tja, een goed moment om te kopen was 4 jaar geledenPiet_Piraat7 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:54:
Ik zit behoorlijk in dubio over wat een goed moment is om te kopen. Aan de ene kant lees ik dat huizenprijzen blijven stijgen, de rente nog nooit zo laag is geweest en de woningschaarste alleen maar zal oplopen. Aan de andere kant lees ik dat een economische crisis er weer aan zit te komen en de huizenprijzen weer kunnen kelderen als in 2008. Nu kopen? Jaar wachten? Jaren wachten?
Had iemand maar een glazen bol
My 2 cents, De huizenprijzen zullen nog wel een tijdje stijgen. De economie draait prima en de schaarste loopt de komende 2 jaar alleen maar op. Als de rente verder stijgt zal dit wel een dempend effect hebben op de prijzen, dus zo hard als de afgelopen tijd zal het niet meer gaan. Hoewel ik wel denk dat de rente tamelijk vlak zal blijven totdat de ECB de rente zal verhogen. Wellicht ergens volgend jaar? Wellicht dat dan de huizenprijzen stoppen met stijgen of zelfs wat dalen.
Echter zie je dat bijv in Amsterdam veel huizen verkocht worden zonder hypotheek. Daar heeft de rente dus minder invloed op de prijs.
Allemaal speculatie overigens. Als volgende maand Amsterdam Airbnb (en soortgelijke praktijken) verbiedt en handhaaft zullen huisjesmelkers wegtrekken en de prijzen flink kelderen. Dit zal het landelijk gemiddelde flink onderuit schoppen. Wat dit met de daadwerkelijk prijs van woning elders doet is dan ook maar weer afwachten.
Gen peil op te trekken dus
PSN: DutchTrickle PVoutput