Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:24
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:58:
[...]

Oeps, ik drukte op updaten ... en weg fennec fdroid. Weer vervangen door de firefox van nu.

Kan de oude fennec niet meer terugvinden.

Zijn er nog andere alternatieven voor een firefox op android die geen beperkingen heeft qua addons en waar wel about:config kan bereiken ?
of de APK van de fennec van "weleer" ?
Volgens mij kan je in de Firefox Nightly (Android) met een about:config instelling gewoon alle add-ons installeren, al een tijdje.

Edit: sterker nog dit kan al 2 maanden. Gek dat het niet in dit topic is genoemd:

https://blog.mozilla.org/...efox-for-android-nightly/

[ Voor 13% gewijzigd door Jazco2nd op 30-11-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gek dat het niet genoemd is? tJa ik gebruik Android of iPhone Firefox niet, en ik denk dat nadruk van dit topic op de pc-versie lag/ligt. Maar misschien als iemand ooit een vervolgdeel op dit topic deel 15 maakt, dat die TS er aandacht aan besteedt.
Maar natuurlijk is Android Fx geouwehoer welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Sjah schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:52:
Tja, ik gebruik Android of iPhone Firefox niet, en ik denk dat nadruk van dit topic op de pc-versie lag/ligt.

Maar natuurlijk is Android Fx geouwehoer welkom. :)
[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien ;) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Firefox Android 68.11.0 , de laatste goede oude Firefox voor Android versie ..

Ik weet niet hoe lang ik hiermee ga ga doen (te lang denk ik) ..
en ik had hem ook een keer per ongeluk geüpdatet ..
Ik denk dat ik hem toen weer bij apkmirror vandaan heb gehaald:

https://www.apkmirror.com.../firefox-68-11-0-release/

Op Windows heb ik een grote verzameling browsers.
Behalve de "nieuwe Firefox" dus ook de laatste goede oude Firefox,
de Firefox Portable 52.9 ESR "Legacy".
Gelukkig synct hij de bookmarks.
Dus voor de oude onvervangbare addon-heerlijkheden moet ik telkens even uitwijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@Peter Triac zie mijn bericht hierboven. Alle add-ons zijn al in Firefox voor Android te gebruiken.

Wat jij de laatste goede versie voor Android noemt vind ik volstrekt onbruikbaar. De oude Firefox is extreem traag, veel te traag voor normaal dagelijks gebruik. Ik heb heb daarom altijd Kiwi gebruikt (van een Chromium developer).
Als jij nu Kiwi gaat gebruiken kan het aanvoelen alsof je een nieuwe telefoon hebt. Wereld van verschil.

Mozilla moest wel een geheel nieuwe browser maken, het was dat of stoppen met Android. En dan is het logisch dat nog niet alle APIs van WebExtensions zijn geïmplementeerd en getest. Maar zoals ik al schreef, sinds september kan je gewoon je oude add-ons gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Firefox Android

Mijn oude 68.11.0 met de "tabs on top" balk is niet extreem traag :-)
(Ik gebruik een 8 inch scherm) :-)
Hij opent altijd met het laatste tabblad waarmee ik bezig was.
En nog meer leuke dingen :-)
Ik vraag mij af of de Firefox Nightly (Android) naast mijn oude 68.11.0 geïnstalleerd kan worden ??
Zonder dat de verkeerde versie geüpdatet wordt etc..
(Overigens wordt bij mij al 3 jaar geen enkele Firefox-versie automatisch geüpdate)..
ps, is about:config inmiddels weer beschikbaar ? (was ook gesloopt).

[ Voor 6% gewijzigd door Peter Triac op 03-12-2020 23:32 ]

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:59

The Chosen One

Zie signature!

Kan ik ergens zien hoeveel tabs ik open heb verspreid over alle windows zonder ze te tellen? ;p

Begint beetje veel te worden. ;p Dat gezegd ga ik er dit weekend even doorheen en boel sluiten en favorieten en zo, maar even om te kijken hoeveel ik er afhak.

[ Voor 5% gewijzigd door The Chosen One op 10-12-2020 11:03 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je ctrl+tab gebruikt en ctrl vast houd zodat je de tab changer ziet, zal je onder de thumbnails het aantal tabs van dat venster zien. Een totaal is dan makkelijk te berekenen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

The Chosen One schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:02:
Kan ik ergens zien hoeveel tabs ik open heb verspreid over alle windows zonder ze te tellen?
Doe alsof je ze afsluit en click dan op Cancel en maak daarna effe een rekensommetje ervan :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:30
Kan ik ergens zien hoeveel tabs ik open heb verspreid over alle windows zonder ze te tellen? ;p

Begint beetje veel te worden. ;p Dat gezegd ga ik er dit weekend even doorheen en boel sluiten en favorieten en zo, maar even om te kijken hoeveel ik er afhak.
Je zou deze extensie kunnen installeren: https://addons.mozilla.or...ddon/tab-session-manager/
Als je het screenshot bekijkt zie je dat deze alle tabs bij elkaar optelt:
Afbeeldingslocatie: https://addons.cdn.mozilla.net/user-media/previews/full/224/224507.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.zdnet.com/art...fox-the-state-of-mozilla/

Mijn mening: het aandeel op de desktop is nog 8%, zou dat stijgen naar een procent of 10, dan lijkt me je kostje echt wel ook vele komende jaaren gekocht. Tevens is harder onderhandelen met Google voor vergoeding van hun zoekmachine als default, best mogelijk..... Apple krijgt 11 miljard van Google, dat Mozilla er maar 450 miljoen uit sleept is scheef. Maar dat Mozilla zijn kantoren verlaat, doet ook mij schrikken.

[ Voor 75% gewijzigd door Sjah op 15-12-2020 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

@Sjah ik weet niet of die 8% ook mobiele browsers zijn, maar ik kan me voorstellen dat Apple op ios en ipados direct een grote gebruikersgroep hebben aangezien apple daar internet explorer safari op installeert en er eigenlijk geen alternatief is (wel kan je een firefox van safari downloaden waar eventueel andere zoekmachines kunnen worden aangeboden).

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar 24x zoveel, komt bij dat Apple niet zoo groot is, je hebt Android dat veel groter is. Komt nog iets bij, op je phone gebruik je je browser veel minder dan op desktop, ik grijp op phone naar apps.

[ Voor 36% gewijzigd door Sjah op 15-12-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Ik grijp zo min mogelijk naar apps, maar denk inderdaad dat de meeste mensen apps gebruiken.

Hoewel ios niet zo groot is als android hebben ze wel een flink aandeel op de mobiele markt zoals safari op ios zal chrome op android het merendeel gebruikt worden.

Ik hoop dat firefox een betere deal kan slaan, maar ik denk niet dat ze in een sterke positie staan.

Nu ik er over nadenk, apple kan natuurlijk veel makkelijker zeggen, nah we hoeven je niet google, dan nog krijgen ze genoeg cash binnen. Firefox overleeft zowat op google.

[ Voor 19% gewijzigd door Woopdedooo op 15-12-2020 11:19 ]

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd

Ik ben overgestapt van Firefox horizontale tab bar naar een verticale:
Sidebery

Hoewel er oneindig veel instelmogelijkheden zijn, werkt het out-of-the-box perfect en als je ooit bijvoorbeeld een tab wil muten ofzoiets, waar de add-on permissie voor nodig heeft, wordt je direct naar de juiste setting gebracht. Erg handig.

Met de breedbeeld (16:9, maar gebruik het ook op 16:10 laptop) schermen vind ik een verticaal tab overzicht een stuk handiger. Meer ruimte in de hoogte voor websites en de onnodige ruimte in de breedte wordt gebruikt voor een mooie lange lijst.

Het leuke is dat het met lijsten werkt. Bookmarks is de eerste, en je hebt altijd 1 tablijst. Per lijst zie je altijd op het lijst icoontje het aantal tabbladen :)

Moet je alleen nog even uitzoeken hoe je voor jouw OS de horizontale tabbar uitschakelt door het bestand profielmap/chrome/userChrome.css aan te maken en daar een regeltje of 2 in te zetten. Ik heb op Ubuntu het zo:
https://github.com/zilexa...er/firefox/userChrome.css
En vervolgens in Firefox > Customize.. de Title Bar aangezet (voor de standaard knoppen sluiten/minimaliseren/maximaliseren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woopdedooo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:18:
Ik grijp zo min mogelijk naar apps, maar denk inderdaad dat de meeste mensen apps gebruiken.

Hoewel ios niet zo groot is als android hebben ze wel een flink aandeel op de mobiele markt zoals safari op ios zal chrome op android het merendeel gebruikt worden.

Ik hoop dat firefox een betere deal kan slaan, maar ik denk niet dat ze in een sterke positie staan.

Nu ik er over nadenk, apple kan natuurlijk veel makkelijker zeggen, nah we hoeven je niet google, dan nog krijgen ze genoeg cash binnen. Firefox overleeft zowat op google.
Kijk je naar martkaandeel van desktop en mobiel opgeteld, dan staat Firefox op 3.5%, en Apple op 19. Dus zeg dat Apple 5x zo groot is. Dan vind ik dat als ik onderhandelaar zou zijn, ik Google alle kanten van hun financiele mogelijkheden zou laten zien. We zitten, nogmaals op 24x zoveel voor Apple nu he, dus ik zou met minder dan 4x zoveel als Firefox nu krijgt, geen goeie borrel erop nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Wat ik probeerde te zeggen is dat Apple de mogelijkheid heeft om de onderhandelingen in te gaan met het gevoel, we hebben ze niet nodig, laten we eens kijken waar de teller van het bod stopt. Die mogelijkheid heeft Firefox denk ik niet (denk ik, uiteindelijk weet ik niet waarom er zo'n vreemde verhouding is).

Ik ben er ook zeker van dat er andere factoren meespelen, misschien weet google dat een grote groep Firefox gebruikers toch een alternatief gebruikt, terwijl bij apple die kans kleiner is (voorbeeld geen idee of dit correct is). Misschien heeft Apples ecosysteem er iets mee te maken of de invloed van apple gebruikers op volgers, vrienden en kenners, die daarop ook hun keuze maken. Misschien is het wel de data van apple gebruikers die google krijgt door de deal met apple.

Ik hoop natuurlijk ook dat FF een betere deal sluit, maar ik denk dat het zo eenvoudig, als x percentage is x bedrag, niet is. Sterker nog, ik denk dat het meer te maken heeft met de invloed van gebruikers of de data die zij google verschaffen.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, tuurlijk is het niet zo eenvoudig, maar ik denk dat ik een paar feitjes aandraag, jij komt met dingen die je vermoedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee, je doet net zo hard aannames. Een van die aannames is de denkfout dat Mozilla en Apple dezelfde deal met Google hebben. Dat is absoluut niet zo. Waar Mozilla vooral geld krijgt om Google als zoekmachine toe te voegen, krijgt Apple geld voor meer dan dat. Ja, Google kun je als zoekmachine in Safari instellen maar Google accounts kun je ook aan iOS/iPadOS en macOS toevoegen waardoor je ook zaken als de Mail en Calendar apps met Google kunt gebruiken. Safari maakt verder ook gebruik van Google Safe Browsing en we moeten ook niet vergeten dat de YouTube app vroeger onderdeel van iOS was.

Dat Apple meer krijgt van Google dan een Mozilla is dan ook heel normaal.

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 16-12-2020 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Voor mijn gevoel hebben we deze discussie al een keer gehad : muhda in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien"

TL;DR : Het komt allemaal wel goed als de nieuwe "Internet Explorer 6.0v2 Hype" eenmaal voorbij is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppl schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:18:
Nee, je doet net zo hard aannames. Een van die aannames is de denkfout dat Mozilla en Apple dezelfde deal met Google hebben. Dat is absoluut niet zo. Waar Mozilla vooral geld krijgt om Google als zoekmachine toe te voegen, krijgt Apple geld voor meer dan dat. Ja, Google kun je als zoekmachine in Safari instellen maar Google accounts kun je ook aan iOS/iPadOS en macOS toevoegen waardoor je ook zaken als de Mail en Calendar apps met Google kunt gebruiken. Safari maakt verder ook gebruik van Google Safe Browsing en we moeten ook niet vergeten dat de YouTube app vroeger onderdeel van iOS was.
[...]
En jij doet de aanname dat die 11 miljard waar ik mee kwam, ook voor die dingen geldt. Dat is toch ook maar een aanname, misschien is die 11 Miljard wel 1 op 1 voor de zoekmachine in Safari.
Je klinkt als de scheidsrechter die 't even allemaal in orde brengt in dit gesprek tussen Woopdedooo en mij, daarmee trek je een vrij grote broek aan. Wil niet zeggen dat je niet ook nieuwe inzichten verschaft, dank daarvoor. :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 17-12-2020 05:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Ik denk dat je hier ook alleen maar aannames kan maken. Dat er correlatie tussen x% op de markt = x bedrag, is duidelijk niet van toepassing als je naar de twee deals kijkt. Ik probeerde verder te bouwen op jouw gegevens. Helaas moest je het helemaal doodgooien.

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Sjah nope, die vlieger gaat niet op. Het hele punt is dat je met het claimen dat je met feiten komt hier toch echt de enige bent die een veel te grote broek aantrekt. Het is een claim die je gewoon niet waar kunt maken om de doodeenvoudige reden dat dit soort deals strikt vertrouwelijk zijn en we de exacte inhoud daarvan nooit gaan weten. We moeten het doen met de kleine details die in de loop der tijd bekend zijn geworden (ze zijn niet altijd uitgelekt, soms is het ook door bijv. iemand van Apple, Google, Mozilla bekend gemaakt).

Ik doe verder geen aanname maar geef alleen maar aan dat er meer speelt. De deal van Apple is groter dan die van Mozilla dus dat Apple meer krijgt is dan niet raar. Wat hiervan de exacte details zijn kan ik niet over uitweidden want, nogmaals, dit zijn strikt vertrouwelijke deals waarvan wij als buitenwacht de exacte inhoud niet zullen gaan vernemen.

Btw, dit is wel het publieke deel van het forum, er zijn dus meer gesprekpartners dan jullie twee alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14

Onbekend

...

Op zich vind ik Firefox nog steeds een goede browser, maar merk dat deze steeds meer geheugen en hardeschijfruimte inneemt i.c.m. Windows 10.

Als ik een bepaalde website open laat staan dan is het geheugengebruik van de verschillende Firefox-PID's totaal meer dan 12 GB. (Het is een zware website, dus vind dat geheugengebruik niet vreemd en ook niet erg.) Ik zie ook dat de vrije hardeschijfruimte gedurende de tijd flink afneemt. In een halve dag zo'n 140GB waarna ik van Windows de melding krijg dat mij harde schijf vol zit. Bij het sluiten van Firefox heb ik ineens weer die 140GB vrije schijfruimte beschikbaar.
Met TreeSize vind ik die gebruikte schrijfruimte ook niet terug, dus het lijkt iets in Windows te zitten die een verborgen tijdelijk bestand aanmaakt. Een paar extra GB's aan swapfile vind ik geen probleem, maar meer dan 100GB is wel heel erg veel.....

Hebben meer mensen hier last van, en waar zou ik verder kunnen zoeken om de oorzaak van dit probleem te vinden?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

De laatste Beta Firefox gebruikt hier 450MB RAM voor 4 tabs met GoT en een tab met Youtube.
Mijn twee jaar oud Firefox profiel via %APPDATA%\Mozilla\Firefox is 110MB.

Als je games gaat spelen of complexe HTML5 apps gebruikt, is natuurlijk alles mogelijk.
Probeer eens met een nieuw profiel te maken: https://support.mozilla.o...iles&redirectlocale=en-US
De Refresh-feature kan ook wel helpen, maar dan verwijdert het je add-ons en nog wat gegevens, dus doe dat best als je alles gebackupt hebt via Firefox Sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:18

Ravefiend

Carpe diem!

Onbekend schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:36:
Hebben meer mensen hier last van, en waar zou ik verder kunnen zoeken om de oorzaak van dit probleem te vinden?
Probeer eens met WizTree die bestanden die Firefox aanmaakt te vinden? 140GB is niet normaal, tenzij er iets significant mis is met je Firefox profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Onbekend, hoeveel geheugen heb je in je PC zitten? En wat is de instelling van je swapfile/pagefile? Want wat je zo uitlegt klinkt als dat Windows z'n pagefile opblaast om maar de site met mega geheugenlek te kunnen tonen.

Zet dus eens in Verkenner de verborgen en systeembestanden aan en houd c:\ in de gaten. Daar zal je de pagefile moeten vinden en zien groeien als 't dat is. Leg er ook Taakbeheer naast met je geheugengebruik van Firefox met alle details mbt geheugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Bedankt voor de reacties :)
Even wat meer specs:
Ik heb een Samsung SSD 960 PRO 512GB in de pc zitten, en de C-schijf is daardoor 475GB groot.
Verder heb ik 32GB ram en de pagefile staat uit. (Er staat dat 5GB aangeraden is, maar ik heb deze actief op 0 staan.)

Met WizTree kom ik inderdaad een stuk verder. :)
Na mijn vorige bericht heb ik Firefox opnieuw opgestart en de html5-website geladen zoals ik normaal doe.
Ik heb nu het volgende:
De map "C:\$Extend\$Deleted\" bevat 48GB aan bestanden, en de vrije schijfruimte op de c-schrijf is nu nog maar 97,8GB. Het lijkt er op dat hierin die schijfruimte wordt verbruikt.
Volgens TaskManager gebruik ik nu 16,9/31,9GB ram (53%), en alle Firefox.exe-processen gebruiken bij elkaar opgeteld zo'n 5,5GB ram.

Ik sluit nu mijn Firefox-sessie af en heb het volgende:

Vrije schrijfruimte: 146GB.
Ram geheugengebruik 11,0/31,9GB (34%)
De map "C:\$Extend\$Deleted\" neemt nu 0 GB in beslag, dus hij is leeg.....

Het lijkt dus iets van Windows die het geheugen niet wil vrijgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, Firefox maakt dus een buckload aan bestanden aan en verwijdert deze, maar lijkt die niet direct vrij te geven totdat het proces sluit. Vergelijkbaar met Linux waar je bestanden kan verwijderen die in gebruik zijn. De schijfruimte wordt pas vrijgegeven als het laatste proces die het bestand in gebruik heeft sluit. Normaal gesproken kan je bij Windows geen bestanden verwijderen die in gebruik zijn, maar processen zelf kunnen dat blijkbaar wel.

Dat is wat ik denk dat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik heb de laatste tijd ook het idee dat er iets vreemds aan de hand is qua "dataverbruik" van Firefox :
- Beetje browsen op GoT voor een lange periode.
- Firefox afsluiten.
- T.R.I.M. losgelaten op de SSD :
fstrim --all --verbose

Onder Linux dus :)

Die beweert dat zo'n beetje ALLE vrije ruimte ter grootte van 60 GB ongeveer is "getrimmed" :?
Bij kortere sessies wordt er ook best wel veel "getrimmed" : Al gauw 5 a 6 GB ongeveer ?!

Raaaaar... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik ervaar thuis en bij collega's op werk op meerdere computers met verschillende, recente versies van Firefox instabiliteit sinds de laatste update. Videochat en Youtube crashen de browser of het hele systeem. Ik vind hier online weinig info over, de meeste zoekresultaten zijn clickbait. Heeft iemand al een aanknopingspunt gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Phuncz

Windows ? Linux ?
Welke add-ons gebruik je ?
Geef eens wat linkjes als voorbeeld ?
enz...
enz..
enz.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Allemaal Windows 10 systemen met compleet verschillende hardware en in verschillende fases van updates, allemaal recente versies van Firefox (ESR, Beta of standaard), niet consistente add-ons, verschillende netwerken, Youtube.com ken je wel, videochatten via browser. Er is weinig overeenstemmend behalve de recente Firefox, Windows 10 en video (dus mogelijk iets in HTML5 of video codecs).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Ik heb ook problemen met Firefox op Windows 10 als ik HTML5-gebruik. Zie ook mijn vorige post hier over het schijfruimteprobleem.
Inmiddels ben ik er ook achter gekomen dat het niet alleen aan de beperkte schrijfruimte ligt, maar dat Firefox ook soms "zomaar" er mee stopt. Soms komt de crash-reporter van Firefox in beeld, en soms ook niet.

Ik vermoed zelf dat het aan Windows 10 ligt, omdat soms ook andere applicaties ineens vreemd gedrag vertonen. Een stukje van een actief venster wordt zwart of een andere applicatie sluit zomaar af (soms tegelijkertijd met Firefox), of de applicatie reageert niet meer. Dit probleem heb ik op meerdere pc's en alles volledig up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-08 13:54
FF is bij mij enorm traag geworden, zelfs na een restore. Ik ben op zoek naar een lichtgewichte browser die dus snel is, ongeveer dezelfde functies heeft als FF en een focus heeft op privacy. Ik kwam Comodo IceDragon tegen maar vroeg me af of anderen hier ervaring mee hebben? Of zijn er nog betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
VN1X schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:48:
FF is bij mij enorm traag geworden, zelfs na een restore. Ik ben op zoek naar een lichtgewichte browser die dus snel is, ongeveer dezelfde functies heeft als FF en een focus heeft op privacy. Ik kwam Comodo IceDragon tegen maar vroeg me af of anderen hier ervaring mee hebben? Of zijn er nog betere alternatieven?
Heb je het ook al met een nieuw profiel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

VN1X schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:48:
Firefox en Privacy heb ik zo mijn bedenkingen over eerlijk gezegd, maar het zal ongetwijfeld nog altijd beter zijn dan een Google Chrome/Chromium/Microsoft Edge/Brave/Samsung Browser/andere soortgelijke troep! :)

Ik ben al jarenlang fan van Pale Moon vanwege de GUI die zo heerlijk ouderwets is en ook oude functies bevat die in Firefox al lang geleden helaas verdwenen zijn! 8) :*) :Y) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-08 13:54
Lizard schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:10:
[...]

Heb je het ook al met een nieuw profiel geprobeerd?
Que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Sjah schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:33:
Hmm, sinds ik denk 75.0 vertoont Fx iets irri, nml. het groot maken vd balk dat je daar kunt googlen. Heeft overlap met mijn bookmark toolbar, ns kijken hoe dat uitmoet.
Hoe kan je deze in versie 86 weer uitzetten?

de browser.urlbar.update1 optie lijkt niet meer te werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Slasher op 15-03-2021 11:38 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Slasher schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:38:
[...]

Hoe kan je deze in versie 86 weer uitzetten?

de browser.urlbar.update1 optie lijkt niet meer te werken.
Zie Renissi in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb wat usercss voor de interface toegepast op m'n werk. Dat werkt met 86.0.1 ook nog gewoon. Ooit ergens gevonden op een site. Wellicht hier nog eens gelinkt toen het eerste niet meer werkte (die optie via about:config).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik ben de laatste tijd in Linux (Arch als daily) weer trouw aan Firefox en het bevalt uitstekend. Daar kijk ik wel een beetje van op. Wellicht heb ik me te veel laten beïnvloeden door negativiteit rondom Mozilla.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ben gelukkig nog steeds erg tevreden over FF. Heb Chrome als backup maar vind FF duidelijk prettiger.

Moet er niet aan denken dat er straks alleen nog 'keuze' tussen Chrome en Edge is .....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Laatst online: 01-09 16:38
Even een vraag over de multi-container account. Ik probeer gmail in mijn email container te stoppen, google search in google search container, youtube in media container.
Bij Gmail & Youtube(Media) container wil ik ingelogd zijn. Bij google search container niet
Alleen inloggen wordt dan altijd een probleem, als je inlogt bij gmail, ga je van gmail - naar google - naar account.google en weer terug naar gmail. Bij youtube hetzelfde. Doordat je van containers switched mislukt dus het inloggen. Iemand een idee hoe ik dit goed kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik gebruik dat hele container gedoe niet, maar zet je nou sites in containers? Ik dacht dat je specifiek tabs in een container zou openen, waardoor het niet uit zou moeten maken welke pagina's er bezocht werden, alles bestaat in die container. Een tab die je niet in een specifieke container opent/zet, zou er dan buiten blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@dumbledore
Ik gebruik het ook ongeveer zoals jij het heb ingesteld en heb daar geen last van, ik weet alleen niet meer hoe ik dat voor elkaar heb gekregen maar volgens mij is het niet heel ingewikkeld.

Probeer eens:
- container verwijderen voor Google.com
- inloggen op Youtube/Gmail in Youtube/Gmail container, je gaat nu idd naar accounts.google.com.
- Je bent nu ingelogd.
- Maak een container voor Google.com en wijs daar *.google.com, *.google.nl etc. aan toe.
Zoiets?

Overigens zou ik als ik jou was Gmail niet in een algemene email container stoppen en Youtube ook niet in een algemene media container stoppen. Zet deze twee volledig in hun eigen container waar niks anders in zit. Google trackt zoveel, dat wil je echt niet met andere sites in een container hebben.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik zou zeggen aparte profielen FTW!!! :)

Maak er gewoon een aantal aan voor aparte doeleinden en start ze vervolgens op met een eigen shortcut : nero355 in "[Pi-Hole] Ervaringen & discussie" d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dumbledore
  • Laatst online: 01-09 16:38
Hero of Time schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:16:
Ik gebruik dat hele container gedoe niet, maar zet je nou sites in containers? Ik dacht dat je specifiek tabs in een container zou openen, waardoor het niet uit zou moeten maken welke pagina's er bezocht werden, alles bestaat in die container. Een tab die je niet in een specifieke container opent/zet, zou er dan buiten blijven.
https://blog.mozilla.org/...multi-account-containers/

Normaal stel je veelbezochte websites in om altijd in de door jou gemaakt container te openen. Ik denk dat dit een zeer effectieve manier is om tracking tegen te gaan. Dus test het eens uit. In het begin kost ff wat tijd om in te stellen daarna kijk je er niet meer naar om (behalve in mijn geval dan |:( )

@temp00

Thanks, het was omdat ik mijn cookies had verwijderd. Dus zoals jij zegt als je eerst youtube & gmail inlogt en daarna de google search container aanmaakt dan lukt het wel. Ik heb ze nu in een aparte gmail & youtube container gezet ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ericafterdark
Interessant leesvoer aangaande uBO.

"uBlock Origin works best on Firefox"

https://github.com/gorhil...gin-works-best-on-Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
En dat wordt nog veel erger als Chrome Manifest V2 gaat uitzetten en dus V3 verplicht maakt.
https://github.com/uBlock...38#issuecomment-456179825

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Eiríkr schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:33:
Interessant leesvoer aangaande uBO.

"uBlock Origin works best on Firefox"

https://github.com/gorhil...gin-works-best-on-Firefox
Tja, de rest van de browser zou ik ook niet echt graag gebruiken dus dat is maar goed ook! :)

Dit is wel een leuke "Fun fact" trouwens :
The Firefox version of uBO use LZ4 compression by default to store raw filter lists, compiled list data, and memory snapshots to disk storage.
LZ4 is een hele fijn licht algoritme dat bijvoorbeeld ook door ZFS wordt gebruikt voor compressie van je data! :*)
Juup schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:15:
En dat wordt nog veel erger als Chrome Manifest V2 gaat uitzetten en dus V3 verplicht maakt.
https://github.com/uBlock...38#issuecomment-456179825
Hopelijk wordt het aantal gebruikers van "Internet Explorer 6.0 v2" daardoor wat kleiner, want de pandemie die Google Chrome heet is very real! >:) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De nieuwe Firefox interface voor 89.0 zit nu in de beta, het ziet er goed uit vind ik. Ik ben niet vies van verandering, voor mij is de aanpassing wel een frisse wind. Maar ik verwacht in juni een hoop zeer geïrriteerde mensen als ik zie hoeveel problemen men had met de bar focus een aantal versies terug.

nieuws: Mozilla stelt release Firefox 89 met nieuwe interface twee weken uit

[ Voor 26% gewijzigd door Phuncz op 20-04-2021 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is heel simpel, elke verandering die Firefox invoert, die niet afgekeken is van je weetwel, maar eigen regie is.....heeft mijn zegen. Bloated features hebben nooit mijn zegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@Phuncz Die adres bar die groot wordt (ik neem aan dat je dat bedoelt met 'bar focus' ?) is idd heel iritant en het dient naar mijn mening ook geen enkel nut. Wat betreft die nieuwe interface, weet jij of er nog wel een optie is om de menu bar aan te zetten in 89? (rechter muis op bovenste gedeelte > vinkje bij Menu Bar).

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 11:07
Phuncz schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:42:
De nieuwe Firefox interface voor 89.0 zit nu in de beta, het ziet er goed uit vind ik. Ik ben niet vies van verandering, voor mij is de aanpassing wel een frisse wind. Maar ik verwacht in juni een hoop zeer geïrriteerde mensen als ik zie hoeveel problemen men had met de bar focus een aantal versies terug.

Ik vind de tabbar veel te dik en ik gebruik nog wel compact mode. De nieuwe dark theme vind ik daarentegen wel mooi. Het zwart is niet meer zo zwart als met vorige Foxen.

@temp00 : Alt toets brengt ook menu tevoorschijn.

[ Voor 3% gewijzigd door desalniettemin op 20-04-2021 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik heb onlangs besloten om Firefox puur als een soort "Internet Explorer" ernaast te houden en op nieuwe installaties Firefox niet eens meer te installeren! :)

Mozilla/Microsoft/Google/Apple... allemaal één pot nat wat mij betreft qua domme veranderingen invoeren die zogenaamd beter zouden moeten zijn! :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ondanks wat kleine ergernissen, heb ik toch wel leren wennen aan de veranderingen tot nu toe. Even afwachten hoe dat met 89 wordt.

Vind FF op de desktop toch nog steeds een verademing naast chrome/edge/safari. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:34:
Ik heb onlangs besloten om Firefox puur als een soort "Internet Explorer" ernaast te houden en op nieuwe installaties Firefox niet eens meer te installeren! :)
En zie hier het begin van een nieuwe IE, een browser die alle concurrentie wegdrukt en geen fatsoenlijke innovatie meer biedt.

Ben je blij nu helemaal in het Google ecosysteem te zitten en als een product gebruikt te worden, ipv een product gebruiken?

Juist door Firefox te blijven gebruiken bied je weerstand tegen de overheersing van een enkele engine. Collega van mij is juist van Chrome afgestapt omdat hij het constante gezeik zat was en issues niet kon reproduceren. Vandaag een issue, morgen niet meer en volgende maand steekt het opeens weer z'n kop op.

Wil je liever een betrouwbare auto, of eentje waar je om de haverklap bij de garage staat die dan tot de conclusie komt niets te kunnen vinden, en je weer eventjes probleemloos de weg op kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Hero of Time schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:18:
[...]

En zie hier het begin van een nieuwe IE, een browser die alle concurrentie wegdrukt en geen fatsoenlijke innovatie meer biedt.

Ben je blij nu helemaal in het Google ecosysteem te zitten en als een product gebruikt te worden, ipv een product gebruiken?

Juist door Firefox te blijven gebruiken bied je weerstand tegen de overheersing van een enkele engine. Collega van mij is juist van Chrome afgestapt omdat hij het constante gezeik zat was en issues niet kon reproduceren. Vandaag een issue, morgen niet meer en volgende maand steekt het opeens weer z'n kop op.

Wil je liever een betrouwbare auto, of eentje waar je om de haverklap bij de garage staat die dan tot de conclusie komt niets te kunnen vinden, en je weer eventjes probleemloos de weg op kan?
Ik ben in Linux ontzettend blij met Firefox als antwoord op het Chromium geweld. Vraag me ook echt af welke browser ik als alternatief zou moeten inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
Eiríkr schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:25:
[...]

Ik ben in Linux ontzettend blij met Firefox als antwoord op het Chromium geweld. Vraag me ook echt af welke browser ik als alternatief zou moeten inzetten.
Librefox, Ungoogled Chromium, Vivaldi, Waterfox en Palemoon to name a view ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:18:

Ik heb blijkbaar nog niet de stempel Pale Moon Evangelist gekregen in dit topic : Mooi! :)

Google Chrome of Chromium gebruiken zegt die... tssk... MOOI NIET!!! :P :+
Eiríkr schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:25:
desalniettemin schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:05:
Librefox, Ungoogled Chromium, Vivaldi, Waterfox en Palemoon to name a view ;)
Vooral één van de laatste twee wat mij betreft! :)

Librefox zegt me zo gauw effe niks.
<Whatever> Chromium en Vivaldi zijn een NO GO.
Waterfox ken ik nog van vroeger toen Mozilla/Firefox moeilijk deed over een 64-bit versie aanbieden!

En dus Pale Moon... tja... pure <3 O+ gewoon! >:) oOo 8) *O* :*) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
Nog steeds de vuurvos voor mij. Ik hoop wel dat ze de tabbar wat dunner gaan maken, want zoals al eerder gezegd, die is te dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

desalniettemin schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:39:
Ik hoop wel dat ze de tabbar wat dunner gaan maken, want zoals al eerder gezegd, die is te dik.
Ik zie dergelijke trends bij heel veel software dus ik wens je heel veel sterkte met die wens! ;)

Installeer Pale Moon gewoon : Daar word je blij van! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
nero355 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:48:
[...]

Ik zie dergelijke trends bij heel veel software dus ik wens je heel veel sterkte met die wens! ;)

Installeer Pale Moon gewoon : Daar word je blij van! :+
Met alle respect, het ziet er niet best uit ;)

https://www.palemoon.org/screenshots.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Eiríkr schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:33:
Met alle respect, het ziet er niet best uit ;)
Beter dan Firefox sinds versie 3.x.x of zo :)

Zie hier wat voorbeelden =>

Windows :
Make Firefox look great again! vs. Pale Moon has always been looking GOOD!!!

Linux :
Firefox - Steeds minder leuk! vs. Pale Moon - Daar word je blij van!

En als je op de URL Bar clickt dan wordt die niet groter! >:) :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Huidige Fx word ik niet blij van, maar van Palemoon nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Wat heb je in die eerste screenshot (Fx op Windows) in vredesnaam gedaan? Op deze manier kun je Pale Moon inderdaad verkopen als 'beter'. Ik zie hier de volgende 'vreemde' instellingen:
  • Tabbladen ergens onder de URL-balk, in plaats van in de titelbalk
  • (en dus een aparte titelbalk)
  • Menu-keuzes als "File - Edit - View" in beeld
Persoonlijk vindt ik dit toch prettiger:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwhyrIczBL3XgZRbHQTZxMXtj8o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X6KK2uLrdaEwfzfO6p5MTl2e.png?f=fotoalbum_large

Voor wat betreft dat groter worden van de adresbalk... Ik merk het eigenlijk niet meer (of is dat omdat ik de boel op 'Compact' heb gezet?). En (mijn persoonlijke ervaring, he) het argument dat die adresbalk over je bookmarks valt (zoals ik in het verleden nogal eens las) is mijn inziens een beetje kul. Je typt OF een adres in, OF je selecteert een bookmark...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

desalniettemin schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:21:
Huidige Fx word ik niet blij van, maar van Palemoon nog minder.
Jester-NL schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:36:
Wat heb je in die eerste screenshot (Fx op Windows) in vredesnaam gedaan? Op deze manier kun je Pale Moon inderdaad verkopen als 'beter'. Ik zie hier de volgende 'vreemde' instellingen:
  • Tabbladen ergens onder de URL-balk, in plaats van in de titelbalk
  • (en dus een aparte titelbalk)
  • Menu-keuzes als "File - Edit - View" in beeld
Dat is hoe het jarenlang is geweest en IMHO dus ook gewoon hoort! :P
Persoonlijk vindt ik dit toch prettiger:
[Afbeelding]
Dan werk je zeker ook met dat irritante "Hamburger Menu" helemaal rechts, zoals onze Google en Microsoft "vrienden" ook doen :?

Thnx, but NO THNX!!! :/
Voor wat betreft dat groter worden van de adresbalk... Ik merk het eigenlijk niet meer (of is dat omdat ik de boel op 'Compact' heb gezet?). En (mijn persoonlijke ervaring, he) het argument dat die adresbalk over je bookmarks valt (zoals ik in het verleden nogal eens las) is mijn inziens een beetje kul. Je typt OF een adres in, OF je selecteert een bookmark...
Dat maakt ook geen bal uit, maar het is gewoon zo suf dat het gekke ding groter wordt... :/

Raakt die opgewonden als je hem aanraakt of zo :? :$ >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

nero355 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:32:
(...)
Dat is hoe het jarenlang is geweest en IMHO dus ook gewoon hoort! :P
Weinig tegenin te brengen...
Maar het vreet real-estate op je scherm... die je ook kunt gebruiken voor het weergeven van content.
Persoonlijk wordt ik er niet gelukkig van. Maar goed...
Dan werk je zeker ook met dat irritante "Hamburger Menu" helemaal rechts, zoals onze Google en Microsoft "vrienden" ook doen :?

Thnx, but NO THNX!!! :/[
Of ik nu op een knop linksboven klik, of op een knop(je) rechtsboven, dat maakt me geen bal uit. Zo vaak hoef ik daar niet te zijn.
Het is wel zo dat ik daar meer en makkelijker opties kan vinden dan in het menu dat Pale Moon (en dus Firefox (ooit)) aanbiedt. Ik mis hoe dan ook de toegevoegde waarde van die 'File -View- Etc'. Dat is merendeels via het toetsenbord te doen.
Maar ik begrijp dat jij een hekel hebt aan die optie, want Microsoft en Google?
Voor de goede orde... hij zit er al jaren ;)
Dat maakt ook geen bal uit, maar het is gewoon zo suf dat het gekke ding groter wordt... :/

Raakt die opgewonden als je hem aanraakt of zo :? :$ >:) :+
Zoals ik al zei... ik heb mijn interface (sinds een tijdje) op compact staan, en merk niet (meer) dat de adresbalk groter wordt. Ook niet als ik er (wel) op let.

Maar goed, zoveel gebruikers, zoveel configuraties. Persoonlijk leer ik liever (snel) omgaan met vernieuwingen in interface, dan dat ik blijf hangen in en aan 'vroegâh'

me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jester-NL schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:15:
Maar het vreet real-estate op je scherm... die je ook kunt gebruiken voor het weergeven van content.
Persoonlijk wordt ik er niet gelukkig van. Maar goed...
Tja, als al die websites nou eens gewoon wat aan hun oversized fonts en elementen doen dan hebben we dat probleem ook niet meer! :)
Zo vaak hoef ik daar niet te zijn.
Iets met Bookmarks en zo :)
Het is wel zo dat ik daar meer en makkelijker opties kan vinden dan in het menu dat Pale Moon (en dus Firefox (ooit)) aanbiedt. Ik mis hoe dan ook de toegevoegde waarde van die 'File -View- Etc'. Dat is merendeels via het toetsenbord te doen.
Ik vind dat overzichtelijker dan alles wegproppen in het menu rechts op mijn scherm waar amper ruimte in de breedte beschikbaar is... :/
Maar ik begrijp dat jij een hekel hebt aan die optie, want Microsoft en Google?
Allemaal Chromium varianten/na-apers en ik vind het jammer dat Mozilla daarin is meegegaan! -O-
Voor de goede orde... hij zit er al jaren ;)
NEE : downloads: Mozilla Firefox 2.0 final >:) :P
Zoals ik al zei... ik heb mijn interface (sinds een tijdje) op compact staan, en merk niet (meer) dat de adresbalk groter wordt. Ook niet als ik er (wel) op let.
Staat hier al jaren op Compact en verandert daar niks aan dus helaas...
Maar goed, zoveel gebruikers, zoveel configuraties. Persoonlijk leer ik liever (snel) omgaan met vernieuwingen in interface, dan dat ik blijf hangen in en aan 'vroegâh'
Als ze beter zijn : Ja.
Als ze slechter zijn : NEE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Adresabalk wordt ook niet groter, maar de tabbar nu door die drijvende tabs. En Compact mode is straks verborgen, maar kan je nog wel aan zetten in about:config. En zonder compact mode wordt de tabbalk nog dikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

@nero355 Die link naar Firefox 2 (van 14, bijna 15 jaar oud) ontgaat me...

Oh.. en voor die bookmarks... probeer Ctrl+b eens O-)

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jester-NL schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:13:
Dat is zonde, want die heb ik echt even moeten zoeken om te laten zien dat Firefox ook "hamburgerloos" is geweest jarenlang! ;)
Liever CTRL+Q >:) :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

nero355 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:53:
[...]

Dat is zonde, want die heb ik echt even moeten zoeken om te laten zien dat Firefox ook "hamburgerloos" is geweest jarenlang! ;)
Ik gebruik Phoenix Firebird Firefox al zolang de eeuw oud is...
Ik kan me herinneren dat je een .exe downloade die je uitvoerde om je browser op te starten... niks geen installatie of zo...
Ja, ik weet dat het zonder hamburger-menu was. Voor zover ik met een (korte) zoekopdracht heb gevonden is het hamburger-menu ergens rond 2016/2017 ingevoerd... en dat is mijn boekje (ook) jaren geleden.
Ik weet dat er een tijd was dat website-bouwers alleen met IE6 en Firefox rekening hielden. En dat Fx de browser was om te gebruiken. Maar goed, dat was in de tijd dat Google niet veel meer was dan een zoekmachine...
Mijn punt is dat "zo is het jaren geweest" voor mij nou niet een gegronde reden is om het beter te vinden. Er is ook vreselijk lange periode geweest waarin browsers geen tabbladen hadden (die in de eerste instanties van Firebird overigens onderaan stonden... en nee, daar was Mozilla niet de eerste mee...)

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jester-NL schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:29:
Ik gebruik Phoenix Firebird Firefox al zolang de eeuw oud is...
Ik kan me herinneren dat je een .exe downloade die je uitvoerde om je browser op te starten... niks geen installatie of zo...
Ja, ik weet dat het zonder hamburger-menu was. Voor zover ik met een (korte) zoekopdracht heb gevonden is het hamburger-menu ergens rond 2016/2017 ingevoerd... en dat is mijn boekje (ook) jaren geleden.
Ik weet dat er een tijd was dat website-bouwers alleen met IE6 en Firefox rekening hielden. En dat Fx de browser was om te gebruiken. Maar goed, dat was in de tijd dat Google niet veel meer was dan een zoekmachine...
Dat is mooi, want dan weet je precies waar ik het over heb :)
Mijn punt is dat "zo is het jaren geweest" voor mij nou niet een gegronde reden is om het beter te vinden.
Laat ik het dan anders zeggen : Ik vond dat wel lekker strak en functioneel en zag nooit echt een reden om dat anders te gaan doen :)
Er is ook vreselijk lange periode geweest waarin browsers geen tabbladen hadden (die in de eerste instanties van Firebird overigens onderaan stonden... en nee, daar was Mozilla niet de eerste mee...)
Hmm... interessant!

Ik dacht namelijk ook dat Opera daar als eerste mee kwam! :)

Nooit een fijne browser gevonden trouwens net als al die Internet Explorer add-ons/skins/enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Zoals IE6, die had ook geen tabs. En was een waardeloze browser ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
IE6 was State of the Art, voor zijn tijd.
nero355 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:34:

Nooit een fijne browser gevonden trouwens net als al die Internet Explorer add-ons/skins/enz...
Maxthon...

[ Voor 73% gewijzigd door Sjah op 03-05-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat moeten haast wel screenshots van 15 jaar geleden zijn, is de beheerder vergeten de website bij te werken? >:)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dat soort troep inderdaad! :)
XWB schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:04:
Dat moeten haast wel screenshots van 15 jaar geleden zijn, is de beheerder vergeten de website bij te werken? >:)
Vroeger was alles beter! >:) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Phuncz schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:42:

Ik kijk wel uit naar versie 89, de huidige layout is veel te druk etc. Minder knopjes en menu-opties, graag.

Wat ik alleen niet snap is dat de actieve tab soort van zweeft, in plaats van dat het één geheel is met het venster:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ih8PTMn78O19AKT3udDnlT4qTKo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GDSDGd3a0v2X29EBbdXwYsZU.png?f=fotoalbum_large

Met dat soort zwevende elementen heb ik niet snel het gevoel dat het allemaal bij elkaar hoort.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Is vanwege touch screens volgens mij. Ik vind het ook niet echt mooi en de tabbalk is ook nog eens dikker. Valt des te meer op als je geen compact mode gebruikt. Ik gebruik dat overigens wel. Nieuwe dark theme daarentegen is wel mooi. Zoals eerder al genoemd niet zo donker zwart. Nieuwe is iets lichter en heeft nu cyan ipv blauw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Wat ik echt niet begrijp is dat in het hoofdmenu de icoontjes zijn weggehaald.
Het ziet er iets minder druk uit, dat klopt, maar zeker als je een functie vaak gebruikt dan werken icoontjes veel sneller. Voor het hoofdmenu is dat waarschijnlijk niet zo van belang, maar dit is een trend die steeds meer software lijkt te volgen.
Er zijn wat kleine dingetjes die ook wat raar zijn. Zoals dat de home-knop er nu standaard niet meer is.

Deze nieuwste redesign voelt bij mij vooral als vernieuwen voor de vernieuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

XVI schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:35:
Er zijn wat kleine dingetjes die ook wat raar zijn. Zoals dat de home-knop er nu standaard niet meer is.
Ik heb het idee dat Pocket nu nóg harder wordt gepushed als dienst, want mijn "muscle memory" was onlangs effe in de war toen op de plek van "Copy Link Location" opeens een Pocket functie stond :? ;(
Deze nieuwste redesign voelt bij mij vooral als vernieuwen voor de vernieuwing.
Daar zijn ze goed in bij Mozilla de afgelopen jaren, maar het lijkt ook een trend te zijn bij heel veel programma's en websites die gewoon prima waren zoals ze waren, echter kon er iemand niet met zijn tengels van het design afblijven! -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Pocket is "gewoon" (middels about:config) de nek om te draaien...

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jester-NL schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:51:
Pocket is "gewoon" (middels about:config) de nek om te draaien...
Ik zal eens kijken wat mijn zwaar aangepaste Firefox daarvan vindt op mijn Game PC waar ik lang geleden een heleboel aanpassingen in heb verwerkt en onder andere dus Pocket de nek heb omgedraaid! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
Zijn er ook mensen die Librewolf gebruiken of gebruikt hebben? Het browsen is met Firefox is de laatste tijd heel traag dus vandaar mijn experiment. Tot op heden bevalt het goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

dimmak schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:25:
Zijn er ook mensen die Librewolf gebruiken of gebruikt hebben?
Zo te zien niet echt de meest handige browser als je geen Windows gebruiker bent dus voorlopig gaat dat hem niet worden :)
Het browsen is met Firefox is de laatste tijd heel traag dus vandaar mijn experiment. Tot op heden bevalt het goed. :)
Het concept klinkt ook opzich wel goed, maar een trage Firefox ligt vaker aan de gebruiker dan aan Firefox zelf dus je zou ook eens met een schoon profiel kunnen beginnen en dan kijken hoe dat verloopt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Firefox heel traag? Nou bij mij is Firefox 10x (nou ok 8x), sneller dan alles. Hihi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Sinds twee dagen crasht Firefox.
Op Youtube na 2 sec een filmpje (altijd) en sommige websites (geen peil op te trekken welke) crashen ook.
Ik heb de laatste versie Firefox , W10, Lenovo.
Ik heb Firefox al 'opgefrist' , de veilige modus van FF geprobeerd, maar dat mocht allemaal niet baten. Iemand nog een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door Cobb op 15-05-2021 20:14 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Heeft Windows10 ook niet laatst een update gekregen? ;)
Kijk eens naar je videodrivers of daar nog updates voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
@Onbekend helaas alles is up to date.

Maar ik heb het opgelost door Firefox te de-installeren en weer opnieuw te installeren.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Iemand misschien een oplossing om de kleurtjes uit standaard thema terug te krijgen in Beta 89 ?
Ben nu niet echt gecharmeerd van de kleurtjes van snelkoppelingen op bureaublad

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Cobb schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:12:
Sinds twee dagen crasht Firefox.
Op Youtube na 2 sec een filmpje (altijd) en sommige websites (geen peil op te trekken welke) crashen ook.
Ik heb de laatste versie Firefox , W10, Lenovo.
Ik heb Firefox al 'opgefrist' , de veilige modus van FF geprobeerd, maar dat mocht allemaal niet baten. Iemand nog een idee?
De volgende keer gewoon even je Firefox Profile SHIFT+DELeten en daarna weer Firefox opstarten d:)b

Of Firefox via de -p optie opstarten en de huidige Profile verwijderen of een nieuwe aanmaken natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:57

Church of Noise

Drive it like you stole it

Net even Fission geactiveerd op beta 14 van Firefox 89, (de nieuwe Site Isolation Security Architecture die nog beter moet beschermen door content te splitsen en elke site in z'n eigen operating system process te laden.

Blijkt Firefox ook nog sneller te maken (geen harde data, gewoon 'user experience')

Los van bovenstaande, ik versta enerzijds de verzuchtingen rond 'zwevende actieve tabs' maar tegelijkertijd vind ik de interface frisser ogen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ok, FF 89.0 is released en de tabs zijn inderdaad helaas erg lelijk en spacewaster. Wat is het nut denk ik dan :?

Gelukkig voorlopig nog uit te zetten in about:config door browser.proton.enabled op false te zetten.

Ik had het standaard Light theme maar die is nu wel heel erg Light bij mij.
Verder viel me op dat icoontjes geredesigned zijn en minder zwarting hebben wat ik ook minder fijn vind. Het is zo washed out.

Voorheen 88:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNRhh2kwRw6Ni33rsGimsuFIXcg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f74rZBg9703IoAMcO7omg7tC.png?f=fotoalbum_large

Nu 89:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTMd-upoSRWAiriWWcdiVRkj7NY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c7EH02Sc3hGanSUrSAX4jvPE.png?f=fotoalbum_large

Ik vond ergens het Google Chrome Light theme :o en dat is iets beter voor mij.

De overige veranderingen stoor ik me (nog) niet aan.

[ Voor 34% gewijzigd door Help!!!! op 01-06-2021 20:08 ]

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Het design team wat nog steeds op de payroll staat van een bestaansreden blijven voorzien.
Ofwel: geen nut, dus.

Mozilla was m.i. verstandiger geweest deze mensen na de eerdere debakels met o.a. de 'awesome bar' op hun reet buiten te trappen en de developer expertise binnen boord te houden. Maar helaas; dat mocht niet zo zijn.
Help!!!! schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:02:
Ik vond ergens het Google Chrome Light theme :o en dat is iets beter voor mij.
Ik gebruik nu ook zo iets. Helaas werken 'normale' static themes die de duo-tone Photon look&feel hanteren van een donker boven vlak met een lichtgekleurde adresbalk en bookmark bar niet fijn.

Main menus en context menus erven hun kleur schijnbaar van de donkere top background en worden dus 'dark theme' menus, terwijl andere menus erven van de lichtgekleurde adresbalk en 'light theme' menus worden. Op bepaalde plekken ook gewoon dwars door elkaar. (Teringbende.)

Je moet echt uitwijken naar userChrome.css om dat soort zaken correct te fixen.

[ Voor 44% gewijzigd door R4gnax op 01-06-2021 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Jester-NL schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:13:

Of plaats met 'customize toolbars' de 'bookmarks menu' optie als eerste of laatste item in de bookmarks bar. Klik en je krijgt daar hetzelfde dropdown menu als je anders in de menu bar zou krijgen.

Dit werkt zelfs als je bookmarks nog 'oldskool' wilt maken door de adresbalk naar je bookmarks te slepen.
Gewoon boven het 'bookmarks menu' icoontje stil blijven hangen en dat zelfde menu vouwt uit zodat je de bookmark kunt plaatsen.

[ Voor 20% gewijzigd door R4gnax op 01-06-2021 23:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

FF89! Tot nu toe niet echt veel klachten, iets wat ik voor mezelf wel had verwacht bij 'verandering' :P. Het enige wat ik wel k*t vind is dat het TAB mute icoon (speakertje) nu vervangen is door 'playing' (tenzij hover over). Zelfde geldt voor een muted tab waar het nu vervangen is door 'muted'. Echt, waarom? :? Speaker icoontjes alleen zijn prima en doeltreffend wat mij betreft. Kleuren van de multiple account container tabs zijn helaas ook kleiner geworden.

[ Voor 7% gewijzigd door temp00 op 02-06-2021 10:31 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 33 Laatste