Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Vandaag de hele dag met e10 aan gewerkt met FF45 stable op Linux (incl. GTK3 en de skia renderer) en het lijkt prima te werken:
- werkt allemaal veel vloeiender, zowel scrollen, meerdere tabs openen als HTML5 video;
- geheugengebruik lijkt wel te verdubbelen en de CPU time lijkt ook wat hoger (twee processen in plaats van één), en soms zie je nog rare dingetjes zoals het willekeurig voor een tijdje blijven hangen of een laadicoontje wanneer je wisselt tussen twee reeds ingeladen tabs.

Nog niet alle addons lijken te werken (bijv. disconnect) maar er ondervind er verder geen noemenswaardige hinder van.

Denk dat dit wel eens een game changer kan gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:07
@XVI: Daarom gebruik ik Nightly Tester Tools. Dan doen de extensies het wel.

[ Voor 48% gewijzigd door desalniettemin op 13-03-2016 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

desalniettemin schreef op zondag 13 maart 2016 @ 07:58:
@XVI: Daarom gebruik ik Nightly Tester Tools. Dan doen de extensies het wel.
Interessant, maar lijkt er niet voor te zorgen dat disconnect het automagisch wel doet met e10 (lijkt me ook een beetje onwaarschijnlijk dat het dit zou kunnen doen en als het op de een of andere manier toch een soort van check zou kunnen uitschakelen dan is de kans groot dat zo'n addon niet goed zou werken met e10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is e10? Heb ik wat gemist?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:21
Ik heb pas een Dell Venue tablet en ik ervaar problemen met in en uitzoomen op Google Maps. Wanneer ik pinch wordt de hele pagina groter of kleiner in plaats van enkel de plattegrond. Ik kom deze bug her en der tegen maar een oplossing ben ik niet tegen gekomen. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Heb nu ongeveer twee weken met e10 gedraaid op FF45 en zelfs in zo'n vroeg stadium bevalt het me heel aardig.
Met name bij het kijken van filmpjes en simultaan browsen in een andere tab heb ik het idee dat de filmpjes en de interface veel vloeiender blijven (media zoals filmpjes lijken prioriteit te krijgen over 'gewoon' HTML). De andere tab lijkt dan in prestatie iets in te leveren en ook bepaalde sites die veel zooi van derden inladen lijken trager te worden (mogelijk door nog niet optimale add-ons). Qua stabiliteit merk ik eigenlijk geen verschil, behalve dan dat het Firefox-proces wat vaker cycles blijft stelen dan normaal het geval is (soms moet FF herstart worden om dat te herstellen, maar dat was dus eerder ook wel eens nodig).
Op m'n laptop heb ik het echter weer uitgezet omdat het soms toch wat stoorde om een laadscherm te zien bij het wisselen tussen tabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Firefox 46 is uit, maar ik heb al geupdate naar 47 beta 1:

https://ftp.mozilla.org/p...dates/build1/win64/en-US/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Draai nu FF 46 stable in e10 modus en het werkt nog steeds prima (tikkeltje sneller dan 45, verder weinig veranderingen afgezien dat ik nu geen laadicoontje meer zie tijdens het wisselen tussen tabbladen).
Ik moest wel browser.tabs.remote.force-enable aanzetten omdat ik extensies heb die niet compatibel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Daarvoor gebruik ik dus Nigthly Tester Tools. Al mijn extensies werken probleemloos. Hmm de optie die tabs pas laadt als je die optie aanvinkt, is verwijderd in opties met deze beta, valt me net na een herstart pas op. En nog steeds geen aparte processen. Misschien in 48 pas.

Firefox stopte opeens. Dat is de eerste keer dat me zoiets gebeurt met de beta's.

[ Voor 88% gewijzigd door desalniettemin op 30-04-2016 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:45
ik gebruik hier ff 46 en ik merk dat ie iets trager is geworden. ik gebruik daarnaast ook hitmanpro en bitdefender, en de vorige versie van hitmanpro had de nodige problemen met de nieuwe firefox. na het updaten van hitmanpro had ik een snellere firefox verwacht, maar het lijkt alsof ie last heeft van een soort vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
47 beta 1 gebruik ik. Net geupdate en het is nog steeds beta 1 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

@desalniettemin
Nogmaals, de Nigthly Tester Tools addon doet volgens mij helemaal niets met e10. Het ding stamt uit oktober 2013, ver voordat e10 weer goed op gang was. De extensie-functionaliteit bestaat denk ik puur uit het uitzetten van de compatibiliteitscheck m.b.t. de Firefox-versie.
Volgens mij weet je niet zo goed wat e10 is en wat de gevolgen zijn voor extensies. Sommige extensies kunnen gewoon niet goed werken totdat ze compatibel gemaakt zijn of totdat er in de e10 architectuur een methode komt om ze te laten werken. Daar kan een andere extensie helemaal niets aan veranderen. Een voorbeeld van zo'n extensie is Disconnect. voor andere voorbeelden zie deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste Nightly is weer lekker stroop :P

Ah, kennelijk een addon ofzo. /me gaat bughunten.

Menu Wizard was het probleem met deze build.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Succes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ligt het aan mij, of zijn sinds kort thema´s in Firefox veranderd? Bij mij is op Linux en Windows, de ruimte om de adresbalk en bladwijzerbalk heel lichtgrijs. Iemand anders die dit ook heeft, en de oplossing heeft? Is bij alle thema´s zo, dus het ligt niet aan het thema die ik gebruik.

Edit: Het blijkt zo te zijn sinds Firefox 44.0.2. Hier lijkt een oplossing te zijn gevonden: https://support.mozilla.org/en-US/questions/1106779

[ Voor 36% gewijzigd door Stefan22 op 14-05-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Stefan: http://www.askvg.com/tip-...la-firefox-in-windows-10/

Thunderbird heeft dit tegenwoordig ook. Alleen dan is het lichtblauw ipv grijs.

[ Voor 70% gewijzigd door desalniettemin op 09-06-2016 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ik heb sinds kort een vreemd probleem met Firefox, maar ik weet niet zeker of het door Firefox zelf komt of door het feit dat ik ook een andere monitor nu heb.

Het probleem is, in sommige gevallen, als een video loopt op YouTube en ik tik vervolgens iets in in de zoekvenster, dan gaat het beeld blauw knipperen. Het hoeft maar 1 letter te zijn, maar zodra ik weer backspace doe houd het knipperen op.

Iemand een idee hoe dit kan?

Ik gebruik versie : 47.0
De nieuwe monitor betreft een: pricewatch: Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=YVGqPOmUDdk]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
Snowwie schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:26:
Ik heb sinds kort een vreemd probleem met Firefox, maar ik weet niet zeker of het door Firefox zelf komt of door het feit dat ik ook een andere monitor nu heb.

Het probleem is, in sommige gevallen, als een video loopt op YouTube en ik tik vervolgens iets in in de zoekvenster, dan gaat het beeld blauw knipperen. Het hoeft maar 1 letter te zijn, maar zodra ik weer backspace doe houd het knipperen op.

Iemand een idee hoe dit kan?

Ik gebruik versie : 47.0
De nieuwe monitor betreft een: pricewatch: Iiyama ProLite X4071UHSU-B1 Zwart

[video]
Deze misschien nog niet geinstalleerd? downloads: AMD Radeon Software Crimson Edition 16.6.1 Hotfix
Fixed Issues

• Display flickering or corruption may be experienced when playing videos in a web browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Net geupdate naar 48 beta 1 en nog steeds geen aparte processen. Zeker weer uitgesteld?

Edit: Staat al aan, maar als je wilt testen moet je in about:config browser.tabs.remote.force-enable op true zetten. Wist ik dus niet.

[ Voor 44% gewijzigd door desalniettemin op 30-07-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Heb ik gisteren al geinstalleerd.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Changelog al bekeken? Daar staat eea over codecs en YT, tja ik gok maar iets hoor.

https://www.mozilla.org/en-US/firefox/47.0/releasenotes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kan ik e10s niet aanzetten?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AbCzzpn.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Vreemd probleem. Kan sinds kort geen vids meer deftig streamen: youtube, Netflix, laadt even in, begint te lopen (1-2s), maar stopt dan met afspelen. Als ik de kwaliteit lager instel kan ik iets langer laten afspelen (3-4s). Alle addons zijn up to date. Vid Drivers up to date.

Adobe Flash Player
Shockwave Flash 22.0 r0 Up-to-date 22.0.0.192 Up-to-date
VLC Multimedia Plug-in
VLC media player Web Plugin Up-to-date 2.2.4.0 Up-to-date
Silverlight Plug-In 5.1.41212.0

Opgelost. Bleek audio probleem. Device veranderd.

[ Voor 5% gewijzigd door Hurtebise op 18-06-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:16
Interessante ontwikkeling voor de komende tijd:
TL;DR: Starting with Firefox 48, Mozilla is shipping its first production Rust code, with more to come!

It’s hard to believe it’s been almost seven years since Mozilla Research first began sponsoring the development of Rust, at the time little more than an ambitious research experiment with a small but devoted community. Remarkably, despite a long history of inventions and discoveries, Rust’s key principles have remained constant. The Rust core team’s original vision—a safe alternative to C++ to make systems programmers more productive, mission-critical software less prone to memory exploits, and parallel algorithms more tractable—has been central to Mozilla’s interest in backing the Rust project and, ultimately, using Rust in production.

An equally promising development has been the fact that Rust’s safety and modern features are attracting new people to systems programming. For Mozilla, where community-based development is quite literally our mission, widening our circle is vital.

So I’m pleased to mark an important milestone: with Firefox 48, Mozilla will ship our first Rust component to all desktop platforms, and with Android support coming soon.
[...]
Bron: https://hacks.mozilla.org/2016/07/shipping-rust-in-firefox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:22
Op zich verwacht ik geen gigantische performantieverbeteringen doordat ze sommige componenten in Rust schrijven, maar voor de veiligheid lijkt het me in elk geval een enorme sprong vooruit.

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm, dus Rust komt met 48, ik verwacht wel iets, maar niemand die met de beta al iets kan verklappen.....? Ben zelf zo een zenuwlijer dat ik altijd Release-versie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Overigens, het eerste deel van de Nightly voor Windows is deze week de deur uitgegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door robcoenen op 24-07-2016 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als jullie twee hierboven nou even het gelinkte artikel zouden lezen ;)
One of the first groups at Mozilla to make use of Rust was the Media Playback team. Now, it’s certainly easy to see that media is at the heart of the modern Web experience. What may be less obvious to the non-paranoid is that every time a browser plays a seemingly innocuous video (say, a chameleon popping bubbles), it’s reading data delivered in a complex format and created by someone you don’t know and don’t trust. And as it turns out, media formats are known to have been used to trick decoders into exposing nasty security vulnerabilities that exploit memory management bugs in Web browsers’ implementation code.

This makes a memory-safe programming language like Rust a compelling addition to Mozilla’s tool-chest for protecting against potentially malicious media content on the Web. For this reason, Ralph Giles and Matthew Gregan built Mozilla’s first Rust media parser. And I’m happy to report that their code will be the first Rust component shipping in Firefox. For the Rust community as well, this is a real achievement: Rust code shipping to hundreds of millions of Firefox users. Our preliminary measurements show the Rust component performing beautifully and delivering identical results to the original C++ component it’s replacing—but now implemented in a memory-safe programming language.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Firefox 48 is uit, inclusief e10s!
En dat voelt een stuk responsiever op macOS!

[ Voor 40% gewijzigd door Smultie op 02-08-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merk hier niets qua responsiviteit en performance tussen Safari, Opera en Firefox. Maar goed, ik draai dan ook geen beta versie van een OS (zit nog op 10.11.6) :)

Wat ik wel jammer vind is dat itt Safari en Opera bij Firefox niet alle processen onder het hoofdproces worden gezet wanneer je in Activity Monitor de sortering op hiërarchisch zet. Wellicht dat ze het bij mij niet hebben aan gezet vooralsnog (het staat namelijk standaard niet voor iedereen aan, is een gefaseerde uitrol).

[ Voor 57% gewijzigd door ppl op 03-08-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Smultie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:03:
Het multi-process project? :o Werd eens tijd :D

Alleen vraag ik mij af hoeveel plugins ik moet opgeven, had laatst al zitten testen in nightly's, zag het niet positief in :/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik heb het idee dat sinds 48 de setting browser.urlbar.unifiedcomplete op false niet lekker meer werkt, volgens mij zou er dan geen "Search with Google" als bovenste suggestie moeten staan, maar dat is nu wel (weer) het geval. Herkent iemand dit, of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
ppl schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:55:
Ik merk hier niets qua responsiviteit en performance tussen Safari, Opera en Firefox. Maar goed, ik draai dan ook geen beta versie van een OS (zit nog op 10.11.6) :)

Wat ik wel jammer vind is dat itt Safari en Opera bij Firefox niet alle processen onder het hoofdproces worden gezet wanneer je in Activity Monitor de sortering op hiërarchisch zet. Wellicht dat ze het bij mij niet hebben aan gezet vooralsnog (het staat namelijk standaard niet voor iedereen aan, is een gefaseerde uitrol).
Je kunt met about:support checken of e10s aanstaat.
Zie http://superuser.com/ques...s-on-mozilla-firefox-beta voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Smultie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:03:
En dat voelt een stuk responsiever op macOS!
Ik weet niet wat er multi-process aan is, het staat volgens about:support aan maar ik zie maar 1 firefox.exe proces in taakbeheer en die is nog altijd niet in staat meer dan 1 core te gebruiken.

Al merk ik wel dat het aan staat, IPvFox is stuk (had ik ook in nightlies na aanzetten e10).

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:07:
[...]

Ik weet niet wat er multi-process aan is, het staat volgens about:support aan maar ik zie maar 1 firefox.exe proces in taakbeheer en die is nog altijd niet in staat meer dan 1 core te gebruiken.

Al merk ik wel dat het aan staat, IPvFox is stuk (had ik ook in nightlies na aanzetten e10).
Ik zie in Windows ook geen meerdere processen. Op m'n MacBook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het ook aangezet, in W7, zie ook geen multiprocess, merk niks, maar zie wel dat de plugin-container groter is geworden (in Taakbeheer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo te zien moeten de addons dat multiproces ook supporten want als ik die e10s handmatig aan zet levert me dat in about:support de volgende mededeling op: Multiprocess Windows : 0/1 (Disabled by add-ons).

Niet dat het verder wat uit maakt, de browser vond ik altijd al robuust en insecure is ie nou ook niet bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ppl; heb je de link van smultie al (goed) gelezen, daar staat een omzeiling voor dat "probleem" in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De waarschuwing dat die omzeiling dingen stukmaakt was mij niet ontgaan ;)

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 04-08-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb jij een waarschuwing van Fx gehad, zoals daar staat (but it also alerts it may break something)? Ik niet, en ik merk ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ppl schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:45:
Zo te zien moeten de addons dat multiproces ook supporten want als ik die e10s handmatig aan zet levert me dat in about:support de volgende mededeling op: Multiprocess Windows : 0/1 (Disabled by add-ons).

Niet dat het verder wat uit maakt, de browser vond ik altijd al robuust en insecure is ie nou ook niet bepaald.
Hier blijft ie aanstaan, ookal is er een addon dat er niet mee overweg kan, wordt blijkbaar niet automatisch uitgezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 04-08-2016 21:55 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Reinier schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:01:
Ik heb het idee dat sinds 48 de setting browser.urlbar.unifiedcomplete op false niet lekker meer werkt, volgens mij zou er dan geen "Search with Google" als bovenste suggestie moeten staan, maar dat is nu wel (weer) het geval. Herkent iemand dit, of doe ik iets fout?
Die pref doet het inderdaad niet meer :(
Workaround: installeer Stylish met deze style: https://userstyles.org/st...e-visit-search-scroll-bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:52:
Heb jij een waarschuwing van Fx gehad, zoals daar staat (but it also alerts it may break something)? Ik niet, en ik merk ook niks.
Dan denk ik dat je je eigen advies moet gaan opvolgen: de link van smultie (goed)lezen want daar staat die waarschuwing welke ze van de officiële Mozilla wiki hebben gehaald en waar ze naar linken. Diezelfde wiki meldt ook dat je bij gebruik van oudere addons tegen traagheid en andere problemen aan kunt lopen wanneer je e10s gebruikt (wat dus los staat van het geforceerd aan zetten).

Nou snap ik ook wel dat het hartstikke hip en cool is om die feature aan te zetten maar wellicht is het ook handig om even na te denken. Wat schiet je nou daadwerkelijk met deze functie op? De browser is zonder e10s ook al snel en stabiel. De release versie is ook niet bedoeld voor geëxperimenteer, daar zijn de andere release channels voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga slapen, moe word je er van.

[ Voor 97% gewijzigd door Sjah op 06-08-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:01:
Dit is inderdaad weer anders geworden. Ik zie steeds als bovenste suggestie "Visit" voor elke site waarvan het domein matcht met de ingetikte term. (Ipv de meest bezochte pagina die ik hiervoor zag).

Heb je al een oplossing gevonden?

--edit: Hier staat er ook wat over https://www.reddit.com/r/...urlbarunifiedcomplete_no/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:31:
[...]

Dit is inderdaad weer anders geworden. Ik zie steeds als bovenste suggestie "Visit" voor elke site waarvan het domein matcht met de ingetikte term. (Ipv de meest bezochte pagina die ik hiervoor zag).

Heb je al een oplossing gevonden?

--edit: Hier staat er ook wat over https://www.reddit.com/r/...urlbarunifiedcomplete_no/
Ik heb het met Stylish gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar zijn er meerdere die met Firefox 48 (op Ubuntu/Linux) YouTube niet kunnen benaderen? krijg de bekende https foutmelding (en ik heb daarbij helaas geen mogelijkheid tot negeren en doorgaan, zoals ik wel bij m'n eigen lokale server wel kan...)
heb bij opties -> beveiliging -> gevaarlijke en misleidende inhoud blokkeren, uitgezet, blijkbaar werkt dit niet...
weet toevallig iemand waar ik naar moet zoeken?

EDIT:
Paar minuten wachten en blijkbaar kan ik in eens wel YouTube benaderen...

edit2:
te vroeg gejuicht, melding is weer terug...

[ Voor 12% gewijzigd door geenwindows op 13-08-2016 19:05 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

geenwindows schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:13:
Ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar zijn er meerdere die met Firefox 48 (op Ubuntu/Linux) YouTube niet kunnen benaderen? krijg de bekende https foutmelding (en ik heb daarbij helaas geen mogelijkheid tot negeren en doorgaan, zoals ik wel bij m'n eigen lokale server wel kan...)
heb bij opties -> beveiliging -> gevaarlijke en misleidende inhoud blokkeren, uitgezet, blijkbaar werkt dit niet...
weet toevallig iemand waar ik naar moet zoeken?

EDIT:
Paar minuten wachten en blijkbaar kan ik in eens wel YouTube benaderen...

edit2:
te vroeg gejuicht, melding is weer terug...
Helpt dit, alinea 'gemengde inhoud deblokkeren'
https://support.mozilla.o...g-gemengde-inhoud-firefox

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Dankje, ik zal er naar kijken wanneer YouTube weer niet werkt... Nu kan ik YT gewoon al ruim een uur gebruiken zonder blokkade :S

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zou iemand een reden kunnen bedenken waarom Firefox redirects van https://checkout.paypal.c...paypal-landing-frame.html en https://checkout.paypal.c...aypal-redirect-frame.html zonder (fout)melding tegenhoud?

HTTPS Everywhere al uit gehad, NoScipt op alles tijdelijk toestaan, cookies weg, privévenster, maakt allemaal geen verschil. 1e link laat tijdens Paypal checkout een ronddraaiend ding zien, 2e link een blanco pagina.
In Chrome geen probleem.

[ Voor 31% gewijzigd door Raven op 18-08-2016 12:26 ]

Oscar Wilde

Zonder de melding zou kunnen doordat de setting "Warn me when websites try to redirect.." in Advanced uit staat. Tegenhouden komt wellicht door een extension. Je zou dit laatste kunnen testen met een geheel nieuw profiel die dan de default settings heeft.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:18:
Zou iemand een reden kunnen bedenken waarom Firefox redirects van https://checkout.paypal.c...paypal-landing-frame.html en https://checkout.paypal.c...aypal-redirect-frame.html zonder (fout)melding tegenhoud?

HTTPS Everywhere al uit gehad, NoScipt op alles tijdelijk toestaan, cookies weg, privévenster, maakt allemaal geen verschil. 1e link laat tijdens Paypal checkout een ronddraaiend ding zien, 2e link een blanco pagina.
In Chrome geen probleem.
Geen last van, en nooit dat probleem gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Zo scrollen gaat een stuk vloeiender op Firefox android sinds de laatste update. Hier ben ik wel erg tevreden mee d:)b

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ppl schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:05:
Zonder de melding zou kunnen doordat de setting "Warn me when websites try to redirect.." in Advanced uit staat. Tegenhouden komt wellicht door een extension. Je zou dit laatste kunnen testen met een geheel nieuw profiel die dan de default settings heeft.
Ik heb mijn W7-VM waar dezelfde Firefox versie van een veel schoner profiel voorzien is eens geprobeerd, daar werkt het wél. Ook na het installeren van HTTPS Everywhere, NoScript stond daar al op. Dat wordt denk ik instellingen vergelijken, al zie ik niet zo 123 verschillen.

edit: What the.... hele profiel gecopypasted naar de Firefox install in de VM, daar werkt het normaal 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 19-08-2016 11:26 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat doet dat profiel als je het weer terug kopiëert?

[ Voor 16% gewijzigd door ppl op 19-08-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:11
Reinier schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:21:
[...]

Die pref doet het inderdaad niet meer :(
Workaround: installeer Stylish met deze style: https://userstyles.org/st...e-visit-search-scroll-bar
Er zijn ondertussen diverse workarounds om de Search with en Visit uit te schakelen: Artikel op gHacks

Zelf heb ik het met de Classic Theme Restorer gedaan, omdat ik die al had geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ppl schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 23:52:
Wat doet dat profiel als je het weer terug kopiëert?
Dat zou ik even moeten testen voor als ik FF weer eens een keer herstart, wat ik niet vaak doe gezien het aantal geopende tabs :P Kan dus even duren...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

temp00 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:36:
Zo scrollen gaat een stuk vloeiender op Firefox android sinds de laatste update. Hier ben ik wel erg tevreden mee d:)b
Performance lijkt inderdaad weer een stuk beter (nu nog wat betere JS). Samen met extensies zoals text reflow en dark background is het een hele fijne mobiele browser.

• desalniettemin
uBlock and I don't care about cookies en Fx mobiel is dan inderdaad een fijne browser.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:45

Wildfire

Joy to the world!

Vandaag Windows 10 opnieuw geïnstalleerd, een clean install met de Anniversary Update reeds ingebakken (gemaakt met Microsoft's eigen Media Creation Tool). Valt me nu op dat Firefox regelmatig zomaar opeens vastloopt. Het bevriest gewoon... zowel met 48.0.1 die ik onder m'n voormalige Windows 10 installatie probleemloos gebruikte (zonder Anniversary Update), als met 48.0.2

Iemand enige idee? Ik had al een schoon Firefox profiel gebruikt, heb enkel m'n cookies en bladwijzers terug gezet van m'n oude profiel...

(32-bit Firefox trouwens op 64-bit Windows)

-- Edit: opgelost! Lag niet aan Windows 10 maar aan Hitman Pro Alert wat ik ook draai. Als ik daar IAT Filtering voor Firefox uitzet werkt alles weer prima. Ik was vergeten dat ik dat voorheen ook al zo had opgelost, bedacht het me net.

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 26-08-2016 01:22 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Ugh, wanneer pakken ze dit nou eens aan: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1025924
Niet echt fijn dat wanneer je tabgebruik oploopt (een natuurlijk gegeven) dat ding +1 minuut nodig heeft om op te starten (terwijl de pagina's niet eens daadwerkelijk ingeladen worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
XVI schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:16:
Ugh, wanneer pakken ze dit nou eens aan: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1025924
Niet echt fijn dat wanneer je tabgebruik oploopt (een natuurlijk gegeven) dat ding +1 minuut nodig heeft om op te starten (terwijl de pagina's niet eens daadwerkelijk ingeladen worden).
Je kan Dustman gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Ik heb net op een nieuwe harde schijf een nieuwe windows installatie gedaan omdat de oude schijf toch wel aan zijn eind begon te raken.
Op deze schijf staat nog wel Firefox geinstalleerd.

Nu is mijn vraag:

Hoe krijg ik mijn oude bladwijzers en historie naar die nieuwe Firefox installatie op de nieuwe schijf?
Ik gebruik (nog?) geen Sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gnermo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:13:
[...]

Hoe krijg ik mijn oude bladwijzers en historie naar die nieuwe Firefox installatie op de nieuwe schijf?
Ik gebruik (nog?) geen Sync.
Je kunt je hele profiel vinden in %appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.Default. Die inhoud kun je overzetten naar je nieuwe computer in de nieuwe profielmap. Deze moet je wel eerst even legen.
Zo heb je ook al je add-ons en instellingen terug.

Als je alleen de bookmarks en history wilt, moet je even googlen welke bestanden je precies nodig hebt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Dat had ik al gedaan, maar ik gebruik alleen Adblock en Ublock dus zo veel is daar niet aan te sleutelen.

De bookmarks en historie overzetten kan ik echt heel weinig over vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gnermo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:31:
Dat had ik al gedaan, maar ik gebruik alleen Adblock en Ublock dus zo veel is daar niet aan te sleutelen.

De bookmarks en historie overzetten kan ik echt heel weinig over vinden.....
1e Googlehit: https://support.mozilla.o...-firefox-stores-user-data

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Dat zou kunnen ja, maar dat doe ik niet want de kans is aanwezig dat ik zo'n tab nog nodig heb. Afgezien van de lange opstarttijd zitten ze namelijk niet in de weg met de tab groups add-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
XVI schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:52:
[...]

Dat zou kunnen ja, maar dat doe ik niet want de kans is aanwezig dat ik zo'n tab nog nodig heb. Afgezien van de lange opstarttijd zitten ze namelijk niet in de weg met de tab groups add-on.
Door Dustman gesloten tabs komen wel in een lijst te staan waar je ze weer kan terughalen.

• XVI
  • Niet online

XVI

Ramon schreef op woensdag 07 september 2016 @ 19:34:
[...]

Door Dustman gesloten tabs komen wel in een lijst te staan waar je ze weer kan terughalen.
Ah, nu ik beter lees staat het inderdaad in de laatste zin van de beschrijving. Hmm, lijkt me toch wel een interessante work around.

Ik vraag me wel af hoe makkelijk het is om gesloten tabs terug te vinden. Ik heb nu ongeveer 300 tabs die ik never nooit kan vinden zonder zoekfunctie of groepering. Ook lijkt het me vervelend dat ik niet meer makkelijk verder kan gaan met taken waar ik enkele dagen/weken geleden mee ben gestopt.

Maar het zou gewoon geen probleem moeten zijn, het enige dat Firefox zou moeten doen is dat session store-bestandje van x MB inlezen (wat slaan ze daar in godsnaam allemaal in op?) en de tabs on-demand inladen (wat ze nu al half doen want ongeopende pagina's hoeven niet geladen te worden).

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
aub verwijderen dubbel geplaats

[ Voor 90% gewijzigd door brommer1 op 21-09-2016 17:50 ]

• brommer1
  • Niet online
Firefox 49 Kan niet geinstalleerd worden onder W10 en W8.1, als ik het probeer blijft Firefox hangen bij opstarten, de icoon doet helemaal niks als ik er op klik, als ik 48.02 installeer zijn er geen problemen.

Wat hebben ze veranderd?

Ik denk dat ik maar de ESR ga installeren.

Ik heb op op de ene computer Comodo FW+Avira Pro en de ander Comodo FW+NAVBasic(Symantec)

[ Voor 97% gewijzigd door brommer1 op 21-09-2016 22:48 ]

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

brommer1 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:50:
Firefox 49 Kan niet geinstalleerd worden onder W10 en W8.1, als ik het probeer blijft Firefox hangen bij opstarten, de icoon doet helemaal niks als ik er op klik, als ik 48.02 installeer zijn er geen problemen.

Wat hebben ze veranderd?

Ik denk dat ik maar de ESR ga installeren.

Ik heb op op de ene computer Comodo FW+Avira Pro en de ander Comodo FW+NAVBasic(Symantec)
Geen problemen hier op een Windows 10 Enterprise 64-bit en Windows 7 Pro 64-bit. Beiden met ESET NOD32.

Download deze (offline installer) eens https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/#languages sluit ff af en installeer. Lijkt alsof Comodo een verandering niet meldt waardoor ff mogelijk met een hangend profiel opstart.

NRG

• brommer1
  • Niet online
Het is gelukt met Firefox Stub 49.0 geinstalleerd, maar nu treed het het volgende probleem op, als ik de computer uitschakeld en start de computer opnieuw op werkt Firefox niet meer, de icoon is zo dood als een pier.

Ik heb Comodo toestemming gegeven voor Firefox, maar dat help ook niet.

Met Firefox 47.01 begon de moeilijkheden al, bleef maar de melding geven U heeft de nieuwste Firefox, moest Firefox 48 handmatig installeren, had regelmatig freeze en vastlopers.

W10 heb ik in augustus helemaal opnieuw geinstalleerd, nogmaals de vraag wat hebben ze veranderd in upgrade en installer, misschien??? problemen geeft met Comodo??? of AviraPro/NAVBbasic????
48.02 en ESR kan je wel installeren zonder problemen en waarom lukt het niet met Firefox 49.

Ik heb nu maar de nieuwste ESR versie geinstallleerd, deze heeft al deze problemen niet.

[ Voor 5% gewijzigd door brommer1 op 22-09-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Heb alles grondig gewist van Firefox, kan wel instaleren, als ik de computer afsluit en daarna weer opnieuw opstart werkt Firefox 49 niet meer, icoon is zo dood als een pier.

Heb nu Firefox 47.01 geinstallleerd, daar zijn geen problemen mee.

W10, Comodo FW+Windows Defender+MB Pro.

[ Voor 13% gewijzigd door brommer1 op 23-09-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

brommer1 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:16:
Heb alles grondig gewist van Firefox, kan wel instaleren, als ik de computer afsluit en daarna weer opnieuw opstart werkt Firefox 49 niet meer, icoon is zo dood als een pier.

Heb nu Firefox 47.01 geinstallleerd, daar zijn geen problemen mee.

W10, Comodo FW+Windows Defender+MB Pro.
.. https://support.mozilla.o...eset-add-ons-and-settings ..

Lees goed, sommige (extension) data zal verloren gaan.

Had je overigens al deze mappen verwijderd:
C:\%Program Files%\Mozilla Firefox
C:\Users\%user%\AppData\Local\Mozilla
C:\Users\%user%\AppData\Local\Mozilla

En nog wat handige profile tips: https://support.mozilla.o...s#w_working-with-profiles

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik heb beschreven probleem ook niet. Fx 50 64 bit beta 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Ik heb alle mappen verwijderd, ook in regedit, toen ik 49 ging installeren, weer het zelfde probleem, de vorige versie kan ik zonder problemen installeren ook de ESR versie, met 17.01 begon het probleem, kreeg steeds de melding U heeft de nieuwst versie, moest handmatig 48 installeren.

Waarom kan ik de oudere versies wel installeren+ESR, wat hebben ze veranderd de installer,
Of Comodo FW heeft problemen met de nieuwste versie??

Kan dit wat mee te maken hebben:

https://www.computerbase....read.php?t=1619935&page=3

Noch eine kleine Info zum Autoupdate der 47er Version:

Das sind wohl noch Nachwirkungen der Websense-Probleme, die Firefox 48 unter Windows haben kann (https://www.soeren-hentzschel.at/fir...bsense-nutzer/).

Ohne "Hotfix-Addon" (https://addons.mozilla.org/de/firefo...irefox-hotfix/) sagt die Update-Prüfung generell, Version 47 wäre aktuell; mit dem Hotfix-Addon wird ordnungsgemäß das Update auf Version 49 angeboten, sofern folgende Dateien auf dem System nicht gefunden werden:
%WINDIR%\System32\qipcap.dll
%WINDIR%\System32\qipcap64.dll
%WINDIR%\sysnative\qipcap.dll
%WINDIR%\sysnative\qipcap64.dll
(Vgl. auch https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1298404)

Denn diese Dateien lassen Firefox seit Version 48 beim Start abstürzen. Solange Websense die Ursachen dafür nicht beseitigt hat, updatet Firefox unter Windows bis auf weiteres also nur noch, wenn auch das Hotfix-Addon installiert ist.

[ Voor 6% gewijzigd door brommer1 op 23-09-2016 19:57 ]

• brommer1
  • Niet online
Het probleem is opgelost, Comodo FW kan niet over weg met Firefox 49, je moet een vinkje weg halen bij FW instelling: Filter loopback verkeer.

Loopback verbindingen verwijzen naar de interne communicatie binnen uw pc. Alle gegevens die door uw computer overgebracht via een loopback verbinding wordt onmiddellijk ontvangen door het. Dit houdt geen verband buiten uw computer met internet of een lokaal netwerk. Het IP-adres van de loopback netwerk 127.0.0.1, die verwezen naar zou kunnen hebben gehoord, onder de domeinnaam van de 'http: // localhost', dat wil zeggen het adres van uw computer. Loopback kanaal aanvallen kunnen worden gebruikt om uw computer met TCP en / of UDP verzoeken die uw IP-stack kunnen breken of crashen van uw computer overspoelen. Het verlaten van deze optie is ingeschakeld betekent dat de firewall zal het verkeer verzonden via dit kanaal filteren. (Standaard = ingeschakeld).

Engels
Filter loopback traffic: Loopback connections refer to the internal communications within your PC. Any data transmitted by your computer through a loopback connection is immediately received by it. This involves no connection outside your computer to the Internet or a local network. The IP address of the loopback network is 127.0.0.1, which you might have heard referred to, under its domain name of 'http://localhost', i.e. the address of your computer. Loopback channel attacks can be used to flood your computer with TCP and/or UDP requests which can smash your IP stack or crash your computer. Leaving this option enabled means the firewall will filter traffic sent through this channel. (Default = Enabled).

[ Voor 28% gewijzigd door brommer1 op 24-09-2016 13:39 ]

• desalniettemin
Mooi dat het is opgelost ;)

• brommer1
  • Niet online
Ik hoop dat Firefox of Comodo FW een aanpassing gaan maken, dat ik het weer kan inschakelen, standaard staat het aangevinkt(Default = Enabled).

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

brommer1 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:43:
Ik hoop dat Firefox of Comodo FW een aanpassing gaan maken, dat ik het weer kan inschakelen, standaard staat het aangevinkt(Default = Enabled).
Comodo FW... tsja in een eerdere post al gevraagd, had die dan uitgeschakeld (for test case) :)
En ja Comodo fw is nou ook niet echt je van het

Je kan ook 1 en hetzelfde pakket op al je apparaten zetten, en als beta nog 'free' ook..
'ESET Internet Security® 10 Beta'.
Voor belangrijke of persoonlijk data is een beta niet aan te raden zoals ESET zelf ook meld.
https://www.eset.com/nl/beta/

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:38

Onbekend

...

Ik vind Firefox sinds versie 49 (en 49.0.1) trager geworden met het laden van webpagina's.
Sommige webpagina's worden helemaal niet geladen, en pas na een F5 is de pagina er binnen een seconde.
(Voornamelijk gebeurt dat bij https://gathering.tweakers.net, https://outlook.live.com en https://twitter.com/)

Hoe kan ik zien of dit werkelijk Firefox is en niet iets van iets anders zoals van Avast, Windows 7, thuisnetwerk, Ziggo of de websites zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door Onbekend op 25-09-2016 10:09 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
About:memory, Task Manager, ProcessExplorer of ProcessMonitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Oh, dat bedoelde ik niet.
Mijn pc en netwerk is verder nauwelijks belast. CPU 2% (van de 4GHz), Memory 2,95 van de 16GB, en het netwerk ligt doorgaans ook onder de 1Mbps. (En ik heb een vaste verbinding, niet draadloos)

Ik bedoelde meer of ik kan zien welke programma's het netwerkverkeer vertragen.
Het valt mij trouwens wel op dat de problemen alleen voorkomen bij https-verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gnermo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:18:
[...]

Werkt allemaal voor geen ene meter.
Ik heb recent voor een collega een oud en crufty profiel uit 2010/2011 vervangen voor een nieuwe schone en daarbij bookmarks en history gekopieerd. Dat was een kwestie van de bestanden kopiëren en op de juiste plek terug zetten. Net zoiets als jij wilt als ik het goed begrijp en dat werkte prima.
Dat is weliswaar onder Linux, maar onder Windows zou dat niet anders moeten werken.

Kun je misschien concreet aangeven wat je doet, wat er niet lukt en misschien nog een keer wat je exact wilt bereiken? Dan kan men je misschien een zinnig antwoord geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 25-09-2016 10:35 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Gebruik je DNS?, ik heb problemen met Symantec 199.85.126.10 - 199.85.127.10, deze vertragen, ik heb nu OpenDNS 208.67.222.222 - 208.67.220.220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Onbekend schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:25:
Oh, dat bedoelde ik niet.
Mijn pc en netwerk is verder nauwelijks belast. CPU 2% (van de 4GHz), Memory 2,95 van de 16GB, en het netwerk ligt doorgaans ook onder de 1Mbps. (En ik heb een vaste verbinding, niet draadloos)

Ik bedoelde meer of ik kan zien welke programma's het netwerkverkeer vertragen.
Het valt mij trouwens wel op dat de problemen alleen voorkomen bij https-verbindingen.
Wireshark dan? https://www.wireshark.org/

Misschien heb je hier ook nog iets aan: http://www.pcmweb.nl/work...kverkeer-controleren.html

[ Voor 8% gewijzigd door desalniettemin op 25-09-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Inmiddels wat verder getest, en het lijkt geen dns-probleem (of er zijn meerdere problemen).

De ene keer is de webpagina langzaam en de andere keer snel in de zelfde sessie.
Voorbeeld vanuit de bron van https://gathering.tweakers.net/forum/myreact staat het volgende:
<!-- Request ID: Plutus_8377_57e81e2cd48b29.29891527, Server time: 0,0399 s (C: 0,0120; Q: 20; 0,0198; ...
<!-- Request ID: Panda_32159_57e81dea13a582.79646442, Server time: 3,9193 s (C: 0,0160; Q: 20; 3,8999;...

Soms is de server van Tweakers dus traag, en ligt dat niet aan mijn pc. :)

Nu maar kijken wat de oorzaak is van andere websites die soms traag of helemaal niet reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Weet iemand hoe die Firefox extensie heet die je in 1 keer naar de boven/onderkant van de pagina brengt wanneer je een site mobiel bezoekt en op de balk van de extensie drukt (zelfde als 't Tweakers-pijltje). Gaat om Firefox voor Android en de balk is horizontaal en oranje. Heb al even gezocht maar ik kan m niet meer vinden.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

https://addons.mozilla.or...ddon/scroll-to-topbottom/, niet horizontaal en oranje, maar doet die niet wat jij wil? Zou ook kunnen dat ze de layout hebben verandert in een nieuwe versie, vandaar dat je 'm niet meer kan vinden?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Misschien maar die van jouw doet het iig niet op Firefox Android :). Ik druk nog wel eens p/ongeluk op het duimpje wanneer ik door lange Tweakers threads blader en op het scroll to bottom-pijltje klik. Die extensie die ik zoek heeft daar geen last van want dat is gewoon een horizontale balk onderaan je scherm (niet in de buurt van het pijltje). Ooit eens hier op Tweakers opgepikt maar ik ben de naam kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

.... ik zocht op Firefox Android en die kwam voorbij :S Google gaf https://addons.mozilla.or...oll-to-topbottom/reviews/ aan en daar staat toch echt Android bovenaan |:(

[ Voor 55% gewijzigd door Raven op 09-10-2016 12:01 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Hebben jullie de Test Pilot add-ons al geprobeerd?
http://www.debugpoint.com...es-experimental-features/
Ik vind Min Vid en Tab Center behoorlijk geniaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hierbij misschien nog een handige tip om de search van firefox gemakkelijker te maken:

- Als voorbeeld neem ik Youtube. Ga naar youtube.com en klik met je rechtermuis in de zoekbalk van de youtube pagina en kies de optie "Add a keyword for this search..."

- Er verschijnt nu een venster voor het toevoegen van een New Bookmark. Geef je bookmark een naam (of laat het default "search youtube" en geef de bookmark een keyword (bv "y" of "yt") en save je bookmark. (Ik heb een aparte folder aangemaakt in bookmarks met de naam "Search"). Sluit de Youtube page.

- Als je nu voortaan iets wilt zoeken op youtube hoef je alleen maar in je adres/url/awesomebar te beginnen met "y <spatie> <zoekterm>" of ("yt <spatie> <zoekterm> afhankelijk van welk keyword je aan de bookmark hebt gehangen). Deze bookmark optie werkt voor alle pagina's waar een search optie beschikbaar is.

Je hebt nu dan eigenlijk de firefox search balk niet meer nodig en ik kon op deze manier ook weer een addon verwijderen die toch niet meer helemaal lekker werkte en niet meer verder ontwikkeld wordt (instantfox quick search).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wauw! Superfijn dat je dit een keer zo uitlegt. Ik snapte die functie nooit omdat ik me daarna op de zoekbalk richtte maar niet op de location bar. Ik heb me er daarna nooit in verdiept. Maar dit is erg fijn om te weten _/-\o_

Ik gebruik overigens Context Search om makkelijk een tekst te selecteren en snel verschillende zoekmachines te gebruiken. Ook Tweakers Pricewatch. Zo kan ik dus erg snel zien wat de prijs is van een product :)

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 17-10-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand een goede manier om tijdelijk de 'right click'-blokkade op Firefox for Android te omzeilen? Op de desktop kan dat met de shift-toets, maar mobiel heb ik nog geen oplossing gevonden.

En het is echt rete-irritant, zelfs hier op Tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Room42 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:45:
[...]

Wauw! Superfijn dat je dit een keer zo uitlegt. Ik snapte die functie nooit omdat ik me daarna op de zoekbalk richtte maar niet op de location bar. Ik heb me er daarna nooit in verdiept. Maar dit is erg fijn om te weten _/-\o_

Ik gebruik overigens Context Search om makkelijk een tekst te selecteren en snel verschillende zoekmachines te gebruiken. Ook Tweakers Pricewatch. Zo kan ik dus erg snel zien wat de prijs is van een product :)
Tweakers Pricewatch heb ik dus ook als bookmark met keyword ingesteld (in mijn geval is het nu "tp <spatie><productnaam>), werkt prima :)

[ Voor 3% gewijzigd door bitpixl op 17-10-2016 19:37 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 33 Laatste