Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Nog even terugkomen op mijn opmerking over de ABN-AMRO - e.dentyfier2 plug-in.

Tot mijn verbazing blijkt de e.dentyfier2 toch via USB te kunnen weken in Waterfox zonder die plug-in.
Bij een eerdere zoek tocht in de map van ABN-AMRO vond ik wel een 64x versie BECON.DLL file.

Een probleem met de add-on Add Bookmark Here 2 heb ik op gelost door de .xpi file naar zijn plek te slepen. Updaten lukte namelijk niet.

Waterfox is nu voorlopig mijn standaard browser.

Edit.

Helaas kom ik toch een probleem tegen. Kan nu geen postzegel meer afdrukken van PostNL via hun site.
De plug-in daarvoor mis ik nu. Dat wordt informeren bij DYMO hoe ze dat in de toekomst gaan doen. -Gedaan-

[ Voor 18% gewijzigd door KroontjesPen op 04-12-2015 09:14 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renissi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09-2023
Ik was in 2014 van Firefox terug naar IE gegaan, omdat FF niet geheel deed wat ik verlangde. Nu ben ik in november 2015 weer van IE naar FF gegaan en heb nu versie 42.0 Firefox is up-to-date.

Is weer even wennen om met FF te werken. Het gekke is alleen dat er soms een kleine quizonic plaatje aan de linkerkant in de bowser komt. Dat had ik voorheen niet met FF. Is dat een soort reclame door FF waarvoor FF geld krijgt zodat ze verder aan hun product kunnen werken?

En als dat zo is, kan ik dat quizonic ergens in FF uitschakelen, want ik hoef dat niet te zien.

Dus om de vraag - wat vinden we ervan?- te beantwoorden, Ja, de nieuwe FF ziet er na een paar aanpassingen (terug in de old style) goed uit. Alleen jammer dat er soms quizonic in mijn beeld staat.

Lost forever in a happy crowd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:21

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dat is in ieder geval niet iets wat standaard in Fx zit, ik zou eerder aan je plugins of ad-ware ergens op je systeem denken.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 11:07
Renissi schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 09:02:
Ik was in 2014 van Firefox terug naar IE gegaan, omdat FF niet geheel deed wat ik verlangde. Nu ben ik in november 2015 weer van IE naar FF gegaan en heb nu versie 42.0 Firefox is up-to-date.

Is weer even wennen om met FF te werken. Het gekke is alleen dat er soms een kleine quizonic plaatje aan de linkerkant in de bowser komt. Dat had ik voorheen niet met FF. Is dat een soort reclame door FF waarvoor FF geld krijgt zodat ze verder aan hun product kunnen werken?

En als dat zo is, kan ik dat quizonic ergens in FF uitschakelen, want ik hoef dat niet te zien.

Dus om de vraag - wat vinden we ervan?- te beantwoorden, Ja, de nieuwe FF ziet er na een paar aanpassingen (terug in de old style) goed uit. Alleen jammer dat er soms quizonic in mijn beeld staat.
Even scannen met malwarebytes of adwarecleaner, want quizonic, nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Wtf is er met de website van mozilla.org aan de hand? Alles is supergroot en tig keer scrollen... en dan niet vinden wat je wilt: een verse Engelse firefox-versie downloaden. :(
Ja het is me gelukt door bij google te zoeken naar 'firefox download', dan kom je inderdaad eenvoudig bij het downloadoverzicht uit. Maar waarom kan dit niet via mozilla.org > firefox? :F

Meer gewone mensen hier last van? (KNMI site is er ook zo één.. :X )

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Alstu https://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/42.0/ 32 of 64 kiezen en dan krijg je veel talenkeuzes..
Op mijn iPad zien beide sites er normaal uit! User agent aangepast in Firefox misschien?

Maar ik ben dan ook niet gewoon ;) (iets met klap en molenwiek)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Ja, dat is via FTP, dat werkt inderdaad zoals het hoort. Ik heb nu via een chrome-browser Mozilla bezocht en daar werkt het wel, uiteindelijk krijg je dan onderaan de pagina wel de keuze om firefox voor andere systemen en talen te downloaden en dan kom je op de gewenste downloadpagina uit: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/
Met Mozilla's eigen FF42 & Palemoon werkt het niet 100%, niet alles wordt op de pagina weergegeven. 8)7

Ik gebruik geen ipad/iphone 'swipe'spul, dat doen gewone (meestal oudere) mensen met een klassieke desktopcomputer(/laptop) niet. :D

ps. je hebt de laatste Zembla al gezien? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door bitshape op 07-12-2015 15:34 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

bitshape schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:29:
Ja, dat is via FTP, dat werkt inderdaad zoals het hoort. Ik heb nu via een chrome-browser Mozilla bezocht en daar werkt het wel, uiteindelijk krijg je dan onderaan de pagina wel de keuze om firefox voor andere systemen en talen te downloaden en dan kom je op de gewenste downloadpagina uit: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/
Met Mozilla's eigen FF42 & Palemoon werkt het niet 100%, niet alles wordt op de pagina weergegeven. 8)7

Ik gebruik geen ipad/iphone 'swipe'spul, dat doen gewone (meestal oudere) mensen met een klassieke desktopcomputer(/laptop) niet. :D

ps. je hebt de laatste Zembla al gezien? ;)
ze waren aan het bedelen, maar als je dat wegklikt "doorgaan naar Mozilla.org zie je dit:
mozilla
Download Firefox tegel, hover over en daar staan dan ook de systeem&taal keuzes.

Ja Zembla heb ik zeker gezien, herinnering voor gezet zelfs omdat dat me boeit! Maar vanwaar die vraag mbt Firefox? Ik denk eerder dat je chrome ff links moet laten liggen als je data mining wil inperken.

Mocht je deze niet kennen, dit scheelt al een hoop third party data mining:
In de adresbalk about:config (accorderen) deze regel opsnorren: privacy.tracking.protectionenabled
en op true zetten
fp nieuws: Mozilla: gebruik van trackingbescherming Firefox verkort laadtijd met...

[ Voor 24% gewijzigd door GerardVanAfoort op 07-12-2015 16:28 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
bitshape schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:04:
Wtf is er met de website van mozilla.org aan de hand? Alles is supergroot en tig keer scrollen... en dan niet vinden wat je wilt: een verse Engelse firefox-versie downloaden. :(
Ja het is me gelukt door bij google te zoeken naar 'firefox download', dan kom je inderdaad eenvoudig bij het downloadoverzicht uit. Maar waarom kan dit niet via mozilla.org > firefox? :F

Meer gewone mensen hier last van? (KNMI site is er ook zo één.. :X )
Opende en inderdaad ook bedelen. Gesloten en dan met rechtsklik undo closed tab en alles weer normaal. Maar ik gebruik altijd de beta, de 64bit beta, en kom dus nooit op die pagina. Het download automatisch de beta nadat de stabiele versie is uitgekomen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 21:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

GetFirefox.org leidt nog direct naar een downloadpagina.

[ Voor 18% gewijzigd door DeTeraarist op 07-12-2015 17:51 . Reden: linkje gemaakt ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

daffie82 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:10:
[...]
uBlock Origin staat er nu op. Zoals ik dacht zorgt dit eigenlijk voor een kleine minimale vertraging. Moeilijk uit te leggen, maar als je naar een website gaat, net voor alles begint in te laden is er een zeer kleine delay. Volgens mij is dat het punt dat uBlock alles checkt. Is echt miniem natuurlijk, maar je merkt wel het verschil als je er op let.
Maar goed, wel geen reclame natuurlijk... ;)
Vond net dit testje terug van FF met en zonder uBlock/Ghostery..

"Yukidaruma
@jeroen7s • 26 mei 2015 15:02
Even een klein testje op http://www.mmo-champion.com/forums/316-Fun-Stuff
Elke keer ~10x herladen met elke keer een lege cache en daarvan de gemiddelden genomen (niet echt wetenschappelijk verantwoord dit)
Zonder Tracking Protection, uBlock en Ghostery: 252 requests, 3024,16 KB, 19,58 s
Met Tracking Protection, zonder uBlock en Ghostery: 78 requests, 1855,88 KB, 3,85 s
Met Tracking Protection, uBlock en Ghostery: 70 equests, 1561,09 KB, 2,85 s

Nu staat MMO-Champion wel een beetje bekend om de belachelijke hoeveelheid trackers die ze gebruiken, maar laat wel zien dat Mozilla een mooi lijstje heeft samengesteld."

Websites met veel trackers laden dus met uBlock en Ghostery in deze test een seconde sneller, of in percentage ongeveer 25% sneller!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:11:
[...]

Vond net dit testje terug van FF met en zonder uBlock/Ghostery..

"Yukidaruma
@jeroen7s • 26 mei 2015 15:02
Even een klein testje op http://www.mmo-champion.com/forums/316-Fun-Stuff
Elke keer ~10x herladen met elke keer een lege cache en daarvan de gemiddelden genomen (niet echt wetenschappelijk verantwoord dit)
Zonder Tracking Protection, uBlock en Ghostery: 252 requests, 3024,16 KB, 19,58 s
Met Tracking Protection, zonder uBlock en Ghostery: 78 requests, 1855,88 KB, 3,85 s
Met Tracking Protection, uBlock en Ghostery: 70 equests, 1561,09 KB, 2,85 s

Nu staat MMO-Champion wel een beetje bekend om de belachelijke hoeveelheid trackers die ze gebruiken, maar laat wel zien dat Mozilla een mooi lijstje heeft samengesteld."

Websites met veel trackers laden dus met uBlock en Ghostery in deze test een seconde sneller, of in percentage ongeveer 25% sneller!
Als je in about:config die privacy value op True zet, waarom zou je dan nog ''Ghostery'' add-on gebruiken? Ik gebruik Ghostery niet in ieder geval.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
daffie82 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:51:
Als je in about:config die privacy value op True zet, waarom zou je dan nog ''Ghostery'' add-on gebruiken? Ik gebruik Ghostery niet in ieder geval.
Omdat Ghostery de mogelijkheid biedt individuele trackers of toepassingen toe te laten.

Bijvoorbeeld online internetbankieren van ABN-Amro gebruikt een analytic genaamd "omniture", zonder deze toepassing kun je niet inloggen. Ghostery blokkeert het standaard, maar je kunt de blokkering hiervan individueel opheffen waardoor het inloggen gewoon werkt.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Snowwie schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:51:

Omdat Ghostery de mogelijkheid biedt individuele trackers of toepassingen toe te laten.

Bijvoorbeeld online internetbankieren van ABN-Amro gebruikt een analytic genaamd "omniture", zonder deze toepassing kun je niet inloggen. Ghostery blokkeert het standaard, maar je kunt de blokkering hiervan individueel opheffen waardoor het inloggen gewoon werkt.
OK, dat snap ik.
Dit euvel ben ik nog niet tegengekomen.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Sinds ik de 64 bit versie heb geïnstalleerd heb ik het idee dat het programma langzaamaan lag begint te vertonen, de cursor in dit tekstvlak knippert niet eens in een regelmatig tempo. Laat staan Youtube filmpjes die rond de 15 fps lijken te schommelen. Ik heb niks boeiends geïnstalleerd in de tussentijd en volgens taakbeheer heb ik nog voldoende geheugen over. Wel valt me op dat het geheugengebruik in 5 seconden tijd makkelijk van 600 MB naar 950 MB kan schommelen.

Meer mensen die er last van hebben of kan het aan mijn ietswat gedateerde pc liggen?

Windows 7 Home 64-bit @ Intel Core 2 Quad CPU 9450 @ 2.66GHz, 6,0GB RAM, Nvidia GeForce GT 720

TekkenZone - Dutch Tekken Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

daffie82 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:51:
[...]

Ik ook niet, maar het was meer omdat jij de laadtijd probeerde te minimaliseren of in kaart te brengen. Bij gemiddelde bekende websites zal ghostery weinig toevoegen aan jouw setup/beveiliging inderdaad.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

In Waterfox 64 de privacy.trackingprotection.enabled op true blokkeert bij nu.nl alle reclame en ook afspelen video's.
(Disconnect en uBlock Origin even uitgeschakeld.)

Ze gaan toch hopelijk niet hun hele trukendoos aan tracking ophangen?
Er is namelijk geen verschil te zien met uBlock ingeschakeld.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

KroontjesPen schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:21:
In Waterfox 64 de privacy.trackingprotection.enabled op true blokkeert bij nu.nl alle reclame en ook afspelen video's.
(Disconnect en uBlock Origin even uitgeschakeld.)

Ze gaan toch hopelijk niet hun hele trukendoos aan tracking ophangen?
Er is namelijk geen verschil te zien met uBlock ingeschakeld.
Dat zal heus niet overal zo zijn.
Test nog eens op andere sites?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarom gebruiken jullie eigenlijk Ghostery...
A Popular Ad Blocker Also Helps the Ad Industry
Yet some of those who advocate Ghostery as a way to escape the clutches of the online ad industry may not realize that the company behind it, Evidon, is in fact part of that selfsame industry.

Evidon helps companies that want to improve their use of tracking code by selling them data collected from the eight million Ghostery users who have enabled a data-sharing feature in the tool.
De owner van Ghostery is een bedrijf dat leeft van Ads...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

bitshady schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:03:
Waarom gebruiken jullie eigenlijk Ghostery...
A Popular Ad Blocker Also Helps the Ad Industry

[...]

De owner van Ghostery is een bedrijf dat leeft van Ads...
Dat is inderdaad ook wat ik mij afvroeg.
Sowieso als je die optie in Mozilla aanzet, heeft dit echt geen nut meer.

Als ik zo de laatste reacties lees - kan je je afvragen of Ublock Origin nog zin heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Doet uBlock dat ook dan :? ABP wel volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

desalniettemin schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:45:
Doet uBlock dat ook dan :? ABP wel volgens mij.
Neen, maar blijkbaar doet Mozilla wel al veel blocken met de Tracking protectie (about:config)
En bij Ublock heb je ook 3 mogelijke ''privacy'' filter abonnementen (waarvan er 1 standaard aan staat)

[ Voor 16% gewijzigd door daffie82 op 09-12-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Meer of het nog nodig is bovenop privacy.trackprotection.enabled true. Niet over de ads, als ik daffie82 goed begrijp.
Maar.. kijk vanavond maar weer Zembla.. trackers en dooverkochte patient gegevens van Nederlanders in de VS :( Langzaam aan wordt toch echt helder dat je (zonder je systeem zelf plat te leggen :)) echt zoveel mogelijk tracking en ads moet blocken. Het is gewoon een lugubere marketing wereld een paar honderd meter achter de websites die je graag bezoekt.

Ik zie het als een mooi kantoor, en zodra je de hoek om gaat zit je in een afthanse wijk met boefjes en shotguns en loop je gevaar..

Edit: ja ik had het goed begrepen :)

[ Voor 3% gewijzigd door GerardVanAfoort op 09-12-2015 17:07 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ik zie door de bomen het bos niet meer hoe ik me moet beschermen. Misschien dat iemand een blog weet? Want neem nou die cookie-waarschuwing, ik klik weg/akkoord, want ja doe je dat niet dan 8 vd 10 keer krijg je gezeur, en soms moet je een privacy-pagina doornemen om het te begrijpen, bleh...

En dan heb je nog Fx's tracking protection, en vast nog wel een add-on die het nog beter doet, tja een handleiding, ik zit erom te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Sjah schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:11:
Ja, ik zie door de bomen het bos niet meer hoe ik me moet beschermen. Misschien dat iemand een blog weet? Want neem nou die cookie-waarschuwing, ik klik weg/akkoord, want ja doe je dat niet dan 8 vd 10 keer krijg je gezeur, en soms moet je een privacy-pagina doornemen om het te begrijpen, bleh...

En dan heb je nog Fx's tracking protection, en vast nog wel een add-on die het nog beter doet, tja een handleiding, ik zit erom te springen.
Nee, wel een forumpje ergens ;) Ad-block:Advertenties blokkeren en trackers filteren.
(met gewoon een degelijk kantoor niet in achterbuurt)

Mijn voorkeurs setup: Eset AV (blokkeert third party rommel in installers! :)) Hitman pro.alert (versie 2.x alleen voor browser bescherming) Firefox, privacy prot. enab., uBlock Origin en router met dd-wrt (Netgear WNDR3700v2) en OpenDNS (in router dns strict order, no resolve) met webcontent filtering op 'moderate' level en een paar extra blokkades.

[ Voor 20% gewijzigd door GerardVanAfoort op 09-12-2015 17:34 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mer-ci. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
@sjah: Kende je deze al? https://addons.mozilla.or...re-about-cookies/?src=api

Krijg je niet meer die vervelende cookie vragen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee kende ik niet, maar wel cookies-Ok ken ik, en daar ben ik ietwat negatief over, zeer veel sites blijven vragen om toestemming, maar als deze veel effectiever is, ja dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Soms krijg je wel die melding, maar kan je opgeven. Dan krijg je hem als het goed is niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, hij is installt,.tx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

daffie82 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 23:53:
[...]
Dat zal heus niet overal zo zijn.
Test nog eens op andere sites?
Hier bij Tweakers krijg ik de gele balk over banners enzo. Kan hem weg klikken.
Op dat moment geen reclame gezien. (even niet ingelogd getest ivm abo)

Nu.nl geeft geen gele waarschuwingsbalk, geen reclame, geen videos's.

Banksite inloggen gaat wel. Betalen durf ik zo niet.
Ook iDeal kan soms ook erg lastig zijn.

Laat het voor vanavond even zo staan tenzij ik moet bankieren dus.

Edit:
Zie nu ook dat er in de navigatiebar vooraan een soort schildje staat.
Daar kan je de bescherming van de site in/uitschakelen.

[ Voor 10% gewijzigd door KroontjesPen op 09-12-2015 18:55 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Nu.nl kreeg ik ook de melding dat ik een adblokker gebruik. Die melding geblokkeerd met uBlock. Zie ik nu niet meer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

@desalniettemin
En de video's daar?

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Speelt het niet af met uBlock. Met ABP spelen ze wel, maar haperend. Zal wel weer aan Fx liggen, denk ik.

[ Voor 55% gewijzigd door desalniettemin op 09-12-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Oeps, nu denk ik dat we langs elkaar heen praten. ;)

Met uBlock inderdaad geen video's maar ook met alleen de Waterfox blokkade.
Het enige verschil is de gele balk. bij uBlock wel bij Waterfox niet.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb steeds vaker last van wazige websites in Firefox. Alsof ze achter matglas staan. Het gebeurt relatief bij weinig sites maar langzaam maar zeker komt het steeds vaker voor. Soms kan ik de wazige laag nog verwijderen met uBlock Origin maar steeds vaker is de site compleet onbruikbaar geworden. Waarschijnlijk slecht webdesign en geen firefox bug.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.hypercoop.tk/forum/wazigewebsites.jpg
Kent iemand een deblur-filter of deblur-add-on voor Firefox?

[ Voor 3% gewijzigd door Tyrian op 09-12-2015 22:57 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Tyrian schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:52:
Ik heb steeds vaker last van wazige websites in Firefox. Alsof ze achter matglas staan. Het gebeurt relatief bij weinig sites maar langzaam maar zeker komt het steeds vaker voor. Soms kan ik de wazige laag nog verwijderen met uBlock Origin maar steeds vaker is de site compleet onbruikbaar geworden. Waarschijnlijk slecht webdesign en geen firefox bug.

Voorbeeld:
[afbeelding]
Kent iemand een deblur-filter of deblur-add-on voor Firefox?
Heb je hun cookies wel geaccepteerd?

Want die website werkt hier prima, FF 43.0b9

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2a4vhbm.jpg

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Snowwie schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:37:
[...]

Heb je hun cookies wel geaccepteerd?

Want die website werkt hier prima, FF 43.0b9

[afbeelding]
Ja, dat is het zo te zien. (Uit privacyoverwegingen weiger ik alle cookies behalve voor gewhiteliste domeinen, CSLite) Ik doe dit echter al vele jaren zo en de geblurde websites zijn relatief nieuw.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Snowwie
Tyrian schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:56:
[...]

Ja, dat is het zo te zien. (Uit privacyoverwegingen weiger ik alle cookies behalve voor gewhiteliste domeinen, CSLite) Ik doe dit echter al vele jaren zo en de geblurde websites zijn relatief nieuw.
Als je cookies accepteert en tegelijkertijd blokkeert (met bv. Ghostery) dan werkt het ook prima.

Maar het klopt dat steeds meer websites overgaan tot actief blokkeren van gebruikers die ad -en trackingblockers gebruiken. Met Yahoo als recent voorbeeld.

Mijn YouTube Channel

Wat dat betreft vind ik Self-Destructing Cookies ook een gouden add-on.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik niet.
Tijdje gebruikt, maar bij veel dingen werkt de site niet meer als je de cookies laat verwijderen.
Ik doe gewoon handmatig met Ccleaner regelmatig cookies opschonen.
Die tip van desalniettemin ga ik wel eens proberen :)

• bitpixl
  • Niet online
Agreed, geweldige addon :Y
daffie82 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:13:
[...]

Ik niet.
Tijdje gebruikt, maar bij veel dingen werkt de site niet meer als je de cookies laat verwijderen.
Ik doe gewoon handmatig met Ccleaner regelmatig cookies opschonen.
Die tip van desalniettemin ga ik wel eens proberen :)
Maar ze worden pas verwijderd als je van de site af bent. En vertrouwde sites, zoals Tweakers en Lastpass.com, zet je in de whitelist (wat zo makkelijk is als op het icoontje klikken en kiezen voor "never") zodat je van die sites niet afgemeld wordt bij het verlaten van de site. :)

Ergo: Sites zelf merken er dus niks van, echter als je het tabblad sluit (10 seconden) en weer terugkomt, ben je een nieuwe bezoeker, voor de site.

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 10-12-2015 16:10 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• desalniettemin
Snowwie schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:25:
[...]

Als je cookies accepteert en tegelijkertijd blokkeert (met bv. Ghostery) dan werkt het ook prima.

Maar het klopt dat steeds meer websites overgaan tot actief blokkeren van gebruikers die ad -en trackingblockers gebruiken. Met Yahoo als recent voorbeeld.
Of met deze: https://addons.mozilla.or...re-about-cookies/?src=api

Ook geen last met wazig op die zeeland site.

[ Voor 16% gewijzigd door desalniettemin op 10-12-2015 17:15 ]

• bitpixl
  • Niet online
Room42 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:08:
[...]
Maar ze worden pas verwijderd als je van de site af bent. En vertrouwde sites, zoals Tweakers en Lastpass.com, zet je in de whitelist (wat zo makkelijk is als op het icoontje klikken en kiezen voor "never") zodat je van die sites niet afgemeld wordt bij het verlaten van de site. :)

Ergo: Sites zelf merken er dus niks van, echter als je het tabblad sluit (10 seconden) en weer terugkomt, ben je een nieuwe bezoeker, voor de site.
kleine toevoeging, die 10 seconden zijn ook nog aan te passen, kan handig zijn voor de oh shit ik vergeet iets momentjes OF zoals bij mij op 0, site weg, cookie weg :P

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Room42 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:08:

Snap ik, maar toch gaf dit soms problemen bij mij, vooral bij sites waar je "logged in" moest zijn en doorgelinkt werd naar betaalschermen. Ergens in het proces liep het dan wel eens mis. En om dan alles te gaan whitelisten, had ik ook geen zin in.
En ik vond het ook irri dat je toch weer telkens opnieuw die cookie meldingen kreeg.
Wat ik nu met de add-on van desalniettemin niet meer heb trouwens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Whelp, de nieuwe Fx 43 trekt continue één van de cores vol. Niet leuk op een laptop (überhaupt niet leuk overigens), want warm. Kent iemand een manier om te achterhalen wát je CPU cycles opslokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Geen verstand van, maar is process monitor daar niet geschikt voor? Of process explorer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Mozilla officially released Firefox 43 64 bit version for the Windows users

https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Vreemd dat 44 beta er nog niet is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik bedoelde de 64 bit beta. Dat is die niet, of wel? Ik gebruik altijd de beta's. Vorige keer updatete het automatisch naar 43 beta 1. En deze keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

In de win64 directory, zeker wel!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Je hebt helemaal gelijk. Niet goed gekeken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krijg mijn mic niet aan de gang in Fx met FB-chat ook niet met Hello. Cam is Logitech 525, werkt perfect in Chrome en FB-chat, dus de hardware is het probleem niet. Zowel in 64bit als x86 Firefox werkt het niet, heb alles al geprobeerd wat er te configureren lijkt (in eigenschappen bij de geluidskaart en microfoon), maar helpt niet. Enige dat ik nog kan doen is Win7 opnieuw installeren, maar ik dacht dat niveau wel ontgroeid te zijn. Iemand die iets weet?

Jeetje, of je vervangt even de 4 jaar oude drivers der geluidskaart.... |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 18-12-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb hier de 64 bit versie naast de 32 bits Firefox draaien, elk met eigen profiel.

Nou viel het mij op dat als FFx64 de tabbladen van de vorige keer hersteld, de 2e tab en alles daarna netjes geladen worden (uit cache, gezien het gebrek aan IP-adres bij IPvFox), maar de eerste tab blijft blank en heeft de naam "nieuw tabblad". De url wordt hierbij wel onthouden en na het klikken op de url-balk en een enter laad die alsnog.

Iemand enig idee waar dat mis gaat? Het lijkt een bekend probleem te zijn, echter gaat het bij mij alléén om de eerste tab.

Overigens is er inmiddels een 43.0.1 x64. Geen releasenotes :? https://www.mozilla.org/en-US/firefox/43.0.1/releasenotes/

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 18-12-2015 22:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Heb net even herstart gedaan (Fx 44 64 bit beta 1), maar heb ik niet. Wat wel opvalt is de tab waar ik het laatste geweest ben heel even blank is en dan pas content laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het gebeurt trouwens niet continu zag ik, maar meestal wel.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 12:53
Firefox DE 45.0a2 (ik draai nu de versie d.d. 2015-12-22) is een drama wat betreft de weergave van video: de video's lopen constant vast of het tabblad met de video crasht. Multiprocess is ingeschakeld.
Het gebruik van YouTube is een zekerheidje dat FF crasht. Het graat ±2/10 goed, dus zonder vastlopen of tabblad crash.
  • Firefox bevriest geheel en moet m.b.v. Taakbeheer beëindigd worden. Geheel FF bevriest dus niet alleen het tabblad waarin de video wordt weergegeven.
  • In het andere geval chrasht het tabblad met de video en vraagt FF of het tabblad herstelt moet worden. Meestal crasht het tabblad dan weer opnieuw of FF bevriest geheel (punt 1).
Hebben andere Tweakers vergelijkbare ervaringen?

FF: Developer Edition 45.0a2 (x32) (geheel bijgewerkt), multiprocess ingeschakeld.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Firefox en flash is gewoon volkomen ruk. Is al sinds weet ik hoe lang zo. HTML 5 daarentegen speelt Fx wel atijd goed af. Ik heb het opgegeven te zoeken naar een oplossing, want niets helpt. Ik gebruik Chrome daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar heb je Flash nog nodig? Ik draai al maanden zonder.
Extra voordeel is dat je op Tweakers altijd de HTML5 video player krijgt. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Room42 op 29-12-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ja, voor American Football. Wordt hoog tijd dat de NFL flash dumpt en overstapt op HTML 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

ariekanari schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:31:
Firefox DE 45.0a2 (ik draai nu de versie d.d. 2015-12-22) is een drama wat betreft de weergave van video: de video's lopen constant vast of het tabblad met de video crasht. Multiprocess is ingeschakeld.
Het gebruik van YouTube is een zekerheidje dat FF crasht. Het graat ±2/10 goed, dus zonder vastlopen of tabblad crash.
  • Firefox bevriest geheel en moet m.b.v. Taakbeheer beëindigd worden. Geheel FF bevriest dus niet alleen het tabblad waarin de video wordt weergegeven.
  • In het andere geval chrasht het tabblad met de video en vraagt FF of het tabblad herstelt moet worden. Meestal crasht het tabblad dan weer opnieuw of FF bevriest geheel (punt 1).

FF: Developer Edition 45.0a2 (x32) (geheel bijgewerkt), multiprocess ingeschakeld.
Niet DE versie maar wel verbeteringen aan decoder voor YT: downloads: Mozilla Firefox 43.0.3

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Klinkt niet bekend met Waterfox.
Geef eens paar voorbeelden waar je crasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, totaal geen last, maar ik draai wel de x64 versie zonder Multiprocess (wat nog steeds een drama is).
En mijn versie is iets meer up to date dan wat in bold boven staat.. Waarom draai je een DE versie voor 32bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 12:53
Ik heb multiprocess uitgeschakeld en tot dusverre geen crashes meer gehad. Even afkloppen...

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In welk formaat zijn die video's, Flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik heb hier geen enkele issues met flash video's in Firefox.

Werkt als een treintje.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

En scrollen op Android is sinds FF43 weer helemaal ruk.
Na een week irritatie uiteindelijk in about:config smooth scroll uitgeschakeld en het werkt weer zoals voorheen.
Wat een dramaproject is Firefox Mobile toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het scrollen van Firefox Mobile for Android altijd al waardeloos gevonden. Het ijlt veel te lang na (zoals op iPhone standaard is) en houdt geen rekening met lag. Waarom scrollen ze niet gewoon zoals standaard is op Android? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben weer terug naar Fx 32bit, miste toch wel wat add-ons. Daarnaast heb ik gemerkt dat 32 bitFirefox onder 64bit OS, die schakel heeft aanstaan waardoor die 4 GB kan gebruiken, kortom dat vind ik wel genoeg voorlopig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik zit met hetzelfde op Android. Scrollen lijkt helemaal nergens op en pagina's worden ontzettend traag geladen. Tekst wisselt tijdens scrollen constant tussen bold, klein, scherp en wazig.

Smooth scroll werkt bij mij ook niet

[ Voor 9% gewijzigd door kendo op 02-01-2016 15:18 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Sjah schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:48:
Ben weer terug naar Fx 32bit, miste toch wel wat add-ons. Daarnaast heb ik gemerkt dat 32 bitFirefox onder 64bit OS, die schakel heeft aanstaan waardoor die 4 GB kan gebruiken, kortom dat vind ik wel genoeg voorlopig.
Waterfox is hier retesnel. Kan geen 32bit tegen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:48:
Welke schakel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, irritante vraag, want ik kan het niet meer terugvinden.

To take advantage of the address space above the 2GB line, however, a process must have the ‘large address space aware’ flag set in its executable image.

Volgens mij heb ik het over bovenstaande, dus dat op die manier een 32 bit process de volle 4GB kan gebruiken.

In concreto: Fx32 ging hier gister naar 2.7 GB, rara hoe kan dat, oftewel er moet iets aanstaan in de executable.

'k Sta open voor een verfijndere uitleg. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 02-01-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

kendo schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:18:
Ik zit met hetzelfde op Android. Scrollen lijkt helemaal nergens op en pagina's worden ontzettend traag geladen. Tekst wisselt tijdens scrollen constant tussen bold, klein, scherp en wazig.

Smooth scroll werkt bij mij ook niet
Ja, rendering is nog steeds waardeloos en het inladen van pagina's en het uitvoeren van acties (vooral JS) is soms zeer traag (al lijkt het dat het op sommige, veelal mobiele, pagina's vrijwel geen probleem is).
Enige reden dat ik het blijf gebruiken is dat ik een fijne nachtmodus add-on heb en de werking van de interface wel fijn en vloeiend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
welke waarde precies in about:config heb je aangepast om smooth scroll weer goed te krijgen in FF voor Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Hmm. Ik heb de eerste de beste smooth scroll boolean van true naar false omgezet: "general.smoothScroll.lines", en daarna is het niet meer voorgekomen.
Ik lijk het alleen niet te kunnen reproduceren (en het is een beetje gek want volgens mij is deze setting alleen voor bepaalde toetsenboardtoetsen, en niet voor een touchscreen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik gebruik Fx (43) ook op mijn Nexus 5. Eerst de beta, maar gaf steeds bepaalde sites, zoals ad.nl en parool.nl niet goed weer. Stabiele versie doet dat wel. Scrollen is idd niet zo fijn, vooral knudde.nl. Makkelijke is dan weer wel het installeren van uBlock en i don't care about cookies. Teveel gedoe met Chrome. Of andere browsers ook een adblokker hebben weet ik eigenlijk niet.

[ Voor 20% gewijzigd door desalniettemin op 03-01-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat ik me afvraag. is er een addon, of setting in Firefox die header met een "No content"-header beter afhandelt?
HTTP/1.1 204 No Content
Wants als je naar een bestaande pagina gaat die netjes een 200 OK geeft, en daarna naar eentje die een 204-header geeft, dan blijf je steeds de vorige pagina zien. Je zou toch verwachten dat Firefox een interessante pagina laat zien met daarop: "Dit document bevat geen inhoud"?

Zeer irritant bij het developpen en debuggen bij een API die soms 204 geeft.

Is hier een oplossing voor?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Heb probleem met Firefox 44.0, ik kan bij de Telegraaf de Twitter afbeeldingen niet tezien.
Als ik de ESR installeer dan kan ik de afbeeldingen wel zien, waar kan ik in About:config instellen dat de afbeeldingen in Firefox 44.0 kan zien.

Voorbeeld:
http://www.telegraaf.nl/o...-messen_te_scherp___.html

In IE en ESR kan ik de afbeeldingen zien, niet in Firefox 45, wat heeft Firefox geblokkeerd.

[ Voor 29% gewijzigd door brommer1 op 08-02-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
brommer1 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:57:
Heb probleem met Firefox 44.0, ik kan bij de Telegraaf de Twitter afbeeldingen niet tezien.
Als ik de ESR installeer dan kan ik de afbeeldingen wel zien, waar kan ik in About:config instellen dat de afbeeldingen in Firefox 44.0 kan zien.

Voorbeeld:

In IE en ESR kan ik de afbeeldingen zien, niet in Firefox 45, wat heeft Firefox geblokkeerd.
Wees blij...

De Telegraaf :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het jammere is dat sommige websites Flash-elementen gebruiken waardoor het volledig uitschakelen nog niet handig is.

Wel kan je op Youtube via de volgende weg HTML5 inschakelen: YouTube: YouTube
Op enkele andere sites en geloof ook Facebook wordt nu HTML5 standaard gebruikt maar helaas niet iedere website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
brommer1 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:57:

Voorbeeld:

45 beta 3 en ik zie foto's. Man met verbandje om vinger bv en pleister enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Wat vreemd, waarom krijg ik het niet te zien als ik op mijn computer ESR installeer krijg ik alles te zien, als ik Firefox 45 installeer worden de afbeeldingen geblokkeerd, wat doe ik verkeerd? flash player is bij mij ingeschakeld en installeerd. Ik heb W8.1.

Ligt het soms aan een van de Add-ons? Ligt het soms aan Classic Theme Restorer of Ghostery, Wat heeft U aan Add-ons?

Op mijn andere computer hetzelfde probleem met Windows 10.

[ Voor 15% gewijzigd door brommer1 op 09-02-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Sorry, maar ik zou het niet weten. Misschien even in safe mode starten? Dus zonder extensies.

Extensies: uBlock origin, TMP, I don't care about cookies, Nightly Tester Tools.

[ Voor 31% gewijzigd door desalniettemin op 09-02-2016 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Firefox op Android lijkt hier weer redelijk te werken. Denk dat de extreem slechte performance niet door die scroll-setting kwam maar door de 'dark background and light text' addon kwam. Nadat ik deze had uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld had leek het weer aardig te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@XVI: nfl.com daarentegen wordt nog steeds niet goed weergegeven door Fx 44.0.2 op mijn Nexus 5 met Android 6.0.1 met februari update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zoek hulp, met de StreamOne player, die Tweakers en Telegraaf gebruiken, deze video's spelen bijv niet af.....

reviews: LG G5 Preview - Een smartphone met een andere insteek
http://www.telegraaf.nl/v..._bij_de_komkommers__.html

Heb geen flash installt trouwens.

Maar goed, dit speelt wel af als ik herstart in de veilige modus, het speelt ook af als ik nieuw profiel aanmaak, maar als dan sync zijn gang gaat speelt het niet meer af, want oude voorkeuren worden dan teruggezet. Heb de extensies en plugins uitgezet, helpt niet. Enige dat ik kan bedenken is dat Ghostery iets heeft achtergelaten, of dat er iets in de about:config is. Gaarne een suggestie,want ik weet niet wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Sjah schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:20:
Ik zoek hulp, met de OneStream player, die Tweakers en Telegraaf gebruiken, deze video's spelen bijv niet af.....

reviews: LG G5 Preview - Een smartphone met een andere insteek
http://www.telegraaf.nl/v..._bij_de_komkommers__.html

Heb geen flash installt trouwens.

Maar goed, dit speelt wel af als ik herstart in de veilige modus, het speelt ook af als ik nieuw profiel aanmaak, maar als dan sync zijn gang gaat speelt het niet meer af, want oude voorkeuren worden dan teruggezet. Heb de extensies en plugins uitgezet, helpt niet. Enige dat ik kan bedenken is dat Ghostery iets heeft achtergelaten, of dat er iets in de about:config is. Gaarne een suggestie,want ik weet niet wat...
Even getest voor je, en functioneert prima (Telegraaf niet getest, vanwege geloofsovertuiging :)).
Verse (vandaag) installatie Windows 7 Pro 64-bit, FF 44.0.2 met alleen uBlock Origin, NOD32 v8, Open DNS
en uiteraard geen Flash..
in about:config privacy.trackingprotection.enabled op true staan

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm, heb nu voorkeuren sync, uit.....kijken wat die nou doet. Blijft paardenmiddel, ik wil weten wat het precieze pinpoint is, maarja...
edit:opgelost.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 22-02-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Hebben jullie ook de Fx titlebar in kleur met W10? Of gebruiken jullie standaard thema, Personas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Wat vinden jullie van de nieuwe Ghostery 6.00., alles is veranderd.
Krijg de indruk dat je het niet meer nodig heb, als je Ublock origin gebruikt.

Is het niet beter om Ublock origin + HTTPS Everywhere te gebruiken? of met Lightbeam for Firefox?

[ Voor 25% gewijzigd door brommer1 op 23-02-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ghostery gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan was de vraag niet aan jou gericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Nadeel van HTTPS Everywhere is dat niet altijd alles op een site te lezen is. En als ik bv inoreader https gebruik, dan kan ik de previewfunctie niet gebruiken en moet ik steeds een feed in een nieuwe tab openen, en dat wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Ik heb het ontdekt waarom Firefox 44.0.2 geen Twitter koppelingen wilt openen, in about:config and set privacy.trackingprotection.enabled to false zetten, dan wordt de Firefox beveiliging uit geschakeld, dan werken de koppelingen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Tracking, tracking, tracking.. Hungry, hungry, $$ $$. Dan maar geen Twitter afbeeldingen trackingprotection blijft bij mij ten alle tijden op true!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Zojuist geupdate naar Fx 46 64 bit beta 1. Als ik op vraagteken klik en dan op about Firefox en ik klik op What's new, dan krijg ik dit: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/46.0/releasenotes/ 8)7 |:(

Edit: Zojuist weer gecheckt en nu doet ie het wel :)

[ Voor 12% gewijzigd door desalniettemin op 12-03-2016 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerardVanAfoort schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:57:
Tracking, tracking, tracking.. Hungry, hungry, $$ $$. Dan maar geen Twitter afbeeldingen trackingprotection blijft bij mij ten alle tijden op true!
Idd, merkte het ook bij twitter afbeeldingen!

Pagina: 1 ... 12 ... 33 Laatste