Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Bhagavad
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 03:46
quote:
Ramon schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:49:
[...]
Misschien kan je eens kijken naar hoe het komt dat Firefox crashed? Ik bedoel; mijn Firefox crashed nooit, lijkt me dat dat bij jou ook mogelijk moet zijn.
Absoluut.
Ik vermoed dat het kwam vanwege het aantal tabs dat open stond plus de tijdsduur van zo'n sessie.
Een combinatie van add-on's is uiteraard ook mogelijk, maar dat wordt lang zoeken.
Als FF namelijk met slechts een tab of tien "voor langere tijd" onbeheerd stond dan begon de browser al crashgevoelig te worden.

Heb er niet zo'n punt van gemaakt met de genoemde restartbutton binnen handbereik en versie 57 voelt nu een stuk stabieler.
Maar vanaf een tab of 50( :P )begint ook versie 57 itchy aan te voelen. :+
quote:
Een workaround naast een restart button is misschien Dustman: Zorgt ervoor dat tabs die je al x minuten niet meer hebt gebruikt worden afgesloten waardoor het geheugengebruik binnen de perken blijft.
Die uitweg ken ik, maar de tabs staan meestal niet voor niets open. ;)

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 03:35
quote:
Bhagavad schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:51:
[...]

Die uitweg ken ik, maar de tabs staan meestal niet voor niets open. ;)
Daarom zet Dustman de gesloten tabs ook in een lijstje zodat je ze terug kan halen. Je zou zelfs één venster kunnen maken waar je Dustman uitzet voor die tabs die écht open moeten blijven en een ander venster waar Dustman aanstaat voor de 'vluchtige' tabs.

Ik vind het ideaal. Mijn Firefox herstart alleen als Windows herstart voor de maandelijke update-ronde.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• KroontjesPen
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Probleem met Xmarks kunnen omzeilen.
Onder bladwijzer zit een mogelijkheid om te importeren uit een andere browser.

Voor Xmarks en LastPass wordt aan vervangen gewerkt. Automatische betaling al stop gezet.
Test in Chrome met bitwarden is 'in progress'.

Het niet printen van de digitale postzegel moet ook nog onderzocht worden. In Chrome lukt het wel.
https://digitalepostzegel.postnl.nl/

May the Force be with you
Tweakers is helaas niet meer onafhankelijk.

• KroontjesPen
  • Niet online
Hier zie ik niet de video maar wel de afspeelbalk.
http://sdo.gsfc.nasa.gov/...mpeg/latest_1024_0193.mp4

Staan er zo 3 op: http://spaceweathernews.com/

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

Als je over de video hovered krijg je netjes de afspeelbalk (althans ik wel).

♠ FOR THE HOOORDDEE!! ♠ 2600k @ 4.2ghz, 16GB, 850 Evo 1TB, GTX 1080, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• KroontjesPen
  • Niet online
In Chrome geen enkel probleem.

Edit
Tijdens het melden op monzilla form waren ze er ineens wel.
Merkte wel een behoorlijke hik up in Quantum.

KroontjesPen wijzigde deze reactie 18-11-2017 14:39 (67%)

• Cergorach
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 00:45
Hmm... De update naar FF57 is behoorlijk koppijn inducing. Naast het zoeken naar nieuwe plugins die wel werken met de nieuwe versie, ook andere issues gehad:
- Scrollen geeft een vertraging, smooth scrolling uitgezet.
- Enorme stuttering in Twitch streams, spontaan verholpen (werkte wel correct in andere browsers).

Ben maar weer eens gaan kijken naar Chrome, voorheen was FF beter in totaal verbruik dan Chrome, dat verschil is nu minder dan 100MB in het voordeel van Chrome. Enige waar ik op afknopte van het CTRL+TAB behaviour. Blijft trouwens nog een hele hoop troep draaien wanneer ik de browser afsluit.

Vervolgens maar weer eens naar Opera gekeken, die doet het meeste wat ik wil direct out of the box. Het enige wat ontbreekt is de kaspersky browser plugin (gebruik nog KIS). gebruiker wel iets van 20% meer geheugen dan de concurrentie.

En vervolgens begint Twitch weer correct te werken in FF, dus overstappen is terug naar de backburner... Ik ga nog even de FF updates afwachten de komende tijd, maar met dergelijk gelazer bij verschillende versies van FF begint het steeds meer te kriebelen...

• Cocytus
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Pff, de nieuwe versie is bij mij totaal gebugged. Alle vensters hebben een zwarte menubalk, wat alleen bij incognito-vensters zou moeten zijn; bij het maximaliseren van een scherm gaat het venster over de taakbalk heen; en vensters zijn om onduidelijke redenen niet meer van formaat te veranderen. Wel zit er rand van een pixel of 10 om het venster, nog buiten de scroll balk, waar zo te zien nog een stuk pagina wordt gerenderd van de tab die open stond toen je het venster opende - leuke renderingerror. Klasse Mozilla.

• Ramon
@Cocytus dat heb ik nog nooit meegemaakt. Misschien even een nieuw profiel maken?

Ramon wijzigde deze reactie 18-11-2017 19:16 (3%)

• Cocytus
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Dat is een goeie. Net geprobeerd, maar biedt helaas geen soelaas...

Cocytus wijzigde deze reactie 18-11-2017 19:43 (15%)

• 92946
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-01-2018
quote:
Cocytus schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 19:05:
Pff, de nieuwe versie is bij mij totaal gebugged. Alle vensters hebben een zwarte menubalk, wat alleen bij incognito-vensters zou moeten zijn; bij het maximaliseren van een scherm gaat het venster over de taakbalk heen; en vensters zijn om onduidelijke redenen niet meer van formaat te veranderen. Wel zit er rand van een pixel of 10 om het venster, nog buiten de scroll balk, waar zo te zien nog een stuk pagina wordt gerenderd van de tab die open stond toen je het venster opende - leuke renderingerror. Klasse Mozilla.
Backup je bookmarks, deinstalleer Firefox compleet. Ga ook in de program files zoeken naar mappen van Mozilla en gooi die weg. Gooi CCleaner minimaal 3x over het register heen en laat em ook regulier de boel schoonmaken. Doe sowieso even een ronde met SpyBot om malware uit te sluiten. Installeer tevens SpyBot Anti-Beacon om alle telemetrie naar Microsoft uit te schakelen. Check in CCleaner ook gelijktijdig even je opstartitems. Pc herstarten, naar www.filehippo.com gaan, daar de laatste versie van Firefox 64 bit downloaden (groene knop), en FF opnieuw vers installeren. Mocht het dan niet lukken, doe ons dan eens een printscreen. (een plaatje zegt tig x meer dan woorden).

92946 wijzigde deze reactie 19-11-2017 01:06 (4%)

• Tyrian
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik ben maar overgestapt op Waterfox om legacy add-ons te blijven gebruiken. Ik vind het bizar hoe zo veel werk van add-on ontwikkelaars wordt weggegooid door de ontwerpkeuzes van Mozilla met Firefox 57+

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• 92946
quote:
Tyrian schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:27:
Ik ben maar overgestapt op Waterfox om legacy add-ons te blijven gebruiken. Ik vind het bizar hoe zo veel werk van add-on ontwikkelaars wordt weggegooid door de ontwerpkeuzes van Mozilla met Firefox 57+
Pale Moon blijft ook nog een optie.

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:19

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Waarom bizar? Op een gegeven moment moet je gewoon toegeven dat een systeem niet meer houdbaar is en blijkbaar was dat bij de overgang naar een nieuwe rendering engine gewoon het geval. En die engine was toch echt wel nodig...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Ramon
quote:
Snowwie schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:05:
[...]

Backup je bookmarks, deinstalleer Firefox compleet. Ga ook in de program files zoeken naar mappen van Mozilla en gooi die weg. Gooi CCleaner minimaal 3x over het register heen en laat em ook regulier de boel schoonmaken. Doe sowieso even een ronde met SpyBot om malware uit te sluiten. Installeer tevens SpyBot Anti-Beacon om alle telemetrie naar Microsoft uit te schakelen. Check in CCleaner ook gelijktijdig even je opstartitems. Pc herstarten, naar www.filehippo.com gaan, daar de laatste versie van Firefox 64 bit downloaden (groene knop), en FF opnieuw vers installeren. Mocht het dan niet lukken, doe ons dan eens een printscreen. (een plaatje zegt tig x meer dan woorden).
Sorry maar naar filehippo gaan om Firefox te downloaden is echt het domste advies wat ik ooit heb gehoord. ALTIJD naar de site van de maker gaan om iets te downloaden.
quote:
Ik meende gelezen te hebben dat er een setting 'allow legacy addons' in Firefox aanwezig is, die al geprobeerd?

Ramon wijzigde deze reactie 19-11-2017 08:21 (18%)

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Nu met vrolijke winter-avatar

quote:
Ramon schreef op zondag 19 november 2017 @ 08:19:
[...]
Sorry maar naar filehippo gaan om Firefox te downloaden is echt het domste advies wat ik ooit heb gehoord. ALTIJD naar de site van de maker gaan om iets te downloaden.
Volledig mee eens! Zeker in het geval van Open Source software :o
quote:
Ik meende gelezen te hebben dat er een setting 'allow legacy addons' in Firefox aanwezig is, die al geprobeerd?
Ik heb die wel gevonden in mijn zoektocht naar oplossingen voor legacy add-ons maar bij mij deed deze switch helemaal niks. Ook niet als ik handmatig de add-on probeerde te installeren.

edit:
Ah, misschien geldt het alleen voor de add-ons die al geïnstalleerd waren bij de upgrade. Die had ik inmiddels allemaal verwijderd en kon ik dus niet opnieuw installeren.
https://www.ghacks.net/20...extensions-in-firefox-57/

edit:
Oh nee 8)7
quote:
Legacy extension support will be dropped when the Beta version is updated to version 57 on October 10, 2017, and when the Release version of Firefox is updated to version 57 on November 14, 2017.
Die switch doet dus echt niks meer.

Evanescent wijzigde deze reactie 19-11-2017 08:33 (28%)

Exclusief op Tweakers V&A: Simplify3D te koop!

• 92946
quote:
Ramon schreef op zondag 19 november 2017 @ 08:19:
Nou, ik download al jaren software van filehippo.com en die site is 100% betrouwbaar. Ik heb er nog NOOIT een virus opgelopen en hun installaties zijn altijd schoon en up to date.

Wel zo handig als je je meest gebruikte tools of aps bij elkaar staan hebt en waar de meest recente versie worden uitgebracht.

Dat neemt niet weg dat er wel reclame op de site staat, maar dat staat op Tweakers ook. Als je daar ergens verkeerd klikt krijg je ook luiers over je scherm heen. Dus Filehippo.com afdoen als het 'domste advies' dat je kunt geven dan zou ik het prettig vinden dat je die statement ook nu even onderbouwt. Wat zijn je eigen ervaringen? Virussen opgelopen? Heeft de site jou schade aan je computer?

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Hopelijk blijft Waterfox de 'legacy' add-ons ondersteunen. Want ik heb een add-on die met een hashfunctie, on-the-fly een uniek wachtwoord genereert per domein. Daarmee hoef ik maar één wachtwoord te onthouden en heb ik toch een uniek, sterk en willekeuris wachtwoord voor elke website. En dit zonder dat er ook maar ergens wachtwoorden worden opgeslagen. Maar deze add-on werkt dus niet meer met Firefox 57 en ik wil de tijd niet nemen om 200+ website accounts te gaan aanpassen.

Specs

• KroontjesPen
  • Niet online

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23-02 16:45

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Het was nodig (zie mijn eerdere comments in dit topic waarom). De WebExtensions API was ook al heel lang geleden gepubliceerd, dus dev hebben al even tijd gehad om extensies te porten.

quote:
Tyrian schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:57:
Hopelijk blijft Waterfox de 'legacy' add-ons ondersteunen. Want ik heb een add-on die met een hashfunctie, on-the-fly een uniek wachtwoord genereert per domein. Daarmee hoef ik maar één wachtwoord te onthouden en heb ik toch een uniek, sterk en willekeuris wachtwoord voor elke website. En dit zonder dat er ook maar ergens wachtwoorden worden opgeslagen. Maar deze add-on werkt dus niet meer met Firefox 57 en ik wil de tijd niet nemen om 200+ website accounts te gaan aanpassen.
Klinkt alsof je een password manager zoekt.

Zelf gebruik in nu KeePass2 met Kee (nieuwe, WebExtensions-, versie van wat vroeger KeeFox heette).

Compizfox wijzigde deze reactie 19-11-2017 14:05 (45%)

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• KroontjesPen
  • Niet online
Hier staat LastPass vervangen te worden door bitwarden. https://bitwarden.com/

Draait als test nu op Chrome omdat in het overzetten fouten kunnen insluipen. Al eentje gevonden.
Zie er op het eerste gezicht erg goed uit.

• Ramon
quote:
Snowwie schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:43:
[...]

Nou, ik download al jaren software van filehippo.com en die site is 100% betrouwbaar. Ik heb er nog NOOIT een virus opgelopen en hun installaties zijn altijd schoon en up to date.

Wel zo handig als je je meest gebruikte tools of aps bij elkaar staan hebt en waar de meest recente versie worden uitgebracht.

Dat neemt niet weg dat er wel reclame op de site staat, maar dat staat op Tweakers ook. Als je daar ergens verkeerd klikt krijg je ook luiers over je scherm heen. Dus Filehippo.com afdoen als het 'domste advies' dat je kunt geven dan zou ik het prettig vinden dat je die statement ook nu even onderbouwt. Wat zijn je eigen ervaringen? Virussen opgelopen? Heeft de site jou schade aan je computer?
Nou goed, misschien overdreef ik een beetje. Maar het is vaak wel een goed idee om downloadsites te ontwijken en software gewoon bij de bron te downloaden. Misschien is filehippo dan net een goede maar er zijn tientallen crappy downloadsites die allerlei shit mee sturen waar je niet op zit te wachten.

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

quote:
Compizfox schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:02:
[...]

Het was nodig (zie mijn eerdere comments in dit topic waarom). De WebExtensions API was ook al heel lang geleden gepubliceerd, dus dev hebben al even tijd gehad om extensies te porten.

[...]

Klinkt alsof je een password manager zoekt.

Zelf gebruik in nu KeePass2 met Kee (nieuwe, WebExtensions-, versie van wat vroeger KeeFox heette).
Nee, ik zoek geen password manager, maar een manier waarop ik de hashfunctie van Password Hasher kan blijven gebruiken. Er is wel een nieuwe Password Hasher Plus gemaakt door een andere programmeur, maar die heeft nog als probleem dat je je master password in het wachtwoordveld op de website moet invullen, waardoor deze makkelijk te stelen is. Andere password managers slaan wachtwoorden op wat ik ongewenst acht of hebben een incompatible hashfunctie, waardoor ik 200+ wachtwoorden zal moeten aanpassen.
quote:
LessPass werkt hier nog niet. Ik krijg alleen drie bewegende stippen als ik op de LessPass knop druk, en ik zal moeten testen of de hashfunctie dezelfde is als die van Password Hasher. (Waarschijnlijk niet)

Tyrian wijzigde deze reactie 19-11-2017 17:25 (6%)

Specs

• Ramon
@Tyrian Je hele workflow ophangen aan een tool die 7 jaar geleden gemaakt is, is ook niet zo handig he ;) Ik weet niet hoe die tool precies werkt maar als het geen wachtwoorden opslaat dan is er een reverseerbaar algoritme in gebruikt wat in essentie hetzelfde is.

Volgende keer een tool kiezen die goede exportmogelijkheden bied.

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22-02 00:24
quote:
Tyrian schreef op zondag 19 november 2017 @ 17:23:
[...]

Nee, ik zoek geen password manager, maar een manier waarop ik de hashfunctie van Password Hasher kan blijven gebruiken. Er is wel een nieuwe Password Hasher Plus gemaakt door een andere programmeur, maar die heeft nog als probleem dat je je master password in het wachtwoordveld op de website moet invullen, waardoor deze makkelijk te stelen is. Andere password managers slaan wachtwoorden op wat ik ongewenst acht of hebben een incompatible hashfunctie, waardoor ik 200+ wachtwoorden zal moeten aanpassen.

[...]

LessPass werkt hier nog niet. Ik krijg alleen drie bewegende stippen als ik op de LessPass knop druk, en ik zal moeten testen of de hashfunctie dezelfde is als die van Password Hasher. (Waarschijnlijk niet)
Op https://github.com/wijjo/passhash/tree/master/content Zie ik ook dat er een 'portable' versie is.
Zie zou je kunnen gebruiken totdat je een goede vervanger hebt?

• KroontjesPen
  • Niet online
@Ramon
De hashfuctie gebruikt het site adres, login naam en masterpaswoord, 't enige te onthouden wachtwoord.
Die 3 samen genereren altijd het zelfde wachtwoord.
Dan is opslaan in principe niet nodig.

Maar.......

+ @Tyrian
De app moet ALTIJD hetzelfde blijven.
Wanneer er ooit een fout moet worden hersteld is de kans groot dat het de hashberekening beïnvloed.

In een video van 1 jaar geleden werd duidelijk dat er ook volgens de toen geldige wachtwoord regels gewerkt werd.
Zoals geen getal als eerst karakter, geen 3 cijfers of letters achter elkaar. ect.
Wanneer je dat wel hebt gedaan bij de start van je app, zit je bij verandering wel met grote problemen.

Een combinatie zou ik eerder over wegen.
Je kan dan het oude ww ophalen om dan samen met een nieuwe hashwachtwoord ze zaak herstellen.

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23-02 18:11

The Chosen One

Zie signature!

quote:
KroontjesPen schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:55:

Draait als test nu op Chrome omdat in het overzetten fouten kunnen insluipen. Al eentje gevonden.
Waarom 1. lastpass vervangen en 2. door bitwarden? Gebruik nu zelf lastpass maar beveiliging e.d. werkt hetzelfde volgens mij dus gewoon ease of use voor iets bepaalds?
-

Heb mijn adblock probleem "opgelost", ben geswitched van Addblock Plus naar uBlock Origin. AP blokte standaard dingen als de hele comment sectie op hardware.info en maakte sommige standaard webpagines helemaal funky. Maar Addblock Plus deed dat niet bij Chrome. Iemand nog enig idee waarom? Wil ik wel eens weten. :)

Van de andere 6 vragen even 4 gemaakt en wat simpeler gelijk.

1a. Bij chrome kan ik de bookmarks e.d. heel makkelijk organiseren met bladwijzerbeheer. Zit zoiets ook in Firefox of is het allemaal slepen stuk voor stuk e.d.?
1b.kun je de kleur van de folders aanpassen? Zo vies/saai grijs nu.

2. Bij Chrome kan ik ik tientallen tabs over paar windows open hebben en de volgende keer wanneer ik de pc opstart en Chrome open springen ze allemaal weer open. Kan dat bij FF ook?

3. wat is de simpelste youtube extention die alles HD doet (overal), auto theater window e.d.
Youtube HD Defitinion werkt niet zo fijn en "show more" van comments staat altijd aan (?!).

4. is er nog een goede mouse gestures add-on? Zag Foxy Gestures maar die wilt letterlijk toegang tot info van alle websites e.d. Is dat perse nodig voor die app om te werken?

edit; 5; Hoe geef ik meerdere tabs een bookmark van een bestaande folder?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Misschien hebben jullie een idee. Ik heb de meeste add-ons wel kunnen vervangen met een gelijkwaardig alternatief maar voor één add-on lukt het me niet om er een te vinden: Tab Badge. Deze toont een badge op de tab als hij een nummer vindt, zoals (1) voor 1 nieuwe post op GoT, etc.

Heeft iemand deze wens ook en al een alternatief gevonden?

• KroontjesPen
  • Niet online
@The Chosen One

Het is een combinatie van redenen.
Een update dat zorgde dat mijn bank site niet meer goed werkte. Moest vorige versie opzoeken en terugzetten. Ook wat veiligheidszaken die naar buiten kwamen.

Nu weer Xmarks. Op de site/form houden ze zich weer muis stil.
Neem dan de verhoging in prijs erbij en het is over.

Wat ik nu in de korte tijd merk op Chrome is dat bitwarden minder rommelig is.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
The Chosen One schreef op zondag 19 november 2017 @ 19:03:
[...]
Heb mijn adblock probleem "opgelost", ben geswitched van Addblock Plus naar uBlock Origin. AP blokte standaard dingen als de hele comment sectie op hardware.info en maakte sommige standaard webpagines helemaal funky. Maar Addblock Plus deed dat niet bij Chrome. Iemand nog enig idee waarom? Wil ik wel eens weten. :)
Zowel voor ABP als voor uBlock Origin geldt dat wat er geblokkeerd wordt, puur en alleen afhangt van welke filterlists je gebruikt. Met exact dezelfde filterlists zal uBlock Origin hetzelfde blokkeren als ABP en andersom.
quote:
3. wat is de simpelste youtube extention die alles HD doet (overal), auto theater window e.d.
Youtube HD Defitinion werkt niet zo fijn en "show more" van comments staat altijd aan (?!).
Zelf gebruik ik YouTube Plus, maar die is volgens mij EOL. De opvolger is in beta: https://github.com/ParticleCore/Iridium

Compizfox wijzigde deze reactie 19-11-2017 21:25 (22%)

• 92946
quote:
Ramon schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:35:
[...]
Nou goed, misschien overdreef ik een beetje. Maar het is vaak wel een goed idee om downloadsites te ontwijken en software gewoon bij de bron te downloaden. Misschien is filehippo dan net een goede maar er zijn tientallen crappy downloadsites die allerlei shit mee sturen waar je niet op zit te wachten.
Dan nog kan de oorspronkelijk auteur ook 'troep' meesturen. Ik prefereer 100x liever filehippo.com dan download.com, om maar een voorbeeld te noemen.

Of ook zo eentje, zoek je een driver, en ik zie het woord "driverguide" al staan in de link, dan laat ik em al links liggen.

Filehippo vraagt geen registratie, installeert niets buiten jouw weten om en het voordeel van de site is ook, ze hebben van alle programma's ook een compleet archief. Je kunt zelfs nog gewoon Firefox 1 downloaden. :)
[nm]nevermind[/nm]

Sjah wijzigde deze reactie 19-11-2017 21:58 (97%)

Specs

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:25

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
Snowwie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 04:32:
[...]

Ik zou geen Snowwie heten als ik er geen filmpje van zou maken, eentje die begrijpelijk is. :)
[let niet op mijn steenkolen engels], het is begrijpbaar voor een engelstalige, maar ik spreek de taal helaas niet vloeiend, en wat soms lastig is, zeker als je over technische zaken praat, ook met computers, dat je soms niet alle termen kent. Dus ik zit soms wel eens te video editten, en dan heb ik 4 of 5x geprobeer dat ene woord goed door m'n strot te krijgen, maar daar is editing dan weer goed voor. Ik doe dit immers allemaal unscripted, zo uit het hoofd.

[video]
Een lijstje van aanpassingen was ook genoeg geweest ;)
Ik heb het niet zo op YouTube filmpjes kijken voor dingen die ook in textvorm makkelijk uitgelegd kunnen worden.

Maar leuk dat je daar moeite in steekt : Er zijn genoeg mensen die er anders over denken en die zullen het ongetwijfeld geweldig vinden!

Wat me trouwens opvalt is hoeveel mensen nog hun PC en browser belasten met ads blokkeren : Daar hebben we tegenwoordig Pi Hole voor!
In één klap je hele netwerk en zelfs als je wil ook je mobiele devices onderweg of op je vakantie bestemming helemaal verlost van ads :Y)

Ik zou zeggen probeer het eens : https://pi-hole.net/ d:)b

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ramon
quote:
nero355 schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:03:
[...]

Een lijstje van aanpassingen was ook genoeg geweest ;)
Ik heb het niet zo op YouTube filmpjes kijken voor dingen die ook in textvorm makkelijk uitgelegd kunnen worden.

Maar leuk dat je daar moeite in steekt : Er zijn genoeg mensen die er anders over denken en die zullen het ongetwijfeld geweldig vinden!

Wat me trouwens opvalt is hoeveel mensen nog hun PC en browser belasten met ads blokkeren : Daar hebben we tegenwoordig Pi Hole voor!
In één klap je hele netwerk en zelfs als je wil ook je mobiele devices onderweg of op je vakantie bestemming helemaal verlost van ads :Y)

offtopic:
Beetje offtopic maar ik heb dat geprobeerd en het werkte inderdaad goed, maar ik wil toch graag sommige sites kunnen whitelisten en met pi-hole vond ik dat aardig wat gedoe om bijvoorbeeld t.net te whitelisten.

• nero355

nero355

quote:
Ramon schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:11:
offtopic:
Beetje offtopic maar ik heb dat geprobeerd en het werkte inderdaad goed, maar ik wil toch graag sommige sites kunnen whitelisten en met pi-hole vond ik dat aardig wat gedoe om bijvoorbeeld t.net te whitelisten.
offtopic:
Komt omdat alles 3rd party advertising is...
Gelukkig was ik toch al van plan een abbo te nemen :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• 92946
quote:
nero355 schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:03:
De responses op die video zijn alleen maar positief, maar goed ach ja, de ene luistert liever iemand iets uitleggen en de ander heeft het liever in tekst. Ooit in het begin gebruikte ik wel altijd tekst, maar ik kwam er achter dat daar juist zoveel werk in zit. Al die zinnen handmatig toevoegen. Dan is gewoon rustig praten, ook al gaat het soms met m'n halfbakken Engels niet altijd soepel, makkelijker voor mij om zo'n filmpje te maken en het geeft zo'n filmpje ook gelijk even wat meer persoonlijkheid. Uiteindelijk wil ik er waarschijnlijk naar toe om tutorials te gaan maken waarbij ik zelf als een verkapte nieuwslezer voor mijn (grote) tv zit en dingen al wijzend en met gebaren uit te leggen, zodat zo'n video nog meer diepgang krijgt en de kijker ook weet met wie hij of zij te maken heeft. En daar hoort natuurlijk dan ook een dosis gein bij, want mensen houden nu eenmaal van flauwekul en droogkloterij. Dat is voor mij een leercurve, maar het is ook iets wat je moet durven en kunnen.
quote:
Nooit van gehoord, maar wat doet dit meer dan uBlock Origin?
Even checken kan geen kwaad natuurlijk
edit: net even vluchtig gechecked, maar is dit niet enkel voor Linux? Ik zie zo nergens dat dit voor Windows gebruikers is. En ik ben ook niet zozeer tegen ads over het algemeen. Ik ben tegen ads op MIJN computer. Wbt mijn YouTube pagina heb ik liever dat mensen GEEN adblockers draaien.

Oke, beter nu afkappen dit, want het heeft helemaal geen mallemoer meer met Firefox te maken. :9~

92946 wijzigde deze reactie 19-11-2017 22:45 (16%)

• nero355

nero355

quote:
Snowwie schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:41:
Nooit van gehoord, maar wat doet dit meer dan uBlock Origin?
Even checken kan geen kwaad natuurlijk
Ads blokken voor je hele netwerk, zelfs in apps of je Chromecast of dus ook via een persoonlijke VPN van buitenaf : Gewoon OVERAL :)

Enige wat je dan eventueel in je browser hoeft te doen is sommige hinderlijke elementen op de pagina zelf blokken mocht je hier en daar last daarvan hebben.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
nero355 schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:46:
[...]

Ads blokken voor je hele netwerk, zelfs in apps of je Chromecast of dus ook via een persoonlijke VPN van buitenaf : Gewoon OVERAL :)

Enige wat je dan eventueel in je browser hoeft te doen is sommige hinderlijke elementen op de pagina zelf blokken mocht je hier en daar last daarvan hebben.
Ik draai ze beiden omdat ik ook in Firefox bepaalde elementen wil blokkeren die niet van een specifiek domein komen :) En zoveel kost het draaien van uBlock Origin voor mijn gevoel niet. Of ik merk het niet eens meer omdat ik het al zo lang draai dat ik niet eens weet sinds wanneer (begonnen met adblock plus, toen dat nog ok was). :)
quote:
Snowwie schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:41:
[...] edit: net even vluchtig gechecked, maar is dit niet enkel voor Linux? [...]
Ja, Pi-hole is primair ontwikkeld om op een Raspberry Pi te draaien maar doet het ook prima op andere Linux-installaties, bijvoorbeeld in een VM. Maar hier off-topic, inderdaad. Zie verder (ik dacht dat er een specifiek Pi-hole-topic was, maar het zijn er meerder).

Evanescent wijzigde deze reactie 20-11-2017 01:31 (27%)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22-02 17:09

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Grrr. Met de nieuwe balk links is het dus niet meer mogelijk om én bookmarks én tab tree naast elkaar te hebben. Dat vond ik altijd een ideale manier van werken. Screenshottooltjes e.d. werken ook niet meer zo lekker als voorheen en de nu ingebouwde variant vind ik ook veel te omslachtig. Via ChromeStyle.css heb ik de tabbladen bovenin uitgeschakeld (zie nu ook sluiten en minimaliseren niet meer, maar gebruik ik toch al zelden).

Ik ben er nog niet met mezelf uit of ik nu niet net gewoon fulltime Chrome kan gebruiken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• KroontjesPen
  • Niet online
De lay-out is weer redelijke zoals het was.
https://tweakers.net/ext/f/jM4jm8UpCMBlEKLWU9GwbZIG/thumb.png

Dat in de cirkel nu nog weg dan die hamburger ook naar boven kunnen verplaatsen en de tab_close_button vooraan.

Het printen van de digitale postzegel aanpassen zal wel door Monzilla moeten gebeuren.
Had begrepen dat meerdere merken labelprinters problemen hebben.

Vraag mij wel af hoe ze zich bij Mozilla gaan voelen als er zoveel wijzigingen in hun basis ontwerp worden gedaan.
Is het toch niet een soort motie van afkeuring.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
KroontjesPen schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:39:
[...]

Nee, smaak en/of gebrek aan aanpassingsvermogen ;) Op wat hele kleine details na (Stop+refresh rechts van de adresbalk, downloads permanent in beeld gezet en de 'flexible space' links en rechts van de adresbalk weggehaald) werkt het design voor mij prima.

quote:
Ik vind het bizar hoeveel mensen hun security het raam uitgooien omdat ze met alle geweld outdated extensions van ontwikkelaars die in geen wegen of velden meer te bekennen zijn willen draaien. De keuze van Mozilla is in het belang van heel veel gebruikers en derhalve dan ook een betere.
quote:
Tyrian schreef op zondag 19 november 2017 @ 17:23:
Er zijn zat van die tools waarmee je gewoon passwords kunt maken. Op unix systemen kun je daarvoor apg of pwgen gebruiken. Die kun je dan ook nog eens weer door een aparte hash tool halen (openssl bijv.) waarbij je dan zelf opgeeft welke hash er gebruikt dient te worden.

Wat je hier echter omschrijft is simpelweg het grote nadeel van de techniek die je gebruikt. Je kiest de meest moeilijke weg zonder dat deze ook daadwerkelijk extra beveiliging met zich meebrengt. Je wordt nu gewoon compleet gegijzeld door de techniek, en in dit geval ook nog eens de tooling, die je hebt gekozen. Een gewone password manager is dan echt een beter idee omdat je dan niet vastzit aan de tooling of een bepaalde techniek. Enig nadeel is dat je alles centraal hebt staan maar daar is ook wel wat aan te doen (keepass icm een passphrase en een Yubikey bijvoorbeeld).

Als je citaat 1 vergelijkt met 2 dan valt dat eerlijk gezegd ook niet echt met elkaar te rijmen. Kijk eens kritisch naar het hele verhaal en vraag je af wat je nou echt nodig hebt en of het allemaal we zo handig en zinvol is wat je nu doet.

ppl wijzigde deze reactie 20-11-2017 22:19 (5%)

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

quote:
ppl schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:16:
[...]

Ik vind het bizar hoeveel mensen hun security het raam uitgooien omdat ze met alle geweld outdated extensions van ontwikkelaars die in geen wegen of velden meer te bekennen zijn willen draaien. De keuze van Mozilla is in het belang van heel veel gebruikers en derhalve dan ook een betere.

[...]

Er zijn zat van die tools waarmee je gewoon passwords kunt maken. Op unix systemen kun je daarvoor apg of pwgen gebruiken. Die kun je dan ook nog eens weer door een aparte hash tool halen (openssl bijv.) waarbij je dan zelf opgeeft welke hash er gebruikt dient te worden.

Wat je hier echter omschrijft is simpelweg het grote nadeel van de techniek die je gebruikt. Je kiest de meest moeilijke weg zonder dat deze ook daadwerkelijk extra beveiliging met zich meebrengt. Je wordt nu gewoon compleet gegijzeld door de techniek, en in dit geval ook nog eens de tooling, die je hebt gekozen. Een gewone password manager is dan echt een beter idee omdat je dan niet vastzit aan de tooling of een bepaalde techniek. Enig nadeel is dat je alles centraal hebt staan maar daar is ook wel wat aan te doen (keepass icm een passphrase en een Yubikey bijvoorbeeld).

Als je citaat 1 vergelijkt met 2 dan valt dat eerlijk gezegd ook niet echt met elkaar te rijmen. Kijk eens kritisch naar het hele verhaal en vraag je af wat je nou echt nodig hebt en of het allemaal we zo handig en zinvol is wat je nu doet.
Met de kennis van nu zou ik inderdaad een andere password oplossing hebben gekozen. Maar dat is achteraf. En de hasher is maar één van de add-ons die ik gebruik. De meeste andere add-ons zijn ook als "Legacy" bestempeld dus zouden stoppen met werken bij een 'upgrade' naar Quantum.

Ik begrijp je argumenten maar voor mij weegt compatibiliteit zwaarder dan voor jou. Ter illustratie: Ik gebruik nog altijd Winamp 5 vanwege de vele plugins die het ondersteunt. Winamp heeft ooit geprobeerd om deze overboord te zetten met Winamp3 maar vanwege het ontbreken van plugin support is Winamp3 nooit een succes geworden. Gelukkig heeft Nullsoft toen de beste kanten van Winamp3 gecombineerd met de compatibiliteit van Winamp 2 wat Winamp 5 is geworden. En dit zal hoogstwaarschijnlijk voor de komende 10+ jaar mijn audiospeler blijven onder Windows.

Specs

• Joen
  • Laatst online: 23-02 16:46
Ik zie een aantal mensen problemen hebben met het afdrukken van digitale postzegels van PostNL op hun Dymo labelprinter na de update naar Firefox 57. Ik heb direct een proefdruk gedaan en bij mij gaat het wel goed.
Hebben de getroffenen hun Dymo label software ook bijgewerkt naar de laatste versie?

• KroontjesPen
  • Niet online
@Joen
Het is hier geen update maar een nieuwe installatie.
De Dymo software, v8 .7.0.44412, stond er eerder op dan Firefox 57.
In Chrome werkt het wel goed.

• Joen
  • Laatst online: 23-02 16:46
Ik zit tijdens het tikken van deze reactie niet bij mijn laptop, maar zo uit mijn hoofd gebruik ik Dymo software versie 8.5 waarbij een proefdruk wel lukt. Lukt bij jullie die proefdruk niet? Want dan weet ik zeker dat ik nog even bij 8.5 blijf. :)

• KroontjesPen
  • Niet online
Onder Chrome wel onder Firefox 57 niet nee.

• choogen
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
Bij mij doet de nieuwste NoScript versie (10.1.1) het inmiddels onder Firefox 57, maar ik ben de icoontjes kwijt voor mijn twee andere add-ons, te weten uBlock Origin en HTTPS Everywhere. Ze staan wel allebei ingeschakeld en waren ook zichtbaar in FF57 voordat de nieuwste NoScript versie uitkwam.

Daarnaast lijkt het niet langer mogelijk om in NoScript tijdelijke toestemmingen te geven. En het lukt me niet meer om sommige embedded YouTube filmpjes af te spelen, terwijl ik voor bijna alles toestemming geef, zoals youtube.com plus wel zo'n drie verschillende googlevideo.com-domeinen.

choogen wijzigde deze reactie 22-11-2017 13:35 (3%)

• philip11
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 13-12-2017
Ik heb Firefox op mijn PC. (57.0)
Ik gebruik Gostery maar sinds kort kan niet meer kiezen welke sites ik wil blokkeren.
Heeft iemand daar ook last van en wat is de oplossing?

• Pompi
  • Laatst online: 22-02 21:18
quote:
choogen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:23:
Daarnaast lijkt het niet langer mogelijk om in NoScript tijdelijke toestemmingen te geven.
Blijkbaar kan dat door nog eens op toestaan te drukken, althans dat las ik op het forum van NoScript. Ben zelf nog niet over omdat ik eerst wachtte totdat de 57 versie van Noscript uit zou komen, maar nu ik zag hoe het er nu uit ziet wacht ik nog wel eventjes.

• Bruin Poeper
  • Registratie: april 2013
  • Niet online
quote:
KroontjesPen schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:39:
De lay-out is weer redelijke zoals het was.
[afbeelding]

Dat in de cirkel nu nog weg dan die hamburger ook naar boven kunnen verplaatsen en de tab_close_button vooraan.

Het printen van de digitale postzegel aanpassen zal wel door Monzilla moeten gebeuren.
Had begrepen dat meerdere merken labelprinters problemen hebben.

Vraag mij wel af hoe ze zich bij Mozilla gaan voelen als er zoveel wijzigingen in hun basis ontwerp worden gedaan.
Goeie tip! Ik heb rechts van de menubalk (naast Help) nog ruimte over.
Ik wist eigenlijk niet dat je daar knoppen kan neerzetten.
Nu nog even uitzoeken hoe dat moet.

• KroontjesPen
  • Niet online
@Bruin Poeper
[Menu] -↓ aanpassen
Dan maar slepen naar boven.

Kan [Menu] zelf er nog niet naar toe slepen.

• Coyota
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22-02 08:50
quote:
choogen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:23:
Bij mij doet de nieuwste NoScript versie (10.1.1) het inmiddels onder Firefox 57, maar ik ben de icoontjes kwijt voor mijn twee andere add-ons, te weten uBlock Origin en HTTPS Everywhere. Ze staan wel allebei ingeschakeld en waren ook zichtbaar in FF57 voordat de nieuwste NoScript versie uitkwam.

Daarnaast lijkt het niet langer mogelijk om in NoScript tijdelijke toestemmingen te geven. En het lukt me niet meer om sommige embedded YouTube filmpjes af te spelen, terwijl ik voor bijna alles toestemming geef, zoals youtube.com plus wel zo'n drie verschillende googlevideo.com-domeinen.
Je kan wel tijdelijke toestemmingen geven.
Als je klikt op het Noscript symbooltje en daarna bij Trusted en Custom zie je een klokje, als je daarover staat dan komt er op 'Temporarily Allow'. Als je daarop klikt dan is het tijdelijk en blijft het klokje staan.
Enig nadeel is wel dat je niet alles even tijdelijk kan aanzetenn.

Ze spreken wel van toekomstige functionaliteit alah : ik laat google analytics toe enkel op domeinen van google. Dat is wel heel tof. ( bron: https://www.ghacks.net/20...t-10-webextension-is-out/ )
quote:
Tyrian schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:37:
Ik begrijp je argumenten maar voor mij weegt compatibiliteit zwaarder dan voor jou.
Dat ligt er geheel aan hoe je dat definieert. Als ik je verhaal zo lees dan zie ik niet iemand die voor compatibiliteit heeft gekozen maar voor een hele specifieke oplossing. Dat is niet anders dan een vendor lock-in en daarvan ondervindt je nu de gevolgen. Had je een universelere manier van wachtwoorden gekozen dan was dat compatible met heel veel andere software. Als dan de software naar keuze moeilijk gaat doen heb je heel wat meer opties tot je beschikking dan alleen "de vorige versie".

Daarom kies ik voor die standaard password managers: het is veel makkelijker om even dingen te copy-pasten waarna het met de andere password manager weer als vanouds werkt (groot voordeel is dat velen een import functie hebben, dat maakt het een stuk makkelijker). Doen ze moeilijk, dan stap je zo over zonder dat je daarvoor bij alle sites, diensten, etc. je wachtwoord moet gaan aanpassen.

M.a.w. eigenlijk is het precies andersom: bij mij weegt compatibiliteit veel zwaarder dan bij jou omdat ik niet afhankelijk wil zijn van een specifieke methode/stuk software. Overigens moet hier wel opgemerkt worden dat dit lang niet altijd realiteit is, soms ontkom je er gewoon niet aan (en dus zul je het risico moeten accepteren).
quote:
Joen schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 00:43:
Ik zie een aantal mensen problemen hebben met het afdrukken van digitale postzegels van PostNL op hun Dymo labelprinter na de update naar Firefox 57. Ik heb direct een proefdruk gedaan en bij mij gaat het wel goed.
Hebben de getroffenen hun Dymo label software ook bijgewerkt naar de laatste versie?
Dymo software is nogal een verschrikking want dit soort (vage) problemen heb je aan de lopende band. Als je mazzel hebt kun je het over een tijdje met zo'n update dit probleem fixen. Helaas is er geen beter alternatief.

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Inmiddels is er een nieuwe programmeur bezig om Password Hasher op een fatsoenlijke manier te porteren naar Firefox Quantum 57:

https://addons.mozilla.or...addon/password-hasher-ng/ d:)b

Nu heb ik nog een nieuwe versie van Cookie Shield nodig, of een alternatief.
https://addons.mozilla.or...efox/addon/cookie-shield/
(Hiermee geef je per domein aan of cookies geplaatst mogen worden. Standaard blokkeer ik alle cookies en sta ik ze alleen toe voor gewhiteliste domeinen) Het schijnt echter dat Mozilla zijn API's nog niet op orde heeft waardoor nieuwe add-ons de cookie-instellingen nog niet mogen beheren. Dus hier zal ik nog op moeten wachten.

Voorlopig zit ik nog even op Waterfox.

Specs

• gumkop
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 29-12-2018
Ik ben een Firefox gebruiker van het eerste uur, vanaf 2004, maar Firefox 57 heb ik maar weer gedowngrade naar 56, gelukkig gaat dat zeer makkelijk, gewoon de 56 setup uitvoeren en klaar. De niet meer bestaande ondersteuning voor veel van mijn plugins was de reden. Verder vind ik de laatste NoScript echt een waardeloze interface hebben, de oude was veel vriendelijker. Mbt Firefox, ik wacht een paar versies af om het nogmaals te proberen, wat een budproduct hebben ze er van gemaakt. De laatste maal dat ik moet downgraden was toen ze besloten hadden de statusbalk te verwijderen, ik bedoel, komop ontwikkelaars, geef dan in ieder geval wel de optie om het weer aan te zetten, maar klakkeloos zaken eruit halen, waardeloos.

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

• 92946
Ik was in 1e instantie ook niet zo blij met deze nieuwe versie, maar nu alles een beetje op z'n plek valt zie ik wel wat voordelen. Oké, via een omweggetje met userChrome.css de tabs weer onderin krijgen was even puzzelen, maar voor de rest werkt het gewoon normaal. Nu heb ik feitelijk ook geen Classic Theme Restorer meer nodig. Een add-on minder betekend meer snelheid. Voor YouTube Video and Audio downloader is een exacte kloon verschenen, genaamd "YouTube Video and Audio downloader (Dev. Edt)", maar die schakel ik enkel aan als ik em nodig ben. uBlock Origin werkt gewoon normaal en de woordenboeken ook. Ik vind wel dat de browser er sneller op geworden is, en het geheugengebruik is nu, even checken, heb 5 tabs openstaan (waaronder GEEN youtube): 196MB. Dat vind ik netjes.
Ja, maar dat Quantum in de About moeten ze wegzuiveren, het is GEWOON Firefox, en moet dat blijven. Dat ze zichzelf op de borst slaan dat ze nu Chrome voorbij zijn vind ik ook maar zozo, ze zijn misschien on par nu, zeker als je kijkt dat ze nu eindelijk een aparte proces per tab hebben.

Specs

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22:34
Enige addon die ik eigenlijk nog miste is nu ook weer terug voor 57: Morning Coffee _/-\o_

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Hoe selecteer je meerdere tabs bij FF? Bij Chrome is het ff ctrl en klik klik klik.

En kun je dat als er teveel tabs zijn dat naar rechts/links 'sliden' uizetten en zoiets hebben als bij Chrome dat de tabs bovenin gewoon kleiner worden (eerst)?

Is er een manier om meerdere tabs, bijv alle tweaker tabs die ik heb, om die in 1 tab te combineren? Soort drop down menu of zo. Zit ff te zoeken naar wat apps maar enige wat ik vind is iets ouds.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

@The Chosen One Ik heb er nog nooit van gehoord. Misschien met een add-on.

quote:
Sjah schreef op zondag 26 november 2017 @ 07:07:
Dat ze zichzelf op de borst slaan dat ze nu Chrome voorbij zijn vind ik ook maar zozo...
Ze slaan zichzelf op de borst op wat ze hebben weten te bereiken en daar is niks mis mee. Je moet niet gaan overdrijven. Bekijk hun YouTube kanaal eens en dan vooral de vergelijkingsfilmpjes; die staan toch behoorlijk haaks op wat je hier nu roept aangezien Chrome vrijwel net zo vaak wint van Firefox als andersom het geval is. Dat soort vergelijkingen zijn ook niet raar gezien de verwijten en het feit dat Chrome hun grootste concurrent is. Daarbij vergeet je hier ook dat vandaag de dag websites vooral van de clickbait zijn en niet schromen om dingen te overdrijven (je ziet het nu bijv. heel erg bij Bitcoin artikelen). Dat kun je Mozilla niet aanrekenen.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Sjah schreef op zondag 26 november 2017 @ 07:07:
Ja, maar dat Quantum in de About moeten ze wegzuiveren, het is GEWOON Firefox, en moet dat blijven. Dat ze zichzelf op de borst slaan dat ze nu Chrome voorbij zijn vind ik ook maar zozo, ze zijn misschien on par nu, zeker als je kijkt dat ze nu eindelijk een aparte proces per tab hebben.
"Firefox Quantum" is ook niet de nieuwe naam voor Firefox; het is de codenaam van de huidige release (57). Firefox 58 zal dus geen Quantum meer heten.

Project Quantum is oorspronkelijk de codenaam voor het project om onderdelen uit Servo (nieuwe layoutengine geschreven in Rust) te integreren in Gecko. Firefox 57 was de release waarbij dat voor het eerst uitgerold werd, vandaar dat ze die release "Quantum" hebben genoemd. That's all.

Compizfox wijzigde deze reactie 28-11-2017 23:36 (23%)

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:59
Firefox haalt geen 100% meer bij de Acid3-test. Heeft iemand enig idee of dat een known-issue is?

Speel ook Airplane Manager | De moeilijke puzzel!

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:50

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
Onbekend schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:35:
Firefox haalt geen 100% meer bij de Acid3-test. Heeft iemand enig idee of dat een known-issue is?
Is een 10 jaar oude webstandaarden test nog relevant dan? Chrome haalt m ook niet.

It's easier to try, than to prove it can't be done

• gas0line
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22:56

gas0line

Joomla specialist

quote:
KroontjesPen schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:55:

Ben ook overgestapt op Bitwarden. LP was een drama laatste maanden in diverse browsers.

Wat betreft diem overzet issues, even dit doen en gaat prima:
quote:
Warning

There are known bugs (for years now) with the LastPass exporter regarding special characters such as the ampersand (&), the greater than sign (>), and the less than sign (<). The LastPass exporter may change (HTML encode) these and possibly other special characters in your passwords to their respective HTML encoded values (ex. &, >, and <). If this LastPass bug affects your exported data you should use a text editor (such as Notepad) to find and replace all of these values before importing into bitwarden. For example, you may want to do a find and replace for & → & and < → <).

Mijn ADVERTENTIES!

• KroontjesPen
  • Niet online
@gas0line
Dat had ik gevonden en gedaan.
Er bleef in enkele wachtwoorden &; staan. Na per fout weghalen van die ; was het in orde.
Zit nu ook in Firefox 57.

Mis nog wel het invullen van formulieren.

• choogen
  • Niet online
quote:
gumkop schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 09:20:
Ik ben een Firefox gebruiker van het eerste uur, vanaf 2004, maar Firefox 57 heb ik maar weer gedowngrade naar 56, gelukkig gaat dat zeer makkelijk, gewoon de 56 setup uitvoeren en klaar. De niet meer bestaande ondersteuning voor veel van mijn plugins was de reden. Verder vind ik de laatste NoScript echt een waardeloze interface hebben, de oude was veel vriendelijker. Mbt Firefox, ik wacht een paar versies af om het nogmaals te proberen, wat een budproduct hebben ze er van gemaakt.
Helemaal eens, de nieuwe user-interface van NoScript is inderdaad een drama. Inmiddels geven vele reviews via het Firefox tabblad voor addons ook duidelijk de frustraties weer van menig gebruiker: https://addons.mozilla.or...noscript/reviews/?src=api

Zelf merk ik dat ik nog steeds geen YouTube video's kan kijken en lukt het ook niet meer om bijv. bij Bol.com items toe te voegen aan mijn verlanglijst, om reacties te lezen onderaan HWI.info artikelen of zelfs maar om hier op Tweakers een reactie te uploaden.. Ik heb uitgebreid allerlei combinaties uitgeprobeerd met betrekking tot het toestemming geven van bepaalde domeinen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Gmail en SoundHound-content kom ik ook met geen mogelijkheid meer binnen, al gebruik ik die eerste gelukkig nauwelijks.

Downgraden naar FF56 is voor mij nog geen optie, omdat ik niet zeker weet of bij een herinstallatie van FF al mijn 300+ tabs wel weer netjes zullen worden geopend.

choogen wijzigde deze reactie 29-11-2017 13:25 (5%)

• Alan z
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23-02 14:28
NoScript loopt bij mij ook verre van soepel. Verder ook geen tijd om er helemaal in te duiken, dus maar tijdelijk op disable gezet.

• choogen
  • Niet online
quote:
choogen schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:19:
[...]

Helemaal eens, de nieuwe user-interface van NoScript is inderdaad een drama. Inmiddels geven vele reviews via het Firefox tabblad voor addons ook duidelijk de frustraties weer van menig gebruiker: https://addons.mozilla.or...noscript/reviews/?src=api

Zelf merk ik dat ik nog steeds geen YouTube video's kan kijken en lukt het ook niet meer om bijv. bij Bol.com items toe te voegen aan mijn verlanglijst, om reacties te lezen onderaan HWI.info artikelen of zelfs maar om hier op Tweakers een reactie te uploaden.. Ik heb uitgebreid allerlei combinaties uitgeprobeerd met betrekking tot het toestemming geven van bepaalde domeinen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Gmail en SoundHound-content kom ik ook met geen mogelijkheid meer binnen, al gebruik ik die eerste gelukkig nauwelijks.

Downgraden naar FF56 is voor mij nog geen optie, omdat ik niet zeker weet of bij een herinstallatie van FF al mijn 300+ tabs wel weer netjes zullen worden geopend.
Even een belangrijke edit van mijn eerdere post: alle problemen mbt FF en NoScript die ik hierboven heb opgesomd blijken te zijn opgelost nadat ik vanochtend FF liet upgraden van 57 naar 57.01
Voor NoScript zit ik overigens op versie (10.1.3c3).

• nero355

nero355

quote:
En ik maar denken dat ik een "tabverslaafde" was... :o

Waarom heb je 300+ tabs in je browser open staan elke keer als die opstart :?

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
[...]

Je kunt alle tabs per venster in 1x bookmarken, mocht dat helpen ;)

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Iemand nog een aanrader voor cookiedelete addon?

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
quote:
Evanescent schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:21:
[...]

Je kunt alle tabs per venster in 1x bookmarken, mocht dat helpen ;)
Gewoon met Control + Shift + D

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
The Chosen One schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:05:
Iemand nog een aanrader voor cookiedelete addon?
Deze bevalt me erg goed: https://addons.mozilla.or.../addon/cookie-autodelete/

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Dank.

Ik zoek een addon, geen idee of er zoiets bestaat!, waar ik met 1 klik op een "addonknop" een dropdown menu of zo kan krijgen en dan bijv iets automatisch kan laten invullen of naar clipboard kan kopieren. Bijv. een e-mail adres.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
The Chosen One schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:58:
Dank.

Ik zoek een addon, geen idee of er zoiets bestaat!, waar ik met 1 klik op een "addonknop" een dropdown menu of zo kan krijgen en dan bijv iets automatisch kan laten invullen of naar clipboard kan kopieren. Bijv. een e-mail adres.
Ctrl+C? Rechtermuisknop 'Copy E-mail address'? Anders snap ik niet precies wat nu je doel is.

• Bruin Poeper
  • Registratie: april 2013
  • Niet online
Vroeger kon ik een webpagina via Afrdrukvoorbeeld altijd netjes afgedrukt krijgen, maar sinds Win10 wordt dat vaak een puinhoop.

Een schermafbeelding maken in Firefox is de (bijna ideale) oplossing.
Vervolgens kan je die afbeelding feilloos afdrukken.

Waarom zit dat niet direct in Bestand Afdrukvoorbeeld ???

Bruin Poeper wijzigde deze reactie 03-12-2017 01:09 (7%)

• Ramon
Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in welke optimalisaties er het afgelopen jaar gedaan zijn aan SpiderMonkey, de JavaScript engine van Firefox: https://jandemooij.nl/blo...tions-in-firefox-quantum/

• Señor Sjon
  • Laatst online: 22-02 17:09

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik kom eigenlijk telkens frustraties tegen van dingen die niet meer werken of add-ons die stuk zijn en waar ook nog eens de ontwikkelaars wel klaar zijn met Firefox. Ik maakte graag gebruik van Download Them All om hele bestemmingsplannen in 1x van een gemeentesite te plukken (sommigen hebben echt 40 bijlagen).

Ik heb eigenlijk nog geen voordelen van 57 gemerkt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Glodenox
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-02 09:46
Ik ben afgestapt van NoScript en uMatrix beginnen gebruiken. Dan kan ik op elke website specifiek aangeven welke domeinen er cookies, scripts, afbeeldingen, media, iframes of XHR mag uitvoeren. Het bevat niet alle beveiligingen die NoScript voorzag, maar het bevalt me eigenlijk enorm omdat ik zo veel fijnmaziger mijn toelatingen kan regelen.

Trouwens, mocht er iemand problemen hebben met GreaseMonkey: je bent nu beter af met TamperMonkey voor Firefox. Het is jammer omwille van de geschiedenis achter GreaseMonkey, maar de nieuwe versie is echt niet werkbaar en vereist vaak aanpassingen aan de userscripts om nog draaiende te blijven.

• Ramon
En weer mooie nieuwe dingen in Firefox 58: https://hacks.mozilla.org...fox-58-developer-edition/

quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:32:
Ik kom eigenlijk telkens frustraties tegen van dingen die niet meer werken of add-ons die stuk zijn en waar ook nog eens de ontwikkelaars wel klaar zijn met Firefox. Ik maakte graag gebruik van Download Them All om hele bestemmingsplannen in 1x van een gemeentesite te plukken (sommigen hebben echt 40 bijlagen).
Niet zo gek lijkt me met een switch als die Mozilla nu met Firefox heeft gemaakt. Het heeft even een aanlooptijd nodig voordat alle add-ons geupdate zijn. Voordeel is dat het een peuleschil is om Chrome add-ons over te zetten nu.
quote:
Ik heb eigenlijk nog geen voordelen van 57 gemerkt.
Ze zijn er wel degelijk, ik merk vooral dat het veel soepeler en sneller loopt en veel stabieler is.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Jep, Stylo is zeker wel merkbaar. Ik merk het eigenlijk vooral aan dat rendering met een witte pagina begint. Als je een pagina F5t flitst er dus even een wit scherm tussendoor. Elementen verspringen tijdens het laden ook wat meer dan ik gewend was. Dat is wel apart, maar het is wel iets sneller volgens mij.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Mis ik nou iets of kan ik niet standaard 5-10 tabs selecteren en deze wegslepen zodat ze een eigen window hebben?

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 06:58

AW_Bos

Sjoema flop 🧙‍♂️

Ik geef toe dat sinds de laatste grote update Firefox veel minder geheugen verbruikt. Gemiddels was het eerst 2 GB met lichte stotteringen, en bij hoger werd het echt irritanter browsen. Na de update van Firefox nam dat af naar +/- 500 MB.

Echter valt mij nu opeens op dat hij weer flink wat geheugen verbruikt. Echter hij stottert niet, in tegenstelling tot eerst? Net zelfs even 3,9 GB :? Hoe kan dat dat hij opeens meer geheugen verbruikt? Ik weet dat ik pas troubles had met mijn videokaart-driver na de update van Windows 10. Gebruikt Firefox soms de GPU op een bepaalde manier om minder geheugen te verbruiken? Of heeft dit te maken met de Fall Creators update van Windows 10?

AW_Bos wijzigde deze reactie 20-12-2017 15:52 (4%)

...

quote:
Compizfox schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:29:
[...]

"Firefox Quantum" is ook niet de nieuwe naam voor Firefox; het is de codenaam van de huidige release (57). Firefox 58 zal dus geen Quantum meer heten.
Dank.
quote:
ppl schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:40:
[...]

Ze slaan zichzelf op de borst op wat ze hebben weten te bereiken en daar is niks mis mee. Je moet niet gaan overdrijven. Bekijk hun YouTube kanaal eens en dan vooral de vergelijkingsfilmpjes; die staan toch behoorlijk haaks op wat je hier nu roept[.....]
Heb je gelijk in, de nuance is er wel. Maar ik kwam ook "advertenties op FB" tegen, waarin ze zeiden dat Chrome zijn tijd gehad heeft, DAT vond ik nogal zelfverzekerd, en niet des Firefox' .

Sjah wijzigde deze reactie 29-12-2017 01:22 (49%)

Specs

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
quote:
Glodenox schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:49:
Ik ben afgestapt van NoScript en uMatrix beginnen gebruiken. Dan kan ik op elke website specifiek aangeven welke domeinen er cookies, scripts, afbeeldingen, media, iframes of XHR mag uitvoeren. Het bevat niet alle beveiligingen die NoScript voorzag, maar het bevalt me eigenlijk enorm omdat ik zo veel fijnmaziger mijn toelatingen kan regelen.

Trouwens, mocht er iemand problemen hebben met GreaseMonkey: je bent nu beter af met TamperMonkey voor Firefox. Het is jammer omwille van de geschiedenis achter GreaseMonkey, maar de nieuwe versie is echt niet werkbaar en vereist vaak aanpassingen aan de userscripts om nog draaiende te blijven.
thanx! Ik was met net aan het orienteren op welke security addons ik komende tijd wilde draaien. Draai je er dan ook nog een addblocker naast zoals uBlock origin?

specs

• Glodenox
quote:
maratropa schreef op maandag 1 januari 2018 @ 22:38:
[...]

thanx! Ik was met net aan het orienteren op welke security addons ik komende tijd wilde draaien. Draai je er dan ook nog een addblocker naast zoals uBlock origin?
Persoonlijk hou ik het verder alleen nog bij Ghostery. Ik heb niet de indruk dat ik iets mis zonder uBlock origin.

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
quote:
Glodenox schreef op maandag 1 januari 2018 @ 23:03:
[...]

Persoonlijk hou ik het verder alleen nog bij Ghostery. Ik heb niet de indruk dat ik iets mis zonder uBlock origin.
Ah ik had ghostery er net weer afgehaald omdat ik het idee had dat umatrix eigenlijk doet wat ghostery doet maar dan met meer controle? Of gebruik je ghostery puur voor het adblocken? Zitten die 2 elkaar niet in de weg? Ik moet zeggen dat door de overlap tussen de plugins ik het wat lastig vind kiezen :)

specs

• Glodenox
quote:
maratropa schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:51:
[...]

Ah ik had ghostery er net weer afgehaald omdat ik het idee had dat umatrix eigenlijk doet wat ghostery doet maar dan met meer controle? Of gebruik je ghostery puur voor het adblocken? Zitten die 2 elkaar niet in de weg? Ik moet zeggen dat door de overlap tussen de plugins ik het wat lastig vind kiezen :)
Er is inderdaad redelijk wat overlap waardoor ik het ook niet zeker weet. Ze zitten elkaar in elk geval niet in de weg. uMatrix blokkeert als eerste de vragen waardoor Ghostery ze eerst niet tegen komt. Ik zou het nog wat beter moeten bekijken, maar ik heb het gevoel dat Ghostery alleen de tracerende elementen gaat verwijderen, daar waar uMatrix een stuk meer low-level zijn ding doet. Ze lijken elkaar in elk geval niet te hinderen in hun werking.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Heeft er iemand al een optie gevonden om Ctrl+Q voor het sluiten van Firefox op Linux, te blokkeren/uit te schakelen? De geluiden op het web zijn niet zo positief maar hopelijk heb ik ergens overheen gekeken.

Dit is echt de aller aller allerdomste feature van Firefox ever. Vooral dat het niet te configureren is!
Pure frustratie hier :)

Het nare is, ik kan Ctrl+Q niet system wide afvangen, want ik heb hem wel nodig in een VM, binnen Firefox.

edit:
Ik heb nu toch maar een system wide shortcut ingesteld in Linux Mint (dat doe je via de keyboard configuratie) en Ctrl+shift+Q ingesteld in de betreffende VM. Gelukkig kon dat. Nu sluit ik in ieder geval niet per ongeluk heel Firefox als ik Ctrl+W mis :P

Evanescent wijzigde deze reactie 03-01-2018 18:03 (35%)

• nero355

nero355

Dus het is eigenlijk een fout van jou en niet van Firefox ? /flauw :+

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
nero355 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:55:
Dus het is eigenlijk een fout van jou en niet van Firefox ? /flauw :+
Ja, een typi (pun) is zo gemaakt. Maar ik sta niet alleen, gezien de Google-resultaten ;)
Onder Windows speelt dit probleem niet omdat het daar Ctrl+Shift+Q is. Dat is veel minder makkelijk per ongeluk te raken (als je veel Ctrl+W gebruikt om tabbladen te sluiten). Onder Linux en Mac moest het zo nodig Ctrl+Q resp. CMD+Q zijn, zonder de mogelijkheid dit aan te passen.

Pre-WebExtensions waren er gewoon add-ons voor om dit probleem op te lossen, maar die werken nu niet meer.

Evanescent wijzigde deze reactie 03-01-2018 19:15 (43%)

• the eagle_911
  • Laatst online: 22-08-2018
quote:
The Chosen One schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:58:
Dank.

Kijk eens naar dit: Clippings
Het is nog in volle opbouw, maar het werkt.

• 92946
quote:
nero355 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:47:
[...]

En ik maar denken dat ik een "tabverslaafde" was... :o

Waarom heb je 300+ tabs in je browser open staan elke keer als die opstart :?
Dan kan ie via een VPN al z'n eigen YouTube filmpjes zonder adblocker in 1x afspelen :P

Kassa..... :P

• Drvagax
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 04-01 21:56

Drvagax

Spaceballs The Title

Hoewel ik zelf eindelijk dacht voor altijd afscheid te nemen van Adobe Flash heb ik het weer helaas nodig omdat ik de documentaire Het Monster van Groep 3 (aanrader!) wilt kijken (https://www.2doc.nl/docum...-monster-van-groep-3.html)

Ik heb Flash geïnstalleerd maar helaas vraagt de player nog steeds of ik Flash wil installeren. PC heb ik al opnieuw opgestart en alle plugins heb ik uitgeschakeld.

Spaceballs The Signature

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Drvagax schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:04:
Hoewel ik zelf eindelijk dacht voor altijd afscheid te nemen van Adobe Flash heb ik het weer helaas nodig omdat ik de documentaire Het Monster van Groep 3 (aanrader!) wilt kijken (https://www.2doc.nl/docum...-monster-van-groep-3.html)

Ik heb Flash geïnstalleerd maar helaas vraagt de player nog steeds of ik Flash wil installeren. PC heb ik al opnieuw opgestart en alle plugins heb ik uitgeschakeld.
Hier werkt dat filmpje zonder flash...

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:

Je zult een teveel aan blockers hebben draaien. Ik heb hetzelfde probleem. Als ik hem in een ander Firefox-(gasten-)profiel test, met minder blockers, werkt de video zonder problemen en zonder Flash. Flash is tegenwoordig echt niet meer nodig.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Werkt hier gewoon zonder Flash.
quote:
Voor Flash moet je dat juist niet doen. Ik geloof dat je in recente versies van Firefox de Flash-plugin expliciet moet inschakelen, omdat hij standaard uitgeschakeld is.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Wanneer ik Firefox opstart, opent FF altijd de vorige windows en tabs maar bij elke window opent ook de history sidetab. Erg vervelend want het dient geen nut. Is er een setting ergens om dat te stoppen?

Ik vind wel iets van dit; https://support.mozilla.org/en-US/questions/967848
Maar ik heb het idee dat het iets anders is dan ik bedoel.

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True