Leuke weblog, maar die gast spreekt wel zichzelf tegen IMHO :
- Falcon Browser :
Heeft vooral als doel gehad een experimenteel project te zijn voor QT 5.x.x en is niet de meest handige browser als het gaat om actieve onderhoud/patching !!
Daarnaast is de AdBlock die erin zit gebaseerd op de AdBlock versie die een aantal jaar geleden erom bekend is geworden dat ze tegen betaling sommige advertenties en tracking gewoon doorlaten!
Bron : Ik heb deze browser zelf in het verleden getest en dat is wat ik me nog erover kan herinneren
- Pale Moon :
Hij heeft amper een duidelijk argument over de browser wat mij betreft, want zo te zien geen uitgebreid onderzoek naar gedaan
Als hij ook maar een beetje op het Forum van Pale Moon had gekeken dan zou zijn mening namelijk meteen een
U Turn maken :
- De hoofdontwikkelaar van het project is extreem eigenwijs en is eigenlijk tegen alles wat Google gerelateerd is gewoon!

Dit gaat van Google Chrome tot aan de veranderingen in Mozilla Firefox die ertoe geleid hebben dat er allerlei Google Chrome specifieke standaarden troep in Mozilla Firefox terecht is gekomen en in het algemeen op het Internet worden geforceerd/opgedrongen !!
- De hoofdontwikkelaar gelooft vanuit Security overwegingen niet in het Multi-Threaded renderen van websites en zal daarom nooit de browser websites laten renderen zoals bijvoorbeeld Firefox of Chrome/Chromium dat doen!
Er is uiteraard wel Multi-Threading zoals elke applicatie nou eenmaal moet doen om efficiënt te zijn, maar een 100% CPU zuipende browser op een 8 Core 16 Threads CPU zal Pale Moon echt NOOIT worden!
- Zelfs de Rendering Engine is op een gegeven moment van Gecko van Mozilla Firefox naar
Goanna veranderd om allerlei nadelen van het afhankelijk blijven van Gecko te voorkomen
Kortom : Hij moet zijn huiswerk beter doen voortaan, want een hele browser afschrijven met één alinea en een andere zomaar aanraden zonder alles erover te weten is gewoon de verkeerde manier om zo'n artikel te schrijven!
Wat meer Ontopic :
Ik ben ontzettend happy met de nieuwe feature in Firefox genaamd "Copy Link Without Site Tracking" 
In het verleden ben ik namelijk op zoek gegaan naar Add-Ons die daar iets mee doen of beter gezegd al die ellende voorkomen, maar deze ingebouwde optie is eigenlijk ook wel een fijne oplossing wat mij betreft!
/EDIT :
Zie :
nero355 in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien"