Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

https://wiki.mozilla.org/...cts#New_WebExtension_APIs

Er komen eindelijk API's aan voor o.a. session management en toolbars, it's about F'ing time. Raad eens waarom ik nog op v56 zit...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Nu met vrolijke winter-avatar

quote:
Raven schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:43:

Er komen eindelijk API's aan voor o.a. session management en toolbars, it's about F'ing time. Raad eens waarom ik nog op v56 zit...
ESR bedoel je, hoop ik? :X

Exclusief op Tweakers V&A: Simplify3D te koop!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nope....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
Wauw! Living on the edge, hè :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Evanescent schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:56:
[...]

Wauw! Living on the edge, hè :+
Ach, ik heb anders Firefox Portable nog, die wel bijgewerkt is en via VPN online gaat :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23-02 18:11

The Chosen One

Zie signature!

quote:

Wat zijn de daadwerkelijke praktijk gevolgen hiervan? addons kunnen de toolbar boven in beeld veranderen e.d. of waar moet ik aan denken?

Is er nog een aanrader voor een short-URL addon die niet overmorgen ineens stopt met werken bijv.?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
The Chosen One schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:14:
[...]

Wat zijn de daadwerkelijke praktijk gevolgen hiervan? addons kunnen de toolbar boven in beeld veranderen e.d. of waar moet ik aan denken?

Is er nog een aanrader voor een short-URL addon die niet overmorgen ineens stopt met werken bijv.?
In mijn geval gaat het om een addon als Status-4-Evar, de statusbalk (die al een tijdje ontbreekt) gebruik ik altijd voor addon-icoontjes, anders staat er zoveel naast de url-balk. Hopelijk kan die mod bijgewerkt worden zodra de API beschikbaar is, hetzelfde geld voor Session Manager.

Raven wijzigde deze reactie 24-06-2018 17:26 (9%)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
quote:
Raad eens waarom ik nog op v56 zit...
Idem + vanwege mijn wachtwoord manager (KDE Wallet).

Heb ook de develop/edge versie er naast draaien.

DJMaze wijzigde deze reactie 24-06-2018 20:35 (11%)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Sjoema flop 🧙‍♂️

Kan iemand mij uitleggen waarom ik deze melding steeds krijg?

SSL_ERROR_RX_RECORD_TOO_LONG

Op Gmail, en een paar andere communities die ik vaak bezoek?
Op internet lees ik veel over fout aangemaakte certificaten, maar dat het op meerdere sites gebeurt, is wel heel erg frappant? Zelfs in Firefox Veilige Modus met alle extenties uitgeschakeld speelt het zelfs?

...

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die ken ik helaas, ik kreeg (of krijg, geen idee) die altijd bij teechip.com. Nog achteraan gemaild, willen ze dat ik een of ander Amerikaans nummer bel (niet gedaan), daarna werd het stil.

Daar heb ik nooit een oorzaak of oplossing voor weten te vinden.

Raven wijzigde deze reactie 27-06-2018 11:34 (19%)

Oscar Wilde

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Sjoema flop 🧙‍♂️

quote:
Raven schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:33:
Die ken ik helaas, ik kreeg (of krijg, geen idee) die altijd bij teechip.com. Nog achteraan gemaild, willen ze dat ik een of ander Amerikaans nummer bel (niet gedaan), daarna werd het stil.

Daar heb ik nooit een oorzaak of oplossing voor weten te vinden.
Maar wel vreemd dat het bij Google is, ik hoor er niemand over? E ook bij een andere community waar ik vaak kom? Als het eenmaal wel eens een keer na verwoede pogingen laadt, dan laadt hij gedurende de hele sessie. maar na een restart van Firefox is het weer prijzenslag 8)7 :?

Al een hoop geprobeerd, zoals reboot, Firefox in veilige modus (zit 'm dus niet in een extentie), CCleaner (give it a try?), Speedyfox om Firefox te optimizen.
Verder op internet een hoop artikelen over het fixen van zulke problemen op de server, maar dat is niet relevant.

Wel heb ik het vermoeden dat het in de nieuwe versie van 61 zit, die gisteren uitgekomen is, en blijkbaar stilletjes geinstalleerd is. Ik denk maar dat ik Firefox maar eens opnieuw moet installeren.

Edit:

beetje rondgeneusd. Op Reddit kwam ik dit tegen:
quote:
For me the fix was to disable TLS 1.3 for now.

You can do it by doing this:

Write to your address bar: about:config

Search for: security.tls.version.max

Change the value from 4 to 3.

Click ok and you should be good to go! The broken sites should start working instantly!

4 stands for TLS 1.3 and 3 for TLS 1.2

https://www.reddit.com/r/...error_rx_record_too_long/
Lijkt dus dat AVG een beetje staat te SSL hijacken voor het goede doel wat Firefox niet tof vindt.
Met TLS 1.2 als max werkt alles wel goed.

AW_Bos wijzigde deze reactie 28-06-2018 00:01 (33%)

...

Acties:
  • +1Henk 'm!
Kom nooit in Themes, maar er zit een verdraaid mooi dark theme in, dat men eens aan moet zetten, zeker als je W10 hebt. Top. :)

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Vraag het even hier, je hebt nu bij enkele sites die privacy settings (bijv; https://wccftech.com & https://www.macrumors.com ) waarin ze vragen om wat toggles te doen voor opt in's of opt out's. Ik krijg hem alleen bij elke keer dat ik de pagina open of een link op de pagina.

Alleen de site whitelisten met cookiedelete helpt niet, Quantcast goedkeuren bij Ghostery doet niks.

cookie autodelete, uBlock, Ghostery, Decentraleyes, HTTPS, Windscribe zijn de apps die hier betrekking op zouden moeten kunnen hebben.
Iets wat ik mis of waar valt deze keuze/handeling onder?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 03:26

SuBBaSS

-has Ryzen

Jaren en jaren tevreden gebruiker van Firefox maar op 1 pc heb ik zoveel gesodemieter met crashes (hij crasht soms zelfs in de crash-reporter :X) dus veel zitten vogelen met versies/ updates ed.

Nou kom ik er op mijn W10 (FF 61.0) systeem achter dat ik in firefox geen links meer kan verwijderen uit de bladwijzerbalk. Ik heb met rechtsklik gewoon de optie om te verwijderen maar er gebeurt niets. Niet direct vanuit de bladwijzerbalk, maar ook niet als ik het via het menu 'Bladwijzers>alle bladwijzers tonen' probeer.

Kan klikken wat ik wil, ze blijven gewoon staan.
Vrij vervelend omdat ik de bladwijzerbalk wil opruimen, maar er lijkt dus gewoon geen mogelijkheid te zijn.

Iemand bekend met dit probleem en evt. een oplossing/ workaround?
FF zegt dat hij up to date is....

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. | Blogn00b |

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nieuws: Stylish-extensie verdwijnt uit Firefox en Chrome na bericht over data...
Die waarschuwing kreeg ik gister, maar nadat Firefox Stylish bijwerkte (was blijkbaar al even niet gebeurt) is die melding verdwenen :S

Oscar Wilde

• PE4000
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 03:07
Met FF 61.0.2 heb/had ik al een tijdje last van deze melding: YouTube "An error occurred. Please try again later"
Vanuit gmail ontvang ik dagelijks updates van video's, maar wanneer ik op de link klik, die verwijst naar YT, begint de video tot 2 sec en krijg dan die melding.

Firefox Portable (laatste versie), ingelogd, zelfde problemen.
Edge, ingelogd, geen probleem
Palemoon Portable, ingelogd, geen probleem

Uiteindelijk opgelost door een YouTube Classic addon te installeren.

Het probleem!
En wanneer de site geladen is, blokkeert die de OneNote addon. Fijn...
Het is maar dat je het weet...

• Blaze85
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:42

Hoe kan je die popups als je iets intikt in de adresbalk helemaal blokkeren? Ik word er schijtziek van!
Was mij de vorige keer wel gelukt; maar bij nieuwe install weet ik niet meer hoe ik dat deed.

edit:

bij about:config dit op false zetten:
https://i.imgur.com/6MCiXJr.png

Erg vervelende actie van Firefox dat het niet gewoon bij de opties staat om die vervelende popups (want dat zijn het) in de search te blokken |:(

Blaze85 wijzigde deze reactie 25-08-2018 18:34 (56%)

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:25

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
Blaze85 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:26:
Erg vervelende actie van Firefox dat het niet gewoon bij de opties staat om die vervelende popups (want dat zijn het) in de search te blokken |:(
Ik mis ook heel veel opties tegenwoordig in Firefox gewoon direkt in de Settings :/

Het wordt denk ik tijd voor een fork... Mozilla Chrome...ehh... Firefox is niet meer de browser that I was looking for! :'(

Ik ga dit eens fixen vandaag : https://support.mozilla.org/en-US/questions/1164588

Echt zooo irritant! |:(

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Oh, ik vind Firefox nog steeds by far de beste browser van de vier (Edge en IE gezien als een pot nat ;)). Zoveel meer controle over content, configuratie, add-ons. Alles zit op veel logischere plekken dan in Chrome, bijvoorbeeld. Nee, ik leef met een grote smile met de nukken van Firefox :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:

De API voor session management is uitgesteld :(

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1427928
quote:
Session management, originally planned for 2018, is being moved to 2019. Two primary reasons:
- Underlying platform code is being moved to C++ (Bug 1474130), so basing WebExtensions API on current platform code could likely be wasted effort.
- Engineering resources on the add-ons team are being reprioritized to focus on search hijacking, a top-level company initiative.

Source (message written by Mike Conca on July 31, 2018; copied on Aug 16, 2018):
https://trello.com/c/dyUK...extension-api-development
https://trello.com/c/elTMzfQ6/126-session-management-api

(2)
These are the confirmed and prioritized APIs, with their corresponding tentative target release version in parentheses:

API target release
UserScripts 63
topSites (places support) 63
declarativeContent 64
Content handler API 64
desktopCapture (analogous solution by WebRTC team) TBD
Overlays 65 (TBD)
Session management (TBD)
Toolbars (TBD)

Source (page last modified on July 26, 2018; copied on Aug 16, 2018):

Oscar Wilde

Heb hier block location permission question aangezet . De sites die daarom vragen werd een plaag.

Specs

• brommer1
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21:07
NUC7i3, Windows 10 Pro 16gb.
Vraag, 2560x1440 monitor, ik kijk zeer veel Youtube films.
Als ik met Firefox Youtube 1440p wilt kijken gaat het niet hoger dan 1080p, 1440p wordt niet weer gegeven, met Edge kan ik wel 1440p kijken gaat zelf tot 2160p 4k.
Waar kan ik instellen dat Firefox 1440p weer geeft, 1440p kan kijken?
De kleuren zijn onder Firefox veel mooier, niet zo flets, Prestaties staat aangevink.

brommer1 wijzigde deze reactie 28-08-2018 21:16 (11%)

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
quote:
brommer1 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:11:
NUC7i3, Windows 10 Pro 16gb.
Vraag, 2560x1440 monitor, ik kijk zeer veel Youtube films.
Als ik met Firefox Youtube 1440p wilt kijken gaat het niet hoger dan 1080p, 1440p wordt niet weer gegeven, met Edge kan ik wel 1440p kijken gaat zelf tot 2160p 4k.
Waar kan ik instellen dat Firefox 1440p weer geeft, 1440p kan kijken?
Prestaties staat aangevink.
Staat
code:
1
media.mediasource.webm.enabled

wel op true in about:config?

Vetten zijn gezond. Eet meer vetten en minder koolhydraten.

• nero355

nero355

quote:
brommer1 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:11:
De kleuren zijn onder Firefox veel mooier, niet zo flets
Dat komt omdat Firefox fatsoenlijke Color Management heeft ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• brommer1
Hartelijk dank, het werkt perfect, dat had ik nooit gevonden, ga het gelijk opschrijven _/-\o_

brommer1 wijzigde deze reactie 28-08-2018 21:20 (4%)

Spring maar op je brommer... :D (grepske)

Specs

• brommer1
Ik heb ook getest met de ander NUC7PJYH-J5005, werkt perfect, Youtube met 1440p60 loopt vloeiend, waarom staat het niet standaard aan?

• nero355

nero355

quote:
brommer1 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:52:
Ik heb ook getest met de ander NUC7PJYH-J5005, werkt perfect, Youtube met 1440p60 loopt vloeiend
Is dat gekke ding eindelijk een beetje stabiel ?!

Deel je ervaringen met ons hier : Nnoitra in "[Ervaringen] Intel Apollo Lake & Kaby Lake NUC's"
Zie dat je al wat dingetjes had gepost daar, maar een up-to-date ervaring zou tof zijn, want als HTPC is die echt ideaaaaal! :)
quote:
waarom staat het niet standaard aan?
Omdat men liever ruzie maakt dan met elkaar afspreekt welke codecs we gaan gebruiken op het internet :F

• XVI
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16-02 14:01
Sjah schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:05:
Heb hier block location permission question aangezet . De sites die daarom vragen werd een plaag.
Heb zelf steeds meer last van allerhande sites die notificaties willen versturen.
Wat een beetje jammer is is dat als je die verzoeken blokkeert je dat niet (met een icoontje oid.) ziet.
Eigenlijk zouden die dialogen wat makkelijker te negeren moeten zijn.

Ongerelateerd: sinds versie 61 gebruik ik DoH (dns over https) en het werkt perfect!

XVI wijzigde deze reactie 15-09-2018 10:50 (8%)

• Tijntje
  • Laatst online: 19:23

Tijntje

Hello?!

Moet zeggen dat ik sinds een jaar weer ben overgestapt van Chrome naar Firefox en de enige reden voor de overstap was dat ik een adblocker op mijn mobiele Firefox kan draaien.
Toch vind ik Chrome in alles zo veel fijner op zowel desktop en mobiel.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• nero355

nero355

Tijntje schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:56:
Moet zeggen dat ik sinds een jaar weer ben overgestapt van Chrome naar Firefox en de enige reden voor de overstap was dat ik een adblocker op mijn mobiele Firefox kan draaien.
Toch vind ik Chrome in alles zo veel fijner op zowel desktop en mobiel.
Pi-Hole met een OpenVPN verbinding die je op je telefoon kan opzetten lost dat makkelijk op voor al je apparaten zowel thuis als onderweg :)

• Tijntje
  • Laatst online: 19:23

Tijntje

Hello?!

nero355 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:32:
[...]

Pi-Hole met een OpenVPN verbinding die je op je telefoon kan opzetten lost dat makkelijk op voor al je apparaten zowel thuis als onderweg :)
Dat vind ik dan weer een te complexe opzet voor het gehele gezin :)
Ben nu ook aan het kijken naar Brave als browser en ziet er veel belovend uit echter mist de Android Sync nog voor dit moment. Zodra dat er is denk ik dat ik over kan.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Het is een longshot, maar nog meer mensen problemen hier met Firefox i.c.m. Kaby Lake (i7 8550u)?
Vorige week mijn nieuwe laptop binnen gehad, maar helaas gebruikt Firefox (61 en 62) bijna continu 25% CPU load, zelfs met een enkel blanco tab. Op andere apparaten met oudere CPU's heb ik dit probleem niet.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Kaalus schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:31:
Het is een longshot, maar nog meer mensen problemen hier met Firefox i.c.m. Kaby Lake (i7 8550u)?
Vorige week mijn nieuwe laptop binnen gehad, maar helaas gebruikt Firefox (61 en 62) bijna continu 25% CPU load, zelfs met een enkel blanco tab. Op andere apparaten met oudere CPU's heb ik dit probleem niet.
Heb je een schoon profiel geprobeerd? Ik verdenk een add-on of zo.
Je kunt Firefox met 'firefox -p' starten om een nieuw profiel te maken.

Evanescent wijzigde deze reactie 17-09-2018 09:38 (6%)

• Kaalus
  • Niet online
Evanescent schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:38:
[...]

Heb je een schoon profiel geprobeerd? Ik verdenk een add-on of zo.
Ja, vergeten te vermelden, Maakt geen verschil, en de add-ons zijn precies hetzelfde. Sterker nog, had in eerste instantie gewoon het profiel van m'n oude laptop overgenomen.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Kaalus schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:39:
[...]

Ja, vergeten te vermelden, Maakt geen verschil, en de add-ons zijn precies hetzelfde. Sterker nog, had in eerste instantie gewoon het profiel van m'n oude laptop overgenomen.
Jammer :) Ik heb dit symptoom alleen als ik van een bepaalde site teveel tabs open heb staan. Die blijft om een of andere reden altijd CPU gebruiken (zal wel brakke JavaScript zijn). Een keertje herstarten (Ctrl+Shift+Q) is dan voldoende. Maar schoon heb ik hier geen ervaring mee. - Of nou ja, een keer met een brakke add-on, wel.

Hoe is je RAM usage idle?

Evanescent wijzigde deze reactie 17-09-2018 09:59 (6%)

• Kaalus
  • Niet online
RAM usage valt wel mee, nog meer dan voldoende over.
Heb net een schone Windows geinstalleerd zonder enige drivers, ook dat maakt geen verschil. Met drivers ook niet overigens, ik verdacht de Intel HD driver dat die wellicht te nieuw was. Maar met een oudere van Windows Update resulteert het in hetzelfde.
Ook als backup Firefox ESR nog geprobeerd (met een schoon profiel weer) en ook die heeft hetzelfde.
Daarna Waterfox erop gezet, en gelukkig, die heeft er geen last van! :) Dus op z'n minst een Firefox based browser gevonden die goed draait, wat no way dat ik naar iets als Chrome of Edge ga...

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Kaalus schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:21:
[...]Ook als backup Firefox ESR nog geprobeerd (met een schoon profiel weer) en ook die heeft hetzelfde.
Daarna Waterfox erop gezet, en gelukkig, die heeft er geen last van! :) Dus op z'n minst een Firefox based browser gevonden die goed draait, wat no way dat ik naar iets als Chrome of Edge ga...
Waterfox is toch gebaseerd op nog oudere meuk dan ESR? Misschien moet je gewoon de hardware acceleratie uitschakelen?

• nero355

nero355

Evanescent schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:44:
Misschien moet je gewoon de hardware acceleratie uitschakelen?
Daar zat ik dus ook aan te denken, maar je zou juist bij 25% CPU gebruik denken dat die al uit staat... :?

Best wel een vaag probleem!

• Kaalus
  • Niet online
Vandaag geupdated naar Firefox 62.0.2 en voor zover lijkt alles weer oud, vertrouwd en dus weer dik in orde! :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NoScript geeft hier in FF een cross-site scripting error bij geek: Tweakers Podcast #26 - Klimaatproblemen en camera(r)evoluties
Uitvoeren van ‘postMessage’ op ‘DOMWindow’ is mislukt: de opgegeven oorsprong van de bestemming (‘https://www.youtube.com’) komt niet overeen met de oorsprong van het ontvangervenster (‘https://tweakers.net’).
Het YT-filmpje wordt niet weergegeven, terwijl embedded YT-video's op GoT prima werken en die op nieuws: Astronomen vinden sterke aanwijzingen voor aanwezigheid exomaan werkt ook normaal.

Gaat dit nu aan de kant van T.net mis of aan mijn kant in FF? :S

edit: @crisp Ik twijfel nog steeds of dit in SB hoort of hier, zou jij een korte blik willen werpen? ;)

Raven wijzigde deze reactie 05-10-2018 12:32 (5%)

Oscar Wilde

• crisp
  • Laatst online: 22:21

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:46:
NoScript geeft hier in FF een cross-site scripting error bij geek: Tweakers Podcast #26 - Klimaatproblemen en camera(r)evoluties

[...]

Het YT-filmpje wordt niet weergegeven, terwijl embedded YT-video's op GoT prima werken en die op nieuws: Astronomen vinden sterke aanwijzingen voor aanwezigheid exomaan werkt ook normaal.

Gaat dit nu aan de kant van T.net mis of aan mijn kant in FF? :S

edit: @crisp Ik twijfel nog steeds of dit in SB hoort of hier, zou jij een korte blik willen werpen? ;)
Werkt hier bij mij prima in Firefox. De postMessage zou van het IAB consent framework kunnen zijn, maar de vraag is of dat hier ook de oorzaak is of een bijzaak.

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:17:
[...]

Werkt hier bij mij prima in Firefox. De postMessage zou van het IAB consent framework kunnen zijn, maar de vraag is of dat hier ook de oorzaak is of een bijzaak.
Hmm... ok. Wel apart dat het (tot nu toe) alleen bij die specifieke pagina gebeurt en het op andere pagina's goed gaat.

Oscar Wilde

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:26:
[...]

Hmm... ok. Wel apart dat het (tot nu toe) alleen bij die specifieke pagina gebeurt en het op andere pagina's goed gaat.
Misschien de combinatie van die twee embeds op diezelfde pagina? Ik weet het ook niet, maar ik ondervind dan ook geen problemen daar...

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

Misschien de combinatie van die twee embeds op diezelfde pagina? Ik weet het ook niet, maar ik ondervind dan ook geen problemen daar...
Weer een :/ : video: Techjuwelen - Canon EOS 300D - De eerste betaalbare DSLR , terwijl nieuws: Instagram Stories staat langere video's toe door deze op te knippen geen problemen geeft.

Raven wijzigde deze reactie 07-10-2018 10:21 (20%)

Oscar Wilde

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie wel dezelfde postMessage errors, maar dat lijkt bij mij geen invloed te hebben op de werking van de YT video.

Er is wel een verschil tussen beide; de eerste is een embed van ons eigen kanaal via de YT Iframe JS API en de tweede is een gewone iframe embed van een 3rd-party YT video.

Zie je meer foutmeldingen in je console, of zie je requests in de network console die geblokkeert worden?

crisp wijzigde deze reactie 08-10-2018 09:39 (18%)

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:35:
[...]

Ik zie wel dezelfde postMessage errors, maar dat lijkt bij mij geen invloed te hebben op de werking van de YT video.

Er is wel een verschil tussen beide; de eerste is een embed van ons eigen kanaal via de YT Iframe JS API en de tweede is een gewone iframe embed van een 3rd-party YT video.

Zie je meer foutmeldingen in je console, of zie je requests in de network console die geblokkeert worden?
"Load denied by X-Frame-Options: YouTube: YouTube does not permit cross-origin framing"

"Load denied by X-Frame-Options: YouTube: YouTube does not permit cross-origin framing" (andere link)

Vermoedelijk gevolg van NoScript blokkade(?). Verder niks bijzonders, wat ad-netwerken die geblokkeerd worden, dezelfde als bij de video's die wel werken.

Zou het dan misschien aan het verschil liggen dat jij noemde? Geen idee welke op GoT gebruikt wordt, maar op het forum geen problemen.

Raven wijzigde deze reactie 08-10-2018 10:13 (8%)

Oscar Wilde

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:10:
[...]

"Load denied by X-Frame-Options: YouTube: YouTube does not permit cross-origin framing"

"Load denied by X-Frame-Options: YouTube: YouTube does not permit cross-origin framing" (andere link)

Vermoedelijk gevolg van NoScript blokkade(?). Verder niks bijzonders, wat ad-netwerken die geblokkeerd worden, dezelfde als bij de video's die wel werken.

Zou het dan misschien aan het verschil liggen dat jij noemde? Geen idee welke op GoT gebruikt wordt, maar op het forum geen problemen.
Of het aan NoScript ligt kan je zelf het beste checken lijkt me ;)

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:33:
[...]

Of het aan NoScript ligt kan je zelf het beste checken lijkt me ;)
Met NoScript uit verdwijnt die melding, al zie ik net nog een ander voorbij komen die niet verdwijnt: Content Security Policy: ‘x-frame-options’ wordt genegeerd vanwege ‘frame-ancestors’-instructie.

NoScript weer aan, die ene error weer terug plus deze dat al duidelijk aangeeft wat voor blokkade actief is: "NoScript heeft een potentiële poging tot cross-site scripting (XSS) van [https://tweakers.net] geblokkeerd."

Oscar Wilde

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:45:
[...]

Met NoScript uit verdwijnt die melding, al zie ik net nog een ander voorbij komen die niet verdwijnt: Content Security Policy: ‘x-frame-options’ wordt genegeerd vanwege ‘frame-ancestors’-instructie.

NoScript weer aan, die ene error weer terug plus deze dat al duidelijk aangeeft wat voor blokkade actief is: "NoScript heeft een potentiële poging tot cross-site scripting (XSS) van [https://tweakers.net] geblokkeerd."
Ok, dus een false-positive van NoScript?

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:06:
[...]

Ok, dus een false-positive van NoScript?
Denk het, maar waarom niet bij alle geëmbedde YT video's op de FP/GoT? Op GoT heb ik die melding nog nooit gehad, pas sinds kort bij bepaalde video's op de FP, maar lang niet alle.

Oscar Wilde

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:07:
[...]

Denk het, maar waarom niet bij alle geëmbedde YT video's op de FP/GoT? Op GoT heb ik die melding nog nooit gehad, pas sinds kort bij bepaalde video's op de FP, maar lang niet alle.
Omdat alleen YT video's van ons eigen kanaal via de Iframe JS API worden geinclude gok ik.

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:09:
[...]

Omdat alleen YT video's van ons eigen kanaal via de Iframe JS API worden geinclude gok ik.
Dus NoScript lijkt getriggered te worden door de YT Iframe JS API?

Oscar Wilde

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:25:
[...]

Dus NoScript lijkt getriggered te worden door de YT Iframe JS API?
Daar lijkt het op ja

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weer een: reviews: Google Pixel 3 en 3XL: Intelligent en een tikje eigenwijs :/
Later maar eens kijken waar false positives bij NoScript gemeld kunnen worden.

Oscar Wilde

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is er een manier om met de nieuwere versies van Firefox een enkele instantie van Firefox af te dwingen?
Ik heb de extensie Tab Mix Plus: Webkit edition al geprobeerd, maar dat mocht niet baten en het sloopte bovendien mijn Spotweb (kon dan geen spots meer openen).

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

CH4OS schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:29:
Is er een manier om met de nieuwere versies van Firefox een enkele instantie van Firefox af te dwingen?
Wat bedoel je? Firefox draait toch altijd in een enkele instantie, tenzij je hem start met de -no-remote parameter.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Soms heb ik hier twee vensters van Firefox op de taakbalk. Geen idee waarom de tweede dan start/geopend wordt. Waarschijnlijk omdat Firefox dan denkt dat ik 2 sessies open had staan of zo in twee verschillende vensters, maar dat is dus niet zo. Ik heb het liefste gewoon 1 venster en daarin alles als tabblad.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

@CH4OS Wat staat er in dat tweede venster dan? :? Er zijn wel exploits om pop-up-blockers te passeren. Heb je wel voldoende blockers zoals uBlock Origin en Disconnect of Ghostery draaien?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zie in dat venster gewoon mijn reeds openstaande tabbladen (in het eerste venster), geen andere tabbladen of gekke dingen. Ik heb uBlock Origin geïnstalleerd staan en heb ook een Pi-Hole draaien op mijn netwerk.
Ik draai ook Tab Session Manager, zodat mijn tabs gebackupped worden en hersteld wanneer ik Firefox open.

EDIT:
Ik zie wel dat een aantal pinned tabbladen weg zijn., die maar even met de hand herstellen.

CH4OS wijzigde deze reactie 25-10-2018 00:47 (32%)

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22-02 09:03
Hebben er meer mensen last van dat sinds de laatste update de addons het niet meer doen?

Edit: kwestie van uit- en inschakelen.

dimmak wijzigde deze reactie 26-10-2018 09:05 (19%)

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-02 21:45

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb 't issue sinds 3 dagen dat het laden/connected naar een website zeker een seconde of 4 duurt, vaak langer. Lijkt alsof ie eerst nog connectie moet establishen ofzo. Ik lijk 't probleem te hebben sinds de nieuwe Firefox 63.0.
Ik merk dat ik steeds vaker naar chrome, met exact dezelfde plugins als die ik op Firefox draai, grijp om bijvoorbeeld Flickr-zaken te doen (inloggen werkt maar flaky met Firefox) en ook vluchten te boeken enzo. Firefox is traag en besluit om vaker gewoon te weinig content te laten zien of om niks uit te voeren als je op een verder-knop drukt o.i.d.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Xiaomi Mi A2 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:50

GreNade

Zeg maar Wouter

Hier is 't wel iets trager, maar niet extreem. Gmail is wel heel traag geworden, evenals Youtube.

It's easier to try, than to prove it can't be done

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-02 21:45

Deathchant

Don't intend. Do!

Oh, die proxysettings zijn veranderd inderdaad. Stond bij mij ook op autodetect. Ik maak gebruik van een VPN, dus misschien zoekt ie dan wat langer. Toen ik deze setting zette op NO PROXY, toen was 't gewoon weer snel.
Bedankt voor je links, je hebt me hiermee goed geholpen!

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• nero355

nero355

Alle programma's die een dergelijke setting hebben kan je beter op "No Proxy" zetten, vanwege deze exploit :
https://pi-hole.net/2018/...th-an-entry-in-etc-hosts/ :)

• daanb14
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-02 07:25

daanb14

You don't touch my Ryzen!

Hallo forumleden,

Ik weet niet of jullie hetzelfde ervaren, maar Tweakers is bij mij op Firefox gigantisch vaak stuk en op Chrome en Edge niet. Weten jullie waar dit aan ligt? Ik heb Firefox al opnieuw ingesteld met fresh restart.

• Smultie
  • Niet online
daanb14 schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:22:
Hallo forumleden,

Ik weet niet of jullie hetzelfde ervaren, maar Tweakers is bij mij op Firefox gigantisch vaak stuk en op Chrome en Edge niet. Weten jullie waar dit aan ligt? Ik heb Firefox al opnieuw ingesteld met fresh restart.
Iets specifiekere informatie zou een boel helpen.
* OS (win, linux, MacOS, Android, iOS)
* Versie (stable, beta, nightly)
* addons?

etc

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Xiaomi Mi A2 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• daanb14

daanb14

Het gaat om de stable versie 63.0.3 met Windows 10 Pro Build 1809. De addons die ik gebruik zijn uBlock Origin en Bitwarden. Ik heb het vermoeden dat het zou kunnen liggen aan het private certificate systeem van Kaspersky.

• Smultie
  • Niet online
daanb14 schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:33:
Het gaat om de stable versie 63.0.3 met Windows 10 Pro Build 1809. De addons die ik gebruik zijn uBlock Origin en Bitwarden. Ik heb het vermoeden dat het zou kunnen liggen aan het private certificate systeem van Kaspersky.
Zet als eerste beide addons even uit (tijdelijk) op Tweakers.

• daanb14

daanb14

Ik heb op dit moment de personal certificates van Kaspersky uitgezet en tot nu toe wordt alles correct ingeladen. Ik geeft nog een update of het goed blijft gaan, maar ik hoop het wel. Ik was best wel ten einde raad, want Tweakers is best wel belangrijk natuurlijk ;)

• G_M_C
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:35

G_M_C

Nu weg ....

Mensen, ik gebruik ff op mn Android telefoon al een tijd naar tevredenheid. Vooral ivm de mogelijkheden voor addons voor privacy en reclameblocker.

Maar ik toch 1 ding. De PDF viewer doet het niet meer. Ik weet niet of het een instelling in android zelf is geweest if een instelling in ff, maar pdfs worden niet meer herkend in mn telefoon. Hoe zet ik pdf viewer in ff weer aan?

• nero355

nero355

G_M_C schreef op donderdag 13 december 2018 @ 03:50:
Mensen, ik gebruik ff op mn Android telefoon al een tijd naar tevredenheid. Vooral ivm de mogelijkheden voor addons voor privacy en reclameblocker.

Maar ik toch 1 ding. De PDF viewer doet het niet meer. Ik weet niet of het een instelling in android zelf is geweest if een instelling in ff, maar pdfs worden niet meer herkend in mn telefoon. Hoe zet ik pdf viewer in ff weer aan?
Geef eens een voorbeeld dan test ik het op mijn telefoon :)

Ik gok namelijk dat het aan je addons ligt!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

G_M_C schreef op donderdag 13 december 2018 @ 03:50:
[...] Maar ik toch 1 ding. De PDF viewer doet het niet meer. Ik weet niet of het een instelling in android zelf is geweest if een instelling in ff, maar pdfs worden niet meer herkend in mn telefoon. Hoe zet ik pdf viewer in ff weer aan?
Ik herken de PDF-viewer op mobile helemaal niet. Weet je zeker dat je niet altijd een andere app hebt gebruikt voor de PDF's?

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Iemand hier problemen (in dat het niet werkt) met doorsturen van tabs van pc naar iPad/telefoon.

• nero355

nero355

Ik kwam dit onlangs tegen : LanTao in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"

Waar het op neerkomt : Firefox wil straks voor mij beslissen welke DNS server ik gebruik! :F

Zelfs Google Chrome is niet zo eigenwijs! |:( WTF?!?! Firefox ?!

• Pendaco
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 17:33

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Afgelopen zaterdag Firefox bijgewerkt naar 65.0, niks aan de hand. Gister ook nog niks aan de hand. Start ik net m'n browser op is hij opeens alle actieve aanmeldingen kwijt..

Cookies staan nog wel in de lijst (buffer), verder ook niks aan de instellingen verandert maar hij blijft mij elke keer uitloggen nadat ik de browser opnieuw opstart. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt |:(

Meer mensen hier last van?

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

Op welke stand staat de ingebouwde content blocker?

• Pendaco
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 17:33

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

ppl schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:57:
Op welke stand staat de ingebouwde content blocker?
Die stond al jaren op 'cookies van derden blokkeren'. Vanaf versie 63 met de nieuwe settings stond die op 'aangepast' en trackers alleen in prive vensters + cookies, trackers van derden. Dit aanpassen naar 'standaard' maakte ook geen verschil.

Nog via ccleaner ook handmatig cookies, session etc. verwijdert maar leek niks uit te maken.

Hij gaf in het 'i' tje op de adresbalk ook verder niet aan dat onderdelen op sites werden geblokkeerd. Youtube en Tweakers werden bijvoorbeeld steeds uitgelogd.

Nu.. nieuwe dag en pc opnieuw opgestart en het probleem lijkt weg :?

Blijkbaar is het aloude "have you tried turning it back off and on again" soms echt de oplossing |:(

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand toevallig hoe je in FF65 een statusbalk kan maken waar je addons heen kan slepen? Het maken van de balk lukt wel (met userChrome.css), alleen kan ik er niks naartoe slepen :S Heb net verschillende voorbeelden geprobeerd, geen lijkt dat te kunnen :/

Oscar Wilde

Klein dingetje: ik kijk in het weekend naar deze site:
https://www.soccerstand.com/

Als ik daar op standings druk bij bijv Uk competitie, dan opent die een dochter-window, prima. Maar dat sleep ik altijd naar mijn 2e monitor. Volgende keer dat ik open onthoudt die dat niet, en opent weer bovenop de Firefox sessie. Iemand?

Specs

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True