Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14-10 18:25
quote:
The Chosen One schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 09:20:
Wanneer ik Firefox opstart, opent FF altijd de vorige windows en tabs maar bij elke window opent ook de history sidetab. Erg vervelend want het dient geen nut. Is er een setting ergens om dat te stoppen?

Ik vind wel iets van dit; https://support.mozilla.org/en-US/questions/967848
Maar ik heb het idee dat het iets anders is dan ik bedoel.
Weet niet zeker of ik je helemaal goed begrijp, maar als je een nieuw tabblad opent (ctrl+T), dan zie je rechtsboven op die pagina een klein tandwieltje - klik daar op en je krijgt de mogelijkheid te configureren hoe een nieuw tabblad er uit moet zien.

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23:49

The Chosen One

Zie signature!

quote:
vanaalten schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:16:
[...]

Weet niet zeker of ik je helemaal goed begrijp, maar als je een nieuw tabblad opent (ctrl+T), dan zie je rechtsboven op die pagina een klein tandwieltje - klik daar op en je krijgt de mogelijkheid te configureren hoe een nieuw tabblad er uit moet zien.
Nee. :P

Gewoon heel simpel zoals ik zeg wanneer ik FF weer opnieuw open opent hij alle VORIGE windows en tabs (zoals ingesteld!) , alleen gebeurd dat samen met history side-tab in elke window. Wat ik dan eerst weer moet gaan sluiten, in elke window. Gewoon vervelend elke keer.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 02:05
Hmm eindelijke voor elkaar gekregen om de browser achtergrond zowel bij opstarten als bij nieuwe tabs op donkergrijs te krijgen met wat userChrome.css en userContent.css.
Jammer dat de documentatie voor het hele XUL gebeuren niet erg geweldig is en de DOM inspector plugin die je er voor zou kunnen gebruiken om de classes te ontdekken met FF quantum niet meer werkt.

gekkie wijzigde deze reactie 06-01-2018 11:08 (6%)

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-10 17:57

Compizfox

I use Arch, btw

Weet iemand of het mogelijk is om tabs van één bepaalde container automatisch tussen devices te synchroniseren, bijvoorbeeld via een addon?

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

@Compizfox Al gezocht bij google naar 'firefox sync container'? Dan komt er een add-on bovenaan die wellicht doet wat jij wilt. En voldoet Firefox Sync niet?

De zon schijnt maar toch is het donker.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Evanescent schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:59:
@Compizfox Al gezocht bij google naar 'firefox sync container'? Dan komt er een add-on bovenaan die wellicht doet wat jij wilt. En voldoet Firefox Sync niet?
Ik gebruik al Firefox Sync, maar de functionaliteit die ik zoek gaat verder dan dat. Firefox Sync maakt het mogelijk om tabs van andere devices te openen (via de sidebar "Synced Tabs") en tabs naar andere devices te sturen. Dat is natuurlijk heel mooi, maar ik zoek nu eigenlijk de mogelijkheid om de "sessie" daadwerkelijk automatisch te synchroniseren tussen twee devices, dus dat de tabs die ik open heb op beide devices gelijk zijn. En het liefste dat dan nog voor maar één container.

De reden waarom ik dat wil is omdat ik thuis mijn vaste PC gebruik, en op de universiteit mijn laptop. Het zou heel handig zijn als de container die ik gebruik voor studiezaken automatisch gesynchroniseerd wordt tussen deze apparaten, zodat mijn tabs die ik open had op mijn vaste PC al klaar staan op mijn laptop en vice versa.

De addon waarop jij doelt is deze? Deze lijkt de containers zelf te synchroniseren (of ja, meer een backup+restore), maar niet tabs binnen die containers.

Compizfox wijzigde deze reactie 24-02-2018 14:06 (25%)

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand toevallig de Engelstalige tegenhanger van
quote:
Inhoudcoderingsfout

De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat deze gebruikmaakt van een ongeldige of niet-ondersteunde vorm van compressie.

Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren.
Die heb ik vandaag een aantal keren gehad, alleen bij Twitter.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Raven schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:06:
Weet iemand toevallig de Engelstalige tegenhanger van

[...]

Die heb ik vandaag een aantal keren gehad, alleen bij Twitter.
"Content encoding error".

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Thanks, eens kijken of de Engelse wel nuttige hits oplevert :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Peter Triac
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 00:16
Twitter... Firefox... Ik schrik ineens wakker :-)
Mijn oplossing voor Twitter dwz Tweetdeck (met heel veel kolommen) is:

1 Tweetduck
2 Tweeten
3 Slimjet met alleen de Tweetdeck-pagina er in.

Problemen (bij alles wat ik geprobeerd heb) zijn: Laggy response
en het al dan niet werken van de: Notification pop-ups en/of sound.
DigidD doet het wel oke bij mij, maar bij MijnOverheid wil die niet inloggen, met ERG misleidende melding dat er storing is.Dat had ik al een week, toen eens IE gedaan... IE11 doet het wel gewoon, als iemand tips heeft..

Sjah wijzigde deze reactie 07-03-2018 21:26 (12%)

• sugarlee89
  • Registratie: november 2016
  • Niet online
Gebruik alweer een tijdje Waterfox naar alle tevredenheid, die nieuwe Firefox versie kan ik niet aan wennen

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Sjah schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:15:
DigidD doet het wel oke bij mij, maar bij MijnOverheid wil die niet inloggen, met ERG misleidende melding dat er storing is.Dat had ik al een week, toen eens IE gedaan... IE11 doet het wel gewoon, als iemand tips heeft..
In FF heb ik volgens mij nog nooit problemen gehad, mogelijk een dwarsliggende addon die iets te veel blokkeert?

Oscar Wilde

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
sugarlee89 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:49:
Gebruik alweer een tijdje Waterfox naar alle tevredenheid, die nieuwe Firefox versie kan ik niet aan wennen
Als je je hier maar van bewust bent: Why You Shouldn’t Use Firefox Forks Like Waterfox, Pale Moon, or Basilisk
quote:
Waterfox is based on Mozilla Firefox, and it’s probably the most popular alternative browser based on the Firefox code. It made a name for itself by being a 64-bit browser based on the Mozilla Firefox code when Mozilla only offered 32-bit versions. However, Mozilla Firefox is now a 64-bit browser on 64-bit versions of Windows, so that’s not a reason to use Waterfox anymore.

[...]

Overall, using Waterfox is basically just like using Firefox ESR and changing a few settings…with one big difference: security updates arrive in Firefox ESR much faster than they do in Waterfox. Whenever Mozilla releases security updates for Firefox ESR, the Waterfox developers have to integrate those updates into Waterfox before delivering them to users.
Dus waarom gebruik je dan niet gewoon de volledig ondersteunde Firefox ESR? Die biedt hetzelfde maar wordt door een tig keer groter team ontwikkeld ;)

Evanescent wijzigde deze reactie 08-03-2018 00:03 (15%)

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:49

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
Ik weet niet of je een website serieus moet nemen als die Chromium afkeurt als alternatief voor Chrome :?

Daarnaast vind ik Pale Moon gewoon geweldig :
- Lekker de oude Firefox GUI en niet die nieuwe meuk.
- Ik vind de filosofie van de developer(s) erg goed aansluiten op mijn wensen als het om een browser gaat!

Geen website die mij op andere gedachten zal brengen ;)
quote:
Dus waarom gebruik je dan niet gewoon de volledig ondersteunde Firefox ESR? Die biedt hetzelfde maar wordt door een tig keer groter team ontwikkeld ;)
Zit je nog steeds aan de nieuwe GUI vast... IEUW!!! :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Peter Triac
Als ik die "nieuwe Firefox" installeer , laat het dan mijn "oude Firefox ESR" met rust ?
Dus zodat ik ze naast elkaar kan draaien ?
Tevens zonder geen gedeeld profiel etc. ?
(Momenteel veel browers in gebruik maar geen Quantum)..

• nero355

nero355

quote:
Peter Triac schreef op zondag 11 maart 2018 @ 01:43:
Als ik die "nieuwe Firefox" installeer , laat het dan mijn "oude Firefox ESR" met rust ?
Dus zodat ik ze naast elkaar kan draaien ?
Als je elk een aparte map geeft vast wel :)
quote:
Tevens zonder geen gedeeld profiel etc. ?
(Momenteel veel browers in gebruik maar geen Quantum)..
Je kan Firefox zo opstarten zonder dat die een actief profiel oppakt of juist een specifiek profiel gebruikt dus dat mag ook geen probleem heten!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mmm Firefox 59 release zorgt er bij mij voor dat sommige webpages niet meer goed renderen / leeg blijven.
Vervolgens 60.03beta geprobeerd maar zelfde probleem.

Terug naar 58.02 en opgelost.

Wellicht ben ik de enige maar ik blijf nog maar even op 58.02...

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

@Help!!!! Wat is het doel van deze post? Wilde je gewoon even je ei kwijt of wil je ervaringen uitwisselen?
Heb je anders wat voorbeelden van sites die niet meer werken?

• Compunologist
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:41
quote:
Help!!!! schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:34:
Mmm Firefox 59 release zorgt er bij mij voor dat sommige webpages niet meer goed renderen / leeg blijven.
Vervolgens 60.03beta geprobeerd maar zelfde probleem.

Terug naar 58.02 en opgelost.

Wellicht ben ik de enige maar ik blijf nog maar even op 58.02...
Gebruikte je de normale 59 release of gebruik je het beta kanaal? Ik heb 'r hier ook last van en gebruik de beta's. Heb het gemeld via de "Submit Feedback" maar volgens mij gebeurt daar op dit moment niets mee. Het enige wat op dit moment werkt (behalve teruggaan naar een eerdere versie) is een paar keer in- of uitzoomen via [Ctrl][+] of [Ctrl][-] Dan wordt de desbetreffende pagina op miraculeuze wijze wèl goed weergegeven. Als je dan vervolgens een tijdje wacht en via [Ctrl][0] teruggaat naar de normale zoom, wordt die óók goed weergegeven 8)7
Compliment voor Firefox...alweer ja. Heb een Razer Deathadder muis... en Fx geeft knop 4 en 5 , met de Microsoft generieke driver al een functie, een handige ook, voor -en achteruit.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

quote:
Compunologist schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:51:
[...]

Gebruikte je de normale 59 release of gebruik je het beta kanaal? Ik heb 'r hier ook last van en gebruik de betas. Heb het gemeld via de "Submit Feedback" maar volgens mij gebeurt daar op dit moment niets mee. Het enige wat op dit moment werkt (behalve teruggaan naar een eerdere versie) is een paar keer in- of uitzoomen via [Ctrl][+] of [Ctrl][-] Dan wordt de desbetreffende pagina op miraculeuze wijze wèl goed weergegeven. Als je dan vervolgens een tijdje wacht en via [Ctrl][0] teruggaat naar de normale zoom, wordt die óók goed weergegeven 8)7
Ik zat op het normale releasechannel en bij overgang van 58.02 naar 59 kreeg ik er last van.
Daarom dacht ik, ik probeer even het betachannel met 60.03 wie weet is het daarin opgelost. Dat heeft in verleden wel vaker geholpen met bugs.

Ik had het op heel wat pagina's, bijvoorbeeld ook tweakers en got zelf maar pagina verversen of browser sluiten en openen verhielp het soms.

Ander pagina's kreeg ik helemaal niet goed zoals http://www.overclock.net/forum/search.php?searchid=2407561 en http://www.tweakguides.com/

"Gelukkig" ben ik dus niet de enige met deze ervaring, hopelijk helpt dat FF om het probleem te vinden en te solven.

Bedankt voor de tip met het zoomen! :)

Help!!!! wijzigde deze reactie 14-03-2018 18:06 (4%)

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Ah daar zit dan misschien het verschil met mij, ik zoom standaard alles naar 130% met Zoom Page WE. Misschien dat dat nu juist het probleem voorkomt. Vaag!

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
quote:
Help!!!! schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:04:
[...]

Ik zat op het normale releasechannel en bij overgang van 58.02 naar 59 kreeg ik er last van.
Daarom dacht ik, ik probeer even het betachannel met 60.03 wie weet is het daarin opgelost. Dat heeft in verleden wel vaker geholpen met bugs.

Ik had het op heel wat pagina's, bijvoorbeeld ook tweakers en got zelf maar pagina verversen of browser sluiten en openen verhielp het soms.

Ander pagina's kreeg ik helemaal niet goed zoals http://www.overclock.net/forum/search.php?searchid=2407561 en http://www.tweakguides.com/

"Gelukkig" ben ik dus niet de enige met deze ervaring, hopelijk helpt dat FF om het probleem te vinden en te solven.

Hmmm, hier nu ook FF59, maar vooralsnog zie ik met GoT en die tweakguides site geen rare dingen. En geen zoom-dingen hier, gewoon 100% zoom. Wellicht dat een addon aan jouw kant het probleem veroorzaakt? (of een addon het bij mij voorkomt)

• nero355

nero355

quote:
Sjah schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:55:
Compliment voor Firefox...alweer ja. Heb een Razer Deathadder muis... en Fx geeft knop 4 en 5 , met de Microsoft generieke driver al een functie, een handige ook, voor -en achteruit.
Dat is al eeuwen zo in Firefox, maar ook in andere browsers :)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

quote:
vanaalten schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:43:
[...]

Hmmm, hier nu ook FF59, maar vooralsnog zie ik met GoT en die tweakguides site geen rare dingen. En geen zoom-dingen hier, gewoon 100% zoom. Wellicht dat een addon aan jouw kant het probleem veroorzaakt? (of een addon het bij mij voorkomt)
Thx, heb ik ook aan gedacht. Echter, sinds de veranderingen in FF 57 heb ik eigenlijk geen Add ons meer draaien behalve Ghostery en HTTPS everywhere. Als ik die uitzette bleef probleem bestaan...

PC Specs-Gallery

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Is er iets bekend kwa beta's of roadmap wanneer "Facets and AppID" gesupport gaan worden door Firefox?

https://github.com/tutao/tutanota/issues/194

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• desalniettemin
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 11-10 21:23
quote:
Help!!!! schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:04:
[...]

Als ik op die links klik, dan openen ze. Heb de eerste link ook even gecheckt met Chrome en zie geen verschil tussen de twee. Nightly 61 op Peppermint.

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:40

WoBBeL

Hoi!

Hier sinds FF 59 ook gigantisch veel problemen met de weergave. Ik dacht dat het aan mij lag. Alle profielen weggegooid, Firefox opnieuw geinstalleerd maar zonder succes. Kom ik deze ochtend op m'n werk, zelfde issue na de update van FF naar 59.0.1 8)7

Downgrade naar 58.0.2 en het probleem is opgelost :)

WoBBeL wijzigde deze reactie 19-03-2018 07:50 (35%)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@WoBBeL
Dat is precies het issue dat ik hierboven ook beschreef en uiteindelijk op dezelfde manier "opgelost' heb.

Help!!!! in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien"
Help!!!! in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien"

PC Specs-Gallery

• toro
  • Registratie: december 2012
Wat ik zwaar irritant vind is dat ze sommigen knoppen zoals reload van rechts naar links hebben gezet nadat het jaren en jaren anders is geweest :/

Just my 2 cents.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
WoBBeL schreef op maandag 19 maart 2018 @ 07:41:
Hier sinds FF 59 ook gigantisch veel problemen met de weergave. Ik dacht dat het aan mij lag. Alle profielen weggegooid, Firefox opnieuw geinstalleerd maar zonder succes. Kom ik deze ochtend op m'n werk, zelfde issue na de update van FF naar 59.0.1 8)7

Downgrade naar 58.0.2 en het probleem is opgelost :)

[afbeelding]
Hardware acceleratie uitzetten!

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
toro schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:01:
Wat ik zwaar irritant vind is dat ze sommigen knoppen zoals reload van rechts naar links hebben gezet nadat het jaren en jaren anders is geweest :/

Just my 2 cents.
Gelukkig kun je die nu tenminste weer terugzetten. Voor Quantum stond dat vast en moest je een add-on gebruiken om ze te verplaatsen.

Wat ik nu nog erg storend vind is dat je de snelkoppeling voor het sluiten van Firefox (Ctrl+Q op Linux) niet kunt wijzigen/uitschakelen. Dat is erg lastig als je Ctrl+W mis typt. Gelukkig is ie op Windows Ctrl+Shift+Q, maar op Linux heb ik dus truukjes uit moeten halen om dat te stoppen. 8)7

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:40

WoBBeL

Hoi!

quote:
Smultie schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:45:
[...]

Hardware acceleratie uitzetten!
*O*

Dat was m....maar ik ben niet de enige. Kwam https://support.mozilla.org/en-US/questions/1209121?page=2 en https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1435472 ook tegen!

• nero355

nero355

quote:
toro schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:01:
Het is juist altijd links geweest en die verschrikkelijke redesign van een paar jaar geleden heeft het verpest, waardoor je dat nu denkt ;)

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07:04

WCA

Voorheen: GreNade

Net geüpdate naar FF 60, helaas zijn is de about:newtab pagina van voor quantum nu helemaal weg. Nu maar weer met een extensie opgelost. Zeer jammer dat dat dan weer nodig is.

It's easier to try, than to prove it can't be done

• Peter Triac
@nero355
Ik had, en heb, dus (gelukkig) nog steeds geen FF Quantum
maar vroeg of laat (als er dan nog iets van over is..) zal ik hem bij mijn browser-verzameling voegen.. ;-)
Als een soort "IE-Edge" .. ;-)
Uiteraard gebruik ik al geruime tijd (en tevens tot het einde der tijden) FF ESR (52.6).
Deze ga ik omzetten naar Firefox Portable ESR.
(Incl. aangepaste ini-file zodat hij niet op zoek gaat naar andere "locale versies").
Zodra die ombouw helemaal rond is (plugins, scrips, add-ons, instellingen en weet ik veel
om alle schade van de afgelopen jaren te herstellen) ga ik de andere, "gewone FF ESR" toestaan
om zijn verwoestende update naar "FF 66" oid uit te voeren...
Op dat moment heb dan dus de oude FF (die alles kan) en de nieuwe FF die 0,2 sec. sneller is.. ;-)
Dat lijkt me de beste overlevingsstrategie ;-) ...
quote:
nero355 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:06:
[...]

Als je elk een aparte map geeft vast wel :)

[...]

Je kan Firefox zo opstarten zonder dat die een actief profiel oppakt of juist een specifiek profiel gebruikt dus dat mag ook geen probleem heten!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Ik draai de Firefox Beta branch en het lijkt erop dat men daar begonnen is met het wantrouwen van Symantec SSL-certificaten, zoals hier te lezen was: Google and Mozilla are Deprecating Existing Symantec Certificates.
(Volgens mij heeft het ook op de Tweakers FP gestaan, maar dan is de zoekmachine is te slecht om dat terug te vinden 8)7)

Ik kom nu niet meer op de site van Moneyou, tenzij ik een uitzondering maak. SSL Labs waardeert de site nu ook met een rode T.

Ik heb al een mail naar het info-adres gestuurd met deze info. Ik ben benieuwd hoe snel ze reageren hierop. Dit zullen ze moeten fixen voordat Firefox en Chrome uit beta komen, anders zal bij de klantenservice de spreekwoordelijke stront wel de eveneens spreekwoordelijke ventilator gaan raken :+

• Jeltel
  • Niet online
Ik draai de laatste Firefox (59.0.1 64 bit) maar heel vaak wordt de pagina niet fatsoenlijk geladen. Hele stukken blijven leeg. Een nieuw tabblad openen werkt dan wel weer, maar heel irritant dit.
Meer mensen last van?

edit: Oeps, zie boven...

Jeltel wijzigde deze reactie 22-03-2018 11:33 (6%)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Jeltel
Misschien kan je op zijn minst even de laatste 50 a 100 reacties in het topic teruglezen voordat je een vraag dumpt. :X :>

Help!!!! wijzigde deze reactie 22-03-2018 10:15 (3%)

PC Specs-Gallery

• Smultie
  • Niet online
quote:
Jeltel schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:42:
Ik draai de laatste Firefox (59.0.1 64 bit) maar heel vaak wordt de pagina niet fatsoenlijk geladen. Hele stukken blijven leeg. Een nieuw tabblad openen werkt dan wel weer, maar heel irritant dit.
Meer mensen last van?
Hardware acceleratie uitzetten

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• desalniettemin
@Evanescent: Vreemde is dat Fx ze blokkeert, maar Chrome niet. Had het met de website van mijn werk ook, maar met Nightly 61 weer niet :?

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
desalniettemin schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:33:
@Evanescent: Vreemde is dat Fx ze blokkeert, maar Chrome niet. Had het met de website van mijn werk ook, maar met Nightly 61 weer niet :?
From the end user perspective, the bottom line is that a fair share of Symantec certificates will expire early. There are two deprecation stages. First, certificates issued before June 2016 will stop working in March 2018, with Chrome 66. All remaining certificates will stop working in September 2018, with Chrome 70.
In Chrome dus ook pas vanaf september 2018 voor de laatste certificaten. Chrome stable is momenteel nog versie 65.

Waarom de nightly van Firefox ze weer niet blokkeert, weet ik niet.

Evanescent wijzigde deze reactie 22-03-2018 18:06 (4%)

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:49
quote:
Evanescent schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:04:
[...]

[...]

In Chrome dus ook pas vanaf september 2018 voor de laatste certificaten. Chrome stable is momenteel nog versie 65.

Waarom de nightly van Firefox ze weer niet blokkeert, weet ik niet.
Er zijn 2 fases van het blokkeren van certificaten, zie ook https://www.xolphin.nl/ni...en_Symantec_SSL_in_Chrome

De 1e ronde van certificaten is in de beta's van 15 maart van Chrome als untrusted gemarkeerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Dat die de pagina's niet meer goed rendert in 59 is amateurisme, maar dat ze niet razendsnel met update komen, is nog kwalijker. Teruggegaan naar 58, nadat hardware-rendering (uitzetten) misschien hielp, maar dan gaat die melden dat het lang duurt voordat...

• 526735
  • Registratie: oktober 2019
  • Niet online
Ik heb per ongeluk ingesteld dat wanneer ik een nieuw Firefox venster open, dat hij dan een sidebar opent met history, op internet kan ik er niks over vinden, dus hoe zet ik dat uit?

• nero355

nero355

quote:
wb9688 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:25:
Ik heb per ongeluk ingesteld dat wanneer ik een nieuw Firefox venster open, dat hij dan een sidebar opent met history, op internet kan ik er niks over vinden, dus hoe zet ik dat uit?
Wordt in je profile opgeslagen : Wegclicken is nooit meer zien bij het opstarten als het goed is :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Holy moly dat ik hier nooit eerder naar gezocht heb! Ik vond dat faden al irritant sinds ze het geïntroduceerd hebben! :o

Remove Firefox fade in/out on [full-screen] videos

Try to modify these prefs on the about:config page. Leave out the quotes around the value (enter only two zeros separated by a space).

full-screen-api.transition-duration.enter: "0 0"
full-screen-api.transition-duration.leave: "0 0"
Nu is het schakelen instant _/-\o_

Nu ga ik weer verder zoeken hoe je de video-preview on hover op Youtube kunt laten werken (liefst zonder add-on) :)

Evanescent wijzigde deze reactie 02-04-2018 16:22 (7%)

• desalniettemin
quote:
Evanescent schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:21:
Holy moly dat ik hier nooit eerder naar gezocht heb! Ik vond dat faden al irritant sinds ze het geïntroduceerd hebben! :o

[...]
Nu is het schakelen instant _/-\o_

Nu ga ik weer verder zoeken hoe je de video-preview on hover op Youtube kunt laten werken (liefst zonder add-on) :)
Stond bij mij al op 0 0. De allergrootste ergernis vind ik dat als je een video fullscreen bekijkt en je klikt of dubbelklikt om daarna uit fullscreen te komen, Fx ook niet meer fullscreen is. Chrome heeft dit helemaal niet.

Edit: Oplossing al gevonden. full-screen-api.ignore-widgets op true zetten ;)

desalniettemin wijzigde deze reactie 13-04-2018 15:12 (5%)

• nero355

nero355

quote:
desalniettemin schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:06:
De allergrootste ergernis vind ik dat als je een video fullscreen bekijkt en je klikt of dubbelklikt om daarna uit fullscreen te komen, Fx ook niet meer fullscreen is.
Maar dan de vraag : Waarom zou je op hedendaagse 16:9/16:10/enz. schermen je browser fullscreen willen gebruiken :?

IMHO een hoop ruimte links en rechts die in één klap nutteloos wordt :)

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
nero355 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 18:20:
[...]

Maar dan de vraag : Waarom zou je op hedendaagse 16:9/16:10/enz. schermen je browser fullscreen willen gebruiken :?

IMHO een hoop ruimte links en rechts die in één klap nutteloos wordt :)
Er zijn nog steeds relatief kleine schermen, zoals 13 en 14 inch, daarop browse ik ook full-screen.

edit:
Overigens niet F11-fullscreen, gewoon gemaximaliseerd. Welke modus bedoelt @desalniettemin eigenlijk?

Evanescent wijzigde deze reactie 13-04-2018 19:04 (70%)
Reden: Toch maar een quote toegevoegd, want nieuwe pagina :P

• desalniettemin
@nero355: Ik heb 15,6 inch en als ik video's op youtube bekijk is standaard of theatermodus te klein.

• KroontjesPen
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Klopt het dat in 59.0.2 (64-bits) ook video's van o.a. https://www.rtlnieuws.nl/ niet meer laden.
Voorheen kwamen die wel wat later binnen maar nu helemaal niet meer. Het venster blijft zwart.

De tip over "Aanbevolen prestatie-instellingen gebruiken" aanpassen werkt niet.

May the Force be with you
Tweakers is helaas niet meer onafhankelijk.

• Allard Pruim
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 19:32
quote:
KroontjesPen schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:56:
Klopt het dat in 59.0.2 (64-bits) ook video's van o.a. https://www.rtlnieuws.nl/ niet meer laden.
Voorheen kwamen die wel wat later binnen maar nu helemaal niet meer. Het venster blijft zwart.

De tip over "Aanbevolen prestatie-instellingen gebruiken" aanpassen werkt niet.
Hier werkt het ook niet nee.

• 526735
  • Registratie: oktober 2019
  • Niet online
quote:
nero355 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:51:
[...]

Wordt in je profile opgeslagen : Wegclicken is nooit meer zien bij het opstarten als het goed is :)
Dat was bij mij dus niet het geval, maar nu doet hij het opeens niet meer, dus ja, het is opgelost.

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:32
Interessante Firefox extensie voor Facebook-gebruikers: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/facebookcontainer/ - isoleert de tab waar je facebook.com op bezoekt zodat andere tabs niet bij die Facebook sessie kunnen en Facebook je dus niet meer over het hele internet kan tracken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Blij met Fx 57 en later, hij is snel. Toch had er van mij een mooiere skin ingemogen,waarom niet zoals chrome altijd bij dezelfde blijven....wmb hadden we nog steeds op de skin van Fx 1 en 1.5 gezeten.

• JoeZuCK
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-10 16:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

verkeerd gepost

JoeZuCK wijzigde deze reactie 30-04-2018 20:05 (88%)

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• KroontjesPen
  • Niet online
Bij het zoeken naar het probleem van het niet laten zien van sommige video's van https://www.rtlnieuws.nl/ het volgrnde.
In veilige mode met dus uitgeschakelde add-ons gaat het goed.
Schakel ik zelf, in normale mode, alle add-ons uit dan weer niet.

Nu maak ik wel gebruik van Aris-t2 / CustomCSSforFx, die ik bij de start van Quantum heb ingesteld.
Kan het zijn dat bij updates van Fx daar nu problemen mee zijn.
Dan gaat het lastig worden om te zoeken waardoor. Ook alles opnieuw laden en de voorkeuren weer vinden.

Misschien heeft iemand anders dit probleem al kunnen oplossen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs-Gallery

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

It also introduces support for the Web Authentication API, which means you can log in to websites in Firefox with USB tokens like YubiKey.

Very interesting.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Yep. Waar ik voorheen naar Chrome moest uitwijken om op Bitbucket in te loggen met de Yubikey hoeft dat nu niet meer. Overige sites werkte ook al prima met eerdere Firefox versies en de U2F plugin.

Google gebruikt nog zijn eigen variant op dat U2F waardoor dit momenteel alleen maar in Chromium based browsers werkt. Webauthn support komt echter naar Chrome dus weldra zal inloggen op Google diensten ook gaan werken met iets als Firefox.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Is het wel zo makkelijk om te implementeren dan? Dat de mogelijkheid er is betekent niet dat sites/bedrijven er ineens mee bezig gaan. Paypal bijvoorbeeld i.c.m Firefox.
Veiligheid is iets wat ze vaak roepen het allerbelangrijkste is maar zelfs de Creditcard bedrijven zijn pas sinds kort bezig met 2 factor d.m.v SMS'jes. Een methode die door experts ook weer niet veilig genoemd wordt.

The Chosen One wijzigde deze reactie 10-05-2018 09:06 (39%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Dat U2F is niet nieuw, Firefox speelt hier gewoon een potje "catch up". Er zijn dan ook al veel websites waar je gebruik kunt maken van een U2F device als de Yubikey: Dropbox, Bitbucket, Github, Facebook, LastPass, Dashlane, Keepass, etc. Een wat volledigere lijst vindt je bij Yubico (maker van de Yubikey en mede uitvinder van U2F). Ze werken allen ook prima in Firefox, al sinds de U2F addon die inmiddels niet meer nodig is. Het probleem was en is dat Google een ietwat andere implementatie hanteert welke prima werkt in o.a. Opera en Chrome maar welke niet werkt in Firefox. Hierover is een bug ingediend bij Firefox waarin meer info te vinden is.

Wat Firefox nu gedaan heeft is meer dan alleen U2F support. Ze hebben hier de WebAuthn standaard geïmplementeerd. Dit is overigens een open standaard maar nog redelijk nieuw. Doordat deze nu in o.a. Chrome, Firefox en Edge wordt geïmplementeerd wordt het ineens heel breed beschikbaar waardoor websites ook sneller geneigd zijn om dit te implementeren.

Yubico heeft voor een deel van die standaard een nieuwe key uitgebracht voor passwordless logins (het sleutelwoord hier is FIDO2 en Microsoft). Dat is net even weer een ander deel van de standaard dan waar ik op doel. Waar ik op doel is het 2e factor gedeelte (U2F) waarbij je iets als de Yubikey gebruikt als alternatief voor de TOTP code (lees: een authenticator of sms op je mobiel).

Overigens is die 2e factor niet alleen beperkt tot websites. Je kunt dit ook prima met bijv. ssh gebruiken.

Edit: niet de betreffende bug in Firefox gevonden maar wel een andere waarbij de laatste comment linkt naar een artikel die uitlegt waarom de Yubikey met Google in Firefox niet werkt: Bug 1436085 - Web Authentication - Remove hard-coded support for U2F Google Accounts. Het is dus niet geheel alleen een Google implementatie dingetje.

ppl wijzigde deze reactie 10-05-2018 16:12 (10%)

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

@ppl Klopt bij dropbox (gebruik nu Mega maar toch) kan ik momenteel geen yubikey gebruiken i.c.m Firefox. In theorie werkt het dus maar ze zijn lui/langzaam met implementeren bedoel je?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik denk dat Google nog een wat oudere implementatie gebruikt die wel compatible is met alles wat maar op Chromium is gebaseerd. Dat zal ongetwijfeld wel veranderen wanneer ook Chromium de WebAuthn support krijgt (is nog in de maak). Bitbucket was bijv. ook eerst alleen in Chromium based browsers te gebruiken en werkt inmiddels prima in Firefox.

Overigens werken Dropbox, Github en Bitbucket prima in Firefox 60 met de Yubikey.

Dat de rest het nog niet ondersteund komt niet door luiheid of snelheid. Dit is typisch iets wat een gevalletje kip-ei is. Zodra Chrome en Edge het ook ondersteunen zul je zien dat er wat meer vaart achter komt omdat hiermee het hele kip-ei is opgelost. Naar het schijnt zijn de mensen achter webkit inmiddels ook bezig met de WebAuthn implementatie. Weer een mainstream browser erbij :)

Btw, het kan zijn dat je in about:config nog even de optie security.webauth.u2f moet inschakelen. Die voor webauthn staat standaard al aan. De volgende link geeft nog wat meer info (hoewel redelijk gedateerd nu) en wat sites om mee te testen: Crypto Engineering - Using U2F / WebAuthn

ppl wijzigde deze reactie 10-05-2018 16:05 (18%)

• PE4000
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 05:44
Wie zit hier de boel te verkloten...
Sinds korte tijd heb ik bij sommige video's van rtvnoord.nl geen geluid en nu ook nog deze melding: Error loading media: File could not be played
Ik dacht eerst dat het aan FF ligt, maar ook na de laatste update, helaas.
Extensies: I don't care about cookies, uBlock Origin, Youtube High Definition.
Plugins: OpenH264-videocodec, Widevine Content Decryption Module, Shockwave Flash (vragen om te activeren)

Pale Moon portable (kaal): reclame wat vooraf gaat aan de video, geeft geluid, daarna de reportage video niet meer.
Edge (kaal): geeft totaal geen problemen. Mmm

Voorbeeld
ps. ik heb niets met dit bedrijf te maken...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:32
quote:
PE4000 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:17:
Wie zit hier de boel te verkloten...
Sinds korte tijd heb ik bij sommige video's van rtvnoord.nl geen geluid en nu ook nog deze melding: Error loading media: File could not be played
Ik dacht eerst dat het aan FF ligt, maar ook na de laatste update, helaas.
Extensies: I don't care about cookies, uBlock Origin, Youtube High Definition.
Plugins: OpenH264-videocodec, Widevine Content Decryption Module, Shockwave Flash (vragen om te activeren)

Pale Moon portable (kaal): reclame wat vooraf gaat aan de video, geeft geluid, daarna de reportage video niet meer.
Edge (kaal): geeft totaal geen problemen. Mmm

Voorbeeld
ps. ik heb niets met dit bedrijf te maken...
Hier wat informatie waarmee je naar rtvnoord.nl kan stappen:
quote:
20:20:45.053 Loading failed for the <script> with source “https://az416426.vo.msecnd.net/scripts/a/ai.0.js”. Expeditie-Grunnen-ontmoet-De-jolige-benen:1
20:20:45.214 Loading failed for the <script> with source “https://static.chartbeat.com/js/chartbeat.js”. Expeditie-Grunnen-ontmoet-De-jolige-benen:1
20:20:47.386 Synchronous XMLHttpRequest on the main thread is deprecated because of its detrimental effects to the end user's experience. For more help http://xhr.spec.whatwg.org/ jquery.min.js:4:25244
20:20:47.950 Cross-Origin Request Blocked: The Same Origin Policy disallows reading the remote resource at https://entitlements.jwpl...jNqKKdEeK8BCIACpYGxA.json. (Reason: CORS request did not succeed).
20:20:47.951 Cross-Origin Request Blocked: The Same Origin Policy disallows reading the remote resource at https://adserving.ancoraplatform.com/adv?section_id=1212. (Reason: CORS request did not succeed).
20:20:48.251 Media resource https://content.omroep.nl...0510/180510_XGRUN_XHQ.mp4 could not be decoded. Expeditie-Grunnen-ontmoet-De-jolige-benen
20:20:48.251 DOMException: "The media resource indicated by the src attribute or assigned media provider object was not suitable." provider.html5.js:1:14943
20:20:48.770 Media resource https://content.omroep.nl...0510/180510_XGRUN_XHQ.mp4 could not be decoded, error: Error Code: NS_ERROR_OUT_OF_MEMORY (0x8007000e)
Details: class RefPtr<class mozilla::MozPromise<class mozilla::MediaResult,class mozilla::MediaResult,1> > __cdecl mozilla::MP4Demuxer::Init(void): Parse MP4 metadata failed

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• PE4000
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 05:44
@Ramon Aha, ik lees hier toch diverse problemen en zal ze daarover een mail sturen.
Thx voor je snelle reactie.

• KroontjesPen
  • Niet online
quote:
KroontjesPen schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:13:
Bij het zoeken naar het probleem van het niet laten zien van sommige video's van https://www.rtlnieuws.nl/ het volgende.
In veilige mode met dus uitgeschakelde add-ons gaat het goed.
Schakel ik zelf, in normale mode, alle add-ons uit dan weer niet.

Nu maak ik wel gebruik van Aris-t2 / CustomCSSforFx, die ik bij de start van Quantum heb ingesteld.
Kan het zijn dat bij updates van Fx daar nu problemen mee zijn.
Dan gaat het lastig worden om te zoeken waardoor. Ook alles opnieuw laden en de voorkeuren weer vinden.

Misschien heeft iemand anders dit probleem al kunnen oplossen.
Vandaag wat tijd gehad om het probleem, wat steeds erger werd, te onderzoeken.
De losse zoekbalk werkt ook niet meer.
Mijn conclusie is dat de userChrome.css file van 18-11-2017 niet meer goed werkt.
Wanneer ik dus weer mijn prettige lay-out wil terug krijgen maar ook wil vasthouden moet ik elke wijziging blijven volgen.
Verder dan ook steeds weer zoeken wat ik moet aanpassen om het weer te krijgen wat ik wil.

Voorlopig dan maar het rommelige plaatje van Mozilla gebruiken tot alles van Aris-t2 / CustomCSSforFx wat standvastiger is.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

@KroontjesPen Wat voor mij goed gewerkt heeft, is een keer gewoon een nieuw profiel te starten en daarin enkel de essentiële add-ons te installeren en slechts kleine irritatiepuntjes in de UI aan te passen. Hierna wende het allemaal erg snel en werk ik nu met een redelijk standaard Firefox 60 die voor mij perfect werkt en compatibel is met Mozilla's visie :)

• KroontjesPen
  • Niet online
@Evanescent
Firefox zelf zich laten opfrissen. De 4 add-ons weer terug geplaatst.
In het profile was de chrome map niet meer aanwezig.
Deze weer aangemaakt en de files weer terug geplaatst.
Dan gaat het weer mis.

Het zijn hier ook maar kleine aanpassingen:
De tabbladen onderaan.
Alleen de actieve tab heeft de X en die wordt rood bij keuze.

Nu zou ik de allerlaatste versie van Aris-t2 / CustomCSSforFx nog kunnen pakken maar daar moet ik mijn dan weer even in verdiepen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Er is momenteel een probleem met de add-on Context Search dat een CPU+Memory leak heeft. Deze moet je even zelf downgraden naar versie 3.65 om dat te verhelpen. Zie ook de Github issue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01:26

AW_Bos

Every day, it's a party day 🎉

Laatste tijd merk ik dat Firefox opeens uitvalt, en opnieuw opstart.
Zeer hinderlijk als je ergens een lap reactie aan het intypen bent,, en de boel sluit af :X :(

Na de herstart zie ik ook geen melding met Firefox met een excuus of een uitleg dat er iets mis is gegaan.
Ik ga denk ik maar eens wat add-ons wissen, en kijken waar het zit, maar dat wordt een lange tijd zoeken vrees ik. Soms duurt het een paar uur voordat het gebeurt, en soms helemaal niet. of kent iemand een log-file die hier over zou kunnen gaan?

Zo is het, en zo gaat het, en zo zal het altijd gaan! 😁

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
AW_Bos schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:09:
Laatste tijd merk ik dat Firefox opeens uitvalt, en opnieuw opstart.
Zeer hinderlijk als je ergens een lap reactie aan het intypen bent,, en de boel sluit af :X :(

Na de herstart zie ik ook geen melding met Firefox met een excuus of een uitleg dat er iets mis is gegaan.
Ik ga denk ik maar eens wat add-ons wissen, en kijken waar het zit, maar dat wordt een lange tijd zoeken vrees ik. Soms duurt het een paar uur voordat het gebeurt, en soms helemaal niet. of kent iemand een log-file die hier over zou kunnen gaan?
Heb je de crash reporter wel aan staan in de opties? Niet dat dat heel erg helpt bij het oplossen van de crash, maar dan weet je in ieder geval of de crash 'gemanaged' is of dat je OS het proces gewoon killed.

Ik draai overigens de beta branche en die lijkt erg stabiel, de laatste maanden. Het helpt wel dat ik een paar erg memory-zware pagina's naar een nieuw profiel heb verplaatst. Mijn hoofd-profiel gebruikt nu zo'n 3GB RAM en dat is met 129 tabs open. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

quote:
Evanescent schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:32:
[...]

Heb je de crash reporter wel aan staan in de opties? Niet dat dat heel erg helpt bij het oplossen van de crash, maar dan weet je in ieder geval of de crash 'gemanaged' is of dat je OS het proces gewoon killed.

Ik draai overigens de beta branche en die lijkt erg stabiel, de laatste maanden. Het helpt wel dat ik een paar erg memory-zware pagina's naar een nieuw profiel heb verplaatst. Mijn hoofd-profiel gebruikt nu zo'n 3GB RAM en dat is met 129 tabs open. :P
Volgens mij niet, maar ik ga eens kijken wat dit oplevert!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
AW_Bos schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:33:
[...]

Volgens mij niet, maar ik ga eens kijken wat dit oplevert!
Hopelijk kun je het vinden, want ik kan me goed voorstellen dat dit behoorlijk frustrerend is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

quote:
Evanescent schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:37:
[...]

Hopelijk kun je het vinden, want ik kan me goed voorstellen dat dit behoorlijk frustrerend is.
Ik kan die hele functie niet vinden om de CrashReporter aan te zetten? Volgens about:crashes zijn de laatste crashrapporten van 2 maanden geleden. Dus ergens staat het uit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
AW_Bos schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:38:
[...]

Ik kan die hele functie niet vinden om de CrashReporter aan te zetten? Volgens about:crashes zijn de laatste crashrapporten van 2 maanden geleden. Dus ergens staat het uit?
Lijkt dan haast alsof het niet Firefox zelf is die de stekker eruit trekt. Anders zouden de formulieren ook netjes ingevuld blijven. Worden de openstaande tabs wel hersteld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

quote:
Evanescent schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:43:
[...]

Lijkt dan haast alsof het niet Firefox zelf is die de stekker eruit trekt. Anders zouden de formulieren ook netjes ingevuld blijven. Worden de openstaande tabs wel hersteld?
Nee, het gebeurt dikwijls als ik een filmpje kijk (mp4). Maar ook op andere momenten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 19:32
Zijn er ook MacOS gebruikers met Firefox die een hoog energieverbruik hebben wanneer er een video wordt afgespeeld op bijvoorbeeld YouTube?

Bij het afspelen zie ik in de activiteitenweergave een percentage van ongeveer 200 terwijl het in Safari een stuk lager is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ik heb nu een nieuwe pc, Firefox weer gedownload. Alleen nu heb ik blijkbaar Firefox helemaal niet in de wachtwoord manager staan. En als je dan je account (alleen) overzet verdwijnt alle history en favorites e.d. Niet echt de bedoeling.

Heb de oude pc opgestart op een andere kamer (ook om een HD te testen die prob DOA is) en ben daar nog ingelogd op mijn Firefoxaccount, als ik hem naar beneden sleep kan ik er ook internet weer op aansluiten.

Is er nog een manier om dit makkelijk/moeilijk te fixen?

Acties:
  • 0Henk 'm!
sync?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
The Chosen One schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:13:
Is er nog een manier om dit makkelijk/moeilijk te fixen?
Je kunt je gewoon je profiel-directory kopiëren.
Kopieer de inhoud van %Appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.Profielnaam\ naar je nieuwe profieldirectory op de nieuwe PC. Maak die trouwens eerst leeg (dus Firefox is afgesloten). Je bent dan ook ingelogd in je Firefox Account en kan daar je computernaam aanpassen.

En je Firefox account-password kun je toch gewoon resetten?
Edit: Ahh dit bedoelde je. Ja, dat is dan even jammer :)
Warning: Any data you have on the server will be erased when you reset your password.

Evanescent wijzigde deze reactie 04-06-2018 23:35 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ja precies.

"als u uw wachtwoord opnieuw instelt, wordt een deel van uw gegevens gewist (waaronder gesynchroniseerde servergegevens, zoals geschiedenis en bladwijzer"

Wat valt er nog meer onder dan?

Staan favorites wel bewaard in die map dan (nu op phone)?
Favorites is het handigste om te waren (heb er genoeg en toen ik naar Firefox ging alles weer georganiseerd juist) History zou vervelend zijn maar absoluut mee te leven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
The Chosen One schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:18:
[...]

Wat valt er nog meer onder dan?

Staan favorites wel bewaard in die map dan (nu op phone)?
Favorites is het handigste om te waren (heb er genoeg en toen ik naar Firefox ging alles weer georganiseerd juist) History zou vervelend zijn maar absoluut mee te leven.
Geen idee wat eronder valt maar in principe heb je niks in het account staan dat niet ook in je lokale profiel(en) staat. Dus gewoon een backup van je profiel bewaren en je hebt alles.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Uit ervaring, of gok je? Want ik heb laatst een Win7 naar win10 geupgrade, en alleen de profielmappen bewaard, rest wel kaal gelinstalleerd (lees registry werd vernieuwd). Nou mooi dat Firefox niks kon met die oude profielmap...maar het kan zijn dat ik iets niet goed aanpakte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Iemand op reddit zei dit;

"As long as you have a local copy of your data (bookmarks, etc) then there is no risk to resetting your Sync password. All resetting your password for Sync does is remove your previously uploaded data on the Sync servers. It does not touch the local data. As soon as you enter your new password on the older devices those devices will start uploading the data."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
Sjah schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:00:
Uit ervaring, of gok je? Want ik heb laatst een Win7 naar win10 geupgrade, en alleen de profielmappen bewaard, rest wel kaal gelinstalleerd (lees registry werd vernieuwd). Nou mooi dat Firefox niks kon met die oude profielmap...maar het kan zijn dat ik iets niet goed aanpakte.
Uit ervaring, ik doe het vaker. Maar zoals ik zei, je moet de inhoud van de mappen overzetten. Niet de mappen zelf. Dus bij een migratie installeer ik eerst Firefox en start ik deze een keer. Dan sluit ik hem weer af en plak ik de inhoud van mijn oude profielmap in de nieuwe profielmap onder %Appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.Profielnaam\ (xxxxxxxx.Profielnaam is bijvoorbeeld xyur9fw0.Default).

offtopic:
@Sjah Overigens wel handig om even te quoten of te mentionen tegen wie je het precies hebt ;)

• Leon-B
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20:02
iemand anders problemen met firefox nightly op dit moment waar de zoek optie(google) die via via firefox startpage, via de url bar en de zoek optie die rechts boven in firefox zelf zit niet werk ?

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
Leon-B schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:11:
iemand anders problemen met firefox nightly op dit moment waar de zoek optie(google) die via via firefox startpage, via de url bar en de zoek optie die rechts boven in firefox zelf zit niet werk ?
Bugs in nightly's moet je melden bij de developers, zodat ze dat op kunnen lossen voordat ie naar beta en productie gaat. Ik zou dan, als het kan, wel je zin even nalezen, want hier is niet heel veel van te maken.

Evanescent wijzigde deze reactie 06-06-2018 09:21 (9%)

• Leon-B
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20:02
quote:
Evanescent schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:20:
[...]

Bugs in nightly's moet je melden bij de developers, zodat ze dat op kunnen lossen voordat ie naar beta en productie gaat. Ik zou dan, als het kan, wel je zin even nalezen, want hier is niet heel veel van te maken.
heb ik ook gedaan, ik vroeg me alleen af of ik de enigste was :)
en sorry voor voor incorrecte zin

Leon-B wijzigde deze reactie 06-06-2018 09:24 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Even de update nog, oude pc aangesloten op i-net weer, beetje in/uitloggen en sync klikken en nu is het gelukt.

Wachtwoord opgeslagen in Bitwarden nu! :)

• goldenoldie
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19-06 13:18
Ik heb een vraagje over de optie Hoofdwachtwoord. Ik was in de veronderstelling dat als ik Firefox voor de eerste keer opstart, dat ik dan het ingestelde Hoofdwachtwoord moet invullen en dat Firefox pas daarna allerlei sites toegankelijk maakt waar ik moet inloggen. Dus stel ik wil naar dit forum: ik start Firefox voor de eerste keer vandaag op en kom hier: ik moet dan eerst het Hoofdwachtwoord invullen voordat ik ingelogd wordt op GoT. Vervolgens kan ik naar alle sites die achter een password zitten zonder opnieuw in te loggen.

Nou, zo werkt het dus niet. Ik heb een Hoofdwachtwoord ingesteld maar als ik Firefox stop en later weer opnieuw opstart, kan ik vrolijk en zonder problemen op elke site kijken waar ik ingelogd was.

Ik zit in dit geval op OS X en op een redelijk openbare computer dus ik wil niet dat iedereen zomaar overal bij kan maar ik wil ook niet elke keer weer al mijn passwords invullen.

Ik weet dat er (dure) programma's zijn die dit kunnen regelen maar de lol was juist dat Firefox dit zelf kan doen. Of begrijp ik het hele Hoofdwachtwoord idee niet...?

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
J van E schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:13:
Ik heb een vraagje over de optie Hoofdwachtwoord. Ik was in de veronderstelling dat als ik Firefox voor de eerste keer opstart, dat ik dan het ingestelde Hoofdwachtwoord moet invullen en dat Firefox pas daarna allerlei sites toegankelijk maakt waar ik moet inloggen. Dus stel ik wil naar dit forum: ik start Firefox voor de eerste keer vandaag op en kom hier: ik moet dan eerst het Hoofdwachtwoord invullen voordat ik ingelogd wordt op GoT. Vervolgens kan ik naar alle sites die achter een password zitten zonder opnieuw in te loggen.

Nou, zo werkt het dus niet. Ik heb een Hoofdwachtwoord ingesteld maar als ik Firefox stop en later weer opnieuw opstart, kan ik vrolijk en zonder problemen op elke site kijken waar ik ingelogd was.

Ik zit in dit geval op OS X en op een redelijk openbare computer dus ik wil niet dat iedereen zomaar overal bij kan maar ik wil ook niet elke keer weer al mijn passwords invullen.

Ik weet dat er (dure) programma's zijn die dit kunnen regelen maar de lol was juist dat Firefox dit zelf kan doen. Of begrijp ik het hele Hoofdwachtwoord idee niet...?
Volgens mij haal je heel wat dingen door elkaar. Het hoofdwachtwoord encrypt enkel de opgeslagen wachtwoorden die je kunt vinden in de Opties -> Beveiliging -> Wachtwoorden. Het doet niks met je cookies en opgeslagen sessies. Als je dat ook wilt, moet je cookies wissen bij het sluiten van Firefox.

Anders gezegd: Als je op Tweakers instelt dat je sessie een jaar geldig blijft, zal die niet meer om je wachtwoord vragen. Het hoofdwachtwoord is alleen nodig als de wachtwoordendatabase van Firefox geraadpleegd moet worden.

Evanescent wijzigde deze reactie 07-06-2018 14:32 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• goldenoldie
quote:
Evanescent schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:30:
[...]

Volgens mij haal je heel wat dingen door elkaar. Het hoofdwachtwoord encrypt enkel de opgeslagen wachtwoorden die je kunt vinden in de Opties -> Beveiliging -> Wachtwoorden. Het doet niks met je cookies en opgeslagen sessies. Als je dat ook wilt, moet je cookies wissen bij het sluiten van Firefox.

Anders gezegd: Als je op Tweakers instelt dat je sessie een jaar geldig blijft, zal die niet meer om je wachtwoord vragen. Het hoofdwachtwoord is alleen nodig als de wachtwoordendatabase van Firefox geraadpleegd moet worden.
Aaaaaaaaaaah, ok, dan had ik het inderdaad compleet verkeerd begrepen... Ik snap 'm nu. Nou, dan moet ik dus op zoek naar andere software. Heb LastPass al geprobeerd maar die doet ook niet wat ik wil: lijkt hetzelfde te zijn als wat Firefox al doet... Maar goed, dat gaat teveel off topic hier. ;)

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
J van E schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:49:
[...]

Aaaaaaaaaaah, ok, dan had ik het inderdaad compleet verkeerd begrepen... Ik snap 'm nu. Nou, dan moet ik dus op zoek naar andere software. Heb LastPass al geprobeerd maar die doet ook niet wat ik wil: lijkt hetzelfde te zijn als wat Firefox al doet... Maar goed, dat gaat teveel off topic hier. ;)
Precies, Lastpass en het hoofdwachtwoord gaat allemaal enkel om het beveiligen van de wachtwoorden, niet van je history/sessies.

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 21:38
In FF kan je instellen dat hij al je cookies etc, verwijderd na elke sessie. Dan klopt het toch?

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

• goldenoldie
quote:
Evanescent schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:50:
[...]

Precies, Lastpass en het hoofdwachtwoord gaat allemaal enkel om het beveiligen van de wachtwoorden, niet van je history/sessies.
Dat had ik dus niet begrepen... ;)
quote:
vuurtjih schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:58:
In FF kan je instellen dat hij al je cookies etc, verwijderd na elke sessie. Dan klopt het toch?
Aha... dus ik moet NERGENS automatisch laten inloggen, geen cookies bewaren, etc. Maar dan log je dus nergens automatisch in en moet je alsnog steeds de juiste inloggegevens aanklikken en moet je elke keer weer cookies wel of niet accepteren... Maar goed, ik heb al een ander topic gevonden waar dit allemaal meer on topic is:
J van E in "[Password Managers] Discussie- en reviewtopic"
Voel je vrij de discussie daar voor te zetten! ;)

• nero355

nero355

quote:
Sjah schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:00:
&
quote:
Evanescent schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:40:
[...]

Uit ervaring, ik doe het vaker. Maar zoals ik zei, je moet de inhoud van de mappen overzetten. Niet de mappen zelf. Dus bij een migratie installeer ik eerst Firefox en start ik deze een keer. Dan sluit ik hem weer af en plak ik de inhoud van mijn oude profielmap in de nieuwe profielmap onder %Appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.Profielnaam\ (xxxxxxxx.Profielnaam is bijvoorbeeld xyur9fw0.Default).

offtopic:
@Sjah Overigens wel handig om even te quoten of te mentionen tegen wie je het precies hebt ;)
Toen ik dit vroeger deed moest ik gewoon in een .ini bestand aangeven wat de default profile is en dan werkt alles gewoon zoals je zou verwachten.
Zo te zien doe je dat tegenwoordig door ".default" achter de profielmap in %Appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles\ te zetten :)

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True