Acties:
  • +2Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 30-10 18:16
Is er geen mogelijkheid om via een theme de oude interface te houden?
Het stoort mij enorm dat alles in de menu's nu verder van elkaar staat. Gevolg is dat je met de muis meer moet bewegen :(

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@catfish is dat niet letterlijk wat @Help!!!! hierboven als tip geeft? :P
Gelukkig voorlopig nog uit te zetten in about:config door browser.proton.enabled op false te zetten.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

Acties:
  • +3Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het nieuwe menu is veel beter IMO, er stonden gewoon teveel opties in.

De enige storende factor zijn de nieuwe tabs, het zijn nu zwevende elementen geworden die nergens bij te lijken horen. Prima dat ze dit voor tablets doen, maar kon desktop geen andere vormgeving krijgen?

[edit]

Inmiddels weer de compacte layout aangezet in about:config

code:
1
browser.uidensity = 1

[Voor 16% gewijzigd door XWB op 02-06-2021 12:35]

It takes two fools to argue.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik ben uberhaupt wel benieuwd hoeveel mensen nou dagelijks- of vaak dat menu nodig hebben?
Ik heb middels de ingebouwde 'Customize Toolbar' deze knoppen in m'n toolbar staan:
https://tweakers.net/i/g_-NMuimgdjsBxGlrf7NMzs74bY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4i7xwYtnQZSDX5ZR9lIRrlZa.png?f=user_large
en tevens de bookmarks toolbar aanstaan met daarin favorieten die ik vaak gebruik (super handig) en dat is voor mij voldoende. De rest doe ik met keyboard shortcuts en ik kom vrijwel nooit in het menu :)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

Acties:
  • +1Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 30-10 18:16
temp00 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:29:
@catfish is dat niet letterlijk wat @Help!!!! hierboven als tip geeft? :P

[...]
Klopt! Die had ik nog niet geprobeerd.
Veel beter zo!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online
Opgelost.
Hoe krijg ik de sidebar weer terug? erg lastig zonder sidebar.
De sidebar werd verwijderd toen ik over ging naar 89.
Heb Proton uit geschakeld.
Heb nu weer de oude instelling, alles werkt weer.
Dat noemen ze een vooruitgang, eerder een achteruitgang, Edge is veel simpler dan Firefox 89.
Als Proton niet meer kan worden uitgeschakeld, is het bye bye Firefox, dan ga ik over na Edge Chrome.

[Voor 80% gewijzigd door brommer1 op 02-06-2021 16:44]

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

R4gnax schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:30:
Of plaats met 'customize toolbars' de 'bookmarks menu' optie als eerste of laatste item in de bookmarks bar. Klik en je krijgt daar hetzelfde dropdown menu als je anders in de menu bar zou krijgen.

Dit werkt zelfs als je bookmarks nog 'oldskool' wilt maken door de adresbalk naar je bookmarks te slepen.
Gewoon boven het 'bookmarks menu' icoontje stil blijven hangen en dat zelfde menu vouwt uit zodat je de bookmark kunt plaatsen.
Geen idee wat je bedoelt eerlijk gezegd... :$

Bookmarks oproepen doe ik door te clicken of gewoon door ALT te rammen of direct via ALT+B afhankelijk van het OS waarin ik zit :)
XWB schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:30:
De enige storende factor zijn de nieuwe tabs, het zijn nu zwevende elementen geworden die nergens bij te lijken horen. Prima dat ze dit voor tablets doen, maar kon desktop geen andere vormgeving krijgen?
Dat is de wereld waarin we tegenwoordig leven : Alles word extreem groot gemaakt, want tablet gebruikers!!!111oneoneone :F

Terwijl :
- Android tablets t.o.v. Apple meuk amper worden verkocht.
- Je hooguit wat touchscreens op laptops overhoudt, maar die mensen gebruiken over het algemeen Explorer/Edge/Chrome want iets anders kennen ze niet...

-O-

code:
1
browser.uidensity = 1
NICE! d:)b
brommer1 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:22:
Edge is veel simpler dan Firefox 89.
Grappig : Ik baal er juist van dat er zoveel opties van Firefox verdwenen zijn! :+

Edge weleens uit nood aangeraakt, maar die is net zo kreupel als Windows Phone/Mobile 7/8/10 was voordat het uitstierf... bagger! :P
Als Proton niet meer kan worden uitgeschakeld, is het bye bye Firefox, dan ga ik over na Edge Chrome.
Moet er niet aan denken! :X

Pale Moon FTW!!! :Y) 8) _O_ d:)b

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• brommer1
  • Niet online
nero355 schrijft:
Grappig : Ik baal er juist van dat er zoveel opties van Firefox verdwenen zijn!

Ik ook!, vooral de sidebar is erg handig, snap niet waarom ze de oude instelling waar je alles kon doen met Firefox zo nodig moesten veranderen/verwijderen, ze zijn gewoon het pad kwijt, net als met de Extensies, vroeg kon je de tab hide maken, was er handig, vooral met Youtube.

Misschien blijft de nieuwe versie ESR 91 die in juli uitkomt wel in de oude uitvoering.
Dan zijn alle problemen opgelost.

Daarom ben ik nog niet naar Edge 91 vindt onder Edge de indeling gemakkelijker dan onder Firefox, je klikt op de 3 puntjes rechts en je heb alles wat je nodig heb, je hoeft niet te denken, en het voordeel is van Edge met Microsoft account, alles gaat automatisch, je hoeft alleen nog maar wat onder instellingen aan te passen je bent klaar.

[Voor 8% gewijzigd door brommer1 op 02-06-2021 19:20]

• brommer1
  • Niet online
Firefox Release Calendar.
https://wiki.mozilla.org/Release_Management/Calendar

https://www.mozilla.org/nl/firefox/developer/
Firefox-browser Developer Edition
De browser gemaakt voor ontwikkelaars
Alle nieuwste ontwikkelaarstools in beta, plus experimentele functies zoals de Multi-line Console Editor en WebSocket Inspector.
Een apart profiel en pad, zodat u het gemakkelijk naast Firefox Release of Beta kunt gebruiken.
Voorkeuren die op maat zijn gemaakt voor webontwikkelaars: foutopsporing in de browser en op afstand debuggen zijn standaard ingeschakeld, evenals het donkere thema en de knop voor de ontwikkelaarswerkbalk.

[Voor 77% gewijzigd door brommer1 op 02-06-2021 19:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Volgens mij is er iets met het updaten naar 89 misgegaan, buiten dat de tabs ineens onderaan staan, alle tabs behalve die wat actief is zijn onzichtbaar en niet klikbaar, zit met control + cijfer van tabs te wisselen.

Goddank is dit in een VM waar dit soort bugs niet heel erg zijn, op de desktop draai ik nog altijd een hele oude Firefox...

edit: Bij downgrade naar 88 eist ie een nieuw profiel...
edit2: Dan maar "--allow-downgrade"

[Voor 12% gewijzigd door Raven op 02-06-2021 21:25]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ravw
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online
meer mensen hier last van Ziggo go op de nieuwe firefox dat hij snel uit valt

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 2070 ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

• choogen
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Gisteren Firefox 89.0 geïnstalleerd op mijn drie jaar oude desktop. Ik was vanochtend na het opstarten van mijn computer enkel een minuut of tien aan het browsen, was verder geen zware taken aan het verrichten. Eerst reageerde Firefox ontzettend traag bij het openen van een nieuw tabblad. Daarna klapte Firefox er helemaal uit en kreeg ik een BSOD (Windows 10) met de volgende melding:

Er is een probleem met uw apparaat en dit moet opnieuw worden opgestart. Er worden foutgegevens verzameld. Hierna wordt de computer opnieuw opgestart.
[..]
Als u ondersteuning belt, geef dan het volgende door: Stopcode: MEMORY MANAGEMENT

Vervolgens bleef het metertje dat de voortgang aangeeft van (waarschijnlijk) het gegevensverzamelproces meer dan anderhalf uur op 0% staan. Daarna heb ik de computer maar handmatig uitgezet en weer aangezet.

Bij het opstarten van Firefox blijken alle icoontjes voor mijn extensies (NoScript, UBlock, etc) opeens verdwenen, terwijl ze volgens het FF instellingenmenu nog wel staan ingeschakeld. Geen idee hoe ik die icoontjes weer terugkrijg. Edit: het uit- en direct weer inschakelen in het instellingenmenu bracht mijn icoontjes terug.

Volgens mij veroorzaakt de nieuwe versie van Firefox deze kuren...

Moet wel zeggen dat ik FF altijd open met wel zo'n 1500 openstaande tabs, maar dat is volgens mij niet iets dat voor een geheugenprobleem zou moeten zorgen (heb 16 GB aan RAM in mijn systeem). En zoals aangegeven was browsen het enige dat ik op dat moment deed.

[Voor 18% gewijzigd door choogen op 03-06-2021 13:26]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 13:12
1500 tabs? dat lijkt me wel killing...

Ik heb sinds een paar dagen ook de nieuwe, even wennen en settings weer aanpassen.

• nero355
  • Nu online

nero355

choogen schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:14:
Moet wel zeggen dat ik FF altijd open met wel zo'n 1500 openstaande tabs, maar dat is volgens mij niet iets dat voor een geheugenprobleem zou moeten zorgen (heb 16 GB aan RAM in mijn systeem).
:o w00t :?

Wat doe je in vredesnaam met zoveel tabs ?!

Zelfs tijdens mijn flinkste GoT sessies kom ik niet verder dan een tab of 90 en die gaan aan het einde van de sessie allemaal dicht! :D :P

Maar ehh...

Zie ik het nou goed dat versie 89 wel weer een normale URL Bar heeft die niet groter wordt :o :D :?

Elk nadeel heeft zijn voordeel! _O- :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• brommer1
  • Niet online
Dubbel, aub verwijderen

[Voor 104% gewijzigd door brommer1 op 03-06-2021 17:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

nero355 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:28:
[...]
:o w00t :?
Wat doe je in vredesnaam met zoveel tabs ?!

Zelfs tijdens mijn flinkste GoT sessies kom ik niet verder dan een tab of 90 en die gaan aan het einde van de sessie allemaal dicht! :D :P
Dat gaat al snel redelijk off-topic in deze draad, maar ik vind het gewoon fijn dat ik al die info met een vingertoets beschikbaar heb. Het gaat over het algemeen prima met zoveel tabs open, zelfs op mijn laptop met slechts 2GB aan werkgeheugen gaat dat bijna altijd nog zonder problemen. Heb momenteel ook geen last meer met Firefox op mijn desktop, hopelijk was het een eenmalige BSOD...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 11:55
@choogen Het zou me niks verbazen als er ooit in de toekomst een keer een update komt die een workflow met 1500 tabs gewoon onherroepelijk sloopt. Handig of niet, ik geloof niet dat de ontwikkelaars tegen dat soort extreme randzaken aan testen.

Idempotent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik vraag me af hoe je tussen 1500 tabs iets terugvindt ?

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Ik heb natuurlijk niet al die 1500 tabbladen in mijn hoofd zitten, maar wanneer ik naar een bepaald topic terug wil keren hoef ik niet eerst tientallen tabs opnieuw te openen. Maar goed, dat gaat allemaal nogal ver off-topic.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Holy shit, 1500 tabs 8)7 Ik krijg letterlijk de kriebels als ik meer dan 15 tabs open heb en dan moet ik er gewoon een paar sluiten. Soort van browser OCD :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Niet online
damn, 1500 tabs _/-\o_ ik vind 100+ tabs open al behoorlijk veel, wat ik dus op dit moment van schrijven open heb staan O-)

nu met de nieuwe interface valt me één ding op: ik scrol nu een stuk meer, arme scrolwieltje ;w
(en dat met compact modus aan)

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er is altijd baas boven baas. Mijn vriendin heeft altijd 100+ tabs openstaan omdat ze dan - volgens haar ervaring - snel terug kan naar de pagina waar ze gebleven is. Ikzelf gebruik daar liever bookmarks voor en start elke dag met een verse Firefox.

• ggj87
  • Laatst online: 12:26
He wat jammer weer, FF heeft een nieuwe UI gekregen.. Ziet er op het eerste oog wel fris uit alleen staan mijn tabbladen nu onderaan het scherm ipv in de tabbladbalk bovenaan onder de adresbalk waar ik ze altijd had staan. Dat deed ik mbv een .css scriptje in dit topic. Weet iemand hoe ik het weer goed krijg??

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
geenwindows schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:57:
nu met de nieuwe interface valt me één ding op: ik scrol nu een stuk meer, arme scrolwieltje ;w
(en dat met compact modus aan)
Ik heb Firefox 89 nu ook op Android ontvangen en hier is het effect van de nieuwe UI nog erger: als ik settings open moet ik nu scrollen om bij de laatste menu-items te komen :+ Voorheen paste het volledige menu in beeld.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14:06
Ik heb ook nu de nieuwe GUI. -O-
En vraag me af waarom elke applicatie het contrast tussen verschillende items steeds kleiner maakt. Er is nu nauwelijks een verschil te zien tussen de kleur van de adresbalk en zoekbalk en de rest van dat stuk. En nu ook de titelbalkkleur is niet conform wat ik in Windows heb ingesteld, en samen met de adresbalk neemt het nu 25% meer ruimte in. :(

Speel ook Airplane Manager en Repeat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ggj87
Ik heb userChrome.css verwijderd. Alles staat nu standaard, tabs boven de adresbalk. Beter, maar niet zoals het was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08:34
Help!!!! schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:02:
Gelukkig voorlopig nog uit te zetten in about:config door browser.proton.enabled op false te zetten.
Goeie tip! Het nieuwe ontwerp ziet er misschien wel fancy uit, maar je herkent nauwelijks nog je actieve tab omdat alles nu min of meer dezelfde kleur-setting heeft.

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09-11 20:41
Het grote voordeel van Firefox op Chrome vond ik altijd het effectieve gebruik van schermruimte. Dat voordeel zijn ze nu wel kwijt aan het raken. Dwz: zodra de browser.proton.enabled-optie wordt afgesloten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb er ook een handje van veel tabs open te laten. Nadeel: af en toe sluit je het verkeerde scherm, niet die nieuwe met 2 tijdelijke maar de main. En dan ben je alles kwijt. Ruimt wel lekker op, daar niet van.

Ik gebruik sinds het bij mij de 2e keer fout ging OneTab (https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/onetab/) om af en toe de tabs samen te voegen, nog steeds onder 1 klik beschikbaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

XWB schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:03:
Er is altijd baas boven baas. Mijn vriendin heeft altijd 100+ tabs openstaan omdat ze dan - volgens haar ervaring - snel terug kan naar de pagina waar ze gebleven is. Ikzelf gebruik daar liever bookmarks voor en start elke dag met een verse Firefox.
Dat doe ik ook zo, maar blijkbaar zijn we in de minderheid :? :D _O-
ggj87 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:21:
He wat jammer weer, FF heeft een nieuwe UI gekregen.. Ziet er op het eerste oog wel fris uit alleen staan mijn tabbladen nu onderaan het scherm ipv in de tabbladbalk bovenaan onder de adresbalk waar ik ze altijd had staan. Dat deed ik mbv een .css scriptje in dit topic. Weet iemand hoe ik het weer goed krijg??
Je bent niet de eerste :
Raven schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:14:
Volgens mij is er iets met het updaten naar 89 misgegaan, buiten dat de tabs ineens onderaan staan, alle tabs behalve die wat actief is zijn onzichtbaar en niet klikbaar, zit met control + cijfer van tabs te wisselen.

edit: Bij downgrade naar 88 eist ie een nieuw profiel...
edit2: Dan maar "--allow-downgrade"
Ik zou alleen graag willen weten waar dat laatste op slaat : Firefox optie of iets anders :?
XWB schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:26:
Ik heb Firefox 89 nu ook op Android ontvangen en hier is het effect van de nieuwe UI nog erger: als ik settings open moet ik nu scrollen om bij de laatste menu-items te komen :+ Voorheen paste het volledige menu in beeld.
Apart... ik moest dat altijd al doen :?

Gaat om een 1920x1080 toestel zonder extra grote scaling :)
Onbekend schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:31:
Ik heb ook nu de nieuwe GUI. -O-
En vraag me af waarom elke applicatie het contrast tussen verschillende items steeds kleiner maakt. Er is nu nauwelijks een verschil te zien tussen de kleur van de adresbalk en zoekbalk en de rest van dat stuk. En nu ook de titelbalkkleur is niet conform wat ik in Windows heb ingesteld, en samen met de adresbalk neemt het nu 25% meer ruimte in. :(
Staat dit al bij jou ingeschakeld :

code:
1
browser.uidensity = 1
Op de reguliere manier staat er bij mij "Not Supported" erachter en is blijkbaar gewoon als Setting in mijn Profile achtergebleven :)
ggj87 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 00:09:
Ik heb userChrome.css verwijderd. Alles staat nu standaard, tabs boven de adresbalk. Beter, maar niet zoals het was.
Daarom doe ik daar dus niet meer aan :
- userChrome.css is soort van half of helemaal niet meer supported sinds een bepaalde versie van vorig jaar of zo...
- Veel teveel kans dat je na een grote update dus allerlei zooi moet fixen elke keer...
F_J_K schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:41:
Ik heb er ook een handje van veel tabs open te laten. Nadeel: af en toe sluit je het verkeerde scherm, niet die nieuwe met 2 tijdelijke maar de main. En dan ben je alles kwijt. Ruimt wel lekker op, daar niet van.

Ik gebruik sinds het bij mij de 2e keer fout ging OneTab (https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/onetab/) om af en toe de tabs samen te voegen, nog steeds onder 1 klik beschikbaar.
Kan die add-on checken welke Tabs dubbel open staan en die dan samenvoegen :?

Of bedoel je wat anders ?
Zie het namelijk niet in de omschrijving staan :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Bah bah donder op met die witruimte :X
nero355 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:22:
Kan die add-on checken welke Tabs dubbel open staan en die dan samenvoegen :?

Of bedoel je wat anders ?
Zie het namelijk niet in de omschrijving staan :)
Nee, het verplaatst alle tabs die op dat moment open staan naar een 'html lijst', en als ik een uur later weer druk wordt er een lijst boven gezet met de dan openstaande tabs. Je kunt vanuit de lijst heropenen en/of verwijderen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14:06
[...]

Staat dit al bij jou ingeschakeld :

[...]

Op de reguliere manier staat er bij mij "Not Supported" erachter en is blijkbaar gewoon als Setting in mijn Profile achtergebleven :)
Bedankt, dat scheelt wel een aantal pixels. :)

Speel ook Airplane Manager en Repeat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Ik zou alleen graag willen weten waar dat laatste op slaat : Firefox optie of iets anders :?
Die allowdowngrade-optie? Gewoon toevoegen achter het pad naar firefox.exe in de snelkoppeling.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 00:18

Klippy

Still Game

Bah, al jaren geen klachten op Windows, maar 89 is echt een achteruitgang.
Ik probeer al een paar uur te wennen. uidensity = 1 scheelt voor die witruimte in de menubalk, maar doet niks in de bookmarks.
Mijn bladwijzer submenu's pasten mooi in het scherm met nog ruimte over, nu heb ik scroll knoppen boven en onder, echt niet om aan te zien.
Idem voor het rechter muisknop menu.

Die zwevende tabbladen die loze ruimte toevoegen en de grijze washedout kleuren kan ik misschien nog wel aan wennen, maar dit is gewoon contraproductief.

Wie verzint dit... :x Ik wil best aan nieuwe interfaces wennen, maar dit voegt niks toe.
Met tegenzin maar naar browser.proton.enabled = false teruggrijpen :X

[edit]
Dat doet dus niks met het rechtermuisknop menu, blijft evenveel witruimte houden :(

[Voor 6% gewijzigd door Klippy op 04-06-2021 20:07]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ggj87
Ik kan natuurlijk ook gewoon de ESR versie downloaden bedenk ik me net. Die is ook gewoon up-to-date maar nog wel in de oude stijl.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:14:
Er stond code in de userchrome css om de tabs onder de bookmarkbalk te plaatsen, die is blijkbaar niet compatible met 89, deze code wel.

Oscar Wilde

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 16:25

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

F_J_K schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:41:
Gesloten vensters vind je nog steeds terug onder History > Recently closed. Of als Firefox zelf nog actief is met de sneltoets ctrl+shift+n, zoals je met ctrl+shift+t de laatst gesloten tab terug haalt.

Het zou pas helpen als men een prullenbak icoontje op de toolbar plaatsen zoals Opera dat altijd al had.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bvsoos
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17-11 14:03
Op de ipad/ios werkt about:config niet.
Weet iemand hoe ik dan weer de Firefox voor de proton wijzigingen krijg?
Voorheen kon je ook bovenaan de balk van je overzicht openstaande tab-bladen zoeken naar die ene website die open staat in die tab-bladen.
Je hebt nog wel het overzicht, maar niet meer die balk om in dat overzicht te zoeken.
Heeft iemand daar ook een oplossing voor? Gaat nog steeds over ipad/ios
Bedankt vast.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Nu online

Ravefiend

Carpe diem!

Eén van mijn irritaties met de nieuwe Firefox UI is ook wel de extra spacing tussen je bookmarks in een folder van je Bookmarks toolbar. Dat heb ik toch maar met een userChrome.css aangepast:

code:
1
2
3
4
#PlacesToolbarItems .bookmark-item {
  padding-top: 1px !important;
  padding-bottom: 1px !important;
}

Ref: https://stackoverflow.com...kmark-padding-spacing-fix

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

Ravefiend schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:41:
Eén van mijn irritaties met de nieuwe Firefox UI is ook wel de extra spacing tussen je bookmarks in een folder van je Bookmarks toolbar.
Mooi dat je een fix hebt gevonden, maar ik vraag me toch wel af wat je precies bedoelt, want hier lijkt alles OK te zijn op die rare "Other Bookmarks" Folder na helemaal rechts :

:?

Ik heb dat ding altijd uitgeschakeld staan, maar omdat je niet de eerste bent die erover begint vraag ik me stiekem af of het niet te maken heeft met de (blijkbaar Legacy ?!) Compact optie die ik al jarenlang standaard aanzet ??

De folders zijn dan ook net aangemaakt en daar heb ik wat random troep in gegooid :+

[Voor 4% gewijzigd door nero355 op 07-06-2021 15:06]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ravefiend
  • Nu online

Ravefiend

Carpe diem!

nero355 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:05:
[...]
Mooi dat je een fix hebt gevonden, maar ik vraag me toch wel af wat je precies bedoelt, want hier lijkt alles OK te zijn op die rare "Other Bookmarks" Folder na helemaal rechts :
https://www.userchrome.org/firefox-89-styling-proton-ui.html

Het onderste gedeelte van bovenstaande screen shot is wat ik vooral op doelde. De top / bottom padding is meer dan voorheen (link) waardoor je meer travel time hebt met je muis als je zo'n bookmark folder hebt met pakweg 20 websites in. CSS hack is vergelijkbaar met wat browser.compactmode.show doet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

Ravefiend schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:38:
Het onderste gedeelte van bovenstaande screen shot is wat ik vooral op doelde. De top / bottom padding is meer dan voorheen (link) waardoor je meer travel time hebt met je muis als je zo'n bookmark folder hebt met pakweg 20 websites in.

CSS hack is vergelijkbaar met wat browser.compactmode.show doet.
Duidelijk! Weten we dat ook weer, thnx! d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:51
Bweh, ik word er een beetje moedeloos van. Mozilla lijkt alle kritiek op fora (reddit en hun eigen forum), hun "feedbackplatform" (aka >/dev/null blijkbaar) en bugzilla helemaal te negeren rondom het uitfaseren van de compact modus.

Heeft iemand al wat gehoord van Mozilla zelf? Ik was juist superblij toen de donkere modus er was en ik eindelijk van mijn userChromes af kon voor de dark mode, nu komtie waarschijnlijk weer terug voor de compact modus die vast en zeker de deur uit gaat... :')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

ikt schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:08:
Bweh, ik word er een beetje moedeloos van. Mozilla lijkt alle kritiek op fora (reddit en hun eigen forum), hun "feedbackplatform" (aka >/dev/null blijkbaar) en bugzilla helemaal te negeren rondom het uitfaseren van de compact modus.

Heeft iemand al wat gehoord van Mozilla zelf? Ik was juist superblij toen de donkere modus er was en ik eindelijk van mijn userChromes af kon voor de dark mode, nu komtie waarschijnlijk weer terug voor de compact modus die vast en zeker de deur uit gaat... :')
nieuws: Mozilla gaat compacte modus in Firefox verbergen in plaats van verwij...

Ik lees daar:
Mozilla kondigde vorige maand aan de optie helemaal te verwijderen, maar de gebruikers die er waren, kwamen daartegen in het geweer. Daarom heeft de browserbouwer het plan nu aangepast.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:51
Dat is onderdeel van de kritiek, op hetzelfde Bugzilla item nog wel. Men wil niet about:config in te hoeven duiken om dit aan te zetten, maar de comments op de bug report zijn genegeerd.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ravefiend schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:41:
Eén van mijn irritaties met de nieuwe Firefox UI is ook wel de extra spacing tussen je bookmarks in een folder van je Bookmarks toolbar. Dat heb ik toch maar met een userChrome.css aangepast:

code:
1
2
3
4
#PlacesToolbarItems .bookmark-item {
  padding-top: 1px !important;
  padding-bottom: 1px !important;
}

Ref: https://stackoverflow.com...kmark-padding-spacing-fix
Die lijkt hier geen effect te hebben :?

edit: browser.proton.contextmenus.enabled op false wél.

[Voor 4% gewijzigd door Raven op 08-06-2021 17:57]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ravefiend
  • Nu online

Ravefiend

Carpe diem!

Raven schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:56:
[...]

toolkit.legacyUserProfileCustomizations.stylesheets = true is ook vereist ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ravefiend schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:00:
[...]

Stond al op true ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Raven schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:56:
[...]

Aaah thanks, dat fixt de rechtermuisknop menu's ook.

I

• ravw
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online
weet iemand of de werkbalkmenu groter kan zetten zo dat ik iets grotere icoontjes heb ?

https://tweakers.net/i/JmxQmm69HZ5xiwBY0Qy9RAi-uvw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qbZV3JO31y5B6XG2GwphxWnF.jpg?f=user_large

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 2070 ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik vermoed dat in userchrome.css hiervoor de toolbarbutton is aan te passen. (Maar ben i.t.t. met de recente ruimteverspillende wijzigingen wel blij met de lekker kleine icons).

-
Sinds de upgrade naar V89.0 (64b op Win10) heb ik af en toe (...) dat ik bij switchen naar een ander tabblad eerst alleen een lege pagina krijg te zien, pas bij een refresh komt de content. Vaak hier op GoT. Open een tiental tabs via de rechtermuisknop, ga ze een voor een af en een of twee openen grijs maar de rest zonder problemen.

Is dat herkenbaar? Of zou ik een voor een m'n extentions moeten proberen uit te zetten?

• nero355
  • Nu online

nero355

F_J_K schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:15:
Ik vermoed dat in userchrome.css hiervoor de toolbarbutton is aan te passen. (Maar ben i.t.t. met de recente ruimteverspillende wijzigingen wel blij met de lekker kleine icons).
Helemaal mee eens! :)
Sinds de upgrade naar V89.0 (64b op Win10) heb ik af en toe (...) dat ik bij switchen naar een ander tabblad eerst alleen een lege pagina krijg te zien, pas bij een refresh komt de content. Vaak hier op GoT. Open een tiental tabs via de rechtermuisknop, ga ze een voor een af en een of twee openen grijs maar de rest zonder problemen.

Is dat herkenbaar? Of zou ik een voor een m'n extentions moeten proberen uit te zetten?
Ik zou eerder denken dat :
- Op dat moment GoT effe brak doet.
- Op dat moment je verbinding (WiFi :? ) even raar/brak doet door wat voor reden dan ook.

Dat is tenminste mijn ervaring met de meeste browsers en GoT in het algemeen :)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

nero355 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:45:
[...]
Ik zou eerder denken dat :
- Op dat moment GoT effe brak doet.
- Op dat moment je verbinding (WiFi :? ) even raar/brak doet door wat voor reden dan ook.

Dat is tenminste mijn ervaring met de meeste browsers en GoT in het algemeen :)
Nee, geen time-outs, 404, whatever maar een leeg scherm. Vreemd genoeg. De vaste kabelverbinding naar ook GoT is verder rap zat. Maar idd, mogelijk dat er toevallig sinds ongeveer v89 hokjes bij GoT zijn.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

F_J_K schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:15:

Is dit niet die tab unload feature die er volgens mij al heel lang is? (Of zit ik nu aan een addon te denken :? )

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ook niet nee (te random), Maar het is duidelijk niet een veel gezien iets dus ik zal toch ergens zelf iets fout doen :P Thx.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ik was het maandag zo zat dat ik niet 2 Twitch streams tegelijk naast elkaar open kan hebben, omdat de cpu dat niet trekt, dat ik maar een nieuwe videokaart heb gekocht. Oud ding op zich, een R7 240, maar het zal iig hardware versnelling moeten doen met de amdgpu driver zodat Firefox er gebruik van kan maken. Dat zal denk redelijk wat gaan schelen.

Stom Firefox dat niet met nVidia vdpau overweg kan. :-(

• nero355
  • Nu online

nero355

Dat is best wel een slechte aankoop, want een model dat rebranded is vanuit de HD7000 serie geloof ik en zeer kort nadat een vriend van mij hem voor de HTPC had gekocht EOL verklaard i.c.m. de Windows driver in ieder geval... :/
Stom Firefox dat niet met nVidia vdpau overweg kan. :-(
Firefox of Nvidia :?

Als ik dat hele GBM/V4L2 Support verhaal lees van onder andere LibreELEC dan zou ik zeggen Nvidia :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

nero355 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:53:
[...]

Dat is best wel een slechte aankoop, want een model dat rebranded is vanuit de HD7000 serie geloof ik en zeer kort nadat een vriend van mij hem voor de HTPC had gekocht EOL verklaard i.c.m. de Windows driver in ieder geval... :/
Mwah, het is nog wel beter dan de nVidia GT610 die het is gaan vervangen. En je weet dat ik geen Windows draai, dus dat aanhalen voor het EOL zijn is nogal kansloos. :P

Zit nu alleen nog te priegelen hoe ik de VAAPI support in Firefox zo ver krijg, want VAAPI zelf werkt bij mpv en Kodi. Zag nog eens dat het mogelijk door de window manager/compositing kan komen. Op m'n werklaptop, waar de GPU een Vega is (want Ryzen 7 Pro 4750U) werkt het prima. Dat draait echter KDE, geen Xfce met Compiz. :P
[...]

Firefox of Nvidia :?

Als ik dat hele GBM/V4L2 Support verhaal lees van onder andere LibreELEC dan zou ik zeggen Nvidia :+
VDPAU is van nVidia, wat zou dan het antwoord moeten zijn op je vraag? ;)

Edit:
Whoopwoop, heb 't werkend. Eindelijk fatsoenlijk video kijken en niet met een blazende ventilator en traag skippen in een video.

[Voor 6% gewijzigd door Hero of Time op 19-06-2021 13:37]

• nero355
  • Nu online

nero355

Hero of Time schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:56:
Mwah, het is nog wel beter dan de nVidia GT610 die het is gaan vervangen.
Ook qua verbruik :? :+
En je weet dat ik geen Windows draai, dus dat aanhalen voor het EOL zijn is nogal kansloos. :P
Meer om aan te geven hoe oud dat ding is hé! :P
Zit nu alleen nog te priegelen hoe ik de VAAPI support in Firefox zo ver krijg, want VAAPI zelf werkt bij mpv en Kodi. Zag nog eens dat het mogelijk door de window manager/compositing kan komen. Op m'n werklaptop, waar de GPU een Vega is (want Ryzen 7 Pro 4750U) werkt het prima. Dat draait echter KDE, geen Xfce met Compiz. :P
Voor dat soort dingen wordt toch vaak Compton i.c.m. Xfce aangeraden :?
VDPAU is van nVidia, wat zou dan het antwoord moeten zijn op je vraag? ;)
Niet Mozilla in ieder geval! >:)
Edit:
Whoopwoop, heb 't werkend. Eindelijk fatsoenlijk video kijken en niet met een blazende ventilator en traag skippen in een video.
Hoe dan :?

Wel zo handig! :P :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

offtopic:
Van wat? Stroom? Het is een low-profile kaart met kleine ventilator en geen extra voedingsaansluitingen.
[...]

Meer om aan te geven hoe oud dat ding is hé! :P
Dat boeide mij niet. Het moet nog een jaar, anderhalf, z'n werk doen en dit was de goedkoopste oplossing die ik kon vinden in de PW die aan de eisen voldeed.
[...]

Voor dat soort dingen wordt toch vaak Compton i.c.m. Xfce aangeraden :?
offtopic:
Tegenwoordig is Compton obsolete, niet meer nodig, als je xfce draait. Maar dat was het issue schijnbaar niet.
[...]

Hoe dan :?

Wel zo handig! :P :+
offtopic:
Juiste driver forceren. Radeon, of modesetting omdat ik de radeon driver niet had, werd eerst gebruikt. Forceren naar amdgpu deed een hoop.

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:07
Het tweakers forum blijft crashen in de Nightly sinds gisteren (91.0a1). Meer tweakers hier last van?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12:23
@Universal Creations Ja hier crasht het tabblad ook zodra die klaar is met laden. Ook met de update van vandaag.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Firefox met adblock extensie, icm Bild.de >>> no-go, Bild eist ongeveer dat je de adblock extensie eraf gooit, op die site uitzetten is ze niet genoeg. Een
oplossing is welkom.

• nero355
  • Nu online

nero355

Sjah schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:59:
Firefox met adblock extensie, icm Bild.de >>> no-go, Bild eist ongeveer dat je de adblock extensie eraf gooit, op die site uitzetten is ze niet genoeg.

Een oplossing is welkom.
Lekker in de stront laten zakken! :)

Als ik een lege browser neem zoals ik dat noem dus zonder add-ons dan werkt het nog steeds niet, want Pi-Hole actief op mijn hele netwerk! }) 8) :*)

Jammer dan...

* nero355 heeft het niet zo op "werbungs" :P :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:51

DeTeraarist

#Boots2Asses

Firefox met adblock extensie, icm Bild.de >>> no-go, Bild eist ongeveer dat je de adblock extensie eraf gooit, op die site uitzetten is ze niet genoeg. Een
oplossing is welkom.
Mogelijke blokkeren ze specifieke adblockers?
Ik gebruik uBlock Origin en uMatrix. Om de site werkend te krijgen, hoefde ik alleen in uMatrix de scripts van bildstatic.de toegankelijk te maken.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:36
oplossing is welkom.
Werkt hier prima icm uBlock Origin en pihole actief.
enhanced tracking protection in Firefox itself aanpassen naar " makkelijk, maakt mij het uit" helpt. Verder uiteraard weer Bild naar een trusted site gezet in Origin. Jeetje, ik was zowaar blij al die advertentiesmurrie terug te zien na jaaren in Bild.de. Ja wat daarvan te denken, de mens is veranderlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:01
De laatste 2 weken heb ik veel last van het volgende.
Ik zoek namelijk veel via de adresbalk bovenin. Bijvoorbeeld een zoekterm ingeven en dan geeft Firefox automatisch de Google antwoorden neer.
De laatste tijd werkt dit niet meer goed. Vaak krijg ik gewoon geen respons en de oplossing is en herstart van Firefox.
Een rollback naar versie 88 bijvoorbeeld lost het probleem niet op, want ik dacht dat dit probleem kwam door de nieuwe versie 89.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt?

• flupke01
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 27-11 17:40
Heb sinds 89.02 probleem met laden afbeeldingen op de Lidl site (nee, idd geen sexy onderwerp ;) )

Doorgaans laadt die site qua interface wel snel, maar productafbeeldingen blijven zeer blurry. Pagina hangt dan ook qua laden. Afbeeldingen komen soms zwaar vertraagd (meerdere minuten) maar meestal helemaal niet verder binnen. Klik je op een afbeelding, dan komt die vaak opeens weer wél normaal in beeld, maar soms dan weer helemaal niet. En heel af en toe werkt alles dan opeens toch weer wél normaal.

Er valt geen peil op te trekken. Normaliter zou ik denken dat het probleem bij die site zelf lag, maar in o.a. Chrome e.a. werkt het wel zonder problemen.

Alles wat ik kon bedenken geprobeerd met beveiligingsinstellingen, cookies opruimen, zonder add-ons, maakt allemaal niets uit.

Het is natuurlijk maar een lullig probleempje, maar toch irriteert het me. Iemand nog een idee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 12:52
Simbob schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 07:16:
De laatste 2 weken heb ik veel last van het volgende.
Ik zoek namelijk veel via de adresbalk bovenin. Bijvoorbeeld een zoekterm ingeven en dan geeft Firefox automatisch de Google antwoorden neer.
De laatste tijd werkt dit niet meer goed. Vaak krijg ik gewoon geen respons en de oplossing is en herstart van Firefox.
Een rollback naar versie 88 bijvoorbeeld lost het probleem niet op, want ik dacht dat dit probleem kwam door de nieuwe versie 89.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt?
Ik heb al weken problemen met Firefox en Google (met name Gmail). Webinterface stopt ermee en dan kan ik ook Google search niet meer openen. Herstart van Firefox lost het op. Gebruik er nu een tijdje Chrome naast en daar 0,0 problemen en de laptop is vorige week voorzien van een verse installatie.

Firefox wordt met de release slechter is mijn gevoel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Drardollan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:15:
[...]

Ik heb al weken problemen met Firefox en Google (met name Gmail). Webinterface stopt ermee en dan kan ik ook Google search niet meer openen. Herstart van Firefox lost het op. Gebruik er nu een tijdje Chrome naast en daar 0,0 problemen en de laptop is vorige week voorzien van een verse installatie.
Wat voor plugins/extenties heb jij in je Firefox?
Want ik heb (met Ublock Origin, Tampermonkey, Stylus en nog een handje) dit probleem niet.
Ik blijf het een betere, prettiger browser vinden dan Chromium-varianten ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 12:52
Jester-NL schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:34:
[...]

Wat voor plugins/extenties heb jij in je Firefox?
Want ik heb (met Ublock Origin, Tampermonkey, Stylus en nog een handje) dit probleem niet.
Geen. Heb na herinstallatie van de laptop en Firefox bewust alles uitgehouden. Een en ander kwam wel binnen nadat ik inlogde op mijn Firefox account, maar ik gebruik geloof ik 3 plugins en die heb ik allen uitgezet. Zonder resultaat vooralsnog.
Ik blijf het een betere, prettiger browser vinden dan Chromium-varianten ;)
Ik ook, maar langzaam valt het kwartje de andere kant op. Moet wel kunnen werken ;)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Vandaag een leuke gehad. Ik had nog een tab open op de achtergrond met ons intranet, een sharepoint site. Tab was nog niet geladen, dus klik 'm aan en verwacht dat ie ging laden. Niets. Adresbalk was ook blanco. Pagina terug en er komt een adres in de adresbalk te staan, de login url van MS. Maar, die doet ook niets. Nog verder terug in de tab geschiedenis, niets. Opnieuw de link openen door die in de adresbalk in te vullen, ook niets. Nieuwe tab dan? Ook niets. Private sessie dan? Ja hoor, geen probleem.

Met geen enkele andere pagina/site gehad. En natuurlijk als ik de browser zou herstarten, werkt het zonder problemen. Soms heeft zelfs het beste paard (browser) een slechte dag. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

flupke01 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:41:
Heb sinds 89.02 probleem met laden afbeeldingen op de Lidl site (nee, idd geen sexy onderwerp ;) )

Doorgaans laadt die site qua interface wel snel, maar productafbeeldingen blijven zeer blurry. Pagina hangt dan ook qua laden. Afbeeldingen komen soms zwaar vertraagd (meerdere minuten) maar meestal helemaal niet verder binnen. Klik je op een afbeelding, dan komt die vaak opeens weer wél normaal in beeld, maar soms dan weer helemaal niet. En heel af en toe werkt alles dan opeens toch weer wél normaal.

Er valt geen peil op te trekken. Normaliter zou ik denken dat het probleem bij die site zelf lag, maar in o.a. Chrome e.a. werkt het wel zonder problemen.

Alles wat ik kon bedenken geprobeerd met beveiligingsinstellingen, cookies opruimen, zonder add-ons, maakt allemaal niets uit.

Het is natuurlijk maar een lullig probleempje, maar toch irriteert het me. Iemand nog een idee?
Gezien het feit dat de "Loading..." erg lang op iets gerelateerd aan Bing blijft hangen zou ik zeggen dat het daaraan ligt : Een API/CDN/QUIC request/of wat dan ook die Google Chrome natuurlijk helemaal geweldig vindt net als Microsoft Edge waarschijnlijk, want beiden Chromium en zo... :F

En dan nog wat rendering ellende erbij en het is één groot feest! :X

Mijn Firefox krijgt niks voor elkaar, maar met Pale Moon heb ik wel effe zitten lachen dankzij de nog steeds werkende "Page Info" functie :
&

Helemaal geweldig! :D _O- :')
Drardollan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:15:

Nee : Google is steeds erger aan het worden qua pushen van hun eigen software en browser! ;)

Maar probeer eens de Classic HTML Mode : Werkt dat wel goed :?

* nero355 doet niet anders sinds de laatste verschrikkelijk redesign van GMail :X :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ggj87
Firefox is een geweldige browser maar waar ik me aan erger is dat het scrollen niet zo snel gaat als in bijv. Edge of Chrome. Ik heb het in Windows 10 aangepast zodat het scrollen iets sneller gaat maar in Firefox is het gewoon nog steeds tergend langzaam. Ik heb al in about:config gekeken en daar het aantal regels aangepast maar FF lijkt daar niet op te reageren. Het probleem lijkt dat niet iedere klik van het scrolwieltje een scroll van x regels veroorzaakt waardoor je veeel te lang aan het scrollen bent dan nodig. In Edge e.d. heb je dit niet en scroll ik met alle gemak naar beneden/boven.

Heeft iemand hier een oplossing voor? In Windows en FF lijkt alles goed ingesteld te staan. Heb al geprobeerd om vloeiend scrollen uit te zetten maar dat is ook niet de oplossing.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 28-11 17:11
@ggj87 Al jaren gebruik ik de Yet Another Smooth Scrolling WE addon.

De juist instellingen vinden voordat het lekker aanvoel kan wat tijd kosten.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ggj87
Oeh geweldig! :D Alleen wanneer hij helemaal boven of beneden is blijft hij net als op smartphones/tablets nog even doorgaan en springt 'ie weer terug. Maar dit is al een hele verbetering!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 28-11 17:11
Is in te stellen

Tandwiel > Verspringende rand uit
Op 0 zetten dus

[Voor 12% gewijzigd door KroontjesPen op 23-07-2021 20:52]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ggj87
Briljant! _/-\o_

• tomvdburg
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20-10 12:53
Hey mensen. Hoop dat ik hier in het juiste topic zit.

Is het mogelijk om bij het openen van Firefox 7 tabs te openen met verschillende websites in 1 keer ? Ik zit nu elke keer een nieuw tab te openen en dan de juiste website aan te klikken bij mijn startpagina. Dit moet toch sneller / makkelijker kunnen? Iemand suggesties? Online zoeken bracht me niet heel veel duidelijkheid.

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@tomvdburg je kan natuurlijk in options 'Restore previous session' aanzetten maar als je dat niet prettig vind werken, zou ik het volgende doen: maak in je favorietenmenu een folder aan waarin je deze websites als favoriet plaatst, vervolgens kan je deze allemaal in 1 keer openen door met middel muis op de folder te klikken. Helemaal handig: zet je Bookmarks Toolbar aan (favorieten werkbalk?) > plaats daar de folder op met de websites > bij het starten van Firefox hoef je nu alleen één keer met middel muis op die folder te klikken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

tomvdburg schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:21:
Hey mensen. Hoop dat ik hier in het juiste topic zit.

Is het mogelijk om bij het openen van Firefox 7 tabs te openen met verschillende websites in 1 keer ? Ik zit nu elke keer een nieuw tab te openen en dan de juiste website aan te klikken bij mijn startpagina. Dit moet toch sneller / makkelijker kunnen? Iemand suggesties? Online zoeken bracht me niet heel veel duidelijkheid.
Zie onderstaande plaatje van de Settings bij "Homepage and new windows". Zo kan het ook.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• nero355
  • Nu online

nero355

Help!!!! schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:23:
Zie onderstaande plaatje bij Homepage and new windows. Zo kan het ook.

[Afbeelding]
Dat is ook de enige manier die ik me nog kan herinneren na al die tijd! :D

Stoer dat het nog steeds werkt! _O_

/EDIT :
Help!!!! schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:56:
^ Ja werkt nog prima. :)

Open al je gewenste pagina's en druk daarna op "Use Current Pages". FF zal dan elke keer, bij openen of bij klikken op Home, deze pagina's openen.
Oeh! NICE! Dat wist ik dan weer niet! d:)b

[Voor 25% gewijzigd door nero355 op 27-07-2021 18:16]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Open al je gewenste pagina's en druk daarna op "Use Current Pages". FF zal dan elke keer, bij openen of bij klikken op Home, deze pagina's openen.

PC Specs

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tomvdburg
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20-10 12:53
Help!!!! schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:56:

Dank je !

Ik dacht dat hij dan alleen het huidige tabblad zou pakken, maar hij pakt ze allemaal. Helemaal top. Thnx !

• passer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10:58
Ravefiend schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:00:
[...]

Staat bij mij nog op false en toch is de afstand maar 1 (thanks voor die tip Raven!)

edit: mm.. blijkbaar al een oude post gequote... :(

[Voor 8% gewijzigd door passer op 05-08-2021 10:44]

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 29-11 12:20

Zeror

Ik Henk 'm!

Iemand die voor het volgende een oplossing heeft?

Ik heb die nieuwe proton ui uitgezet in de about:config, omdat ik deze verschrikkelijk vind om mee te werken. Alleen sindsdien werkt ook de webdeveloper menu in het hamburger-menu (rechtsboven) niet meer.
Iemand een idee hoe dit te fixen is?

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• KelvinX
  • Registratie: december 2019
  • Niet online
Ik heb iets gesloopt waardoor bepaalde plaatjes en canvassen niet meer werken (whatsapp web bijvoorbeeld). Wie weet waar ik het zoeken moet?

• Ids
  • Laatst online: 29-11 12:22
Het nieuwe menu is veel beter IMO, er stonden gewoon teveel opties in.

[edit]

code:
1
browser.uidensity = 1
Nou, het feest is afgelopen met de laatste update naar FF-91... Density is niet meer aan te passen, althans er zit nu een shitload aan regelruimte tussen mijn bookmarks en Proton is ook niet meer te disablen....

Ik ben een Firefox/ Mozilla gebruiker van het eerste uur maar dit begint ondertussen de kant van Netscape op te gaan toen die met NS-6 op de proppen kwam. Ik heb toen nog een tijdje NS-4.7 gedraaid en ben toen maar overgestapt naar Mozilla. Firefox begint er ook een behoorlijke puinhoop van te maken, wat is nou het grote bezwaar om die opties te laten bestaan? Ik snap echt niks van het beleid wat ze de laatste tijd aan het voeren zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Ids op 10-08-2021 21:59]

• ymmv
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-11 12:48
De Mozilla-devs lijken er alles aan te doen om verstokte Firefox-gebruikers weg te jagen. Alle opties om Proton uit te zetten doen het met FF91 niet meer. Ik begin het onderhand zat te worden dat ik continu gedwongen word om UI-"verbeteringen" terug te draaien, eerst met about:config settings, daarna met themes of andere hacks. Waarom kunnen ze hun trouwe FF-gebruikers niet gewoon opties blijven geven om zelf de voor hun juiste UI in te stellen? Het lijkt erop alsof de devs gewoon een hekel hebben aan brutale FF-gebruikers die kritiek durven te hebben op de beslissingen van de FF-makers en hun best doen om zo snel mogelijk elke wijziging permanent en onherroepbaar te maken. Er moeten daar toch ook mensen zijn die inzien dat ze zo hun eigen ruiten aan het ingooien zijn? Je kunt niet jaar in, jaar uit je trouwste gebruikers bewust bruskeren zonder dat het gevolgen heeft.

• nero355
  • Nu online

nero355

Ids schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:39:
Nou, het feest is afgelopen met de laatste update naar FF-91... Density is niet meer aan te passen, althans er zit nu een shitload aan regelruimte tussen mijn bookmarks en Proton is ook niet meer te disablen...
Daar had men voor gewaarschuwd in het verleden en nu is het dus blijkbaar zover :?
Ik ben een Firefox/ Mozilla gebruiker van het eerste uur maar dit begint ondertussen de kant van Netscape op te gaan toen die met NS-6 op de proppen kwam. Ik heb toen nog een tijdje NS-4.7 gedraaid en ben toen maar overgestapt naar Mozilla.
Hahaha! Ik ook! :D _O_
Firefox begint er ook een behoorlijke puinhoop van te maken, wat is nou het grote bezwaar om die opties te laten bestaan?
Ik snap echt niks van het beleid wat ze de laatste tijd aan het voeren zijn.
Ik dus ook niet... al heel lang niet...
ymmv schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:34:
De Mozilla-devs lijken er alles aan te doen om verstokte Firefox-gebruikers weg te jagen.
Ik lees zo links en rechts dat je niet de enige bent die er zo over denkt! :)
Alle opties om Proton uit te zetten doen het met FF91 niet meer. Ik begin het onderhand zat te worden dat ik continu gedwongen word om UI-"verbeteringen" terug te draaien, eerst met about:config settings, daarna met themes of andere hacks.

Waarom kunnen ze hun trouwe FF-gebruikers niet gewoon opties blijven geven om zelf de voor hun juiste UI in te stellen?
Misschien volgen ze daarin ook Google Chrome net als de veranderingen in de GUI de laatste 5 jaar of zo... :? :/
Het lijkt erop alsof de devs gewoon een hekel hebben aan brutale FF-gebruikers die kritiek durven te hebben op de beslissingen van de FF-makers en hun best doen om zo snel mogelijk elke wijziging permanent en onherroepbaar te maken.
Er moeten daar toch ook mensen zijn die inzien dat ze zo hun eigen ruiten aan het ingooien zijn?
Je kunt niet jaar in, jaar uit je trouwste gebruikers bewust bruskeren zonder dat het gevolgen heeft.
Daarom is Firefox tegenwoordig voor mij een browser "voor erbij/ernaast" en typ ik dit bericht nu met Pale Moon vanuit Kubuntu Linux maar soms ook Windows 7 Pro :)

Echter zit ik voorlopig nog aan Android vast en daar is eigenlijk alleen Firefox een optie als je wat anders wilt... -O-

• Klippy

Klippy

Still Game

Eens met bovenstaande, ik snap het ook niet.
Ben op mijn zakelijke laptop maar over gegaan op de ESR versie, maar dat houdt ook ooit op.

Privé had ik alles nog op de oude look staan, maar vanaf versie 91 ben ik dan eigenlijk wel echt geneigd om van Firefox af te stappen na tientallen jaren en dat vanwege de UI, dat is toch van de zotte. Vooral die bookmarks en ronde hoeken storen me enorm.

• ravedek
  • Registratie: juli 2011
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:34:
[...]
Daarom is Firefox tegenwoordig voor mij een browser "voor erbij/ernaast" en typ ik dit bericht nu met Pale Moon vanuit Kubuntu Linux maar soms ook Windows 7 Pro :)

Echter zit ik voorlopig nog aan Android vast en daar is eigenlijk alleen Firefox een optie als je wat anders wilt... -O-
Ik ben erg tevreden met de DuckDuckGo browser op Android. Voorheen gebruikte ik Firefox Focus maar vond de tabbladen niet prettig werken. En persoonlijk vind ik het ook een prima privacybewust alternatief voor Chrome (y)

https://fictionbecomesfact.com - Mijn digitale tuin

• Klippy

Klippy

Still Game

Er is ook nog niet echt een alternatief... Brave ziet me te Chromerig uit.

Dus maar met userChrome.css aan de slag voor nu.
Gelukkig zijn er al genoeg goeie dingen gemaakt.

Als je wil beginnen met aanpassen, het is eigenlijk een configuratie optie inschakelen en twee bestanden maken: https://www.reddit.com/r/FirefoxCSS/wiki/index/tutorials/

Met deze aanpassingen ziet het er weer toonbaar uit:
https://www.userchrome.org/firefox-89-styling-proton-ui.html

Ik heb nu alleen dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
/*** Tighten up drop-down/context/popup menu spacing ***/

menupopup > menuitem, menupopup > menu {
  padding-block: 4px !important;
}
:root {
  --arrowpanel-menuitem-padding: 4px 8px !important;
}
/*** Proton Tabs Tweaks ***/

/* Adjust tab corner shape, optionally remove space below tabs */

#tabbrowser-tabs {
    --user-tab-rounding: 4px;
}

.tab-background {
    border-radius: var(--user-tab-rounding) var(--user-tab-rounding) 0px 0px !important;
    margin-block: 1px 0 !important;
}
#scrollbutton-up, #scrollbutton-down { /* 6/10/2021 */
    border-top-width: 1px !important;
    border-bottom-width: 0 !important;
}
/* Container color bar visibility */
.tabbrowser-tab[usercontextid] > .tab-stack > .tab-background > .tab-context-line {
    margin: 0px max(calc(var(--user-tab-rounding) - 3px), 0px) !important;
}

/* Tweak Options as of 8/10/2021; Generated Wed Aug 11 2021 21:00:10 GMT+0200 (Midden-Europese zomertijd) */

Alleen de menu en tabbar kleur bevalt me nog niet.

[edit]
Dat is fixed met https://addons.mozilla.or...don/classic-system-theme/

[Voor 3% gewijzigd door Klippy op 11-08-2021 21:18]

• ymmv
Ik vind dan nog steeds dat de uitklapmenu's te veel ruimte opnemen. Pas met 1px zijn ze echt compact.

code:
1
2
3
menupopup > menuitem, menupopup > menu {
  padding-block: 1px !important;
}

• ymmv
Ik heb trouwens net Firefox 91 ESR geinstalleerd, dan blijf ik het komende jaar gevrijwaard van meer onverwachte en ongewenste verbeteringen. Ik ben FF nu zat aan het worden.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sommige dingen zijn irritant en ik begrijp ook niet waarom ze dit doen als je daarmee trouwe gebruikers wegjaagt. Het enige dat ik kan bedenken dat het eenvoudiger te onderhouden is (en dus goedkoper) en dat ze hopen dat het meer mainstream gebruikers trekt.

Ik heb veel van de FF veranderingen noodgedwongen maar geaccepteerd en vind het toch nog steeds een veel fijnere browser dan chrome (based).

Ik blijft FF toch supporten omdat ik het erg belangrijk vind dat er tegenwicht is voor chromium en safari.

Als je dat ook belangrijk vind en met de teruglopende gebruikersaantallen kun je je wel afvragen of het dan verstandig is om (als trouwe gebruiker) op alternatieven over te stappen die de FF gemeenschap alleen maar verder fragmenteren.

PC Specs

• ymmv
Zien jullie trouwens check marks in de FF 91 opties? Ik kan niet meer zien of een item wel of niet aangevinkt is. Ik heb dit op twee verschillende PCs getest, op de ene PC met FF 91 en de andere met FF 91 ESR. In de troubleshooting mode (met userchrome.css, extensies, themes, etc uitgeschakeld) heb ik precies hetzelfde. Een herinstallatie van FF 91 ESR loste het probleem ook niet op.

----------

Hmm ... met een schoon profiel zie ik de check marks wel.... Zucht, dan kan ik dat hele profiel weer opnieuw maken.... Kutprogramma.

----------

Checkmarks verdwijnen dus als de optie browser.proton.enabled uitstaat .... :/

[Voor 24% gewijzigd door ymmv op 12-08-2021 17:14]

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 19:08
Goed nieuws, je hebt geen Chrome meer nodig naast Firefox om je scherm of tab te casten naar Chromecast.
Dit werkt gewoon, kan prima tabje van Firefox casten: https://hensm.github.io/fx_cast/
Handig als je wat foto's host en op tv wil bekijken :)

Vreemd genoeg lijkt navigeren door de site die ik heb getest wel een stuk trager te zijn tijdens casten (met een 4800U AMD Ryzen en 16GB ram) tijdens het casten, maar het is acceptabel en werkt stabiel. Screen casten is niet gelukt, firefox tab casten wel.

[Voor 34% gewijzigd door Jazco2nd op 13-08-2021 11:51]

• nero355
  • Nu online

nero355

Jazco2nd schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:07:
Goed nieuws, je hebt geen Chrome meer nodig naast Firefox om je scherm of tab te casten naar Chromecast.
Dit werkt gewoon, kan prima tabje van Firefox casten: https://hensm.github.io/fx_cast/
Handig als je wat foto's host en op tv wil bekijken :)

Vreemd genoeg lijkt navigeren door de site die ik heb getest wel een stuk trager te zijn tijdens casten (met een 4800U AMD Ryzen en 16GB ram) tijdens het casten, maar het is acceptabel en werkt stabiel. Screen casten is niet gelukt, firefox tab casten wel.
Nog beter :

Zulke hardware vind je ook in NUC achtige kastjes in zowel AMD als Intel uitvoering en die kan je prima naast al je andere meuk op of in je TV meubel plaatsen zonder dat die echt buiten de toon valt om vervolgens lekker daarop te browsen! :Y) :*)

* nero355 haat stiekem die Chromecast ondingen... O-) :+

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee