Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 39 ... 100 Laatste
Acties:

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 23:25
Kort vraagje,

Nu heb ik een HTPC (kodi) aangesloten met HDMI naar mijn TV (LG Oled B6V) en vervolgens via optisch doorgelust naar mijn 2.0 Edifier s2000pro (actieve speakers.)

Voor de kwaliteit van geluid: Loont het zich om de speakers direct via optisch aan te sluiten op de htpc?

[ Voor 5% gewijzigd door roT- op 14-09-2017 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

roT- schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:41:
Kort vraagje,

Nu heb ik een HTPC (kodi) aangesloten met HDMI naar mijn TV (LG Oled B6V) en vervolgens via optisch doorgelust naar mijn 2.0 Edifier s2000pro (actieve speakers.)

Voor de kwaliteit van geluid: Loont het zich om de speakers direct via optisch aan te sluiten op de htpc?
In theorie zou het niet uit moeten maken. Je kan wel voordelen behalen door rechtstreeks aan te sluiten zoals het behouden van DTS en DD 5.1 aangezien veel TV's dit niet (of niet beide) doorsturen en terugzetten naar 2.0 stereo. Al is de vraag wat de Edifier daar mee doet, grote kans dat je alleen ruis hoort als de codecs ontbreken. Voordeel van aansluiten via de TV is wel dat die uitgang veelal in synch is met video waar je met audio direct naar de speakers een delay kan hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• roT-
Dank voor de heldere uitleg!

Het betreft een 2.0 speakerset.. De htpc wordt vooral ingezet als muziekspeler, films kijken is van ondergeschikt belang :)

Maar als ik film kijk dan vind ik het fijn dat zowel tv als speakers geluid geven (tv fungeert dan als soort van centerspeaker) Vandaar dat ik de speakers dus op tv heb aangesloten en niet rechtstreeks.

[ Voor 27% gewijzigd door roT- op 14-09-2017 17:03 ]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:34

timovd

Voorsprong door techniek

Geeft dat geen vertraging?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• roT-
nee. (tenminste; als ik AV-sync en bypass aanzet in sound menu van mn LG b6v)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een TV vertraagt meestal juist het beeld (veel rekenen, beeldverbeteraars, bakken data als het uncompressed is), audio is bijna niets qua data dus dat komt wel goed :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunter1102
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-08 16:41
Hallo allemaal,

Allereerst wil ik vermelden dat ik geen verstand van audio heb.

Ik heb een vraagje over 100v speakers, versterker en de rest van mijn aansluitingen...

Ik heb 4 nieuwe tannoy cms 501 bm ceiling speakers van 100v,

bluesound vault node powernode en pulse.

Mijn idee was om een 100v versterker te kopen en deze op de 4 speakers te zetten, de versterker op de node aan te sluiten en via deze weg muziek in mijn woonkamer keuken eetkamer te hebben.

Dan wil ik ook graag leuk geluid bij mijn tv, dat moet niet over de tannoys gaan maar het liefst apart. de node kan ik via een app apart besturen, dan moet ik waarschijnlijk gewoon 2 aparte systemen houden neem ik aan.

Heeft er iemand ervaring met deze tannoys?

Tevens zou ik graag willen weten wat voor versterker ik moet zoeken en welke dikte kabels ik moet leggen naar de speakers en of deze in serie of los het beste kan leggen. 4 x 10 mtr maximaal.

Alvast bedankt voor de moeite
mvg mark

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dikte kabels is niet zo belangrijk, zover ik weet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Jorgen schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 00:36:
Dikte kabels is niet zo belangrijk, zover ik weet.
Daar heb je helemaal gelijk in. Het idee van 100 volt-systemen was om de spanning hoog te maken, en de stroom dus laag, waardoor je dunnere kabels kunt gebruiken voor je distributie.

(Om precies dezelfde reden is Tennet nu bezig 150.000-volt systemen te vervangen door 380.000-volt systemen. Vervang de mast en de isolator en met dezelfde kabeldikte kun je meer dan twee keer zoveel vermogen transporteren.)

I don't like facts. They have a liberal bias.

• hunter1102
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-08 16:41
Ja dat had ik ook gelezen, dus met een speakerdraad van 2 x 0.75 mm2 ben ik al klaar? En dan allemaal maar los naar de versterker, dan kan ik voor later evt. Nog wisselen ooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:49
Misschien dat iemand hier mij verder kan helpen

In mijn huis wil ik de subwoofer (Harman Kardon set) aan de andere kant van de woonkamer zetten, hiervoor wil ik een aansluiting in de wand maken en de kabel wegwerken

Maar wat voor kabel moet ik nemen en kan ik zelf de connectors eraan maken? Complete kabel met connector gaat natuurlijk niet door een 16mm PVC buis :+
En voor bijvoorbeeld speakers zijn er inbouwdoosjes (die ik ook in de wand ga maken), maar is zoiets ook voor een subwoofer?

Voor de speakers wil ik deze in de wand bouwen
https://www.sandervunderi...ouwelement-enkel-wit.html

En voor de subwoofer dan zoiets?
https://www.sandervunderi...ch-rood-frame-is-wit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

korte vraag:

ik heb een Sony KDL-50W809C televisie deze heeft HDMI 1.4 en is aangesloten op mijn Denon X3400H werkt allemaal goed nu gebruik ik op dit moment nog mijn TV als media speler maar dit bevalt niet zo goed aangezien Sony geen DTS licentie heeft en mijn TV is gelimiteerd op Dolby Digital 5.1 middels de optische kabel als ook de ARC dus kan niks met DTS en niks met Dolby formaten die nieuwer en of geavanceerder zijn dan Dolby Digital 5.1

Dat is me allemaal helder, echter als ik nu met KODI iets afspeel met b.v. Dolby Atmos dan wordt het omgezet naar gewoon stereo zelfde geld voor DTS ik had verwacht danwel gehoopt dat het omgezet zou worden naar Dolby Digital 5.1

doe ik iets fout of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, je gebruikt te weinig leestekens :P

Hoe loopt de Kodi naar de Denon? Direct met HDMI, of via de optische?
Optisch kom je sowieso noot hoger dan DTS (en DD 5.1 zit daar nog onder). Met HDMI zou ie wel die formaten door moeten geven, maar dan moet die Kodi doos wel rechtstreeks aan de receiver zitten denk ik.

Verder is de vraag of die Kodi doos uberhaupt al wel Atmos output ondersteunt, maar dat moet je bij Kodi nazoeken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:20:
Ja, je gebruikt te weinig leestekens :P

Hoe loopt de Kodi naar de Denon? Direct met HDMI, of via de optische?
Optisch kom je sowieso noot hoger dan DTS (en DD 5.1 zit daar nog onder). Met HDMI zou ie wel die formaten door moeten geven, maar dan moet die Kodi doos wel rechtstreeks aan de receiver zitten denk ik.

Verder is de vraag of die Kodi doos uberhaupt al wel Atmos output ondersteunt, maar dat moet je bij Kodi nazoeken.
Ik gebruik dus de kodi op mijn tv
Hij is zowel optisch als via HDMI aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:43
@Verwijderd Ik heb kodi (eigenlijk openelec) op een nuc, maar denk dat het verder qua instellen gelijk zal zijn. Ik weet dat in het menu (wordt volgens mij "systeem" genoemd) opties zijn over de uitvoer. Hier kun je kiezen of alles in een vast formaat (bijvoorbeeld down mix naar stereo) of in origineel formaat uitgestuurd moet worden. Ik heb gekozen voor origineel (wordt misschien "pass-through" genoemd). Verder moest ik ook mijn receiver kiezen als uitvoerapparaat. Ook dit laatste vind je daar ergens terug. Loop gewoon eens alle menu's na zou ik zeggen.

@FabianGTI volgens mij wordt doorgaans coax geadviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een Devine BM 600 aangeschaft. Ik heb hem aangesloten op mijn steinberg CI1 audio interface, maar zonder succes. Mijn oude dynamische microfoon doet het wel. Zowel met geluidsboxen als koptelefoon geprobeerd, maar krijg hem niet aan de praat. Kan dit aan de kabel liggen? Of is mijn interface kapot? Het lampje van de fantoom voeding brand echter wel. Help!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Das geen kleine vraag. Maak alsjeblieft je eigen topic, je vraag leent zich er prima voor :)
Verterl dan ook even hoe de bekabeling loopt en wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt (en wat daarvan het resultaat was), dat analyseert makkelijker en voorkomt opmerkingen over dingen die je zelf al uitgevonden had :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:49:
Ik heb zojuist een Devine BM 600 aangeschaft. Ik heb hem aangesloten op mijn steinberg CI1 audio interface, maar zonder succes. Mijn oude dynamische microfoon doet het wel. Zowel met geluidsboxen als koptelefoon geprobeerd, maar krijg hem niet aan de praat. Kan dit aan de kabel liggen?
Je hebt een kabel nodig met aan beide kanten een XLR-plug en je moet 'm in de XLR-ingangen van je interface steken. De kabel van je dynamische microfoon heeft waarschijnlijk een XLR-plug in de microfoon en een jackplug aan de andere kant. En als dat je probleem niet verhelpt is het inderdaad tijd voor een eigen topicje.

Verwijderd

@LA-384 ik heb 3 opties:
Auto 1 (Uitvoer van gecomprimeerde audio zonder aanpassing)
Auto 2 (Uitvoer van alleen gecomprimeerde audio voor multi-channel content zonder aanpassing)
PCM (Uitvoer altijd in PCM)

hij stond voordat ik deze Denon had altijd op Auto 1 en heb een keer per ongeluk iets afgespeeld met Dolby atmos mijn 19 jaar oude receiver (aangesloten via optische kabel) ging over zijn nek geluid stotterde nu heb ik een Dolby Atmos versterker en speelt hij Dolby Atmos af als stereo zowel in Auto 1, Auto 2 als ook PCM aangezien ik de SMART functie van mijn TV gebruik denk ik niet dat ik het geluid over de ARC kan sturen.

wilde sowieso al een externe media speler maar dat is nu wat urgenter geworden, wel lastig goeie KODI box te vinden jezus wat zijn er daar veel van. nVidia shield klinkt geweldig maar mist infra rood voor mijn Logitech Harmony 650

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Vraagje over de RMS wattages tussen amp en subwoofer. Tussen speakers en amp is me duidelijk. Maar hoe zit dit met actieve subwoofers?

Ik heb een pioneer vsx-423 met 130 RMS per kanaal en daarmee mijn JBL E250P 250 RMS subwoofer stuk gemaakt, ging stinken en komt nu geen geluid meer uit.. Nou lees ik dat door underpowering clipping kan ontstaan waardoor je speaker stuk kan gaan.

Echter het is een actieve subwoofer. Hoe zit het dan met deze verhoudingen? Deze versterkt het geluid dan zelf toch ook? Ik wil nu een nieuwe kopen maar hem niet weer stuk maken dus wil nu wel de juiste RMS er op aansluiten...

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FireFoz schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:15:
Echter het is een actieve subwoofer. Hoe zit het dan met deze verhoudingen?
Bij speakers en versterkers hoef je hier al niet op te letten en bij actieve subwoofers al helemaal niet. De receiver verstuurt alleen een signaal. Al is de actieve subwoofer 10 Watt en de receiver 1000 Watt (of andersom) gaat het gewoon. Dat jouw subwoofer is overleden hangt zeker niet samen met het vermogen van de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Dan heb ik toch een aansluitende vraag, hoe zit dat dan met een subwoofer die is aangesloten via high level input?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53

Jag

Hetzelfde. Die high level input wordt door de sub een lijn signaal van gemaakt door het te verzwakken. En dat wordt dan door zijn eigen versterker weer versterkt tot een speaker signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:49:
Ik heb zojuist een Devine BM 600 aangeschaft. Ik heb hem aangesloten op mijn steinberg CI1 audio interface, maar zonder succes. Mijn oude dynamische microfoon doet het wel. Zowel met geluidsboxen als koptelefoon geprobeerd, maar krijg hem niet aan de praat. Kan dit aan de kabel liggen? Of is mijn interface kapot? Het lampje van de fantoom voeding brand echter wel. Help!!
Waarschijnlijk gewoon gebrek aan fantoom spanning. Condensator moet fantoom spanning krijgen, anders doet ie niks. Dat is meestal 48volt, en dat werkt alleen met een XLR kabel (aan beide kanten) zoals al gesugereerd werd. Ook heb je vaak een knopje die je om moet zetten op je preamp om fantoom aan te schakelen (pas op, geeft plop :) ). Als je pre amp het niet heeft, zijn er volgens mij ook nog wel oplossingen, maar eerst dat even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
FeaR schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:58:
[...]

Bij speakers en versterkers hoef je hier al niet op te letten en bij actieve subwoofers al helemaal niet. De receiver verstuurt alleen een signaal. Al is de actieve subwoofer 10 Watt en de receiver 1000 Watt (of andersom) gaat het gewoon. Dat jouw subwoofer is overleden hangt zeker niet samen met het vermogen van de receiver.
Dus m.a.w., als je een actieve sub koopt maakt het niet uit of die nou 200 RMS is of 1000 RMS? Zou uiteraard in verhouding met de rest moeten zijn, maar technisch gezien maakt het niks uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Een actieve subwoofer heeft een versterker ingebouwd en krijgt, zoals FeaR aangeeft, alleen een geluidssignaal van de receiver. Daarnaast zegt vermogen iets over wat de maximale output van de versterker (zowel van receiver als van subwoofer) is. Maar zonder meer informatie over hoe men tot dat getal gekomen is, is het slechts een cijfer waar je niets uit kunt herleiden of mee kunt vergelijken.

Er hoeft dan ook niets te matchen met elkaar. Ik heb een denon 2113 die 95w per kanaal uitstuurt, met daaraan 2 subwoofers die elk 400w beweren "te zijn". Dat klinkt prima samen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag

Jag

Edit: net te laat :+
Uhh, ik geloof dat het nog niet helemaal goed gaat met het begrip :P

Jouw vraag was of het uitmaakt hoeveel power een receiver kan leveren als je een actieve sub aansluit. Helemaal niks was het antwoord. De subwoofer hangt namelijk niet aan het versterker deel van de receiver, maar krijgt alleen maar een signaal van de receiver en heeft zijn eigen versterker!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ok thanks :) Ik heb heel erg zitten twijfelen tussen de klipsch R-112SW en de SVS PB-1000, uiteindelijk de klipsch besteld maar sluit niet uit dat ik de SVS ook nog laat komen :p . Beiden zijn 300 RMS maar de klipsch is 12" en de SVS 10". De SVS heeft wel een lager bereik vanaf 19hz terwijl de klipsch bij 24hz begint. Echter de Klipsch is 150 euro goedkoper...

Ik heb JBL E100 front speakers waar ook al twee 10" woofer in zitten met een bereik vanaf 33 hz. Ik heb een open woonkamer en de 10" lijkt me daarom wat klein. Anderzijds is het bereik wel lager dan die Klipsch maar weet ik niet of dat zo veel toevoegt onder de 24hz. Is het zo dat de maat van de driver eigenlijk niks zegt en de 10" net zo goed mee kan komen als de 12" omdat ze even veel wattage hebben? Of heeft dat weldegelijk invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FireFoz denk niet dat je zo op papier veel kan zeggen over deze vergelijking, tenzij er toevallig iemand is die deze 2 wat intensiever heeft vergelijken danwel getest.

Doorgaans is het wel zo dat de speaker grootte wel een positieve invloed heeft op zowel de volle klanken van met name de bassen als ook het bereik (lees doorgaans de grotere speakers lagere tonen kunnen produceren en hoe groter de klankkast hoe beter ze klinken) er zijn vast meer factoren maar daar kan je zo op papier niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

FireFoz schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:13:
Ok thanks :) Ik heb heel erg zitten twijfelen tussen de klipsch R-112SW en de SVS PB-1000, uiteindelijk de klipsch besteld maar sluit niet uit dat ik de SVS ook nog laat komen :p . Beiden zijn 300 RMS maar de klipsch is 12" en de SVS 10". De SVS heeft wel een lager bereik vanaf 19hz terwijl de klipsch bij 24hz begint. Echter de Klipsch is 150 euro goedkoper...

Ik heb JBL E100 front speakers waar ook al twee 10" woofer in zitten met een bereik vanaf 33 hz. Ik heb een open woonkamer en de 10" lijkt me daarom wat klein. Anderzijds is het bereik wel lager dan die Klipsch maar weet ik niet of dat zo veel toevoegt onder de 24hz. Is het zo dat de maat van de driver eigenlijk niks zegt en de 10" net zo goed mee kan komen als de 12" omdat ze even veel wattage hebben? Of heeft dat weldegelijk invloed?
Hoeveel output een sub kan geven is idd erg afhankelijk van driver diameter. Nou is de ene 10" de andere niet, dus er zijn zeker meer factoren. Maar driver diameter is mogelijk wel de belangrijkste voor zover je daarvan kan spreken.

• teebee.2.0
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2023
Ik heb thuis een logitech z-5500 surround set, en wil na 13 jaar eens een upgrade doen, en dan wil ik het ook ineens goed doen, rekening houdend met een matig budget (max €1500), en wil een Dolby Atmos systeem plaatsen.
Voor de luidsprekers dacht ik aan Dali Spektor of Zensor pico type boxen, Dolby Atmos receiver heb ik nog geen flauw idee, ben totaal niet op de hoogte hiervan.

Door de layout van de kamer ben ik echter beperkt in mijn mogelijkheden (5m breed, 4m diep 2,5m hoog)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/adJmZA0t.jpg

Doordat ik geen luidsprekers achter de zitpositie kan plaatsen, heeft het dan zin om een 7.1.(2/4) te plaatsen, of kan ik het beter bij een 5.1.(2/4) systeem houden?

[ Voor 3% gewijzigd door teebee.2.0 op 27-09-2017 17:47 ]

• The Eagle

The Eagle

Rearspeakers kun je ook prima naast de bank plaatsen, gericht naar de luisterpositie. Zowel 5.1 als 7.1 kan dus :)

Mocht je advies willen bij je aankoop, maak dan een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies :)

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
Ik ben rustig een beetje aan het kijken voor nieuwe luidsprekers, maar ik weet niet of de specificaties overeen zouden kunnen komen. Vanuit daar wil ik verder gaan kijken en eventueel luistersessies houden.

Momenteel heb ik een Marantz PM6005 (45 W @ 4 Ohm RMS; 60 W @ 8 Ohm RMS) en 2x Dali Zensor 1.
Mijn gevoel zegt dat een vloerstaande luidspreker zoals de Zensor 7 (6 Ohm, 90 dB) hier te zwaar voor zou zijn, dus dat ik die luidsprekers naar de knoppen zou helpen door ze te "underpoweren". Het aanbevolen versterkervermogen is 40-150 W, maar hoe weet ik wat de versterker output bij 6 Ohm?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Inperiosus schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:40:
Ik ben rustig een beetje aan het kijken voor nieuwe luidsprekers, maar ik weet niet of de specificaties overeen zouden kunnen komen. Vanuit daar wil ik verder gaan kijken en eventueel luistersessies houden.

Momenteel heb ik een Marantz PM6005 (45 W @ 4 Ohm RMS; 60 W @ 8 Ohm RMS) en 2x Dali Zensor 1.
Mijn gevoel zegt dat een vloerstaande luidspreker zoals de Zensor 7 (6 Ohm, 90 dB) hier te zwaar voor zou zijn, dus dat ik die luidsprekers naar de knoppen zou helpen door ze te "underpoweren". Het aanbevolen versterkervermogen is 40-150 W, maar hoe weet ik wat de versterker output bij 6 Ohm?
Dat is een ongegronde vrees veroorzaakt door audiofiele/semi audiotechnische verhalen. Lees vanaf deze post en dan een stuk of 10 berichten daarna als je onderbouwing wilt lezen:

JvS in "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic"

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 28-09-2017 08:55 ]

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
JvS schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:53:
[...]

Dat is een ongegronde vrees veroorzaakt door audiofiele/semi audiotechnische verhalen. Lees vanaf deze post en dan een stuk of 10 berichten daarna als je onderbouwing wilt lezen:

JvS in "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic"
Merci! Dit is precies de diepgang en onderbouwing die ik zocht. Excuus voor het niet zoeken in dit topic.
het is nog vroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Maakt het nog uit welke microfoon je gebruikt voor ruimtecorrectie?
Mijn zus heeft namelijk een 2e hands Pioneer VSX-S510 op de kop getikt, maar daar zat geen microfoon meer bij.
Zelf heb ik wel een YPAO mic. Ik vroeg me dus of die gebruikt kan worden voor de Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Nou het zal niet kloppen qua absolute levels omdat de gevoeligheid niet gelijk zal zijn waarschijnlijk. Maar dat is minder van belang. Verder zullen ze beide omnidirectioneel en vlak zijn, daar mag je wel vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Misschien een hele stomme vraag maar weet iemand welke mode je op een yamaha receiver moet gebruiken als je het bedoelde signaal wil, kan namelijk geen auto mode vinden.
Enige wat er op lijkt is ‘surround decoder’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
@Jag,
Dank je. We gaan het uitproberen.

@Malt007,
Ik weet niet exact wat je bedoelt met "het bedoelde signaal", maar ik denk dat je op zoek bent naar Straight modus. Hierbij houdt de receiver het bronsignaal aan. Dus als de receiver een stereosignaal binnen krijgt wordt het ook weergegeven als stereo en als je een 5.1 signaal naar de receiver stuurt, wordt dit ook weergegeven als 5.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@wappiewappie ja dat straight signaal is wat Malt007 bedoeld en ik zou graag dezelfde vraag beantwoord willen hebben voor mijn Denon AVR-X3400H kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@Malt007 en @Verwijderd Dat hoort automatisch te gaan toch? Ik kan me niet herinneren dat er bij mijn wat oudere denon daar een aparte setting voor is. Wel kan ik door verschillende "geluidsmodi" switchen als ik een van die gekleurde knoppen op de a.b. ingedrukt hou. Deze hebben de tekst movie, music, game en pure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:50
Mijn ouders hebben een Samsung MU-7000 TV gekocht dit weekend en waren bang dat zij hun B&O speakers weg moesten doen. Ik ben gaan kijken hoe ik toch kan zorgen dat ze die kunnen behouden. De speakers zijn actief en hebben een RCA ingang. Daarop kon ik eenvoudig m'n iPhone aansluiten, geluid afspelen en het volume regelen.

Nu heeft de TV een breakout box waarop een SPDIF out zit. Daarop heb ik een simpele DAC aangesloten en zo voorzie ik de speakers van geluid. Werkt in basis prima, maar het volume is niet via de TV te regelen en is "nogal" luid.

Dat is dus verre van optimaal. Is er een simpele oplossing om dit probleem op te lossen? Alle opties op de TV heb ik gezien, maar er is geen manier om het volume van apparaten die via de optische uitgang zijn aangesloten te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:26
LegeBoekenkast schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:07:
Mijn ouders hebben een Samsung MU-7000 TV gekocht dit weekend en waren bang dat zij hun B&O speakers weg moesten doen. Ik ben gaan kijken hoe ik toch kan zorgen dat ze die kunnen behouden. De speakers zijn actief en hebben een RCA ingang.
Prima plan om de speakers te behouden, dat klinkt ongetwijfeld beter dan de speakers in de TV. Ik heb ook een Samsung TV, de optische uitgang is niet regelbaar. Heb hem ook via een DAC aangesloten, deze zit echter op een analoge (tulp) ingang van mijn versterker aangesloten waarmee ik het volume regel. Gebruik passieve speakers.

Welk type B&O speakers hebben je ouders en welke apparatuur hoorde er oorspronkelijk bij? Een stereoset met ingebouwde voorversterker wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
musicfreak schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:17:
[...]

Prima plan om de speakers te behouden, dat klinkt ongetwijfeld beter dan de speakers in de TV. Ik heb ook een Samsung TV, de optische uitgang is niet regelbaar. Heb hem ook via een DAC aangesloten, deze zit echter op een analoge (tulp) ingang van mijn versterker aangesloten waarmee ik het volume regel. Gebruik passieve speakers.

Welk type B&O speakers hebben je ouders en welke apparatuur hoorde er oorspronkelijk bij? Een stereoset met ingebouwde voorversterker wellicht?
Het zijn BeoLab 8000 speakers, die origineel op een BeoCenter en BeoLink waren aangesloten. Die zijn dus niet meer te koppelen aan de TV aangezien die alleen een digitale output heeft.

Ik wil liever niet weer een versterker moeten aanschaffen, aangezien ze verder geen apparatuur willen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Volgens de handleiding http://downloadcenter.sam...ENG_US_KTMATSCL-3.0.5.pdf zou je voor externe speakers moeten kunnen kiezen. Check je settings ff, wellicht heb je iets gemist :)
Alternatief: die TV ondersteunt Bluetooth voor headphones. Met een simpele BT receiver zou je dus ook die speakers aan kunnen sluiten.

Verder: ik neem aan dat je ook een decoder hebt. Die kun je ook via HDMI CEC aansturen vwb volume, of andersom (met decoder volume uitsturen). Wellicht heb je daar andere aansluitingen die je kunt gebruiken? :)

Persoonlijk zou ik trouwens de Beosound gewoon houden. Simpel input kabeltje van tulp naar DIN kost de wereld niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
The Eagle schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:55:
Volgens de handleiding http://downloadcenter.sam...ENG_US_KTMATSCL-3.0.5.pdf zou je voor externe speakers moeten kunnen kiezen. Check je settings ff, wellicht heb je iets gemist :)
Alternatief: die TV ondersteunt Bluetooth voor headphones. Met een simpele BT receiver zou je dus ook die speakers aan kunnen sluiten.

Verder: ik neem aan dat je ook een decoder hebt. Die kun je ook via HDMI CEC aansturen vwb volume, of andersom (met decoder volume uitsturen). Wellicht heb je daar andere aansluitingen die je kunt gebruiken? :)

Persoonlijk zou ik trouwens de Beosound gewoon houden. Simpel input kabeltje van tulp naar DIN kost de wereld niet :)
Ik kan inderdaad voor externe speakers kiezen als ik de optie optische uitvoer selecteer. Het volume kan ik dan echter niet meer via de TV regelen. Een BT receiver is inderdaad een optie, dat kan i sowieso eens testen.

Decoder hebben ze inderdaad ook, maar dat leek niet te werken. Maar dat moet ik dan nog maar eens goed gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

LegeBoekenkast schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:23:
[...]
yada + yadayada

Ik wil liever niet weer een versterker moeten aanschaffen, aangezien ze verder geen apparatuur willen aansluiten.
Daar ontkom je niet aan, omdat het volume op lijn-niveau geregeld moet worden. Hiervoor heb je een voorversterker (pre-processor) nodig met pre-outs voor een eindversterker die in je luidsprekers zitten die je wilt aansluiten.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LA-384 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 06:24:
@Malt007 en @Verwijderd Dat hoort automatisch te gaan toch? Ik kan me niet herinneren dat er bij mijn wat oudere denon daar een aparte setting voor is. Wel kan ik door verschillende "geluidsmodi" switchen als ik een van die gekleurde knoppen op de a.b. ingedrukt hou. Deze hebben de tekst movie, music, game en pure.
nou mijn default was ook dat ik stereo geluid kreeg op normale TV en nu is dat surround dat kan kloppen want dat was ook de bedoeling, maar ik wil graag kunnen zien wat het originele signaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:26
LegeBoekenkast schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:23:
Het zijn BeoLab 8000 speakers, die origineel op een BeoCenter en BeoLink waren aangesloten. Die zijn dus niet meer te koppelen aan de TV aangezien die alleen een digitale output heeft.
Tnx voor de info. Ik zou de Beosound ook als voorversterker gaan gebruiken met een DAC er tussen om het optische signaal naar analoog om te zetten. Dat hoeft niet al teveel te kosten, op AlieExpress heb je al een heel redelijke DAC voor nog geen 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keen87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 06:50
Volgend jaar wordt onze nieuwbouw woning opgeleverd en ik ben alvast aan het kijken naar een nieuwe audio installatie.

Tot op heden heb ik altijd een stereo installatie gehad (Jamo S606), maar ik wil nu een keer goed uitpakken met een serieuze surround set.

Mijn oog was gevallen op de Teufel Theater 500 Surround set:
https://www.teufelaudio.n...round-5.1-set-p16088.html

(Ik heb ook gekeken naar de Dali Zensor, de nieuwe Kef Q serie en B&W 600 serie, maar hiervan ligt de prijs 500 tot 1500 euro hoger dan deze set van Teufel.)

Ik heb alleen heel erg mijn twijfels over de opstelling en het feit dat deze set gebruik maakt van Dipole speakers
Deze: https://www.teufelaudio.n...rround-dipole-p16483.html

Ik wil de speakers graag tegen de muur achter de bank monteren, maar ik heb het idee dat deze speakers daar niet echt tot hun recht komen en daardoor dus een nadelig effect hebben op de surround ervaring.

Om het verhaal compleet te maken, hierbij de verwachte opstelling van de woonkamer:
https://i.imgur.com/IaMhkSg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dipole luidsprekers zijn voornamelijk geschikt als side side surround luidsprekers. Hierbij is het idee dat de luisterpositie achter of naast de luidspreker komt.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Keen87 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:24:
Ik wil de speakers graag tegen de muur achter de bank monteren
Okee. Ik mis een vraag en zie ik vooral een mededeling. Dat is onverwacht maar ik zeg: doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
teebee.2.0 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:46:
Ik heb thuis een logitech z-5500 surround set, en wil na 13 jaar eens een upgrade doen, en dan wil ik het ook ineens goed doen, rekening houdend met een matig budget (max €1500), en wil een Dolby Atmos systeem plaatsen.
Voor de luidsprekers dacht ik aan Dali Spektor of Zensor pico type boxen, Dolby Atmos receiver heb ik nog geen flauw idee, ben totaal niet op de hoogte hiervan.

Door de layout van de kamer ben ik echter beperkt in mijn mogelijkheden (5m breed, 4m diep 2,5m hoog)

[afbeelding]

Doordat ik geen luidsprekers achter de zitpositie kan plaatsen, heeft het dan zin om een 7.1.(2/4) te plaatsen, of kan ik het beter bij een 5.1.(2/4) systeem houden?
Persoonlijk zou ik gaan voor minder maar hogere kwaliteit speakers. Zelf ervoor gekozen om in plaats van voor surround voor een hele gave 2.0 opstelling te gaan. Wat je bijvoorbeeld zou kunnen overwegen is om een 3.0 set te nemen en deze later uit te breiden met de surround speakers en subwoofer. Bijvoorbeeld erg mooi is de B&W 600 serie. Deze zit op 325 per speaker en 450 voor de centre. Dan nog een mooie versterker erbij, (tip: let ff op wanneer de modellen van vorig jaar in de uitverkoop gaan) dan kun je later dezelfde speakers nog eens erbij zetten voor achter en een subwoofer als het budget het toelaat. Mis persoonlijk niet veel van de ontbrekende surround speakers, en het geluid is echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik vraag het toch maar hier heb het al gevraagd in Sony topic geen respons.

Ik heb dus een Sony KDL-50W809C en heb nu nieuwe receiver TV is aangesloten middels optische kabel aan mijn Denon AVR-X3400H

het vreemde vind ik dat als ik via KODI op de TV een film afspeel met DD5.1 ik keurig zie dat hij DD5.1 krijgt en speelt dit keurig af. op het moment dat het DTS is (welke variant ook) dan switcht hij naar PCM source en kan er dan wel surround van maken maar source is dus PCM zelfde geld voor b.v. Dolby Atmos. Sony heeft geen licentie voor DTS en door de beperking van zowel ARC als optische kabel van standaard DTS en DD5.1 snap ik ook dat hij Dolby Atmos niet snapt en er dus net als DTS een PCM signaal van maakt

dit kan ik allemaal wel rijmen, echter als ik iets kijk op b.v. Netflix dan krijg ik ook PCM als source terwijl dat ook gewoon DD5.1 is beiden gaan via het smart platform van mijn TV dus waarom geeft de ene wel DD5.1 door en de ander niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je hebt PCM en Bitstream. Bitstream vziw is de rauwe digitale data, PCM kan een header bevatten met het juiste type signaal. Kennelijk geeft je Kodi doos dat type wel door, maar je TV niet.
En aangezien je TV het apparaat is dat het signaal voor netflix genereert en die dus geen DTS (DOLBY Theater Sound) of DD (DOLBY Digital) licentie heeft, kan ie daar ook niks mee om het signaal te herkennen en met een juiste header door te geven. Vanaf je Kodi doos krijgt ie het al wel mee bij de ingang en zet ie het gewoon door :)

Maar wat let je om Netflix via Kodi af te spelen? Dan zou je het wel door moeten krijgen als ik je zo hoor. Dat zou het bewijs moeten kunnen leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The Eagle ik kijk KODI ook via mijn TV heb geen externe KODI doos, daarom vind ik het zo raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ah zo :)
Jouw Kodi software draait bovenop het OS van je TV ipv bijvoorbeeld op een Pi. Maar dan nog blijft het een los stuk software, MET ingebouwde DTS decoder en dus snapt die het signaal en de header wel.
Kodi heeft nl niks met licenties te schaften. Dwz, als je softwarematig een header kunt herkennen en door kunt geven is dat geen licentieomzeiling natuurlijk.
Anders wordt het voor Sony, want die moet hem inbakken in de hardware en heeft dus juist wel een licentie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ik heb gewoon KODI geinstalleerd op mijn smart TV en zelfde geld voor Videoland, Netflix en Twitch. wat ik dus vreemd vind is dat ik via KODI gewoon DD5,1 als source krijg op mijn Denon en als ik iets afspeel via Netflix dan zegt hij dat het een PCM signaal is, maar Netflix zegt dat het DD5.1 is.

DTS is helder Sony heeft daar geen licentie voor en dus maakt hij er PCM van. Wat ik wel jammer vind is dat hij hogere sources b.v. Dolby Atmos ook omzet naar PCM ipv DD5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Gebruik je dan de netflix app van je TV of die van Kodi? Zijn twee verschillende namelijk. Ik gok dat je die van je tv gebruikt, dus wat doet de Kodi app? Zelfde verschijnsel? :)

Dat je TV hogere sources omzet is een resultaat van de output over coaxial. Die tv weet dat ie daar niet hoger overheen kan. Wees blij dat ie al een conversie naar PCM doet.

Als je toch hoger wilt, zou ik een losse Pi kopen en die met HDMI op je Denon hangen. En dan via HDMI door naar de TV. Ben je van het probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Edifier R1700BT gekocht (2.0 speakers). Ik zou deze willen aansluiten op mijn tv; Samsung UE43KU6000 maar dit lukt niet. Nu is hij aangesloten op mijn digibox van Telenet via de 3,5 mm to dual RCA of de hooftelefoonaansluiting; wat werkt maar hier zit soms wel vertraging op. Kan iemand me vertellen hoe ik de Edifier toch op mijn tv kan aansluiten? Er zijn verschillende kabels meegeleverd zoals een dual RCA tot dual RCA audio kabel en een 3,5 mm to dual RCA audio kabel. Maar via de tv werken deze niet (geen geluid) ofwel doe ik iets verkeerd (ben een vrouw dus geen verstand van :-))

PS: Wat is het beste qua geluid? Via de tv of via de digibox?

Alvast bedankt vr de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:18:
Gebruik je dan de netflix app van je TV of die van Kodi? Zijn twee verschillende namelijk. Ik gok dat je die van je tv gebruikt, dus wat doet de Kodi app? Zelfde verschijnsel? :)

Dat je TV hogere sources omzet is een resultaat van de output over coaxial. Die tv weet dat ie daar niet hoger overheen kan. Wees blij dat ie al een conversie naar PCM doet.

Als je toch hoger wilt, zou ik een losse Pi kopen en die met HDMI op je Denon hangen. En dan via HDMI door naar de TV. Ben je van het probleem af.
alles van de TV dus Videoland, Twitch, Netflix en KODI staan geinstalleerd op het android platform vn mijn TV en dat maakt het ook raar dat ik dus via KODI wel DD5.1 binnenkrijg en van Netflix krijg ik een PCM signaal.

DTS en hoger dan DD5.1 kan ik nog inkomen maar dat de ene app wel DD5.1 geeft en de andere app PCM vind ik raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

JT

VETAK y0

K0L3N schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 00:53:
[...]

Persoonlijk zou ik gaan voor minder maar hogere kwaliteit speakers. Zelf ervoor gekozen om in plaats van voor surround voor een hele gave 2.0 opstelling te gaan. Wat je bijvoorbeeld zou kunnen overwegen is om een 3.0 set te nemen en deze later uit te breiden met de surround speakers en subwoofer. Bijvoorbeeld erg mooi is de B&W 600 serie. Deze zit op 325 per speaker en 450 voor de centre. Dan nog een mooie versterker erbij, (tip: let ff op wanneer de modellen van vorig jaar in de uitverkoop gaan) dan kun je later dezelfde speakers nog eens erbij zetten voor achter en een subwoofer als het budget het toelaat. Mis persoonlijk niet veel van de ontbrekende surround speakers, en het geluid is echt super.
With all due respect, als iemand een surround opstelling zoekt en je vervolgens een opstelling aanraadt zonder surround dan is dat hetzelfde als iemand die een auto met vierwielaandrijving zoekt een auto met tweewielaandrijving aanraden. Ik weet wel dat ik voor films absoluut níet zonder surround zou willen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:06:
[...]

With all due respect, als iemand een surround opstelling zoekt en je vervolgens een opstelling aanraadt zonder surround dan is dat hetzelfde als iemand die een auto met vierwielaandrijving zoekt een auto met tweewielaandrijving aanraden. Ik weet wel dat ik voor films absoluut níet zonder surround zou willen.
ben ik met je eens, maar hij gaf aan dat je later uit kan bereiden naar surround en dat is op zich niet perse verkeerd, je vergelijking gaat een beetje mank. je kan als je receiver surround ondersteund heel makkelijk de 2.0 of 3.0 setup neerzetten en later uitbreiden van een 2 wiel aandrijving een 4 wiel aandrijving maken is een stuk lastiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:29:
[...]

alles van de TV dus Videoland, Twitch, Netflix en KODI staan geinstalleerd op het android platform vn mijn TV en dat maakt het ook raar dat ik dus via KODI wel DD5.1 binnenkrijg en van Netflix krijg ik een PCM signaal.

DTS en hoger dan DD5.1 kan ik nog inkomen maar dat de ene app wel DD5.1 geeft en de andere app PCM vind ik raar
Dat zeg ik dus, installeer de Netflix app eens IN die Kodi omgeving. Die bestaat ook namelijk, kwestie van de juiste repo opzoeken. Die je nu hebt draait op het OS van je TV en is dus hardwareafhankelijk, maar je wilt juist weten of je Kodi omgeving er anders mee omgaat. Zou verwahten van wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:50:
[...]

Dat zeg ik dus, installeer de Netflix app eens IN die Kodi omgeving. Die bestaat ook namelijk, kwestie van de juiste repo opzoeken. Die je nu hebt draait op het OS van je TV en is dus hardwareafhankelijk, maar je wilt juist weten of je Kodi omgeving er anders mee omgaat. Zou verwahten van wel :)
kan niet want ik heb alleen de Sony TV verder heb ik niks dat zeg ik de hele tijd ik doe alles op smart TV
weet niet hoe ik het duidelijker moet maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:36:
[...]

ben ik met je eens, maar hij gaf aan dat je later uit kan bereiden naar surround en dat is op zich niet perse verkeerd, je vergelijking gaat een beetje mank. je kan als je receiver surround ondersteund heel makkelijk de 2.0 of 3.0 setup neerzetten en later uitbreiden van een 2 wiel aandrijving een 4 wiel aandrijving maken is een stuk lastiger ;)
Is prima te doen :P

Nee, zonder gekheid, dat klopt ook wel. Maar de vraag is of dat voor de vraagsteller een optie is. Als je surround wil dan ga ik er even vanuit dat je niet nog een jaar zonder surround wil spelen. Daarnaast is het ook weer niet zo dat de speakers die de vraagsteller van beroerde kwaliteit zijn, die speakers zijn meer dan prima om mee te leven :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
JT schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:47:
[...]

Is prima te doen :P

Nee, zonder gekheid, dat klopt ook wel. Maar de vraag is of dat voor de vraagsteller een optie is. Als je surround wil dan ga ik er even vanuit dat je niet nog een jaar zonder surround wil spelen. Daarnaast is het ook weer niet zo dat de speakers die de vraagsteller van beroerde kwaliteit zijn, die speakers zijn meer dan prima om mee te leven :)
Ik snap je punt, ik geef alleen een alternatief wat voor mij en vele anderen een beter optie is. Het verschil tussen een speaker van 120 euro en een speaker van 325 euro ga je zeker horen. Vandaar dat ik aangeef zelf liever meteen te investeren in een betere set speakers, met daarbij de optie om later nog eens naar surround te gaan. Als je namelijk nu 5 speakers koopt en later iets beters wil moet je alsnog alles vervangen.

Maar een surround set voor dat bedrag gaat ook zeker niet slecht klinken. Hoor veel goede dingen over de ultima 40 mk2 van teufel, past prima in dat budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:02:
[...]

kan niet want ik heb alleen de Sony TV verder heb ik niks dat zeg ik de hele tijd ik doe alles op smart TV
weet niet hoe ik het duidelijker moet maken
Kun je in Kodi dat je op je TV draait dan geen apps vanuit repo's installeren? Lijkt me stug. Zie https://www.ivacy.com/blo...stall-kodi-netlfix-addon/ en jouw TV draait Android. Vergeet niet dat Kodi geen standaar install is, maar slechst een baseline. Het zijn de apps die hem zo compleet maken :)
Snap je me nu wel? Of heeft jouw kodi versie idd die mogelijkheid niet? :)
In which case: ditch al die smart TV meuk, koop een Pi 3 en slinger daar Kodi op. Jammer dan van dat smart gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The Eagle je bedoeld plugins dat is natuurlijk wat anders. Maar goed het boeit niet zoveel moet even afwachten hoe het hele Sony verhaal gaat aflopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XooL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:43
Een praktische vraag; vorig jaar heb ik voor een 5.1 set audiokabels (2.5 mm) in de muren gefreesd, die nu achter een blindplaat in een WCD uitkomen. Nu wil ik deze aansluiten op een 5.1 set en zoek voor een elegante afwerking van het geheel. Ik zag in een ander topic iemand die zijn blindplaten had gemodificeerd met:Nu is mijn vraag hoe dit in zijn werk gaat:
  1. Boor ik gewoon twee gaatjes in de blindplaten en monteer ik de kabels aan het oogje aan de achterkant? (Wanneer zit het 'vast'?)
  2. Hoe veilig is dit? We hebben hier nog drie kleine kinderen rondrennen; Wat als zij de terminals aanraken terwijl de boel aanstaat?
  3. Vanaf terminal naar speaker (Teufel Ultima), kwestie van kabel hierin vastdraaien en via banaanplug aansluiten. Goed idee?
Sub heeft een eigen kabelaansluiting! Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:24:
Ik heb een Edifier R1700BT gekocht (2.0 speakers). Ik zou deze willen aansluiten op mijn tv; Samsung UE43KU6000 maar dit lukt niet. Nu is hij aangesloten op mijn digibox van Telenet via de 3,5 mm to dual RCA of de hooftelefoonaansluiting; wat werkt maar hier zit soms wel vertraging op. Kan iemand me vertellen hoe ik de Edifier toch op mijn tv kan aansluiten? Er zijn verschillende kabels meegeleverd zoals een dual RCA tot dual RCA audio kabel en een 3,5 mm to dual RCA audio kabel. Maar via de tv werken deze niet (geen geluid) ofwel doe ik iets verkeerd (ben een vrouw dus geen verstand van :-))

PS: Wat is het beste qua geluid? Via de tv of via de digibox?

Alvast bedankt vr de hulp!
Speakers op tv aansluiten via toslink heeft voorkeur, of anders via rca.
Vervolgens als je vertraging/lipsync in audio merkt, bij de instellingen van je tv onder audio zoeken naar een passthrough optie.

Heb zelf een Edifier s2000pro, de grotere broer van de r1700bt die jij hebt, en deze werken perfect op mijn tv. zeer tevreden over de actieve speakers lijn van Edifier! Ook de r1700bt is een geweldige set voor die prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door roT- op 10-10-2017 18:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag

Jag

XooL schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:37:
Een praktische vraag; vorig jaar heb ik voor een 5.1 set audiokabels (2.5 mm) in de muren gefreesd, die nu achter een blindplaat in een WCD uitkomen. Nu wil ik deze aansluiten op een 5.1 set en zoek voor een elegante afwerking van het geheel. Ik zag in een ander topic iemand die zijn blindplaten had gemodificeerd met:Nu is mijn vraag hoe dit in zijn werk gaat:
  1. Boor ik gewoon twee gaatjes in de blindplaten en monteer ik de kabels aan het oogje aan de achterkant? (Wanneer zit het 'vast'?)
  2. Hoe veilig is dit? We hebben hier nog drie kleine kinderen rondrennen; Wat als zij de terminals aanraken terwijl de boel aanstaat?
  3. Vanaf terminal naar speaker (Teufel Ultima), kwestie van kabel hierin vastdraaien en via banaanplug aansluiten. Goed idee?
Sub heeft een eigen kabelaansluiting! Alvast dank!
Je zou kunnen overwegen om Neutrik speakon te gebruiken. Die heb je in 2,4 en 8 aderige variant. Heel betaalbaar, veilig en niet kapot te krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roT- schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:48:
[...]

Speakers op tv aansluiten via toslink heeft voorkeur, of anders via rca.
Vervolgens als je vertraging/lipsync in audio merkt, bij de instellingen van je tv onder audio zoeken naar een passthrough optie.

Heb zelf een Edifier s2000pro, de grotere broer van de r1700bt die jij hebt, en deze werken perfect op mijn tv. zeer tevreden over de actieve speakers lijn van Edifier! Ook de r1700bt is een geweldige set voor die prijs.
Bedankt voor je antwoord! Idd heel tevreden van de edifier! Helaas heeft deze edifier geen optische poort/toslink. Mijn tv heeft dit wel, kan ik hiervoor een toslink naar tulp omvormer voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:28:
Helaas heeft deze edifier geen optische poort/toslink. Mijn tv heeft dit wel, kan ik hiervoor een toslink naar tulp omvormer voor gebruiken?
Iets als deze doet wat je wilt: toslink in, RCA uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:28:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Idd heel tevreden van de edifier! Helaas heeft deze edifier geen optische poort/toslink. Mijn tv heeft dit wel, kan ik hiervoor een toslink naar tulp omvormer voor gebruiken?
Ik denk dat je eerst eens goed door je audio instellingen van je tv moet bladeren.
Kun je nergens aangeven welke audio uitgang de tv moet gebruiken. Ik neem trouwens aan dat de edifier wel op de juiste source staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XooL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:43
Jag schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:25:
[...]

Je zou kunnen overwegen om Neutrik speakon te gebruiken. Die heb je in 2,4 en 8 aderige variant. Heel betaalbaar, veilig en niet kapot te krijgen :).
Dank voor je reactie! De oplossingen op Google zijn alleen niet echt 'fraai' en binnen de acceptatiefactor van vrouwlief, denk ik ;) Ik zocht meer een oplossing als:
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/3754a9f6fd9290c2d0d444f5c165eabc4870aee1/?url=http%3A%2F%2Fi65.tinypic.com%2F2d7cyn6.jpg
Maar weet niet hoe veilig dat is, en hoe je dat aansluit aan zowel voor- als achterzijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

XooL schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:44:

.. binnen de acceptatiefactor van vrouwlief, denk ik ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.busch-jaeger.de/fileadmin/de.buschjaeger/content_de/produkte/produktloesungen/datenkommunikation/pl-futurelinear-p01-dk-stereo.png

[ Voor 32% gewijzigd door burne op 10-10-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Dank voor je reactie! De oplossingen op Google zijn alleen niet echt 'fraai' en binnen de acceptatiefactor van vrouwlief, denk ik ;) Ik zocht meer een oplossing als:
[afbeelding]
Maar weet niet hoe veilig dat is, en hoe je dat aansluit aan zowel voor- als achterzijde?
Hoe bedoel je hoe veilig dat is? Er staat amper spannig op die polen. Heb je weleens de achterkant van een speaker gekeken? Dat zijn ook gewoon open terminals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:00
[...]

[afbeelding]
Ik zou geen banaanstekers naast een stopcontact willen. Liever iets dat je niet perongeluk verkeerd kunt prikken. Speakon is dan ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blissard schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:51:
[...]

Ik zou geen banaanstekers naast een stopcontact willen. Liever iets dat je niet perongeluk verkeerd kunt prikken. Speakon is dan ideaal.
met kleine kinderen in de buurt is dat zeker een ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die hier een home theater setup heeft in een appartement? Ik wil graag een atmos 5.1.2 setup maar ik kan sowieso nooit het geluid hard aan zetten. heeft het dan zin om voor kwaliteit(duur) spul te gaan of is een goedkoper setup genoeg? ik heb een budget van rond de 1000 euro. ik kom dan uit op een jamo 5.1 set en een receiver met kleine speakers voor de atmos. is dit dan ook overkill?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:46:
nooit het geluid hard aan zetten.

[...]

heeft het dan zin om voor kwaliteit(duur) spul te gaan
Hard spelen = kwantiteit, kwantiteit != kwaliteit. Als voor jou de meerwaarde van een dure installatie alleen is dat je hard kan spelen dan is het niet interessant. Voor hard spelen heb je ook geen 5.1.2 nodig, dan is 2 kanaals al genoeg.

Geef je echter ook om surround en geluidskwaliteit dan heeft een grotere investering meerwaarde.

Voor 1000 euro zou ik persoonlijk geen 5.1.2 + receiver nieuw kopen. Uberhaupt koop ik bijna niet meer nieuw maar als ik 1000 euro mag spenderen aan alleen nieuw spul dan zou ik kiezen voor 5.1. Subwoofer 300 euro, receiver 300 euro, heb je nog 400 euro over voor speakers. Voor 5 speakers kun je met een goede deal misschien nog weg komen maar voor 7 speakers wordt dat zéér moeilijk.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:23:
[...]

Hard spelen = kwantiteit, kwantiteit != kwaliteit. Als voor jou de meerwaarde van een dure installatie alleen is dat je hard kan spelen dan is het niet interessant. Voor hard spelen heb je ook geen 5.1.2 nodig, dan is 2 kanaals al genoeg.

Geef je echter ook om surround en geluidskwaliteit dan heeft een grotere investering meerwaarde.

Voor 1000 euro zou ik persoonlijk geen 5.1.2 + receiver nieuw kopen. Uberhaupt koop ik bijna niet meer nieuw maar als ik 1000 euro mag spenderen aan alleen nieuw spul dan zou ik kiezen voor 5.1. Subwoofer 300 euro, receiver 300 euro, heb je nog 400 euro over voor speakers. Voor 5 speakers kun je met een goede deal misschien nog weg komen maar voor 7 speakers wordt dat zéér moeilijk.
is de Jamo s626 hcs een goede set voor films en games? heb momenteel een deal voor 400 euro nieuw. ik ga dan later kijken voor een atmos upgrade. ik dacht aan de denon 1300w voor een leuke instapmodel, 2ehands zijn ze niet veel goedkoper zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Het zal niet slecht zijn voor het geld. Maar ik zou eerder kijken naar tweedehands van gerenommeerde merken als Dali, Tannoy, Mission, B&W, Elac e.d. En als je persé nieuw wil kun je eens kijken bij Teufel. Laat je op de deurmat bezorgen voor een redelijk scherpe prijs en vervolgens heb je 30 dagen ofzo om te beslissen of je het wat vindt. Het kan dan eventueel weer terug. Als je je budget iets op kunt rekken dan denk ik dat je hier iets heel moois aan hebt: https://www.teufelaudio.n.../system-4-thx-p13489.html

Maar goed, lees even de waarschuwing in het rood, ik stop hier dan ook met verder aankoopadvies ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

^^^ Dat idd. Enige opmerking die ik maak is dat een goede set ook op laag volume een mooi spectrum aan geluid kan weergeven. met melkpakjes haal je dat alvast niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik krijg geen osd van mijn pioneer vsx lx 70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:00:
hoi ik krijg geen osd van mijn pioneer vsx lx 70
Werp eens eens blik op Het algemeen beleid #quickstart. Één post van één regel is echt te summier om iets zinnigs over te zeggen. Je vernoemt niet eens hoe de Pioneer aan is gesloten en wat je allemaal al gedaan hebt qua trouble shooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-06 17:36
Ik weet dat hit een wespennest gaat worden maar nog even kort polsen over bi-wire en bi-ampen. Ik snap het verschil en ik zou beiden kunnen doen. Vanzelfsprekend ga ik wat proberen en luisteren lijkt me in dit geval het beste, maar toch...
Bi-wire geloof ik minder in: binnen de versterker komt alles naar 1 uitgang, pas daar wordt er gesplitst en apart op hoog en laag op de speakers aangesloten. ALS er al iets van 'problemen' op zo'n kabel zouden zijn, dan heeft dat toch ook verderop (in de versterker) nog steeds een effect?
Bi-amp klinkt logischer: ik heb een 9.2 voor een 5.1 setup en mijn versterker ondersteunt een bi-amp setup. Zo heb ik twee apart eind-trappen (toch?) voor de verschillende 'groepen' in elke speaker. Ik zou me kunnen voorstellen dat dit zou kunnen helpen.
Nogmaals, ik ga het proberen, maar is hier nog verder iets zinvols over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:25:
^^^ Dat idd. Enige opmerking die ik maak is dat een goede set ook op laag volume een mooi spectrum aan geluid kan weergeven. met melkpakjes haal je dat alvast niet ;)
dit vooral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik maak voor TV kijken, films en muziek gebruik van een paar Quadral Platinum M5's (op een Marantz SR6009). Heerlijke speakers, zeker voor muziek. Helaas vind ik dat bij het TV kijken en films/series dat spraak niet echt heel mooi doorkomt - in elk geval niet qua volume. Natuurlijk kan het geluid harder, maar dan wordt alles harder en dat hoeft dan ook weer niet.

Ik ben dus op zoek naar een manier om géén afbreuk te doen aan de muziekweergave maar wel om het stemvolume wat meer gewicht te geven. Is een centerspeaker dan een goede oplossing bijvoorbeeld? Of kan ik zoiets veel simpeler aanpakken?

[ Voor 4% gewijzigd door rodie83 op 23-10-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:34

timovd

Voorsprong door techniek

Op je bron heb je toch wel ingesteld dat je een 2.x opstelling hebt?
Een center kan meerwaarde bieden voor spraak, aangezien daar het meeste speakers naartoe wordt gestuurd.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Een center zou zeker wat toe kunnen voegen. Echte centers zijn voor atemmen gemaakt, maar je kunt natuurlijk kijken wat het doet als je een gewone speaker als extra center neer zet, gewoon om te testen. Weet je genoeg :)
ErikJan2 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:30:
Ik weet dat hit een wespennest gaat worden maar nog even kort polsen over bi-wire en bi-ampen. Ik snap het verschil en ik zou beiden kunnen doen. Vanzelfsprekend ga ik wat proberen en luisteren lijkt me in dit geval het beste, maar toch...
Bi-wire geloof ik minder in: binnen de versterker komt alles naar 1 uitgang, pas daar wordt er gesplitst en apart op hoog en laag op de speakers aangesloten. ALS er al iets van 'problemen' op zo'n kabel zouden zijn, dan heeft dat toch ook verderop (in de versterker) nog steeds een effect?
Bi-amp klinkt logischer: ik heb een 9.2 voor een 5.1 setup en mijn versterker ondersteunt een bi-amp setup. Zo heb ik twee apart eind-trappen (toch?) voor de verschillende 'groepen' in elke speaker. Ik zou me kunnen voorstellen dat dit zou kunnen helpen.
Nogmaals, ik ga het proberen, maar is hier nog verder iets zinvols over te zeggen?
Ligt helemaal aan het binnenwerk van je receiver en zonder merk en type is daar weinig zinnigs over te zeggen. Zijn het losse versterkers binnenwerks dan zou je er theoretisch profijt van kunnen hebben. Of dat in de praktijk zo is...geen idee, spelen imho veel meer factoren mee.
Bi wire in essentie is simpelweg een dikker draadje om je vermogen en signaal doorheen te sturen, of, in geval van combinantie met bi amp, twee aparte signaalbanen. Zie ik zelf het voordeel niet zo van in.

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 24-10-2017 12:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ErikJan2 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:30:

Je bedoelt naast het feit dat dit niet tot meetbaar beter klinkende speakers leidt, niet tot betere beoordelingen in blinde tests, maar dat veel mensen wel allerlei verschillen horen? Nee daarnaast is er niets zinvols over te zeggen.

Net zoals verschillen horen tussen DAC's, versterkers en kabels die technisch in orde zijn en voldoen aan moderne criteria (lees: bijna alle hedendaagse merken), zijn dat verschillen die niet objectief vast te stellen zijn, maar die mensen wel horen. Daar kan je wel 20 pagina's over discussieren, maar de objectivisten zeggen allemaal: Investeer in iets dat wel zin heeft (De zwakke schakels in de keten, dus: Betere opname, Betere processing, Betere speakers, Betere akoestiek) en niet in onzin die je alleen hoort vanwege confirmation bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JvS kon het niet mooier verwoorden +1 van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Mbt mijn bi-amp / bi-wire vraag: Dank voor de feedback. @JvS heeft het over "niet tot betere beoordelingen in blinde tests". Ik heb me wezenloos gezocht (ook al voor mijn post) op Internet om feitelijke data te vinden maar ik ben nooit verder gekomen dan mensen die beredeneren dat het beter is of mensen die beredeneren dat het niet uitmaakt (waarbij de laatste groep overigens i.h.a. wat 'botter' reageert). Kan iemand links plaatsen naar wetenschappelijk verantwoorde dubbel blinde tests die naar de ene of de andere kant wijzen dan???
Wat mij wel opvalt is dat alle serieuze speaker fabriekanten dubbele aansluitingen op hun speakers zetten en ook in hun gebruiksaanwijzingen letterlijk aanraden te bi-wire of bi-ampen (en ja, ik heb dat recentelijk nog gelezen bij bijvoorbeeld Monitor Audio en Tannoy). Zijn die ons dan allemaal aan het voorliegen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee die verkopen beter. Er is een enorme audiofiele scene met veel invloed. Als die je niet serieus nemen, verkoop je niets.
Plus bij die speaikaerbouwers werken die audiofielen ook.

Ik denk dat er meer audiofielen zijn dan hardcore objectieve techneuten. Dus dat is wel te begrijpen :)

Wat betreft die testen, die worden sporadisch gedaan. Bekende zijn een oude simpele Sony versterker en een high end ding. Of een discman VS een high end cd speler. Kabels VS geluidssignaal van speakers door een emmer modder. Da/ad conversies (maat dan 20keer achter elkaar) met goedkope (uitstekende) dacs.... Ik heb ze niet paraat, maar als je zoekt op double blind ABX test dan moet je ze wel. Kunnen vinden

[ Voor 41% gewijzigd door JvS op 24-10-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikJan2 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:14:
Mbt mijn bi-amp / bi-wire vraag: Dank voor de feedback. @JvS heeft het over "niet tot betere beoordelingen in blinde tests". Ik heb me wezenloos gezocht (ook al voor mijn post) op Internet om feitelijke data te vinden maar ik ben nooit verder gekomen dan mensen die beredeneren dat het beter is of mensen die beredeneren dat het niet uitmaakt (waarbij de laatste groep overigens i.h.a. wat 'botter' reageert). Kan iemand links plaatsen naar wetenschappelijk verantwoorde dubbel blinde tests die naar de ene of de andere kant wijzen dan???
Wat mij wel opvalt is dat alle serieuze speaker fabriekanten dubbele aansluitingen op hun speakers zetten en ook in hun gebruiksaanwijzingen letterlijk aanraden te bi-wire of bi-ampen (en ja, ik heb dat recentelijk nog gelezen bij bijvoorbeeld Monitor Audio en Tannoy). Zijn die ons dan allemaal aan het voorliegen??
Het beste is zelf te testen, ik garandeer je dat je geen verschil hoort maar je hoeft mij niet te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Zeker weten dat ik dat ooit eens zelf ga testen in de toekomst :-)

(ik geloof je!)

[ Voor 12% gewijzigd door ErikJan2 op 24-10-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToTheBone
  • Laatst online: 20-08 07:52
ErikJan2 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:14:
Wat mij wel opvalt is dat alle serieuze speaker fabriekanten dubbele aansluitingen op hun speakers zetten en ook in hun gebruiksaanwijzingen letterlijk aanraden te bi-wire of bi-ampen
Dat doen ze niet allemaal. Een bekend voorbeeld van een fabrikant met zeer goede reputatie die geen dubbele aansluitingen heeft is bijvoorbeeld Dynaudio. Met een beetje zoeken zijn er nog wel wat voorbeelden; Thiel, Wilson, Harbeth (huidige modellen, in het verleden wel eens gehad), etc.

Zelfs als er niet echt voordelen aan zitten, het heeft ook geen echte nadelen en de extra kosten om de extra aansluiting wel te hebben zijn laag... mooie marketing claim voor de fabrikanten die het wel hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door ToTheBone op 25-10-2017 10:27 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 100 Laatste

Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!

Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6