Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjah schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:27:
Zien jullie Safari ook als Chrome kloon? Het gebruikt ook webkit.
Andersom dan hè. Wikipedia: WebKit#Origins ;) Maar verder weet ik niet wat dat met Firefox te maken heeft. :P

Ik zie overigens de commotie rond Mozilla nog totaal niet als reden tot paniek laat staan dat ik naar een andere browser ga kijken. Als nu >50% van de community/developers overstapt op een fork, zoals bij LibreOffice, Nextcloud, etc., dan zou ik wel kijken. Maar de huidige forks zijn dermate klein en hebben hier en daar discutabele idealen dat ik liever gewoon Firefox gebruik.

[ Voor 44% gewijzigd door Room42 op 14-08-2020 21:34 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sjah schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:27:
Zien jullie Safari ook als Chrome kloon? Het gebruikt ook webkit.
Huh? 'Gebruikt ook webkit'? Chromium gebruikt helemaal geen Webkit.

Ter informatie, de straatje is als volgt:
Konqueror, de browser van de KDE desktop omgeving kwam met KHTML.
Apple heeft dit geforkt en de naam Webkit aan gegeven.
Google heeft met Chromium hier gebruik van gemaakt en heeft in een vroeg stadium besloten om alle -webkit specifieke regels en semi-standaarden te vervangen voor normale standaarden, zonder toevoeging. Mozilla maakt ook gebruik van eigen toevoegingen op, voornamelijk, css regels.
Die aanpassing van Google resulteerde in een aparte fork van Webkit die ze Blink hebben genoemd.

Dus, Safari is in geen velden of wegen vergelijkbaar met Chrome, want het heeft geen invloeden van Google in de render engine. Daar komt nog eens bij dat de Webkit engine van Apple Safari niet hetzelfde is als de Webkit versie die verschillende andere browsers gebruiken, zoals Midori en Otter. Die onderling ook iets verschillen.

Dat laatste is wat vreemd, maar komt omdat de toolkits die die browsers gebruiken, namelijk GTK en Qt, weer eigen versies hebben van de Webkit engine. Die versnippering is niet echt handig. Apple sleutelt zelf ook aan Webkit met Safari, maar helaas gaat dat niet altijd even goed, want voornamelijk hier op het forum in Stoute Bugs komen wel eens topics langs die te wijten zijn aan fouten in de browser van Apple.

Om nog af te sluiten met het feit dat Apple Safari niet multi-platform is. Het bestaat alleen in het Apple ecosysteem. Als je Android, Windows, Linux, BSD of een ander OS draait, kan je het niet installeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Correctie: Safari is niet meer mult-platform. Er was ooit een Safari versie voor Windows maar daar zijn ze inmiddels mee gestopt.

Overigens geldt je Stoute Bugs verhaal voor praktisch alle browsers. We hebben nog steeds geen universele implementatie hoe iets gerenderd moet worden en dat geeft vaak hoofdpijn bij de web devvers. Soms is het zelfs moedwillig zoals de Google diensten die alleen fatsoenlijk draaien in een Chrome browser.

De vraag van @Sjah is een hele begrijpelijke gezien de geschiedenis. Er zitten ontzettend veel overeenkomsten in de render engines KHTML, Webkit en Blink. Daar moeten we zeker niet zomaar aan voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppl schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:17:
Correctie: Safari is niet meer mult-platform. [...]
Correctie op wie? ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor jou een vraag, voor wie wel leest een antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppl schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:51:
Voor jou een vraag, voor wie wel leest een antwoord ;)
Lekker bijdehand. Ik zie niemand beweren dat Safari multi-platform is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Room42 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 23:02:
[...]

Lekker bijdehand. Ik zie niemand beweren dat Safari multi-platform is.
Correctie: Safari is niet meer mult-platform. Er was ooit een Safari versie voor Windows maar daar zijn ze inmiddels mee gestopt.
Subtiel maar correct.
Overigens geldt je Stoute Bugs verhaal voor praktisch alle browsers. We hebben nog steeds geen universele implementatie hoe iets gerenderd moet worden en dat geeft vaak hoofdpijn bij de web devvers. Soms is het zelfs moedwillig zoals de Google diensten die alleen fatsoenlijk draaien in een Chrome browser.
Dit is de reden dat Firefox en minstens één andere browser een voldoende marktaandeel moet hebben. We hebben op werk de ervaring met ontwikkelaars dat ze Firefox negeren omdat ze een te klein marktaandeel hebben en dus maar focussen op Chrome. Leuk, zo werk je het natuurlijk in de hand en zal Google in de toekomst wel bepalen wat wel en niet werkt in hun browser. Of wie weet wat ze bedenken met die monopolie, moet je betalen voor de devkit ? Of blokkeren ze toegang bij detecteren adblockers, nadat ze de addons gaan filteren op adblockers. Of ze gaan nieuwe protocollen voorzien voor betalende ontwikkelaars waardoor niet-betalende ontwikkelaars een slechtere ervaring moeten leveren.

Nee geef mij maar en onafhankelijke webbrowser én concurrentie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar dat is ondertussen zo lang geleden, dat het niet echt meer noemenswaardig is. Bovendien was het alleen maar een uitje naar Windows, zoals ze dat met QuickTime, iTunes en nog een paar programma's deden of nog doen. Dat is niet echt multi-platform, maar duo-platform. ;)
Mijn verhaal over SB gaat er voornamelijk om dat er topics komen wanneer Apple een update heeft uitgebracht. Vooral iOS is erg gevoelig voor het gepruts van Apple met de engine.
Phuncz schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 07:47:
[...]

Dit is de reden dat Firefox en minstens één andere browser een voldoende marktaandeel moet hebben. We hebben op werk de ervaring met ontwikkelaars dat ze Firefox negeren omdat ze een te klein marktaandeel hebben en dus maar focussen op Chrome.
Bij ons komen ze daar toch wel een beetje op terug. De reden waarom ze Chrome als voorkeur en advies gebruiken weet ik niet. Maar er zijn ondertussen meerdere onderdelen van onze oude omgeving die niet meer goed werken in Chrome. Nu is dat in veel gevallen het inloggen van de ene applicatie naar de andere via een link. Maar ook bij een plek dat het inloggen is gelukt, maar je nooit wordt doorgestuurd.

Google kloot te veel met de hidden flags en het pushen ervan naar een selecte groep, dat het alleen maar onnodig gezeik levert en de helpdesk niet meer snapt wat er aan de hand is. Bij gebruikers A, B en E werkt het prima, maar bij C, D en Z is het stuk. Succes om dan uit te vinden waar dat in vredesnaam zit als je een omgeving hebt die tot de laatste instelling onder beheer valt en dus voor iedereen hetzelfde moet zijn. Zie het verhaal begin dit jaar over occluded windows. Geen probleem bij de gemiddelde gebruiker, maar in een zakelijke omgeving funest. Veel RDS omgevingen en eentje vergrendeld z'n scherm, de rest van de gebruikers op de server kon geen zak meer met Chrome.

Met Firefox weet je wat je hebt, kan je Studies via GPO zelfs uitzetten en werkt het morgen hetzelfde als gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phuncz schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 07:47:
We hebben op werk de ervaring met ontwikkelaars dat ze Firefox negeren omdat ze een te klein marktaandeel hebben en dus maar focussen op Chrome.
Nee geef mij maar en onafhankelijke webbrowser én concurrentie.
9 procent aandeel negeren, dan ben je IMO niet helemaal goed bezig. Maar zal wel iets te maken hebben met goedkoopste willen zijn bij aanbesteding.

We mogen blij zijn idd dat Fx er is, ze waren ook de 1e met allerlei dingen, de gemiddelde gebruiker weet dat niet, of vergeet het, ik vergeet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Sjah schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:21:
[...]

9 procent aandeel negeren, dan ben je IMO niet helemaal goed bezig. Maar zal wel iets te maken hebben met goedkoopste willen zijn bij aanbesteding.

We mogen blij zijn idd dat Fx er is, ze waren ook de 1e met allerlei dingen, de gemiddelde gebruiker weet dat niet, of vergeet het, ik vergeet dat niet.
Klopt wat je zegd maar nu klinkt het gewoon niet goed wat ze doen.. Ik hoop wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:26:
Maar dat is ondertussen zo lang geleden, dat het niet echt meer noemenswaardig is. Bovendien was het alleen maar een uitje naar Windows, zoals ze dat met QuickTime, iTunes en nog een paar programma's deden of nog doen. Dat is niet echt multi-platform, maar duo-platform. ;)
Multi betekent "meer" en aangezien 2 meer is... Duo-platform is dus multi-platform ;)

Anyway, als je het over de geschiedenis gaat hebben, vertel dan het hele verhaal. De stap naar Windows was absoluut geen uitje, dit was een hele bewuste keuze van Apple om voet aan de grond te krijgen op Windows. Dat is ze echter niet gelukt waardoor ze na een aantal jaar met Safari zijn gestopt. Dat is het probleem: we hadden eerst veel keuze op Windows maar dat is inmiddels behoorlijk afgekalfd. Alles gaat langzamerhand over op Chromium en dat is niet goed voor het web. Derhalve is dat deel van het verhaal dus wel degelijk noemenswaardig, het is een belangrijk punt geweest. Belangrijker dan het stukje over KHTML aangezien er vrijwel geen browser is die dat nog gebruikt en dat in al die jaren tijd ook nooit echt gezien is als een serieus alternatief voor de andere browsers (Firefox, Opera (met hun eigen engine), Navigator, enz.).
Mijn verhaal over SB gaat er voornamelijk om dat er topics komen wanneer Apple een update heeft uitgebracht. Vooral iOS is erg gevoelig voor het gepruts van Apple met de engine.
Dan is het niet de browser engine maar de browser zelf. Als het de engine is dan zie je hetzelfde probleem ook terug op macOS. Ze hebben de afgelopen tijd flink lopen sleutelen aan de iOS versie qua feature set, er is nog geen feature parity met de macOS versie hoewel het gat inmiddels wel erg klein is geworden. Dat de iOS versie meer issues heeft geloof ik dan ook wel. Dat gaat trouwens wel hand in hand met de mobiele versie van een website (of erger, het gebrek daarvan).

Verder is dit punt ook niet echt uniek voor Safari of iOS. Vrijwel alle websites hebben de grootst mogelijke moeite met hun mobiele versie (het heeft zelfs op de frontpage gestaan in 1 van .plans of .dev artikelen). Op werk klagen onze devs hier ook al over. Gewone websites zijn overigens ook al een uitdaging. Ondanks standaarden zijn er nog steeds vele grijze gebieden waar men dan iets voor moet zien te vinden en hebben browsers ook gewoon bugs waar je omheen moet werken. In dat opzicht heb je inderdaad liever 1 render engine. Nadeel is dat die partij dan kan bepalen hoe men het web interpreteert en dat is niet bepaald wenselijk.
Google kloot te veel met de hidden flags en het pushen ervan naar een selecte groep, dat het alleen maar onnodig gezeik levert en de helpdesk niet meer snapt wat er aan de hand is.
Dat niet alleen, hun diensten werken ook beter in Chrome en dat is iets waar ze vrij actief aan werken. Het zijn vaak kleine subtiele dingen zoals performance. Bepaalde zaken zijn gewoon soepeler in Chrome dan in Firefox. Of je nou Chrome of Opera gebruikt, bij sommige zaken van Google is zelfs dat nog bepalend. In Chrome werkt het, in Opera niet of slechter. Nogal merkwaardig aangezien beiden op Chromium zijn gebaseerd en dus dezelfde render engine hebben. Kortom, Chrome en andere Chromium browsers zijn net zo vergelijkbaar als Chrome en Safari of Chrome en Firefox. Ik zou zowel Safari als Edge, Opera, Chromium, enz. niet als Chrome kloon zien. Edge, Opera en Chrome zijn hoogstens op Chromium gebaseerde browsers (geen kloon!).
Arjantje72 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:08:
Klopt wat je zegd maar nu klinkt het gewoon niet goed wat ze doen.. Ik hoop wel.
Er zijn te weinig ontwikkelaars voor het werk wat er ligt. Daardoor is de werkdruk hoog en zul je niet alles kunnen doen. Dat vereist een wat rigoureuzer keuzeproces waarbij zaken als ontwikkelen voor Firefox kan sneuvelen omdat het marktaandeel te klein is in verhouding tot de hoeveelheid werk. Je bent pas verkeerd bezig als je de andere keuze maakt: iets ontwikkelen wat te weinig of helemaal niets oplevert want dat kost je geld.

Als ik kijk naar ons eigen product dan kan ik ook wel een hele lijst aan bugs en features bedenken die echt veel belangrijker zijn om te implementeren dan compatibiliteit met Firefox. Domweg omdat die dingen voor onszelf enorm veel tijdsbesparing opleveren waardoor we meer klanten kunnen bedienen. Als een klant daarover anders denkt dan krijgt ie een mooie offerte :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sjah schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:21:
Vergeet niet dat de meeste innovatie bij Opera vandaan kwam. Tabbed interface, gesloten pagina's terug kunnen halen, speed dial, om er een paar te noemen.
ppl schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:41:
[...]

Multi betekent "meer" en aangezien 2 meer is... Duo-platform is dus multi-platform ;)
Met tellen is 'multi' 3, niet '2 en meer'. Het is wat onfortuinlijk dat de definitie voor multi-platform gelijk wordt gezet aan cross-platform en dat 2 al voldoende is voor die term.
Anyway, als je het over de geschiedenis gaat hebben, vertel dan het hele verhaal. De stap naar Windows was absoluut geen uitje, dit was een hele bewuste keuze van Apple om voet aan de grond te krijgen op Windows. Dat is ze echter niet gelukt waardoor ze na een aantal jaar met Safari zijn gestopt. Dat is het probleem: we hadden eerst veel keuze op Windows maar dat is inmiddels behoorlijk afgekalfd.
Ze kregen gewoon geen voet van de grond zoals de andere browsermakers dat wel kregen (Opera, Firefox). Toen de keus minder werd, stopte Apple ook want het was gewoon te veel moeite om een 'port' bij te houden.

Een 'uitje' was het idd niet echt, het heeft vziw tijdens de levenstijd van XP voor Windows beschikbaar geweest. Misschien iets eerder al gestopt, dat zou ik moeten opzoeken.
Alles gaat langzamerhand over op Chromium en dat is niet goed voor het web. Derhalve is dat deel van het verhaal dus wel degelijk noemenswaardig, het is een belangrijk punt geweest. Belangrijker dan het stukje over KHTML aangezien er vrijwel geen browser is die dat nog gebruikt en dat in al die jaren tijd ook nooit echt gezien is als een serieus alternatief voor de andere browsers (Firefox, Opera (met hun eigen engine), Navigator, enz.).
Er waren ten tijde van Safari nog een paar verdwaalde alternatieve browsers die Webkit gebruikte. Welke weet ik niet, ik weet alleen dat het heeft bestaan.

Dat Safari voor Windows is geweest vind ik vanwege de enorm lage gebruikerscijfers niet zo noemenswaardig als de oorsprong van Webkit, KTHML.
[...]

Dan is het niet de browser engine maar de browser zelf. Als het de engine is dan zie je hetzelfde probleem ook terug op macOS.
Apple heeft een aparte versie voor iOS gemaakt, juist om mobiel te kunnen werken. Waarom denk je dat plugins niet werkte en Flash niet mogelijk was? Die hele functionaliteit was gewoon eruit gehaald. Daarbij, als het niet aan de engine zou liggen, zou je geen rare visuele issues krijgen of fouten bij het afhandelen van data. Dat is namelijk precies wat de engine doet.
[...]

Dat niet alleen, hun diensten werken ook beter in Chrome en dat is iets waar ze vrij actief aan werken. Het zijn vaak kleine subtiele dingen zoals performance. Bepaalde zaken zijn gewoon soepeler in Chrome dan in Firefox. Of je nou Chrome of Opera gebruikt, bij sommige zaken van Google is zelfs dat nog bepalend. In Chrome werkt het, in Opera niet of slechter. Nogal merkwaardig aangezien beiden op Chromium zijn gebaseerd en dus dezelfde render engine hebben. Kortom, Chrome en andere Chromium browsers zijn net zo vergelijkbaar als Chrome en Safari of Chrome en Firefox. Ik zou zowel Safari als Edge, Opera, Chromium, enz. niet als Chrome kloon zien. Edge, Opera en Chrome zijn hoogstens op Chromium gebaseerde browsers (geen kloon!).
Ware het niet dat de hidden flags in Chromium zit en al die browsers die je noemt hetzelfde gezeik krijgen ermee als Google besluit een bitje om te zetten.

De reden dat diensten van Google beter werken op Chrome dan een Chromium-based browser heeft puur te maken met de Google saus die ze er nog overheen gooien. Geen van de Chromium gebaseerde browsers werkt exact zoals Chrome, maar wel onderling hetzelfde. Zolang je dezelfde flags gezet krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hero of Time schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 00:38:
[...]

Vergeet niet dat de meeste innovatie bij Opera vandaan kwam. Tabbed interface, gesloten pagina's terug kunnen halen, speed dial, om er een paar te noemen.
Is ook wel weer zo, maar voor mij was Firefox degeen die eindelijk een deuk in het IE6-bolwerk schopte eind 2004. Opera deed dat imo nooit, kwam bij dat Opera een mailcient had, iets wat ik al verafschuw sinds Nescape met Communicator kwam. Nog een laatste ding over Opera (dit is het Fx topic), het is om een mij onbekende reden al heel lang groot in Rusland/Oekraine.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 16-08-2020 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 23:28
IE6 wat een flut browser was dat en die verruilde ik al snel voor Fx 1 en sindsdien, na een korte uitstap naar Chrome, altijd blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik voel me echt uniek nu, want dit zal ik nooit kunnen zeggen :
Die heb ik nooit gemaakt op de PC of laptop! :Y) 8) :+

Op mijn Android toestel gebruik ik Chrome ook alleen voor maar één website en niet meer dan dat! :P

Firefox for Android FTW!!! }) 8) :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:50

DaFeliX

Tnet Devver
Hero of Time schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:41:
[...]

[...] want voornamelijk hier op het forum in Stoute Bugs komen wel eens topics langs die te wijten zijn aan fouten in de browser van Apple.

[...]
De meeste devvers hier gebruiken Firefox en Chrome, bij de acceptance tests wordt er ook Safari gebruikt. Dit zorgt er al voor dat als er bugs zijn, deze minder snel opvallen dan bugs in Firefox of Chrome. Daarnaast zijn de bugs vaak redelijk subtiel, of in elk geval, niet zodanig dat de website onbruikbaar is (maar in dat geval kan men ook geen topic in SB openen).

Overigens vind ik Chrome irritant als 't aankomt om bugs in te fixen, omdat sommige features verborgen zitten achter feature flags.
De eerste stap in het oplossen van een bug is het reproduceren, en als je dat niet lukt op 'tzelfde platform met exact dezelfde browserversie zit je wel 'ns met je handen in 't haar. Dan blijkt er toch weer iets achter een feature flag te zitten, omdat de volgende dag 't probleem bij je collega niet meer speelt (maar uiteraard twee weken later weer wel).

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DaFeliX schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:50:
[...]

De meeste devvers hier gebruiken Firefox en Chrome, bij de acceptance tests wordt er ook Safari gebruikt. Dit zorgt er al voor dat als er bugs zijn, deze minder snel opvallen dan bugs in Firefox of Chrome. Daarnaast zijn de bugs vaak redelijk subtiel, of in elk geval, niet zodanig dat de website onbruikbaar is (maar in dat geval kan men ook geen topic in SB openen).
Het is veelal visuele problemen die worden gemeld. En nooit vlak na een .plan release, maar altijd na een iOS release. Dus het maakt niet uit hoe veel er getest wordt door jullie, zodra Apple een nieuwe versie uit brengt, gaat het stuk. En omdat het geen losse app is, moeten ze dat middels een iOS update herstellen.
Overigens vind ik Chrome irritant als 't aankomt om bugs in te fixen, omdat sommige features verborgen zitten achter feature flags.
De eerste stap in het oplossen van een bug is het reproduceren, en als je dat niet lukt op 'tzelfde platform met exact dezelfde browserversie zit je wel 'ns met je handen in 't haar. Dan blijkt er toch weer iets achter een feature flag te zitten, omdat de volgende dag 't probleem bij je collega niet meer speelt (maar uiteraard twee weken later weer wel).
Dat is juist de grote ergernis aan Chrome en alle Chromium afgeleiden. Je kan er met geen mogelijkheid op aan dat de browser morgen exact hetzelfde werkt als vandaag en gisteren en dingen herproduceren is een ramp door die verdomde flags die server-side worden aan/uit gezet.

Voor ontwikkelaars al erg, maar voor ondersteunende afdelingen zoals een servicedesk of helpdesk zorgt het voor onverklaarbare en onoplosbare tickets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:59

defiant

Moderator General Chat
Ik kreeg opeens een update voor Firefox op android, hebben ze opeens blijkbaar een of andere alpha of beta versie gepusht, want 90% van extensies werken niet meer (waaronder bitwarden en old-reddit redirect). Met andere woorden, mijn browser ervaring heeft een flinke degradatie ondergaan. En met android kan je ook heel moeilijk terug (en niet zonder je profiel te verliezen).

Ik snap het niet meer, de hele premisse van de webextensions was een uniforme platform onafhankelijke API voor het schrijven van extensies en Firefox en dat werkte prima en zonder problemen voor Firefox op android. Ik had totaal geen enkel probleem met hoe Firefox functioneerde. Maar om een of andere reden moest dat dus ook dat weer op de schop ...

Maar nu krijg ik dus precies hetzelfde scenario als met de oude extensies, waarbij ik blijkbaar moet wachten tot ze compatibel zijn oid, wat dus ingaat tegen het hele idee waarmee ooit webextensions zijn geïntroduceerd.

Ik kan er al geeneens kwaad meer om worden, alleen diep teleurgesteld zijn in de huidige staat van Firefox en de browser markt in het algemeen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@defiant, Er zijn meer mensen ontstemd over het pushen van deze Firefox for Android. Het is meer dan een jaar in Beta geweest en nu zijn ze het geleidelijk aan het uitrollen. Voor zover ik weet zijn er best nog wat open issues met deze nieuwe versie, beperkte Add On support daargelaten. Ook aan de UX moet ik nog steeds wennen ook al gebruik ik de Beta al een tijd (vooral tab management in combinatie met top websites). Maar het voordeel: browsen is een stuk soepeler/sneller.

[ Voor 7% gewijzigd door doogster op 19-08-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defiant schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:48:
Ik kreeg opeens een update voor Firefox op android, hebben ze opeens blijkbaar een of andere alpha of beta versie gepusht, want 90% van extensies werken niet meer (waaronder bitwarden en old-reddit redirect). Met andere woorden, mijn browser ervaring heeft een flinke degradatie ondergaan. En met android kan je ook heel moeilijk terug (en niet zonder je profiel te verliezen).

Ik snap het niet meer, de hele premisse van de webextensions was een uniforme platform onafhankelijke API voor het schrijven van extensies en Firefox en dat werkte prima en zonder problemen voor Firefox op android. Ik had totaal geen enkel probleem met hoe Firefox functioneerde. Maar om een of andere reden moest dat dus ook dat weer op de schop ...

Maar nu krijg ik dus precies hetzelfde scenario als met de oude extensies, waarbij ik blijkbaar moet wachten tot ze compatibel zijn oid, wat dus ingaat tegen het hele idee waarmee ooit webextensions zijn geïntroduceerd.

Ik kan er al geeneens kwaad meer om worden, alleen diep teleurgesteld zijn in de huidige staat van Firefox en de browser markt in het algemeen.
Voor mij hetzelfde. I dont care about cookies / cookie autodelete miste ik meteen. En startpage.

Ff eraf en nu op kiwi. Daarop werken extensions nog wel. Cookie autodelete alleen nog niet lekker werkend. Startpage zit er zelfs standaard in.

Kijken of dit een goede alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ook ik kreeg de nieuwe browser in eens.
Dit is echt helemaal wennen en ben er echt niet blij mee, had hem namelijk net aardig op order met betrekking op privacy en nu is alles ineens weg.
Heel veel add ons werken niet en een aantal functies zie ik niet waaronder het kunnen afsluiten van de browser waarmee ook gelijk alle cookies en geschiedenis verwijderd, zien jullie die optie wel?

Hoelang duurt het doorgaans dat de add ons weer werken of moeten de makers ze allemaal aanpassen?

[ Voor 11% gewijzigd door michael3 op 19-08-2020 23:43 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:59

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:27:
[...]

Voor mij hetzelfde. I dont care about cookies / cookie autodelete miste ik meteen. En startpage.

Ff eraf en nu op kiwi. Daarop werken extensions nog wel. Cookie autodelete alleen nog niet lekker werkend. Startpage zit er zelfs standaard in.

Kijken of dit een goede alternatief is.
Ik heb via F-Droid Fennec F-Droid geïnstalleerd, hierin zit de oude functionaliteit, alleen alles wel weer opnieuw installeren.

Ik snap ook niet dat men niet inziet dat extensions op mobiel de meeste significante feature is die Firefox die het van alle andere grote mobiele browsers onderscheid. Het maakt dat het browsen op mobiel van een sub-standaard tot frusterende ervaring tot een prettigere ervaring wordt verheven. Veel mobiele browsers maken de extensies bewust kreupel.

En ik doe ook nog best wel veel qua browser op mobiel, ik vermijd de meeste apps omdat die vaak een slechtere gebruikerservaring bieden.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

defiant schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:56:
[...]

Ik heb via F-Droid Fennec F-Droid geïnstalleerd, hierin zit de oude functionaliteit, alleen alles wel weer opnieuw installeren.

Ik snap ook niet dat men niet inziet dat extensions op mobiel de meeste significante feature is die Firefox die het van alle andere grote mobiele browsers onderscheid. Het maakt dat het browsen op mobiel van een sub-standaard tot frusterende ervaring tot een prettigere ervaring wordt verheven. Veel mobiele browsers maken de extensies bewust kreupel.

En ik doe ook nog best wel veel qua browser op mobiel, ik vermijd de meeste apps omdat die vaak een slechtere gebruikerservaring bieden.
Ik vermijd ook apps meestal. Simpelweg omdat adblockers en blockers voor tracking in apps niet werken.

Thx voor de tip voor fennec trouwens :)

EDIT:
En ... Over naar fennec. Bekende omgeving en alles werkt. Alles weer installeren incl. aanmeldingen is wel pain in the ass.

Moet je de feedback bij Firefox voor Android over de nieuwe browser eens lezen. Nauwelijks positief.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2020 01:01 ]

• nero355

nero355

michael3 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:42:
Ook ik kreeg de nieuwe browser in eens.
+1 :|
Dit is echt helemaal wennen en ben er echt niet blij mee.
+1 :|

Ik heb ook spijt van mijn vorige reactie :
_O- :+
Een aantal functies zie ik niet waaronder het kunnen afsluiten van de browser waarmee ook gelijk alle cookies en geschiedenis verwijderd, zien jullie die optie wel?
Zit er nog steeds in, maar bij de oudere versies werkte het al niet altijd betrouwbaar dus of het dat nu doet... :?

Lekker handmatig op die knop onder Settings rammen gewoon! d:)b
Ik ook! 8)

Voor 99% kan je gewoon de browser gebruiken! :Y)
Simpelweg omdat adblockers en blockers voor tracking in apps niet werken.
Pi-Hole d:)b

Eventueel over OpenVPN/WireGuard ;)
Thx voor de tip voor fennec trouwens :)
Ga ik ook maar eens mee stoeien, want F-Droid stond toch al op mijn "To Do List" :)

[ Voor 23% gewijzigd door nero355 op 20-08-2020 00:18 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Wat is dit nu weer voor schijtzooi. Sorry voor m'n ongenuanceerde reactie maar eerst die lomp grote adres bar op Firefox desktop waar niemand op zat te wachten en nu de bookmarks weg uit het adres bar menu op de nieuwe versie van Firefox android.

Weet iemand hoe je de bookmarks weer terug krijgt in het adres bar (aka search) menu? Ik weet dat ze nu op een andere (onhandige) plek zitten maar daar wil ik ze niet hebben.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hoe krijg je deze irritante update bar weg eigenlijk? in de instellingen kan je maar weinig instellen, behalve dat hij de update niet automatisch doet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eISEAP-ht6cgjGqVLxOaGGDpR38=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GjoGgDPogczVDn3mXgS5EJWs.png?f=user_large

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Mijn Firefox voor android heeft ook de update gehad :|
Meteen maar kijken voor een andere browser. Jammer hoor jaren met plezier gebruikt maar dit is niks.

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

temp00 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:43:
Wat is dit nu weer voor schijtzooi. Sorry voor m'n ongenuanceerde reactie maar eerst die lomp grote adres bar op Firefox desktop waar niemand op zat te wachten en nu de bookmarks weg uit het adres bar menu op de nieuwe versie van Firefox android.

Weet iemand hoe je de bookmarks weer terug krijgt in het adres bar (aka search) menu? Ik weet dat ze nu op een andere (onhandige) plek zitten maar daar wil ik ze niet hebben.
Begin bijna te denken dat er een Nightly variant gekoppeld is aan de update.
Op de about:about staan ook een stuk minder opties, wat ook geld voor instellingen.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Arjantje72 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:31:
Mijn Firefox voor android heeft ook de update gehad :|
Meteen maar kijken voor een andere browser. Jammer hoor jaren met plezier gebruikt maar dit is niks.
Kijk eens een paar post naar boven.

defiant in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien"

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:54
Zojuist heb ik ook de update op Android gehad, ik vind het fantastisch! Eindelijk de navigatiebalk onderin en het is een stuk sneller geworden. Nu kan ik op Android ook eindelijk afscheid nemen van Chrome.

Hoi

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Als gebruiker zonder extensies... vind ik het helemaal niet zo erg als ik hierboven allemaal lees. FF voelt snappy en modern aan.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• nero355

nero355

Slasher schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:45:
Hoe krijg je deze irritante update bar weg eigenlijk? in de instellingen kan je maar weinig instellen, behalve dat hij de update niet automatisch doet.

[Afbeelding]
Windows door een willekeurige Linux distro vervangen! O-) :+
temp00 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:43:

Daar kan ik nog wel mee leven, maar wat ik echt niet snap is die nieuwe manier van de tabs sorteren 8)7

Daarnaast zijn al mijn Bookmarks een zooitje geworden en zie ik zo gauw geen manier om ze weer netjes in de juiste volgorde te sorteren :? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Net geïnstalleerd en een prima vervanger zo op het eerste gezicht :)

• desalniettemin
Firefox Preview klote is dat als ik scroll op inoreader.com die als ik feed reader gebruik, dan scrollt de bodembalk ook mee naar boven. Waardeloos. Vandaar dat ik daarvoor duckduckgo browser gebruik, want die doet dat niet. Maar navigatie werkt klote, want als ik de terugtoets gebruik op mijn Pixel 2 dan opent steeds de Homepagina en niet de pagina waar ik vandaan kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Wat je dus op Android blijkbaar niet moet doen, is uit boosheid de nieuwe Firefox eraf gooien, hopende dat je met een oude APK je instellingen en addons weer terugkrijgt. Ik dacht dat userdata op Android altijd bewaard bleef, maar helaas dus niet.

Nu dus maar Fennec F-Droid geïnstalleerd, dat werkt echt perfect. Nu maar weer langzaam m'n filters in uBlock en CookieAutoDelete opbouwen ;(

This can no longer be ignored.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
nero355 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:51:
[...]

Windows door een willekeurige Linux distro vervangen! O-) :+

[...]

Daar kan ik nog wel mee leven, maar wat ik echt niet snap is die nieuwe manier van de tabs sorteren 8)7

Daarnaast zijn al mijn Bookmarks een zooitje geworden en zie ik zo gauw geen manier om ze weer netjes in de juiste volgorde te sorteren :? :/
De manier van tabs snap ik ook niet, waarom gaan de nieuwe tabs die je opend niet automatisch naar de bovenste als je op je knopje van tabs klikt.

En wat andere ook al aangaven de instel mogelijkheden zijn foetsie.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:51

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

het grootste probleem wat ik nu ervaar is dat "vroeger", als ik vroeger in de adresbalk klikte, dan kreeg ik een overzicht van veel bezochte pagina's zoals de Mijn Topics lijst op GoT. Nu blijft het scherm blanco. Ik moet nu volgens mij op het knopje van de reeds geopende tabs klikken, dan op het + icoontje en dan een bladwijzer openen. Omslachtig.... ben er niet bepaald gelukkig mee al met al :{

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Op basis van alle bovenstaande opmerkingen eens gekeken, maar vind Firefox voor Android een mooie browser geworden! Voelt bijna net zo snel als Chrome en dat was zeker niet zo. Adresbalk onderin is ook fijn.

Helaas voor mij wel nog steeds onbruikbaar, omdat Lastpass geen wachtwoorden in kan vullen in Firefox. Waarom ze dat bewust blokkeren is mij nog steeds een raadsel.

[ Voor 14% gewijzigd door Tralapo op 21-08-2020 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Adresbalk onderin snap ik eigenlijk helemaal niet. Niet intuïtief eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:05:
Kan je instellen meteen na de upgrade via een soort "Welcome to the new Firefox screen" en anders gewoon achteraf ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:11:
[...]

Kan je instellen meteen na de upgrade via een soort "Welcome to the new Firefox screen" en anders gewoon achteraf ;)
Dank voor de tip. Maar is niet meer nodig. Al na een half uur de nieuwe ff gedeinstalleerd.

Het gebrek aan vrijheid om het in te stellen zoals ik wil (oa geen about:cinfig meer) plus het gebrek aan vrijheid om eigen adons te kunnen gebruiken, heeft mij dat al na een half uur doen besluiten.

Inmiddels vervangen door fennec. Zie enkele posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Ik had het al in de S20 topic gevraagt maar zonder gewenst effect en misschien dat het hier oftopic kan ogen.

*knip*. Nee. Een eigen los topic kan vast (met meer info zoals dat in een TS hoort), maar niet in ‘grote topics spammen’.

[ Voor 56% gewijzigd door F_J_K op 21-08-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:07:
Dank voor de tip. Maar is niet meer nodig. Al na een half uur de nieuwe ff gedeinstalleerd.
Mwa, soms is meer dan één browser op de PC/laptop/tablet/telefoon helemaal zo gek nog niet dus ik laat hem voorlopig nog gewoon lekker erop staan :)
Het gebrek aan vrijheid om het in te stellen zoals ik wil (oa geen about:cinfig meer)
Dat is wel ranzig! Wilde ik nog naar kijken namelijk, want IMHO was dat één van de grote voordelen van Firefox en alle andere browsers met dezelfde basis!
plus het gebrek aan vrijheid om eigen adons te kunnen gebruiken, heeft mij dat al na een half uur doen besluiten.
Is dat niet gewoon hetzelfde gezeik met add-ons die de normale/non-mobile versie had :?
Inmiddels vervangen door fennec. Zie enkele posts hierboven.
Al gezien uiteraard, moet ik ook nog effe doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:05:
Vind ik ook niets. Gelukkig kan je het aanpassen. En heeft ook een dark mode die mijn voorkeur heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door desalniettemin op 21-08-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
@F_J_K mag ik vragen of er een outlook topic is, ik kan hem niet vinden?
Mocht ik besluiten om een nieuw topic aan te makenin welk gedeelde zou dat moeten, moet dat bij Android of cliënt software.

Het spammen was zeker niet mijn bedoeling, reden dat ik het in de S20 topic vroeg is omdat er door Microsoft werd aangeven dat het een instelling kan zijn van de device zelf.

Zie ook dit topic dat dit een groot probleem is en ik niet de enige ben, ik kan mij daarom ook niet voorstellen dat het niet al eerder elders hier op Tweakers aan bod is gekomen:

https://answers.microsoft...-a87c-42bd96c0b6ed?page=1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:44:
[...]

Is dat niet gewoon hetzelfde gezeik met add-ons die de normale/non-mobile versie had :?
[...]
Ik begrijp dat je niet veel adons gebruikt. De meeste werken namelijk gewoon.

Ik gebruik bv. I dont care about cookies icm cookie autodelete omdat ik erg geïrriteerd word van al die cookie vragen. De ene klikt die vragen automagisch weg, de andere verwijdert daarna het geplaatste cookie. Ook ublock origin werkt gewoon.

Al die 3 bij elkaar maakt internet een stuk bruikbaarder en minder irritant in gebruik. Zonder die adons zie ik weer hoe ziek internet eigenlijk is geworden met al dat getrack en dat reclamegespam.

De adons zijn daarom imho onmisbaar om überhaupt nog het internet op te willen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

michael3 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:32:
@F_J_K mag ik vragen of er een outlook topic is, ik kan hem niet vinden?
Mocht ik besluiten om een nieuw topic aan te makenin welk gedeelde zou dat moeten, moet dat bij Android of cliënt software.
offtopic:
Open w.m.b. maar gewoon een eigen topic. Open maar in Client Software Algemeen, verplaatsen kan altijd nog.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:10:
Op basis van alle bovenstaande opmerkingen eens gekeken, maar vind Firefox voor Android een mooie browser geworden! Voelt bijna net zo snel als Chrome en dat was zeker niet zo. Adresbalk onderin is ook fijn.
Was hij alleen maar 'mooier' geworden. De nieuwe is niet af, is een Beta versie die iedereen door de strot is geduwd.
In mijn geval werkt de browser niet goed.

- Bij het editing van teksten op een web page is de cursor vaak niet te verplaatsen.
- De sliders hier op tweakers.net werken niet meer.
- De lichte modus maakt mijn navigatietoetsen onzichtbaar.

Ik heb de indruk dat er vanwege een soort deadline gekozen is voor het uitbrengen van deze gebrekkige 'update'. Ook lijkt vorm over functie te hebben gespeeld, bijvoorbeeld de tabbladen waren veel handiger te gebruiken in de oude versie.

Heb voorlopig Fennec geïnstalleerd, hopende dat het goed komt. Als Firefox valt zijn alle browsers op Chrome gebaseerd. Dat wil geen zinnig denkende gebruiker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 21:49
Als Firefox valt zijn alle browsers op Chrome gebaseerd. Dat wil geen zinnig denkende gebruiker.
Precies dat... Ik wil een browser die NIET op Chrome gebaseerd is, en gewoon lekker intuïtief werkt. Firefox deed dat altijd prima. Waarom dan nu ineens deze rare upgrade... nouja noem het liever downgrade? Allerlei basisfuncties zijn ineens kwijt: vijf stappen terug in je tabblad? Terug-knopje even ingedrukt houden. Werkt dus niet meer. Nieuw tabblad geopend, en je krijgt meteen de meest bezochte websites te zien, waardoor je heel vaak meteen op de juiste site bent. Das war einmal. Startpage.com als standaard zoekmachine? Onmogelijk. Duizenden add-ons om je browser naar eigen wens in te richten? Vergeet het maar. Je instellingen tot in detail wijzigen via about:config? Gone.

Fennec als alternatief had ik gezien. Maar ja, wat gaat daarmee gebeuren in de toekomst? Laten we hopen dat het een fork van de oude Firefox wordt, met voldoende onderhoud om veilig te blijven. Maar ik vrees dat Firefox zijn eigen doodsvonnis wel getekend heeft. Bij Google zullen ze er bij mee zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fx zijn eigen doodvonnis getekend? Mis ik wat..?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 21:49
Of je wat mist? De rest van mijn post misschien? Of de enorme reeks 1-sterreviews op Google Play sinds de update?

Ik las dat Mozilla zich goed laat betalen door Google om laatstgenoemde de standaard zoekmachine te laten zijn. Het geeft te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

mwolthers schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:05:

Ik las dat Mozilla zich goed laat betalen door Google om laatstgenoemde de standaard zoekmachine te laten zijn. Het geeft te denken.
Dat is dan ook al waar ze jaren lang op voort bouwen en ze nu alternatieve services aan het ontwikkelen zijn om daar minder afhankelijk van te zijn. Grappig genoeg vinden veel mensen het dan weer jammer dat een deel van het geld niet naar de ontwikkeling van fx gaat. You can't have the cake and eat it.

... na de zomer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

mwolthers schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:05:

[...]
de enorme reeks 1-sterreviews op Google Play sinds de update?
[...]
Ik hoop dat ze dat zelf ook zien, en begrijpen dat ze op de verkeerde weg zijn zo. En dus benen maken om eea te verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Heb nog iets ontdekt in de nieuwe Android versie : View Image lijkt geen optie meer te zijn ?!

Vroeger had je een menu dat tevoorschijn kwam en dan twee tabs had : Link en Image
Link : Copy Location/Open New Tab/enz.
Image : View Image/Copy Image/enz.

Nu is alles bij elkaar gepropt en zijn de helft van de opties verdwenen! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bij mijn desktop versie heb ik sinds een van de vorige updates en nu weer met de laatste update dat geen enkele website werkt. Net of ik geen internet verbinding heb (heb ik wel uiteraard).

Een volledige reset is het enige dat de vorige keer hielp en dat kan ik weer doen natuurlijk, maar wellicht heeft iemand een ander idee?

edit: En nu doet hij het gewoon weer. Heel apart, maar we accepteren het! ;)

[ Voor 10% gewijzigd door albino71 op 25-08-2020 19:51 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Laatste beta opent niet goed, want minimize, maximize and close zijn niet zichtbaar. Moet ik het omlaag en weer omhoog slepen voor dat ze weer zichtbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Woei die media hardware enabled keys zijn zo fijn! Kan ik ingame eindelijk gewoon op pauze/play op m'n keyboard drukken zonder naar m'n tweede scherm te hoeven navigeren om Twitch, Youtube te pauzeren wanneer er iets belangrijks in m'n spel gebeurt. (y)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• nero355

nero355

@temp00

Dat werd wel tijd inderdaad, want wat daar wordt genoemd in deze reactie : Fuzzillogic in 'nieuws: Firefox 81 krijgt standaard ondersteuning voor bedien...
Bestaat al heeeel lang! :)

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ja klopt, had 'm gezien. Schijnt ook al een tijdje standaard in andere browsers te zitten. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:05
Firefox is een beetje aan het knoeien?

Als ik www.zwitserleven.nl open dan krijg ik een certificaat melding. Site doet het wel in Chrome, Edge en IE. Dus het moet aan FF liggen.

Het is een nieuwe PKI certificaat zo te zien, kreeg van de week zelf ook melding dat er nieuwe onderweg waren omdat de boel niet goed was. Zwitserleven heeft een cert van 22-9, dus die hebben wellicht al een nieuwe gehad.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Drardollan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:30:
Als ik www.zwitserleven.nl open dan krijg ik een certificaat melding. Site doet het wel in Chrome, Edge en IE. Dus het moet aan FF liggen.
Fun Fact : Pale Moon reageert op dezelfde manier! :)
Het is een nieuwe PKI certificaat zo te zien, kreeg van de week zelf ook melding dat er nieuwe onderweg waren omdat de boel niet goed was. Zwitserleven heeft een cert van 22-9, dus die hebben wellicht al een nieuwe gehad.
Ik denk dat beiden gewoon de Certificaat Issuer niet kennen om de een of andere reden en er inderdaad een update moet komen om dat te fixen.

Ik ga eens wat proberen op het Pale Moon Forum, want Firefox dingen melden komt vaak over alsof je tegen een muur praat! :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als ik met openssl de boel opvraag, krijg ik maar 1 certificaat terug. Het lijkt direct vanaf een root CA (KPN PKIoverheid Server CA 2020) af te komen en bevat geen intermediate certificaat er tussen. De chain kan dus niet gevalideerd worden, omdat de CA nog onbekend is (zelfs openssl met m'n ca-certificates package van 1 juni 2020 kent 'm niet).

Dat FF klaagt is dus niet zo heel gek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Inderdaad, want volgens deze site is de chain ook niet compleet:
https://www.sslshopper.co...tname=www.zwitserleven.nl

Zou het kunnen zijn dat andere browsers dan Firefox de ontbrekende certificaten uit een cache halen of ergens anders vandaan halen om te controleren of het certificaat correct en juist is uitgegeven?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan mogelijk in de Windows CA store zitten dankzij een Windows Update. Dat kan je controleren door met een Linux machine naar de site te gaan.

Maar ik vermoed dat IE en Chrome een online store raadplegen als ze geen geldige lokaal kunnen vinden. Elk natuurlijk naar hun eigen fabrikant die deze store bijhouden.

Zit net de certificaten die bij FF zitten te bekijken en bij 'Staat der Nederlanden' is de 'KPN PKIoverheid Organisatie CA - G2' niet meer geldig sinds 23 maart dit jaar. Deze CA zal daar wellicht de opvolger van zijn. Want ik denk niet dat het de G3 die tot 2028 geldig is dat is, want die begon juist in 2016.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Kan er naast zitten maar ik geloof dat Firefox niks met de Windows cert list doet. Firefox hanteert geheel z'n eigen lijst.

[ Voor 5% gewijzigd door temp00 op 26-09-2020 01:41 ]

• Onbekend

Onbekend

...

Ik wilde opnieuw kijken, maar zo te zien heeft https://www.zwitserleven.nl/ het probleem met het certificaat opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 00:30
Onbekend schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:08:
Ik wilde opnieuw kijken, maar zo te zien heeft https://www.zwitserleven.nl/ het probleem met het certificaat opgelost.
Hier nog niet. Waarschijnlijk heb je een lokale uitzondering toegevoegd.
Ook via https://www.ssllabs.com/s...witserleven.nl&latest=yes is te zien dat er nog steeds 2 intermediate certificaten ontbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

temp00 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 01:39:
Kan er naast zitten maar ik geloof dat Firefox niks met de Windows cert list doet. Firefox hanteert geheel z'n eigen lijst.
Correct, wat overigens ook is aan te passen. Maar die van Windows zelf is ook niet heilig. Zeker als er een nieuwe CA verschijnt of die van een bestaande wordt verlengd danwel vervangen. Om te voorkomen dat mensen die geen updates installeren (of krijgen ivm EOL OS), wordt er een certificate store online bijgehouden waar het makkelijker is om nieuwe certificaten aan toe te voegen en zo miljoenen gebruikers in één keer kan voorzien van de vernieuwing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02:00
Die beunhazen zijn gewoon vergeten de intermediate certificates mee te installeren. Kansloos.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een programmeerachtige vraag, waar ik weinig verstand van heb. Heeft Firefox, dat Rust geprogrammeerde onderdelen heeft in de Gecko engine, die Rust taal nodig als zijnde geinstalleerd op je systeem, om te runnen? Volgens wat ik vind, is dat zeker wel het geval bij compilen, maar deze vraag geldt voor de doodsimpele eindgebruikers, dat de ontwikkelaar het nodig heeft geloof ik best. Dat ik Linux user ben is denk ik niet belangrijk, dit zal ook voor andere OS-en gelden.. (?)

[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 01-10-2020 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 00:30
Sjah schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:57:
Even een programmeerachtige vraag, waar ik weinig verstand van heb. Heeft Firefox, dat Rust geprogrammeerde onderdelen heeft in de Gecko engine, die Rust taal nodig als zijnde geinstalleerd op je systeem, om te runnen? Volgens wat ik vind, is dat zeker wel het geval bij compilen, maar deze vraag geldt voor de doodsimpele eindgebruikers, dat de ontwikkelaar het nodig heeft geloof ik best. Dat ik Linux user ben is denk ik niet belangrijk, dit zal ook voor andere OS-en gelden.. (?)
Nee, Rust is in tegenstelling tot bv. Python of PHP een compile based programmeertaal. Je krijgt een uitvoerbaar bestand wat geen Rust vereist om te draaien.
Zie ook https://www.freecodecamp....us-interpreted-languages/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Even een vraag over een paar add-ons. Ik gebruik nu recentelijk de laatste versie van firefox na een tijdje op versie 52.9 lts te blijven hangen. Sinds quantum heeft men die hele add-on indeling op de schop gegooid en daardoor zijn er nu ook add-ons die niet meer werken. Status-4-evar is zo'n eentje. Ik gebruikte status-4-evar al geruime tijd sinds de statusbalk onderaan weg was. Alleen is status-4-evar niet compatibel met quantum. Weet iemand een goed alternatief hiervoor wat wel werkt met de laatste firefox versie? Ik heb wx download status bar geprobeerd, maar daar krijg je zo'n lelijke clear knop links onderaan. Status-4-evar was nou juist eenvoudig in gebruik. Of is er een instelling in about:config waarbij ik de statusbar kan veranderen?
Ook zoek ik nog een alternatief voor Littlefox. Dat was een thema van Alfred Kayser die vooral minimalistisch was ingesteld. Maar ook die is niet meegegaan naar de nieuwe indeling en dus niet compatibel met de nieuwste versie.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@In Search of Sunrise Daar ben ik sinds Quantum ook naar op zoek, ik heb vooralsnog niks kunnen vinden. Er staat her en der wel code voor userchrome.css om een balk onderaan aan te maken, maar daar kan dan niets mee gedaan worden, ik gebruikte de Status-4-evar balk om icoontjes van addons op de plaatsen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Ik mis ook tientallen add-ons.
Dus.. behalve de "gewone Firefox" (78.3 ESR) ;-)
gebruik ik óók de oude "legacy" 52.9 ESR Portable.
Inclusief Classic Add-ons Archive (Add-on).
Hij is wat traag en minder veilig maar okay het is voor noodgevallen bv...

(Gelukkig zijn de favorieten nog steeds gesynct.)
(Ook dus met Fennec F-Droid op Android)... (Sinds kort)... (..)

Als ik bv nu wil weten in welke map een bepaalde favoriet zich bevindt
dan doe ik "in de oude browser" eerst de zoekopdracht en dan rechts-klik "go parent folder" .
En de map met de favoriet wordt geopend.
Ik heb duizenden favorieten en honderden mappen.
De favorieten-zijbalk schuift in of uit als de muis de linkerrand raakt.

Etc. enz. en zo nog honderden dingen uit de goede oude tijd... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
De laatste 2 weken heb ik zomaar ineens om de 2 dagen dat ik overal weer moet inloggen. Let wel, dit is op 1 browser en ik gebruik 2 browsers met precies dezelfde instellingen. Heeft iemand hier een reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

In Search of Sunrise schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:44:
Even een vraag over een paar add-ons. Ik gebruik nu recentelijk de laatste versie van firefox na een tijdje op versie 52.9 lts te blijven hangen. Sinds quantum heeft men die hele add-on indeling op de schop gegooid en daardoor zijn er nu ook add-ons die niet meer werken. Status-4-evar is zo'n eentje. Ik gebruikte status-4-evar al geruime tijd sinds de statusbalk onderaan weg was. Alleen is status-4-evar niet compatibel met quantum. Weet iemand een goed alternatief hiervoor wat wel werkt met de laatste firefox versie? Ik heb wx download status bar geprobeerd, maar daar krijg je zo'n lelijke clear knop links onderaan. Status-4-evar was nou juist eenvoudig in gebruik. Of is er een instelling in about:config waarbij ik de statusbar kan veranderen?
Ook zoek ik nog een alternatief voor Littlefox. Dat was een thema van Alfred Kayser die vooral minimalistisch was ingesteld. Maar ook die is niet meegegaan naar de nieuwe indeling en dus niet compatibel met de nieuwste versie.
Als je toch al op zo'n oude versie bent blijven hangen : Probeer eens Pale Moon :*)

Heeft zo'n beetje alles wat je zoekt denk ik! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:59
Ik heb een probleem bij het openen van een nieuwe tab/pagina.

Ik heb hier altijd de addon New Tab Override voor gebruikt. Zodat wanneer ik op het + teken druk in de browser, er een nieuwe pagina wordt geladen, welke mijn homepage pagina is. Mijn homepage pagina is gewoon www.google.nl.

Eerder drukte ik dan op het + teken, vervolgens opende mijn homepage pagina in een nieuwe tab en kon ik direct typen in een lege adresbalk.
Nu is de adresbalk niet meer leeg en staat er de tekst "https://www.google.nl". Als ik dan bijvoorbeeld "Tweakers" typ en op enter druk, krijg ik nu zoekopdrachten die eruitzien als "Tweakershttps://www.google.nl".
Het gedeelte https://www.google.nl blijft dus staan. Het is irritant om steeds bij het openen van een nieuwe pagina eerst die tekst weg te moeten halen, om vervolgens te typen. |:(

Herkennen meerdere mensen dit probleem en is er een oplossing voor? Want eerder, enkele maanden geleden, werkte dit wel gewoon goed. Heb ook enkele andere addons geprobeerd, maar die blijken hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
nero355 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:23:
[...]

Als je toch al op zo'n oude versie bent blijven hangen : Probeer eens Pale Moon :*)

Heeft zo'n beetje alles wat je zoekt denk ik! 8)
Alleen heeft Pale Moon dan ook HTML5 ondersteuning? Vele sites gebruiken al html5.
Ik heb ook al even naar Waterfox gekeken, maar ook daar zit ik met die vraag, plus dat ik lees dat daar problemen mee zijn.

De reden waarom ik naar een paar oude add-ons vraag is omdat ik die dan samen gebruik met een andere. Zo gebruikte ik status-4-evar om dus die balk onderaan weer te krijgen en omdat ik x-notifier gebruik. Met status-4-evar verscheen x-notifier rechts onderaan. Dat vond ik gewoon makkelijk. En de littlefox thema was minimalistisch en compact. Ik kon zo snel alles vinden.
Momenteel gebruik ik maar Vivaldi als standaardbrowser. Alleen zit daar weer het nadeel aan dat ik de bladwijzerwerkbalk mis en x-notifier verschijnt nu bovenin.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

In Search of Sunrise schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:02:
Alleen heeft Pale Moon dan ook HTML5 ondersteuning? Vele sites gebruiken al html5.
Ik heb ook al even naar Waterfox gekeken, maar ook daar zit ik met die vraag, plus dat ik lees dat daar problemen mee zijn.
Ik gebruik Pale Moon al jarenlang en HTML5 is echt geen enkel probleem! ;)

Waterfox ken ik verder niet echt en heb ik dus ook geen ervaring mee, maar ik durf wel te gokken dat ook daar HTML5 geen enkel probleem mag zijn gezien de opzet van HTML5 B)
De reden waarom ik naar een paar oude add-ons vraag is omdat ik die dan samen gebruik met een andere. Zo gebruikte ik status-4-evar om dus die balk onderaan weer te krijgen en omdat ik x-notifier gebruik. Met status-4-evar verscheen x-notifier rechts onderaan. Dat vond ik gewoon makkelijk. En de littlefox thema was minimalistisch en compact. Ik kon zo snel alles vinden.
Momenteel gebruik ik maar Vivaldi als standaardbrowser. Alleen zit daar weer het nadeel aan dat ik de bladwijzerwerkbalk mis en x-notifier verschijnt nu bovenin.
Ik zou zeggen probeer het gewoon, want laten we eerlijk zijn : Een paar extra browsers op je systeem hebben is nooit verkeerd! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

red1 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:20:
Ik heb een probleem bij het openen van een nieuwe tab/pagina.

Ik heb hier altijd de addon New Tab Override voor gebruikt. Zodat wanneer ik op het + teken druk in de browser, er een nieuwe pagina wordt geladen, welke mijn homepage pagina is. Mijn homepage pagina is gewoon www.google.nl.

Eerder drukte ik dan op het + teken, vervolgens opende mijn homepage pagina in een nieuwe tab en kon ik direct typen in een lege adresbalk.
Nu is de adresbalk niet meer leeg en staat er de tekst "https://www.google.nl". Als ik dan bijvoorbeeld "Tweakers" typ en op enter druk, krijg ik nu zoekopdrachten die eruitzien als "Tweakershttps://www.google.nl".
Het gedeelte https://www.google.nl blijft dus staan. Het is irritant om steeds bij het openen van een nieuwe pagina eerst die tekst weg te moeten halen, om vervolgens te typen. |:(

Herkennen meerdere mensen dit probleem en is er een oplossing voor? Want eerder, enkele maanden geleden, werkte dit wel gewoon goed. Heb ook enkele andere addons geprobeerd, maar die blijken hetzelfde te doen.
Ik gebruik geen addon, maar ervaar dit probleem ook al langere tijd.
Als de pagina bij het openen nog iets aan het laden is, en ik begin in de adresbalk te typen, wordt soms ineens de huidige url achter mijn cursor geplakt. Soms gebeurd dat doordat de pagina zelf traag is, en soms doordat Firefox ineens een wat langere laadtijd heeft. Helaas heb ik nog geen oplossing voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen homepage laden bij nieuwe tab is een oplossing. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Hero of Time schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:30:
Geen homepage laden bij nieuwe tab is een oplossing. O-)
Dat is alleen bij het starten. :)

Een veel voorkomende situatie bij mij is als volgt: Ik wil een website openen, en dan klik ik in de adresbalk in het dropdownmenu op een recent bezochte website. De pagina wordt dan opgevraagd. Maar als ik op dat moment zie dat het de verkeerde subpagina is, dan klik ik in de adresbalk (url gaat weg) en vul handmatig een website in.
Maar het laden van de pagina is nog steeds bezig, en bij response wordt de url in de adresbalk bij mijn reeds ingevulde stuk tekst geplakt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Onbekend schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:42:
[...]

Dat is alleen bij het starten. :)
Nooit last van, want ik herstel m'n vorige browser sessie met de pagina's en vensters die ik ervoor open had. En anders: geen pagina opgeven, maar een blanco gebruiken.
Een veel voorkomende situatie bij mij is als volgt: Ik wil een website openen, en dan klik ik in de adresbalk in het dropdownmenu op een recent bezochte website. De pagina wordt dan opgevraagd. Maar als ik op dat moment zie dat het de verkeerde subpagina is, dan klik ik in de adresbalk (url gaat weg) en vul handmatig een website in.
Maar het laden van de pagina is nog steeds bezig, en bij response wordt de url in de adresbalk bij mijn reeds ingevulde stuk tekst geplakt. :(
Tip hiervoor als je dan toch handmatig gaat typen: druk op escape om het laden te stoppen. Als het nog niet klaar was, wordt de adresbalk automatisch geactiveerd en het adres geselecteerd zodat je die direct kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Esc gebruik ik wel vaak, maar moet mijzelf dan maar aanleren om dat bij een verkeerde url dat ook meteen te gebruiken. :)

Maar het blijft vervelend dat een programma de input textbox zit te updaten terwijl de gebruiker ook in zit te updaten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is niet echt een probleem dat alleen bij Firefox gebeurt. Ik heb 't bij andere browsers en programma's (met adresbalken) meegemaakt. Wat nog vervelender is, is als niet alles in de adresbalk standaard zichtbaar is, je gaat typen en pas als je op [enter] drukt, er spontaan nog wat voor staat en je dat ook nog weg moet halen. Bijvoorbeeld het protocol, of www. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:01
*edit* laat maar, het werkt al (eigen FF Sync Server).

[ Voor 99% gewijzigd door Jazco2nd op 16-11-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Sinds een week heb ik ineens dat als ik zoek via Google dat de pagina die ik wil openen in een nieuw tabblad geopend wordt. Bij de instellingen kan ik niets vinden wat hierop duidt.

Iemand een idee?

Edit:
Gevonden, blijkbaar is dit in de tussentijd veranderd door een update.

https://support.mozilla.org/nl/questions/1190923

[ Voor 25% gewijzigd door Simbob op 17-11-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb Edge in Ubuntu installd, en gebruik em verder niet, maar wel ns bekeken, en Firefox kan daar wel 'ns wat van afkijken: vind die startpagina van Edge met dat zoekvenster en mooie jpeg, EN als je omlaag scrollt al die nieuwsitems/MSN, ronduit gezellig overkomen, en da's vernieuwend in hoe Edge/Ms dat doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sjah schreef op woensdag 18 november 2020 @ 00:57:
- De startpagina van Edge met dat zoekvenster en mooie jpeg
- Als je omlaag scrollt al die nieuwsitems/MSN, ronduit gezellig overkomen, en da's vernieuwend in hoe Edge/Ms dat doet.
Ik zie alleen ellende die ik z.s.m. zou uitschakelen! }) :P :+

Kijk eens naar Google Chrome en dan vooral onder Android : Die heeft die ellende ook! _O-

nero355 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:57:
[...]

Ik zie alleen ellende die ik z.s.m. zou uitschakelen! }) :P :+

Kijk eens naar Google Chrome en dan vooral onder Android : Die heeft die ellende ook! _O-
Nou ok ieder zijn mening. Zo vind ik zelf die snippets van Fx Home Page screen ubervervelend, die zijn hier uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zou het juist gruwelijk irritant vinden als ik een lege browser denk te openen, maar het eigenlijk al gelijk allerlei shit gaat laden. Met daarbij dus ook allemaal mogelijke trackers, die door de aard van de 'pagina' niet door je adblocker worden tegengehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Gezellig ?
Doe mij maar about:blank, of beter gezegd about:donkergrijs :)
Ik wil toch altijd naar een andere pagina dan dat ik standaard in zou stellen.
Ja allemaal oke argumenten, maar dan nog denk ik dat Fx bij haar (of is het zijn?) Home Content, je de mogelijkheid zou moeten geven, om : Yahoo, GoogleNews, Telegraaf, Tweakers, NYT, of iets custom als "naar beneden scrolloptie" te geven.

Daarnaast lijken andere zoekmachines zich afgekeerd te hebben van een mooie jpeg om hun zoekvenster heen, nadat Bing blijkbaar daar een alleenrecht op heeft (?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sjah schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:02:
Ja allemaal oke argumenten, maar dan nog denk ik dat Fx bij haar (of is het zijn?) Home Content, je de mogelijkheid zou moeten geven, om : Yahoo, GoogleNews, Telegraaf, Tweakers, NYT, of iets custom als "naar beneden scrolloptie" te geven.
Wat Google Chrome dus tegenwoordig doet is niet eens een nieuwe tab openen met daarin iets dergelijks, maar in feite een webpagina inladen als startpunt met allerlei nieuwszooi onderaan die je kan uitklappen en IMHO zou het juist zo gedeeltelijk moeten zijn :
- Lekker iets van https://news.google.com of zo voor die zooi als startpagina/homepage als keuze aan de gebruiker geven.
- Maar daarnaast dus absoluut niet in de weg zitten als ik een nieuwe tab open! :/
Daarnaast lijken andere zoekmachines zich afgekeerd te hebben van een mooie jpeg om hun zoekvenster heen, nadat Bing blijkbaar daar een alleenrecht op heeft (?)
Volgens mij heeft Google Chrome dat nog steeds op de desktop als optie :?

* nero355 voelt zich nu een beetje vies nadat hij bovenstaande heeft getypt : Pale Moon en Firefox FTW!!! :Y) 8) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Sjah schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:02:
Je hebt duidelijk een andere gebruikswijze en voorkeur / prioriteiten van wat belangrijk is :)
Ik kom eigenlijk nooit op een lege zoekpagina, dat kan in de browserbalk.
En de resultaten pagina van bing is dan weer net zo leeg en stemmig wit als de rest (behalve DDG, want die heb ik vrolijk donkergrijs gestyled, scheelt s'avonds een hoop licht).
@nero355 : doet Chromium dat gezeur ook, wat Chrome vertoont?

En je voelt je vies dankzij mijn post? Waar is de cyaankali.. :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 19-11-2020 23:31 ]

• nero355

nero355

Sjah schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:30:
@nero355 : doet Chromium dat gezeur ook, wat Chrome vertoont?
Geen idee...

Heb er nog nooit mee te maken gehad tot nu toe :)
En je voelt je vies dankzij mijn post? Waar is de cyaankali.. :'(
Dat sloeg op de inhoud van mijn eigen reactie! ;)

There, there... :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defiant schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:56:
[...]

Oeps, ik drukte op updaten ... en weg fennec fdroid. Weer vervangen door de firefox van nu.

Kan de oude fennec niet meer terugvinden.

Zijn er nog andere alternatieven voor een firefox op android die geen beperkingen heeft qua addons en waar wel about:config kan bereiken ?
of de APK van de fennec van "weleer" ?
Pagina: 1 ... 24 ... 33 Laatste