Anoniem: 722464 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:16:
[...]
-In deze prijsklasse hebben veel Blu ray spelers geen analoge uitgangen, dit kan vervelend zijn als je hem op een gewone ouderwetse stereo versterker wil aansluiten.
-In deze prijsklasse hebben zowel CD spelers als Blu ray spelers een onbetrouwbaar loopwerkje, voor wat meer geld kun je een Cd speler kopen met een beter Pioneer DVD loopwerk erin, betere Blu ray loopwerken zijn er volgens mij eigenlijk niet: In een Blu ray speler van 1500 euro kun je hetzelfde prulding tegenkomen als in eentje van 100 euro.
-Het bedieningsgemak van een CD speler kan beduidend beter zijn dan van een Blu Ray speler, geen geklooi met firmware, vastlopende besturingssystemen of de TV aan moeten zetten om bepaalde acties te verrichten.
Mijn advies: Als je hem op een AV receiver gaat aansluiten en niet heel veel CD's draait zou ik gewoon de goedkoopste Blu ray speler kopen, eentje die je zonder nare bijsmaak in de Kliko kan gooien als hij na de garantieperiode (als hij dat al haalt) de geest geeft.
Als je een stereo versterker hebt en/of veel CD's draait zou ik iets meer uitgeven en een wat degelijkere CD speler kopen met een Pioneer loopwerkje erin.
Mijn excuses voor de self-quote, maar ik had hier eerder de Pioneer PD50S aangeraden als een goede speler.
Enkele uren later (I shit you not) klapte bij mjn PD-50 de voeding eruit, een uurtje googelen leert dat deze spelers een ontwerpfout in de voedingsprint hebben die ervoor zorgt dat binnnen enkele dagen-maanden de hele voeding eruit klapt. Diverse amazon.de en amazon.co.uk reviews schetsen dan heel snel een beeld wat iedere critische consument zou moeten afchrikken: Ca. 20% van de reviews klaagt over uitvallende voedingen na enkele weken gebruik.... (Het betreft dan vaak de goedkopere PD-10 en PD30, maar deze hebben exact dezelfde voedingsprint als de duurdere PD-50.
Dit heeft niet direct met het loopwerk te maken, maar het werpt toch een totaal ander licht op mijn tip voor deze Pioneer spelers.
Het maakt maar weer al te duidelijk wat voor rotzooi er tegenwoordig verkocht wordt als "High end".
Zelf heb ik vanavond een extra Marantz SA15s2 bijbesteld (Ik heb er al één) om mijn CD/SACD weergave in de nabije toekomst zeker te stellen. Voor zover ik kan beoordelen is dit 1 van de weinige Cd spelers die het over 10 jaar nog gewoon probleemloos doen. Ze zijn voorzien van het Pioneer DVD loopwerken die hebben bewezen zeer duurzaam te zijn. Het merendeel van de printplaten zijn voorzien van "hrough hole" componenten, die ook over 20 jaar nog te repareren moeten zijn door een "handige Harry" met een solderbout. Alle "lastigere" reperaties betreffen dan de print met DAC's en DSD chips, een print die hopelijk nu nog gewoon in zijn geheel besteld kan worden. (En wellicht de motor-sturing print)
Hopelijk ben ik de komende 15 jaar verzekerd van deugdelijke Cd/SACD weergave....
Als mijn post wat paranoide overkomt verzoek ik je wat onderoek te verrichten; De Pioneer DVD loopwerkjes zijn mijns inziens gewoon de laatste duurzame Cd/SACD loopwerken.
Helaas eeft Marantz voor de nieuwe generatie SA14s1 wederom gekozen voor de onbetrouwbare Hitachi laser....
[
Voor 9% gewijzigd door
Anoniem: 722464 op 06-12-2016 00:30
]