Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 32 ... 99 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Navuri schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:30:
Ik ben van plan om mijn complete home cinema te vervangen en daarom wil ik beginnen met de cd speler. Nu kun je natuurlijk een stand-alone cd speler kopen van de bekende merken, maar waarom zou je zo'n apparaat kopen als je voor hetzelfde geld een blu-ray speler kunt kopen die cd/dvd/blu-ray af kan spelen?

Dus, wat zou de meerwaarde zijn van een stand-alone cd speler zoals:

http://www.homecinemacent...5/onkyo-c-7030-zwart.html

t.o.v. een blu-ray speler zoals:

http://www.homecinemacent...4059.596247886.1472468808

Bovenstaande apparaten zijn gewoon twee voorbeelden die ik vond. Het gaat me er niet om welke ik per se moet kopen, maar puur de vraag om wat de meerwaarde zou zijn van het ene soort speler t.o.v. de ander.
Een gemiddelde BR speler doet er minimaal een halve minuut over om aan te gaan en zijn laatje te willen openen. Het is van binnen eigenlijk gewoon een mini omputer die opgestart moet worden, dus dat duurt ff. Losse CD speler is aanzetten en gaan :)
Ik heb een Denon BR speler en was van plan die ook als cd speler te gebruiken. Na een paar maanden heb ik een losse speler bijgekocht. En dan draai ik niet eens heel veel cd's.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 722464

Anoniem: 722464 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:16:
[...]

-In deze prijsklasse hebben veel Blu ray spelers geen analoge uitgangen, dit kan vervelend zijn als je hem op een gewone ouderwetse stereo versterker wil aansluiten.

-In deze prijsklasse hebben zowel CD spelers als Blu ray spelers een onbetrouwbaar loopwerkje, voor wat meer geld kun je een Cd speler kopen met een beter Pioneer DVD loopwerk erin, betere Blu ray loopwerken zijn er volgens mij eigenlijk niet: In een Blu ray speler van 1500 euro kun je hetzelfde prulding tegenkomen als in eentje van 100 euro.

-Het bedieningsgemak van een CD speler kan beduidend beter zijn dan van een Blu Ray speler, geen geklooi met firmware, vastlopende besturingssystemen of de TV aan moeten zetten om bepaalde acties te verrichten.

Mijn advies: Als je hem op een AV receiver gaat aansluiten en niet heel veel CD's draait zou ik gewoon de goedkoopste Blu ray speler kopen, eentje die je zonder nare bijsmaak in de Kliko kan gooien als hij na de garantieperiode (als hij dat al haalt) de geest geeft.

Als je een stereo versterker hebt en/of veel CD's draait zou ik iets meer uitgeven en een wat degelijkere CD speler kopen met een Pioneer loopwerkje erin.
Mijn excuses voor de self-quote, maar ik had hier eerder de Pioneer PD50S aangeraden als een goede speler.
Enkele uren later (I shit you not) klapte bij mjn PD-50 de voeding eruit, een uurtje googelen leert dat deze spelers een ontwerpfout in de voedingsprint hebben die ervoor zorgt dat binnnen enkele dagen-maanden de hele voeding eruit klapt. Diverse amazon.de en amazon.co.uk reviews schetsen dan heel snel een beeld wat iedere critische consument zou moeten afchrikken: Ca. 20% van de reviews klaagt over uitvallende voedingen na enkele weken gebruik.... (Het betreft dan vaak de goedkopere PD-10 en PD30, maar deze hebben exact dezelfde voedingsprint als de duurdere PD-50.
Dit heeft niet direct met het loopwerk te maken, maar het werpt toch een totaal ander licht op mijn tip voor deze Pioneer spelers.

Het maakt maar weer al te duidelijk wat voor rotzooi er tegenwoordig verkocht wordt als "High end".

Zelf heb ik vanavond een extra Marantz SA15s2 bijbesteld (Ik heb er al één) om mijn CD/SACD weergave in de nabije toekomst zeker te stellen. Voor zover ik kan beoordelen is dit 1 van de weinige Cd spelers die het over 10 jaar nog gewoon probleemloos doen. Ze zijn voorzien van het Pioneer DVD loopwerken die hebben bewezen zeer duurzaam te zijn. Het merendeel van de printplaten zijn voorzien van "hrough hole" componenten, die ook over 20 jaar nog te repareren moeten zijn door een "handige Harry" met een solderbout. Alle "lastigere" reperaties betreffen dan de print met DAC's en DSD chips, een print die hopelijk nu nog gewoon in zijn geheel besteld kan worden. (En wellicht de motor-sturing print)

Hopelijk ben ik de komende 15 jaar verzekerd van deugdelijke Cd/SACD weergave....

Als mijn post wat paranoide overkomt verzoek ik je wat onderoek te verrichten; De Pioneer DVD loopwerkjes zijn mijns inziens gewoon de laatste duurzame Cd/SACD loopwerken.
Helaas eeft Marantz voor de nieuwe generatie SA14s1 wederom gekozen voor de onbetrouwbare Hitachi laser....

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 722464 op 06-12-2016 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 15:48

SannrHerr

Furor Teutonicus!

JvS schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 12:06:
[...]

Ik geloof dat jij mijn post verkeerd interpreteert en er een onaardige reactie onder zet.
Zo kwaad was het niet bedoeld.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnaZ
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-04 14:49
Na een dik jaar te hebben genoten van mijn Beyerdynamic DT990's wil ik mijn geluidsetje uitbreiden met twee studio monitors. Zie winkelwagentje; klik.

Deze producten zijn allemaal geselecteerd op de ervaringen van andere consumenten. Ik ben zelf niet ervaren in de wereld van HiFi en zit momenteel met de vraag of de combinatie van de Focusrite 2i2, twee LSR305 en XLR naar RCA kabeltjes mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:05
Ik heb even de handleiding opgezocht van die 2i2 en zo te zien zijn die XLR aansluitingen de inputs. Achterop zitten de outputs en dat zijn jack aansluitingen.

Zit er veel verschil tussen de 2i2 en de Scarlett Solo qua tech-specs? Als het je puur gaat om muziek te luisteren vanaf je pc (en niet zozeer om op te nemen), dan lijkt me die Solo een handiger apparaat. Die heeft RCA aansluitingen en kost ook nog eens een stuk minder :)

solo:
https://us.focusrite.com/usb-audio-interfaces/scarlett-solo

http://www.bax-shop.nl/ex...o-interface#specificaties

[ Voor 17% gewijzigd door Raymond op 06-12-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnaZ
Raymond schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:02:
Ik heb even de handleiding opgezocht van die 2i2 en zo te zien zijn die XLR aansluitingen de inputs. Achterop zitten de outputs en dat zijn jack aansluitingen.

Zit er veel verschil tussen de 2i2 en de Scarlett Solo qua tech-specs? Als het je puur gaat om muziek te luisteren vanaf je pc (en niet zozeer om op te nemen), dan lijkt me die Solo een handiger apparaat. Die heeft RCA aansluitingen en kost ook nog eens een stuk minder :)

solo:
https://us.focusrite.com/usb-audio-interfaces/scarlett-solo

http://www.bax-shop.nl/ex...o-interface#specificaties
Volgens de vergelijker van Bax is er alleen verschil in features, de reden voor de 2i2 was zodat ik mijn hoofdtelefoon en stuidiomonitors op één versterker kan aansluiten. Wellicht is die Solo een beter alternatief (én goedkoper!) omdat ik nog dik tevreden ben over mijn FiiO E10K.

Wat betreft de aansluitingen zou ik dus jack's naar XLR moeten pakken, waarbij de jack's worden aangesloten op de Solo en de XLR's op de studiomonitors (LSR305)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:05
Solo heeft toch ook hoofdtelefoon aansluiting?

De solo heeft geen jack aansluitingen, maar tulp (rca/cinch)

[ Voor 41% gewijzigd door Raymond op 06-12-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnaZ
Raymond schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:13:
Solo heeft toch ook hoofdtelefoon aansluiting?

De solo heeft geen jack aansluitingen, maar tulp (rca/cinch)
Klopt, heeft inderdaad een hoofdtelefoon aansluiting maar zonder volume gain.
Ik weet voldoende, bedankt voor je hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Laatst online: 10-05 20:53

M14

Sinds een tijdje ben ik aan het zoeken naar een receiver. Het grote doel is voornamelijk goed geluid voor muziek. Wellicht dat ik het nog ooit uitbreid naar 5.1, maar heeft niet de prioriteit. Ik zit te kijken naar een Denon AVR X1300W of X2300W.

Wat ik me nu afvraag, niet alleen voor deze receivers maar ook in het algemeen, is hoe de sub-uitgangen worden gebruikt. Deze modellen hebben 2 sub uitgangen, maar wat is het nut daarvan?

Wanneer beide uitgangen worden gebruikt:
- Werkt het als links / rechts laag uitgang (icm de frontspeakers)
- Werkt het als 2 aparte effect uitgangen?
- Of is het feitelijk 1 kanaal met 2 aansluitingen?

Daarnaast, hoe wordt de sub uitgang (1 of 2 uitgangen) bij 5.1 of 7.1 gebruikt? Is het dan alleen een 'effect' uitgang of kan de sub out dan ook het laag van de frontspeakers weergeven?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-05 13:52

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Het is 1 kanaal met 2 aansluitingen. In de instellingen van de receiver kan je de crossover aangeven. Wat betreft het 'effect' neem ik aan dat je LFE bedoeld? Die worden inderdaad via deze uitgang doorgegeven.

Tevens worden inderdaad de lage tonen doorgegeven anders uit de frontspeaker zouden komen. Let er op dat wanneer je de subwoofer instelt in het menu van de receivers je de overige speakers op 'small' instelt in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

DaMarcus schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:19:
Het is 1 kanaal met 2 aansluitingen. In de instellingen van de receiver kan je de crossover aangeven. Wat betreft het 'effect' neem ik aan dat je LFE bedoeld? Die worden inderdaad via deze uitgang doorgegeven.

Tevens worden inderdaad de lage tonen doorgegeven anders uit de frontspeaker zouden komen. Let er op dat wanneer je de subwoofer instelt in het menu van de receivers je de overige speakers op 'small' instelt in het menu.
Interessant artikel, denk dat mijn vraag wel is beantwoord :).
Met het effect kanaal (x.1) bedoel ik idd LFE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejbeukema
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-12-2019
Ik sta op het punt een blu-ray (Samsung be-H6500) speler te kopen, maar toch nog even één ding checken:

De blu ray heeft een audio optische uitgang die ik wil aansluiten op mijn stereo receiver (Yahama R-N500)

Vraag: geeft de blu-ray ook een gewoon stereo signaal door? Of zet de receiver een dolby surround signaal zelf om naar een stereo signaal? Of moet ik op zoek naar een Blu-ray speler met een stereo uitgang (2x tulp oid?)

Alvast bedankt :)

(Het is toch geen aankoopadvies onderwerp? Of toch wel?)

[ Voor 5% gewijzigd door ejbeukema op 09-12-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

Een vraag van een ander kaliber. Ik sta op het punt mijn set te verhuizen naar een andere woning met huisdieren. Het punt is echter dat ik die nu niet heb, maar deze daar wel zijn. In dit geval 2 katten. Hoe is de ervaring daarmee? Moet ik vrezen voor de roosters van mijn zuilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:53
Paulus0013 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:52:
Een vraag van een ander kaliber. Ik sta op het punt mijn set te verhuizen naar een andere woning met huisdieren. Het punt is echter dat ik die nu niet heb, maar deze daar wel zijn. In dit geval 2 katten. Hoe is de ervaring daarmee? Moet ik vrezen voor de roosters van mijn zuilen?
Zo lang je het geblaf van honden uit je speakers laat komen zullen ze er wel vanaf blijven gok ik zo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 850777

Vraagje... ik heb een 5.1 setje hangen van Samsung ( nieuwprijs +- 200 euro)

Ik denk eraan deze versterker te kopen en de boxen daarop aan te sluiten : https://www.artencraft.be...vsx-330-zwart-341807.html

1) werken deze hier zomaar op?
2) ga ik beter geluid krijgen? Niet voor muziek maar enkel voor films Rn gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

Pazienza schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:54:
[...]

Zo lang je het geblaf van honden uit je speakers laat komen zullen ze er wel vanaf blijven gok ik zo. :+
Op zich is mijn vraag wel serieus. Ik zou het niet grappig vinden als een van de katten boxjes van bijna 1000 euro als kraappaal aanziet. Er zitten hier toch wel tweakers met audio en huisdieren lijkt mij. Hebben die zich dit niet afgevraagd? En hoe is de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:44

FeaR

In GoT we trust

ejbeukema schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:23:
Vraag: geeft de blu-ray ook een gewoon stereo signaal door? Of zet de receiver een dolby surround signaal zelf om naar een stereo signaal? Of moet ik op zoek naar een Blu-ray speler met een stereo uitgang (2x tulp oid?)
Normaal zou ik zeggen dat de receiver het inkomende signaal omzet naar de speakers die in zijn gesteld. Echter zie ik in de handleiding van de Yamaha nergens staan dat deze overweg kan met Dolby Digital dan wel DTS tracks. Ik vermoed dan ook dat als je de Blu-rayspeler DTS dan wel DD 5.1 door laat sturen dat je niets of alleen ruis zal horen. Voor DTS staat dit ook expliciet in de handleiding vermeld.... Misschien dat er toch wat meer achter zit dan optische kabel tussen de Blu-ray speler en gaan. Mogelijk eens wat handleidingen van Blu-rayspelers doornemen of je in kan stellen dat deze de audio naar 2.0 terug zetten of mogelijk naar LPCM.
Anoniem: 850777 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:02:

Ik denk eraan deze versterker te kopen en de boxen daarop aan te sluiten : https://www.artencraft.be...vsx-330-zwart-341807.html

Punt 1 is niets over te zeggen aangezien je niet aangeeft welke Samsung-set je hebt. Als je bijvoorbeeld een set hebt met passieve subwoofer gaat het niet werken. Qua vermogen en weerstand (impedantie) zou ik me niet te druk maken.

Na de akoestiek doen de speakers het meeste voor/met het geluid. Ik zou geen wonderen verwachten van een nieuwe receiver. Mogelijk kan je wat verbetering halen door aanwezige Room EQ op de receiver dan wel iets betere instellingen dan van een all-in-one setje, maar voor echt beter geluid zou ik eerder speakers vervangen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 17:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Paulus0013 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:15:
[...]

Op zich is mijn vraag wel serieus. Ik zou het niet grappig vinden als een van de katten boxjes van bijna 1000 euro als kraappaal aanziet. Er zitten hier toch wel tweakers met audio en huisdieren lijkt mij. Hebben die zich dit niet afgevraagd? En hoe is de praktijk?
Wat verwacht je hier nou voor antwoorden? Mijn kat interesseert het allemaal geen lor. Die van m'n zus slopen de speakers... Dit heeft toch niets met audio te maken en alles met gedrag?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 850777 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:02:

1. Geen idee. Meestal hebben die all in 1 setjes in de sub de versterkers zitten. Dan kan het niet.
2. Nee, maar als het de eerste stap is naar een totaalupgrade dan kan het wel een tussenstap zijn. Liever zou ik dan lekker alles in 1 keer vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejbeukema
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-12-2019
@ FeaR: super bedankt voor het mee denken! Pfff, je moet toch met n hoop rekening houden tegenwoordig 😵! Ik moet me er dus nog dieper in gaan verdiepen. Nieuwe zoektocht naar speler met stereo output, of n speler met dolby lenen en kijken wat er gebeurd..

EDIT; dit kan ik nog vinden op de yahama site:

The R-N500 is equipped for digital audio input—with both optical and coaxial terminals. The optical is for receiving audio from a TV, and the coaxial for receiving audio from a Blu-ray player. The audio stays in the digital domain, giving you pure, pristine dynamic sound for all your entertainment sources, from sports and other programmes to movies and concerts.

Maar zegt nog niks denk ik...?

Edit nummer 2: ik lees ergens een reactie op een vraag welk signaal een coaxial kabel doorgeeft:

It is a stereo signal that that the multichannel information encoded. In a stereo receiver it woud be decoded into 5.1 or whatever other
multichannel format was included.

Dan zou ik dus een bluray speler met coax output moeten vinden?

[ Voor 65% gewijzigd door ejbeukema op 10-12-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Vroeger kon ik op mijn DVD speler aangeven dat er 5.1 of stereo signaal moest worden doorgegeven. Is dit niet gewoon een kwestie van instellen op de BR speler? Het lijkt me dat die ook gewoon stereo over hdmi kan uitsturen.

Ik zou voor die 350 euro gewoon een surround receiver kopen en die stereo gebruiken. Kost geen cent meer voor dezelfde kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

JvS schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 10:25:
Vroeger kon ik op mijn DVD speler aangeven dat er 5.1 of stereo signaal moest worden doorgegeven. Is dit niet gewoon een kwestie van instellen op de BR speler? Het lijkt me dat die ook gewoon stereo over hdmi kan uitsturen.

Ik zou voor die 350 euro gewoon een surround receiver kopen en die stereo gebruiken. Kost geen cent meer voor dezelfde kwaliteit.
Probleem is dat hij een dvd speler wil kopen en de stereo receiver al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ejbeukema schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:23:
Ik sta op het punt een blu-ray (Samsung be-H6500) speler te kopen, maar toch nog even één ding checken:

De blu ray heeft een audio optische uitgang die ik wil aansluiten op mijn stereo receiver (Yahama R-N500)

Alvast bedankt :)

(Het is toch geen aankoopadvies onderwerp? Of toch wel?)
Geen idee of het kan, gezien de beperkte aansluitinegn gok ik van niet. Je zou hem kunnen bestellen en proberen natuurlijk, en dan obv de WKA weer terugsturen.
Ding heeft geen analoge stereouitgang, in denk dat dat de sleutel is tot je vraag.

Maar alternatief: BR speler op je TV aansluiten, en dan TV analoog op je receiver. Dat zou iig moeten werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:59
Ik durf hier geen topic voor te openen, want het is waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar ik kom er niet uit met Google.

Hoe heet een USB audio speler?
Momenteel heb ik nog een CD speler in mijn restaurant staan. Hier zit de rode en de witte audio jacks in.
Echter wil ik nu overstappen op een USB variant ipv CD. Als ik USB Audio speler in google tik, krijg ik allemaal versterkers of professionele spullen, maar ik wil gewoon een USB variant van een simpele CD speler.

Of bestaat zoiets niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

kx22 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 20:33:
Ik durf hier geen topic voor te openen, want het is waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar ik kom er niet uit met Google.

Momenteel heb ik nog een CD speler in mijn restaurant staan. Hier zit de rode en de witte audio jacks in.
Echter wil ik nu overstappen op een USB variant ipv CD. Als ik USB Audio speler in google tik, krijg ik allemaal versterkers of professionele spullen, maar ik wil gewoon een USB variant van een simpele CD speler.

Nee, dat bestaat niet echt, het is meestal een feature die als extra in een CD-speler, een streaming apparaat, of een versterker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
downtime schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:24:
[...]

Nee, dat bestaat niet echt, het is meestal een feature die als extra in een CD-speler, een streaming apparaat, of een versterker zit.
Oh ok, vandaar dat ik niets kon vinden. Wat zou jij mij aanraden?
Ik wil graag USB gebruiken. De CD speler mag wat mij betreft weg.
Bestaat er een mini versterker met USB?
Dus van de Stereo naar versterker. En dat ik de USB in de versterker kan laten afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:04
Kun je een overzicht/schema maken van de producten die je nu hebt en hoe het aangesloten zit? Volgens mij is muziek via usb geen uitzondering bij hedendaagse audio apparatuur.

Mijn eerste gedachte is om een versterker/receiver te nemen en daar de bestaande speakers op aansluiten. Dat hoeft beslist geen nieuw product te zijn met een prijs van €600,- of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

kx22 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 20:33:

Een simpele snelle google levert mij bv dit op:
http://www.electronic-sta...mAT4EKGUnnapeQaAj5z8P8HAQ

Is dat niet iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
SannrHerr schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:28:
[...]

Ja, bijvoorbeeld. De Mac Mini heeft ook een optische uitgang: https://support.apple.com/en-us/HT202638
Ik zou lekker je geld bewaren en goede software op die Mac zetten, zoals JRiver of BitPerfect (er is meer, maar ben even de namen kwijt).

En anders een Bluesound kopen.

Check ook de AURALiC Aries Mini: http://www.digitalaudiore...h-the-auralic-aries-mini/
Project even on hold geweest, maar ik ga voor de eerste optie: de Mac Mini inzetten.
Qua software heb ik JRiver al veel voorbij zien komen. En Amarra, Fidelia, Audirvana.
En dan met Splashtop of Mobile Mouse de iPad gebruiken om de Mini te bedienen.

Ik vroeg me enkel af of je nog enkele goeie Spdif - USB convertors kent?
Er zijn er die het signaal zelfs zwakker maken.. dus wil wel iets degelijks.

De beste die ik gevonden heb en tevens lovend onthaald wordt: de M2Tech HiFace 2.
Hangt wel een stevig prijskaartje aan van 169€.

Ik zoek het dus iets goedkoper :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
LA-384 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:18:
Kun je een overzicht/schema maken van de producten die je nu hebt en hoe het aangesloten zit? Volgens mij is muziek via usb geen uitzondering bij hedendaagse audio apparatuur.

Mijn eerste gedachte is om een versterker/receiver te nemen en daar de bestaande speakers op aansluiten. Dat hoeft beslist geen nieuw product te zijn met een prijs van €600,- of meer.
Ik heb nu 2 speakers die aangesloten zitten op een audio power amplifier.
De amplifier ziet weer vast aan een cd speler.
Cd speler moet eruit en een Usb speler moet er komen. Moet wel eentje zijn waar zowel rood als witte kabel inkunnen.

Ik wil liefst zo simpel mogelijk apparaatje en wil er geen 100 euro of meer aan besteden (als dat mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

PRQPHET schreef op zondag 11 december 2016 @ 01:51:
[...]

Ik vroeg me enkel af of je nog enkele goeie Spdif - USB convertors kent?
De Mac heeft toch een optische uitgang?
The headphone/line out port accommodates digital optical audio output, analog audio output with a 24-bit, 44.1-192 kHz D/A converter, digital audio output up to 24-bit stereo and 44.1-192 kHz sampling rate and supporting encoded digital audio output (AC3 and DTS). For analog headphone / line output, use a standard audio cable with 3.5mm metal plug. For digital audio, you can use Apple iPhone headset with microphone or a standard TOSLINK cable with a TOSLINK mini-plug adapter.
Ik zou eerst die poort proberen.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
SannrHerr schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:04:
[...]
De Mac heeft toch een optische uitgang?
Ik zou eerst die poort proberen.
Dan gebruikt ie de DAC van de Mac en dat wil ik net niet.
In mijn amp zit er een betere dus wil ik die gebruiken.

Hetzelfde verhaal als de front usb-port van de amp gebruikt wordt.
Dit is geen dedicated port voor aansluiten pc maar enkel om Apple devices aan te sluiten.
Wederom gebruikt het dan de Mac DAC. En je bent beperkt in afspeelformaten.

Indien je de amp DAC wilt inzetten, kan dit kan enkel met een usb - spdif convertor.

The built-in Wolfson WM8740 DAC supports files up to 24-bit/192kHz via the conventional digital inputs, so higher-resolution files could be played into it via a computer with a digital output, or one combined with a suitable USB-to-S/PDIF interface.

Ik zoek prijs/kwaliteit een goede convertor voor max. €100. Goedkoper mag altijd, tenzij de kwaliteit mee ten onder gaat.
Anders heeft het weinig zin de Mini in te zetten, als het toch weer om een forse investering gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

PRQPHET schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:37:
[...]
Dan gebruikt ie de DAC van de Mac en dat wil ik net niet.
In mijn amp zit er een betere dus wil ik die gebruiken.
Als de Mac digitaal uit stuurt naar de receiver dan gebruik je de DAC van de receiver en niet de Mac.
Ik zoek prijs/kwaliteit een goede convertor voor max. €100. Goedkoper mag altijd, tenzij de kwaliteit mee ten onder gaat.
Daar is dit niet het juiste topic voor, zie de TW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
kx22 schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:56:
[...]

Ik heb nu 2 speakers die aangesloten zitten op een audio power amplifier.
De amplifier ziet weer vast aan een cd speler.
Cd speler moet eruit en een Usb speler moet er komen. Moet wel eentje zijn waar zowel rood als witte kabel inkunnen.

Ik wil liefst zo simpel mogelijk apparaatje en wil er geen 100 euro of meer aan besteden (als dat mogelijk is)
Kun je nog wat specifieker zijn? Waarschijnlijk kun je die "audio power amplifier"ook de deur uit doen en een basic versterker nemen (5.1, 2.1, 2.0 maakt niet uit) waar ook een usb aansluiting op zit.

2e hands zijn die wel voor <€100,- te vinden ljikt mij. Als je geluk hebt, heb je ook nog wat modernere services zoals spotify.

Aan de andere kant, zit je wellicht gebonden aan bepaalde licenties, aangezien het hier om een openbare ruimte gaat (restaurant), dus dan moet je het wellicht toch over een hele andere boeg gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
FeaR schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:03:
[...]
Als de Mac digitaal uit stuurt naar de receiver dan gebruik je de DAC van de receiver en niet de Mac.
Digitaal is via spdif of usb. Dat is de convertor die ik bedoel...

SannHerr heeft het over de headphone/line out port en daar gaat mijn reply over.
Is gewoon een hp kabel van de Mac naar de amp = DAC van Mac ipv DAC amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

PRQPHET schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:18:
[...]

Digitaal is via spdif of usb. Dat is de convertor die ik bedoel...

SannHerr heeft het over de headphone/line out port en daar gaat mijn reply over.
Is gewoon een hp kabel van de Mac naar de amp = DAC van Mac ipv DAC amp.
Die uitgang dubbelt als spdif poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent 47
SannrHerr schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:20:
[...]
Die uitgang dubbelt als spdif poort.
Aha, check! Dat is inderdaad het beste en goedkoopste.
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Nog 2 kleine vragen bij deze situatie.

Oftewel sluit ik een optische-3,5mm kabel aan of optisch-optisch met 3,5mm adapter maar...
Dan kan ik toch evengoed een RCA-3,5mm kabel aansluiten?
RCA is toch evenwaardig aan optische, of niet?

En is de HP out wel geschikt om aan te sluiten aan de receiver om te luisteren via speakers zonder kwaliteitsverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

PRQPHET schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:44:
[...]
Oftewel sluit ik een optische-3,5mm kabel aan of optisch-optisch met 3,5mm adapter maar...
Dan kan ik toch evengoed een RCA-3,5mm kabel aansluiten?
RCA is toch evenwaardig aan optische, of niet?
Met mini jack gebruik je dus de DAC van de Mac Mini. Met mini optisch gebruik je dus de DAC van je versterker. Of je verschil hoort, kun je natuurlijk testen. In principe heb ik liever een digitale verbinding dan een (storingsgevoeliger) mini jack - RCA kabeltje.
PRQPHET schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:44:
[...]
En is de HP out wel geschikt om aan te sluiten aan de receiver om te luisteren via speakers zonder kwaliteitsverlies?
Kwestie van proberen hoe het klinkt. Ik heb meer vertrouwen in de digitale aansluiting.

In principe kun je elke mini jack uitgang aansluiten op je versterker. Volume op 100% en dan het volume regelen met de versterker.

Als je beide kabeltjes koopt, ben je bij elkaar misschien €20 kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door SannrHerr op 11-12-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
LA-384 schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:18:
[...]

Kun je nog wat specifieker zijn? Waarschijnlijk kun je die "audio power amplifier"ook de deur uit doen en een basic versterker nemen (5.1, 2.1, 2.0 maakt niet uit) waar ook een usb aansluiting op zit.

2e hands zijn die wel voor <€100,- te vinden ljikt mij. Als je geluk hebt, heb je ook nog wat modernere services zoals spotify.

Aan de andere kant, zit je wellicht gebonden aan bepaalde licenties, aangezien het hier om een openbare ruimte gaat (restaurant), dus dan moet je het wellicht toch over een hele andere boeg gooien.
Ja dat idee heb ik ook, die Audio Power Amplifier lijkt me een goedkoper versterker.
http://www.marktplaats.nl...YnntsHeqzKLVAmhC7E7VqITjw

Gaat dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik denk wel dat het gaat werken, maar ik geloof ergens gelezen te hebben dat Skytronic een redelijk flutmerk is. Ik denk dat er beter te krijgen is voor een iets hoger budget.

Weet overigens wel dat je voor dit geld geen mooi overzichtelijk schermpje gaat krijgen. Althans mij is geen media-apparaat bekend wat een duidelijke mappenstructuur of iets dergelijks kan tonen, tenzij je aanzienlijk dieper in de buidel tast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:28
Hallo mensen,
Al een poosje heb ik een ultrawide scherm, maar ik heb eigenlijk nooit het geluid ervan aan de praat gekregen. Het gaat om de LG 25UM57 die ik met een HDMI kabel (1.4 dacht ik) heb aangesloten op mijn MSI GTX 970. Als ik deze als standaard afspeelapparaat instel werkt het gewoon niet (ook het testen werkt niet). Het enige wat je ziet is dat die wel een signaal zou moeten versturen naar het scherm.

Weten jullie waar dit aan kan liggen?

P.s. Ik hoop dat dit het goede topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeke209
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-05 21:58
Heeft dit beeldscherm wel speakers? Ik kon hier namelijk niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
boeke209 schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:01:
Heeft dit beeldscherm wel speakers? Ik kon hier namelijk niks over vinden.
Als dit zo is..... dan heb ik niks gezegd..... Er zit namelijk wel een volume control in het scherm, dus hierom ging ik er wel vanuit dat er speakers inzaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Niekserr schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:09:
[...]
Er zit namelijk wel een volume control in het scherm, dus hierom ging ik er wel vanuit dat er speakers inzaten.
Assumptions are the....
Energiebesparing - Ja
Plug & Play - Ja
Built-in speaker - Nee
Woofer - Nee
DDC/CI - Ja
Vesa - (75mm x 75mm)
Audio - Ja
Afstandsbediening - Nee
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
FeaR schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:21:
[...]

Assumptions are the....

[...]

Bron
Oke, bedankt in ieder geval! 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Built-in speaker - Nee
Audio - Ja

Euh...? :+ 8)7

Lekker duidelijk van LG.

[ Voor 3% gewijzigd door SannrHerr op 12-12-2016 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Iemand bekend met de Marantz NR1506?
Mijn harman kardon 570 receiver is dood. Harman zelf kan hem niet meer repareren.
Nu op zoek naar een vervanger. Heb de Marantz NR1506 op het oog.
Deze zou goed in combinatie gaan met mijn Harman Kardon HKTS 60 speakers lijkt me?

Deze marantz 1506 is ook mooi laag dus past mooi in mijn tv meubel.
Er is ook de M1607, deze gaat tot 7.2 maar dat is weer niet nodig maar heeft wel weer HDR...

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Laatst online: 10:42
Ik vraag met het volgende af: bestaat er ook een power bank met ingebouwde hifi versterker voor ear pluges (zoals de Shure 535 de ik heb). Doel: betere versterking dan datgene wat m'n iphone doet. Iemand enig idee af het bestaat?

Edit: een beetje dus als deze producten ( link: http://www.head-fi.org/f/105/portable-headphone-amps ) maar dan:
- met bluetooth
- met powerbank functie

[ Voor 25% gewijzigd door MOmax op 14-12-2016 12:39 ]

• ermaca
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-12-2016
Beste,

Ik heb een LG oled en een Denon receiver.

Op mijn receiver is er een xbox one s, popcorn en een digicorder van telenet aangesloten.

Als ik in het menu van de tv de Dynamic Color Enhancer geloof ik aanzet op mijn hdmi poort dan krijg ik geen geluid meer van mijn digicorder.

Alle andere media geeft dan wel geluid.

Wat kan de oorzaak zijn.

Mvg,
Ermaca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Weet iemand welke speakers in deze reclame te zien zijn??

YouTube: Lampenlicht.nl - voor de sfeermakers!

Nee, ik zeg niet dat ik ze ga kopen, wel dat ik ze mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:42

DjVe

Hatsaflats!

Sjah schreef op maandag 19 december 2016 @ 00:19:
Weet iemand welke speakers in deze reclame te zien zijn??

YouTube: Lampenlicht.nl - voor de sfeermakers!

Nee, ik zeg niet dat ik ze ga kopen, wel dat ik ze mooi vind.
Lijkt me een setje DIY speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Toch niet. Goed kijken, dan zie je op de rechtse een logootje onderaan.
Maar het zal wel goedkope meuk zijn, vermoed Koda ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Als je naar dat logootje kijkt (tx voor de opmerking), dan zie ik iets langwerpigs, niet vierkant zoals Koda.
Waarom zou het goedkoop zijn..... die reclame laat een yuppenwoning zien, plus een platenspeler. Nee ik verwacht zeker niet 1500 per speaker, wel snel 700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dillithium
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09-2021
Hoi,

Na een slechte ervaring te hebben gehad met een vrij dure Edifier set, ben ik nu op zoek naar een (betere) 5.1 set om films en tv-series te bekijken. Ik wil het nu "voor het echie" doen en oriënteer mij nu al een tijdje op een losse receiver met satellieten en een sub, maar wel op een budget.

Ik wil graag beginnen met een 2.1 set en daarna uitbreiden naar 5.1. Zodat ik kwalitatief betere componenten kan kopen. Aanvankelijk wil ik beginnen met een Denon X1200W, met 2 Klipsch RP-250F zuilen en een Klipsch R12 SW subwoofer. Maar nu vraag ik mij af, is dit wel een goede match? De Subwoofer behoort namelijk niet tot de RP serie, dus is dit een V8 in een Lada stoppen? Komt het overeen qua kwaliteit en range?

Ik begrijp dat het antwoord meestal "ga luisteren is", maar er is maar 1 Klipsch dealer in mijn stad. Die had alleen de RP-280 van Klipsch aangesloten en wilde niets anders tonen. Hoewel de RP-280 in mijn oren erg goed klonken.

Hierna wil ik een RP-440C center erbij nemen, waarna ik uiteindelijk 2 bookshelf speakers wil als nummer 4 en 5. Ergens in de toekomst wil ik de Denon ook gebruiken voor mijn PC speakers, maar dat is nog erg ver weg.

Ik hoor graag of dit plan wat is. Ik ben in de HIFI wereld nog niet zo heel thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:09
Dillithium schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:35:
Hoi,

Na een slechte ervaring te hebben gehad met een vrij dure Edifier set, ben ik nu op zoek naar een (betere) 5.1 set om films en tv-series te bekijken. Ik wil het nu "voor het echie" doen en oriënteer mij nu al een tijdje op een losse receiver met satellieten en een sub, maar wel op een budget.

Ik wil graag beginnen met een 2.1 set en daarna uitbreiden naar 5.1. Zodat ik kwalitatief betere componenten kan kopen. Aanvankelijk wil ik beginnen met een Denon X1200W, met 2 Klipsch RP-250F zuilen en een Klipsch R12 SW subwoofer. Maar nu vraag ik mij af, is dit wel een goede match? De Subwoofer behoort namelijk niet tot de RP serie, dus is dit een V8 in een Lada stoppen? Komt het overeen qua kwaliteit en range?

Ik begrijp dat het antwoord meestal "ga luisteren is", maar er is maar 1 Klipsch dealer in mijn stad. Die had alleen de RP-280 van Klipsch aangesloten en wilde niets anders tonen. Hoewel de RP-280 in mijn oren erg goed klonken.

Hierna wil ik een RP-440C center erbij nemen, waarna ik uiteindelijk 2 bookshelf speakers wil als nummer 4 en 5. Ergens in de toekomst wil ik de Denon ook gebruiken voor mijn PC speakers, maar dat is nog erg ver weg.

Ik hoor graag of dit plan wat is. Ik ben in de HIFI wereld nog niet zo heel thuis.
Ik heb zelf deze subwoofer, en RP 250c center in combi met 4x de RF 82 MK2 en dat bevalt prima. Was wel even werk om de sub zo in te stellen dat hij niet overheerst bij sommige media (film) maar het is echt heerlijk luisteren. Als versterker heb ik er een Jamaha A1060 aan hangen. De eerdere versterker (Onkyo TX SR 707) kon weinig met de speakers (kwam wel geluid uit maar de versterker moest vrij ver open gedraaid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Subs hebben geen soortgelijke klankverschillen zoals speakers dat hebben. Een sub matchen met speakers zit er dus niet echt bij. Wel kan het bereik en de klank van de sub op zich variëren, maar dat ligt dan weer aan de bouw en het type. Dit staat meestal los van of het wel of niet uit dezelfde speakerlijn komt.

Het kan zomaar zijn dat een sub uit een andere lijn of van een ander merk, beter bij jouw verwachtingen past. Esthetisch is het een ander verhaal.

Overigens is plaatsing en afstelling mogelijk nog belangrijker dan de prestaties van de sub. De specs zijn onder ideale omstandigheden, zonder invloeden van de ruimte waarin het staat. In de praktijk ligt het anders agv staande golven. Een sub met goede specs heeft een grote potentie tot goed geluid, maar is geen garantie.

[ Voor 26% gewijzigd door LA-384 op 20-12-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Is dit een kleine vraag? I don't know?

De case van mijn technisc is kapot. Er zitten heel veel scheuren in. Nu heb ik het idee om uit hout een case the maken rond / bovenop de kapotte case en onder de technics nog wat ruimte te voorzien voor één kleine subwoofer en twee tweeters. Deze wil ik kunnen aansluiten op een bluetoothmodule én de technics.
Welke materialen zou ik hiervoor nodig hebben (inclusief voeding). Ik heb de handigheid wel (restaureer motoren, dus heb ook het materiaal), maar iets met audio heb ik nog nooit gedaan. Zelf heb ik wel al bvb dit gevonden:

http://www.popularmechani...48/diy-bluetooth-speaker/

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En jouw technics is wat voor apparaat? Ik ken ze vnl van de DJ spullen en van de hifi uit de jaren 90 .)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb hier een hele mooie Technics SA 200K, goede staat, behalve dat een stofdoekje er overheen mag. Ik heb er twee oude speakers bij, maar daar helaas geen info over.

Wat linkjes met info die ik kon vinden over de versterker.
http://www.classic-audio.com/technics-sa200-p-422.html
http://www.kolumbus.fi/ju...ki/techn200/techn200.html

Nu zijn de luidspreker kabels verteerd en vraag ik mij af welke dikte ik moet bestellen. Is dit ook nog afhankelijk van de speakers?

Als ik de handleiding en gevonden info volg, plus met de info die ik online heb gelezen voldoet tot 10 meter (zal veel minder zijn) in ieder geval een kabeldikte van onder de 1.5 mm² [bron]

Met een beetje spelen met een Calculator voor kabel dikte lijkt me dat dit ook nog minder mag zijn. Maar ik mis een beetje de kennis om zeker te zijn dat ik het goed invul.
Verder zoekend kom ik er op uit dat 0.5 mm2 ook goed genoeg moet zijn [bron]

Dus mijn vraag, zit ik op de goede weg of praat ik onzin? :9
En moet ik nog ergens opletten met het bestellen?
En, alvast, als je zulke kabels besteld, zijn de uiteinde dan vaak al vrijgemaakt/gestript of moet ik dat zelf nog doen? En als ik dat zelf moet doen, heeft iemand dan misschien een tip of een linkje met goede uitleg voor me :)

Alvast heel erg bedankt!!
hoop dat ik het hier goed plaats, zie in ieder geval hier mensen met verstand er over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Een receiver uit een tijd dat eigenlijk alleen goed spul werd gemaakt, wat je ook kocht, Sansui, Philips, Technics, troep was het meestal niet. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

The Eagle schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:20:
En jouw technics is wat voor apparaat? Ik ken ze vnl van de DJ spullen en van de hifi uit de jaren 90 .)
SL-J2. Ook wel the Beauty inside of a beast genoemd. Erg goede techniek, erg lelijk uitziend :P

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die is idd niet heel mooi nee :P
Kastje zelf bouwen kan prima en wordt vaker gedaan, echter zou ik er geen speakers en zeker geen sub inbouwen, met name vanwege evt trillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Sjah schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:15:
Als je naar dat logootje kijkt (tx voor de opmerking), dan zie ik iets langwerpigs, niet vierkant zoals Koda.
Waarom zou het goedkoop zijn..... die reclame laat een yuppenwoning zien, plus een platenspeler. Nee ik verwacht zeker niet 1500 per speaker, wel snel 700.
Het komt nogal nep op mij over eerlijk gezegd. Wil je het echt weten, dan zou je lampenlicht of http://www.stijnjonkhart.com/gaffer/#/lamp-en-licht/ kunnen aanschrijven.

Ik denk eigenlijk dat het gewoon om een "prop" gaat. De tweeter zit niet logisch (te laag en uit het midden) en de reflexpoort is erg klein.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2w1QYDS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

The Eagle schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:04:
Die is idd niet heel mooi nee :P
Kastje zelf bouwen kan prima en wordt vaker gedaan, echter zou ik er geen speakers en zeker geen sub inbouwen, met name vanwege evt trillingen.
De trillingen zijn inderdaad een probleem... tenzij ik natuurlijk een soort van trilabsorberend rubber gebruik en speakers gebruik die niet te sterk zijn.

Consultant - Autogek

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:08:
Een receiver uit een tijd dat eigenlijk alleen goed spul werd gemaakt, wat je ook kocht, Sansui, Philips, Technics, troep was het meestal niet. O+
Dat waren nog eens tijden ;) Wil hem daarom ook helemaal gaan opknappen, schoonmaken, speakers mooi nieuw kleurtje geven etc. Is gewoon zonde om hem te laten verstoffen.

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Inmiddels eigenaar van de Marantz 1506 samen met de HKTS60 serie. Nu heb ik een xbox one waarmee ik blu ray afspeel. Maar welke instellingen moet ik aanzetten om DTS geluid te krijgen?

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-03 19:32

Mikayu

.srt

T.E schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:23:
Inmiddels eigenaar van de Marantz 1506 samen met de HKTS60 serie. Nu heb ik een xbox one waarmee ik blu ray afspeel. Maar welke instellingen moet ik aanzetten om DTS geluid te krijgen?
De Xbox One decodeert het geluid al, dus je zal geen DTS input krijgen bij een bluray

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
LA-384 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:11:
[...]

Het komt nogal nep op mij over eerlijk gezegd. Wil je het echt weten, dan zou je lampenlicht of http://www.stijnjonkhart.com/gaffer/#/lamp-en-licht/ kunnen aanschrijven.

Ik denk eigenlijk dat het gewoon om een "prop" gaat. De tweeter zit niet logisch (te laag en uit het midden) en de reflexpoort is erg klein.
[afbeelding]
Lijken een beetje op Hepta's, oud model ofzo?

http://hepta.nl/

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mikayu schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:26:
[...]
De Xbox One decodeert het geluid al, dus je zal geen DTS input krijgen bij een bluray
Ligt maar net aan de instelling waar je de XBox op in hebt gesteld. Ingesteld op Dolby Digital dan wel DTS zal de XBox One het geluid in die track uitvoeren. Op LPCM ingesteld decodeert de XBox inderdaad zelf het geluid en zal de receiver het niet als DTS of welke vorm dan ook herkennen. In de basis is LPCM dan ook de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-01-2024
Klein vraagje over een subwoofer:

Wat houd de Phase in?
Instelling kan van 0 tot 180 graden zijn, maar wat betekent het als ik eraan draai?

Het gaat om een Jamo SUB 210, in combinatie met Onkyo NR656.
Andere speakers is de Jamo S606 set. (5.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 15:13

cky

bakkerr schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:50:
Klein vraagje over een subwoofer:

Wat houd de Phase in?
Instelling kan van 0 tot 180 graden zijn, maar wat betekent het als ik eraan draai?

Het gaat om een Jamo SUB 210, in combinatie met Onkyo NR656.
Andere speakers is de Jamo S606 set. (5.1)
Zodat de geluidsgolven elkaar niet in de weg zitten. Meestal regelt je receiver dit al.

Om dit goed in te stellen moet je op je luisterpositie gaan zitten en iemand anders aan deze knop laten draaien. Wanneer de bas dan beter (strakker), slechter (boemerig) of zachter wordt weet je hoe je hem moet laten staan. In sommige gevallen zul je echter geen verschil horen/voelen.

[ Voor 24% gewijzigd door cky op 23-12-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trexpaxs
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 15:29
heyyyy mede tweakerts

ik heb een 500w JBL nogwat versterker voor in mn auto.
nou was ik aan het kutten, want ik heb een enorme groundloop in mn auto daardoor kan ik niet mn telefoon opladen en muziek afspelen van mn telefoon tegelijkertijd.
klinkt echt alsof de muziek ff 500x door de youtube converter word gehaald (als troep dus)

maargoed, ik was dat dus aan het doen en toen opeens kwam er een ongemakkelijke brom uit mn subwoofer (wilde kijken of andere usb laders het zelfde probleem gaven *antwoord is ja*)
dus ik de usb lader eruit, de brom stopt
daarna geen subwoofer meer, huh?
dus ik mn sub op max volume zetten en achterin kijken, doet het wel n beetje.

dus mn vraag is:
als ik mn subwoofer op standje max zet en het volume heel hard doet de subwoofer het redelijk op niveau maar toch is het kut want geluiden klinken raar door de versterking
is mijn versterker nog te redden?
weet dus niet of het de voorversterking of versterking is die kapot is, en of ie wel kapot is.

plaatje van desbetreffende model
http://images.crutchfield.../109/x109P1802-f_dmt.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 08:29

jmk

Sorry voor de noobvraag maar ik heb niet veel verstand van speakers en versterkers. Deze vraag is te basic...

Mijn ouders hebben 2 hele goede speakers V-Vox Veto 4-8 Ohm input: 120W/70W maar een defecte receiver.

Graag zouden ze een receiver willen kopen maar ik weet even niet wat wel/niet werkt in combinatie met de speakers. Als ik in de PW kijk zie ik wattages staan van de frontspeakers. Moet ik altijd een receiver kopen die minimaal 120W levert of maximaal? Als ik een receiver koop van 160W loop ik dan kans dat de boel wordt "opgeblazen"? Kan je dat beveiligen in de instellingen van de receiver?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

jmk schreef op zondag 25 december 2016 @ 12:38:
Sorry voor de noobvraag maar ik heb niet veel verstand van speakers en versterkers. Deze vraag is te basic...
Vermogen is het laatste waar je op moet letten bij het kopen van een versterker. Zeker als het geen speciale speakers zijn die bijvoorbeeld ver dippen in de weerstand. Al die tientallen of honderden Watts zijn leuk, maar je moet met een paar dingen rekening houden. Ten eerste een stukje marketing. Vermogen wordt veelal creatief gemeten waardoor het getal hoog uit komt, maar niet representatief is. Ten tweede heb je het opgeven van vermogen en wat de receiver echt kan leveren (dat kakt eigenlijk altijd in naar des te meer kanalen je aan gaat sturen). Als derde zit het verschil niet in de hoge vermogens. De stap van 1 naar 2 Watt is groter dan van 100 naar 150 Watt. De laatste, en de belangrijkste, met normaal gebruik heb je maar een paar Watt nodig, geen honderd(en).

Zie [FAQ] Audio voor een uitgebreidere uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-05 21:11
Hallo, ik wil graag mijn losse systeem in de keuken vervangen door zone 2 van een marantz nr1607 te gaan gebruiken. Nu is de hoofdbron van mijn muziek airplay, is het mogelijk om op zone 2 airplay te gebruiken terwijl zone 1 uit staat?

Ik kan alleen een forumpost uit 2011 vinden waar dit niet kan (ouder model uiteraard), dus hoop dat dit nu wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:11
kx22 schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:28:
[...]

Ja dat idee heb ik ook, die Audio Power Amplifier lijkt me een goedkoper versterker.
http://www.marktplaats.nl...YnntsHeqzKLVAmhC7E7VqITjw

Gaat dit werken?
Misschien wat te ver gezocht maar een Chromecast audio die sluit je zo aan op de tulp aansluitingen van elke versterker die die aansluitingen heeft.
Neem je telefoon/tablet etc met daarop de muziek die je af wil spelen en stream die naar de Chromecast.
Eenvoudiger kan haast niet en je bent voor een paar tientjes klaar.
Maakt dan niet uit of je Spotify gebruikt, Google Music Play, eigen mp3, Tunein etc....... kind doet de was.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

PheraX schreef op maandag 26 december 2016 @ 18:58:
Hallo, ik wil graag mijn losse systeem in de keuken vervangen door zone 2 van een marantz nr1607 te gaan gebruiken. Nu is de hoofdbron van mijn muziek airplay, is het mogelijk om op zone 2 airplay te gebruiken terwijl zone 1 uit staat?

Ik kan alleen een forumpost uit 2011 vinden waar dit niet kan (ouder model uiteraard), dus hoop dat dit nu wel kan.
Voor zover ik weet kan dat nog steeds niet en wordt alleen analoge audio naar zone 2 doorgestuurd. Alleen de duurdere modellen ondersteunen het.
Protip: haal van ebay / dx een klein versterkertje en sluit die via een tape out aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wil een speakerset kopen voor bij mijn tv, maar ik heb er nul komma nul verstand van.
Dus ik weet niet waar ik op moet letten.
Alvast mijn excuses als ik een domme vraag stel, maar ik weet hier dus niets van af :P

Ik heb een tv met driemaal HDMI-in (hierop zit Tele2-tvbox, Android media box (met Kodi) en Steam link).
De tv (pricewatch: Samsung UE39F5300 Zwart) heeft oa SPDIF-uit.

Nu wil ik 5.1 surround sound voor films, etc. en gewoon beter geluid.

Moet ik dan iets zoeken met meerdere HDMI-ingangen en alles daarop aansluiten en dit via HDMI op de tv aansluiten? (media boxen -> 3xHDMI -> 5.1-set -> HDMI -> tv)
(Bijv pricewatch: Onkyo HT-S3705 denk ik?)
Of moet ik iets nemen met een SPDIF-ingang en alleen de audio doorsturen en verder alles op de tv aangesloten laten? (media boxen -> 3xHDMI -> tv -> SPDIF -> 5.1-set)
(Bijv. pricewatch: Samsung HT-J5500 denk ik?)

Of hoe werkt dit? :P
Zoals je merkt heb ik hier helemaal geen verstand van :+

Nb. Voor wat het waard is:
* Netflix, Uitzending gemist, etc. kijken we op smart apps op de tv. Maakt dit nog uit? (Al hebben veel surround sets wel weer apps aan boord, geloof ik?)
* De media boxen (Tele2 en Kodi) besturen we met de afstandsbediening van de tv dmv Anynet.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 21:10
Alles op de versterker aansluiten dmv hdmi, dan 1 kabel naar de TV voor het beeld:) geluid komt ook door de hdmi kabel en die filtert de versterker eruit.

Om het makkelijk te houden qua afstand bedieningen, kun je zon logitech harmony remote aanschaffen. (2e hands kosten ze niks)

Zo heb ik het bij mij ook gedaan en werkt als een zonnetje!

Wat de apps van je smart TV betreft, als je TV een audio uitgang heeft, dan heb je dat ook met een kabeltje opgelost volgens mij

Editie: je tv heeft een optische audio uitgang erop zitten, de onkyo heeft een Digitaal Optisch (S/PDIF) ingang, dus een kabeltje er tussen en dat werkt ook.

Verder goed nadenken wat je uit wilt geven, keuze futureproof of goedkoper. Altijd fijn als alles meteen naar wens is;)

[ Voor 55% gewijzigd door LuisjeNL op 27-12-2016 21:23 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox-NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik heb onlangs een nieuwe TV gekocht, de Samsung KS7000. Deze wordt geleverd met een 'One connect Box'. Hierop kun je verschillende HDMI-kabels aansluiten om deze met één kabel weer op de TV aan te sluiten. De One connect box heeft een 'ARC-aansluiting', die volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt kan worden om op de versterker aan te sluiten.

Nu vraag ik me af wat voor mij de beste setup is. Ik heb een Onkyo TX SR608 versterker, Telfort digitale ontvanger en oa XBOX 360. Bij mijn vorige TV/setup had ik alles aangesloten op de Onkyo receiver en liep er vanuit de versterker een HDMI-kabel naar de televisie voor het beeld. Ik gebruikte de receiver om van HMDI-'input' te wisselen.

Is dit nog steeds de beste opstelling? Ik wil namelijk wel gebruik maken van de apps (netflix etc) op de TV. LuisjeNL geeft in de post hierboven een mogelijke oplossing door een optische kabel van de TV naar mijn receiver toe te voegen. Maar is dit gezien mijn setup de beste oplossing en kan ik nu beter wel/niet gebruik maken van de One Connect Box (en ARC aansluiting?) of direct op de TV aansluiten? Voordeel van de One-connect-box is mogelijk dat hij zelf het HMDI-input kanaal kan kiezen?

Ik ben niet erg thuis op dit gebied, dus hoor graag jullie input :) Heb wel wat lopen zoeken, maar kan de beste opstelling niet goed bepalen (voor/nadelen). Las alleen wel wat mogelijke issues met de ARC-aansluiting icm een Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 09-05 16:03
Rox-NL schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:45:
Ik heb onlangs een nieuwe TV gekocht, de Samsung KS7000. Deze wordt geleverd met een 'One connect Box'. Hierop kun je verschillende HDMI-kabels aansluiten om deze met één kabel weer op de TV aan te sluiten. De One connect box heeft een 'ARC-aansluiting', die volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt kan worden om op de versterker aan te sluiten.

Nu vraag ik me af wat voor mij de beste setup is. Ik heb een Onkyo TX SR608 versterker, Telfort digitale ontvanger en oa XBOX 360. Bij mijn vorige TV/setup had ik alles aangesloten op de Onkyo receiver en liep er vanuit de versterker een HDMI-kabel naar de televisie voor het beeld. Ik gebruikte de receiver om van HMDI-'input' te wisselen.

Is dit nog steeds de beste opstelling? Ik wil namelijk wel gebruik maken van de apps (netflix etc) op de TV. LuisjeNL geeft in de post hierboven een mogelijke oplossing door een optische kabel van de TV naar mijn receiver toe te voegen. Maar is dit gezien mijn setup de beste oplossing en kan ik nu beter wel/niet gebruik maken van de One Connect Box (en ARC aansluiting?) of direct op de TV aansluiten? Voordeel van de One-connect-box is mogelijk dat hij zelf het HMDI-input kanaal kan kiezen?

Ik ben niet erg thuis op dit gebied, dus hoor graag jullie input :) Heb wel wat lopen zoeken, maar kan de beste opstelling niet goed bepalen (voor/nadelen). Las alleen wel wat mogelijke issues met de ARC-aansluiting icm een Onkyo.
Is toch een beetje persoonlijk lijkt me, kun je het niet gewoon even proberen? ARC blijft altijd een beetje hit or mis, ook daar geldt gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Rox-NL schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:45:
Maar is dit gezien mijn setup de beste oplossing en kan ik nu beter wel/niet gebruik maken van de One Connect Box (en ARC aansluiting?) of direct op de TV aansluiten? Voordeel van de One-connect-box is mogelijk dat hij zelf het HMDI-input kanaal kan kiezen?
Zie het diktegedrukte deel. Kan dat überhaupt wel, heeft de TV zelf wel een HDMI-ingang? Als ik de foto's en reviews van de KS7000 zo zie en lees lijkt het alsof de TV slechts drie ingangen heeft. Naast een USB en CI+ slot en dat is voor de speciale kabel van de Samsung One Connect Mini Box. Oftewel dan zal je die box wel moeten gebruiken omdat de TV zelf geen HDMI-ingang heeft.

Sowieso moet je die One Connect Mini Box niet als heel speciaal zien. Het zijn gewoon de aansluitingen van de TV in een losse externe box. Idee van één kabel naar de TV is leuk bedacht door Samsung, maar als je een moderne AV-receiver hebt dan heb je die functie eigenlijk al. Laaten het twee kabels zijn als je HDMI ARC niet aan de praat krijgt en een losse optische kabel legt. Waarbij die laatste kabel toch veel wordt gebruikt omdat HDMI ARC veelal samen gaat met HDMI CEC en dat werkt lang niet overal even lekker.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 31-12-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686984

Heren en Dames,

Kleine vraag ben bezig met hifi voor me nieuwe woning en zit te twijfelen tussen de opstelling.
Zouden jullie voor 7.1 gaan of voor een 5.1.2 opstelling ?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-05 13:52

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica