Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

In de VS heeft FF autofill mogelijkheid voor adressen en creditcards. Hopelijk komt dat ook snel naar Europa.

... na de zomer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Conclusion

One small step for WebExtensions, one giant step for humanity.
It is actually such a sad state of affairs that we're slowly piecing together a fraction of the glory, power and flexibility that was the old Firefox, with so much good stuff still missing. Sorely missing.
The beauty of the classic Firefox was that no matter how wild your imagination was, there was an extension for that.
Not anymore..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Hero of Time schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:42:
Daar had een ander ook al over. Er werd beweert dat https://lifehacker.com/ho...ew-address-bar-1842728031 de oplossing heeft, maar schijnt toch niet zo te zijn.

Ik zou het niet weten, vandaag updates gedaan en heb nog geen 75 in m'n repo gekregen.
Dat was ik, en ik zie nu waarom het niet werkte. Die URL heeft alles op true staan, en dan werkt het dus niet. De update1 moet op false staan, en dan werkt het.

Hopelijk blijft dit zo, maar het zal ons wel weer door de strot geduwd worden. Ik heb geen moeite met veranderingen, maar deze verandering valt half over mijn bookmark balk heen waardoor deze onbruikbaar wordt. Heel irritant.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Drardollan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:46:
[...]
Ik heb geen moeite met veranderingen, maar deze verandering valt half over mijn bookmark balk heen waardoor deze onbruikbaar wordt. Heel irritant.
Bij mij is het 3 of 4 pixels, het komt juist over de bovenste paar pixels van de favicon van de favorites. Ik kan dus alles nog lezen en herkennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Phuncz schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:48:
[...]

Bij mij is het 3 of 4 pixels, het komt juist over de bovenste paar pixels van de favicon van de favorites. Ik kan dus alles nog lezen en herkennen.
Heb jij geluk :)

Die hele Megabar is weer een typisch voorbeeld van ontwikkelaars die geen enkel gevoel met de realiteit hebben. Ze behandelen je of je een of andere debiel bent die na 75 Firefox versies en 25 jaar op internet nog geen idee hebt waar je eventueel een website adres in zou kunnen typen.

Prima als je zoiets wil maken, ik geloof best dat er mensen blij mee zijn. Maar maak het gewoon configurabel, dat is 0,0 extra werk. Elke ontwikkelaar die anders beweerd is de titel ontwikkelaar niet waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 15-04-2020 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb geen geluk, gewoon de recentste betaversie, 76.0b4.
Die hele Megabar is weer een typisch voorbeeld van ontwikkelaars die geen enkel gevoel met de realiteit hebben. Ze behandelen je of je een of andere debiel bent die na 75 Firefox versies en 25 jaar op internet nog geen idee hebt waar je eventueel een website adres in zou kunnen typen.
Wij tweakers snappen dat misschien maar 95% van de mensen op bv. mijn werkplek dus niet. Voor de meeste mensen is Google nog steeds "hoe je het internet op gaat". Het woord "browser" kennen ze evenmin. Hoe vaak dat ik ze zeg om het in te geven in de adresbalk om vervolgens de URL in de Google zoekbalk te geven... Nadat je ze hebt uitgelegd wat de webbrowser is natuurlijk O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

[...]
Hopelijk blijft dit zo, maar het zal ons wel weer door de strot geduwd worden. Ik heb geen moeite met veranderingen, maar deze verandering valt half over mijn bookmark balk heen waardoor deze onbruikbaar wordt. Heel irritant.
Bij mij ging het, net als bij @Phuncz, maar om een paar pixels. Als het bij jouw daadwerkelijk om je halve bookmark-balk ging (en niet een dichterlijke overdrijving om je emoties te tonen), dan lijkt het erop alsof een eerdere aanpassing die je gedaan hebt gewoon is blijven bestaan ;)
Drardollan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:54:
[...]
Prima als je zoiets wil maken, ik geloof best dat er mensen blij mee zijn. Maar maak het gewoon configurabel, dat is 0,0 extra werk. Elke ontwikkelaar die anders beweerd is de titel ontwikkelaar niet waard.
Maar het is gewoon configurabel. Want uit- en weer aan te zetten in de about:config.
Of bedoel je dat je dit (en allerlei andere opties waar mensen niet (onmiddellijk) op zitten te wachten) onder "Settings" te vinden moet zijn? Terwijl het gros van de mensen niet eens merkt dat die adresbalk een paar pixels groter wordt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Jester-NL schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:36:
Maar het is gewoon configurabel. Want uit- en weer aan te zetten in de about:config.
Dat is maar tijdelijk, die optie wordt in FF 77 verwijderd en daarna kan je niet meer terug naar oude URL bar (tenminste, niet zonder allerlei third party scripts).
Zie:
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1627969
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1627988
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1627989

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Jester-NL schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:36:
Of bedoel je dat je dit (en allerlei andere opties waar mensen niet (onmiddellijk) op zitten te wachten) onder "Settings" te vinden moet zijn? Terwijl het gros van de mensen niet eens merkt dat die adresbalk een paar pixels groter wordt.
NOFI, maar lees op zijn minst een stukje terug, voordat je zoiets roept : defiant in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien" ;)
Woopdedooo schreef op woensdag 15 april 2020 @ 03:25:
In de VS heeft FF autofill mogelijkheid voor adressen en creditcards. Hopelijk komt dat ook snel naar Europa.
Als ik het maar kan uitschakelen, zoals altijd al mogelijk was : Helemaal prima! :+

Ondertussen trouwens ook op versie 75.x.x i.c.m. Kubuntu en inderdaad : Dat highlighten van de URL balk slaat echt nergens op! :F

/EDIT :

Paar screenshots =>

Normaal :
Firefox - URL bar - Normaal

Leeg :
Firefox - URL bar - Leeg

Highlighted :
Firefox - URL bar - Highlighted

Lijkt net een gebroken/buggy applicatie uit het verleden zo... :F

[ Voor 39% gewijzigd door nero355 op 15-04-2020 17:14 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij is het nu zo in fx75 Ubuntu, dat die hele tijd de urlbalk uitklapt, dat was niet dacht ik. Dit is pas ingetreden nadat ik die "oplossing" van de 4 dingen in de about:config veranderen deed. Nu na terugzetten op false blijft het uitklappen, zodra ik klik. Das nog irritanter dan alleen die highlight van de urlbalk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:44

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Alleen ter info
Hier niets aangepast en dat uitklappen met 8 laatste bezochte(?) sites ook hier.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

nero355 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:06:
[...]

/EDIT :

Paar screenshots =>

Normaal :
[Afbeelding: Firefox - URL bar - Normaal]

Leeg :
[Afbeelding: Firefox - URL bar - Leeg]

Highlighted :
[Afbeelding: Firefox - URL bar - Highlighted]

Lijkt net een gebroken/buggy applicatie uit het verleden zo... :F
De adres/zoekbalk en nog eens de zoekbalk extra is al meer weggegooide ruimte dan dat de focused address bar inneemt. De menubar steeds zichtbaar gooit daar nog wat weggegooide ruimte bovenop. Er is toch geen nood aan de elementen die de focused address bar wegneemt ?
Ik heb het gevoel dat de personen die klagen over de nieuwe feature eerder moeite met verandering hebben, terwijl het nu volledig op Firefox gegooid wordt. Bekijk eventueel alternatieven zoals Waterfox (https://www.waterfox.net/) en Pale Moon (https://www.palemoon.org/), deze lijken speciaal te zijn voor mensen die zoveel mogelijk zelf willen bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Sjah en @KroontjesPen, ga naar about:config en wijzig 'browser.urlbar.openViewOnFocus' naar 'false'.

Het groter maken van de adresbalk komt door 'browser.urlbar.update1', die staat bij mij met 74 nog op 'false'. Zou ik die op 'true' zetten en een nieuw venster openen, dan vergroot de balk ook.
De standaard waarde is dus verandert, het gedrag en functie zat er dus al een tijdje in.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen moeite met veranderingen, maar deze verandering valt half over mijn bookmark balk heen waardoor deze onbruikbaar wordt. Heel irritant.
Kun je dan eens omschrijven wat je dan precies doet wat zowel de adresbalk als de bookmark balk tegelijkertijd vereist? Die vat ik namelijk niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
ppl schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:03:
[...]

Kun je dan eens omschrijven wat je dan precies doet wat zowel de adresbalk als de bookmark balk tegelijkertijd vereist? Die vat ik namelijk niet zo.
Als ik een nieuw tabblad open, dan komt automatisch die Megabar. 9 van de 10 keer pak ik een link van mijn bookmark balk in een nieuwe tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Phuncz schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:15:
De adres/zoekbalk en nog eens de zoekbalk extra is al meer weggegooide ruimte dan dat de focused address bar inneemt. De menubar steeds zichtbaar gooit daar nog wat weggegooide ruimte bovenop. Er is toch geen nood aan de elementen die de focused address bar wegneemt ?
Ik heb het gevoel dat de personen die klagen over de nieuwe feature eerder moeite met verandering hebben, terwijl het nu volledig op Firefox gegooid wordt. Bekijk eventueel alternatieven zoals Waterfox (https://www.waterfox.net/) en Pale Moon (https://www.palemoon.org/), deze lijken speciaal te zijn voor mensen die zoveel mogelijk zelf willen bepalen.
Pale Moon FTW!!! inderdaad : nero355 in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien" :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Drardollan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:54:
[...]

Als ik een nieuw tabblad open, dan komt automatisch die Megabar. 9 van de 10 keer pak ik een link van mijn bookmark balk in een nieuwe tab.
Dat is dus niet het probleem dat de balk een paar pixels hoger wordt, maar dat het uitklapt als het focus krijgt. Dat is die andere optie die ik noemde, openViewOnFocus. Zet die uit, ben je van je probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Hero of Time schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:44:
[...]

Dat is dus niet het probleem dat de balk een paar pixels hoger wordt, maar dat het uitklapt als het focus krijgt. Dat is die andere optie die ik noemde, openViewOnFocus. Zet die uit, ben je van je probleem af.
Dat is het wel, de openViewOnFocus maakt niets uit of deze aan of uit staat. De browser.urlbar.update1 op false zetten is de oplossing. En die setting gaat verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Drardollan schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:39:
[...]

Dat is het wel, de openViewOnFocus maakt niets uit of deze aan of uit staat. De browser.urlbar.update1 op false zetten is de oplossing. En die setting gaat verdwijnen.
OpenViewOnFocus smijt gelijk een lijst met veel bezochte omlaag. Dát is juist hetgeen wat de werkbalk overlapt.

Kom anders eens met een plaatje, want ik hoor alleen maar geklaag maar geen enkel bewijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Hero of Time schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:44:
[...]

OpenViewOnFocus smijt gelijk een lijst met veel bezochte omlaag. Dát is juist hetgeen wat de werkbalk overlapt.

Kom anders eens met een plaatje, want ik hoor alleen maar geklaag maar geen enkel bewijs.
Zo zag de adresbalk er vroeger uit, en nu met de update1 setting op false:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XkLTX4Q/Normaal.jpg

En zo ziet hij er nu uit met de update1 setting op true:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dDdsK3K/Megameuk.jpg
Gruwelijk lelijk en vervelend.

Dat die lijst geopend wordt is nog erger inderdaad, maar dat heb ik er al een tijd geleden uitgesloopt.

[ Voor 27% gewijzigd door Drardollan op 16-04-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dus je piept en klaagt nu de hele tijd over een non-issue, want de bookmarks balk is nog 100% bruikbaar. Dat is heel wat anders dan 'kan er helemaal niets meer mee, die heel balk valt over m'n koppelingen'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Hero of Time schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:55:
Dus je piept en klaagt nu de hele tijd over een non-issue, want de bookmarks balk is nog 100% bruikbaar. Dat is heel wat anders dan 'kan er helemaal niets meer mee, die heel balk valt over m'n koppelingen'.
Dat jij hem bruikbaar vind, dat moet jij weten. Ik vind hem niet bruikbaar en hij zit mij in de weg. Buiten dat het spuuglelijk is. Als ik een grotere URL balk nodig heb dan maak ik hem wel groter.

[ Voor 17% gewijzigd door Drardollan op 16-04-2020 21:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Gewoon ergens anders klikken en die balk gaat ook weg.

Overigens valt het wel mee met dingen afdekken. Het is niet zo dat die balk ineens gigantisch wordt, je hebt een aantal pixels meer rondom.

[ Voor 122% gewijzigd door ppl op 16-04-2020 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
ppl schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:31:
Gewoon ergens anders klikken en die balk gaat ook weg.

Overigens valt het wel mee met dingen afdekken. Het is niet zo dat die balk ineens gigantisch wordt, je hebt een aantal pixels meer rondom.
Weer een extra klik...

Ze kunnen beter een nieuwe UI designer aannemen bij Firefox. Maar dat zal wel te duur zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Niet extra klik, ik kan prima de items die op de bookmarks toolbar staat aanklikken. Datzelfde geldt ook voor de items die naast de adresbalk staan. Zoals ik al zei: het ding wordt maar een paar pixels groter en dekt niet alles af.

Een UI designer gaat niet over jouw gedrag dus die gaat hier niks aan oplossen. De enige die hier de oplossing vormt ben jij. Je maakt het probleem groter dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mja, misschien heeft Mozilla een flink aantal klachten gehad van gebruikers die het erg moeilijk vonden om de URL balk te vinden en is het idee daaruit voortgekomen! :+

Het is tenslotte een browser en die kunnen zoveel verschillende andere dingen naast het internet browsen... LOL! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
In mijn ogen mogen ze de Firefox sync verbeteren. Ik ben letterlijk alles kwijt geraakt. Maar.... Ik had een back-up. Ik vind Firefox op vele fronten beter. Maar de sync is toch iets wat niet helemaal super is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:57

The Chosen One

Zie signature!

Iemand hier die www.jumbo.com kan bezoeken op firefox?

Met Edge lukt het wel, Firefox niet op pc.

"Access Denied
You don't have permission to access "http://www.jumbo.com/jumbo-poffertjes-naturel-415g/300915ZK/" on this server.
Reference #18.70f2417.1587401955.fc9ec20 "

Misschien iets met certificaat of iets wat de ene browser wel stopt/herkent?

edit; Safari en firefox op mobiel ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door The Chosen One op 20-04-2020 19:09 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Werkt hier prima :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Lekker! :9~ kan ik gewoon zien op hun homepage met Firefox 75.0 onder Kubuntu 19.10 en ook met Firefox for Android :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renissi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09-2023
Firefox gebruik ik al jaren, met ups en downs. Maar nu ik versie 75 heb (edit: heb nu 76.01), en ik klik op nieuw tabblad, krijg ik een grote url/zoek balk. Daarin staat "voer zoekterm voor google of adres in". Dat moet alleen voor url's zijn vindt ik, want ik heb er al een zoekbalk naast staan.

In opties onder zoeken, staat "zoekbalk toevoegen in werkbalk" aangevinkt.
Had die andere (De adresbalk gebruiken voor zoeken en navigatie) die niet aangevinkt is, wel aangevinkt gewezen kon ik het een beetje meer begrijpen.

Als deze lelijke optie er niet snel uitgaat verlaat ik firefox.

Voor de rest is firefox wel toppie.

Edit: Ik heb het gevonden via zoeken :F

Type in the address bar about:config and press Enter. (ignore the warning)

Type in the search bar and look for the preference :

browser.urlbar.openViewOnFocus

and set its value to false

Do the same with these preferences :

browser.urlbar.update1

browser.urlbar.update1.interventions

browser.urlbar.update1.searchTips

Then close and restart Firefox.

[ Voor 24% gewijzigd door Renissi op 11-05-2020 18:27 . Reden: Typo en oplossing voor mijn probleem ]

Lost forever in a happy crowd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Renissi zoeken bij google naar 'firefox disable search address bar' of wat lukt daar niet? :?
Renissi schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:06:
Als deze lelijke optie er niet snel uitgaat verlaat ik firefox.
Dan pak je toch gewoon Google Chrome? Het is niet zo dat wij hier verantwoordelijk zijn voor de features van Firefox, hè? :w

[ Voor 40% gewijzigd door Room42 op 11-05-2020 18:15 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renissi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09-2023
Room42 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:14:
@Renissi zoeken bij google naar 'firefox disable search address bar' of wat lukt daar niet? :?

[...]

Dan pak je toch gewoon Google Chrome? Het is niet zo dat wij hier verantwoordelijk zijn voor de features van Firefox, hè? :w
Ik had het al gevonden. Dank je wel in ieder geval!!

Ik heb mijn bericht daarom aangepast.
Type in the address bar about:config and press Enter. (ignore the warning)

Type in the search bar and look for the preference :
browser.urlbar.openViewOnFocus
and set its value to false
Do the same with these preferences :
browser.urlbar.update1
browser.urlbar.update1.interventions
browser.urlbar.update1.searchTips
Then close and restart Firefox.

[ Voor 30% gewijzigd door Renissi op 11-05-2020 18:30 ]

Lost forever in a happy crowd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou weet niet wat er veranderd is, maar nu werkt in ubuntu die fix ook, ben van de opgepompte urlbalk af.

browser.urlbar.update1 alleen die op false zetten is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 15:41
mijn adblocker werkt niet meer in firefox nog meer mensen die daar last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

bie100 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:22:
mijn adblocker werkt niet meer in firefox nog meer mensen die daar last van hebben?
Versie van Firefox :?
Naam en versie van de adblocker :?

Wat werkt er niet/Hoe heb je getest :?

enz. enz. enz. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
nero355 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:32:
[...]

Versie van Firefox :?
Naam en versie van de adblocker :?

Wat werkt er niet/Hoe heb je getest :?

enz. enz. enz. 8)7
76.0.1 ( 64-bits)

AdBlocker Ultimate Adblock Plus geprobeerd niks! 3 dagen geleden had ik nergens last van het werkte alles prima AdBlocker Ultimate dan

heb verder niks getest nou ja zag weer advertenties :| ben een noob in dit soort zaken btw (hoop dat dat niet erg is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bie100 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:51:
[...]

76.0.1 ( 64-bits)

AdBlocker Ultimate Adblock Plus geprobeerd niks! 3 dagen geleden had ik nergens last van het werkte alles prima AdBlocker Ultimate dan

heb verder niks getest nou ja zag weer advertenties :| ben een noob in dit soort zaken btw (hoop dat dat niet erg is)
Ik zou gewoon uBlock Origin gebruiken, dan zit je sowieso goed, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over dat je data alsnog gebruikt wordt of dat je reclames ziet omdat ze aan Adblock betaald hebben.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Room42 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:58:
[...]

Ik zou gewoon uBlock Origin gebruiken, dan zit je sowieso goed, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over dat je data alsnog gebruikt wordt of dat je reclames ziet omdat ze aan Adblock betaald hebben.
goed tip en gedaan werkt ook niet doe iets verkeerds geloof ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bie100 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:18:
[...]

goed tip en gedaan werkt ook niet doe iets verkeerds geloof ik?
Ik denk dat je dan beter even een nieuw topic kunt maken, zodat je daarin alle gegevens even op een rijtje kunt zetten. Dan kunnen we ook wat uitgebreider meedenken dan in dit topic. Daar zal ik je dan ook de tip geven om eens een nieuw Firefox-profiel te proberen. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 22-05-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Room42 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:31:
[...]

Ik denk dat je dan beter even een nieuw topic kunt maken, zodat je daarin alle gegevens even op een rijtje kunt zetten. Dan kunnen we ook wat uitgebreider meedenken dan in dit topic. Daar zal ik je dan ook de tip geven om eens een nieuw Firefox-profiel te proberen. ;)
opgelost ;) er stond een vinkje uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Sinds kort opent middle mouse op een link 2 dezelfde tabs ipv 1. Meer mensen hier last van?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
temp00 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:44:
Sinds kort opent middle mouse op een link 2 dezelfde tabs ipv 1. Meer mensen hier last van?
76.0.1 (64-bit) op Ubuntu: Nee, geen last van. Heb jij soms een macro op je muis die repeteert of een speciale add-on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Misschien is je middelste muisknop gewoon gaar. Ik heb met andere muizen hetzelfde idee gehad met de linker en rechter muisknop, de ene triggerde links dubbel, de andere rechts dubbel. Terwijl ik echt maar 1x klikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@Room42
Nee geen macro oid.

@Hero of Time
Ik heb er in andere applicaties geen last van maar toegegeven, ik gebruik die middle mouse bijna alleen in FF. Als er verder niemand last van heeft zal t idd wel iets op mijn systeem of muis zijn.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hero of Time schreef op maandag 1 juni 2020 @ 00:06:
Misschien is je middelste muisknop gewoon gaar. Ik heb met andere muizen hetzelfde idee gehad met de linker en rechter muisknop, de ene triggerde links dubbel, de andere rechts dubbel. Terwijl ik echt maar 1x klikte.
Logitech gebruikt tot op heden nog steeds schakelaars in hun muisknoppen die foutief dubbelklikken. Zelf had ik het na 4 maanden na aankoop al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:38
Berlinetta schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:01:
In mijn ogen mogen ze de Firefox sync verbeteren. Ik ben letterlijk alles kwijt geraakt. Maar.... Ik had een back-up. Ik vind Firefox op vele fronten beter. Maar de sync is toch iets wat niet helemaal super is.
Ik heb dit ook gehad, beetje angst om nog te gebruiken. Verder heb ik wel de recovery code, maar kan ik geen sync account recobery doen, krijg gewoon geen mail. Ik ga het niet meer gebruiken voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
pennywiser schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:20:
[...]

Ik heb dit ook gehad, beetje angst om nog te gebruiken. Verder heb ik wel de recovery code, maar kan ik geen sync account recobery doen, krijg gewoon geen mail. Ik ga het niet meer gebruiken voorlopig.
Ik had een back-up en Firefox maakt zelf ook een back-up.
Dus ik was niets kwijt.

Ik denk dat het eraan lag, dat ik Firefox preview gebruikte in plaats van de gewone versie op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

temp00 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:44:
Wat gebeurt er als je CTRL+Left Click doet :?

Is in feite hetzelfde, maar dan anders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Dan lijkt het wel goed te gaan. Zal m'n middle mouse button idd wel zijn die gaar aan het worden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Phuncz schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:17:
[...]

Logitech gebruikt tot op heden nog steeds schakelaars in hun muisknoppen die foutief dubbelklikken. Zelf had ik het na 4 maanden na aankoop al.
offtopic:
Mijn Logitech MX518 had het pas na vele jaren. De muis erna heeft het ook een paar jaar geduurd voordat het problemen gaf en dat was een Razer. Wel eerder dan bij de Logitech. Het is dus niet specifiek aan een enkel merk toe te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Goed, met de huidige versie 77.0 is de adresbalk wijziging niet meer te vermijden zonder hack en standaard is de recente geschiedenis dropdown button ook weg. Straks maar even kijken of ik kan leven met de hack, wat UX designers altijd vergeten is dat core UX functionaliteit in je applicatie dat mensen dagelijks tientallen zo niet honderden keren per dag gebruiken je niet zomaar kan veranderen.

De hack:
Megabar – Configuring and Styling the Firefox 75+ Address Bar

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

defiant schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:36:
Goed, met de huidige versie 77.0 is de adresbalk wijziging niet meer te vermijden zonder hack en standaard is de recente geschiedenis dropdown button ook weg.
Ja wou het net melden. Je zou bijna Chrome gaan gebruiken. Bijna.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gunner schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:06:
[...]

Ja wou het net melden. Je zou bijna Chrome gaan gebruiken. Bijna.
NEVER!!

Het is jammer dat sommige zaken niet lekker werken of het doet vastlopen, anders deed ik alles met Otter ipv terugvallen op FF.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Op m'n werklaptop heb ik nog een dag met die megabar geprobeerd te werken, maar het stoort me echt serieus en ik mis de dropdown met recente populaire historie.

Maar blijkbaar is er een hidden setting om i.i.g. de vergroting terug te draaien:
[Tip] New Working Method to Disable Enlarging Address bar in Mozilla Firefox
  1. Open about:config and Accept the Risk and Continue.
  2. Paste browser.urlbar.disableExtendForTests and create a new Boolean and leave it True.
  3. Paste browser.urlbar.maxRichResults and set the value to 0.
  4. Restart browser.
Disclaimer: het is schijnbaar een development setting, dus geen garanties dat dit goed werkt. En het is de vraag natuurlijk hoe lang die setting blijft bestaan.

Nu nog een manier om de dropdown met recente populaire historie terug te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:26
defiant schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 00:15:
Op m'n werklaptop heb ik nog een dag met die megabar geprobeerd te werken, maar het stoort me echt serieus en ik mis de dropdown met recente populaire historie.

Maar blijkbaar is er een hidden setting om i.i.g. de vergroting terug te draaien:
[Tip] New Working Method to Disable Enlarging Address bar in Mozilla Firefox

[...]

Disclaimer: het is schijnbaar een development setting, dus geen garanties dat dit goed werkt. En het is de vraag natuurlijk hoe lang die setting blijft bestaan.

Nu nog een manier om de dropdown met recente populaire historie terug te krijgen.
Er is nog een nieuwer artikel online gekomen om via css de megabar uit te zetten en ook de historie te behouden.
[Tip] The Best Working Method to Get Classic Address bar in Mozilla Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:54
Maar die megabar gaat dus nog wel even blijven?
Dat is best een grote minpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kan iemand ajb nog een keer uitleggen waarom die obese address bar ook al weer een goed idee is :?

Wat lost dit op?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:59

Onbekend

...

Deze laatste versie lijkt wat problemen te hebben met het cachen van bestanden. Soms wordt een bestand uit cache gehaald terwijl er is aangegeven dat een bestand altijd opnieuw opgehaald dient te worden.
Daarnaast lijkt het alsof sommige requests veel te lang duren (en soms nooit een antwoord ontvangen). Ik heb nog geen idee wat de voorwaarden zijn wanneer dit probleem optreedt, maar van "google.nl" verwacht ik wel een response van minder dan 6 seconden.

Meer mensen met dit soort ervaringen met versie 77 en 77.0.1?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Help!!!! schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:26:
Kan iemand ajb nog een keer uitleggen waarom die obese address bar ook al weer een goed idee is :?

Wat lost dit op?
Nou, ik denk dat het bedoeld is voor types als ik, om me de overdreven suggestie te doen om via die balk te zoeken. Heb mezelf dat idd nooit aangeleerd, en doe het nu nog niet niet, donder op laat mij lekker naar google surfen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Sjah schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:58:
[...]

Nou, ik denk dat het bedoeld is voor types als ik, om me de overdreven suggestie te doen om via die balk te zoeken. Heb mezelf dat idd nooit aangeleerd, en doe het nu nog niet niet, donder op laat mij lekker naar google surfen.
Dus totaal onnodig maar blijft dus nog wel even, niet slim van ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat

Wat lost dit op?
Van wat ik heb begrepen en dit heb ik alleen opgepikt uit /r/firefox dus correct me if I am wrong, was de urlbar een stuk oude code wat vervangen moest worden, maar ze hebben de nieuwe implementatie niet gelijk gehouden, maar aangegrepen tot een UX wijziging. De urlbar moest meer centrisch worden in de workflow van mensen en vond men dus een popup een goed idee. Daarnaast krijgt mozilla blijkbaar betaald per search requests in de browser search box, mensen navigeerden echter vaak nog gewoon naar google zelf, dus door zoeken te enablen in de urlbar hoopt men op meer traffic. Wat de reden is om de top history te verwijderen is mij niet bekend.

Maar het past binnen een (imho uiteraard) algemene degradatie van UX design, soms door incompetentie maar vaak ook met een motief dat alleen het bedrijfsbelang dient, vaak met gebruik van z.g.n. dark patterns.

Het kernprobleem met UX design is validatie dat je bestaande workflow van gebruikers niet verstoort. Maar als je het wel doet of noodzakelijk is, dat het ook echt verbeteringen zijn. De urlbar in een browser is een van het meest gebruikte element van een browser, dus kan je maar beter zeker zijn dat wijzigingen ook echt verbeteringen zijn. En firefox heeft niet de luxe die google of microsoft heeft van een monopolistische positie waarin ze zich niets meer aan hoeven te trekken van gebruikers qua UX design.

Iemand op /r/firefox verwoorde het wel mooi: firefox zijn marktaandeel is zover gedaald dat het weer terug is op de positie waarin vooral tech enthousiastelingen de browser moeten promoten. De nieuwe urlbar zal niet opeens nieuwe gebruikers trekken omdat het zo'n goed idee is, wat het wel doet is een gedeelte van de trouwe aanhang tegen de kop stoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
defiant schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:23:
[...]

Van wat ik heb begrepen en dit heb ik alleen opgepikt uit /r/firefox dus correct me if I am wrong, was de urlbar een stuk oude code wat vervangen moest worden, maar ze hebben de nieuwe implementatie niet gelijk gehouden, maar aangegrepen tot een UX wijziging. De urlbar moest meer centrisch worden in de workflow van mensen en vond men dus een popup een goed idee. Daarnaast krijgt mozilla blijkbaar betaald per search requests in de browser search box, mensen navigeerden echter vaak nog gewoon naar google zelf, dus door zoeken te enablen in de urlbar hoopt men op meer traffic. Wat de reden is om de top history te verwijderen is mij niet bekend.

Maar het past binnen een (imho uiteraard) algemene degradatie van UX design, soms door incompetentie maar vaak ook met een motief dat alleen het bedrijfsbelang dient, vaak met gebruik van z.g.n. dark patterns.

Het kernprobleem met UX design is validatie dat je bestaande workflow van gebruikers niet verstoort. Maar als je het wel doet of noodzakelijk is, dat het ook echt verbeteringen zijn. De urlbar in een browser is een van het meest gebruikte element van een browser, dus kan je maar beter zeker zijn dat wijzigingen ook echt verbeteringen zijn. En firefox heeft niet de luxe die google of microsoft heeft van een monopolistische positie waarin ze zich niets meer aan hoeven te trekken van gebruikers qua UX design.

Iemand op /r/firefox verwoorde het wel mooi: firefox zijn marktaandeel is zover gedaald dat het weer terug is op de positie waarin vooral tech enthousiastelingen de browser moeten promoten. De nieuwe urlbar zal niet opeens nieuwe gebruikers trekken omdat het zo'n goed idee is, wat het wel doet is een gedeelte van de trouwe aanhang tegen de kop stoten.
Dus een heel slecht idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
defiant schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:23:
Het kernprobleem met UX design is validatie dat je bestaande workflow van gebruikers niet verstoort. Maar als je het wel doet of noodzakelijk is, dat het ook echt verbeteringen zijn.
Het kernprobleem van UX design heet gebruikers ;) Die hebben namelijk, zoals jij nu heel mooi demonstreert, totaal niet door dat UX veelal ontzettend subjectief is, iedereen heeft wel zijn eigen kijk op hoe een applicatie zou moeten werken en er uitzien. Zo aan de zijlijn is het makkelijk praten.
Redelijk naïeve en domme reactie als je het mij vraagt. Chrome wordt massaal gepusht via allerlei kanalen, Microsoft is weer teruggegaan naar het pushen van Edge op een nogal agressieve wijze, op iOS/iPadOS kun je vooralsnog niet een andere browser dan Safari gebruiken en veel mensen doen al niet eens moeite om een andere browser te pakken dan wat er standaard als browser is ingesteld op hun systeem. De default browser op de diverse populaire operating systems zijn al snel niet gek veel meer dan Chrome, Edge en Safari. Firefox zie je op Linux nog wel als standaard browser maar dat is het vaak ook wel. Linux gebruikers zijn echter maar een hele kleine groep.

Als je kijkt naar hedendaagse browsers dan is het allemaal 1 pot nat op gebied van beetje rond kunnen surfen op internet. Er zit dan ook geen enkele reden bij voor de gemiddelde gebruiker om van browser te switchen (als ze al überhaupt weten welke browser ze gebruiken). Alleen powerusers hebben een reden om te switchen naar een bepaalde browser en dat is echt een kleine groep. Een browser als Firefox kan simpelweg geen groter marktaandeel krijgen. De markt voor hun is gewoonweg te klein. De enige manier om dat te veranderen is zorgen dat ze een deal sluiten met een OEM als Dell zodat Firefox als standaard browser wordt ingesteld op hun systemen. Promotie door tech enthousiastelingen is schattig maar is zo nietszeggend dat je het nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat kunt noemen.

Bovenstaande is de reden waarom je eigen browser kiezen voor de browsermakers zo ongelooflijk belangrijk is. Als een gebruiker bij aanvang er zelf eentje moet kiezen dan hebben ze echt een veel betere kans, ook al klikt een gebruiker maar lukraak op 1 van de keuzes.
Arjantje72 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:35:
[...]

Dus een heel slecht idee.
Als Mozilla er meer geld door binnenkrijgt dan zullen zij het echt niet zien als een heel slecht idee en er dus ook niet mee stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

ppl schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:47:
Als Mozilla er meer geld door binnenkrijgt dan zullen zij het echt niet zien als een heel slecht idee en er dus ook niet mee stoppen.
Dan wens ik ze heel veel plezier met een steeds kleiner wordend marktaandeel! :z

* nero355 vanuit mijn Pale Moon browser :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 23:28
Verwijderd. Excuses :)

[ Voor 84% gewijzigd door desalniettemin op 06-06-2020 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ppl schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:47:
Chrome wordt massaal gepusht via allerlei kanalen
Hier kom ik in mijn professioneel leven ook vaak mee in aanraking, waar een bepaalde leverancier enkel Chrome (samen met IE11 of Edge) ondersteunt, terwijl het veel persoonlijke, gevoelige gegevens moet verwerken. Dit omdat Chrome natuurlijk een gigantisch marktaandeel heeft waardoor een ontwikkelaar het een no-brainer vind. Ik ben echter niet van mening dat we dit beest moeten blijven voeden, monopolies zijn niet goed voor consumenten in de vrije markt.
desalniettemin schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 07:31:
De laatste beta van Firefox 78 heeft een nieuw thema: Dark matched. Nu Thunderbird beta nog.
Misschien dat het voor een testgroep alleen is ? Ik heb in 78.0b3 nog steeds enkel Default, Light en Dark. Dark Matched is een add-on thema niet van Mozilla zelf.

[ Voor 23% gewijzigd door Phuncz op 06-06-2020 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
@Phuncz Je hebt helemaal gelijk. En daarom reactie verwijderd :)

[ Voor 121% gewijzigd door desalniettemin op 06-06-2020 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 01:01:
[...]

Dan wens ik ze heel veel plezier met een steeds kleiner wordend marktaandeel! :z

* ppl vanuit mijn Pale Moon browser :P :+
Dan mag ik hopen dat die fork van Firefox die je nu gebruikt niet steeds weer wat van het origineel over blijft nemen. Er zijn zat forks die namelijk de codebase van het origineel blijven volgen. Als het origineel van het toneel verdwijnt zijn zij net zo hard de sjaak :+

Afgezien hiervan is het ook in een ander opzicht niet slim om Firefox de rug toe te keren. We hebben op dit moment maar 3 render engines waarvan er 2 nota bene familie van elkaar zijn: webkit, blink, en die van Firefox (ik kan ff niet op de naam komen). Blink is een fork van webkit en dus familie. Als Firefox wegvalt hebben we maar 1 type render engine over waarbij Google degene heeft die door de meeste mensen gebruikt worden.

Gezien het gedrag van Google is die situatie weer een herhaling van Microsoft Internet Explorer destijds. Zoals @Phuncz ook al aangeeft is een monopolie of duopolie nou niet bepaald gezond. De EU weet dit ook en mevrouw Vestager is er dan ook heel erg op gebrand om dit soort markten te stoppen. Men is bij de EU al een tijdje bezig voor niet alleen meer wet- en regelgeving maar ook meer slagkracht voor de toezichthouder op dit vlak.

Samenvattend: be very careful what you wish for!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@ppl Quantum is de render engine van Firefox en Gecko de browser engine volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door desalniettemin op 06-06-2020 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacht dat Servo nu de engine is, geschreven mbv de taal Rust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online

Wat lost dit op?
Ik mocht er hier niets van zeggen...

Spuuglelijk en niet meer uit te zetten. Helaas, elke dag wordt Firefox slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 12:04
Waarom wordt de address bar niet aangevuld als ik begin te tikken? Geen geschiedenis, geen google resultaten.

Opgelost door via het Helpmenu Firefox opfrissen te gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Dancing_Animal op 06-06-2020 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sjah schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:18:
Dacht dat Servo nu de engine is, geschreven mbv de taal Rust.
Dan zou ik op Linux de bijbehorende Rust dependencies moeten hebben en die heb ik niet. Gecko is nog steeds de web engine voor Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wikipedia: Servo (layout-engine)

Blijkbaar iets van de klepel en de klok, je hebt gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 15:48
Ik gebruik op de PC al een hele tijd Firefox, fijne browser.

Op iOS is het wat lastiger, ik wil namelijk graag een browser met adblocker. Tot nu toe gebruikte ik daarom Brave Browser. Helaas schijnt die iets raars te hebben uitgevreten lees ik.

Heb Firefox geïnstalleerd op m’n iPhone, maar helaas, geen ingebouwde adblocker. En voor zover ik weet kun je in de iOS variant ook geen addons installeren. Deze valt dus af.

Daarna Firefox Focus geïnstalleerd. Eerste indruk: top, een adblocker ingebouwd! Maar wait what?! Geen tabs, geen bookmarks?

Ugh, weer terug bij af :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb het niet gestest maar de adblocker van Firefox Focus, werkt deze niet ook in Firefox ? Want hij werkt wel in Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Ik ben gestopt met firefox iOS te gebruiken, uiteindelijk is de engine het zelfde en werkt safari beter met adguard, gebruik firefox nu in de share sheet als extension om links te sturen naar firefox op m’n laptop.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
Weet iemand een soortgelijke addon voor Firefox als deze en ook echt werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dimmak schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:31:
Weet iemand een soortgelijke addon voor Firefox als deze en ook echt werkt?
Je kunt elke afbeelding vinden in de page properties of in de element inspector. Als rechts klikken geblokkeerd wordt, kun je met Shift+recht sklikken dat omzeilen.

Dus ja, zo'n add-on zou kunnen werken. Search by Image on Google kan ook bij moeilijk bereikbare afbeeldingen komen. De vraag is hoe vaak je het gebruikt en of je daar een hele add-on voor wilt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
Room42 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Je kunt elke afbeelding vinden in de page properties of in de element inspector. Als rechts klikken geblokkeerd wordt, kun je met Shift+recht sklikken dat omzeilen.

Dus ja, zo'n add-on zou kunnen werken. Search by Image on Google kan ook bij moeilijk bereikbare afbeeldingen komen. De vraag is hoe vaak je het gebruikt en of je daar een hele add-on voor wilt installeren.
Uiteraard kan dat allemaal, maar is wel wat omslachtiger. En aangezien ik het best vaak gebruik zou ik er een addon voor installeren ja. :) Sterker nog, als ik nu zoiets tegenkom open ik de link in Chrome + deze addon zodat ik de addon kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Room42 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:35:
Nog beter : De "rechtsclick knop" op je toetsenbord of gewoon het origineel : Shift+F10 :*)

En wat je ook kan doen : Iets van IrfanView of zo op je History Cache loslaten >:) :D
ppl schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:51:
Dan mag ik hopen dat die fork van Firefox die je nu gebruikt niet steeds weer wat van het origineel over blijft nemen. Er zijn zat forks die namelijk de codebase van het origineel blijven volgen. Als het origineel van het toneel verdwijnt zijn zij net zo hard de sjaak :+
Gelukkig is er al een heleboel Firefox rommel uit de basis verwijderd ;)

[ Voor 33% gewijzigd door nero355 op 08-06-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:32:
[...]

Nog beter : De "rechtsclick knop" op je toetsenbord of gewoon het origineel : Shift+F10 :*)
Dat is niet beter: Shift+click is positioneel (dus op het aangewezen element). Jouw voorbeelden klikken op de body, tenzij je op een element staat dat een focus kan hebben, zoals bijvoorbeeld een knop, link of tekstvak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Room42 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:40:
Dat is niet beter: Shift+click is positioneel (dus op het aangewezen element). Jouw voorbeelden klikken op de body, tenzij je op een element staat dat een focus kan hebben, zoals bijvoorbeeld een knop, link of tekstvak.
Mijn ervaring is dat je vaak niet kan rechtsclicken, maar wel het element kan selecteren en dan dus via Shift+F10 verder alles kan doen :)

Overigens had je vroeger ook Page Info (CTRL+I) waarmee je dit soort dingen ook kon doen en dat lijkt in ieder geval bij de Linux versie van Firefox aanwezig te zijn, terwijl ik het laatst onder Windows niet kon terugvinden... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:00:
[...]

Mijn ervaring is dat je vaak niet kan rechtsclicken, [...]
Dat zeg ik; dan werkt shift+rechts klikken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Room42 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:42:
Dat zeg ik; dan werkt shift+rechts klikken dus.
En Shift+F10 dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, want als ik dat bij een pagina in FF doe, komt op de eerste pixel linksboven het contextmenu, niet waar de muis is. Succes om een plaatje dan op te slaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:40:
Nee, want als ik dat bij een pagina in FF doe, komt op de eerste pixel linksboven het contextmenu, niet waar de muis is. Succes om een plaatje dan op te slaan. ;)
Klopt, maar "het reageert wel op het onderwerp dat je selecteert" om het effe zo te omschrijven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:03
defiant schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:36:
Goed, met de huidige versie 77.0 is de adresbalk wijziging niet meer te vermijden zonder hack en standaard is de recente geschiedenis dropdown button ook weg. Straks maar even kijken of ik kan leven met de hack, wat UX designers altijd vergeten is dat core UX functionaliteit in je applicatie dat mensen dagelijks tientallen zo niet honderden keren per dag gebruiken je niet zomaar kan veranderen.

De hack:
Megabar – Configuring and Styling the Firefox 75+ Address Bar
Ik heb de extensie maar geinstalleerd uit bovenstaand artikel:

https://addons.mozilla.or...history-top-sites-button/

En het dropdown icoontje vlak naast de address bar gezet. Dat lijkt vrij aardig op het oude gedrag.

Maar blijft bizar dat ze zulk soort wijzigingen doorvoeren zonder de gebruikers een keuze te geven |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:48:
[...]

Klopt, maar "het reageert wel op het onderwerp dat je selecteert" om het effe zo te omschrijven :)
Ik wens je heel veel succes om zo mijn (of jouw) avatar op te slaan. ;)

offtopic:
Je doet echt stronteigenwijs, @nero355! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Ter info

In Computer!Totaal 7/8 staar een basiscursus over de nieuwe Edge.
De tekst een beetje doorgelezen en toch wat leuke dingen gezien.
Een app. maken van een website. Dan ben je alle browserkenmerken kwijt.
Wel duidelijk link naar Google Chrome zoals bij de existenties.

Wat basis zaken al bekeken in de browser zelf.
De rest komt misschien later mocht het echt nodig worden.

Stem blanco!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KroontjesPen schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:52:
Ja, dat kon vroeger ook met Firefox. Geen idee waarom dat er eigenlijk uitgehaald is. Nu gebruik ik gewoon gepinde tabs, al dan niet in containers voor m'n vaste applicaties. Sowieso doe ik nu 90% in de browser, dus losse apps maken ervan is niet zo zinvol meer. Voor mij dan! :)

Ik wil niet als een fanboy klinken, maar Edge is maar 'gewoon' Chromium met een laagje Microsoft eroverheen. Ik zou niet weten waarom je dat zou moeten willen. Beide bedrijven bouwen dit om geld te verdienen, niet omdat ze het nou zo'n leuke hobby vinden. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

@Room42
Het is maar de vraag of je met hobbyisten beter af bent.
Ze hoeven helemaal niet naar de gebruikers te luisteren en kunnen doen wat ze zelf leuk vinden.
Dat doen zo ook regelmatig. Het verplaatsen van die balken jaren terug kan ik nog steeds niet aan wennen.
Blijft onlogisch aanvoelen.

Van die nieuwe aanpassingen heb ik nu niet zo'n last van maar andere blijkbaar wel.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Room42 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:42:
Ik wens je heel veel succes om zo mijn (of jouw) avatar op te slaan. ;)

offtopic:
Je doet echt stronteigenwijs, @nero355! :P
Eerlijk gezegd heb ik gewoon het idee dat we langs elkaar heen praten en andere dingen bedoelen, want we zullen hetgene wat we zeggen niet zomaar zeggen onze GoT geschiedenis kennende :)
KroontjesPen schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:52:
In Computer!Totaal 7/8 staar een basiscursus over de nieuwe Edge.
De tekst een beetje doorgelezen en toch wat leuke dingen gezien.
Wel duidelijk link naar Google Chrome zoals bij de existenties.
Dat is vies, want dan ben je cheapass Electron meuk bij elkaar aan het clicken en Electron moet dood! }) :P :+
Room42 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:05:
Ik wil niet als een fanboy klinken, maar Edge is maar 'gewoon' Chromium met een laagje Microsoft eroverheen. Ik zou niet weten waarom je dat zou moeten willen. Beide bedrijven bouwen dit om geld te verdienen, niet omdat ze het nou zo'n leuke hobby vinden. :z
De Android versie bestaat ook nog eens alleen maar omdat ze straks zelf met een nieuwe poging van de Courier Tablet gaan komen! _O-
KroontjesPen schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:10:
@Room42
Het is maar de vraag of je met hobbyisten beter af bent.
Ze hoeven helemaal niet naar de gebruikers te luisteren en kunnen doen wat ze zelf leuk vinden.
Dat doen zo ook regelmatig. Het verplaatsen van die balken jaren terug kan ik nog steeds niet aan wennen.
Blijft onlogisch aanvoelen.

Van die nieuwe aanpassingen heb ik nu niet zo'n last van maar andere blijkbaar wel.
Ik heb voor de grap dus de Android versie geinstalleerd en die heeft pas een GUI waarvan je al gauw zoiets hebt van W-T-F?!?! :X

Voorlopig gebruik ik hem dus alleen om effe snel de status van mijn Pi-Hole te checken en niet meer dan dat! >:) _O-

Binnenkort misschien maar eens de boel opnieuw flashen met een mooie Android 10 Custom ROM waarbij die dus niet eens meer erop komt! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:23:
Heb Firefox geïnstalleerd op m’n iPhone, maar helaas, geen ingebouwde adblocker.
Je hebt er hetzelfde in zitten als in de macOS versie. Het is dan ook niet zozeer een adblocker maar wel een privacy tool die bescherming geeft tegen volgen. Daarom noemen ze het ook "enhanced tracking protection". Documentatie hebben ze voor zowel de desktop als iOS/iPadOS versie.
Daarna Firefox Focus geïnstalleerd. Eerste indruk: top, een adblocker ingebouwd! Maar wait what?! Geen tabs, geen bookmarks?
Ook deze heeft geen adblocker maar een blocker om tracking tegen te gaan. Het hele idee achter deze versie is juist dat je zo weinig mogelijk dingen hebt zodat je op een privacyvriendelijke manier kunt surfen. Het is dan ook vooral gericht op eenmalig gebruik en niet een uitgebreide browse sessie. Bijkomend voordeel is dat je het filter van Focus ook in Safari kunt gebruiken. Daardoor heb je met Safari de tool om uitgebreid te surfen.
Room42 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:05:
[...]

Ja, dat kon vroeger ook met Firefox. Geen idee waarom dat er eigenlijk uitgehaald is.
Lees de reviews over dat gedeelte en je snapt waarom. Daarnaast zijn dit soort tools vandaag de dag ook niet zo heel erg populair meer. Er zijn inmiddels veel makkelijkere tools (denk aan iets als Jimdo, Squarespace) of juist veel geavanceerdere tools (een echte code editor).
Ik wil niet als een fanboy klinken, maar Edge is maar 'gewoon' Chromium met een laagje Microsoft eroverheen.
De oude Edge was dat niet, dat was volledig van Microsoft en had zijn eigen render engine. Tijdje terug hebben ze dezelfde beslissing genomen als Opera: het ontwikkelen van een eigen render engine vond men niet rendabel meer dus zijn ze geswitcht naar die van Chromium. Momenteel is Edge dermate ver uitgebreid dat het nu 1 van de beste Chromium browsers is. Vanuit Microsoft gezien dus wel een goeie beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Laatst online: 14-07 21:38
Al ruim 5 jaar geen Firefox meer gebruikt maar was altijd een dikke fan :P Stuit weer op deze topic.
Wat heeft Firefox te bieden ten op zichte van bijvoorbeeld de Brave Browser? Persoonlijk voorkeur, beter beveiliging, mooier UI?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

melkislekker schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:11:
Al ruim 5 jaar geen Firefox meer gebruikt maar was altijd een dikke fan :P Stuit weer op deze topic.
Wat heeft Firefox te bieden ten op zichte van bijvoorbeeld de Brave Browser? Persoonlijk voorkeur, beter beveiliging, mooier UI?
Ehrm..

* het is niet Brave
* het is niet Chromium

;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
ThinkPadd schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:23:
Ik gebruik op de PC al een hele tijd Firefox, fijne browser.

Op iOS is het wat lastiger, ik wil namelijk graag een browser met adblocker. Tot nu toe gebruikte ik daarom Brave Browser. Helaas schijnt die iets raars te hebben uitgevreten lees ik.

Heb Firefox geïnstalleerd op m’n iPhone, maar helaas, geen ingebouwde adblocker. En voor zover ik weet kun je in de iOS variant ook geen addons installeren. Deze valt dus af.

Ugh, weer terug bij af :-(
Ik zit met precies dezelfde problemen. Ik gebruikte iCab Mobile op iOS. Opzich een goede browser met tabs en bookmarks en een goede favortie toolbar, maar steeds meer problemen met de filters tegen ads. Whitelisten was amper te doen en vaak kwamen de meest vervelende ads en ad-block-blockers er toch weer doorheen.

Daar had ik op Firefox op de desktop ook last van, daarom van Adblock Plus naar uBlock overgestapt, stuk sneller en beter in te stellen.

Op iOS ben ik nu over op Brave, daarvan werkt de adblocker in ieder geval naar behoren en de bookmarks zijn lastig maar werkbaar. Grootste probleem wat ik nu heb is dat gedownloade PDF bestanden niet werken en als ik bijvoorbeeld naar BlueJeans wil dan snapt Brave niet dat ik er een app voor geïnstalleerd heb. Voor de BlueJeans links heb ik dan maar weer Safari ingeregeld met een paar bookmarks.

Ik zou willen dat er een goede iOS browser was met bookmarks incl. favorite bar, adblocker met whitelisting en tabs. Maar vooralsnog is het allemaal behelpen en lijkt Brave de beste keuze icm. Safari voor die enkele keer dat ik een PDF/link naar een App nodig heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 15:48
Ik heb Brave eraf gegooid (dat recente nieuwsbericht heeft toch een beetje een vervelende nasmaak achtergelaten wat mij doet twijfelen aan hun principes). Heb de normale Firefox nu in gebruik en dat werkt wel oké. Heb de 'bescherming tegen volgen' op 'Streng' gezet. Daarmee zou hij ook al aardig wat moeten blokkeren. Op bijv. nu.nl zie ik ook dat hij aardig wat crap blokkeert.

Groot voordeel van Firefox op iOS is de 'dark mode' _O_ Dit werkt verrassend goed, erg fijn als je 's avonds in bed nog wat wilt lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 11-06-2020 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Naast inderdaad dit soort geintjes te hebben geflikt :
ThinkPadd schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:11:
Ik heb Brave eraf gegooid (dat recente nieuwsbericht heeft toch een beetje een vervelende nasmaak achtergelaten wat mij doet twijfelen aan hun principes).
Is die browser niks anders dan spyware en hebben ze nu al bepaalde plannen om samen met zo'n beetje alle ad providers het een en ander af te spreken om zodoende mensen te laten betalen voor het blokkeren van ads! :X :/

Kortom : Gooi die zooi z.s.m. van je apparaten af en gebruik iets anders! :Y)

Pagina: 1 ... 22 ... 33 Laatste