• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 11:34
@Help!!!!, daar had ik ook last van met de 64bit bèta van Firefox 41.

De nieuwe beta (42.0b1) draai ik nu al een paar uur en tot nu toe geen crash meer gehad. :)

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 11:07
Ik gebruik ook de 64 bits beta van 42. En zoals al eerder aangegeven, sinds ik Avast heb vervangen voor Avira, speelt flash zonder haperen en bevriezen 8)

[ Voor 3% gewijzigd door desalniettemin op 23-09-2015 21:01 ]

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:30
ik heb met de 41beta x64 ook last gehad van freezes, leek bij mij altijd door flash te komen. Na het killen van de plugin-container.exe kwam mijn browser weer tot leven.
Ik heb het ook gehad, met 41, rond de beta 4 tot 6, 7 tot 9 was weer ok. Had toen wel zoiets van f0k kan Fx crashen dan? Maak dat nooit mee verder.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Inderdaad, heb verder eigenlijk nooit crashes (gehad) waarbij FF echt helemaal vastliep en niet recoverde. Dat het bijvoorbeeld ook niet bij elke tweakers nieuwspagina is, maakt het ook apart. Het gebeurt volgensmij meestal bij het inladen van pictures.

Mijn crashes waren overigens altijd icm de nieuwste Flashversie.

Ergens lijkt er toch iets in FF41(beta) wat incompatibel is (met Flash?) aangezien FF40.0.3 en FF42beta nergens last van hebben.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Lizard
Ook wel interessant:

Nieuwe Firefox vermindert geheugenverbruik Adblock Plus Ik ben al ene tijdje over op uBlock Origins, maar ik vind de Element Hiding Helper voor adblock wel erg makkelijk.

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lizard schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:00:
Ook wel interessant:

Nieuwe Firefox vermindert geheugenverbruik Adblock Plus Ik ben al ene tijdje over op uBlock Origins, maar ik vind de Element Hiding Helper voor adblock wel erg makkelijk.
Probeer eens de addon "Yet Another Remove It Permanently" (YARIP). Je kan dan rechtsklikken op het element wat je wilt verwijderen en dan via het yarip menu door de elementen scrollen en diegene kiezen die je weg wilt hebben. Via de "page manager" (standaard: ctrl+alt+m) kan je de elementen beheren/weer terug zetten). Verder heb ik het op 10 elements gezet.

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:22
Zonet opgemerkt dat er audio notificaties per tab zijn toegevoegd in de beta van Firefox 42 (42.0b1 om exact te zijn):

Firefox Audio Notification

Firefox Audio Notification

De bugzilla-discussie heb ik ondertussen ook gevonden: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=486262

Zonet wat testjes zitten doen en deze bronnen van audio worden in elk geval correct ontdekt en kunnen op mute gezet worden: HTML5 (duh), Flash, audio-bestanden (zolang het formaat ondersteund wordt) en video (al dan niet met DRM).
Silverlight audio wordt in elk geval niet herkend, dus andere plug-ins die audio kunnen voorzien zullen hoogstwaarschijnlijk ook niet herkend worden.

Coördinator van de Waze Belux Community

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 15:58

Saven

Administrator

Gebruik sinds kort weer eens Firefox na het jaren niet meer gebruikt te hebben, maar vind t eigenlijk een groot drama. Het is log en traag, ik kom vanaf Chrome. Opstarten is een stuk trager, interface is gewoon wat minder snappy. Vooral de element inspector is een drama in firefox, echt heel un-responsive traag (ik overdrijf een beetje maar toch). Is in Chrome toch een heel stuk beter gedaan. Beetje jammer. Geheugengebruik interesseert me niet zo, hoe een programma aanvoelt wel.

Overigens vind ik de smooth scroll in firefox wel een pluspunt. Jammer blijft dat Chrome al je data doorstuurt naar Google. Zoek gewoon een lightweight browser zonder privacy gedoe met plugin support. Nu even afwachten wat Edge gaat doen :P

• desalniettemin
Ben het niet met je eens. Fx start sneller op dan Chrome. En Chrome speelt HD niet goed af. Plus Chrome ziet er met W10 niet uit.

• Saven

Saven

Administrator

desalniettemin schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:07:
Ben het niet met je eens. Fx start sneller op dan Chrome. En Chrome speelt HD niet goed af. Plus Chrome ziet er met W10 niet uit.
Heb een SSD maar Firefox start bij (1st boot) een stuk trager op. Ook daarna trouwens, Chrome springt hier meteen in beeld. Zelfde geldt voor mn laptop en 2 andere pc's hier in huis. Wanneer speelt Chrome HD niet goed af? Via de ingebouwde videoplayer? Of wat ? :) Daarnaast gebruik in de inspector veel, maar dat is gewoon niks op Firefox helaas.

Laatste punt heb je zeker gelijk, daarom Firefox maar eens aan t proberen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Saven op 24-09-2015 17:13 ]

• desalniettemin
Als ik American Football kijk via de NFL Gamepass.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Saven schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:04:
Gebruik sinds kort weer eens Firefox na het jaren niet meer gebruikt te hebben, maar vind t eigenlijk een groot drama. Het is log en traag, ik kom vanaf Chrome. Opstarten is een stuk trager, interface is gewoon wat minder snappy. Vooral de element inspector is een drama in firefox, echt heel un-responsive traag (ik overdrijf een beetje maar toch). Is in Chrome toch een heel stuk beter gedaan. Beetje jammer. Geheugengebruik interesseert me niet zo, hoe een programma aanvoelt wel.

Overigens vind ik de smooth scroll in firefox wel een pluspunt. Jammer blijft dat Chrome al je data doorstuurt naar Google. Zoek gewoon een lightweight browser zonder privacy gedoe met plugin support. Nu even afwachten wat Edge gaat doen :P
Hoe slinger jij Firefox dan aan? Met laatst geopende tabs? Zet privacy.trackingprotection eens op enabled TheZeroorez in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien" en uBlockOrigin als adblocker en je bent weer helemaal blij met Firefox..

NRG

Chrome (en IE) hebben hardcoded dat je de tabclose-button niet wegkrijgt, met geen mogelijkheid. Dat maakt het voor mij een no-go om verder te kijken dan Fx. Plus, noem me naïef, ik heb toch wel iets met de neutraliteit die Fx heeft in vergelijking met Ms en Google.

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou niet willen zeggen dat Firefox echt neutraal is aangezien ze wel gebruik maken van Google's safebrowsing (engine) en Firefox Hello maakt ook gebruik maakt van Google service('s).
Gelukkig is dit wel allemaal aan te passen :)

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Ik heb dit al een poosje. Tis eigelijk alleen op deze site gamekings.tv. Als ik een filmpje bekijk en meestal rond een minuut of 20 stijgt het cpu gebruik de pan uit en wordt mn pc heel sloom. Als ik dan klik op iets anders op die site of gewoon het venster sluit is het weer normaal. Ik gebruik verder geen flash.

Ik gebruik adblockplus heb het voor die site uitgeschakeld. Kan het dan nog aan adblockplus liggen?

En verder heb ik deze plugins op activeren staan. Denk dat die er niks mee te maken hebben. Openh264videocodec, Primetime Content Decryption Module, Adobe Acrobat en NVIDIA 3D Vision.

[ Voor 4% gewijzigd door jaaoie17 op 26-09-2015 18:34 ]

Verwijderd

Ik begrijp nog steeds niet waarom Netflix Html5 niet werkt met Firefox? We hebben toch inmiddels de EME module (van Adobe). Hij staat ook gewoon op enabled. Firefox 41 at Windows 8.1 hier.

Iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 21:12:
Ik begrijp nog steeds niet waarom Netflix Html5 niet werkt met Firefox? We hebben toch inmiddels de EME module (van Adobe). Hij staat ook gewoon op enabled. Firefox 41 at Windows 8.1 hier.

Iemand idee?
Waarschijnlijk omdat Netflix de user-agent nog niet gewhitelist heeft voor EME gebruik.
Je zou eens kunnen proberen om de user-agent te spoofen. In de x64 build (42.0b1) zit nog steeds geen EME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Glodenox schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:57:
Zonet opgemerkt dat er audio notificaties per tab zijn toegevoegd in de beta van Firefox 42 (42.0b1 om exact te zijn):

[afbeelding]

[afbeelding]

De bugzilla-discussie heb ik ondertussen ook gevonden: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=486262

Zonet wat testjes zitten doen en deze bronnen van audio worden in elk geval correct ontdekt en kunnen op mute gezet worden: HTML5 (duh), Flash, audio-bestanden (zolang het formaat ondersteund wordt) en video (al dan niet met DRM).
Silverlight audio wordt in elk geval niet herkend, dus andere plug-ins die audio kunnen voorzien zullen hoogstwaarschijnlijk ook niet herkend worden.
:o

Nu hopen dat je nieuwe tabs default kunt laten muten, aangezien de Flash-volume-reset bug nog altijd niet opgelost is en de door Tweakers gebruikte videoplayer daarnaast niet in staat is volumestand te onthouden (bij ad's).

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Sinds 41 heb ik het probleem dat na een tijdje diverse plugins crashen en niet meer werkend te krijgen zijn. AB+ houdt er bijvoorbeeld mee op (verdwijnt gewoon) en de devtools zijn niet meer te openen.
Ook op YT problemen; alles boven 1080p hapert enorm (1080p60, 1440p, 2160p). De audio loopt dan wel gewoon door, alleen de video stopt ermee. In Chrome en IE gaat dit gewoon wel prima, ook VLC kan het zonder problemen afspelen. Lijkt dus echt te liggen aan FF. Iemand een idee? Staat wel op HTML5 trouwens.
Verder wel erg tevreden, FF draait verder prima stabiel met 100+ tabs (niet allemaal echt geladen) en onthoudt tenminste mijn geschiedenis i.t.t. Chrome :P

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

F.West98 schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:54:
Sinds 41 heb ik het probleem dat na een tijdje diverse plugins crashen en niet meer werkend te krijgen zijn. AB+ houdt er bijvoorbeeld mee op (verdwijnt gewoon) en de devtools zijn niet meer te openen.
Ook op YT problemen; alles boven 1080p hapert enorm (1080p60, 1440p, 2160p). De audio loopt dan wel gewoon door, alleen de video stopt ermee. In Chrome en IE gaat dit gewoon wel prima, ook VLC kan het zonder problemen afspelen. Lijkt dus echt te liggen aan FF. Iemand een idee? Staat wel op HTML5 trouwens.
Verder wel erg tevreden, FF draait verder prima stabiel met 100+ tabs (niet allemaal echt geladen) en onthoudt tenminste mijn geschiedenis i.t.t. Chrome :P
Firefox crashte bij mij ook regelmatig. Anyways, na een paar weken op Firefox te hebben gezeten nu toch maar weer terug naar Chrome, wat een verademing die snelheid en snappy interface <3 Maar goed da's vloeken in de kerk hier natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Saven schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:05:
[...]

Firefox crashte bij mij ook regelmatig. Anyways, na een paar weken op Firefox te hebben gezeten nu toch maar weer terug naar Chrome, wat een verademing die snelheid en snappy interface <3 Maar goed da's vloeken in de kerk hier natuurlijk :P
Chrome is bij mij nog erger hoor :>
Onthoudt geen geschiedenis (langer dan 2 weken, nergens gekozen dat ie iets opruimt), nauwelijks customization, gekke fontredendering soms, minder fijne ontwikkelaarstools, af en toe houdt 'ie er helemaal mee op (dan crasht elke tab met dat mooie paarse scherm), raak vaak tabbladen kwijt, geen tabbladgroepen, geen apptabs, enz enz :P

Maar dit is niet de plek voor die discussie, die ook grotendeels persoonlijk is.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:22
Raven schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:31:
[...]
:o

Nu hopen dat je nieuwe tabs default kunt laten muten, aangezien de Flash-volume-reset bug nog altijd niet opgelost is en de door Tweakers gebruikte videoplayer daarnaast niet in staat is volumestand te onthouden (bij ad's).
Jammer genoeg is dat (standaard) geen mogelijkheid. Je kan wel bij het openen van een tab onmiddellijk Ctrl+M uitvoeren om de tab te dempen voordat er iets van muziek begint te spelen, maar verder is er nog geen mogelijkheid op op voorhand iets te doen. Bij het herladen van een pagina in een tab of het verspringen naar een andere pagina (bijvoorbeeld bij een afspeellijst op Youtube) blijft de tab wel gedempt.

Hoogstwaarschijnlijk zal er wel snel een add-on komen die zo'n mogelijkheid bied. Bij Mozilla overweegt men hiervan een permissie "Mag geluid afspelen" te maken bij een website (about:permissions en Pagina-info > Toestemmingen). Standaard zal dit aan staan, maar zo kan je bepaalde websites automatisch gedempt laten starten. Maar dat is nog zeer onzeker en zal sowieso geen hoge prioriteit krijgen.

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een eye-opener voor eenieder met Flash-problemen: Ik heb nu al een tijd de flash plugin niet geïnstalleerd staan en ik merk dat ik hem eigenlijk helemaal niet mis. De meeste sites hebben al HTML5-players en de andere sites mis ik niet. Dat laatste is natuurlijk persoonlijk, maar het is opvallend hoeveel sites al perfect zonder Flash werken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dikke pluim voor eindelijk een nieuwe functie die zin heeft. Dacht dat het (nieuwe) geluidsicoon op de tab van YT was, maar is iets van Firefox. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:58:
Dikke pluim voor eindelijk een nieuwe functie die zin heeft. Dacht dat het (nieuwe) geluidsicoon op de tab van YT was, maar is iets van Firefox. Top!
Als deze permissie binnenkort permanent in te stellen wordt per site, wordt het helemaal cool!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Net een update gehad naar 42.0b4, nu is in de x64 build de EME plugin ook geïnstalleerd. Als ik de useragent spoof naar Chrome dan werkt Netflix nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:20

daffie82

Minisforum UM773 Lite

nero355 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 07:12:
Voor fans van de oude layout van Google en Flickr : Pale Moon kan die tevoorschijn halen sinds versie 25.x.x :*)

Helaas is er sinds versie 25.0.2 een "Firefox compatible User Agent string" optie bijgekomen die default aan staat dus vink die effe uit en een heleboel websites zien er weer uit zoals het hoort : Strak, simpel en overzichtelijk! :Y)
Woordje van de maker van Pale Moon (staat op PM forum).
UA string changes will impact many sites, and the effect of that is therefore much larger from a browser usability point of view -- I'm not happy about it, but at least for the 25.* range it has been a necessity to keep the default "compatibility" setting. "Breaking the web" as a whole for our users (as opposed to just 1 or 2 sites) will not "push the web" to abandon bad practices -- it will just push users to abandon Pale Moon. Considering the UA string is highly configurable in Pale Moon on a per-domain basis, there is an option to leverage that in the future, as well, e.g. by having a downloadable "UA list" for known problematic domains that have shown to be unresponsive or unsupportive of a truly "open web", but that would involve a maintenance task our current team can't take on.
Volledige discussie hier te lezen : https://forum.palemoon.org/viewtopic.php?f=5&t=8709

Wel handig om deze ''voetnoot'' even erbij te maken alvorens gebruikers gaan merken dat de helft van de websites niet meer naar behoren werken na het afzetten van de FF UA string.

Is Waterfox trouwens perfect te gebruiken voor daily use?
Of werkt een 64bit browser nog steeds niet ideaal? (happy Pale Moon user op dit moment)

[ Voor 6% gewijzigd door daffie82 op 08-10-2015 15:12 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Ik had Cyberfox 64 bit geprobeerd maar kwam eigenlijk aardig wat problemen tegen vooral met plugins die ineens raar gingen doen dus ben ik maar terug naar de gewone FF gegaan. Ik heb geen idee of Waterfox daarmee beter omgaat.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Nu met de x64 build van 42.0b5, werkt Netflix ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Waterfox is dus niet Pale Moon x64.
Ik gebruik nu dus even Pale Moon x64 Portable om te testen. Werkt aangenaam. Gebruik ook minder add-ons (enkel ublock origin) in x64 dus moeilijk vergelijken qua snelheid.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14

Onbekend

...

Ik vind dat Firefox de afgelopen maand veel trager is geworden. Vooral sites met advertenties zoals hier regelmatig op de frontpage en bijvoorbeeld nu.nl zijn merkbaar traag met laden.
Het forum daarin tegen is wel snel, dus het lijkt echt aan de content te liggen en niet aan de internetverbinding o.i.d..

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Onbekend schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:16:
Ik vind dat Firefox de afgelopen maand veel trager is geworden. Vooral sites met advertenties zoals hier regelmatig op de frontpage en bijvoorbeeld nu.nl zijn merkbaar traag met laden.
Het forum daarin tegen is wel snel, dus het lijkt echt aan de content te liggen en niet aan de internetverbinding o.i.d..
Dit scheelt gemiddeld 44% laadtijd! https://support.mozilla.o...acking-protection-firefox
Nadeel, ze gaan je missen waar ze eerder allemaal zaten te hengelen :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerardVanAfoort schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:26:
[...]

Dit scheelt gemiddeld 44% laadtijd! https://support.mozilla.o...acking-protection-firefox
Nadeel, ze gaan je missen waar ze eerder allemaal zaten te hengelen :)
Dit is toch gewoon "disconnect"? Die heb ik al heel lang als extensie in pale moon.
Of is er een verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

daffie82 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:34:
[...]

Dit is toch gewoon "disconnect"? Die heb ik al heel lang als extensie in pale moon.
Of is er een verschil?
Ik ken disconnect niet, maar hier configureer je het gelijk in de browser (kortere lijn)
FP artikel geweest: nieuws: Mozilla: gebruik van trackingbescherming Firefox verkort laadtijd met...

Edit: Mozilla gebruikt daar tevens de zwarte lijst van Disconnect voor.. Las ik net in het fp artikel :)

[ Voor 7% gewijzigd door GerardVanAfoort op 22-10-2015 22:48 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14

Onbekend

...

Ik heb hem uitgezet, en het lijkt wel sneller te zijn. :)
Ik kreeg wel een melding bovenin het scherm met de melding dat ik een adblocker gebruik? Maar ik zag nog genoeg reclame op de frontpage staan. De site nu.nl was ook aanzienlijk sneller, en ik had niet verwacht dat met een enkele instelling het laden van websites een stuk sneller zou gaan.
Bedankt. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:26:
Nu met de x64 build van 42.0b5, werkt Netflix ook
Met of zonder ua spoof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Zonder ua spoof. Maar het lijkt erop dat er met beta8 weer problemen zijn. Opeens krijg ik 'an unexpected error has occurred' of een spinner blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerardVanAfoort schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:44:
[...]

Ik ken disconnect niet, maar hier configureer je het gelijk in de browser (kortere lijn)
FP artikel geweest: nieuws: Mozilla: gebruik van trackingbescherming Firefox verkort laadtijd met...

Edit: Mozilla gebruikt daar tevens de zwarte lijst van Disconnect voor.. Las ik net in het fp artikel :)
Hoop dat dit "trucje" ook werkt in pale moon...
EDIT : zou niet werken in Pale Moon.
Heb de regel ondanks dat toch zelf toegevoegd.

In pale moon kan je wel het volgende toevoegen : privacy.donottrackheader.enabled --> true

[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 24-10-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Wat ik trouwens zou aanraden voor gebruikers pale moon :
- Ublock Origin en de 3 privacy filters gebruiken (basic tracking list by Disconnect, Easyprivacy & fanboy's enhanced trackling list)

Op deze manier hoeft je geen andere add-on te gebruiken zoals Disconnect of Ghostery of whatever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krijg net een update van Fx 64bit 42b9 naar 42.0. Zou het de final zijn? Maarja bij mijn weten komt die voor eind jaar, ok kan nu al, maar eerder dan verwacht. Verder zegt die wel dat ik nog in het beta-kanaal zit, en verder kan het nog de RC zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 28-10-2015 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe eens lekker niet zo wijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
De reden dat Chrome HD niet goed afspeelde, kwam door hardware acceleration. Uitgezet en speelt HD nu wel goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zo nu en dan kom ik websites met niet-werkende icons tegen, wat alleen in Firefox optreed, volgens de foutmeldingen die Firefox in de webconsole geeft ligt dat aan Bug 604421 - Same domain policy for @font-face. really?!?
Heya,

Chrome and Safari implement @font-face without a cross-domain restriction on it.

Why does Firefox require access control headers for cross-domain fonts? How is this any different than cross-domain images?

I don't see this outlined in the spec.

http://www.w3.org/TR/css3-fonts/#the-font-face-rule

-Mikeal
Tot nu toe kan ik alleen server-side oplossingen vinden, kan ik aan mijn kant iets doen om dit toe te staan zoals alle andere browsers doen? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Flink wat nieuwe features in v42!

downloads: Mozilla Firefox 42.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Onder Firefox 42(Windows 10) werkt ghostery niet, ben weer terug gegaan naar 41.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

brommer1 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:34:
Onder Firefox 42(Windows 10) werkt ghostery bij mij niet, ben weer terug gegaan naar 41.0.2
Wat werkt er bij jou dan niet ? Hier werkt het wel.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
brommer1 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:34:
Onder Firefox 42(Windows 10) werkt ghostery niet, ben weer terug gegaan naar 41.0.2
Hier werkt ie ook gewoon.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Je krijgt alleen icoontje te zien, maar de instellingen kan je niet inkomen en de popups wat aangeeft wat blokeert is, werkt ook niet, als je op optie klikt blijft Ghostery hangen op resource, verder gaat hij niet meer, op mijn andere computer het zelfde probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door brommer1 op 04-11-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vervelend! Zit al tijdje op FF42 (beta) icm x64 W10 en heb nul problemen.

Lukt / helpt het om ghostery opnieuw te installeren :?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 23:17
Hier werkt Ghostery ook niet meer, blokt niks meer. Nu nog terug naar 41. V41 back inmiddels ;).

[ Voor 17% gewijzigd door Wietsee. op 04-11-2015 20:30 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 01:22
zijn er meer mensen die na 64 bits , silverlight niet werkend krijgen vooor horizon go?

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ravw schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:43:
zijn er meer mensen die na 64 bits , silverlight niet werkend krijgen vooor horizon go?
nieuws: Firefox biedt bescherming tegen tracking in privémodus
"Gebruikers met Windows en de 64bit-versie van Firefox 42 moeten het wel doen zonder ondersteuning voor Java en Silverlight. "

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Raven schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:31:
[...]

nieuws: Firefox biedt bescherming tegen tracking in privémodus
"Gebruikers met Windows en de 64bit-versie van Firefox 42 moeten het wel doen zonder ondersteuning voor Java en Silverlight. "
Horizon go blijft aangeven dat hij moet geinstaleerd worden ook na instalatie van Silverlight

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lees je wel? :P De 64 bits Windows versie van Firefox ondersteund Silverlight helemaal niet, dus je kan installeren wat je wil, het gaat niet werken...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Raven schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:37:
Lees je wel? :P De 64 bits Windows versie van Firefox ondersteund Silverlight helemaal niet, dus je kan installeren wat je wil, het gaat niet werken...
dus zal horizon dus niet gaan werken op de 64 bits versie want die heeft het echt nodig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
ravw schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:39:
[...]

dus zal horizon dus niet gaan werken op de 64 bits versie want die heeft het echt nodig :(
Er is zelfs een bugreport van: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1187005
Maar ondanks vele reacties blijft Mozilla eigenwijs en staat alleen Flash op de whitelist voor x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dus geen enkele plugin behalve Flash werkt? Damn :| Is er eindelijk een 64 bit build, kun je er niets mee :/

[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 05-11-2015 11:36 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:00
Raven schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:36:
Dus geen enkele plugin behalve Flash werkt? Damn :| Is er eindelijk een 64 bit build, kun je er niets mee :/
Mozilla moet toch ooit een eerste stap zetten met het uitfaseren van NPAPI plug-ins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 09:44

WCA

Extensies werken wel gewoon als het goed is.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GreNade schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:31:
[...]

klopt. heb hier enkel nog QuickJava draaien om Java, Flash en animated images uit te schakelen :) lekker snel zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
43 beta 1 64 bit net geinstalleerd via About Firefox. Eerst moest ik die altijd apart downloaden na de stabiele versie, maar kon nu dus via about Firefox 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, kip-ei probleem he. De plugins zijn niet 64 bit dus heeft een 64 bit browser weinig zin; er is geen 64 bit browser dus 64 bit plugins hebben geen zin. Ergens zul je toch een keer moeten beginnen en dat voortouw wordt nu genomen door o.a. Microsoft en Mozilla. Op Linux en OS X heb je deze problemen niet meer maar daar zijn de browsers ook al weer een tijdje 64 bit en dus zijn de pluginmakers vanzelf gevolgd. Het fijne is dat een Adobe en een Oracle daar ook toe behoren, enige ervaring heeft men al.
GreNade schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:31:
Al jaren gezien het feit dat de Linux en OS X versies al jaren 64 bit zijn. Dat was ook 1 van de voordelen van dat nieuwe extension systeem naast restartless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:14

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Wietsee. schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:25:
Hier werkt Ghostery ook niet meer, blokt niks meer. Nu nog terug naar 41. V41 back inmiddels ;).
Vandaag een Ghostery update (5.4.9) voor verschenen dus je kunt weer door naar 42 :P

Moet zeggen dat ik 42 lekker vindt werken ook het fade-in en fade-out effect bij html5 video's naar fullscreen is een mooie toevoeging :)

[ Voor 18% gewijzigd door Pendaco op 05-11-2015 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 23:17
Pendaco schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:56:
[...]

Vandaag een Ghostery update (5.4.9) voor verschenen dus je kunt weer door naar 42 :P

Moet zeggen dat ik 42 lekker vindt werken ook het fade-in en fade-out effect bij html5 video's naar fullscreen is een mooie toevoeging :)
Okee, thanks gaan we proberen!

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Na de update voor firefox 42, werkt het nog steeds niet, ga weer terug naar 41.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brommer1 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:50:
Na de update voor firefox 42, werkt het nog steeds niet, ga weer terug naar 41.0.2.
Je moet sinds kort aangeven of je de 32- of 64-bits variant bedoeld. Van 41 is dat natuurlijk duidelijk (nl 32-bits) maar 42 is er in beide smaken ;)

Anyway, doe wat je nodig acht, lekker boeiend statement, of probeerde je hiermee nog 'hulp' te zoeken? ;)
Hier nog even in een nieuw profiel getest en Ghostery werkt zonder problemen. Check dus of je Ghostery wel goed verwijdert en test anders zelf in een nieuw profiel: Start -> "firefox -p -no-remote". -no-remote doe ik erbij zodat je je huidige Firefox niet hoeft af te sluiten.

Check anders Disconnect.

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 07-11-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Of zoals ik al eerder zei : via filters van je adblocker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Hopelijk dat Monzilla duidelijk naar buiten gaat communiceren dat ze alle met NPAPI plug-ins gaan stoppen.
Ben bang dat bedrijven die ze laten gebruiken niet echt weten dat het ook betrekking heeft op hun activiteiten,

Voor mijzelf zijn dit ook een aantal.
ABN-AMRO - e.dentyfier2
DYMO label - postzegel
LastPass

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firefox 42 op Ubuntu (uit de package manager) werkt nog steeds niet met Netflix Html5, out of the box. Frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Kroontjes: ABN betalen werkt ook prima zonder de software, ik vind het zelfs veiliger met enkel het apparaatje en intypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:00
KroontjesPen schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:42:
Hopelijk dat Monzilla duidelijk naar buiten gaat communiceren dat ze alle met NPAPI plug-ins gaan stoppen.
Ben bang dat bedrijven die ze laten gebruiken niet echt weten dat het ook betrekking heeft op hun activiteiten,

Voor mijzelf zijn dit ook een aantal.
ABN-AMRO - e.dentyfier2
DYMO label - postzegel
LastPass
Dat hebben ze al gedaan; https://blog.mozilla.org/...npapi-plugins-in-firefox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

@Sjah: Natuurlijk kan je dat. Zelf vind ik het via USB kabel veel makkelijker en minder kans op fouten.

@Le Enfant!: Dit bericht is voor de gebruikers van Firefox.
Verder staat er:
Mozilla intends to remove support for most NPAPI plugins in Firefox by the end of 2016.
Hierdoor kunnen bedrijven denken dat zij er geen last van ondervinden.
Misschien is een duidelijk persbericht aan het bedrijfsleven wat er nu echt gaat gebeuren.
Liefs met voorbeelden erbij.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Die geluid-indicatie die met de nieuwe update is gekomen is wel erg handig zeg. Kwam er per ongeluk ook achter dat je, los van de audio/video speler op de betreffende pagina, het geluid kan muten door simpelweg op het speakericoontje op de tab te clicken. Erg handig :)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:35
Vinden jullie het ook niet apart dat je nergens op de site de 64 bits kan downloaden? Uiteraard kan ik het wel vinden. Maar als je bij systemen & talen kijkt: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/
Je ziet hier geen 64-bits versie voor Windows tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

temp00 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:39:
Die geluid-indicatie die met de nieuwe update is gekomen is wel erg handig zeg. Kwam er per ongeluk ook achter dat je, los van de audio/video speler op de betreffende pagina, het geluid kan muten door simpelweg op het speakericoontje op de tab te clicken. Erg handig :)
Nu nog een instelling dat je de mute default op ingeschakeld kan zetten :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
-Edwin- schreef op zondag 08 november 2015 @ 00:07:
Vinden jullie het ook niet apart dat je nergens op de site de 64 bits kan downloaden? Uiteraard kan ik het wel vinden. Maar als je bij systemen & talen kijkt: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/
Je ziet hier geen 64-bits versie voor Windows tussen staan.
Vond ik ook al vrreemd, maar zoals al aangegeven ik update het via about Firefox, aangezien ik toch altijd de beta's gebruik ;)

[ Voor 4% gewijzigd door desalniettemin op 08-11-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
desalniettemin schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:35:
[...]

Vond ik ook al vrreemd, maar zoals al aangegeven ik update het via about Firefox, aangezien ik toch altijd de beta's gebruik ;)
Ja uiteraard. Ik heb het ook via een link in het Tweakers artikel gedownload, verder kan je gewoon updaten via about Firefox. Maar als je voor het eerst Firefox download op een pc moet je nu via omwegen aan de 64 bits stable komen. Toch wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

-Edwin- schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:59:
[...]

Ja uiteraard. Ik heb het ook via een link in het Tweakers artikel gedownload, verder kan je gewoon updaten via about Firefox. Maar als je voor het eerst Firefox download op een pc moet je nu via omwegen aan de 64 bits stable komen. Toch wel raar.
FTP directory :) https://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/42.0/

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
En toch vraag ik mij af wanneer het op hun "gewone" site komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snap ik.

Maar deze site zegt ook dat die allang uit is.... https://wiki.mozilla.org/Releases

[ Voor 38% gewijzigd door Sjah op 08-11-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er in de Ubuntu versie van Firefox wel de functionaliteit om Html5 DRM video's te bekijken? Ik zie alleen de volgende plugin (naast Flash)

OpenH264 Video Codec

--Edit: Het lijkt erop van niet. Firefox op Ubuntu lijkt echt tussen wal en schip te vallen wat dat betreft. Fucking Chrome ("native Netflix on linux") die alle zoekresultaten domineert. Of Firefox op Windows, die dus wel de DRM/EME module bevat.

Chrome is wel het laatste stukje spyware wat ik op m'n PC installeer.

Het is wachten totdat Firefox voor linux dus ook EME support toevoegt.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Ik heb het gevonden waarom Ghostery niet deed onder firefox 42, ik had Ghostery ingesteld op: Niet klaar voor het nieuwe panel? Keer tijdelijk terug naar het oude menu.

Firefox 2, the theme, reloaded geeft ook problemen met Firefox 42 + Ghostery, ben terug gegaan naar de standaard instelling voor vormgeving.

Vraag: weet iemand hoe je de letters van de bladwijzers(Sidebar) kleiner kan zetten, onder Firefox 2, the theme, reloaded waren de letter een stuk kleiner en minder ruimte tussen de regels.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

ff spammen ;)
Voor Firefox gebruikers met een iOS device, Firefox voor iOS is vanaf vandaag in de AppStore.
Browsen gaat snel! en het scrollen lijkt wat vloeiender te gaan dan met Safari..
Tip, achter de tab switcher (1 enz) zitten de settings een beetje verstopt.

/ spam:off

Nu snel met Firefox OS tablets op de proppen komen Mozilla Foundation :)

NRG

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Mozilla Plans To Remove Support For Firefox Complete Themes

Als ze nou dan eerst zelf een fatsoenlijke light en dark instelling fabrieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
gekkie schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:00:
Mozilla Plans To Remove Support For Firefox Complete Themes

Als ze nou dan eerst zelf een fatsoenlijke light en dark instelling fabrieken.
Hopelijk is straks na de nieuwste build van W10, die teruggetrokken is gisteren, de tabbalk van Fx ook net als de titelbalken in kleur. Je hebt natuurlijk ook nog Personas, maar dan zijn opeens minimaliseer, vergroot en sluitkruisje wit |:( Vind ik niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:47
desalniettemin schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:48:
[...]

Hopelijk is straks na de nieuwste build van W10, die teruggetrokken is gisteren, de tabbalk van Fx ook net als de titelbalken in kleur. Je hebt natuurlijk ook nog Personas, maar dan zijn opeens minimaliseer, vergroot en sluitkruisje wit |:( Vind ik niet mooi.
hebben ze die build van windows 10 teruggetrokken? heb niks erover gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

westlym schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:00:
[...]

Sommigen denken dat die teruggetrokken is omdat ie na 1 mislukte installatiepoging niet meer aangeboden wordt :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Moet zeggen dat Firefox sinds enige versies weer prima presteert, zowel op Linux als op Android (al vind ik dat het op Android soms nog een beetje onhandig werkt en de JS prestaties zouden wat beter kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
westlym schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:00:
[...]

Het downloade eerst en toen kreeg ik melding dat het niet geinstalleerd kon worden. Later weer voor update gecheckt, kreeg ik melding dat er geen updates waren. Gisteren via Mediatool geinstalleerd. Draait als een zonnetje tot nu toe 8)

Nog een handige optie in de huidige Fx is dat als je bv op bing.com, afbeeldingen foto van de dag met rechts op de foto klikt en dan kiest voor view background image, je de foto als je bureaublad achtergrond kunt instellen, zonder het bing.com logo 8)

[ Voor 22% gewijzigd door desalniettemin op 20-11-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik gebruik nu waterfox x64 zonder extensies en ik moet toegeven dat dit echt zeer snel surft.
Ik ga het zo eens een tijdje proberen en dan erna alleen Ublock Origin installeren om te zien wat het verschil is in snelheid. Normaal zou je denken dan gaat het nog sneller, maar ik heb een vermoeden dat het net omgekeerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Hier Firefox met uBlock Origin als enige extensie en de hitman pro.alert als 'condoompje' :) over glasvezel. Pagina's laden altijd supersnel, fractie van een seconde

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:23:
Hier Firefox met uBlock Origin als enige extensie en de hitman pro.alert als 'condoompje' :) over glasvezel. Pagina's laden altijd supersnel, fractie van een seconde
Als condoompjes heb ik ESET smart security 8 en Malwarebytes Anti-Exploit :)
De geselecteerde filters laat je gewoon op standaard staan in uBlock Origin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

daffie82 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 01:26:
Als condoompjes heb ik ESET smart security 8 en Malwarebytes Anti-Exploit :)
De geselecteerde filters laat je gewoon op standaard staan in uBlock Origin?
Ja uBlock Origin standaard en hier ook Eset Anti virus 8 (9 gaf mij voor het eerst in de geschiedenis van Eset een laggy aanvoelende virus scanner).

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerardVanAfoort schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:40:
[...]

Ja uBlock Origin standaard en hier ook Eset Anti virus 8 (9 gaf mij voor het eerst in de geschiedenis van Eset een laggy aanvoelende virus scanner).
Precies! Exact hetzelfde met v9. Echt een zeer slechte stap. Ik blijf gewoon lekker bij V8.

Ohja, als 3de condoom heb ik ook OpenDNS ;)
Maar ik ga van Waterfox (met enkel uBlock Origin) wel mijn nieuwe standaard browser maken denk ik. Echt pak sneller dan Pale Moon 32bit (wel met meer extensies).

Kan je in Waterfox ook dat truucje toepassen in about:config zodat sites je niet meer kunnen tracken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Als die regel aanwezig is in Waterfox, privacy.tracking.protectionenabled denk ik het wel. Even dubbelklikken veranderd de waarde naar true dan.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerardVanAfoort schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:38:
Als die regel aanwezig is in Waterfox, privacy.tracking.protectionenabled denk ik het wel. Even dubbelklikken veranderd de waarde naar true dan.
Die heb jij ook op True staan in FF neem ik aan?
In de opties van FF/WF heb je ook een ''do no track'' optie, maar die heeft volgens mij niet hetzelfde effect, dacht ik? Die staat hier nu uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ja die waarde staat bij mij op true. Het precieze verschil met DNT weet ik niet.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerardVanAfoort schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:40:
[...]

uBlock Origin staat er nu op. Zoals ik dacht zorgt dit eigenlijk voor een kleine minimale vertraging. Moeilijk uit te leggen, maar als je naar een website gaat, net voor alles begint in te laden is er een zeer kleine delay. Volgens mij is dat het punt dat uBlock alles checkt. Is echt miniem natuurlijk, maar je merkt wel het verschil als je er op let.
Maar goed, wel geen reclame natuurlijk... ;)

Pagina: 1 ... 11 ... 33 Laatste