Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
'Firefox Multi-Account Containers' (https://addons.mozilla.or...multi-account-containers/) is best aardig - ik had het nog niet eerder geprobeerd. Het is wel jammer dat de geschiedenis wordt gedeeld. Het zou fijn zijn wanneer de 'persoonlijk' geschiedenis niet wordt gedeeld met tabs in 'werk'. Echt een gemis.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Het verbaast me dat Arkenfox hier nog helemaal niet genoemd is. (Op heel GoT is er nog niet over gesproken, anders dan dat ik het een keer genoemd heb in een ander topic.)

https://github.com/arkenfox/user.js
Arkenfox is voor:
Firefox privacy, security and anti-tracking: a comprehensive user.js template for configuration and hardening
Over Firefox user.js (in je profile dir):
A user.js is a configuration file that can control Firefox settings - for a more technical breakdown and explanation, you can read more in the wiki
Over user.js van Arkenfox:
The arkenfox user.js is a template which aims to provide as much privacy and enhanced security as possible, and to reduce tracking and fingerprinting as much as possible - while minimizing any loss of functionality and breakage (but it will happen).
Arkenfox is wel voor de wat gevorderde gebruiker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:32

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ericafterdark schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:00:
'Firefox Multi-Account Containers' (https://addons.mozilla.or...multi-account-containers/) is best aardig - ik had het nog niet eerder geprobeerd. Het is wel jammer dat de geschiedenis wordt gedeeld. Het zou fijn zijn wanneer de 'persoonlijk' geschiedenis niet wordt gedeeld met tabs in 'werk'. Echt een gemis.
Als je die twee wilt scheiden, moet je met profielen werken. Containers is puur voor het scheiden van cookies. Er staat ook nergens dat de geschiedenis wordt gescheiden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Hero of Time schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:55:
[...]

Als je die twee wilt scheiden, moet je met profielen werken. Containers is puur voor het scheiden van cookies. Er staat ook nergens dat de geschiedenis wordt gescheiden.
Dit blijkt inderdaad de oplossing.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:28
Hmmm, blijkbaar kreeg ik een update (Firefox 120.0) en nu lijkt er een config optie kapot: "browser.display.focus_ring_on_anything". Als je die op true zet kreeg je voorheen een stippellijn-box om een link nadat je erop geklikt had. Vind ik enorm handig, want ik open GoT en ctrl-click een voor een alle subfora die ik wil lezen en loop daarna een voor een de tabbladen af. En die focus-ring maakt het dan mooi zichtbaar welke fora ik al geopend heb.

Nu blijkbaar niet meer, want ongeacht de setting krijg ik die stippellijn-box niet meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:44
vanaalten schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:48:
Hmmm, blijkbaar kreeg ik een update (Firefox 120.0) en nu lijkt er een config optie kapot: "browser.display.focus_ring_on_anything". Als je die op true zet kreeg je voorheen een stippellijn-box om een link nadat je erop geklikt had. Vind ik enorm handig, want ik open GoT en ctrl-click een voor een alle subfora die ik wil lezen en loop daarna een voor een de tabbladen af. En die focus-ring maakt het dan mooi zichtbaar welke fora ik al geopend heb.

Nu blijkbaar niet meer, want ongeacht de setting krijg ik die stippellijn-box niet meer. :(
Ik gebruik SnapLinks Plus daarvoor, een add-on. Hoef je ze niet meer 1 voor 1 aan te klikken, maar kan je slepen en klikken en dan opent alles in tabs.
https://cpriest.github.io/SnapLinksPlus/

[ Voor 6% gewijzigd door Locolau op 27-11-2023 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Cyb schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:39:
Het verbaast me dat Arkenfox hier nog helemaal niet genoemd is. (Op heel GoT is er nog niet over gesproken, anders dan dat ik het een keer genoemd heb in een ander topic.)

https://github.com/arkenfox/user.js
Arkenfox is voor:

[...]

Over Firefox user.js (in je profile dir):

[...]

Over user.js van Arkenfox:

[...]

Arkenfox is wel voor de wat gevorderde gebruiker.
Arkenfox is precies de reden waarom ik Firefox weer ben gaan gebruiken.
Geinspireerd door https://unixsheikh.com/ar...ur-browser-carefully.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

d1ng schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:11:
Arkenfox is precies de reden waarom ik Firefox weer ben gaan gebruiken.
Geinspireerd door https://unixsheikh.com/ar...ur-browser-carefully.html
Leuke weblog, maar die gast spreekt wel zichzelf tegen IMHO :

- Falcon Browser :
Heeft vooral als doel gehad een experimenteel project te zijn voor QT 5.x.x en is niet de meest handige browser als het gaat om actieve onderhoud/patching !!

Daarnaast is de AdBlock die erin zit gebaseerd op de AdBlock versie die een aantal jaar geleden erom bekend is geworden dat ze tegen betaling sommige advertenties en tracking gewoon doorlaten!

Bron : Ik heb deze browser zelf in het verleden getest en dat is wat ik me nog erover kan herinneren :)

- Pale Moon :
Hij heeft amper een duidelijk argument over de browser wat mij betreft, want zo te zien geen uitgebreid onderzoek naar gedaan :?

Als hij ook maar een beetje op het Forum van Pale Moon had gekeken dan zou zijn mening namelijk meteen een U Turn maken :
- De hoofdontwikkelaar van het project is extreem eigenwijs en is eigenlijk tegen alles wat Google gerelateerd is gewoon! })
Dit gaat van Google Chrome tot aan de veranderingen in Mozilla Firefox die ertoe geleid hebben dat er allerlei Google Chrome specifieke standaarden troep in Mozilla Firefox terecht is gekomen en in het algemeen op het Internet worden geforceerd/opgedrongen !!

- De hoofdontwikkelaar gelooft vanuit Security overwegingen niet in het Multi-Threaded renderen van websites en zal daarom nooit de browser websites laten renderen zoals bijvoorbeeld Firefox of Chrome/Chromium dat doen!
Er is uiteraard wel Multi-Threading zoals elke applicatie nou eenmaal moet doen om efficiënt te zijn, maar een 100% CPU zuipende browser op een 8 Core 16 Threads CPU zal Pale Moon echt NOOIT worden!

- Zelfs de Rendering Engine is op een gegeven moment van Gecko van Mozilla Firefox naar Goanna veranderd om allerlei nadelen van het afhankelijk blijven van Gecko te voorkomen :)

Kortom : Hij moet zijn huiswerk beter doen voortaan, want een hele browser afschrijven met één alinea en een andere zomaar aanraden zonder alles erover te weten is gewoon de verkeerde manier om zo'n artikel te schrijven! :/

Wat meer Ontopic :

Ik ben ontzettend happy met de nieuwe feature in Firefox genaamd "Copy Link Without Site Tracking" _O_

In het verleden ben ik namelijk op zoek gegaan naar Add-Ons die daar iets mee doen of beter gezegd al die ellende voorkomen, maar deze ingebouwde optie is eigenlijk ook wel een fijne oplossing wat mij betreft! d:)b

/EDIT :

Zie : nero355 in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien" :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een beetje slecht nieuws voor Firefox volgens dit artikel. Er zou een richtlijn zijn in de USA dat alleen browsers met minstens 2% gebruik ondersteund hoeven te worden bij webdeveloptment.
Firefox zit op 2,2%.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Maasluip schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:19:
Een beetje slecht nieuws voor Firefox volgens dit artikel. Er zou een richtlijn zijn in de USA dat alleen browsers met minstens 2% gebruik ondersteund hoeven te worden bij webdeveloptment.
Firefox zit op 2,2%.
Tja, iets met regeringen en Amerika en sowieso een puinhoop en zo... :')

Maar ook die vent mag weleens zijn kennis oppoetsen :
Firefox’s ancestor, Netscape Navigator
Die twee hebben geen fuck met elkaar te maken! :+

Netscape Navigator dan wel de Netscape Suite is gerelateerd aan hetgene wat we tegenwoordig kennen als https://www.seamonkey-project.org/ en was alles behalve Firefox !!
The SeaMonkey project is a community effort to develop the SeaMonkey Internet Application Suite (see below).

Such a software suite was previously made popular by Netscape and Mozilla, and the SeaMonkey project continues to develop and deliver high-quality updates to this concept.
Containing an Internet browser, email & newsgroup client with an included web feed reader, HTML editor, IRC chat and web development tools, SeaMonkey is sure to appeal to advanced users, web developers and corporate users.
Het staat zelfs min of meer onderaan https://www.mozilla.org/en-US/ trouwens :
That one time we gave away our source-code…

The Mozilla project was founded in San Francisco in 1998, when the Netscape browser made the radical decision to give away its program code to the public to build on and improve. At that time, one company had a virtual monopoly on how people experienced the internet.

Eventually, the open-source Mozilla project morphed into the wildly popular first version of Firefox.
:)

Daarnaast staat er nu ook dit op de SeaMonkey website :
Under the hood, SeaMonkey uses much of the same Mozilla Firefox source code which powers such products as Thunderbird.
Legal backing is provided by the SeaMonkey Association (SeaMonkey e.V.).
Maar dat is gewoon slimme "Resource Sharing" en het gebruik van recente code die ook daadwerkelijk bruikbaar is en betekent niet dat Netscape Navigator en Mozilla Firefox hetzelfde zijn/waren of ook maar iets met elkaar ooit te maken hebben gehad !! :P

En JA... ik word oud... :$ -O- :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Firefox zit op 2,2%.
Zou mij niks verbazen als dat het resultaat is van een lobby door MS en Google. Werk gewoon alle concurrentie de wereld uit, dan ben je vrij om je eigen werk complete stront te maken, want er is geen alternatief meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Firefox zit op 2,2%.
Voor de gemiddelde site maakt het niet uit met welke browser je er op komt. De features die sites gebruiken zijn vaak ook relatief oud t.o.v. de nieuwste features beschikbaar in browsers. Tegen de tijd dat een site een bijzondere feature wilt gebruiken, is de kans al groter dat het ook in Firefox zit. En veel features hebben een minimale impact als een browser ze niet support.
Vooral een overheids site (welke vaak data georienteerd is) zou niet echt veel bijzondere features hoeven te gebruiken t.o.v. bijv. een site als Netflix.

Ook verschillen de statistieken van browsers per bron. In andere statistieken kan Firefox dus hoger scoren dan die 2.2%, maar de trend voor Firefox is helaas wel dalende.

Ik zie het overheidsbesluit dan ook meer als een formaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:15
Firefox zit op 2,2%.
2,2% is toch meer dan 2% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:37

Klippy

Still Game

Ik vind 2,2% wel tegenvallen. Misschien tijd dat ze de samenwerking opzoeken met een andere tech gigant om het wat meer te promoten. Maar dat zal wel tegen een hoop principes van de community in gaan.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Denk dat het voornamelijk komt dat bij elke poep en scheet je wel Chrome in je gezicht gedrukt krijgt op sites als dé oplossing voor alles op het web. Mozilla heeft niet het budget dat Google heeft om te promoten. Plus dat Chrome in het verleden ook veelal meegeleverd werd en zonder veel duidelijkheid geïnstalleerd werd en als standaard maar werd ingesteld. Je kon dan alles wat je had importeren van de andere browser en klaar, je zat in de nieuwe kooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
Op iOS: Opeens gesponsord koppeling op mijn start pagina, wat een troep. Gelukkig kan je het uit zetten: https://support.mozilla.org/nl/kb/sponsor-privacy

Ik snap dat Mozilla geld nodig heeft, maar kap hier mee en ga gewoon weer focus op de browser doen. Elke keer weer iets anders die je moet uitschakelen of blokkeren, ofzo. Hopeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Is dat nieuw (op iOS)? Op Android is dat er al vrij (heel?) lang; inclusief setting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
Nooit last van gehad eerder en gister voor het eerst gezien. Misschien dat het eerst opt-in was en nu omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik moet helaas hierop terugkomen :
nero355 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 01:05:
Ik ben ontzettend happy met de nieuwe feature in Firefox genaamd "Copy Link Without Site Tracking" _O_

In het verleden ben ik namelijk op zoek gegaan naar Add-Ons die daar iets mee doen of beter gezegd al die ellende voorkomen, maar deze ingebouwde optie is eigenlijk ook wel een fijne oplossing wat mij betreft! d:)b
Het werkt vaker NIET dan wel... ;(

Dus een betere oplossing via een Add-On/Extension is aan te raden! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:37
De Firefox die standaard komt met KDE neon startte wel, maar verscheen niet op mijn scherm nadat ik de wijzigingen had toegepast die ik altijd toepas in about:config. Dus verwijderd en weer de tarball geinstalleerd. Die doet het tenminste met mijn standaard wijzigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

desalniettemin schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:15:
De Firefox die standaard komt met KDE neon startte wel, maar verscheen niet op mijn scherm nadat ik de wijzigingen had toegepast die ik altijd toepas in about:config. Dus verwijderd en weer de tarball geinstalleerd. Die doet het tenminste met mijn standaard wijzigingen.
En welke wijzigingen waren dat dan? En weet je ook zeker dat je de daadwerkelijke .deb package had en niet de snap versie? KDE Neon is immers gebaseerd op Ubuntu LTS en daar is o.a. Firefox een snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Hero of Time schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:39:
[...]

En welke wijzigingen waren dat dan? En weet je ook zeker dat je de daadwerkelijke .deb package had en niet de snap versie? KDE Neon is immers gebaseerd op Ubuntu LTS en daar is o.a. Firefox een snap.
Ik heb webrender aan, VAAPI aan, double click om tab te sluiten, bookmarks openen in nieuwe tab, browser.cache.disk.enable op false, browser.cache.memory.capacity veranderd, browser.sessionstore.interval veranderd, Pocket extensie uitgezet, tab list icoontje uitgezet, Misschien was het wel de snap, maar snap list gaf aan dat er geen snaps geinstalleerd zijn op neon. Ik heb bv voor Thunderbird ook degene geinstalleerd die in Muon package manager aanwezig is. Was vorige week al 115.8. Maar dan nog het moet toch niet uitmaken of het een snap of .deb is? Heel vreemd dit :? Maakt verder ook niet uit, want de tarball doet het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@desalniettemin, waarom moet je webrender apart aanzetten? Bij mij staat 'ie standaard, zonder aanpassing, gewoon aan, aldus about:support. Echter check ik net about:config en zie dat ik gfx.webrender.enabled op 'true' heb staan. Vast van m'n vorige install overgenomen.

Punt is waar ik op doel met snap package is dat die mogelijk niet de juiste toegang of mogelijkheden heeft qua hardware opties om te doen wat je wil dat het moet doen. Een snap package heeft alle afhankelijkheden bij zich zodat je geen externe nodig hebt, maar dat kan dus andere libraries zijn dan wat je systeem heeft en incompatible zijn.

Ik weet niet wat Neon gebruikt als package bronnen. Zou ook kunnen dat ze flatpak gebruiken ivp snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Is dat niet je probleem :? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Disk cache uitzetten = venster wordt niet meer getoond? Denk niet dat dat het probleem is, dat zal eerder het forceren van webrender zijn met incompatible libraries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:57:
Disk cache uitzetten = venster wordt niet meer getoond?
Ja, dacht misschien moet die sowieso wat ruimte kunnen reserveren of zo... gok maar wat O-)
Denk niet dat dat het probleem is, dat zal eerder het forceren van webrender zijn met incompatible libraries.
Zou ook kunnen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
Webrender stond niet standaard aan. Maar ik gebruik gewoon de tarball. Die werkt tenminste probleemloos.

[ Voor 39% gewijzigd door desalniettemin op 22-02-2024 17:56 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ze hebben ook een eigen repo voor .deb packages. zie https://support.mozilla.org/en-US/kb/install-firefox-linux voor meer informatie.

Vandaag trouwens nog een grappig dingetje ontdekt. Op m'n werk gebruiken we Teams. Voor Linux is de desktop app al geruime tijd EOL en MS stuurt je nu om de Progressive Webapp te gebruiken. Echter doet Firefox niet direct PWA, daar is een add-on en extern stukje software voor nodig dat effectief een aparte instantie van Firefox maakt. Voor meer 'native' oplossing moet je Chrome of Edge gebruiken. Hiervoor heb ik maar Chromium geïnstalleerd, want F de Google en MS aanpassingen. Functioneel toch hetzelfde.

Hoe dan ook, ik kwam erachter dat Chromium niet goed overweg kan met emoji's. Een collega stuurde een paar en ik zag een vierkantje ipv de emoji. Het is een veel voorkomend probleem en mensen hebben er add-ons voor gemaakt om het op te lossen. Wat compleet idioot is, het moet gewoon werken zonder gezeik.
Edit:
Het is een bug in Fontconfig op m'n systeem en is niet direct aan Chromium aan te merken. /e

En Firefox toont het perfect, zonder gezeik. Kan helaas niet bij FF blijven voor Teams omdat 1-op-1 calls niet werken, wat ook idioot is, want groepsgesprekken doen het wel. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Hero of Time op 25-02-2024 18:55 ]

Hero of Time schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:33:
[...]

Hoe dan ook, ik kwam erachter dat Chromium niet goed overweg kan met emoji's. Een collega stuurde een paar en ik zag een vierkantje ipv de emoji. Het is een veel voorkomend probleem en mensen hebben er add-ons voor gemaakt om het op te lossen. Wat compleet idioot is, het moet gewoon werken zonder gezeik.
Volgens mij is dat een font-probleem. Ik moest een font installeren om dat werkend te krijgen op Manjaro. Maar daar deden de emoji's het in de Emoji Picker het ook niet. Als je wilt, zoek ik even op welk font dat is maar waarschijnlijk ben je via Google-a-like sneller. ;)

PS: Ik gebruik precies die setup die jij noemt: Firefox als main browser maar Chromium voor Teams (en dan ook maar meteen Outlook) PWA. Om dezelfde waardeloze redenen. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 22-02-2024 20:04 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Room42 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:02:
[...]

Volgens mij is dat een font-probleem. Ik moest een font installeren om dat werkend te krijgen op Manjaro. Maar daar deden de emoji's het in de Emoji Picker het ook niet. Als je wilt, zoek ik even op welk font dat is maar waarschijnlijk ben je via Google-a-like sneller. ;)
Veel voorkomend antwoord is fonts-noto-color-emoji installeren en die heb ik al. Zag ook resultaten waarbij mensen het font opnieuw moesten installeren zodat Chrome/Chromium het weer fatsoenlijk zag, maar na een update van de browser zou het weer stuk zijn. Eentje had het erover om Segoe-UI te installeren, maar ik installeer alleen fonts die in m'n repo staan en ttf-mscorefonts die vroeger al 'populair' was haalt fonts extern op omdat ze niet direct aan de Debian richtlijnen voldoen. Dus die gebruik ik ook niet.
PS: Ik gebruik precies die setup die jij noemt: Firefox als main browser maar Chromium voor Teams (en dan ook maar meteen Outlook) PWA. Om dezelfde waardeloze redenen. :(
Voor mail gebruik ik Evolution. Werkt erg fijn. We zijn nog niet over op Exchange Online, zijn we mee bezig momenteel en heb in 't verleden geen gedeelde mailboxen in dezelfde weergave gehad, dat werd dan weer een andere tab. Op die manier werken is onhandig. Plus de standaard weergave is gewoon een bak licht in je giechel dat je een extra verduisterende zonnebril op moet zetten. En bijlagen worden dan natuurlijk ook in de browser geopend, wil ik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:14

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Van Brave op de telefoon weer terug naar Firefox en bevalt mij prima 👍🏻

Met Brave liep ik d elaatste tijd tegen het probleem aan dat cookies niet geaccepteerd werden/ konden worden en de site dan niet bruikbaar was. Tevens ging Brave steeds afsluiten en moest hem opnieuw opnemen.

Nu dus weer terug bij de Vuurvos

Do { Ping } while ( LOL )

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:33:
Op m'n werk gebruiken we Teams.

Voor meer 'native' oplossing moet je Chrome of Edge gebruiken.
Hiervoor heb ik maar Chromium geïnstalleerd, want F de Google en MS aanpassingen.
Functioneel toch hetzelfde.
Room42 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:02:
Als je het echt goed wilt doen dan moet je een Chromium variant gebruiken die helemaal is gesloopt wat betreft allerlei Google/Microsoft zooi die daarin zit :Y)

Zo zijn er trouwens ook allerlei aangepaste Firefox versies te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Bitwarden extensie heeft alle wachtwoorden uit de kluis verwijderd, terwijl ik daar geen opdracht voor gegeven heb. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je cache is verlopen, Bitwarden heeft een probleem of je account is gehackt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Hero of Time schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:28:
Je cache is verlopen, Bitwarden heeft een probleem of je account is gehackt.
Doet het nu weer. Bitwarden extensie verwijderd, weer geinstalleerd en nu is alles weer terug. Ik snap er geen zak van 8)7 :? Wat bedeole je met cash is verlopen?

[ Voor 5% gewijzigd door desalniettemin op 09-05-2024 12:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

desalniettemin schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:31:
Wat bedeole je met cash is verlopen?
Als dat je geval is, ben je blut, failliet, geen geld meer.

Wat ik wél zei is dat je cache is verlopen. De extensie kan je wachtwoorden tijdelijk lokaal bewaren in geval je geen internet hebt en daar zit als 't goed is een levensduur aan, net zoals cookies en andere zaken. Bij gebruik wordt het verlengt, wacht je te lang, is het verlopen en moet je opnieuw inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Gelukkig ben ik niet blut :+ Dit is echt de eerste keer dat me dit gebeurt met Bitwarden. Vreemd blijft het.

[ Voor 58% gewijzigd door desalniettemin op 09-05-2024 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik kan geen reacties geven op omgubuntu en 9to5linux met Firefox 127.02 tarball, maar wel met Fx 127 die MX gebruikt :?

Komt door Enhanced Tracking Protection. Strict werkt niet, maar standard wel. Waarom ineens, want voorheen werkte het wel altijd :?

[ Voor 36% gewijzigd door desalniettemin op 27-06-2024 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

desalniettemin schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:23:
Ik kan geen reacties geven op omgubuntu en 9to5linux met Firefox 127.02 tarball, maar wel met Fx 127 die MX gebruikt :?

Komt door Enhanced Tracking Protection. Strict werkt niet, maar standard wel. Waarom ineens, want voorheen werkte het wel altijd :?
Ik zou het probleem aan de kant van https://disqus.com/ zoeken eerlijk gezegd, want dat is echt een draak van een platform net als https://www.discourse.org/ de laatste jaren :r

Met Firefox 126.0.1 van Kubuntu zie ik hier ook niks trouwens, maar met Pale Moon 33.1.1 weer gek genoeg wel, terwijl ik eerder andersom zou verwachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Standard werkte niet op 9to5linux, maar custom wel :?

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKecJAjVuwBFc1s3eWWbveBet68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1j8P9HvWDDHm3KrElqbmni1u.jpg?f=fotoalbum_large

Natuurlijk heb je een idee hoe een vuurvos eruit ziet....maar deze foto deed me wel versteld staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Sjah schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:50:
[Afbeelding]

Natuurlijk heb je een idee hoe een vuurvos eruit ziet....maar deze foto deed me wel versteld staan.
+1 voor de mooie foto, maar het ligt eigenlijk nog net iets ingewikkelder.

Dit is een echte Firefox:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e6/Red_Panda_%2824986761703%29.jpg/2560px-Red_Panda_%2824986761703%29.jpg
Beter bekend als de rode panda.

Maar het logo van de browser laat een vos zien i.p.v. rode panda.
De makers van het logo zeggen daarover in 2004:
A firefox is actually a cute red panda, but it didn’t really conjure up the right imagery. The only concept I had done that I felt happy with was this, inspired by seeing a Japanese brush painting of a fox
De foto van de bijzondere rood zwarte melanstische vos is een cross fox, waar je verschillende polymorfieen van hebt.

Hier nog een paar vossen, en het concept Firefox plugins/add-ons:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlGN29RM8JFnSqAVhW85mlzrTP0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xawhPVNfrdpXzAsq8ww8j33P.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn foto's komen van FB, en die kerel zei dat dit om een foto van de Fire Fox gaat, die volgens hem op minder dan 1 procent van de Rode Vos voorkomt. Jij zult dat FB aspect niet leuk vinden, en ik ook niet. Maar misschien ben jij bioloog en moet ik mijn mond houden. Wel weet ik dat ik die vos op mijn (bovenste) foto mooier logo vind dan de Red Panda.
Maar ok, je hebt gelijk de makers hebben gezegd dat Red Panda de bedoeling was/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Cyb schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:39:
Hier nog een paar vossen, en het concept Firefox plugins/add-ons:
[Afbeelding]
LOL!!! _O_ NICE!!! :+

Maar ehh...

Een van mijn favoriete Add-Ons heeft net een update gehad : https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/xifr/
En die begon over bepaalde Manifest 2 vs. Manifest 3 changes die hij moest doen en dat het eventueel de werking ervan zou kunnen verslechteren...

Nou heb ik wel wat over dat hele gedoe voorbij zien komen, maar een goede uitleg van iemand die echt flink erin is gedoken zou ik wel kunnen waarderen :)

Het enige wat ik me nog kan herinneren is dat Google een of andere rare vinger in de pap van het geheel heeft gehad, maar hoe precies weet ik niet meer :$

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wellicht al bekend maar er zit een nieuwe functie in Firefox sinds versie 128.0, namelijk dat adverteerders van bepaalde websites informatie terugkrijgen of de advertenties van hun webpagina succesvol zijn geweest.

Onder andere Lifehacker adviseert deze functie uit te schakelen, deze wordt namelijk standaard ingeschakeld.
https://lifehacker.com/te...reserving-ad-measurements

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@^ Ik vind het wel behoorlijk irritant dat Mozilla zo hard hun best doet om ook hun laatste Firefox-gebruikers weg te jagen naar de concurrentie. Er was al zo weinig van over.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb het aangepast, maar dat blijft slechts effectief totdat ik Linux een keer herinstall, en dus ook Fx dan install, en deze setting ben ik dan allang vergeten. Sync doet bij mij niet de preferences onthouden, zit die optie er uberhaupt in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Soldaatje schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:48:
Wellicht al bekend maar er zit een nieuwe functie in Firefox sinds versie 128.0, namelijk dat adverteerders van bepaalde websites informatie terugkrijgen of de advertenties van hun webpagina succesvol zijn geweest.

Onder andere Lifehacker adviseert deze functie uit te schakelen, deze wordt namelijk standaard ingeschakeld.
https://lifehacker.com/te...reserving-ad-measurements
Stond bij mij standaard uit na het updaten. De hele optie is zelfs greyed out, en niet via de GUI aan te schakelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyb op 29-07-2024 12:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Sjah schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:31:
Heb het aangepast, maar dat blijft slechts effectief totdat ik Linux een keer herinstall, en dus ook Fx dan install, en deze setting ben ik dan allang vergeten. Sync doet bij mij niet de preferences onthouden, zit die optie er uberhaupt in?
Firefox (en de meeste andere browsers) moet je op privacy vlak nooit in de standaard instellingen laten. Dat was ook voor deze *feature* al het geval.
Als je instellingen gaat vergeten en er veel hebt, kan je het beste met user.js werken. Als je dan toch bezig bent met user.js, is het misschien ook wel waard om meteen Arkenfox te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sjah schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:31:
Dat is waarom ik /home apart heb en bij een nieuw systeem neem ik zelfs delen van m'n /home mee, zoals Firefox, zodat ik gelijk weer door kan waar ik was gebleven, instellingen en all. :)

Die Website Advertising Preferences is bij mij op Debian ook grijs. Weet zeker dat het eerder nog beschikbaar was en ik 't had uitgezet, dus ik heb zo'n vermoeden dat er op de achtergrond door Mozilla toch iets is gedaan en de optie even niet meer beschikbaar heeft gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn als een specifieke Firefox installatie bij iDeal-betalingen telkens dit geeft na het invoeren van de eDentifier-code en bevestigen van betaling?
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/ABN-fail.jpg

Qua addons zijn er alleen uBlock en een voor paywall-bypass, beide uit maakt geen verschil, "verbeterde bescherming tegen volgen" uit is het ook niet. Buiten dat is de installatie standaard, geen dingen aangepast.

Dezelfde betalingen in Chrome doen gaan zonder problemen en handmatige overboekingen op de site van ABN (dus niet met de redirect van webshops naar iDeal-pagina waar het probleem speelt) werkt gewoon normaal in Firefox.

Helpdesk van ABN weet het niet :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Raven schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:57:

Dezelfde betalingen in Chrome doen gaan zonder problemen
Ik heb geen ervaring (in deze eeuw) met ABN, maar hier nul problemen met iDeal bij andere banken.

Hoe staan je Enhanced Tracking Protection-instellingen? Schakel dat als test eens kort over naar standard.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:15
Raven schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:57:
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn als een specifieke Firefox installatie bij iDeal-betalingen telkens dit geeft na het invoeren van de eDentifier-code en bevestigen van betaling?
[Afbeelding]

Qua addons zijn er alleen uBlock en een voor paywall-bypass, beide uit maakt geen verschil, "verbeterde bescherming tegen volgen" uit is het ook niet. Buiten dat is de installatie standaard, geen dingen aangepast.

Dezelfde betalingen in Chrome doen gaan zonder problemen en handmatige overboekingen op de site van ABN (dus niet met de redirect van webshops naar iDeal-pagina waar het probleem speelt) werkt gewoon normaal in Firefox.

Helpdesk van ABN weet het niet :/
Gaat bij mij ook altijd fout op mijn telefoon, als ik bijvoorbeeld Bol wil betalen. Op de pc werkt het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@F_J_K Even plaatje Googlen:
Afbeeldingslocatie: https://support.cci.drexel.edu/media/images/Firefox_-_Collab_Ultra_-_2.width-800.png
Dat is de (hier Nederlandstalige) instelling waar ik op doelde, met die uit (staat standaard aan) treed dezelfde fout op. Nu voorgekomen bij Nivon (gebruikt Tommy Booking Support), Museumkaart (FinDock / Salesforce) en vandaag bij Bolero ( :9).

@Arjantje72 Dit is op een pc met W10.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

@Raven de snelste manier om even snel uit te sluiten of het wel/niet aan je Firefox instellingen/addons ligt, is door een 2de Firefox profiel aan te maken en die in de standaard instellingen te laten. https://support.mozilla.o...e-switch-firefox-profiles

Als je er iets dieper in wilt duiken, zou je verder kunnen kijken in de Developer Tools in de Console voor foutmeldingen en de Network tab naar HTTP response codes (3 cijfers) startende met een 4 of 5.

Of anderen wel/niet ook een probleem hebben met iDeal, hangt ook af van de gebruikte iDeal CPSP provider. Dus als iDeal bij iemand anders het wel werkt met Firefox, zegt dat niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Cyb Als er weer een rekening openstaat eens proberen.

Developer Tools Console had ik bij een van de pogingen open, maar daar zag ik geen gekke dingen. Wel een paar meldingen m.b.t. iets deprecated zijn dat op een gegeven moment niet meer ondersteund wordt, maar niet iets dat het probleem zou kunnen verklaren.

Netwerk tab niet bekeken, zal die de volgende keer ff checken.

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
Sinds de laatste update kreeg ik miniaturen bij een muis-over op de tabblad. Dat heb ik uitgeschakeld, maar nu krijg ik nog steeds een tekstvak te zien. Ik vind dat totaal nutteloos want ik weet zelf wel welke pagina's ik heb openstaan.
Is er een hack om deze zinloze "feature" weg te krijgen?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JukeboxBill schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 23:46:
Sinds de laatste update kreeg ik miniaturen bij een muis-over op de tabblad. Dat heb ik uitgeschakeld, maar nu krijg ik nog steeds een tekstvak te zien. Ik vind dat totaal nutteloos want ik weet zelf wel welke pagina's ik heb openstaan.
browser.tabs.hoverPreview.enabled op false zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Sjah schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 23:58:
[...]

Dat had ik dus al gedaan, want dat kan je ook normaal bij de tabblad-instellingen-"Een afbeeldingsvoorbeeld tonen als u een tabblad aanwijst" uitschakelen.

Ik zie nog steeds een lap tekst zoals b.v. dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imNIVafsLRWHMtCm8pUMx6L5y0k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g0H41IGonZVjVEVLLN3jzfBh.jpg?f=user_large

Of was dat altijd al zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je had altijd al een tooltip met de tab titel. Stel dat je een site met meerdere tabs open hebt en het begin van elke pagina is hetzelfde. Hoe ga je dan weten welke tab degene is die je moet hebben, anders dan ze allemaal maar langs gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Even mezelf quoten, ik merkte dat de setting bij mij opeens weer op true stond. Verdenk de update van Firefox ervan dat gedaan te hebben. Heb Ubuntu met de snap-versie van Fx...maar of snap nou de schuldige is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Toch bijzonder dat de thumbnails van tabs bij jou aan staat. Bij mij moet ik het bewust aanzetten, stond niet standaard aan en blijft ook gewoon uit als ik er niet aan kom. Ook op Windows zie ik vziw hetzelfde: thumbnails standaard uit.

Kan het ook niet in de algemene instellingen als optie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:24:
Toch bijzonder dat de thumbnails van tabs bij jou aan staat. Bij mij moet ik het bewust aanzetten, stond niet standaard aan

Kan het ook niet in de algemene instellingen als optie vinden.
Vreemd dat het niet aan staat bij jou. En die setting kon ik ook niet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
Heb ook nog eens wat geprobeerd:

browser.tabs.hoverPreview.showThumbnails op false, maar is hetzelfde als dat je in het menu "Een afbeeldingsvoorbeeld tonen als u een tabblad aanwijst" uitvinkt.
Dat regelt dus de plaatjes.

browser.tabs.hoverPreview.enabled bepaalt of je die menu optie ziet bij Algemeen - Tabbladen
Als je dat op false zet is die optie weg uit het menu, maar na opnieuw starten van FF is het in about:config weer terug naar true en is de optie in het menu ook weer terug. Dus dat werkt synchroon zoals het hoort.

Maar ik ben nog steeds dat lap tekst niet kwijt.
Ik werk overigens met Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, kijk net in about:config daarvoor. De optie voor thumbnails staat op 'true' als default (geen pijltje terug als 'undo') en hoverPreview.enabled staat op 'false', ook als default. Dat verklaart dus het niet hebben van de optie in Preferences en dus ook dat ik geen thumbnails zie.

Wat jij ziet wanneer je met de muis op een tabblad staat, is de titel van de tab in een tooltip. En dat is vziw niet uit te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:19

silverball

De wagen voor moderne mensen

Moet toch zeggen dat het mij een rare bijsmaak gaf vanochtend, toen er ineens gesponsorde links in mijn newtab page stonden.

Ik snap dat de ontwikkeling van Firefox geld kost, ik zou het ook geen ramp vinden om eens wat te doneren. Echter voelt geven aan Mozilla met z'n oeuvre aan nevenactiviteiten en zwaar overbetaalde managers een beetje alsof ik geld in een put gooi. Hoeveel procent zou er nu echt naar Firefox gaan?

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

@silverball Waarom schakel je het (de gesponsorde links) niet gewoon uit?
Ik denk dat bijna elke niet-beginnende gebruiker zijn browser configureert naar zijn/haar smaak. De "newtab" instellingen vallen daar ook onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silverball

silverball

Cyb schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:15:
@silverball Waarom schakel je het (de gesponsorde links) niet gewoon uit?
Ik denk dat bijna elke niet-beginnende gebruiker zijn browser configureert naar zijn/haar smaak. De "newtab" instellingen vallen daar ook onder.
Omdat ik niet wil opt-outen van allerlei meuk zoals advertenties en Mr Robot plugins. Ik wil mijn browservendor kunnen vertrouwen geen ads en andere ongevraagde meuk te bundelen.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

@silverball Je zou eventueel kunnen kijken naar de Arkenfox user.js tool. Dat is opt-in. (Standaard zeer restricties ingesteld en vrij technisch in gebruik.)
Of LibreWolf, maar dan ga je wel iets omlaag in security qua updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silverball

silverball

@Cyb Thanks. Ik ga waarschijnlijk overstappen naar LibreWolf, aangezien die in de software repo staat van mijn Linux distro, en Firefox niet. Dus in de praktijk heb je kans dat ik patches juist sneller ga ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik had niet verwacht dat ik ooit een andere browser zou gebruiken dan Firefox, maar ik ben overgestapt naar Brave op MX Linux, omdat Viaplay met Firefox regelmatig stottert en bevriest en als het bevriest dan speelt het het bevroren gedeelte 2x en soms wel 3x af. Met extensies, zonder extensies, alle cookies en cache verwijderd en geleegd. Schoon profiel. De MX Linux ondersteunde Firefox en tarball maakt niets uit. Hetzelfde had ik met LibreWolf. Ik heb er met Brave niet een keer last van gehad en het gebruikt ook nog eens veel minder geheugen, omdat het niet gebruikte tabs automatisch pauzeerd. Enige probleem is dat het geen You Tube notificaties laat zien, ook al heb ik daar toestemming voor gegeven. Maar als dat het enige is, dan kom ik daar wel overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
silverball schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:42:
Moet toch zeggen dat het mij een rare bijsmaak gaf vanochtend, toen er ineens gesponsorde links in mijn newtab page stonden.

Ik snap dat de ontwikkeling van Firefox geld kost, ik zou het ook geen ramp vinden om eens wat te doneren. Echter voelt geven aan Mozilla met z'n oeuvre aan nevenactiviteiten en zwaar overbetaalde managers een beetje alsof ik geld in een put gooi. Hoeveel procent zou er nu echt naar Firefox gaan?
Net zoals bij Boeing maken de techies iets moois en maken de managers het daarna kapot.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach de managers zijn degenen die de moeilijke gesprekken moeten voeren, zoals bijv goeie contracten binnenslepen, of rotte appels uit het bedrijf verwijderen. Enige eerbied mag ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zie nu in Firefox 130 opeens zwarte blokken in plaats van plaatjes op de website nu.nl, en hetzelfde, maar ongeveer halfom, op andere DPG sites, zoals volkskrant.nl. De rest gaat allemaal prima. Kan iemand dit verklaren/oplossen?

Ik draai geen extensies, met een nieuw default profile.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nY02fdcfCzre1vUVWYOPx8Y3bSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b9Ae3WDlyKavRBOHBBTlpNof.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door AlterEgo op 06-09-2024 11:57 . Reden: Plaatje en toelichting toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
silverball schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:42:
Ik snap dat de ontwikkeling van Firefox geld kost, ik zou het ook geen ramp vinden om eens wat te doneren.
offtopic:
Maar heb je dat ook al wel eens gedaan bij gratis software die je gebruikt? Ik maak er een gewoonte van om bij gratis software die ik veel gebruik ook eens een donatie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
AlterEgo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:27:
Ik zie nu in Firefox 130 opeens zwarte blokken in plaats van plaatjes op de website nu.nl, en hetzelfde, maar ongeveer halfom, op andere DPG sites, zoals volkskrant.nl. De rest gaat allemaal prima. Kan iemand dit verklaren/oplossen?
Draai je enige extensies die mogelijk dat blokkeren? Kijk of het probleem zich voordoet in veilige modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
Locolau schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:50:
[...]

Draai je enige extensies die mogelijk dat blokkeren? Kijk of het probleem zich voordoet in veilige modus.
Nee, bedankt voor je opmerking, ik heb het toegevoegd, met een screenshot, aan mijn post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AlterEgo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:58:
[...]

Nee, bedankt voor je opmerking, ik heb het toegevoegd, met een screenshot, aan mijn post.
Je extensions kunnen verstopt zitten achter het puzzelstukje in je toolbar. ;) Maar check even de console (ctrl+shift+k) om te zien of er zaken geblokkeerd worden of niet kunnen laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
Werkt het wel in een veilige modus? Dat zien we nog niet.
Werkt het wel in een prive venster zonder extensies?

Ligt het misschien aan de trackers die worden ingeladen en te maken met je privacy instellingen (standaard, streng, blokkeren). Controleer je instellingen even hierop.

[ Voor 25% gewijzigd door Locolau op 06-09-2024 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
Ik draai 100% zeker zonder extensies, Privacy mode aan/uit: geen verschil. Private window: geen verschil.
Safe mode: geen verschil. Enhanced tracking protection aan/uit: geen verschil.

[ Voor 10% gewijzigd door AlterEgo op 06-09-2024 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AlterEgo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:31:
Ik draai 100% zeker zonder extensies, Privacy mode aan/uit: geen verschil. Private window: geen verschil.
Safe mode: geen verschil. Enhanced tracking protection aan/uit: geen verschil.
Nieuw profile geprobeerd? (`firefox -p`).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
Room42 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:44:
[...]

Nieuw profile geprobeerd? (`firefox -p`).
Zonder resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Room42 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:59:
[...] Maar check even de console (ctrl+shift+k) om te zien of er zaken geblokkeerd worden of niet kunnen laden.
@AlterEgo Hier maar even Oost-Indisch doof voor geweest? ;)
En anders een andere browser? Want dan begint het meer op iets buiten Firefox te lijken.

edit:
En anders lijkt het mij verstandig dat je een eigen topic opent, zodat we wat meer onderzoek kunnen doen zonder dit topic te vervuilen.

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 06-09-2024 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@AlterEgo Heb je iets a la PiHole draaien in je netwerk? Dat die iets te veel blokkeert?

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silverball

silverball

Admiral Freebee schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:32:
[...]

offtopic:
Maar heb je dat ook al wel eens gedaan bij gratis software die je gebruikt? Ik maak er een gewoonte van om bij gratis software die ik veel gebruik ook eens een donatie te doen.
offtopic:
In het geval van opensource; ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Heb van de week nog een paar eigenaardigheden ontdekt, welke ik eerder nooit heb meegemaakt.

Als ik hier op Tweakers iemands post quote dan gaat de cursor naar het zoekveld onderaan, alsof ik F3 indruk.
Hetzelfde gebeurt op sommige sites als ik het zoekveld wil gebruiken dat de website zelf aanbiedt, doorgaans in de bovenbalk.

Een ander vreemd verschijnsel: als er maar 1 tabblad open is en ik FF afsluit door op het kruisje van de tab te klikken dan lijkt het op het venster eerst verkleint om vervolgens te sluiten.

Ik krijg steeds meer de indruk dat ze FF willen opleuken met allerlei onnodige dingen en de bestaande functionaliteit verstoren.

FF laatste versie 130.0 op Win 10 PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
Room42 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:38:
[...]

@AlterEgo Hier maar even Oost-Indisch doof voor geweest? ;)
En anders een andere browser? Want dan begint het meer op iets buiten Firefox te lijken.

edit:
En anders lijkt het mij verstandig dat je een eigen topic opent, zodat we wat meer onderzoek kunnen doen zonder dit topic te vervuilen.
Opgelost! Foutje in Firefox-130.0-1 in Debian. Update naar 130.0-2 loste het issue op.

• nero355

nero355

desalniettemin schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:33:
Ik had niet verwacht dat ik ooit een andere browser zou gebruiken dan Firefox, maar ik ben overgestapt naar Brave op MX Linux
Als je de geschiedenis van dat bedrijf kent dan zou je die browser waarschijnlijk nooit gebruiken! :X :| :/
omdat Viaplay met Firefox regelmatig stottert en bevriest en als het bevriest dan speelt het het bevroren gedeelte 2x en soms wel 3x af.
Waarschijnlijk ligt dat aan het feit dat je op een website zit die ontwikkeld is met de gedachte "Iedereen gebruikt toch een Chromium based browser dus als het alleen daarmee goed werkt dan is de website goed genoeg!" :r
Enige probleem is dat het geen You Tube notificaties laat zien, ook al heb ik daar toestemming voor gegeven. Maar als dat het enige is, dan kom ik daar wel overheen.
Dat is dan weer wel gek, want Google produkt en dus op Chromium browsers gericht...

• desalniettemin
@nero355 Dat notificatie probleem heb ik opgelost. Voor Chromium based? Zal wel, dat weet ik niet en boeit me ook niet. Wat boeit mij die geschiedenis? Brave werkt beter dan Firefox. Dat is voor mij het enige dat telt. Geheugengebruik is ook nog eens beter dan met Firefox.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nero355

nero355

desalniettemin schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:21:
Voor Chromium based? Zal wel, dat weet ik niet en boeit me ook niet.
Wat boeit mij die geschiedenis?
Brave werkt beter dan Firefox. Dat is voor mij het enige dat telt.
Zooo jammer zo'n houding... -O-

Zo zou ik ook wat betreft :
Geheugengebruik is ook nog eens beter dan met Firefox.
Kunnen zeggen :
"Wat boeit mij dat nou ?! Ik heb al jarenlang 64 GB RAM in mijn PC !!!"
:F

#Just"Tweakers"Anno2024things ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desalniettemin
@nero355 Ach nero toch. *; voor jou ;)

[ Voor 42% gewijzigd door desalniettemin op 13-09-2024 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
Oeps ik had blijkbaar een instelling veranderd in settings. Ik kan wel weer horizontale tabs gebruiken. Dus ik gebruik Brave weer ;w

[ Voor 66% gewijzigd door desalniettemin op 16-09-2024 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

JukeboxBill schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 23:46:
Sinds versie 131 onder Kubuntu vanuit hun eigen repo toestand heb ik het idee dat ik precies hetzelfde ervaar :/

Dus @ =>
JukeboxBill schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:57:
Heb ook nog eens wat geprobeerd:

browser.tabs.hoverPreview.showThumbnails op false, maar is hetzelfde als dat je in het menu "Een afbeeldingsvoorbeeld tonen als u een tabblad aanwijst" uitvinkt.
Dat regelt dus de plaatjes.

browser.tabs.hoverPreview.enabled bepaalt of je die menu optie ziet bij Algemeen - Tabbladen
Als je dat op false zet is die optie weg uit het menu, maar na opnieuw starten van FF is het in about:config weer terug naar true en is de optie in het menu ook weer terug. Dus dat werkt synchroon zoals het hoort.

Maar ik ben nog steeds dat lap tekst niet kwijt.
Ik werk overigens met Windows 10.
Bedankt voor de TIPS d:)b

Ik ga de komende tijd effe ermee stoeien, want ik vind het vooral erg lelijk eruit zien en op de een of andere manier niet in lijn met de rest van mijn systeem qua lettertype (grootte) en dergelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach die preview op de tab, heb er eigenlijk geen last van, laat maar gaan. Dat is een ergernis om de ergernis, alhoewel deze opmerking van me zal sommigen weer zal doen ergeren. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 09-10-2024 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik snap ook niet waarom er gelijk naar about:config gevlucht moet worden. Het is gewoon een optie in de Voorkeuren, onder Tabs. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sjah schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:06:
Ach die preview op de tab, heb er eigenlijk geen last van, laat maar gaan.

Dat is een ergernis om de ergernis, alhoewel deze opmerking van me zal sommigen weer zal doen ergeren. _/-\o_
Wat ik al zei : Ik heb er opzich geen last van, maar er gebeurt iets funkish qua font(grootte/dikte) waardoor het er echt super lelijk uitzag :/

Nu is alles denk ik sowieso zoals het was voordat de update binnenkwam dus ik vind het wel best zo...
Hero of Time schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:36:
Ik snap ook niet waarom er gelijk naar about:config gevlucht moet worden.

Het is gewoon een optie in de Voorkeuren, onder Tabs. :?
Ik denk dat ik na... ehh... meer dan 25 jaar of zo... aan Netscape/Mozilla produkten simpelweg eerder daaraan denk dan in het menu/Preferences duiken en al helemaal sinds de Settings in Firefox zo'n rare webpagina zijn geworden i.p.v. een fatsoenlijk menu ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Over het nieuwe knopje >> list all tabs.. valt weg te krijgen door #alltabs-button {display:none!important;} in userChrome.css te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zo nieuw is de knop niet, alleen het icoontje is vernieuwd. Vind 't wel handig als je veel tags/pagina's open hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat vind je veel....80, ja da's veel, maar heb ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:44
Ik heb een gek probleem vnl in Firefox. In Edge niet, zo wel dan heel sporadisch.

Ik gebruik Outlook Web. Sinds een week of twee voegt hij mijn emailhandtekening helemaal onderin de emailconversatie bij. Vreselijk irritant en het lijkt nergens instelbaar te zijn. Iemand die me kan helpen?

I don't have dreams, I have goals!!

Pagina: 1 ... 30 ... 33 Laatste