Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ThinkPadd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:05:
M.b.t. nieuws: Mozilla komt met fix voor problemen uitgeschakelde add-ons Firefox - ...

De update naar 66.0.4 heeft het probleem verholpen, maar ik ben wel m'n multi-account containers kwijt. Erg frustrerend want dat is zo'n beetje de #1 reden dat ik Firefox gebruik op het werk :/

Iemand een tip hoe ik die terug kan krijgen? Heeft flink wat werk in gezeten om dat goed op orde te krijgen.
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar vroeger toen ik meerdere profielen wilde hebben met alleen Firefox als browser deed ik dat zo :

Meerdere .bat bestanden aanmaken met daarin het volgende :
- Firefox die met de -p optie wordt opgestart en daar achter het gewenste profiel.
- Een stuk code dat de sessies/instances van Firefox apart houdt op het moment dat je twee of meer profielen tegelijk actief gebruikt!

Geen idee of het met de huidige versie van Firefox nog steeds op die manier werkt, want ik geloof dat de toenmalige versie iets van 2.x of 3.x was... :X :$ :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:33:
[...]

Geen idee of het met de huidige versie van Firefox nog steeds op die manier werkt, want ik geloof dat de toenmalige versie iets van 2.x of 3.x was... :X :$ :+
Zeker, ik werk continu met 3 tot 4 verschillende profielen open :)

De command voor het 2e en latere profiel is trouwens:
firefox -no-remote -p [<profielnaam>]

"-no-remote" zorgt ervoor dat er een nieuwe instance gestart wordt. Anders wordt er gewoon een nieuw venster in het actieve profiel gestart.

[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 06-05-2019 15:44 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier op Linux zijn de add-ons-problemen nu pas echt opgelost met 65.0.5, die een paar dagen geleden gereleased is in de Ubuntu packages. Eindelijk :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Room42 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:01:
Hier op Linux zijn de add-ons-problemen nu pas echt opgelost met 65.0.5, die een paar dagen geleden gereleased is in de Ubuntu packages. Eindelijk :)
Vreemd. Op werk had ik met 66.0.4 al geen issues meer en thuis zit ik nog op 66.0.1 en doen m'n addons het ook weer gewoon (sinds ergens vorige week). Op eentje na dan, maar die is niet zo boeiend (dark background and light text). De workaround die eerder was gepost met certificaat importeren had ik op m'n andere computer gedaan en werkte de boel ook weer.

Gebruik wel Debian Unstable ipv Ubuntu. Had je geen 66.0.4 update gekregen bij Ubuntu?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hero of Time Excuses! Ik bedoel inderdaad 66.0.5. Met 66.0.4 verliepen nog steeds dagelijks de add-ons. Ik vermoed dat dat door 'dat script' komt, dat moest ik steeds blijven draaien om het weer even op te lossen. Maar dat is met 66.0.5 dus opgelost voor mij.

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 16-05-2019 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier zijn er nog 2 addons die niet meer werken sinds dat incident, ze zouden uit zijn geschakeld wegens stabiliteits danwel veiligheidsproblemen, zonder de mogelijkheid de addons weer in te schakelen.
Ik heb nog geen werkende alternatieven kunnen vinden voor https://addons.mozilla.or...n/flash-video-downloader/ die bij Mozilla verwijderd lijkt te zijn :S De Photobucket Hotlink addon is ook uitgeschakeld om diezelfde reden.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 17-05-2019 07:51 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Room42 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:26:
@Hero of Time Excuses! Ik bedoel inderdaad 66.0.5. Met 66.0.4 verliepen nog steeds dagelijks de add-ons. Ik vermoed dat dat door 'dat script' komt, dat moest ik steeds blijven draaien om het weer even op te lossen. Maar dat is met 66.0.5 dus opgelost voor mij.
Ik had helemaal niet gezien dat je het over 65 had. :P Maar wel vreemd dat je 66.0.4 had en toch nog issues. Kan idd door de work-around komen. M'n PC thuis waar ik de work-around op het toegepast is nog 66.0.1, maar heb geen idee wat de staat van de add-ons zijn. Dat systeem staat namelijk nog in slaapstand en is sindsdien niet meer aan geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Zojuist geüpdatet naar 67.0 (64bit) en ik heb geen geluid meer, bijvoorbeeld Youtube of andere site met geluid. Geen idee waar ik het moet zoeken. Voorlopig maar even een andere browser gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Windows volumeregeling? Standaard worden tabs gemute? Want zie je nog wel het speakericoontje op de tab als iets zou moeten spelen?

En leuk dat ze net 67 hebben uitgebracht, gisteravond eindelijk eens moeite genomen om 66.0.5 te installeren op m'n htpc. Kan ik weer updaten of iig wachten tot de update beschikbaar is in m'n repo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-06 17:51

JoeZuCK

_Fonz > all.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hopelijk komen al die verbeteringen ook z.s.m. naar de Android versie van Firefox, want ik maak nog regelmatig mee dat bepaalde websites (IMDB of Flickr bijvoorbeeld) extreem langzaam inladen, terwijl ik echt geen slome SoC heb : Qualcomm Snapdragon 820 :)

OK, niet meer bepaald de nieuwste, maar zo langzaam zou het ook weer niet mogen zijn!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 262853

nero355 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:50:
Hopelijk komen al die verbeteringen ook z.s.m. naar de Android versie van Firefox, want ik maak nog regelmatig mee dat bepaalde websites (IMDB of Flickr bijvoorbeeld) extreem langzaam inladen, terwijl ik echt geen slome SoC heb : Qualcomm Snapdragon 820 :)
Nee, in ieder geval niet in de huidige app. FF op Android wordt vervangen door een hele nieuwe app. De huidige krijgt enkel nog minimale (beveiliging) updates. Maar de nieuwe (Fenix) is wel een verademing op mobiel vergeleken met de huidge/originele FF.

nieuws: Mozilla gaat Firefox for Android minimaal onderhouden in aanloop naar...

nieuws: Testversie Mozilla Fenix-browser is beschikbaar in de Google Play Store

Apk uiteraard ook te vinden op apkmirror. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-07 16:14

WCA

Nou, ik vind fenix anders dik tegenvallen. Als ik alleen al google images vergelijk met een chromegebaseerde browser, dan moet ik toch wel even huilen. Voelt alsof ik terug ben in 2010...

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GreNade schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:54:
Nou, ik vind fenix anders dik tegenvallen. Als ik alleen al google images vergelijk met een chromegebaseerde browser, dan moet ik toch wel even huilen. Voelt alsof ik terug ben in 2010...
Dat ligt aan Google :( :( Die geven die "2010-versie" aan Firefox Android en Firefox Focus.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 22-05-2019 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Tsja, in de gewone firefox op android is hetzelfde probleem. User agent aanpassen en het is opgelost. Daar moet mozilla toch wel iets aan kunnen doen? 't is praktisch onbruikbaar zo

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GreNade schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:58:
[...]

Tsja, in de gewone firefox op android is hetzelfde probleem. User agent aanpassen en het is opgelost. Daar moet mozilla toch wel iets aan kunnen doen? 't is praktisch onbruikbaar zo
Imho is dit het teken dat Google zijn macht aan het misbruiken is. Dat is niet iets waar Mozilla omheen zou moeten hacken.

offtopic:
Ik gebruik sowieso tegenwoordig vaker Bing Images of Yahoo Images.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 22-05-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Room42 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:00:
[...]

Imho is dit het teken dat Google zijn macht aan het misbruiken is. Ik gebruik sowieso tegenwoordig vaker Bing Images of Yahoo Images.
Ik weet niet waar het precies aan ligt. Maar het lijkt me dat Mozilla hier prima een fix voor kan maken. Mozilla krijgt ook geld van Google om Google als default in te stellen, dus waarom zou Google kut moeten zijn op Firefox?

Share and Enjoy!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
GreNade schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:02:
[...]

Ik weet niet waar het precies aan ligt. Maar het lijkt me dat Mozilla hier prima een fix voor kan maken. Mozilla krijgt ook geld van Google om Google als default in te stellen, dus waarom zou Google kut moeten zijn op Firefox?
Nogmaals, het is volledig de keuze van Google om de antieke interface te presenteren. Daar heeft Mozilla helemaal niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Room42 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:03:
[...]

Nogmaals, het is volledig de keuze van Google om de antieke interface te presenteren. Daar heeft Mozilla helemaal niks mee te maken.
Als het letterlijk een kwestie is van User Agent aanpassen, weet ik vrij zeker dat daar gewoon mogelijkheden liggen om dat op een andere manier te doen. Maar goed, het is voor mij de reden om firefox niet te gebruiken op Android. (en wat andere kleine bugjes, maar die zijn met Fenix misschien wel verleden tijd)

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Ja maar als FF gebruiker ga je toch geen Google gebruiken om iets te zoeken. :9

Verder al aangegeven door @Room42 waar het probleem ligt bij images zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Anoniem: 262853 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:20:
[...]

Ja maar als FF gebruiker ga je toch geen Google gebruiken om iets te zoeken. :9

Verder al aangegeven door @Room42 waar het probleem ligt bij images zoeken.
Ik gebruik Firefox niet omdat ik geen Chrome wil gebruiken. Ik gebruik Firefox om dat ik het de prettigste browser vind. Op Android slaan ze voor mij de plank op meerdere plekken mis overigens. Fenix krijgt weer een kans als ze uit beta zijn, tot die tijd nog even op Brave blijven :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik vind het juist fijn dat sommige Google gerelateerde diensten de oude interface weergeven als ze een browser detecteren die ze niet snappen : Al die nieuwe design keuzes van Google zijn één grote achteruitgang wat mij betreft! :/
Room42 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:00:
Imho is dit het teken dat Google zijn macht aan het misbruiken is. Dat is niet iets waar Mozilla omheen zou moeten hacken.

offtopic:
Ik gebruik sowieso tegenwoordig vaker Bing Images of Yahoo Images.
Helemaal mee eens! :)
Anoniem: 262853 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:53:
Nee, in ieder geval niet in de huidige app. FF op Android wordt vervangen door een hele nieuwe app. De huidige krijgt enkel nog minimale (beveiliging) updates. Maar de nieuwe (Fenix) is wel een verademing op mobiel vergeleken met de huidge/originele FF.
Hmm... dat had ik graag eerder in dit topic gelezen! :+
Ik wacht wel op de stabiele versie, maar nu weet ik tenminste hoe het ervoor staat met de Android versie, thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Hero of Time schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:01:
Windows volumeregeling? Standaard worden tabs gemute? Want zie je nog wel het speakericoontje op de tab als iets zou moeten spelen?
Inderdaad gewoon de Windows volumemixer. Daar stond Firefox gemute.
Alleen vreemd wie of wat deze gemute heeft, precies gelijk met de Firefox update, want die mixer gebruik ik eigenlijk nooit.
Maar okee, probleem opgelost, ik zat veel te moeilijk en te gecompliceerd te zoeken,

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 23-05-2019 00:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Hmm, na de meest recente update (naar 67.0, 64b op Win10) stonden bij mij opeens een aantal settings op default: startpagina vervangen door de Ff default, telemetry stond weer aan en blokkeren van trackers op standaard ipv strikt. (edit: en bij afsluiten worden alle tabs niet meer opgeslagen, dat ruimt mooi op :+ )

En de nieuwe instelling om addons wel/niet te laten werken in private mode werkt niet: als ik zeg dat het in private mode niet mag, dan wordt het ook in de gewone modus uitgeschakeld.

Pijnlijk, zo vlak na het addon-debacle..

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 24-05-2019 15:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat hele debacle met addons zou opgelost zijn, maar je bent wel verplicht om te updaten naar de laatste versie. Ik had gister m'n laptop weer eens aan en daar draaide nog 65.0.1 op. En prompt gingen de addons op unsupported. Na updaten werkten ze weer. Had ik niet direct verwacht eigenlijk. Mede ook omdat bij m'n HTPC de addons automatisch weer gingen werken na een tijd, zonder update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 10:09

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Iemand last gehad dat na de update naar 67 PC reboot? Op 2 systemen gehad inmiddels. Tevens ook settings die verkeerd stonden evenals firefox default browser setting.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-07 17:08

The Chosen One

Zie signature!

Afspelend sound wordt dus automatisch gemute nu. Heb https://www.dumpert.nl/ toegevoegd bij uitzonderingen. (toegestaan) Wordt alleen nog steeds gemute.

Mis ik iets?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@The Chosen One Net even getest voor je maar hier werkt het gewoon, wel voor nieuwe tabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:22
Heeft iemand ook zoeksuggesties in adresbalk werkend met Startpage.com?
Heb deze stappen gevolgd, maar krijg het niet werkend.

Werkt nu wel ineens :?
  1. Uninstall the extension
  2. Visit https://www.startpage.com/
  3. Click ••• in the address bar > Add Search Engine
  4. Go to about:preferences#search > Default Search Engine and pick Startpage.com here as your default.

[ Voor 67% gewijzigd door ThinkPad op 06-06-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PClop
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

PClop

Geen

( Noob vraag ) :+

Wat ( hier) niet meer werkt in 68.0 is het even slepen van een adres uit de adresbalk naar het
bureaublad of naar een map voor het maken van een snelkoppeling,
Is dat nog weer werkend te krijgen met een aanpassing in bv about config oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand toevallig een FF >=57 compatible addon dat op basis van instelbare tijdsinterval de bookmarks kan exporteren? Google verwijst telkens naar FEBE, maar die is niet >=57 compatible.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ik krijg Lockwise niet aan de praat (denk ik).

Na download/install via https://lockwise.firefox.com/ zie ik geen addon erbij. (het is toch een extra addon?)

Of is het nog steeds nightly only? Nee toch?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
The Chosen One schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:15:
Ik krijg Lockwise niet aan de praat (denk ik).

Na download/install via https://lockwise.firefox.com/ zie ik geen addon erbij. (het is toch een extra addon?)

Of is het nog steeds nightly only? Nee toch?
Lockwise is een app voor Android en iOS. Na installatie kun je deze terugvinden in de apps op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Het is ook voor de browser hoor.

Afbeeldingslocatie: https://www.bleepstatic.com/images/news/web-browsers/firefox/67/lockwise/lockwise-extension.jpg

Alleen dus de vraag of dat momenteel voor open gebruik met standaard versie is dus.

[ Voor 22% gewijzigd door The Chosen One op 29-07-2019 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die algemene productpagina's van Mozilla zijn echt beschamend minimaal met hun informatie. Ik haat dat tot op het bot, vooral omdat ik Mozilla niet haat. Maar dit... :r

@The Chosen One Ik kan de add-on niet eens installeren wegens "A connection failure". Firefox 68.0, Ubuntu.

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 29-07-2019 18:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Room42 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:47:
Die algemene productpagina's van Mozilla zijn echt beschamend minimaal met hun informatie. Ik haat dat tot op het bot, vooral omdat ik Mozilla niet haat. Maar dit... :r
Komt door de :

- verChroming
- verElectroning
- verApping

En dat geldt niet alleen voor Firefox... :(

Verschrikkelijk irritant! :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Mmm, ik heb 68.0.1 en bij mij werkt het (gelukkig) nog wel... :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Slepen naar het bureaublad etc werkt hier ook zonder problemen, denk dus bij degenen bij het niet werkt, eerder een instelling ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:19

The_Worst

Unox

Het werkt hier ook zonder problemen.

Windows 10 64-bit Pro 1903
Firefox 68.0.1 64-bit
UAC op 1-na hoogste stand (standaard)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
The_Worst schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:57:
Het werkt hier ook zonder problemen.

Windows 10 64-bit Pro 1903
Firefox 68.0.1 64-bit
UAC op 1-na hoogste stand (standaard)
Hier exact dezelfde versies. UAC ook op 1 na hoogste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Mijn UAC staat op het hoogste niveau en ik sleep probleemloos een URL naar mijn bureaublad.
Windows en FF volledig up to date

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Anoniem: 639074 in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien" geeft aan dat het juist fout gaat als je UAC juist niet op het hoogste niveau hebt staan ;) En gaat hier dus ook goed.

offtopic:
Ik zie sowieso geen fatsoenlijke redenen om dat niet zo te hebben staan, op een machine die aan internet hangt. Gebruiksvriendelijkheid lijkt me geen issue, een backup moeten terugzetten is een stuk minder gebruiksvriendelijk dan even op pijltjenaarlinks-enter of 1 muisknop te drukken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

F_J_K schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:02:
offtopic:
Ik zie sowieso geen fatsoenlijke redenen om dat niet zo te hebben staan, op een machine die aan internet hangt. Gebruiksvriendelijkheid lijkt me geen issue, een backup moeten terugzetten is een stuk minder gebruiksvriendelijk dan even op pijltjenaarlinks-enter of 1 muisknop te drukken..
Ik heb ook UAC Enabled PC's en laptops naar de klote zien gaan, want de grootste bug aller tijden krijg je toch niet gepatched : De Gebruikers! :D })

Mijn Windows 7 Pro installatie is al meer dan 7 jaar oud en het heeft altijd lekker uitgestaan zonder enig probleem! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:24:
[...]

Ik heb ook UAC Enabled PC's en laptops naar de klote zien gaan, want de grootste bug aller tijden krijg je toch niet gepatched : De Gebruikers! :D })
Ik heb ook in huizen met sloten erop zien worden ingebroken, dus waarom zou je nog een slot op de deur zetten? Het grootste beveiligingslek krijg je toch niet gedicht: de bewoner zelf. :D })

Mijn Windows 7 Pro installatie is al meer dan 7 jaar oud en het heeft altijd lekker uitgestaan zonder enig probleem! :Y)
Ik werk al jaren met gevaarlijk gereedschap maar omdat ik weet hoe ik ermee om moet gaan, heb ik nog nooit een ongeluk gehad. :Y)
Erg bijzondere redenatie altijd. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Room42 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:03:
Erg bijzondere redenatie altijd. 8)7
Mag je vinden, maar de meeste gebruikers blijven "OK clickers" dus het zal vanzelf wel een keer misgaan... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Bhagavad Goeie post. Ik denk dat je hiermee exact verwoordt wat mij prikkelde aan de houding van @nero355. Ik vind het onverstandig om, als 'deskundige', want daar schaar ik @nero355 ook onder, te gaan roepen dat je de beveiliging zomaar uit kan zetten. Dit wordt namelijk door 'leken' overgenomen zonder zich te realiseren wat ze dan wél moeten doen om toch een veilig systeem te houden. Wij snappen wat we doen en zien extra clicks als onhandig, maar voor verder inzichtloze gebruikers is zo'n afleiding toch altijd beter dan dat het zonder waarschuwing toegestaan wordt dat er op systeemniveau wat uitgevoerd wordt.

Waarom en hoe dit met het genoemde Firefox-probleem te maken heeft, snap ik zelf niet zo goed, dat moet ik toegeven.

Als 'deskundige' snap ik jouw stelling wel, @nero355, maar voor de leken onder ons vind ik het gewoon een slecht afdvies om je beveiliging te verlagen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zullen we die hele beveiligingdiscussie omtrent UAC elders voeren? Want dan kunnen we net zo goed hier hebben over seks met een nieuwe partner zonder condoom en autorijden zonder gordel en airbag. Beveiliging is er voor een reden, het uitzetten is onverstandig, hoe 'deskundig' je jezelf ook vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Nee, reageer dan gewoon niet ipv ingaan op een mbr.

[ Voor 78% gewijzigd door Hero of Time op 31-07-2019 09:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ok. Ik heb recent Container tabs ontdekt en met de nodige add-ons is dit echt een geniale feature! Voorheen opende ik 'extra' accounts in een private session of zelfs in een los Firefox-profiel maar met container tabs is dat veel makkelijker, omdat cookies (en dus instellingen) binnen die containers opgeslagen kunnen blijven.

Ik heb nu 'New container tab' en 'Open bookmark in Container Tab' in gebruik maar wellicht kom ik nog leuke add-ons tegen.

Ik gebruik de containers nu vooral voor een beheerportal waarin ik met meerdere accounts moet werken. Jullie al ervaringen hiermee? Nog pro-tips?

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 31-07-2019 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1238828

Misschien kan iemand mij verder helpen hier aangezien ik niks kan vinden op internet. Ik opende gisteren mijn browser en kreeg de vraag hoe ik 2 gedownloade html pagina's wilde openen na het ontwaken uit slaapstand. ken deze pagina's niet maar verwezen na: file:///C:/Users/xxxxx/AppData/Local/Temp/usync.html met uitgever Rubicon Project? Kan niet veel vinden hierover enig idee wat het is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 1238828 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:14:
Misschien kan iemand mij verder helpen hier aangezien ik niks kan vinden op internet. Ik opende gisteren mijn browser en kreeg de vraag hoe ik 2 gedownloade html pagina's wilde openen na het ontwaken uit slaapstand. ken deze pagina's niet maar verwezen na: file:///C:/Users/xxxxx/AppData/Local/Temp/usync.html met uitgever Rubicon Project? Kan niet veel vinden hierover enig idee wat het is?
Geen idee, maar het heeft weinig met Firefox te maken. Dat je toevallig Firefox als default browser hebt, betekend nog niet dat je vraag hier hoort. Je had hetzelfde kunnen hebben met IE als default.

Stel je vraag met zo veel mogelijk informatie over je situatie en wat je ervoor hebt gedaan in een nieuw topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techninja
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-05 09:06
Hero of Time schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:37:
[...]

Geen idee, maar het heeft weinig met Firefox te maken. Dat je toevallig Firefox als default browser hebt, betekend nog niet dat je vraag hier hoort. Je had hetzelfde kunnen hebben met IE als default.

Stel je vraag met zo veel mogelijk informatie over je situatie en wat je ervoor hebt gedaan in een nieuw topic.
oke sorry maar ik wist niet of dit toevallig gerelateerd was aan firefox (het bedrijf/naam) en aangezien informatie grillig is... in ieder geval bedankt voor het opklaren. (even via kennis zijn account als dat geen probleem is ben niet thuis).

[ Voor 5% gewijzigd door techninja op 03-08-2019 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Bhagavad, als je de zin en onzin van UAC wilt bespreken, open je een topic in Privacy & Beveiliging. Zoals eerder gezegd, er is een reden waarom 't er is. Als je constant UAC meldingen krijgt, doe je echt iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:13
Ik heb even een vraagje ... Ik heb net Lockwise app geinstaleerd op mijn telefoon ...
maar nu moet ik een pinCode invoeren om binnen te komen , alleen ik heb nooit een code opgegeven dus ik weet niet welke het is ?

Waar of hoe kan ik nu binnen komen in lockwise ?

Want zo als ik al schreef , ik heb nergens een pin moeten invullen

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 23-10-2019 12:13 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcht
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-07 15:06
Firefox 70 geïnstalleerd en nu werken diverse sites niet meer naar behoren.
Bijvoorbeeld: op https://nos.nl/teletekst#101 werken de links niet goed. Het bijbehorende adres verschijnt wel in de adresbalk, maar de betreffende pagina wordt niet weergegeven. Op de pagina https://poe.ninja/ wordt alleen de achtergrondafbeelding van de pagina weergegeven, maar verder helemaal niets.
In- en uitschakelen van de 'beschermingen' (via schildje links op de adresbalk) heeft geen invloed.
Nu wil ik dus eigenlijk de vorige versie terugzetten, maar de site van Firefox staat vol waarschuwingen tegen het installeren van een oudere versie. Zijn die waarschuwingen terecht of kan het het gewoon doen, bijvoorbeeld na het kopiëren van de tree met alle data van Firefox zodat ik die kan terugzetten?
Ik zou dat liever doen dan een herstelpunt van Windows gebruiken.

Onderweg naar Tertius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Begin eens met je add-ons uitzetten
Beide door jouw gelinkte sites werken hier naar behoren, en ook ik zit op Ff70

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcht
Jester-NL schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:10:
[...]
Begin eens met je add-ons uitzetten
Beide door jouw gelinkte sites werken hier naar behoren, en ook ik zit op Ff70
Geprobeerd, maar geen effect.
Het is vreemd. Afgezien van de Teletekst functionaliteit werkt alles op nos.nl.
Ook in de 'Veilige modus' van Firefox geen resultaat.

Onderweg naar Tertius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Al met een nieuw profiel getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcht
Nee, maar ik heb echt het idee dat het iets technisch is. Als ik gewoon klik op zo'n link gebeurt er niets, maar als ik rechtsklik en 'Openen in nieuw tabblad' kies, wordt de pagina wel netjes geopend in een nieuw tabblad...

Onderweg naar Tertius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zolang je geen andere opties probeert blijf je gissen. Heb zelf recent ook iets vaags met FF gehad. Nieuw profiel en probleem was weg. En het is echt 2 tellen werk om met een nieuw profiel te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies. @Barcht, start Firefox even op via uitvoeren of van de command line met 'firefox -p' en maak daar tijdelijk een nieuw profiel aan. Je oude profiel zal daardoor niet verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:32
Zijn er hier veel mensen die Firefox Sync gebruiken en ook mensen die dit met een eigen Sync server doen? Zit te denken om dit te gaan opzetten nu ik steeds vaker de laptop gebruik :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barcht
Ok, dank allen.
Een alternatief profiel nam het probleem inderdaad weg.
@Room42 Kan ik nu mijn gegevens gewoon exporteren uit het oude profiel en vervolgens importeren in het nieuwe profiel?

[ Voor 3% gewijzigd door Barcht op 23-10-2019 21:35 ]

Onderweg naar Tertius

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barcht schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:33:
Ok, dank allen.
Een alternatief profiel nam het probleem inderdaad weg.
@Room42 Kan ik nu mijn gegevens gewoon exporteren uit het oude profiel en vervolgens importeren in het nieuwe profiel?
Je kunt de betreffende databestanden van je oude profiel kopiëren naar je nieuwe. De add-ons kun je beter opnieuw installeren en, waar mogelijk en nodig, de instellingen vanuit de oude add-ons exporteren en importeren in de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcht
Het werkt - voor zover ik dat nu kan overzien - weer als een zonnetje!
Bedankt!

Toch nog een vraagje: heeft het zin om LastPass Password Manager (of een beter alternatief ) te installeren?
(Ik maak geen gebruik van synchronisatie.)

Onderweg naar Tertius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:25:
Weet iemand toevallig een FF >=57 compatible addon dat op basis van instelbare tijdsinterval de bookmarks kan exporteren? Google verwijst telkens naar FEBE, maar die is niet >=57 compatible.
Anyone? :?

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je al eens in je FF profiel gekeken naar de map 'bookmarkbackups'? Ik zie bij mij dat ongeveer eens per week een lz4 backup is gemaakt van m'n bookmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hero of Time schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:52:
[...]

Heb je al eens in je FF profiel gekeken naar de map 'bookmarkbackups'? Ik zie bij mij dat ongeveer eens per week een lz4 backup is gemaakt van m'n bookmarks.
Dat is niet vaak genoeg ;). vanwege het gebrek aan session-api gebruiken sessie-manager addons sinds v57 de bookmarks daarvoor en ik wil niet het risico lopen dat door een bug in zo'n addon de bookmarks ineens verdwijnen. Er wordt bij dergelijke addons aangeraden regelmatig backups aan te maken, maar dat kan blijkbaar alleen handmatig of automatisch wanneer FF afgesloten wordt en niet automatisch terwijl FF draait.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe vaak bewerk je je bookmarks dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er worden er vrij regelmatig wat aan toegevoegd, stap ik over op een in >=v57 werkende session-manager, dan worden de bookmarks veel vaker bijgewerkt omdat er op dit moment geen andere manier is om sessies (door addons) te laten opslaan.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Raven schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:25:
Zat eens te denken...

Worden de Bookmarks tegenwoordig niet in SQLite formaat in een database opgeslagen :?

Dan zou het toch mogelijk moeten zijn op elk willekeurig moment die database uit te lezen en te exporteren ?!

Of zeg ik nou iets wat helemaal niet klopt... :? :$ :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat je zegt klopt. Places.sqlite is waar het in staat. Inclusief je history. Het bestand zelf backuppen is voldoende, maar neemt wel meer mee dan wellicht gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar dat werkt toch alleen als Firefox niet open staat en dat bestand dan niet in gebruik heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 25-10-2019 18:02 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op Windows misschien, maar deed 't net op Linux en geen probleem om er een kopie van te maken en daarna te openen met sqlite browser zonder melding dat het in gebruik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Herkent iemand hier vaak dat, zeer recent, veel links crashen? Ik krijg dan een fout dat een tab crasht. Vooral hier op dit forum eigenlijk.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als een add-on die de boel om zeep helpt bij je. Ik heb tot nu toe nergens last van op kantoor, waar ik toch wel steeds meer gebruik maak van FF.

Thuis heb ik een beetje een issue dat met 10 tabs met Twitch kanalen het nogal veel geheugen nodig heeft. Zit regelmatig met nog maar 100-200 MB geheugen over (van de 8 GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gunner @Hero of Time Dat klinkt beiden als een add-on die niet helemaal 100 werkt, eigenlijk. ;)

Ik had zelf erg veel last van memory leaks met Decentraleyes. Die gebruik ik nu dus helaas niet meer. Crashen heb ik eigenlijk alleen soms met AWS Web Console in container tabs. Nu heb ik daar (containers) ook wel wat add-ons voor die ik ervan verdenk niet stabiel te zijn, maar het gebeurd niet vaak genoeg dat ik er tijd insteek.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 07-11-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zijn geen add-ons die in de weg zitten bij mij. Ik heb er uBlock, Ghostery, FoxyGestures, KeepassXC, en schijnbaar twee voor kleur wissel om van witte sites donkere te maken.
Probleem zit 'm er meer in dat ik van die 10 kanalen een reeks video's kijk. Alle gesloten tabs blijven schijnbaar ook nog extra in 't geheugen zitten. In totaal heb ik 10 content processen draaien. De zwaarste gebruiken 13.8, 10.7, 9.3, 7.6, 6.9, 6.5 en 6.0% van m'n geheugen. Dat hakt er juist zo veel in. In totaal is dat ~70% van m'n geheugen. Het OS heeft ook nog wat nodig, evenals de browser waar ik GoT mee bezoek en dan heb je dus zomaar nog maar ~600 MB beschikbaar. Ik heb het op ~200 MB beschikbaar gehad. Een keer zelfs zo erg, dat Kodi ernaast draaien niet meer fatsoenlijk ging en dat afsluiten m'n systeem bijna deed vastlopen (tot ik via een TTY het Kodi process hard killde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Room42 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:54:
@Gunner @Hero of Time Dat klinkt beiden als een add-on die niet helemaal 100 werkt, eigenlijk. ;)
Zou kunnen, al gebruik ik alleen ghostery als ik dat zo zie. Wou nog toevoegen dat ik het probleem op twee verschillende computers sinds kort zie dus daar zit misschien wel een logica in. zal er eens mee expirimenteren.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Ik ben er pas sinds kort achtergekomen dat Pocket van Mozilla was, heeft dit ook invloed op het privacy aspect van Pocket? Ik gebruik nu Instapaper (Waarschijnlijk niet echt privacy vriendelijk), en hoopte dat Pocket daar misschien een verschil in kon maken.

Als ik de privacy voorwaarden lees van Pocket dan wordt er nog flink wat verzamelt, of ik lees ik het verkeerd. :)

Weet iemand hier iets over?

PS. Mijn Kobo ondersteunt namelijk ook Pocket, dus handig zou het wel zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Woopdedooo op 21-11-2019 13:57 ]

... na de zomer

• nero355

nero355

Uffje schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:56:
Ik ben er pas sinds kort achtergekomen dat Pocket van Mozilla was, heeft dit ook invloed op het privacy aspect van Pocket?
Van mij hadden ze het in ieder geval niet zo diep hoeven te integreren in Firefox! :F

Ik heb dus meteen het geheel disabled/gesloopt voor zover dat mogelijk was! >:) :Y) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

nero355 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:26:
[...]

Van mij hadden ze het in ieder geval niet zo diep hoeven te integreren in Firefox! :F

Ik heb dus meteen het geheel disabled/gesloopt voor zover dat mogelijk was! >:) :Y) 8)
Je bent niet de enige zag ik haha. Ben er ook achtergekomen dat er wel stukjes op github staan. Ik wacht het nog even af, de interface van instapaper vind ik fijner en er is nu niet veel verschil in de privacy voorwaarde.

En wat betreft integratie, ben recent pas actief met even FF begonnen. Denk dus dat ik alleen het schilletje gepeld heb haha

... na de zomer

• KroontjesPen
  • Laatst online: 21:49

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Ben je net aan het overstappen van ABN-AMRO :X naar ING moet je daar Chrome gebruiken anders doet de spatiebalk het niet in de chat daar.

Dus ook niet in Chrome

[ Voor 10% gewijzigd door KroontjesPen op 28-11-2019 14:33 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 21:49

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Toch kom ik nog even terug op het probleem hier boven met Firefox en Chrome in de chat bij Mijn ING.
Dit nu ook getest in Edge en daar is het probleem niet.

Niet alleen doet de [spatiebalk] niet maar ook END.
Nu ik weet dat ik kan uitwijken als het erg nodig is toch geeft het geen prettige gevoel.
Is het alleen daar bij ING of sluimert er wat in mijn systeem.

Opgelost:
KroontjesPen in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien"

[ Voor 13% gewijzigd door KroontjesPen op 09-12-2019 19:57 . Reden: Opgelost: ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1217850

mijn excuus, ik zag niet direct dat er een "Firefox" ervaringen topic was.

Even mijn beklag:
Hebben we dit met V57 ook al gehad en met het nodige geklier met de userchome.css bestand de tabs alsnog onderaan weten te krijgen, heeft Firefox wederom met een nieuwe update, naar V70, de toegang naar userchrome.css stopgezet en daarmee dus ook de optie om de tabs beneden de adresbalk te krijgen. Ik snap die lui bij Mozilla niet. Op YouTube schreeuwen ze moord en brand om deze simpele functie in een browser die bekend zou moeten staan als de meest bewerkbare browser, en dit vervolgens niet toe te passen, al was het maar optioneel. Niet iedereen houdt van tabs boven de adresbalk en bookmarks toolbar. Het is een gewenning dat ik niet anders ken sinds ik Firefox voor jaar en dag gebruik. En de logica op het hebben van de tabs onderaan is ook makkelijk te onderbouwen. Als je op een pagina zit en je wilt graag even snel naar een andere tab dan moet die tab zo dicht mogelijk bij je muiscursor zitten. Dat is een praktische reden, een niet-praktische reden is 'ik vind het gewoon niet lijken'.

Weet iemand hoe we de tabs weer beneden de adresbalk (en bookmarks toolbar) krijgen vanaf Firefox V70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Volgens hun supportpagina hierover is dit in V69 gebeurd en kun je userChrome.css via je advanced settings weer activeren.

Ik heb ook nog een hele tijd koppig vastgehouden aan de tabs onder de adresbalk maar omdat het steeds maar weer lastiger gemaakt werd om ze op de door mij gewenste plek te zetten heb ik 't op een gegeven moment maar opgegeven. Ik moet zeggen, het went uiteindelijk wel vrij snel.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:37
Ik gebruik daar deze hack voor: https://github.com/Izheil...20and%20other%20functions

Werkt tot nu toe prima met v71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Anoniem: 1217850 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 01:42:
Even mijn beklag:
Hebben we dit met V57 ook al gehad en met het nodige geklier met de userchome.css bestand de tabs alsnog onderaan weten te krijgen, heeft Firefox wederom met een nieuwe update, naar V70, de toegang naar userchrome.css stopgezet en daarmee dus ook de optie om de tabs beneden de adresbalk te krijgen.
Echt... W-T-F... Die gasten zijn Firefox steeds meer aan het slopen! :F

Het wordt echt tijd voor een fork!
Ik snap die lui bij Mozilla niet.
Ik ook niet! :(
Op YouTube schreeuwen ze moord en brand om deze simpele functie in een browser die bekend zou moeten staan als de meest bewerkbare browser, en dit vervolgens niet toe te passen, al was het maar optioneel. Niet iedereen houdt van tabs boven de adresbalk en bookmarks toolbar. Het is een gewenning dat ik niet anders ken sinds ik Firefox voor jaar en dag gebruik. En de logica op het hebben van de tabs onderaan is ook makkelijk te onderbouwen. Als je op een pagina zit en je wilt graag even snel naar een andere tab dan moet die tab zo dicht mogelijk bij je muiscursor zitten. Dat is een praktische reden, een niet-praktische reden is 'ik vind het gewoon niet lijken'.
Het lijkt wel een trend van de laatste jaren :

Heb je een mooi, logisch programma of website ?

Sloop de boel dan vooral en maak er een of ander misbaksel van! 8)7 |:(
Weet iemand hoe we de tabs weer beneden de adresbalk (en bookmarks toolbar) krijgen vanaf Firefox V70?
Laat nog effe weten of het is gelukt, want "ik baal echt met je mee!" om het effe zo te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
@nero355 Check de link die ik gepost hebt, daarmee werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Lizard schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:30:
Bleek bij mij al aan te staan! :o :D

Maar ineens heb ik een lege ruimte bovenaan met ongeveer de hoogte van de URL balk en daaronder de URL balk weer en daaronder weer het menu en dan pas de tabs... W-T-F?!?! Mozilla ?! 8)7 :X

Lijkt in ieder geval totaal niet meer hierop : nero355 in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien" :'( :'( :'(

/EDIT :
Lizard schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:40:
Ik geloof dat dat aan de css ligt.
Ik heb in https://github.com/Izheil...20below/Tabs-below.as.css
De offsets op regel 23 van -7 naar 0 aangepast.
Met de rest kan je ook nog spelen...
Ik heb een eigen brouwsel die ik eerder heb gepost dus als ik weer eens wat tijd wil doden zal ik er eens naar kijken...

Tot die tijd : Pale Moon FTW!!! 8) :+

[ Voor 33% gewijzigd door nero355 op 05-12-2019 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
nero355 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:34:
[...]

Bleek bij mij al aan te staan! :o :D

Maar ineens heb ik een lege ruimte bovenaan met ongeveer de hoogte van de URL balk en daaronder de URL balk weer en daaronder weer het menu en dan pas de tabs... W-T-F?!?! Mozilla ?! 8)7 :X

Lijkt in ieder geval totaal niet meer hierop : nero355 in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien" :'( :'( :'(
Ik geloof dat dat aan de css ligt.
Ik heb in https://github.com/Izheil...20below/Tabs-below.as.css
De offsets op regel 23 van -7 naar 0 aangepast.
Met de rest kan je ook nog spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1217850

NMe schreef op donderdag 5 december 2019 @ 01:55:
Volgens hun supportpagina hierover is dit in V69 gebeurd en kun je userChrome.css via je advanced settings weer activeren.
Ik heb die optie al geprobeerd, die betreffende waarde staat bij mij al op 'true' maar had geen effect.
Lizard schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:30:
Hier niet, het wordt allemaal erg omslachtig omschreven. Volgens de beschrijving moet je via about:profiles eerst een map leeg maken en dan de betreffende tabs.below.css bestand weer in dezelfde map plaatsen waar je userchrome.css eerst stond, dus die moet je eerst verwijderen, maar vooralsnog mocht het geen baat hebben. Zou jij het misschien in hapklare-leekvormige-basisonderwijs niveau kunnen uitleggen :P

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 1217850 op 06-12-2019 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Anoniem: 1217850 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 01:27:
[...]

Ik heb die optie al geprobeerd, die betreffende waarde staat bij mij al op 'true' maar had geen effect.

[...]

Hier niet, het wordt allemaal erg omslachtig omschreven. Volgens de beschrijving moet je via about:profiles eerst een map leeg maken en dan de betreffende tabs.below.css bestand weer in dezelfde map plaatsen waar je userchrome.css eerst stond, dus die moet je eerst verwijderen, maar vooralsnog mocht het geen baat hebben. Zou jij het misschien in hapklare-leekvormige-basisonderwijs niveau kunnen uitleggen :P
Zo moeilijk is het niet, om de js injectie mogelijk te maken moet je eerst deze stap doorlopen:
https://github.com/Izheil...r%20functions/JS%20Loader
Pagina: 1 ... 20 ... 33 Laatste