Commandline FTW | Tweakt met mate
Vaak wel als ik eerst ergens in de pagina klik, maar dan meestal ook niet consistent. Het lijkt op dat er dan een afbeelding of stukje in tekst op de pagina wordt geselecteerd van waaruit de pgdn/up/pijltjes werken.
Komt iemand dit bekend voor? En weet iemand ook een oplossing?
Ik word er nu al gek van, aangezien dat mijn primaire manier van navigeren door een pagina is en ik niet overal een muis voor wil gebruiken.
Naast de aangeleverde oplossing moet je er rekening mee houden dat het soms (vaak ?!) ook gewoon aan de webpagina ligt en inderdaad vreselijk irritant is als je op die manier al jarenlang door pagina's browsedMr_Big schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:44:
Sinds 131.0.2 heb ik dit opeens op zowel een Windows Laptop als een Linux Desktop: pgdn/pgup (en vaak ook pijltjes op/neer) werken niet meer voor het navigeren in de pagina.
Vaak wel als ik eerst ergens in de pagina klik, maar dan meestal ook niet consistent. Het lijkt op dat er dan een afbeelding of stukje in tekst op de pagina wordt geselecteerd van waaruit de pgdn/up/pijltjes werken.
Komt iemand dit bekend voor? En weet iemand ook een oplossing?
Ik word er nu al gek van, aangezien dat mijn primaire manier van navigeren door een pagina is en ik niet overal een muis voor wil gebruiken.

Zou ik op het irritante fenomeen genaamd HTML in e-mails afschuivenRedondo1982 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:07:
Ik gebruik Outlook Web. Sinds een week of twee voegt hij mijn emailhandtekening helemaal onderin de emailconversatie bij. Vreselijk irritant en het lijkt nergens instelbaar te zijn.
Iemand die me kan helpen?
Als jij het niet genoemd had dan zou ik dat knopje niet eens hebben gezienSjah schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:08:
Over het nieuwe knopje >> list all tabs.. valt weg te krijgen door #alltabs-button {display:none!important;} in userChrome.css te zetten.
Was vroeger een soort setje pijltjes of iets geloof ik
Als ik echt serieus veel dingen open heb staan of beter gezegd weet dat er kans is dat het gaat gebeuren dan verhuis ik lekker naar mijn PC met 3 monitoren voor ultiem uitzoek/vergelijk genotSjah schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:53:
Wat vind je veel....80, ja da's veel, maar heb ik nooit.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Deze is overigens gefixed in 131.0.3:Sjah schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:08:
Over het nieuwe knopje >> list all tabs.. valt weg te krijgen door #alltabs-button {display:none!important;} in userChrome.css te zetten.
Fixed an issue where the "List all tabs" button was not able to be moved from the toolbar. (Bug 1918681)
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ja was vroeger een > teken dacht ik. toen viel het me ook nagenoeg niet op, en zat me niet in de weg, met dit nieuwe icoon zat het me wel in de weg. Des te meer omdat verwijderen niet makkelijk kon...nero355 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:47:
Als jij het niet genoemd had dan zou ik dat knopje niet eens hebben gezien
Was vroeger een soort setje pijltjes of iets geloof ik
Zoiets vermoedde ik ook, alleen waarom doet Edge het wel gewoon goed? En Safari overigens ook op de iPad.nero355 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:47:
[...]
Zou ik op het irritante fenomeen genaamd HTML in e-mails afschuiven
Je kan er gewoon helemaal niks aan doen, ja Edge gebruiken haha.
I don't have dreams, I have goals!!
Ondanks dat ik die feature nooit gemist heb, snap ik em wel. Mijn korte termijn geheugen is niet zo goed meer. En waarom niet, meestal zit er een dikke sloot geheugen in pc's.desalniettemin schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:57:
Ik snap die tab preview niet. Je weet toch welke tabs je open hebt en wat daarop te zien is?
"When one uses Microsoft crap then one must always use Microsoft crap when using Microsoft crap" of zoiets...Redondo1982 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:06:
Zoiets vermoedde ik ook, alleen waarom doet Edge het wel gewoon goed?
Allemaal een andere Render Engine dan Gecko dus opzich niet raar...En Safari overigens ook op de iPad.
Vooral sinds alle anderen steeds meer "verChromium-ed" zijn en dus alles behalve Firefox-achtig zijn
Aparte Profile of in dit geval zelfs browser voor je Outlook gebruik is opzich niet een verkeerd ideeJe kan er gewoon helemaal niks aan doen, ja Edge gebruiken haha.
In other news...
Iemand is bij Mozilla wakker geworden en heeft het eindelijk voor elkaar gekregen om deze bug te fixen :
Alleen is dat dus ook niet handig, want de enige juiste oplossing is gewoon iets van een menu/scherm die je laat kiezen waar je het wilt opslaan net zoals op de Desktop het geval isBookmarks are now saved in the folder where you last added a bookmark, instead of defaulting to the top-level bookmarks folder.
Maar ja...
Kreupel Mobiel OS dus ook een kreupele applicatie/browser hé!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Net geupdate en ging hier idd naar kijken.Hero of Time schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:00:
Valt mij net op, maar het icoontje om alle tabs te tonen is weer het pijltje omlaag in 131.0.2. Maar ik weet ook niet zeker of het op deze pc überhaupt anders was.
Boven eerst, onder huidig.
:strip_exif()/f/image/bkLtS6B6UeoEqP2neIjACwtq.png?f=user_large)
Dat hoverPreview gedoe aan de tabs is me toch een geklier zeg!
Ik schakel regelmatig over naar fullscreen en terug, maar die hoverPreview schiet steeds over mijn werkbalk en dan kan ik niet bij het knopje.
Ik was er vrij snel achter dat je dat bij Instellingen Tabbladen "Een afbeeldingsvoorbeeld tonen als u een tabblad aanwijst" met het vinkje uit kon zetten. Ik was van die hinderlijke Thumbnails af!
Maar vanochtend schoof er ineens weer wat anders (een tekstboxje) over heen.
Er blijkt nu via about:config nóg iets extra's uit te zetten: browser.tabs.hoverPreview.enabled. Op "false" gezet, dan krijg je helemaal geen hoverPrevies meer.
:strip_exif()/f/image/yyHZN7UYK94wbMP7n7Jq2xLa.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat Firefox er niet bij vertelt is dat "showThumbnails" = false... nu bij hun betekent "show a two line tooltip with title and URL". Rare jongens die Firefox programmeurs...
EDIT, reactie op (@nero355 hieronder:
Bij mij deed het probleem van de two line tooltip zich vandaag voor het eerst voor. Na/tijdens installatie van versie 132.0. Ik gebruik Windows 10.
[ Voor 18% gewijzigd door Bruin Poeper op 29-10-2024 19:09 ]
Je bent ruim te laat voor het feestje helaas : nero355 in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien"Bruin Poeper schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:03:
Dat hoverPreview gedoe aan de tabs is me toch een geklier zeg!
Er blijkt nu via about:config nóg iets extra's uit te zetten: browser.tabs.hoverPreview.enabled. Op "false" gezet, dan krijg je helemaal geen hoverPrevies meer.
[Afbeelding]
Wat Firefox er niet bij vertelt is dat "showThumbnails" = false... nu bij hun betekent "show a two line tooltip with title and URL". Rare jongens die Firefox programmeurs...
/EDIT :
Welke versie draaide je dan ervoorBruin Poeper schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:03:
EDIT, reactie op (@nero355 hieronder:
Bij mij deed het probleem van de two line tooltip zich vandaag voor het eerst voor. Na/tijdens installatie van versie 132.0. Ik gebruik Windows 10.
Ik draai nu 131.0.3 dus ik ga het in de gaten houden als straks de update er is onder Kubuntu
[ Voor 20% gewijzigd door nero355 op 29-10-2024 20:17 ]
Firefox zegt nu dat ik daar aanvullende toestemmingen moet geven.
moz-extension://3b3f2415-20e0-4d3f-8375-4d784d856385/pages/options.html (copieer het vet gedrukte en plak in Firefox)
Er is een hele lijst toestemmingen die soms vreselijke dingen kunnen doen:
https://support.mozilla.o...as=u&utm_source=inproduct
Het is mij niet duidelijk of Qwant mij daar tegen gaat beschermen of juist mee wil gaan lastig vallen...
Wie heeft er ervaring mee?
P.S 1.: Ik heb mijn Windows10 opnieuw geïnstalleerd en moest dus Firefox ook opnieuw doen.
Gelukkig lukte het om het oude profile over te zetten. Ik ben erg gecharmeerd van het Dark Moss theme
Dan ziet het er zo uit (is toch mooi he
/f/image/arv9WHIMEggmIYECSvglsb1r.png?f=fotoalbum_large)
P.S. 2:Het viel me op dat de taal in de bovenste balk Engels is. Ik kon gemakkelijk de taal aanpassen naar Nederlands via Instellingen.
[ Voor 51% gewijzigd door Bruin Poeper op 04-11-2024 13:03 ]
GrappigBruin Poeper schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:42:
P.S. 2:Het viel me op dat de taal in de bovenste balk Engels is. Ik kon gemakkelijk de taal aanpassen naar Nederlands via Instellingen.
Ik heb juist een hekel aan websites die alles in het Nederlands voorschotelen, terwijl ik juist alles en dan bedoel ik ook echt ALLES op/in het Engels ingesteld heb staan

Lang leve GeoIP en soortgelijke ongein

Ook leuk :
Websites die in de war raken en half Engels half Nederlands alles weergeven
Ik snap jou helemaal!
Nederlandse termen die ik weer terug moet vertalen naar het Engels... dat is een crime als je uitleg/ondersteuning zoek, want die is doorgaans in het Engels.
Maar als ik programma's installeer leest men mijn country uit als Dutch. Dus installeren ze tegenwoordig programma's meestal automatisch in het Nederlands.
Mijn P.S.2 betrof de verrassing (voor mij) dat omschakelen zó makkelijk gaat. Als het niet bevalt kan ik net zo makkelijk weer terug naar het Engels.

Dat is pas irritant.
De smaakversterkers en die stank van hun voedsel is veel erger dus een mooie reden om daarmee helemaal te stoppen !!!Hero of Time schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:10:
Als het oorspronkelijk in het Engels hoort, is het jammer als het vertaald wordt. Maar andersom is ook schijt irritant. Als ik een pizza wil bestellen bij een van de twee grote bezorgers, is de site standaard Engels en moet ik het elke keer handmatig naar NL zetten. BIJ..ELK..FUCKING...BEZOEK! EN NA BESTELLING! AAARGHH!
Dat is pas irritant.
Dit ook gezien :desalniettemin schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:14:
Ik ben sinds gisteren Floorp aan het proberen.
Caring about the User and the Web
Floorp does not track users and only blocks malicious tracking on websites. With Floorp you can build an internet that benefits both websites and users.
Blocking only harmful trackers by listening to the opinions of both website owners who make a living from advertising and users who want to protect their privacy, why not use Floorp in finding a better internet?
Verder vind ik de URL verschrikkelijk : https://floorp.app/en
Ik gebruik liever applicaties

[ Voor 10% gewijzigd door desalniettemin op 22-11-2024 17:45 ]
Maar je kunt wel gewoon uBlock Origin installeren, toch?
Deze snap ik niet?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Nero is nogal 'anti-hip' en allergisch voor de term 'app' terwijl het feitelijk gewoon een applicatie oftewel programma is. Met 'app' wordt er eerder gerefereerd naar een programma voor een mobiel apparaat. En het wordt nu ook al gebruikt voor desktop software.
[ Voor 56% gewijzigd door desalniettemin op 23-11-2024 17:21 ]
Opnieuw installeren, cookies verwijderen, master password opnieuw instellen, hebben we al geprobeerd.
Iemand die de gouden tip heeft?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Inloggen op welk account?Universal Creations schreef op zondag 24 november 2024 @ 23:56:
Mijn stiefzoon heeft sinds gisteren met zijn Firefox Nightly (Win11) een vreemd probleem. Zodra je FF afsluit en weer opstart, moet hij opnieuw op zijn account inloggen.
Opnieuw installeren, cookies verwijderen, master password opnieuw instellen, hebben we al geprobeerd.
Check Settings -> Privacy & security -> Delete cookies and site data when Firefox is closed.
Als cookies worden verwijderd, worden actieve logins van sites ook weggegooid.
Kan ook aan Nightly liggen. Ook jarenlang Nightly gebruikt, maar je moet af en toe accepteren dat het een en ander wel eens stuk kan gaan.
Waarom gebruikt hij die versieUniversal Creations schreef op zondag 24 november 2024 @ 23:56:
Mijn stiefzoon heeft sinds gisteren met zijn Firefox Nightly (Win11) een vreemd probleem.
Firefox Nightly moet je namelijk zien als een Unstable versie
De enige reden die ik kan bedenken om die als (relatief) normale gebruiker te installeren is vooral onder Android zodat je toegang hebt tot about:config wat mij betreft
Naast de vragen van @sll : Het kan ook aan Windows liggen, want ik ken iemand die zoiets heeft gehad met zijn Profile Folder van een Game Launcher en dat maar niet gefixt kreegZodra je FF afsluit en weer opstart, moet hij opnieuw op zijn account inloggen.

Firefox account voor de synchronisatie
Ja, ik ken het nadeel van Nightly. Maar de meeste problemen worden dezelfde dag nog opgelost. Ik heb persoonlijk nooit langer dan een paar uur een niet functionerende FF Nightly gehad.Check Settings -> Privacy & security -> Delete cookies and site data when Firefox is closed.
Als cookies worden verwijderd, worden actieve logins van sites ook weggegooid.
Kan ook aan Nightly liggen. Ook jarenlang Nightly gebruikt, maar je moet af en toe accepteren dat het een en ander wel eens stuk kan gaan.
Universal Creations schreef op zondag 24 november 2024 @ 23:56:
Mijn stiefzoon heeft sinds gisteren [...]
Dus had je misschien nog even geduld moeten hebben.Universal Creations schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:20:
[...]
Ja, ik ken het nadeel van Nightly. Maar de meeste problemen worden dezelfde dag nog opgelost. [...]

Maar als je Nightly gebruikt, is het dan niet beter om je tot de bugtracker van Mozilla te voegen, zodat zij ook van eventuele problemen op de hoogte zijn?
Dat is ook iets wat juist gevraagd wordt als je Nightly gaat gebruiken. Meldt bugs zodat ze het weten, niet op andere sites gaan klagen dat iets niet werkt. Daar is het een ontwikkelversie voor.Room42 schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:27:
[...]
[...]
Dus had je misschien nog even geduld moeten hebben.
Maar als je Nightly gebruikt, is het dan niet beter om je tot de bugtracker van Mozilla te voegen, zodat zij ook van eventuele problemen op de hoogte zijn?
Geef eens een voorbeeld, want voor zover ik weet heb ik daar echt nog nooit last van gehaddesalniettemin schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:58:
Ik gebruik de Nigthly versie op mijn telefoon. Nadeel van Firefox op Android, het scrollt nog steeds waardeloos. Het is niet vloeiend, maar schokt steeds.
Ondertussen is het opgelost (vanzelf met een update). De bugtracker is bij mij wel toegevoegd, maar bij mijn stiefzoon niet. Nu voortaan wel.Room42 schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:27:
[...]
[...]
Dus had je misschien nog even geduld moeten hebben.
Bug was ook gemeld ondertussen. Ik meld dat ook altijd netjes. Maar dat wil niet zeggen dat ik dat hier op tweakers niet ook kan plaatsen. Ik ging ook niet direct uit van een bug, aangezien ook niet zeker weet wat mijn stiefzoon heeft uitgespooktHero of Time schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:20:
[...]
Dat is ook iets wat juist gevraagd wordt als je Nightly gaat gebruiken. Meldt bugs zodat ze het weten, niet op andere sites gaan klagen dat iets niet werkt. Daar is het een ontwikkelversie voor.
[ Voor 36% gewijzigd door Universal Creations op 26-11-2024 22:07 ]
Uiteindelijk geeft het dan onnodige ruis en zet het potentieel de ontwikkelaar in een slecht licht, terwijl het hooguit een paar dagen een probleem was en een zeer marginale groep gebruikers treft.
Ietwat overdreven beredeneerd, maar het zegt wel iets over de gebruiker. Onwetendheid of sensatie-/aandacht zoeker. Net zoals in de Windows Fast Ring zitten en alleen maar klagen dat het vol met bugs zit bijvoorbeeld.
Laten we het hierbij houdenHero of Time schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:38:
Ietwat overdreven beredeneerd
Ik ben jarenlang mod geweest bij Fotografie & Video en als ik zo zou reageren bij iedereen die de M stand op zijn camera gebruikt, maar amper weet wat diafragma inhoudt, dan vind ik ook niet dat hij daarmee automatisch Canon/Nikon/Sony/whatever in een kwaad daglicht stelt imho.
Bij mij --> about:config --> privacy.firstparty.isolate.use_site --> Stond op True, default is FalseUniversal Creations schreef op zondag 24 november 2024 @ 23:56:
Mijn stiefzoon heeft sinds gisteren met zijn Firefox Nightly (Win11) een vreemd probleem. Zodra je FF afsluit en weer opstart, moet hij opnieuw op zijn account inloggen.
Edited:
Sorry, ik heb mij vergist. Het was privacy.firstparty.isolate Default is False, deze stond op True
[ Voor 10% gewijzigd door Lebans op 26-11-2024 23:12 ]
Rob
pinterest is de boosdoener. Ik haal daar altijd de achtergronden vandaan voor mijn Pixel 6.nero355 schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:21:
[...]
Geef eens een voorbeeld, want voor zover ik weet heb ik daar echt nog nooit last van gehad
Ik zou bijna zeggen geheel terecht, want dat is echt een draak van een website die gauw failliet moet gaan, maar dan klink ik net als @Hero of Time in Hero of Time in "Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 8" dus laat ik dat maar niet doen...desalniettemin schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 18:34:
pinterest is de boosdoener. Ik haal daar altijd de achtergronden vandaan voor mijn Pixel 6.
/Superflauw, maar kon het niet laten...

[ Voor 56% gewijzigd door desalniettemin op 30-11-2024 19:08 ]
Heb je niet gewoon teveel rommel op de achtergrond draaien waardoor de SoC van je telefoon het allemaal niet meer zo goed trekt of dat je RAM tekort komtdesalniettemin schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 19:06:
Ook nu.nl scrollt niet goed. Ook ziggo website nu. Komt door de afbeeldingen volgens mij.
Want denk eraan hé :
App afsluiten onder Android betekent niet dat die app ook daadwerkelijk is afgesloten en niks meer doet !!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Heb geprobeerd online te zoeken, maar nog geen resultaten gevonden. Changelogs zeggen ook niks en in about:config kan ik ook zo gauw niks vinden voor de urlbar.
Die heb ik nu als test. Laat deze even Chrome vervangen. Firefox wordt erg traag met YT.desalniettemin schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:21:
Ik ben overgestapt naar Floorp, dus zou het niet weten.
De gegevens ect. in Foorp is een sync van FF. Alleen de versie is lager.
Voorlopig gaat het beter dan FF.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
1
2
3
| /*** Megabar Styler General - version 2020-04-19 ***/ ... /*** End of: Megabar Styler General ***/ |
Dus ergens 4,5 jaar geleden heb ik die toegepast, waarschijnlijk om het vergroten van de adresbalk te 'fixen' en nu gaat het een en ander stuk door deze oude versie bij mij.
Lekker hoor. Dat een versie update zoiets "sloopt", maar ook dat je iets ooit hebt ingesteld en jaren later geen idee meer van hebt.
Tot nu toe ben ik tevreden. Ik heb de Fx look voor Proton, dus rechthoekige tab met blauwe bovenrand look. En ik gebruik Enable sleeping tabs. Heb ik ingesteld op 15 minuten. Spaart een heleboel geheugen.KroontjesPen schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:15:
[...]
Die heb ik nu als test. Laat deze even Chrome vervangen. Firefox wordt erg traag met YT.
De gegevens ect. in Foorp is een sync van FF. Alleen de versie is lager.
Voorlopig gaat het beter dan FF.
https://i.ibb.co/jf6YtQY/Screenshot-2024-12-15-21-38-21.png
Ik denk nu dat er een achterliggende oorzaak is maar geen idee hoe/ wat
Ja, klinkt alsof je beter even een eigen topic kan openen met degelijk onderzoek, want dit klinkt niet alsof het dan aan Firefox zelf ligt.MetalSonic schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:53:
Ik was maanden tevreden over Mozilla Firefox. Daarvoor was ik jaren tevreden over Google Chrome op mijn computer. Google Chrome liep na een tijdje helaas vaak vast. Dan zag ik een error en dan sloot hij alles af. Mozilla Firefox doet nu ook vervelend. Vooral bij een paar tabbladen vertraagt hij af en toe ineens.
Ik denk nu dat er een achterliggende oorzaak is maar geen idee hoe/ wat
Klinkt allemaal als invloed vanuit de "Google Funding" hoek

Gewoon al die rommel wegfilteren via Pi-Hole en uBlock Origin is IMHO het beste
Hero of Time schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:50:
Hebben anderen ook gemerkt dat als je in het adresbalk wilt typen, deze de volledige breedte inneemt en boven de rest van de interface komt, direct onder de titelbalk (iig bij mij met Linux)? Het aanklikken doet nog niks, pas als je begint te typen verplaatst 'ie en wordt 'ie breder.
Heb geprobeerd online te zoeken, maar nog geen resultaten gevonden. Changelogs zeggen ook niks en in about:config kan ik ook zo gauw niks vinden voor de urlbar.
Over welke versie van Firefox hebben we het preciesHero of Time schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:19:
Heb nog iets verder gezocht en kwam wat tegen waarvan ik niet echt zeker weet hoe ik er aan kom, maar het lijkt wel de oorzaak te zijn. Ik vond namelijk o.a. https://github.com/black7375/Firefox-UI-Fix/issues/1038, wat wijst naar 'megabar'. Iets wat dus in userChrome.css wordt toegepast. Ik kijken in m'n Firefox profiel en warempel, ik heb een userChrome.css met daarin een verwijzing naar megabar:
code:
1 2 3 /*** Megabar Styler General - version 2020-04-19 ***/ ... /*** End of: Megabar Styler General ***/
Dus ergens 4,5 jaar geleden heb ik die toegepast, waarschijnlijk om het vergroten van de adresbalk te 'fixen' en nu gaat het een en ander stuk door deze oude versie bij mij.
Lekker hoor. Dat een versie update zoiets "sloopt", maar ook dat je iets ooit hebt ingesteld en jaren later geen idee meer van hebt.
Ik kan me ook herinneren dat ik dit in het verleden op de een of andere manier heb gesloopt na een of andere update van Firefox maar welke dat was en hoe geen idee...
Op dit moment zit ik op versie 133.0 (64-bit) en heb ik er geen last van dan wel werkt de fix van destijds nog steeds goed
Dat ligt gewoon aan YouTube want Google die je eigenlijk gewoon Google Chrome wil aansmerenKroontjesPen schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:15:
Firefox wordt erg traag met YT.

Wat dat betreft zou je eigenlijk een browser zoals Pale Moon ernaast moeten draaien om een heel duidelijk beeld te krijgen van het aantal websites dat tegenwoordig alleen met Chrome achtigen goed lijken te werken

Wat dat betreft is het allemaal alleen maar naarder en naarder aan het worden en lijkt er geen weg terug meer te zijn...
Daarom ben ik even gaan proberen met Floorp.nero355 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:27:
[...]
Dat ligt gewoon aan YouTube want Google die je eigenlijk gewoon Google Chrome wil aansmeren
Wat dat betreft zou je eigenlijk een browser zoals Pale Moon ernaast moeten draaien om een heel duidelijk beeld te krijgen van het aantal websites dat tegenwoordig alleen met Chrome achtigen goed lijken te werken![]()
![]()
Wat dat betreft is het allemaal alleen maar naarder en naarder aan het worden en lijkt er geen weg terug meer te zijn...
Daar direct met synchroniseren met FF alles over gezet.
Gekeken welke extensies Floorp niet over nam en die bij FF ook uitgezet en opnieuw gestart.
Ook dat CSS verhaal zo goed en kwaad als dat gaat proberen uit te zetten bij FF.
Toch blijft FF veel slechter doen dan Foorp op YT.
Om FF geheel opnieuw te zetten moet ik eerst ergens anders (Homey) iets veilig te stellen voor later.
Stem blanco!
Als ik een bookmark wil maken, klik ik rechts op de tab en krijg ik dit venster:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Cgv4ppgZ5xLRUV6N6TdnWpli.jpg?f=user_large)
Dat komt steevast met de folder "Gereedschappen" voorgesorteerd.
Ik heb daar al tijden geen bookmarks aan toegevoegd.
Dat veranderd ook niet nadat ik in een andere folder een bookmark heb toegevoegd.
Ik zou verwachten dat telkens gewoon bovenin bij "Bladwijzermenu" wordt begonnen.
Volgens mij was dat in het verleden ook zo.
Kan ik dat ergens instellen?
Ik heb al bij about:config gekeken, maar daar zie ik niets bruikbaars.
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
Bij 'about:config' zie ik overigens "browser.bookmarks.defaultLocation". Hier stond een aparte waarde, die resetten zet 'toolbar' er neer en geeft dan ook 'Bookmarks toolbar'.
Dat heb ik nog niet voor elkaar, maar dit hieronder heeft mij goed op weg geholpen, bedankt daarvoor.Hero of Time schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:29:
@JukeboxBill, bij mij onthoud 'ie de laatst gebruikte bookmarkmap. Dus als ik 'Other bookmarks' als laatst heb gebruikt staat die geselecteerd, maar kies ik daarna 'Bookmark toolbar', is dat de selectie bij de volgende keer aanmaken van een bookmark.
Daar stond bij mij een ook een code, maar die durfde ik niet zo maar te veranderen.Bij 'about:config' zie ik overigens "browser.bookmarks.defaultLocation". Hier stond een aparte waarde, die resetten zet 'toolbar' er neer en geeft dan ook 'Bookmarks toolbar'.
Zag nu ook dat pijltje helemaal rechts om te resetten naar toolbar.
IK ben nu zo dapper geweest om daar "menu" in te vullen en nu is "Bladwijzermenu" de default geworden.
Precies zoals ik het wilde hebben.
Dat er een visie is van Mozilla over AI is me bekend, nu nog wat meer resultaten.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 29-12-2024 15:43 ]
Het is dan alleen wel alweer het zoveelste dat ik dan aan die gekke browser moet slopen en het wordt ondertussen best wel een waslijst eerlijk gezegdHero of Time schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:16:
Zolang het uit te schakelen is en niet de hele browser ervaring gaat overnemen met hallucinerende onzin, vind ik het niet erg als er wat AI in komt. Ik zet het dan toch gelijk uit.

What happend to : "Firefox is going to be a lightweight Mozilla browser!"
tJa 20 jaar is long long time in de computerwereld. Maar Chrome is ook zwaarder geworden, en ik heb er al vaker over uitgehaald, dat Mozilla niet zo Google moet nablaten.nero355 schreef op maandag 30 december 2024 @ 02:16:
[...]
Het is dan alleen wel alweer het zoveelste dat ik dan aan die gekke browser moet slopen en het wordt ondertussen best wel een waslijst eerlijk gezegd![]()
![]()
What happend to : "Firefox is going to be a lightweight Mozilla browser!"
Potver... 21+ zelfsSjah schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:09:
Tja, 20 jaar is long long time in de computerwereld.
Zou zweren dat Phoenix een paar jaar later was uitgebracht
Gebruik ik niet dus wat mij betreft niet boeiend wat ze daar aan het uitspoken zijn...Maar Chrome is ook zwaarder geworden
In het verleden voor specifiek 1 website gebruikt voor de grap op de telefoon, maar dat werd op een gegeven moment meer na elke update chrome://flags nalopen dan de browser zelf daadwerkelijk gebruiken

Ze hebben een beetje soort van geen keuze eigenlijk :en ik heb er al vaker over uitgehaald, dat Mozilla niet zo Google moet nablaten.
- Hoop funding vanuit Google.
- Geen door Google geïntroduceerde standaarden ondersteunen = Niet compatible zijn met een hoop websites = Het aantal gebruikers dat keihard achteruit gaat

Het interwebz is gewoon één grote puinhoop geworden het lijkt er steeds meer op dat er geen weg terug is
Nu: Chrome overheerst het internet en bepaald het web.
MS IE is dood, leve Google IE.
Al die jaren en er is geen zak verandert op het web. Het is alleen maar een andere monopolist die het stokje heeft overgenomen.
Deze monopolist is alleen wel eigen standaarden aan het opdringen en sommigen daarvan zijn behoorlijk naar !!!Hero of Time schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:30:
MS IE is dood, leve Google IE.
Al die jaren en er is geen zak verandert op het web. Het is alleen maar een andere monopolist die het stokje heeft overgenomen.
Vroeger was eigenlijk alleen ActiveX en wat CSS geneuzel je grootste vijand...
En eigenlijk ook wel Flash/Macromedia en Java als je heel eerlijk bent, maar dat was makkelijk te negeren over het algemeen
Nou, elke nieuwe standaard was een vijand, van IE iig. Want IE snapte daar geen hol van. Dus niemand die het implementeerde, het gros van de bezoekers kregen anders een kapotte site. En wie wel een fatsoenlijke browser gebruikte, kregen een half werkende site vanwege de IE eigen technieken die men er maar in flikkerde.nero355 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 02:37:
[...]
Deze monopolist is alleen wel eigen standaarden aan het opdringen en sommigen daarvan zijn behoorlijk naar !!!
Vroeger was eigenlijk alleen ActiveX en wat CSS geneuzel je grootste vijand...
Marktleider bepaald, rest moet maar mee doen anders verliezen ze gebruikers. Hoe ranzig de troep ook is wat bedacht wordt.
Er kwam een klein scherm met de vraag of FF voortaan bij opstarten pc dat ook moest doen.
Mijn antwoord was nee en het scherm verdween verder niks meer.
Weer opstarten en det verkleinde scherm kwam terug. KAAL.
Alles tabbladen weg. Eigenlijk een hele nieuwe opstart.
Gelukkig had ik Floorp nog draaien die ik zelfs bijna had weggedaan.
Delen waren zo weer terug.
Een belangrijk programmadeel had een verbinding met de vorige FF.
Dat ik die kwijt ben is frustrerend. Mijn eerst dashboard in Homey.
Wordt het dan straks toch nog helemaal Google Chrome?
Een keer een test gedaan met een andere user en vergeten vinkje weg te halen.
[ Voor 6% gewijzigd door KroontjesPen op 05-01-2025 19:10 ]
Stem blanco!
Ik weet nou niet wat je hebt gedaan of ervaart, maar het lijkt erop dat je wat doet met meerdere Profiles en dan is één ding heel belangrijk :
1
| firefox -P <Profile_Naam> --no-remote |
(Dit is dan onder Linux. Onder Windows moet je nog rommelen met " meuk hier tussen " geloof ik...)
Dus de --no-remote optie
Deze zorgt ervoor dat het opgestarte profiel als het ware in een "Container" blijft draaien en je Profiles niet elkaars data gaan mengen !!
Met "Firefox-p" kan je kiezen welk profiel je wilt opstarten.nero355 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:45:
@KroontjesPen
Ik weet nou niet wat je hebt gedaan of ervaart, maar het lijkt erop dat je wat doet met meerdere Profiles en dan is één ding heel belangrijk :
code:
1 firefox -P <Profile_Naam> --no-remote
(Dit is dan onder Linux. Onder Windows moet je nog rommelen met " meuk hier tussen " geloof ik...)
Dus de --no-remote optie
Deze zorgt ervoor dat het opgestarte profiel als het ware in een "Container" blijft draaien en je Profiles niet elkaars data gaan mengen !!
Nu staat daar ook een vinkje om NIET steeds de vraag te krijgen welke je wilt starten. Je default versie dus.
Die had ik bij de test ook even moeten UIT vinken zodat ik die vraag wel had gekregen.
Nu maar onthouden als ik het over een jaar weer eens doe.
Stem blanco!
Maar merkte er in de 1e plaats echt niks van dat Chrome sneller zou zijn, niet op mijn Ryzen 5600g met 24 GB. Ben terug gegaan naar Fx omdat ik die GUI mooier vind, plus het is Mozilla, en niet Google die niet echt de beste trackrecord hebben qua wat ze allemaal van je weten.
Ik gebruik al een tijdje Floorp. Ziet er nog beter uit, want geen floating tabs. Kan overigens wel als je dat wilt. Voor al Enable sleeping tabs vind ik erg handig. Kan je instellen wanneer een tab gaat "slapen". Scheelt weer geheugen. Is gebaseerd op Firefox ESR.Sjah schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:56:
Nou, 3 weken Chrome geprobeerd, echt zo van>> ik was 20 jaar bij Firefox, nu eens wat anders.
Maar merkte er in de 1e plaats echt niks van dat Chrome sneller zou zijn, niet op mijn Ryzen 5600g met 24 GB. Ben terug gegaan naar Fx omdat ik die GUI mooier vind, plus het is Mozilla, en niet Google die niet echt de beste trackrecord hebben qua wat ze allemaal van je weten.
Nu brengt Tab ReTitle een oplossing, maar die is niet goed genoeg, ik blijf af en toe onrustige flikkering van zeg 10 milliseconde houden.
Niet-werkende site-discussie afgesplitst naar [Firefox] "You are not authorized to make this action"
[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 11-01-2025 13:13 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
De vraag stellen is hem beantwoorden. Of je probeert het uit.desalniettemin schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:04:
Ik kijk wel eens de shorts op YouTube, maar als je dan een reactie begint te typen dan gaat ie 1 of een paar shorts terug. Zou het dat ook met Chrome doen of alleen met andere browsers?
Lijkt me iets voor een Add-on als NoScript : https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/noscript/Sjah schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 08:18:
Iemand een tip hoe ik een om de seconde verspringende tab dwing daarmee te stoppen? Ook als die tab de focus niet heeft doet dat, om aandacht te vragen, en is onrustig, nee dat werkt op mijn zenuwen. Er staat dus een tekst op de tab, en die verspingt naar een andere tekst, en daarna weer naar de oude tekst, en dan weer naar die nieuwe tekst etc.
Nu brengt Tab ReTitle een oplossing, maar die is niet goed genoeg, ik blijf af en toe onrustige flikkering van zeg 10 milliseconde houden.
Op die fiets!desalniettemin schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 08:21:
Tuurlijk weet jij dat wel Nero, want dit is het standaard uiterlijk van Firefox tegenwoordig.
Is voor touch screens. Daarom zijn de tabs ook zo dik als je geen compact gebruikt.
Wist ik echt serieus niet, omdat ik nog steeds Profiles gebruik die stammen vanuit een versie van Firefox die zo oud is dat je daarin inderdaad nog Density optie genaamd Compact hebt waar al een tijdje (Not Supported) achter staat
In een nieuwe installatie van Firefox met een versie Profile is deze dus helaas niet meer aanwezig !!
/EDIT :
NICE!!! Thnx!desalniettemin schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:30:
@nero355 In about:config browser.compactmode.show dubbelklik naar true en optie is weer terug.
Apart...Sjah schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 22:38:
@nero355 Jij vroegt of ik YT op Chrome niet toch sneller vond, mwa niks gemerkt, maar ik merk een loadtime-verschil van zeg 50 ms amper.
Zou het wel verwachten, want Firefox heeft het er maar moeilijk mee

Lijkt me ook iets dat je zou moeten blokkeren op de een of andere manier...desalniettemin schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:04:
Ik kijk wel eens de shorts op YouTube, maar als je dan een reactie begint te typen dan gaat ie 1 of een paar shorts terug.
Zou het dat ook met Chrome doen of alleen met andere browsers?
[ Voor 5% gewijzigd door nero355 op 12-01-2025 20:36 ]
Nee, ik vind Chrome browser helemaal niks.Sjah schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:53:
[...]
De vraag stellen is hem beantwoorden. Of je probeert het uit.
NoScript net installt, en tja ik wist het stiekem al enigzins, maar ik ben te dom voor dit soort extensies.
Zoals
You don't have permission to access "http://www.ah.nl/producten/product/wi233278/sour-cream-en-onion" on this server.
Reference #18.2b37655f.1737142920.da713f1
https://errors.edgesuite.net/18.2b37655f.1737142920.da713f1
In Chrome niks aan hand.
Heb al in private modus geprobeerd, maakt niks uit.
[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 17-01-2025 20:43 ]
WAAR PRECIESSjah schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:43:
Krijg sinds een week alleen maar weigermeldingen zowat op de site ah.nl
Wel zo handig...
Als ik die link open dan krijg ik dat ook, echter lijkt er voor de rest niks aan de hand te zijn als ik wat willekeurigs bekijk ?!Zoals
You don't have permission to access "http://www.ah.nl/producten/product/wi233278/sour-cream-en-onion" on this server.
Reference #18.2b37655f.1737142920.da713f1
https://errors.edgesuite.net/18.2b37655f.1737142920.da713f1
Met Pale Moon trouwens ook
Ligt gewoon aan de website wat mij betreftIn Chrome niks aan hand.
Heb al in private modus geprobeerd, maakt niks uit.
Of het is echt net opgelost of er is wat niet lekker bij jullie.
Nu lukt het me niet meer, om dat dimmen van de tabbar tegen te gaan als Fx focus verliest.
[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 17-01-2025 22:21 ]
Welke ISP heb je ??
Misschien hebben we dat gemeen, want Searchen gaat inderdaad niet goed hier...
Ik bij een wederverkoper van Delta en vraag me af of het niet aan hun routing of IP reeks ligt...Sjah schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 00:36:
zit bij een wederverkoper van Kpn....
Het is maar de vraag wat er met je internetverkeer gebeurt op het moment dat je Chrome opstart...maar nogmaals bij Chrome gaat alles goed he...

chrome://flags helemaal doorspitten VOORDAT je Google Chrome in gebruik neemt is eigenlijk wel zo'n beetje VERPLICHT als je niet voor verrassingen wilt komen te staan !!
Daar heb ik ook bruin vermoeden van. Aan de andere kant lees ik meer en meer over pesterijen van Chrome richting Fx.nero355 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:54:
[...]
Ik bij een wederverkoper van Delta en vraag me af of het niet aan hun routing of IP reeks ligt...
EDIT>>> merk net dat die in Firefox in Win11 het wel gewoon doet. Waarmee die het bij mij dus niet goed doet op AH.nl is Snap versie Fx in Ubuntu.
[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 19-01-2025 08:06 ]
Ik gebruik deze op Floorp: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/mystic-ocean/Sjah schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 16:58:
Moet zeggen dat ik de skin/theme>>> Activist - Balanced, heerrrlijk vind, rustig voor de ogen, van mij mogen ze die de standaard maken.
Er verschijnt dan bovenin een balk met knop en de vraag of ik het laden wil afbreken.
Gek genoeg gebeurt dan vrijwel altijd bij de sites van Volkskrant en Tweakers, allebei DPG. Zit dat op dezelfde server of is dat toeval?
Kan ook natuurlijk omdat ik die sites relatief veel gebruik, maar het valt wel op.
Verbinding zou nu toch snel genoeg moeten zijn met 100 mb/s glasvezel.