Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 19:02
ggj87 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:27:
Dat is nog iets beter ja. Ik heb hem op 35 gezet, 30 vind ik net iets te klein.
Klopt, dat heb ik ook gedaan. :)

De onderste lijn van de tab zat toch iets te dicht tegen de tekst. 35 is idd een betere waarde.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb wat onderzoek gedaan naar hoe dat zit als jij een search doet op Google, dat je 5 minuten later advertenties op andere slites ziet, die verband met die search-term houden. Dit kom door adverteerders die je tracken. Iemand een tip voor extensies die dit tegenhouden? Adblock heb ik jaaren gebruikt, en die hield dit niet tegen. Verder heb je zoveel extensies ik zoek voor een aanbeveling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-05 00:07

OverloadOfRed

Bla, blabla

Sjah schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:00:
Heb wat onderzoek gedaan naar hoe dat zit als jij een search doet op Google, dat je 5 minuten later advertenties op andere slites ziet, die verband met die search-term houden. Dit kom door adverteerders die je tracken. Iemand een tip voor extensies die dit tegenhouden? Adblock heb ik jaaren gebruikt, en die hield dit niet tegen. Verder heb je zoveel extensies ik zoek voor een aanbeveling.
Dit heet remarketing, het opnieuw aanbieden van de info die je eerder zocht om zo tot een sale te komen. De goedkoopste vorm van adverteren.

Dit hou je tegen door adblock te gebruiken (geen advertenties meer). Hierboven hoor je ook lovende verhalen over containers, maar dat houdt dit niet tegen.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank voor ja antwoord.

Nou, op FB houdt Adblock niks tegen, hoor. Verder zijn er sites waar je verplicht bent Adblock uit te zetten.
En betalen die adverteerders nou aan Google? En het gaat om elke zoekterm, die ze gebruiken, niet aleen die daar waar lk op zoek ben naar een sale.

[ Voor 45% gewijzigd door Sjah op 03-04-2022 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

Sjah schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:40:
Dank voor ja antwoord.

Nou, op FB houdt Adblock niks tegen, hoor. Verder zijn er sites waar je verplicht bent Adblock uit te zetten.
En betalen die adverteerders nou aan Google? En het gaat om elke zoekterm, die ze gebruiken, niet aleen die daar waar lk op zoek ben naar een sale.
Er zijn genoeg adblock plugins waarop je per site dat kan uitzetten, niet nodig om hele plugin te verwijderen.

Adverteerders betalen aan google ja. Verkoop je bijvoorbeeld bananenvlaai target je bananen, vlaai, bananenvlaai. Als iemand dan 1 van je keywords googled gebeurt er weinig, totdat je verder gaat met je leven en weer op een google ads enabled website komt. Daar zal dan met remarketing worden geadverteerd op bananenvlaai, omdat je het ooit gegoogled hebt.

In het gebied waar ik ooit in werkte jaren geleden was normaal adverteren 20ct/click, remarketing 3ct/click. Behoorlijk verschilletje

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nou dan weet ik de oplossing al: DuckduckGo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Sjah schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:01:
Nou dan weet ik de oplossing al: DuckduckGo
Knal ook eens Pi-Hole op je netwerk :)
Dat zijn dan allemaal websites waar je als echte Tweaker niet eens hoort rond te hangen! >:) :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-05 22:32
uBlock Origin is van de superieure ad blocker sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 08:23

Nou, op FB houdt Adblock niks tegen, hoor.
Of dat wij als Tweaker zijnde op FB mogen komen laat ik in het mnidden.
Zelf gebruik ik al meerdere jaren naar tevredenheid. https://www.fbpurity.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Locolau schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:55:
uBlock Origin is van de superieure ad blocker sowieso.
Het vult elkaar heel mooi aan IMHO :)

- Pi-Hole filtert een hoop voor heel je netwerk en vooral de dingen in allerlei ranzige apps op je telefoon/tablet zijn meteen daarmee geblokkeerd en heb je dus ook daar geen last van reclames! ;)
- uBlock Origin filtert de lelijke dingen zoals YouTube en allerlei irritante elementen op websites die je automatisch weg kan laten halen :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:57
De Bitwarden extensie van Firefox vertraagt het opstarten mijn browser enorm. Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 18:57

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

@dimmak
Even getest nu. In 10 sec met 6 tabs weer volledig actief.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:57
KroontjesPen schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:27:
@dimmak
Even getest nu. In 10 sec met 6 tabs weer volledig actief.
Hmm, misschien is het toch een andere addon. Toch eens beter A/B testen. Thanks voor het proberen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:42

Grozno

acts without consequence!

Ik heb een gek dingetje in Firefox. Het lijkt erop dat ik een verstopte bookmark heb, die ik dus nergens kan verwijderen. Het gaat om onderstaande:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLWqbxGESR37C2gKIltl6XD_zxA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XLby0EWODSlTpigTf3eNCTw9.jpg?f=user_large
Dat IP-adres gebruik ik al lang niet meer en ik kan de bookmark nergens vinden. Is er een manier om deze entry te verwijderen?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:28
Grozno schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:09:
Ik heb een gek dingetje in Firefox. Het lijkt erop dat ik een verstopte bookmark heb, die ik dus nergens kan verwijderen. Het gaat om onderstaande:
[Afbeelding]
Dat IP-adres gebruik ik al lang niet meer en ik kan de bookmark nergens vinden. Is er een manier om deze entry te verwijderen?
<ctrl> + <shift> + o en dan gaan zoeken op het ip adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:42

Grozno

acts without consequence!

Dat is het gekke dus, als ik er naar zoek (ook via dat venster) bestaat die hele bookmark niet... :S

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Komt het niet uit je geschiedenis? En misschien kan je het verwijderen door met toetsenbord naar de suggestie te gaan en shift + delete?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
Firefox rolls out Total Cookie Protection by default to all users worldwide

Ze introduceren een cookie jar per site. :)

Op https://github.com/mozill...nt-containers/issues/1974 staat overigens een discussie over het verschil tussen bovenstaande en de Multi Account Containers-extensie. Ik gebruik die extensie zelf vooral om geen gegevens te delen tussen websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

101.0.1 Firefox Release June 9, 2022

Vanmorgen had Windows10 weer een update nodig.
Bij het opstarten kreeg ik ook een melding van een update voor Stack van Transip.
Daardoor moet ik Stack opnieuw opstarten en weer inloggen

Nu kan ik in FF het xxxx.stackstorage.com/inlog niet bereiken en krijg deze reden te zien.
--------------
De pagina verwijst niet op een juiste manier door

Fout tijdens het verbinden met xxxxxx.stackstorage.com.

Dit probleem kan soms worden veroorzaakt door het uitschakelen of weigeren van cookies.

--------------
Echter met Google Chrome lukt het wel. Alleen werkt Stack dan niet op de achtergrond.
Dit lukt wel wanneer ik CC mijn standaardbrowser maak en ook bij ME.

Dan moet het volgens mij toch in FF zitten wat nu pas naar boven komt.
Kan bij instellingen voorlopig niets vinden.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
erwn schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:45:
Firefox rolls out Total Cookie Protection by default to all users worldwide

Ze introduceren een cookie jar per site. :)

Op https://github.com/mozill...nt-containers/issues/1974 staat overigens een discussie over het verschil tussen bovenstaande en de Multi Account Containers-extensie. Ik gebruik die extensie zelf vooral om geen gegevens te delen tussen websites.
Komt er dus op neer dat de Multi Account Containers extensie overbodig is al sje Total Cookie Protection gebruikt, toch? Tenzij je die extensie gebruikt voor meerdere logins bij dezelfde website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
Locolau schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:23:
[...]

Komt er dus op neer dat de Multi Account Containers extensie overbodig is al sje Total Cookie Protection gebruikt, toch? Tenzij je die extensie gebruikt voor meerdere logins bij dezelfde website.
Dat dacht ik eerst ook, maar lijkt erop dat de extensie wel meer gescheiden houdt. (Weet zo niet meer wat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mooie afbeelding die het voor "de minder Tweakerigen" uitlegt :

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/XDSp6BmrTHHKE7WJssSW2dtOvL7yKiRTPRe4wS4uwHMFXN5xXjZuSE_yUcc59EkxnHqG5hjTwmNDoaAU45M0Lh6jBCXhcsBOaCLrPBK_NHhndnaO1Xjlqz3nZctHDKkYTMCztLau8FgGifaA7w

:D _O_ Cookies! :9~ :+
KroontjesPen schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:13:
Bij het opstarten kreeg ik ook een melding van een update voor Stack van Transip.
Daardoor moet ik Stack opnieuw opstarten en weer inloggen

Nu kan ik in FF het xxxx.stackstorage.com/inlog niet bereiken en krijg deze reden te zien.
--------------
De pagina verwijst niet op een juiste manier door

Fout tijdens het verbinden met xxxxxx.stackstorage.com.

Dit probleem kan soms worden veroorzaakt door het uitschakelen of weigeren van cookies.

--------------
Echter met Google Chrome lukt het wel. Alleen werkt Stack dan niet op de achtergrond.
Stack van TransIP is toch op een stukje software gebaseerd/gebouwd dat een aparte Sync Client heeft die je onafhankelijk van een browser kan gebruiken of heb ik dat verkeerd begrepen :?

Deze als het goed is : https://nextcloud.com/install/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb met m'n eigen FF (101.0.1) een vaag issue. Om de Synology bij ons te benaderen (via https) moet ik een uitzondering toevoegen. Het certificaat is van onze interne CA en dat root certificaat staat in FF. Open ik dezelfde locatie in m'n domain joined VM met FF (ook 101), dan is er niets aan de hand.

Foutmelding die m'n FF op Linux geeft, is dat hij het domein niet accepteert van het certificaat, alsof de common name in het cert afwijkt van de domeinnaam die ik benader. Maar dat is niet zo. Zou de Linux versie, afhankelijk van mogelijke buildflags van de distro, specifiek naar de SAN waarden kijken en als dat er niet is, deze error opgooien?

Andere interne systemen die dezelfde CA gebruiken geven geen problemen, maar die hebben als ik het goed herinner wel een SAN.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Hero of Time
Je zou eens met Pale Moon kunnen testen, want die heeft nog het oude menu voor het hele certificaten gedoe en dan kan je misschien het een en ander beter vergelijken ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:35:
@Hero of Time
Je zou eens met Pale Moon kunnen testen, want die heeft nog het oude menu voor het hele certificaten gedoe en dan kan je misschien het een en ander beter vergelijken ?? :)
Hoe lost dat mijn probleem op van Linux FF = error, Windows FF = ok? Daar heb ik geen zak aan. ;) Bovendien zit Pale Moon niet in m'n standaard repo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

OPGELOST

Na zoeken dit advies gevolgd
Door in Geschiedenis > Recente geschiedenis wissen > ↓ Alles.
te kiezen
Let op !!! Alle uitstaande ingelogde contacten moeten opnieuw gemaakt worden zoals Twitter bijvoorbeeld.
nero355 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:29:
[...]

Stack van TransIP is toch op een stukje software gebaseerd/gebouwd dat een aparte Sync Client heeft die je onafhankelijk van een browser kan gebruiken of heb ik dat verkeerd begrepen :?

Deze als het goed is : https://nextcloud.com/install/ :)
Wanneer Stack weer opgestart moet worden na een update wordt in de standaardbrowser het inlogscherm gestart. Zie vorige post.
Dat lukt in FF dus niet meer. In CG en ME lukt dat wel. Stack vanmorgen dus gestart via GC.
Log ik op CG uit dan komt direct de xxxxx.stackstorage.com/login weer voor te staan

Ook kan te met rechts klikken op de Stack icoon ook alles in je browser zien maar niet in FF

Ga nu eerst mijn pc herstarten omdat ik bij het testen nu ook een melding heb staan bij het beveiligingsicoontje maar er is verder niet te zien wanneer ik dat aanklik.

Na herstart.

Melding bij het beveiligingsicoontje blijft. Nog steeds niet duidelijk waarom.
Login site via FF lukt niet via rechtsklikken icoontje.
GC standaardbrowser gemaakt dan lukt het wel.

We kijken wel bij welke update het herstelt.

[ Voor 20% gewijzigd door KroontjesPen op 16-06-2022 10:23 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Hoe heeft Mozilla dit ingeschakeld? Ik zie namelijk geen nieuwe Firefox versie.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

XWB schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:21:
[...]

Hoe heeft Mozilla dit ingeschakeld? Ik zie namelijk geen nieuwe Firefox versie.
Via hun Studies wellicht en dan de about:config setting network.cookieJarSettings.unblocked_for_testing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Stack probleem is OPGELOST

Na zoeken dit advies gevolgd.

In:

Geschiedenis > Recente geschiedenis wissen > ↓ Alles

kiezen

Let op !!! Alle uitstaande ingelogde contacten moeten opnieuw gemaakt worden zoals Twitter bijvoorbeeld.

Stem blanco!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:54:
Hoe lost dat mijn probleem op van Linux FF = error, Windows FF = ok? Daar heb ik geen zak aan. ;)
Verkeerd begrepen dan... :$

Ik dacht dat je met twee gelijke Clients zat waarvan maar één aangemeld op een Domein en dus ook maar één Client het probleem had O-)
Bovendien zit Pale Moon niet in m'n standaard repo.
Dat is zo opgelost :
- http://linux.palemoon.org/
- http://www.palemoon.org/contributed-builds.shtml

Steve's Repository is al jarenlang de aangeraden manier voor Debian/Ubuntu gebruikers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Geregeld zie ik dat opeens alle hyperlinks die ik op alle websites aanklik omkaderd worden?
Is dit een rare bug? Of een instelling die ik opeens activeer? Na en reboot van firefox werkt het weer zoals het hoort.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan druk je wellicht op een knop. Ik heb het ook wel eens gehad, maar weet niet meer welke toets ik dan op heb gedrukt om het weer uit te zetten. Google je vraag even, dan krijg je vast antwoord. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfram55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:17
Jammer dat het hier zo rustig is .....

@Jazco2nd
Je gaf wat extra instellingen in : Jazco2nd in 'Mozilla Firefox 105.0'

Maar ik kom niet in puntje 2.

Wilde de 'Bypass Paywalls' vooral eens proberen. De rest ken ik al wel en 'translations' werkt (op desktop iig) behoorlijk slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Wolfram55 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:21:
Maar ik kom niet in puntje 2.

Wilde de 'Bypass Paywalls' vooral eens proberen.
Hier staat (denk ik) beschreven hoe het moet:
https://blog.mozilla.org/...efox-for-android-nightly/

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wolfram55 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:21:
Jammer dat het hier zo rustig is...
Dat is juist goed toch :?

En het betekent niet dat er niemand meeleest als er toch wat wordt gepost! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Iha, nog steeds zeer tevreden over FF :P

Gelukkig dus geen issues te melden :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfram55
'Custom add-on collection' heb ik niet .... 8)

V105.2.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfram55
nero355 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:40:
[...]

Dat is juist goed toch :?

En het betekent niet dat er niemand meeleest als er toch wat wordt gepost! ;)
Nou ja ...
Ik had het leuk gevonden als er actiever 'leuke' dingetjes uitgewisseld zou worden

That's all

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfram55
Help!!!! schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:41:
Iha, nog steeds zeer tevreden over FF :P
me too
Gelukkig dus geen issues te melden :P
Ik zou het handig vinden als je tabs kan verplaatsen.
Dat kon volgens mij eerder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wolfram55 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:50:
[...]

me too

[...]

Tabs below bookmarks bedoel je? Ja dat kon vroeger en het is één van de wijzigingen waarvan ik denk 'Waarom is dat nu weer nodig' Het customizen vind ik namelijk superfijn aan FF. Maar goed, uiteindelijk ben ik er dan toch wel aan gewend geraakt....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfram55
Help!!!! schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:14:
[...]

Tabs below bookmarks bedoel je? Ja dat kon vroeger en het is één van de wijzigingen waarvan ik denk 'Waarom is dat nu weer nodig' Het customizen vind ik namelijk superfijn aan FF. Maar goed, uiteindelijk ben ik er dan toch wel aan gewend geraakt....
Bedoel in Android eigenlijk .... want daar ging mijn originele post ook over :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfram55
Hoe kan ik zien wat FF nog voor eventuele 'rommel' achter laat wat betreft cookies ed?

Gebruik wel 'cookie autodelete' maar heb het gevoel dat er toch nog dingen stiekum achter blijvben .... wat overigens wellicht geen tekortkoming is van FF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wolfram55 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:50:
[...]

Met Nightly tik je op de tabs knop, dan de tab die je wilt verplaatsen even vasthouden, je telefoon doet een korte tril en dan kan je 'm verschuiven. Werkt niet met de normale release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wolfram55 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:25:
Bedoel in Android eigenlijk .... want daar ging mijn originele post ook over :+
Had je wel erbij mogen zetten! :P
Wolfram55 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:27:
Hoe kan ik zien wat FF nog voor eventuele 'rommel' achter laat wat betreft cookies ed?

Gebruik wel 'cookie autodelete' maar heb het gevoel dat er toch nog dingen stiekum achter blijvben .... wat overigens wellicht geen tekortkoming is van FF.
Android of Desktop versie ?! :+

Bij de reguliere Firefox for Android doe ik gewoon meerdere keren (stuk of 3 of zo) op Exit/Quit rammen en dan lijkt het automatisch dumpen van de Cache goed te werken tot nu toe.
Wel effe aanzetten in de opties natuurlijk! ;)

In het verleden werkte dat inderdaad niet altijd even goed helaas... :-(
Hero of Time schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:37:
Met Nightly tik je op de tabs knop, dan de tab die je wilt verplaatsen even vasthouden, je telefoon doet een korte tril en dan kan je 'm verschuiven. Werkt niet met de normale release.
Jammer dat er dan alweer een delay in moet zitten... :-(

Maar effe iets anders :

Draai jij toevallig de normale versie naast de Nightly versie ?
Hoe zit het met de Profiles : Hebben ze elk hun eigen Profile ?

Dat is echt één van de dingen die ik haat wat betreft Android :
Wil je meerdere Profiles dan word je eigenlijk gedwongen om meerdere browsers te installeren... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:05:
[...]

Hoezo jammer? Dat is hoe veel zaken werken met een touch screen. Of vind je het super handig dat als je door de lijst met tabs wil scrollen, je elke keer juist de volgorde overhoop gooit omdat je direct begint met slepen?

Zou even lekker zijn als het standaard gebeurde bij alles. Even scrollen door een mailtje? Alle tekens door elkaar, want je verplaatst direct als je wilt scrollen. 8)7
Maar effe iets anders :

Als je geen Sync gebruikt iig niet. Ik heb idd beide geïnstalleerd en ze zijn volledig gescheiden. Dat is ook logisch, want elke app is een eigen entiteit. Waarom zou het bij de data van een andere app moeten kunnen? Dat zou anders een enorme privacy risico zijn en zou er ook niet zoveel ophef zijn dat iets als een FB app je activiteiten volgt op slinkse wijze. Als ze zo in de data van andere apps zouden kunnen grabbelen is dat achterbakse gedoe ook niet nodig. ;)
Wil je meerdere Profiles dan word je eigenlijk gedwongen om meerdere browsers te installeren... :F
Wel eens van gebruikers gehoord in Android? Daar heb je je profielen. Of wordt je data tussen gebruikers gedeeld? Zou even lekker zijn, geef je een gast of je partner via een aparte gebruiker toegang tot je telefoon, kunnen ze zo je berichten lezen en je browser geschiedenis lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:12:
Hoezo jammer? Dat is hoe veel zaken werken met een touch screen. Of vind je het super handig dat als je door de lijst met tabs wil scrollen, je elke keer juist de volgorde overhoop gooit omdat je direct begint met slepen?

Zou even lekker zijn als het standaard gebeurde bij alles. Even scrollen door een mailtje? Alle tekens door elkaar, want je verplaatst direct als je wilt scrollen. 8)7
Zoals je het omschreef kwam het niet bepaald snel over zeg maar... :P

Volgens mij kan je in Firefox een Tab vasthouden en dan verschijnt er zowat meteen een paarse lijn of zo boven de Tab en dat zou genoeg moeten zijn om die dan meteen te verplaatsen :)
Ik heb idd beide geïnstalleerd en ze zijn volledig gescheiden.
Dan weet ik genoeg! Thnx! d:)b
Dat is ook logisch, want elke app is een eigen entiteit.
Dat zou je denken, maar ik vertrouw die developers van tegenwoordig niet meer :+
Waarom zou het bij de data van een andere app moeten kunnen?
Dat zou anders een enorme privacy risico zijn en zou er ook niet zoveel ophef zijn dat iets als een FB app je activiteiten volgt op slinkse wijze.
Als ze zo in de data van andere apps zouden kunnen grabbelen is dat achterbakse gedoe ook niet nodig. ;)
Volgens mij moeten zowel Apple als Google dat nog zogenaamd regelen of zijn ze het in ieder geval van plan, maar wie vertrouwt die nou :? >:) :+

Gelukkig zie ik telefoons als speelgoed en zal je mij nooit ermee zien bankieren bijvoorbeeld! ;)
Wel eens van gebruikers gehoord in Android? Daar heb je je profielen.
Handig is anders en het enige Android toestel dat ik nog heb heeft die optie niet eens geloof ik... :+
Of wordt je data tussen gebruikers gedeeld?
Zou even lekker zijn, geef je een gast of je partner via een aparte gebruiker toegang tot je telefoon, kunnen ze zo je berichten lezen en je browser geschiedenis lezen.
Mwa, geen makkelijke manier om root rechten te krijgen dus dat zal wel niet, maar je weet het nooit natuurlijk! >:) ;) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:20:
[...]

Zoals je het omschreef kwam het niet bepaald snel over zeg maar... :P
Het is de standaard long tap voor zo veel zaken op je mobiel. Kan 2 seconden zijn dat je het moet vasthouden. Niet 10 waar jij dan weer aan denkt. :P
Volgens mij kan je in Firefox een Tab vasthouden en dan verschijnt er zowat meteen een paarse lijn of zo boven de Tab en dat zou genoeg moeten zijn om die dan meteen te verplaatsen :)
Het wordt idd paars er omheen. Maar bij de normale release krijgt het ook een vinkje er bij om aan te geven dat je de tab hebt geselecteerd. Om bijvoorbeeld meerdere tegelijk te sluiten.
[...]

Dat zou je denken, maar ik vertrouw die developers van tegenwoordig niet meer :+
Oh, die van vroeger wel? Ik vertrouw er geen, maar we zijn helaas afhankelijk van ze. :P
[...]

Handig is anders en het enige Android toestel dat ik nog heb heeft die optie niet eens geloof ik... :+
Wat doe je dan met zo'n antiek ding? Aparte gebruikers zit er al sinds Android 6 ofzo in. Als jouw telefoon dat niet heeft, ben je nog erger bezig dan met Windows XP het internet op gaan. Lever je telefoon dan direct in voor een 3310, al zijn die telefoons ook niet meer overal bruikbaar omdat er geen 2G meer gebruikt wordt. Succes in bijvoorbeeld Japan, >10 jaar geleden was 3G het minimale wat je telefoon moest ondersteunen om te kunnen bellen en sms'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:29:
Wat doe je dan met zo'n antiek ding? Aparte gebruikers zit er al sinds Android 6 ofzo in. Als jouw telefoon dat niet heeft, ben je nog erger bezig dan met Windows XP het internet op gaan. Lever je telefoon dan direct in voor een 3310, al zijn die telefoons ook niet meer overal bruikbaar omdat er geen 2G meer gebruikt wordt. Succes in bijvoorbeeld Japan, >10 jaar geleden was 3G het minimale wat je telefoon moest ondersteunen om te kunnen bellen en sms'en.
Android 8.0 of 8.1 zit erop en in tegenstelling tot 99% van de gebruikers zit ik niet constant naar dat ding te staren dus zolang alle apps updates krijgen vind ik het wel best zo! ;)

Via Custom ROMs zou ik wel naar Android 10 of misschien zelfs hoger kunnen, maar daar heb ik geen zin in omdat ik dan een heerlijke "It's not a bug, it's a feature!" kwijtraak :
Sluit een app af en die blijft ook daadwerkelijk afgesloten! :*)

Ook iets wat ik verschrikkelijk vind aan een standaard Android versie! :P

Daarnaast ben ik niet van plan om naar Japan te gaan en zit ik voorlopig wel goed met een 4G/4G+ ondersteunend toestel op voorwaarde dat ik eerst de SIM kaart erin zet : Die zit op dit moment in mijn Jolla Sailfish toestel! 8) O+ :P :+

Daily toestel is zelfs een 3G model met Ubuntu Touch erop! B-)

Flauw ben ik hé ?! ;)
#MaarIkRookNIET! O-) :+

offtopic:
Ohh en zowel de Nokia 3310 als Windows XP waren pure troep! :P :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfram55
Excuus ....
Dacht dat ik nightly draaide maar 't is de normale versie ..... 8)7
Help!!!! schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:14:
Hero of Time schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:37:
[...]

Met nightly werkt het idd.

Maar waarom duurt t zo lang eer t in de 'normale' versie zit.
Dit is al langer dan n jaar (vlg mij) beschikbaar in de nightly. Vind dat zeer prettig.
nero355 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:05:
[...]

Had je wel erbij mogen zetten! :P
Solly .... :?
[...]

Android of Desktop versie ?! :+
Android
Bij de reguliere Firefox for Android doe ik gewoon meerdere keren (stuk of 3 of zo) op Exit/Quit rammen en dan lijkt het automatisch dumpen van de Cache goed te werken tot nu toe.
Gewoon 3x sluiten en opnieuw starten?
Wel effe aanzetten in de opties natuurlijk! ;)
Navigatie gegevens verwijderen bij afsluiten bedoel je?

Maar bedoelde ook meer dat hele cookie gebeuren.
Slaan 'ze' niet toch dingen op die die niet weggegooid worden met 'auto cookie delete' enzo.
Of ben ik te achterdochtig?
Wat bedoel je daarmee?
Maar effe iets anders :

Onder android maar niet altijd.
Nu weer even testen.

Maar gebruik geen profielen.
Mijn phone is zeer basic. Alleen ff & brave (voor grafana etc) meer niet (oude OPO 8) )

Mijn laptop is is leidend en mijn foon eigenlijk als erbij .... ook wat bookmarks.
Ja dat is wel n dingetje

Wil nog wel een eigen syncserver opzetten maar weet ook niet of dat wel lekker werkt.
Heb veel bookmarks en dat is sowieso onoverzichtelijk dan op zo'n kleinschermpje.
Maar daar zit ik iid ook wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfram55
nero355 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:20:

Gelukkig zie ik telefoons als speelgoed en zal je mij nooit ermee zien bankieren bijvoorbeeld! ;)
(y) (y) (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfram55
Om jullie maar voor te zijn ....

Draai LOS18 hier 8)

En dat wordt helaas de laatste versie totdat er geen Security Bumbs meer komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfram55
nero355 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:53:
Die zit op dit moment in mijn Jolla Sailfish toestel! 8) O+ :P :+

Daily toestel is zelfs een 3G model met Ubuntu Touch erop! B-)
(y)

Dat is wel weer een optie als er geen updates komen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

Sinds vorige week 100% over op Firefox. Chrome met hun aankomende extensions API heeft me toch over het randje geduwd. Iemand nog een goede tip om de ‘multiple accounts’ functie van Chrome na te bouwen? Via de terminal met firefox-P starten vind ik wel een beetje hinderlijk, in Chrome kon dat met 2 klikjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

OverloadOfRed schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:29:
Sinds vorige week 100% over op Firefox. Chrome met hun aankomende extensions API heeft me toch over het randje geduwd. Iemand nog een goede tip om de ‘multiple accounts’ functie van Chrome na te bouwen? Via de terminal met firefox-P starten vind ik wel een beetje hinderlijk, in Chrome kon dat met 2 klikjes
Daar kan je beter een vd vele plug-ins voor gebruiken :)

Iets als https://addons.mozilla.or...multi-account-containers/

Edit: en/of de parameters in losse snelkoppelingen zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 14-10-2022 21:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tab Containers is het interessantst, omdat je daarmee niet meerdere keren je favo add-ons hoeft te installeren en configureren, andere instellingen herhalen, e.d. Maar aparte profielen voor FF bied wel een grotere scheiding in geval een add-on of bepaalde instelling in de weg zou kunnen zitten.

Aparte snelkoppelingen maken als je profielen gebruikt is wel een beetje een must. Vergeet niet om het icoontje ervoor aan te passen zodat je sneller ziet welk profiel het is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

Hero of Time schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:59:
Tab Containers is het interessantst, omdat je daarmee niet meerdere keren je favo add-ons hoeft te installeren en configureren, andere instellingen herhalen, e.d. Maar aparte profielen voor FF bied wel een grotere scheiding in geval een add-on of bepaalde instelling in de weg zou kunnen zitten.

Aparte snelkoppelingen maken als je profielen gebruikt is wel een beetje een must. Vergeet niet om het icoontje ervoor aan te passen zodat je sneller ziet welk profiel het is. ;)
Ik wil juist zo weinig mogelijk overeenkomsten dus ik ga wat meer richting de profielen. Ik wil, als ik ooit wegga bij mijn werkgever, de laptop inleveren en dan 0,0 informatie houden zonder moeite. Ooit op m’n eigen Chrome account gewerkt bij een vorige werkgever, nu nog steeds af en toe wachtwoorden die ik tegenkom van oude werk accounts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

OverloadOfRed schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:33:
[...]

Ik wil juist zo weinig mogelijk overeenkomsten dus ik ga wat meer richting de profielen. Ik wil, als ik ooit wegga bij mijn werkgever, de laptop inleveren en dan 0,0 informatie houden zonder moeite.
Dat heb je volledig zelf in de hand en met profielen werken is dan echt niet anders dan met container tabs werken. Sowieso moet je werk en privé gescheiden houden.
Ooit op m’n eigen Chrome account gewerkt bij een vorige werkgever, nu nog steeds af en toe wachtwoorden die ik tegenkom van oude werk accounts
Dat is je eigen stomme schuld. Sorry als het zo bot overkomt, maar dit had je 100% zelf in de hand door wachtwoorden in de browser te laten opslaan. Om die reden wilde ik bij m'n vorige werkgever deze functie dan ook uitschakelen. IMO het meest domme wat je kan doen, want zoals je hebt gemerkt gaat dat lekker roaming in je account en een browser is het minst ideale om gevoelige data in op te slaan. Gebruik hiervoor een fatsoenlijke password manager. Heb namelijk ook al meerdere keren gezien op werk dat Chrome opeens geen zin meer had om de opgeslagen wachtwoorden te lezen. Backup van het profiel terugzetten loste het dan op, maar als je geen backups hebt, ben je gewoon het bokkie.

Hiervoor moet ik ook deels een hand in eigen boezem steken, want in het verleden liet ik het ook in m'n browser opslaan. Maar dat was alsnog volledig lokaal, niets ging naar een online dienst. Nu heb ik m'n wachtwoorden in een Keepassxc database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

Hero of Time schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:19:
[...]

Dat heb je volledig zelf in de hand en met profielen werken is dan echt niet anders dan met container tabs werken. Sowieso moet je werk en privé gescheiden houden.

[...]

Dat is je eigen stomme schuld. Sorry als het zo bot overkomt, maar dit had je 100% zelf in de hand door wachtwoorden in de browser te laten opslaan. Om die reden wilde ik bij m'n vorige werkgever deze functie dan ook uitschakelen. IMO het meest domme wat je kan doen, want zoals je hebt gemerkt gaat dat lekker roaming in je account en een browser is het minst ideale om gevoelige data in op te slaan. Gebruik hiervoor een fatsoenlijke password manager. Heb namelijk ook al meerdere keren gezien op werk dat Chrome opeens geen zin meer had om de opgeslagen wachtwoorden te lezen. Backup van het profiel terugzetten loste het dan op, maar als je geen backups hebt, ben je gewoon het bokkie.

Hiervoor moet ik ook deels een hand in eigen boezem steken, want in het verleden liet ik het ook in m'n browser opslaan. Maar dat was alsnog volledig lokaal, niets ging naar een online dienst. Nu heb ik m'n wachtwoorden in een Keepassxc database.
Ik heb het dan idd over een fout die ik _zelf_ heb gemaakt jaren geleden :p Latere werkgevers nooit accounts gemixed. Inmiddels gebruik ik ook 2 password manager instances om die ook makkelijker te kunnen scheiden, dus browser account was het laatste waar ik nog mee struggel op Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05 18:54
Sinds versie 105 heb ik constant crashende tabbladen. Browser wordt traag of stopt met reageren, paar seconden later 'your tab has crashed'. Het gebeurt constant, op allerlei websites en is verschrikkelijk irritant. Eigenlijk onbruikbaar. Toch kan ik op internet niet veel bijzonders vinden over de versies vanaf 105. Hebben meer mensen hier last van?

Ik draai Firefox 106.0.1 op een Dell Latitude i7 met 16GB ram en Windows 10 21H1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Al een schoon Firefox profiel geprobeerd? Via about:profiles kan je een nieuwe maken, starten en zelfs als default zetten zodat je geen aparte snelkoppeling hoeft te maken. Na je test kan je het huidige profiel weer standaard maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 12:28
Of in safe mode starten, dat weet je of het misschien aan een addon ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-05 20:46
Net de update gedaan naar Firefox 106.01, maar nog steeds crashende tabs (zelfs met maar 3 tabs, allemaal op tweakers.net). Het uninstalleren van Ghostery ging al moeizaam, mogelijk is het dan toch addon-related...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:26:
Via about:profiles kan je een nieuwe maken, starten en zelfs als default zetten zodat je geen aparte snelkoppeling hoeft te maken.
:o Sinds wanneer is dat :?

Ik doe altijd Firefox met de -P optie opstarten zodat je dat Profiles Management Menu te zien krijgt :)

Daar kan je dan ook dit doen :
Lizard schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:40:
Of in safe mode starten, dat weet je of het misschien aan een addon ligt.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Ik ga de tips wel uitproberen, maar moet even een gelegenheid vinden. Het lijkt vandaag vrij stabiel. Er is niet echt een verband dat het bij bepaalde sites gebeurt, dus het is lastig te reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is al heeeeeel lang zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Echt :?

*** Awkward moment... ***

En ik maar denken dat ik al die about: varianten wel goed kende... :$ O-) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan moet je eens vaker 'about:' intypen, dan krijg je de verschillende pagina's als suggestie. Of wist je dat ook niet? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

* KroontjesPen wist het ook niet

Vond daardoor nu ook about:about

Stem blanco!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Die about:energy is wel interessant, kan je de slurpers zien, die je vaak open hebt staan...nouja, ik dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:53:
Dan moet je eens vaker 'about:' intypen, dan krijg je de verschillende pagina's als suggestie.

Of wist je dat ook niet? ;)
Werkt ook in Pale Moon :D Thnx! d:)b

Zo leer je nog eens wat na 20+ jaar aan Mozilla produkten gebruik! :o _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
Sjah schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 23:29:
Die about:energy is wel interessant, kan je de slurpers zien, die je vaak open hebt staan...nouja, ik dan.
Die doet het niet hier, bedoel je about:memory ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Locolau schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:15:
[...]

Die doet het niet hier, bedoel je about:memory ?
Hmm, stom van me....

about:performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Thx! Deze kende ik ook nog niet. Kan best wel eens van pas komen :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 00:00:
[...]

Werkt ook in Pale Moon :D Thnx! d:)b

Zo leer je nog eens wat na 20+ jaar aan Mozilla produkten gebruik! :o _O-
Heh:
> "ik gebruik X al jaren, ken alles wat er maar te bedenken is, het heeft geen enkel geheim voor mij"
< 'typ eens <abc>'
> "waaaaaaaat!!!1111 hoe heb ik dat gemist?"

:+

Lijkt een beetje op wanneer ik een Windows gebruiker wat leer over de sneltoetsen van het OS. Ze gebruiken het OS voordat ze konden kruipen (bij wijze van spreken) maar kennen zulke dingen niet. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:42:
[...]

Heh:
> "ik gebruik X al jaren, ken alles wat er maar te bedenken is, het heeft geen enkel geheim voor mij"
< 'typ eens <abc>'
> "waaaaaaaat!!!1111 hoe heb ik dat gemist?"

:+
Tja, stuff happens... You're never too old to learn... en zo... :+
Lijkt een beetje op wanneer ik een Windows gebruiker wat leer over de sneltoetsen van het OS. Ze gebruiken het OS voordat ze konden kruipen (bij wijze van spreken) maar kennen zulke dingen niet. :P
Was wel humor toen ik een keer WinKey + Tab deed in Windows 7 terwijl de eigenaar meekeek die zijn laptop al jarenlang had en wat anders erop wilde hebben : "Huh ?! Hoe deed je dat!" :o :D _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
Kenny_NL schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:45:
Net de update gedaan naar Firefox 106.01, maar nog steeds crashende tabs (zelfs met maar 3 tabs, allemaal op tweakers.net). Het uninstalleren van Ghostery ging al moeizaam, mogelijk is het dan toch addon-related...
Ja, add-ons uitschakelen had ik ook al geprobeerd. Nu ook getest met een schoon profiel, daar netzogoed crashende tabbladen. Maar toen kwam er een plottwist:

Ik constateerde dat Edge ook een crashend tabblad had! Nou gebruik ik Edge niet zoveel, maar ik vond dat toch merkwaardig. Toen ik vervolgens de mededeling van een ander programma kreeg dat het 'out of memory' was, was me duidelijk dat er toch misschien iets met m'n RAM geheugen is.

Ik heb namelijk ongeveer een week geleden van de 2x16GB een reepje eruit gehaald, omdat de laptop af en toe vast liep. Toen ik 'm kocht heb ik al gedonder gehad met het RAM, is toen zelfs onder garantie vervangen, maar sindsdien heb ik er ander RAM in gestopt (wat volgens de fabrikant wel compatible is). De laptop heeft het ongeveer een jaar goed gedaan, maat de laatste tijd was hij 's nachts soms vastgelopen (ik laat 'm altijd aan staan). Bij het herstarten ging hij naar de BIOS met de mededeling dat de machine is geherstart omdat er iets met het geheugen was.

Dus ik dacht, laat ik er een reepje uit halen en kijken of het probleem verdwijnt. Dit was ongeveer tegelijk met de update naar Firefox 106, dus ik heb het aan deze update toegeschreven. Maar samen met de andere problemen heb ik vanmiddag toch het RAM reepje gewisseld met de andere. Guess what: geen crashende tabbladen meer. Toch merkwaardig dat hij wel gewoon opstart en de geheugendiagnose ook geen fouten vond, maar fijn dat de laptop nu weer stabiel is.

Ik ga het goede reepje nog verwisselen naar het andere RAM-slot om uit te sluiten dat het aan het moederbord ligt. En daarna uiteraard nog een keer testen met het verrotte reepje in het andere slot, dan zouden de problemen weer terug moeten komen. En als ik dan zeker weet dat het aan het RAM ligt, maar eens kijken of ik een nieuw reepje kan bestellen. Dat is altijd lastig met een kit, maar het is niet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

PhilipsFan schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 02:50:
Ik constateerde dat Edge ook een crashend tabblad had!
Nou gebruik ik Edge niet zoveel, maar ik vond dat toch merkwaardig. Toen ik vervolgens de mededeling van een ander programma kreeg dat het 'out of memory' was, was me duidelijk dat er toch misschien iets met m'n RAM geheugen is.
Maar waarom crashen er dan tabs en niet gewoon je systeem in het algemeen :?

Kan het zijn dat het een Laptop betreft die RAM als VRAM gebruikt voor de iGPU/APU en in die tabs er iets van een video via de GPU werd decoded of iets in die richting in ieder geval ?!

Je zou dat eens kunnen testen door 'Hardware Acceleration' zoveel mogelijk uit te zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
nero355 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:24:
[...]

Maar waarom crashen er dan tabs en niet gewoon je systeem in het algemeen :?

Kan het zijn dat het een Laptop betreft die RAM als VRAM gebruikt voor de iGPU/APU en in die tabs er iets van een video via de GPU werd decoded of iets in die richting in ieder geval ?!

Je zou dat eens kunnen testen door 'Hardware Acceleration' zoveel mogelijk uit te zetten :)
Dat is nog best een goede analyse! Ik heb me dezelfde vragen gesteld.

Het is inderdaad een i7 met interne graphics die het RAM als VRAM gebruikt. En de problemen deden zich voornamelijk voor tijdens het openen van webpagina's met een video. Vaak crashte de tab, maar soms kwam de pagina wel in beeld maar speelde de video niet, of schokkerig af. Ook heb ik wel eens gezien dat mijn Media Player Classic schokkerig deed of vastliep, vooral tijdens het verplaatsen van een window over het scherm terwijl er iets werd afgespeeld.

De laptop heeft geen problemen meer gegeven sinds ik de betreffende module eruit heb gehaald. Ik heb deze inmiddels aangemeld voor retournering onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfram55
Paar releases geleden las ik dat er een extra was geïntroduceerd dat bij het afsluiten van het OS (Fedora in mijn geval) de verschillende geopende vensters verdeeld over verschillende workspaces weer terug op de desbetreffende workspace terug werd geplaatst.

Kan dat niet voor elkaar krijgen.
Zeer handig en wensbare optie voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-05 19:33
Na mijn Linux-desktop avontuur gebruik ik Firefox nu ook in macOS, Windows en iOS.

Zijn jullie recent nog websites tegengekomen die het niet (goed) doen in Firefox?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Eiríkr schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:14:
Na mijn Linux-desktop avontuur gebruik ik Firefox nu ook in macOS, Windows en iOS.

Zijn jullie recent nog websites tegengekomen die het niet (goed) doen in Firefox?
Firefox is juist mijn backup browser voor websites die het niet goed doen onder Pale Moon ;) :Y) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Ik gebruik Firefox ESR als mijn standaard browser. Het is ook mijn fallback browser als Waterfox of Brave & Vivaldi (Chrome-)browsers het laten afweten. ;)
Waterfox gebruik ik als 'vaste sessie'-browser met daarmee 15+ vensters met sommigen wel 50+ tabs. Dat is wel fijn werken als je je systeem opstart en daarna Waterfox, en altijd je vertrouwde sessie voorgeschoteld krijgt. :9
En Tor Browser niet te vergeten. :Y)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Kleine irritatie bij Firefox:
Om de zoveel tijd start ik 'm op en dan merk ik bij scrollen met het muiswieltje dat 'ie in 'smooth scrolling' mode is. Dus naar settings - en nee, vinkje bij smooth scrolling staat, zoals altijd, uit.

Ga ik Firefox dan uit en start ik 'm opnieuw, dan is het weer normaal met smooth scrolling uit. Zonder dat ik ook maar iets heb gedaan om het uit te krijgen.

Bij lange na geen reden om naar een andere browser te kijken, maar irriteert mij wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Onlangs heb ik in 1 keer heel wat FF-versies overgeslagen en zit nu op 112.0.2, bij deze loop ik tegen een issue aan.

Voorheen sleepte ik regelmatig tabs naar een map in het bookmark-menu, in 112.0.2 kan ik alleen naar het bookmark-menu slepen, niet naar een map (map wordt bij hover niet geselecteerd) en 't bookmark-menu scrolled ook niet waardoor ik ook niet de bookmark op een specifieke plek kan droppen.

Is dit weer een gevalletje Mozilla heeft de functie eruit gesloopt?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mogelijk, maar waarom klik je niet op het sterretje rechts in de adresbalk? De bookmark editor komt standaard naar voren en hier kan je de plaats van de bookmark opgeven. Is iets meer werk, maar het staat wel iig direct op de plek waar je het wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 23:57

Klippy

Still Game

@Raven Dat werkt bij mij nog, de map gaat open en dan kan ik kiezen waar ik hem wil plaatsen. Ik heb niet zo'n lange lijst dat hij moet scrollen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Raven schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:30:
Onlangs heb ik in 1 keer heel wat FF-versies overgeslagen en zit nu op 112.0.2, bij deze loop ik tegen een issue aan.

Voorheen sleepte ik regelmatig tabs naar een map in het bookmark-menu, in 112.0.2 kan ik alleen naar het bookmark-menu slepen, niet naar een map (map wordt bij hover niet geselecteerd) en 't bookmark-menu scrolled ook niet waardoor ik ook niet de bookmark op een specifieke plek kan droppen.

Is dit weer een gevalletje Mozilla heeft de functie eruit gesloopt?
Onder Windows zo te zien in ieder geval niet :)

Welk OS/distro hebben we het over en hoe is Firefox geïnstalleerd ??

Geen last van een userChrome.css die raar doet of zo :?
Klippy schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 21:10:
Dat werkt bij mij nog, de map gaat open en dan kan ik kiezen waar ik hem wil plaatsen.

Ik heb niet zo'n lange lijst dat hij moet scrollen.
Ik heb zelfs dat laatste getest en dat werkt ook prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hero of Time schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 21:00:
Mogelijk, maar waarom klik je niet op het sterretje rechts in de adresbalk? De bookmark editor komt standaard naar voren en hier kan je de plaats van de bookmark opgeven. Is iets meer werk, maar het staat wel iig direct op de plek waar je het wilt.
Kan, maar met de waslijst aan mappen en submappen ben ik nog wel even aan het klikken, slepen waarbij de map en submap(pen) automatisch opengaan is iets dat ik gewend ben en kan dan gelijk de bookmark op een specifieke plek in de lijst loslaten.
nero355 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 00:59:
Welk OS/distro hebben we het over en hoe is Firefox geïnstalleerd ??
W10 LTSB 1607, reguliere Firefox install.
nero355 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 00:59:
Geen last van een userChrome.css die raar doet of zo :?
Die hoort toch onder C:\Users\Raven\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\********.default\chrome te staan? De map chrome is hier niet aanwezig, op deze install heb ik daar bij mijn weten nooit wat mee gedaan.

edit: @nero355 @Hero of Time Mijn manier van bookmarken werkt wél als ik het op die manier op het bookmarks beheren venster doe :?

edit2: Net een nieuw bookmark icoon ontdekt, de ster met gekantelde [ eronder, als ik een tab daarnaar toe sleep dan kan ik (net als in de beheerder) wel slepen en ergens op een specifieke plek de bookmark plaatsen :? :?

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 07-05-2023 11:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Raven schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:01:
Kan, maar met de waslijst aan mappen en submappen ben ik nog wel even aan het klikken, slepen waarbij de map en submap(pen) automatisch opengaan is iets dat ik gewend ben en kan dan gelijk de bookmark op een specifieke plek in de lijst loslaten.
Opzich werkt de door @Hero of Time genoemde methode wel redelijk goed, want er wordt een soort van "Bookmarks History" bijgehouden dus een X aantal laatstgebruikte mappen kan je heel snel kiezen :)
W10 LTSB 1607, reguliere Firefox install.
- Windows 7 Pro met Firefox 112.0.2 Profiel propvol met userChrome.css meuk = Werkt gewoon op jouw manier!
- Kubuntu 20.04 LTS met Firefox 112.0.2 Profiel zowel met als zonder Add-Ons en Extensions = Werkt gewoon op jouw manier!

Dus ik denk dat je effe met een schoon/nieuw Profile moet testen :?
Die hoort toch onder C:\Users\Raven\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\********.default\chrome te staan? De map chrome is hier niet aanwezig, op deze install heb ik daar bij mijn weten nooit wat mee gedaan.
Volgens https://www.userchrome.org/how-create-userchrome-css.html lijkt dat inderdaad te kloppen! :)
Mijn manier van bookmarken werkt wél als ik het op die manier op het bookmarks beheren venster doe :?
Dat is wel erg vaag zeg... :/

Maar dan weet je tenminste dat het slepen ergens werkt!
Net een nieuw bookmark icoon ontdekt, de ster met gekantelde [ eronder, als ik een tab daarnaar toe sleep dan kan ik (net als in de beheerder) wel slepen en ergens op een specifieke plek de bookmark plaatsen :? :?
Volgens mij is dat de knop die het Bookmarks Menu opent en je die zelf hebt toegevoegd :?

Hoe ziet je Firefox er nu uit eigenlijk ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nero355 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:34:
[...]

Opzich werkt de door @Hero of Time genoemde methode wel redelijk goed, want er wordt een soort van "Bookmarks History" bijgehouden dus een X aantal laatstgebruikte mappen kan je heel snel kiezen :)
Dat x-aantal is helaas veel te weinig :+
[...]

- Windows 7 Pro met Firefox 112.0.2 Profiel propvol met userChrome.css meuk = Werkt gewoon op jouw manier!
- Kubuntu 20.04 LTS met Firefox 112.0.2 Profiel zowel met als zonder Add-Ons en Extensions = Werkt gewoon op jouw manier!

Dus ik denk dat je effe met een schoon/nieuw Profile moet testen :?
Zou een optie kunnen zijn, maar de nieuwe knop doet het, dus red me daar wel mee. Alleen ff aanwennen niet meer naar de menubalk te slepen maar naar dat icoon :P
:)
[...]

Dat is wel erg vaag zeg... :/

Maar dan weet je tenminste dat het slepen ergens werkt!
Vaag inderdaad, zou haast denken dat een addon dwarsligt, maar heb niet wat raars ertussen: NoScipt, uBlock, Stylus, IPvQ, Tab Session Manager, Livemarks.
[...]

Volgens mij is dat de knop die het Bookmarks Menu opent en je die zelf hebt toegevoegd :?
Ja, voorheen sleepte ik naar bookmarks/bladwijzers in de menubalk, die dan automatisch opent en dan maar slepen naar de juiste map/plek. Vandaag kwam ik die (voor mij) nieuwe knop tegen tijdens bekijken van "werkbalk aanpassen", gelijk toegevoegd naast de addons en die doet exact hetzelfde als de bookmarks/bladwijzer menu. Althans, van voor ik naar de meest recente Firefox ging.
Hoe ziet je Firefox er nu uit eigenlijk ?!
In wat voor opzicht?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Raven schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:50:
Vaag inderdaad, zou haast denken dat een addon dwarsligt, maar heb niet wat raars ertussen: NoScipt, uBlock, Stylus, IPvQ, Tab Session Manager, Livemarks.
Die laatste 4 zeggen me zo gauw niks dus ik kan daar niet over oordelen, maar de eerste 2 zouden het probleem niet mogen zijn in ieder geval! :)
In wat voor opzicht?
Zat te denken aan de indeling of een eventueel thema dat roet in het eten gooit dus gewoon de GUI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nero355 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 00:27:
[...]

Die laatste 4 zeggen me zo gauw niks dus ik kan daar niet over oordelen, maar de eerste 2 zouden het probleem niet mogen zijn in ieder geval! :)
Stylus -> Kan CSS-tweaks toepassen op websites
IPvQ -> Geeft IPv4/-v6 adressen van websites weer, gebruikte voorheen IPvFox maar die werkt niet in v57 en nieuwer.
Tab Session Manager -> Sessie manager, al geeft de naam dat al aan :P , gebruikte eerst een andere sessie manager maar die werkt niet met v57 en nieuwer :/
Livemarks -> nieuws: Mozilla verwijdert in december ondersteuning voor rss uit Firefox , met deze addon is dat weer mogelijk :)
nero355 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 00:27:
[...]

Zat te denken aan de indeling of een eventueel thema dat roet in het eten gooit dus gewoon de GUI :)
Ah, dat is default, heb nooit wat met thema's gedaan of andere dingen om de GUI aan te passen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Raven schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:24:
Stylus -> Kan CSS-tweaks toepassen op websites
En ook per ongeluk die van Firefox :?
IPvQ -> Geeft IPv4/-v6 adressen van websites weer, gebruikte voorheen IPvFox maar die werkt niet in v57 en nieuwer.
Hoe wordt dat gedaan dan ?
Als het in de GUI is dan kan ik me voorstellen dat daar ook iets mis kan gaan...
Tab Session Manager -> Sessie manager, al geeft de naam dat al aan :P , gebruikte eerst een andere sessie manager maar die werkt niet met v57 en nieuwer :/
Als in gehele Browser Sessie ? Kan ook een probleem zijn...
Livemarks -> nieuws: Mozilla verwijdert in december ondersteuning voor rss uit Firefox , met deze addon is dat weer mogelijk :)
Zit dat dan ook weer in het Bookmarks sub-menu ?
Ook het nakijken waard dan!
Ah, dat is default, heb nooit wat met thema's gedaan of andere dingen om de GUI aan te passen.
Om alles zeker te weten zou ik effe snel een nieuw Profiel aanslingeren en dan één voor één Add-On/Extension weer toevoegen en kijken wanneer het verkeerd gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nero355 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:14:
[...]

En ook per ongeluk die van Firefox :?
Deze gebruikte ik lang voordat het probleem optrad en nooit iets van gehoord dat deze dergelijke problemen veroorzaakt.
[...]

Hoe wordt dat gedaan dan ?
Als het in de GUI is dan kan ik me voorstellen dat daar ook iets mis kan gaan...
Er verschijnt een icoontje naast de url die of een 4 of 6 weergeeft (kan ik gelijk zien welke website over is op IPv6) en als ik dan op de 4 of 6 klik krijg ik een abbr-achtige popup met de IPv4/-6 adressen van de domeinnamen die op die pagina zijn ingeladen.
[...]

Als in gehele Browser Sessie ? Kan ook een probleem zijn...
Alle geopende tabs, ook van private window(s) indien gewenst, sessie-managers heb ik nooit problemen mee gehad op layout gebied.
[...]

Zit dat dan ook weer in het Bookmarks sub-menu ?
Ook het nakijken waard dan!
Nee, op de bookmark-balk, waar slepen ook gewoon werkt.
[...]

Om alles zeker te weten zou ik effe snel een nieuw Profiel aanslingeren en dan één voor één Add-On/Extension weer toevoegen en kijken wanneer het verkeerd gaat :)
Heb inmiddels al addons uit zitten schakelen, maar geen verandering.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Raven schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:59:
Heb inmiddels al addons uit zitten schakelen, maar geen verandering.
Doe nou eens
Firefox -P

en dan effe snel een nieuwe verse Profile aanslingeren! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nero355 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:29:
[...]

Doe nou eens
Firefox -P

en dan effe snel een nieuwe verse Profile aanslingeren! :P
Kijk later wel een keer :P , doe nu maar ff via dat nieuwe icoon dat gelukkig wel goed werkt :)

edit: @nero355 Toenstraks herstart van FF gedaan i.v.m. update naar 113, nu werkt het bookmark menu gewoon normaal / als voorheen 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 10-05-2023 10:23 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Raven schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:16:
edit: @nero355 Toenstraks herstart van FF gedaan i.v.m. update naar 113, nu werkt het bookmark menu gewoon normaal / als voorheen 8)7
Misschien stieken een about:config optie die is gereset :? :+

Kan natuurlijk ook gewoon een bug zijn geweest : Changes Log al gelezen ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nero355 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:18:
[...]

Misschien stieken een about:config optie die is gereset :? :+
De enige about:config opties waar ik aan heb gezeten zijn network.dns.ipv4OnlyDomains en browser.tabs.tabMinWidth, al gebruikte ik de laatste later pas, alleen de eerste was al in gebruik. Verder volgens mij daar niet aangezeten, althans, niet dat ik mij kan herinneren.
nero355 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:18:
Kan natuurlijk ook gewoon een bug zijn geweest : Changes Log al gelezen ??
* Raven doet https://bugzilla.mozilla....=fixed%2Cverified&limit=0 doorzoeken met wat trefwoorden
Zie wel iets over aanmaken van bookmarks waarbij niet de titel maar de url als naam wordt gebruikt, m.b.t. drag-issues zie ik niet zo gauw iets.

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Vandaag pas even zin gehad om de update 113.0.1 te pakken.

Nu staan de tabbladen weer bovenaan. :'(
Is de userChrome.css weer eens gepasseerd?

Stem blanco!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

KroontjesPen schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:18:
Vandaag pas even zin gehad om de update 113.0.1 te pakken.

Nu staan de tabbladen weer bovenaan. :'(
Is de userChrome.css weer eens gepasseerd?
https://github.com/MrOthe..._menubar_on_top_patch.css
Paar dagen terug bijgewerkt :)

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 28 ... 33 Laatste