Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
Kan iemand mij helpen? Thuis had heb ik echt al jaren Firefox, op het werk heb ik sinds een week Brave de deur uitgedaan en heb ik nu ook Firefox. Als ik sluit wist hij op beide locaties mijn geschiedenis.Thuis blijf ik ingelogd bij websites, maar op werk niet. In beide gevallen heb ik het vinkje uitgedaan bij "Actieve aanmeldingen" om te wissen. Mis ik nog een optie ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dimmak Heb je dus bij "Clear history when Firefox closes" -> Settings alle vinkjes ingeschakeld staan? Daarnaast heb je ook nog het vinkje "Delete cookies and site data when Firefox is closed", heb je die ingeschakeld?

Overigens geef je niet aan welk van beide situaties de gewenste is, dus ik neem maar even aan dat je juist graag wilt dat je afgemeld wordt, zoals op het werk. ;)
Ah, niet dus. It's in the details.

Dan moet je dat vinkje bij de cookies dus uit uitschakelen. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Room42 op 12-06-2020 10:58 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Room42 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:55:
@dimmak Heb je dus bij "Clear history when Firefox closes" -> Settings alle vinkjes ingeschakeld staan? Daarnaast heb je ook nog het vinkje "Delete cookies and site data when Firefox is closed", heb je die ingeschakeld?

Overigens geef je niet aan welk van beide situaties de gewenste is, dus ik neem maar even aan dat je juist graag wilt dat je afgemeld wordt, zoals op het werk. ;)
Ah, niet dus. It's in the details.

Dan moet je dat vinkje bij de cookies dus uit uitschakelen. :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sNQWEv1.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qn9I1vy.png

Ik wil dus actieve aanmeldingen en ook website voorkeuren laten bestaan. Gekke is dat Whatsapp wel ingelogd blijft, maar Tweakers bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dimmak Logins werken op basis van cookies. Aangezien je die wist, zul je dus afgemeld worden.

Als je add-ons kunt installeren, kun je Cookie AutoDelete 3.3.1 gebruiken om automatisch, selectief cookies te wissen. Je whitelist dan de sites waar in ingelogd wilt blijven.

[ Voor 48% gewijzigd door Room42 op 12-06-2020 11:46 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dimmak
Room42 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:44:
@dimmak Logins werken op basis van cookies. Aangezien je die wist, zul je dus afgemeld worden.

Als je add-ons kunt installeren, kun je Cookie AutoDelete 3.3.1 gebruiken om automatisch, selectief cookies te wissen. Je whitelist dan de sites waar in ingelogd wilt blijven.
Ik zag net dat ik thuis Cookies uit had en actieve aanmeldingen aan, precies andersom dus. :) Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:32
Ik ben op de iPad ook om naar Firefox. Brave werkt echt beroerd. Verwees niet door naar andere apps en tabs waren hinderlijk.

Enige jammere van Firefox is dat je niet snel een bladwijzer kunt toevoegen, na toevoegen staat hij onder de bladwijzers maar die kan je dan vervolgens niet verplaatsen naar een andere map zoals bladwijzermenu. Of dat lukt mij niet. Ik moet dan handmatig de bladwijzer toevoegen. Geen grote ramp verder.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Drardollan schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:24:
Enige jammere van Firefox is dat je niet snel een bladwijzer kunt toevoegen, na toevoegen staat hij onder de bladwijzers maar die kan je dan vervolgens niet verplaatsen naar een andere map zoals bladwijzermenu. Of dat lukt mij niet. Ik moet dan handmatig de bladwijzer toevoegen. Geen grote ramp verder.
Druk eens op dat pulldown dingetje tijdens het aanmaken van de Bookmark :P Een ZEE van opties! :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:32
nero355 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:02:
[...]

Druk eens op dat pulldown dingetje tijdens het aanmaken van de Bookmark :P Een ZEE van opties! :+
Welk pulldown dingetje? Als ik op de 3 puntjes klik naast de adresbalk en kies voor “Bladwijzer voor deze pagina maken” komt er geen pulldown?

Update: hij staat dan ook bij mobile bladwijzers, daar kan ik hem wel uithalen zie ik nu.

[ Voor 30% gewijzigd door Drardollan op 13-06-2020 19:35 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

FF (64-bit) 77.0.1 onder WIn 10.

"Vroeger" was het zo dat, als FF niet opgestart was en ik klikte in KeePass op een URL van een website die ik wilde bezoeken, FF opstartte en de link geopend werd.

Nu opent FF met een lege pagina en gebeurt er verder niets.
Ik moet dan nog een keer op de link in KeePass klikken en dan pas opent FF hem in een nieuw tabblad.

Meer mensen die dit zien?
Heb ik misschien ergens een veranderde / nieuwe / ..... optie of instelling gemist?

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat gedrag heb ik eerder gezien, maar niet zelf meegemaakt. Lijkt vaker op Windows te gebeuren met FF. Ik denk dat er ergens iets fout gaat bij het parsen van de argumenten bij het starten van Firefox. Alsof de URL verkeerd wordt gelezen of genegeerd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik ken het probleem en zelfs de oplossing of beter gezegd : Ik kende de oplossing, want ondertussen ben ik die dus vergeten! :( En ik kan er maar niet op komen! |:(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:27:
[...]

Ik ken het probleem en zelfs de oplossing of beter gezegd : Ik kende de oplossing, want ondertussen ben ik die dus vergeten! :( En ik kan er maar niet op komen! |:(
Ik zou denken, kijk even in het register wat er zoal staat voor de bestandsassociatie en protocol handling. Het zou mij niets verbazen als er gewoon %1 staat ipv "%1", dus met quotes om eventuele argumenten die in de URL kunnen staan, of spaties, niet te parsen maar als geheel te verwerken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:02:
[...]

Grapjas, hij heeft het over de iPad versie, niet de Windows/Linux/macOS versie :) Op de iPad heb je geen enkele optie anders dan "maak bookmark" (die na erop tappen verandert in "verwijder bookmark"). Ook de blauwe balk die je onderaan het scherm krijgt is niets anders dan een notificatie dat je bookmark is aangemaakt. Je moet hier op het bibliotheek icoontje (die met de 3 pipe karakters en de backslash) tappen, vanuit daar kun je je bookmarks bewerken. Dat is nagenoeg exact dezelfde werkwijze als met Safari.

Firefox op iPadOS is niet zo'n fijne ervaring, zeker niet als je muis en toetsenbord gebruikt. Het is nogal haperig en zelfs YouTube vindt het niet relaxt (maar goed, Google is dan ook zo hufterig om dat alleen maar in Chrome te laten werken, ze verneuken het doelbewust op niet-Chrome browsers (ook al draaien ze Chromium!)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

hp-got schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:19:
Heb ik misschien ergens een veranderde / nieuwe / ..... optie of instelling gemist?
Ik ben hier intussen iets verder mee.

Het blijkt dat het "als vanouds" werkt als ik bijvoorbeeld vanuit mijn mailclient op een link click.
FF start dan op en opent de URL in de default container.

Het kan fout gaan (dus niet altijd!) als FF opgestart moet worden en de link in een andere dan de default container geopend moet worden.
Om URL's aan een container te koppelen gebruik ik Multi-Account Containers.

Met name bij Marktplaats (die bij mij in de Shopping container geopend moet worden) gaat het fout als ik in Keepass op de Marktplaats link click, ik krijg dan een lege "new tab" te zien en daar blijft het bij.
Misschien heeft het te maken met de hoeveelheid bagger die MP op de browser loslaat als je de site opent, ik zie daar opvallend veel activiteit van uBlock Origin, Privacy Badger en Cookie Autodelete.
edit:
Dit staat trouwens los van KeePass. Als ik een MP link op mijn desktop plaats werkt het net zo: alleen een lege New Tab en verder niets

Ik moet er maar mee leren leven denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door hp-got op 21-06-2020 14:15 ]

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ppl schreef op zondag 21 juni 2020 @ 00:18:
Grapjas, hij heeft het over de iPad versie, niet de Windows/Linux/macOS versie :)
Overheen gelezen :$
Op de iPad heb je geen enkele optie anders dan "maak bookmark" (die na erop tappen verandert in "verwijder bookmark").
Tegenwoordig heb je toch iPadOS dat een beetje meer richting de Desktop gaat :?
Ook de blauwe balk die je onderaan het scherm krijgt is niets anders dan een notificatie dat je bookmark is aangemaakt. Je moet hier op het bibliotheek icoontje (die met de 3 pipe karakters en de backslash) tappen, vanuit daar kun je je bookmarks bewerken. Dat is nagenoeg exact dezelfde werkwijze als met Safari.
Hmm... doet mijn Android telefoon i.c.m. Firefox veel beter dan : Diezelfde balk heeft een "EDIT" optie en dan kan je meteen de Bookmark aanpassen :Y)
Firefox op iPadOS is niet zo'n fijne ervaring, zeker niet als je muis en toetsenbord gebruikt.
Dat is wel zonde! :/
Het is nogal haperig en zelfs YouTube vindt het niet relaxt (maar goed, Google is dan ook zo hufterig om dat alleen maar in Chrome te laten werken, ze verneuken het doelbewust op niet-Chrome browsers (ook al draaien ze Chromium!)).
En daarom vermijd ik zoveel mogelijk al die meuk! :)

Mijn telefoon heeft dan ook al die Google crApps niet erop staan :Y) 8) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 15:29:
Tegenwoordig heb je toch iPadOS dat een beetje meer richting de Desktop gaat :?
Dat ligt eraan hoe je daar tegenaan kijkt. Een iPad is een heel ander soort computer dan wat velen die met Windows, Linux en/of macOS werken gewend zijn. Het is vooral touch based dus zit er een OS op die dat ook is. Als je die op een desktop zou kunnen installeren met een groot touchscreen dan heb je hetzelfde.

Wat met iPadOS/iOS wel heel erg mooi is, is hoe ze met API's e.d. omgaan. Vaak is het zo dat als je domweg de standaard API's van het OS gebruikt je bij een OS update de nieuwe features ook meteen kunt gebruiken. Het werkt niet altijd optimaal maar het werkt wel. Ik denk dat dit ook opgaat voor Firefox: je kunt het inderdaad met de trackpad en toetsenbord bedienen maar het werkt nog niet erg lekker. Het is nogal haperig en ook niet erg intuïtief. Dat is een kwestie van de boel optimaliseren en ik denk ook wel dat zo'n update in de nabije toekomst komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:02

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb even een vraagje. Weet iemand hoe ik op in MacOs een specifieke .webloc link kan laten openen in een private window van Firefox?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Firefox start, private window openen, webloc erin slepen. Wellicht dat je dit nog met Automator of AppleScript kunt automatiseren en er een Quick Action in macOS van kunt maken, dan kun je het met een simpele rechtermuisklik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:02

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb er een AppleScript App van gemaakt nu met de volgende regel:
code:
1
do shell script "/Applications/Firefox.app/Contents/MacOS/firefox -private-window 'https://mijn-URL-hier'"

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand toevallig hoe je er achter kan komen waardoor een tab in Firefox ineens gerefreshed wordt? Dat gebeurt sinds een week met de tab met mijn Twitter feed geopend. Soms gebeurt het terwijl er een andere tab geselecteerd is, de focus gaat dan ineens naar de Twitter tab die aan het refreshen is, soms gebeurt het wanneer ik de Twitter-tab selecteer, terwijl ik amper een half uur daarvoor die tab ook had geselecteerd en toen was er geen refresh.

Het lijkt vooralsnog alleen met Twitter te gebeuren.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Raven Dus het probleem is niet specifiek dat die tab refreshed maar dat ie de focus pakt, denk ik? Ik heb ergens gelezen dat er een setting zou zijn die zou moeten kunnen voorkomen dat tabs de focus stelen maar ik kan hem even niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Room42 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:07:
@Raven Dus het probleem is niet specifiek dat die tab refreshed maar dat ie de focus pakt, denk ik? Ik heb ergens gelezen dat er een setting zou zijn die zou moeten kunnen voorkomen dat tabs de focus stelen maar ik kan hem even niet meer vinden.
Dat hangt er vanaf of de refresh de oorzaak is van het focus pakken, of dat de refresh pas na het focus pakken plaatsvindt, het is een paar keer gebeurt dat pas na het klikken op de tab met Twitter de refresh plaatsvond. Maar of het ineens focus pakken van de tab (zonder dat ik het doe), wat ook zo nu en dan gebeurt, het resultaat is van het spontaan refreshen of wat anders, geen idee.

Ik heb laatst een instelling gevonden om refreshes te voorkomen, accessibility.blockautorefresh, die staat op true maar toch weer een refresh van de tab.

edit: Vergeten te zeggen, dit gebeurt niet alleen met de feed op de Twitter home pagina maar ook de Twitter notificaties pagina. Niet het ongevraagd focus pakken, wel de refresh na (zelf) selecteren tab.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 03-07-2020 12:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:18:
[...] Niet het ongevraagd focus pakken, wel de refresh na (zelf) selecteren tab.
Heb je soms een plugin of instelling die tabs unloadt na een bepaalde tijd inactiviteit? Je herstart niet Firefox tussendoor?

En wat is de URL van de twitter feed (of is dat gewoon twitter.com)? Dan kan ik hem hier ook eens openzetten, kijken of ik hetzelfde ervaar.

[ Voor 35% gewijzigd door Room42 op 03-07-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Raven schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:42:
Weet iemand toevallig hoe je er achter kan komen waardoor een tab in Firefox ineens gerefreshed wordt? Dat gebeurt sinds een week met de tab met mijn Twitter feed geopend. Soms gebeurt het terwijl er een andere tab geselecteerd is, de focus gaat dan ineens naar de Twitter tab die aan het refreshen is, soms gebeurt het wanneer ik de Twitter-tab selecteer, terwijl ik amper een half uur daarvoor die tab ook had geselecteerd en toen was er geen refresh.

Het lijkt vooralsnog alleen met Twitter te gebeuren.
Gokje : De Tab crasht om de een of andere reden en wordt dan opnieuw ingeladen :?

Heb je al eens met een leeg porfiel getest ? Misschien een add-on die het veroorzaakt ?!
En heb je misschien notificaties aangezet ?

Zomaar wat random gedachtes... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Room42 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:44:
[...]

Heb je soms een plugin of instelling die tabs unloadt na een bepaalde tijd inactiviteit?
Nope, ook nooit gehad. Daarbij speelt dit alleen met de 2 Twitter tabs, niet de vele tientallen anderen, dan zou ik het met andere tabs toch ook moeten hebben?
Je herstart niet Firefox tussendoor?
Aangezien de pc in slaapstand gaat blijft FF meestal draaien, een keer in de zoveel tijd herstart ik FF wel omdat die niet in staat is lange tijd te draaien. Dan gaat de GUI ineens regelmatig voor een paar sec freezen, terwijl een spelende YouTube video gewoon doorgaat (het geluid dan), een herstart lost dat tijdelijk op.
En wat is de URL van de twitter feed (of is dat gewoon twitter.com)? Dan kan ik hem hier ook eens openzetten, kijken of ik hetzelfde ervaar.
https://twitter.com/home (ingesteld op chronologisch) en https://twitter.com/notifications
nero355 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:48:
[...]

Gokje : De Tab crasht om de een of andere reden en wordt dan opnieuw ingeladen :?
Dan zou FF toch een melding moeten geven van dat de tab gecrashed is? Daarbij kan ik heel kort de pagina nog zien voor het refreshen, alles is zichtbaar, lijkt mij geen gecrashte tab.
Heb je al eens met een leeg porfiel getest ? Misschien een add-on die het veroorzaakt ?!
Niet getest met leeg profiel en zou niet weten welke addon, heb nog nooit addons gehad die iets met tabs doen.
En heb je misschien notificaties aangezet ?
Nope, nooit aangehad.

Dit is sinds kort en ik heb lange tijd niets aan FF aangepast, geen nieuwe addons/instellingen aangepast.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:44

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Zo juist op update gedaan en Malwarbytes heeft Firefox geblokkeerd,
Dit is via Chrome

Malwarebytes
www.malwarebytes.com

-Logboekdetails-
Datum beveiligingsgebeurtenis: 03-07-2020
Tijd beveiligingsgebeurtenis: 23:34
Logbestand: f2508190-bd74-11ea-a367-2c4d54564024.json

-Software-informatie-
Versie: 4.1.0.56
Versie componenten: 1.0.955
Update pakketversie: 1.0.26371
Licentie: Premium

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 10 (Build 19041.329)
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: System

-Details ransomware-
Bestand: 1
Malware.Ransom.Agent.Generic, C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe, Geblokkeerd, 0, 392685, 0.0.0

(end)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@KroontjesPen Upload je firefox.exe even naar virustotal.com om hem met andere scanners te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Kan de file niet benaderen om deze te laten testen.

Stem blanco!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KroontjesPen schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:12:
Kan de file niet benaderen om deze te laten testen.
Nee, duh... :z Dan moet je: Of MalwareBytes uitschakelen, of firefox.exe excluden, of vanaf een Bootstick (Linux, bij voorkeur) starten en zo het bestand uploaden. Dat laatste is natuurlijk het meest veilig. Anders zou je natuurlijk ook lokaal extra scanners laten draaien.

Maar ik denk dat dit allemaal erg weinig met Firefox te maken heeft. ;)

edit:
@KroontjesPen vvv Misschien beter even in een nieuw topic dan. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Room42 op 04-07-2020 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

De beveiligingen van het programma zijn zo te zien aangepast.
Dat zal zo blijven staan denk ik ook al zet je Malwarebytes uit.

Excluden heeft ook nu ook geen zin merkte ik al.

Hier is het Windows10.

Ga morgen wel verder uitzoeken.

Stem blanco!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Probleem opgelost.
Malwarebytes laten updaten.
Daarna op het nog gewijzigde icoontje Firefox gestart.
Stond nog wel in de acceptatie lijst.

Nu nog het juiste icoontje op de balk terug krijgen.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Raven schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:03:
Dit is sinds kort en ik heb lange tijd niets aan FF aangepast, geen nieuwe addons/instellingen aangepast.
Weet je wat het is...

Al die Twitter/Instagram/enz. websites veranderen vaak stiekem toch nog iets aan hun code en als ik heel eerlijk ben zijn het ook erg logge websites die in feite verschrikkelijk slecht draaien en je het liefst hun app troep opdringen! :F

Dus hoe goed bedoeld jij ook alles netjes aan jouw kant hebt geregeld maakt eigenlijk geen bal uit... :'(

Daarom zou ik eens testen met een schoon profiel en ook eens overwegen om Firefox gewoon altijd af te sluiten.
Een andere optie is misschien een extra browser erbij : Firefox Nightly of Pale Moon of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:57:
[...] en ook eens overwegen om Firefox gewoon altijd af te sluiten.
Hangt van je RAM af. Mijn Firefox heeft net zo'n lange uptime als mijn systeem (dus weken, met véél tabs open, waaronder tig keer Youtube, Gmail, Calendar, Outlook, Outlook calendar, GoT :+, NextCloud, ESXi, etc.) maar ik heb wel 32GiB RAM beschikbaar.

Verder werk ik met verschillende firefox-profielen (ik start de 2e en latere profielen met firefox -p -no-remote) voor zware taken. Mijn hoofdprofiel doe ik bijna alles in maar van sommige sites weet ik dat ze bugged zijn dus daarmee werk ik in de andere profielen, zodat ik die makkelijk kan sluiten/herstarten.

Check vooral ook eens about:performance (of via Menu -> More -> Task manager) de zware websites. Wellicht dat je daar een memory/cpu leak vindt.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 04-07-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDK_MpkIAp7p4sB-bLBNZW_D-nE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uYSRHlEjD5CXojbWtZaS8bwL.png?f=user_large
Vraagje. Ik heb Youtube vast gepind in de zoekbalk. Hoe unpin ik dit weer? Ik heb de site niet bewust vast gepind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maulwurfje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:54:
[Afbeelding]
Vraagje. Ik heb Youtube vast gepind in de zoekbalk. Hoe unpin ik dit weer? Ik heb de site niet bewust vast gepind.
Bij de Preferences -> Search -> "One-Click Search Engines" Youtube verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
Room42 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:06:
[...]

Bij de Preferences -> Search -> "One-Click Search Engines" Youtube verwijderen.
Het gaat niet om een search engine. Ik heb de site Youtube schijnbaar vast gepind in mijn zoek/adresbalk. Als ik mijn zoek/adresbalk selecteer zie ik een lijstje met meest bezochte sites, youtube zit daar tussen en is nu bovenaan vast gepind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Weet je wat het is...

Al die Twitter/Instagram/enz. websites veranderen vaak stiekem toch nog iets aan hun code en als ik heel eerlijk ben zijn het ook erg logge websites die in feite verschrikkelijk slecht draaien en je het liefst hun app troep opdringen! :F

Dus hoe goed bedoeld jij ook alles netjes aan jouw kant hebt geregeld maakt eigenlijk geen bal uit... :'(
Hmm, zou kunnen ja.
Daarom zou ik eens testen met een schoon profiel en ook eens overwegen om Firefox gewoon altijd af te sluiten.
Een andere optie is misschien een extra browser erbij : Firefox Nightly of Pale Moon of zo :)
Dat doe ik zodra er eindelijk voor alle in FF57 gesloopte dingen een oplossing is, ik mis er volgens mij nog één: De mogelijkheid om a la status-4-evar een balk aan te maken waar addons op geplaatst kunnen worden. Her en der staat wel iets om dat in userChrome.css te doen, maar er kan dan niets op de resulterende balk geplaatst worden |:(

Voor de sessiemanager wordt het maar een van de bookmark-versies, met een bookmark-addon om duplicate bookmarks te vinden zodat ik kan zien of pagina X in mijn bookmarks staat en niet alleen in de sessie-bookmark-mappen.

Overigens mag dit profiel wel eens opnieuw aangemaakt worden, volgens mij heb ik deze nog van uit de tijd dat Firefox versies met 1 getal voor de komma werden aangegeven :+
Room42 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:21:
[...]

Hangt van je RAM af. Mijn Firefox heeft net zo'n lange uptime als mijn systeem (dus weken, met véél tabs open, waaronder tig keer Youtube, Gmail, Calendar, Outlook, Outlook calendar, GoT :+, NextCloud, ESXi, etc.) maar ik heb wel 32GiB RAM beschikbaar.
64GB hier, FF heb ik op zijn hoogst +/-10GB zien gebruiken, dus voor dat hoef ik het niet af te sluiten :P
Room42 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:21:
Check vooral ook eens about:performance (of via Menu -> More -> Task manager) de zware websites. Wellicht dat je daar een memory/cpu leak vindt.
Hoe kan ik die gebruiken op momenten dat de GUI zit te freezen? Beetje lastig nakijken om erachter te komen wat het bij langdurig gebruik nou laat freezen ;) .

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Maulwurfje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:54:
[Afbeelding]
Dat wilde ik net gaan posten :
Firefox URL balk - Wat is dit nou weer ?!
Ik wil die troep niet in mijn browser hebben! :(

Echt...

Wanneer houden ze nou eens op met Firefox helemaal te verpesten ?! 8)7
En dan druk ik me nog netjes uit...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Precies en laten ze bij Mozilla nou een stukje functionaliteit in Firefox gebouwd hebben die kijkt naar de hoeveelheid RAM die je hebt en die op basis daarvan zaken als caching instelt. Veel geheugen is veel caching en minder agressieve geheugenopruimacties, weinig geheugen is weinig caching en veel agressievere geheugenopruimacties.

In de praktijk zie je dit ook terug: tabs worden bij weinig RAM veel sneller in de pauze stand gezet. Als je op zo'n tab klikt wordt ie er weer uitgehaald en opnieuw geladen. Voor wie dit irritant vindt is de oplossing simpel: verhoog de hoeveelheid RAM van je computer :+

Het maakt dus geen bal uit of je Firefox open laat staan of steevast afsluit. Firefox is toch continu bezig om zijn geheugen te beheren en zal, als het nodig is, dingen uit het geheugen gooien.

@Maulwurfje wat je ziet zijn de websites die je op Firefox Home hebt gepind (ze staan daar onder Top Sites). Als je ze daar unpind dan verdwijnen ze uit je adresbalk. Als je alles wilt doen is het handiger om de waarde van browser.newtabpage.pinned in about:config weg te gooien. Je kunt ook heel die Top Sites uit je adresbalk halen: Options > Privacy & Security > Address Bar > Top Sites uitvinken.

[ Voor 20% gewijzigd door ppl op 04-07-2020 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maulwurfje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:16:
[...]

Het gaat niet om een search engine. Ik heb de site Youtube schijnbaar vast gepind in mijn zoek/adresbalk. Als ik mijn zoek/adresbalk selecteer zie ik een lijstje met meest bezochte sites, youtube zit daar tussen en is nu bovenaan vast gepind.
Je hebt al gekeken? Want toen ik hem daar weghaalde verdween hij ook uit adresbalk.
ppl schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:16:
[...]

@Maulwurfje wat je ziet zijn de websites die je op Firefox Home hebt gepind (ze staan daar onder Top Sites). Als je ze daar unpind dan verdwijnen ze uit je adresbalk. Als je alles wilt doen is het handiger om de waarde van browser.newtabpage.pinned in about:config weg te gooien. Je kunt ook heel die Top Sites uit je adresbalk halen: Options > Privacy & Security > Address Bar > Top Sites uitvinken.
Ah, dus die zijn ook van invloed!

[ Voor 38% gewijzigd door Room42 op 04-07-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ben ik nu de enige die de laatste aanpassing betreft adresbalk wel prima vind? vind het vooral fijn dat de vast gepinde "topwebsites' nu direct vanaf de adresbalk kan selecteren...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
geenwindows schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:48:
Ben ik nu de enige die de laatste aanpassing betreft adresbalk wel prima vind? vind het vooral fijn dat de vast gepinde "topwebsites' nu direct vanaf de adresbalk kan selecteren...
Nee, hoor. Ik stoor me er ook totaal niet aan. Maar het zijn altijd de klagers die je hoort.

Ik ben nog altijd enorm blij met Firefox. O+ Zéker als je naar de alternatieven kijkt! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gay en Bi pride kleuren in Fx, prima... >>> https://blog.mozilla.org/...erm=23700&utm_content=REL

Maar waar is de angry white male hetero Thema? })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maulwurfje
@ppl Bedankt. Het vreemde is dat ik topsites uit altijd had geschakeld ^^. Maar dit was wel de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wat je ziet zijn de websites die je op Firefox Home hebt gepind (ze staan daar onder Top Sites). Als je ze daar unpind dan verdwijnen ze uit je adresbalk. Als je alles wilt doen is het handiger om de waarde van browser.newtabpage.pinned in about:config weg te gooien. Je kunt ook heel die Top Sites uit je adresbalk halen: Options > Privacy & Security > Address Bar > Top Sites uitvinken.
Ik heb die opties helemaal niet en ook niks gepind staan en toch vind Firefox dat ik snel naar notabene Facebook en Twitter toe moet kunnen surfen! 7(8)7 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 00:11:
[...]

Ik heb die opties helemaal niet en ook niks gepind staan en toch vind Firefox dat ik snel naar notabene Facebook en Twitter toe moet kunnen surfen! 7(8)7 _O-
Het is me wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ja, sorry dat ik geen social media addict ben zoals de meeste mensen... :/

Daarnaast ben ik gewoon op zoek naar een simpel vinkje of boolean waarde waarmee je het uitzet : Is dat teveel gevraagd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 00:17:
[...]

Ik ook niet, behalve GoT, maar dat wordt ook steeds minder. ;)
Daarnaast ben ik gewoon op zoek naar een simpel vinkje of boolean waarde waarmee je het uitzet : Is dat teveel gevraagd :?
Momenteel is de enige plek om de top sites te beheren zo te zien nog de new tab. Ik kan me voorstellen dat dit tussen de bookmarks zou passen. Stel het voor, zou ik zeggen. Het is ook jouw browser. Wellicht is er een add-on voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

[...]

Letterlijk 8 seconden zoeken in de settings:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqRWSqsSKWhsWXYpWsG3nbfMovA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CozZHcbUIX0B8GGIpEDLn1hN.png?f=user_large

Jij wilt "Top Sites" uitvinken.

[ Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 05-07-2020 07:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
SWEET JESUS de megazoomcrapfailbar is weer weg na de laatste update (of de about: instellingen werken weer). Iig, het leven is weer zoals het hoort, mijn vertrouwen in de mens weer herstelt. :P

specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Phuncz schreef op zondag 5 juli 2020 @ 07:15:
Letterlijk 8 seconden zoeken in de settings:

[Afbeelding]

Jij wilt "Top Sites" uitvinken.
Ik word oud : Heb daar serieus 3 keer overheen gekeken naar aanleiding van de eerdere reactie van :
Wat je ziet zijn de websites die je op Firefox Home hebt gepind (ze staan daar onder Top Sites). Als je ze daar unpind dan verdwijnen ze uit je adresbalk. Als je alles wilt doen is het handiger om de waarde van browser.newtabpage.pinned in about:config weg te gooien. Je kunt ook heel die Top Sites uit je adresbalk halen: Options > Privacy & Security > Address Bar > Top Sites uitvinken.
My bad! :$ O-) :+

Bedankt in ieder geval! d:)b
maratropa schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:14:
SWEET JESUS de megazoomcrapfailbar is weer weg na de laatste update (of de about: instellingen werken weer). Iig, het leven is weer zoals het hoort, mijn vertrouwen in de mens weer herstelt. :P
Dat is goed nieuws! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maulwurfje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:28:
@ppl Bedankt. Het vreemde is dat ik topsites uit altijd had geschakeld ^^. Maar dit was wel de oplossing.
Het is kennelijk een wijziging in Firefox 78 geweest. Ik heb heel die Top Sites ook niet meer (heb een blank page als start pagina maar heb ooit Firefox Home met die Top Sites gebruikt) en zag het ook ineens in mijn adresbalk terug. De sites verraden dat om de Top Sites ging dus dat zocht ineens een heel stuk makkelijker naar de oplossing :)
nero355 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 00:11:
En Safari en Edge en Chrome en Opera en <insert browser die ik vergeten ben>. Het zijn sponsordeals die ze afsluiten waarbij je dan een aantal van die sites al als Top Sites en/of zoekmachine in je browser krijgt. Dat is hoe ze tegenwoordig hun voortbestaan bekostigen zonder dat wij gebruikers een licentie hoeven aan te schaffen. Bij Firefox kun je ze tenminste nog succesvol verwijderen, bij Opera komen ze steevast weer terug (nog niet verder naar gekeken om eerlijk te zijn).
Nee, iemands post lezen en het toepassen is klaarblijkelijk teveel gevraagd...

Die Top Sites in je adresbalk zijn exact hetzelfde als de Top Sites die je in Firefox Home terugziet. Dit zijn zowel de sites die je bezocht hebt en hebt gepind (of juist niet) en die gesponsorde items. Zet je de optie uit die ik in mijn post heb beschreven en waarvan @Phuncz een screenshot laat zien dan ben je al die verschillende soorten Top Sites kwijt. Lijkt me ook logisch als je aangeeft dat je geen Top Sites wil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ppl schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:01:
Nee, iemands post lezen en het toepassen is klaarblijkelijk teveel gevraagd...
Zoals ik al eerder zei : Ik heb jouw post wel gelezen, maar op de een of andere manier keek ik er meerdere keren overheen in Firefox! :P
Die Top Sites in je adresbalk zijn exact hetzelfde als de Top Sites die je in Firefox Home terugziet. Dit zijn zowel de sites die je bezocht hebt en hebt gepind (of juist niet) en die gesponsorde items. Zet je de optie uit die ik in mijn post heb beschreven en waarvan @Phuncz een screenshot laat zien dan ben je al die verschillende soorten Top Sites kwijt. Lijkt me ook logisch als je aangeeft dat je geen Top Sites wil :+
Mja, ik heb die meuk dus sowieso nooit gebruikt, want ik heb dus al heel lang dezelfde instelling als jij :
(heb een blank page als start pagina)
Dus ik had echt geen idee waar die zooi vandaan kwam! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Meh. Vandaag volgens mij de 78.0.1 update binnengekregen op m'n werk-laptop. En nu werken teams-links niet meer, Firefox weigert om Teams te openen.

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1650162

Hopelijk snel een workaround of fix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
maratropa schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:14:
Welke instellingen precies in de about:config? Bij mij werkt het niet....heeft ook nooit gewerkt. Misschien maar ns met chrome.CSS aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hier lijkt het ook niet echt te doen wat je ervan zou verwachten dus ik ben ook wel benieuwd naar de instellingen van @maratropa :)

Zit de laatste tijd ook met een hersenspinsel in mijn hoofd :

Hoeveel gedoe zou het zijn om zelf een Firefox te compileren, maar dan zonder :
- De irritante URL balk.
- Pocket.
- Alle social media crap, zoals Top Sites en zo.
- De tabs ONDER de URL balk.
- enz. :P

Volgens de benchmarks duurt het in ieder geval niet al te lang : https://nl.hardware.info/...hmarks-compile-en-compute :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@nero355

Maak me gek en zeg dat je die 3960X hebt... ;0

Dan nog, Linus Torvalds heeft 3970X.

[ Voor 23% gewijzigd door Sjah op 11-07-2020 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sjah schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:40:
@nero355

Maak me gek en zeg dat je die 3960X hebt... ;0
Nee, een andere 3000 serie HEDT CPU : i7 3930K 8) ;)
Dan nog, Linus Torvalds heeft 3970X.
Irritante veel te drukke YouTuber die zichzelf veel te interessant vindt... bah! :/

/EDIT :
Phuncz schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:33:
Je bedoelt Linus Sebastian van Linus Tech Tips maar wel leuk dat je die mening deelt.
Room42 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:13:
offtopic:
En alles onder invloed van een flinke geldinjectie doet. :r Ik geloof geen woord van wat ie zegt!

Maar @nero355, Wikipedia: Linus Torvalds een drukke Youtuber noemen... :D _O- _O-
Het was laat... :$ My bad! O-)

Linus Torvalds is uiteraard een held! Lekker recht voor zijn raap! >:) 8)

[ Voor 49% gewijzigd door nero355 op 13-07-2020 14:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

nero355 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 00:41:
[...]

Irritante veel te drukke YouTuber die zichzelf veel te interessant vindt... bah! :/
Je bedoelt Linus Sebastian van Linus Tech Tips maar wel leuk dat je die mening deelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phuncz schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:33:
[...]

offtopic:
En alles onder invloed van een flinke geldinjectie doet. :r Ik geloof geen woord van wat ie zegt!

Maar @nero355, Wikipedia: Linus Torvalds een drukke Youtuber noemen... :D _O- _O-

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 12-07-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04:59
Ervaren meerdere mensen dit probleem in uitsluitend FF?

Als ik een pagina open (ofwel door hem handmatig in te typen, ofwel door op de link te klikken wanneer die in mijn Favorieten staat), dan laadt hij hem niet. Ik moet vrijwel iedere pagina 2x laden (dus een 2e keer intypen of 2e keer op de Favo klikken).

Hij laadt hem de 1e keer ook gewoon totaal niet; de URL-balk blijft leeg, net alsof ik geen actie heb uitgevoerd.
Bij de 2e keer laden gaat het wel gewoon goed.
In een browser zoals Edge is dit geen probleem.

Probleem 2: Bij inloggen Gmail start hij niet door naar de Inbox. Hij laadt het wachtwoord, maar ik moet dan handmatig F5-en om daadwerkelijk naar de Inbox te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Jasikevicius3 Nee, dat heb ik nog niet gehad. Heb je al eens met een schoon profiel getest? Bijvoorbeeld door "firefox -p" te starten? Het zou aan een add-on kunnen liggen, wellicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Jasikevicius3 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:47:
Ervaren meerdere mensen dit probleem in uitsluitend FF?

Als ik een pagina open (ofwel door hem handmatig in te typen, ofwel door op de link te klikken wanneer die in mijn Favorieten staat), dan laadt hij hem niet. Ik moet vrijwel iedere pagina 2x laden (dus een 2e keer intypen of 2e keer op de Favo klikken).

Hij laadt hem de 1e keer ook gewoon totaal niet; de URL-balk blijft leeg, net alsof ik geen actie heb uitgevoerd.
Bij de 2e keer laden gaat het wel gewoon goed.
In een browser zoals Edge is dit geen probleem.

Probleem 2: Bij inloggen Gmail start hij niet door naar de Inbox. Hij laadt het wachtwoord, maar ik moet dan handmatig F5-en om daadwerkelijk naar de Inbox te gaan.
Yes dit probleem heb ik ook al een tijd met bookmarks, sinds vandaag merk ik het ook met het handmatig in typen. Dit is wel redelijk vervelend.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Hier moet er blijkbaar ook een nieuw profiel komen.
Nu een tijdje geen FF gebruikt en mijn systeem is niet meer vast gelopen.
Een paar dagen het meeste gedaan met Chrome en nu even Edge.
Zo af en toe komt FF even op omdat het mijn standaard browser is maar en dan gauw weer uit.
Over een paar dagen toch nog even FF op oude profiel gebruiken voor de zekerheid.

Stem blanco!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:17

sll

Je zou ook het volgende kunnen proberen:

* Help -> Restart with Add-ons disabled
Firefox wordt eenmalig herstart met alle add-ons uitgeschakeld. Zo kun je uitsluiten dat het aan een add-on ligt. Nog een keer normaal herstarten herstelt de add-ons.

of:

* Refresh Firefox
Tik in: about:support
Aan de rechterkant heb je een knop Refresh Firefox. Deze optie wist permanent alle add-ons en browser-instellingen (UI-instellingen etc.). Je 'eigen' data zoals history, passwords en bookmarks etc. blijven behouden. Deze optie maakt eigenlijk een nieuw profiel aan en zet je oude data over.

[ Voor 6% gewijzigd door sll op 13-07-2020 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

@sll Mijn profiel staat niet op mij SSD maar een HDD.

Wanneer ik nu, zo als ook ik vroeger soms heb gedaan, Refresh Firefox gebruik ook de verwijzing naar de HDD wordt aangepast.

Straks gewoon eerst de Firefox map op de HDD leeg maken dan alles, na opstarten, weer fris en fruitig installeren.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik wel heb met de huidige versie op Linux (78.0.1) is dat de cursor soms niet in een handje verandert als je een link aanwijst. Dit blijft dan gewoon het pijltje of tekstselectie. Als ik dan even van Firefox afga (bijvoorbeeld naar de taakbalk) en terug dan werkt ie weer normaal. Da's echt iets sinds deze versie. Nu zit 78.0.2 eraan te komen, dus wellicht is het daarmee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

KroontjesPen schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:21:
@sll Mijn profiel staat niet op mij SSD maar een HDD.
Indien "De slijtage van de OS SSD verlagen" de reden is : Niet doen! Vreselijk achterhaalde gedachte! ;)
Reageert je Firefox ook nog eens een flink stuk sneller! *O*
Wanneer ik nu, zo als ook ik vroeger soms heb gedaan, Refresh Firefox gebruik ook de verwijzing naar de HDD wordt aangepast.

Straks gewoon eerst de Firefox map op de HDD leeg maken dan alles, na opstarten, weer fris en fruitig installeren.
firefox.exe -p en dan een nieuw profiel aanmaken en als default instellen zou IMHO hetzelfde moeten bereiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

@nero355
Het was meer de hoeveelheid data die ik dacht dat Firefox steeds dumpte

Nu ook pas 1 maand via via een tool gevonden om mij SSD te volgen.
62% in gebruik 37% nog vrij.

Daarom was ik ook aan het twijfelen om Firefox normaal te zetten mede omdat die data dump eigenlijk best mee valt.

Dit zetje in de rug is misschien net wat ik nodig had. ;)

Moet dan toch ook wel die map op mijn HDD verwijderen.

Stem blanco!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

KroontjesPen schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:26:
Nu ook pas 1 maand via via een tool gevonden om mij SSD te volgen.
62% in gebruik 37% nog vrij.
Als in vrije ruimte op je SSD :? Dat kan je ook gewoon in Windows zien :)
Daarom was ik ook aan het twijfelen om Firefox normaal te zetten mede omdat die data dump eigenlijk best mee valt.

Dit zetje in de rug is misschien net wat ik nodig had. ;)

Moet dan toch ook wel die map op mijn HDD verwijderen.
Wat je ook nog kan doen :
- Één profiel met daarin je vaste dagelijkse websites zeg maar.
- Één profiel dat je gebruikt voor alle overige internet bezigheden en de volledige Cache van wordt gedumpt op het moment dat je die afsluit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Bij mij liep Firefox steeds vast. Ik heb m opnieuw geinstalleerd, maar nu zie ik in de werkbalk bovenin de addons niet meer, ik had bv Evernote Webclipper en Lastpass daar staan.

Hoe krijg ik ze weer in beeld? Uiteraard heb ze ingeschakeld staan bij de Firefox opties.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:25:
Bij mij liep Firefox steeds vast. Ik heb m opnieuw geinstalleerd, maar nu zie ik in de werkbalk bovenin de addons niet meer, ik had bv Evernote Webclipper en Lastpass daar staan.

Hoe krijg ik ze weer in beeld? Uiteraard heb ze ingeschakeld staan bij de Firefox opties.
Klik met rechts op de home-knop en activeer de bookmarks toolbar. En anders in datzelfde menu voor 'customize' kiezen en dan de add-ons terugslepen naar de toolbars.

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 14-07-2020 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Room42 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:38:
[...]

Klik met rechts op de home-knop en activeer de bookmarks toolbar. En anders in datzelfde menu voor 'customize' kiezen en dan de add-ons terugslepen naar de toolbars.
Dank je, ik heb de home knop links? Maar in ieder geval: het werkt weer, ik kon ergens in de Opties voor Firefox verfrissen kiezen, dat hielp.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:54:
[...]

Dank je, ik heb de home knop links? Maar in ieder geval: het werkt weer, ik kon ergens in de Opties voor Firefox verfrissen kiezen, dat hielp.
Al had je de home-knop op de achterkant staan, ik schreef dat je 'met rechts' moest klikken. Dat betekent de rechtermuisknop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

flopdoc schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:54:
Je krijgt het na een bepaalde periode sowieso te zien als een irritante melding in een aparte balk onderaan het venster dus je zou ook effe daarop kunnen wachten! :+

* nero355 heeft die meuk uiteraard meteen uitgeschakeld })

Zie : https://support.mozilla.org/en-US/questions/1164588

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:53:
[...]

Je krijgt het na een bepaalde periode sowieso te zien als een irritante melding in een aparte balk onderaan het venster dus je zou ook effe daarop kunnen wachten! :+
Dat krijg je alleen als je je profiel een tijd niet gebruikt hebt. Dus daarom gaan zitten wachten is een beetje een zinloos voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Room42 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:03:
Dat krijg je alleen als je je profiel een tijd niet gebruikt hebt. Dus daarom gaan zitten wachten is een beetje een zinloos voorstel.
Ik zou zweren dat het gebeurde bij een profiel dat ik elke dag gebruikte en wegclicken niks daaraan veranderde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

He verdorie, het refreshen van tabs met Twitter pagina's blijft maar doorgaan :/ , heeft FF niet ergens een log waar in staat wat de trigger van een refresh is?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zal wel een meta-refresh in de pagina head zijn of een javascript dat op de achtergrond draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hero of Time schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:03:
Zal wel een meta-refresh in de pagina head zijn of een javascript dat op de achtergrond draait.
Dat dacht ik (na wat geGoogle) ook, maar http://kb.mozillazine.org/Accessibility.blockautorefresh op true zetten en een herstart heeft het niet opgelost. Dan wordt een meta-refresh denk ik uitgesloten als oorzaak(?).

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Heb duckduckgo als standaard zoekmachine.

Vandaag doet ie raar. Kan niet zoeken, ik moet maar mailen naar ops@duckduckgo.com
Wat is dat voor flauwekul?

P.S.: Er is een windowsupdate naar 2004 aan de gang. Die had ik weken geleden teruggedraaid, maar kennelijk is vandaag een 2e poging mogelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Bruin Poeper op 18-07-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hier ook issues met DuckDuckGo in Firefox for Android Beta. Zal vast niet lang duren voordat er een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 23:28
Wat voor issues?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kleuternaam schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:03:
Heb duckduckgo als standaard zoekmachine.

Vandaag doet ie raar. Kan niet zoeken, ik moet maar mailen naar ops@duckduckgo.com
Wat is dat voor flauwekul?
Wat heeft dit met Firefox te maken, volgens jou? :?

Op Twitter is te lezen dat ze (DuckDuckGo dus, niet Firefox) een storing hadden:

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 18-07-2020 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:51:
[...]

Wat heeft dit met Firefox te maken, volgens jou? :?
Duckduckgo is in Firefox mijn standaadzoekmachine.
Ik vond het vreemd dat "iets" dat lam kon maken.

Maar het probleem ging vanzelf voorbij.
Duckduckgo doet het weer. In Firefox nog wel!
En sorry dat ik jouw lieve Firefoxje mogelijke betrokkenheid/kwetsbaarheid toe dacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, daarom moet je altijd zaken uitsluiten door met een andere browser te testen voordat je de schuld geeft aan een specifieke browser wanneer je van een online dienst gebruik maakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Als je de browser verdenkt (die is onschuldig, tenzij het tegendeel is bewezen) werkt het het snelst om eerst navraag te doen bij mensen die er verstand van hebben.
Voordat je zelf op onderzoek uit gaat.
Laat dat aan de professionals over!

Ga pas zelf aan de slag als de Tweakers er het zwijgen toe doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bruin Poeper op 20-07-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
Laatste Firefox op W10 ( versie 79.0 64 bits ) lust wel heel veel geheugen zag ik net per toeval.

Even inloggen op mijn Google agenda en er staat zo 550 MB extra in taakbeheer erbij.

Dat was in het verleden toch niet dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbvdb schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:16:
Laatste Firefox op W10 ( versie 79.0 64 bits ) lust wel heel veel geheugen zag ik net per toeval.

Even inloggen op mijn Google agenda en er staat zo 550 MB extra in taakbeheer erbij.
Ook in het taakbeheer van Firefox? Die vind je op about:performance.
Het kan natuurlijk ook een brakke add-on zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

robbvdb schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:16:

Ach, het kan erger. Ik heb op deze pc (ook) een portable versie van Firefox draaien die ik gebruik voor dingen die via VPN moeten, de afgelopen paar weken heeft die 2 keer een nog te verklaren gigantische toename in RAM gehad. Een zodanige toename dat de 64GB aan RAM zo vol kwam te zitten dat Windows begon te klagen en Firefox portable killde :X , gemiddeld is er (in totaal) iets meer dan 20GB aan RAM in gebruik.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
Room42 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Ook in het taakbeheer van Firefox? Die vind je op about:performance.

[...]

Het kan natuurlijk ook een brakke add-on zijn.
Die kende ik nog niet :) ... In about performance 'maar' 35,8 MB & 18 MB

Onder taakbeheer W10 670MB nu zelfs

Geen Add-ons zelf geïnstalleerd trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

@Room42 Over een brakke add-on gesproken.
Na een tijdje met problemen met PC en Windows10 voor Firefox een nieuw profiel aangemaakt.
Dat loste niets op. Alles werd ook trager zelfs hardware zoals mijn ramplank kregen problemen.

Dan komen add-on's in beeld en de laatste die ik dacht binnengehaald te hebben even uitgeschakeld.
Nu meer dan een week geen problemen meer.
Voor de eerlijkheid naar die add-on toe zou ik die weer moeten inschakelen voor bevestiging.
De problemen die dan weer kunnen komen vind ik een risico bij bestellingen en betalingen.
Dat kan ook met je mobieltje maar soms hebben ze elkaar nodig voor de veiligheid.
Maar ook werk in Excel en/of Word kunnen er onder gaan lijden.

Mocht er ergens een lijst zijn dan wil ik wel kijken of die erbij staat.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik had ook een probleem dat Firefox dat tijdens het laden van een tabblad zorgde dat video in een ander venster/tabblad vertraging had. Niet zo verwacht gezien een snelle 8-core en 16GB RAM.

Niet meteen een oorzaak te vinden gezien zoeken naar anderen met dezelfde problemen weinig opleverde. "Profiel opfrissen" of "Refresh Firefox" in about:support, de add-ons opnieuw installeren (Ublock Origin, Decentraleyes, Privacy Badger), alle settings opnieuw instellen en werkt nu zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:33

muhda

Time & Space traveler

Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar vraag het toch maar even hier.
Nu dat Mozilla de volgende teams opgeheven heeft of met minimale middelen draait na de harde bezuinigingen:
  • Firefox devtools
  • Firefox incident/threat management team
  • Servo & Rust
  • MDN
  • WebXR/Firefox Reality
Zijn er al Tweakers die kijken naar een opvolger/alternatief voor Firefox? Of moeten we ons nog geen zorgen maken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat zie jij als alternatief voor FF? En dan doel ik op een fatsoenlijk alternatief, niet Chromium of een van de miljoenen forks en schilletjes er omheen.

Zolang dat de keuzes zijn, denk ik niet dat we ons ergens zorgen om hoeven te maken. Er zijn genoeg mensen die geen nieuwe IE wereld willen, waarbij de enige browser keus een Chromium-based aftreksel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

muhda schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:20:
Zijn er al Tweakers die kijken naar een opvolger/alternatief voor Firefox? Of moeten we ons nog geen zorgen maken?
Ik maak me totaal geen zorgen, want Mozilla als organisatie heeft wel vaker slechtere periodes meegemaakt en daarnaast kennen ook hun producten genoeg varianten van derde partijen dus het geheel blijft altijd wel in de lucht zeg maar :)

Daarnaast gebruik ik Pale Moon alweer een jaar of 6 (Denk ik, waarschijnlijk langer!) en die gaat ook voorlopig nergens heen! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:33

muhda

Time & Space traveler

Hero of Time schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:33:
Wat zie jij als alternatief voor FF? En dan doel ik op een fatsoenlijk alternatief, niet Chromium of een van de miljoenen forks en schilletjes er omheen.

Zolang dat de keuzes zijn, denk ik niet dat we ons ergens zorgen om hoeven te maken. Er zijn genoeg mensen die geen nieuwe IE wereld willen, waarbij de enige browser keus een Chromium-based aftreksel is.
Momenteel zie ik geen alternatief voor FF. De rest is allemaal chromium of in verre handen.
Mozilla FF deed veel werk aan open standaarden, open web en security. Als hun weg vallen komt er een gat.

Maar ik zie dat ze hard aan het werk zijn om een schift te maken naar betaalde diensten en Google weer de deal heeft vernieuwd. Hopelijk redden ze het en klimmen ze weer uit dit dal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 23:28
Ze hebben een nieuwe overeenkomst met Google afgesloten voor $400 miljoen en toch zoveel mensen krijgen ontslag. Dat begrijp ik niet helemaal. Alternatief Waterfox misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat win je met Waterfox, een fork van Firefox, tov gewoon Firefox als Mozilla zo zit te rommelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zien jullie Safari ook als Chromium kloon? Het gebruikt ook webkit.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 14-08-2020 21:30 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 33 Laatste