Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bitshady schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:08:
hierbij misschien nog een handige tip om de search van firefox gemakkelijker te maken:

- Als voorbeeld neem ik Youtube. Ga naar youtube.com en klik met je rechtermuis in de zoekbalk van de youtube pagina en kies de optie "Add a keyword for this search..."

- Er verschijnt nu een venster voor het toevoegen van een New Bookmark. Geef je bookmark een naam (of laat het default "search youtube" en geef de bookmark een keyword (bv "y" of "yt") en save je bookmark. (Ik heb een aparte folder aangemaakt in bookmarks met de naam "Search"). Sluit de Youtube page.

- Als je nu voortaan iets wilt zoeken op youtube hoef je alleen maar in je adres/url/awesomebar te beginnen met "y <spatie> <zoekterm>" of ("yt <spatie> <zoekterm> afhankelijk van welk keyword je aan de bookmark hebt gehangen). Deze bookmark optie werkt voor alle pagina's waar een search optie beschikbaar is.

Je hebt nu dan eigenlijk de firefox search balk niet meer nodig en ik kon op deze manier ook weer een addon verwijderen die toch niet meer helemaal lekker werkte en niet meer verder ontwikkeld wordt (instantfox quick search).
Ik gebruik DuckDuckGo als zoekmachine en die heeft "bangs", dus kan ik gewoon "!yt <spatie> <zoekterm>" doen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Ik weet niet of hier ook gebruikers zijn van het Firexfox Test team, ik heb er hier in ieder geval niets over gelezen...

Wil je de laatste Features uitproberen, kun je je inschrijven als Firefox Test Pilot deelnemer.

Overzicht van de nieuwste features:
  1. Page Shot
  2. Min Vid
  3. Tracking Protection
  4. Activity Stream
  5. Tab Center
  6. No More 404s
  7. Universal Search
Alles onder voorbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:45
ik gebruik sommige tools van hen.

ik gebruik alleen die tracking protection, maar of ie daadwerkelijk goed werkt, ik weet het niet.

[quote]PE4000 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:49:
Ik weet niet of hier ook gebruikers zijn van het Firexfox Test team, ik heb er hier in ieder geval niets over gelezen...

Wil je de laatste Features uitproberen, kun je je inschrijven als Firefox Test Pilot deelnemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Firefox heeft een nieuw vervelend eigenaardigheidje

De taakbalk blijft zichtbaar bij het afspelen van fullscreen YouTube filmpjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qc41r5wuF1Wb5mDA68PbmVRa/full.jpg

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Snowwie schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:21:
Firefox heeft een nieuw vervelend eigenaardigheidje

De taakbalk blijft zichtbaar bij het afspelen van fullscreen YouTube filmpjes:

[afbeelding]
Geen last van hier. Als ik in fullscreen de Win toets indruk krijg ik wel de taakbalk. Even in het yt filmpje klikken en deze is weer fullscreen. Win 7 met Firefox 49.0.2

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:07
Ook geen last van. Firefox 50 beta 12 64 bit.

Google search link fix extensie: https://addons.mozilla.or...n/google-search-link-fix/

Fx 51 beta 1 draait nu, maar erg langzaam. Blijft steeds hangen en bevriest steeds :?

[ Voor 76% gewijzigd door desalniettemin op 19-11-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Firefox de laatste beta's 64bit bevriest en reageert steeds niet en vreet geheugen. Ik ga voorlopig maar even Chrome gebruiken, want dit is waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:44

WCA

desalniettemin schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:18:
Firefox de laatste beta's 64bit bevriest en reageert steeds niet en vreet geheugen. Ik ga voorlopig maar even Chrome gebruiken, want dit is waardeloos.
De laatste stabiele versie bij mij ook, erg vervelend.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Vorige versies geen last gehad. Het is vanaf Fx 51, dus hopelijk lost Mozilla dit snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

desalniettemin schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:39:
Vorige versies geen last gehad. Het is vanaf Fx 51, dus hopelijk lost Mozilla dit snel op.
Ik heb het op 50.0.2 overigens :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GreNade schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:52:
[...]

Ik heb het op 50.0.2 overigens :)
Geen last mee, op 24" scherm

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:59:
[...]

Geen last mee, op 24" scherm
Eeuhm, wat heeft de grootte van je scherm ermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

desalniettemin schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:18:
Geheugen word gereserveerd al naar gelang je gebruik (pagina's/tijdstip) .. Prefetch en superfetch (Windows).

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Als ik controleer met ProcessExplorer dan zie ik het gebruik oplopen van 657.628K na een paar uur tot 1.2 tot hoger en dan duurt het een seconde tot langer voor een reactie verschijnt en zie ik steeds Firefox reageert niet. Ik heb altijd een vast aantal tabs open, 12. Net weer een nieuwe beta geinstalleerd. Misschien dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
De beta van 32 bit versie geinstalleerd. Eens kijken of deze beter bevalt dan de 64 bit, want die loopt steeds vast.

Update: 32 bit versie heeft bovengenoemde probleem niet, dus voorlopig blijf ik die gebruiken. Te vroeg gejuicht, want ook de 32 bit heeft het probleem |:( Vandaag (8-12) voor het eerst sinds een hele lange tijd gecrasht.

Firefox na een week geheugengebruik, volgens Process Explorer, nu: Private Bytes: 2.503.684 Working Set: 1.858.644.

[ Voor 158% gewijzigd door desalniettemin op 11-12-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

desalniettemin schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:12:
De beta van 32 bit versie geinstalleerd. Eens kijken of deze beter bevalt dan de 64 bit, want die loopt steeds vast.

Update: 32 bit versie heeft bovengenoemde probleem niet, dus voorlopig blijf ik die gebruiken. Te vroeg gejuicht, want ook de 32 bit heeft het probleem |:( Vandaag (8-12) voor het eerst sinds een hele lange tijd gecrasht.

Firefox na een week geheugengebruik, volgens Process Explorer, nu: Private Bytes: 2.503.684 Working Set: 1.858.644.
Maaruh.. opsommen = geen oplossing :)
Tijd om te debuggen, the easy way:
https://support.mozilla.o...x-hangs-or-not-responding

Kijk vooral naar 'vaste' tabs welke java en/of flash triggeren. Of gaat je onboard graphics (mits grafische kaart) in russtand.. welk energieschema gebruik je?

[ Voor 5% gewijzigd door GerardVanAfoort op 23-12-2016 01:56 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
High performance. De 32 bit versie loopt ook vol. Java gebruik ik niet en flash is click to play. Ik hoop dat ze opschieten met elke tab in een apart process, misschien wordt het dan minder.

[ Voor 58% gewijzigd door desalniettemin op 23-12-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Kan met Fx, als ik uBlock gebruik, hardwareinfo niet bekijken. Met ABP wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
desalniettemin schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:34:
Kan met Fx, als ik uBlock gebruik, hardwareinfo niet bekijken. Met ABP wel :?
Waar héb je het over!? 8)7

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Is inmiddels opgelost.

[ Voor 99% gewijzigd door desalniettemin op 25-01-2017 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hij kan de site https://nl.hardware.info/ niet openen in Firefox als hij de addon uBlock gebruikt.

Zo duidelijker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:37
Smultie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:48:
[...]

Hij kan de site https://nl.hardware.info/ niet openen in Firefox als hij de addon uBlock gebruikt.

Zo duidelijker? :+
Checked:
- Firefox 51.0
- uBlock Origin 1.10.6
(plus disconnect en flashblock)
... en die combi kan hier die site gewoon openen. En nee, hardware.info staat niet op m'n whitelist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik weet niet wat het geweest is, maar het zoals gezegd, het is opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wordt http://arewee10syet.com/ nooit bijgewerkt? Ik zie bij "Overall reports" hetzelfde staan als maanden terug, toen ik checkte of alle addons die ik gebruik e10-compatible zijn, bij een aantal staat (nog steeds) unknown.

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 02-04-2017 17:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

52.0.2 (32bit) is erg traag op C2D8200, W7. merk het sinds laatste update

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hackus schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:28:
52.0.2 (32bit) is erg traag op C2D8200, W7. merk het sinds laatste update
Ik krijg v52.*.* niet eens aangeboden als update in 51.0.1 :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Raven schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:30:
[...]

Ik krijg v52.*.* niet eens aangeboden als update in 51.0.1 :?
downloads: Mozilla Firefox 52.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat is geen verklaring voor het gebrek aan updatemelding :P

edit: En kan ik van te voren zien of http://www.ghacks.net/201...2-how-to-keep-on-plugins/ van toepassing is bij een aantal plugins?
edit2: 52.0.2 er met de hand opgezet, werkt zo te zien prima en geen plugins kwijt.

[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 02-04-2017 18:03 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Hoe kan je de letters in Firefox/Thunderbird groter maken, kan het met aboutconfig of zijn er tools voor, W10 heeft met Build 1703 de beeldscherm instellingen uit gesloopt, ze zijn crazzy, nu zijn de letters in de sidebar 9 groot dito Thunderbird en tekst in popup's zijn ook haast niet te lezen dito titlelbalk is ook een crime, vroeger was het 13 vet, ik heb minimaal instelling 13 vet nodig, ik heb slechte ogen voor dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brommer1 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:52:
Hoe kan je de letters in Firefox/Thunderbird groter maken, kan het met aboutconfig of zijn er tools voor, W10 heeft met Build 1703 de beeldscherm instellingen uit gesloopt, ze zijn crazzy, nu zijn de letters in de sidebar 9 groot dito Thunderbird en tekst in popup's zijn ook haast niet te lezen dito titlelbalk is ook een crime, vroeger was het 13 vet, ik heb minimaal instelling 13 vet nodig, ik heb slechte ogen voor dichtbij.
Als je nou eens normale zinnen gebruikt. 8)7

Welke instellingen mis je nou precies? Ik draai nog 1607, maar als ik daar bij de 'Settings' zoek naar 'text size', krijg ik "Make text and other items larger or smaller". Daar kan ik netjes de window scaling aanpassen.

Anders moet je het misschien zoeken in Firefox/Thunderbird i.c.m. 'DPI scaling', als alleen die twee applicaties het probleem vertonen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Windows 10 Build 1703(de nieuwste) heeft op configuratiescherm-onderdelen de optie beeldscherm verwijderd, nu zet W10 in Firefox/Thunderbird alles terug naar grote 9.

Ik heb na veel Google toevallig de oplossing gevonden-Add-ons: Theme Font & Size Changer, hiermee kan ik de letters van Sidebar/titlebar en Thunderbird op alle grote instellen en vet.

[ Voor 3% gewijzigd door brommer1 op 12-04-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Firefox 54 64 bit beta 9 kan ik niet updaten naar beta 10. Gedeinstalleerd en beta 10 gedownload.Kan ik ook niet upgraden naar beta 11. Weer verwijderd en gebruik nu 32 bit. Eens kijken of deze ook dat probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@desalniettemin Wat versta je onder niet kunnen updaten, wordt de update niet aangeboden in FF -> help -> over? Dat heb ik met de gewone (niet-beta) versies ook wel eens (ook maanden wachten later). Meestal download ik dan de losse installer van de nieuwe(re) versie die dan de upgrade uitvoert, verwijderen oude install is niet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 27-05-2017 10:12 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Als ik op vraagteken klik om te kijken voor een update, dan moet ik herstarten om de nieuwste update te installeren. Na herstart krijg ik melding kan update niet installeren, omdat ik 2 Fx'en schijn te hebben. Maar dat heb ik niet. Het is begonnen toen ik beta 10 wilde installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah, op die manier. Ik heb net even zitten zoeken op https://bugzilla.mozilla.org , maar kan niet zo gauw een dergelijke bugmelding vinden. Misschien een idee om dit te melden? ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zoveelste redesign plannen voor Firefox die ik nog steeds niet mooi vind : http://www.omgubuntu.co.u...peek-firefox-photon-linux :/

Dit vond ik dan ook een terechte opmerking daar :
And why keep switching between round and hooked corners? Is this done to equally irritate lovers of both?
_O- It's funny because it's true! :D

Anyway... ik ben blij dat er zoiets als Pale Moon bestaat waar ik nog steeds lekker de ouderwetse layout kan gebruiken na een paar clicks :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oww, ik vind hem erg mooi. Is dat alleen op linux zo te verwachten, of op Win7 ook wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Raven: Wil ik wel, maar dan moet je weer een account aanmaken en daar heb ik geen zin in ;)
Sjah schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:32:
Oww, ik vind hem erg mooi. Is dat alleen op linux zo te verwachten, of op Win7 ook wel?
Ja: https://www.ghacks.net/20...ce-and-more/?theme=ghacks

[ Voor 14% gewijzigd door desalniettemin op 27-05-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

desalniettemin schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:41:
@Raven: Wil ik wel, maar dan moet je weer een account aanmaken en daar heb ik geen zin in ;)
Luiwammes :+ , waarom draai je dan beta's als je geen bugs wil melden :+

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 27-05-2017 18:36 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet op dit pijltje drukken. Hoe kan ik dat oplossen? Ik draai trouwens Firefox 53.0.is.52.0.2-1 uit Debian Unstable.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lqLN0zP.png

Wat valt er überhaupt te redesignen aan Firefox? Het gebruikt toch gewoon een paar GTK+ widgets, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Raven schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:35:
[...]

Luiwammes :+ , waarom draai je dan beta's als je geen bugs wil melden :+
Omdat de nightly's me te onstabiel zijn en de beta's niet O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmmm, start ik vanmorgen Firefox, ga ik direct naar Addons, zie ik plotseling een addon met de naam "Shield" installeren en na een paar seconden ook weer verdwijnen...

Na een korte speurtocht op het internet kom ik erachter dat dit een "Customer Satisfaction" Addon is van Firefox zelf waarmee ze data verzamelen :/

Je kan controleren of deze addon ooit geinstalleerd is geweest door in je Firefox adresbalk "about:config" te typen en dan in de search balk eronder "extensions.shield".

"extensions.shield-recipe-client.enabled" op "true" betekend dus dat de addon zo nu en dan actief is.

Hoe is dit uit te schakelen:

Maak in jouw Firefox profile folder (de folder staat standaard onder "%appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles\") een bestand met de naam "user.js". Zet hierin de volgende regels:
code:
1
2
user_pref("extensions.shield-recipe-client.enabled",false); // Disable FF Customer satisfaction addon
user_pref("extensions.shield-recipe-client.api_url","");    // Remove FF Customer Satisfaction url

Start Firefox en ga weer naar "about:config" en zoek weer naar "extensions.shield".
Als het goed is staat "extensions.shield-recipe-client.enabled" nu op "false" en wordt bij elke herstart van Firefox deze instelling weer gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:45
Stylo (Project Quantum) zit inmiddels in de Nightly van Firefox:
Quantum CSS, aka Stylo, aims to integrate Servo’s parallelized CSS style system written in Rust into Gecko.

Stylo is built with Firefox Nightly and is now ready for wider community testing. If you are using Firefox Nightly, you need to flip the pref layout.css.servo.enabled to true so as to use Stylo.

[...]

Stylo is making Firefox Nightly rendering of pages even faster and we are now working on chasing correctness and stability bugs so as to ship Stylo by default in Firefox 57, help us build this faster browser today, find and report bugs!
Bron: https://blog.nightly.mozi...unity-testing-on-nightly/

[ Voor 6% gewijzigd door Winkey op 26-07-2017 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Firefox 55. Eindelijk het trage opstarten met veel tabs opgelost. Wat een wereld van verschil. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Opstarten met 1 tab (gewoon Google als startpagina) gaat hier ook veel sneller. (Firefox 55 64-bits, Windows 8, geen SSD)

[ Voor 11% gewijzigd door Stefan22 op 09-08-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XVI schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:08:
Firefox 55. Eindelijk het trage opstarten met veel tabs opgelost. Wat een wereld van verschil. _/-\o_
Heb je daarvoor nog iets aan de instellingen veranderd? Ik begreep dat je aantal processen kan beinvloeden, hoe is me niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Met de huis tuin en keuken desktop hier met C2D 8200 en nu 64bit FF ondervind ik telkens dat oa het forum niet reageert, ik moet dan op ververs klikken om naar de aangegeven pagina te gaan. Iemand meer die dit ervaart ?

(sinds FF54 met 64bit al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sjah schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:12:
[...]

Heb je daarvoor nog iets aan de instellingen veranderd? Ik begreep dat je aantal processen kan beinvloeden, hoe is me niet duidelijk.
https://support.mozilla.org/en-US/kb/performance-settings
You can always change these settings in the General panel of your Firefox Options page by unchecking the box next to Use recommended performance settings and changing the following:

- Use hardware acceleration when available: This allows Firefox to use your computer's graphics processor, if possible, instead of the main processor, to display graphics-heavy web content such as videos or games. This frees up resources on your computer so it can run other applications, like Firefox, faster. This box is checked by default but the feature isn't available for all graphics processors. You must restart Firefox after changing this setting, before it will take effect.

- Content process limit: With Multiprocess Firefox, also called electrolysis or e10s , Firefox runs web content for all tabs separately from the main Firefox process for increased security and performance. Using multiple content processes can further increase performance and minimize the impact of content process crashes. You can modify this setting if e10s is enabled; however, having too many content processes can slow down your computer, and consequently, Firefox. The recommended maximum is four, but you can set up to seven.
?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Sjah schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:12:
[...]

Stond al op 4 o.i.d. De update maakt volledig het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
brommer1 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:52:
Als je in Firefox staat kun je ook gewoon met CTRL en + de inhoud vergroten.
(En met CTRL en - de inhoud weer verkleinen).
Maar dit werkt enkel per pagina.

Mijn YouTube Channel

• brommer1
  • Niet online
Als je in Firefox staat kun je ook gewoon met CTRL en + de inhoud vergroten.
(En met CTRL en - de inhoud weer verkleinen).
Maar dit werkt enkel per pagina.
[/quote]

Probleem is op gelost, Add-Ons: Theme Font & Size Changer, werkt perfect, ook onder Thunderbird.

https://addons.mozilla.or.../theme-font-size-changer/

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Zoo saai.... ;-)

Nog steeds Firefox 45.8 ESR hier.
Alles werkt al twee jaar het zelfde.... ;-)
0,1 % langzamer..
0,2 % onveiliger..
en...
10.000 addons, plugins, scrips etc.. ;-)

Mag ik (in 2018 al) uit de kast ? ;-)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wow, heb net even electrolysis op mijn oude laptop met Kubuntu aangezet, en aantal processen op drie gezet, draait echt drie keer zo snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Voor alle Android gebruikers : Zo schakel je die irritante berichten uit die onderaan in Firefox for Android weleens tevoorschijn komen => https://support.mozilla.org/en-US/questions/1035229

Die krengen heten dus blijkbaar snippets!

browser.snippets.enabled effe op false zetten in about:config d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Peter Triac schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:17:
Zoo saai.... ;-)

Nog steeds Firefox 45.8 ESR hier.
Alles werkt al twee jaar het zelfde.... ;-)
0,1 % langzamer..
0,2 % onveiliger..
en...
10.000 addons, plugins, scrips etc.. ;-)

Mag ik (in 2018 al) uit de kast ? ;-)
Je loopt heel wat mis: https://blog.mozilla.org/...m-beta-developer-edition/

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Zojuist bijgewerkt naar Firefox 57 en wat een verschil zeg. Het laden gaat heel veel sneller. De UI hebben ze zo te zien ook aangepakt. Even wennen, maar wel lekker strak. Helaas worden legacy addons niet meer ondersteund, dus dat wordt zoeken naar alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Firefox Nightly 58 is uit trouwens, maar ik ben inmiddels Chrome-gebruiker vanwege de snelheid. Vond Firefox verder nog wel beter.

Je kunt trouwens volgens mij in about:config forceren dat je multi-process altijd aan hebt, ook al ondersteunen belangrijke addons het niet. Jullie zijn het wel gewend dat alle addons niet meer werken. :D 8)7 Ik mis Firefox nog weleens, sommige dingen zijn gewoon beter.

De snelheidsverbeteringen van Firefox. Houdt dat in dat hij eerst voor alle tabs samen maar 1 core gebruikte en nu voor elke tab een aparte core?

Achtergrond: Ik zat even te kijken naar benchmarks:
https://browser.geekbench...960X&sort=multicore_score https://browser.geekbench...850k&sort=multicore_score Hmm, the https://browser.geekbench...=%E2%9C%93&q=threadripper

Threadripper wat laag single-core en superhoog multi-core.

[ Voor 31% gewijzigd door chronoz op 26-09-2017 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
Meh, net ook naar 57 bijgewerkt, te veel plugins die het niet doen voor mij. Vooral Tabmix plus, mouse gestures en classic theme restorer die ik mis. Voorloping maar downgrade naar 55 gedaan, 56 is nog niet eens final lijkt het.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 19:52
Voor de mobiele beta hebben ze nu 4 columns in de top sites en geen mogelijkheid om dat aan te passen. Het zijn nu nagenoeg nutteloze ieniemienie icoontjes. :')

En die article knop of hoe dat kreng ook heet naast de tabs knop is ook maar rete irritant.

[ Voor 23% gewijzigd door MewBie op 27-09-2017 10:03 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Ik heb op Android nu Firefox Focus een tijd in gebruik. Deze blokkeert zelf al alle trackers en advertenties en wist alle data weer met 1 druk op de knop/notification. Het valt me vooral op hoe snel die is, vergeleken bij Firefox Mobile Beta met de "uBlock Origin" en "Self-Destucting Cookies"-addons.

Tweakers.net meldt niet eens dat ik ads block, in FxF, dat vond ik ook wel opvallend.

Voor snelle browssessies naar sites waar ik normaal toch niet kom, is die dus ideaal.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

chronoz schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:40:
Firefox Nightly 58 is uit trouwens, maar ik ben inmiddels Chrome-gebruiker vanwege de snelheid. Vond Firefox verder nog wel beter.
Firefox 57 is nu minstens net zo snel als Chrome:

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 27-09-2017 15:57 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• The Inquisitor
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Vanmiddag even Quantum downloaden, ziet er goed uit.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Wel jammer is dat Quantum op Android nog even op zich laat wachten :(.
Unfortunately, Quantum CSS will be disabled in Firefox 57 for Android. At the moment, Mozilla intends to ship it in Firefox 58, but that could be subject to change.
src: http://www.androidpolice....rrive-firefox-57-android/

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

• nero355

nero355

MewBie schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:40:
Voor de mobiele beta hebben ze nu 4 columns in de top sites en geen mogelijkheid om dat aan te passen. Het zijn nu nagenoeg nutteloze ieniemienie icoontjes. :')
Gebruik je die dan :? Schakel die meuk altijd uit!
En die article knop of hoe dat kreng ook heet naast de tabs knop is ook maar rete irritant.
Het menu bedoel je ? Of de "readmode" icon in de URL balk ?
blmp schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:00:
Wel jammer is dat Quantum op Android nog even op zich laat wachten :(
Langzaam maar zeker komen ze er wel... ooit... :+

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Room42 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:23:
Ik heb op Android nu Firefox Focus een tijd in gebruik. Deze blokkeert zelf al alle trackers en advertenties en wist alle data weer met 1 druk op de knop/notification. Het valt me vooral op hoe snel die is, vergeleken bij Firefox Mobile Beta met de "uBlock Origin" en "Self-Destucting Cookies"-addons.

Tweakers.net meldt niet eens dat ik ads block, in FxF, dat vond ik ook wel opvallend.

Voor snelle browssessies naar sites waar ik normaal toch niet kom, is die dus ideaal.
Volgens mij is Firefox Focus ook geen Gecko engine maar webkit (op iOS) dan wel blink (op Android) engine. Je moet je afvragen of je die wel moet willen draaien.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zat op beta channel en tegen beter weten in toch Beta 57 geinstallleerd. Dat is toch wel erg schrikken als al je plugins niet meer werken..... :X

Wat ik vooral ook slecht trek is dat je nu soort van vastzit aan tabs boven url bar. Brrrr....

Ben nu toch maar terug gegaan naar 56 beta 12 en ga het bij de officiele 57 wellicht weer eens proberen.

Hopelijk zijn er dan toch wat meer (gedeeltelijke) workarounds en meer non-legacy apps. Zelfs HTTPS everywhere stond bij mij nog als legacy terwijl die volgensmij niet beperkt worden door de nieuwe omgeving.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
Help!!!! schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:28:
Zat op beta channel en tegen beter weten in toch Beta 57 geinstallleerd. Dat is toch wel erg schrikken als al je plugins niet meer werken..... :X

Wat ik vooral ook slecht trek is dat je nu soort van vastzit aan tabs boven url bar. Brrrr....

Ben nu toch maar terug gegaan naar 56 beta 12 en ga het bij de officiele 57 wellicht weer eens proberen.

Hopelijk zijn er dan toch wat meer (gedeeltelijke) workarounds en meer non-legacy apps. Zelfs HTTPS everywhere stond bij mij nog als legacy terwijl die volgensmij niet beperkt worden door de nieuwe omgeving.
Op de ftp site van Mozilla staat nu ook de final van FF 56.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Lizard schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:39:
[...]

Op de ftp site van Mozilla staat nu ook de final van FF 56.0.
Dank je!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dit is niet zozeer een Firefox maar wat meer addon gerichte vraag. Wanneer een website deze melding geeft (phonearena.com in dit geval):
Something interfered with this website loading

This could be a temporary problem with your network, or due to your adblocker

Try:
- Check your internet connection and reload the page
- If you are using an adblocker disable it by clicking on the adblock icon in your browser toolbar
- If the problem persists, consider leaving a message on the adblock user forums
hoe kun je er achter komen welke specifieke blokkade hier voor zorgt? Heb al het een en ander (tijdelijk) geprobeerd te whitelisten in NoScript, maar heb de schuldige vooralsnog niet kunnen vinden....

edit: 't was gff6166tdt2i4fc155zi11.info

What the F, ik zie net 2 addons die ik er niet op heb gezet en waar ik geen melding in wat voor vorm dan ook van heb gekregen :? Blijkbaar ben ik niet de enige Firefox Silently installs ADB Helper and Valence add-ons

[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 29-09-2017 16:27 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Help!!!! schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:28:
Door dat soort stomme keuzes gebruik ik dus tegenwoordig Pale Moon op alle desktops/PC's en Firefox alleen nog op mijn Android telefoons :)

Jammer maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou mijn 1e minder-soepele ervaring met een add-on die mijn oude wel moet vervangen vanwege de aanstaande Fx 57 is binnen. Ben gek op Zoom, en moest aan de Zoom WE add-on, heeft dat ding niet eens een default (aanpasbaar) stand, of ik ben blind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Ik had ook Zoom en nu Z Zoom als vervanger, werkt uitstekend en werkt ook op Edge.
Je kan het zelfde doen als zoom.
Zoom WE is niet geweldig, sumier.

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/zoom/

moz-extension://d082fa98-a0dc-496f-a389-282a08ec3b74/options.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Woooowsiie. Net op linux mint mijn firefox 33 door firefox 56 vervangen en haaaalo zeg is deze firefox versie snel. Niet normaal.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Sinds kort staat het volgende icoontje rechts in beeld, in de balk waar de tabs staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d8uxTnjYMEVVjE5sM0MA3XtB/full.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bW7LSGmxkQc5IYzuogD2qpdd/full.jpg

Het geeft aan, "Move tabs to the side". Dit wil ik niet. Normaal gesproken kun je met customize alle icoontjes verslepen en verplaatsen of zelfs verwijderen, maar dit icoontje laat zich niet verwijderen. Ik heb er op zich geen last van, maar het idee dat ik het gewoonweg niet weg kan halen vind ik irritant. Iemand een suggestie?

Update 24-10-2017: Je kunt het uitschakelen via Add-ons / Extensions.

[ Voor 16% gewijzigd door Snowwie op 24-10-2017 16:01 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wachten tot de (Fx57 geschikte) opvolger van Classic Theme Restorer komt. Hopelijk kan die het, al is dat maar de vraag, we gaan naar een redelijk strak beleid qua GUI toe met Fx57 (wat ik hoor). Naast de vele plussen van Fx beschouw ik dat als een aankomende min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bijna alles valt te customizen via userChrome.css, alleen zou ik zo niet weten wat voor rule je daarvoor moet hebben.

Zelf heb ik die hele tabbalk d.m.v. userChrome.css weggehaald (ik gebruik TST).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Is er een goede vervanger voor video downloadhelper. Heb het gevoel dat ze niet overgaan op WebExtensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jaaoie17 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:50:
Heb het gevoel dat ze niet overgaan op WebExtensions.
Dat heb ik bij meer addons, 't is meer "verouderd" dan wat anders hier, zelfs Add-on Compatibility Reporter staat vermeld als verouderd :+

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 07-10-2017 18:09 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Ben weer terug gegaan Zoom Page WE, het werkt perfect, net zoals de vorige, je moet het wel door hebben,
werkt als volgt: onder Zoom levels & Font Size staat(eigen instelling): 30 50 60 80 90 100 110 120 130 140 150 170 185 200 240 300, deze getallen kan je verwijderen en je eigen getallen invullen en als je kilkt op icon in je browser boven in en op 120(eigen instelling) kan je kiezen welke zoom je wilt, net als vroeger.
Je moet Default Levels en AutoFit Levels alles op je eigen waarde zetten(eigen instelling 120).
General onder Zoom Mode, niks aanvinken, ben weer happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 20:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik heb een klein irritant probleempje. Als ik mijn startpagina open (default Google.com) en ik heb mijn bookmarks ook open en ik wil snel iets opzoeken, dan typ ik niet in Google, maar in de search balk van de bookmarks van Firefox. Ontzettend irritant natuurlijk. Hoe kan ik deze zoekbalk (in de bookmarks van Firefox) disablen of ervoor zorgen dat het knipperende | (zo omschrijf ik het maar) altijd default in de zoekbalk van Google blijft staan?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, je bedoelt dat als je een nieuw venster, met de bookmarks sidebar opent, deze de actieve zoekbalk is. Dat is wel duf, ja. Je kunt met het toetsenbord alsnog in Google komen door een keer Alt+Home te drukken. Verder zal je misschien even moeten Googlen of er meer mensen last van hebben... Nieuwsgierig als ik was heb ik ook even gezocht en hier hebben ze blijkbaar een oplossing om het veld te verbergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Hebben jullie ook het gevoel dat in Firefox het typen aanzienlijker wordt vertraagd dan in andere browsers? Ook gebruikt de browser 1,2GB aan ram, terwijl er maar 3 tabs open staan, en YouTube zit daar niet tussen.
Daar komt ook nog bij dat ik gelezen heb dat er een complete nieuwe Firefox versie gaat komen in november die de Classic Theme Restorer niet meer zal ondersteunen, en de makers van CTR gaan zelf ook hun programma voor zover ik heb kunnen nagaan niet aanpassen.

Ik heb nu Pale Moon geinstalleerd en gecustomized naar mijn wensen, heb 4 tabs open staan en het gebruikt maar 560MB aan ram momenteel. Ook het typen gaat nu normaal snel, terwijl in Firefox ik constant vertragingen in het typen had. Ontzettend irritant want terwijl je typt weet je ook gelijk of je spelfouten hebt gemaakt en als je eerst moet wachten totdat er 4 of 5 woorden tevoorschijn komen dan kun je weer terug om het te herstellen. En dan ook nog eens dat gelazer met Flash en Java. Ik word er niet vrolijk van.

Daarom ben ik nu eerst voorlopig overgestapt op Pale Moon.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Ik ben echt huiverig om over te gaan naar de nieuwe versie. De grootste barriere is dat ik Fire gestures verlies en Tile tabs.
De nieuwe versie van Tile tabs (WE) is echt een slechte uitvoering van het origineel. Iemand tips naar nieuwe plugins die het zelfde (of meer) doen?

Firefox focus op android is overigens echt te gek. Ben ook fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Woah ff 57 beta is schnell! Gebruik alleen disconnect, ublock en een cookie autodelete plugin dus geen problemen gehad met switchen eigenlijk..

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

HaTe

haat niet

Was toch nieuwsgierig en het is inderdaad heel snel! Helaas gebruik ik nog 19 legacy addons blijkbaar, dus dat die niet meer werken ben ik niet zo blij mee! Zelfs LastPass werkt niet meer. Edit: blijkbaar wel beta van: https://blog.lastpass.com...ass-beta-firefox-57.html/

Video Downloadhelper en DownThemAll! kan vervangen worden door https://addons.mozilla.or...der/?src=find-replacement
Werkt niet goed met YouTube..

Eigenlijk waren de addons en de aanpasbaarheid DE reden om voor Firefox te kiezen in plaats van Chrome.. Nu weet ik het nog niet helemaal zeker, want zoveel verschil is er niet meer nu.

Ik ga toch weer terug, ik mis toch wat cruciale dingen

[ Voor 64% gewijzigd door HaTe op 24-10-2017 17:18 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaTe schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:55:
Was toch nieuwsgierig en het is inderdaad heel snel! Helaas gebruik ik nog 19 legacy addons blijkbaar, dus dat die niet meer werken ben ik niet zo blij mee! Zelfs LastPass werkt niet meer. Edit: blijkbaar wel beta van: https://blog.lastpass.com...ass-beta-firefox-57.html/
Klopt. Van veel add-ons is er wel een development-versie beschikbaar maar met Lastpass zou ik daar geen risico mee lopen. Ik ben vooralsnog even terug naar de stabiele branche (56). Die kun je gewoon over je 57-beta heen installeren, als je terug wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Snowwie schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:07:
Hebben jullie ook het gevoel dat in Firefox het typen aanzienlijker wordt vertraagd dan in andere browsers? Ook gebruikt de browser 1,2GB aan ram, terwijl er maar 3 tabs open staan, en YouTube zit daar niet tussen.
Daar komt ook nog bij dat ik gelezen heb dat er een complete nieuwe Firefox versie gaat komen in november die de Classic Theme Restorer niet meer zal ondersteunen, en de makers van CTR gaan zelf ook hun programma voor zover ik heb kunnen nagaan niet aanpassen.

Ik heb nu Pale Moon geinstalleerd en gecustomized naar mijn wensen, heb 4 tabs open staan en het gebruikt maar 560MB aan ram momenteel. Ook het typen gaat nu normaal snel, terwijl in Firefox ik constant vertragingen in het typen had. Ontzettend irritant want terwijl je typt weet je ook gelijk of je spelfouten hebt gemaakt en als je eerst moet wachten totdat er 4 of 5 woorden tevoorschijn komen dan kun je weer terug om het te herstellen. En dan ook nog eens dat gelazer met Flash en Java. Ik word er niet vrolijk van.

Daarom ben ik nu eerst voorlopig overgestapt op Pale Moon.
Die vertragingen met typen zijn zeker niet normaal... had je al een nieuw profiel geprobeerd?

En je gaat me hopelijk niet vertellen dat je nog Flash en Java gebruikt? :X

HaTe schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:55:
Eigenlijk waren de addons en de aanpasbaarheid DE reden om voor Firefox te kiezen in plaats van Chrome.. Nu weet ik het nog niet helemaal zeker, want zoveel verschil is er niet meer nu.
In tegenstelling tot wat veel mensen je willen laten geloven, is de aanpasbaarheid van Firefox met WebExtensions niet verlaagd tot hetzelfde niveau als Chrome. Sure, het is niet zo vrij als het eerst was met XPCOM; maar daarmee kon je ook letterlijk alles wat vanuit een design- en beveiliginsoogpunt een heel slecht idee is.

Geloof me, met WebExtensions is het systeem er beter op geworden. In sommige gevallen is het alleen even wachten totdat developers hun extensies geport hebben. In veel gevallen kun je al beta-versies vinden, of zijn er alternatieve extensies.

[ Voor 24% gewijzigd door Compizfox op 24-10-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Compizfox schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:34:
Die vertragingen met typen zijn zeker niet normaal... had je al een nieuw profiel geprobeerd?

En je gaat me hopelijk niet vertellen dat je nog Flash en Java gebruikt? :X
Eh ja, er zijn nog veel onderdelen van websites of programma's die flash en/of java nodig zijn.

Op flash gebaseerde online spelletjes, of bv. Vuze die java nodig heeft. Eigenlijk gaat het al jaren zo dat bij een Windows installatie ik altijd java en flash installeerde.

Maar wat bedoel je met een 'nieuw profiel' proberen? Firefox is toch gewoon Firefox. Wat valt daaraan te veranderen qua profiel? Bedoel je een Firefox account (die heb ik niet). Wat wel zou kunnen is het de-installeren van add-ons (wat ik niet wil, want ik heb die add-ons nodig en wil ze behouden), maar achter 4 add-ons in Firefox staat nu de term "Legacy", wat dus inhoud dat de makers nog geen rekening hebben gehouden met de nieuwere Firefox die komen gaat. Classic Theme Restorer heeft zelfs aangegeven dit niet eens te doen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Snowwie schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:16:
[...]

Eh ja, er zijn nog veel onderdelen van websites of programma's die flash en/of java nodig zijn.

Op flash gebaseerde online spelletjes, of bv. Vuze die java nodig heeft. Eigenlijk gaat het al jaren zo dat bij een Windows installatie ik altijd java en flash installeerde.
Ik zou je afraden dat nog te gebruiken; Flash en Java-applets zijn al jaren dood en er is een reden dat alle grote browsers dit (by default) geblokkeerd hebben. Het is een enorm beveiligingsrisico. Op oude browserspelletjes na zijn er gelukkig geen noemenswaardige websites die nog Flash gebruiken, en Java-applets al helemaal niet.
Maar wat bedoel je met een 'nieuw profiel' proberen? Firefox is toch gewoon Firefox. Wat valt daaraan te veranderen qua profiel? Bedoel je een Firefox account (die heb ik niet). Wat wel zou kunnen is het de-installeren van add-ons (wat ik niet wil, want ik heb die add-ons nodig en wil ze behouden), maar achter 4 add-ons in Firefox staat nu de term "Legacy", wat dus inhoud dat de makers nog geen rekening hebben gehouden met de nieuwere Firefox die komen gaat. Classic Theme Restorer heeft zelfs aangegeven dit niet eens te doen.
Nee, ik bedoel een profiel.

Een profiel bevat je extensies, instellingen, historie, bookmarks, enz. Door een nieuw profiel te maken begin je dus met een schone lei wat de meeste problemen oplost.

https://support.mozilla.o...eset-add-ons-and-settings

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 25-10-2017 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Ik kijk al een jaartje verwonderd & verbijsterd toe..
Nu nog 3 weken...
Firefox 52 ESR hier for ever, iig tot eind 2018..
Heel soms met wat assistentie van PaleMoon, Vivaldi & Slimjet.
Ik heb een hele berg "oude" add-ons hard nodig.
Okay.. soms misschien 0,5 seconde langzamer..
Maar liever geen "Chrome-Trabantje" voor oma's en tante's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Compizfox schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:58:
Ik zou je afraden dat nog te gebruiken; Flash en Java-applets zijn al jaren dood en er is een reden dat alle grote browsers dit (by default) geblokkeerd hebben. Het is een enorm beveiligingsrisico. Op oude browserspelletjes na zijn er gelukkig geen noemenswaardige websites die nog Flash gebruiken, en Java-applets al helemaal niet.
Dat is leuk, maar hoe start ik dan een KVM sessie via de iDRAC van een Dell server ?
Zal je toch echt Java moeten hebben en dan gelijk die van Oracle ook nog eens anders heb je ook gezeik ;)

Een profiel bevat je extensies, instellingen, historie, bookmarks, enz. Door een nieuw profiel te maken begin je dus met een schone lei wat de meeste problemen oplost.

Firefox de -p optie meegeven dan kan je alles doen wat je maar wil : Safe Mode/Profiel kiezen/enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

nero355 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 02:09:
[...]
Dat is leuk, maar hoe start ik dan een KVM sessie via de iDRAC van een Dell server ?
Geen idee, in zo'n situatie ga ik zelf altijd op zoek naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Compizfox schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 02:10:
Geen idee, in zo'n situatie ga ik zelf altijd op zoek naar een alternatief.
Die is er dus niet helaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Compizfox schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:34:
In veel gevallen kun je al beta-versies vinden, of zijn er alternatieve extensies.
Hier zijn er 14 verouderd (incl. nog steeds https://addons.mozilla.or...n-compatibility-reporter/ |:( ), 5 geen probleem en 2 heb ik uitgeschakeld i.v.m. ongevraagd geïnstalleerd

Er zijn er geloof ik maar voor 2 of 3 beta-versies beschikbaar :/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Zo, voor de gein eens de beta van Firefox Quantum geinstalleerd. Tot nu toe: erg tevreden. Het is daadwerkelijk een HEEL stuk sneller dan de huidige Firefox. Het donkere thema is wel even wennen, ik hoop dat dat wat meer customizable wordt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Compizfox schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:58:
Zonder flash kan ik nog wel leven, maar Vuze heeft Java nodig en nu weet ik wel dat er andere Bittorrent clienten zijn, maar ik ben zo gewend aan Vuze. Het is zo'n duidelijk programma en ik weet precies waar welke instelling zit.

Op die manier. Maar dat zou betekenen dat ik al mijn bookmarks kwijt ben? Dat wil ik liever niet, aangezien het een forse lijst is, onderverdeeld van 123, en A-Z. Ik denk dat ik goed en wel wel 150 links heb in mijn bookmarks.

Overigens na een paar dagen Pale Moon gebeurde daar het zelfde. Nu weer terug naar Firefox en het probleem lijkt nu weg te zijn.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snowwie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:16:
[...]

Zonder flash kan ik nog wel leven, maar Vuze heeft Java nodig en nu weet ik wel dat er andere Bittorrent clienten zijn, maar ik ben zo gewend aan Vuze. Het is zo'n duidelijk programma en ik weet precies waar welke instelling zit.
Vuze gebruikt toch geen web-based client? Dat is gewoon stand-alone java. Heeft dus helemaal niks met je browser (java-plugin) te maken ;)
[...]

Op die manier. Maar dat zou betekenen dat ik al mijn bookmarks kwijt ben? [...]
Nee.
(Die kun je namelijk gewoon overzetten.)

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 01-11-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Room42 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:47:
Vuze gebruikt toch geen web-based client? Dat is gewoon stand-alone java. Heeft dus helemaal niks met je browser (java-plugin) te maken ;)
Op die manier, alhoewel in het begin werd via de Java installer wel een java-plugin geinstalleerd voor de browser, maar die optie is blijkbaar verdwenen. Voorheen werd ie nog wel geinstalleerd maar uitgeschakeld door de browser omdat deze onveilig zou zijn. Nu is ie helemaal weg.

Ik zie in elk geval geen Java Development Kit tussen mijn plugins staan.

Dus ik kan prima Vuze blijven gebruiken. Mooi. :)
Room42 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:47:
[...]
Nee.
(Die kun je namelijk gewoon overzetten.)
Dat weet ik wel, exporteren naar html en dan weer terugzetten. Maar als je je plugins dan ook weer installeert, wat is er dan feitelijk veranderd?

[ Voor 20% gewijzigd door Snowwie op 01-11-2017 21:06 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Snowwie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:58:
[...]
Op die manier, alhoewel in het begin werd via de Java installer wel een java-plugin geinstalleerd voor de browser, maar die optie is blijkbaar verdwenen. Voorheen werd ie nog wel geinstalleerd maar uitgeschakeld door de browser omdat deze onveilig zou zijn. Nu is ie helemaal weg.

Ik zie in elk geval geen Java Development Kit tussen mijn plugins staan.

Dus ik kan prima Vuze blijven gebruiken. Mooi. :)
Jep, Java-applets (Java in de browser) is echt helemaal dood. Dat staat wel los van 'gewoon' Java (dus desktopapplicaties die in die taal zijn geschreven).

In je browser zou je trouwens een Java Runtime Environment (JRE) hebben, geen JDK ;)
[...]

Dat weet ik wel, exporteren naar html en dan weer terugzetten. Maar als je je plugins dan ook weer installeert, wat is er dan feitelijk veranderd?
Die "refresh"-functie behoudt je bookmarks. Alle extensies gaan er dan wel uit. Ik weet niet hoeveel/welke extensies gebruikt en hoeveel daarvan essentieel zijn voor je, maar ik zou aanraden om alleen strict noodzakelijke extensies weer te installeren. Dat geldt vooral voor XUL/XPCOM (legacy) extensies, die hebben namelijk de potentie om je browser flink te vertragen.

Hoe dan ook, als je ze één voor één weer installeert, kom je er als het goed is wel achter welke de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Compizfox schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:19:
Jep, Java-applets (Java in de browser) is echt helemaal dood. Dat staat wel los van 'gewoon' Java (dus desktopapplicaties die in die taal zijn geschreven).

In je browser zou je trouwens een Java Runtime Environment (JRE) hebben, geen JDK ;)
Dat bedoelde ik ook, ik kon even niet op die naam komen. :)
Die "refresh"-functie behoudt je bookmarks. Alle extensies gaan er dan wel uit. Ik weet niet hoeveel/welke extensies gebruikt en hoeveel daarvan essentieel zijn voor je, maar ik zou aanraden om alleen strict noodzakelijke extensies weer te installeren. Dat geldt vooral voor XUL/XPCOM (legacy) extensies, die hebben namelijk de potentie om je browser flink te vertragen.

Hoe dan ook, als je ze één voor één weer installeert, kom je er als het goed is wel achter welke de boosdoener is.
Zoveel extensies/add-ons gebruik ik niet eens. Samenvattend:

Add ons:
- uBlock Origin
- YouTube Video & Audio downloader (niet meer beschikbaar overigens, dus ook niet herinstalleerbaar)
- Hoxx VPN
- Classic Theme Restorer (wordt ook nog wat met FF 57)
- Flash Got
- Safe Browsing Version 4 (temporary add-on) - waarschijnlijk door FF zelf geïnstalleerd.

Plugins:
- OpenH264 Video Codec provided by Cisco Systems,
- Widevine Content Decryption Module provided by Google Inc.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1 ... 14 ... 33 Laatste