil komen .
Midden/hoog waardeloos ! , het is alsof er een deken over de speaker heen zit en de helderheid van het midden dof maakt.
Tweeter , is goed aanwezig maar het is niet haarscherp en bovendien vult de tweeter niet het gat op van het midden/hoog wat een beknepen neus effekt geeft in het midden/hoog 4Khz en 8Khz met een dofferig geluid .
De tweeter klinkt niet zuiver en scherp, en klinkt wat rommelig (kan door het scheidingsfilter komen)
Ik vind deze speaker gezien het geld niet heel erg Big Bang for the Buck , ik zou eerder voor Eltax Monitor gaan of symfonie , deze heeft een middentoner en is 3weg waar het midden gebied veel beter uit de speaker komt.