Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er al een testeversie van Theme Restorer, die werkt en goed werkt ook , met 57? Want daar valt of staat vrij veel mee, bij ons fanatiekelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op woensdag 1 november 2017 @ 23:26:
Is er al een testeversie van Theme Restorer, die werkt en goed werkt ook , met 57? Want daar valt of staat vrij veel mee, bij ons fanatiekelingen.
Nee, die add-on heb ik al vele versies geleden overboord gegooid.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja wees even duidelijk ,zeg je nou dat je al vanaf Fx 53 ofzo die addon eruit gooide omdat je het bagger vindt? OF zeg je dat er geen versie is van de addon die lekker gaat met 57???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op woensdag 1 november 2017 @ 23:30:
Ja wees even duidelijk ,zeg je nou dat je al vanaf Fx 53 ofzo die addon eruit gooide omdat je het bagger vindt? OF zeg je dat er geen versie is van de addon die lekker gaat met 57???
Ja beide eigenlijk en wat is er met jouw google-fu aan de hand? :P Tweede hit bij [google=Theme Restorer] is "The death of Classic Theme Restorer for Firefox" van maart dit jaar. RIP.

@Sjah Nee, nu doe je tante Miep en papa Johan toch echt tekort! :o Zelf zij hadden het nog wel bedacht om even 'Theme Restorer', misschien zelfs met '57' erachter, in de adresbalk te typen :+

[ Voor 49% gewijzigd door Room42 op 01-11-2017 23:40 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, tx voor je antwoord. Mijn Google-FU is nooit zo goed geweest. Beter dan tante Miep, of papa Johan, maar verder niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eva, ik zou even wat minder hoog van de toren blazen, tis helemaal niet gezegd, ondanks jouw artikel, wat je blijkbaar alles vindt zeggen, dat het team, of een ander team, een soortgelijke vervanging heeft opgegeven.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sjah https://addons.mozilla.or...don/classicthemerestorer/ Daar staat heel veel info over de status en wat er werkt na 57+.

[ Voor 30% gewijzigd door Room42 op 02-11-2017 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:30
Ik ben recentelijk overgestapt van Chrome naar Firefox. Deels vanwege de fijne app op Android (persoonlijke mening).
Daarnaast wil ik Google en Facebook minder info verschaffen.
Wel ben ik groot fan van Google Sheets en YouTube. Dus ik wil daar wel inloggen.
Wat kan Google van mij tracen/tracken als ik inlog op 1 van de Google diensten?
Volgens mij is het inloggen op 1 dienst genoeg om overal ingelogd te zijn.

Als ze veel kunnen tracen/tracken. Wat kan ik er tegen doen?
Ik heb uBlock Origin al draaien. Maar houdt dit alles tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22

Compizfox

Bait for wenchmarks

Roodey schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:04:
Ik ben recentelijk overgestapt van Chrome naar Firefox. Deels vanwege de fijne app op Android (persoonlijke mening).
Wel ben ik groot fan van Google Sheets en YouTube. Dus ik wil daar wel inloggen.

Third-party cookies uitzetten. Dat en uBlock Origin en je hebt vrijwel alle ads/trackers geblokkeerd.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Compizfox schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:29:
[...]

Third-party cookies uitzetten. Dat en uBlock Origin en je hebt vrijwel alle ads/trackers geblokkeerd.
Dank voor de snelle respons!

Ingesteld:
Cookies van websites accepteren (JA)
Cookies van derden accepteren (NOOIT)
Bewaren totdat (ZE VERLOPEN)

Goed?

Update:
Todoist add-on geeft error "Bad Request

CSRF tokens mismatch".

Evernote web clipper geeft aan dat third party cookies aan moeten...
Wat te doen?

[ Voor 17% gewijzigd door Roodey op 02-11-2017 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Roodey schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:55:
[...]

Dank voor de snelle respons!

Ingesteld:
Cookies van websites accepteren (JA)
Cookies van derden accepteren (NOOIT)
Bewaren totdat (ZE VERLOPEN)

Goed?

Update:
Todoist add-on geeft error "Bad Request

CSRF tokens mismatch".

Evernote web clipper geeft aan dat third party cookies aan moeten...
Wat te doen?
Third-party cookies zijn cookies die namens een ander domein geplaatst worden dan de website die je bezoekt. Bijna alle advertentienetwerken en ook Facebook gebruiken dit om je te tracken: een Facebook-knop op een website is bijvoorbeeld een stukje JS dat vanaf facebook.com wordt geladen, en dat stukje JS zet een cookie voor Facebook. Andere websites die die knop ook gebruiken laden dezelfde code in en op die manier (m.b.v. die cookie) kan Facebook dus bijhouden welke websites je bezoekt.

Third-party cookies uitzetten voorkomt dit, omdat websites dan alleen nog maar cookies kunnen plaatsen voor hun eigen domein.

Het zou kunnen dat bepaalde dingen daarmee niet meer werken. Ik ben dat zelf nog nooit tegengekomen, maar ik gebruik die extensies die je noemt dan ook niet. Volgens mij kun je in de instellingen van Firefox ook uitzonderingen toevoegen, misschien dat je daar wat mee kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Compizfox schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:11:
[...]

Third-party cookies zijn cookies die namens een ander domein geplaatst worden dan de website die je bezoekt. Bijna alle advertentienetwerken en ook Facebook gebruiken dit om je te tracken: een Facebook-knop op een website is bijvoorbeeld een stukje JS dat vanaf facebook.com wordt geladen, en dat stukje JS zet een cookie voor Facebook. Andere websites die die knop ook gebruiken laden dezelfde code in en op die manier (m.b.v. die cookie) kan Facebook dus bijhouden welke websites je bezoekt.

Third-party cookies uitzetten voorkomt dit, omdat websites dan alleen nog maar cookies kunnen plaatsen voor hun eigen domein.

Het zou kunnen dat bepaalde dingen daarmee niet meer werken. Ik ben dat zelf nog nooit tegengekomen, maar ik gebruik die extensies die je noemt dan ook niet. Volgens mij kun je in de instellingen van Firefox ook uitzonderingen toevoegen, misschien dat je daar wat mee kunt?
Bedankt (wederom) voor je heldere uitleg.
Als ik third party cookies accepteer van bezochte sites doet de Evernote web clipper het wel.
Maar ja, dan ben ik voor Google weer terug bij af. Die bezoek ik immers en daar log ik in....

Uitzonderingen is niet mogelijk voor third party cookies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 08:04
Ik kan je Privacy Badger van eef ook aanraden. Dat is een plug-in die, in tegenstelling tot ublock, speciaal gemaakt is om trackers te blokkeren. Hoewel het voor een deel hetzelfde doet als ublock, blokkeert Privacy Badger bijv. ook Facebook als je niet op Facebook bent.
Ook kan je ervoor kiezen om like buttons etc te laten vervangen door een die privacy badger zelf aanbied, zodat je ook niet op die manier gevolgd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Vihaio schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:49:
Ik kan je Privacy Badger van eef ook aanraden. Dat is een plug-in die, in tegenstelling tot ublock, speciaal gemaakt is om trackers te blokkeren. Hoewel het voor een deel hetzelfde doet als ublock, blokkeert Privacy Badger bijv. ook Facebook als je niet op Facebook bent.
Ook kan je ervoor kiezen om like buttons etc te laten vervangen door een die privacy badger zelf aanbied, zodat je ook niet op die manier gevolgd kan worden.
Ik heb third party cookies weer geaccepteerd. Hierdoor werken mijn add-ons weer.
Daarnaast heb ik Privacy Badger geïnstalleerd. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Roodey schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:51:
Uitzonderingen is niet mogelijk voor third party cookies.
Als het goed is wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pVJPVp66MtWa7WWI4LLhXs3w/full.png
Vihaio schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:49:
uBlock Origin doet precies hetzelfde met de juiste filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Compizfox schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:25:
[...]

Als het goed is wel.

[afbeelding]

[...]

Ik heb daar Evernote toegevoegd. Daarnaast deed de add-on het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Compizfox schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:25:
[...]

Als het goed is wel.

[afbeelding]

[...]

Dan moet je wel net weten welke filters en dan moeten die filters goed bijgehouden worden. Ik heb namelijk alle standaardfilters aan staat + nog een paar en toch is er genoeg wat Privacy Badger tegenhoudt. Een voordeel van pb is ook dat je niet afhankelijk bent van filters, maar dat er in je browser wordt gecontroleerd waardoor je gevolgd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Roodey schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:04:

Ken je dit programma: Spybot Anti Beacon?

Het blokkeert aanzienlijk veel tracking en telemetrie.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Snowwie schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:56:
[...]

Ken je dit programma: Spybot Anti Beacon?

Het blokkeert aanzienlijk veel tracking en telemetrie.
Die ken ik niet,maar ik hou het eerst op uBlock en Privacy Badger.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spybot Anti Beacon gaat veel verder dan de browser en zou je sowieso moeten draaien om ook de nieuwsgierigheid van andere software, zoals Windows zelf, te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Room42 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 07:53:
Spybot Anti Beacon gaat veel verder dan de browser en zou je sowieso moeten draaien om ook de nieuwsgierigheid van andere software, zoals Windows zelf, te blokkeren.
Daarom was Windows 10 destijds ooit ook 'gratis', omdat Microsoft inzag dat er veel potentie inzat om het OS te gebruiken als advertentie platform.

Windows 10, als je er niets aan doet, kun je net zo goed SBS 6 gaan kijken. Elke 10 minuten reclame..

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Snowwie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:50:
kun je net zo goed SBS 6 gaan kijken. Elke 10 minuten reclame..
offtopic:
Vergeet HvNL tussen de film door niet :+

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 03-11-2017 13:47 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik heb de automatische update even op handmatig gezet in Firefox, voordat ik definitief overga op FF 57 wacht ik eerst even de reacties hier af, vooral de add-on Classic Theme Restorer baart mij zorgen. Ik mag graag mijn tabs onder mijn bookmarks hebben en die bookmarks weer onder de adresbalk. Op deze manier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6EwJEoXO4EU3sMSj1aroleNZ/full.jpg

Zo wil ik het graag houden, inclusief de classic look. Hoe kwamen ze bij Firefox ook op het idee om Homebutton standaard helemaal rechts te zetten? Je typt de naam van de website toch ook helemaal links in de adresbalk? Hetzelfde geldt voor het standaard verwijderen van de verversing en stop knop, die daar ook altijd links stonden.

Ik hoop dat dit goed afloopt met FF57, want wil dit graag zo houden.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 20:08
Snowwie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:50:
[...]

Daarom was Windows 10 destijds ooit ook 'gratis', omdat Microsoft inzag dat er veel potentie inzat om het OS te gebruiken als advertentie platform.

Windows 10, als je er niets aan doet, kun je net zo goed SBS 6 gaan kijken. Elke 10 minuten reclame..
Reclame in W10, waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Dit loopt niet goed af..
Ik ben al 2 jaar bezig om na elke maandelijkse aardbeving de boel weer op te bouwen
maar deze orkaan kan ik niet meer aan..
Ik heb ondertussen een fotoalbum nodig om te zien hoe het vroeger ook al weer was..
.. Remember.., I don't come back after december.. ;-(

Hier dus FF 52.4 ESR (manually update)(tot eind 2018) , plus de "laatste" Pale Moon. (Eigen profile).
Hoe lang de "ouderwetse" Pale Moon developers dit volhouden zien we dan wel weer..
Ik heb geen "file-edit-view-history-tools-bookmarks-help---balk",
dus hier slechts 3 balken. Dat geeft wat meer ruimte want...
hoe meer add-ons, plug-ins, userscripts&styles, knoppen cq buttons en zachte kleurtjes hoe leuker ik het vind.
Gereedschap heb ik nodig. Geen "Trabantje voor 57+ (...) "
Okee.. soms ietsje trager of wat geheugenlekkage maar daar valt mee te leven..
Niks minimalistisch onzichtbaar lichtgrijs Silicon Valley metal design..
En browsers met maar slechts eeen multifunctionele "combi-adres-zoekbalk" kan ik ook niet verdragen..
Twee balken graag..

[ Voor 20% gewijzigd door Peter Triac op 14-11-2017 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:01
Okee. Ik draai al een tijdje Firefox Quantum en ben er zeer tevreden over. Eindelijk weer flitsend over het web. Ik heb echter 1 extensie waar ik behoorlijk afhankelijk van was: NoSquint Plus. Daar is nu wel een geporte versie van, maar die is ongelooflijk brak. Eigenlijk heb ik al die functionaliteit helemaal niet nodig. Het enige wat ik wil:
  • Op enig moment de full page zoom van alle openstaande tabbladen met 1 handeling kunnen veranderen.
Dit omdat ik vaak via RDP aanlog op m'n servert en de resolutie van de monitoren waar ik op werk nogal verschilt. Weet iemand misschien een extensie die dit kan op Firefox >57?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FF 57 is nu ook in het release channel: downloads: Mozilla Firefox 57.0

Hopelijk is er / komt er in ieder geval een makkelijke oplossing via een extension voor "Tabs below" en "Square Tabs".

Volgensmij kan dit nu alleen via een custom css :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Volgens dit filmpje zou het moeten werken, ik heb het geprobeerd, maar als ik Firefox dan start dan blijft enkel de button beneden in beeld staan en opent hij geen venster.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3Xo-OeVjnjs]

Oh blikje, wat heb ik gedaan. Geupgrade naar FF57. Ja, hij is sneller. Maar ik ben 2/3 van mijn add-ons kwijt.
- Classic Theme Restorer is foetsie
- YouTube Video & Audio downloader is weg
- Ik kan de STOP button nergens terugvinden
- Met customize kan ik dat kriebelspul, dit -> Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OlmhbDmiAcnzTJh5sITQXzRY/full.png rechtsbovenin niet verwijderen.
- En die video hierboven werkt bij mij niet, of ik heb iets verkeerd gedaan, maar ik heb exact gedaan wat er in die video werd gezegd. :(

[ Voor 53% gewijzigd door Snowwie op 14-11-2017 19:07 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Snowwie
Thanks. Volgensmij is jouw filmpje op onderstaande gebaseerd:

https://www.ghacks.net/20...mize-firefox-57-with-css/

https://github.com/Aris-t2/CustomCSSforFx

Dit is gemaakt door Aris van Classic Theme Restorer dus lijkt me goede basis. Balen is wel dat je waarschijnlijk regelmatig moet knutselen om het compatible te houden. En hoe werkt dit als je op het Beta channel wilt zitten... :?

Ga dit binnenkort maar eens proberen. Vind het ook niet echt een optie om op 56 te blijven hangen qua veiligheid en andere alternatieve FF browers zijn ook niet echt mijn ding. Tabs above kan ik echter maar erg moeilijk velen... :X

PS: Uit de meuktracker:

Maurits van Baerle in 'downloads: Mozilla Firefox 57.0' :

https://arewewebextensionsyet.com/

[ Voor 78% gewijzigd door Help!!!! op 14-11-2017 19:16 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:59

defiant

Moderator General Chat
Bijna de helft van extensions die ik dagelijks gebruik doen het niet meer met 57: noscript, self destructing cookies, session manager (en andere kleinere extensies die ik minder vaak gebruik). Ik had daar toch wel voor gewaarschuwd willen worden met de optie om de upgrade uit te stellen.

Dat legt het probleem van firefox meteen ook bloot, het ecosysteem qua extensions eromheen maakt het onderscheidend ten opzichte andere browsers, zeker voor mij persoonlijk. Als je gewoon alleen een snellere browser wil met een adblokcker/privacy shield, dan komt er ook wel weer een moment dat Chrome (of Opera) weer sneller wordt, wat ongetwijfeld gaat gebeuren gezien de concurrentie.

M.a.w. een browser die sneller is maar minder customizable heeft voor mij geen voorkeur, da's een opoffering die ik graag maak als ik voor de keuze wordt gesteld.

Juist vanwege het ecosysteem hadden ze imho betere support moeten leveren, ook al zijn het third party extensions. De meeste software overleeft het juist door backwards compatibility zonder grote breaking changes,

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vihaio
In deze Google Sheet staat van heel veel add-ons of ze al klaar zijn voor webExtentions, of daar aan gewerkt wordt, of dat je het niet hoeft te verwachten. Ook staan er alternatieven in die je zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 16:51
Waarschijnlijk gaat noscript voor Firefox 57 vandaag en anders morgen gereleased worden.
Where's NoScript for Firefox 57 "Quantum"?

2017-11-14: We're working hard to make NoScript for Quantum available to you as soon as possible, even later today if we're lucky enough.

Please be patient: if you feel naked while you're waiting for the "brand new" NoScript, you can still use the "regular" 5.x on Firefox ESR. See you soon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Wat een gekloot! dvhn.nl vraagt steeds: accepteer cookies, wat niet lukt en hetzelfde met Gmail.
Ik heb een paar extensies die nu uitstaan en uiteraard heb ik ook al bij opties zitten te kijken en wijzigen.
uBlock
Privacy Badger
I don't care about cookies

Iemand nog een idee?

Edit: laat maar, bij uitzonderingen cookies stonden deze sites tussen als van derden blokkeren.
En daar zat ik nu al een paar mee te klooien.

[ Voor 20% gewijzigd door PE4000 op 14-11-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:03

aex351

I am the one

Weer een mooie update. Firefox is na Internet Explorer toch mijn primaire browser gebleven. Bijna overgestapt naar Chrome. Maar die had in eerste instantie niet alle extensies, en de extensies die er wel waren of nu ook zijn vond ik toch altijd onderdoen voor de Firefox extensies. Daarnaast vond ik de invloed van Google m.b.t. privacy altijd een beetje dubieus. Maar goed, Firefox is al een tijd weer snel en nu sneller. Goede update dus.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Nou.... ik wordt hier niet zo blij van.
Vroeger was ze mooier O+
Die rechthoekige tabs zien er zo Edge-achtig uit als een Win10 app. Te hoekig.
En de kleur van de menubalk is veel te hard. Het grijzige was mooier.

En verder ben ik al mijn bladwijzers kwijt.
Alsof orkaan Irma overgeraasd is.
Nu toch alles in puin ligt... ga ik eens kijken of Edge of Chrome ook zouden kunnen voldoen.

Firefox, zo jaag je klanten weg!
Ik had eigenlijk nooit klachten over de snelheid, daarvoor had ik deze 'vernieuwing' niet nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Bruin Poeper op 15-11-2017 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Peter Triac schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 01:12:
Hier dus FF 52.4 ESR (manually update)(tot eind 2018) , plus de "laatste" Pale Moon. (Eigen profile).
Hoe lang de "ouderwetse" Pale Moon developers dit volhouden zien we dan wel weer..
Maak je geen zorgen : De eigenaar/"main dude" van het geheel is heerlijk eigenwijs en houdt de strijd nog wel een tijdje vol zonder enig probleem denk ik :)

* nero355 is al een paar jaar happy Pale Moon camper :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Bruin Poeper schreef op woensdag 15 november 2017 @ 01:36:
Vroeger was ze mooier O+
Die rechthoekige tabs zien er zo Edge-achtig uit als een Win10 app. Te hoekig.
En de kleur van de menubalk is veel te hard. Het grijzige was mooier.
Om dat aan te passen zijn er dus addons of thema's beschikbaar

[ Voor 9% gewijzigd door Bruin Poeper op 15-11-2017 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Conclusie: deze update is om te janken

Als ik alleen maar die tabs onderaan kon krijgen kon ik er nog wel mee leven. Maar die optie om die regels toe te voegen aan userChrome.css in de profile map heeft niets uitgehaald. Bij wie het wel lukt kan die persoon niet ff een automagisch progammaatje schrijven? 😁

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 19:03
Ben er eigenlijk wel blij mee. FF57 voelt sneller aan en geeft vooralsnog geen nieuwe problemen.
Enkel mistte ik m'n bookmarks - of eigenlijk, ze waren wat verborgen. Wat nodig was om de bookmarks knop terug te brengen:
Menu (knop rechtsboven, drie horizontale lijnen) --> Library --> Bookmarks --> Bookmarking Tools --> Add Bookmarks Menu to Toolbar
Jammer dat dat niet default aan staat, maar als je het eenmaal weet is het geen probleem om 'm terug te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50

WCA

Firefox 57, is ge-wel-dig. Ik vind de nieuwe interface superstrak. Wel direct even een wit thema erop gezet, dat donkere vind ik maar niets.

Snelheid is ook om te huilen (van geluk)

Verder: Hulde aan Mozilla voor het vasthouden aan een losse zoekbalk, ik hoop echt dat dit nooit weggaat.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
'kHeb zojuist even praktisch toegepast om een schermafbeelding op te slaan.
Een losse mededeling van de bank, zonder link of print.
Toch wel heel handig om dat even te kunnen vastleggen.

Schitterend dat dit 'ergens' (in de cloud?) wordt opgeslagen zonder dat je er een account voor hoeft aan te maken.
Je kan de opslagtijd van standaard 14 dagen wijzigen, en je kan hem ook downloaden of deleten. Je blijft er dus goed baas over.
Je kan een afbeeldingslink ook doorsturen naar wie je wil.

Ik denk dat ik deze wel vaker ga gebruiken!

[ Voor 5% gewijzigd door Bruin Poeper op 15-11-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:15

Saven

Administrator

Na jaren weer eens serieus Firefox aan het proberen gezien de grote (positieve) wijzigingen.

Het typen in een tekstveld lijkt wel iets langzamer te gaan dan in Chrome. Een soort mini lag? En ondanks dat het geheugengebruik zou moeten zijn verbetert gebruikt FF nog altijd een kleine 2x meer RAM geheugen :{ I kid you not.

Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 16:10
Saven schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:08:
Na jaren weer eens serieus Firefox aan het proberen gezien de grote (positieve) wijzigingen.

Het typen in een tekstveld lijkt wel iets langzamer te gaan dan in Chrome. Een soort mini lag? En ondanks dat het geheugengebruik zou moeten zijn verbetert gebruikt FF nog altijd een kleine 2x meer RAM geheugen :{ I kid you not.

Any thoughts?
Ja ik ervaar hetzelfde. Al is de performance wel echt super vergeleken met vorige versies. :)

Ik hou hem nog even aan naast Chrome. Is wel weer een kleine omschakeling.

[ Voor 4% gewijzigd door KirovAir op 15-11-2017 13:13 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op Debian Unstable ook net de update naar Firefox 57 binnen gekregen. De meeste extensies die ik had zijn nu een WebExtension geworden, maar voor Disable Ctrl-Q Shortcut en Tamper Data heb ik nog geen alternatief gevonden. Ook missen de WebExtension varianten van sommige extensie bepaalde functies. In de adresbalk, is het mogelijk om het sterretje voor de puntjes te hebben ipv na? Btw is AMO down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Heeft iemand suggesties om de titel balk een andere kleur geven dan de tabs? (of andersom).

Ik heb al wat lopen proberen te kloten met de color settings in Windows, maar de titel balk en de tabs blijven dezelfde kleur houden. Gevoelsmatig nogal irritant, want normaliter had ik ook de tabs ONDER de adresbalk staan. Toen maakte dat niets uit. Iemand suggesties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BU8xZKe0j4yZVsUvLJQWx5u0/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Snowwie op 15-11-2017 20:13 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 13:05
Snowwie schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:28:
Heeft iemand suggesties om de titel balk een andere kleur geven dan de tabs? (of andersom).

Ik heb al wat lopen proberen te kloten met de color settings in Windows, maar de titel balk en de tabs blijven dezelfde kleur houden. Gevoelsmatig nogal irritant. Iemand suggesties?

[afbeelding]
Tijdelijk de "Light" theme gebruiken. Is standaard meegeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 01:03

aex351

I am the one

Ryan_ schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:33:
[...]

Handige tip, wist ik niet. Ik zie dat er ook een "Dark" theme is.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paar dingetjes met Fx57. Hij is sneller, maar ik herken me niet in wat velen beweren, dat je het echt heel merkbaar voelt, heb ik dus niet. Enige die me achterhoudt denk ik, kan de Z zoom extensie zijn...
Verder gaan cookies niet altijd goed, bijv nos.nl blijft maar vragen als ik er weer ns kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wow, versie 57 is wel eventjes wennen, maar echt een geschenk uit de hemel.
Ik had vaak uitschieters tot 1,5 GB aan RAM-verbruik, en de laatste maand zelf vaak tot 2 GB en dat steeg pas zelfs eventjes naar 4 GB (!)

Als ik nu met Taakbeheer er naar kijk, is het nu nog 261,3 MB _O_ _O_

Dit is wel een hele flinke performance-slag die ik echt toejuich. Want ik had echt bijna de plannen om Firefox maar aan de kant te zetten.

Trouwens, heet het bij anderen in het versie-scherm ook Firefox Quantum?
En krijgen we eindelijk nu spannende namen erbij die regelmatig zullen veranderen? :P

Nu vraag ik me af hoe je die theme's instelt? Ik vind dat blauwe in de werkbalk maar irritant en lelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 15-11-2017 17:39 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 20:46

Onbekend

...

De vierkante tabs en de kleur vind ik niks (of ik moet even wennen), maar voor het gevoel lijkt deze een stukje vlotter de pagina's te laden. Ik gebruik Firefox zonder (extra) plugins en vond die ook al redelijk snel, maar was significant trager dan Chrome.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ryan_ schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:33:
Dan zijn zowel de title bar als de tabs beide grijs, geeft dus hetzelfde effect. Ik wil dat titlebar een andere kleur heeft dan de tabs.

[ Voor 38% gewijzigd door Snowwie op 15-11-2017 20:12 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Weet iemand hoe je in het standaard thema de tabbladen onder de adresbalk kunt verplaatsen? Via aanpassen gaat het niet. Of moet ik weer op zoek naar een ander add-on thema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@ggj87
Dat is de hele ellende. Dat kan dus niet meer eenvoudig zonder aan je CSS te sleutelen. En dat lijkt ook niet eens bij iedereen te werken.

Lees een stukje naar boven dan kom je het vanzelf tegen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Oja nu zie ik het. Ik had maar ff snel gezocht op 'tab' en zag dezelfde vraag maar nog geen antwoord dus vandaar dat ik het nog eens vroeg.

Over de snelheid:

Ik vond hem op mijn werk laptop erg langzaam maar die heeft dan ook maar een kleine 4 gb geheugen (op W7 en 32-bit... dus eigenlijk nog minder). Op mijn eigen laptop met 8 gb en de laatste geüpdatete W10 is hij idd. ietsje sneller.

[ Voor 47% gewijzigd door ggj87 op 15-11-2017 21:27 ]

Verwijderd

ggj87 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:24:
Oja nu zie ik het. Ik had maar ff snel gezocht op 'tab' en zag dezelfde vraag maar nog geen antwoord dus vandaar dat ik het nog eens vroeg.

Over de snelheid:

Ik vond hem op mijn werk laptop erg langzaam maar die heeft dan ook maar een kleine 4 gb geheugen (op W7 en 32-bit... dus eigenlijk nog minder). Op mijn eigen laptop met 8 gb en de laatste geüpdatete W10 is hij idd. ietsje sneller.
64 bit hier, 8GB en Firefox 58b3.

Draait extreem soepel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
defiant schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:51:
Dat legt het probleem van firefox meteen ook bloot, het ecosysteem qua extensions eromheen maakt het onderscheidend ten opzichte andere browsers, zeker voor mij persoonlijk.
Dat is niet het probleem van Firefox, dat is een probleem van alle software die 3rd party extensions mogelijk maakt. Het is hetzelfde liedje als wat je ziet bij heel veel kleine open source projecten: de support is in het begin heel erg goed en dan neemt het leven het over en is er 0,0 support. Zit je ineens met bugs en security issues die niet opgelost worden. Als je dan een extension systeem hebt dat diep ingrijpt op de browser heb je meteen een enorm groot probleem.

Daarbij wijkt dit extension systeem ook af van de rest waardoor je een extension moet ontwikkelen voor Firefox en eentje voor de rest (wat ook meteen laat zien dat Firefox al heel lang niet meer uniek is wat de extensions betreft). Als je dan ook overstapt naar wat de rest gebruikt wordt je ineens heel wat aantrekkelijker voor de ontwikkelaar. Dat maakt je extension ecosysteem robuuster. Voor een browser die z'n marktaandeel heeft zien krimpen is dat een hele slimme keus.
Juist vanwege het ecosysteem hadden ze imho betere support moeten leveren, ook al zijn het third party extensions.
Dat hebben ze ook gedaan. Deze wijziging is niet sinds Firefox 57 maar loopt al een aantal jaar. Al die tijd hebben ze extension ontwikkelaars en de rest van het publiek hierover ingelicht. Sterker nog, Firefox 57 is nog steeds niet WebExtension-only. De oude legacy extensions die men heeft geïnstalleerd zitten er nog in en zijn, als het goed is, weer in te schakelen (door "extensions.legacy.enabled" van false naar true te zetten). Je kunt echter geen nieuwe legacy extensions vanaf addons.mozilla.org installeren omdat deze daar aangemerkt zijn als niet-compatible met versie 57.
Het probleem is en blijft de toewijding van 3rd party extension ontwikkelaars. Daar kan geen enkele browser fabrikant iets aan doen. Ik heb om de belabberde support van het gros van de extensions in 9 van de 10 gevallen moeten concluderen dat wat ik wilde gewoon niet mogelijk was (bij Firefox, Chrome, Safari en ook Opera).
De meeste software overleeft het juist door backwards compatibility zonder grote breaking changes,
Nope. Software overleeft het juist door hoge kwaliteit en daar horen ook extensions bij. Het oude extension systeem en de vele verouderde en niet meer geüpdatete extensions zijn dat absoluut niet. Dat is met het nieuwe systeem beter geregeld. Uiteindelijk is het nog altijd de ontwikkelaar van de 3rd party extension zelf die hierin ook mee moet gaan en dus zijn extension up to date moet houden. Dat is en blijft een uitdaging. De vele verlaten extensions en extensions die half af zijn bij Chrome zijn daar een voorbeeld van (nogmaals, Firefox is niet de enige) eveneens als het wederkerende commentaar dat een extension niet met een bepaalde Firefox versie compatible is of de melding dat het helemaal niet meer werkt.

In mijn geval is deze release een reden om mijn extensions nog eens goed onder de loep te nemen en te kijken of ze nog wel nodig zijn. De browser heeft weliswaar in de loop der tijd wat features verloren maar er ook weer wat bij gekregen (U2F support bijv., daar heb je geen extension meer voor nodig).
Sjah schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:36:
Paar dingetjes met Fx57. Hij is sneller, maar ik herken me niet in wat velen beweren, dat je het echt heel merkbaar voelt, heb ik dus niet.
Ik merk het ook niet bij het laden van websites en dat is ook niet zo raar want dat zit al een paar jaar allemaal zo dicht bij elkaar dat je dit eigenlijk alleen goed ziet bij het benchmarken van de diverse browsers. Wat me echter wel opviel was de responsiveness van de applicatie zelf. Dat is een stuk beter dan voorheen.
ppl schreef op donderdag 16 november 2017 @ 00:21:
[...]

Ik merk het ook niet bij het laden van websites en dat is ook niet zo raar want dat zit al een paar jaar allemaal zo dicht bij elkaar dat je dit eigenlijk alleen goed ziet bij het benchmarken van de diverse browsers. Wat me echter wel opviel was de responsiveness van de applicatie zelf. Dat is een stuk beter dan voorheen.
Mwa ik merk het wel bij laden van sommige sites, maar tis zeer subtiel, zoals jij eigenlijk al aangeeft.
Toch, als ik mensen moet geloven, kan 'ook dat laden stuk strakker, als ik naar glas zou overstappen vanaf mijn ziggo nu.....maar dit gaat offtopic.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 10:34
Na jarenlang Chrome lees ik dat ik Firefox weer een kans moet geven. Sneller is altijd beter en Firefox is voor mij altijd 'nummer 2' geweest.

De interface is in ieder geval een stuk strakker en mooier geworden. De devtools zijn exact hetzelfde als in Chrome (maar dan ook donker in te stellen!) dus dat is allemaal prima. Ik lees hierboven dat mensen een aparte searchbox zo ideaal vinden aan FF, oke... why? Gelukkig kan dat ook uit :) flexibiliteit altijd +1.

Echt sneller durf ik het na een avondje in ieder geval nog niet te noemen. Ja, het is vlot, maar voorlopig merk ik nog niet echt een verschil met Chrome.

En dan lees ik in blogs dat Mozilla bijvoorbeeld deze applicatie heeft gebruikt: https://mozilla.github.io/arewefastyet-speedometer/2.0// die het bekende TodoMVC in verschillende Javascript frameworks uittest achter elkaar. Lijkt mij een prima benchmark. Maar... zowel op mijn desktop als laptop scoort Chrome daarin altijd 10-20 procent sneller... :+

Voorlopig zal ik het bij Chrome houden denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 16-11-2017 01:25 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oQQFIZLRP5pShXpr6OPAnaJS/full.jpg

Ik snap de issues niet.

FF58b3 snort lekker.

Maakt gebruik van de GPU en multithreading.

Knalt als een malle zo snel.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 06:54

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Volgens mij is deze optie nieuw in about:config: browser.tabs.loadBookmarksInTabs. Hier moest ik in <57 nog een aparte extensie voor gebruiken.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

57 Voelt zeker lichtvoetiger, sneller en crispier aan. De interface is ook een stuk frisser geworden qua look. Het ziet er bijdetijds uit.

Mijn belangrijkste issue blijft tabs above maar daar ga ik binnnekort nog eens naar kijken mbv CSS.

PC Specs

• pjlgt
  • Niet online
Heerlijke browser die Quantum, enige wat ik helaas nog echt mis is een alternatief voor de Morning Coffee addon. ;(

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
Help!!!! schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:38:
57 Voelt zeker lichtvoetiger, sneller en crispier aan. De interface is ook een stuk frisser geworden qua look. Het ziet er bijdetijds uit.

Mijn belangrijkste issue blijft tabs above maar daar ga ik binnnekort nog eens naar kijken mbv CSS.
Misschien heb je hier wat aan:

https://github.com/Aris-t2/CustomCSSforFx/issues/2/
'tabs not on top' (tabs below navigation and bookmarks toolbars) (CTR)

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Richh schreef op donderdag 16 november 2017 @ 01:21:
De interface is in ieder geval een stuk strakker en mooier geworden. De devtools zijn exact hetzelfde als in Chrome (maar dan ook donker in te stellen!) dus dat is allemaal prima. Ik lees hierboven dat mensen een aparte searchbox zo ideaal vinden aan FF, oke... why? Gelukkig kan dat ook uit :) flexibiliteit altijd +1.
Hmm niet elke search query hoeft van mij persé te lekken als DNS request (search query geschied over het algemeen over een HTTPS verbinding). Uiteraard kunnen op volgende kliks op resultaten als nog verklappen dat je naar hurno de purno op zoek was, maar het hoeft niet.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ja zeker thanks, had ik zelf ook gelinked hierboven :P :9

PC Specs

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Andere mensen ook problemen met volumes in nieuwe tabs?
Ik heb in de windows 'Volume Mixer' "Mozilla Firefox" standaard op '25' staan, nu merk ik met de nieuwe versie dat er voor elke tab een nieuwe volume optie verschijnt in de Volume Mixer en deze staat default op het maximale volume ('50' in mijn geval) i.p.v. dat het de volume voorkeur van '25' overneemt die staat ingesteld bij "Mozilla Firefox".
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wt2kYFl.jpg

Om niet doof te worden van onverwachte auto play video's dacht ik dat ik heel Firefox wel gewoon ge-mute kon krijgen.. mute "Mozilla Firefox" als geheel werkt nu ook niet meer en ik moet dat nu dus per tab doen wat gewoon niet werkbaar is :s

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Na jaren een grote fan van Chrome te zijn geweest en maar niet kunnen wennen aan Firefox, eergisteren - met de grote update - het toch maar even opnieuw geprobeerd.. Resultaat is dat ik Chrome niet meer heb gebruikt sindsdien. Mozilla heeft puik werk geleverd, indrukwekkend ook hoe snel de browser is met alles. 8)

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:10

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Na publicaties en het enthousiasme hier ook maar eens opnieuw geïnstalleerd. Helaas valt het mij tegen.
Aanpassingen in CSS lukken niet, Daar heb ik dus een vraag voor uitstaan.
Het profiel staat op een andere HD, om de SSD niet veel te vullen, en zou een probleem kunnen zijn.
Ook blijkt Xmarks niet niet beschikbaar te zijn al meende ik dat hier ergens in een link wel gezien te hebben.

Voorlopig Quatum maar op halt.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snowwie
ggj87 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:18:
Weet iemand hoe je in het standaard thema de tabbladen onder de adresbalk kunt verplaatsen? Via aanpassen gaat het niet. Of moet ik weer op zoek naar een ander add-on thema?
Eindelijk gelukt de TABS beneden de adresbalk te krijgen. De clue zat em blijkbaar dat de chrome directory geplaatst moest worden in de "jvlu4u6e.default" map, en NIET in de profiles map daar boven. Als je een chrome directory hier in aanmaakt en dan een file maakt met de naam userChrome.css en de volgende code daarin kopieert, de computer herstart dan zou het moeten werken:

/* Tab bar below Navigation & Bookmarks Toolbars For best results, show Title Bar or Menu Bar */ #nav-bar { /* main toolbar */ -moz-box-ordinal-group: 1 !important; border-top-width: 0 !important; } #PersonalToolbar { /* bookmarks toolbar */ -moz-box-ordinal-group: 2 !important; } #TabsToolbar { /* tab bar */ -moz-box-ordinal-group: 3 !important; }

En dan ziet het er toch een stuk prettiger weer uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r8y6SnTsCl06bIRGu0oNUxnx/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Snowwie op 16-11-2017 23:27 ]

Mijn YouTube Channel

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Sinds de nieuwe versie uit is, werken aantal addons niet meer zoals NoScript.

En raad maar eens wat er gebeurt: Avast maakt al snel melding van Coinhive JS script, zelfs met net opgestarte Firefox. Een mining script nog wel!
Welke extensies atm: Nimbus Screen Capture, Tab Auto Refresh, Web Developer, Youtube Best Video Downloader 2.
Toch wel apart waarom ik nu al waarschuwing krijg. Heb ik een verdachte extensie?

• KroontjesPen

KroontjesPen

Zo heb ik het nu.

chrome

edit:
Helaas kan ik ook geen digitale postzegel meer afdrukken.
Zal dus Chrome er toch erbij moeten houden.

[ Voor 23% gewijzigd door KroontjesPen op 16-11-2017 23:33 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Snowwie schreef op donderdag 16 november 2017 @ 23:00:
Eindelijk gelukt de TABS beneden de adresbalk te krijgen. De clue zat em blijkbaar dat de chrome directory geplaatst moest worden in de "jvlu4u6e.default" map, en NIET in de profiles map daar boven. Als je een chrome directory hier in aanmaakt en dan een file maakt met de naam userChrome.css en de volgende code daarin kopieert, de computer herstart dan zou het moeten werken:

/* Tab bar below Navigation & Bookmarks Toolbars For best results, show Title Bar or Menu Bar */ #nav-bar { /* main toolbar */ -moz-box-ordinal-group: 1 !important; border-top-width: 0 !important; } #PersonalToolbar { /* bookmarks toolbar */ -moz-box-ordinal-group: 2 !important; } #TabsToolbar { /* tab bar */ -moz-box-ordinal-group: 3 !important; }

En dan ziet het er toch een stuk prettiger weer uit:
[afbeelding]
Wat heb je nou allemaal moeten doen om Firefox zo eruit te laten zien ?

Ziet er best netjes uit/zoals het hoort :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snowwie
nero355 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 01:51:
[...]

Wat heb je nou allemaal moeten doen om Firefox zo eruit te laten zien ?

Ziet er best netjes uit/zoals het hoort :)
Ik zou geen Snowwie heten als ik er geen filmpje van zou maken, eentje die begrijpelijk is. :)
[let niet op mijn steenkolen engels], het is begrijpbaar voor een engelstalige, maar ik spreek de taal helaas niet vloeiend, en wat soms lastig is, zeker als je over technische zaken praat, ook met computers, dat je soms niet alle termen kent. Dus ik zit soms wel eens te video editten, en dan heb ik 4 of 5x geprobeer dat ene woord goed door m'n strot te krijgen, maar daar is editing dan weer goed voor. Ik doe dit immers allemaal unscripted, zo uit het hoofd.

[ Voor 37% gewijzigd door Snowwie op 17-11-2017 04:35 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben weer helemaal up-to-speed. Ik heb voor de upgrade een nieuw profiel gemaakt. Ik heb wel alle bookmarks en history overgezet*.

Ik heb aardig wat alternatieve add-ons moeten zoeken wegens gebrek aan updates naar WebExtension, maar ik denk dat ik alle features wel weer heb die ik had.

Dit is nu mijn add-ons lijstje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H4Kha0Q.png

• Cookie Autodelete is een erg goed alternatief voor Self-Destructing Cookies.
• Decentraleyes is een lokale repository van de grote libraries, zoals die van Google, Yahoo, etc. Dit scheelt in de snelheid maar ook tracking van die partijen.
• Disconnect en Privacy Badger zijn een beetje redundant, zie ik nu :+
• Neat URL is vooral voor het weghalen van alle trackinggegevens uit de URL, zoals de utm_*-parameters.
• NoSquint Plus gebruik ik om standaard alle sites op 130% te draaien. Dat vind ik fijner lezen, zonder de hele Windows en Linux GUI te moeten schalen :)

Lastpass heeft alleen nog vreselijk veel moeite om alle features naar WebExtension te porten. Zo is het nu niet eens mogelijk om de wachtwoorden te kopiëren via de GUI. Je moet dan de entry editen, wachtwoord tonen en zo handmatig het wachtwoord kopiëren. :') Ik hoop dat dat héél snel gefixed wordt.

Verder bevalt de upgrade me prima! Ik gebruik nu ook eens Firefox Sync en het versturen van open tabs naar andere apparaten is wel ideaal. Pocket heb ik wel uitgeschakeld door extensions.pocket.enabled in about:config op false te zetten.

* Tip, voor het overzetten van je bookmarks en history: Kopieer places.sqlite van je oude profieldirectory naar de nieuwe. Je kunt beide profielen ook naast elkaar open zetten door de 2e Firefox te starten met 'firefox -p -no-remote'. Je krijgt dan een pop-up waar je ook een nieuw profiel kan maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 17-11-2017 07:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

@Snowwie

Op 1:53 zie ik dat er een [chrome] map boven je [xxxxxxxxx.default] map staat.
Omdat ik verder de mappen [CSS], [image] en [xml] mis om 2.00 in de video, denk ik dat dit daarom hier fout gaat.

Moeten die sub mappen in die bovenste [chrome] map?
Dan moet ik dat zien aan te passen. Dat lijkt me wel lastig worden. Opnieuw beginnen denk ik.

Edit.
Krijg nu pas het idee dat je niet met het Aris-t2/CustomCSSforFx project werkt.
Dan hebben mijn vragen geen zin, sorry. :$

OPLOSSING
De mappen [css], [image] en [xml] moeten ook in de [chrome] map bij de userChrome.css en userContent.css files

[ Voor 28% gewijzigd door KroontjesPen op 17-11-2017 09:02 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op donderdag 16 november 2017 @ 23:00:
[...]
Eindelijk gelukt de TABS beneden de adresbalk te krijgen. De clue zat em blijkbaar dat de chrome directory geplaatst moest worden in de "jvlu4u6e.default" map, en NIET in de profiles map daar boven. Als je een chrome directory hier in aanmaakt en dan een file maakt met de naam userChrome.css en de volgende code daarin kopieert, de computer herstart dan zou het moeten werken
De mappenstructuur zit hier met Win7 net iets anders in elkaar en "jvlu4u6e.d3fault" is nergens te bekennen.
Ik heb het tekstbestandje wel in de FF chromemap kunnen droppen en het werkt gelukkig weer zoals het zou moeten. _/-\o_

De tabs oldstyle onderaan is toch wel de meest logische imho, ik snap niet goed waarom iemand dat zou willen veranderen.
Top van je dat je dit zo snel hebt opgelost, nu nog m'n "restart" button terug. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mooi Eva, danzkij jouw screenshot, ben ik achter bestaan NoSquint Plus gekomen, tx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:30:
[...] en "jvlu4u6e.d3fault" is nergens te bekennen.
Dat is de random naam van het standaardprofiel ;) Die is dus bij iedereen anders. Hij zal wel eindigen op .default en staat in %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles

Qua layout van Firefox heb ik op Windows niks te klagen. Ik vind de tabs bovenin wel fijn en heb enkel de 'Flexible space' links en rechts van de url bar verwijderd, zodat deze weer de volledige breedte heeft.

Op Linux Mint Cinnamon heb ik nog even last van de titelbalk die boven de tabs blijft staan. Het liefst zou ik ook daar de tabs tegen de bovenkant van het scherm hebben. Maar goed, er moet wel wat te wensen overblijven ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Room42 op 17-11-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 13:05
MrDummy schreef op donderdag 16 november 2017 @ 23:06:
Sinds de nieuwe versie uit is, werken aantal addons niet meer zoals NoScript.

En raad maar eens wat er gebeurt: Avast maakt al snel melding van Coinhive JS script, zelfs met net opgestarte Firefox. Een mining script nog wel!
Welke extensies atm: Nimbus Screen Capture, Tab Auto Refresh, Web Developer, Youtube Best Video Downloader 2.
Toch wel apart waarom ik nu al waarschuwing krijg. Heb ik een verdachte extensie?
Let wel op met Nimbus Screen Capture.

Bij het opslaan van een screen capture wordt er een GET verstuurd naar https://everhelper.me/nimbus-download-image.html. Grote kans dat elke capture wordt opgeslagen op de server van de maker.

Mijn tip: everhelper.me blokkeren in je firewall/hosts of een alternatief zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:30:
Top van je dat je dit zo snel hebt opgelost, nu nog m'n "restart" button terug. :+
De "restart" button in Firefox? Of bedoel je de refresh button?

Als je die zoekt is het makkelijk. Klik ergens bovenin op de rechtermuis knop en klik op op customize. Tussen al die icoontjes staat als het goed de refresh button en deze kun je gewoon links naast de adresbalk slepen, hetzelde geldt ook voor de home button.
KroontjesPen schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:11:
@Snowwie

Op 1:53 zie ik dat er een [chrome] map boven je [xxxxxxxxx.default] map staat.
Omdat ik verder de mappen [CSS], [image] en [xml] mis om 2.00 in de video, denk ik dat dit daarom hier fout gaat.

Moeten die sub mappen in die bovenste [chrome] map?
Dan moet ik dat zien aan te passen. Dat lijkt me wel lastig worden. Opnieuw beginnen denk ik.
Die map hoort daar eigenlijk niet, die heb ik zelf een dag eerder aangemaakt omdat ik dacht ik dat ie daar hoorde, in plaats van in map met die rare naam daaronder.

[ Voor 38% gewijzigd door Snowwie op 17-11-2017 12:20 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ryan_ schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:16:
[...]

Let wel op met Nimbus Screen Capture.

Bij het opslaan van een screen capture wordt er een GET verstuurd naar https://everhelper.me/nimbus-download-image.html. Grote kans dat elke capture wordt opgeslagen op de server van de maker.

Mijn tip: everhelper.me blokkeren in je firewall/hosts of een alternatief zoeken.
De oudere versies zijn vriendelijker, maar als ik dit zo lees, heeft andere bedrijf dit overgenomen en dit is meteen ook privacy issue. Denk je eens in, sommige mensen maken ook wel es shots van bankgegevens of persoonlijke pagina's. Misschien hier en daar password. En dat is zeker heel belachelijk.
Ik heb al eens geblokkeerd, maar NoScript is even uit en daar moet ik dus uitkijken.
Waarom wordt er niets aan gedaan dat bedrijf ongevraagd shots opslaat op hun servers?

Ik waardeer Nimbus op hun gemak en kan hele lange pagina shot maken. Zijn er andere addons die ook hele lange pagina shot kan maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MrDummy schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:52:
[...] Zijn er andere addons die ook hele lange pagina shot kan maken?
Je bedoelt wat al standaard in Firefox zit? O-) https://i.imgur.com/3FIdGO2.jpg

• Open de console (Ctrl+Shift+K)
Open de Toolbox options (1)
Vink "Take a screenshot of the entire page" (2) aan.
Optioneel kun je "Screenshot to clipboard" (3) ook aanvinken.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/25Fyj6P.png

Hierna is het screenshot-knopje beschikbaar en als je daarop klikt, wordt de screenshot in je downloads gezet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tx1kAcn.png

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 17-11-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:54
[...]
Zijn er andere addons die ook hele lange pagina shot kan maken?
Waarom zou je daarvoor een browserpluging gebruiken?
Ik gebruik al jaren de applicatie sharex, die kan alles wat ik wil (en ook scrolling captures maken)... probeer het eens...

[ Voor 40% gewijzigd door breew op 17-11-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 17:04
Ik mis nu de "reader mode", die gebruikte ik toch wel veel. Iemand een idee hoe je die kunt terug halen?
Laat maar, ik keek verkeerd, zit er wel in.

En ik mis (al enige tijd, ook <57) Fiddler Lazarus, een addon die alle ingetypte tekst onthoudt. In geval je een heel formulier invult, en na verzenden gaat iets mis. Dan hoef je niet alles opnieuw te typen, maar kan je de tekst restoren uit de historie voor die web pagina. Weet iemand een andere addon die dit kan? Dat zou geweldig zijn!

[ Voor 6% gewijzigd door segil op 17-11-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
segil schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:07:
[...] En ik mis (al enige tijd, ook <57) Fiddler Lazarus, een addon die alle ingetypte tekst onthoudt. In geval je een heel formulier invult, en na verzenden gaat iets mis. Dan hoef je niet alles opnieuw te typen, maar kan je de tekst restoren uit de historie voor die web pagina. Weet iemand een andere addon die dit kan? Dat zou geweldig zijn!
Ik ken die add-on niet, maar het lijkt me nogal een security-lek. Daarnaast lukt mij dat meestal wel met de terug-knop. Op wat voor site(s) gaat het bij jou mis dan?

Overigens: https://github.com/lazaru.../2#issuecomment-327317266 (gevonden via de review van mrin).

Tip: De reviews zijn de place to be voor add-ons die het niet meer doen. Veel gebruikers ervaren hetzelfde en weten soms goede alternatieven aan te wijzen.

[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 17-11-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 17:04
Room42 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:55:
[...]

Ik ken die add-on niet, maar het lijkt me nogal een security-lek. Daarnaast lukt mij dat meestal wel met de terug-knop. Op wat voor site(s) gaat het bij jou mis dan?

Overigens: https://github.com/lazaru.../2#issuecomment-327317266 (gevonden via de review van mrin).

Tip: De reviews zijn de place to be voor add-ons die het niet meer doen. Veel gebruikers ervaren hetzelfde en weten soms goede alternatieven aan te wijzen.
Bedankt voor de link. Je hebt genoeg gevallen dat een post van een formulier mislukt, en je niet terug kunt gaan (link expired oid). Ik begrijp dat het een security dingetje is, maar het is op mijn privé computer, met Bitlocker. Wat dat betreft heb ik er niet zo'n probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

best leuk en aardig dat firefox 57, maar weet iemand hoe ik de restore previous session knop die zo mooi prominent zichtbaar was op de hoofdpagina terug krijg, want 1 keer op grote knop klikken is een stuk beter dan 2 keer op kleine knopjes klikken :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:59:
best leuk en aardig dat firefox 57, maar weet iemand hoe ik de restore previous session knop die zo mooi prominent zichtbaar was op de hoofdpagina terug krijg, want 1 keer op grote knop klikken is een stuk beter dan 2 keer op kleine knopjes klikken :)
Ik zou bij de opties gewoon deze aan zetten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IWqvDaN.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Room42 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 07:14:
Ik ben weer helemaal up-to-speed. Ik heb voor de upgrade een nieuw profiel gemaakt. Ik heb wel alle bookmarks en history overgezet*.

Ik heb aardig wat alternatieve add-ons moeten zoeken wegens gebrek aan updates naar WebExtension, maar ik denk dat ik alle features wel weer heb die ik had.

Dit is nu mijn add-ons lijstje:
[afbeelding]

• Cookie Autodelete is een erg goed alternatief voor Self-Destructing Cookies.
• Decentraleyes is een lokale repository van de grote libraries, zoals die van Google, Yahoo, etc. Dit scheelt in de snelheid maar ook tracking van die partijen.
• Disconnect en Privacy Badger zijn een beetje redundant, zie ik nu :+
• Neat URL is vooral voor het weghalen van alle trackinggegevens uit de URL, zoals de utm_*-parameters.
• NoSquint Plus gebruik ik om standaard alle sites op 130% te draaien. Dat vind ik fijner lezen, zonder de hele Windows en Linux GUI te moeten schalen :)

Lastpass heeft alleen nog vreselijk veel moeite om alle features naar WebExtension te porten. Zo is het nu niet eens mogelijk om de wachtwoorden te kopiëren via de GUI. Je moet dan de entry editen, wachtwoord tonen en zo handmatig het wachtwoord kopiëren. :') Ik hoop dat dat héél snel gefixed wordt.

Verder bevalt de upgrade me prima! Ik gebruik nu ook eens Firefox Sync en het versturen van open tabs naar andere apparaten is wel ideaal. Pocket heb ik wel uitgeschakeld door extensions.pocket.enabled in about:config op false te zetten.

* Tip, voor het overzetten van je bookmarks en history: Kopieer places.sqlite van je oude profieldirectory naar de nieuwe. Je kunt beide profielen ook naast elkaar open zetten door de 2e Firefox te starten met 'firefox -p -no-remote'. Je krijgt dan een pop-up waar je ook een nieuw profiel kan maken.
Mag ik je deze ook nog aanraden: De meest ideale video downloader voor YouTube:

https://addons.mozilla.or.../youtube_downloader_webx/

Een voortzetting van de oudere variant maar met exact dezelfde layout en functionaliteit. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snowwie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:03:
[...]

Mag ik je deze ook nog aanraden: De meest ideale video downloader voor YouTube:

https://addons.mozilla.or.../youtube_downloader_webx/

Een voortzetting van de oudere variant maar met exact dezelfde layout en functionaliteit. :)
Ik vertrouw dat soort add-ons niet :) Dat soort dat helpt om 'illegale'/populaire dingen te doen, zijn het mooiste paard om als Trojan mee naar binnen te rijden. Denk eraan dat die add-on 100% van de tijd aanwezig is, terwijl je hem misschien maar 0,5% van de tijd gebruikt. Heb je die permissies gezien?

Voor het downloaden van Youtubes als MP3 gebruik ik gewoon een webservice die een API beschikbaar heeft. Hier heb ik een bookmarklet van gemaakt (stukje JavaScript als bookmark. Als je de bewuste Youtube-video bekijkt, klik je op die bookmark en dan wordt deze geconverteerd en gedownload.

- Maak een nieuwe bookmark en vul onderstaande als location in:
JavaScript:
1
javascript:var%20u='https://www.youtube2mp3.cc/button-api/#'+document.location.href+"|mp3";a=function(){if(!window.open(u,'Download%20MP3','toolbar=0,resizable=1,scrollbars=1,status=1,width=150,height=150'))l.href=u;};%20if%20(/Firefox/.test(navigator.userAgent))%20setTimeout(a,%200);else%20a();void(0);

Dit resulteert in een pop-up met één knop :*)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/okFKyZy.png

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 17-11-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er andere addons die ook hele lange pagina shot kan maken?
Het kan zoals @Room42 uitlegt maar het kan ook nog anders.

Je kunt gebruik maken van de nieuwe screenshot functie in Firefox die vanaf versie 57 in het menu aan de rechterkant van de adresbalk (de 3 punten) zit, je kiest hier dan voor "full page". Je kunt 'm saven in de cloud bij Mozilla of je kunt 'm downloaden aka lokaal opslaan.

Als je een terminal gewend bent dan kan het ook op die manier. Je moet dan wel de developer toolbar aan zetten (shift-F2 of Tools > Web Developer > Developer Toolbar). Daar kun je gebruik maken van het commando "screenshot". Je tikt dan iets in als: screenshot tweakers.png --fullpage. De screenshot kun je daarna in je downloadsfolder vinden. Voor meer info tik je "help screenshot" in. Deze screenshot optie zit al heel lang in Firefox.

Je hebt al heel lang geen extension of extern programma nodig om in Firefox een screenshot van de volledige pagina te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Room42 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:35:
Ik vertrouw dat soort add-ons niet :) Dat soort dat helpt om 'illegale'/populaire dingen te doen, zijn het mooiste paard om als Trojan mee naar binnen te rijden. Denk eraan dat die add-on 100% van de tijd aanwezig is, terwijl je hem misschien maar 0,5% van de tijd gebruikt. Heb je die permissies gezien?
Die add kun je ook zolang je em niet gebruikt (tijdelijk) uitschakelen.

Ga jij daadwerkelijk alle programma's die jij gebruikt van tip tot teen helemaal nakijken om te checken of er een trojan of wat dan ook in zit? Ik denk dat je heel veel programma's zonder nadenken installeert. Natuurlijk doen wij als Tweakers altijd een custom installatie, immers dan hebben we het gros al gehad, omdat de makers weten dat er meer domme mensen zijn dan mensen met verstand, als het op computers aan gaat. Maar je kunt niet letterlijk elke app of programma helemaal gaan doorlichten om te kijken of iets mee is. En bovendien, daar heb je een virusscanner voor. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snowwie schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 00:05:
[...]

Die add kun je ook zolang je em niet gebruikt (tijdelijk) uitschakelen.
Ja, dat is praktisch! 8)7
Ga jij daadwerkelijk alle programma's die jij gebruikt van tip tot teen helemaal nakijken om te checken of er een trojan of wat dan ook in zit? Ik denk dat je heel veel programma's zonder nadenken installeert. Natuurlijk doen wij als Tweakers altijd een custom installatie, immers dan hebben we het gros al gehad, omdat de makers weten dat er meer domme mensen zijn dan mensen met verstand, als het op computers aan gaat. Maar je kunt niet letterlijk elke app of programma helemaal gaan doorlichten om te kijken of iets mee is. En bovendien, daar heb je een virusscanner voor. :)
Dit alles staat logisch nadenken niet in de weg, hoor. Nee, ik ga niet elke applicatie volledig doorschijnen maar ik doe wel research. En ik denk kritisch na over wat ik nodig heb. Als ik maar eens in de zoveel tijd even een MP3tje van een Youtube filmpje wil maken, ga ik niet 100% van de tijd die add-on in het geheugen laden met alle risico van dien. Voordat ik deze API kende deed ik het altijd via de webinterface.

En ja, ik laat best veel dingen als me het bedrijf of beleid me niet aanstaat. Best veel leuke features gebruik ik pertinent niet omdat ik niet wil betalen met mijn gegevens. Daar ben ik best principieel in ;)

En ik kan er met mijn kop niet bij dat anderen daar zo makkelijk in kunnen zijn :+ Want heel soms ben ik daar dan wel weer jaloers op :P

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 18-11-2017 00:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Room42 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:35:
[...]

Voor het downloaden van Youtubes als MP3 gebruik ik gewoon een webservice die een API beschikbaar heeft. Hier heb ik een bookmarklet van gemaakt (stukje JavaScript als bookmark. Als je de bewuste Youtube-video bekijkt, klik je op die bookmark en dan wordt deze geconverteerd en gedownload.

- Maak een nieuwe bookmark en vul onderstaande als location in:
JavaScript:
1
javascript:var%20u='https://www.youtube2mp3.cc/button-api/#'+document.location.href+"|mp3";a=function(){if(!window.open(u,'Download%20MP3','toolbar=0,resizable=1,scrollbars=1,status=1,width=150,height=150'))l.href=u;};%20if%20(/Firefox/.test(navigator.userAgent))%20setTimeout(a,%200);else%20a();void(0);

Dit resulteert in een pop-up met één knop :*)
[afbeelding]
Nog beter: https://github.com/rg3/youtube-dl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Als je em maar, zoals je zelf zegt, maar 0,5% van de tijd gebruikt, kun je em net zo tijdelijk disablen en gebruiken wanneer je em nodig bent.
Dit alles staat logisch nadenken niet in de weg, hoor. Nee, ik ga niet elke applicatie volledig doorschijnen maar ik doe wel research. En ik denk kritisch na over wat ik nodig heb. Als ik maar eens in de zoveel tijd even een MP3tje van een Youtube filmpje wil maken, ga ik niet 100% van de tijd die add-on in het geheugen laden met alle risico van dien. Voordat ik deze API kende deed ik het altijd via de webinterface.
Logisch nadenken staat ook zeker niet altijd in de weg, maar je kunt simpelweg niet alles zelf dicteren. Er zijn ook genoeg zaken die je wel uit handen moet geven. Als je geen monteur bent moet je er maar vanuit gaan dat je garage je auto fatsoenlijk repareert, of als je waterleiding gesprongen is zal je er een loodgieter bij moeten halen, om nog maar niet over een kapotte CV te spreken. Je kunt simpel niet in alles uitblinken en je moet soms vertrouwen hebben in je medemens. Want diezelfde medemens heeft jou weer nodig voor wat jij kan en hij niet. Dat is geven en nemen. En het gros van de mensen zijn wel oke. Niet iedere programma maker is een virusspammer. Er zijn zitten zat mensen bij die goeie programma's maken. En so what als er een advertentie in zit, laat die mensen daar wat aan verdienen als het kan. Wij tweakers weten wel raad met (vervelende) advertenties.
En ja, ik laat best veel dingen als me het bedrijf of beleid me niet aanstaat. Best veel leuke features gebruik ik pertinent niet omdat ik niet wil betalen met mijn gegevens. Daar ben ik best principieel in ;)
Kijk, je steekt jezelf dan al, door je gegevens op de computer te slaan, door cookies toe te laten. Als je dit nu eens helemaal uitzet, dan geen enkele website jouw login gegevens bewaard, dan zal dit ook niet door derden te weten gekomen worden.
En ik kan er met mijn kop niet bij dat anderen daar zo makkelijk in kunnen zijn :+ Want heel soms ben ik daar dan wel weer jaloers op :P[/small]
Ach ja, je hebt mensen die schaatsen op 2 cm ijs, op 6 cm ijs en op pas op 12 cm ijs.
Jij gaat dus niet eerder dan bij 12 cm op het ijs...de meeste tweakers bij 6 en de domkoppen gaan bij 2 al op het ijs. Krrrrrrrrrrrrrrakkkkkkkkkkkkk pllons nat.... :P

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:18:
[...]
De "restart" button in Firefox? Of bedoel je de refresh button?

Als je die zoekt is het makkelijk. Klik ergens bovenin op de rechtermuis knop en klik op op customize. Tussen al die icoontjes staat als het goed de refresh button en deze kun je gewoon links naast de adresbalk slepen, hetzelde geldt ook voor de home button.
Nee het gaat om een echte "restart button" die de browser met een eenvoudige click een herstart gaf.
Met versie 57 is dat feature uit de lijst van extensies verdwenen. :(

M'n FF had de neiging om op irritante momenten te crashen en als ik dat in een cruciaal betaalproces (of een uitvoerige reply op tweakers :P ) wilde vermijden, dan gaf ik de browser eerst een snelle herstart en kon FF weer even vooruit.

Een ander handig feature dat jammer genoeg is verdwenen was de mogelijkheid een "url shortcut" naar de desktop te kopiëren.
De betreffende add-on's "create shortcut to desktop" en "deskCut" liepen overigens al een tijd op de laatste benen, het zat er dus aan te komen.
Dit feature zit trouwens standaard in IE al moet je daar wel iedere keer weer een expliciete bevestiging van geven wat vertragend werkt.

Een te bewaren linkje moet ik nu naar de desktop slepen en dat werkt niet echt snel, laat staan handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 00:40:
[...]

Nee het gaat om een echte "restart button" die de browser met een eenvoudige click een herstart gaf.

M'n FF had de neiging om op irritante momenten te crashen en als ik dat in een cruciaal betaalproces (of een uitvoerige reply op tweakers :P ) wilde vermijden, dan gaf ik de browser eerst een snelle herstart en kon FF weer even vooruit.

Een ander handig feature dat jammer genoeg is verdwenen was de mogelijkheid een "url shortcut" naar de desktop te kopiëren.
De betreffende add-on's "create shortcut to desktop" en "deskCut" liepen overigens al een tijd op de laatste benen, het zat er dus aan te komen.
Dit feature zit trouwens standaard in IE al moet je daar wel iedere keer weer een expliciete bevestiging van geven wat vertragend werkt.

Een te bewaren linkje moet ik nu naar de desktop slepen en dat werkt niet echt snel, laat staan handig.
Kun je ook niet gewoon een batch file aanmaken die het gehele Firefox sluit?

Zo'n batch gebruik ik ook om mijn ServerNAS op afstand te kunnen uitschakelen aangezien de 'shutdown' functie via Remote Server niet werkt.

Het lijkt me dat zoiets met Firefox toch ook moet kunnen. En dan dat linkje plaatsen in de taakbalk, met een fancy plaatje. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:20

The Chosen One

Zie signature!

Stap nu maybe over van Chrome naar FF. Even kijken of alle extension beschikbaar zijn en komen (Enhanced Steam, EventVODS Spoiler Prevention, Kicktraq bijv.)

edit; verbeterde post op volgende pagina

[ Voor 77% gewijzigd door The Chosen One op 19-11-2017 14:06 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 00:40:
[...]

Misschien kan je eens kijken naar hoe het komt dat Firefox crashed? Ik bedoel; mijn Firefox crashed nooit, lijkt me dat dat bij jou ook mogelijk moet zijn.

Een workaround naast een restart button is misschien Dustman: Zorgt ervoor dat tabs die je al x minuten niet meer hebt gebruikt worden afgesloten waardoor het geheugengebruik binnen de perken blijft.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 20:46

Onbekend

...

Ik vind het ook vreemd dat bij sommigen Firefox regelmatig crasht. Ja, bij mij crasht hij ook een paar keer per jaar, maar ook andere applicaties doen dat.

Is het een idee om voor de Firefoxcrashes en oplossingen een apart topic te openen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1 ... 15 ... 33 Laatste