The Eagle schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 13:56:
Welkom op GoT
Maak even een eigen topic aan met je vraag. Dit is namelijk geen kleine vraag en in dit topic sneeuwt ie gauw onder in andere losse kleine vraagjes
Eerste oplossingsrichting: werkt het met die 64bit drivers wel gewoon in andere programma's?
Dank je voor je reactie, je verwelkoming en je tip Eagle!
Nou ben ik niet zo handig met dit forum (zeg maar gerust kneuzerig, als dat een woord is

), dus heb eerst gezocht op 'E10K' en daarna het Forum aangeklikt en heb de mogelijkheid van een topic starten over het hoofd gezien.
Maar ik ben er vanmiddag wél achtergekomen dat Fiio (ondanks dat ze claimen van wel), géén 64 bits Asio driver hebben. Ik draai nog met een oude SoundForge (32 bit) en daar werkte het wel. Tevens merkte ik bij 'Foobar' (een volledig nutteloos third party afspeel proggie, wat Fiio mij aanraadde), dat zodra ik hierin 64 bit Asio aanklik, Foobar crasht, vervolgens weer opstart, maar weigert muziek af te spelen.
Ben nooit zo goed in lange verhalen kort maken, maar
de conclusie is dus dat Fiio géén 64 bit Asio driver heeft, zodat alleen 32 bit DAW's goed functioneren.
Mocht iemand zich afvragen, what's the big deal, dan installeer je toch gewoon de 32 bit versie van Ableton, maar ik ben nogal van de vooruitgang. En ik hoor het verschil in geluidskwaliteit tussen een dedicated driver en ASIO4ALL heel goed, dus ook die optie verviel. De Fiio gaar retour naar Conrad (die overigens gewoon goede service leverde en niets aan dit verhaal kan doen)! If I may say so, Fiio's eigen customer support is wél om te huilen (maar zal hier verder niet over uitwijden, want de lap tekst is al groot genoeg

)
Learned it the hard way, maar hoop dat deze info van nut is voor anderen!
Ps...dit is de inhoud van de Asio zip file die op de site van Fiio te downloaden is:
- X32
- X64 (
dacht ik hier dus....
)
- XP
- FiiOE10AudioSetup.exe
- Readme.txt
*EDIT*...in Windows taakbeheer>Processen, wordt de Fiio driver ook alleen als 32 bit herkend.