Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 179 ... 193 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wispe schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:58:
[...]

We hebben het over rond krijgen van de financiering, niet over de bankgarantie. Wel goed lezen he.
Oh, was dat het, men leest verkeerd. Ik had het niet alleen over de financiering, ook over de bankgarantie. De notaris stelt koper en verkoper op de hoogte.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:59:
[...]

Oh, was dat het, men leest verkeerd. Ik had het niet alleen over de financiering, ook over de bankgarantie. De notaris stelt koper en verkoper op de hoogte.
Dan klopt het wat je zegt (los van dat het er niet staat dus er valt niets verkeerd te lezen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marsmellow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 16:05
Marsmellow schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:45:
[...]

Update:
Sinds deze ochtend 6 bezichtigingen gepland. Funda statistieken werken ondertussen ook dus kunnen we volgen nu. Spannend proces. Na deze week heb ik geen F5 knop meer over op mijn toetsenbord :D
Update:
Nu twee dagen online. 5000x bekeken, 90x bewaard, 11 bezichtigingen gepland.

Gek genoeg hadden we hogere verwachtingen qua aantal bezichtigingen. Hopen dat de komende dagen er nog meer bij gaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:28

Cordon

Lievelings jankert

Marsmellow schreef op woensdag 25 september 2024 @ 17:24:
[...]

Update:

Gek genoeg hadden we hogere verwachtingen qua aantal bezichtigingen. Hopen dat de komende dagen er nog meer bij gaan komen.
Je hebt maar 1 goede bezichtiging nodig hé, dus 11, als ze allemaal komen, is geweldig toch?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-05 22:37
Gisteren hebben we eindelijk de 'verkocht' sticker gekregen. De kopers hebben hun hypotheek rond. Het was een wat moeizame verkoop, met 20 bezichtigingen en uiteindelijk slechts één bod. Dit was verrassend, gezien het feit dat het een instapklare, volledig gerenoveerde twee-onder-een-kapwoning is. De makelaar blijft erbij dat dit te wijten was aan de vakantieperiode, maar dat maakt verder niet uit want we hebben wat te vieren!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21:39
Bij ons beginnen vandaag ook 2 spannende weken: we zijn zojuist met onze woning (in Utrecht) aangemeld bij de makelaars. Morgen op Funda. Volgende week woensdag en donderdag staan vervolgens de bezichtigingen gepland.

Iedereen om ons heen zegt dat onze woning zo weg zal zijn en dat het een hoop gaat opleveren. Dat hopen wij natuurlijk ook maar is toch RETE spannend als het daadwerkelijk over je eigen woning gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:08
Cordon schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:08:
[...]

Je hebt maar 1 goede bezichtiging nodig hé, dus 11, als ze allemaal komen, is geweldig toch?
Haha ja, 2 jaar terug hadden wij maar 3 bezichtigingen, waarvan 1 bod. Mooi boven de vraagprijs dus eind goed, al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:58

marapuru

db.

We hebben vorige week een eerste verkoopmakelaar op bezoek gehad. Wel even schrikken wat zij verwachten kwa verkoopprijs. Ze hebben een tactiek van laag in de markt zetten en dan overbieden aan te trekken. Niet netjes, maar wel een manier om je woning verkocht te krijgen.

Er komen deze week nog drie andere makelaars langs overigens. (vandaag 2 en woensdag nog 1)

We hopen op minstens 400K, maar de makelaar gaf direct een bandbreedte van 360 - uiterlijk ('als je geluk hebt') 400K. Dus dat deed mij wel even de moed in schoenen zakken.

Opzich kunnen we het financieel wel aan. Maar ik en m'n vrouw hadden een grens afgesproken (kwa maandlasten), en daar gaan we nu wel overheen.

We hebben een nieuwe woning gekocht (nog niet rond, koopcontract moet nog getekend worden) voor om en nabij de 470K.

Ik zit erg in m'n maag met het opstellen van het koopcontract van de nieuwe woning. Wil eigenlijk de aanvaardingsdatum verder naar achteren schuiven om onze verkoop meer ruimte te geven (mede met stijgingen van prijzen in achterhoofd komende maanden). Maar ben ook bang daarmee verkopers weer in het harnas te jagen... Lastig...

Iemand tips?

[ Voor 11% gewijzigd door marapuru op 30-09-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-05 16:46
marapuru schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:41:
We hebben vorige week een eerste verkoopmakelaar op bezoek gehad. Wel even schrikken wat zij verwachten kwa verkoopprijs. Ze hebben een tactiek van laag in de markt zetten en dan overbieden aan te trekken. Niet netjes, maar wel een manier om je woning verkocht te krijgen.
Is dit niet gewoon een tactiek om de courtage omhoog te krijgen? Meestal is er toch een "bonus" percentage voor de extra boven de vraagprijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Deze makelaar rekende een vast tarief. Geen extra % op extra hoge verkoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:12
@marapuru één is geen. Gewoon meerdere makelaars langs laten komen, dan pas weet je waar je rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Er komen er straks nog twee langs gelukkig. De afspraken staan al wel :)
Heb m'n post even ge-edit

[ Voor 15% gewijzigd door marapuru op 30-09-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-05 14:41
Wie o wie kan deze vragen beantwoorden?

Ik wil bij Calcasa een taxatie laten doen ivm. tekenen koopakte (nieuwbouw) en we dan een duidelijkere richting hebben wat onze huidige woning gaat opleveren.

Hier moeten een aantal zaken ingevuld worden maar dat is voor mij wat onduidelijk:

Huidig hypotheekbedrag: Dit is de hypotheek op de bestaande woning neem ik aan?
Minimaal benodigde overbrugging: Maakt dit nog uit wat je hier invult voor de taxatie?
Geschatte woningwaarde: Van de nieuwbouwwoning of van je huidige woning?
Type bouw: Van de nieuw aan te kopen woning neem ik aan?

Een en ander heeft invloed of er een foutmelding komt of niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:00
Sincere1983 schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:13:
Wie o wie kan deze vragen beantwoorden?

Ik wil bij Calcasa een taxatie laten doen ivm. tekenen koopakte (nieuwbouw) en we dan een duidelijkere richting hebben wat onze huidige woning gaat opleveren.

Hier moeten een aantal zaken ingevuld worden maar dat is voor mij wat onduidelijk:

Huidig hypotheekbedrag: Dit is de hypotheek op de bestaande woning neem ik aan?
Minimaal benodigde overbrugging: Maakt dit nog uit wat je hier invult voor de taxatie?
Geschatte woningwaarde: Van de nieuwbouwwoning of van je huidige woning?
Type bouw: Van de nieuw aan te kopen woning neem ik aan?

Een en ander heeft invloed of er een foutmelding komt of niet namelijk.
Ik ken Calcasa verder niet maar heb recent een taxatie laten uitvoeren en de dingen die je hier noemt hoeven ze daarbij echt niet te weten. Het huidige hypotheek bedrag heeft geen invloed op de woningwaarde en de woningwaarde van je nieuwe woning (ivm met overbrugging) uiteraard ook niet. De geschatte woningwaarde is wat uit de taxatie moet komen en het type bouw ziet een taxateur wel. Enige wat ik door moest geven was een datum waarop de taxateur langs kon komen en een bouwtekening. Zelfs die bouwtekening is niet altijd nodig maar helpt de taxateur wel.

Weet je zeker dat je wel het juiste formulier aan het invullen bent? Dit lijken meer vragen die de geldverstrekker zou kunnen stellen, maar hebben in basis niets te maken met de taxatie van de huidige woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-05 14:41
Ik denk dat ik het al gevonden heb. Ik had de optie geselecteerd dat het voor een overbrugging was. Daar ging het mis.
Heb nu geselecterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Zojuist de tweede verkoopmakelaar over de binnen gehad. Die geeft wel aan dat een verkoop van 400K een lucky hit gaat zijn. Zeker omdat onze woning niet helemaal 'af' is. 375K geven ze aan als haalbaar. Dus daar gaan we nog wel een dobber(tje) aan hebben.

Nouja in ieder geval geeft het meer richting op waar we op moeten hopen en hoe we ons spaargeld dat we tot nu toe hebben verzameld moeten gaan inzetten.

Ik ben benieuwd wat de derde makelaar nog gaat inbrengen.

Overigens lijken ze ook niet de verkoop te willen uitsmeren / rekken tot volgend jaar. Is dat omdat ze dan zelf simpelweg omzet mislopen? Geen aandacht er aan willen besteden en het liefst een zo hoog mogelijke doorstroom hebben?

Overigens vragen ze allebei om en nabij de € 3.000 euro courtagekosten en € 750,- opstartkosten (foto's, videos, funda etc.).

[ Voor 10% gewijzigd door marapuru op 30-09-2024 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-05 09:01

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

@marapuru Wat voor soort huis, locatie, etc? Wat zijn je afwegingen?

W.b.t. uitsmeren / rekken - wat is jouw eigen kijk daarop? Makelaars visie lijkt me minder boeiend... Tuurlijk willen die hun omzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 22:58
marapuru schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:05:
Zojuist de tweede verkoopmakelaar over de binnen gehad. Die geeft wel aan dat een verkoop van 400K een lucky hit gaat zijn. Zeker omdat onze woning niet helemaal 'af' is. 375K geven ze aan als haalbaar. Dus daar gaan we nog wel een dobber(tje) aan hebben.
In welke mate kun je je woning meer ‘af’ krijgen voor de verkoop? Vraag eventueel wat tips aan een stylist om te kijken wat je kunt doen om het zonder grote verbouwing een betere uitstraling te geven?
Overigens lijken ze ook niet de verkoop te willen uitsmeren / rekken tot volgend jaar. Is dat omdat ze dan zelf simpelweg omzet mislopen? Geen aandacht er aan willen besteden en het liefst een zo hoog mogelijke doorstroom hebben?
Voor een makelaar is nu in verkoop/oplevering volgend jaar minder interessant dan nu in verkoop/voor december opgeleverd. Ze zijn er meer tijd aan kwijt, je zit in het starterssegment en die willen graag snel verhuizen en een huis lang in verkoop is geen reclame voor de makelaar. Gewoon even doorzoeken naar iemand met een aanpak die jullie aanspreekt, want er zijn zeker ook makelaars met een andere aanpak.
Overigens zou ik de verwachtingen over de opbrengst misschien wat bijstellen. Als twee van de makelaars aangeven dat 400K wel echt het absolute maximum is, dan is dat misschien ook wel zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leogeran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-05 12:27
JeroenVerweij schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:11:
Bij ons beginnen vandaag ook 2 spannende weken: we zijn zojuist met onze woning (in Utrecht) aangemeld bij de makelaars. Morgen op Funda. Volgende week woensdag en donderdag staan vervolgens de bezichtigingen gepland.

Iedereen om ons heen zegt dat onze woning zo weg zal zijn en dat het een hoop gaat opleveren. Dat hopen wij natuurlijk ook maar is toch RETE spannend als het daadwerkelijk over je eigen woning gaat.
Yep, dat horen wij ook.. bezichtigingen beginnen morgen, van de 12 afspraken zijn er 2 geannuleerd, maar komen met de open dag weer andere mensen voor..
Volgende week woensdag is de einddatum van biedingen..

Volgens huis al gekocht, dus nu retespannend inderdaad voor hoeveel ons huis de verkoop in gaat.
Gelukkig is een huis, met zelfde specs maar minder verduurzaamd, binnen twee weken verkocht.. dus ik heb wel goede hoop, maar RETEspannend ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:49
Sincere1983 schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:00:
Ik denk dat ik het al gevonden heb. Ik had de optie geselecteerd dat het voor een overbrugging was. Daar ging het mis.
Heb nu geselecterd
Je had 'm evengoed direct voor een overbrugging kunnen aanvragen, als de geldverstrekker al bekend is. Die vragen die Calcasa vooraf stelt zijn om uit te filteren of het rapport wel bruikbaar is. Zo proberen ze je te besparen dat je 90 euro uitgeeft aan een rapport dat je niet bij je geldverstrekker kunt gebruiken.

Als het je enkel te doen is om de woningwaarde is dat juist een handige optie. Je kunt er dan mee spelen en zonder afrekenen weten of je goed uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
leogeran schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:19:
[...]

Yep, dat horen wij ook.. bezichtigingen beginnen morgen, van de 12 afspraken zijn er 2 geannuleerd, maar komen met de open dag weer andere mensen voor..

Volgens huis al gekocht, dus nu retespannend inderdaad voor hoeveel ons huis de verkoop in gaat.
Gelukkig is een huis, met zelfde specs maar minder verduurzaamd, binnen twee weken verkocht.. dus ik heb wel goede hoop, maar RETEspannend ja..
Spannend hoor, heel veel succes! Hopen op een fantastisch bod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_tweety
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-12-2024
JanHenk schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:03:
[...]

Er is een bepaling in de wet dat de volgende verkrijger binnen zes maanden, de grondslag (waarde) mag verminderen met het bedrag waarover de vorige verkrijger overdrachtsbelasting verschuldigd was. Kort gezegd, als jij iets koopt voor 600K (en daarover 10,4% lapt) en daarna verkoopt voor 650K, dan hoeft die koper slechts over het verschil, 50K, overdrachtsbelasting te betalen. Dat zal dan vaak 2% zijn.

In de koopovereenkomst wordt dan vaak afgesproken, dat dit verschil ten gunste komt aan de verkoper. Je kan dan dus (grofweg, niet helemaal, want het voordeel is ook weer onderdeel van de koopsom die is overeengekomen en hierover mis je dus 2%), over 500K 2% terugontvangen van de koper. (En dus niet van de fiscus.)
Mag ik vragen over dat punt van het voordeel overdrachtsbelasting (binnen 6 maanden) terugvorderen bij de nieuwe koper, hoe doe je dat terug vorderen. Ben je dan afhankelijk van of die koper dat terug betaalt of gaat dat bij de notaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:43
real_tweety schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:32:
[...]

Mag ik vragen over dat punt van het voordeel overdrachtsbelasting (binnen 6 maanden) terugvorderen bij de nieuwe koper, hoe doe je dat terug vorderen. Ben je dan afhankelijk van of die koper dat terug betaalt of gaat dat bij de notaris?
Je moet het sowieso vastleggen in de koopovereenkomst uiteraard.
De notaris kan het dan verrekenen. Het is overigens niet noodzakelijk zo dat er geen overdrachtsbelasting betaald wordt. Als de woning voor een hoger bedrag verkocht wordt dan de vorige transactie, dan dient over het extra deel alsnog belasting betaald te worden.
Ook het voordeel wat je 'teruggeeft' aan de verkoper wordt door de belastingdienst als onderdeel van de koopsom beschouwd, en daar betaal je dus ook overdrachtsbelasting over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Toke_gt schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:43:
[...]

In welke mate kun je je woning meer ‘af’ krijgen voor de verkoop? Vraag eventueel wat tips aan een stylist om te kijken wat je kunt doen om het zonder grote verbouwing een betere uitstraling te geven?
Zit 'm vooral in opruimen en kleine dingetjes rechttrekken, dichtplakken, beetje schilderwerk butsje wegwerken etc.
Voor een makelaar is nu in verkoop/oplevering volgend jaar minder interessant dan nu in verkoop/voor december opgeleverd. Ze zijn er meer tijd aan kwijt, je zit in het starterssegment en die willen graag snel verhuizen en een huis lang in verkoop is geen reclame voor de makelaar. Gewoon even doorzoeken naar iemand met een aanpak die jullie aanspreekt, want er zijn zeker ook makelaars met een andere aanpak.
Overigens zou ik de verwachtingen over de opbrengst misschien wat bijstellen. Als twee van de makelaars aangeven dat 400K wel echt het absolute maximum is, dan is dat misschien ook wel zo.
Ja die verwachting hebben we inmiddels wel wat bijgesteld. Het is wat het is.
We zitten wat dat betreft ook met de aankoop van de nieuwe woning. Verkopers hebben al duidelijk gemaakt dat ze eigenlijk geen bewegingsruimte hebben in de opleverdatum. Dus dat is een beetje wat het is, daar hebben we mee te dealen.

Oprekken kan nog tot gevolg hebben dat ze ons bod dan maar niet accepteren en voor een lager bod gaan.
Helaas is het geen markt waarin wij als koper (maar dus ook als verkoper) heel hard met de scepter kunnen zwaaien. Uiteindelijk moeten ook wij doorschuiven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

N1ckk schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:30:
@marapuru Wat voor soort huis, locatie, etc? Wat zijn je afwegingen?

W.b.t. uitsmeren / rekken - wat is jouw eigen kijk daarop? Makelaars visie lijkt me minder boeiend... Tuurlijk willen die hun omzet.
In theorie kan het ons iets extra's opleveren. Al zitten we dan ook langer in 'onzekerheid' over de verkoop. Eigenlijk vind ik het wel prima om de boel bijtijds af te tikken. Dan is het afgerond en kunnen de pijlen vol op de nieuwe woning.

Financieel kan het wellicht nog interessant zijn om het overbruggingskrediet (als we dat in dat geval uberhaupt krijgen) aan te vragen om een half jaar in de toekomst pas te verkopen. En daar de procentuele stijging van de woningwaarde op te pakken.

Maar dan gaat het echt voelen als speculeren. Daar wil ik eigenlijk niet aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 20:21
marapuru schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:35:
[...]

Zit 'm vooral in opruimen en kleine dingetjes rechttrekken, dichtplakken, beetje schilderwerk butsje wegwerken etc.

[...]

Ja die verwachting hebben we inmiddels wel wat bijgesteld. Het is wat het is.
We zitten wat dat betreft ook met de aankoop van de nieuwe woning. Verkopers hebben al duidelijk gemaakt dat ze eigenlijk geen bewegingsruimte hebben in de opleverdatum. Dus dat is een beetje wat het is, daar hebben we mee te dealen.

Oprekken kan nog tot gevolg hebben dat ze ons bod dan maar niet accepteren en voor een lager bod gaan.
Helaas is het geen markt waarin wij als koper (maar dus ook als verkoper) heel hard met de scepter kunnen zwaaien. Uiteindelijk moeten ook wij doorschuiven...
Na jouw posts gelezen te hebben wil ik je heel sterk aanraden bij een financieel adviseur te rade te gaan en daar gewoon 3K voor af te tikken en anders een andere te zoeken. Anders komt er straks een topic bij dat het fout gegaan is en daar hulp bij nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmellow
Marsmellow schreef op woensdag 25 september 2024 @ 17:24:
[...]

Update:

Update:
Gisteren en vandaag van de vorige week in totaal 13 bezichtigingen uiteindelijk 9 doorgegaan en op komen dagen. Ongeveer 5 geïnteresseerden en 4 die geen directe 'verkoopsignalen' afgaven. Uiteindelijk zijn er geen biedingen gedaan (makelaar verwacht dat er morgen iets loskomt).

Ondertussen ook geen nieuwe aanmeldingen voor bezichtigingen dus het is na 2/3 dagen helemaal stilgevallen.

De spanning en onzekerheid groeit... Loopt echt totaal niet als verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

ebk71 schreef op maandag 30 september 2024 @ 23:18:
[...]

Na jouw posts gelezen te hebben wil ik je heel sterk aanraden bij een financieel adviseur te rade te gaan en daar gewoon 3K voor af te tikken en anders een andere te zoeken. Anders komt er straks een topic bij dat het fout gegaan is en daar hulp bij nodig hebt.
Die staat niet geheel toevallig om 20:00 hier op de stoep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Marsmellow schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:01:
[...]

Update:
Gisteren en vandaag van de vorige week in totaal 13 bezichtigingen uiteindelijk 9 doorgegaan en op komen dagen. Ongeveer 5 geïnteresseerden en 4 die geen directe 'verkoopsignalen' afgaven. Uiteindelijk zijn er geen biedingen gedaan (makelaar verwacht dat er morgen iets loskomt).

Ondertussen ook geen nieuwe aanmeldingen voor bezichtigingen dus het is na 2/3 dagen helemaal stilgevallen.

Spannend zeg! Ik kan me het goed indenken. In welke regio zitten jullie en welke prijsklasse?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsmellow
marapuru schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:04:
[...]

Spannend zeg! Ik kan me het goed indenken. In welke regio zitten jullie en welke prijsklasse?
Regio midden (Veluwe / Gelderland). Rond de 500k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Ik kan me goed indenken dat de prijsklasse lastig is. Je moet net de juiste doorstromer te pakken zien te krijgen. Voor starters ben je net buiten bereik denk ik.

Wellicht kun je wat extra reach aanzetten door je persoonlijke netwerk te activeren.

Wij zitten een segment lager <400K en gaan ook wel kennissen inlichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tung-pi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:53
[...]

Update:
...

Ja spannend dat soort dingen, heeft jullie makelaar een biedingstermijn ingesteld of is dat allemaal open?
De hoeveelheid mensen die niet op komen dagen herken ik wel, heel bijzonder in een tijd dat het lastig is om een huis te krijgen.
Uiteindelijk heb je maar 1 juist bod nodig, met 9 bezichtigingen zou dat er wel in moeten zitten zou je zeggen.

Hoewel het spannendste lijkt te zijn of je een huis kan kopen, is het verkopen ook wel erg stressvol.

**aanpassing**
Ik zie ook dat je nu bij de Veluwe woont, dat is wel een regio waar veel mensen willen wonen. Ons nieuwe huis staat daar en prijzen zijn ook daar goed omhoog gegaan. In de prijsklasse waar je zit, moet je inderdaad net de juiste kijker vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Tung-pi op 02-10-2024 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsmellow
Tung-pi schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:23:
[...]

Ja spannend dat soort dingen, heeft jullie makelaar een biedingstermijn ingesteld of is dat allemaal open?
De hoeveelheid mensen die niet op komen dagen herken ik wel, heel bijzonder in een tijd dat het lastig is om een huis te krijgen.
Uiteindelijk heb je maar 1 juist bod nodig, met 9 bezichtigingen zou dat er wel in moeten zitten zou je zeggen.

Hoewel het spannendste lijkt te zijn of je een huis kan kopen, is het verkopen ook wel erg stressvol.

**aanpassing**
Ik zie ook dat je nu bij de Veluwe woont, dat is wel een regio waar veel mensen willen wonen. Ons nieuwe huis staat daar en prijzen zijn ook daar goed omhoog gegaan. In de prijsklasse waar je zit, moet je inderdaad net de juiste kijker vinden.
Ja dat zou je inderdaad denken. Toch wel mensen die 'ff komen kijken', toekomstig wellicht deze stap willen maken, onvoorbereid zijn (niet weten wat huidige huis waard is/ wat de financiële ruimte is om te kopen. Of zoveel willen verbouwen dat het wel heel duur wordt.

Allemaal zaken waarvan ik zelf dan denk: dat zoek je toch van te voren uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tung-pi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:53
Marsmellow schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:02:
[...]

Ja dat zou je inderdaad denken. Toch wel mensen die 'ff komen kijken', toekomstig wellicht deze stap willen maken, onvoorbereid zijn (niet weten wat huidige huis waard is/ wat de financiële ruimte is om te kopen. Of zoveel willen verbouwen dat het wel heel duur wordt.

Zeker, onvoorbereid en zelf geen idee hebben.
Bij aankoop en ook verkoop hadden we een prima verhaal wat wij graag wilde en eruit wilde halen, dan lijken makelaars en hypotheekadviseurs bijna verbaasd dat je voorbereid bent.

Het gaat om veel geld, het duurste wat een persoon meestal koopt in zijn leven, dan vind ik dat je je daar best in kan verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_tweety
THM0 schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:21:
[...]

Je moet het sowieso vastleggen in de koopovereenkomst uiteraard.
De notaris kan het dan verrekenen. Het is overigens niet noodzakelijk zo dat er geen overdrachtsbelasting betaald wordt. Als de woning voor een hoger bedrag verkocht wordt dan de vorige transactie, dan dient over het extra deel alsnog belasting betaald te worden.
Ook het voordeel wat je 'teruggeeft' aan de verkoper wordt door de belastingdienst als onderdeel van de koopsom beschouwd, en daar betaal je dus ook overdrachtsbelasting over.
Dank voor je reactie.
En als het gaat om nieuwbouw gaat het dan om aanneemkosten of ook de btw over de grond waar niet nog eens overdrachtsbelasting over betaald hoeft te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
real_tweety schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:29:
[...]

Dank voor je reactie.
En als het gaat om nieuwbouw gaat het dan om aanneemkosten of ook de btw over de grond waar niet nog eens overdrachtsbelasting over betaald hoeft te worden?
Als jij een nieuwbouwwoning (waarover btw is voldaan) binnen zes maanden na de oplevering levert aan een koper, dan kan de grondslag van de overdrachtsbelasting die de koper moet betalen worden verminderd met de waarde waarover jij btw hebt voldaan, oftewel de koop- en aanneemsom ex. btw.

Het is soms wel even opletten met die zesmaands termijn. Als de grond veel eerder is afgenomen, geldt voor dat stuk geen vermindering van de grondslag.

Het korte antwoord is dus: het hangt ervan af.

Voor een beter antwoord op je vraag, zijn meer feiten en omstandigheden nodig. Maar je kunt hier vast voorlopig even mee verder.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Marsmellow schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:02:
[...]

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik in begin ook naiëf ben geweest. Soms moeten er ook wat huizen aan je neus voorbij gaan om te beseffen dat je gas moet geven wil je kans maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_tweety
JanHenk schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:26:
[...]

Als jij een nieuwbouwwoning (waarover btw is voldaan) binnen zes maanden na de oplevering levert aan een koper, dan kan de grondslag van de overdrachtsbelasting die de koper moet betalen worden verminderd met de waarde waarover jij btw hebt voldaan, oftewel de koop- en aanneemsom ex. btw.

Het is soms wel even opletten met die zesmaands termijn. Als de grond veel eerder is afgenomen, geldt voor dat stuk geen vermindering van de grondslag.

Voor een beter antwoord op je vraag, zijn meer feiten en omstandigheden nodig. Maar je kunt hier vast voorlopig even mee verder.
Dank. Ik kan hier mee verder, aangezien de grond aanzienlijk eerder is opgeleverd, daar geldt daar de 6-maanden termijn niet voor. Zo begrijp ik uit je reactie en wat ik als fiscalist kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-05 08:09
JanHenk schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:26:
[...]

Heb je hier een bron van die dit verder toelicht? Ik ken enkel het geval met de 2% overdrachtsbelasting en die betaal je niet bij een nieuwbouwwoning. Wist niet dat je schijnbaar ook BTW kan verrekenen in een dergelijk geval en kan het zo ook niet terugvinden. En ik neem aan dat dit enkel kan met facturen die jonger zijn dan zes maanden? Aangezien nieuwbouw over het algemeen in delen wordt gefactureerd gedurende de bouw (bouwgrond gereed, vloeren begane grond, 1e verdieping etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@NACrat Je kan geen btw verrekenen. Dat zeg ik volgens mij ook niet. De koper krijgt een korting op de overdrachtsbelasting. Dat is alles.

En je dient contractueel overeen te komen om dat voordeel, als dat er is (sommige kopers hebben bijvoorbeeld sowieso al 0% overdrachtsbelasting), te vergoeden aan de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
real_tweety schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:23:
[...]

Dank. Ik kan hier mee verder, aangezien de grond aanzienlijk eerder is opgeleverd, daar geldt daar de 6-maanden termijn niet voor. Zo begrijp ik uit je reactie en wat ik als fiscalist kan vinden.
Ik heb nog wat rechtspraak nagezocht op die zesmaands termijn. Ik kwam daarbij op deze casus: ECLI:NL:HR:2013:BY5307.

In deze uitspraak stelt de Hoge Raad dat, hoewel de grond veel eerder is geleverd dan de oplevering van het nieuwbouw (in dit geval) appartement, de koop- en aanneemovereenkomst als één prestatie dient te worden gezien. De koper van dit appartement kon daarom voor de volledige koop- en aanneemsom (inclusief de grond) een verrekening van de verschuldigde overdrachtsbelasting krijgen.

Daaruit haal ik dat, als er sprake is van een gecombineerde koop- en aanneemsom (van bijvoorbeeld een projectontwikkelaar), de zesmaands termijn voor het geheel pas gaat lopen bij oplevering.

Uiteraard is dat anders als jij zelf een perceel grond hebt gekocht en een aannemer hier een woning op laat bouwen. Er is dan sprake van twee separate btw-belaste leveringen. Dan is de situatie weer anders en zal de koper van de woning waarschijnlijk alleen een vermindering kunnen krijgen voor de aanneemsom (ex. btw).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marsmellow
[...]

Update:

Update:
Vandaag gebeld door de makelaar. Er waren afgelopen dagen drie serieuze biedingen gedaan, allen de vraagprijs. Uiteindelijk is aan allen een eindbod gevraagd en is één partij 3% boven vraagprijs gaan zitten. Deze hebben we ondertussen geaccepteerd. Kortom, we kunnen volgende fase in en overgaan tot tekenen.

Wat een bevalling... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Marsmellow schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:20:
[...]

Update:
Vandaag gebeld door de makelaar. Er waren afgelopen dagen drie serieuze biedingen gedaan, allen de vraagprijs. Uiteindelijk is aan allen een eindbod gevraagd en is één partij 3% boven vraagprijs gaan zitten. Deze hebben we ondertussen geaccepteerd. Kortom, we kunnen volgende fase in en overgaan tot tekenen.

Wat een bevalling... 8)7
Gefeliciteerd! Dat is toch een mooi resultaat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

De koopakte van onze nieuwe woning is nagenoeg definitief. En nu gaan we het verkoopproces van onze eigen woning in.

Keuze voor makelaar is gemaakt. Met een week of twee / drie staan we op Funda.

Komende dagen staan in het teken van… opruimen opruimen en opruimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leogeran
leogeran schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:19:
[...]

De eerste bezichtigingen zijn geweest, waren er toch minder die op kwamen dagen, mensen die afmelden op het laatste moment.
De makelaar loste het prima op door de geïnteresseerde meteen na elkaar te laten komen. Hierdoor zie je dat er meer gegadigde zijn. Leuk om die tactieken mee te krijgen! ;)

Gelukkig waren de geïnteresseerde wel echt geïnteresseerd en kunnen/willen aan onze voorwaarde voldoen dat we voor een bepaalde datum passeren. Dus na gisteren was het gevoel weer wat positief; Het wordt waarschijnlijk verkocht, nu de vraag voor hoeveel.. (aldus de makelaar..)
Volgende week is de deadline van de biedingen en komende zaterdag open huizen dag.
Nog een weekje spanning! :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SL104
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-05 08:51
Bij ons gaat het 'te koop'-bord volgende week op het balkon. Het contact met de verkoopmakelaar is tot nu toe prettig verlopen, en we zijn tevreden met de preview van de advertentie.

Ik ben blij dat we een vaste prijs hebben afgesproken met de makelaar. Het contract is namelijk al in het voorjaar gesloten, en sindsdien zijn de prijzen hier nog flink gestegen. De bonusregeling met 10% vanaf bedrag X zou anders wel heel erg makkelijk verdiend zijn geweest voor de makelaar.

Het is een recent gerenoveerd appartement in omgeving Amsterdam en de makelaar verwacht dat we binnen een maand het koopcontract kunnen tekenen. We hopen ook dat het snel gaat, want we zijn druk bezig met onze nieuwbouwwoning afwerken en inrichten, dus hoe eerder we duidelijkheid hebben over ons budget, hoe beter. We gaan even een weekje weg tijdens de bezichtigingen en hopen dat bij thuiskomst de champagne open kan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-05 07:26
Een appartement in de omgeving van Amsterdam moet na 1 dag met bezichtigingen voor een bod flink boven de vraagprijs wel weg zijn lijkt me! Welke vraagprijs ongeveer?

Wij hebben zelf 2 weken terug eindelijk ons "oude" huis opgeleverd aan de nieuwe bewoners en zijn helemaal gewend aan de nieuwe woning (het is letterlijk om de hoe, in dezelfde straat, dus aan de buurt hoeven we niet te wennen) :) Toch lekker dat alles nu rond is, koop en verkoop was in februari al rond.

[ Voor 48% gewijzigd door Martijn1990 op 04-10-2024 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:12

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

[...]

Update:

Val midden in dit topic, dus wellicht mis ik belangrijke informatie. Maar hoezo loopt het niet zoals verwacht?
Waar zijn je verwachtigen op gebaseerd?

Zo zegt het aantal kijkers op Funda ook niet alles. Uit eigen ervaring weet ik dat de hele buurt ook minsten 1x gaat kijken. (Wij kregen een reactie van een buurvrouw dat ze niet had verwacht dat onze tuin zo groot was.)

Dat de aantallen snel dalen is ook normaal. Veel woningzoekende personen hebben allerlei alerts aanstaan of krijgen bericht van een makelaar. Dus iedereen springt er op dag één bovenop.

En wat betreft de biedingen ligt het er ook aan wat er door de makelaar is afgesproken.
Onze makelaar maakte met alle personen een afspraak over een uiterlijke bieddatum. Wij hadden bezichtigingen op dinsdag en vrijdag en men moest uiterlijk voor de volgende woensdag 12:00u bieden. Er was dus niemand die voor woensdagochtend een bod uitbracht.

Zie net je laatste update. Gefeliciteerd.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trafopafo
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18-05 12:40
Bij ons gaat de verkoop nog niet zoals gehoopt. Verhuisklare benedenwoning met tuin op het zuiden. Onlangs volledig gerenoveerd en in goede staat. In de verkoop gezet tegen taxatiewaarde (450000k, randstad). Met de makelaar bonusconstructie afgesproken.

Resultaat:
13 bezichtiging waarvan meerdere erg enthousiast. Sluiting was woensdag 2 Okt. Uiteindelijk 1 bod ver onder vraagprijs. Dit had te makelaar niet verwacht. Wij zelf ook niet. We zitten ons nu echt af te vragen waarom maar 1 bod. Denk voor nu nog 2 weken op funda en dan over een paar maanden weer proberen. We hebben gelukkig nog tijd, maar is wel stressen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Laatst online: 21:31
trafopafo schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:06:
Bij ons gaat de verkoop nog niet zoals gehoopt. Verhuisklare benedenwoning met tuin op het zuiden. Onlangs volledig gerenoveerd en in goede staat. In de verkoop gezet tegen taxatiewaarde (450000k, randstad). Met de makelaar bonusconstructie afgesproken.

Resultaat:
13 bezichtiging waarvan meerdere erg enthousiast. Sluiting was woensdag 2 Okt. Uiteindelijk 1 bod ver onder vraagprijs. Dit had te makelaar niet verwacht. Wij zelf ook niet. We zitten ons nu echt af te vragen waarom maar 1 bod. Denk voor nu nog 2 weken op funda en dan over een paar maanden weer proberen. We hebben gelukkig nog tijd, maar is wel stressen..
Dit is natuurlijk het moment dat een makelaar zijn meerwaarde kan laten zien. Dus zal vragen hoe hij dit denkt op te lossen. Over 2 maanden nog keer proberen had je geen makelaar voor nodig gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trafopafo
We gaan binnenkort met de makelaar om tafel om een nieuw plan te maken. Het momentum is nu voorbij en ik verwacht geen nieuwe bezichtiging. Nog langer als 2 weken op funda lijkt mij niet zinvol.

Zou iemand de funda pagina kunnen beoordelen? Wij vinden het er goed uitzien, maar misschien zijn wij niet te kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
trafopafo schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:44:
We gaan binnenkort met de makelaar om tafel om een nieuw plan te maken. Het momentum is nu voorbij en ik verwacht geen nieuwe bezichtiging. Nog langer als 2 weken op funda lijkt mij niet zinvol.

Zou iemand de funda pagina kunnen beoordelen? Wij vinden het er goed uitzien, maar misschien zijn wij niet te kritisch.
Stuur maar een privebericht met linkje, kijk ik even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmellow

Ook ik wil wel even met je meekijken / denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:15
@trafopafo
Bijzonder, klinkt als een ideale starterswoning.
In de omgeving gaat het wel hard?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trafopafo
hoevenpe schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:04:
@trafopafo
Bijzonder, klinkt als een ideale starterswoning.
In de omgeving gaat het wel hard?
Vergelijkbare woningen worden in de omgeving binnen een maand verkocht.

Er waren 3 bezichtigingsdagen waarop mensen elkaar passeerden. Ik kan mij voorstellen dat mensen geen bod hebben gedaan omdat ze dachten dat ze kansloos waren. Ik weet het anders ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37

Sport_Life

Solvitur ambulando

Stuur maar pm :)

Edit

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 44% gewijzigd door Sport_Life op 04-10-2024 22:04 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

@trafopafo ik wil ook wel even meekijken. Mag in een DM uiteraard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
trafopafo schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:11:
[...]
Vergelijkbare woningen worden in de omgeving binnen een maand verkocht.

Er waren 3 bezichtigingsdagen waarop mensen elkaar passeerden. Ik kan mij voorstellen dat mensen geen bod hebben gedaan omdat ze dachten dat ze kansloos waren. Ik weet het anders ook niet
Als je de tijd hebt, zou je tot na 1 januari kunnen wachten. Dan gaat de NHG-grens voorbij de vraagprijs nu en dat levert je vast meer kopers. Ook kan het zijn dat mensen verwachten dat ze nog een flink bedrag moeten overbieden terwijl jij dat mogelijk al hebt meegerekend in de vraagprijs. Bespreek die strategie inderdaad met je makelaar, die heb je daarvoor ingehuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL104
Martijn1990 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:25:
Een appartement in de omgeving van Amsterdam moet na 1 dag met bezichtigingen voor een bod flink boven de vraagprijs wel weg zijn lijkt me! Welke vraagprijs ongeveer?
Members only:

De makelaar gaat ook uit van overbieden. Ik probeer m'n verwachtingen in toom te houden, maar hoop wel ook op meer dan de vraagprijs.

Binnen 1 dag zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn. Ik zal hier laten weten hoe het ons is vergaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-05 14:07
SL104 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 08:38:
[...]

***members only***

De makelaar gaat ook uit van overbieden. Ik probeer m'n verwachtingen in toom te houden, maar hoop wel ook op meer dan de vraagprijs.

Binnen 1 dag zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn. Ik zal hier laten weten hoe het ons is vergaan!
Aan de andere kant, als de woning binnen een dag verkocht zou worden, dan zou de woning waarschijnlijk een te lage vraagprijs hebben. En zou je jezelf misschien dus flink tekort doen. Zo fantastisch zou ik een verkoop binnen een dag daarom niet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

***members only***

Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toke_gt
[...]
Is de vraagprijs vergelijkbaar met de recente verkoopprijs van vergelijkbare woningen? Dan kan het ook tegenvallen. Is de vraagprijs conform andere vraagprijzen waarbij vervolgens is overboden, dan lijkt het me realistischer.
Maar je ziet vaak (ook hier in dit topic en ook in Amsterdam) dat mensen het overbieden elders al meenemen in hun vraagprijs en dan teleurgesteld zijn als er niet ook nog eens dat bedrag wordt overboden. Dus waak voor dat enthousiasme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trafopafo
Toke_gt schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:00:
[...]

Als je de tijd hebt, zou je tot na 1 januari kunnen wachten. Dan gaat de NHG-grens voorbij de vraagprijs nu en dat levert je vast meer kopers. Ook kan het zijn dat mensen verwachten dat ze nog een flink bedrag moeten overbieden terwijl jij dat mogelijk al hebt meegerekend in de vraagprijs. Bespreek die strategie inderdaad met je makelaar, die heb je daarvoor ingehuurd.
Bedankt allen voor de tips en adviezen. Erg nuttig allemaal. Over de NHG had ik nog niet nagedacht. Dit scheelt ook aanzienlijk in de kosten en zorgt voor extra zekerheid. Ik kan mij nu voorstellen dat mensen nog even wachten met aankopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenVerweij
Open Huizen dag gehad. Zo’n 18 kijkers waarvan veel heel serieus. Erg druk, leuk om te doen. Hopen op een mooie uitkomst. Volgende week staan de bezichtigingen gepland.

(Woning in Utrecht, 600k+ vraagprijs)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leogeran
Hier hetzelfde. De spanning of er een bod komt is wel weg. Ik denk dat 75% echt geïnteresseerd is, laat daar de helft een bod van uitbrengen en we hebben wel 10 biedingen binnen.
Om 11 uur was het meteen druk!
We hebben 5 minuten geen mensen binnen gehad.

(Woning zuid-west Brabant, ~500k).
Meeste opvallende was 1 stel wat zei dat als het een ton hoger stond, ze dat ook wel logisch vonden… het betreft een tussenwoning.. wat een markt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36
leogeran schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:29:
Hier hetzelfde. De spanning of er een bod komt is wel weg. Ik denk dat 75% echt geïnteresseerd is, laat daar de helft een bod van uitbrengen en we hebben wel 10 biedingen binnen.

Meeste opvallende was 1 stel wat zei dat als het een ton hoger stond, ze dat ook wel logisch vonden… het betreft een tussenwoning.. wat een markt!
Dus verkocht voor 6 ton? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
leogeran schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:29:

Fijn voor jullie zeg! Dat zijn toch bemoedigende signalen! Veel succes met de verkoop, zal vast lukken zo te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Leuk die ervaringen met open huizen dag! Lijkt me ook bijzonder om dat als verkoper mee te maken. Of waren jullie er zelf niet bij?

Wij hebben het huis flink opgeruimd en gaan deze week de puntjes op de I zetten mbt likjes verf, decoratie etc. Dan kunnen de foto’s gemaakt worden en kunnen we zelf ook even op ‘pauze’ tot aan het bieden.

Hebben jullie tips voor het tijdstip van foto’s laten maken? In de ochtend hebben we zon in onze nieuwe keuken en in de middag in de tuin en woonkamer. What to pick?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenVerweij
marapuru schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:05:
Leuk die ervaringen met open huizen dag! Lijkt me ook bijzonder om dat als verkoper mee te maken. Of waren jullie er zelf niet bij?

Wij hebben het huis flink opgeruimd en gaan deze week de puntjes op de I zetten mbt likjes verf, decoratie etc. Dan kunnen de foto’s gemaakt worden en kunnen we zelf ook even op ‘pauze’ tot aan het bieden.

Hebben jullie tips voor het tijdstip van foto’s laten maken? In de ochtend hebben we zon in onze nieuwe keuken en in de middag in de tuin en woonkamer. What to pick?
Ik was er zelf bij, samen met de makelaar (die kwam speciaal). Was inderdaad bijzonder om te doen maar wel echt heel leuk om mensen enthousiast te zien en horen over je huis.

Wat betreft de foto’s: dat is een lastige. Ik zou zeggen: kies samen met de makelaar wat je wilt highlighten in je advertentie (of je mooie nieuwe keuken of een lichte woonkamer). Ik zou zelf voor de tuin en woonkamer gaan, aangezien keuken smaakgevoelig is. Tenzij je tuin net een parkeerterrein is zonder groen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt

Ik zou kiezen voor zon in tuin en woonkamer. Daar vind ik het als koper belangrijker om te zien hoe de ligging op de zon is. In de keuken kan ik prima bivakkeren zonder zon, in de tuin vind ik zon belangrijk. Een tuin zonder zon op de foto’s zou de indruk kunnen wekken dat daar weinig zon komt, waardoor mensen het huis ten onrechte al afschrijven.

[ Voor 12% gewijzigd door Toke_gt op 06-10-2024 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
trafopafo schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:06:

Resultaat:
Vrienden van ons hadden dit ook. Vrij nieuwe woning (2016), net keuken uitgebouwd en nieuw erin, zonnepanelen, tuin op het zuiden. Rond de 500k vraagprijs. 2 bezichtigingen en beide terug getrokken.

Zij hebben last van een nieuwbouwproject waarin dezelfde woningen gebouwd worden. Maar NHG zou ook kunnen meespelen; als deze doorstijgt naar 465 kun je met energiebesparende maatregelen rond de 500k nhg krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-05 14:07

Voor interieur kan zon juist ook nadelig werken. Geeft namelijk veel duidelijker en hardere schaduwwerking waardoor delen van je woning juist donker en ongezellige kunnen lijken. Je kunt daarom beter iets met de kleurstelling in de fotos 'spelen' om het er warmer uit te laten zien dan dat je op een zonnige dag fotos neemt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NatalieF
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:16
Nou eindelijk gaat het beginnen, vandaag bij de makelaar online en morgen staat het op Funda!
Volgende week staan 2 dagen gereserveerd voor bezichtigingen, dus nu hopen dat er genoeg animo is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Theo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-05 14:55
Ik zit een beetje in een dilemma. Begin 2022 een 2 onder 1 kapper gekocht waar we prima wonen. Maar nu zat ik een beetje op funda te kijken en nu kwam ik een mooi huis tegen in dezelfde wijk, vrijstaand en aan het water mijn vriendin was ook direct enthousiast. De woning hebben we vorige week bezichtigd (staat al 4 maand te koop?) en onze enthousiasme is niet verminderd.

De reden dat het huis nog niet verkocht is volgens de makelaar heeft te maken dat het maar 3 slaapkamers zou hebben en niet direct geschikt is voor grote gezinnen. Beneden zit nog een kamer maar dit is meer een kantoortje. Voor de rest is het huis netjes en goed onderhouden maar sinds bouw niet echt meer geupdate. Geen zonnepanelen, oude badkamer, wc en keuken (wel allemaal nog heel netjes) dus wellicht kan ook niet iedereen hier doorheen kijken.

Financieel kunnen we het prima betalen maar omdat het niet op de planning stond vraag ik me wel een beetje af wat nou de juiste volgorde van stappen zou zijn mochten we dit echt willen.

Mijn hypotheek adviseur heeft een makelaar een soort van globale taxatie laten doen op basis van de foto's en een aantal gegevens en de waarde van het huis ligt qua waarde ongeveer rond de vraagprijs. Hypotheek technisch zou dit dus geen probleem zijn.

We wonen zelf in een courante 2 onder 1 kapper waar we afgelopen jaar nog wat verbeteringen hebben doorgevoerd: zonnepanelen, vloerverwarming inclusief pvc vloer, tuin opgeknapt etc die volgens de verkopende makelaar na 2 kijkmiddagen wel verkocht is.

We hebben inmiddels bij een makelaar een gratis waardebepaling aangevraagd (kan pas volgende week woensdag).

Loop een beetje vast op de juiste volgorde van stappen, Is het überhaupt al slim om een bod te doen op het huis? Zonder hele concrete stappen te hebben gedaan om ons onze huidige huis in de verkoop te zetten? Afgelopen zaterdag deden ze ook mee aan de openhuizendag dus wellicht is daar nog iets concreets uitgekomen? Kan ook zo maar ineens verkocht zijn natuurlijk.

We zitten er zo in: we zien ons er al wel wonen echter wonen we hier ook prima maar daar zien we ons echt wel voor langere tijd wonen. Mochten we dat huis willen kopen willen het het direct aanpakken met een nieuwe badkamer, keuken, wc en vloerverwarming etc dus komt allemaal best wat bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 14:38

Kju

Ik zie geen rare dingen aan je verhaal. Het enige wat je je af moet vragen is of je het verschil kan betalen als de oude woning 10-20% minder opbrengt dan waar je nu van uit bent gegaan. Uit je verhaal kan ik niet concluderen of je moet overbruggen, je genoeg eigen geld hebt, of je de (over)waarde uit de oude woning nodig hebt. Als dat in orde is dan zou ik me nergens druk om maken. Gewoon bieden en als de koop rond komt pas de oude woning in de verkoop zetten.

Verder: go for it en succes! d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Kju op 08-10-2024 15:28 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:31
YKla schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:43:
[...]

Vrienden van ons hadden dit ook. Vrij nieuwe woning (2016), net keuken uitgebouwd en nieuw erin, zonnepanelen, tuin op het zuiden. Rond de 500k vraagprijs. 2 bezichtigingen en beide terug getrokken.

Zij hebben last van een nieuwbouwproject waarin dezelfde woningen gebouwd worden. Maar NHG zou ook kunnen meespelen; als deze doorstijgt naar 465 kun je met energiebesparende maatregelen rond de 500k nhg krijgen.
Zou goed kunnen. Weet wel.. 2016 is wel behoorlijk andere bouw regels. Huidige woningen zijn gewoon BENG en aanzienlijk zuiniger dan bijvoorbeeld een woning uit 2016. Zeker ook nog op gas..... Dat ombouwen kost aardig wat. En een nieuwbouw is dat gewoon tip top in orde.
NHG is ook een grote factor. Helemaal met huizen net boven de NHG grens.

Mag ik vragen wat de nieuwbouw woningen kosten V.O.N. en is dat inclusief standaard badkamer en toilet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Immutable schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:42:
[...]

Zou goed kunnen. Weet wel.. 2016 is wel behoorlijk andere bouw regels. Huidige woningen zijn gewoon BENG en aanzienlijk zuiniger dan bijvoorbeeld een woning uit 2016. Zeker ook nog op gas..... Dat ombouwen kost aardig wat. En een nieuwbouw is dat gewoon tip top in orde.

Mag ik vragen wat de nieuwbouw woningen kosten V.O.N. en is dat inclusief standaard badkamer en toilet?
Mwah daar ben ik het niet helemaal mee eens hoor :). In 2016 werd er ook al zeer goede isolatie toegepast, ja dat is de jaren daarna nog iets verbeterd, maar tov de isolatie van 25 of zelfs 50 jaar geleden is het verschil tussen 2016 en 2024 te verwaarlozen.

De warmtepomp en wtw zijn wel verbeteringen, maar zeker een warmtepomp is vrij eenvoudig aan te brengen in een woning uit 2016 die qua isolatie al in orde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YKla
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Immutable schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:42:
[...]

Tussen de 5 en 550, zonder badkamer en keuken. Maarja, 5 ton bestaande bouw, kostenkoper, gasloos maken, aankoopmakelaar, nieuwe keuken of badkamer en dan zit je daar ook zo aan.

Wij hebben zelf ook een 2016 woning nieuwbouw, isolatie is top. hr+ glas en dikke muren. Verwarming hoeft in december pas aan en kan in februari weer uit. Buren hebben onlangs voor 12k een luchtwarmtepomp en een paar extra zonnepanelen aangeschaft. Dus ook dat valt wel mee.

[ Voor 24% gewijzigd door YKla op 08-10-2024 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:52
NatalieF schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:44:
Nou eindelijk gaat het beginnen, vandaag bij de makelaar online en morgen staat het op Funda!
Volgende week staan 2 dagen gereserveerd voor bezichtigingen, dus nu hopen dat er genoeg animo is..
Ha hier precies hetzelfde. Gisteren ging de woning op Funda. Volgende week dinsdag en woensdag staan nu bezichtigingen gepland. Woning is nu 25x bewaard.. geen idee die Funda statistieken. Uiteindelijk heb ik maar 1 iemand nodig met een goed bod. :) Ik vind het nu wel spannend hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door aalekss op 09-10-2024 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL104
Ook hier staat de woning net op Funda. De blokken voor de bezichtigingen zijn al bijna vol, dus dat stemt hoopvol. De makelaar heeft ook al een datum voor een inschrijving voorgesteld.

Ik merk dat ik het beter kan loslaten dan ik vooraf had verwacht. Hopelijk kan binnen twee weken de champagne open.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• leogeran
JeroenVerweij schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:31:
[...]

Fijn voor jullie zeg! Dat zijn toch bemoedigende signalen! Veel succes met de verkoop, zal vast lukken zo te horen.
We hebben vandaag de biedingen ontvangen. Maar liefst 11 en allemaal ruim boven de vraagprijs!
Het wordt het beste bod, qua voorwaarden en bedrag (is ook het hoogst!).

Onze stoutste dromen overtroffen, betekend lagere maandlasten en een wat vollere spaarrekening ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenVerweij
leogeran schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:06:
[...]

We hebben vandaag de biedingen ontvangen. Maar liefst 11 en allemaal ruim boven de vraagprijs!
Het wordt het beste bod, qua voorwaarden en bedrag (is ook het hoogst!).

Onze stoutste dromen overtroffen, betekend lagere maandlasten en een wat vollere spaarrekening ;)
Fantastisch!!! Gefeliciteerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:52
Staat vandaag stedin op de stoep want de gasleiding moet vervangen worden. Ze zijn bezig in de buurt de stoep en voortuin moet deels open. Alles mooi gemaakt voor de verkoop paar extra plantjes nog gepland. Echt alsof het nog niet stressvol genoeg is allemaal. Volgende week staan de eerste bezichtigingen gepland. Ik heb geweigerd, maar volgende week komt hij terug. Anders “moest hij naar kantoor bellen en moet iemand van stedin komen. “ Nou prima ik probeer natuurlijk even uit te stellen. Na verkoop prima. Maar deze kerels wil ik nu niet hebben. Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
aalekss schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:54:
Staat vandaag stedin op de stoep want de gasleiding moet vervangen worden. Ze zijn bezig in de buurt de stoep en voortuin moet deels open. Alles mooi gemaakt voor de verkoop paar extra plantjes nog gepland. Echt alsof het nog niet stressvol genoeg is allemaal. Volgende week staan de eerste bezichtigingen gepland. Ik heb geweigerd, maar volgende week komt hij terug. Anders “moest hij naar kantoor bellen en moet iemand van stedin komen. “ Nou prima ik probeer natuurlijk even uit te stellen. Na verkoop prima. Maar deze kerels wil ik nu niet hebben. Iemand nog een tip?
Als tuin etc er verder netjes bij liggen is dit toch een duidelijk verhaal? Ik zou me als koper niet laten weerhouden door een stoep die open ligt voor werkzaamheden. Wel als de tuin helemaal is leeggehaald of als er een loodgieter binnen aan het werk is. Maar dit is toch buiten jouw macht?
Als je ze nu hun werk laat doen, is het dan volgende week weer hersteld? Dan zou ik daarvoor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NatalieF
Pfff nou ik begin nu wel gestrest te raken, huis 3 dagen op Funda, en nog niet heel veel bezichtigingen staan nu gepland. Ik had toch echt wel meer interesse verwacht gezien wat er met andere huizen hier in de wijk en straat gebeurt. Ik begrijp niet zo goed waarom er niet meer interesse is, huis ziet er super netje uit vergeleken met vele andere woningen en de prijs is laag ingezet.

[ Voor 3% gewijzigd door NatalieF op 10-10-2024 18:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arwen.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:25
NatalieF schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:24:
Pfff nou ik begin nu wel gestrest te raken, huis 3 dagen op Funda, en slechts 2 bezichtigingen staan nu gepland. Ik had toch echt wel meer interesse verwacht gezien wat er met andere huizen hier in de wijk en straat gebeurt. Ik begrijp niet zo goed waarom er niet meer interesse is, huis ziet er super netje uit vergeleken met vele andere woningen en de prijs is laag ingezet.
Als je een ongezouten mening wil, dan zou je de link hier kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NatalieF
De link kan ik via pb sturen voor wie wil kijken

Zelf vind ik de tekst ook wat saai/droog, niet uitnodigend zeg maar.
Ik weet dat we betreft buitenkant geen standaard huis zijn, echter andere zelfde huizen hadden veel animo en binnen zeer korte tijd 10-15% boven vraagprijs verkocht. (Ook woningen met een verdieping minder!)

[ Voor 83% gewijzigd door NatalieF op 10-10-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 16:39

Flipmo

OMG !!

@NatalieF prima huis hoor, erg netjes afgewerkt van binnen. Enige wat eruit springt is de wat gelige airco.
Maar dat is dan ook alles.

De voorzieningen die je voor je kat hebt gemaakt zijn ook eenvoudig te verwijderen en zouden mensen denk ik niet moeten of kunnen afschrikken.

(en tja, een grijze blokkendoos is het wel. Daar moet je net van houden)

edit: ik lees de tekst nu pas. Vind het een prima omschrijving. En zie nu ook staan dat jullie de voorzieningen voor de kat zelf verwijderen.

[ Voor 16% gewijzigd door Flipmo op 10-10-2024 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mmmmarc
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22:52
NatalieF schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:54:
Ok dit is de link
- op verzoek verwijderd -

Ik weet dat we betreft buitenkant geen standaard huis zijn, echter andere zelfde huizen hadden veel animo en binnen zeer korte tijd 10-15% boven vraagprijs verkocht. (Ook woningen met een verdieping minder!)
In de Funda advertentie staat bij de achtertuin 0,01 meter diep en 0,01 meter breed. Als je filtert op tuinoppervlakte komt jouw huis misschien niet naar voren? Lijkt me laaghangend fruit om aan te passen.

[ Voor 4% gewijzigd door mmmmarc op 10-10-2024 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NatalieF
Flipmo schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:08:
@NatalieF prima huis hoor, erg netjes afgewerkt van binnen. Enige wat eruit springt is de wat gelige airco.
Maar dat is dan ook alles.

De voorzieningen die je voor je kat hebt gemaakt zijn ook eenvoudig te verwijderen en zouden mensen denk ik niet moeten of kunnen afschrikken.

(en tja, een grijze blokkendoos is het wel. Daar moet je net van houden)

edit: ik lees de tekst nu pas. Vind het een prima omschrijving. En zie nu ook staan dat jullie de voorzieningen voor de kat zelf verwijderen.
Bedankt voor je reactie.
Klopt betreffende de airco’s die zijn ook ca 16 jaar oud en waarschijnlijk beter om te vernieuwen, maar ze doen het nog prima. En die voorzieningen zitten er dus eenvoudig te vervangen 😉
De buitenkant zal zeker niet iedereen aanspreken, maar zorgt wel voor een ruime en lichte binnenkant! Helaas was het ook een beetje een sombere druilerige dag met foto’s maken dus daardoor oogt het huis nog grauwer.

[ Voor 11% gewijzigd door NatalieF op 10-10-2024 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:30
aalekss schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:54:
Nou kan je nog mooier vertellen: Woning verkocht, vorige week liep het water niet weg in de badkamer. blijkt er van 40 jaar kalk en urinesteen in de leiding te zitten weg laten halen a 600 euro. Blijkt er een verkeerde mof te zijn gebruikt bij het hangtoilet die is gaan lekken. nu moet het plafond er uit. gedeelte van de badkamer er uitgesloopt. Lekker allemaal kosten waar je op zit te wachten. Gevolgschade is verzekerd maar toch krijg over 3 weken de sleutel van ons nieuwe huis. gloeiende gloeiende. O Ja en dinsdag is mijn verstandskies operatief verwijderd dat kwam er ook nog tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stihlo161921
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 05-02 15:35
DJ-Theo schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:26:
Ik zit een beetje in een dilemma. Begin 2022 een 2 onder 1 kapper gekocht waar we prima wonen. Maar nu zat ik een beetje op funda te kijken en nu kwam ik een mooi huis tegen in dezelfde wijk, vrijstaand en aan het water mijn vriendin was ook direct enthousiast. De woning hebben we vorige week bezichtigd (staat al 4 maand te koop?) en onze enthousiasme is niet verminderd.

De reden dat het huis nog niet verkocht is volgens de makelaar heeft te maken dat het maar 3 slaapkamers zou hebben en niet direct geschikt is voor grote gezinnen. Beneden zit nog een kamer maar dit is meer een kantoortje. Voor de rest is het huis netjes en goed onderhouden maar sinds bouw niet echt meer geupdate. Geen zonnepanelen, oude badkamer, wc en keuken (wel allemaal nog heel netjes) dus wellicht kan ook niet iedereen hier doorheen kijken.

Financieel kunnen we het prima betalen maar omdat het niet op de planning stond vraag ik me wel een beetje af wat nou de juiste volgorde van stappen zou zijn mochten we dit echt willen.

Mijn hypotheek adviseur heeft een makelaar een soort van globale taxatie laten doen op basis van de foto's en een aantal gegevens en de waarde van het huis ligt qua waarde ongeveer rond de vraagprijs. Hypotheek technisch zou dit dus geen probleem zijn.

We wonen zelf in een courante 2 onder 1 kapper waar we afgelopen jaar nog wat verbeteringen hebben doorgevoerd: zonnepanelen, vloerverwarming inclusief pvc vloer, tuin opgeknapt etc die volgens de verkopende makelaar na 2 kijkmiddagen wel verkocht is.

We hebben inmiddels bij een makelaar een gratis waardebepaling aangevraagd (kan pas volgende week woensdag).

Loop een beetje vast op de juiste volgorde van stappen, Is het überhaupt al slim om een bod te doen op het huis? Zonder hele concrete stappen te hebben gedaan om ons onze huidige huis in de verkoop te zetten? Afgelopen zaterdag deden ze ook mee aan de openhuizendag dus wellicht is daar nog iets concreets uitgekomen? Kan ook zo maar ineens verkocht zijn natuurlijk.

We zitten er zo in: we zien ons er al wel wonen echter wonen we hier ook prima maar daar zien we ons echt wel voor langere tijd wonen. Mochten we dat huis willen kopen willen het het direct aanpakken met een nieuwe badkamer, keuken, wc en vloerverwarming etc dus komt allemaal best wat bij kijken.
1- Krijg eerst je eigen financiële situatie inzichtelijk. Reken dit door met je hypotheekadviseur, hij kan ook zien of je de huidige hypotheek (rente) kunt meenemen of tegen huidige rentepercentages.
2- Zet dit af tegen wat je kwijt gaat zijn. Badkamer, keuken, vloer(verwarming), wc etc? Trek gerust 100.000 hiervoor uit. (Zit nu in soortgelijk traject en dat tikt heel snel aan. Tenzij je van plan bent om veel zelf te doen natuurlijk).
3- Ben je na stap 2 nog steeds enthousiast? Ga dan het onderhandeling proces in. Ik zie in mijn omgeving (Overijssel) vrijstaande woningen die >4 maand te koop staan en waar het nodige aan moet gebeuren, onder de vraagprijs verkocht worden. Neem eventueel voorbehoud verkoop eigen woning mee.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
NatalieF schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:19:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Klopt betreffende de airco’s die zijn ook ca 16 jaar oud en waarschijnlijk beter om te vernieuwen, maar ze doen het nog prima. En die voorzieningen zitten er dus eenvoudig te vervangen 😉
De buitenkant zal zeker niet iedereen aanspreken, maar zorgt wel voor een ruime en lichte binnenkant! Helaas was het ook een beetje een sombere druilerige dag met foto’s maken dus daardoor oogt het huis nog grauwer.
Binnenkant is best leuk! En nog 2 garages ook :-)
Maar die 1e foto knap ik ook op af. Kan er niet nog even een hogedrukspuit overheen of net die foto overmaken bij een zonnetje(of bewerken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NatalieF
ebk71 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:52:
[...]

Binnenkant is best leuk! En nog 2 garages ook :-)
Maar die 1e foto knap ik ook op af. Kan er niet nog even een hogedrukspuit overheen of net die foto overmaken bij een zonnetje(of bewerken).
Dit is na de hogedrukspuit, die hebben we er al overheen gehad.. als je het professioneel laat reinigen dan worden de stenen wel weer lichter maar dat kost een fikse duit. En alle huizen hier zien er gelijk of nog grauwer/viezer uit (helaas), maar die waren alsnog super snel verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 07:36
sprhnk schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:27:
[...]

De wat grotere hypotheek adviseurs hebben vaak een redelijk goede kring van taxateurs met nwwi etc.. mijn beeld is dat dit nog altijd een loophole is in de wetgeving/ handhaving want je krijgt meestal exact wat je nodig hebt en die adviseurs en taxateurs kennen elkaar maar al te goed. Ik zou dus ook nooit een willekeurige nemen maar de taxateur die je adviseur voorsteld.
Ik zocht in dit topic naar info over taxeren van je huidige woning t.b.v. overbruggingskrediet. Deze reactie van twee jaar terug viel mij op.

Wij hebben twee taxaties nodig (denk ik):

Aangekochte woning + verbouwingsspecificatie.
Huidige woning tbv overbruggingshypotheek

De eerste wil je denk ik hoog hebben zodat je a) voldoende leencapaciteit hebt voor verbouwing en b) als je niet alles leent (we hebben overwaarde) je schuld/waarde verhouding sneller gunstig kan worden voor een lagere rentestaffel.

De tweede willen we hoog hebben voor een hogere overbruggingsbedrag zodat we minder afhankelijk zijn van verkoop van eigen woning voor het financieren van de verbouwing.

We hebben eerder met een NWWI taxateur gewerkt, online gevonden, ik twijfel nu of we die de opdracht zullen geven of dat we dus via de bank 'geholpen' worden aan betere uitkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

NatalieF schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:54:

Wat doen die tralies op je balkon? Waarom niet een gewoon hekje?

Buitenkant is prima, beetje de Vinex stijl zoals je vaker ziet, daar zou ik me niet te druk om maken. Tegenwoordig wil iedereen nieuwbouw jaren 30 stijl maar dat is vaak verder van het centrum af.

Die gele airco lijkt gewoon in het stopcontact te zitten? Zo ja, weg ermee ;)

[ Voor 17% gewijzigd door twain4me op 10-10-2024 21:11 . Reden: link op verzoek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NatalieF
Sport_Life schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:01:
[...]

Wat doen die tralies op je balkon? Waarom niet een gewoon hekje?
Dat is een ren zodat de kat niet van het dakterras af kan 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

NatalieF schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:34:
[...]

Dat is een ren zodat de kat niet van het dakterras af kan 😊
:D ik gok dat mensen die geen kat of huisdieren hebben daar op afknappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Sport_Life schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:39:
[...]

Maar het lokt de mensen die een buiten volière of duiventil willen! Je kan er ook een prachtige buitentuin van maken.

Tja, ik weet niet of dat nu echt een afhaker is. Wellicht moet je dan nog een apart hekje laten maken om te vervangen, is dat nu de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NatalieF
Sport_Life schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:39:
[...]

Staat wel in de tekst dat deze wordt verwijderd.
Maar zou je echt een huis wat je leuk vind en binnenkant er netjes eruit ziet laten schieten omdat die ren, die verwijderd wordt, er staat?
Pagina: 1 ... 179 ... 193 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.