Metro2002 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:23:
[...]
Je wilt wel je muziek e.d. bewaren omdat je bv die muziek leuk vindt maar hoeft niet de nostalgische cd's , LP's, tapes etc te hebben. Dat laatste is waarom mensen hun spullen houden, niet vanwege het feit dat ze de muziek leuk vinden maar omdat ze een emotionele band hebben met de spullen zelf. (de fysieke media). Net als dat mensen fotoboeken bewaren omdat het een fotoboek is, niet vanwege de foto's.
Zeg maar praktisch vs emotioneel.
Bovendien past 1 zo'n 2,5" externe hdd een stuk beter in een tiny house dan 120+ DVD's, 300+ CD's, een complete administratie aan belastingaanslagen en andere documenten, 500+ boeken en een shitload aan fotoboeken.

En toch merk ik dat mensen het leuker/prettiger vinden als de vakantiefoto's op een feestje in geprinte fotoboekversie rondgaan dan wanneer het een uurtje gezamenlijk staren naar een digitale diashow wordt.
En noem mij ouderwets, maar ik hou er niet van om boeken te lezen op een e-reader. Wel geprobeerd hoor, maar vind een papieren boek plezieriger.
95% van de muziek beluister ik via Spotify, maar af en toe mag ik ook graag een LP opzetten. Pure nostalgie, ja. Maar dat is persoonlijk. Met Dvd's heb ik dan weer niets, ik ben blij met diensten als Netflix, de berg Dvd's meteen op Marktplaats gekieperd.
Geef mij maar ouderwets ruimte, lekker vierkante meters in een paar extra kamers, in plaats van "klein maar slim ingedeeld". Kan mijn partner lekker TV kijken terwijl ik elders wat anders doe, of omgekeerd. Komen er vrienden op bezoek, kunnen ze allemaal blijven overnachten als ze willen.
Heeft niks te maken met materialistisch zijn in de zin van "hebben om het hebben", ruimte hebben is gewoon veel praktischer dan klein behuisd zijn.
Tiny Houses is zo'n fenomeen dat vergelijkbaar is als Youngtimers: vroeger kocht je een occasion, of een tweedehands bak, nu noemen ze het een youngtimer maar het is uiteindelijk gewoon hetzelfde.
Met tiny houses net zo. Vroeger was het een krap hok voor veel te veel geld, tegenwoordig is het ineens hip en kost het relatief veel geld
omdat het klein is, "want kijk eens hoe slim het ingedeeld is!". Knappe marketing, dat moet ik ze nageven.