• montagne60
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-08-2021
Ik ben ook een trouwe Firefoxgebruiker, installeerde onlangs versie 91.0 en stoor me opnieuw aan de ruimte die de uitklapmenu's vragen. De vorige keer heb ik dat ongedaan kunnen maken in about:config maar nu lukt me dat niet. Ik weet niet meer hoe ik het toen gedaan heb. Hoe voeg ik de code van ymmv
1 menupopup > menuitem, menupopup > menu {
2 padding-block: 1px !important;
3 }
toe?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@montagne60 userChrome.css ?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:25

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

montagne60 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:23:
Ik ben ook een trouwe Firefoxgebruiker, installeerde onlangs versie 91.0 en stoor me opnieuw aan de ruimte die de uitklapmenu's vragen.
Ik heb dat juist weer niet op de een of andere manier onder zowel Linux als Windows :? 8)7

Zou het komen omdat het een oud profiel is waar de Compact optie aanstaat ?!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met Firefox Focus? Ik gebruik dat vrij veel (Android), maar het werkt niet meer zo soepel. Focus lijkt een te grote (verticale) viewport te hanteren waardoor elementen niet zichtbaar zijn, maar er ook geen scrollbalk is. Herkennen jullie dat?

Ik zie het bijvoorbeeld op:
  • www.qwant.com als je je zoektermen aanpast dan staat die box onderin grotendeels buiten beeld
  • www.bol.com bij het filteren van resultaten zie ik geen knop om het filter toe te passen
  • www.pepper.com de knoppen voor het cookiescherm staan buiten beeld
In Firefox (mobile) zelf treden deze problemen niet op.

• nero355

nero355

@erwn
Dat soort problemen moet je IMHO aan de kant van de websites zoeken en het de developers laten fixen :)

Zo had Hardware.Info heel lang hetzelfde probleem als Pepper (Wat je IMHO niet moet willen gebruiken, maar goed... zelf weten...) in de reguliere Firefox en is het probleem ondertussen niet meer aanwezig!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:23
Iemand enig idee hoe je twee profielen naast elkaar kan runnen? Ik zou graag 2 gehele aparte Firefox willen hebben, tegelijk open kunnen staan, één voor prive en één voor werk (gebruik nu Chrome). Thanks.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:36

DeTeraarist

#Boots2Asses

Als je nog geen aparte profielen hebt, eerst het profiel aanmaken in about:profiles.
Vervolgens kun je middels firefox.exe -p "ProfielNaam" een browser starten met dat profiel.
Let wel, als je links opent uit andere programmas worden deze in je default profiel geopend. Je default profiel kun je aanpassen in about:profiles.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Locolau
DeTeraarist schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:55:
Als je nog geen aparte profielen hebt, eerst het profiel aanmaken in about:profiles.
Vervolgens kun je middels firefox.exe -p "ProfielNaam" een browser starten met dat profiel.
Let wel, als je links opent uit andere programmas worden deze in je default profiel geopend. Je default profiel kun je aanpassen in about:profiles.
Dankje, denk dat deze misschien wat handiger is?
https://addons.mozilla.or...multi-account-containers/

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:36

DeTeraarist

#Boots2Asses

Daar kun je ook dingen mee scheiden, maar daarmee heb je geen 2 aparte schermen. Zo'n container werkt per tab. Je kunt natuurlijk een extra browser venster openen met daarin allemaal containers, maar dan werkt een tweede profiel handiger lijkt me. Een container werkt per tab, een profiel per browser. Een nieuw profiel is net zoiets als met een schone lei beginnen. Addons zul je opnieuw installeren, je hebt alleen de standaard bookmarks, enz. Aan jou de keuze wat je handiger vindt, maar als je het echt goed wilt scheiden zou ik voor een tweede profiel gaan.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• nero355

nero355

Locolau schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:42:
Iemand enig idee hoe je twee profielen naast elkaar kan runnen?
Ik zou graag 2 gehele aparte Firefox willen hebben, tegelijk open kunnen staan, één voor prive en één voor werk (gebruik nu Chrome). Thanks.
Door de Search te gebruiken : [Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien

Antwoord staat ertussen! :P

• Locolau
Heb de 6 pagina's doorgenomen en staat er inderdaad tussen, ergens... Tussen vele issues met profielen. Inmiddels is er wel het een en ander veranderd dus een nieuw vraagje kan nooit kwaad met de nieuwste tips O-)

• nero355

nero355

Locolau schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:41:
Heb de 6 pagina's doorgenomen en staat er inderdaad tussen, ergens... Tussen vele issues met profielen. Inmiddels is er wel het een en ander veranderd dus een nieuw vraagje kan nooit kwaad met de nieuwste tips O-)
HINT : Er is niks veranderd! :P

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Op de een of andere manier als ik op een quote klik op GoT, opent Firefox het in een nieuwe tab, dat wil ik niet.

Heb dit veranderd: browser. link. open_newwindow op false gezet, maar dit werkt niet.

Hoe kan ik alsnog dit veranderen? Het heeft altijd goed gewerkt, maar sinds een aantal weken niet meer. Ik gebruik versie 91.0.2.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02 14:12

The Chosen One

Zie signature!

Is er een instelling of manier om wanneer je firefox opent (met de geopende windows/tabs van de vorige sessie) dat youtube vids e.d. niet automatisch afspelen?
Maar alleen bij het opstarten/openen van FF dus, niet elke nieuwe pagina automatisch afspelen blokkeren.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Locolau
The Chosen One schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:31:
Is er een instelling of manier om wanneer je firefox opent (met de geopende windows/tabs van de vorige sessie) dat youtube vids e.d. niet automatisch afspelen?
Maar alleen bij het opstarten/openen van FF dus, niet elke nieuwe pagina automatisch afspelen blokkeren.
Ik geloof dat dit komt door youtube embeds en niet Firefox.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:16
Sinds iOS 15 (of een update van Firefox, niet zeker) opent Firefox niet meer in de laatste tab maar in een nieuwe. Resultaat is veel openstaande tabs. Ben ik de enige met dit probleem?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-02 22:22

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je bedoelt dat je 5 tabs open hebt, 4 daarvan met YT video's en die laden niet direct om te gaan spelen? Zet dan de optie aan om pagina's pas te laden als je ze aanklikt na starten. In about:config is de optie browser.tabs.loadInBackground op 'false' zetten. Dat is blijkbaar geen gewone optie meer.

Maar als ik een tab van Youtube open had en die daarna aanklik, gaat 'ie bij mij ook niet altijd direct afspelen, terwijl als ik al op Youtube zit en een video aanklik, speelt 'ie wel gewoon direct.

Snap dus niet helemaal wat nou precies je vraag is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02 14:12

The Chosen One

Zie signature!

Hero of Time schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:04:
[...]

Je bedoelt dat je 5 tabs open hebt, 4 daarvan met YT video's en die laden niet direct om te gaan spelen? Zet dan de optie aan om pagina's pas te laden als je ze aanklikt na starten. In about:config is de optie browser.tabs.loadInBackground op 'false' zetten. Dat is blijkbaar geen gewone optie meer.

Maar als ik een tab van Youtube open had en die daarna aanklik, gaat 'ie bij mij ook niet altijd direct afspelen, terwijl als ik al op Youtube zit en een video aanklik, speelt 'ie wel gewoon direct.

Snap dus niet helemaal wat nou precies je vraag is.
Eh tja, precies wat er staat? ;p Wanneer ik FF open en er youtube pagina's (of andere soorten) zijn beginnen die gelijk met afspelen. Alleen de geopende tabs in elk apart window dus.
Dus meerder video's/geluid tegelijk of iets begint al terwijl ik nog eerst drinken wil pakken e.d.

Kun je dat niet automatisch laten afspelen. Maar alleen als FF opent, niet bij volgende (YT) video's die ik open.
Don't load video's upon opening FF of zo. Zal wel niet zo'n instelling voor zo'n specifiek iets zijn maar daar ff proberen te vragen. :)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er is wel de autoplay optie die je voor sites of algemeen kan instellen. Maar dat bedoel je vast ook niet, omdat het niet alleen bij het opstarten gebeurt. Tussen addons gekeken? Al is je situatie wel zo apart, dat het lastig te maken is denk ik zo, want 5 pagina's in 5 vensters openen, ipv 1 venster met 5 tabs is logischerwijs ander gedrag. Want pagina's in aparte vensters zijn per definitie direct actief. En het onderscheid tussen een venster dat opent bij het opstarten of een venster die je via rechtermuisknop > 'open in nieuw venster' krijgt is er feitelijk niet.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000

defiant

Moderator General Chat
Ik kan het helaas (!) alleen maar eens zijn met deze blog post:
Firefox for Android is a mess, and something needs to change.
There are other features missing from Fenix that many have come to expect from modern web browsers, such as the ability to reorder tabs and the ability to open about:config. About the only significant feature in my mind that Fenix has which Chrome for Android does not is WebExtension support, and even though this is indeed a very significant feature, for a user who doesn't particularly care about privacy it is practically the only feature that makes Fenix worthy of consideration over Chrome. Not to mention that there is still no official way to install arbitrary WebExtensions—leaving only a handful available to install from a "recommended" list—which significantly hampers the usefulness of that single differentiating feature. And if, like me, you need to use the unofficial method of installing extensions to sideload one that isn't officially sanctioned, you have no choice but to use Nightly, with its instability and its numerous bugs.
Ik kan met enige tegenzin nog leven met de vele UX changes, maar het verwijderen van functionaliteit is wat mij betreft een brug te ver. Ondersteuning voor webextensions is bijvoorbeeld een killer feature op android omdat weinig andere browsers dit aanbieden, door dit juist bewust te beperken en niet verder te ontwikkelen is de feature proposition van firefox voor android in 1 klap een stuk zwakker dan dat het oorspronkelijk was. De meeste andere browsers hebben namelijk ook al de functionaliteit die wordt aangeboden in firefox met de zeer beperkte set aan extensies zoals adblocking en tracking protection.

De value proposition van firefox wordt zo steeds minder gebaseerd op features of toegevoegde waarde, maar steeds meer op wat men uitdraagt als zijnde privacy, D.w.z. een kopie van google chrome, maar dan gericht op privacy. Alleen trekt dat mensen niet over de streep, het gros van de mensen gebruikt chrome of edge omdat het voor hen voldoet. Als je privacy wil kan dit ook met een chrome browser fork.

Zeker op android stak firefox als browser qua functionaliteit ver boven de de competitie uit, maar sinds fenix zie ik die voorsprong steeds minder in combinatie met UX veranderingen die ook weinig verbeteringen brengen. Ik kan alleen maar teleurgesteld zijn.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Begrijpelijk.
Als je privacy wil kan dit ook met een chrome browser fork.
Dat hangt van je eisen af. Ik heb jarenlang Chromium gebruikt, tot wanneer Google besloten had om inloggen met een Google Account niet meer mogelijk te maken. Gevolg was dat ik bookmarks en andere gegevens tussen meerdere devices niet meer kon syncen. Gelukkig kan Firefox dat ook, en dat werkt op mobiel toevallig heel goed.

... waarmee ik natuurlijk niet zeg dat Firefox alles perfect doet.

La Batterie des Hommes sans Peur

• nero355

nero355

Hoop herkenbare dingen inderdaad en hij omschrijft goed hoe Firefox for Android een puinhoop is geworden net als de Desktop versie over de laatste jaren! :| :/

Maar de grootte van het lettertype hey... moest 3 keer uitzoomen om het leesbaar te maken! :X

Maar dit is dan weer een beetje ironisch :
I switched from Fenix to Brave for Android and cannot see myself returning anytime soon.
:X :F

Het bedrijf achter Brave is zo verdacht als je maar verdacht kan zijn!
Die hebben een aantal keren echt hele rare plannen gehad waarvoor ze gelukkig teruggefloten zijn!

En dit is ook een raar stukje tekst :
erhaps this situation wouldn't be that big of a deal if Fenix weren't an important piece of software. Unfortunately, in the modern world, almost all of us need to rely on browsing the web to some extent, and smartphones have become near-universal. Some people are now unable to survive without browsing the web or owning a smartphone. In that sense, mobile web browsing may soon become inextricably tied to one's ability to stay alive. Setting aside the implications of such a thought, that means that a mobile app for browsing the web is a critical piece of software to maintain in 2021, and right now, Fenix is not being maintained like a critical piece of software.
W-T-F :? 7(8)7 _O-

Mijn twee grootste ergernissen aan Firefox for Android :
- Het hele tabs gedoe sinds de laatste redesign : De oude overview was echt vele malen beter!
- Elke keer dat irritante blauwe puntje om je te laten weten dat de desbetreffende website een app heeft : DIE WIL IK NIET!!!
Daar heb ik tenslotte een browser voor in gebruik! 8)7
Of willen ze heel graag zichzelf in de toekomst overbodig maken of zo ?! _O- :')
Ik denk dat je op zoek moet gaan naar een Extension die dat voor je doet! :)

Stiekem zou het niet verkeerd zijn als Firefox een optie zou hebben zoals die vroeger voor Flash en zo aanwezig was : "Do not Enable untill I allow the plug-in/video"
Of zoiets...

• Locolau
Ik probeer met wat hulp mijn Firefox nog privacy beter te maken; uBlock Origin, Privacy Badger, Facebook Container, Multi-Account container.

Op een site lukt het me echter niet om embedded instagram posts te zien, tweets wel. Hoe kan ik dat aanzetten? Probeer het al in uBlock origin maar krijg het niet werkend. Nu klik ik er elke keer op en zie ik ze wel als ik ze open.

Nu heb ik sinds een tijdje Cookie Auto Delete, erg handig om cookies te wissen op een site waar je maar een paar artikelen kan lezen per maand (nieuws sites etc). Maar ik had de instelling auto opruimen aan en daardoor merkte ik toch significante vertraging bij het opstarten. Heb dat nu uitzet en nu gaat hij alleen gesloten / niet-actieve tabs opruimen.

Thanks.

• nero355

nero355

@Locolau
Waarom maak je niet gewoon aparte Firefox Profiles aan voor bepaalde doelen :?

Verder vraag ik me iets al een tijdje af en jouw add-ons hebben me daar nu aan herinnerd dus bedankt daarvoor! :D

Mijn hersenspinsel :

Checken jullie wie de maker achter de add-ons die jullie gebruiken precies is VOORDAT jullie die installeren :?

Ik kom namelijk heel veel meuk tegen als ik weer eens wat zoek en vaak zitten daar een hoop commerciële of in ieder geval niet volledig opensource add-ons tussen! :/

• Locolau
nero355 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 00:27:
@Locolau
Waarom maak je niet gewoon aparte Firefox Profiles aan voor bepaalde doelen :?
Ik gebruik momenteel Firefox alleen voor privé gebruik. Chrome voor werk. Ik wil graag zo min mogelijk tracking van Facebook en andere meuk, dus daarom Privacy Badger en uBlock Origin. Maar misschien is dit wat overkill? Vandaar dus mijn vraag.
Mijn hersenspinsel :
Checken jullie wie de maker achter de add-ons die jullie gebruiken precies is VOORDAT jullie die installeren :?

Ik kom namelijk heel veel meuk tegen als ik weer eens wat zoek en vaak zitten daar een hoop commerciële of in ieder geval niet volledig opensource add-ons tussen! :/
Ik zit niet toevallig daar wat te browsen voor leuke add-ons, maar voeg echt alleen toe wat ik nodig heb, vaak na aanraden van anderen, en daarvan controleer ik de bron.

[Voor 36% gewijzigd door Locolau op 07-10-2021 10:11]

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 13:20
Locolau schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:45:
Ik probeer met wat hulp mijn Firefox nog privacy beter te maken; uBlock Origin, Privacy Badger, Facebook Container, Multi-Account container.

Op een site lukt het me echter niet om embedded instagram posts te zien, tweets wel. Hoe kan ik dat aanzetten? Probeer het al in uBlock origin maar krijg het niet werkend. Nu klik ik er elke keer op en zie ik ze wel als ik ze open.

[...]
Dat je de embedded instagram posts niet kan zien komt door de Facebook container.

• nero355

nero355

Locolau schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:10:
Ik gebruik momenteel Firefox alleen voor privé gebruik. Chrome voor werk. Ik wil graag zo min mogelijk tracking van Facebook en andere meuk, dus daarom Privacy Badger en uBlock Origin.

Maar misschien is dit wat overkill? Vandaar dus mijn vraag.
Ik heb dit in een apart Firefox "UserOfAdBlockers" Profile :

En als ik die afsluit dan wordt alle Cache meuk gedumpt! :Y)

Zo stel ik mijn browsers altijd in trouwens! :*)

Ik moet er nog het een en ander aan toevoegen om bijvoorbeeld automatisch bepaalde (tracking) dingen in de URL weg te halen en zo, maar dat komt nog wel een keer...

• Drardollan
Mozilla is begonnen om onder Amerikaanse Firefox-gebruikers advertenties in de adresbalksuggesties te tonen, of "relevante suggesties van vertrouwde partners", zoals Mozilla het noemt. Buiten de Verenigde Staten krijgen gebruikers gewoon suggesties gebaseerd op browsegeschiedenis, bookmarks en open tabs te zien.
https://www.security.nl/p...es+in+adresbalksuggesties

Dit kan 2 kanten op. Dit wordt of heel snel teruggedraaid / configurabel of FF kan inpakken.

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:02
ik neem aan dat je nog steeds je "eigen" url suggesties eerst te zien krijgt. Maar het is een glijdende schaal waarop ze zich begeven. Dus eens met je punt.

• Drardollan
rachez schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:33:
ik neem aan dat je nog steeds je "eigen" url suggesties eerst te zien krijgt.
Geen idee eigenlijk.

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-02 21:50
Drardollan schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:16:
[...]

https://www.security.nl/p...es+in+adresbalksuggesties

Dit kan 2 kanten op. Dit wordt of heel snel teruggedraaid / configurabel of FF kan inpakken.
Is al configurabel: https://support.mozilla.o...-firefox-suggest-settings

[Voor 4% gewijzigd door 2_05 op 07-10-2021 21:18]

• VN1X
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01 22:17
Ik kan sinds een tijd al geen embed content meer afspelen/openen in FF. Enig idee wat deze blokkade veroorzaakt?

Zie onderstaande voorbeeld wat betreft youtube video:

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

VN1X schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:11:
Ik kan sinds een tijd al geen embed content meer afspelen/openen in FF. Enig idee wat deze blokkade veroorzaakt?

[Afbeelding]
Een of andere plugin?

Ik heb geen problemen, niet met YT zelf, niet embed (bijvoorbeeld hier op T.net).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• nero355

nero355

VN1X schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:11:

[Afbeelding]
Laat effe weten wat het veroorzaakt, want ik wil juist heel graag een dergelijke feature! :D d:)b

• VN1X
Jester-NL schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:19:
[...]

Een of andere plugin?

Ik heb geen problemen, niet met YT zelf, niet embed (bijvoorbeeld hier op T.net).
Ik heb al alle add-ons en plugins verwijderd ook een fesh install gedaan maar nog steeds mag het niet baten.

[Voor 4% gewijzigd door VN1X op 11-01-2022 20:05]

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:15
VN1X schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:04:
[...]

Ik heb al alle add-ons en plugins verwijderd ook een fesh install gedaan maar nog steeds mag het niet baten.
Zit je misschien achter een proxy of firewall (werk?) die het Youtube-certificaat vervangt of op een andere manier blokkeert?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Werkt het op geen enkele website, of alleen op deze niet?

Websites moeten tegenwoordig namelijk in hun code aangeven welke websites geëmbedded mogen worden in iframes e.d.. Andere websites mogen dan niet in dat iframe worden getoond en dan krijg je zo'n melding dat Firefox nu geeft.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• VN1X
sll schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:01:
[...]

Zit je misschien achter een proxy of firewall (werk?) die het Youtube-certificaat vervangt of op een andere manier blokkeert?
Hmm daar had ik nog niet aan gedacht, eens kijken later!
Onbekend schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:06:
Werkt het op geen enkele website, of alleen op deze niet?

Websites moeten tegenwoordig namelijk in hun code aangeven welke websites geëmbedded mogen worden in iframes e.d.. Andere websites mogen dan niet in dat iframe worden getoond en dan krijg je zo'n melding dat Firefox nu geeft.
Op elke website helaas. Of het nou twitter embeds zijn, content van giphy, insta, etc. Allemaal krijgen ze een block schijnbaar lol.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 13:20
VN1X schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:04:
[...]

Heb je echt een verse install gedaan? Want als je Firefox verwijderd wordt niet automatisch je profiel verwijderd.
Bij een reinstall zal FF dan gewoon je bestaande profiel blijven gebruiken.

• Locolau
Heb je bij het schildje van Firefox in de adresbalk al gekeken naar de Protection settings opties daar, en of Enhanced Protection Tracking uit staat? Kan daaraan liggen.

Zelf zit ik er ook vaak mee te klooien omdat ik uBlock Origin en Privacy Badger heb. Leef nu maar met dat ik soms embedded Insta posts moet openen via klik om ze in hun eigen Insta tabblad te zien.

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:48
Ik had net het issue dat Firefox (95.0.1) helemaal nergens meer verbinding mee maakte. CPU gebruik van Firefox proces ging ook naar 100% (met low-priority).

Ik heb Firefox maar afgesloten en deze crashte toen ook en opnieuw opgestart en toen werkte alles weer.

Ik zie op Twitter meerdere mensen erover klagen en dat het te maken heeft met HTTP3. Ik zie dat er zojuist een bug report over is aangemaakt.
Ook network.http.http3.enabled uitgeschakeld.

[Voor 5% gewijzigd door Zidane007nl op 13-01-2022 10:02]

• LaurensLordDodo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-01 08:53
Heeft iemand anders mogelijk ook dat Firefox geen enkele pagina meer kan starten en na verloop van tijd afstort?

Zie:
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1749911

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:08
oplossing voor de problemen sinds 1u is :
ga na about:config
zoek network.http.http3.enabled en verander het in false.
herstart firefox.

https://news.ycombinator.com/item?id=29918052

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hier had een collega ook al geen verbinding meer. Ik dacht eerst dat het een DNS issue was. Maar Edge werkt wel prima.

• Cyberblizzard
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hier op het werk al 5 pc's. Oplossing: about:config - disable "network.http.http3.enabled"- restart

Welkom in het Antropoceen! - Fietsen, goed voor iedereen!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Aha, ben dus niet de enige. Zelfs verse install doet het dan weer voor even, maar later dus niet meer.

I don't have dreams, I have goals!!

• Anoniem: 512943
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik dacht al dat ik gek werd. Thx voor de oplossing.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Plotseling, vanuit het niets vanmorgen... Ik open een link vanuit een tab waar ik bezig was. Klik daar een paar keer verder en **POEF**

Can confirm: disable "network.http.http3.enabled" in about:config was de oplossing

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• LaurensLordDodo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-01 08:53
canonball schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:03:
oplossing voor de problemen sinds 1u is :
ga na about:config
zoek network.http.http3.enabled en verander het in false.
herstart firefox.

https://news.ycombinator.com/item?id=29918052
Hé canonball, dit lijkt het op te lossen voor nu dankje!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:47
Ik heb de hierboven genoemde setting niet gewijzigd, maar toch werkt het nu weer na 2 keer herstarten.
Zou er aan de Firefox kant iets gewijzigd zijn, en dat ze nu snel een rollback hebben uitgevoerd?

network.http.http3.enabled staat bij mij nog op true namelijk, terwijl ik dit post.

Correctie:
Bij mij gaat het pas mis als ik verbinding maak met de Cisco VPN van mijn werk. Dan is Firefox stuk en werkt Edge gewoon door.
In combinatie met de Cisco VPN werkt de bovengenoemde setting perfect. Vraag me alleen af waar het voor is, en sinds wanneer die op True is komen te staan. Gister werkte alles nog prima.

[Voor 36% gewijzigd door Saeverix op 13-01-2022 10:16]

Get Schwifty

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:50
Ahh vandaar. Ik heb Firefox nu 3 keer opnieuw geïnstalleerd, alles gereset. Ik stond op het punt om al mijn spullen naar buiten te gooien. :X

Wat een rot probleem zeg en zo plotseling dat je toch aan alles gaat twijfelen.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat beter werkt is naar de settings gaan (menu Tools -> Settings), zoeken op "firefox data collection" en alle vinkjes uitzetten.

http3 uitzetten is een hack die er voor kan zorgen dat andere sites niet werken.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Saeverix
Maasluip schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:20:
Wat beter werkt is naar de settings gaan (menu Tools -> Settings), zoeken op "firefox data collection" en alle vinkjes uitzetten.

http3 uitzetten is een hack die er voor kan zorgen dat andere sites niet werken.
Die heb ik net ook geprobeerd, https weer aangezet en het enkele vinkje wat ik bij Data Collection aan had staan uitgezet, Dat is inderdaad een betere oplossing

Get Schwifty

• dehardstyler

Thanks, dit werkt inderdaad beter. Maar bijvoorbeeld Bitwarden laad nog steeds niet voor mij, de plugin is net geïnstalleerd, maar nu kom ik niet in mijn Firefox Sync, omdat dat wachtwoord in Bitwarden zit. :P

Werken de plugins bij jullie wel?

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ik ben heel benieuwd waarom die data collection deze bug veroorzaakt! Dat zou uiteraard niet de bedoeling moeten zijn.

• Saeverix
dehardstyler schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:24:
[...]

Thanks, dit werkt inderdaad beter. Maar bijvoorbeeld Bitwarden laad nog steeds niet voor mij, de plugin is net geïnstalleerd, maar nu kom ik niet in mijn Firefox Sync, omdat dat wachtwoord in Bitwarden zit. :P

Werken de plugins bij jullie wel?
Klopt, sites die http3 forceren zullen alsnog problemen geven. Maar ik kan er voor nu mee uit de voeten.
Tk55 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Ik ben heel benieuwd waarom die data collection deze bug veroorzaakt! Dat zou uiteraard niet de bedoeling moeten zijn.
Dit is blijkbaar een van de eerste requests die uitgevoerd wordt. En die servers van Firefox forceren een http3 verbinding. Dus daarom gaat het daar gelijk al stuk.

[Voor 29% gewijzigd door Saeverix op 13-01-2022 10:27]

Get Schwifty

• Tazzios
  • Registratie: November 2001

Nederlands:
onder privacy en beveiliging > "Firefox-gegevensverzameling en -gebruik"
of zoek op 'verzenden'

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 19:48
dehardstyler schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:16:
Ik stond op het punt om al mijn spullen naar buiten te gooien. :X
+1

Slecht geslapen, mijn Docker Desktop app wilde ook niet starten vanmorgen ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nog 1 probleem en kap ermee en ga lekker achter de Playstation zitten :P

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tk55 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:25:
[...]

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1749908#c21
Our current suspicion is that Google Cloud Load Balancer (or a similar CloudFlare service) that fronts one of our own servers got an update that triggers an existing HTTP3 bug. Telemetry was first implicated because it's one of the first services a normal Firefox configuration will connect first, but presumably the bug will trigger with any other connection to such a server. Our current plan is to disable HTTP3 to mitigate until we can locate the exact bug in the networking stack.

Open Source landkaart

• dehardstyler
Marc3l schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:28:
[...]

+1

Slecht geslapen, mijn Docker Desktop app wilde ook niet starten vanmorgen ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nog 1 probleem en kap ermee en ga lekker achter de Playstation zitten :P
Nou nadat ik net tegen Maasluip zei dat dit beter werkte, heb ik nu weer precies hetzelfde gezeik. :X
Ik denk dat ik met je meedoe!

Edit: blijft het bij jullie wel werken met data collection uit?

[Voor 6% gewijzigd door dehardstyler op 13-01-2022 10:33]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zit op Ubuntu nog op Firefox 84.0.2 en daar zit geen Firefox Data Collection in en die doet dat blijkbaar ook niet stiekum want die werkt wel nog.

Open Source landkaart

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:36:
Ik zit op Ubuntu nog op Firefox 84.0.2 en daar zit geen Firefox Data Collection in en die doet dat blijkbaar ook niet stiekum want die werkt wel nog.
Zou best kunnen dat dat standaard uit staat op Ubuntu. Ik had het (op Mac) al uitstaan en heb dus geen enkel probleem ondervonden.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 19:48
dehardstyler schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:31:
[...]

Edit: blijft het bij jullie wel werken met data collection uit?
Ik had 'network.http.http3.enabled' op false gezet, tot nu toe werkt dat nog.

• dehardstyler
Heeft iemand nog andere ideeen? Ik heb Firefox diagnostics helemaal uitstaan en HTTP3 ook. Toch ziet mijn browser er nog zo uit:

Startpage niet, Duckduckgo niet, alle plugins behalve Bitwarden doen gewoon helemaal niks. Ik ben gewoon weer terug bij af, maar met de aanbevolen workaround. Ik snap er niks van? :?

• Saeverix
dehardstyler schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:57:
Heeft iemand nog andere ideeen? Ik heb Firefox diagnostics helemaal uitstaan en HTTP3 ook. Toch ziet mijn browser er nog zo uit:

[Afbeelding]

Startpage niet, Duckduckgo niet, alle plugins behalve Bitwarden doen gewoon helemaal niks. Ik ben gewoon weer terug bij af, maar met de aanbevolen workaround. Ik snap er niks van? :?
Heb je hem wel helemaal herstart/geforceerd afgesloten? Het proces blijf namelijk hangen omdat hij eigenlijk soort van crashed.

Get Schwifty

• dehardstyler
Saeverix schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:04:
[...]

Heb je hem wel helemaal herstart/geforceerd afgesloten? Het proces blijf namelijk hangen omdat hij eigenlijk soort van crashed.
Ja, helemaal afgesloten en Task Manger gechecked of dat ook daadwerkelijk zo is, nog steeds geen succes.

• dehardstyler
Oke, nadat ik alles met het handje verwijderd heb, werkt het nu wel. Dus na het cleanen van het registery en de installatiefolder en vervolgens weer een herinstallatie. :X Er blijft toch zooi achter blijkbaar als je een uninstall doet.

Dank voor het meedenken! :)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het probleem zou gefixed zijn en een restart zou Firefox weer laten werken (met alle suggesties http3 en data collection weer aan).

Open Source landkaart

• nero355

nero355

Nou... wat een puinhoop zeg... :o :X

Ik ben heel erg blij dat ik mijn Firefox Profiles altijd eerst flink sloop voordat ik Firefox daadwerkelijk in gebruik neem! :D

#SayNOtoTelemetryCrap! :Y) 8) >:) :*)

En anders hebben we altijd nog Pale Moon O+ _O_ <3 d:)b

• dehardstyler
nero355 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:19:
Nou... wat een puinhoop zeg... :o :X

Ik ben heel erg blij dat ik mijn Firefox Profiles altijd eerst flink sloop voordat ik Firefox daadwerkelijk in gebruik neem! :D

#SayNOtoTelemetryCrap! :Y) 8) >:) :*)

En anders hebben we altijd nog Pale Moon O+ _O_ <3 d:)b
Heb je daar toevallig een mooi lijstje voor om nee te zeggen tegen telemetry? :)
Een hardening script ofzo.

• nero355

nero355

dehardstyler schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:59:
Heb je daar toevallig een mooi lijstje voor om nee te zeggen tegen telemetry? :)
Een hardening script ofzo.
Je zou eens naar zoiets kunnen kijken :
- https://support.mozilla.org/en-US/questions/1197144
- https://www.reddit.com/r/...itive_way_to_disable_all/

Maar als ik vanavond achter mijn PC zit i.p.v. mijn Laptop zal ik effe mijn Bookmarks doorspeuren om de bronnen die ik heb gebruikt te achterhalen! ;)

Lang geleden en zo... :$ O-)

• dehardstyler
nero355 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:20:
[...]

Je zou eens naar zoiets kunnen kijken :
- https://support.mozilla.org/en-US/questions/1197144
- https://www.reddit.com/r/...itive_way_to_disable_all/

Maar als ik vanavond achter mijn PC zit i.p.v. mijn Laptop zal ik effe mijn Bookmarks doorspeuren om de bronnen die ik heb gebruikt te achterhalen! ;)

Lang geleden en zo... :$ O-)
Top man! Thanks! _/-\o_

• nero355

nero355

"Effe" een lijstje gemaakt van alle Bookmarks :

- https://github.com/Aris-t2/CustomCSSforFx
- https://github.com/MrOtherGuy/
- https://www.reddit.com/r/...ahjb/6502_tabs_on_bottom/
- https://www.reddit.com/r/FirefoxCSS/
- https://www.reddit.com/r/..._livedebug_userchromecss/
- https://www.reddit.com/r/..._now_full_screen_warning/
- https://www.reddit.com/r/...le_the_fullscreeen_popup/
- https://www.reddit.com/r/...a74/how_can_i_get_rid_of/
- https://www.reddit.com/r/...uestions_from_a_css_noob/
- https://www.reddit.com/r/...e_to_make_scrollbar_dark/
- https://www.reddit.com/r/..._css_files_in_the_chrome/
- https://www.reddit.com/r/...t_and_search_with_google/
- https://www.reddit.com/r/...ar_was_under_the_address/
- https://www.reddit.com/r/...of_the_tabstoolbar_in_my/
- https://www.reddit.com/r/..._urlbar_on_firefox_660b4/
- https://www.reddit.com/r/...rchromecss_to_change_the/
- https://www.reddit.com/r/...ake_everything_one_color/
- https://www.reddit.com/r/...he_addon_bar_statuspanel/
- https://www.reddit.com/r/...ss_windows_10_firefox_57/
- https://www.reddit.com/r/...nd_status_bar_its_broken/
- https://www.reddit.com/r/...your_help_is_needed_guys/
- https://www.reddit.com/r/.../76g95t/my_userchormecss/
- https://www.reddit.com/r/...ve_tabs_background_color/

Blijkt ineens dat ik heel Reddit heb leeggeroofd! :X :$ O-) :+

Verder kon ik me ook ineens dit weer herinneren : nero355 in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien" :*)

"Have fun modding!" d:)b

• dehardstyler
nero355 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:37:
[...]

"Effe" een lijstje gemaakt van alle Bookmarks :

- https://github.com/Aris-t2/CustomCSSforFx
- https://github.com/MrOtherGuy/
- https://www.reddit.com/r/...ahjb/6502_tabs_on_bottom/
- https://www.reddit.com/r/FirefoxCSS/
- https://www.reddit.com/r/..._livedebug_userchromecss/
- https://www.reddit.com/r/..._now_full_screen_warning/
- https://www.reddit.com/r/...le_the_fullscreeen_popup/
- https://www.reddit.com/r/...a74/how_can_i_get_rid_of/
- https://www.reddit.com/r/...uestions_from_a_css_noob/
- https://www.reddit.com/r/...e_to_make_scrollbar_dark/
- https://www.reddit.com/r/..._css_files_in_the_chrome/
- https://www.reddit.com/r/...t_and_search_with_google/
- https://www.reddit.com/r/...ar_was_under_the_address/
- https://www.reddit.com/r/...of_the_tabstoolbar_in_my/
- https://www.reddit.com/r/..._urlbar_on_firefox_660b4/
- https://www.reddit.com/r/...rchromecss_to_change_the/
- https://www.reddit.com/r/...ake_everything_one_color/
- https://www.reddit.com/r/...he_addon_bar_statuspanel/
- https://www.reddit.com/r/...ss_windows_10_firefox_57/
- https://www.reddit.com/r/...nd_status_bar_its_broken/
- https://www.reddit.com/r/...your_help_is_needed_guys/
- https://www.reddit.com/r/.../76g95t/my_userchormecss/
- https://www.reddit.com/r/...ve_tabs_background_color/

Blijkt ineens dat ik heel Reddit heb leeggeroofd! :X :$ O-) :+

Verder kon ik me ook ineens dit weer herinneren : nero355 in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien" :*)

"Have fun modding!" d:)b
Wauw, ontzettend bedankt! Dat is een prachtige lijst, die sla ik even op. :D

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-02 17:27
Iemand een oplossing om elk nieuw tap (CTRL + T) in een Personal container te laten openen? Ik krijg het maar niet voor elkaar.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je alles in 'Personal' wil hebben, wat voor nut heeft het dan nog om container tabs te gebruiken? Maar heb je al naar add-ons gekeken? Die werken overigens eerder met domeinnamen/sites in een container zetten dan al standaard eentje toepassen.

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-02 17:27
Hero of Time schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:46:
Als je alles in 'Personal' wil hebben, wat voor nut heeft het dan nog om container tabs te gebruiken? Maar heb je al naar add-ons gekeken? Die werken overigens eerder met domeinnamen/sites in een container zetten dan al standaard eentje toepassen.
Niet alles, maar 75% van de nieuwe tabs die ik open werk ik via de Personal container. De rest is werk en dat kan ik wel doen via de + en dan Work kiezen. Ik heb het nu al goed voor elkaar dat bookmarks in specifieke containers worden gestart en dat is fijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Joyous-P schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:59:
[...]

Niet alles, maar 75% van de nieuwe tabs die ik open werk ik via de Personal container. De rest is werk en dat kan ik wel doen via de + en dan Work kiezen. Ik heb het nu al goed voor elkaar dat bookmarks in specifieke containers worden gestart en dat is fijn.
Als je werk en privé gescheiden wilt houden, waarom gebruik je dan niet 2 aparte profielen? Dat heb ik ook maar ingesteld op m'n werklaptop. Aparte snelkoppeling dat via de -P optie het andere profiel start en klaar.

Hiermee kan je ook voorkomen dat een mailto link in de een personal tab je werkmail wil gebruiken, ipv je webbased gmail.

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:05:
Als je werk en privé gescheiden wilt houden, waarom gebruik je dan niet 2 aparte profielen?

Aparte snelkoppeling dat via de -P optie het andere profiel start en klaar.
Sinds ik die optie heel lang geleden heb leren kennen ben ik er echt serieus verslaafd aan geraakt! :$ O-) :X

Echt een vreselijk onderschatte optie die iedereen eigenlijk zou moeten leren kennen direct nadat Firefox voor de eerste keer wordt opgestart! :Y) _O_

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:22:
[...]

Sinds ik die optie heel lang geleden heb leren kennen ben ik er echt serieus verslaafd aan geraakt! :$ O-) :X
Ik heb FF ingesteld om verder te gaan met waar ik was. Als ik m'n werklaptop eventjes voor iets anders wil gebruiken, voornamelijk privé, heb ik geen zin om de 3 vensters en 200+ tabs voor werk te openen. :P

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:30:
Als ik m'n werklaptop eventjes voor iets anders wil gebruiken, voornamelijk privé, heb ik geen zin om de 3 vensters en 200+ tabs voor werk te openen. :P
Daar hebben wij Linux gebruikers toch allerlei alternatieve oplossingen voor of zit je aan Windows vast op die laptop :?

Iets met meerdere Activities en/of Virtuele Desktops aanmaken en zo... :Y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:35:
[...]

Daar hebben wij Linux gebruikers toch allerlei alternatieve oplossingen voor of zit je aan Windows vast op die laptop :?

Iets met meerdere Activities en/of Virtuele Desktops aanmaken en zo... :Y)
Met een andere virtual desktop of activity van KDE verandert er geen klap aan het feit dat als ik Firefox open met de default profiel, het 3 vensters opent met al m'n werk tabs. ;)

• nero355

nero355

Hmm...

Dan werkt dat ietsje anders dan ik dacht... :$ O-)

• Blaze85
  • Niet online
Ik had een dingetje met de nieuwste Firefox: als je iets download laat ie het download scherm als 'popup' zien wat ik niet wil (moet ik weer het weer wegklikken); is dit uit te zetten?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Blaze85 zie de comments bij downloads: Mozilla Firefox 98.0 hiervoor:
Dat vind ik dus erg irritant. Via about:config aan te passen door browser.download.alwaysOpenPanel op 'false' te zetten.

• Blaze85
  • Niet online
Awesome stuff, bedankt _/-\o_

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik gebruik uBlock origin en AdNauseum tegelijkertijd icm met Firefox.

Echter de faq van AdNauseum geeft aan:

"Can I combine AdNauseam with another blocker?

This is generally not a good idea, as other blockers (uBlock, Privacy Badger, AdBlock Plus, etc.) may conflict with AdNauseam, and/or each other, and are unlikely to give added protection even in cases where they do not directly conflict."

Zijn hier mensen die hier wat meer van weten :? Het voordeel van de één tov de ander en of het inderdaad een slecht idee is om ze samen te gebruiken :?

PC Specs
Asus CH VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x | Crucial M500 240GB SATA

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:01
Help!!!! schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:17:

This is generally not a good idea, as other blockers (uBlock, Privacy Badger, AdBlock Plus, etc.) may conflict with AdNauseam, and/or each other, and are unlikely to give added protection even in cases where they do not directly conflict."

Zijn hier mensen die hier wat meer van weten :? Het voordeel van de één tov de ander en of het inderdaad een slecht idee is om ze samen te gebruiken :?
Ik had nog nooit gehoord van AdNauseam.
Maar als je bij de combinatie nergens last van hebt, is het toch goed?

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Euhm. Als de dev van de addon aangeeft dat het niet verstandig is, zou je dan niet gewoon even naar diegene luisteren?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik bn gewoon geinteresseerd in meer achtergrond.

PC Specs
Asus CH VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x | Crucial M500 240GB SATA

• nero355

nero355

Lees dit : https://adnauseam.io/
En/of dit : https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/adnauseam/

En denk gewoon even voor jezelf na over de meerwaarde van die add-on B)

HINT : Totaal nutteloos! :P :+

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De tips die het ook geeft. Zet de strict mode van enhanced tracking protection uit. Eh, wat? Je wilt een stukje beveiliging uitzetten om je werk 'beter' te kunnen doen? En 'Always use private browsing' inschakelen? Eerst volgende klacht die iemand dan maakt is dat 'ie elke keer weer opnieuw moet inloggen en sommige sites helemaal niet werken (denk o.a. aan Ziggo GO, die weigert je in te loggen als je een private browsing venster gebruikt).
edit:
Dit is blijkbaar niet meer van toepassing.

Ik vertrouw de reviews die gegeven worden ook niet. Veelal 5 sterren zonder commentaar. En de paar die wel een comment hebben, beweren bijna dat het het beste is na gesneden brood.

[Voor 4% gewijzigd door Hero of Time op 27-03-2022 14:01]

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:55:
En 'Always use private browsing' inschakelen?

Eerst volgende klacht die iemand dan maakt is dat 'ie elke keer weer opnieuw moet inloggen en sommige sites helemaal niet werken (denk o.a. aan Ziggo GO, die weigert je in te loggen als je een private browsing venster gebruikt).

Ik vertrouw de reviews die gegeven worden ook niet. Veelal 5 sterren zonder commentaar. En de paar die wel een comment hebben, beweren bijna dat het het beste is na gesneden brood.
:o OMFG 7(8)7

Dat er zulke websites bestaan! W-T-F ?!?! :') _O- :F

Verder in feite een hoop PEBCAK waardoor je niet op de gebruikers kan vertrouwen, maar ook niet op de geplaatste "Reviews" kan vertrouwen... }:|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:37:
[...]

:o OMFG 7(8)7

Dat er zulke websites bestaan! W-T-F ?!?! :') _O- :F
Ik moet een kleine correctie doen aan mijn opmerking van eerder. Net nog getest en zowaar, het staat je toe in te loggen en te kijken. Iets wat eerder dus niet het geval was. Dit kan door 2 dingen komen: Ziggo/LG heeft hun code aangepast om dit niet meer als probleem te bestempelen of Mozilla heeft in Firefox wat verandert om de staat van de sessie (wel of niet private browsing) niet meer te kunnen achterhalen.

• ggj87
  • Laatst online: 06-02 20:53
Wie kan mij even helpen?

Ik heb het gisteren eindelijk voor elkaar gekregen om de tabbladen onder de adresbalk te plaatsen met userChrome.css. Ik heb daarvoor onderstaande code gebruikt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
@namespace url("http://www.mozilla.org/keymaster/gatekeeper/there.is.only.xul");

/* TABS: bottom - Firefox 65 and later - updated for 89+ */
/* https://searchfox.org/mozilla-release/source/browser/themes/shared/tabs.inc.css */
/* https://raw.githubusercontent.com/Aris-t2/CustomCSSforFx/master/classic/css/tabs/tabs_below_navigation_toolbar_fx89.css */
/* https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Tools/Browser_Toolbox */

/* ROOT - VARS */
/* you can adjust the CSS variables until it looks correct */
/* you can use the Browser Toolbox to get the toolbar heights */

*|*:root {
  --tab-toolbar-navbar-overlap: 0px !important;

--tab-min-height: 40px !important;
  --tab-min-width:  60px !important;

--tab-adjust:  0px; /* adjust tab bar - only for 68-73 */
  --tab-caption: 5px; /* caption buttons on tab bar */
}

/* TAB BAR - below nav-bar */
#navigator-toolbox toolbar:not(#nav-bar):not(#toolbar-menubar) {-moz-box-ordinal-group:10 !important;}
#TabsToolbar {-moz-box-ordinal-group:1000 !important;}

#TabsToolbar {
  display: block !important;
  position: absolute !important;
  bottom: 0 !important;
  width: 50vw !important;
}

#tabbrowser-tabs {
  width: 100vw !important;
}

/* navigator-toolbox - PADDING */
*|*:root:not([chromehidden*="toolbar"]) #navigator-toolbox {
  position: relative !important; /*89+*/
  padding-bottom: calc(var(--tab-min-height) + 1px) !important; /*ADJUST*/
  background-color: var(--toolbar-bgcolor) !important;
}

/* TabsToolbar with menubar and titlebar hidden - rules for Firefox 65-73 */
*|*:root[tabsintitlebar]:not([inFullscreen="true"]):not([sizemode="maximized"]) #toolbar-menubar[autohide="true"] ~
 #TabsToolbar{
  bottom: var(--tab-adjust); /*ADJUST*/
}

/* TABS: height */
#tabbrowser-tabs,
#tabbrowser-tabs > .tabbrowser-arrowscrollbox,
.tabbrowser-tabs[positionpinnedtabs] > .tabbrowser-tab[pinned] {
  min-height: var(--tab-min-height) !important;
  max-height: var(--tab-min-height) !important;
}

#TabsToolbar {
  height: var(--tab-min-height) !important;
  margin-bottom: 1px !important;
  box-shadow: ThreeDShadow 0 -1px inset, -moz-dialog 0 1px !important; /*OPTIONAL*/
  color:            var(--toolbar-color) !important;
/*  z-index: 1 !important; */
}

/* indicators *//*
*|*:root[privatebrowsingmode=temporary] .private-browsing-indicator {
  right: 0px !important;
  bottom: 0px !important;
  width: 14px !important;
  pointer-events: none !important;
}
*/
.private-browsing-indicator {display: none !important;}
.accessibility-indicator    {display: none !important;}

/* Indicators - HIDE *//*
*|*:root:not([accessibilitymode])             .accessibility-indicator    {display: none !important}
*|*:root:not([privatebrowsingmode=temporary]) .private-browsing-indicator {display: none !important}
*/

/* Drag Space */
.titlebar-spacer[type="pre-tabs"],
.titlebar-spacer[type="post-tabs"] {
  width: 20px !important;
}

/* Override vertical shifts when moving a tab */
#navigator-toolbox[movingtab] > #titlebar > #TabsToolbar {
  padding-bottom: unset !important;
}

#navigator-toolbox[movingtab] #tabbrowser-tabs {
  margin-bottom: unset !important;
}

#navigator-toolbox[movingtab] > #nav-bar {
  margin-top: unset !important;
}

/* Hide window-controls and caption buttons on Tab Bar */
#TabsToolbar #window-controls {display: none !important;}
#TabsToolbar .titlebar-buttonbox-container {display: none !important;}

Maar nu is de ruimte van de tabbladen vrij smal, ongeveer de helft van het scherm maar. Ik zou hem helemaal willen laten doorlopen naar rechts zoals op onderstaande screenshot:

Heb even flink wat tabs geopend, maar breder wordt hij dus niet. Ik weet niet welk stukje code ik daarvoor moet aanpassen?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-02 21:25

OverloadOfRed

Bla, blabla

ggj87 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:55:
Wie kan mij even helpen?

Ik heb het gisteren eindelijk voor elkaar gekregen om de tabbladen onder de adresbalk te plaatsen met userChrome.css. Ik heb daarvoor onderstaande code gebruikt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
@namespace url("http://www.mozilla.org/keymaster/gatekeeper/there.is.only.xul");

/* TABS: bottom - Firefox 65 and later - updated for 89+ */
/* https://searchfox.org/mozilla-release/source/browser/themes/shared/tabs.inc.css */
/* https://raw.githubusercontent.com/Aris-t2/CustomCSSforFx/master/classic/css/tabs/tabs_below_navigation_toolbar_fx89.css */
/* https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Tools/Browser_Toolbox */

/* ROOT - VARS */
/* you can adjust the CSS variables until it looks correct */
/* you can use the Browser Toolbox to get the toolbar heights */

*|*:root {
  --tab-toolbar-navbar-overlap: 0px !important;

--tab-min-height: 40px !important;
  --tab-min-width:  60px !important;

--tab-adjust:  0px; /* adjust tab bar - only for 68-73 */
  --tab-caption: 5px; /* caption buttons on tab bar */
}

/* TAB BAR - below nav-bar */
#navigator-toolbox toolbar:not(#nav-bar):not(#toolbar-menubar) {-moz-box-ordinal-group:10 !important;}
#TabsToolbar {-moz-box-ordinal-group:1000 !important;}

#TabsToolbar {
  bottom: 0 !important;
  width: 50vw !important;
}

#tabbrowser-tabs {
  width: 100vw !important;
}

/* navigator-toolbox - PADDING */
*|*:root:not([chromehidden*="toolbar"]) #navigator-toolbox {
  position: relative !important; /*89+*/
  padding-bottom: calc(var(--tab-min-height) + 1px) !important; /*ADJUST*/
}

/* TabsToolbar with menubar and titlebar hidden - rules for Firefox 65-73 */
*|*:root[tabsintitlebar]:not([inFullscreen="true"]):not([sizemode="maximized"]) #toolbar-menubar[autohide="true"] ~
 #TabsToolbar{
  bottom: var(--tab-adjust); /*ADJUST*/
}

/* TABS: height */
#tabbrowser-tabs,
#tabbrowser-tabs > .tabbrowser-arrowscrollbox,
.tabbrowser-tabs[positionpinnedtabs] > .tabbrowser-tab[pinned] {
  min-height: var(--tab-min-height) !important;
  max-height: var(--tab-min-height) !important;
}

#TabsToolbar {
  height: var(--tab-min-height) !important;
  margin-bottom: 1px !important;
  box-shadow: ThreeDShadow 0 -1px inset, -moz-dialog 0 1px !important; /*OPTIONAL*/
  color:            var(--toolbar-color) !important;
/*  z-index: 1 !important; */
}

/* indicators *//*
*|*:root[privatebrowsingmode=temporary] .private-browsing-indicator {
  right: 0px !important;
  bottom: 0px !important;
  width: 14px !important;
  pointer-events: none !important;
}
*/
.private-browsing-indicator {display: none !important;}
.accessibility-indicator    {display: none !important;}

/* Indicators - HIDE *//*
*|*:root:not([accessibilitymode])             .accessibility-indicator    {display: none !important}
*|*:root:not([privatebrowsingmode=temporary]) .private-browsing-indicator {display: none !important}
*/

/* Drag Space */
.titlebar-spacer[type="pre-tabs"],
.titlebar-spacer[type="post-tabs"] {
  width: 20px !important;
}

/* Override vertical shifts when moving a tab */
#navigator-toolbox[movingtab] > #titlebar > #TabsToolbar {
}

#navigator-toolbox[movingtab] #tabbrowser-tabs {
  margin-bottom: unset !important;
}

#navigator-toolbox[movingtab] > #nav-bar {
  margin-top: unset !important;
}

/* Hide window-controls and caption buttons on Tab Bar */
#TabsToolbar #window-controls {display: none !important;}
#TabsToolbar .titlebar-buttonbox-container {display: none !important;}

Maar nu is de ruimte van de tabbladen vrij smal, ongeveer de helft van het scherm maar. Ik zou hem helemaal willen laten doorlopen naar rechts zoals op onderstaande screenshot:

[Afbeelding]

Heb even flink wat tabs geopend, maar breder wordt hij dus niet. Ik weet niet welk stukje code ik daarvoor moet aanpassen?
Gokje, regel 30, succes

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ggj87
Geweldig, dat was 'm! Ik heb hem op 100 gezet en nu is hij mooi breed :)

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 16:36
ggj87 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:42:
Geweldig, dat was 'm! Ik heb hem op 100 gezet en nu is hij mooi breed :)

[Afbeelding]
Als je regel 15 tevens op 30 zet ipv 40 dan zijn de betreffende tabs ook ongeveer even hoog als de bookmarks toolbar en de adresbalk zelf.

• ggj87
Dat is nog iets beter ja. Ik heb hem op 35 gezet, 30 vind ik net iets te klein.
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee